Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58
Ik overweeg om een upgrade uit te voeren van W7 naar W10.

Wanneer het me niet bevalt, kan ik na 29 juli (laatste dag dat je gratis kan upgraden) dan nog terug naar W7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 17:28
Ik heb een merkwaardig probleem in Windows 10 met het toetsenbord. Ik heb al een ander toetsenbord geprobeerd; het probleem blijft dan aanwezig. Ik kan de '-toets niet meer gebruiken. Ook Shift ' werkt niet meer. Ik heb dit probleem niet altijd gehad. Eigenlijk pas sinds kort. Verder had ik wel direct vanaf het begin problemen met het gebruiken van ascii codes mbv de Alt toets. Alt 130 is dan é; Alt 131 is â, enz. Echter, bij mij thuis werkt dat alleen maar met de NumLock uit. Op het werk kan ik deze op elke PC gewoon aan laten staan. Gebrui van ascii codes is misschien ouderwets maar die ken ik nu eenmaal uit mijn hoofd.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik Windows 10 al bijna vanaf de begin datum in gebruik heb. En via een update uit Windows 7. Blijf het raar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:42
Hier heb ik nog een aantal Windows 8.1 Pro productcodes die ik destijds gekocht heb. Kan ik hier op één of andere manier Windows 10 productcodes van maken? Zonder installaties te hoeven doen? Als ik op Google zoek m, moet je installeren en hardware ID bij Microsoft creëren.

Deze productcodes heb ik gekocht voor het geval ik nog nieuwe PC's zou bouwen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiMan schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:34:

Wanneer het me niet bevalt, kan ik na 29 juli (laatste dag dat je gratis kan upgraden) dan nog terug naar W7?
als je eerst een iso (=image) maakt op een externe schijf kun je altijd terug.... onafhankelijk van wat MS doet; jij beslist ja of neen en zou altijd moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken wat een praktische manier is om Windows 10 te activeren op een in gebruik zijnde kopie van Windows 8. Heeft het zin er een VM van te bakken en die te upgraden naar Windows 10, of ziet Windows dat te verschillende hardware als je het later bare metal installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:30
'k heb ook nog een vraagje:
stel: ik heb de 8, upgrade die naar de 10 en doe een rollback, terug naar de 8.

Mijn 'key' zit dus mooi in mijn bios.

Als ik na dat jaartje 'gratis update' - dus bv in oktober - toch terug naar de 10 wil: moet ik dan gewoon een iso /build van dit ogenblik bijhouden (of die dan gewoon ergens downloaden) en die terug laten uitvoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:05:
Ik ben aan het kijken wat een praktische manier is om Windows 10 te activeren op een in gebruik zijnde kopie van Windows 8. Heeft het zin er een VM van te bakken en die te upgraden naar Windows 10, of ziet Windows dat te verschillende hardware als je het later bare metal installeert?
Nee, een VM krijgt een compleet ander hardware ID en zal dus niet te gebruiken zijn voor de activatie van je hoofdsysteem.
passer schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:18:
'k heb ook nog een vraagje:
stel: ik heb de 8, upgrade die naar de 10 en doe een rollback, terug naar de 8.

Mijn 'key' zit dus mooi in mijn bios.

Als ik na dat jaartje 'gratis update' - dus bv in oktober - toch terug naar de 10 wil: moet ik dan gewoon een iso /build van dit ogenblik bijhouden (of die dan gewoon ergens downloaden) en die terug laten uitvoeren?
Als je Windows 10 upgrade succesvol geactiveerd is, zou die ook in oktober moeten kunnen activeren op basis van het hardware ID wat die bij de activatie van nu heeft opgeslagen bij Microsoft, onafhankelijk van de op dat moment beschikbare build.

Althans, dat is de theorie, de praktijk in oktober kan ik niet beoordelen. Maar volgens de verhalen zou dit gewoon moeten werken

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:30
MegaTronics schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:33:

Als je Windows 10 upgrade succesvol geactiveerd is, zou die ook in oktober moeten kunnen activeren op basis van het hardware ID wat die bij de activatie van nu heeft opgeslagen bij Microsoft, onafhankelijk van de op dat moment beschikbare build.
Dank je, dat van de activatie snap ik, maar om te activeren installeer je dan gewoon een build-van-dat-ogenblik of houd ik er best eentje van dit ogenblik bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:33:
Nee, een VM krijgt een compleet ander hardware ID en zal dus niet te gebruiken zijn voor de activatie van je hoofdsysteem.
Bummer, dan kan ik Windows 10 dus ook niet eens virtueel draaien }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

passer schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:40:
[...]

Dank je, dat van de activatie snap ik, maar om te activeren installeer je dan gewoon een build-van-dat-ogenblik of houd ik er best eentje van dit ogenblik bij?
Bij de vorige build upgrade heb ik mijn laptop opnieuw geïnstalleerd vanaf scratch en na connectie met het internet was de nieuwe build gewoon geactiveerd op hardware ID, dus ik verwacht dat het bij volgende builds ook gewoon gaat werken.
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:41:
[...]

Bummer, dan kan ik Windows 10 dus ook niet eens virtueel draaien }:|
Jawel, gewoon via de ISO installeren dan kun je hem testen zonder te activeren. ik weet alleen niet hoelang deze versie werkt. En anders kun je altijd nog de Windows 10 Enterprise Evaluation voor 90 dagen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:47:
Jawel, gewoon via de ISO installeren dan kun je hem testen zonder te activeren. ik weet alleen niet hoelang deze versie werkt. En anders kun je altijd nog de Windows 10 Enterprise Evaluation voor 90 dagen draaien.
Ja, dat doe ik nu, maar ik hoopte één van mijn upgrades simpelweg als Windows 10 te kunnen draaien. Echt overstappen zit er voorlopig niet in, dat staat me niet aan.

Alhoewel, ik heb Windows 7 én 8.1. Als ik 7 nou bare metal installeer op een reserveschijf en upgrade en dan 8.1 in een virtuele doos stop en die upgrade, dan zou het moeten kunnen. Dan heb ik nog iets aan mijn twee kopietjes. Ik weet alleen niet of ik dan problemen krijg als ik Hyper-V uitschakel en weer inschakel en dat soort werk.

Hoe ik dan die op een HDD geactiveerde versie op de SSD krijg als ik daar aantoe ben is weer een ander verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 23:17
Meer mensen het probleem dat ze de ISO voor Windows 10 niet kunnen downloaden? Krijg deze error nadat ik de juiste taal heb geselecteerd, en je normaliter de keuze krijgt voor 32 of 64 bit:
We encountered a problem with your request. Please visit the Microsoft Support Contact Us page for assistance. Refer to Message Code 715-123130 and Transaction ID e41b0e6c-4de4-4e45-babb-43ed1361bac2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
kraades schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:10:
Ik kan mij voorstellen dat men huiverig is om over te stappen als je bezorgd bent of je randapparatuur of je hardware wel goed herkend wordt. De werking van Windows 10 op zich zou ik mij echter niet al te druk om maken. Ik kan mij niet voorstellen dat men Windows 7 beter vindt werken dan Windows 10 (of Windows 10 minder goed dan Windows 7 wat je wilt). Na een korte gewenning natuurlijk.
Daar ben ik niet zo zeker van. In theorie heb je gelijk, maar Windows 10 bevat de komende tijd meer bugs dan het al jaren beproefde Windows 7.
Al heb ik hier een heel deftig Skylake-systeem staan: ik vond Windows 7 op mijn vorige PC vlotter werken dan op mijn nieuwe PC terwijl ik alles goed heb afgesteld. Nu is meer gebaseerd op internet. Windows 7 op mijn vorige systeem startte razendsnel op. Dat was secondenwerk, nu duurt het zeker 12 seconden.
"taakbeheer onder tabblad opstarten geeft 11,9 seconden BIOS tijd aan". Dat is de opstarttijd die Windows 10 zelf nodig heeft vanaf POST tot inlogscherm.
Windows 7 had veel minder tijd nodig. Ook het opstarten van Steam duurt zeker 4 a 5 seconden.
Eenmaal in Windows is mijn systeem heel snel, maar toen ik mijn vorige PC kocht in 2011 met de toen nog dure SSD was het ding in alle opzichten bloedsnel. Ik heb die ervaring nu minder. Software is zoveel zwaarder geworden tegenwoordig.

My 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:28
Toevallig nog meer mensen die deze updates niet geïnstalleerd krijgen? Heb al meerdere malen m'n PC opnieuw opgestart en opnieuw geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/xnZn9fqSgYLyY8jf3gCmHRAi/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ja hoor, een grote update voor Windows 10 moeten installeren (versie upgrade?) en zag in o&o shutup10 weer wat verandert: telemetry stond weer geactiveerd en div. apps waren ook weer aanwezig...
alles weer uitgezet, maar toch wordt ik een beetje moe ervan om telkens na het updaten te moeten checken wat er weer in geactiveerd... ben blij dat ik win10 alleen gebruik voor gaming...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:57

Onbekend

...

kraades schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:10:
Ik kan mij voorstellen dat men huiverig is om over te stappen als je bezorgd bent of je randapparatuur of je hardware wel goed herkend wordt. De werking van Windows 10 op zich zou ik mij echter niet al te druk om maken. Ik kan mij niet voorstellen dat men Windows 7 beter vindt werken dan Windows 10 (of Windows 10 minder goed dan Windows 7 wat je wilt). Na een korte gewenning natuurlijk.
Windows 7 heeft "windows". Allemaal losse schermpjes die je openen en naast elkaar kan zetten zonder dat er iets anders sluit. Windows 10 heeft op de achtergrond ook dat soort vensters nog ergens zitten, maar primair krijg je een soort popup te zien die weer verdwijnt zodra je in een ander venster klikt.

En daarnaast crasht op Windows 7 dat Windows 10 upgrade venstertje regelmatig. Ik heb daarom er ook geen vertrouwen in dat mijn huidige Windows-installatie zonder problemen wordt geupgraded naar Windows 10. -O-

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
oeps verkeerde topic

[ Voor 90% gewijzigd door sig69 op 10-07-2016 12:22 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:19:
[...]

Windows 7 heeft "windows". Allemaal losse schermpjes die je openen en naast elkaar kan zetten zonder dat er iets anders sluit. Windows 10 heeft op de achtergrond ook dat soort vensters nog ergens zitten, maar primair krijg je een soort popup te zien die weer verdwijnt zodra je in een ander venster klikt.
In tablet mode ja, maar die staat standaard niet aan op een laptop/pc, dus 'primair'? Mwah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:37
[...]

En daarnaast crasht op Windows 7 dat Windows 10 upgrade venstertje regelmatig. Ik heb daarom er ook geen vertrouwen in dat mijn huidige Windows-installatie zonder problemen wordt geupgraded naar Windows 10. -O-
V.w.b. de Windows heb ik geen idee waar je het over hebt. De werking van Windows 10 is vrijwel gelijk gebleven v.w.b. de "Windows". :?

Ik zie dat je een technische achtergrond hebt. Doe een schone installatie of een dual boot of zet Windows 10 er op een vhdx naast of gebruik Hyper-V en virtualiseer je bestaande Windows 7. Zoveel mogelijkheden...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Windows 10 Embedded? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Zat in het verkeerde topic blijkbaar..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
sig69 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:54:
[...]

Zat in het verkeerde topic blijkbaar..
Ik dacht al .. die heeft letterlijk zijn "Windows" gepoetst :+

[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 10-07-2016 12:04 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:57

Onbekend

...

dragon2 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 09:04:
In tablet mode ja, maar die staat standaard niet aan op een laptop/pc, dus 'primair'? Mwah.
Ze hebben veel vensters weer teruggebracht naar iets waarvan je de grootte kunt instellen en die je kunt verkleinen en met het kruisje kunt sluiten.
Helaas dat nog regelmatig niet het geval waardoor je met Windows 10 gewoon veel trager werkt.
kraades schreef op zondag 10 juli 2016 @ 09:05:
Ik zie dat je een technische achtergrond hebt. Doe een schone installatie of een dual boot of zet Windows 10 er op een vhdx naast of gebruik Hyper-V en virtualiseer je bestaande Windows 7. Zoveel mogelijkheden...
Waarom zou ik zou veel moeite moeten doen om mijn huidige Windows-installatie gaan upgraden?
Als ik een schone verse installatie had zou ik wel meteen de Windows 10 upgrade doen om hem dus te registreren, maar ik heb nu zoveel geïnstalleerd en ingesteld staan dat het mij weer dagen werk kost om dit terug te zetten.
En Hyper-V? Ik heb gewoon een thuiscomputer (die ik misschien wat zwaarder gebruik dan iemand anders) maar Windows virtueel te gaan draaien vanwegen een upgrade? :F

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
jimh307 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:17:
[...]

Daar ben ik niet zo zeker van. In theorie heb je gelijk, maar Windows 10 bevat de komende tijd meer bugs dan het al jaren beproefde Windows 7.
Kan je dat ook onderbouwen? MS is sinds Windows 7 bezig het aantal geautomatiseerde tests met iedere release te verhogen, daarnaast hebben vóór de release veel meer mensen naar Windows 10 gekeken. Windows 10 is ook al een jaar uit, heeft verschillende patchrondes en updates gehad. Bovendien is Windows 10 in de kern natuurlijk gewoon voortgeborduurt op Windows 8.1 en 7. Ik denk al met al eigenlijk niet dat 10 meer bugs bevat.
Al heb ik hier een heel deftig Skylake-systeem staan: ik vond Windows 7 op mijn vorige PC vlotter werken dan op mijn nieuwe PC terwijl ik alles goed heb afgesteld.
Je zegt hier dus dat Windows 7 op je nieuwe skylake systeem minder snel werkt dan op je oude systeem. En toch weet je zeker dat je alles goed hebt afgesteld? Wat voor afstellingen heb je gedaan? Hoe weet je zo zeker dat die juist zijn? En wat heeft dit dan met Windows 10 te maken?
Nu is meer gebaseerd op internet. Windows 7 op mijn vorige systeem startte razendsnel op. Dat was secondenwerk, nu duurt het zeker 12 seconden.
"taakbeheer onder tabblad opstarten geeft 11,9 seconden BIOS tijd aan". Dat is de opstarttijd die Windows 10 zelf nodig heeft vanaf POST tot inlogscherm.
De "BIOS tijd" is de tijd die het BIOS nodig heeft voordat het begint met het starten van Windows. Wellicht is daar met wat "juiste afstelling" in het bios wel wat te winnen, maar heeft dus niets met Windows 10 te maken.

Als de configuratie goed is, BIOS staat in UEFI mode en niet in legacy e.d. kan je met Windows 8 (en 10) wel degelijk veel sneller opstarten, zie bijvoorbeeld dit filmpje:

Meer info over boot.
Windows 7 had veel minder tijd nodig. Ook het opstarten van Steam duurt zeker 4 a 5 seconden.
Eenmaal in Windows is mijn systeem heel snel, maar toen ik mijn vorige PC kocht in 2011 met de toen nog dure SSD was het ding in alle opzichten bloedsnel. Ik heb die ervaring nu minder. Software is zoveel zwaarder geworden tegenwoordig.

My 2 cents.
Windows is juist met iedere release sinds Vista lichter geworden. Is het niet gewoon een gevalletje SSD langzaam geworden omdat 'ie vol is geraakt?
[...]

Ben toch wel benieuwd wat je hiermee bedoelt. Voor zover ik ervaar zijn de schermen gewoon exact hetzelfde als in Windows 7? Sterker nog, dingen naast elkaar zetten is in Windows 10 veel makkelijker met "Snap Assist". MIsschien heb je zoals hierboven gezegd tablet mode aanstaan? :X
Dus je huidige Windows 7 install lijkt eerder stuk. Misschien dat een update naar 10 dan helpt :)
Onbekend schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:29:
[...]

Ze hebben veel vensters weer teruggebracht naar iets waarvan je de grootte kunt instellen en die je kunt verkleinen en met het kruisje kunt sluiten.
Helaas dat nog regelmatig niet het geval waardoor je met Windows 10 gewoon veel trager werkt.
Voorbeeld?

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 10-07-2016 13:33 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Ramon schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:30:
[...]
Kan je dat ook onderbouwen? MS is sinds Windows 7 bezig het aantal geautomatiseerde tests met iedere release te verhogen, daarnaast hebben vóór de release veel meer mensen naar Windows 10 gekeken. Windows 10 is ook al een jaar uit, heeft verschillende patchrondes en updates gehad. Bovendien is Windows 10 in de kern natuurlijk gewoon voortgeborduurt op Windows 8.1 en 7. Ik denk al met al eigenlijk niet dat 10 meer bugs bevat.
Hoi. Ik denk dat er weinig te onderbouwen valt. Nieuwe technologieën en een andere base zijn zoals altijd gevoelig voor kinderziektes. Ik denk dat onderbouwen niet hoeft en dat het meer een logica is.
Windows 10 bevat meer bugs, maar gaat er beter mee om.
[...]
Je zegt hier dus dat Windows 7 op je nieuwe skylake systeem minder snel werkt dan op je oude systeem. En toch weet je zeker dat je alles goed hebt afgesteld? Wat voor afstellingen heb je gedaan? Hoe weet je zo zeker dat die juist zijn? En wat heeft dit dan met Windows 10 te maken?
Windows 7 heb ik nog niet getest op mijn nieuwe systeem, maar sinds meer en meer via internet moet vind ik het trager dan een offline systeem. Ik weet dat de Samsung 850EVO last heeft van traag TLC geheugen.
http://www.digitaltrends....amsung-solid-state-drive/
Daarbij heb ik alles goed afgesteld, maar ik hou mijn SSD in de gaten want iets in me zegt dat deze niet helemaal lekker is.
[...]
De "BIOS tijd" is de tijd die het BIOS nodig heeft voordat het begint met het starten van Windows. Wellicht is daar met wat "juiste afstelling" in het bios wel wat te winnen, maar heeft dus niets met Windows 10 te maken.

Als de configuratie goed is, BIOS staat in UEFI mode en niet in legacy e.d. kan je met Windows 8 (en 10) wel degelijk veel sneller opstarten, zie bijvoorbeeld dit filmpje:

[video]
Meer info over boot.
Dat kan mijn laptop ook zo snel, maar op de PC heb ik fastboot uitstaan. Na 1 week fastboot te hebben gebruikt liep Windows 10 niet lekker meer (toch de SSD?!). Ik ga Samsung even mailen met hoe dit zit.
[...]
Windows is juist met iedere release sinds Vista lichter geworden. Is het niet gewoon een gevalletje SSD langzaam geworden omdat 'ie vol is geraakt?
Zie mijn link. TLC is in feite een inferieure techniek qua data retentie. Mijn SSD is slechts voor 95 GB van de 465 GB gevuld. Vol is deze dus niet.
[...]
Ben toch wel benieuwd wat je hiermee bedoelt. Voor zover ik ervaar zijn de schermen gewoon exact hetzelfde als in Windows 7? Sterker nog, dingen naast elkaar zetten is in Windows 10 veel makkelijker met "Snap Assist". MIsschien heb je zoals hierboven gezegd tablet mode aanstaan? :X

[...]
Dus je huidige Windows 7 install lijkt eerder stuk. Misschien dat een update naar 10 dan helpt :)

[...]
Voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:37
Onbekend schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:29:

[...]

Waarom zou ik zou veel moeite moeten doen om mijn huidige Windows-installatie gaan upgraden?
Als ik een schone verse installatie had zou ik wel meteen de Windows 10 upgrade doen om hem dus te registreren, maar ik heb nu zoveel geïnstalleerd en ingesteld staan dat het mij weer dagen werk kost om dit terug te zetten.
En Hyper-V? Ik heb gewoon een thuiscomputer (die ik misschien wat zwaarder gebruik dan iemand anders) maar Windows virtueel te gaan draaien vanwegen een upgrade? :F
Ah ik zag developer staan in je profiel en dacht dat dit om een typical developer machine zou gaan. Maar als je idd 'dagen' bezig bent om dingen over te zetten dan heb ik mij vergist. Blijf op Windows 7 draaien.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Misschien is het beter, om eerste diagnose te gaan doen voor dat er een conclusie wordt getrokken.

Als er een Samsung SSD in het spel is, kan er software voor gedownload worden.
Met deze software kan je het volgende doen:
-Performance benchmark
-Performance Optimization
-OS Optimization
En nog wat andere dingen worden ingesteld.
Zorg ervoor dat je SSD niet tot aan het randje vol gooit. (Daar is Over Provisioning voor.)

Met Fastboot aan wordt de kenrel op je harde schijf opgslagen en bij het starten
van Windows niet telkens weer opnieuw opgebouwd.

(Ik snap ook helemaal niet waarom mensen nog helemaal hun computer afsluiten.))

Afbeeldingslocatie: http://www.eightforums.com/attachments/tutorials/7771d1344691304t-fast-startup-turn-off-windows-8-a-cold_hybridboot.png

[ Voor 5% gewijzigd door Berlinetta op 10-07-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Berlinetta schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:14:
Misschien is het beter, om eerste diagnose te gaan doen voor dat er een conclusie wordt getrokken.

Als er een Samsung SSD in het spel is, kan er software voor gedownload worden.
Met deze software kan je het volgende doen:
-Performance benchmark
-Performance Optimization
-OS Optimization
En nog wat andere dingen worden ingesteld.
Zorg ervoor dat je SSD niet tot aan het randje vol gooit. (Daar is Over Provisioning voor.)

Met Fastboot aan wordt de kenrel op je harde schijf opgslagen en bij het starten
van Windows niet telkens weer opnieuw opgebouwd.

(Ik snap ook helemaal niet waarom mensen nog helemaal hun computer afsluiten.))

[afbeelding]
Zelf betwijfel ik het nut van de Samsung Magician software heel erg. Ik heb ook een Samsung SSD en deze software draaien, maar ik gebruik de software louter om soms het SMART te checken. Alle pogingen om de SSD 'nog' sneller te laten werken zijn goed bedoeld, maar als er ook maar het geringste gebeurt kan de schade enorm zijn (stroomuitval, softwarefoutjes, de kernel). Des te meer je aanpast in deze software des te kwetsbaarder de veiligheid. Sneller heeft altijd een meerprijs.

Ook heb ik Fastboot resoluut uit staan. Het opstarten zonder Fastboot is nagenoeg even snel (SSD dan) en ik heb al een keer meegemaakt dat Windows 10 helemaal niet lekker uit zijn Fastboot kwam. Ik vind het idee van het volledig opstarten beter. Je hoeft maar te zoeken op het WWW en je komt er achter dat Fastboot helemaal niet zo'n geweldige feature is. Voor jou misschien wel, houden zo, maar voor veel mensen dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 23:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik ben heel benieuwd hoe het update / activatie proces straks gaat lopen na 29 juli.

Stel ik heb een retail Windows 7 Ultimate, en ik gebruik de key om Windows 10.586 te installeren gaat dat dan goed? Ook na 29 juli? De 10586 accepteert immers ook Windows 7 / 8.x keys.

Ik heb van een aantal (bedrijfs) pc's met Windows 7 Professional via de gatherosstate.exe de genuineticket.xml gegenereerd, kun je daarmee ook nog activeren als je die pc's na 29 juli upgrade naar Windows 10?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op zondag 10 juli 2016 @ 14:39:
Ah ik zag developer staan in je profiel en dacht dat dit om een typical developer machine zou gaan. Maar als je idd 'dagen' bezig bent om dingen over te zetten dan heb ik mij vergist. Blijf op Windows 7 draaien.
Sowieso lijkt het mij een enorm risico als mensen zo afhankelijk zijn van blijkbaar moeilijk te vervangen systemen. Dat moet je als organisatie niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 28-09 21:03

TFHfony

Professional Weirdo

Zo... Na bijna een jaar wachten, toch maar de upgrade uitgevoerd vanochtend:

Windows10

Na het opstarten bleek dus mooi mijn netwerkkaart niet meer te werken (handig!) en mijn productcode van Windows 7 Pro zou niet geldig zijn. Handige zaken om NA de upgrade mee te komen.
De KillerNIC drivers maar gelaten voor wat ze zijn en maar vervangen door de W8.1 drivers van de Atheros AR8161 drivers. Gewoon de Windows 7 Pro code van de sticker maar ingevuld (werd gelukkig direct geaccepteerd) en de boel was weer in de lucht.
Office 10 moest ook nog even opnieuw geactiveerd worden. Vervolgens alle "gratis" meegeleverde apps via Powershell er af gemikt. Alles bij elkaar na een kleine 2 uur weer een prima werkend systeem.
Ik had een meer fool-proof upgrade verwacht, maar het was best te doen...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:00
Windows update kan ik niet meer uitzetten.

Het is of Automatic of Notify to schedule a restart.

Ik kan de service wel uitzetten maar wat raar dat je alleen maar die twee opties hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het valt me op dat heel veel "tweakers" hier hun vragen plempen zonder ook maar 1x gegoogled te hebben..
Windows 10 draait al een jaar, vragen over activatie n Windows update zijn al tig keer beantwoord.

Doe ff wat moeite luitjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:01

Pierre

Van nature lui!

toro schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:58:

Ik kan de service wel uitzetten maar wat raar dat je alleen maar die twee opties hebt.
Even Google gebruiken, je kan via GPedit iets aanpassen om dat aan te passen, weet alleen niet meer wat

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
toro schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:58:

Ook dit is te googlen en het afgelopen jaar meer dan eens langsgekomen. Onder Windows 10 kun je de updates niet meer uitzetten. Als je Pro of hoger hebt kun je ze vertragen, maar na een aantal maanden worden alle updates uitgevoerd. Er is wel de optie om driver updates niet mee te nemen in Windows Update...ook daar even googlen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Pierre schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:13:
[...]

Even Google gebruiken, je kan via GPedit iets aanpassen om dat aan te passen, weet alleen niet meer wat
Het is helaas niet meer aanpasbaar.

Deze GPedit setting bijvoorbeeld:
https://4sysops.com/archi...ows-update-in-windows-10/
Geeft je de indruk dat het nog steeds kan, maar helaas. Het kan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
TFHfony schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:25:
Alles bij elkaar na een kleine 2 uur weer een prima werkend systeem.
Ik had een meer fool-proof upgrade verwacht, maar het was best te doen...
Ik vind die verwachting wel grappig. Toen ik destijds van 7 via 8.1 naar 10 wilde (ik had nog een 8.1 key liggen) was het stappenplan:
  • Windows 7 fully updated krijgen
  • Van 7 naar 8 upgraden
  • Verplicht naar de laatste updates van Windows 8...ruim 150 updates en volgordelijkheidsproblemen
  • 2 dagen naar auto-reverts kijken en per setje updaten om het probleem eruit te krijgen
  • Van 8 naar 8.1
  • Van 8.1 naar 10
Als ik dan kijk naar wat de kortste stap was (minder dan een uur), was dat van 8.1 naar 10 (hoewel van 8 naar 8.1 niet heel veel langer kostte).

Weekje of 2 terug met de laatste update-ISO een clean install op een nieuw gebouwd systeem gedaan met oudere code en ook dat was binnen een uurtje rond. Ook updates die ik bij anderen gedraaid heb is altijd een uurtje of twee geweest, incl. eventueel wat issues met oude drivers oplossen. Als ik dat dan vergelijk met de Windows 7 tijd, is dat echt wel heel snel en heel 'dummy-proof'...voor een service pack op Windows 7 trok ik al minimaal een dagdeel uit. Het kan natuurlijk altijd beter, maar wat mij betreft is de Windows 10 upgrade / install prima te doen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:01

Pierre

Van nature lui!

toro schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:11:
[...]

Aha dat wist ik niet dus , thx

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
toro schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:11:
[...]

Heb je een bron? Dat je in Home niks kan instellen m.b.t. updates is bekend, maar als dit in Pro en Enterprise nu ook zo is (dat gpedit niet meer werkt, hier onlangs nog wel), dan was de hel waarschijnlijk al losgebroken :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:47:
Heb je een bron? Dat je in Home niks kan instellen m.b.t. updates is bekend, maar als dit in Pro en Enterprise nu ook zo is (dat gpedit niet meer werkt, hier onlangs nog wel), dan was de hel waarschijnlijk al losgebroken :P
Dat is dus al gebeurd, maar Microsoft heeft er geen boodschap aan. Met veel pijn en moeite hebben ze het dan net mogelijk gemaakt om telemetry uit te schakelen bij Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:58:
[...]

Dat is dus al gebeurd, maar Microsoft heeft er geen boodschap aan. Met veel pijn en moeite hebben het dan net mogelijk gemaakt om telemetry uit te schakelen bij Enterprise.
Maar wanneer dan? :? Hier had die gpedit-instelling laatst nog gewoon effect, notificatie only, geen automatisch doorgedrukte updates.

edit: Ik kan er niet zo gauw iets over terugvinden dat deze methode niet meer zou werken. Buiten het ene bericht hier.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 18-07-2016 10:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:02:
Maar wanneer dan? :? Hier had die gpedit-instelling laatst nog gewoon effect, notificatie only, geen automatisch doorgedrukte updates.
Ik heb het uiteraard over het bredere update-schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Raven schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:02:
[...]

edit: Ik kan er niet zo gauw iets over terugvinden dat deze methode niet meer zou werken. Buiten het ene bericht hier.
Raven is correct! Het werkt nog steeds :)

Na 1x rebooten was er nog geen verschil te zien. Na een tweede keer rebooten staat er nu bij mij Pro onder Advanced Options:
Notify to install
..greyed out met de tekst er boven:

"Some settings are managed by your organization"

Na 1 reboot was dit niet te zien. Na 2 reboots wel na de aanpassing in GPedit.

Windows Update checked nu van tijd tot tijd of er updates zijn maar als het goed is installeert en download die ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Zarhrezz schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:19:
[...]

Ik vind die verwachting wel grappig. Toen ik destijds van 7 via 8.1 naar 10 wilde (ik had nog een 8.1 key liggen) was het stappenplan:
  • Van 7 naar 8 upgraden
  • Verplicht naar de laatste updates van Windows 8...ruim 150 updates en volgordelijkheidsproblemen
  • 2 dagen naar auto-reverts kijken en per setje updaten om het probleem eruit te krijgen
  • Van 8 naar 8.1
  • Van 8.1 naar 10
Als ik dan kijk naar wat de kortste stap was (minder dan een uur), was dat van 8.1 naar 10 (hoewel van 8 naar 8.1 niet heel veel langer kostte).

Weekje of 2 terug met de laatste update-ISO een clean install op een nieuw gebouwd systeem gedaan met oudere code en ook dat was binnen een uurtje rond. Ook updates die ik bij anderen gedraaid heb is altijd een uurtje of twee geweest, incl. eventueel wat issues met oude drivers oplossen. Als ik dat dan vergelijk met de Windows 7 tijd, is dat echt wel heel snel en heel 'dummy-proof'...voor een service pack op Windows 7 trok ik al minimaal een dagdeel uit. Het kan natuurlijk altijd beter, maar wat mij betreft is de Windows 10 upgrade / install prima te doen.
Tja.. Voor mij ook wel hoor. Piece of cake om even op een laptop de LAN drivers te downloaden en daarna de activatiecocde can Windows 7 in te voeren.
Maar als mijn (schoon)familie na reboot geen LAN heeft, dan denk ik dat ze direct het knopje gebruiken om de update terug te draaien.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:21

Saven

Administrator

is de anniversary build toevallig al geleaked of beschikbaar? wil graag een clean install doen maar wil niet nog 2 weken wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Saven schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:44:
is de anniversary build toevallig al geleaked of beschikbaar? wil graag een clean install doen maar wil niet nog 2 weken wachten :P
De huidige builds in de fast boot van de insiders is enquire-RTM, dus geen tekst meer rechtsonderin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Saven schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:44:
Ze zeggen dat build 14393 de 'final build' is die uitgerold wordt (die komt naar verwachting vandaag of morgen uit voor Insiders). Deze krijgt vervolgens alleen nog 'cumulatieve' updates (14393.1234 etc.) tot de daadwerkelijke release.

dat is althans wat ik op twitter gelezen heb

update: Las van een een andere twitteraar (@CoreInsiderProg: die heeft meestal aardige build forecasts) dat er al een 14394 intern rondgaat.

[ Voor 15% gewijzigd door blmp op 19-07-2016 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 14:44
Ik heb dus zeer regelmatig het probleem dat mijn rechtermuisknop niet werkt op bepaalde toepassingen als de audio opties van Windows (afspeelapparaten, volumemixer etc.) of bijv. dat het Wi-Fi menu geen netwerken vertoond en eeuwig blijft laden. Nog een probleem is dat dat mijn Windows Verkenner vast loopt bij het klikken met de rechtermuisknop op een bestand, bij het kopiëren / plakken van een bestand of simpelweg bij het openen van een map. Zodra ik een map open in Windows Verkenner blijft er uren staan ''bijna klaar...'' waarbij er niets gebeurd. Klik ik dan met de rechtermuisknop dan loopt Windows vast.

Even CHKDSK /F en dan kan ik weer 1 dag vooruit, daarna komt het probleem weer terug. Meerdere vrienden van mij melden exact hetzelfde probleem met Windows 10. Zeer hinderlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

robcoenen schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:33:
...
Nog een probleem is dat dat mijn Windows Verkenner vast loopt bij het klikken met de rechtermuisknop op een bestand, bij het kopiëren / plakken van een bestand of simpelweg bij het openen van een map.
...
Sinds 2 dagen over op Windows 10 Pro en inmiddels ook al 2 keer gehad dat bij een simpele copy/past van een bestand explorer er uit klapt. Deze start wel weer direct op zodat je gewoon verder kan. De 2e keer lukt de actie dan ook wel. In de logs is de fout wel terug te vinden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Naam van toepassing met fout: Explorer.EXE, versie: 10.0.10586.494, tijdstempel: 0x5775e575
Naam van module met fout: igfxDI.dll, versie: 6.15.10.3682, tijdstempel: 0x570e199e
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x00000000000111c5
Id van proces met fout: 0xe68
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d1e0fee4744369
Pad naar toepassing met fout: C:\WINDOWS\Explorer.EXE
Pad naar module met fout: C:\WINDOWS\system32\igfxDI.dll
Rapport-id: b689e954-99ed-4b7b-91af-20a27c778a6f
Volledige pakketnaam met fout: 
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:

Maar echt veel kan je er niet mee, afgezien van het feit dat wellicht de Intel Grafische Drivers mee hebben geholpen. Momenteel nog niet onder de indruk van de stabiliteit van Windows 10 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 14:44
TFHfony schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:44:
[...]

Maar echt veel kan je er niet mee, afgezien van het feit dat wellicht de Intel Grafische Drivers mee hebben geholpen. Momenteel nog niet onder de indruk van de stabiliteit van Windows 10 Pro.
Klopt. Dit heb ik ook meermaals gelezen. Echter heb ik zowel met de fabrikant drivers van ASUS als de drivers waar ik nu mee werk hetzelfde probleem ;(
code:
1
2
Intel® Graphics Driver for Windows® 10 and Windows 7*/8.1* [15.33] 
15.33.43.4425

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiMan schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:34:

Hoe je het praktisch doet is een tweede, maar volgens mij houd je de licentie op je oude software ook gewoon. Als je een upgrade hebt gedaan van Windows 7, zou je dus altijd weer terug moeten kunnen naar datzelfde Windows 7.

Dat je maar een maand kunt downgraden suggereert dat je dat slechts binnen die periode mag doen, maar dat is alleen maar de periode dat het eenvoudig via de installer kan. Microsoft wil het mensen natuurlijk niet te makkelijk maken om hun mening te herzien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58
Probeer sinds gisteren W10 te installeren op mijn laptop met W7.
Na meer dan 7 uur te downloaden ben ik ermee gestopt.

Nu wacht ik al 2 uur en volgens mijn laptop heb ik minder dan 1MB gedownload!

Kan ik W10 installeren/activeren met een clean install?
Zo ja, gebruik ik dan gewoon de key van W7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
ChiMan schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:15:
Probeer sinds gisteren W10 te installeren op mijn laptop met W7.
Na meer dan 7 uur te downloaden ben ik ermee gestopt.

Nu wacht ik al 2 uur en volgens mijn laptop heb ik minder dan 1MB gedownload!

Kan ik W10 installeren/activeren met een clean install?
Zo ja, gebruik ik dan gewoon de key van W7?
Je kan via de 'Media Creation tool' gewoon de laatste ISO binnen hengelen. Laatste ISO heeft support voor oude keys.
Last week, with the release of the November Update for Windows 10, users no longer have to go through that initial upgrade process and obtaining that digital entitlement  to perform a clean install on a Windows 7 or 8.1 system.
All users have to do now is initiate the clean install using the Media Creation Tool from Microsoft and Windows 10 will now accept a Windows 7/8 product key to activate the system in this latest release.
The product key can be entered during the installation process or afterwards through the Settings app.

[ Voor 34% gewijzigd door blmp op 19-07-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:28
Ik blijf het bij vlagen toch een vreselijk brak OS vinden. Zojuist met het opstarten van m'n pc had ie weer wat updates gehad die tijdens het opstarten afgerond werden. Ik tik vervolgens m'n wachtwoord in en kom op m'n bureaublad, ik start Internet Explorer om mijn Citrix sessie te beginnen en hij laad gewoon niks, IE verschijnt niet, ik kan het start menu niet openen, taakbeheer krijg ik niet tevoorschijn.

Vervolgens de powerbutton maar ingedrukt gehouden tot de pc uit gaat en nog eens proberen. Dit keer start de pc niet eens op en na 10 minuten vol goede hoop naar een blauw laadscherm zitten kijken nog maar eens de pc uitgezet voor poging 3.

Dit keer start de pc wel op en functioneert alles weer normaal :S

Waar ik me ook nog steeds aan kan ergeren is dat Windows 10 net als Windows 8 en 8.1 een schizofreen OS is, met zowel het oude configuratiescherm als het nieuwe. Windows 10 bevalt mij verder prima, maar het is gewoon Windows 7 met een schilletje, want onder die mooie nieuwe schil zit gewoon gewoon de oude interface, de oude menu's, de oude opties etc...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sx79
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 15:35
Sinds vandaag krijg ik wel erg agressieve windows 10 updates voorgeschoteld(als W7 gebruiker). Zodra mijn PC opstart komt er een blauw scherm in beeld met de aanbeveling om te gaan upgraden.
1
src afbeelding: Bloggersden

Daarnaast wordt er in de rechtonderhoek constant een waarschuwingsteken weergegeven(met daarbij een link naar een aflopende klok).

Ik ben overigens volledig op de hoogte dat je door middel van patches etc. dit kunt verhelpen. Maar voor de normale PC gebruiker is dit wel heel agressief en dwingend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
sx79 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:06:
Sinds vandaag krijg ik wel erg agressieve windows 10 updates voorgeschoteld(als W7 gebruiker). Zodra mijn PC opstart komt er een blauw scherm in beeld met de aanbeveling om te gaan upgraden.
[afbeelding]
src afbeelding: Bloggersden

Daarnaast wordt er in de rechtonderhoek constant een waarschuwingsteken weergegeven(met daarbij een link naar een aflopende klok).

Ik ben overigens volledig op de hoogte dat je door middel van patches etc. dit kunt verhelpen. Maar voor de normale PC gebruiker is dit wel heel agressief en dwingend.
Raven in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen" , lijkt door KB3173040 te komen, niet te verwarren met KB3035583 ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
sx79 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:06:
Zie het maar als aftellen naar het moment van relatieve vrijheid. De vrijheid niet meer 'gedwongen' te worden om te upgraden naar een onbekend systeem met soms ongewilde en onvoorspelbare verassingen.

Gisteren met enige moeite de laptop van mijn wederhelft voorzien van Windows 10. Je zou denken dat het dan de nieuwste versie zou zijn. Maar na een tijdje idle en zelfs uit geweest te zijn, reageerde gisteravond niets meer. Geen toetsenbord, muisklik, touchscreen of -pad.

Een uitdaging om het kennelijk bekende probleem op te lossen. Via via en veel lezen kwam ik tot de conclusie dat je het apparaat moet treiteren tot-ie wil reageren. Aldus geschiede.
Aan, uit, aan,aan, keyboard eraan, eraf, klikken op de winkey en dat alles in willekeurige volgorde en steeds driftiger.
En ja, dat scheen te werken. Wat bleek tevens ? Er moesten nog updates gehaald worden en geinstalleerd.
En ik dacht dat ik 's middags een nieuwe versie had laten uitvoeren. :+

Het ding doet het weer en nu nog een (on)eindig tal privacy-schenders uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:10
Wanneer ik de volgende licentie koop: pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM is deze dan een jaar geldig? Of onbeperkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ryan_ schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:26:
Wanneer ik de volgende licentie koop: pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM is deze dan een jaar geldig? Of onbeperkt?
Onbeperkt.
Je moet er alleen wel rekening mee houden dat je het juiste installatie medium hebt. Je kan het dus ook niet gebruiken voor een "update". Officieel is deze licentie bedoelt voor levering bij een nieuwe (en dus kale) PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
TFHfony schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:32:
[...]

Onbeperkt.
Je moet er alleen wel rekening mee houden dat je het juiste installatie medium hebt. Je kan het dus ook niet gebruiken voor een "update". Officieel is deze licentie bedoelt voor levering bij een nieuwe (en dus kale) PC.
Bedankt voor je antwoord. Ik wilde deze inderdaad gaan gebruiken bij een upgrade van Windows 7 naar Windows 10. Dan maar een schone installatie. Ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na eerst te zorgen dat Win7 up to date was en er een image van gemaakt was (je weet maar nooit..), de laptop (ca 2010, een dell latitude 4310) met Win10 geupgrade.

De 1e keer kreeg ik een NX fout melding die met een eenvoudige ingreep op te lossen was, zie onder.
De 2e keer liep de upgrade probleemloos door en werd na een herstart en even de privacy settings de desktop eigenlijk vrijwel zo aangetroffen als in Win7..
Bijna alles werkte meteen, alleen Zonealarm was gedeïnstalleerd en die heb ik dus weer opnieuw geïnstalleerd...
Snelheid van opstarten is redelijk, afsluiten vind ik trager dan onder Win7.
Echter.. Vanuit hybernate staat de desktop er in ruim 10 sec en das een stuk sneller dan onder Win7 (en niet eens een schone installatie, immers geupgrade...)

Gisteren pas gedaan, verdere ervaringen ontbreken nog.

https://www.infopackets.c...mpatible-windows-10-error
How to Force NX Bit in Windows

The final tip in this long saga is to force the NX bit inside of Windows, but only if your CPU supports it. I've had people email me and say they've tried all the steps on this page (above), but the "CPU Not Supported" error still persisted. This is the final thing that made it work.

To do so:

Click Start and type in "cmd" (no quotes, and do NOT press Enter). Wait for the Command Prompt or CMD.EXE to appear in the list, then right click it and select "Run as Administrator".

Highlight the text below with your mouse:

bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOn

Right click over top of the highlighted text and select "Copy" from the dialogue menu.

Go to the Administrative command prompt you opened up in Step #1. Right click in the middle of the command prompt window, and select "Paste" from the dialogue menu. The text you copied in the previous step should now have paste into the command prompt. If it did not, repeat the step previous and try again. If it did, then press Enter on your keyboard to have the command execute on the command prompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

Zarhrezz schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:19:
[...]

• Van 7 naar 8 upgraden
  • Van 8 naar 8.1
  • Van 8.1 naar 10

Zie icecreamfarmer in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
Jij hebt iets soortgelijks gedaan. Ik wil win10 pro installeren zonder eerst win 7pro te installeren.
Is dat mogelijk?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ryan_ schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:34:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik wilde deze inderdaad gaan gebruiken bij een upgrade van Windows 7 naar Windows 10. Dan maar een schone installatie. Ook prima :)
Als je nu al Windows 7 hebt, tot 29 juli kun je nog gratis updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
CAP-Team schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:05:
[...]

Als je nu al Windows 7 hebt, tot 29 juli kun je nog gratis updaten ;)
Ja klopt. Maar daar kom ik helaas niet voor in aanmerking. :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
icecreamfarmer schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:04:
[...]

Zie icecreamfarmer in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
Jij hebt iets soortgelijks gedaan. Ik wil win10 pro installeren zonder eerst win 7pro te installeren.
Is dat mogelijk?
Als je een clean install doet tegenwoordig wel. De W10 ISO accepteert nu ook W7, W8 en W8.1 keys voor (re-)installs. Toen ik overging was dat nog niet het geval en was de route die ik gevolgd heb de enige manier om een 'key upgrade' te doen.

Als je wil upgraden vanaf een W7 moet je volgens mij in W7 je key kunnen updaten naar W7 Pro en dan direct naar W10 Pro....de hele W8 -> W8.1 ellende bespaar je je dan. Ik had het probleem dat ik een 8.1 Pro key had en vanaf W7 Home kwam.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

Zarhrezz schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:40:
[...]

Als je een clean install doet tegenwoordig wel. De W10 ISO accepteert nu ook W7, W8 en W8.1 keys voor (re-)installs. Toen ik overging was dat nog niet het geval en was de route die ik gevolgd heb de enige manier om een 'key upgrade' te doen.

Als je wil upgraden vanaf een W7 moet je volgens mij in W7 je key kunnen updaten naar W7 Pro en dan direct naar W10 Pro....de hele W8 -> W8.1 ellende bespaar je je dan. Ik had het probleem dat ik een 8.1 Pro key had en vanaf W7 Home kwam.
Ik lees nu dit:
http://www.zdnet.com/arti...-10-home-without-hassles/

IK zou ook vanuit win10 home naar pro moeten kunnen dmv een win7 ultimate key.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

win7 home -> win10 home
win7 pro -> win10 pro
win7 ultimate -> win10 pro

win8 home -> win10 home
win8 pro - > win10 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Windows 10 het pikt als je achteraf het aantal CPU cores or de hoeveelheid geheugen van je VM aanpast? Ik heb nu een upgrade bare metal gedaan, de andere wil ik als VM doen zodat ik daar wat mee kan spelen. Ik wil echter liever niet vastzitten aan een stevig uitgeruste VM als ik meer tegelijk wil draaien, of een uitgeklede VM als ik er eens wat steviger mee aan de slag wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:04:
Weet iemand of Windows 10 het pikt als je achteraf het aantal CPU cores or de hoeveelheid geheugen van je VM aanpast? Ik heb nu een upgrade bare metal gedaan, de andere wil ik als VM doen zodat ik daar wat mee kan spelen. Ik wil echter liever niet vastzitten aan een stevig uitgeruste VM als ik meer tegelijk wil draaien, of een uitgeklede VM als ik er eens wat steviger mee aan de slag wil.
CPU cores en RAM aanpassen kan prima, doe ik hier ook regelmatig op mijn KVM. Denk dat het meer ligt aan hardware veranderingen (andere chipset of heel ander soort CPU/architectuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Gisteren een redelijk oude laptop uit 2009 van Windows 8.1 naar Windows 10 ge-upgraded. Ging vlekkeloos :) Op het eerste oog ziet het er mooi uit. Vanavond een Windows 7 PC uit 2012 upgraden naar Windows 10.

Wat ik wel jammer vind is dat ze de integratie van Onedrive veranderd hebben. In Windows 8.1 werd dit als een aparte drive/folder gezien. Vond het heerlijk werken aangezien je direct bij je bestanden kon. Iemand een idee of dit nog aan te passen is in Windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 19:56

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Wanneer kunnen we de RTM .iso van Windows Anniversary update verwachten?

2 augustus dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Splinter Cell op 29-07-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ryan_ schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:37:
Gisteren een redelijk oude laptop uit 2009 van Windows 8.1 naar Windows 10 ge-upgraded. Ging vlekkeloos :) Op het eerste oog ziet het er mooi uit. Vanavond een Windows 7 PC uit 2012 upgraden naar Windows 10.

Wat ik wel jammer vind is dat ze de integratie van Onedrive veranderd hebben. In Windows 8.1 werd dit als een aparte drive/folder gezien. Vond het heerlijk werken aangezien je direct bij je bestanden kon. Iemand een idee of dit nog aan te passen is in Windows 10?
Zit gewoon in de verkenner structuur en je kunt de lokatie aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
KillerAce_NL schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:55:
[...]

Zit gewoon in de verkenner structuur en je kunt de lokatie aanpassen.
Klopt, maar nu moet alles gesynct geworden, anders komt het niet in het overzicht te staan. Dus dit neemt automatisch ruimte in beslag. Dit was bij 8.1 niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Ryan_ schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:16:
[...]

Klopt, maar nu moet alles gesynct geworden, anders komt het niet in het overzicht te staan. Dus dit neemt automatisch ruimte in beslag. Dit was bij 8.1 niet zo.
Placeholders noemen ze dat. Had het verhaal een stuk duidelijker gemaakt :P. Het is nog maar de vraag of ze terugkomen.

Of je moet de Windows 10 app van OneDrive gebruiken. Dan heb je in principe 'placeholders' alleen niet in je OS structuur maar binnen de app alleen.

[ Voor 15% gewijzigd door blmp op 28-07-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
blmp schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:42:
[...]

Placeholders noemen ze dat. Had het verhaal een stuk duidelijker gemaakt :P. Het is nog maar de vraag of ze terugkomen.

Of je moet de Windows 10 app van OneDrive gebruiken. Dan heb je in principe 'placeholders' alleen niet in je OS structuur maar binnen de app alleen.
Ah, dankje. Geen idee dat dit zo genoemd werd. Bedankt voor de tip. Ik hoop dat de placeholders ooit terug komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Liever geen placeholders hier. Ik vind het makkelijk om alle belangrijke folders meteen te synchroniseren of wanneer ik dit wil. Uiteraard blijft mijn wekelijkse back-up schema van kracht buiten OneDrive om.
1 jaar geleden gaf ik nog extreem af op elke vorm van cloudopslag, maar ik ben om.
Makkelijk als je onderweg iemand iets wil laten lezen op je Phone en niet bang hoeft te zijn dat het bestand überhaupt wel op je Phone stond.
Gevoelige data staat er ook op, maar dat gaat via een encrypted 7-zip archief met wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
jimh307 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 18:44:
Liever geen placeholders hier. Ik vind het makkelijk om alle belangrijke folders meteen te synchroniseren of wanneer ik dit wil. Uiteraard blijft mijn wekelijkse back-up schema van kracht buiten OneDrive om.
1 jaar geleden gaf ik nog extreem af op elke vorm van cloudopslag, maar ik ben om.
Makkelijk als je onderweg iemand iets wil laten lezen op je Phone en niet bang hoeft te zijn dat het bestand überhaupt wel op je Phone stond.
Gevoelige data staat er ook op, maar dat gaat via een encrypted 7-zip archief met wachtwoord.
Het was juist een hele heisa toen de placeholders eruit gingen; de storage van menige tablet zat direct vol omdat opeens alles wat mensen op OneDrive hadden werd binnengehaald...blijken de meeste tablets toch geen 1 TB aan boord te hebben...

Placeholders zijn prima en je kunt waarschijnlijk per device aangeven welke folders / files je sowieso lokaal wil hebben.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
jimh307 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 18:44:
Liever geen placeholders hier. Ik vind het makkelijk om alle belangrijke folders meteen te synchroniseren of wanneer ik dit wil.
Het één sluit het ander niet uit. Met het systeem zoals het in 8.1 kon je per map of bestand aangeven welke je direct offline beschikbaar wilde hebben, de belangrijke mappen zogezegd. Daarnaast kon je toch ook een overzicht van de rest van je mappen houden en makkelijk dingen in die 'online-only' mappen zetten waardoor het automatisch werd geupload... Ik snap niet hoe men dit een nadeel kan vinden.

Nu moet ik bijvoorbeeld gedwongen een app of website in op mijn Surface Pro 3 om bepaalde mappen te zien, want ik wil geen 80GB aan RAW foto's downloaden. Maar ik zou wel graag af en toe RAW foto's willen importeren naar die map, dan even rechtsklikken en zeggen "online-only" en klaar is Kees. Zo zonde dat ze daar vanaf zijn gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn eigen "Onedrive"..... (Debian server met Webdav via https, dus secure).
Kan het als "normale" partitie lokaal mounten onder een te kiezen schijf letter (via een net use scriptje)en alle mappen apart zien en bestanden apart benaderen en apart per stuk of per map etc naar een vast lokale partitie copyen. Het draait in november al 5 jaar...

Freenas ondersteunt tegenwoordig ook Webdav, kan dus ook zo.

Al die on line aanbieders, daar kun je niet op bouwen met welke opties ze je aanbieden... niet alleen onedrive, kijk ook naar de veranderingen bij de KPN backup tools.

Hier als R-schijf en die kun je dan gewoon als lokale R-schijf benaderen net als een normale schijf.
De webdav server is via port forwarding ook extern te benaderen, dan moet je het externe ipadres gebruiken of iets met DynDNS of zo een naam geven:
Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/73eemptvf/explorer.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2016 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Waar ik mij eigenlijk over verbaasde is dat het start menu met alle tiles niet wordt meegenomen in je roaming profile (bedrijfsomgeving). Dus als een gebruiker op een andere PC inlogt krijgt hij netjes al zijn instellingen mee, BEHALVE zijn start menu. Ik had verwacht dat dat ook mee zou komen.
Nu schijnen daar wel wat truukjes voor te zijn maar dat het niet standaard zo werkt vind ik vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 17:30
Is het volgende bij iemand bekend?

Splinternieuwe HP Zbook met windows 10 Enterprise.

Sinds deze week werkt de batterij indicator niet meer. De laptop ziet niet of er een adapter is aangesloten, en de indicator geeft ook continu dezelfde waarde aan. De laptop gedraagt zich dan ook of hij niet is aangesloten op op de adapter en gaat na de ingestelde tijd steeds in standby. Verry annoying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:35
Windows 10 probeert hier al een tijdje de volgende driver te installeren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/37iPhBU9feJEHIQmidi917pg/medium.png
Driver voor 'Creative Audio Device - SB Recon3D PCI-e Audio Controller

En dat terwijl ik een Sound Blaster Z in mijn systeem heb met de meest 'recente' drivers voor Windows 10 van augustus 2015 ( |:( ). Ik zit niet te wachten op driverconflicten, want de driver support vanuit Creative is al zo onwijs belabberd en nu werkt het tenminste (nog), dus mijn vraag aan jullie: hoe kan ik Windows 10 deze driver laten negeren? Ergens denkt hij dus dat er nog een (andere) geluidskaart in mijn systeem zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Yonix schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:17:
Windows 10 probeert hier al een tijdje de volgende driver te installeren:

[afbeelding]
Driver voor 'Creative Audio Device - SB Recon3D PCI-e Audio Controller

En dat terwijl ik een Sound Blaster Z in mijn systeem heb met de meest 'recente' drivers voor Windows 10 van augustus 2015 ( |:( ). Ik zit niet te wachten op driverconflicten, want de driver support vanuit Creative is al zo onwijs belabberd en nu werkt het tenminste (nog), dus mijn vraag aan jullie: hoe kan ik Windows 10 deze driver laten negeren? Ergens denkt hij dus dat er nog een (andere) geluidskaart in mijn systeem zit.
http://download.microsoft...F70B21/wushowhide.diagcab voor het verbergen, http://www.makeuseof.com/...river-updates-windows-10/ (mits toegang tot gpedit) voor het blokkeren als het hardware ID bekend is, ctrl+F'en naar "On Windows 10 Pro and Enterprise editions only".

Daar maak ik standaard gebruik van omdat Windows Update beweert dat er updates zijn terwijl ik de meest recente drivers rechtstreeks van de maker van de hardware heb 8)7

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:35
Raven schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:43:
[...]

http://download.microsoft...F70B21/wushowhide.diagcab voor het verbergen, http://www.makeuseof.com/...river-updates-windows-10/ (mits toegang tot gpedit) voor het blokkeren als het hardware ID bekend is, ctrl+F'en naar "On Windows 10 Pro and Enterprise editions only".

Daar maak ik standaard gebruik van omdat Windows Update beweert dat er updates zijn terwijl ik de meest recente drivers rechtstreeks van de maker van de hardware heb 8)7
Thanks a bunch! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Zarhrezz schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:20:
[...]

Het was juist een hele heisa toen de placeholders eruit gingen; de storage van menige tablet zat direct vol omdat opeens alles wat mensen op OneDrive hadden werd binnengehaald...blijken de meeste tablets toch geen 1 TB aan boord te hebben...

Placeholders zijn prima en je kunt waarschijnlijk per device aangeven welke folders / files je sowieso lokaal wil hebben.
Dat is dan ook weer waar. Als ik aan iemand iets wil laten zien op mijn Phone dan wordt het bestand eerst gedownload om het in te kunnen zien. Nu beschikken tablets inderdaad over te weinig geheugen om placeholders weg te laten.
Op een PC is dit van minder belang omdat hier vaak 'genoeg' opslagruimte ter beschikking is. Het maximale van 5 GB is niet zoveel op een 500 GB SSD. Echter als je Office 360 gebruikt krijg je 1 TB aan opslagruimte. Dan zijn placeholders weer een zegen uiteraard.
Het is waarschijnlijk mogelijk om OneDrive uit verkenner te slopen en daarvoor de OneDrive app te installeren. Dan heb je placeholders. Echter is dit een behoorlijke ingreep voor sommige en is dit geen standaardhandeling. Lastig, lastig, lastig. In feite zou je die keuze moeten hebben bij de installatie van OneDrive op een device ongeacht welk device dit is. Ik bedoelde dit vanuit mijn oogpunt. Internet is hier in het buitengebied van Rosmalen niet al te stabiel (tegen de Maas aan) en het is ook fijn als ik offline kan werken met bestanden. Dan heb je niet veel aan placeholders.
Propane schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 02:19:
[...]

Het één sluit het ander niet uit. Met het systeem zoals het in 8.1 kon je per map of bestand aangeven welke je direct offline beschikbaar wilde hebben, de belangrijke mappen zogezegd. Daarnaast kon je toch ook een overzicht van de rest van je mappen houden en makkelijk dingen in die 'online-only' mappen zetten waardoor het automatisch werd geupload... Ik snap niet hoe men dit een nadeel kan vinden.

Nu moet ik bijvoorbeeld gedwongen een app of website in op mijn Surface Pro 3 om bepaalde mappen te zien, want ik wil geen 80GB aan RAW foto's downloaden. Maar ik zou wel graag af en toe RAW foto's willen importeren naar die map, dan even rechtsklikken en zeggen "online-only" en klaar is Kees. Zo zonde dat ze daar vanaf zijn gestapt.
Niet iedereen heeft de zekerheid continue online te kunnen zijn. Als je je documenten bijvoorbeeld op OneDrive hebt staan is het fijn om door te kunnen werken als je offline bent. Van de 7 dagen per week ben ik zeker 24 uur offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
jimh307 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:05:
[...]

Niet iedereen heeft de zekerheid continue online te kunnen zijn. Als je je documenten bijvoorbeeld op OneDrive hebt staan is het fijn om door te kunnen werken als je offline bent. Van de 7 dagen per week ben ik zeker 24 uur offline.
Juist, maar daarom was het systeem van 8.1 zo mooi. Beste van beide werelden, omdat je alles wat je graag offline beschikbaar wilde hebben kon aangeven (je kiest de folders die je offline wilt hebben door simpelweg rechts te klikken op de folder en te kiezen "Make available offline"). De rest waren placeholders waardoor je altijd een overzicht had, of je nu offline of online was.

Kortom, maak alles wat je nodig hebt offline beschikbaar, maar laat de familie kiekjes of videos online. Maar nog steeds beschikbaar via de file explorer en te openen als je een internet verbinding hebt.

Nu moet je dus een app of website openen voor dat laatste :). Dit is toch pure achteruitgang?

Dit is serieus het grootste nadeel van W10 voor mij persoonlijk, samen met de achteruitgang in touch ervaring. Voor de rest is het allemaal prima en business as usual naar mijn mening, haha. Als ik de placeholders terug kon krijgen in W10 dan zou ik alleen nog de touch ervaring hebben om over te mopperen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Ik merk trouwens wel dat het booten en afsluiten wat langer duurt ivm 7 en 8.1. Hebben jullie diezelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 17:57

afterburn

No more...

Ryan_ schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:40:
Ik merk trouwens wel dat het booten en afsluiten wat langer duurt ivm 7 en 8.1. Hebben jullie diezelfde ervaring?
Niet echt. Windows 10 is de snelst bootende computer die ik ooit gehad heb. POST duurt het langst op mijn computer (zal ook wel iets met de 64GB geheugen te maken hebben :+ ), maar het is in minder dan 10 seconden wel gebeurt. Hij boot sneller als mijn Macbook Pro, en Mac's zijn nu niet bepaald traag met booten. Hij is net zo snel geboot als dat ik de computer in slaap laat gaan, dus daar neem ik niet eens de moeite meer voor.

Mijn ervaringen zijn uitermate positief. Heb 8 jaar alleen Mac gebruikt, maar zat er zo weer in. En nu met de Anniversary Update een native bash shell? Holy fuck, dat was destijds een van de redenen om een Mac te kopen. Ook de mogelijkheid om notificaties van mijn telefoon te ontvangen op mijn computer, en daarop te reageren vanaf de computer is ideaal. Dat was ik al gewend vanaf mijn Mac uiteraard, maar daar werkt het alleen in combinatie met een iPhone, terwijl ik nu deze functionaliteit met mijn OP3 Android kan gebruiken. Rock on MS! Ik voel me weer helemaal thuis op een PC en hoef echt niet meer terug naar mijn Mac. En al helemaal niet naar oudere versies van Windows.

In principe maakt het OS mij niet zo vreselijk veel uit, aangezien het OS slechts het platform is en het draait om de software die je gebruikt. Echter met Windows 10 heeft Microsoft functionaliteit en mogelijkheden toegevoegd die ik daadwerkelijk gebruik.

Zaken als even snel een SMS versturen vanuit Cortana, of een inkomende SMS lezen en beantwoorden via het notification center op de PC zonder dat je de telefoon er bij hoeft te pakken zijn misschien triviaal, maar ze maken het leven wel makkelijk.

Zaken die ik niet handig vind en me behoorlijk kunnen irriteren zijn settings die op de meest onmogelijke plaatsen verstopt kunnen zijn, zoals 'Settings', 'Control Panel' of binnen een applicatie zelf. Je zoekt je soms drie slagen in de rondte om iets te kunnen vinden op deze manier. Gelukkig werkt de search functie van het start menu wel fatsoenlijk dus meestal begin ik gewoon te typen en komt het vanzelf wel boven drijven.

De Mail & Calendar apps zijn ook niet bijzonder fantastisch. Goed genoeg voor de basis voorzieningen, maar als je iets meer wilt zul je iets beter moeten vinden (bijv Mailbird en Calendar One).

Live Tiles vind ik een super concept, maar alleen beschikbaar met UWP apps uit de store en het aanbod aldaar is nog niet bijzonder.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2016 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Grappig te zien ook dat win10 eerst even het scherm uitzet om de indruk te wekken dat de computer reeds afgesloten is. Meeste mensen zien dat het zwart wordt en denken 'phew dat ging snel!" terwijl de ssd/hdd nog even bezig is met afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
anessie schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 04:26:
Grappig te zien ook dat win10 eerst even het scherm uitzet om de indruk te wekken dat de computer reeds afgesloten is. Meeste mensen zien dat het zwart wordt en denken 'phew dat ging snel!" terwijl de ssd/hdd nog even bezig is met afsluiten.
Ik denk dat dat meer te maken heeft met efficient afsluiten dan met mensen het idee geven dat iets sneller gaat terwijl dat niet echt het geval is. Beeld uitsturen als je niets meer aan te bieden hebt is nogal onzinnig, waarom zou je de GPU nog voeden als er niets meer te doen is? Gewoon uitschakelen en ja, dan krijg je zwart beeld.

Overigens zit er ongeveer een seconde, misschien twee, tussen beeld op zwart en full power down op mijn systeem...ook niet bepaald 'nog even bezig met afsluiten'.

Daarnaast heb ik niet het idee dat dit anders was met W7, maar da's al weer een tijdje terug...

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
afterburn schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 01:50:
[...]

Niet echt. Windows 10 is de snelst bootende computer die ik ooit gehad heb. POST duurt het langst op mijn computer (zal ook wel iets met de 64GB geheugen te maken hebben :+ ), maar het is in minder dan 10 seconden wel gebeurt. Hij boot sneller als mijn Macbook Pro, en Mac's zijn nu niet bepaald traag met booten. Hij is net zo snel geboot als dat ik de computer in slaap laat gaan, dus daar neem ik niet eens de moeite meer voor.
Maar is dat met of zonder het fast boot gebeuren ingeschakeld?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 17:57

afterburn

No more...

Raven schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 10:24:
[...]

Maar is dat met of zonder het fast boot gebeuren ingeschakeld?
Met uiteraard. Deze voorzieningen zitter er niet voor niets op en als er geen dwingende reden is om het niet te gebruiken vind ik persoonlijk dat dit altijd aan zou moeten staan. Zonder fastboot is mijn machine al meer dan 30s bezig om alleen zijn POST sequence te doorlopen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ja, maar het langere opstarten komt door de BIOS, ik heb geen UEFI. :X
En ik he bij het aanzetten, heb ik 5 seconden lang zwart scherm. :/ Hierdoor lijkt het alsof de videokaart van de pc dood is. De spin kan ik niet horen, want nieuwe SSD. 8)7
En het afsluiten, geen verschil. Scherm is wel eerder zwart, maar ik kan aan de blauwe lichtgevende multimediaknoppen zien (laptop hè), dat de systeem nog doorgaat. Dit komt ook bij Windows 8.1 voor, maar bij Windows 7 weer niet.

Ontopic:
Ik moet nog de SD-lezer,1397, ExpressCard, microfoon en webcam nog aanzetten in BIOS.
Allen uitgezet om conflicten bij installatie te voorkomen, nu blijk dat de systeem goed werkt, is het misschien een idee om de drivers van de bovenstaande aansluitingen en apparaten een voor en te installeren.
Nu is het eigenlijk een kale laptop (Dell Vostro 1720). _O-

Ojah, Gamen is uit den boze, laptop heeft een defecte GPU...hoho, nog niet reageren.
Alleen tijdens gamen...scherm valt op zwart en na 10 seconden volgt een BSOD met een foutcode waarin een proces van Nvidia wordt benoemt als bron van de fout. (laatste keer was op Windows 7, ik had de PCIe-stroomvoorziening op "zuinig" gezet, gevolg zwart scherm. |:( )
Ik denk dat de videokaart te weinig stroom krijgt bij het gamen. Dus dit word een Office laptop voor de hogeschool.

[ Voor 45% gewijzigd door MedionAkoya op 30-07-2016 15:02 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Hallo,

Ik heb gisteren op de valreep nog Windows 10 geïnstalleerd. Wat me meteen opviel was dat de taakbalk nu zwart is en dat de kleur van de letters ook zwart is. Ik kan dus niet lezen wat er in de taakbalk staat, alleen als ik er met mijn muis overheen ga. Is er een manier om de kleur van het lettertype bijv. wit te maken? Dat zou ideaal zijn. ik heb al gekeken bij instellingen > thema/kleur maar daar kun je alleen kleurthema's kiezen als Hoog Contrast enz. en dat wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
zwarte taakbalk??

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/njR7LMV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Ik zie dat jij hem op doorzichtig hebt ingesteld. Dat kun je ook uitzetten en dan wordt hij zwart.

Dit bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: https://hardforum.com/proxy/CKbSwA7n6N88miykKyB9db3RU6NL%2BxRmReWnAIZvYJi4PI2IGbyxbYhP0f6oKcWcIOnHdlobq4OFhX%2BLNQ%3D%3D/image.png

Onderin zie je witte letters, bij mij zijn die zwart en dus onleesbaar. Dat hoort denk ik niet want ik zie overal screenshots waarbij het gewoon wit is. Ik wil dat ook zo instellen maar ik weet niet hoe.

[ Voor 11% gewijzigd door ggj87 op 31-07-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
ggj87 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 09:15:
Onderin zie je witte letters, bij mij zijn die zwart en dus onleesbaar. Dat hoort denk ik niet want ik zie overal screenshots waarbij het gewoon wit is. Ik wil dat ook zo instellen maar ik weet niet hoe.
Probeer dit eens:
Je achtergrond op effen kleur zetten (zwart geeft witte letters en een lichte kleur zeg oranje geeft zwarte letters) daarna kan je de achtergrond weer op afbeelding zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 19:38
Ben ik de enige diebij het zoeken naar programma's via het vergrootglasje geen resultaten meer krijgt en zodra die er wel zijn ze niet aan kan klikken? Uiterst vervelend. Ik maakte daar vaak gebruik van.
Oplossing: Ik heb via "schijfopruiming" en "Ccleaner" de boel leeg gemaakt en hij pakt het nu weer.

Dan nog ietes anders:
Wanneer je via Edge (andere browsers weet ik niet) naar Youttube luistert en de browser minimaliseert dan gaat het geluid uit. Op zich een mooie toevoeging die ik nog niet kende. Dit gebeurt overigens met alles wat geluid maakt in de Edge tabbladen.

Edit: oplossing toegevoegd

[ Voor 23% gewijzigd door stevens20 op 31-07-2016 16:06 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
stevens20 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:48:
Ben ik de enige diebij het zoeken naar programma's via het vergrootglasje geen resultaten meer krijgt en zodra die er wel zijn ze niet aan kan klikken? Uiterst vervelend. Ik maakte daar vaak gebruik van.
Als je de verkenner rechtsboven in je folder explorer view bedoeld, dan werkt dit bij mij prima. Misschien (als het een verse installatie is) moeten je bestanden nog geïndexeerd worden of moet je deze functie in je folder eigenschappen aanzetten.

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

Pagina: 1 ... 65 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.