Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Zarhrezz schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 09:18:
[...]

Ik denk dat dat meer te maken heeft met efficient afsluiten dan met mensen het idee geven dat iets sneller gaat terwijl dat niet echt het geval is. Beeld uitsturen als je niets meer aan te bieden hebt is nogal onzinnig, waarom zou je de GPU nog voeden als er niets meer te doen is? Gewoon uitschakelen en ja, dan krijg je zwart beeld.

Overigens zit er ongeveer een seconde, misschien twee, tussen beeld op zwart en full power down op mijn systeem...ook niet bepaald 'nog even bezig met afsluiten'.

Daarnaast heb ik niet het idee dat dit anders was met W7, maar da's al weer een tijdje terug...
Heeft te maken met Fastboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 11:34
Fixed

[ Voor 99% gewijzigd door Endevour op 01-08-2016 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Voor de mensen die nog niet geupgrade hebben maar dit wel willen :

https://www.microsoft.com...sibility/windows10upgrade

Deze upgrade werkt nog wél (gratis). Microsoft checkt niet of je ook daadwerkelijk technologieën voor slechtzienden etc. gebruikt.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Imnoa schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:21:

Deze upgrade werkt nog wél (gratis). Microsoft checkt niet of je ook daadwerkelijk technologieën voor slechtzienden etc. gebruikt.
Krijg je dan een andere variant of is het echt de normale Windows?

Heb hier namelijk nog een Tante die braaf alle popups heeft weggeklikt en nu komt met de vraag of ik haar even kan helpen met Win10 (en virusscanner die ook verlopen is) :')

Of wat is momenteel nog een goede plek voor officiële serial?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:32:
[...]

Krijg je dan een andere variant of is het echt de normale Windows?

Heb hier namelijk nog een Tante die braaf alle popups heeft weggeklikt en nu komt met de vraag of ik haar even kan helpen met Win10 (en virusscanner die ook verlopen is) :')

Of wat is momenteel nog een goede plek voor officiële serial?
Je krijgt een normale windows versie

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:36
Imnoa schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:21:

LOL. Lekkere omweg voor de mensen die te laat upgraden. :+
Benieuwd hoelang dit nog mogelijk is als Microsoft ineens een piek in downloads ziet vanaf deze pagina.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 01-08-2016 13:48 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
Ja hadden ze maar eerder moeten upgraden hoor. Ze hebben tijd zat gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
Rivanov schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:48:
[...]

LOL. Lekkere omweg voor de mensen die te laat upgraden. :+
Benieuwd hoelang dit nog mogelijk is als Microsoft ineens een piek in downloads ziet vanaf deze pagina.
Als je ziet hoeveel moeite ze hebben gedaan om Windows 10 (gratis) aan de man te brengen, dan denk ik niet dat Microsoft er zo een groot probleem van gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Alternative schreef op zondag 31 juli 2016 @ 09:34:
[...]

Probeer dit eens:
Je achtergrond op effen kleur zetten (zwart geeft witte letters en een lichte kleur zeg oranje geeft zwarte letters) daarna kan je de achtergrond weer op afbeelding zetten.
Dit heb ik net geprobeerd maar werkt helaas niet. Ik zal straks nog eens kijken.

Andere vraag:

Ik heb een laptop met een voorgeinstalleerde versie van Windows 7. Ik heb geupgrade naar Windows 10. Is het mogelijk een boot USB te maken van W10 en dan format C:\ te doen en een volledig verse installatie van W10 erop te zetten? Mijn laptop moet nog eens opnieuw worden geinstalleerd en dit lijkt me wel mooi om te doen. Ik kan hem terug in de fabrieksstand zetten waarbij C:\ ook volledig gewist wordt en opnieuw hersteld maar dan staat er ook een hoop bloatware bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:59
Settings / update & security / recovery / reset this pc / get started --> remove everything

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:48
Grappig al die mensen die Windows 8 hebben overgeslagen en nu eventjes 7 jaar aan nieuwe dingen moeten leren ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 07:13
Net nog een verse installatie Windows 10 Home gedaan met intikken van een Windows 7 Home serienummer dat ik nog had liggen en voila; een geactiveerde Windows 10 Home!

Of blijft dit altijd mogelijk en gaat alleen het gratis upgraden van bestaande Windows 7 installaties eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leader98 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:18:
Net nog een verse installatie Windows 10 Home gedaan met intikken van een Windows 7 Home serienummer dat ik nog had liggen en voila; een geactiveerde Windows 10 Home!

Of blijft dit altijd mogelijk en gaat alleen het gratis upgraden van bestaande Windows 7 installaties eruit?
Niemand weet het, maar aangezien Microsoft er alles aan doet de acceptatie van Windows 10 zo groot mogelijk te maken, ga ik ervan uit dat men altijd een route open zal laten voor wie nog wil upgraden. Het verkopen van het OS vindt men minder interessant dan het verkopen van de diensten die daarbij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 19:47

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ramon schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:04:
Grappig al die mensen die Windows 8 hebben overgeslagen en nu eventjes 7 jaar aan nieuwe dingen moeten leren ;)
Nee, ik had al Windows 8.1 op desktop, desktop heb ik niet bijgewerkt naar W10. If it ain't broke, don't fix it.
En ik wilde Simcity 4 en Battlefield 1942 nog spelen.

De laptop met Windows XP, Vista en daarna w7 heb ik wel naar W10 geüpgraded.
Allemaal prut op een C2D laptop uit 2009, ook Windows 10. De W10 upgrade was puur omdat W10 betere ondersteuning voor oude laptops en SSD had. Geen achteruitgang t.o.v. Windows 7 (behalve dat Simcity 4 en Battlefield 1942 niet meer werkten omdat Microsoft de CD-ondersteuning verwijderde).
Maar beste Windows was toch XP _/-\o_
W2K voor mensen die voor 1994 zijn geboren. :$

[ Voor 28% gewijzigd door MedionAkoya op 01-08-2016 21:44 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 13:32

Ursamajor

Astrofotograaf

Leader98 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:18:

Bij mezelf na een SSD crash de boel op een nieuwe SSD moeten installeren. Het veld om de windows-key in te vullen pakte de windows 7 key niet, dus dat heb ik overgeslagen. Na installatie kon Windows 10 zichzelf toch activeren :)
De laptop van mijn moeder wilde om een een of andere reden ook niet upgraden, dus vanaf USB maar een schone installatie gedaan. Ook hier was Windows 10 na installatie automatisch geactiveerd :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 19:47

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ursamajor schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:44:
[...]

Bij mezelf na een SSD crash de boel op een nieuwe SSD moeten installeren. Het veld om de windows-key in te vullen pakte de windows 7 key niet, dus dat heb ik overgeslagen. Na installatie kon Windows 10 zichzelf toch activeren :)
De laptop van mijn moeder wilde om een een of andere reden ook niet upgraden, dus vanaf USB maar een schone installatie gedaan. Ook hier was Windows 10 na installatie automatisch geactiveerd :)
Geen watermerk linksonder?
Oh, wat is Microsoft lief zeg...jammer dat ik mijn Windows 7 Pro licentie naar de maan is. ;w

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
Ursamajor schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:44:
[...]

Yup, als het al W10 was, staat de key in de BIOS en online geregistreerd, dus als je maar één 'main part' vervangt (in jou geval de SSD) blijft Microsoft 'em zien als hetzelfde systeem en heb je na online check dus gewoon een geactiveerde license. Als je eens in de zoveel tijd (paar maanden geloof ik) een enkel onderdeel vervangt, blijft een licentie geldig...en als die gaat piepen dan kun je een telefoonnummer bellen en dan kan het doorgaans alsnog (bv. als je bv. je SSD in een nieuwe bak hangt waardoor CPU + moederbord + GPU gelijktijdig wijzigen). Dat heb ik in het verleden ook een paar keer gedaan...dat zal ook wel een paar keer mogen voordat je echt iemand aan de lijn krijgt die je vertelt dat je toch echt een nieuwe licentie moet kopen bij een nieuwe PC :o

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 06:48
MedionAkoya schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:39:
[...]

Nee, ik had al Windows 8.1 op desktop, desktop heb ik niet bijgewerkt naar W10. If it ain't broke, don't fix it.
En ik wilde Simcity 4 en Battlefield 1942 nog spelen.
Was gericht op ggj87, rustig maar ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 16:12

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Leuk die review op de frontpage. Vooral dat stukje over Cortana. Ik heb een Nederlandse Windows met de regio op Nederlands maar niet de mogelijkheid om bij de Cortana instellingen te komen, laat staan de taal hiervan in te stellen. Het betreft een vers en dus nieuw en dus schoon profiel.

[ Voor 7% gewijzigd door CAP-Team op 02-08-2016 08:25 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al hoe je Cortana kan verwijderen met die nieuwe Anniversary update? Bepaalde policies hiervoor zijn in Pro ook al verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Windows 10 en wil de upgrade naar de Anniversary versie doen.

Hoe kan ik dat gaan doen?

Windows 10 Home heb ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:23:
Ik heb Windows 10 en wil de upgrade naar de Anniversary versie doen.

Hoe kan ik dat gaan doen?

Windows 10 Home heb ik.
Gewoon kijken of de update beschikbaar is zoals altiijd (via instellingen)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 16:12

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Na vanavond 19:00 uur ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zal vanavond hopelijk ergens de iso kunnen downloaden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 00:06
ISO is nu al beschikbaar op Volume License Service Center in ieder geval, ben nu de nieuwste Enterprise ISO aan het downloaden op mijn werk.
Windows 10 Enterprise, Version 1607 (Updated Jul '16) 64 Bit Dutch
SW_DVD5_WIN_ENT_10_1607_64BIT_Dutch_MLF_X21-07138.ISO
Pro-versie idem:
Voor deze editie zijn drie downloads beschikbaar:

1. Windows 10 Professional (uitgebracht juli 2015)
2. Windows 10 Professional, versie 1511 (bijgewerkt april 2016)
3. Windows 10 Professional, versie 1607 (bijgewerkt juli 2016)

[ Voor 32% gewijzigd door FREAKJAM op 02-08-2016 10:29 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:28:
ISO is nu al beschikbaar op Volume License Service Center in ieder geval, ben nu de nieuwste Enterprise ISO aan het downloaden op mijn werk.

[...]
Over Enterprise gesproken, hoe zit het met de LTSB variant en deze specifieke update?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 13:10
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:59:
Weet iemand al hoe je Cortana kan verwijderen met die nieuwe Anniversary update? Bepaalde policies hiervoor zijn in Pro ook al verwijderd.
http://www.ghacks.net/201...e-cortana-says-microsoft/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ben daar toevallig ook naar aan het kijken, ga dadelijk testen of dit stukje script gaat werken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
# Disable Cortana
Write-Host "Disabling Cortana..."
If (!(Test-Path "HKCU:\Software\Microsoft\Personalization\Settings")) {
    New-Item -Path "HKCU:\Software\Microsoft\Personalization\Settings" -Force | Out-Null
}
Set-ItemProperty -Path "HKCU:\Software\Microsoft\Personalization\Settings" -Name "AcceptedPrivacyPolicy" -Type DWord -Value 0
If (!(Test-Path "HKCU:\Software\Microsoft\InputPersonalization")) {
    New-Item -Path "HKCU:\Software\Microsoft\InputPersonalization" -Force | Out-Null
}
Set-ItemProperty -Path "HKCU:\Software\Microsoft\InputPersonalization" -Name "RestrictImplicitTextCollection" -Type DWord -Value 1
Set-ItemProperty -Path "HKCU:\Software\Microsoft\InputPersonalization" -Name "RestrictImplicitInkCollection" -Type DWord -Value 1
If (!(Test-Path "HKCU:\Software\Microsoft\InputPersonalization\TrainedDataStore")) {
    New-Item -Path "HKCU:\Software\Microsoft\InputPersonalization\TrainedDataStore" -Force | Out-Null
}
Set-ItemProperty -Path "HKCU:\Software\Microsoft\InputPersonalization\TrainedDataStore" -Name "HarvestContacts" -Type DWord -Value 0
Raven schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:31:
[...]

Over Enterprise gesproken, hoe zit het met de LTSB variant en deze specifieke update?
Daar zie ik niets specifiek gemeld over deze update helaas.

[ Voor 72% gewijzigd door FREAKJAM op 02-08-2016 10:34 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb hem net al goedgekeurd op onze WSUS server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een nieuwe clean install van W10 gaan doen. Lijkt me het handigst te wachten op de nieuwe versie: ik ga er tenminste vanuit dat je (als gewone gebruiker) op een of andere manier een complete up to date versie kan downloaden om die clean te installeren (i.p.v. mijn 1 jaar oude gebrande W10-dvd te gebruiken en die tig keer te laten updaten)? Is er een vaste site waarvan ik (ergens na 19.00 uur vanavond) zoiets kan downloaden? Bij voorkeur een versie die je op een USB stick kan zetten? Of komt er voor elke nieuwe versie een nieuwe pagina online te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:49:
Ik wil een nieuwe clean install van W10 gaan doen. Lijkt me het handigst te wachten op de nieuwe versie: ik ga er tenminste vanuit dat je (als gewone gebruiker) op een of andere manier een complete up to date versie kan downloaden om die clean te installeren (i.p.v. mijn 1 jaar oude gebrande W10-dvd te gebruiken en die tig keer te laten updaten)? Is er een vaste site waarvan ik (ergens na 19.00 uur vanavond) zoiets kan downloaden? Bij voorkeur een versie die je op een USB stick kan zetten? Of komt er voor elke nieuwe versie een nieuwe pagina online te staan?
Waarschijnlijk wordt de media-installer gewoon bijgewerkt straks.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FREAKJAM schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:51:
[...]

O, verhip, dat is waar ook... dat is de media creation tool of zo, toch? Als ik nu op je link klik, krijg ik trouwens een blanco pagina. Misschien zijn ze 'as we speak' de boel aan het updaten? Of de site is nu al overbelast. ;) Maar goed, ik weet waar te kijken nu, dank je!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:40:
[...]

Ik heb hem net al goedgekeurd op onze WSUS server.
Ja die hotfix, niet de update zelf. Die is er nog niet in WSUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:06:
[...]

Ja die hotfix, niet de update zelf. Die is er nog niet in WSUS.
Weet je dat zeker? Ik vind op internet dat het een cumulatieve update is. Het gaat om KB3176929.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:10:
[...]

Weet je dat zeker? Ik vind op internet dat het een cumulatieve update is. Het gaat om KB3176929.
Dat is idd de hotfix die ik bedoelde.
De upgrade is nog niet vrijgegeven, ook nog niet in WSUS. ;)

Trouwens, vinden jouw users dat leuk? 1607 pushen via WSUS?
Zitten ze straks lekker 30+ minuten niks te doen terwijl 1607 wordt geinstalleerd.
Ik geef ze een paar weken de tijd om het zelf te doen (via 'check online') daarna push ik em eind deze maand pas via WSUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

Dat is idd de hotfix die ik bedoelde.
De upgrade is nog niet vrijgegeven, ook nog niet in WSUS. ;)

Trouwens, vinden jouw users dat leuk? 1607 pushen via WSUS?
Zitten ze straks lekker 30+ minuten niks te doen terwijl 1607 wordt geinstalleerd.
Ik geef ze een paar weken de tijd om het zelf te doen (via 'check online') daarna push ik em eind deze maand pas via WSUS.
We zijn maar een klein bedrijf. De november update ging ook prima op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:22
Even een vraagje,

Ik gebruik vanaf het begin nu W10. Nu wil ik een clean install doen aangezien er in de tijd een hoop troep op en af is gegaan. Kan ik dan beter wachten tot na deze update, of maakt dat geen verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:06
lifeguard schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:24:
Even een vraagje,

Ik gebruik vanaf het begin nu W10. Nu wil ik een clean install doen aangezien er in de tijd een hoop troep op en af is gegaan. Kan ik dan beter wachten tot na deze update, of maakt dat geen verschil?
Nou missc is een clean instal voor dat je de nieuwe pakt nog niet zo gek idee, maar opzich maakt het allemaal niet uit, persoonlijk wacht nog even een week ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 02-08-2016 11:31 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Dan wacht ik nog even. Heb morgen toch een snipperdag, kan ik alles op mijn gemak doen.
Dankjewel voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
FREAKJAM schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:51:
[...]

Hoe zie je dat eigenlijk?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:06
lifeguard schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:32:
Dan wacht ik nog even. Heb morgen toch een snipperdag, kan ik alles op mijn gemak doen.
Dankjewel voor je reactie.
Hou in de gaten dat ie automatisch komt heh, dat heb ik even uit gezet.
Brent schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

Hoe zie je dat eigenlijk?
Niet, hij staat online op de tijd dat ze hem daar ook hebben aangekondigd,us time enz

[ Voor 27% gewijzigd door Mel33 op 02-08-2016 11:38 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
tiguan schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:20:
[...]

We zijn maar een klein bedrijf. De november update ging ook prima op deze manier.
Ook al ben je een klein bedrijf, ik zou de update via WSUS toch eerst testen op een test-pc. Lijkt me aardig vervelend als al je systemen het dadelijk niet doen omdat er iets mis gaat met de update :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:25
Grom net op 2 pc's via de media creation tool geprobeerd te upgraden naar de anniversary upgrade.

Die upgraden gewoon in place naar hetzelfde naar wat ik al had :F

De tool had ik gedownload omstreeks 11:45. Blijkbaar was die nog niet ge-updated :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
toro schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:11:
Grom net op 2 pc's via de media creation tool geprobeerd te upgraden naar de anniversary upgrade.

Die upgraden gewoon in place naar hetzelfde naar wat ik al had :F

De tool had ik gedownload omstreeks 11:45. Blijkbaar was die nog niet ge-updated :/
Als je zo'n haast hebt of gewoon niet wilt wachten, waarom gooi je jezelf dan niet in de Insider Preview Slow Ring? Dan heb je hem na 1 reboot en 5 minuten wachten binnen (daarna begint de upgrade pas natuurlijk) en die zet je over een week weer uit als de Ann.Upd. overal is uitgerold.

[ Voor 3% gewijzigd door MooDyBLueS op 02-08-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:25
MooDyBLueS schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:36:
[...]

Als je zo'n haast hebt of gewoon niet wilt wachten, waarom gooi je jezelf dan niet in de Insider Preview Slow Ring? Dan heb je hem na 1 reboot en 5 minuten wachten binnen (daarna begint de upgrade pas natuurlijk) en die zet je over een week weer uit als de Ann.Upd. overal is uitgerold.
Omdat ik geen Microsoft Beta tester meer ben. Ik heb de eerdere Windows versies getest (vanaf XP) als beta tester en ik ben 8 maanden insider geweest vanaf het begin met Windows 10.

Ik draai alleen nu nog stock Windows systemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
toro schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:41:
[...]

Omdat ik geen Microsoft Beta tester meer ben. Ik heb de eerdere Windows versies getest (vanaf XP) als beta tester en ik ben 8 maanden insider geweest vanaf het begin met Windows 10.

Ik draai alleen nu nog stock Windows systemen :)
Snap ik, maar je kan jezelf heel eenvoudig tijdelijk Insider maken en de laatste build installeren. Dat is immers dezelfde als die naar de Slow en Fast Ring is gestuurd en tevens degene die vanaf vandaag RTM is. Als je dus binnenkort de setting weer uitzet, behoud je de Anniversary Update en ben je gewoon geen Insider meer.

Aan de andere kant, als je nog een een paar uurtjes geduld hebt, heb je hem sowieso binnen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Volgens diverse bronnen is de MCT geupdate. Bij mij biedt ie inderdaad nu aan te 'upgraden'.

http://download.microsoft...AE6/MediaCreationTool.exe

[edit] Toch niet!

[ Voor 5% gewijzigd door Brent op 02-08-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:43
De Windows 10 Anniversary Update is er!

[ Voor 67% gewijzigd door FreshM op 02-08-2016 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nog niks binnen hoor FreshM, hoe haal je hem binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
FreshM schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:01:
Via welke weg? Windows Update in mijn W10 Pro VM zegt up-to-date.
(Eerdergenoemde LTSB staat op mijn laptop, mocht er verwarring zijn :P )

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopTheWood
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 07:33
FreshM schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:01:
Hier ook beschikbaar via Windows Update op mijn Surface Pro 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hier de Feature Update to Windows 10 Version 1607 via System Update.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook precies 7 uur beschikbaar via Windows Updates op een Dell XPS 15 (kwam oorspronkelijk met Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Bij mij gaat het feest nog even niet door. Vreemde foutmelding...

Afbeeldingslocatie: http://marcorossen.nl/tweakers/windows10.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Wel genoeg schijfruimte nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:09:
Hier ook precies 7 uur beschikbaar via Windows Updates op een Dell XPS 15 (kwam oorspronkelijk met Windows 8.
Ik zit sinds 1900 op zoeken naar updates te klikken :P , maar hier nog niks. Ook niet na het een schop onder de kont geven van Windows Update (reset).

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Een systeempartitie wordt toch door Windows beheerd? Verder is er genoeg ruimte op mijn SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik laat nu de MCT lopen, heb ik als het goed is meteen voor alle pc's een kopie. Nu maar hopen dat de goede versie binnenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een domain joined systeem krijg ik em nog niet binnen bij controleren op updates ("Check for updates from Microsoft Update").

WSUS is ie ook nog niet in terug te vinden.

Iets met geduld denk ik. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Hij druppelt hier ook binnen. :)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reepje schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:24:
Ik laat nu de MCT lopen, heb ik als het goed is meteen voor alle pc's een kopie. Nu maar hopen dat de goede versie binnenkomt
Dat is ie. :)
De setup.exe is iig versie 10.0.14393.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Iemand een idee hoe groot de update is? Hij komt hier wel binnen, maar de Windows update sectie is altijd lekker beperkt qua download informatie (snelheid/grootte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 14:35
Hier verschillende machines maar enkel op mijn Surface Pro 3 krijg ik de update te zien. Dus duidelijk wel een gefazeerde uitrol waarbij ze wellicht ook hun eigen hardware de scoop geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 14:35
HammerNL schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:37:
Iemand een idee hoe groot de update is? Hij komt hier wel binnen, maar de Windows update sectie is altijd lekker beperkt qua download informatie (snelheid/grootte)
Hier was de update binnen in een minuut of 5, en dat op een 60Mbps lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat is het KB Nummer van die update? is die niet gewoon uit de update catalog te halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

HammerNL schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:37:
Die ISO is 3.38GB.
Ik vermoed dat de update ook ongeveer die omvang zal hebben, daar het eigenlijk een nieuwe install is die over je bestaand heengezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Hier even gekeken maar systeem is up to date :D
Even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Jammer dat het startmenu is aangepast en niet kan terug veranderen.

Verder zie ik niks speciaals .

Voor de volledige release notes : https://www.reddit.com/r/...ersary_update_megathread/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Eindelijk adblock in mn edge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat native?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Native extension support: ja. Native adblocker: nee.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 14:44
Linkje voor de geïnteresseerden :)
https://adblockplus.org/nl/edge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Nu online
Extensies worden nu ondersteund, en adblock is er daar 1 van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja! Bash on Windows, eindelijk!
Wel een video driver issue op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet trouwens niet de ADMX bestanden te kopiëren naar je Central Policy store in je AD (eerst backup maken voordat je dat doet!)
Anders kun je de nieuwe GPO features van 1607 toepassen in je netwerk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 23:24

lasharor

7 december 2004

Draai nu ook de nieuwe update op mijn Surface 3 Pro. Op het eerste gezicht ziet het er een stukje beter uit. Vooral het start menu en de notificaties zijn echt beter dan de vorige versie.

Ben nog wel even aan het zoeken naar die functie om je android notificaties te laten zien. Zit dat er al in of komt dat later pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
De gereserveerde systeempartitie was 99 MB en die moet minstens 100 MB zijn. Ik heb hem met Minitool Partition Wizard vergroot naar iets meer dan 100 MB en nu komt de update binnen. Dank voor de hint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te vroeg gejuicht... bash sluit meteen nadat je het opstart.
Zie even een venstertje en dat is vervolgens gelijk weg... puzzelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zojuist die update binnengehad. Wat een ellende: allerlei instellingen veranderd, GPU-driver gedowngrade, verwijderde voorgeïnstalleerde rommel opnieuw geïnstalleerd (die na verwijderen en een herstart nog een keer terugkwam). Ik heb nu dus geen idee meer hoe alles staat, welke drivers geïnstalleerd zijn, etc.

Ik ben vrij recent van OS X op Windows overgestapt en vraag me nu af of ik hier goed aan heb gedaan. Ik wil namelijk een berekenbaar systeem en niet een soort loterij van wat het ding nu weer gaat doen. Op computergebied is dit voor mij echt de hel.

EDIT: er is nog meer gewijzigd zie ik, ik ga hem deze week maar herinstalleren, want dit kan ik niet hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Commendatore op 02-08-2016 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor als anderen er tegenaan lopen dat bash direct weer sluit.
Start hem even vanuit de command prompt, dan heb je de tijd om de foutmelding te lezen ;).

Developer modus dient ingeschakeld te zijn omdat het een beta feature is. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:36:
[...]

Dat is ie. :)
De setup.exe is iig versie 10.0.14393.0.
Dat is de februari update, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commendatore schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:26:
Ik ben vrij recent van OS X op Windows overgestapt en vraag me nu af of ik hier goed aan heb gedaan. Ik wil namelijk een berekenbaar systeem en niet een soort loterij van wat het ding nu weer gaat doen. Op computergebied is dit voor mij echt de hel.

EDIT: er is nog meer gewijzigd zie ik, ik ga hem deze week maar herinstalleren, want dit kan ik niet hebben.
Het klinkt alsof je Windows 8.1 wilt hebben. Meer controle en geen geklooi met je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brent schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:34:
[...]

Dat is de februari update, toch?
Nee, Windows 10 1607 heeft als buildnummer 14393 meegekregen.
Na installatie volgt er gelijk een update en is het uiteindelijke nummer 14393.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:33
Zojuist die update binnengehad. Wat een ellende: allerlei instellingen veranderd, GPU-driver gedowngrade, verwijderde voorgeïnstalleerde rommel opnieuw geïnstalleerd (die na verwijderen en een herstart nog een keer terugkwam). Ik heb nu dus geen idee meer hoe alles staat, welke drivers geïnstalleerd zijn, etc.

Wat een zelfkennis. _/-\o_

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Van Windows 10 10240 naar 14393.0 geupdate, en daarna naar 14393.10. Tot nu toe 1 ding wat mij is opgevallen, als ik een Edge extensie uit de Store installeer, verschijnt deze niet in Edge. De Store geeft vervolgens aan dat de app gerepareerd moet worden, met een Opnieuw installeren knop, maar dit helpt niet. Meer mensen met dit probleem?

Edit: Op een ander systeem, van 10586.494 naar 10393.10 precies hetzelfde...

[ Voor 10% gewijzigd door Stefan22 op 02-08-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Nu online
Edge extensies installeren niet bij mij. Probleem gedetecteed, installeer opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:35:
[...]

Het klinkt alsof je Windows 8.1 wilt hebben. Meer controle en geen geklooi met je instellingen.
Is dat gerotzooi dan ergens goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
nowherebound123 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:40:
Edge extensies installeren niet bij mij. Probleem gedetecteed, installeer opnieuw
Hier idem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:21
lifeguard schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:43:
Hier even gekeken maar systeem is up to date :D
Even wachten dus.
http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=821403

[ Voor 11% gewijzigd door barrymossel op 02-08-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commendatore schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:46:
Is dat gerotzooi dan ergens goed voor?
Wat mij betreft niet. Het lijkt vooral voordelig voor Microsoft zelf te zijn en die gaat daar niet mee ophouden totdat iedereen Windows 10 laat vallen - wat niet gaat gebeuren - of de EU er regelgeving tegenaan gooit.

Het is jammer dat een verder knap OS zo slecht inzetbaar wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Nu online
De hele wereld klaagt dat je cortana niet kunt uitschakelen, ik vraag me juist af hoe ik haar kan inschakelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:50:
[...]

Wat mij betreft niet. Het lijkt vooral voordelig voor Microsoft zelf te zijn en die gaat daar niet mee ophouden totdat iedereen Windows 10 laat vallen - wat niet gaat gebeuren - of de EU er regelgeving tegenaan gooit.

Het is jammer dat een verder knap OS zo slecht inzetbaar wordt gemaakt.
Als ik het me had kunnen veroorloven had ik zojuist een Mac Mini besteld, denk ik. (Alleen jammer dat die inmiddels zo verouderd zijn.) Het probleem is nu dus dat ik hier zit met een computer die eigenlijk prima is, maar waarop een besturingssysteem draait dat niet anders is te omschrijven dan een onberekenbare chaos.

Ik weet nu dus even niet wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nowherebound123 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:51:
De hele wereld klaagt dat je cortana niet kunt uitschakelen, ik vraag me juist af hoe ik haar kan inschakelen ?
Cortana intypen in je start menu, taal kiezen klaar.
(Althans, zo was het bij mij op een Engels OS met NL regio settings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commendatore schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:54:
Ik weet nu dus even niet wat ik moet doen.
Even los van het paniekvoetbal; mocht je hier ook na een goede nachtrust nog steeds onrustig van worden, dan is het eerder genoemde Windows 8.1 (of desnoods Windows 7) een serieuze optie. Het geeft je de traditionele controle over je instellingen en updates en is toch een modern OS. Mocht je echt niet kunnen wennen aan de UI, dan kan je het zelfs nog zo instellen dat het op Windows 10 lijkt.

Onder de motorkap verschillen de twee echt niet zoveel, behalve dat je dus het verplichte cloudgebeuren mist. De support loopt nog tot 2023, dus je hebt nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Heb de W10-vm maar uitgezet, morgen maar eens kijken of die update wel daadwerkelijk overal uitgerold is.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19
Hier nu ook op Versie 1607 Build 14393.10, top op heden geen problemen en de instellingen zijn niet aangepast.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Laatst online: 29-06 12:20
Net ook de anniversary update geïnstalleerd. De update verliep goed. De ervaring daarna was wat minder. In de taakbalk was Edge (en de Store) weer vooraan gezet en ingesteld als standaardbrowser.
Instellen van Firefox/Chrome als standaard werkte vervolgens niet in het Windows 10 Settings-scherm door een bug. Wat ik ook selecteerde, het bleef niet staan als standaard. Via het oude Control Panel is het wel gelukt om alle extensies toe te wijzen aan Firefox i.p.v. Edge. Zo ben je toch weer even zoet met het terugzetten naar hoe je het had staan voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Thanks. Ik ga hem even proberen :)

Edit: Werkt niet. Krijg gewoon een scherm met: Bedankt dat u bent bijgewerkt :D

[ Voor 16% gewijzigd door lifeguard op 02-08-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ook op versie 1607 met dank aan de media creation tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09 13:22
verwijderde voorgeïnstalleerde rommel opnieuw geïnstalleerd (die na verwijderen en een herstart nog een keer terugkwam).
Dat is inderdaad de logica van Microsoft. Na elke update van Windows komt die rommel weer terug. Microsoft denkt waarschijnlijk dat we al die standaard apps keihard nodig hebben, alleen hebben we dat zelf nog niet door (ofzo). 8)7
Pagina: 1 ... 66 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.