• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:19

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Logs? Wat is ook de reden dat je regelmatig diezelfde 50 films opnieuw moet scannen voor informatie? Eenmaal gelezen en voorzien van info zou Kodi niet opnieuw data hoeven op te halen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:29:
Sinds enkele weken heb ik dat Kodi de Movies niet meer goed scanned. Waar hij voorheen 50 van de 50 Movies goed inlas van IMDB, doet hij nu nog maar 32 van de 50 Movies. :? Aan de mappen is niets veranderd, de Kodi versie (19) ook niet.
Misschien is de interface, site van imdb gewijzigd? Updaten v/d addons? Ik gebruik o.a. themoviedb.org addon. Nergens problemen mee, altijd 100% succes.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:23
Hero of Time schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:37:
Logs? Wat is ook de reden dat je regelmatig diezelfde 50 films opnieuw moet scannen voor informatie? Eenmaal gelezen en voorzien van info zou Kodi niet opnieuw data hoeven op te halen.
Nieuwe installatie.
Hulliee schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:46:
[...]

Misschien is de interface, site van imdb gewijzigd? Updaten v/d addons? Ik gebruik o.a. themoviedb.org addon. Nergens problemen mee, altijd 100% succes.
Thnx, blijkbaar update Kodi de add-ons niet meer automatisch.

[Voor 32% gewijzigd door Jumpman op 07-01-2022 09:52]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jumpman schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:44:
Thnx, blijkbaar update Kodi de add-ons niet meer automatisch.
Dat lijkt me sterk eerlijk gezegd :?

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:19

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Idd, die auto-update functie moet je zelf uitzetten, standaard staat het aan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:23
Ik heb echt niets uitgezet. En twee installaties had ik nieuw gedaan en moest echt IMDB scraper zelf updaten. Beide laatste versie van Kodi gedownload van de website.

[Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 08-01-2022 10:46]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:15
Zo, ik ben erg tevreden met Jellyfin als media server met kodi. En dan net name de 'direct mode' van de Jellyfin plugin voor kodi. Fijn alternatief voor gedeelde mysql library om alles gesyncd yes houden (2 win10 pc's en een Android telefoon). Voordeel is dat ik nu van buiten ook eenvoudig erbij kan met de Jellyfin app zelf. Dikke aanrader 👍🏻

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-05 20:08
Kan ik Jellyfin ook gebruiken om een gedeelde bibliotheek te hebben tussen twee verschillende kodi-versies?
Ik blijf met LibreELEC nu steken op 9.2 icm rpi3 clients en met de rpi4 dus ook.
Die laatste zou ik wel willen updaten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 17:15
RudolfR schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:32:
Kan ik Jellyfin ook gebruiken om een gedeelde bibliotheek te hebben tussen twee verschillende kodi-versies?
Ik blijf met LibreELEC nu steken op 9.2 icm rpi3 clients en met de rpi4 dus ook.
Dat denk ik wel, zo lang de jellyfin addon bij beide Kodi's werkt gaat het goed. Kodi maakt een lokale database aan op basis van de Jellyfin database. Beide kodi's delen verder niks met elkaar.

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

• nero355

nero355

RudolfR schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:32:
Is het geen idee om te kijken naar iets als een Vero 4K+ bijvoorbeeld ?? :)

Ik weet dat er hele volkstammen de Raspberry Pi als Kodi kastje inzetten, maar ik blijf dat gewoon een slecht idee vinden... :/

Zoveel mooiere alternatieven! :Y) 8) O+ :*)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

nero355 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 00:54:
[...]

Is het geen idee om te kijken naar iets als een Vero 4K+ bijvoorbeeld ?? :)

Ik weet dat er hele volkstammen de Raspberry Pi als Kodi kastje inzetten, maar ik blijf dat gewoon een slecht idee vinden... :/

Zoveel mooiere alternatieven! :Y) 8) O+ :*)
Ook met optical spdiff uitgang?
Ik heb nog een oude receiver en mn huidige kodikastje hangt aan mn digitale ingang voor de dvd.

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-03 08:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

copykat schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:49:
[...]

Vero heeft optical inderdaad. Nut voor mij persoonlijk is 0 maar er zijn voldoende mediaplayers die nog optisch aan boord hebben; in PW staat ongeveer 30% van de categorie "Mediaspelers" nog vermeld met een S/PDIF aansluiting. Of ze allemaal sterk / krachtig genoeg zijn voor jouw use-case, dat ga ik even niet uitzoeken ;)

/edit: in PW staan een heleboel spelers niet genoemd / verkrijgbaar omdat alles direct overseas wordt verscheept; hiermee is er zomaar kans dat je veel spelers mist / niet ziet helaas.

[Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 10-01-2022 08:30]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

MAX3400 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:29:
[...]

Vero heeft optical inderdaad. Nut voor mij persoonlijk is 0 maar er zijn voldoende mediaplayers die nog optisch aan boord hebben; in PW staat ongeveer 30% van de categorie "Mediaspelers" nog vermeld met een S/PDIF aansluiting. Of ze allemaal sterk / krachtig genoeg zijn voor jouw use-case, dat ga ik even niet uitzoeken ;)
Streaming vanuit een nass, geluid naar reciever en beeld naar hdmi tv.
Bedraad, en een flinke library ondersteuning.
Mn huidige cubox trekt de kodi update niet, crasht veel, freeze moments.
Zijn ook geen officiële releases meer.

PW?
/edit: in PW staan een heleboel spelers niet genoemd / verkrijgbaar omdat alles direct overseas wordt verscheept; hiermee is er zomaar kans dat je veel spelers mist / niet ziet helaas.

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-03 08:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• nero355

nero355

copykat schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:49:
Ik heb nog een oude receiver en mn huidige kodikastje hangt aan mn digitale ingang voor de dvd.
Zie :
- https://osmc.tv/
- https://osmc.tv/vero/

OSMC = Kodi met een andere GUI gewoon! ;)

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

nero355 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Zie :
- https://osmc.tv/
- https://osmc.tv/vero/

OSMC = Kodi met een andere GUI gewoon! ;)
Had hm al gevonden, alleen ik zag geen euro versie, alleen via engeland?
Wel een interessante vervanger van mn cubox

• nero355

nero355

copykat schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:58:
Had hm al gevonden, alleen ik zag geen euro versie, alleen via engeland?
Wel een interessante vervanger van mn cubox
Euro als in het bedrag of de adapter :?

Je kan gewoon Nederland kiezen als land dus ik zie geen probleem in het versturen ervan eerlijk gezegd, hoewel ik niet weet hoe het met de import meuk zit sinds BREXIT dus misschien moet je dat nog effe uitzoeken! :)

Wat betreft de adapter zou je hier een topic aan kunnen maken : https://discourse.osmc.tv/c/help-and-support/vero-4k/28
En vragen welke adapter je nou erbij krijgt precies...

Zie helaas geen F.A.Q. met dergelijke vragen erin, maar ze hebben wel een optie om een EU voeding te bestellen dus ik neem aan dat ze die dan ook uitleveren aan EU klanten :?

Maar voordat we ASSuME toestanden krijgen kan je het beter gewoon effe vragen! ;) :+

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

nero355 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Euro als in het bedrag of de adapter :?
beide, als bedrag en als "niet engelse adapter"
Je kan gewoon Nederland kiezen als land dus ik zie geen probleem in het versturen ervan eerlijk gezegd, hoewel ik niet weet hoe het met de import meuk zit sinds BREXIT dus misschien moet je dat nog effe uitzoeken! :)
Ga eens wat reviews lezen van deze. en dan gewoon eerst informeren bij ze voor ik aanschaf.
Wat betreft de adapter zou je hier een topic aan kunnen maken : https://discourse.osmc.tv/c/help-and-support/vero-4k/28
En vragen welke adapter je nou erbij krijgt precies...

Zie helaas geen F.A.Q. met dergelijke vragen erin, maar ze hebben wel een optie om een EU voeding te bestellen dus ik neem aan dat ze die dan ook uitleveren aan EU klanten :?

Maar voordat we ASSuME toestanden krijgen kan je het beter gewoon effe vragen! ;) :+
Ga ik zeker even doen, was al aan het twijfelen of ik een raspberry 4 en optical module zou kopen om daar weer op verder te borduren met een openElec er op. Maar dit is misschien stuk luier. en ongeveer even duur.
andere optie is een nieuwere TV waar een plexapp op kan draaien maar dan mis ik meteen de koppeling naar de receiver. (nieuwe receiver 5.1 is ook zo paar honderd euro voor HDMI 4k ondersteuning.

Dus dan is dit misschien een simpele tussen oplossing en zie ik over 5 tot x jaar wel weer verder.

d:)b

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Zijn hier gebruikers van vero k4?
ik las ergens dat foto's best slow was. ik heb een 100Gb foto archief waar ik wel eens door heen ga op mn tv.
(beetje kijken) en dan is "slow" eh minder fijn.
De privacy is wel op orde;
We (OSMC) don't have any advanced telemetry or data collection.
We collect some basic installation statistics: device and version of software being used (to inform our development process), but this can be disabled.
Plex kan er ook op draaien via een addon.
(kan handig zijn voor later of om bepaalde ongemakken te workarounden en de plex synology het werk te laten doen.)

ziet er best positief uit.

• hardware-lover
  • Niet online
copykat schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:30:
Zijn hier gebruikers van vero k4?
ik las ergens dat foto's best slow was. ik heb een 100Gb foto archief waar ik wel eens door heen ga op mn tv.
(beetje kijken) en dan is "slow" eh minder fijn.
De privacy is wel op orde;
[...]
Plex kan er ook op draaien via een addon.
(kan handig zijn voor later of om bepaalde ongemakken te workarounden en de plex synology het werk te laten doen.)

ziet er best positief uit.
Niet direct gebruiker, wel bezitter van een 4k+.

Volgens mij is de 4k+ versie nu extra in prijs gestegen (door Brexit?). Ik zie zo'n €125,- euro als verkoopprijs, daarbij is het niet duidelijk of er nog kosten bovenop gaan komen. Hij is iig al duurder dan toen ik deze aankocht.

Voor mij is deze box te beperkt met alleen Kodi als mediaspeler. Ik weet dat ie een 1Gbit netwerkaansluiting heeft maar ik weet ook dat ik hem aan het wankelen kreeg toen ik er zwaar bitrate materiaal tegenaan gooide. Dat is inmiddels alweer even geleden, dus mogelijk heeft de een of andere OS update dat inmiddels wat verbeterd. De enige reden dat ik deze nog achter de hand houdt is dat deze heel erg goed Real 3D media af kan spelen. Als bezitter van een 3D 4k Oled TV kan ik daar nu nog gebruik van maken ;)

Afijn, er zijn ook Android TV boxjes met optisch uit, die mogelijk ook prima kunnen volstaan. Kodi heeft altijd even tijd nodig om een foto folder in te lezen (de eerste keer), daarna gaat dat aardig vlotter als dat eenmaal is gebeurd.

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Ok, update, de vero4kplus, 133euro. een raspberry rpi 4 model B met optical spdiff hifi module, welke misschien werkt volgens de leverancier
prijstechnisch is het om het even. 70 euro voor rpi4model b, optical audio 28 euro, extra groot sd kaartje 13?. (leuk als project maar ik merkte dat je toch vaak zit te vloeken als er weer eens iets niet ging zoals je wilde en was je weer dagen bezig met zoeken naar een oplssing. (ok CuBox is geen RPI maar toch)

Dan zie de Vero 4K+ er gelikter uit. plus een dedicated development voor mediaplayer gebruik. (audiouitgangen) (HDMI is altijd wel ok denk ik)
Shop pay drop instal run. dat is het zo'n beetje. niet echt tweakers materiaal maar het werkt blijkbaar vrij simpel en toch een hoge mate van tweakbaarheid in de ui van Kodi mogelijk. (Sdtje er in voor backup mogelijkheden en extra geheugen)
uit aan verhaal is het zelfde als alle andere kastjes, uitschakelen via software en aan met harde reboot (aan in rust is 4 watt geloof ik.)

Andere optie (ongeveer zelfde prijs) is een lifetime Plex account en een plex app op je smartTV (in mijn geval draait de netflix-APP met horten en stoten connectie problemen (misschien WiFi issue) maar ik verwacht ouderdom TV moet regelmatig de TV rebooten om verder te kijken. vermoedelijk vastlopen OS vd TV. Dus nieuwe TV nodig a 700 plus euro om de apps te kunnen draaien zonder hickups.
(ik denk mooi moment als mn TV "poef" zegt om PLEX er bij te nemen.)

Dan is 133euro en "klaar" voor 5 jaar niet zo'n slecht idee.
edit paypal is iets andere koers :| 133 dus. maar hij is onderweg.... iemand nog interesse in een Cubox i4? :+

[Voor 3% gewijzigd door copykat op 11-01-2022 20:13]

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Als ie draait geef ik wel een mini review.
(Yatse werkt er ook op dus we kunnen Tv-loos muziek aan zetten op de boxen. toch beter dan mobieltje en oortjes in...)
Edit, nog een voordeel ik kan een netflix addon installeren en daar mn abbo gebruiken.
Ben ik meteen ook af van mn frustratie van elke keer mn tv te rebooten en ik kan via mn reciever audio sturen als dat wil.

[Voor 39% gewijzigd door copykat op 12-01-2022 11:52]

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:41
Wie kan me in de goede richting sturen, want via Google kom ik er niet uit.
Ik heb een RPI4 met Libreelec
HDMI 0 is verbonden met een full HD (geen 4K) oudere tv zonder (E)ARC.
Nu zou ik graag HDMI 1 verbinden met een soundbar.
Is dit mogelijk? Dat ik de audio verstuur via de 2e HDMI en de video (en CEC) via de 1e HDMI?

• nero355

nero355

DarkAllMan schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:05:
Ik heb een RPI4 met Libreelec

HDMI 0 is verbonden met een full HD (geen 4K) oudere tv zonder (E)ARC.

Nu zou ik graag HDMI 1 verbinden met een soundbar.
Is dit mogelijk? Dat ik de audio verstuur via de 2e HDMI en de video (en CEC) via de 1e HDMI?
Als in de poorten van de Raspberry Pi 4B neem ik aan :?

Dat kan denk ik wel, maar ik denk dat je wat ellende kan krijgen op basis van automatische HDMI configuratie dus lees effe dit goed door : https://www.raspberrypi.c...n.html#hdmi-configuration
Met een beetje pech zal je straks aparte configuraties voor elke output moeten instellen!

Daarnaast heb je kans dat je na 60 minuten ineens geen geluid meer hebt als er geen monitor of TV aan de Soundbar hangt dus kijk alvast effe rond voor HDMI dummies die een scherm faken! ;)
Om die reden gebruik ik de Optical Out van mijn DIY HTPC als ik alleen muziek luister : Geen HDMI Handshake gezeik en dus gewoon van muziek genieten met de monitor aan en de TV uit! 8) :*) d:)b

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:38
Retrospect op Kodi 19 icm NPO+ abo

Kan dat binnen Retrospect instellen maar krijg de content niet te zien, ‘geen streams beschikbaar’. Normale, non-plus content wel gewoon

Waar te zoeken?

• hardware-lover
  • Niet online
jarno1974t schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:44:

Kan dat binnen Retrospect instellen maar krijg de content niet te zien, ‘geen streams beschikbaar’. Normale, non-plus content wel gewoon

Waar te zoeken?
Er zal ook wel bepaalde hardware worden gebruikt om het e.e.a. op TV/monitor te kunnen toveren? ;)

Afijn, heb je hier wat aan? https://github.com/retros...pect/wiki/Troubleshooting

• jarno1974t
hardware-lover schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:10:
[...]

Er zal ook wel bepaalde hardware worden gebruikt om het e.e.a. op TV/monitor te kunnen toveren? ;)

Afijn, heb je hier wat aan? https://github.com/retros...pect/wiki/Troubleshooting
dank. Kodi speelt op een .onn 4k stream via GoogleTV

ik ga die manual volgen, thx

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:41
nero355 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:41:
[...]

Als in de poorten van de Raspberry Pi 4B neem ik aan :?

Dat kan denk ik wel, maar ik denk dat je wat ellende kan krijgen op basis van automatische HDMI configuratie dus lees effe dit goed door : https://www.raspberrypi.c...n.html#hdmi-configuration
Met een beetje pech zal je straks aparte configuraties voor elke output moeten instellen!

Daarnaast heb je kans dat je na 60 minuten ineens geen geluid meer hebt als er geen monitor of TV aan de Soundbar hangt dus kijk alvast effe rond voor HDMI dummies die een scherm faken! ;)
Om die reden gebruik ik de Optical Out van mijn DIY HTPC als ik alleen muziek luister : Geen HDMI Handshake gezeik en dus gewoon van muziek genieten met de monitor aan en de TV uit! 8) :*) d:)b
Dank voor dit antwoord. Denk dat dit toch te lastig gaat worden.......

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-04 22:56
jarno1974t schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:44:

Waar te zoeken?
De laatste versie (voor het weekend uitgekomen) lost dit op: https://github.com/retros...spect/releases/tag/v5.5.2

Zou automatisch moeten binnen komen, anders even automatisch updaten. Mocht het dan nog niet werken, dan graag even de "cache en cookies" verwijderen. Dat kan via de Retrospect add-on settings.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• jarno1974t
GroteBozewolf schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:18:
[...]

De laatste versie (voor het weekend uitgekomen) lost dit op: https://github.com/retros...spect/releases/tag/v5.5.2

Zou automatisch moeten binnen komen, anders even automatisch updaten. Mocht het dan nog niet werken, dan graag even de "cache en cookies" verwijderen. Dat kan via de Retrospect add-on settings.
Yes, nu werkt het. Dank!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52

AvK

Ready Set Go

Voor mensen die met OpenSubtitels werken en mogelijk dit bericht niet hebben gezien......

nieuws: Accountgegevens buitgemaakt bij hack en ransomwareaanval OpenSubtitle...

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Zit toch even te denken welke consequenties dat heeft.
Email is een dumpmail,
Niks serieus komt daar op binnen. En is al eerder gevangen in een lijst. Kwestie van spam blok alles wat niet wenselijk is.
Ip adres? Poging tot in breken? Ransomware, ok kwestie van niks openen. Dat niet bekend is.
# misschien tijd om nieuwe dumpmail te maken.
Is al tig jaar oud.

Ww, inloggen en dan?
Wat zit er dan aan info achter die ze kunnen gebruiken?

Volgens mij is het ww veranderen en of gebruikers naam en klaar toch?

[Voor 21% gewijzigd door copykat op 19-01-2022 16:21]

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Sinds kort ben ik weer terug bij nieuwsgroepen. Nu loop ik in kodi tegen het volgende aan: hij mist bij het scrapen files.

Als ik bijvoorbeeld een aflevering met mapnaam NOSJOURNAAL.S22E12 heb dan is de filenaam niet NOSJOURNAAL.S22E12.mkv maar rkwdjr24828.mkv

Hoe laat ik kodi de mapnaam als aflevering ID pakken ipv de onherkenbare file naam?

9620wp op ut dakkie

• Spe115
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-05 21:57
Ik heb onlangs mijn inloggegevens van opensubtitles.org vernieuwd na de hack die ze te verduren kregen. maar nu accepteert Kodi deze gegevens niet waardoor Ik geen subs kan downloaden. Is er ergens waar ik de cache kan legen of iets anders kan doen om succesvol mijn credentials te updaten?

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30

• AvK

AvK

Ready Set Go

Spe115 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:29:
Ik heb onlangs mijn inloggegevens van opensubtitles.org vernieuwd na de hack die ze te verduren kregen. maar nu accepteert Kodi deze gegevens niet waardoor Ik geen subs kan downloaden. Is er ergens waar ik de cache kan legen of iets anders kan doen om succesvol mijn credentials te updaten?
In Kodi kan je je cache legen. Zoek even op het internet hoe dat moet.

Je moet je WW aanpassen bij opensubtitles.ORG

NB: Bij mij eindigde het mij 'toegewezen' wachtwoord op een I.
Dus moest ik raden of het een hoofdletter i was (I) of een kleine L (l).

8)7

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Spe115
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-05 21:57
AvK schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:24:
[...]

In Kodi kan je je cache legen. Zoek even op het internet hoe dat moet.
Gelukt :)

Je moet je WW aanpassen bij opensubtitles.ORG
Gedaan d:)b

NB: Bij mij eindigde het mij 'toegewezen' wachtwoord op een I.
Dus moest ik raden of het een hoofdletter i was (I) of een kleine L (l).

Het is me gelukt de cache te legen, heb het meeste weer ingesteld (tweede keer dat ik dat doe sinds ik Kodi gebruik, wat een k werk is dat ook alweer 8)7 ) maar vooralsnog geeft ie een foutmelding terwijl ik zeker weet dat de credentials kloppen |:(

Morgen verder pielen :O
8)7

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30

• AvK

AvK

Ready Set Go

Spe115 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 23:52:
Het is me gelukt de cache te legen, heb het meeste weer ingesteld (tweede keer dat ik dat doe sinds ik Kodi gebruik, wat een k werk is dat ook alweer 8)7 ) maar vooralsnog geeft ie een foutmelding terwijl ik zeker weet dat de credentials kloppen |:(

Morgen verder pielen
Apart ja. Bij mij werken de ondertitels weer als vanouds.

En inderdaad, Kodi configureren is een draak van een taak (dat rijmt!!! :) )

• nero355

nero355

AvK schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:39:
En inderdaad, Kodi configureren is een draak van een taak (dat rijmt!!! :) )
Helemaal niet! :)

Probeer eens alle opties van een TeamSpeak Server goed te zetten : Daar ben je gewoon een hele dag mee zoet! >:) :P :+

• j-jk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-04 17:02
Dames en heren ik zou graag jullie advies inwinnen.
Ik weet namelijk niet meer waar te beginnen.

Voordat ik mijn vragen neerleg zal ik even uitleggen waar ik vandaan kom, om een idee te geven welke optie;s er allemaal al de revue gepasseerd zijn.

jaren geleden ben ik ooit eens begonnen met XBMC op een xbox totdat dit niet meer lekker liep.
Daarna jarenlang plezier gehad van een ACRyan Playon HD, totdat die stopte met functioneren.
Ik ben toen overgestapt naar een Raspberry 1 die net aan xbmc draaide op hd 50hz.
Van daaruit geupgrade naar een dedicated Mediacenter PC onder de tv met flirc remote receiver en cec ondersteuning.

Omdat mijn download gedrag net als velen minder en minder werd heb ik op een gegeven moment de overstap gemaakt naar een chromecast. de partner vond dit veel makkelijker en eerlijk gezegd kon ik de snelheid ook wel waarderen. op mijn telefoon uitzoeken waar ik naar wilde kijken en GO!

Toen kwam daar 1.5 jaar geleden een nieuwe TV binnen die 4K HDR kon, daar moest natuurlijk content voor getoond worden en heb ik een Nvidia shield 2019 model gekocht.
TOP apparaat. deed alles wat ik wil goeie ondersteuning van mijn apparaten over CEC Kwaliteit goed, geen haperingen en zoals gezegd perfecte integratie in mijn home cinema set.
Nu Google echter besloten heeft om commercials te draaien pontifikaal in mijn homescreen is voor mij het "luxe" gevoel weg wat altijd had met dit apparaat.
Dus verkocht voor een mooie prijs en een Apple TV gekocht

Daar kan ik kort over zijn. beeld wat er uit komt is mooi, maar zoals ik eigenlijk had kunnen weten is het doosje zeer beperkt. zowel in software mogelijkheden, instellingen (hardwarematig) maar ook in de integratie in mijn systeem.
Hij doet moeilijk met 4kHDR op mijn tv. mijn receiver herkent hij niet en wil deze dus ook niet aansturen.
Dat laatste had geen probleem geweest als ik mijn harmony remote nog had gehad, maar doordat de shield zo lekker alles voor mij deed heb ik deze weggedaan.

Nu na een ellelang levensverhaal mijn vragen.
Namelijk met wat voor set-up kom ik terug op het niveau van een shield maar zonder reclame.
Ik zie de vero4k+ vaak voorbij komen, maar ik kan geen uitsluitsel krijgen of netflix daar nu al op 4k werkzaam in is.
Weer terug naar een pc setup is ook een optie echter kan ik niet goed terugvinden welke componenten ik allemaal nodig heb om widevine L3 te ondersteunen. zou een Nuc'je bijvoorbeeld een goede optie zijn?

Dan vraag 2 aangezien ik al een tijdje uit kodi ben. libreelec en osmc zijn gewoon "forks" van kodi toch? zitten er grote voor of nadelen aan een van deze versie's en waarom zou ik de een boven de ander verkiezen.

Voor mij is het van belang dat je "in de beleving" blijft. ik wil dus uiteindelijk hoge kwaliteit content kunnen kijken. het moet lekker snappy werken.

Ik had dit vast en zeker een stuk compacter kunnen formuleren, heb ik echter niet gedaan :-)

alvast bedankt voor het meedenken.

• nero355

nero355

j-jk schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:48:
Ik weet namelijk niet meer waar te beginnen.
Je moet gewoon knopen gaan doorhakken! :)

- Vero 4K+ en Netflix gaat gewoon niet.
- Je hebt een Nvidia Shield TV 2019 (Pro ??) die ook alternatieve Launchers kan draaien die geen Google reclame troep hebben bovenaan.

Al rondgekeken in [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie :?

• j-jk
nero355 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:17:
[...]

Je moet gewoon knopen gaan doorhakken! :)

- Vero 4K+ en Netflix gaat gewoon niet.
- Je hebt een Nvidia Shield TV 2019 (Pro ??) die ook alternatieve Launchers kan draaien die geen Google reclame troep hebben bovenaan.

Al rondgekeken in [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie :?
jazeker, heb alles geprobeert voordat ok overstapte naar appletv.

maar een alternatieve launcher start niet direct door.
plus hetgeen ik geprobeert heb word teniet gedaan bij elke geforceerde update.

vandaar dat ik weer terug wil naar een systeem waar ikzelf nog iets aan kan versleutelen.

kodi zal zeker niet out of the box strak draaien. maar als alles eenmaal werkt zoals ik het wil blijft het dat ook doen als ik geen "brekende" update uitvoer.

denk dat ik trouwens al redelijk knopen heb doorgehakt. echter geven ze mij niet het gewenste resultaat.

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 11:16
j-jk schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:21:
[...]

vandaar dat ik weer terug wil naar een systeem waar ikzelf nog iets aan kan versleutelen.

kodi zal zeker niet out of the box strak draaien. maar als alles eenmaal werkt zoals ik het wil blijft het dat ook doen als ik geen "brekende" update uitvoer.

denk dat ik trouwens al redelijk knopen heb doorgehakt. echter geven ze mij niet het gewenste resultaat.
Mag ik vragen wat je allemaal deed op de Shield??

Als het nagenoeg alleen maar kodi is dan is het toch maar een paar seconden dat je er last van hebt??
Kodi speelt alles...dus snap eerlijk gezegd niet dat je daarom de shield hebt weg gedaan :?

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:24
[...]

Ik snap niet waar je een probleem van maakt, gebruik hier ook Android TV en alleen in het Thuis scherm krijg je wat aanbevelingen, maar van de tijd dat ik kijk zie ik dat Thuis scherm misschien maar voor 3%.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• nero355

nero355

Buzzie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:29:
Als het nagenoeg alleen maar kodi is dan is het toch maar een paar seconden dat je er last van hebt??
HereIsTom schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:47:
Ik snap niet waar je een probleem van maakt, gebruik hier ook Android TV en alleen in het Thuis scherm krijg je wat aanbevelingen, maar van de tijd dat ik kijk zie ik dat Thuis scherm misschien maar voor 3%.
Ik begrijp @j-jk 100% wat dat betreft en ik vind het ook maar een idiote zet van Google echter is er gewoon geen goed alternatief tekoop als je van al die streamingdiensten gebruik maakt en daar komen bovendien ook nog eens al die reclames vandaan... :| :/

Die van mij stond ook bijna tekoop toen die troep ineens werd uitgebracht! ;)
Er is gewoon geen alles in één oplossing, tenzij je bereid bent om weer een Intel NUC of AsRock A300 of zo als Windows 10/11 HTPC in te zetten... :-(

• AvK

AvK

Ready Set Go

Begrijp niet helemaal wat je probleem nu echt is.
Maar als je Kodi gebruikt of nog beter een apart Kodi kastje hebt en je zet daar addons op die alles kunnen, dan kan je alles zien wat je wilt. En als je (knip) gebruikt ook alles in HD. Rechtstreeks op je TV.
Geen idee of ik dat hier wel mag zeggen trouwens.

[Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 29-01-2022 11:36. Reden: expliciete downloadz tools: liever niet..]

• nero355

nero355

AvK schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:16:
Begrijp niet helemaal wat je probleem nu echt is.
Maar als je Kodi gebruikt of nog beter een apart Kodi kastje hebt en je zet daar addons op die alles kunnen, dan kan je alles zien wat je wilt.
Ik weet niet of je nou illegale kastjes en add-ons zit te adviseren of van die Netflix plug-ins die onder Kodi draaien waardoor je met een beetje pech je account ineens deelt met mensen die je niet kent, maar zo'n beetje alles lijkt me hoe dan ook een heel slecht idee! :| :/

• AvK

AvK

Ready Set Go

nero355 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:24:
[...]

Ik weet niet of je nou illegale kastjes en add-ons zit te adviseren of van die Netflix plug-ins die onder Kodi draaien waardoor je met een beetje pech je account ineens deelt met mensen die je niet kent, maar zo'n beetje alles lijkt me hoe dan ook een heel slecht idee! :| :/
Ik promoot helemaal niks en zeg ook niet dat ik dat zelf doe.
Begrijp alleen zijn probleem niet. Kodi kan je overal voor inzetten.

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

nero355 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:24:
[...]

Ok, hmm.,
Ik was in de veronderstelling dat de netflix-app het zelfde was als de app op je smart tv.
Een legale opstart app.
Op mn tv is het stereo. En ik wil t 5.1 hebben.
Dacht mooi een vero+, en een netflix app er op kan ik gewoon alles via mn reciever sturen.

Niet onoverkomelijk maar wel een domper op de feestvreugde.

• j-jk
ik reageer even zonder te quoten gezien de vele reacties.

wat nu eigenlijk mijn probleem is??
ik heb 200 euro neergelegd voor een apparaat. daar verwacht ik niet op een slinkse manier (software update) dat ik reclames door mijn strot geduwd krijg.
nu is het alleen nog maar voor andere streaming diensten dan die ik nu heb. maar google heeft al in zijn roadmap verwerkt dat ook hier jouw gepersonaliseerde reclame gaat komen.

dan wat ik op mijn Shield heb geprobeert.
1. firmware rollback. werkte precies een week daarna werd de upgrade geforceerd. ik heb zo'n apparaat voor het gebruiksgemak. ik ga dus niet wekelijks downgraden en mijn homescreen weer overnieuw inrichten
2. sideloaden van een andere homescreen launcher. werkte buggy dus heb ik er weer afgegooid, wederom niet voor een apparaat van 200 euro.
3. ik heb de domeinen geblokkeerd in mijn router waar de ads vandaan kwamen.
had ook niet het gewenste resultaat

Waarom ik dan kodi niet draaide op de Shield.
omdat ik die elke keer handmatig moet opstarten. en wederom vind ik dat teveel gehannes voor een apparaat van 200 euro.

maargoed. de vraag staat nog. vero4k is dus geen optie. andere vernuftige niet android doosjes. of is een minipc gewoon de beste oplossing voor mijn doel?

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Google leeft op jou persoonlijke data en ook op reclames die ze daardoor kunnen sturen.
Het verbaast me niks dat ze een graantje mee pikken.
Enigzins asociaal is het wel.

Een rpi is altijd aan met een adapter en altijd ready to use met Kody.
Een vero4k+ 16gbit leek mij persoonlijk de ideale vervanger voor mijn kastje.
Dat en ik dacht eerlijk gezegd dat Kodi addons had gemaakt voor streamingdiensten.
Gewoon je abbo gegevens er in zetten en VEILIG kunnen kijken zondaer dat je abbo gegevens gejat worden door de addon.
Zoals ITV, internet tv van je provider. Zoals met je browser.
En Netflix zoals op je smart tv. (interne cpu is al wat ouder dus crasht wel eens als de stream minder stabiel is.)

Een barebone pc en highend videocard en ditto sound is het meest veelzijdig maar ook het duurst.

• GroteBozewolf
j-jk schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:33:

wat nu eigenlijk mijn probleem is??
ik heb 200 euro neergelegd voor een apparaat. daar verwacht ik niet op een slinkse manier (software update) dat ik reclames door mijn strot geduwd krijg.
nu is het alleen nog maar voor andere streaming diensten dan die ik nu heb. maar google heeft al in zijn roadmap verwerkt dat ook hier jouw gepersonaliseerde reclame gaat komen.

dan wat ik op mijn Shield heb geprobeert.
1. firmware rollback. werkte precies een week daarna werd de upgrade geforceerd. ik heb zo'n apparaat voor het gebruiksgemak. ik ga dus niet wekelijks downgraden en mijn homescreen weer overnieuw inrichten
2. sideloaden van een andere homescreen launcher. werkte buggy dus heb ik er weer afgegooid, wederom niet voor een apparaat van 200 euro.
3. ik heb de domeinen geblokkeerd in mijn router waar de ads vandaan kwamen.
had ook niet het gewenste resultaat

Waarom ik dan kodi niet draaide op de Shield.
omdat ik die elke keer handmatig moet opstarten. en wederom vind ik dat teveel gehannes voor een apparaat van 200 euro.

maargoed. de vraag staat nog. vero4k is dus geen optie. andere vernuftige niet android doosjes. of is een minipc gewoon de beste oplossing voor mijn doel?
Werkt het blokkeren van reclame met een DNS blocker zoals Pi-Hole niet voor je Shield?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• hardware-lover
  • Niet online
@j-jk, zou het kunnen dat je moeilijk bezig bent terwijl het gemakkelijker zou kunnen (met je Shield)? Waarom zet jij je Shield niet in standby met Kodi actief? Ik zie dat deze na het wakker schoppen van de Shield keurig zijn/haar bibliotheek bijwerkt en meteen gebruiksklaar is? Hoezo irritant Android TV opstartscherm? Komt helemaal niet in beeld.

Overige Android TV apps, zoals Netflix, zijn vanuit Kodi te starten en bij afsluiten van zo'n app komt Kodi meteen weer tevoorschijn. Nu ben ik zelf niet zo van het op de achtergrond actief houden van meerdere apps, maar ik ben jij niet, dus...

Nu is het naar spijkers op laag water zoeken, want één klikje extra op de Shield afstandsbediening is al voldoende om Kodi op te starten na het aanzetten van de Shield, maar goed wie ben ik nu om daar iets van te vinden? Irritatie blijft nu eenmaal irritatie ;)

• j-jk
@hardware-lover Mijn ervaring met kodi op shield is niet denderend. doorstarten over het homescreen heen heb ik nooit goed werkend gekregen. al dan niet door een update die de autostart weer uitschakelde.
Wat waarschijnlijk ook reden van dit probleem was, is dat ik hem vaak in mijn reistas stop. en dus de randapparatuur anders was en hij natuurlijk helemaal stroomloos werd.

En ik ben niet perse opzoek naar een totale integratie, dat bestaat namelijk gewoon niet.
Maar ik had vroeger bijvoorbeeld netflix als externe app in kodi. dat werkte prima. starten vanuit kodi en na afsluiten terug komen in kodi.
Dus ja dat is gewoon een degelijke optie.

Maar mijn vraag is nu dus meer op hardware gericht.
Raspberry's blijven enigszins behelpen, maar een windows draaiend doosje zou al een oplossing kunnen zijn.
Dus zijn er andere of betere optie's dan de huidige generatie nuc's of brix?

Dan rest mij de vraag nog waar zit hem het grote verschil in in alle forks die nu beschikbaar zijn van kodi?
Waarom zou ik de ene boven de andere verkiezen (in gedachte houdend dat ik een windows machine ga gebruiken)

[Voor 13% gewijzigd door j-jk op 29-01-2022 16:08]

• nero355

nero355

j-jk schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:33:
Heb je ze wel gelezen :?
Of is een minipc gewoon de beste oplossing voor mijn doel?
Zoals ik dus al zei : Dat lijkt de enige juiste optie voor jou te zijn! :P
copykat schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:55:
Een rpi is altijd aan met een adapter en altijd ready to use met Kody.
Niet doen...
Een vero4k+ 16gbit leek mij persoonlijk de ideale vervanger voor mijn kastje.
Veel beter! d:)b
Dat en ik dacht eerlijk gezegd dat Kodi addons had gemaakt voor streamingdiensten.
Die worden gemaakt door mensen die niet bij het Kodi Team horen! ;)

En uiteindelijk zijn het allemaal houtje touwtje oplossingen als je eenmaal beseft hoe streng Netflix is met al hun rare eisen, want DRM eisen van de veel te rijke mafkezen die de eigenaren van de films en series zijn... :X :| :F
Een barebone pc en highend videocard en ditto sound is het meest veelzijdig maar ook het duurst.
De videokaart is al gauw goed genoeg : Zo low end mogelijk en met 3 of 4 GB VRAM :)
Mag zelfs een APU of iGPU zijn van AMD of Intel ;)
GroteBozewolf schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:26:
Werkt het blokkeren van reclame met een DNS blocker zoals Pi-Hole niet voor je Shield?
Volgens het Nvidia Shield TV Topic wel, maar dan moet je het wel goed doen en de Cache legen en zo...
j-jk schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:05:
Wat waarschijnlijk ook reden van dit probleem was, is dat ik hem vaak in mijn reistas stop. en dus de randapparatuur anders was en hij natuurlijk helemaal stroomloos werd.
:o Daar kom je nou mee! :D

IMHO niet echt de manier waarop de Nvidia Shield TV is bedoeld, maar goed... het kan...
Maar ik had vroeger bijvoorbeeld netflix als externe app in kodi. dat werkte prima. starten vanuit kodi en na afsluiten terug komen in kodi.
Dus ja dat is gewoon een degelijke optie.
Dat is het dus niet... ;)
Dus zijn er andere of betere optie's dan de huidige generatie nuc's of brix?
Dat antwoord heb ik je al gegeven, maar dan moet je die wel lezen...
Dan rest mij de vraag nog waar zit hem het grote verschil in in alle forks die nu beschikbaar zijn van kodi?
Waarom zou ik de ene boven de andere verkiezen (in gedachte houdend dat ik een windows machine ga gebruiken)
Als je Windows gebruikt dan boeit het verder niet en gebruik je gewoon de officiële Kodi Release :)

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

ging meer over meteen beschikbaar zijn. niet zozeer of het de beste oplossing is.
ik denk dat ik mijn cubox her installeer en gebruik als een interfacecontroler voor TV op vakantie of zo.
harde schijf er aan en t werkt.
[...]

Veel beter! d:)b
Net gecheckt, ligt bij douane om in te checken.... :Y Bijna in huis *O*
[...]

Die worden gemaakt door mensen die niet bij het Kodi Team horen! ;)

En uiteindelijk zijn het allemaal houtje touwtje oplossingen als je eenmaal beseft hoe streng Netflix is met al hun rare eisen, want DRM eisen van de veel te rijke mafkezen die de eigenaren van de films en series zijn... :X :| :F
De streamingdiensten die eh niet geheel het zelfde zijn als Netflix, prime enzo zijn best gevaarlijk gezien dat veel "russen" die addons gebruiken om ook in je netwerk te komen (je nass bijvoorbeeld) ransomvirus heb je zo binnen op die manier.
Ik bedoelde meer een vergelijkbare officiële app als mijn smart tv heeft voor youtube en netfix en pathé en zo. ik zou het best fijn vinden als ik audio van series van netflix via een optische uitgang naar mn reciever kon sturen. misschien kan dit evengoed met mijn Vero4k+ (tv heeft optical spdiff dus als ik hdmi 1.4 en dan re rout via tv spdiff out naar reciever zal alles wat de tv krijgt ook de reciever bereiken. Dan kan ik de "app gebruiken vd tv. kan de reciever het omvormen. vrees alleen een vertraging in geluid.
knip

• hardware-lover
  • Niet online
@nero355, deze Netflix addon wordt door het Kodi team geaccepteerd en werkt heel behoorlijk; https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=329767

Ik gebruik die op een Android TV apparaat wat wel Google maar niet Netflix is gecertificeerd en daarmee werkt Netflix tenminste terwijl officiële Netflix apps het verdommen. Eigenlijk voornamelijk ter lering ende vermaak maar dan nog 😉

@j-jk, er komen steeds andere zaken aan het licht bij recentere reacties van jou, dat maakt het lastig(er) ook gericht naar een betere oplossing te komen ;)

Ik kom van een tamelijk moderne compacte HTPC af, heb er inmiddels aardig wat verzameld door de jaren heen. Brix, Intel NUC's, Giada's, Shuttle's, u zegt het maar. Eigenlijk puur als mediaspeler met Kodi als autostart applicatie, verder voor eigenlijk niets anders.

De laatste jaren werd ik echter steeds meer getriggerd door Android TV boxjes (echte, niet van die gevallen met een mobiele versie). Daar wat goedkope modellen van aangekocht en die bevielen steeds beter, door hun meer allround inzetbaarheid.

Daarop uiteindelijk de Mercedes onder de Android TV apparaten aangekocht, die Shield 2019 Pro dus, en daardoor kwam het einde in zicht voor de laatste HTPC die nog stond aangesloten bij de TV.
Kodi loopt als een tierelier op deze box (ongelukkige updates van Kodi/Nvidia even buiten beschouwing gelaten), dus waarom jij een andere Kodi (Matrix) ervaring hebt dan ik hier in huis, geen idee.

Oh ja, de Vero 4k+ ligt hier ook in het laatje. Ligt staande bij als 3D speler maar wordt in de praktijk niet werkelijk actief gebruikt. Alleen Kodi gebruiken doet het niet voor mij, ik heb teveel Streaming services die ik dan niet kan gebruiken op dat apparaat.

Afijn, ik weet even niet wat ik zou kunnen schrijven wat voor jou als oplossing zou kunnen werken, dus dat laat ik dan ook maar 😉

• nero355

nero355

hardware-lover schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:41:
deze Netflix addon wordt door het Kodi team geaccepteerd en werkt heel behoorlijk; https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=329767

Ik gebruik die op een Android TV apparaat wat wel Google maar niet Netflix is gecertificeerd en daarmee werkt Netflix tenminste terwijl officiële Netflix apps het verdommen. Eigenlijk voornamelijk ter lering ende vermaak maar dan nog ;)
Dan heb je dus niet genoeg ervaring ermee om het als een dagelijks bruikbare oplossing voor te stellen denk ik :?

Alleen al de laatste paar pagina's van dat topic bevestigen mijn vermoeden ook : Houtje touwtje oplossing! :/

• hardware-lover
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:31:
[...]
Dan heb je dus niet genoeg ervaring ermee om het als een dagelijks bruikbare oplossing voor te stellen denk ik :?

Alleen al de laatste paar pagina's van dat topic bevestigen mijn vermoeden ook : Houtje touwtje oplossing! :/
De keren dat ik het gebruik(te) werkt dat verder vrij probleemloos, maar het apparaat waarop ik het gebruik is (gelukkig) niet de standaard mediaspeler.

Ik heb de laatste Kodi forum pagina's niet onder ogen gehad, ik heb mij beperkt tot de Github pagina en informatie daar. Ik zal daar later eens naar kijken ;)

Edit: wat ik eigenlijk al dacht. Je krijgt daar een sh!tload aan diversiteit onder ogen aan apparaten en Kodi builds/spinoff's, probeer dat maar eens allemaal in goede banen te leiden. Het geeft eigenlijk alleen maar aan hoe prettig het is dat je een apparaat/OS in het bezit hebt wat vanuit Netflix zelf wordt ondersteund door regelmatige (app) updates (y)

[Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 30-01-2022 12:19]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

nero355 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:31:
[...]

Het werkt meestal wel, maar er zijn kleine dingen zoals bv. zoekresultaten die weggelaten worden als iets al dan niet gedeeltelijk bekeken is en je 'bekeken verbergen' (zoals ik) hebt ingeschakeld. En de UI is natuurlijk totaal niet zoals die van Netflix zelf, wat voor veel mensen een afknapper is. We hebben hier uiteindelijk een Google TV aangeschaft voor erbij, om Netflix te kunnen gebruiken.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Snap eigenlijk niet echt waarom netflix niet een gecertificeerde addon toestaat/aanbied voor multimedia platforms.

Smart tv's worden snel dom, de tijd haalt hun in. En niet iedereen heeft een hmdi 2.0 cec reciever.
Of je moet altijd voor een soundbar 2.0 gaan.zo'n nep surroundbox.
De samsung netflix app doet het bij mij nog maar ik zou dan alleen daarvoor zo'n soundbar er onder moeten hangen of enorm geknutsel moeten doen?

Kan zo simpel zijn.Samsung netflix addon is ook gewoon linux toch?

• nero355

nero355

@copykat
Volgens mij haal je nu een heleboel dingen door elkaar en maak je er een zooitje van! :P :+

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

nero355 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 23:54:
@copykat
Volgens mij haal je nu een heleboel dingen door elkaar en maak je er een zooitje van! :P :+
Zou zomaar kunnen.

Wat ik bedoel is
Waarom moet ik van mn tv gebruik maken met apps om iets te streamen?
Een mediabox zou dat veel beter moeten kunnen.
En je audio apparatuur zit tenslotte daar ook op aangesloten.
(bij mij althans)
Edit, zal binnenkort eens kijken of de smarttv in te stellen is als audio passthrough met hdmi poort 2.
Dan optical cable naar de reciever. Dan zou ik iets flexibler zijn met andere zaken.
Of een andere audio out tulpplug doorzetten.

[Voor 22% gewijzigd door copykat op 31-01-2022 13:49]

• JohnAlbregtse
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-05 08:00
Setup Kodi 18 op Pi3

Na een auto-update van Widevine script werkt Retrospect v5.5.2 > NPO Start niet meer (Constant bufferen )

In zelfde Retrospect addon werkt bv regionale tv (live ) wel , als ook al mn andere addons zonder problemen streamen . Speedtest ook in orde

Op een andere PI had ik dat een kleine 2 wkn geleden ook al (had blijkbaar al eerder de update binnen gehaald )

Widevine vanuit Retrospect nogmaals handmatig proberen te update blijft zelfde probleem geven

Website Retrospect zelf vermeld geen status problemen met de addon

Bekend probleem of ben ik de enige , en hoe controleer ik of ik daadwerkelijk de laaste versie van Widevine heb

Bvd John

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:01
JohnAlbregtse schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:10:
Setup Kodi 18 op Pi3

Na een auto-update van Widevine script werkt Retrospect v5.5.2 > NPO Start niet meer (Constant bufferen )

In zelfde Retrospect addon werkt bv regionale tv (live ) wel , als ook al mn andere addons zonder problemen streamen . Speedtest ook in orde

Op een andere PI had ik dat een kleine 2 wkn geleden ook al (had blijkbaar al eerder de update binnen gehaald )

Widevine vanuit Retrospect nogmaals handmatig proberen te update blijft zelfde probleem geven

Website Retrospect zelf vermeld geen status problemen met de addon

Bekend probleem of ben ik de enige , en hoe controleer ik of ik daadwerkelijk de laaste versie van Widevine heb

Bvd John
Hierbij even Retrospect ontwikkelaar @GroteBozewolf taggen. :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• JohnAlbregtse
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-05 08:00
Heb al wat gevonden van de wolf zelf :-P

https://github.com/retros...eo.retrospect/issues/1601

https://github.com/xbmc/inputstream.adaptive/issues/877

Edit > Downgrade van widevine lijkt probleem te verhelpen , so far so good

[Voor 46% gewijzigd door JohnAlbregtse op 31-01-2022 17:00]

• HereIsTom
copykat schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:05:
[...]

Zou zomaar kunnen.

Wat ik bedoel is
Waarom moet ik van mn tv gebruik maken met apps om iets te streamen?
Een mediabox zou dat veel beter moeten kunnen.
En je audio apparatuur zit tenslotte daar ook op aangesloten.
(bij mij althans)
Edit, zal binnenkort eens kijken of de smarttv in te stellen is als audio passthrough met hdmi poort 2.
Dan optical cable naar de reciever. Dan zou ik iets flexibler zijn met andere zaken.
Of een andere audio out tulpplug doorzetten.
Bij ons werkt de smart tv juist beter en makkelijker met de apps erop, ook Kodi werkt prima en snel.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• GroteBozewolf
JohnAlbregtse schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:30:
Heb al wat gevonden van de wolf zelf :-P

https://github.com/retros...eo.retrospect/issues/1601

https://github.com/xbmc/inputstream.adaptive/issues/877

Edit > Downgrade van widevine lijkt probleem te verhelpen , so far so good
Dat wilde ik al reply-en. Goed dat je het gevonden hebt. Er wordt hard gewerkt door de mensen van InputStream.Adaptive om dit te fixen.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-05 13:55

technorabilia

(fka kraades)

Mogelijk gerelateerd aan hierboven?

Ik gebruik Kodi 18 op een RPi 3 met de Netflix plugin van CastagnaIT.

Sinds een paar dagen krijg ik onderstaande melding bij het starten van een Netflix video.

MSLError. This title is not available to watch instantly.

Ik had al een tijdje Widevine niet bijgewerkt. Daarna kreeg ik deze melding. Een update van Widevine of terugzetten van een oude versie helpt niet.

Onderstaande suggesties helpen ook niet.
https://github.com/Castag...ilable-to-watch-instantly

Enig idee?

👉🏻 Blog 👈🏻

• hardware-lover
  • Niet online
technorabilia schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:44:
Mogelijk gerelateerd aan hierboven?

Ik gebruik Kodi 18 op een RPi 3 met de Netflix plugin van CastagnaIT.

Sinds een paar dagen krijg ik onderstaande melding bij het starten van een Netflix video.

MSLError. This title is not available to watch instantly.

Ik had al een tijdje Widevine niet bijgewerkt. Daarna kreeg ik deze melding. Een update van Widevine of terugzetten van een oude versie helpt niet.

Onderstaande suggesties helpen ook niet.
https://github.com/Castag...ilable-to-watch-instantly

Enig idee?
Ik had vanavond exact hetzelfde, maar dan met Kodi v19 (Matrix). Er was echter een update beschikbaar zag ik (via repository), en daarmee werd het voor mij opgelost.

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

@hardware-lover
Bedankt, dan weet ik dat het niet aan mij ligt.

Een update van de Netflix add-on bedoel je toch?

👉🏻 Blog 👈🏻

• hardware-lover
  • Niet online
technorabilia schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:18:
@hardware-lover
Bedankt, dan weet ik dat het niet aan mij ligt.

Een update van de Netflix add-on bedoel je toch?
Ik had nog een oudere repository op de mediaspeler staan, verwijderd en de laatste erop gezet. Daarmee werd de Netflix addon ook meteen bijgewerkt en het probleem (voor mij) ook opgelost. Maar schijnbaar is niet alles opgelost als ik de reacties via onderstaande link lees.

Kan jij hiermee uit de voeten? https://forum.kodi.tv/sho...67&pid=3084343#pid3084343

[Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 04-02-2022 11:52]

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

@hardware-lover
Ik vrees dat ik met Kodi 18 achter het net vis of de code in moet duiken.

Op de RPi kan ik geen Kodi 19 draaien althans niet met LibreELEC.

Ik laat het weten...

👉🏻 Blog 👈🏻

• nero355

nero355

technorabilia schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:59:
Op de RPi kan ik geen Kodi 19 draaien althans niet met LibreELEC.
De Raspberry Pi is geweldig voor een heleboel dingen, maar als HTPC/MediaPlayer achtig apparaat zijn er zoveel betere keuzes! ;)

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

@nero355
Mee eens, het is een aflopende zaak. :P

Maar tot nu toe voldoet(-deed?) het nog. Ik kan maximaal 720p kijken maar mijn ogen houden dat HD-gebeuren allemaal toch niet meer bij... :)

👉🏻 Blog 👈🏻

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:53
nero355 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:07:
[...]

De Raspberry Pi is geweldig voor een heleboel dingen, maar als HTPC/MediaPlayer achtig apparaat zijn er zoveel betere keuzes! ;)
Een uitspraak die ik ook veel hoor, helaas altijd wel gevolgd door een grote stilte van welke producten dan wel geschikt zijn (en niet gelijk 2x zoveel kosten).

Zelf ben ik ook op zoek om naar een nieuwere versie van Kodi te gaan; ik wil namelijk m'n nieuwe TV eens correct gaan gebruiken (4k + HDR + moderne surround codecs). Er hang een RPi 4 aan, dus die kan geupdate worden (draait nu nog LIbreElec 9.2), maar helaas zit ik voor de andere TV's vast aan een RPi 3.

Dus mijn vraag, zijn er goede TV boxjes, die niet veel duurder zijn dan de RPi, die wel een nieuwere Kodi aan kunnen? En waarbij je wel gewoon de vrijheid hebt om de Kodi config te tweaken (dus centrale media database, en goede support voor LiveTV van TvHeadend)?

Ik zie bijvoorbeeld in dit topic de Vero 4K+ langs komen met goede verhalen, maar die is me nog steeds een beetje te prijzig voor alle TV's hier in huis (zeker om dat de anderen maar 1080p zijn en met een RPi het ook goed doen :) ).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:01
ShadowLord schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:19:
[...]

Een uitspraak die ik ook veel hoor, helaas altijd wel gevolgd door een grote stilte van welke producten dan wel geschikt zijn (en niet gelijk 2x zoveel kosten).

Zelf ben ik ook op zoek om naar een nieuwere versie van Kodi te gaan; ik wil namelijk m'n nieuwe TV eens correct gaan gebruiken (4k + HDR + moderne surround codecs). Er hang een RPi 4 aan, dus die kan geupdate worden (draait nu nog LIbreElec 9.2), maar helaas zit ik voor de andere TV's vast aan een RPi 3.

Dus mijn vraag, zijn er goede TV boxjes, die niet veel duurder zijn dan de RPi, die wel een nieuwere Kodi aan kunnen? En waarbij je wel gewoon de vrijheid hebt om de Kodi config te tweaken (dus centrale media database, en goede support voor LiveTV van TvHeadend)?

Ik zie bijvoorbeeld in dit topic de Vero 4K+ langs komen met goede verhalen, maar die is me nog steeds een beetje te prijzig voor alle TV's hier in huis (zeker om dat de anderen maar 1080p zijn en met een RPi het ook goed doen :) ).
Geen idee of ie aan al je eisen/wensen voldoet maar misschien is de Mi Box iets voor je? Topic op Tweakers: [Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick topic

Dan ben je ongeveer € 65,- kwijt. Hij is ook wel eens in de aanbieding, zo heb ik hem eind afgelopen jaar bij de Lidl gekocht voor € 53 (incl. verzenden).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• hardware-lover
  • Niet online
alesandro_46 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:45:
[...]
Geen idee of ie aan al je eisen/wensen voldoet maar misschien is de Mi Box iets voor je? Topic op Tweakers: [Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick topic

Dan ben je ongeveer € 65,- kwijt. Hij is ook wel eens in de aanbieding, zo heb ik hem eind afgelopen jaar bij de Lidl gekocht voor € 53 (incl. verzenden).
Hmm..., ik weet niet of dat op dit moment een goed advies is (gezien het gezeur dat inmiddels aardig wat gebruikers hebben na installatie van de laatste OS update). Daarnaast...

"moderne surround codecs" << niet in te schatten welke @ShadowLord hier allemaal mee bedoeld, maar een Mi ondersteund ze niet allemaal, dat is zeker.

• HereIsTom
@ShadowLord Weet niet wat voor TV je precies hebt, maar hier draait Kodi prima op de Sony smart TV.

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

Ik dacht zelf ook eens te kijken naar een Google TV als vervanging van mijn RPi maar ik word door geen enkele kennis gehinderd dus...

Volgens mij kan ik daarop Netflixen en Kodi gebruiken om e.e.a. af te spelen van mijn NAS. That's all I need.

👉🏻 Blog 👈🏻

• nero355

nero355

hardware-lover schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:06:
Hmm..., ik weet niet of dat op dit moment een goed advies is (gezien het gezeur dat inmiddels aardig wat gebruikers hebben na installatie van de laatste OS update). Daarnaast...
De Nvidia Shield TV modellen ook dus daar is iets flink misgegaan! -O-
Dat heb ik al heel vaak gepost! ;)

Daarnaast moet je beseffen dat betere alternatieven nou eenmaal ook meer geld kosten omdat ze ook meer kunnen!

Of jij dat veel/weinig/het geld waard vindt mag je zelf bepalen :)

• ShadowLord
hardware-lover schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:06:
[...]

En dit is dus het probleem wat ik heb. Veel boxes zijn inmiddels best oud en hebben iets wat zorgt dat ze niet goed werken. Je kan veel zeggen over de (on)mogelijkheden van de RPi3, ze doen het tenminste wel altijd. Maar tja, die zijn nu gewoon te oud geworden helaas.
Ik vind het moeilijk een box te vinden die nu gewoon goed werkt en ook niet binnenkort, net als de RPi3, enige zinnige support weer kwijt is.
"moderne surround codecs" << niet in te schatten welke @ShadowLord hier allemaal mee bedoeld, maar een Mi ondersteund ze niet allemaal, dat is zeker.
Het gaat me eigenlijk om 1 goede box voor de TV in de huiskamer (4K OLED TV, surround setup erbij met o.a. Dolby TrueHD). Daar hangt nu een RPi4 aan (met LibreElec 9.2, dus geen goede support voor dit alles), maar bijv. die Vero 4k+ ziet er wel mooi uit. Maar wie weet is er wat mooiers en beter geprijsd dan die. Of zelfs gewoon LibreElec 10 op de RPi, want die kan dat wel.

Het probleem is dat ik nog 3 andere plekken in huis heb waar TV gekeken wordt waar een simpele box geschikt is. Deze zijn maar (max) 1080p (een is een oude 1280x1024 monitor zelfs) en qua geluid komen die ook niet verder dan stereo. Daar hangen nu RPi 3's aan, maar die kunnen dus (nog) niet naar de nieuwste Kodi.
Dus als ik wat beters wil moet ik ook die upgraden, want ik heb een gedeelde database en wil dat heel graag zou houden. Voor die TV's mag (/moet :+ ) het dus wat 'goedkoops' zijn.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
HereIsTom schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:17:
@ShadowLord Weet niet wat voor TV je precies hebt, maar hier draait Kodi prima op de Sony smart TV.
Er zijn maar een paar merken die Android draaien waar Kodi op past

• hardware-lover
  • Niet online
technorabilia schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:29:
Ik dacht zelf ook eens te kijken naar een Google TV als vervanging van mijn RPi maar ik word door geen enkele kennis gehinderd dus...

Volgens mij kan ik daarop Netflixen en Kodi gebruiken om e.e.a. af te spelen van mijn NAS. That's all I need.
Iedereen heeft het steeds maar over de Chromecast met Google TV, maar dat apparaatje kan mij op dit moment werkelijk nog steeds niet bekoren. Het is net of er voor velen nu iets nieuws op de markt is gekomen en er een wereld is opengegaan, maar dat is natuurlijk helemaal niet het geval.

Ik heb diverse Android TV apparaten hier in huis die het aardig beter doen dan de CCGTV (die ik dus ook heb liggen). Nee, beslist niet mijn eerste keuze en al helemaal niet met Android TV V10 op dat apparaat, dan liever nog iets met ATV 8.1 of 9 als OS.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:06:
Iedereen heeft het steeds maar over de Chromecast met Google TV, maar dat apparaatje kan mij op dit moment werkelijk nog steeds niet bekoren. Het is net of er voor velen nu iets nieuws op de markt is gekomen en er een wereld is opengegaan, maar dat is natuurlijk helemaal niet het geval.
Dat is het zeker niet. Ik begrijp ook het enthousiasme niet. Toen de originele Chromecast op de markt kwam vond iedereen het zo mooi dat je met je telefoon kon casten/bedienen, een afstandsbediening was maar 'ouderwets'.

De waarheid is natuurlijk dat Google met een zo goedkoop mogelijke Chromecast de streamingmarkt heeft veroverd. Nu er qua hardware meer mogelijk is, komen ze met een versie die ze eigenlijk al veel eerder hadden willen introduceren, want met een standaard Chromecast ben je gewoon beperkt wat betreft reclame.

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

Ik heb een tijd de ATV 2 gebruikt met XBMC en daarna de RPi sinds de release wat in het begin natuurlijk een drama was. De RPi 3 de laatste 5 jaar gebruikt voor voornamelijk afspelen vanaf de NAS. Sinds een jaartje ook Netflix. Mijn TV is 8 jaar oud en max 1080p.

Zoals je ziet zijn mijn eisen beperkt. De Google TV leek mij wel makkelijk voor beetje Netflix en Kodi. Met een geringe investering. Geen zin om hier > €100 aan uit te geven. Ik zie het verschil toch niet.

👉🏻 Blog 👈🏻

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:57
Indien je enkel Kodi wil met 4K HDR support dan zijn ze op het kodi forum behoorlijk positief over de Odroid N2+ in combinatie met CoreElec. De processor is krachtiger dan een RPI4 en en Vero 4K wat beter kan zijn voor retrogaming. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee. En met zijn 90 euro voor de 2GB versie (maar dat is genoeg) is deze toch ook een stuk duurder dan een RPi.

Ik vermoed van niet aangezien je Kodi wil tweaken maar wil je meer dan enkel Kodi en een degelijke support voor Netflix of Prime, dan kan je er bijna niet om heen om een Android bakje te nemen. Een uitgebreide lijst met gecertifieerde toestellen voor Netflix en Prime kan je hier vinden: https://www.androidtv-gui...lix-amazon-atv-certified/
Waarvan de Shield denk ik toch één van de best ondersteunde toestellen is. Waarvoor je ook betaalt. De support van de minder gekende en/of goedkope toestellen heb ik toch mijn twijfels over.

Zelf zwengel ik voor streaming steeds de PS4 aan maar dat begin ik ook wat beu te worden. Een andere optie die mij wel betaalbaar lijkt is de Amazon Fire Stick 4K Max. Voor 65 euro heb je dan 4K, HDR, Wifi 6 (maar geen ethernet :() en een afstandsbediening. Kodi kan je niet rechtreeks installeren vanuit de appstore maar je kan de android versie van Kodi gewoon downloaden van hun website.

Zelf ben ik aan het twijfelen om de Fire TV Stick aan te schaffen. Al heb ik weinig zin in reclame en een meekijkende Google en Amazon. Maar ik zie op dit moment weinig andere mogelijkheden. Misschien dat ik het toch eens probeer wanneer er een promotie is. Of toch de Odroid :P
Dan hoef je die TV's toch niet te upgraden? :? Of voorzie een RPi 4?

Eigenlijk ben ik best tevreden met mijn RPi 4, deze draait reeds 2 jaar met OpenElec. Zelfs een RPi 3 doet het hier reeds 4 jaar, al merk je dat die toch wat trager is ten opzichten van zijn nieuwere broertje.

• ShadowLord
D-Three schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:57:
[...]

Indien je enkel Kodi wil met 4K HDR support dan zijn ze op het kodi forum behoorlijk positief over de Odroid N2+ in combinatie met CoreElec. De processor is krachtiger dan een RPI4 en en Vero 4K wat beter kan zijn voor retrogaming. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee. En met zijn 90 euro voor de 2GB versie (maar dat is genoeg) is deze toch ook een stuk duurder dan een RPi.

Ik vermoed van niet aangezien je Kodi wil tweaken maar wil je meer dan enkel Kodi en een degelijke support voor Netflix of Prime, dan kan je er bijna niet om heen om een Android bakje te nemen. Een uitgebreide lijst met gecertifieerde toestellen voor Netflix en Prime kan je hier vinden: https://www.androidtv-gui...lix-amazon-atv-certified/
Waarvan de Shield denk ik toch één van de best ondersteunde toestellen is. Waarvoor je ook betaalt. De support van de minder gekende en/of goedkope toestellen heb ik toch mijn twijfels over.
Voor mijn TV beneden heb ik alleen een capabel boxje nodig die een moderne Kodi kan draaien met 4K, HDR en brede audio support. Apps als Netflix, etc kan de TV zelf draaien (het is een LG WebOS TV, dus geen Kodi native helaas, anders had ik dat al lang gedaan :( ).
Dan hoef je die TV's toch niet te upgraden? :? Of voorzie een RPi 4?

Eigenlijk ben ik best tevreden met mijn RPi 4, deze draait reeds 2 jaar met OpenElec. Zelfs een RPi 3 doet het hier reeds 4 jaar, al merk je dat die toch wat trager is ten opzichten van zijn nieuwere broertje.
Ik gebruik dus een gedeelde database. Er wordt heel vaak gebruik van gemaakt (op verschillende plekken verder kijken waar je gebleven was is echt ideaal). Maar helaas werkt dat alleen maar goed als je op alle devices dezelfde Kodi draait.
En daar begint dus mijn probleem. Op de TV met de RPi4 kan ik upgraden naar een LibreElec versie die (eindelijk) 4K en HDR ondersteund, maar op de andere TV's met nog 'maar' een RPi3 kan dat dus niet. Dus van de RPi3's moet ik af. En dan ga ik nadenken over hoe ik het beste mijn setup helemaal upgraden zonder de hoofdprijs te betalen :)

Ik ben nu dus aan het denken aan de Xiaomi Mi Box S (maar blijkbaar werkt die niet helemaal goed meer?) voor de TV's die nu een RPi3 hebben en dan iets als de Vero 4K+ box voor de 4K TV.

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

hardware-lover schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:45:
[...]

Ik had nog een oudere repository op de mediaspeler staan, verwijderd en de laatste erop gezet. Daarmee werd de Netflix addon ook meteen bijgewerkt en het probleem (voor mij) ook opgelost. Maar schijnbaar is niet alles opgelost als ik de reacties via onderstaande link lees.

Kan jij hiermee uit de voeten? https://forum.kodi.tv/sho...67&pid=3084343#pid3084343
De boel nog eens opnieuw geïnstalleerd maar daarna helaas nog steeds de MSLError.

Toen de msl_handler.py vervangen door deze versie. Zoals aangegeven in bovenstaande link en voila het werk weer en ik kan weer even vooruit met mijn RPi 3.

Dank voor de hulp. (y)

Edit:
Fix zit nu ook in de release.
https://forum.kodi.tv/sho...67&pid=3085119#pid3085119

[Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 06-02-2022 17:18]

👉🏻 Blog 👈🏻

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Zo de Vero 4k+ is binnen. Even kort uitgepakt want ik heb een beetje koppijn enzo. Maar daardoor was ik thuis..
😋
Een uitgebreidere review ben ik aan het opbouwen.
Eerste indruk.
Pakketje, netjes her ingepakt door douane.
Inhoud als verwacht, HDMI kabel is bedoeld voor als je de vero aan de achterzijde plakt en je krijgt een net voetje om hem aan op te hangen.
Wat te kort voor andere set ups.
Enige wat er niet in zit is een SDkaartje.(logisch als je hem er niet bijbesteld.)
De remote is dongle gestuurd dus je bent al 1 usbpoort kwijt.
Best klein doosje en licht ook. Had t meer verwacht als een formaat als de netgear 4poort-switch maar het is even groot in breedte en diepte en 1/3 minder hoog.
Blijkbaar is de warmteopwekking redelijk onder controle alleen aan de onderzijde zijn er ventilatie roosters en zoals iedereen weet warmte gaat omhoog. En de pootjes liften de box maar 1,5mm vrij van de tafel dus weinig vrije lucht voor koeling.
Bij de SDslot zitten nog 2 sleuven als extra koeling?
Nou eerst maar eens mn 16gb sd opsnorren.
Kijken in de specs welke usbpoort van de twee de snelste is, verschillende kleur dus zal verschil zijn.
Tweakersspecs zegt 2x 2.0. Dus geen verschil.
Ben benieuwd. 🙂

edit hmm, SD slot is springloaded en ik merk dat de SD niet blijft zitten in t slot.
mailtje gestuurd even afwachten.

[Voor 7% gewijzigd door copykat op 08-02-2022 14:59]

• djfox741
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 21:23
Beste mensen, heb gezocht maar niet gevonden.
Zou met KODI graag tekst bestandjes willen lezen en weet ook niet of het wel kan dus daarom deze vraag.

Heb een hoop films die ik met Kodi kijk, alleen weet ik uit mijn hoofd niet meer waar dan die film over gaat, heb van alle films tekst bestandjes gemaakt die ik met bijvoorbeeld X-plorer kan lezen maar zou denk ik handiger zijn als dat in Kodi zou kunnen.

Omdat .log ook een tekst bestand is weet ik niet, als ik alles zou veranderen van .txt naar .log of ik dan die tekst bestandjes te lezen zouden zijn.

• hardware-lover
  • Niet online
djfox741 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:18:
Beste mensen, heb gezocht maar niet gevonden.
Zou met KODI graag tekst bestandjes willen lezen en weet ook niet of het wel kan dus daarom deze vraag.

Heb een hoop films die ik met Kodi kijk, alleen weet ik uit mijn hoofd niet meer waar dan die film over gaat, heb van alle films tekst bestandjes gemaakt die ik met bijvoorbeeld X-plorer kan lezen maar zou denk ik handiger zijn als dat in Kodi zou kunnen.

Omdat .log ook een tekst bestand is weet ik niet, als ik alles zou veranderen van .txt naar .log of ik dan die tekst bestandjes te lezen zouden zijn.
Je doelt op een korte samenvatting van de film zelf, zoals bij IMDB te lezen is? Zo ja, dan maak je nu geen gebruik van het scrapen van films binnen Kodi via de optie "inhoud toewijzen" > Speelfilms.

Zelf dus een beschrijving toevoegen is eigenlijk helemaal nergens voor nodig.

Mocht je toch wat anders bedoelen dan heb ik het niet goed begrepen.

• djfox741
hardware-lover schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:43:
[...]

Je doelt op een korte samenvatting van de film zelf, zoals bij IMDB te lezen is? Zo ja, dan maak je nu geen gebruik van het scrapen van films binnen Kodi via de optie "inhoud toewijzen" > Speelfilms.

Zelf dus een beschrijving toevoegen is eigenlijk helemaal nergens voor nodig.

Mocht je toch wat anders bedoelen dan heb ik het niet goed begrepen.
Heb een screenshot van een gedeelte van een txt bestandje gemaakt. Heb er zo maar een gepakt als voorbeeld.

Op mijn PC heb ik deze allemaal in .RTF staan denk zo'n 2000. Nu heb ik zo'n 100 films (mkv) op een externe SSD gezet die ik met Kodi af kijk op bed, dus dan ik ook wel mijn tablet meenemen en daar de titel van die film inkloppen, alleen zou dat makkelijk zijn als ik dat gewoon met Kodi dat tekst-bestandje zou kunnen lezen.

Nu kan het ook als ik weer Kodi uitgaat en op mijn Nvidia Shield naar X-plorer gaat waar ik dat bestandje ook kan lezen, die ik in een map Documenten heb gezet.

Het gaat mij er alleen om dat ik even weet waar die film over gaat.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
djfox741 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:11:
[...]

Heb een screenshot van een gedeelte van een txt bestandje gemaakt. Heb er zo maar een gepakt als voorbeeld.

Op mijn PC heb ik deze allemaal in .RTF staan denk zo'n 2000. Nu heb ik zo'n 100 films (mkv) op een externe SSD gezet die ik met Kodi af kijk op bed, dus dan ik ook wel mijn tablet meenemen en daar de titel van die film inkloppen, alleen zou dat makkelijk zijn als ik dat gewoon met Kodi dat tekst-bestandje zou kunnen lezen.

Nu kan het ook als ik weer Kodi uitgaat en op mijn Nvidia Shield naar X-plorer gaat waar ik dat bestandje ook kan lezen, die ik in een map Documenten heb gezet.

Het gaat mij er alleen om dat ik even weet waar die film over gaat.

[Afbeelding]
Zoals hierboven ook wordt aangegeven: Kodi heeft hiervoor z'n eigen systeem om te scrappen. Je kan kiezen welke je wilt gebruiken en in welke taal. Zelfgemaakte tekstbestanden worden niet ondersteund.

• hardware-lover
  • Niet online
@djfox741, duidelijk zo. Je hebt een externe schijf die je her en der op verschillende apparaten aansluit en op die apparaten draai je geen actuele Speelfilm bibliotheek. Nu is er zoiets als een centrale bibliotheek maar daar ga ik nu verder niet op in, daar wordt het waarschijnlijk niet echt veel simpeler mee.

Ik heb snel even gekeken maar een recente addon die txt (of soortgelijke) bestanden kan openen ben ik (nog) niet tegengekomen.

Je kunt ook niet uit de voeten met een losse app waarmee de info te lezen is, die van IMDB bijv.? Mijn dochter heeft er een handje van om die er snel even bij te nemen (op haar telefoon).

• djfox741
hardware-lover schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:38:
@djfox741, duidelijk zo. Je hebt een externe schijf die je her en der op verschillende apparaten aansluit en op die apparaten draai je geen actuele Speelfilm bibliotheek. Nu is er zoiets als een centrale bibliotheek maar daar ga ik nu verder niet op in, daar wordt het waarschijnlijk niet echt veel simpeler mee.

Ik heb snel even gekeken maar een recente addon die txt (of soortgelijke) bestanden kan openen ben ik (nog) niet tegengekomen.

Je kunt ook niet uit de voeten met een losse app waarmee de info te lezen is, die van IMDB bijv.? Mijn dochter heeft er een handje van om die er snel even bij te nemen (op haar telefoon).
Dank voor je reaktie,

Die IMDB vind ik te bewerkelijk/druk en in het Engels, ook Moviemeter is dan een oplossing maar zoals de APK "x-plore file manager" die dus ook op mijn Shield staat, kan ik mijn bestanden lezen en die info is voor mij voldoende, gemaakt zoals het vroeger (vind het nu een puinzooi) op Movemeter stond.

Maar....... als het op Kodi had gekunt zoals ik het nu doe, had het mooi geweest, dus niet.

Maar toch bedankt voor je inspanning 👌

• epias
  • Niet online
Hulliee schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:33:
[...]
Zoals hierboven ook wordt aangegeven: Kodi heeft hiervoor z'n eigen systeem om te scrappen. Je kan kiezen welke je wilt gebruiken en in welke taal. Zelfgemaakte tekstbestanden worden niet ondersteund.
Je kunt gewoon lokaal scrapen met '.nfo'-bestanden, daar zet je dan in wat je zelf wilt. Als die tekstbestanden een consistente opmaak hebben, kun je ze met wat scripting converteren naar '.nfo'.

• nero355

nero355

hardware-lover schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:38:
Je kunt ook niet uit de voeten met een losse app waarmee de info te lezen is, die van IMDB bijv.?
Mijn dochter heeft er een handje van om die er snel even bij te nemen (op haar telefoon).
Ik keek altijd op de website effe snel als iemand een film noemde, maar man oh man wat is dat een traag log ding geworden door de tijd heen en sinds een tijdje ook veel onhandiger in gebruik! :X :| :F

Dus ik ben het tegenwoordig helemaal hiermee eens :
djfox741 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:21:
Die IMDB vind ik te bewerkelijk/druk.
Echt een draak om te gebruiken gewoon! :(
ook Moviemeter is dan een oplossing
Daar ga ik dan ook maar eens naar kijken als ik wat alternatieven ga testen! :)

En nog iets wat ik me afvroeg :

Zou je niet geholpen zijn met een versie van Kodi die geen installatie vereist en alles daarnaast scraped :?
Zo ja, kijk dan eens naar : https://kodi.wiki/view/Portable_mode :)

• epias
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:47:
[...]
Ik keek altijd op de website effe snel als iemand een film noemde, maar man oh man wat is dat een traag log ding geworden door de tijd heen en sinds een tijdje ook veel onhandiger in gebruik! :X :| :F
Als je reference view aanzet en dan gelijk naar search gaat, is het nog enigszins te gebruiken.

• HereIsTom
nero355 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:47:
[...]
Daar ga ik dan ook maar eens naar kijken als ik wat alternatieven ga testen! :)
Ik gebruik https://trakt.tv, werkt ook met Kodi.

• nero355

nero355

epias schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 00:08:
Als je reference view aanzet en dan gelijk naar search gaat, is het nog enigszins te gebruiken.
Moet je wel voor inloggen en ik gebruikte de website altijd zonder account ;)
Oww ja... dat bestaat natuurlijk ook nog... :$ O-)

Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee