Hier ook niet. Zat al naar mijn WiFi router te kijken.MrGizMo schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:30:
Kan dus geen 1 app installeren, zou het te druk zijn ofzo
Zie ik anders nergens staanKaastosti schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:27:
[...]
Taakbalk een andere kleur zit gewoon in je personalisation menu...
Ik kan wel een accentkleur kiezen, en een andere achtergrond, maar nergens de kleur van de taakbalk.
Je snapt dat dit: http://prntscr.com/7yfrzy niet echt leuk uitziet, mijn achtergrond mag dan wel gedeeltelijk zwart zijn, ik vind het leuk als mijn taakbalk iets van kleur heeft als er bijvoorbeeld een internetpagina openstaat.
Op internet kan ik ook niks vinden, dit: http://www.isunshare.com/...border-in-windows-10.html lijkt heel leuk, maar ik heb een ander optiescherm en geen configuratiescherm meer. Dan maar een andere Kever achtergrond zoeken
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Iemand hier aanwezig die gebruik maakt van een losse geluidskaart die werkt met Windows 10?
Zit een beetje rond te kijken, maar zie toch veel issues met de bekende merken (Asus, Creative) met >win8 OS's...
Mocht iemand een tip hebben, graag!
Zit een beetje rond te kijken, maar zie toch veel issues met de bekende merken (Asus, Creative) met >win8 OS's...
Weet niet of het al gevraagd is, maar ik kan in Edge nergens vinden waar ik bij nieuw tabblad mijn startpagina kan openen, zoals bij Internet Explorer. Ik kan alleen kiezen uit Beste websites en suggesties voor inhoud, Beste websites en Lege pagina.
Hoe zit dat trouwens met die notificatie center? Huidige applicaties laten nu notificaties zien maar gaan niet via het notification center, zoals chrome.
Het staat er toch echt.kuusj98 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:40:
[...]
Zie ik anders nergens staan![]()
Ik kan wel een accentkleur kiezen, en een andere achtergrond, maar nergens de kleur van de taakbalk.
Je snapt dat dit: http://prntscr.com/7yfrzy niet echt leuk uitziet, mijn achtergrond mag dan wel gedeeltelijk zwart zijn, ik vind het leuk als mijn taakbalk iets van kleur heeft als er bijvoorbeeld een internetpagina openstaat.
Op internet kan ik ook niks vinden, dit: http://www.isunshare.com/...border-in-windows-10.html lijkt heel leuk, maar ik heb een ander optiescherm en geen configuratiescherm meer. Dan maar een andere Kever achtergrond zoeken
Kleuren en dan helemaal onderin
MikeyMan schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:40:
Iemand hier aanwezig die gebruik maakt van een losse geluidskaart die werkt met Windows 10?
offtopic:
Creative heeft met oudere OS'sen ook nog wel eens issues, dus dat zegt niks
Maar gaat het om de driver zelf die moeilijk doet of de meegeleverde software?
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 29-07-2015 17:43 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ja ik heb een Nvidia Quadro K1000M, zou dat het zijn?Roger_Rabbit schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:02:
[...]
Heb ik ook last van, het beeld is ook zeer onrustig. Jij toevallig ook een Nvidia chip?
http://prntscr.com/7yfvhuMrGizMo schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:41:
[...]
Het staat er toch echt.
Kleuren en dan helemaal onderin
Ik ben zeker blind haha...
Doorzichtig maken uitzetten geeft ook geen verdere opties en maakt het ding helemaal zwart, instellingen voor hoog contrast bevatten ook niks nuttigs.
Heel blind inderdaad, staat een optie "Kleur op taakbalk, in start en in actiecentrum weergeven", maar het had ook wel met aparte kleurtjes gemogen hoor, licht en donkerblauw was wel mooi geweest. Wellicht iets voor Windows 11.
[ Voor 23% gewijzigd door Kuusj op 29-07-2015 17:44 ]
ja want je vergeet een vinkjekuusj98 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:43:
[...]
http://prntscr.com/7yfvhu
Ik ben zeker blind haha...
Doorzichtig maken uitzetten geeft ook geen verdere opties en maakt het ding helemaal zwart, instellingen voor hoog contrast bevatten ook niks nuttigs.
Settings>Personalization>Choose Color: 1ste optie off, 2de of 3de optie on.....kuusj98 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:40:
[...]
Zie ik anders nergens staan![]()
Nice!Notna schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:03:
[...]
Yup
http://www.ebay.nl/itm/Wi...65722?hash=item28043af9ba
Dus dan heb je een W8.1 license voor 29 euro en kan je extra gratisch upgraden naar W10. Licentie even ergens neerkalken na de upgrade en je hebt effectief 2 OS-en voor bijna 30 euro....
Zelfs als je die W8.1 license niet gebruikt heb je voor 30 euro W10 in huis
Ik heb een gevonden voor 20 euro en heb het onmiddellijk gekocht: http://www.ebay.nl/itm/Wi...e-to-win-10-/252030428007
De Creative krijg ik helemaal niet aan de praat. Is ook echt een oude PCI Audigy Platinum.Raven schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:43:
[...]
offtopic:
Maar gaat het om de driver zelf die moeilijk doet of de meegeleverde software?
Vrees dus dat dat opgegeven is.
De VIA HD Audio piept dat ie geen apparaat kan vinden, en speelt vervolgens af, maar geen surround.
Google je key voor de grap eens...Asgaro schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:44:
[...]
Nice!![]()
Ik heb een gevonden voor 20 euro en heb het onmiddellijk gekocht: http://www.ebay.nl/itm/Wi...e-to-win-10-/252030428007
En dank voor de hulp, ik ben gewoon dom en blind.
... dus nog van voor het PCIe era?MikeyMan schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:46:
[...]
De Creative krijg ik helemaal niet aan de praat. Is ook echt een oude PCI Audigy Platinum.
De VIA HD Audio piept dat ie geen apparaat kan vinden, en speelt vervolgens af, maar geen surround.
edit: Deze dus: http://danielkawakami.blogspot.nl/
En VIA zal ik maar niet eens over beginnen. Als ik er al mee te maken heb, is het BSOD-feest. Of zijn ze tegenwoordig wat aan de betere hand met drivers?
[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 29-07-2015 17:52 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
WIN10 -> mooi moment om een nieuwe disk in m'n PC te stoppen (was toevallig toch aan een upgrade toe):
Disk 1 - SSD250GB = huidige met daarop Win 7
Diks 2 - SSD500GB = nieuwe disk met daarop Win 10 (upgrade van win 7 ~ clean install)
In mijn laptop kan slechts 1 disk tegenlijk: disk 1 of disk 2!
Nu vraag ik mij af.
Kan ik nadat ik op disk 2 win 10 heb geinstalleerd. disk 1 terug in de laptop plaatsen om zo verder te werken op win 7?... Heeft iemand hier al ervaring mee?
Op deze manier kan ik veilig spelen/testen met win 10 terwijl ik met een handomdraai weer terug ben bij win 7.
Diks 2 - SSD500GB = nieuwe disk met daarop Win 10 (upgrade van win 7 ~ clean install)
Nu vraag ik mij af.
Kan ik nadat ik op disk 2 win 10 heb geinstalleerd. disk 1 terug in de laptop plaatsen om zo verder te werken op win 7?... Heeft iemand hier al ervaring mee?
Op deze manier kan ik veilig spelen/testen met win 10 terwijl ik met een handomdraai weer terug ben bij win 7.
Hier ging alles net zo ongeveer op zwart, allemaal strepen in het beeld. Leek er even op dat mijn videokaart defect was. Onder Windows 7 nooit geen last gehad.JensFC schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:43:
[...]
Ja ik heb een Nvidia Quadro K1000M, zou dat het zijn?
Als ik bijvoorbeeld het startmenu aanklik is het net of alles heen en weer beweegt, ik word er misselijk van

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB
Installatie vlekkeloos verlopen, daarom nu hier.
Ik een clean install doen en twijfel tussen twee opties.
A) Of de .ISO op een stick knallen en dan van daaruit de installatie nogmaals doen (key opgeslagen), of
via systeemherstel -> deze pc opnieuw instellen -> wis alle bestanden doen.
Bij die tweede optie krijg ik dit scherm

Bedoelt hij nou dat hij hem terugzet naar w8.1? Of dat hij die oude meuk eraf knikkert?
"en wordt de vorige versie van Windows teruggezet."
Ik vind het een vrij ambigu bericht.
A) Of de .ISO op een stick knallen en dan van daaruit de installatie nogmaals doen (key opgeslagen), of
Bedoelt hij nou dat hij hem terugzet naar w8.1? Of dat hij die oude meuk eraf knikkert?
Weet iemand toevallig hoe je de ruimte tussen de bureaublad iconen op de desktop kunt verkleinen? De ruimte lijkt wel 3x zo groot als bij Windows 7....
Ik denk dat hij bedoeld dat de vorige versie van Windows niet meer kan worden teruggezet als je je pc opnieuw instelt. Dus de upgrade kan niet ongedaan worden gemaakt na het opnieuw "instellen"Luapper schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:59:
Installatie vlekkeloos verlopen, daarom nu hier.
A) Of de .ISO op een stick knallen en dan van daaruit de installatie nogmaals doen (key opgeslagen), ofvia systeemherstel -> deze pc opnieuw instellen -> wis alle bestanden doen.
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Falcon93 op 29-07-2015 18:02 ]
Waarom zou dat niet kunnen?24zeven schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:52:
WIN10 -> mooi moment om een nieuwe disk in m'n PC te stoppen (was toevallig toch aan een upgrade toe):
Nu vraag ik mij af.
Ja dat kan dus.
Geen idee of de BIOS op UEFI staat en hoe dat dan omgaat met de license-keys van beide OS'en.barrymossel schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:05:
[...]
Waarom zou dat niet kunnen?
Ja dat kan dus.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik heb mijn windows 10 geinstalleerd met een ISO.
Eerst een probleem gehad met het activeren (blijkbaar hadden meer mensen daar last van), maar uiteindelijk is het toch allemaal gelukt.
Mijn eerste ervaring is dat Windows 10 ZEER snel is op mijn PC.
Toch heb ik wat kleine zaken die me erg storen.
1. de Edge browser heeft een zeer vervelende lettertype, zoals op deze tweakers website.
Sommige letters zijn dik gedrukt en sommige niet. Zeer lage kwaliteit, tewijl dit verder in Windows niet het geval is.
2. De taakbalk is voor mij persoonlijk net iets te klein, Windows 7 en 8 hadden dit naar mijn beleving beter voor elkaar. (Tot dus ver nog niet kunnen ontdekken of ik ze iets groter kan maken)
Eerst een probleem gehad met het activeren (blijkbaar hadden meer mensen daar last van), maar uiteindelijk is het toch allemaal gelukt.
Mijn eerste ervaring is dat Windows 10 ZEER snel is op mijn PC.
Toch heb ik wat kleine zaken die me erg storen.
1. de Edge browser heeft een zeer vervelende lettertype, zoals op deze tweakers website.
Sommige letters zijn dik gedrukt en sommige niet. Zeer lage kwaliteit, tewijl dit verder in Windows niet het geval is.
2. De taakbalk is voor mij persoonlijk net iets te klein, Windows 7 en 8 hadden dit naar mijn beleving beter voor elkaar. (Tot dus ver nog niet kunnen ontdekken of ik ze iets groter kan maken)
Angelo NL / Global Cargo VTC
Verwijderd
Hier ook last van op mijn tablet, op de pc werkt het wel gewoon....Radeon schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:37:
Eerste ervaringen:
Bij store krijg ik constant foutmelding 0x803F7003 hebben hier nog meer mensen last van?
Moet op mijn tablet deze app hebben: https://www.microsoft.com/store/apps/9NBLGGH3B0BP
Krijg em er niet op... irritant, want die is nodig voor een VPN met een juniper device...
Al tig keer WSreset gedaan, reboot van mijn surface, nadat.... geen updates meer om te installeren in Windows zelf.
Het ging zo vlekkeloos en soepel...
Dat is nu het punt. Ik weet niet wat MS instelt.MAX3400 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:06:
... hoe dat dan omgaat met de license-keys van beide OS'en.
Als het werkt is het heel mooi, maar als het niet werkt is het heel vervelend en tijdrovend.
Met OSX heb ik ging het overigens wel. Daar kon ik een een clean-update uitvoeren op een 2de disk en testen. Dus ik verwacht dat het zou moeten lukken, maar ja..... Microsoft is geen Apple.
Windows 10 Pro loopt perfect bij mij super blij mee
echter heb ik het volgende:
Via dit script (van de frontpage gehaald) krijg ik een key:
TY4CG-xxxx-xxxx-HCFC6
Via deze tool: magic jelly bean
krijg ik de generieke key: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T
Dit heb ik geverifieerd via slmgr /dlv in CMD.. Wel zegt deze dat het een Ratail code betreft..
Heb dit al besproken met een tweaker over DM.. beide codes zijn precies het zelfde bij hem.. wat gaat er hier fout?
update proces bij mij: Win 7 pro -> 8.1 pro -> 10 pro
laatste stap naar insider via insider .iso bestand (ik ben op dit moment ook nog insider)
windows zegt zelf dat alles netjes geactiveerd is maar maak me toch zorgen dat ik gewoon de zelfde key heb als iemand anders op tweakers..
TY4CG-xxxx-xxxx-HCFC6
Dit heb ik geverifieerd via slmgr /dlv in CMD.. Wel zegt deze dat het een Ratail code betreft..
Heb dit al besproken met een tweaker over DM.. beide codes zijn precies het zelfde bij hem.. wat gaat er hier fout?
laatste stap naar insider via insider .iso bestand (ik ben op dit moment ook nog insider)
windows zegt zelf dat alles netjes geactiveerd is maar maak me toch zorgen dat ik gewoon de zelfde key heb als iemand anders op tweakers..
[ Voor 24% gewijzigd door spartacusNLD op 29-07-2015 18:22 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ah met dezelfde key denk ik idd dat het niet werkt. Maar met een insiders key is dat al opgelost. En technisch moet het gewoon kunnen.MAX3400 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:06:
[...]
Geen idee of de BIOS op UEFI staat en hoe dat dan omgaat met de license-keys van beide OS'en.
het zal wel wat zijn niet, dat je bij een willekeurige medetweaker op twee meniaren een key uit je systeem krijgt, en dan wel bij beide tweakers dezelfde 2 keys! dat is toch een kans van 1 op de miljard of zo?
of wait. misschien is dat zo bedoeld...... ?
Tot nu toe loopt Windows 10 erg lekker op mijn laptop. Grootste ergernis is alleen dat het laden van spelletjes opeens veel langer duurt. Ben van 2 naar 15 seconde gegaan om een of andere reden.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verwijderd
Win10 bevalt prima tot nu toe. Moet alleen wel zeggen dat de browser op een tablet een hele grote achteruitgang is.
Bladwijzers op alfabetische volgorde, geen icoontjes als bladwijzers, niet meer met gestures kunnen browsen, etc.
Waar IE voor tablets voorheen echt DE browser was is het nu echt een stap achteruit en 1 van de vele geworden. Jammer.
Bladwijzers op alfabetische volgorde, geen icoontjes als bladwijzers, niet meer met gestures kunnen browsen, etc.
Waar IE voor tablets voorheen echt DE browser was is het nu echt een stap achteruit en 1 van de vele geworden. Jammer.
Dat of er is iets goed mis bij de activatie van windows 10.. probeer daar nu achter te komen. wil graag weten of meer van jullie mijn ''probleem'' ervaren.engelbertus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:23:
het zal wel wat zijn niet, dat je bij een willekeurige medetweaker op twee meniaren een key uit je systeem krijgt, en dan wel bij beide tweakers dezelfde 2 keys! dat is toch een kans van 1 op de miljard of zo?
Dit zal wel niet het enige probleem zijn:
nieuws: Windows 10-upgradeproces maakt bepaalde gekraakte installaties legitiem
[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 29-07-2015 18:27 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Volgens mij zijn beiden Insider keys. De tweede 'pre launch' en de eerste vanaf vandaag.spartacusNLD schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:17:
Windows 10 Pro loopt perfect bij mij super blij meeechter heb ik het volgende:
TY4CG-xxxx-xxxx-HCFC6
Heb dit al besproken met een tweaker over DM.. beide codes zijn precies het zelfde bij hem.. wat gaat er hier fout? update proces bij mij: Win 7 pro -> 8.1 pro -> 10 pro laatste stap naar insider via insider .iso bestand (ik ben op dit moment ook nog insider)
[ Voor 8% gewijzigd door mtr33 op 29-07-2015 18:39 ]
Wat is het probleem precies Spartacus? Ik begrijp het niet helemaal? Dat scriptje geeft je jouw code maar windows zegt dat de generieke code is gebruikt?
EDIT: Laat maar ik zie al dat de code van het scriptje ook generiek is? Inderdaad vrij bijzonder
EDIT: Laat maar ik zie al dat de code van het scriptje ook generiek is? Inderdaad vrij bijzonder
[ Voor 24% gewijzigd door JensFC op 29-07-2015 18:29 ]
Dit heb ik ookspartacusNLD schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:17:
TY4CG-xxxx-xxxx-HCFC6
Verwijderd
Vanochtend heb ik windows 10 geinstalleerd. Over het algemeen ben ik zeer tevreden
Een probleem dat ik ervaar met het actiecentrum is dat er nagenoeg geen
apps meldingen geven. Ook de mail app die ik toch wel redelijk belangrijk vind.
Onder 'Instellingen -> systeem -> Meldingen en acties' zou ik dit per app moeten kunnen instellen,
maar hier krijg ik maar 3 apps te zien bij 'meldingen van deze apps weergeven'
http://i.imgur.com/CHWefav.jpg
Een probleem dat ik ervaar met het actiecentrum is dat er nagenoeg geen
apps meldingen geven. Ook de mail app die ik toch wel redelijk belangrijk vind.
Onder 'Instellingen -> systeem -> Meldingen en acties' zou ik dit per app moeten kunnen instellen,
maar hier krijg ik maar 3 apps te zien bij 'meldingen van deze apps weergeven'
http://i.imgur.com/CHWefav.jpg
script haalt de code uit de register.. die tooltje weer ergens anders uit mijn systeem.JensFC schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:27:
Wat is het probleem precies Spartacus? Ik begrijp het niet helemaal? Dat scriptje geeft je jouw code maar windows zegt dat de generieke code is gebruikt?
Deze beide codes zijn beide een andere tweaker het zelfde. Ik wil nadat de gratis periode voorbij is ook gewoon mijn licentiecode kunnen blijven gebruiken bij herinstallatie op een ander systeem
wil dus graat weten hoeveel mensen dit hebben en er achter komen of dit een fout in de activatie is zodat ik dit met MS kan bespreken.. niet dat ik hier pas achter kom als ik de key nodig heb en deze niet blijkt te werken..
[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 29-07-2015 18:30 ]
Dat is inderdaad wel vreemd ja. Ik heb een nieuwe ssd besteld en wil daar morgen een clean install van Windows 10 op doen. Ik zat al te kijken of ik dan mijn product key nodig heb, maar die is dus bij mij ook generiek. Misschien moet ik dan gewoon windows 8 erop zetten met mijn windows 8 key en deze weer upgraden.
Windows 10 Enterprise upgraded: JVF76-xxxxxx-26VspartacusNLD schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:17:
Windows 10 Pro upgraded: JVF76-xxxxxxx-GTV
^ beiden met het script van de Frontpage.
Doe ik het met Nirsoft, dan krijg ik op Windows 10 Pro ook de generic key die jij hebt gepost.
Met slmgr /dlv krijg ik beide versie Armed & Licensed.
Het scriptje en die keyfinder geeft inderdaad twee verschillende keys aan:
Scriptje: WH8KG-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
Keyfinder: DRFTY-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
Grappig.. Ik maak me er geen zorgen om. Had een legitieme Windows 8.1 dus ook gewoon een gewone Windows 10 Home.
Grappig.. Ik maak me er geen zorgen om. Had een legitieme Windows 8.1 dus ook gewoon een gewone Windows 10 Home.
Ik zou de "Task View" graag aan de muiswiel klik willen koppelen. Weet iemand hoe dit kan of werkt?
http://www.xbmcfreak.nl/
Ik ben hem nu aan het downloaden met dat tooltje van Microsoft... We shall see how it goes.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Mensen met rode namen hebben altijd gelijk!Mx. Alba schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:34:
Ik ben hem nu aan het downloaden met dat tooltje van Microsoft... We shall see how it goes.
mrjraider schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:33:
Het scriptje en die keyfinder geeft inderdaad twee verschillende keys aan:
Dit bedoel ik dus.. wat is het verschil met mijn versie / activatie (plus een paar andere tweakers die allemaal de zelfde script als tool code hebben) en die van jullie waar wel code's verschillend en uniek zijn..MAX3400 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:31:
[...]
Windows 10 Enterprise upgraded: JVF76-xxxxxx-26V
Windows 10 Pro upgraded: JVF76-xxxxxxx-GTV
^ beiden met het script van de Frontpage.
Doe ik het met Nirsoft, dan krijg ik op Windows 10 Pro ook de generic key die jij hebt gepost.
Met slmgr /dlv krijg ik beide versie Armed & Licensed.
Ik kan zoiets niet laten rusten en wil dat uitzoeken & oplossen
maar MS bellen morgen wellicht dat zij me kunnen helpen
Bel nu Amerika; die zijn nog wakker en heb je snel antwoord. Of hebben ze geen Skype-adres Lync for Business voor gratis support?spartacusNLD schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:35:
[...]
maar MS bellen morgen wellicht dat zij me kunnen helpen
/edit: het grappige is dat mijn Enterprise-key vanuit mijn Partner-Portal begint met M2N dus er is ergens een "vertaling" tussen ingetikte key en weergave-key.
[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 29-07-2015 18:39 ]
Ik krijg geen bluetooth headset gekoppeld met Windows 10. Ding is verbonden maar als ik muziek afspeel dan gaat dat niet over de headset maar gewoon vanuit de laptopboxjes 
Aha.. daar zat die instelling dus
Headset verbonden via bluetooth. Dan via geluid > rechtermuisknop > afspeelapparaten de headset selecteren en instellen als standaard
Aha.. daar zat die instelling dus
Headset verbonden via bluetooth. Dan via geluid > rechtermuisknop > afspeelapparaten de headset selecteren en instellen als standaard
[ Voor 34% gewijzigd door Mrjraider op 29-07-2015 18:43 ]
Komt er nou ook een uitgeklede gratis office voor de pc of is dat alleen voor de phones en tablets ?
ehm probleem , of gewoon de werkwijze van MS.. misschien dat tweakers ergens aan kan geven dat de activatie en zelfs downloaden en installeren op dit moment soms niet kan vanwege drukte, en dat het een kwestie van geduld zal zijn om hier iets aan te doen.spartacusNLD schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:26:
[...]
Dat of er is iets goed mis bij de activatie van windows 10.. probeer daar nu achter te komen. wil graag weten of meer van jullie mijn ''probleem'' ervaren.
Dit zal wel niet het enige probleem zijn:
nieuws: Windows 10-upgradeproces maakt bepaalde gekraakte installaties legitiem
dat de activatie dan niet werkt is wel het kleinste probleem dat je kunt hebben, en je dan een dag lang zorgen gaan maken of je wel vandaag nog windows 10 kunt gebruiken is wat onnodig, en wellicht te voorkomen.
Dat samen met even een topic lezen voorkomt ongeveer 70% van alles postings op tweakers gok ik zo...
Bedoel je de beide key's die ik op 17 juli posttespartacusNLD schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:17:
TY4CG-xxxx-xxxx-HCFC6
NRG
Tsjah, tijdperk... Als ik nu in de pricewatch kijk zie ik nog steeds veel pci modellen.Raven schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:48:
[...]
... dus nog van voor het PCIe era?Als die had gewerkt in W10 was ik van mijn stoel gevallen
De custom drivers dan, niet die van Creative zelf maar van... ene daniel ofzo?
edit: Deze dus: http://danielkawakami.blogspot.nl/
En VIA zal ik maar niet eens over beginnen. Als ik er al mee te maken heb, is het BSOD-feest. Of zijn ze tegenwoordig wat aan de betere hand met drivers?
De custom drivers heb ik ook geprobeerd, maar dat werkte ook niet. In Win7 wel, in Win10 niet.
De Via doet het, zoals gezegd, best aardig, zonder bluescreens. Maar ook zonder surround dus. Vrees dus dat ik toch iets nieuws nodig heb.
Wat betreft de Product ID's... Zowel dat scriptje als Jellybean vinden in Windows 7 Pro nu 32KD2-....-733WD, terwijl op de sticker op de laptop GHGP4-....-28VDB staat. Ik ben wel benieuwd wat er na de upgrade uit te halen is.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ja.. jij ook al dusGerardVanAfoort schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:40:
[...]
Bedoel je de beide key's die ik op 17 juli postteGerardVanAfoort in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"
Veranderde dat Service Pakket geen dingen?Mx. Alba schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:43:
Wat betreft de Product ID's... Zowel dat scriptje als Jellybean vinden in Windows 7 Pro nu 32KD2-....-733WD, terwijl op de sticker op de laptop GHGP4-....-28VDB staat. Ik ben wel benieuwd wat er na de upgrade uit te halen is.
Ik kan me vaag herinneren dat ik tijdens een "kraak periode van mij" na de SP1 update de melding kreeg dat mijn Windows 7 illegaal was.
Hebben meer mensen er last van dat Windows onder apparaten aansluiten geen audio device aangeeft om af te spelen onder dlna enz... hij vindt wel mijn televisie en bluetooth hoofdtelefoon maar niet mijn Marantz versterker.
Wat een achteruitgang is, is dat je in de edge browser geen gestures hebt op een tablet.
Wat een achteruitgang is, is dat je in de edge browser geen gestures hebt op een tablet.
voor de mensen met een asus xonar dgx
dit werkt top
YouTube: How to get Xonar DG/DX/DS/DGX working on Windows Server 2012 sound cards
dit werkt top
YouTube: How to get Xonar DG/DX/DS/DGX working on Windows Server 2012 sound cards
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Activatie van een TP, bij mij 10162, activatie in bios. En vervolgens een generieke device onafhankelijke key om de 10240.16384 versie die je nu van de install create media download.. schoon te kunnen installeren als insider! Alleen die pakt ie niet tijdens invoeren, maar deze staat er weer zodra je aangemeld/geverifieerd bent als insider.spartacusNLD schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:43:
[...]
Ja.. jij ook al duswat zegt dit alles ons?
NRG
Ja, ik kreeg de melding dat er geen Audio services waren. Door de drivers te herinstalleren was het opgelost. Wel grappig dat na een eerste reboot er niks aan de hand was en na een tweede reboot de audio omzeep was geholpen. Inmiddels werkt het weer.Happy2000 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:53:
Hebben meer mensen er last van dat Windows onder apparaten aansluiten geen audio device aangeeft om af te spelen onder dlna enz... hij vindt wel mijn televisie en bluetooth hoofdtelefoon maar niet mijn Marantz versterker.
hebben jullie ook problemen omtrent de virusscanner.
Bij mij op Windows 10 doet Kaspersky het niet meer.
Bij mij op Windows 10 doet Kaspersky het niet meer.
Ik heb het zelf ook gedaan; key binnen 5 minuten binnen en na de install direct kunnen activeren. Toen W8 installed was kreeg ik meteen de melding dat ik naar W10 kon upgradenWouter schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:14:
[...]
Nou ik ga het maar gewoon proberen. 29 euro doet me geen pijn mocht ik toch nog gescamd worden.
Kan ik meteen eens die ebay & PP kopersbescherming testen nietwaar

Heb ik dan ook maar gedaan. Jammer alleen dat activeren van W10 niet wil omdat de servers dood zijn oid
PCI Asus Xonar met een Windows 8 driver op Windows 10. Functioneerd 100%Raven schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:48:
... dus nog van voor het PCIe era?Als die had gewerkt in W10 was ik van mijn stoel gevallen
NRG
Toevallig de naam gewijzigd van je computer? Nadat ik dat had gedaan was dit probleem er ook.Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:13:
[...]
Hier ook last van op mijn tablet, op de pc werkt het wel gewoon....
Moet op mijn tablet deze app hebben: https://www.microsoft.com/store/apps/9NBLGGH3B0BP
Krijg em er niet op... irritant, want die is nodig voor een VPN met een juniper device...
Al tig keer WSreset gedaan, reboot van mijn surface, nadat.... geen updates meer om te installeren in Windows zelf.
Het ging zo vlekkeloos en soepel...
Kunnen reproduceren op mijn surface pro3. Dus ik heb nu 2 apparaten wat niet meer willen installeren.
Wat me opvalt is dat de naam van de devices niet meer overeenkomt met devices in het online ms account
https://account.microsoft.com/devices
Compjoeters... hu?
Uhm ,weet niet of ik hier goed zit, maar edge werkt niet? geeft aan geen internetverbinding terwijl ik toch echt verbonden ben, "grote noob schreeuwt help* :-)
Heeft iemand toevallig windows Cortana aan de gang gekregen? Ik wou het namelijk uittesten maar het was onbeschikbaar als de pc in nederlands stond ofzo. Alles geswitched naar UK, maar nu staat er Cortana is diabled by company policy. Weet iemand hier wat van?
Mijn ervaringen met Windows 10 zijn tot nu toe nog niet optimaal.
*] Hij is al blijven hangen op het login scherm
*] De eerste boot na een nieuwe ssd is hij gecrashed.
*] Mijn netwerkkaart kreeg geen ip van de dhcp server. Momenteel werk ik maar met ip manueel ingegeven.
*] spacesniffer is ook al een keer gecrashed (maar dit kan eerder aan spacesniffer liggen dan aan Windows 10).
En ligt het nu aan mij of moeten wij meer rechts klikken ? Ik mis zo een beetje de menus van boven waar je normaal wat opties hebt om je scherm te optimaliseren.
Voor de rest ben ik wel content van Windows 10 en ziet er nog wel goed uit.
*] Hij is al blijven hangen op het login scherm
*] De eerste boot na een nieuwe ssd is hij gecrashed.
*] Mijn netwerkkaart kreeg geen ip van de dhcp server. Momenteel werk ik maar met ip manueel ingegeven.
*] spacesniffer is ook al een keer gecrashed (maar dit kan eerder aan spacesniffer liggen dan aan Windows 10).
En ligt het nu aan mij of moeten wij meer rechts klikken ? Ik mis zo een beetje de menus van boven waar je normaal wat opties hebt om je scherm te optimaliseren.
Voor de rest ben ik wel content van Windows 10 en ziet er nog wel goed uit.
aan de slag doet ook niet, ie ook niet, chrome wel....SRich schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:16:
Start IE even op, kijk of die het doet.
C:\Program Files\Internet Explorerjernij schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:18:
[...]
aan de slag doet ook niet, ie ook niet, chrome wel....
ieplore.exe
Bij mij is de eerste downloadfase af, daarna deed hij voorbereiden en nu is hij aan het zoeken naar updates... Dat gaat echt heel traag, iets van 1% per minuut en hij is nu op 18%... O wacht, hij sprong opeens naar 35%
Progress indicators zijn dus niet verbeterd in Windows 10.
* Raven valt van stoel.GerardVanAfoort schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:12:
[...]
PCI Asus Xonar met een Windows 8 driver op Windows 10. Functioneerd 100%
Had niet verwacht dat dergelijke hardware nog ondersteund wordt.
Oscar Wilde
Verwijderd
Ja, maar op de pc ook.
Weet alleen niet meer wanneer ik dat gedaan had. Namen kloppen bij mij ook niet in de accounts pagina.
Wellicht nog een kwestie van geduld. Straks nog maar eens proberen, en anders feedback insturen en hopen op een patch.
Heb zonet de key ontvangen en direct eens gegoogled.kuusj98 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:47:
[...]
Google je key voor de grap eens...
En dank voor de hulp, ik ben gewoon dom en blind.
Geen hits gevonden.

Also, de aanbieder heeft een zeer goede feedback rating.
Dusja, ik raad het aan!
Heb de key wel nog niet gebruikt: ik ga pas naar Win 10 in de komende dagen.
En deze key is eerder als back-up voor als één van m'n toestellen op een illegale versie zou draaien.
Verwijderd
Die is perfect aan de praat te krijgen met de Kx drivers en enkele patch files. Hier draait mijn oude SB Live! met die kX drivers onder Windows 10 pro 64 bit.MikeyMan schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:46:
[...]
De Creative krijg ik helemaal niet aan de praat. Is ook echt een oude PCI Audigy Platinum.
Dus die code is legaal te krijgen voor 20 euro?Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:23:
[...]
Ja, maar op de pc ook.
Weet alleen niet meer wanneer ik dat gedaan had. Namen kloppen bij mij ook niet in de accounts pagina.
Wellicht nog een kwestie van geduld. Straks nog maar eens proberen, en anders feedback insturen en hopen op een patch.
Nou ik ben ook geupgrade naar Win10 sinds vandaag.
Echter is het ook mogelijk om in te loggen met een lokaal account ipv m'n hotmail account?
Nadat ik de store had geactiveerd moet ik ineens inloggen met een hotmail account
Echter is het ook mogelijk om in te loggen met een lokaal account ipv m'n hotmail account?
Nadat ik de store had geactiveerd moet ik ineens inloggen met een hotmail account
Verwijderd
Ik kwam een handig programmatje tegen in system32 voor cmd.exe als admin in windows 10.
qprocess.exe
Displays information about processes.
QUERY PROCESS •
[/SERVER:servername]
* Display all visible processes.
processid Display process specified by processid.
username Display all processes belonging to username.
sessionname Display all processes running at sessionname.
/ID:nn Display all processes running at session nn.
programname Display all processes associated with programname.
/SERVER:servername The Remote Desktop Session Host server to be queried.
qprocess.exe
Displays information about processes.
QUERY PROCESS •
[/SERVER:servername]
* Display all visible processes.
processid Display process specified by processid.
username Display all processes belonging to username.
sessionname Display all processes running at sessionname.
/ID:nn Display all processes running at session nn.
programname Display all processes associated with programname.
/SERVER:servername The Remote Desktop Session Host server to be queried.
Yes danku.mrjraider schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:30:
Ja dit is mogelijk dacht ik . Even tussen instellingen > accounts kijken
Zit inderdaad een optie om local account te gebruiken
Wellicht dat het de proefversie is van office 365 van één maand? Dat zou wel echt een tegenvaller zijnFaabjan schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:38:
Komt er nou ook een uitgeklede gratis office voor de pc of is dat alleen voor de phones en tablets ?

2e keer de quotespartacusNLD schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:17:
TY4CG-xxxx-xxxx-HCFC6
Ik heb zelfde als jij, alleen bij de verificatie geeft bij mij aan dat de license niet goed is....
Terwijl mijn win 7 ultimate legaal is. Heb orginele code voor me leggen
Zojuist windows 10 geïnstalleerd, wat een schitterend systeem! Merk zeker een performance boost tov 8.1.
Edge werkt ook stukke beter dan IE, mooie nieuwe functionaliteiten en een strakke, duidelijke lay-out.
Zeer tevreden, good job Microsoft!
Edit: zit op de pro versie, installatie ging soepel en heb de optie gekozen om alle gegevens te behouden.
Edge werkt ook stukke beter dan IE, mooie nieuwe functionaliteiten en een strakke, duidelijke lay-out.
Edit: zit op de pro versie, installatie ging soepel en heb de optie gekozen om alle gegevens te behouden.
[ Voor 18% gewijzigd door Raw Freakz op 29-07-2015 19:38 ]
De icoontjes op de startbalk zien er niet heel strak uit. Is er een manier om hier iets aan te doen?
http://www.xbmcfreak.nl/
Mijn X-Fi Xtreme Music werkt ook nog met de W7 driversRaven schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:21:
[...]
* Raven valt van stoel.
leuk die windows.old dir.. als je die eraf gooit krijg je 10000 bevestigingen..
kom niet echt verder zo
kom niet echt verder zo
Enterprise hier.Raw Freakz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:37:
Zojuist windows 10 geïnstalleerd, wat een schitterend systeem! Merk zeker een performance boost tov 8.1.
Moet zeggen dat ik het ook wel fijn vind werken tot op heden.
Gekozen voor nieuwe schrijven waaronder een SSD.
Installatie duurde 10-15 minuten en start nu in 30 seconden op (ssd settings op reliability)
en dan? ie reageert niet, wachten op.... ie reageert niet, wachten op.... etceteraSRich schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:21:
[...]
C:\Program Files\Internet Explorer
ieplore.exe
Herstart geprobeerd ?jernij schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:41:
[...]
en dan? ie reageert niet, wachten op.... ie reageert niet, wachten op.... etcetera
mijn asus essence stx werkt ook perfect met de uni driver ! dus val nog maar een keer van de stoel af :D!Raven schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:21:
[...]
* Raven valt van stoel.
jawohl, heb (=had) nu startscherm ervoor, na 15 minuten, maar kan nog niets, (reageert niet)
edit: explorer 11 instellen komt er nu voor, ok gedaan en en, nog steeds niets
[ Voor 16% gewijzigd door jernij op 29-07-2015 19:48 ]
Met Total Commander kun je dat toch voor alles in 1 keer doen?C6DL schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:40:
kom niet echt verder zo
Oscar Wilde
off course, maar de meeste mensen hebben die niet standaard geinstalleerd (normale mensen)Raven schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:46:
[...]
Met Total Commander kun je dat toch voor alles in 1 keer doen?
eerste wat ik wil doen is die folder weghalen .. beetje jammer dat je dan een third party tool erop moet knallen
Heb een probleem met mijn videokaart driver ik krijg telkens de melding nvidia installatieprogramma mislukt. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Heb geforce 353.30 gedownload
Heb geforce 353.30 gedownload
[ Voor 10% gewijzigd door goosche op 29-07-2015 19:47 ]
Weet iemand meer over de beloofde gratis office die je bij windows 10 zou krijgen?
Kan gewoon met het schijfopruim programma, wel even kiezen voor het verwijderen van systeembestanden.C6DL schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:47:
[...]
off course, maar de meeste mensen hebben die niet standaard geinstalleerd (normale mensen)
eerste wat ik wil doen is die folder weghalen .. beetje jammer dat je dan een third party tool erop moet knallen
ah thanks! goeie tipxh3adshotx schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:47:
[...]
Kan gewoon met het schijfopruim programma, wel even kiezen voor het verwijderen van systeembestanden.
TC is een van de eerste dingen die ik erop zet, o.a. vanwege dat en vanwege het hebben van een werkende zoekmachine die niet afhankelijk is van indexering dat veel mist.C6DL schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:47:
[...]
off course, maar de meeste mensen hebben die niet standaard geinstalleerd (normale mensen)
Oscar Wilde
Die foutmelding kwam ik o.a. heel wat builds terug al tegen, de Store is nog wat buggy helaas.Rockvee2 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:48:
Ik denk heel veel mensen apps van de store downloaden daarom de 0x803F7003 foutmelding
Oscar Wilde
LOL... update uitgevoerd, C:-schijf (opnieuw) laten opruimen... resultaat: 30gieg gewonnen!!
Het enige dat me nog niet lukt is om mijn Windows te laten registeren
Het enige dat me nog niet lukt is om mijn Windows te laten registeren
Disc cleanup for the winC6DL schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:40:
kom niet echt verder zo
[ Voor 42% gewijzigd door Jester-NL op 29-07-2015 19:50 ]
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Dat heb ik ook maar mijn grootste ergenis is toch wel dat ik Windows 8.1 Pro in het Engels had en met Windows 10 is hij spontaan "geupgrade" naar Nederlands.Rockvee2 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:48:
Ik denk heel veel mensen apps van de store downloaden daarom de 0x803F7003 foutmelding
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.