Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-08 18:20
heeft er iemand die nieuwe gestures van touchpad al aan de praat gekregen? Bij mij werkt het niet! kan ook vrij weinig instellen..
microsoft heeft zelf enkel de volgende link: http://windows.microsoft....ted-try-touchpad-gestures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Mx. Alba schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:21:
Heb ik net gisteren voor mijn vriendin een "nieuwe" (3 jaar oude) Dell Latitude E5430 gepimpt (8GB RAM ipv 4GB en een 180GB SSD erin die ik nog had liggen ipv de standaard 300GB 5400rpm hdd) en met Windows 7 Professional 64-bit (OEM licentie zat bij de laptop) geïnstalleerd... Komt vandaag Windows 10 uit. :')

To upgrade or not to upgrade, that's the question... :D
Gewoon doen, nu even doorpakken en denken shit happens scheelt gedoe later :P En je had het kunnen weten en zo :P Zelf heb ik hetzelfde, alleen dan met een installatie van een paar weken terug.

Twijfel nog steeds of ik m nog een keer een clean install geef of maar bij de upgrade blijf. Op zich heb ik met mijn upgrade van 8.1 nog niets raars / niets werkends gezien, maar ongetwijfeld dat er ergens op de achtergrond nog wat troep is achtergebleven van 8.1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Notna schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:29:
[...]

Zojuist gedaan middels DM :Y

Overigens geeft Produkey als Internet Explorer de key aan van W7 :')
Mijn key is het zelfde als bovenstaande.. zowel via een tooltje als via een andere methode die net gebruikt is.. Maar is MS bellen vanmiddag niet leuk dit.. 2 personen die op een volledig andere manier hebben geïnstalleerd maar toch de zelfde key hebben

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:50

ghostman

dwarf

ri0ta schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:32:
heeft er iemand die nieuwe gestures van touchpad al aan de praat gekregen? Bij mij werkt het niet! kan ook vrij weinig instellen..
microsoft heeft zelf enkel de volgende link: http://windows.microsoft....ted-try-touchpad-gestures
Moet je wel de drivers van de touchpad geinstalleerd hebben en die moet dat ook ondersteunen ;). Gister de drivers geinstalleerd en toen kon ik dat ook bij de mijne.

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.krijger
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-08 17:17
Mijn bijdrage aan de W10 discussie; vandaag (29/07; +- 11.00uur) zag ik tot mijn genoegen en verbazing dat mijn beide Preview 10240 versies waren verandert in W10 Pro. Zonder dat ik iets had gedaan.
Een versie op een oude Hp desktop via een iso 10262 geinstalleerd en standalone. En een geinstalleerd op mijn Sony laptop via update naast een W7 origineel. Hoe kan dat nou? Welke truc heeft MS uitgehaald? Op de 29ste heeft alleen een Defender update plaatsgevonden. Niets anders. Gisteren de 28ste, s'avonds twee updates een Defender update en... een update KB 3074678 voor W10 voor x64-systemen. Met wat googelen geeft MS geen duidelijk antwoord maar het zou gaan om een reservering. Mischien is dat de verklaring. Vind het wel een mooie oplossing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaarten
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-08 12:16
Nou ben ik toch benieuwd als ik mijn Windows 7 pro met de VLK key heb geïnstalleerd van mijn werk of ik ook kan upgraden.
En als ik de upgrade heb gedaan of er niet iets mis gaat met de key zodat we geen Windows 7 pro meer kunnen installeren. Maar ga het vanavond toch proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
ghostman schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:34:
[...]

Moet je wel de drivers van de touchpad geinstalleerd hebben en die moet dat ook ondersteunen ;). Gister de drivers geinstalleerd en toen kon ik dat ook bij de mijne.
Wellicht vreemde vraag; maar waar kan je handmatig de drivers updaten voor windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

spartacusNLD schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:33:
[...]

Mijn key is het zelfde als bovenstaande.. zowel via een tooltje als via een andere methode die net gebruikt is.. Maar is MS bellen vanmiddag niet leuk dit.. 2 personen die op een volledig andere manier hebben geïnstalleerd maar toch de zelfde key hebben
Het is nog erger:

https://www.reddit.com/r/...ssigned_a_licenseproduct/

Vooralsnog lijkt het erop dat Windows met dezelfde key activeert als iedereen heeft, maar dat het een combinatie is van je hardware ID + key en of die is toegestaan in de lijst van MS.

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 29-07-2015 15:40 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon vet, alles prima gesupport op een T900 waar windows 8 gewoon faalde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

ri0ta schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:36:
[...]

Wellicht vreemde vraag; maar waar kan je handmatig de drivers updaten voor windows 10?
Even je laptop opzoeken bij de website van de fabrikant daar kun je de drivers vaak vinden.

Zie hier bijvoorbeeld mijn driver instellingen voor mijn touchpad. Als ik "Three/Four Fingers" aanzet heb ik die gestures.

Asus Gesture
Klik voor groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 13:09
Weet iemand hoe je in de nieuwe foto applicatie zoemen met scrollwiel kunt aanzetten? De oude voorvertoning applicatie zoals in Windows 7 bestaat blijkbaar niet meer. Nu moet ik telkens ctrl+ scrollen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
ghostman schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:38:
[...]

Even je laptop opzoeken bij de website van de fabrikant daar kun je de drivers vaak vinden.

Zie hier bijvoorbeeld mijn driver instellingen voor mijn touchpad. Als ik "Three/Four Fingers" aanzet heb ik die gestures.

[afbeelding]
Klik voor groot
Thanks! Ga op zoektocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:20
ghostman schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:41:
Heeft iemand Windows 10 al geprobeerd op wat tragere hardware? Wij hebben hier thuis 4 maal een laptop met een i3-2xxx serie en 4gb ram (allemaal minimaal 320gb hdd) en deze wou ik binnenkort upgraden maar ik vraag me af wat jullie ervaringen hiermee zijn. Voelt Windows 10 sneller aan dan 7/8/8.1 op wat lagere hardware of valt het juist tegen?
dat moet zeker goed gaan, ik heb een oudere processor (T7250) en de helft aan geheugen.

dus als er geen incompatible hardware in zit ( wat ik me ook niet echt kan voorstellen) moet het prima gaan op je laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

engelbertus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:45:
[...]

dat moet zeker goed gaan, ik heb een oudere processor (T7250) en de helft aan geheugen.

dus als er geen incompatible hardware in zit ( wat ik me ook niet echt kan voorstellen) moet het prima gaan op je laptops...
Bedoelde het meer of je hem sneller aan vind voelen. Ik wil niet dat de familie zomenteen zit te zeuren dat het zo traag aanvoelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Iemand wellicht een idee hoe je recent geopende bestanden kunt uitschakelen als je rechtermuisknop bij de taakbalk op de applicatie doet? Redelijk privacy schendend en gebruik het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:03:
[...]

Apart, Bitdefender 2015 is niet compatible met Windows 10:
http://forum.bitdefender....=20&p=232837&#entry232837
Wat een lutsers zeg....
http://forum.bitdefender.com/index.php?showtopic=58943 misschien is dit de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

kan je ook gelijk het install bestand op een usb zetten voor windows 10?
Ik wil namelijk een nieuwe laptop kopen en daarbij de ssd gelijk van vervangen met een schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Teckna schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:33:
Gewoon doen, nu even doorpakken en denken shit happens scheelt gedoe later :P En je had het kunnen weten en zo :P Zelf heb ik hetzelfde, alleen dan met een installatie van een paar weken terug.

Twijfel nog steeds of ik m nog een keer een clean install geef of maar bij de upgrade blijf. Op zich heb ik met mijn upgrade van 8.1 nog niets raars / niets werkends gezien, maar ongetwijfeld dat er ergens op de achtergrond nog wat troep is achtergebleven van 8.1 :P
:Y

Vanavond die ISO maar eens downloaden...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
totzover erg tevreden over windows 10 lekker vlot zelfs vlotter als 8 zoals het lijkt.

weet iemand of de preview van de mail app ook naar beneden kon nu staat hij continue rechts :(

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
kevinkrs schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:48:
Iemand wellicht een idee hoe je recent geopende bestanden kunt uitschakelen als je rechtermuisknop bij de taakbalk op de applicatie doet? Redelijk privacy schendend en gebruik het nooit.
Explorer → View → Options → General → Privacy → vinkjes uitzetten bij "Show recently used files in Quick Access" en "Show frequently used folders in Quick Access"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Tomba schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:03:
[...]

Apart, Bitdefender 2015 is niet compatible met Windows 10:
http://forum.bitdefender....=20&p=232837&#entry232837
Wat een lutsers zeg....
Check even of je de goede versie hebt.
http://www.av-comparatives.org/windows-10-approved-products/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Yohost! schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:25:
Ik heb 2 monitors en wil dus op elke monitor Edge draaien.
Echter kan ik het porgramma maar 1x openen.
Iemand een oplossing?
ehm? ik kan gewoon een pagina in een nieuw scherm openen.. of kun ej een appart scherm niet naar de andere monitor slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 21:01
sieem schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:26:
Heeft er iemand al gevonden hoe je de achtergrond van de login kunt veranderen?
(http://core0.staticworld....screen-100594496-orig.png)

Ik heb de map gevonden waar deze backgrounds in staan, maar ik kan geen permissies krijgen om daar iets in aan te passen. Andere opties via regedit en met een app lijken niet meer te werken. Zou het graag gewoon een solid kleurtje willen geven zoals bij Windows 8. Maar voor de rest wel een lekker systeem, werkt goed vloeiend en ik denk dat ik het start menu ga houden deze keer ipv start10 te kopen :)
Heeft iemand hier wellicht nog een oplossing voor?

Het volgende heb ik geprobeerd, maar werkt helaas niet:
http://www.howtogeek.com/...-background-on-windows-7/

Een andere vraag, iemand een idee of het Dark Theme nog te activeren is?
Onderstaande geprobeerd, maar werkte ook niet:
http://betanews.com/2015/...ws-10s-hidden-dark-theme/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
HyperioN schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:50:
[...]

Explorer → View → Options → General → Privacy → vinkjes uitzetten bij "Show recently used files in Quick Access" en "Show frequently used folders in Quick Access"
Nee dat is helaas alleen voor de quick access folder in je verkenner. Maar niet de applicaties zelf als je daarop een rechtermuisknop doet op je taakbalk. Quick Access had ik ook al uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
kevinkrs schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:52:
[...]

Nee dat is helaas alleen voor de quick access folder in je verkenner. Maar niet de applicaties zelf als je daarop een rechtermuisknop doet op je taakbalk. Quick Access had ik ook al uitgezet.
Jawel hoor.. althans, bij mij heeft dat wel degelijk effect op het Quick Access-contextmenu in de taakbalk!

Edit: ah, je hebt gelijk. Bij applicaties niet, inderdaad.. Excuus.

[ Voor 7% gewijzigd door HyperioN op 29-07-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 19:38
Na enige tijd de technology preview te hebben gedraaid vanmorgen m'n desktop geüpgraded wat zonder problemen verliep. Vanuit het perspectief van desktopgebruiker vind ik de meerwaarde van Windows 10 t.o.v. Windows 8.1 marginaal. Het grootste pluspunt vind ik dat Windows nu eindelijk ondersteuning heeft voor meerdere virtuele bureaubladen. Daarnaast starten de universal apps nu sneller wat een welkome verbetering is, ook al gebruik ik als desktopgebruiker die toepassingen praktisch niet.

Wat mij stoort aan Windows 10 is hoe inconsistent de user interface is. Het is een mengelmoes van het 'oude' Win32 en het nieuwe Universal apps en ik vind het tot op heden niet echt een geslaagde fusie. Bij Windows 8 hadden ze met Metro/Modern UI een duidelijke visie (even los van de vraag hoe populair dit was) terwijl ik met de Universal apps sterk het gevoel krijg dat ze nog zoekende zijn. Het voelt nu voor mij een beetje alsof je KDE applicaties draait binnen een GNOME omgeving, het werkt allemaal wel maar echt lekker bij elkaar passen doet het niet.

Edge valt me ook een beetje tegen. Tijdens de TP was het al niet echt stabiel maar ik had toch meer verwacht van de final versie. Qua snelheid zijn Edge en Chrome vergelijkbaar op mijn pc, echter draai ik in Chrome nog een heel scala aan plug-ins wat Edge op dit moment nog mist. Daarnaast vind ik het geheugengebruik ook behoorlijk fors, drie tabbladen open en Edge neemt dik 700MB in gebruik :? Zelfs met Chrome en allerhande extensies krijg ik dat niet voor elkaar. Laten we het er maar op houden dan Microsoft nog niet klaar is met W10.

Zolang het stabiel blijft draaien en ik gewoon m'n ding kan blijven doen zonder tegen vreemde problemen aan te lopen laat ik voorlopig zo. Hoop echter wel dat Microsoft de komende tijd nog het één en het ander glad gaat trekken wat betreft de user interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:36
Mijn beeld is zeer onrustig met de originele Windows 10 driver van Nvidia. Net of het scherm niet op de goede frequentie staat. Heb de driver die via Windows update werd verstuurd al geblokkeerd.

Wie heeft er nog meer last van? Het is ook net of de letters wat wazig zijn.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Roger_Rabbit schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:54:
Mijn beeld is zeer onrustig met de originele Windows 10 driver van Nvidia. Net of het scherm niet op de goede frequentie staat. Heb de driver die via Windows update werd verstuurd al geblokkeerd.

Al geprobeerd ClearType opnieuw te configureren? Tenminste, dat zou ik in Windows 7 doen als ik zo'n probleem had, ik weet niet of dat in Windows 10 ook nog zo werkt. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Roger_Rabbit schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:54:
Met AMD in ieder geval niet WQHD scherm strak beeld hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

-Eraser- schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:52:
[...]
Heeft iemand hier wellicht nog een oplossing voor?

Het volgende heb ik geprobeerd, maar werkt helaas niet:
http://www.howtogeek.com/...-background-on-windows-7/

Een andere vraag, iemand een idee of het Dark Theme nog te activeren is?
Onderstaande geprobeerd, maar werkte ook niet:
http://betanews.com/2015/...ws-10s-hidden-dark-theme/
http://whatswithtech.com/...-screen-background-image/
Proberen op eigen risico, heb het programma zelf nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Als je overigens wilt weten of je Retail of OEM hebt:

CMD prompt openen en slmgr /dlv typen.

Dan krijg je de meeste informatie die je nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NdotGdot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:47
kevinkrs schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:38:
Weet iemand hoe je in de nieuwe foto applicatie zoemen met scrollwiel kunt aanzetten? De oude voorvertoning applicatie zoals in Windows 7 bestaat blijkbaar niet meer. Nu moet ik telkens ctrl+ scrollen doen...
Rechtermuisknop op een afbeelding
Open with
Choose another app
Always use this app to open .jpg (of iets anders) files aanvinken
Programma kiezen (Windows Photo Viewer in jouw geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Notna schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:57:

Heb je aan de licentiecode die op de sticker onder de accu zit niet genoeg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Hoddamn. Bedankt! Als ik thuis ben eens testen of t echt werkt :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

Mx. Alba schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:57:
[...]

Die heb je toch niet als je een OEM code hebt? Mijn licentie zit in de bios en ik heb nergens een stikker of een doosje met een licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Mx. Alba schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:57:
[...]

Uiteraard, maar deze geeft ook wat andere nuttige informatie weer zoals rearm counts, welke activatie url er gebruikt is enz. Ook geeft het je huidige build nummer aan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 29-07-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ghostman schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:59:
[...]

Die heb je toch niet als je een OEM code hebt? Mijn licentie zit in de bios en ik heb nergens een stikker of een doosje met een licentie.
Die Dell die ik dus op de kop heb getikt heeft een OEM licentie die tijdens de Windows 7 installatie zichzelf heeft geactiveerd - maar onder de accu zit ook een licentie sticker. Ik nam aan dat dat de zelfde was als die in het bios stond maar wellicht heb ik dus een dubbele licentie? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Mx. Alba schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:21:
Heb ik net gisteren voor mijn vriendin een "nieuwe" (3 jaar oude) Dell Latitude E5430 gepimpt (8GB RAM ipv 4GB en een 180GB SSD erin die ik nog had liggen ipv de standaard 300GB 5400rpm hdd) en met Windows 7 Professional 64-bit (OEM licentie zat bij de laptop) geïnstalleerd... Komt vandaag Windows 10 uit. :')

To upgrade or not to upgrade, that's the question... :D
Ja ik kan me voorstellen dat dat voor jou totaal als een verrassing kwam.. moeilijke keuzes.
.... and done...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

Mx. Alba schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:00:
[...]

Die Dell die ik dus op de kop heb getikt heeft een OEM licentie die tijdens de Windows 7 installatie zichzelf heeft geactiveerd - maar onder de accu zit ook een licentie sticker. Ik nam aan dat dat de zelfde was als die in het bios stond maar wellicht heb ik dus een dubbele licentie? :D
Eén manier om er achter te komen :P Ik heb in ieder geval nergens een sticker met een licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
HyperioN schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:53:
[...]

Jawel hoor.. althans, bij mij heeft dat wel degelijk effect op het Quick Access-contextmenu in de taakbalk!

Edit: ah, je hebt gelijk. Bij applicaties niet, inderdaad.. Excuus.
Ook als je een bestand aanmaakt met kladblok en weer opnieuw opent? Daar komt hij er gewoon weer bij te staan bij mij namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
NdotGdot schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:57:
[...]

Rechtermuisknop op een afbeelding
Open with
Choose another app
Always use this app to open .jpg (of iets anders) files aanvinken
Programma kiezen (Windows Photo Viewer in jouw geval)
Klopt maar die ondersteund maar 2 formaten, tiff en nog iets. Maar JPG, PNG etc kun er er blijkbaar niet meer meer openen. Ook in het startmenu is hij verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb legale windows 7 premium en mag gratis overstappen naar windows 10 heb nu de tool gedownload maar dan vraagt hij welke editie ik wil. ben wat wezen googlen en kom uit dat premium onder home valt maar kan kiezen tussen home en home N geen idee wat het verschil is maar het is me niet duidelijk welke ik nu moet kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NdotGdot
kevinkrs schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:03:
[...]

Klopt maar die ondersteund maar 2 formaten, tiff en nog iets. Maar JPG, PNG etc kun er er blijkbaar niet meer meer openen. Ook in het startmenu is hij verborgen.
Gaat hier prima, staat hij bij het open with menu niet onder More apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:04:
ok ik heb legale windows 7 premium en mag gratis overstappen naar windows 10 heb nu de tool gedownload maar dan vraagt hij welke editie ik wil. ben wat wezen googlen en kom uit dat premium onder home valt maar kan kiezen tussen home en home N geen idee wat het verschil is maar het is me niet duidelijk welke ik nu moet kiezen
Volgens mij heb je dan een Windows 8(.1) iso gedownload. Windows 10 heeft alleen Home (!= Core) of Pro versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farscape2
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:04:
ben wat wezen googlen en kom uit dat premium onder home valt maar kan kiezen tussen home en home N geen idee wat het verschil is maar het is me niet duidelijk welke ik nu moet kiezen
De N versie heeft standaard geen Windows Media Player voor zover ik begreep, vanwege de antitrust rechtszaak van een aantal jaar geleden in Europa.

AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ghostman schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:46:
[...]

Bedoelde het meer of je hem sneller aan vind voelen. Ik wil niet dat de familie zomenteen zit te zeuren dat het zo traag aanvoelt :P
had het er even bij moeten zetten, maar ik vind hem veeel sneller.! of het ligt aan de ssd, die er nu in zit, maar kan ik me niet voorstellen.

zat vroeger eerst vista op, toen 8.0 - 8.1 toen Tech Preiew, en nu als het goed is de officiele win10.
veel sneller als je het mij vraagt!
ook niet voor niets dat de systeemeisen slechts 1Ghz en 1GB zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
Ik draai tegenwoordig alles vanaf VHDX files.
Nu zie ik er ook een VHD file bij staan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qbgpd8W.png

Ik vraag mij dan alleen af: waarom een VHD (Generation 1) en geen VHDX (Generation 2) disk???

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 29-07-2015 16:07 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:34
(jarig!)
Heb zojuist de upgrade naar Windows 10 uitgevoerd, maar ik moet nog Windows activeren staat er bij Mijn Systeem, als ik op activeren druk zegt Windows dat het niet lukt? Had een originele Windows 8.1 op mijn nieuwe Asus laptop.

Opnieuw opstarten heeft gewerkt :P

[ Voor 9% gewijzigd door DM89 op 29-07-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yukhoc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-07 19:14
kevinkrs schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:02:
[...]

Ook als je een bestand aanmaakt met kladblok en weer opnieuw opent? Daar komt hij er gewoon weer bij te staan bij mij namelijk...
Wellicht dat dit werkt? (Optie 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb opeens een Windows. ~WS map erbij gekregen, meer mensen die het hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
NdotGdot schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:05:
[...]

Gaat hier prima, staat hij bij het open with menu niet onder More apps?
Klopt daar staat hij ook niet. Wel paint etc. Dit is tevens een schone installatie gemaakt vanaf het Microsoft tool waarmee je de ISO kan downloaden en een bootable usb gemaakt wordt... Zou hier een verschil in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghostman schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:05:
[...]

Volgens mij heb je dan een Windows 8(.1) iso gedownload. Windows 10 heeft alleen Home (!= Core) of Pro versie.
het is de tool die windows 10 forceert en het zegt ook windows 10 setup dus dat lijkt me niet. ik heb daarna gekozen voor create installation media for another PC. het is voor dezelfde PC maar ik wil een clean install doen (ja weet dat ik hem eerst moet upgraden maar daarna format en reinstalleer ik hem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

engelbertus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:06:
[...]

had het er even bij moeten zetten, maar ik vind hem veeel sneller.! of het ligt aan de ssd, die er nu in zit, maar kan ik me niet voorstellen.

zat vroeger eerst vista op, toen 8.0 - 8.1 toen Tech Preiew, en nu als het goed is de officiele win10.
veel sneller als je het mij vraagt!
ook niet voor niets dat de systeemeisen slechts 1Ghz en 1GB zijn..
SSD is gigantisch veel sneller :P Goed om te horen dat die in ieder geval een stuk sneller aanvoelt. De applicatie is Windows 10 nog steeds aan het downloaden dus nog even wachten.
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:09:
[...]

het is de tool die windows 10 forceert en het zegt ook windows 10 setup dus dat lijkt me niet. ik heb daarna gekozen voor create installation media for another PC. het is voor dezelfde PC maar ik wil een clean install doen (ja weet dat ik hem eerst moet upgraden maar daarna format en reinstalleer ik hem)
Ah op die fiets. Dan kun je beter je vraag hier plaatsen:
[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Notna schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:57:

ik heb er bij staan :10.0.10240.16384 dat is toch nog niet de nieuwste / officiele release?

dan wordt het NOG beter dan dat het nu is? niet et geloven :P
ook een Retail win 8 pro- > 10 pro gedaan en idd ook de bekende -3V66T key

de retail ook ooit besteld met mijn microsof account e.d. voor weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NdotGdot
kevinkrs schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:08:
[...]

Klopt daar staat hij ook niet. Wel paint etc. Dit is tevens een schone installatie gemaakt vanaf het Microsoft tool waarmee je de ISO kan downloaden en een bootable usb gemaakt wordt... Zou hier een verschil in zitten?
Ik heb een upgrade vanaf 8.1 via de preview, dus dan zal ik daar wel geluk mee hebben.

Misschien kun je het op een andere manier toch voor elkaar krijgen of een alternatief vinden:
DuckDuckGo: "photo viewer" "windows 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 21:01
ghostman schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:56:
[...]

http://whatswithtech.com/...-screen-background-image/
Proberen op eigen risico, heb het programma zelf nooit geprobeerd.
Bedankt voor je antwoord, ik zie daar echter reacties staan als "Pc boots to black screen" dus ik wacht nog even af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Raven schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:08:
[...]
Ben maar begonnen met een PowerShell scriptje dat de nodige app-verwijder commando's bevat. Maar die klote Store app heeft er net weer een paar terug gezet |:(
Geen last van wat heb geen microsoft account gekoppeld :P

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Mx. Alba schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:56:
[...]

Al geprobeerd ClearType opnieuw te configureren? Tenminste, dat zou ik in Windows 7 doen als ik zo'n probleem had, ik weet niet of dat in Windows 10 ook nog zo werkt. :)
Gisteren al geprobeerd, als ik de pc afsluit blijven de lampjes van mijn videokaart ook branden + wifi stick die in de pc zit. Heel vaag.

Nu net bij Guru3d een Intel Chipset driver gedownload voor Windows 10. Eens kijken wat hij nu doet.

http://www.guru3d.com/fil...-1-2-8-whql-download.html

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjjl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 00:56
Eerste ervaring met Windows 10 is in ieder geval goed. Gaat snel, wel enkele problemen(notificatiecentrum/meldingen opent niet direct bij aanklikken) en je kunt een gedownload thema niet meer aanpassen? (selecteren welke afbeelding van het thema je wilt gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Gevonden, stond verstopt in de nieuwe instellingen applicatie

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/55b8e50007578/55b8e4ffef84f-locatie.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:11

Radeon

Today is a good day to die

Eerste ervaringen:
Bij store krijg ik constant foutmelding 0x803F7003 hebben hier nog meer mensen last van?

Bitdefender 2015 werkt niet met Windows 10 heel het systeem crasht.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb die error ook constant... Geen idee wat er aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Mijn eerste ervaringen zijn goed, maar toch loop ik al gauw tegen wat probleempjes aan. Zo heb ik het idee dat bij veel programma's de teksten wat vaag zijn bij mij, device manager is hier een goed voorbeeld van.

Ook heb ik trouwens een fingerprint scanner, maar Windows Hello is onvindbaar. Misschien dat het met de HP software voor windows 8.1 wel aan de praat te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Radeon schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:37:
Bitdefender 2016 is ondertussen in open beta, account maken & op installeren drukken:
https://beta.central.bitdefender.com/login

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
je moet voor Windows Hello eerst je account(type) wijzigen en een pincode gaan gebruiken, pas dan kun je windows hello gaan gebruiken volgens mij.

ik heb een fingerprintreader maar die is defect, en heb dus verder niets gechecked.
daarnaast zou het kunnen dat niet alle (oudere) hardware voor biometrische zaken compatible is met windows Hello.

Ik wil wel eens weten wat ik nu kan met dat windows continuum. ik wil het beeld van mijn laptop op tv zetten ( wia widi, of wifi direct of hoe dat ook heet) maar ik kan daarvoor helemaal geen instellingen of commandos vinden....

[ Voor 22% gewijzigd door engelbertus op 29-07-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
JensFC schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:43:
. Zo heb ik het idee dat bij veel programma's de teksten wat vaag zijn bij mij, device manager is hier een goed voorbeeld van.
Dan is er ergens nog een update. Bijv ik had een oude versie van ccleaner, was beetje vage text. Ik zet er de nieuwste versie op, kraakheldere text. Dit had ik bij meer zaken. Als ik nu vage texten zie, ga ik op zoek naar een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Radeon schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:37:
Eerste ervaringen:
Bij store krijg ik constant foutmelding 0x803F7003 hebben hier nog meer mensen last van?

Bitdefender 2014 (of 13?) werkt bij mijn vader prima na een repair van de antivirus gedaan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:00

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Hmm... Ik had het in het andere topic al even gemeld, maar ik denk dat het hier beter op zn plaats is..

Ik heb (had) een mirrored RAID set, via Windows met 2x1TB harde schijven.
Deze is na de installatie van W10 om zeep geholpen.

Heb de data gelukkig kunnen herstellen, maar het lukt me niet om weer een nieuwe set te maken.

Zowel via Disk Management als via Opslagruimtes (Storage Spaces) lukt het niet. Hij gaat op beide momenten de fout in bij het formatteren... (mirror lukt niet, maar als één disk laten tonen ook niet)

Ik kan WEL de disks per stuk formatteren, dan heb ik gewoon twee disks van 931GB erbij staan..

Iemand een idee danwel ervaring danwel zin om iets soortgelijks te proberen?

De disks zijn niet van dezelfde makelijk, maar dit was in W7 en W8.1 nooit een probleem en zou het ook niet moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de license als je zo'n gratis test versie hebt gebruikt?

Ik had een fresh installation van een preview build van Windows 10 gedaan enkele weken geleden. Vandaag, bij de laatste update (build 10240) is het watermerk met build info verdwenen van m'n desktop. Ik neem aan dat het dan het uiteindelijke finale product is? Krijg je geen melding om het te kopen of om je in te lichten dat de license verloopt binnen X tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mocro_Pimp®
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-12-2018
Mooi, je kunt dus in OneDrive niet meer per individueel bestand kiezen om het 'alleen online' te houden. Je bent verplicht hele mappen te synchroniseren die je wilt gebruiken. Dit moet ook nog eens via het OD instellingenmenutje.

Een zware achteruitgang dit. Voorheen heb ik bijvoorbeeld een map "projecten", daarin zette ik projecten die ik niet meer nodig heb op alleen online, en de andere (al dan niet gedeeltelijk) lokaal. Onmogelijk nu.

Ook voor school wil ik weleens bij een bestand uit een eerder blok/semester. Maar dan moet je dus de hele map synchroniseren...

Wat is nu het nut van OneDrive zo? Met een krappe 15gb lokaal en iets meer dan 145gb in de cloud is mijn hele in systeem in één klap nutteloos geworden met deze upgrade. Ik wil nog steeds bij mijn bestanden komen maar altijd, en zeker niet allemaal.

Iemand een idee? Misschien een oudere versie van OneDrive forceren oid?

[ Voor 6% gewijzigd door Mocro_Pimp® op 29-07-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08 22:09
Sinds vandaag draai ik ook op windows 10 alleen zit ik met 2 vragen

1. Hoe voeg ik een nieuwe map toe aan de startmenu. (Geen tegel maar echt aan alle apps )

2.Is het mogelijk om het A/Z menu te veranderen in alleen netjes onder elkaar geordend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Ik merk dat de Search functie via het start menu niet echt goed werkt. De meeste applicaties vind hij gewoonweg niet. Zelfs Word, Excel e.d. kan ik niet op deze manier vinden. Erg jammer, in W8.1 was het Windows key -> "Wo" -> enter. Nu moet ik ergens een shortcut neerzetten. Nog meer voorbeelden zijn: Java, Steam, Sabnzbd, media player classic. Zeer irritant.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Beste mensen, ik heb een vraag, mijn tablet (pricewatch: Asus Transformer Book T100TAF-BING-DK001B Zwart), is helemaal up-to-date, maar ik kan geen BT folder vinden, en er is ook geen upgrade naar windows 10 knop, iemand enig idee hoe ik dit kan hlepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

amas schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:49:
Ik merk dat de Search functie via het start menu niet echt goed werkt. De meeste applicaties vind hij gewoonweg niet. Zelfs Word, Excel e.d. kan ik niet op deze manier vinden. Erg jammer, in W8.1 was het Windows key -> "Wo" -> enter. Nu moet ik ergens een shortcut neerzetten. Nog meer voorbeelden zijn: Java, Steam, Sabnzbd, media player classic. Zeer irritant.
Hier werkt dat wel prima! Heb hier wel een thinkpad met een dedicated zoek knopje, maar bij mij is het drukken, en dan typ ik in wat ik wil vinden en doet hij het gewoon.

Avatar_Aang schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:50:
Beste mensen, ik heb een vraag, mijn tablet (pricewatch: Asus Transformer Book T100TAF-BING-DK001B Zwart), is helemaal up-to-date, maar ik kan geen BT folder vinden, en er is ook geen upgrade naar windows 10 knop, iemand enig idee hoe ik dit kan hlepen?
nieuws: Microsoft zet tool online om Windows 10-update te forceren

[ Voor 34% gewijzigd door Thomas op 29-07-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Reepje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:46:
[...]

Dan is er ergens nog een update. Bijv ik had een oude versie van ccleaner, was beetje vage text. Ik zet er de nieuwste versie op, kraakheldere text. Dit had ik bij meer zaken. Als ik nu vage texten zie, ga ik op zoek naar een update.
Ahh dat zou kunnen helpen, ik zie het namelijk op best veel plekken, maar Device Manager zit gewoon in windows ingebouwd dus dat is wel wat vreemd vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle updates binnen gehaald? Ik had dit ook op mijn laptop. Meest recente updates installeren lijkt het opgelost te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickurt
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-08-2024
http://www.tekrevue.com/t...rch-issues-index-rebuild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
BioHazard schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:47:
[...]

Bitdefender 2014 (of 13?) werkt bij mijn vader prima na een repair van de antivirus gedaan te hebben.
Als hij wil kan hij ook 2015 versie gebruiken, die codes werken voor alle versies ;)
Zo heb ik nog goedkoop een 2014 versie gekocht toen 2015 al uit was, had direct 2015 geïnstalleerd en de code werkte direct. (bitdefender.nl/Downloads -> zo'n "trial" installeren en activeren, die trials zijn al de volledige versie)

Voor de 2016 versie werkt mijn key die je kan ingeven op de beta site van Bitdefender niet. Weet niet of dit enkel door de beta is of als ze met de gratis upgrades stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avatar_Aang schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:50:
Iso downloaden? Windows 8(.1) for Bing wordt windows 10 Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Mocro_Pimp® schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:49:
Dit is idd zeer irritant, enige wat je kan doen is via je browser naar onedrive te gaan of heel de map te synchroniseren :/

"So why is this feature going away with Windows 10? Microsoft issued a statement on their OneDrive blog all the way back in January to explain their choice, and the mantra in Redmond of "One Microsoft" is partially to blame for the removal of smart files. The selective sync feature for smart files was made possible in Windows 8.1 by introducing a third sync engine to OneDrive. As with many things in Windows 10 (Universal Apps, the unified Windows Store, etc), Microsoft has decided there should only be one sync engine for OneDrive."

Microsoft also explained that customer feedback showed while the feature was innovative, it also caused a great deal of confusion for many users. It wasn't always clear to users which files were 'smart files' and which weren't. This left people frustrated when they tried to open a smart file without an internet connection; thinking it was on their device because it showed up in File Explorer. Certain apps also had trouble opening 'smart files' even when the device was connected to the cloud.

Entire OneDrive libraries can always be accessed through the web app, but it's clear this workaround is not sufficient for many power users who had come to rely on the innovative feature that saved a great deal of hard drive space. How do you feel about the loss of smart files? A necessary loss for taking the next step, as Microsoft explains, or a big misstep?

[ Voor 69% gewijzigd door SmokingCrop op 29-07-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
JensFC schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:43:
Mijn eerste ervaringen zijn goed, maar toch loop ik al gauw tegen wat probleempjes aan. Zo heb ik het idee dat bij veel programma's de teksten wat vaag zijn bij mij, device manager is hier een goed voorbeeld van.

Ook heb ik trouwens een fingerprint scanner, maar Windows Hello is onvindbaar. Misschien dat het met de HP software voor windows 8.1 wel aan de praat te krijgen is.
Heb ik ook last van, het beeld is ook zeer onrustig. Jij toevallig ook een Nvidia chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Weet iemand een alternatief voor Bins? Werkt volledig niet met Windows 10, en aangezien het al sinds 2013 niet meer geupdate is lijkt het me dat dit ook niet gaat gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Wolfos op 29-07-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net over op windows 10, zeer tevreden tot nu toe

Een paar vragen:

Hoe krijg ik de taal/toetsenbord keuze weg uit de taakbalk?

Kan ik facebook notificaties krijgen in het notificatiecentrum; moet je hiervoor de facebook app open houden (lijkt me dan vrij zinloos) of kan je dit ook op een of andere manier op de achtergrond laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Laatst online: 14:11

Radeon

Today is a good day to die

SmokingCrop schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:45:
[...]

Bitdefender 2016 is ondertussen in open beta, account maken & op installeren drukken:
https://beta.central.bitdefender.com/login
Bedankt heb hem inmiddels geinstallerd en werkt tot nu toe goed.

Nu alleen de store nog werkend krijgen 8)7

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NdotGdot
Mocro_Pimp® schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:49:
Mooi, je kunt dus in OneDrive niet meer per individueel bestand kiezen om het 'alleen online' te houden. Je bent verplicht hele mappen te synchroniseren die je wilt gebruiken. Dit moet ook nog eens via het OD instellingenmenutje.

Een zware achteruitgang dit. Voorheen heb ik bijvoorbeeld een map "projecten", daarin zette ik projecten die ik niet meer nodig heb op alleen online, en de andere (al dan niet gedeeltelijk) lokaal. Onmogelijk nu.

Ook voor school wil ik weleens bij een bestand uit een eerder blok/semester. Maar dan moet je dus de hele map synchroniseren...

Wat is nu het nut van OneDrive zo? Met een krappe 15gb lokaal en iets meer dan 145gb in de cloud is mijn hele in systeem in één klap nutteloos geworden met deze upgrade. Ik wil nog steeds bij mijn bestanden komen maar altijd, en zeker niet allemaal.

Onedrive heeft nu selective sync in plaats van placeholders: tabje "Choose folders" bij de settings
Zelf niet getest, maar het lijkt me dat dit het probleem op zou moeten lossen.

" If you don't want to keep everything on your OneDrive on this PC, you can choose to sync only some folders bij clicking: Choose Folders." "

[ Voor 5% gewijzigd door NdotGdot op 29-07-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:53:
[...]

Iso downloaden? Windows 8(.1) for Bing wordt windows 10 Home.
Bedoelde je deze:https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10?

Ik ga gewoon proberen deze tool te gebruiken en hopen op het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind eerlijk gezegd de settings i.c.m. het control panel érg onduidelijk. Ook vreemd dat het control panel niet in het startmenu staat, het is nu weer zoeken om er bij te komen. Ook irritant dat bepaalde functies zoals empty recycle bin weg zijn gehaald, moet nu weer allemaal handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:25

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik erger mij aan het feit dat de titelbalk een taskbar zwarte text houden als je een zwarte achtergrond hebt. dit erg moeilijk te lezen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E4DyUAObbDJW292yCZLhSGVp/full.png

In windows Vista was diit een stuk beter geregeld, heb ik altijd een mooi OS gevonden, zag er ook modern uit. en gewoon witte text.

Afbeeldingslocatie: http://kb.mozillazine.org/images/VistaStartMenu.png

[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 29-07-2015 17:08 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mocro_Pimp®
SmokingCrop schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:58:
[...]

Dit is idd zeer irritant, enige wat je kan doen is via je browser naar onedrive te gaan of heel de map te synchroniseren :/

"So why is this feature going away with Windows 10? Microsoft issued a statement on their OneDrive blog all the way back in January to explain their choice, and the mantra in Redmond of "One Microsoft" is partially to blame for the removal of smart files. The selective sync feature for smart files was made possible in Windows 8.1 by introducing a third sync engine to OneDrive. As with many things in Windows 10 (Universal Apps, the unified Windows Store, etc), Microsoft has decided there should only be one sync engine for OneDrive."

Microsoft also explained that customer feedback showed while the feature was innovative, it also caused a great deal of confusion for many users. It wasn't always clear to users which files were 'smart files' and which weren't. This left people frustrated when they tried to open a smart file without an internet connection; thinking it was on their device because it showed up in File Explorer. Certain apps also had trouble opening 'smart files' even when the device was connected to the cloud.

Entire OneDrive libraries can always be accessed through the web app, but it's clear this workaround is not sufficient for many power users who had come to rely on the innovative feature that saved a great deal of hard drive space. How do you feel about the loss of smart files? A necessary loss for taking the next step, as Microsoft explains, or a big misstep?
en dat is dus echt niet te doen. Sowieso gaat het downloaden via de browser in kb/s's en dat werkt gewoon niet.

Ik deed letterlijk alles in OneDrive. Van Visual Studio projecten en foto's tot ISO's en films en hele website projecten. Ze hebben het nu onmogelijk gemaakt voor mij om te werken. Helemaal met een krabbe 128 gb ssd waarvan (zonder persoonlijke bestanden) maar 20gb op vrij is, zonder FSX misschien 30gb. Echt triest dit. Ik baal als een stekker. De ennige optie voor mij lijkt een externe usb hdd/ssd met minimaal 200 gb. En laat ik nou net geen zin hebben om daar geld aan uit te geven op dit moment of met een extra aanhangsel aan een convertible te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08 22:09
1. Hoe voeg ik een nieuwe map toe aan de startmenu. (Geen tegel maar echt aan alle apps )

2.Is het mogelijk om het A/Z menu te veranderen in alleen netjes onder elkaar geordend te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Notna schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:03:
[...]

Yup :')

http://www.ebay.nl/itm/Wi...65722?hash=item28043af9ba

Dus dan heb je een W8.1 license voor 29 euro en kan je extra gratisch upgraden naar W10. Licentie even ergens neerkalken na de upgrade en je hebt effectief 2 OS-en voor bijna 30 euro....

Zelfs als je die W8.1 license niet gebruikt heb je voor 30 euro W10 in huis :Y
Nou ik ga het maar gewoon proberen. 29 euro doet me geen pijn mocht ik toch nog gescamd worden.
Kan ik meteen eens die ebay & PP kopersbescherming testen nietwaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
Niemand problemen met apps installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Upgrade ging na een kleine glitch prima (had m'n telefoon nog aan de usb hangen, dat pikte ie niet).

Werkt inderdaad net ff snappier.

Heb op zich geen hele vlotte setup (M4a78Pro, AMD1100, r270, 6gb, ssd), maar ik kan hier wel weer even mee vooruit.
Enige wat niet meer werkte is m'n klassieke Audigy Platinum.
Nu maar overgeschakeld op de ingebouwde HD Audio, maar daar krijg ik geen surround voor elkaar.

Vrees dat het tijd wordt voor een nieuw geluidskaartje.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 29-07-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Yo, ik heb met een paar Windows 10 Pro clients en een Windows TP2 Server een domein opgezet op justwantto.be
Windows Server TP2 Domain
Windows 10 Client i7 920 12GB
Woonkamer HTPC Win 10 Pro i7-3770K
Laptop 4GB HP Windows 10

Dit ging makkelijk. Tot zover mijn ervaring.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NdotGdot
Mocro_Pimp® schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:08:
[...]

en dat is dus echt niet te doen. Sowieso gaat het downloaden via de browser in kb/s's en dat werkt gewoon niet.

Ik deed letterlijk alles in OneDrive. Van Visual Studio projecten en foto's tot ISO's en films en hele website projecten. Ze hebben het nu onmogelijk gemaakt voor mij om te werken. Helemaal met een krabbe 128 gb ssd waarvan (zonder persoonlijke bestanden) maar 20gb op vrij is, zonder FSX misschien 30gb. Echt triest dit. Ik baal als een stekker. De ennige optie voor mij lijkt een externe usb hdd/ssd met minimaal 200 gb. En laat ik nou net geen zin hebben om daar geld aan uit te geven op dit moment of met een extra aanhangsel aan een convertible te zitten.
Kijk eens bij het tabje "Choose folders" bij de settings (toegankelijk via het onedrive icoontje in de taakbalk). Ik heb het net getest en dit doet wat jij wilt.

Edit: Dit lost wel het probleem met opslagruimte op, maar is niet eenvoudig genoeg om vaak bestanden te wisselen tussen lokaal & online en alleen online

[ Voor 7% gewijzigd door NdotGdot op 29-07-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zit nu eindelijk op W10 Pro, en heb meteen al commentaar:
-Kan ik die zwarte taakbalk een andere kleur geven, dit is echt gruwelijk irritant, dat blauw was prima...
-Waar zit de optie voor "lage tonen" oid in de volume opties? Dat schermpje waar je uit de Hz'en en hoeveel dB je wilde kiezen? Ik zie nu alleen een equalizer en de lage frequenties boosten geeft me niet het "zuivere" resultaat wat ik gewend was. Ik had al een donkerbruin vermoeden, hij heeft gewoon m'n Realtek HD driver geinstalleerd, en die wil ik NIET.

-Veel te veel zwart, alsof ik op een begrafenis rondloop, kom op zeg...

http://prntscr.com/7yfoog
Dit is wel mooi, maar kon in Windows Vista volgens mij al, eens kijken wat "nieuw bureaublad" doet...

[ Voor 20% gewijzigd door Kuusj op 29-07-2015 17:28 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Laatst online: 09:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

kuusj98 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:23:
Zit nu eindelijk op W10 Pro, en heb meteen al commentaar:
-Kan ik die zwarte taakbalk een andere kleur geven, dit is echt gruwelijk irritant, dat blauw was prima...
-Waar zit de optie voor "lage tonen" oid in de volume opties? Dat schermpje waar je uit de Hz'en en hoeveel dB je wilde kiezen? Ik zie nu alleen een equalizer en de lage frequenties boosten geeft me niet het "zuivere" resultaat wat ik gewend was. Ik had al een donkerbruin vermoeden, hij heeft gewoon m'n Realtek HD driver geinstalleerd, en die wil ik NIET.

-Veel te veel zwart, alsof ik op een begrafenis rondloop, kom op zeg...
Taakbalk een andere kleur zit gewoon in je personalisation menu...

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
Kan dus geen 1 app installeren, zou het te druk zijn ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mocro_Pimp®
NdotGdot schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:19:
[...]

Kijk eens bij het tabje "Choose folders" bij de settings (toegankelijk via het onedrive icoontje in de taakbalk). Ik heb het net getest en dit doet wat jij wilt.
Nee helaas niet. Dat doet niet wat ik wil. Meer mensen klagen er al over.

Ik wil dus net als in w8.1 dat je in de verkenner al je bestanden en mappen kunt zien. Maar je ze op 'online only' kan zetten. Als ik een bestand nodig heb download ik dat ene bestand lokaal, ben ik er klaar mee verwijder ik het weer van mijn ssd. Op deze manier kun je met een 128 gb ssd toch veel bereiken.

Nu moet ik dus elke keer via dat menutje wat jij net aangaf een map selecteren. De andere mappen kan ik dan niet meer zien en zou ik dus elke keer dit menutje 10 x per dag moeten gebruiken. Erg omslachtig vind je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Hele goeie ervaring hier. Alles soepel en in 1keer, deed me sterk aan upgraden OS X denken..!

http://www.gjpvanwesten.nl

Pagina: 1 ... 5 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.