Ja, maar het langere opstarten komt door de BIOS, ik heb geen UEFI.
En ik he bij het aanzetten, heb ik 5 seconden lang zwart scherm.

Hierdoor lijkt het alsof de videokaart van de pc dood is. De spin kan ik niet horen, want nieuwe SSD.
En het afsluiten, geen verschil. Scherm is wel eerder zwart, maar ik kan aan de blauwe lichtgevende multimediaknoppen zien (laptop hè), dat de systeem nog doorgaat. Dit komt ook bij Windows 8.1 voor, maar bij Windows 7 weer niet.
Ontopic:
Ik moet nog de SD-lezer,1397, ExpressCard, microfoon en webcam nog aanzetten in BIOS.
Allen uitgezet om conflicten bij installatie te voorkomen, nu blijk dat de systeem goed werkt, is het misschien een idee om de drivers van de bovenstaande aansluitingen en apparaten een voor en te installeren.
Nu is het eigenlijk een kale laptop (Dell Vostro 1720).
Ojah, Gamen is uit den boze, laptop heeft een defecte GPU...hoho, nog niet reageren.
Alleen tijdens gamen...scherm valt op zwart en na 10 seconden volgt een BSOD met een foutcode waarin een proces van Nvidia wordt benoemt als bron van de fout. (laatste keer was op Windows 7, ik had de PCIe-stroomvoorziening op "zuinig" gezet, gevolg zwart scherm.

)
Ik denk dat de videokaart te weinig stroom krijgt bij het gamen. Dus dit word een Office laptop voor de hogeschool.
[
Voor 45% gewijzigd door
MedionAkoya op 30-07-2016 15:02
]