• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
nero355 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:12:
[...]
Oww ja... dat bestaat natuurlijk ook nog... :$ O-)
Ja Trakt.tv gebruik ik en zeer tevreden mee, op die site en telefoon app uitgebreide informatie en de addon in Kodi die alles bij houdt wat ik heb gezien en waar ik was gebleven :Y

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
BiLLie- schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:42:
Sinds kort heb ik een vervelend issue met m'n Shield TV (2019 model, non-pro)

Op de Shield draait onder meer Kodi, in deze app maak ik geruime tijd gebruik van een centrale MySQL database waarin de library wordt bijgehouden; https://kodi.wiki/view/MySQL/Setting_up_Kodi

Sinds kort crasht de hele app wanneer ik in m'n bibliotheek door de lijst met films scroll.
Om dit op te lossen heb ik geprobeerd de Shield terug naar factory settings te zetten en Kodi from scratch te installeren. Na het opnieuw opbouwen van de bibliotheek gebeurt er echter weer exact hetzelfde; Kodi crasht wanneer ik door de lijst met films scroll..

De movie library is niet bijzonder groot; ~680 films

Iemand een tip?
Om toch nog even hier op terug te komen, en ik heb niet direct een verklaring waardoor het komt. Het lijkt mij geen Shield issue dus daarom naar hier gelokt. Ik verklaar...

Gisterenavond kreeg ik spontaan te maken met een crashende Kodi op een Shield TV 2019 Pro, zomaar uit het niets. Nu neemt de Kodi database ook aardig wat ruimte in op de lokale opslag van de Shield maar ik zit nog ver van de gevarengrens en daarbij onderhoud ik de database door deze regelmatig op te ruimen en op te schonen, kortom nog opslagruimte in overvloed.

Ook bij mij ging het enkel fout bij het browsen door het filmaanbod, tijdens het browsen van TV-Series gebeurde dat niet. Ik kon het echter reproduceren.

In het menu ging het al direct fout indien ik het menu op "speelfilms" zette. Ik gebruik een skin die daar het aanbod aan laatst bijgeplaatste films laat zien (covers op het scherm en ook van daaruit te selecteren). Kwam ik op dat scherm > crash. Bleef ik weg van dat scherm dan bleef Kodi ook probleemloos draaien. Ik kreeg het vermoeden dat er een film tussen stond die Kodi niet lekker leek te slikken.

Daarop ben ik via > Videos > Bestanden > naar de folder met films gegaan en ging langzaam door het aanbod met films. Op een gegeven moment kwam er een in beeld (enkel de folder, niet de inhoud), waardoor Kodi direct weer crashte. Ik kon het keer op keer reproduceren, bij die ene folder, of als de cover in beeld kwam via het hoofdmenu, crash.

Daarop dus die ene folder via mijn desktop uit de filmfolder verwijderd, bovenstaande herhaald, nog steeds crashen. Niet media maar media-info gerelateerd schijnbaar. Volgende herstart van Kodi direct bibliotheek opgeschoond gekozen via het instellingen menu (cover en ander artwork dus verwijderd), crash opgelost!!

M.a.w., kijk eens bij jou, indien je nog steeds met crashen zit, of dit gebeurd bij specifiek media in je bibliotheek?

Testing, one, two ...

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:22
Het gedrag dat jij beschrijft komt exact overeen met wat ik ervaar, hoewel het een aardig klusje is om de lijst door te lopen zal ik dat ook eens proberen.

Welk bestand zorgde bij jou voor de fout? Mag in DM. Wellicht heb een soortgelijk bestand en hoef ik niet ver te zoeken ;)

• hardware-lover
  • Niet online
BiLLie- schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:38:
Het gedrag dat jij beschrijft komt exact overeen met wat ik ervaar, hoewel het een aardig klusje is om de lijst door te lopen zal ik dat ook eens proberen.

Welk bestand zorgde bij jou voor de fout? Mag in DM. Wellicht heb een soortgelijk bestand en hoef ik niet ver te zoeken ;)
Een MKV van de film Freaks Out (tamelijk onbekend verwacht ik), die ik op een ander soortgelijk systeem nog prima af kon spelen. Er is "iets" mis gegaan tijdens het scrapen van die film, echter heb ik geen idee wat dat is geweest.

Dus ik verwacht dat het een samenloop van omstandigheden is geweest, maar wel een met vervelende gevolgen.

Testing, one, two ...

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:12

GeeBee

Oddball

Kun je een serie verplaatsen van het ene naar het andere profiel?

Ik draai Kodi op een RPi met 2 profielen: een algemeen profiel met series die we samen kijken en een eigen profiel met series die alleen ik kijk (sowieso SF)
Als we thuis een serie gaan volgen, komt die in het algemene profiel te staan. Als de gezamenlijke interesse verdwenen is, maar ik wil de serie wel afkijken, dan wil ik de serie, inclusief de status van de bekeken afleveringen, graag overzetten naar mijn eigen profiel.
Kan dat en zo ja hoe?

Uiteraard kan ik de serie verwijderen uit het algemene profiel en toevoegen aan mijn eigen profiel, maar daarmee neem ik de bekeken status niet over.

Op de Kodi-wiki en in het Kodi-forum kon ik geen antwoord vinden.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:26
Ik ben onlangs overgestapt van Ziggo naar KPN en sindsdien is mijn NUC met Libreelec erg buggy en vaak tergend traag met updaten van de library.

Situatieschets:
Ik gebruik al jaren een pricewatch: Intel NUC Kit D54250WYK met daarop Libreelec v9 (laatste versie, nog niet over naar v10).
De bestanden staan op een pricewatch: Synology DiskStation DS414 en worden gedeeld via NFS.
Voorheen had ik een statisch IP ingesteld vanuit libreelec, maar dat heb ik nu nog niet gedaan. De rechten op de nas heb ik niet meer per IP toegekend, maar universeel "*". Ik alle instellingen goed verder, aangezien ik prima verbinding kan maken met de mappen op de nas.

Het probleem:
Doordat het IP is veranderd van het thuisnetwerk, heb ik de locaties op de Nas opnieuw moeten koppelen. Hierna was een library update nodig. Dit gaat doorgaans op normale snelheid, maar een 20tal films/afleveringen kakt de update snelheid volledig in en duurt het minutenlang per aflevering. Dit is onafhankelijk van specifieke film/serie, want na een paar keer herstarten, gaat het updaten weer op de oorspronkelijke snelheid, om daarna weer in te kakken.

Als het updaten traag gaat, reageert kodi ook slecht met navigeren. Soms blijft kodi dan volledig hangen op een zwart scherm en kan ik het weer herstarten.

Iets gaat er dus niet goed, maar ik weet eerlijk gezegd niet waar ik het moet zoeken. Is het de verbinding, een verkeerde instelling, of misschien toch iets in de nuc wat het aan het begeven is (geheugen, ssd?).

Misschien heeft iemand van jullie eens met hetzelfde probleem te maken gehad, of kan me in de goede richting sturen. Ik heb op dit probleem gezocht, maar de geboden oplossingen lijken voor mij niet te gelden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:13
Weet iemand hoe ik coreelec 19.4 op mijn wetek krijg.
Ik heb de base image maar ik kan geen device file vinden die correspondeerd met de wetek play 2.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:32
@remcoXP Volgens dit overzicht heb je de gxbb_p200_2G_wetek_play_2 DTB nodig!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 08:13
chielmi schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:31:
@remcoXP Volgens dit overzicht heb je de gxbb_p200_2G_wetek_play_2 DTB nodig!
thanks voor die staat niet in de device tree directory van de download van 19.4.
of hoort hier dan ook een ander image bij?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:32
@remcoXP De DTB's zijn soms niet helemaal volledig idd. Als deze DTB mist, zou je de gxbb_p200_2G_1Gbit eens kunnen proberen, deze is ook voor de Amlogic S905H.

Of download het juiste DTB bestand hier: https://github.com/popsa8..._p200_2G_wetek_play_2.dtb

[Voor 27% gewijzigd door chielmi op 03-04-2022 09:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

remcoXP schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:16:
Weet iemand hoe ik coreelec 19.4 op mijn wetek krijg.
Ik heb de base image maar ik kan geen device file vinden die correspondeerd met de wetek play 2.
Deze vraag heeft niets met Kodi zelf te maken. Open hiervoor aub een apart topic zodat het hier over Kodi zelf kan blijven gaan, ipv een van de vele verschillende pakketten dat Kodi beschikbaar stelt. :)

Zorg dat je met het nieuwe topic zo volledig mogelijk bent. Wat lukt niet, welke meldingen krijg je, etc.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 18:22

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

LA-384 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:37:
Ik ben onlangs overgestapt van Ziggo naar KPN en sindsdien is mijn NUC met Libreelec erg buggy en vaak tergend traag met updaten van de library.

Situatieschets:
Ik gebruik al jaren een pricewatch: Intel NUC Kit D54250WYK met daarop Libreelec v9 (laatste versie, nog niet over naar v10).
De bestanden staan op een pricewatch: Synology DiskStation DS414 en worden gedeeld via NFS.
Voorheen had ik een statisch IP ingesteld vanuit libreelec, maar dat heb ik nu nog niet gedaan. De rechten op de nas heb ik niet meer per IP toegekend, maar universeel "*". Ik alle instellingen goed verder, aangezien ik prima verbinding kan maken met de mappen op de nas.

Het probleem:
Doordat het IP is veranderd van het thuisnetwerk, heb ik de locaties op de Nas opnieuw moeten koppelen. Hierna was een library update nodig. Dit gaat doorgaans op normale snelheid, maar een 20tal films/afleveringen kakt de update snelheid volledig in en duurt het minutenlang per aflevering. Dit is onafhankelijk van specifieke film/serie, want na een paar keer herstarten, gaat het updaten weer op de oorspronkelijke snelheid, om daarna weer in te kakken.

Als het updaten traag gaat, reageert kodi ook slecht met navigeren. Soms blijft kodi dan volledig hangen op een zwart scherm en kan ik het weer herstarten.

Iets gaat er dus niet goed, maar ik weet eerlijk gezegd niet waar ik het moet zoeken. Is het de verbinding, een verkeerde instelling, of misschien toch iets in de nuc wat het aan het begeven is (geheugen, ssd?).

Misschien heeft iemand van jullie eens met hetzelfde probleem te maken gehad, of kan me in de goede richting sturen. Ik heb op dit probleem gezocht, maar de geboden oplossingen lijken voor mij niet te gelden.
Wat je omschrijft kan van alles zijn... -O-

- Je IPv4 subnet is veranderd dus misschien staan er nog verkeerde verwijzingen in je database ?
- Heb je de database al een keer laten cleanen ?
- Als je MySQL/MariaDB draait dan heb je kans dat de database ondertussen zo groot is geworden dat je grotere buffers voor het een en ander nodig hebt dus pak wat tools erbij die dergelijke dingen kunnen detecteren!

En wat ik me eigenlijk vooral afvraag : Hoeveel moeite zou het zijn om alles overnieuw op te zetten :?
Misschien wel de beste optie in zulke gevallen namelijk...

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:26
nero355 schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:23:
[...]

Wat je omschrijft kan van alles zijn... -O-

- Je IPv4 subnet is veranderd dus misschien staan er nog verkeerde verwijzingen in je database ?
- Heb je de database al een keer laten cleanen ?
- Als je MySQL/MariaDB draait dan heb je kans dat de database ondertussen zo groot is geworden dat je grotere buffers voor het een en ander nodig hebt dus pak wat tools erbij die dergelijke dingen kunnen detecteren!

En wat ik me eigenlijk vooral afvraag : Hoeveel moeite zou het zijn om alles overnieuw op te zetten :?
Misschien wel de beste optie in zulke gevallen namelijk...
Opnieuw installeren was een last resort, maar dit heeft het probleem idd opgelost.
Helaas mag ik nu weer alle custom menu items gaan instellen.

• Spe115
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-02 12:54
Wie van jullie heeft Kodi draaien met NFS shares op Windows 11 en wat voor gebruikers accounts hebben jullie in gebruik?

Ik gebruik Windows 11 pro met Hanewin NFS server om mijn shares te benaderen vanaf de Nvidia shield TV pro. Bij mijn weten vanaf een admin account maar er zijn andere accounts aanwezig.

Vanaf de pc kant alle deel opties open,
Met wachtwoord delen uit, netwerk zichtbaar en privé, mappen, printers en apparaten zichtbaar en gedeeld,

Hanewin shares zijn correct opgebouwd, in de firewall zijn de benodigde TCP en UDP poorten opengezet, de Shield ziet de hoofdmappen en submappen maar geen inhoud.

Ik heb het vermoeden dat het in de gebruikers accounts zit maar zelfs met aanpassingen in het register kan ik vanaf de Shield niet in de mappen komen.

Ik gebruik sinds Windows 10 tevens het programma Windows Share Manager voor de juiste rechten van mappen en deze geeft ook aan dat ze gedeeld staan, maar ondanks dat heb ik geen toegang.

Hoe hebben jullie dit werkend gekregen?

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom NFS vanaf Windows naar je Shield? Kan de Shield geen SMB aan? Want als je een NAS hebt, is NFS prima, maar dan draait de NFS server geen Windows. Staat je media op een Windows systeem, dan is de meest logische oplossing SMB.

• Spe115
Hero of Time schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:00:
Waarom NFS vanaf Windows naar je Shield? Kan de Shield geen SMB aan? Want als je een NAS hebt, is NFS prima, maar dan draait de NFS server geen Windows. Staat je media op een Windows systeem, dan is de meest logische oplossing SMB.
Ooit wel gebruikt maar vond en vind NFS fijner werken tot nu dan.
Ik kan wel eens SMB shares maken en kijken of die wel toegankelijk zijn.

Ik vermoed dat het met het gebruikersaccount te maken heeft en dat dit verder dichtgetimmerd is.

Wordt vervolgd.

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

• nero355

nero355

@Spe115
Kan je in de NFS instellingen niet gewoon de boel open gooien voor heel het subnet waarin je apparaten zich bevinden :?

192.168.1.0/24
192.168.178.0/24
10.0.0.0/24
172.16.1.0/24
enz...

:)

Verder is het inderdaad een beetje raar om met NFS te prutsen op een Windows bak dus stel gewoon SMB goed in (minimaal versie 2 en met wachtwoord beveiligde accounts en zo...) en dan komt het IMHO wel goed! ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• N1v3K
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Ik heb een probleem met het benaderen van NFS in Kodi.

Gedeelde map staat op mijn Synology.
Op de NAS uiteraard NFS aangezet.
Gedeelde map betreft /volume1/video (deze is samen met photo en music aangemaakt vanuit Media Server). Onder video staan vervolgens de subfolders.

NFS machtiging aangemaakt voor hoofdmap video. Instellingen zijn als volgt:
IP/host: *
Rechten: lezen/schrijven
Bescherming: SYS
Squash: Alle gebruikers toewijzen aan admin

Asynchroon inschakelen: check
Verbindingen van niet-gemachtigde poorten toestaan (poorten hoger dan 1024): check
Gebruikers toegang geven tot gekoppelde submappen: check

Nu wil ik in Kodi een bron toevoegen.
Ik kies NFS, zie het ip adres van de Synology en de map /volume1/video.
Maar daar houdt het op. Ik kan niet in die map. Geen foutmelding oid. Er gebeurt gewoon niks.

Wat doe ik verkeerd?

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
N1v3K schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:23:

Gedeelde map betreft /volume1/video (deze is samen met photo en music aangemaakt vanuit Media Server). Onder video staan vervolgens de subfolders.

Verbindingen van niet-gemachtigde poorten toestaan (poorten hoger dan 1024): check

Maar daar houdt het op. Ik kan niet in die map. Geen foutmelding oid. Er gebeurt gewoon niks.

Wat doe ik verkeerd?
Zitten de NAS en het device waar Kodi op staat in hetzelfde netwerksegment, vlan?
Firewall rules gecheckt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• N1v3K
  • Niet online
Hulliee schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:31:
[...]

Zitten de NAS en het device waar Kodi op staat in hetzelfde netwerksegment, vlan?
NAS: 192.168.2.156
Nvidia Shield: 192.168.2.224
Hulliee schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:31:
[...]
Firewall rules gecheckt?
Welke firewall rules bedoel je precies?

[Voor 29% gewijzigd door N1v3K op 25-05-2022 10:36]

• Spe115
nero355 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:46:
@Spe115
Kan je in de NFS instellingen niet gewoon de boel open gooien voor heel het subnet waarin je apparaten zich bevinden :?

192.168.1.0/24
192.168.178.0/24
10.0.0.0/24
172.16.1.0/24
enz...

:)

Verder is het inderdaad een beetje raar om met NFS te prutsen op een Windows bak dus stel gewoon SMB goed in (minimaal versie 2 en met wachtwoord beveiligde accounts en zo...) en dan komt het IMHO wel goed! ;)
Inmiddels werkt het weer, maar ik zit met meer vragen dan antwoorden :?
:P

Ik heb op het gebruikersaccount nu een wachtwoord staan.
In windows heb ik NFS ingeschakeld, en vanaf daar zijn mijn share adressen wat veranderd en werkt het ineens wel.
De service kan ik aan en uitzetten met twee bureaublad snelkoppelingen en dat werkt opzich goed maar soms na een herstart pas weer.

Ik heb vervolgens in Hanewin de veranderde adressen gekopieerd, maar nu weet ik dus niet welke service mijn toegang regelt en dat moet ik dus nog even uitvogelen door ze 1 voor 1 te deactiveren en kijken welke dan geen toegang meer verschaft.

Windows 11 lijkt wat kieskeuriger met de NFS clients om te gaan en wellicht nog geen externe implementatie te accepteren of vereist aanpassingen in het adres zoals ik nu gedaan heb. In de windows client moest ik die notaties toevoegen anders kreeg ik een foutmelding.
hieronder een voorbeeld wat niet werkte op 11 maar op 10 wel, en hoe het nu wel werkt:

Oude adressen foutief
C:\192.168.178.25\Films -public -name:Films
C:\192.168.178.25\Series -public -name:Series
C:\192.168.178.25\Muziekdvds -public -name:Muziekdvds
E:\192.168.178.25\Fotos -public -name:Fotos

Nieuwe adressen werkend
C:\Downloads\Films -lowercase -exec -alldirs -public
C:\Downloads\Series -lowercase -exec -alldirs -public
C:\Downloads\Muziekdvds -lowercase -exec -alldirs -public
E:\Downloads\Fotos -alldirs -exec -lowercase -public

Deze zijn aangemaakt met de windows eigen service en staan nu gekopieerd in Hanewin.

Hele range openen gaat mijn kennis iets te boven, daar ben ik van afgebleven.

Met SMB heb ik even gestoeid maar ik krijg het niet werkend, smb staat aan in windows maar in kodi vind ik geen resultaat om de mappen te benaderen.

Bedankt voor het meedenken _/-\o_

• Hulliee
  • Niet online
N1v3K schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:33:

Welke firewall rules bedoel je precies?
Dat was meer icm mijn opmerking of je verschillende vlan's hebt, dat je dan misschien eea aan verkeer moet doorlaten.

Ik neem aan dat je op NAS wel de juiste porten voor nfs open hebt? Dacht: 111, 662, 892, 2049, 4045

• N1v3K
  • Niet online
Hulliee schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:54:
[...]
Dat was meer icm mijn opmerking of je verschillende vlan's hebt, dat je dan misschien eea aan verkeer moet doorlaten.

Ik neem aan dat je op NAS wel de juiste porten voor nfs open hebt? Dacht: 111, 662, 892, 2049, 4045
Die specifieke poortnummers zie ik niet.
Zijn dat de standaard UNIX poorten? (zie afbeelding).

• Hulliee
  • Niet online
N1v3K schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:47:
[...]

Die specifieke poortnummers zie ik niet.
Zijn dat de standaard UNIX poorten? (zie afbeelding).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je moet in de firewall instellingen van Synology kijken en eventueel toevoegen voor NFS

Edit: Ik zie dat ik bij mijn NFS-instellingen v4.1 heb geselecteerd

[Voor 4% gewijzigd door Hulliee op 25-05-2022 13:07]

• N1v3K
  • Niet online
Hulliee schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:05:
[...]
Je moet in de firewall instellingen van Synology kijken en eventueel toevoegen voor NFS

Edit: Ik zie dat ik bij mijn NFS-instellingen v4.1 heb geselecteerd
Firewall stond bij mij nog niet eens aangevinkt :X

Inmiddels wel en ik heb de regel toegevoegd. Geen verschil ...
Ook die v4.1 doet bij mij niks.

[Voor 4% gewijzigd door N1v3K op 25-05-2022 13:16]

• Hulliee
  • Niet online
N1v3K schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:14:
[...]

Inmiddels wel en ik heb de regel toegevoegd. Geen verschil ...
Ook die v4.1 doet bij mij niks.
Ok, lijkt er op dat aan de NAS-kant alles goed staat. Nu de andere kant, Kodi draait op een ..?

Heeft het eigenlijk wel eens gewerkt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nero355

nero355

N1v3K schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:14:
Die kan je natuurlijk beter effe overal uitzetten als je iets niet werkend krijgt of aan het testen bent en alles zich toch al op je eigen LAN afspeelt ;)

Verder zou ik zeggen dat jullie beiden ( @Spe115 @N1v3K ) beter effe op de Kodi Wiki kunnen rondkijken om te voorkomen dat je wat over het hoofd ziet : https://kodi.wiki/view/NFS

Succes alvast! :)

• N1v3K
  • Niet online
Hulliee schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:34:
[...]
Ok, lijkt er op dat aan de NAS-kant alles goed staat. Nu de andere kant, Kodi draait op een ..?

Heeft het eigenlijk wel eens gewerkt?
Kodi draait op een Nvidia Shield TV pro (2019)
Heeft altijd gewerkt.
Echter(!) heb ik onlangs mijn NAS opnieuw opgezet en daarbij ook overgegaan van DSM 6 naar DSM 7.
Nieuwe opslagpools (volume) aangemaakt en mijn backups terug op de NAS gezet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
N1v3K schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:23:

Wat doe ik verkeerd?
Zo staat het bij mij ook, en dat werkt al jaren probleemloos (ook binnen Kodi op diverse Windows / Android TV systemen). Je doet wat deze instellingen betreft dus niets fout. Ik zit hier nog wel op DSM5.x, dat verschil is er wel.

Testing, one, two ...

• Hulliee
  • Niet online
N1v3K schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:53:
[...]

Kodi draait op een Nvidia Shield TV pro (2019)
Heeft altijd gewerkt.
Echter(!) heb ik onlangs mijn NAS opnieuw opgezet en daarbij ook overgegaan van DSM 6 naar DSM 7.
Heb je nfs-instellingen op je nas teruggezet of opnieuw ingesteld?
Probeer eens voor een share opnieuw op te zetten anders?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• N1v3K
  • Niet online
Hulliee schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:18:
[...]
Heb je nfs-instellingen op je nas teruggezet of opnieuw ingesteld?
Probeer eens voor een share opnieuw op te zetten anders?
Alles opnieuw opgezet (from scratch)
Nieuwe share (testmap) heb ik ook al geprobeerd.

Ik zal vanavond of morgen wel eens proberen om de NFS te benaderen vanuit mijn Mediaspeler of Oppo.
Als die de shares ook niet zien, is het de NAS. Zien die de shares wel, dan is het Kodi.

• nero355

nero355

N1v3K schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:53:
Hoe nieuw is DSM 7 en welke bugs zijn er al daarin bekend :?

• N1v3K
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:54:
[...]
Hoe nieuw is DSM 7 en welke bugs zijn er al daarin bekend :?
DSM 7 is er al 11 maanden.
Bugs mij niet bekend.

• N1v3K
  • Niet online
Via puTTY geprobeerd dit aan te passen, maar dan krijg ik de volgende melding:

No such file or directory

• trend
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-12-2022
Vandaag de nieuwe Minix Neo U22-XJ Max geïnstalleerd.
Alles lijkt prima te werken, behalve Retropect en de Ziggo GO app. Op alle streams krijg ik geen beeld wel geluid. Van af de NAS afspelen geeft geen problemen.
Heeft iemand hier een idee wat er aan de hand kan zijn.

[Voor 13% gewijzigd door trend op 26-05-2022 13:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
trend schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:01:
Vandaag de nieuwe Minix Neo U22-XJ Max geïnstalleerd.
Alles lijkt prima te werken, behalve Retropect en de Ziggo GO app. Op alle streams krijg ik geen beeld wel geluid. Van af de NAS afspelen geeft geen problemen.
Heeft iemand hier een idee wat er aan de hand kan zijn.
Lijkt mogelijk een DRM issue te kunnen zijn? Hier al mee getest? https://github.com/retros...pect/wiki/Troubleshooting

Testing, one, two ...

• trend
hardware-lover schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 14:03:
[...]

Lijkt mogelijk een DRM issue te kunnen zijn? Hier al mee getest? https://github.com/retros...pect/wiki/Troubleshooting
Bedankt voor de tip. Maar helaas niet de oplossing.
Blijft raar dat streams van bv The Crew en de NAS wel gewoon afspelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• N1v3K
  • Niet online
N1v3K schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:22:
[...]
Ik zal vanavond of morgen wel eens proberen om de NFS te benaderen vanuit mijn Mediaspeler of Oppo.
Als die de shares ook niet zien, is het de NAS. Zien die de shares wel, dan is het Kodi.
Dit inmiddels geprobeerd.
Ik had even een extra testmap aangemaakt met andere instelling voor squash; namelijk geen toewijzing.
De map video staat op "alle gebruikers toewijzen aan admin".

Oppo 203:
Testmap werkt wel
Video werkt niet

Zidoo Z9X:
Testmap werkt niet
Video werkt niet

Het lijkt toch echt aan de NAS te liggen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heeft de testmap die je maakte de standaard opties of had je hoe dan ook iets aangepast? Want met de standaard wat al is opgegeven zou het gewoon moeten werken. Het enige wat je moet doen, is de host toestaan om te verbinden, * is hiermee prima want het blijft toch intern. Waarom meer typen dan nodig? :P

Had je al gezegd welke versie van DSM je draait? Ik zag in een ander topic (of was dat hier?) dat met DSM 7.1 er wat is verandert aan NFS en voor problemen kan zorgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trend
Blijft een raar probleem dat er geen beeld komt bij gebruik maken van sommige streams.
Heb wel ontdekt dat heel soms wel streams mogelijk zijn met Retrospect.
bv. 2 voor 12 en Kassa werken gewoon prima maar de meeste programma's alleen geluid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N1v3K
  • Niet online
@Hero of Time Inderdaad DSM 7.
Instellingen voor de shares zoals geadviseerd.

--

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
trend schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:54:
Blijft een raar probleem dat er geen beeld komt bij gebruik maken van sommige streams.
Heb wel ontdekt dat heel soms wel streams mogelijk zijn met Retrospect.
bv. 2 voor 12 en Kassa werken gewoon prima maar de meeste programma's alleen geluid.
Probeer de refreshrate en/of color space diepte eens aan te passen (AndroidTV os neem ik aan?).
Staat geluid op passthrough?

Is het kastje direct op de TV of via een receiver aangesloten?

Volgens mij kun je in de AndroidTV developer settings HDCP forceren op 1.4 ipv de standaard nieuwere versie.
Ook het wisselen van colourspace bij HD streams zou je daar eens kunnen aanvinken.

[Voor 15% gewijzigd door Agent-X op 27-05-2022 18:13. Reden: HDCP/default HD]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Agent-X, als ik hier 1.4 forceer dan krijg ik problemen met sommige apps, deze spelen dan niets af. AppleTV+ is er één van dacht ik.

Heb die setting later maar weer uitgezet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 18:31:
@Agent-X, als ik hier 1.4 forceer dan krijg ik problemen met sommige apps, deze spelen dan niets af. AppleTV+ is er één van dacht ik.

Heb die setting later maar weer uitgezet.
Ik heb die setting ook niet aangepast maar wil wel meedenken met wat je zou kunnen proberen :)

Op mijn Shield liep ik wel eens aan tegen het niet kunnen afspelen van de stream in de Ziggo app terwijl ik via Kodi alles kon afspelen.
Het schakelen tussen 59 danwel 60 refreshrate leek het te verhelpen (Android settings).
Omdat ik toendertijd ook CEC als boosdoener op het lijstje had staan ben ik benieuwd hoe het mediakastje nu is aangesloten.

Inmiddels ben ik een versterker en tv verder en heb ik de kabels vervangen dus ik kan het gelukkig niet meer toetsen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Agent-X, ik gebruikte 1.4 omdat ik HDR niet wilde laten activeren, dat bracht mij te weinig (vond ik). Uiteindelijk toch het eea maar ongedaan gemaakt door de andere problemen die ik kreeg en eigenlijk is het ook wel prima zo.

Ik wilde alleen aangeven dat het aanpassen van die setting mogelijk andere problemen kan geven, jij reageerde namelijk oorspronkelijk op @trend ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kan ik mijn kodi-player gelijk met mijn google-drive add-on starten? ipv standaard beginmenu?

eminent 7680-coreleelec 19.4

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik kan opeens geen video's meer afspelen via google drive. Ik krijg de melding: 'een of meer items konden niet worden afgespeeld. Controleer het log voor meer informatie'

Heb de eminent 7680 zelfs geformatteerd, maar tevergeefs. Iemand tips?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, wat staat er in het log waarnaar verwezen wordt? Zie ook de TW, als je een vraag stelt, kijk eerst in de logs.

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Weet iemand of Kodi ook al op een niet gejail breakte iPad kan of een alternatief ?

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:07
Aeon nox silvo.
In media/video/series heb ik 3 iso's van dvd's (1,2 en 3) in 1 seizoen.
Als ik daar op play druk spelen ze prima af.
Ik kan ook een bladwijzer maken en van daaruit spelen.
Alleen in mijn hoofdmenu in series zie ik wel de serie maar verder laat de map geen bestanden zien en kan ik van daaruit dus ook niet afspelen.
Ik kom hier niet uit, ben al 2 dagen aan het zoeken.
Ook geprobeerd allerlei name conventies, opschonen, etc.
Als ik bv de iso noem S01E010203 etc. (meerdere episodes op 1 dvd) dan laat hij wel iets zien maar vervolgens klopt daar weinig van dus maar gewoon genummerd want de afleveringen staan ook gewoon in het dvd menu.
Bestanden verdwemen ook vaak maar dat had blijkbaar te maken met wel of niet bekeken, waar ik overigens bij films weer geen last van had.
Moet ik naar een andere skin? lijkt me sterk eerlijk gezegd.
Wie weet raad?
En om de laatste vraag te beantwoorden, het gaat om 11 seizoenen M.A.S.H. (1972)

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

MatMich schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 01:39:
Aeon nox silvo.
In media/video/series heb ik 3 iso's van dvd's (1,2 en 3) in 1 seizoen.
Als ik daar op play druk spelen ze prima af.
Ik kan ook een bladwijzer maken en van daaruit spelen.
Alleen in mijn hoofdmenu in series zie ik wel de serie maar verder laat de map geen bestanden zien en kan ik van daaruit dus ook niet afspelen.
Ik kom hier niet uit, ben al 2 dagen aan het zoeken.
Ook geprobeerd allerlei name conventies, opschonen, etc.
Als ik bv de iso noem S01E010203 etc. (meerdere episodes op 1 dvd) dan laat hij wel iets zien maar vervolgens klopt daar weinig van dus maar gewoon genummerd want de afleveringen staan ook gewoon in het dvd menu.
Bestanden verdwemen ook vaak maar dat had blijkbaar te maken met wel of niet bekeken, waar ik overigens bij films weer geen last van had.
Moet ik naar een andere skin? lijkt me sterk eerlijk gezegd.
Wie weet raad?
En om de laatste vraag te beantwoorden, het gaat om 11 seizoenen M.A.S.H. (1972)
S01E02E03 is de officiele nummering die kodi herkend.

Mja best is gewoon mijn multi episode DVD's de aflveringen gewoon te extracten met makemkv, gaat net zo snel als iso maken (ben je wel menu en extras kwijt maar ook geen gedoe)

• MatMich
SadisticPanda schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:39:
[...]

S01E02E03 is de officiele nummering die kodi herkend.

Mja best is gewoon mijn multi episode DVD's de aflveringen gewoon te extracten met makemkv, gaat net zo snel als iso maken (ben je wel menu en extras kwijt maar ook geen gedoe)
Quote “S01E02E03 is de officiele nummering die kodi herkend.”
Weet ik,maar als hij dit al herkent dan kloppen vaak de titels niet, maar dat tezijde, en als ik dus 3 dvd’s heb of bij elkaar of in een map, ziet hij er maar 1 soms 2 vd 3, volkomen random lijkt het.
Als ik het dan weer opnieuw probeer ziet hij de ene keer wel de DVD’s de andere keer helemaal niets.
Kortom wat ik ook probeer het werkt niet lekker.
Blijf het vooral vreemd vinden dat ik de dvd’s wel onder instellingen/media kan zien, als ik ze tenminste 1,2 en 3 noem, maar niet in het hoofdmenu in serie’s.
Wel de naam vd serie maar niet de inhoud.
Misschien maar proberen wat je voorstelt alhoewel ik een DVD opstarten en dan vanuit het menu een aflevering kiezen best makkelijk vind en overzichtelijker dan 200+ afleveringen onder elkaar.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

MatMich schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:14:
[...]
Misschien maar proberen wat je voorstelt alhoewel ik een DVD opstarten en dan vanuit het menu een aflevering kiezen best makkelijk vind en overzichtelijker dan 200+ afleveringen onder elkaar.
Als je een aflevering gezien hebt, "verdwijnt" die. En je begint toch gewoon bovenaan.
Je kunt het ook zo instellen dat je een mapje per seizoen te zien krijgt met daarin de afleveringen, misschien levert dat overzicht op?

• MatMich
GeeBee schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:22:
[...]

Als je een aflevering gezien hebt, "verdwijnt" die. En je begint toch gewoon bovenaan.
Je kunt het ook zo instellen dat je een mapje per seizoen te zien krijgt met daarin de afleveringen, misschien levert dat overzicht op?
Ik heb mappen verdwijnen uitgeschakeld ik vind dat erg onlogisch.
Als ik een boek uit mijn boekenkast heb gelezen haal ik hem ook niet weg, een ander wil hem misschien ook nog lezen en ik misschien wel voor een tweede keer, kortom suffe optie voor mij.
Een mapje per seizoen had ik al en dat werkt dus niet.
En dat is overigens niet mijn vraag en probleem.
Het probleem is dat ik wel iso’s (in dit geval) in mijn bibliotheek zie maar in mijn hoofdmenu alleen maar een lege map.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik zie het dan meer als een to-watch lijstje.
Als je alle afleveringen weer wilt zien is het met 3 drukken op je AB weer terug te krijgen.

• MatMich
GeeBee schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:19:
Ik zie het dan meer als een to-watch lijstje.
Als je alle afleveringen weer wilt zien is het met 3 drukken op je AB weer terug te krijgen.
Wat is een to-watch lijstje?
En welke knop 3x drukken op de ab?
En waarom dan alleen bij deze map?
Alle andere mappen doen het gewoon normaal .
Ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

De afleveringen in mijn bibliotheek staan op verbergen als ze bekeken zijn. In die zin zie ik de bibliotheek als een to-watch list: een overzicht van wat ik nog wil kijken. Als ik een aflevering gezien heb, mag die wat mij betreft verdwijnen uit die lijst.

Als je dan tóch een overzicht wilt hebben van alle afleveringen (bekeken én onbekeken) dan is dat een kwestie van een paar knopjes op de afstandsbediening: Links, 4* Omlaag en bolletje weghalen bij Bekeken verbergen en afsluiten met Rechts (ok, dus 7x klikken).
Dat is een instelling die dan meteen voor alle series geldt, voor films moet je dat daar ook een keer doen.

• MatMich
GeeBee schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:30:
De afleveringen in mijn bibliotheek staan op verbergen als ze bekeken zijn. In die zin zie ik de bibliotheek als een to-watch list: een overzicht van wat ik nog wil kijken. Als ik een aflevering gezien heb, mag die wat mij betreft verdwijnen uit die lijst.

Als je dan tóch een overzicht wilt hebben van alle afleveringen (bekeken én onbekeken) dan is dat een kwestie van een paar knopjes op de afstandsbediening: Links, 4* Omlaag en bolletje weghalen bij Bekeken verbergen en afsluiten met Rechts (ok, dus 7x klikken).
Dat is een instelling die dan meteen voor alle series geldt, voor films moet je dat daar ook een keer doen.
Dit heeft helemaal niets te maken met mijn probleem.
Bekeken of niet bekeken is niet de issue, dat weet ik allemaal wel.
Verder 4* omlaag etc. is bij mij anders dan bij jou aangezien mijn config. anders is wat vrij logisch is toch?
Nog maar een keer dan.
Ik zie in het hoofdmenu (films,series,afbeeldingen etc.) alleen maar een titel vd serie zonder inhoud.
Als ik er een bladwijzer van maak heb ik wel inhoud en via instellingen media bibliotheek heb ik ook gewoon te selecteren inhoud.
Ik waardeer je aandacht en moeite maar krijg ook wel de indruk dat je niet precies snapt wat ik nu bedoel.
Maar misschien leg ik het wel erg brak uit.
Maar ik zou me de moeite besparen wat betreft het pad met oplossingen waar je je nu bevindt _/-\o_

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Het omzetten van dvd’s naar losse afleveringen omzeilt het probleem wel, maar dat is ook geen oplossing voor je. ;)

Misschien een andere scraper gebruiken? Ik heb ipv de standaard scraper nu (volgens mij) tvdb gebruikt. Die vindt wel alles, ook bij series.

Update
Ff gekeken in de instellingen: ik gebruik thetvdb.com als scraper.

[Voor 14% gewijzigd door GeeBee op 06-08-2022 17:45]

• MatMich
GeeBee schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:11:
Het omzetten van dvd’s naar losse afleveringen omzeilt het probleem wel, maar dat is ook geen oplossing voor je. ;)

Misschien een andere scraper gebruiken? Ik heb ipv de standaard scraper nu (volgens mij) tvdb gebruikt. Die vindt wel alles, ook bij series.
Thx, voor je input, ik ga ermee aan de slag, ik laat het weten.

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:15

Falcon10

Hit it i would !

Vraagje :

Heb afgelopen week Kodi geinstalleerd op een Intel NUC die ik paar maand geleden had aangeschaft, is een NUC10 met 16 Gb RAM, SSD'tje in, onboard videokaartding ofcourse.

Installatie van Kodi is zonder problemen gegaan, had me op voorhand al beetj eingelezen in de Kodi wiki vanop hun site. Op de NAS alle films overgezet naar een folder movies, en daarin voor elke film een nieuwe map aangemaakt en de film file zelf (mp4) in die map gedropt, met mapnaam : film (jaartal).

Na installatie Kodi op de NUC de filmmap vanop de NAS toegevoegd en ingesteld welke scraper hij mag gebruiken, en inderdaad, even later staan alle films in Kodi.
Echter zijn ze blijkbaar niet allemaal goed ( denk een 5-tal ofzo die verkeerde info geven of niet herkend worden ( wat raar is want IMDB gebruikt om jaartal en filmnaam correct te hebben ).
Tevens zijn een aantal covers van de films van die fanmade dingen, die me echt niet aanstaan, of een andere rariteit : bij de originele Star Trek films zijn er enkele die de originele filmcover hebben, en een paar duidelijk een cover van zo'n verzamelbox waar ze allemaal inzaten :| Niet echt uniform dus.

Eerste vraag dus : kan je zelf aangeven welke cover hij voor een film moet nemen ?
Ik zou denken dat Kodi de covers scraped vanop de source die je intieel hebt ingegeven in Kodi, maar dat ie ze ook vervolgens ergens opslaagt, en daarna niet meer scraped als hij ziet dat hij van die films al een over en info heeft ? Echter vind ik nergens direct of dat mogelijk is. Kan dit, en zoja, hoe ?

Dan afspelen van een film : leuk en mooi dat dat rechtstreeks in de Kodi interface is, en niet dat er een VLC player of Windows Media Player of whatever wordt geopend, maar dat het in het programma zelf blijft.
Echter : bij mij blijft de film dan regelmatig hangen, en dan bedoel ik echt : beeld bevriezen.
Met VLC kan ik als een gek hene en weer scrollen in een film vanop men NAS schijf zonder dat het ding bevriest of geluid blijft hangen, doe ik dat in Kodi, en zelfs bij gewoon afspelen, dan blijft ie op een gegeven moment gewoon hangen, alsof ie zit te bufferen als een gek ofzo, geen idee.
Kan toch niet omdat die Intel NUC geen "deftige" videokaart heeft, maar zo'n ingebakken Intel onboard ding.
Valt dat op te lossen ?

-| Hit it i would ! |-

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De onboard video chip van de processor zou voldoende moeten zijn om video te kunnen decoden. Je kan dit controleren door VLC naast Kodi te installeren en met VLC af te spelen. Gaat dat soepel, dan is er mogelijk iets in Kodi dat dit gedrag veroorzaakt.

Mbt je cover vraag, als je een film hebt geselecteerd, druk dan op 'c' en kies voor 'more information', daar kan je dan de cover aanpassen. Als het al niet direct in het context menu naar voren komt. Dit kan per skin anders zijn. Ook afhankelijk van de skin heb je meerdere opties voor art, namelijk Banner, Poster, Cover en meer. Dit bepaald dan welke banner er getoond wordt (als je skin dit ondersteund) in het lijstje met films ipv de tekst zelf, wat de achtergrond is als de film is geselecteerd en welk hoesje er wordt weergegeven als de skin een dvd/br doosje laat zien.

Als er een film verkeerd is gekoppeld, omdat het bijvoorbeeld eenzelfde naam heeft als een film die eerder of later is verschenen (denk aan Star Trek), dan moet je dat via het context menu ook kunnen wijzigen. Hier kan je dan eventueel de zoekterm wijzigen, voor als er bijvoorbeeld een andere titel voor de film is of deze wel te vinden is met een andere taal omdat de titel die jij gebruikt vertaald is (e.g. Astrix en Obelix, stel dat je de NL titel hebt en er wordt niets gevonden, zoeken op de Franse taal werkt dat wellicht beter).

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:21
Gebruikt Kodi trouwens ook niet tmdb om films op te zoeken (en dus geen imdb)?
Het kan zijn dat films net iets anders geregistreerd staan in tmdb dan in imdb. Ik heb dit zelf een enkele keer meegemaakt.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wanneer je een locatie toevoegt, kan je opgeven welke scraper er gebruikt moet worden. Dit kan je later wijzigen als je wilt. Maar als je geen wijziging daarin maakt, geen idee welke het precies pakt.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik weet niet of de vraag hier op zijn plek is maar ik vraag het toch even;

Inmiddels KODI op de Shield pro. Speel nu native 4k content af alleen ik snap de audio pass through niet helemaal.

De bron is DD+, de output ook zo het lijkt. Alleen bestaat de bron volgens mijn receiver uit slechts 2 kanalen (zie afbeelding).

Netflix op de Shield geeft wel netjes 5.1 als input van DD.

Gaat hier iets mis of is nu eenmaal hoe het geluid binnenkort als je iets afspeelt via Kodi? Heb trouwens een netwerk share via Windows

[Voor 8% gewijzigd door Deruxian op 12-11-2022 22:04]

• hardware-lover
  • Niet online
@Deruxian, geen idee wat je bronmateriaal werkelijk aan audiokanalen heeft, of wat je instellingen zijn, maar ik zie hier via een Shield en Kodi, 5.1 DD+ als input op mijn receiver tevoorschijn komen (via passthrough ingesteld). Het komt er als zodanig (gelukkig) ook weer zo uit 😏

Testing, one, two ...

• nero355

nero355

Deruxian schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:03:
Inmiddels KODI op de Shield pro. Speel nu native 4k content af alleen ik snap de audio pass through niet helemaal.

De bron is DD+, de output ook zo het lijkt. Alleen bestaat de bron volgens mijn receiver uit slechts 2 kanalen (zie afbeelding).
DD+ moet je als een Container zien waar ook Stereo in kan zitten : Wikipedia: Dolby Digital Plus ;)

Net zoals je allerlei dingen in een .AVI of .MKV kan proppen!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

nero355 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:43:
[...]

DD+ moet je als een Container zien waar ook Stereo in kan zitten : Wikipedia: Dolby Digital Plus ;)

Net zoals je allerlei dingen in een .AVI of .MKV kan proppen!
Het bronmateriaal bevat 7.1 DD audio. Mijn receiver staat ingesteld op Pure-Auto dus geeft door wat hij binnen krijgt.

Ik heb onder video “sync playback to display”. nog uitgezet en krijg nu het volgende:

Echter, je raadt het al, nu loopt de audio vervelend out of sync…

Het is dezelfde video maar hij geeft nu een andere audio input aan?

Wellicht dat hij de eerste keer toch goed stond ingesteld. Er kwam zeker wel 5.1 geluid uit. Zal eens goed luisteren of ik verschil hoor zo

@nero355 @hardware-lover

Mag ik vragen wat jullie audio instellingen zijn van Kodi en de receiver?

• hardware-lover
  • Niet online
@Deruxian, als jij in eerste instantie Sync back to display op actief had staan dan heb je daarmee je Passthrough om zeep geholpen. Je bent met de verkeerde instelling in de weer geweest. Vanwaar de keuze om deze eerst op actief te hebben?

Lees: https://kodi.wiki/view/Se...#Sync_playback_to_display

Using this setting will disable Audio Passthrough

Dit is de meer logische keuze; https://kodi.wiki/view/Se...just_display_refresh_rate

Testing, one, two ...

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

hardware-lover schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:05:
@Deruxian, als jij in eerste instantie Sync back to display op actief had staan dan heb je daarmee je Passthrough om zeep geholpen. Je bent met de verkeerde instelling in de weer geweest. Vanwaar de keuze om deze eerst op actief te hebben?

Lees: https://kodi.wiki/view/Se...#Sync_playback_to_display

Using this setting will disable Audio Passthrough

Dit is de meer logische keuze; https://kodi.wiki/view/Se...just_display_refresh_rate
Ja, die stond eerst op aan blijkbaar. Het is nu helemaal een rommeltje geworden, de video springt nu telkens een halve seconde over na iedere 2-3 seconden en heeft dus een gekke stotter. Dit had een andere UHD video ook al maar nu dus allemaal.
Inmiddels alles van KODI gereset naar begininstellingen maar elke video heeft een gekke stotter.

Ik lees overal dat audio output devies op “HDMI” moet staan maar die optie heb ik niet. Heb alleen onderstaande optie:

(Deze quick-guide)

Ik zal maar even een reinstall doen van KODI.

[Voor 3% gewijzigd door Deruxian op 13-11-2022 14:44]

• hardware-lover
  • Niet online
@Deruxian, voor een Shield is dat het juiste audio output apparaat binnen Kodi.

Testing, one, two ...

• nero355

nero355

Deruxian schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:11:
Het bronmateriaal bevat 7.1 DD audio. Mijn receiver staat ingesteld op Pure-Auto dus geeft door wat hij binnen krijgt.

Ik heb onder video “sync playback to display”. nog uitgezet en krijg nu het volgende:

[Afbeelding]
Wat @hardware-lover al zei : Je hebt het dus zelf gesloopt en daarom ging het fout! :P
Echter, je raadt het al, nu loopt de audio vervelend out of sync…
Misschien iets van "24p Smoothing" of zo aan in de instellingen van je TV :?
Het is dezelfde video maar hij geeft nu een andere audio input aan?

Wellicht dat hij de eerste keer toch goed stond ingesteld. Er kwam zeker wel 5.1 geluid uit. Zal eens goed luisteren of ik verschil hoor zo
In principe zet je alleen dit aan :
En daarmee moet het voldoende zijn om alles goed te weergeven! :)

Ik zou eens al je TV en Versterker instellingen goed nalopen en ervoor zorgen dat er geen rare "Beeldverbeteraars" van je TV of "HDMI Upscaling" van je Versterker actief is die roet in het eten gooit/gooien ;)
@nero355 @hardware-lover

Mag ik vragen wat jullie audio instellingen zijn van Kodi en de receiver?
Kan ik je zo gauw niet precies vertellen heel eerlijk gezegd... :$

In ieder geval altijd Audio Passthrough actief en de Refresh Rate Sync functie.
Versterker op iets van Direct/Pure stand.

En gaan met die banaan! :Y)

Dat is het zo'n beetje grofweg uit het blote hoofd zo 1,2,3 zeg maar :)

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

nero355 schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:15:
[...]

Wat @hardware-lover al zei : Je hebt het dus zelf gesloopt en daarom ging het fout! :P

[...]

Misschien iets van "24p Smoothing" of zo aan in de instellingen van je TV :?

[...]

In principe zet je alleen dit aan :

[...]

En daarmee moet het voldoende zijn om alles goed te weergeven! :)

Ik zou eens al je TV en Versterker instellingen goed nalopen en ervoor zorgen dat er geen rare "Beeldverbeteraars" van je TV of "HDMI Upscaling" van je Versterker actief is die roet in het eten gooit/gooien ;)

[...]

Kan ik je zo gauw niet precies vertellen heel eerlijk gezegd... :$

In ieder geval altijd Audio Passthrough actief en de Refresh Rate Sync functie.
Versterker op iets van Direct/Pure stand.

En gaan met die banaan! :Y)

Dat is het zo'n beetje grofweg uit het blote hoofd zo 1,2,3 zeg maar :)
Ik zal alles eens deinstalleren/factory resetten en jullie instellingen in elk geval toepassen.

De SMB deel ik via bekabeld netwerk (Desktop + Shield bekabeld). Bestanden zijn films (UHD) van 80-110GB. Dit lijkt mij toch niet het probleem? Het laden van een film duurt wel een seconde of 20-30 maar eenmaal spelend kan ik er vrij vlot doorheen scrollen.

• hardware-lover
  • Niet online
Deruxian schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:43:
Ik zal alles eens deinstalleren/factory resetten en jullie instellingen in elk geval toepassen.

De SMB deel ik via bekabeld netwerk (Desktop + Shield bekabeld). Bestanden zijn films (UHD) van 80-110GB. Dit lijkt mij toch niet het probleem? Het laden van een film duurt wel een seconde of 20-30 maar eenmaal spelend kan ik er vrij vlot doorheen scrollen.
Gebruik hier NFS als protocol, dat draait in ieder geval soepel.

Die 20-30 sec. is wel behoorlijk lang, ook bij dat soort flinke bestanden en bitrates. Als je verbinding net wat te traag is dan krijg je geheid problemen met sync.

Hoe is je Shield op je netwerk aangesloten en heb je ook al eens de snelheid daarvan getest?

Heb je ook al eens getest met media met een wat mindere bitrate, puur om te kijken/controleren of je daarmee ook dezelfde problemen hebt?

Testing, one, two ...

• nero355

nero355

Bestanden zijn films (UHD) van 80-110GB. Dit lijkt mij toch niet het probleem?
Geen idee : Alleen de grootte zegt ons niet zoveel hé! ;)

Bitrates/L Profiles/enz. zijn veel interessanter!
Het laden van een film duurt wel een seconde of 20-30 maar eenmaal spelend kan ik er vrij vlot doorheen scrollen.
Dat duurt eigenlijk veel te lang naar mijn mening...

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

nero355 schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:17:
[...]

[...]

Dit is de info van een van de films:

Totale bitsnelheid: 67.99 Mbps
MPEG-H HEVC Video 49676 kbps 2160p / 23.976 fps / 16: 9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 10 bits / HDR10 / BT.2020

olby TrueHD / Atmos Audio Engels 6330 kbps 7.1 / 48 kHz / 5882 kbps / 24-bit (AC3 Ingebed: 5,1 / 48 kHz / 448 kbps / DN -24dB)
Dolby Digital Audio Engels 192 kbps 2.0 / 48 kHz / 192 kbps / DN -23dB / Dolby Surround

Ik zal de film eens op het HDD zetten en direct inpluggen.

[Voor 16% gewijzigd door Deruxian op 13-11-2022 22:30]

• Agent-X
  • Niet online
[...]

Om je netwerk uit te sluiten als oorzaak van stotteren/bufferen (bij afspelen van een film via SMB) zou je eens een film naar de Shield zelf kunnen kopieren en dan deze dus lokaal met Kodi af te spelen.
Let er wel op dat je in Kodi de geluidsopstelling hebt aangepast van 2.0 naar je eigen opstelling, bijvoorbeeld '5.0' (5 speakers zonder een subwoover).

Je TV moet ook juist ingesteld worden; Ergens bij audio-opties van je TV stel je (de) 'doorvoer' in op 'passthrough'. Een eventuele andere optie voor het synchroniseren van geluid zet je ook op 'passthrough'.
Laat de TV maar niets doen.

Wissel tijdens het afspelen tussen de opties van je versterker. Meestal kun je door te blijven klikken (Movie, Music, Game..) naar meerdere opties schakelen. Wanneer je een formaat zoals Dolby afspeeld behoor je dat te zien op je versterker dus ga altijd even alle opties af door te blijven klikken.

Is je versterker als een 5.1 opzet geconfigureerd? :P

• hardware-lover
  • Niet online
@Agent-X, signaal gaat direct via receiver, instellingen van de TV zijn nu niet van belang (voor het audiosignaal). Aantal audiokanalen bij gebruik van HDMI (digitaal), en passthrough zal 2 mogen blijven, je hoeft niet aan te geven hoeveel luidsprekers je hebt aangesloten, de receiver zoekt zelf wel uit wat ie met het aangeboden moet doen, mits alles goed is ingesteld vanzelfsprekend 😏

Testing, one, two ...

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

nero355 schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:17:
[...]

[...]

Ik heb de bestanden van een portable SSD afgespeeld en loop helaas tegen hetzelfde probleem aan. Betekent wel dat mijn net werk snel genoeg is waarschijnlijk ;)

De bestanden spelen vlekkeloos af op mijn desktop pc met VLC-player.

Als vergelijk heb ik ook VLC voor Shield gedownload maar hier ervaar ik dezelfde issues. Mogelijk dat er toch ergens een probleem zit met de instellingen van de shield/tv/receiver. Of dat de Shield moeite heeft met het bestand.

Overige content van Shield; netflix / youtube en Netflix van de Ziggo (Mediabox) gaat vlekkeloos.

Inmiddels fabrieksreset gedaan van de Shield. Getest op 60hz HDR en 59hz met/zonder dolby vision maar helaas dezelfde problemen. Ook zo'n beetje elke video/audio instelling geprobeer maar het probleem blijft.

Vreemd genoeg speelt een anders 4k bestand met ongeveer dezelfde bitrate wel vloeiend. Het scrollen door de film gaat hier ook veel vloeiender. Bij beide bestanden komt netjes HDR-logo op de TV in beeld. (Geen DV maar dat werk nog niet begreep ik met Kodi 19?)

Film A (speelt vlekkeloos). Scrollen door de film gaat razendsnel.
.MKV bestand. 73.8GB.

Film B (heel veel kleine haperingen, de ondertiteling schokt elke 0.5 seconden). Scrollen gaat moeizaam met soms vastlopers. VLC geef dezelfde problemen. Op de PC geen enkele issues.
-.2MTS H.265 (hevc) bestand, 74.7 GB

Jullie nog een idee?

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:25
Deruxian schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:45:
[...]

Ik heb de bestanden van een portable SSD afgespeeld en loop helaas tegen hetzelfde probleem aan. Betekent wel dat mijn net werk snel genoeg is waarschijnlijk ;)

De bestanden spelen vlekkeloos af op mijn desktop pc met VLC-player.

Als vergelijk heb ik ook VLC voor Shield gedownload maar hier ervaar ik dezelfde issues. Mogelijk dat er toch ergens een probleem zit met de instellingen van de shield/tv/receiver. Of dat de Shield moeite heeft met het bestand.

Overige content van Shield; netflix / youtube en Netflix van de Ziggo (Mediabox) gaat vlekkeloos.

Inmiddels fabrieksreset gedaan van de Shield. Getest op 60hz HDR en 59hz met/zonder dolby vision maar helaas dezelfde problemen. Ook zo'n beetje elke video/audio instelling geprobeer maar het probleem blijft.

Vreemd genoeg speelt een anders 4k bestand met ongeveer dezelfde bitrate wel vloeiend. Het scrollen door de film gaat hier ook veel vloeiender. Bij beide bestanden komt netjes HDR-logo op de TV in beeld. (Geen DV maar dat werk nog niet begreep ik met Kodi 19?)

Film A (speelt vlekkeloos). Scrollen door de film gaat razendsnel.
.MKV bestand. 73.8GB.

Film B (heel veel kleine haperingen, de ondertiteling schokt elke 0.5 seconden). Scrollen gaat moeizaam met soms vastlopers. VLC geef dezelfde problemen. Op de PC geen enkele issues.
-H.265 (hevc) bestand, 74.7 GB

Jullie nog een idee?
Doe es switchen van audio track? Ik meen ooit eens iets gelezen te hebben over issues met TrueHD icm Shield.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Nnoitra schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:11:
[...]

Doe es switchen van audio track? Ik meen ooit eens iets gelezen te hebben over issues met TrueHD icm Shield.
Geprobeerd, geen effect helaas. Ook zo’n beetje elke setting op de Shield geprobeerd. Tevens de app “Refresh rate” geprobeerd maar dat hielp ook niet.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:25
Deruxian schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:55:
[...]

Geprobeerd, geen effect helaas. Ook zo’n beetje elke setting op de Shield geprobeerd. Tevens de app “Refresh rate” geprobeerd maar dat hielp ook niet.
Dan kunnen we inmiddels wel met enige zekerheid stellen dat het geen Kodi issue is.
Mijn voorstel zou zijn om ff te buurten in [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie
En ook iets als MediaInfo te downloaden zodat je de exacte info van het probleem bestand uit kunt lezen, en dat daar mee te posten.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Agent-X
  • Niet online
Ik heb je een DM gestuurd @Deruxian omdat ik zelf veel ervaring heb met soortgelijke opstellingen (Kodi, Shield, versterker, TV, netwerk shares) en ook niet het topic te veel wil vervuilen :)
Een eventuele oplossing gaan we natuurlijk delen.

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:52
Sinds kort twee rPi4’s in bezit, en nou draait op eentje Kodi, op de andere ga ik openelec proberen om te kijken welke beter werkt :Y heb al sinds 300 jaar een AppleTV dus is wel even wennen en puzzelen allemaal :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Aherin schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:18:
Sinds kort twee rPi4’s in bezit, en nou draait op eentje Kodi, op de andere ga ik openelec proberen om te kijken welke beter werkt :Y heb al sinds 300 jaar een AppleTV dus is wel even wennen en puzzelen allemaal :)
Eh, je hebt 2 Pi's. Op eentje zet je Kodi, op de andere zet je Kodi (middels LibreElec). Ehm.... wat is je doel nu precies? ;) :P

• Aherin
Hero of Time schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:23:
[...]

Eh, je hebt 2 Pi's. Op eentje zet je Kodi, op de andere zet je Kodi (middels LibreElec). Ehm.... wat is je doel nu precies? ;) :P
Dat zei ik al, kijken welke het beste werkt :P Het word pas lastig als ze allebei even goed werken :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Aherin schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:22:
[...]

Dat zei ik al, kijken welke het beste werkt :P Het word pas lastig als ze allebei even goed werken :)
Dat wil ik juist verduidelijken, want zoals je het nu eigenlijk hebt omschreven, vraag je of een blauwe VW Golf sneller is dan een groene. :+ LibreElec is immers effectief Kodi.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:29
Aherin schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:22:
[...]

Dan zou ik OSMC met LibreElec vergelijken.
Daar zitten wel echte verschillen tussen.
Heb 2 jaar OSMC op een rpi 3 gedraaid.
Heb nu al 2,5 jaar LibreElec op een NUC.

who put a "stop payment" on my reality check

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:05
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:42:
[...]

Dan zou ik OSMC met LibreElec vergelijken.
...maar ook daarbij zou ik geen grote verschillen verwachten: beide draaien Kodi als applicatie en een Linux-smaak als OS. Het OS kan dan nog wat verschil maken (wellicht dat OSMC andere services op de achtergrond heeft lopen dan LibreElec), maar over het algemeen zullen beide die geminimaliseerd hebben. Dan hou je nog de impact van verschillende Kodi versies, maar dan is de vraag mee of Kodi versie 19 sneller is met afspelen dan Kodi versie 18, lijkt mij.

• Aherin
ik denk dat vooral de onderliggende OS het verschil maakt ja. Toegegeven, tot nu toe werkt alles prima op de Pi4, maar straks wil ik een ander systeem waar ook meteen Jellyfin op draait. En dan kan hardware ondersteuning natuurlijk wel een punt zijn. En ik kom uit de Apple wereld. ik vind het ook wel leuk om een beetje te "pielen" met alles.

• nero355

nero355

vanaalten schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:38:
...maar ook daarbij zou ik geen grote verschillen verwachten: beide draaien Kodi als applicatie en een Linux-smaak als OS. Het OS kan dan nog wat verschil maken (wellicht dat OSMC andere services op de achtergrond heeft lopen dan LibreElec), maar over het algemeen zullen beide die geminimaliseerd hebben.
Aherin schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:57:
ik denk dat vooral de onderliggende OS het verschil maakt ja.
Zo effe uit het blote hoofd :
- LibreELEC is een BusyBox achtige toestand waar je verder amper wat mee kan.
- OSMC draait een volledig OS onderhuids dat je ook eventueel voor andere zaken kan gebruiken! :*)

Maar als je OSMC fijner vindt dan zou ik je serieus aanraden om een Vero 4K+ te overwegen i.p.v. een Raspberry Pi houtje touwtje toestand als HTPC ;)

• DaRk PoIsOn
Aan de Vero 4K+ heb ik ook zitten denken als player voor op de slaapkamer. Aan de ene kant wil ik daar toch de beamer neerhangen, aan de andere kant, de enige mogelijkheid tot film/series kijken daar, is van september tot maart (zon gaat onder op de slaapkamer.

@vanaalten @Aherin @nero355

Ik vind zowel op de Pi als op een celeron N9100 LibreElec veel vloeiender ogen. Ongeacht de skin die je gebruikt.
Ik gebruik nu Aeon Nox Silvo.
Maar ook Metropolis vind ik fijner op LibreElec.
Daarentegen mis ik dan wel weer Retropie, maar dat is dan op OSMC met retrosmc heel makkelijk te installeren.

• nero355

nero355

DaRk PoIsOn schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:02:
Ik vind zowel op de Pi als op een celeron N9100 LibreElec veel vloeiender ogen. Ongeacht de skin die je gebruikt.
Welke Raspberry Pi precies ??

Ik kan me voorstellen dat een Pi 4B een snellere SoC heeft qua CPU dan de Vero 4K+ ondertussen :)

Die Celeron N9100 is een Intel NUC gok ik ?!
Dat is in ieder geval ook een hele mooie optie als je wat meer te besteden hebt! d:)b

• hardware-lover
  • Niet online
Celeron N9100? Linkje naar de specs van deze, ik kan hem zo snel niet vinden namelijk?

Testing, one, two ...

• DaRk PoIsOn
@nero355 @hardware-lover

Dat was op een Pi 3B+.
En de Celeron N9100 moest een N3700 zijn.
Ik heb nog een J1900 liggen en die 2 haal ik altijd door elkaar :(

• nero355

nero355

@hardware-lover @DaRk PoIsOn
Een 9100 zou op een i3 model neerkomen! :+

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:27
Iemand een oplossing om KODI op een shield de ratings van de IMDB te laten ophalen ?
heb de scraper verandert in de Universal Movie Scraper
Bij een library update crasht hij om de 7-8 films als hij de Universal Movie Scraper gebruikt
Library lijkt in orde, maar de rating wordt niet aangepast naar de IMDB

refresh source (via change content in none) heeft ook niet geholpen
Ratings blijven bij rotten tomatoes en thtvdb vandaan komen, ondanks de instelling.
gebruik nu weer de TheTVDB.com scraper met als instelling de IMDB voor de ratings

Cache dingetje ergens ?

• SeelenSchmerz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 19:29
Ik heb in Kodi 19.3 de Arctic Zephyr Reloaded skin geactiveerd. Kan iemand mij vertellen hoe ik de layout die verschijnt na het klikken op Movies kan veranderen van:

Naar de volgende layout:

• DaRk PoIsOn
SeelenSchmerz schreef op maandag 19 december 2022 @ 23:41:
Ik heb in Kodi 19.3 de Arctic Zephyr Reloaded skin geactiveerd. Kan iemand mij vertellen hoe ik de layout die verschijnt na het klikken op Movies kan veranderen van:

[Afbeelding]

Naar de volgende layout:

[Afbeelding]
Naar links met je controller/toetsenbord/app en krijgt een sidebar waar je kan kiezen

Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee