• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
nvm

[Voor 99% gewijzigd door NoahAmber op 23-08-2021 18:15]

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 27-10 19:49

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Farabi schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:54:
Waarom kan ik geen iso videobestand (uhd) afspelen via google drive, maar wel via een externe hdd?
Moet je dat willen dan :?

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Agent-X
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Even snel wat reacties op wat binnen mijn attentielimiet etc;

Volgens mij omdat een iso een container (zip) is. Lokaal kun je deze redelijk snel uitpakken-lezen waar je bij Drive moet wachten totdat het uitpakken gedaan is, oftewel alles gedownload is.

Opensubtitles werkt prima maar zet in Kodi wel de opslaglocatie voor subtitles naar een lokale folder. Wanneer je streamed via een nas of ftp loop je snel tegen schrijfrechten aan.
Een account aanmaken ging bij mij makkelijk via een hotmail/live adres (dat standaard alles als junk ziet).
Ook zul je de voorkeuren voor taal (specifieke ondertitel instelling in Kodi) even moeten instellen mocht je bijvoorbeeld NL en/of EN willen zien.

Dolby Vision moet ondersteund worden door de mediaspeler. Dus bv een Shield 2019 of via een native TV app. Een prima alternatief is gewoon voor HDR gaan.

• nero355

nero355

Agent-X schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:30:
Volgens mij omdat een iso een container (zip) is. Lokaal kun je deze redelijk snel uitpakken-lezen waar je bij Drive moet wachten totdat het uitpakken gedaan is, oftewel alles gedownload is.
Voor zover ik weet kent een ISO in welk formaat dan ook helemaal geen compressie dus dat is absoluut geen ZIP file! :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 26-10 01:28
nero355 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 00:18:
[...]

Voor zover ik weet kent een ISO in welk formaat dan ook helemaal geen compressie dus dat is absoluut geen ZIP file! :)
Door 'zip' te gebruiken maakt het wellicht wat verwarrend, maar een .zip file kan ook compressieloos zijn ;)

In Windows kun je tegenwoordig .ISO bestanden mounten, doe dat maar eens. Je krijgt er dan een DVD drive bij, daar zie je dan meerdere bestanden in staan.

En net als met een .zip file, kun je een .ISO niet openen als het nog niet geheel binnen is.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• nero355

nero355

Nnoitra schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:16:
Door 'zip' te gebruiken maakt het wellicht wat verwarrend, maar een .zip file kan ook compressieloos zijn ;)
Ik noem dat gewoon een image of container en de Wiki blijkbaar ook : Wikipedia: Optical disc image ;)
In Windows kun je tegenwoordig .ISO bestanden mounten, doe dat maar eens. Je krijgt er dan een DVD drive bij, daar zie je dan meerdere bestanden in staan.
Dat is mij te nieuwerwets : Daemon Tools FTW!!! ;) :+
En net als met een .zip file, kun je een .ISO niet openen als het nog niet geheel binnen is.
Multiple RAR+PAR2 files en zo... ;) :+

• Agent-X
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Ik had het inderdaad beter een container kunnen noemen (EDIT: deed ik al :7 ) en Daemon tools brengt mij even terug naar toen ;)
Het mysterie van rar en par lijkt mij trouwens een leuk artikel voor de frontpage.

[Voor 5% gewijzigd door Agent-X op 25-08-2021 20:20]

• copykat
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:20

copykat

Good copy isn't bad

Armed soc cubox libreElec v19.1 nightly build
ik heb die net geinstalleerd en videobeeld en geluid is allemaal netjes maar ik heb 1 raar ding.
zodra hij moet bufferen bevriest het beeld en slaat hij vast. (harde reset nodig met voeding)
moet ik dat in kodi zoeken? (bufferen 2 of 3 instelling heeft geen effect.)
of is de LibreElec soc gedeelte meer t probleem?
cubox is bekabelt.
ik heb de kodi system settings nagelopen maar enige wat ik uit heb dat misschien wel nodig is, in iedergeval voor putty, is SSH.

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• nero355

nero355

copykat schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:38:
Armed :?

Klinkt als een Chinees in elkaar gehackt doosje... :/
ik heb die net geinstalleerd en videobeeld en geluid is allemaal netjes maar ik heb 1 raar ding.
zodra hij moet bufferen bevriest het beeld en slaat hij vast. (harde reset nodig met voeding)
moet ik dat in kodi zoeken? (bufferen 2 of 3 instelling heeft geen effect.)
Paar opties :
- Brakke voeding.
- Brakke LibreELEC build.
- Brak RAM of eMMC geheugen.
of is de LibreElec soc gedeelte meer t probleem?
Ik gok je de ARM SoC bedoelt ;)
cubox is bekabelt.
ik heb de kodi system settings nagelopen maar enige wat ik uit heb dat misschien wel nodig is, in iedergeval voor putty, is SSH.
Dat maakt allemaal niet uit...

Ik denk dat je een probleem hebt dat de fabrikant voor je moet oplossen :)

• DappereDodo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07:41
copykat schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:38:
LibreElec 19.1? Neem aan dat je Kodi 19.1 bedoelt via LibreElec 10? LE 10 is toch enkel voor x86 stabiel, zie hier? Een nightly is sowieso al niet stabiel. Probeer LE9 eens.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

nero355 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:12:
[...]

Armed :?

Klinkt als een Chinees in elkaar gehackt doosje... :/

[...]

Paar opties :
- Brakke voeding.
- Brakke LibreELEC build.
- Brak RAM of eMMC geheugen.
Ding is al best oud.
https://www.solid-run.com/fanless-computers/cubox/#cubox-i word ook best warm.
[...]

Ik gok je de ARM SoC bedoelt ;)

[...]

Dat maakt allemaal niet uit...

Ik denk dat je een probleem hebt dat de fabrikant voor je moet oplossen :)
Fabrikant als in cubox? Of als in LibreElec?

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• nero355

nero355

copykat schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:12:
Fabrikant als in cubox? Of als in LibreElec?
CuBox :)

Maar...
Ding is al best oud.
https://www.solid-run.com/fanless-computers/cubox/#cubox-i word ook best warm.
Ik zie daar geen H.265 staan dus misschien is het geen slecht idee om naar wat nieuwers te upgraden :? ;)

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

DappereDodo schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:34:
[...]

LibreElec 19.1? Neem aan dat je Kodi 19.1 bedoelt via LibreElec 10? LE 10 is toch enkel voor x86 stabiel, zie hier? Een nightly is sowieso al niet stabiel. Probeer LE9 eens.
Eh ja, Kodi v19.1 door LibreElec. Probleem is dat de cubox imx6 niet meer ondersteund word door de stable release versies. Ik had met v17.6 een draaiende versie die wat buggy werd. Library was kapot. Wilde niet meer goed updaten.
Paar maanden terug al geprobeerd een nightly build versie maar die gaf problemen.
En deze was in ieder geval stabiel met opnieuw opstarten , oude v17.6 bleef vaak hangen in de reboot.

Wat ik kan doen is de behuizing openmaken als dit makkelijk gaat en schoon maken.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

nero355 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:20:
[...]

CuBox :)

Maar...

[...]

Ik zie daar geen H.265 staan dus misschien is het geen slecht idee om naar wat nieuwers te upgraden :? ;)
Hij een stuk jonger dan mn yamaha rxv440 reciever.....😏

Ik twijfel of ik niet naar een plex omgeving ga. (mn synology kan plex draaien.) Anders word het een rpi4.
Moet wel een spdiff optical audio output hebben om mn reciever te kunnen benaderen. (hdmi pasthrough bestond toen nog niet... )

• nero355

nero355

copykat schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:32:
Ik twijfel of ik niet naar een plex omgeving ga. (mn synology kan plex draaien.) Anders word het een rpi4.
Moet wel een spdiff optical audio output hebben om mn reciever te kunnen benaderen. (hdmi pasthrough bestond toen nog niet... )
Niet doen!

Gewoon een Vero 4K+ kopen! d:)b

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

nero355 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 00:20:
[...]

Niet doen!

Gewoon een Vero 4K+ kopen! d:)b
geen shield?
(punt is meeste nieuwe smartscreens hebben redelijke audiopassthrough (als je een nieuwe reciever/versterker neemt.) die ook in tijd goed loopt. En kunnen vrijwel elke database streamen via apps alleen geen kodi geloof ik.)

Mn 5.1 opstelling is met bowler and wilkinson speakers te lekker om die om teruilen met zo'n stokbrood voor je tv.
Daarom moet die CuBox t nog effe uithouden.
kan ik op mn gemak kijken of er een mooie reciever is voor weinig geld die hdmi2 en zo doet. (mn oudje is nog lang niet op maar heeft alleen een optical DVD input die ik nu gebruik als audio koppeling met mn cubox.)

• nero355

nero355

Weet niet...

- Ja, want de hardware is leuk!
- Nee, want de Google Android TV afhankelijkheid zou je weleens tegen kunnen gaan staan net als de prijs van het gekke ding!

Hetzelfde geldt voor de Xiaomi Android TV Mi Box modellen op de prijs na! :)

Als je een Kodi of OSMC gebruiker bent dan zou ik toch eerder de Vero 4K+ aanraden samen met de Intel NUC achtige gebakjes of gewoon een full blown DIY HTPC ;)
(punt is meeste nieuwe smartscreens hebben redelijke audiopassthrough (als je een nieuwe reciever/versterker neemt.) die ook in tijd goed loopt. En kunnen vrijwel elke database streamen via apps alleen geen kodi geloof ik.)
Bedoel je HDMI ARC en het feit dat LG WebOS geen Kodi kan draaien :? Dat klopt! :)

Ik zou echter niet graag van HDMI ARC afhankelijk willen zijn... :X :/
Mn 5.1 opstelling is met bowler and wilkinson speakers te lekker om die om teruilen met zo'n stokbrood voor je tv.
Groot gelijk! d:)b
Daarom moet die CuBox t nog effe uithouden.
kan ik op mn gemak kijken of er een mooie reciever is voor weinig geld die hdmi2 en zo doet. (mn oudje is nog lang niet op maar heeft alleen een optical DVD input die ik nu gebruik als audio koppeling met mn cubox.)
Goed bezig! 8)

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

nero355 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:25:
[...]

Weet niet...

- Ja, want de hardware is leuk!
- Nee, want de Google Android TV afhankelijkheid zou je weleens tegen kunnen gaan staan net als de prijs van het gekke ding!
Plex en google android tv hebben beide iets wat ik enigzins met enige weerstand bekijk. Externe koppelingen en dus database uitwisseling. In iedergeval doet plex dat. Staat in hun overeenkomst.
Hetzelfde geldt voor de Xiaomi Android TV Mi Box modellen op de prijs na! :)

Als je een Kodi of OSMC gebruiker bent dan zou ik toch eerder de Vero 4K+ aanraden samen met de Intel NUC achtige gebakjes of gewoon een full blown DIY HTPC ;)
Nuc htpc ja zou kunnen, ik heb geen Playstation of Xbox of andere spelunit en ik kan misschien dan die kastjes ook gebruiken als remote koppeling als "tweede scherm" oid. Kunnen de kids simpel koppelen zonder een kabel over de vloer. Zijn vermoedelijk uitgebreider te configureren dan een distro kastje.
[...]

Bedoel je HDMI ARC en het feit dat LG WebOS geen Kodi kan draaien :? Dat klopt! :)

Ik zou echter niet graag van HDMI ARC afhankelijk willen zijn... :X :/
Ik begreep dat vooral ARC buggy kan zijn in gebruik.
En ik ben voorstander van gebruik de smart TV zo dom mogelijk. (firmware updates zijn zo snel niet meer uitgebracht, te oud koop maar een nieuwe....., dat je al snel in de problemen komt met apps.
En ik vind mobiel android Yatse als afstandbediening erg lekker werken.
[...]

Groot gelijk! d:)b
Die broodjes zijn prima voor beetje film 2.1 surround gevoel maar als je dan even een mp3-tje muziek opzet aan zijn "echte boxen aka luidsprekers" een stuk beter..
(Niet boos worden ik weet dat flac beter is maar ik hoor t niet.)
Dus ik blijf bij mn kist met knoppen en draadjes.

[...]

Goed bezig! 8)
Zal die vera4K+ eens nauwkeuriger bekijken.

• 330d
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 06:20
Hoe kan ik de bestandsinfo zien bij filmbestanden? Op een of ander manier kreeg ik bij het bladeren door mijn contents rechtsonderin de informatie te zien zoals screenratio, audio, screenresolutie etc.
Ik had later kodi opnieuw geinstalleerd (ging wat fout bij toekennen vd bibliotheken) en toen krijg ik die info niet meer te zien.

[Voor 24% gewijzigd door 330d op 09-09-2021 17:11]

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 26-10 01:28
330d schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:08:
Hoe kan ik de bestandsinfo zien bij filmbestanden? Op een of ander manier kreeg ik bij het bladeren door mijn contents rechtsonderin de informatie te zien zoals screenratio, audio, screenresolutie etc.
Ik had later kodi opnieuw geinstalleerd (ging wat fout bij toekennen vd bibliotheken) en toen krijg ik die info niet meer te zien.
Zit ergens verstopt in de settings van de Skin/Gui die je gebruikt.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• 330d
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 06:20
Nnoitra schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:24:
[...]

Zit ergens verstopt in de settings van de Skin/Gui die je gebruikt.
idd ik zie die optie. Maar diestaat aangevinkt. Heb daarna gechecked nu geeft die wel aan, raar.

Trowuens ik probeerde een map toe te wijzen bij de categorie muziekvideos. Na een hele snelle scan gebeurd er niks. Ook bij fotos, wat doe ik verkeerd?

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik probeer met putty een libreElec nightly build te bereiken om te kijken of ik een update kan doen.
en ik krijg dit:

Wat moet ik aan of uit zetten in mn kodi settings?

2e probleem ik heb een fatal crash op een mkv type.
hardstop power reboot nodig.
vreemd genoeg het is h.264 (x264) 25fps wat exact gelijk is aan een andere video die ik wel kan kijken.
kets de ene door vidcoder heen om te zien of dit iets uit maakt. maar waarom stopt de video en t geluid gaat nog even door en dan fullstop freeze?
LibreElec kodi 19.1

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Lijkt erop dat LibreELEC oude algoritmes heeft uitgeschakeld en PuTTY geen nieuwe ondersteunt? :S

Is er geen ontwikkelversie van PuTTY beschikbaar? En anders via WSL proberen als je Win10 hebt.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ok, ssh vs ssl of zo? (ik zag wat verschil in settings. Van kodi 17.6 en v19.1.)

Hoe werkt WSL?
kan ik daar ook de
Opkg update command gebruiken.
Filezilla werkte wel overigens.
Zal ook eens kijken of putty een nieuwere versie heeft.

[Voor 13% gewijzigd door copykat op 11-09-2021 22:51]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

SSH leunt op een SSL-bibliotheek, net zoals alles wat versleutelde verbindingen maakt. WSL laat je toe Linux binnen Windows te draaien en zo kan je bv. via de commandoregel vanuit Ubuntu idd met SSH proberen.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Borromini schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:59:
SSH leunt op een SSL-bibliotheek, net zoals alles wat versleutelde verbindingen maakt. WSL laat je toe Linux binnen Windows te draaien en zo kan je bv. via de commandoregel vanuit Ubuntu idd met SSH proberen.
bleek dat ik op een oude putty versie draaide.
0.76 binnen gehaald, die opent wel.
volgende probleem is nu:
login as "root" werkt maar freezes op invoeren password. (je begrijpt ik ben niet echt een telnet expert.)
kom dus niet verder dan eerste gedeelte

port 22, SSH en Telnet.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

update:
een run van de mkv door vidcoder maakt wel dat de kodiplayer niet crashed.
wel heb ik een spdif synchronisatie issue.
bij deze versie.
dus ik probeer nogsteeds de nightlybuild (stable release bestaat niet voor cubox ) te updaten met putty.
allemaal minor issue's rest werkt prima.

Zit te bedenken, ik kan nu vertellen of de spdiff onvanger een 5.1 is of niet.
zou het beter zijn als ik een passthrough aanzet? en de reciever het ver laat uitzoeken?

[Voor 22% gewijzigd door copykat op 12-09-2021 14:56]

• nero355

nero355

copykat schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:30:
bleek dat ik op een oude putty versie draaide.
0.76 binnen gehaald, die opent wel.
Dat is ook vaak de enige oplossing, tenzij je aan de Server kant het een en ander kan aanpassen buiten SSH om :)
volgende probleem is nu:
login as "root" werkt maar freezes op invoeren password. (je begrijpt ik ben niet echt een telnet expert.)
kom dus niet verder dan eerste gedeelte

port 22, SSH en Telnet.
Telnet doen we niet meer aan dus alleen SSH als het goed is! :P

Wat voor freeze ervaar je precies :?

In principe kan het ook een Reverse DNS Lookup time-out zijn dus blijf gewoon effe wachten en kijk of er wat gebeurt na een tijdje :)

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

nero355 schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:55:
[...]

Dat is ook vaak de enige oplossing, tenzij je aan de Server kant het een en ander kan aanpassen buiten SSH om :)

[...]

Telnet doen we niet meer aan dus alleen SSH als het goed is! :P

Wat voor freeze ervaar je precies :?
ik kan niks invoeren , registreert geen keystrokes
(check zo effe of ik niet weer wat uit gezet heb.)
In principe kan het ook een Reverse DNS Lookup time-out zijn dus blijf gewoon effe wachten en kijk of er wat gebeurt na een tijdje :)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zo werkt de login standaard op Linux. Je ziet geen invoer (ook geen bolletjes of sterretjes). Paswoord invoeren en op Enter drukken.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Borromini schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:10:
Zo werkt de login standaard op Linux. Je ziet geen invoer (ook geen bolletjes of sterretjes). Paswoord invoeren en op Enter drukken.
Grappig, ik heb in mn geheugen van wel, in iedergeval een cursor die bij enter verplaatst.
Kijk zo even, ben een gerookte zalm met verse spagetti aan't maken.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wel in de grafische interface, maar niet in de commandoregel :).

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

goede nieuws t werkt (kreeg netjes een nieuw reply met "libreELEC graphic.), slechte nieuws geen update mogelijk: opkg: not found
(bedankt voor oplossen van dit problem,)

# LibreELEC (community): nightly-20210821-e41bf0f (iMX6.arm)
er is een nieuwe maar dat zou dan betekenen dat ik elke keer alles moet herinstalleren. (of misschien de backup plaatsen. (met filezilla backup van libreelec kopieren en dan nieuwe versie blazen, backup runnen, nieuwe vervangen voor oude en backup terug zetten.)

even voor mijn inzicht, zijn alleen stable releases upgradable?
(wat zou betekenen dan mn cubox altijd een issue heeft wat nooit met nieuwe releases simpel kan worden opgelost.)

audio issue, VLC heeft dit niet, dus het is een codex probleem of een spdiff out (mn cubox optische interface) of spdiff in (geen goede interactie met de coded audio van kodi) reciever probleem.
Passthrough activated in settings is geen geluid,

video freeze, een run door vidcoder (zelfde h264) 1080p verhelpt dit. (raar maar waar.)
dit kan ook de audio offset veroorzaken.

[Voor 9% gewijzigd door copykat op 12-09-2021 19:00]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik weet niet waarom je opkg maar blijft proberen, oa. OpenWrt maakt daar gebruik van, maar LibreELEC niet vziw? Je kan helemaal niks installeren in LibreELEC buiten via de Kodi UI (of Kodi-extensies manueel uitpakken via de CLI). LibreELEC is wat een 'JeOS' heet, het heeft alles wat Kodi nodig heeft standaard aan boord.

Er is een .update map in de map waar je standaard in terechtkomt als je via SSH inlogt (de homedir van de gebruiker), daar kan je bij x86 je nieuwe image in droppen, herstarten en dan werkt LibreELEC zichzelf automatisch bij. Geen idee of dat ook voor andere architecturen van toepassing is.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Borromini schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:10:
Ik weet niet waarom je opkg maar blijft proberen, oa. OpenWrt maakt daar gebruik van, maar LibreELEC niet vziw? Je kan helemaal niks installeren in LibreELEC buiten via de Kodi UI (of Kodi-extensies manueel uitpakken via de CLI). LibreELEC is wat een 'JeOS' heet, het heeft alles wat Kodi nodig heeft standaard aan boord.
eh was ik zo gewend met mn vorige versie, de GeexBox. ging er van uit dat dit op elke distro zo werkte. ben geen linux gast, gebruik het alleen. :)
Er is een .update map in de map waar je standaard in terechtkomt als je via SSH inlogt (de homedir van de gebruiker), daar kan je bij x86 je nieuwe image in droppen, herstarten en dan werkt LibreELEC zichzelf automatisch bij. Geen idee of dat ook voor andere architecturen van toepassing is.
eh je bedoelt dat ik de nieuwe image, uitgepakt? of gewoon de xxx,omg.gz? in een updatefolder kan droppen met filezilla bijv?
is daar een "how to for dummy's" van?

• nero355

nero355

copykat schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:08:
eh was ik zo gewend met mn vorige versie, de GeexBox. ging er van uit dat dit op elke distro zo werkte. ben geen linux gast, gebruik het alleen. :)
OSMC kan wat jij wil, maar ik heb geen idee of die op jouw apparaat draait... :$
eh je bedoelt dat ik de nieuwe image, uitgepakt? of gewoon de xxx,omg.gz? in een updatefolder kan droppen met filezilla bijv?
is daar een "how to for dummy's" van?
Gewoon de .tar of img.gz daar droppen en updaten inderdaad! :)

HowTo vind je op de LibreELEC Wiki : https://wiki.libreelec.tv/support/update B)

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

nero355 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:20:
[...]

OSMC kan wat jij wil, maar ik heb geen idee of die op jouw apparaat draait... :$

[...]

Gewoon de .tar of img.gz daar droppen en updaten inderdaad! :)

HowTo vind je op de LibreELEC Wiki : https://wiki.libreelec.tv/support/update B)
update (pun intended)
weer wat geleerd,
download img.gz slepen naar update folder en reboot kodi en je ziet precies wat er gebeurt en nette reboot en inderdaad nieuwe versie te zien. en update folder is weer leeg dus geen rest meuk wat mn SD vult.

of t mn problemen oplost is een tweede maar ik kan nu gewoon af en toe een update draaien.

Wereld is simpel als je het weet. 8)
Dus PuTTy als programma kan ik nu gewoon deleten? niet meer nodig?

• nero355

nero355

copykat schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:32:
Ik hou onder Windows altijd een mapje bij met daarin PuTTy en WinSCP en zo... :Y)

"You never know!" :)

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 07:00
copykat schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:32:
[...]

update (pun intended)
weer wat geleerd,
download img.gz slepen naar update folder en reboot kodi en je ziet precies wat er gebeurt en nette reboot en inderdaad nieuwe versie te zien. en update folder is weer leeg dus geen rest meuk wat mn SD vult.

of t mn problemen oplost is een tweede maar ik kan nu gewoon af en toe een update draaien.

Wereld is simpel als je het weet. 8)
De update heeft bij mij (generic) 4 dagen geduurd. Heb iedere keer gewisseld van manual naar automatic update en uiteindelijk na 4 dagen kwam hij pas.
Was wel de eerste keer bij LibreElec dat het zo lang duurde, normaal heb ik hem op de dag van de release al binnen.

who put a "stop payment" on my reality check

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:31:
[...]

De update heeft bij mij (generic) 4 dagen geduurd. Heb iedere keer gewisseld van manual naar automatic update en uiteindelijk na 4 dagen kwam hij pas.
Was wel de eerste keer bij LibreElec dat het zo lang duurde, normaal heb ik hem op de dag van de release al binnen.
ik heb geen Stable release versie die zelf update. (blijkbaar is een nightlybuild niet via LibreElec addon te updaten.) imx6 soc is niet officieel meer een supported item in hun downloadsite.
ik haal het hier vandaan.
Vandaar mijn "*gekloot*" maar de addons in kodi doen wel gewoon auto updaten.
Als ik de structuur goed begrijp is een Distro een geschreven OS voor de specifieke icset (Imx6) waar de koppeling met de Kodi software is gemaakt. De OS is de interface naar de hardware en Kodi staat daar los van. En een distro is de combinatie van de OS en Kodi.
Mijn probleem is vooral de hardware die verouderd is.
Als de Nightly builders zo vriendelijk zijn enthousiast de nieuwe Kodi releases te koppelen aan de oude infrastructuur vd imx6 kan ik t kastje blijven gebruiken totdat ie ontploft, in rook opgaat, dood neervalt. :+
(Want ik snap er helemaal niks van, totaal gebruikers kennis.)

• DaRk PoIsOn
copykat schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:25:
[...]

ik heb geen Stable release versie die zelf update. (blijkbaar is een nightlybuild niet via LibreElec addon te updaten.) imx6 soc is niet officieel meer een supported item in hun downloadsite.
ik haal het hier vandaan.
Vandaar mijn "*gekloot*" maar de addons in kodi doen wel gewoon auto updaten.
Als ik de structuur goed begrijp is een Distro een geschreven OS voor de specifieke icset (Imx6) waar de koppeling met de Kodi software is gemaakt. De OS is de interface naar de hardware en Kodi staat daar los van. En een distro is de combinatie van de OS en Kodi.
Mijn probleem is vooral de hardware die verouderd is.
Als de Nightly builders zo vriendelijk zijn enthousiast de nieuwe Kodi releases te koppelen aan de oude infrastructuur vd imx6 kan ik t kastje blijven gebruiken totdat ie ontploft, in rook opgaat, dood neervalt. :+
(Want ik snap er helemaal niks van, totaal gebruikers kennis.)
Maar, een i.MX8 of wat al werd aangegeven een vero 4k+ of gewoon een nuc is geen idee?

Wel fijn dat het nu werkt!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08:49
Meer mensen waarbij het contextmenu / longpress soms wel en soms niet alle opties heeft?
Ik wil mijn moviesetart bewerken. Dat kon voorheen door met de afstandsbediening een longpress op de betreffende movieset te doen en dan kreeg je de opties voor information (of manage?) en vandaaruit kon je dan naar de art gaan. Nu is die optie er soms wel, maar meestal gewoon niet. Ik heb het geprobeerd vanuit de filmlijst zelf, vanuit het hoofdmenu, vanuit de hubs, etc. En met de standaard skin en een andere skin. Iemand die weet waarom deze optie vaak gewoon verdwenen is?

Ik maak overigens gebruik van Kodi 19 op een Google Chromecast met Google TV.

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Zijn er nog mensen die kodi gebruiken icm retrogaming (nes,snes etc).
Heb daar waar vragen over, hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Gebruik een nvidia shield als device met kodi matrix zo uit mijn hoofd

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 10:03
G.Scholtens schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:58:
Zijn er nog mensen die kodi gebruiken icm retrogaming (nes,snes etc).
Heb daar waar vragen over, hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Gebruik een nvidia shield als device met kodi matrix zo uit mijn hoofd
Met Kodi weet ik het niet maar op de Shield is retro gaming zeker mogelijk, Kijk hier eens even :)
[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie

• Jorgen
Jorgen schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:05:
Meer mensen waarbij het contextmenu / longpress soms wel en soms niet alle opties heeft?
Ik wil mijn moviesetart bewerken. Dat kon voorheen door met de afstandsbediening een longpress op de betreffende movieset te doen en dan kreeg je de opties voor information (of manage?) en vandaaruit kon je dan naar de art gaan. Nu is die optie er soms wel, maar meestal gewoon niet. Ik heb het geprobeerd vanuit de filmlijst zelf, vanuit het hoofdmenu, vanuit de hubs, etc. En met de standaard skin en een andere skin. Iemand die weet waarom deze optie vaak gewoon verdwenen is?

Ik maak overigens gebruik van Kodi 19 op een Google Chromecast met Google TV.
Iemand een idee waar ik zou kunnen kijken? Een volledige re-install van mijn Chromecast en Kodi bracht geen verandering. Heb het idee dat ik ergens iets fout doe qua instelling, of dat het wellicht een bug is, maar ook op het Kodi forum is er nog geen reactie op deze vraag.

• nero355

nero355

Arjantje72 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:41:
Met Kodi weet ik het niet maar op de Shield is retro gaming zeker mogelijk, Kijk hier eens even :)
[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie
Met als gevolg dat hij weer teruggeslingert wordt naar dit topic, want het heeft waarschijnlijk 0,0 met de Nvidia Shield TV te maken... _O- :+

Volgens mij is trouwens dit de beste oplossing voor je Retro Gaming plezier : https://retropie.org.uk/ :*)

Dus @G.Scholtens kijk daar ook eens naar! ;)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Jorgen schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:43:
[...]
Iemand een idee waar ik zou kunnen kijken? Een volledige re-install van mijn Chromecast en Kodi bracht geen verandering. Heb het idee dat ik ergens iets fout doe qua instelling, of dat het wellicht een bug is, maar ook op het Kodi forum is er nog geen reactie op deze vraag.
Ik had ook een algehele reset doorgevoerd, om wat anders te testen eigenlijk. Maar heb zonet Kodi ook maar even op het apparaat gezet. Alles na installatie zo gelaten zoals het was, behalve dat ik binnen de instellingen de taal naar NL heb gezet en het gebruikersniveau naar Expert.

Daarop een folder toegevoegd voor "films" en op een van de toegevoegde films gaan staan. Druk op de "oké" toets en vasthouden bracht keer op keer het submenu op het scherm. Daarbinnen is de informatie keuze ook steeds beschikbaar.

Omdat jij het hebt over "filmsets" (waarbij er één of meerdere films uit een reeks beschikbaar zijn), heb ik deze instelling ook maar even geactiveerd binnen de instellingen en als ik nu op een set ga staan, houd de oké toets ingedrukt, dan ook komt een submenu tevoorschijn waarmee ik via "beheer" ook naar afbeeldingen kan gaan.

Dus wat en waarom er nu iets bij jou niet lekker werkt via de "oké" toets kan ik niet verduidelijken.

Steady as she goes...

• Jorgen
hardware-lover schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:00:
[...]

Ik had ook een algehele reset doorgevoerd, om wat anders te testen eigenlijk. Maar heb zonet Kodi ook maar even op het apparaat gezet. Alles na installatie zo gelaten zoals het was, behalve dat ik binnen de instellingen de taal naar NL heb gezet en het gebruikersniveau naar Expert.

Daarop een folder toegevoegd voor "films" en op een van de toegevoegde films gaan staan. Druk op de "oké" toets en vasthouden bracht keer op keer het submenu op het scherm. Daarbinnen is de informatie keuze ook steeds beschikbaar.

Omdat jij het hebt over "filmsets" (waarbij er één of meerdere films uit een reeks beschikbaar zijn), heb ik deze instelling ook maar even geactiveerd binnen de instellingen en als ik nu op een set ga staan, houd de oké toets ingedrukt, dan ook komt een submenu tevoorschijn waarmee ik via "beheer" ook naar afbeeldingen kan gaan.

Dus wat en waarom er nu iets bij jou niet lekker werkt via de "oké" toets kan ik niet verduidelijken.
Dank voor het testen. Wat raar dat die optie er bij jou in het menu wel is. Misschien Kodi nog maar eens resetten/herinstalleren dan maar.

• hardware-lover
  • Niet online
Jorgen schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:16:
[...]
Dank voor het testen. Wat raar dat die optie er bij jou in het menu wel is. Misschien Kodi nog maar eens resetten/herinstalleren dan maar.
Nou, eigenlijk is het wat raar dat jij die optie niet krijgt, ik weet niet anders als dat deze er is, ongeacht welk apparaat.

Steady as she goes...

• G.Scholtens
  • Nu online
Wie kan mij vertellen hoe ik een android app als widget kan instellen binnen de Arctic skin.

Wil mijn emulators ala Netflix style

• hardware-lover
  • Niet online
G.Scholtens schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:46:
Wie kan mij vertellen hoe ik een android app als widget kan instellen binnen de Arctic skin.

Wil mijn emulators ala Netflix style
Ter verduidelijking, deze versie? https://forum.kodi.tv/forumdisplay.php?fid=221

Steady as she goes...

• G.Scholtens
  • Nu online
Arctic Zephyr 2 ressurection om precies te zijn

• hardware-lover
  • Niet online
G.Scholtens schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:46:
[...]
Arctic Zephyr 2 ressurection om precies te zijn
Duidelijk.

En met de beschikbare "handleiding" is het niet voor elkaar te krijgen of waar loop je tegenaan bij het editten van het menu?

Ik zal deze later eens installeren, kijken hoe lastig het is om het naar wens aan te passen.

Edit: @G.Scholtens, ik lees dat support voor deze Arctic spinoff gestaakt is. Ontwikkelaar verwijst nu naar https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=363714 iets om rekening mee te houden wellicht?

I stopped maintaining Arctic Zephyr 2 Resurrection skin since I started new project.
It's Cosmic skin. I can't help you further because lack of time. I would recommend you to use Cosmic skin.

Edit 2: @avec_style, hopelijk blijft ie dan ondersteuning bieden voor jullie. Ik gebruik een andere skin dus zal ik er niet veel van merken ben ik bang 😉

[Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 09-10-2021 00:53]

Steady as she goes...

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:54
hardware-lover schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:57:
[...]

Duidelijk.

En met de beschikbare "handleiding" is het niet voor elkaar te krijgen of waar loop je tegenaan bij het editten van het menu?

Ik zal deze later eens installeren, kijken hoe lastig het is om het naar wens aan te passen.

Edit: @G.Scholtens, ik lees dat support voor deze Arctic spinoff gestaakt is. Ontwikkelaar verwijst nu naar https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=363714 iets om rekening mee te houden wellicht?

I stopped maintaining Arctic Zephyr 2 Resurrection skin since I started new project.
It's Cosmic skin. I can't help you further because lack of time. I would recommend you to use Cosmic skin.
Misschien dat hij er toch weer mee aan de slag gaat. Ik gebruik deze skin ook en vind het een hele goede skin.

Dit zei de ontwikkelaar in augustus :
Sorry to say but I discontinued working on this skin. I started new project, called Cosmic.
If you liked Flix view from AZ2 you may be interested to check out Cosmic skin instead.
If not, please be patient. I will back to AZ2: Resurrection as soon as I found free time. Now Cosmic is my main project.
I know you like this skin and I know about possible bugs. It will be fixed in the future. Cheers! Smile

• G.Scholtens
  • Nu online
Oké jammer dat de skin niet meer ondersteund word.

Misschien iemand anders die mij kan helpen qua andere skin?

Ik wil graag top menu met film,series en games.
Opzich niet spannend.

Maar qua games heb je verschillende android apps nodig. voor Nes,SNES, n64 etc.

Deze zou ik dus als widget eronder willen, dat je zeg maar soort Netflix menu krijgt

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:54
Om maar even terug te komen op mijn vorige post. Ik dacht dat ik arctic zephyr 2 resurrection gebruikte als skin, maar dat klopt niet.

Ik gebruik Arctic Zephyr Reloaded. Qua naam bijna hetzelfde maar toch niet helemaal. Ik vind dit een hele fijne skin. Dus mocht je gebruik maken van de resurrection skin en toch willen overstappen omdat deze niet meer ondersteund wordt, dan zou je deze nog kunnen proberen.

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=337862

• Jorgen
hardware-lover schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:16:
[...]

Nou, eigenlijk is het wat raar dat jij die optie niet krijgt, ik weet niet anders als dat deze er is, ongeacht welk apparaat.
Ik heb op het Kodi forum nog maar eens screenshots en een logfile geüploaded. Het teamlid dat er naar keek kon ook al niks vinden. Inmiddels heb ik Kodi opnieuw geïnstalleerd. Nu 19.2. Standaard skin, enkel 2 addons:

Universal movie scraper
Kodi log file uploader

Zelfde rare probleem. Soms is de optie er wel, maar tijdens de meeste sessies is die totaal verdwenen. Heel apart..

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:43
Weet iemand of het ook mogelijk is Kodi op een manier te installeren op een IPad ?

• nero355

nero355

mark1541 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:28:
Weet iemand of het ook mogelijk is Kodi op een manier te installeren op een IPad ?
Dat kan blijkbaar gewoon : https://kodi.tv/download/ios :?

• Muse
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Maar je hebt wel een jailbreak nodig, niet onbelangrijk om te vermelden lijkt me?
To install Kodi for iOS you must have a jailbroken iDevice running iOS 6.0 or higher

• mark1541
Muse schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:45:
[...]

Maar je hebt wel een jailbreak nodig, niet onbelangrijk om te vermelden lijkt me?

[...]
Hmm ben niet zo thuis in jailbreaks en de garantie vervalt ook op die manier toch ?

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 25-10 17:07

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

mark1541 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:59:
[...]

Hmm ben niet zo thuis in jailbreaks en de garantie vervalt ook op die manier toch ?
Tijd om je in te lezen: [iOS] Jailbreaken - Deel 8

Commandline FTW | Tweakt met mate

• mark1541
[...]

[...]
Lees hier wel wat cydiacloud maar dan moet je 10 euro eenmalig betalen betalen ?
Is dat vertrouwd?

https://www.cydiacloud.com/

[Voor 4% gewijzigd door mark1541 op 21-10-2021 17:49]

• nero355

nero355

Geen idee, want hier staat dat het ook zonder kan : https://kodi.wiki/view/HOW-TO:Install_Kodi_for_iOS :?

/EDIT :
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:46:
Alleen moet je dan wel om de 7 dagen kodi opnieuw installeren. Denk niet dat hij daar iets mee opschiet
Weten we dat ook weer! :)

[Voor 30% gewijzigd door nero355 op 25-10-2021 15:28]

• DaRk PoIsOn
Alleen moet je dan wel om de 7 dagen kodi opnieuw installeren. Denk niet dat hij daar iets mee opschiet

• Muse
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:46:
[...]

Dat zou voor mij in ieder geval geen optie zijn. En er staat zelfs bij dat het geen makkelijke route is.
Ik heb op mijn iPad ook nog nooit een jailbreak gedaan, dus daar weet ik ook niets van.

Maar als Kodi installeren zo omslachtig wordt, dan blijf ik er liever van weg. Komt wel bij dat ik geen behoefte heb om Kodi op de iPad te gebruiken. Ik gebruik het alleen op de Shield bij de tv en op mijn laptop.

• mark1541
Muse schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:24:
[...]

Dat zou voor mij in ieder geval geen optie zijn. En er staat zelfs bij dat het geen makkelijke route is.
Ik heb op mijn iPad ook nog nooit een jailbreak gedaan, dus daar weet ik ook niets van.

Maar als Kodi installeren zo omslachtig wordt, dan blijf ik er liever van weg. Komt wel bij dat ik geen behoefte heb om Kodi op de iPad te gebruiken. Ik gebruik het alleen op de Shield bij de tv en op mijn laptop.
Jammer had graag zo ook af en toe m’n iPad erbij willen pakken als de tv weer eens bezet is

• kuka
  • Laatst online: 27-10 14:26
Ik heb een Nvidia Sield TV Pro met Kodi 19.2 Ik heb diverse handleidingen gevolgd om een mediabibliotheek aan te maken. Het lukt mij niet om al deze stappen goed te doorlopen. Sommige add-ons moet ik toevoegen aan de video add-ons maar die optie heb ik op dat moment bijv. niet. Ik heb al veel zitten zoeken maar krijg het niet gevonden. Veel handleidingen zijn veroudert voor bijv. Kodi 17. Kan iemand mij een tip geven via een link of youtube filmpje hoe dit stap voor stap goed wordt beschreven of uitgelegd. Heel veel dank.

* Inmiddels geupdate naar 19.3 maar zelfde resultaat.

Xbox Series X "The Tower Of Power"

• hardware-lover
  • Niet online
kuka schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:40:
Ik heb een Nvidia Sield TV Pro met Kodi 19.2 Ik heb diverse handleidingen gevolgd om een mediabibliotheek aan te maken. Het lukt mij niet om al deze stappen goed te doorlopen. Sommige add-ons moet ik toevoegen aan de video add-ons maar die optie heb ik op dat moment bijv. niet. Ik heb al veel zitten zoeken maar krijg het niet gevonden. Veel handleidingen zijn veroudert voor bijv. Kodi 17. Kan iemand mij een tip geven via een link of youtube filmpje hoe dit stap voor stap goed wordt beschreven of uitgelegd. Heel veel dank.

* Inmiddels geupdate naar 19.3 maar zelfde resultaat.
De update naar 19.3 is er eigenlijk omdat 19.2 issues had op Xbox volgens mij, voor Android voegt de update niet veel toe. https://nl.hardware.info/...vooral-bugfixes-voor-xbox

Je hebt na installatie geen extra videoaddons nodig voor het aanmaken van een media blibliotheek. Je geeft echter niet aan wat voor media je toe wilt voegen en waar dit is opgeslagen, daarom eerst maar wat algemene info.

https://kodi.wiki/view/Adding_video_sources

Steady as she goes...

• kuka
  • Laatst online: 27-10 14:26
hardware-lover schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:27:
[...]

De update naar 19.3 is er eigenlijk omdat 19.2 issues had op Xbox volgens mij, voor Android voegt de update niet veel toe. https://nl.hardware.info/...vooral-bugfixes-voor-xbox

Je hebt na installatie geen extra videoaddons nodig voor het aanmaken van een media blibliotheek. Je geeft echter niet aan wat voor media je toe wilt voegen en waar dit is opgeslagen, daarom eerst maar wat algemene info.

https://kodi.wiki/view/Adding_video_sources
Het gaat hoofdzakelijk om eigen gemaakte video's en foto's. Natuurlijk ook wat gedownloade films voor de kids. Het staat op een NAS of externe HDD. In Kodi zie ik deze HDD's allemaal dus qua netwerk is het ok.

Ik ga er vanavond mee aan de slag. Bedankt alvast.

[Voor 3% gewijzigd door kuka op 27-10-2021 13:47]

Xbox Series X "The Tower Of Power"

• hardware-lover
  • Niet online
kuka schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:46:
[...]
Het gaat hoofdzakelijk om eigen gemaakte video's en foto's. Natuurlijk ook wat gedownloade films voor de kids. Het staat op een NAS of externe HDD. In Kodi zie ik deze HDD's allemaal dus qua netwerk is het ok.

Ik ga er vanavond mee aan de slag. Bedankt alvast.
Dan zou de Wiki grotendeels moeten kunnen volstaan lijkt me. Rustig op het gemak doornemen.

Steady as she goes...

• oef!
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 27-10 21:45
Zijn er meer mensen die issues hebben met 19.3 op Xbox? Mijn oude 18.x installatie had issues na de update dus die heb ik verwijderd.

Het voornaamste issue wat ik nu heb is dat ik geen SMB bronnen meer toe kan voegen, ook niet via add-ons.

Sjeesh, het blijkt dat SMB (en SFTP) standaard uitgeschakeld is en ingeschakeld moet worden via My Add-ons. Hoe komen ze er op.

[Voor 21% gewijzigd door oef! op 27-10-2021 20:10]

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
heeft kodi een volledige ondersteuning op de xbox series x?

• oef!
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 27-10 21:45
Farabi schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:59:
heeft kodi een volledige ondersteuning op de xbox series x?
Momenteel zijn er issues met add-ons maar in principe kun je Kodi gewoon installeren via de Store.

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
oef! schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:09:
[...]

Momenteel zijn er issues met add-ons maar in principe kun je Kodi gewoon installeren via de Store.
werken 4k hdr videobestanden via externe usb hdd?

• hardware-lover
  • Niet online
oef! schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:56:
Zijn er meer mensen die issues hebben met 19.3 op Xbox? Mijn oude 18.x installatie had issues na de update dus die heb ik verwijderd.

Het voornaamste issue wat ik nu heb is dat ik geen SMB bronnen meer toe kan voegen, ook niet via add-ons.

Sjeesh, het blijkt dat SMB (en SFTP) standaard uitgeschakeld is en ingeschakeld moet worden via My Add-ons. Hoe komen ze er op.
Dat laatste is mij simpelweg niet eerder opgevallen omdat ik gebruik maak van het NFS protocol.

V.w.b. SMB en Kodi Matrix; https://kodi.wiki/view/SMB

Steady as she goes...

Pagina: 1 ... 43 44 45 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee