Thanks, ik zat me rot te zoeken in de Interface/Skin settings waar maar niks te vinden wasDaRk PoIsOn schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 01:40:
[...]
Naar links met je controller/toetsenbord/app en krijgt een sidebar waar je kan kiezen

Thanks, ik zat me rot te zoeken in de Interface/Skin settings waar maar niks te vinden wasDaRk PoIsOn schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 01:40:
[...]
Naar links met je controller/toetsenbord/app en krijgt een sidebar waar je kan kiezen
Commandline FTW | Tweakt met mate
Testing, one, two ...
Ja, dat ik daar zelf niet aan heb gedachtavec_style schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:32:
Heb je geprobeerd om met andere spelers je video's af te spelen. Dan kun je uitsluiten of het aan Kodi ligt of niet.
Bekabeld. Wifi is prima voor mobile, maar de rest doe ik liever via een kabeltjehardware-lover schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:55:
@Theone098, wat @avec_style voorstelt, een andere speler proberen (vanuit de Play Store), en kijken wat er dan gebeurd met hetzelfde media.
Ik zie het niet direct staan, hoe is de Shield aangesloten op je netwerk, bekabeld of draadloos?
Je zou ze de kost niet willen geven... 😏Theone098 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:01:
Bekabeld. Wifi is prima voor mobile, maar de rest doe ik liever via een kabeltje.
Testing, one, two ...
1
2
| C:\GitHub\KodiTextureCache>python "C:\GitHub\KodiTextureCache\texturecache.py" qax tvshows "white lotus" debugon @xbmc.host=192.168.2.50 Season [The White Lotus, Season 2 ]: WARN (missing poster) |
1
2
3
4
5
| C:\GitHub\KodiTextureCache>python "C:\GitHub\KodiTextureCache\texturecache.py" qax tvshows "yellowstone" debugon @xbmc.host=192.168.2.50 Episode [Yellowstone, Season 5 Episode 5x08 ]: FAIL (missing thumbnail; missing writer), WARN (missing thumb, local not found) Rescanning directory: smb://HYPERV/Data/TVSeries/EN/Yellowstone (2018)/Season 05... Updating library: New episodeid 49380 [Yellowstone S05E08 (A Knife and No Coin)] Updating library: New episodeid 49380 [Yellowstone S05E08 (A Knife and No Coin)] |
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Het lijkt er op dat TextureCache dat gewoon niet doetHero of Time schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:53:
@Tijntje lijkt er eerder op dat er gewoonweg geen poster beschikbaar is voor die titel.
Ah, ook goed. Ik maakte een snelle aanname door de melding die je terug kreeg.Tijntje schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:56:
[...]
Het lijkt er op dat TextureCache dat gewoon niet doet
https://forum.kodi.tv/sho...73&pid=1864919#pid1864919
Snap ik, alleen alles met FAIL wordt aangevuld, alles met WARN is alleen een melding.Hero of Time schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:02:
[...]
Ah, ook goed. Ik maakte een snelle aanname door de melding die je terug kreeg.
Geïnstalleerd. Met diverse apps gekeken en geen last bij dezelfde content. Vervolgens ook nog een half uur met Kodi en ook geen last. Maar toen was ik er wel klaar mee om weer naar dezelfde content te kijken 👀.hardware-lover schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:23:
[...]
Je zou ze de kost niet willen geven... 😏
Je zou natuurlijk nog de Kodi log functie kunnen activeren? Want als de andere speler het probleemloos zou dan dan heb je nog steeds een probleem om op te lossen.
Als test speler, kijk eens naar de Nova mediaspeler?
Testing, one, two ...
Nee, kende ik nog niet. Thanks! Ik duik er ff in
om van de mooie afspeelmogelijkheden van kodi gebruik te maken. laptop er aan sluiten is geen optie ivm andere werkzaamheden erop.Hero of Time schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:17:
@Farabi in hoeverre heeft dat met Kodi te maken? Als je zegt "van m'n laptop naar <x> streamen" zeg je in feite dat je laptop al het werk doet en <x> alleen maar het moet tonen. Stream dan direct naar je tv. Of speel het af op je laptop via wat voor media programma dan ook en hang je laptop via hdmi aan de tv.
En je hebt geen betere plaats voor media opslaan? Dat is iets wat toch wel te verwachten is als je zo'n media box hebt. En Kodi is er overigens ook voor Windows.Farabi schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:18:
[...]
om van de mooie afspeelmogelijkheden van kodi gebruik te maken. laptop er aan sluiten is geen optie ivm andere werkzaamheden erop.
weet ik, maar op een 65inch oled kijkt het toch lekkerder weg.Hero of Time schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:22:
[...]
En je hebt geen betere plaats voor media opslaan? Dat is iets wat toch wel te verwachten is als je zo'n media box hebt. En Kodi is er overigens ook voor Windows.
En die heeft geen screencast of WiDi oid? Het is toch een smart tv?Farabi schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:24:
[...]
weet ik, maar op een 65inch oled kijkt het toch lekkerder weg.
jawel, maar de ondertitelingsmogelijkheden enz werkt beter op kodi. zoals de helderheid aanpassen van een ondertiteling bij hdr films. bij een domme speler branden mijn ogen eruit.Hero of Time schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:30:
[...]
En die heeft geen screencast of WiDi oid? Het is toch een smart tv?
Twee opties :Farabi schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:49:
ik heb de osmc vero 4k+ mediaplayer. ik wil vanaf mijn windows laptop naar mijn vero streamen. ben eigenlijk wel een noob op dit gebied.
hoe doe ik dit? ik heb wat gegoogled naar uitleg, maar ik hoopte dat er een simpelere manier was om dit te doen? heeft iemand wat tips of een simpelere website waar het makkelijk wordt uitgelegd?
|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
ja, dat SMB-dingetje moet ik hebben begreep ik. hoe zet ik zoiets op? ik ze het bos niet meer door alle uitleg op google.nero355 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 00:06:
[...]
Twee opties :
- Film/Serie opslaan op je Laptop en die via SMB afspelen op de Vero 4K+ in OSMC
- Hetzelfde maar dan op een NAS i.p.v. een Laptop
En als je dat niet bedoelt dan heb je waarschijnlijk het verkeerde produkt gekocht...
Doe eens gewoon RMB rammen als je met je muis op een Folder staat en ga naar "Share this Folder" of iets dergelijks en het wijst zich vanzelf min of meer...Farabi schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 00:12:
ja, dat SMB-dingetje moet ik hebben begreep ik. hoe zet ik zoiets op? ik ze het bos niet meer door alle uitleg op google.
|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
dat delen is me gelukt via rechtsemuisknop. ik heb ook een soort handleiding gelezen, maar kwam er niet uit. moest iets met upnp aanzetten enz? maar verder kwam ik niet. ik kan de bestanden via mijn tv delen, het is openbaar en het werkt. maar ik moet het pad zien te krijgen op mijn vero. hoe zorg ik ervoor dat mijn bestanden worden gezien via daar?nero355 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 00:19:
[...]
Doe eens gewoon RMB rammen als je met je muis op een Folder staat en ga naar "Share this Folder" of iets dergelijks en het wijst zich vanzelf min of meer...
Zowel Kodi als OSMC hebben daar Guides/HowTo's voor als het goed is ?!
[Voor 14% gewijzigd door Farabi op 04-01-2023 00:22]
Dat is om twee Kodi instances met elkaar te laten praten zonder centrale MySQL/MariaDB instance dus daar hoef je niks mee te doenFarabi schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 00:21:
moest iets met upnp aanzetten ?
Volgens mij is dit alles wat je moet weten : https://osmc.tv/wiki/gene...ws-share-or-other-device/Maar ik moet het pad zien te krijgen op mijn vero.
Hoe zorg ik ervoor dat mijn bestanden worden gezien via daar?
Volgens de logging lijkt het een leesprobleem te zijn. Cache loopt leeg.hardware-lover schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:23:
[...]
Je zou ze de kost niet willen geven... 😏
Je zou natuurlijk nog de Kodi log functie kunnen activeren? Want als de andere speler het probleemloos zou doen dan heb je nog steeds een probleem om op te lossen.
Als test speler, kijk eens naar de Nova mediaspeler?
Ik gebruik alleen maar NFS, geen enkel probleem mee. Je NAS valt niet (ten onrechte) in slaapstand?Theone098 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:37:
Volgens de logging lijkt het een leesprobleem te zijn. Cache loopt leeg.
Ik gebruikte NFS, nu maar eens smb proberen (hoewel in het verleden dat altijd (nog) trager was).
Testing, one, two ...
Had ik ook niet, sinds recent. Nee, de schijven gaan nooit in slaapstand, ze zijn eerder te druk.hardware-lover schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:46:
[...]
Ik gebruik alleen maar NFS, geen enkel probleem mee. Je NAS valt niet (ten onrechte) in slaapstand?
Dat kan dan ook een issue zijn. Als er constant dingen op de schijven gebeurt, wordt de access time en queue length alleen maar groter en dat kan killing zijn voor het streamen van de data van de schijven. Zeker als ook nog eens de processor van je NAS redelijk druk is.Theone098 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:06:
[...]
Had ik ook niet, sinds recent. Nee, de schijven gaan nooit in slaapstand, ze zijn eerder te druk.
Dat is het ook. Maar ik heb geen onnodige zaken, maar de verdeling kan beter over de poorten. Helaas ondersteunt synology nog steeds geen multi-vlan op een poort, zonder de config files te wijzigen.Hero of Time schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:02:
[...]
Dat kan dan ook een issue zijn. Als er constant dingen op de schijven gebeurt, wordt de access time en queue length alleen maar groter en dat kan killing zijn voor het streamen van de data van de schijven. Zeker als ook nog eens de processor van je NAS redelijk druk is.
Zet dus eens alle onnodige zaken op je NAS uit en kijk of dat iets verandert in gedrag tijdens afspelen.
Testing, one, two ...
Dat strookt niet met elkaar. Als je geen onnodige zaken hebt draaien, waarom is je NAS dan zo enorm druk tijdens niets doen? Je hebt iets draaien dat enorm veeleisend is van je NAS, tot op een punt dat het zelfs geen IO meer beschikbaar heeft om een datastream stabiel te leveren.Theone098 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 12:58:
[...]
Dat is het ook. Maar ik heb geen onnodige zaken, maar de verdeling kan beter over de poorten.
[Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 07-01-2023 15:13]
Testing, one, two ...
Maar dan zou hij iets als Plex moeten gebruiken, geen Kodi om een bestand van een share te spelen. Standaard Kodi doet lokaal decoden voor het afspelen, het opslagapparaat zoals een NAS of externe harde schijf zou niets met de video moeten doen.hardware-lover schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:12:
@Theone098, je hebt niet "toevallig" transcoding actief op je NAS? NAS CPU/systeem belasting bekeken tijdens streamen?
Ik weet dat je de NAS daarvoor buiten spel moet zetten, deze hoeft enkel te delen, toch zijn er allerlei knoppen om aan te draaien zodat het afspelen ook voor Kodi kan worden vernacheld. Dus wie weet, even controleren kan geen kwaad?Hero of Time schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:19:
Maar dan zou hij iets als Plex moeten gebruiken, geen Kodi om een bestand van een share te spelen. Standaard Kodi doet lokaal decoden voor het afspelen, het opslagapparaat zoals een NAS of externe harde schijf zou niets met de video moeten doen.
Testing, one, two ...
Oh, controleren kan zeker. Ik geef alleen aan dat plain Kodi niet aan transcoding doet via andere apparaten. Enige transcoding die ik heb gezien in de instellingen is voor AC3 naar PCM. Add-ons kunnen zeker andere functionaliteit geven, maar daar wordt niet over gesproken.hardware-lover schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:23:
[...]
Ik weet dat je de NAS daarvoor buiten spel moet zetten, deze hoeft enkel te delen, toch zijn er allerlei knoppen om aan te draaien zodat het afspelen ook voor Kodi kan worden vernacheld. Dus wie weet, even controleren kan geen kwaad?
[Voor 12% gewijzigd door Theone098 op 08-01-2023 09:52]
Geen add-ons (behalve de usual suspects zoals voor ondertiteling en trailers) en audio throughput naar versterker.Hero of Time schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:25:
[...]
Oh, controleren kan zeker. Ik geef alleen aan dat plain Kodi niet aan transcoding doet via andere apparaten. Enige transcoding die ik heb gezien in de instellingen is voor AC3 naar PCM. Add-ons kunnen zeker andere functionaliteit geven, maar daar wordt niet over gesproken.
[Voor 146% gewijzigd door Theone098 op 09-01-2023 07:56]
Theone098 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 01:10:
Wat ik onlangs heb gewijzigd is een igmp proxy toegevoegd. Maar dat mag toch geen verschil uitmaken?
Het is geen multicast verkeer.
Multicast verkeer kan echter wel je netwerk laten verzuipen als je pech hebt en de bandbreedte dus veel kleiner maken voor ander verkeer!Theone098 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 10:23:
Daarnaast de IGMP proxy voor dit LAN uitgezet, maar ik verwacht niet dat dit het probleem is.
Dat heb ik inderdaad ook, een apart vlan voor iptv.nero355 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:22:
[...]
[...]
Multicast verkeer kan echter wel je netwerk laten verzuipen als je pech hebt en de bandbreedte dus veel kleiner maken voor ander verkeer!
Daarom gebruikt men vaak IGMP Snooping of gewoon een apart VLAN voor Multicast IPTV van KPN bijvoorbeeld in [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details