Mijn probleem met de ziggo addon op mijn intel nuc is opgelost door een lid van github.
Werkt nu super....kan weer alles kijken.
Mooi zo. Weet je nu ook waar het probleem door veroorzaakt werd?Theodor schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:16:
Mijn probleem met de ziggo addon op mijn intel nuc is opgelost door een lid van github.
Testing, one, two ...
Op Leia? Bij mij geeft hij nog steeds sharedprofileid als error.Theodor schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:16:
Leia word niet meer ondersteund...DappereDodo schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:45:
[...]
Op Leia? Bij mij geeft hij nog steeds sharedprofileid als error.
Gewoon Pi-Hole draaien en het daarop aanpassen voor je hele netwerk!Theodor schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:44:
Overgenomen van github ...
You have to edit the hosts file, in Windows it's "C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts"
The add "95.101.21.123 obo-prod.oesp.ziggogo.tv" to it, after that open "cmd" and enter "ipconfig /flushdns".
In linux it's "/etc/hosts" but if you're using LibreELEC/CoreELEC, it's probably a "read only" file system.
Maybe configuring another dns server will work either. Would be best to edit the code, so it will use an alternative dns server to resolve the domainname I think, I will look at it shortly
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Altijd nog beter dan Kodi erop draaien!Theodor schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:30:
Daar ga je toch geen raspberry voor aanschaffen....
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
[ Voor 44% gewijzigd door Theodor op 30-03-2021 01:42 ]
Tja, als je meerdere Kodi instances draait dan is dat wel de ideale oplossing!Theodor schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 00:46:
En dan je hebt niks bijgedragen aan het probleem en komt dan pi-hole en zo voort ja zo kan ik ook op een topic duiken....
Commandline FTW | Tweakt met mate
Gek idee :The_FrankO schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:49:
Of eventueel een tip om meerdere skins te proberen/bekijken zonder mijn Kodi install te vervuilen?
Ik gebruik een Nvidia Shield 2019 ProBushWhacker schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:29:
[...]
Welke hardware gebruik je?
Op een RPi2 moet hij nogal vaak bufferen.
Hmm... ik had stiekem de hoop dat jij een nóg betere oplossing weet!Hero of Time schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:49:
@nero355, nice, die moet ik onthouden voor wanneer ik een nieuwe htpc ga bouwen en KDE als DE ga draaien. Heb nu nog Xfce met Compiz.
Nouveau is gewoon onbruikbaar voor mij vanwege de GT 1030 die in de HTPC zit en zou heel misschien een beetje redelijk werken i.c.m. de veel oudere GT 630 die ik nog heb als reserve wat betreft decoding/acceleratieZelf van het weekend (weer) geprobeerd om hw decoding met nouveau aan de praat te krijgen. Helaas, het beeld blijft zwart. En als ik mpv forceer vaapi te gebruiken, wordt het groen en zie je lichtjes de video er doorheen. Oftewel: het werkt niet. Het schijnt ook vpdau te kunnen doen, maar dat blieft Kodi niet, ik kan niet kiezen tussen de twee. Dat moet dan via variabelen gaan waarschijnlijk, maar aangezien vaapi niet fatsoenlijk werkt, heb ik heel erg m'n twijfels of vdpau wel gaat werken. Zou net zo goed kunnen dat het een vertaalslag gebruikt om van vdpau naar vaapi te gaan en dan werkt het uiteraard nog niet.
Voor KDE heb ik nog weinig zinvols voor je, want ik gebruik dat momenteel alleen op m'n werk pc en daar doe je niet zo snel iets met multimedia. Hooguit muziek afspelen, maar dat doe je niet in full screen en heeft al helemaal geen last van tearing.nero355 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:07:
[...]
Hmm... ik had stiekem de hoop dat jij een nóg betere oplossing weet!
Jij denkt dat het met je GT630 beter zou gaan werken? Veel succes, maar je bent gedoemd om te falen. Want als het met mijn GT610 niet werkt, heb ik er een enorm hard hoofd in dat het met een GT630 wel zou werken.[...]
Nouveau is gewoon onbruikbaar voor mij vanwege de GT 1030 die in de HTPC zit en zou heel misschien een beetje redelijk werken i.c.m. de veel oudere GT 630 die ik nog heb als reserve wat betreft decoding/acceleratie
Andersom bestaat ook! Maar het zijn vertalingen en die werken natuurlijk nooit 1:1. De Arch wiki vermeld dit ook, het is basis functionaliteit dat geboden wordt, maar geen garantie dat het werkt. En dat blijkt ook als ik VAAPI probeer met de nVidia driver: doet 't niet. Het kan de driver niet vinden (logisch) en als je een andere opgeeft die het mogelijk wel zou kunnen doen, dan zie je hetzelfde: kan driver niet vinden. Want de packages die ik geïnstalleerd heb lijken niet de juiste libraries mee te leveren. Of het gaat hoe dan ook niet werken met de gesloten driver (wat ik logischer zou vinden).Wat ik ook zag tijdens al mijn gepruts is dat er een of ander VDPAU naar VAAPI stukje software bestaat, maar wat die precies doet en of je daar wat aan hebt ?! Geen idee!
De nieuwe computers die ik ga bouwen in de toekomst zullen gebaseerd worden op de Zen 3+ architectuur, want die zal de Navi2 GPU bevatten. de huidige Zen APUs hebben nog Vega, maar die in 2022 uit moeten komen zouden dus Navi2 moeten bevatten.Eigenlijk is het mooiste om gewoon een recente Intel of AMD APU/iGPU te pakken en daarmee alles te doen, want dan ben je van al het Nvidia gerelateerde gezeik af net als toekomstige mogelijke incompatibiliteits toestanden als je Kodi gebruikt, want die zijn heel erg bezig met de Nvidia support te laten vallen in één van de toekomstige versies!
Zou te maken hebben met GBM/V4L2 support en het niet willen ondersteunen van die standaarden door Nvidia of zoiets...
LOL!Hero of Time schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:53:
Voor KDE heb ik nog weinig zinvols voor je, want ik gebruik dat momenteel alleen op m'n werk pc en daar doe je niet zo snel iets met multimedia. Hooguit muziek afspelen, maar dat doe je niet in full screen en heeft al helemaal geen last van tearing.
Dat soort dingen kwam ik dus ook tegen, maar had ik echt helemaal geen zin!Ik heb wel een paar xorg.conf settings op m'n htpc om dit te verminderen. Het gebeurt nog wel, maar het valt mij niet direct op, op een storende manier.
Dat Compiz nog bestaat wist ik niet eens! THE CUBE leeft!!!Compiz, ook een compositing window manager, heeft hier iig geen last van. Die doet waarschijnlijk andere dingen dan Kwin.
Dan moeten ze de Nouveau Wiki eens gauw bijwerken!Jij denkt dat het met je GT630 beter zou gaan werken? Veel succes, maar je bent gedoemd om te falen. Want als het met mijn GT610 niet werkt, heb ik er een enorm hard hoofd in dat het met een GT630 wel zou werken.
Ik heb nog steeds iets geks als ik een bepaald bestand afspeel die in een .wmv container zit met H.264 als codec als het goed is, maar dat laat ik maar effe voor wat het is en geef gewoon Nvidia/VDPAU de schuld voorlopig...Met de nouveau driver heb je zowel VAAPI als VPDAU support, maar Kodi wil zonder speciale handelingen alleen VAAPI gebruiken. En mpv probeert het, maar faalt als je het forceert. Met mijn test was het dus groen met glitches in het beeld als ik VAAPI opgaf en geen versnelling als ik VDPAU wilde. Beeld was er wel prima, maar heb je dus weinig aan als het alsnog via de cpu gaat.
Mja, een 2200G/500GE of iets van Intel in die range of zo vind ik ook helemaal prima, maar ik laat het lekker zo voorlopig en kijk wel weer een keer wat het wordt als het tijd wordt om te upgradenDe nieuwe computers die ik ga bouwen in de toekomst zullen gebaseerd worden op de Zen 3+ architectuur, want die zal de Navi2 GPU bevatten. de huidige Zen APUs hebben nog Vega, maar die in 2022 uit moeten komen zouden dus Navi2 moeten bevatten.
Reden hiervoor is dat ik het wel een beetje gehad heb met de gesloten nVidia driver. M'n kaarten zitten al in legacy en heb al een paar keer gehad dat ik een oudere kernel moest blijven gebruiken zodat ik iig nog een GUI had, want de kernel module wilde niet meer compilen.
Valt wel mee. Je moet voor de gesloten driver toch een xorg.conf maken, wat maakt het dan uit dat je nog 2 of 3 'Option' regels er aan toevoegt?nero355 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:03:
[...]
Dat soort dingen kwam ik dus ook tegen, maar had ik echt helemaal geen zin!
Het moet gewoon Aan/Uit kunnen indien nodig en dit was de simpelste oplossing naar mijn mening
[...]
Dat Compiz nog bestaat wist ik niet eens! THE CUBE leeft!!!
Kwam wel allerlei berichten tegen dat Compton erg goed zou werken als workaround, maar vooral i.c.m. Xfce en niet KDE of desnoods Gnome...
Nou, het is meer dat vainfo en vdpauinfo netjes aangeven dat er versnelling is, maar in de praktijk lukt het niet. Dit heeft voornamelijk met firmware te maken. Die kan je dan weer wel via een python script uit de gesloten driver halen, maar de output in de terminal over mismatches en whatnot doet mij vermoeden dat het niet werkt zoals het zou moeten. Dus, geef nVidia maar weer de schuld hiervoor. Nouveau kan het prima aan, maar je hardware moet het ook snappen met de brakke firmware die je op een reverse-engineered manier moet verkrijgen.[...]
Dan moeten ze de Nouveau Wiki eens gauw bijwerken!
Waarom zou je in vredesnaam in een video container van 30 jaar geleden een hedendaagse codec plaatsen? Is dat überhaupt mogelijk? Beetje hetzelfde idee als H.265 HEVC in een .avi proppen. Ben je wel lekker bij je hoofd als je dat doet?[...]
Ik heb nog steeds iets geks als ik een bepaald bestand afspeel die in een .wmv container zit met H.264 als codec als het goed is, maar dat laat ik maar effe voor wat het is en geef gewoon Nvidia/VDPAU de schuld voorlopig...
Ik zou in theorie naar Intel kunnen met m'n htpc, maar dan moet ik de processor weer vervangen en die had ik juist geüpgradede naar een i5 (zonder iGPU) ipv de slappe Pentium G. Het performanceverschil van de CPU was goed te merken, dus ik ga echt niet terug naar zo'n traag prut ding.[...]
Mja, een 2200G/500GE of iets van Intel in die range of zo vind ik ook helemaal prima, maar ik laat het lekker zo voorlopig en kijk wel weer een keer wat het wordt als het tijd wordt om te upgraden
Oude informatieHero of Time schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:10:
Valt wel mee. Je moet voor de gesloten driver toch een xorg.conf maken, wat maakt het dan uit dat je nog 2 of 3 'Option' regels er aan toevoegt?
offtopic:
Psst, dat heeft Kwin ook. Het is dus nooit dood geweest.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat niet eens heb geprobeerd na het lezen van de Nouveau WikiNou, het is meer dat vainfo en vdpauinfo netjes aangeven dat er versnelling is, maar in de praktijk lukt het niet. Dit heeft voornamelijk met firmware te maken. Die kan je dan weer wel via een python script uit de gesloten driver halen, maar de output in de terminal over mismatches en whatnot doet mij vermoeden dat het niet werkt zoals het zou moeten. Dus, geef nVidia maar weer de schuld hiervoor. Nouveau kan het prima aan, maar je hardware moet het ook snappen met de brakke firmware die je op een reverse-engineered manier moet verkrijgen.
Het bestand is dan ook vreselijk oud en stamt op de opkomst van H.264 en VC-1 en zo...Waarom zou je in vredesnaam in een video container van 30 jaar geleden een hedendaagse codec plaatsen? Is dat überhaupt mogelijk? Beetje hetzelfde idee als H.265 HEVC in een .avi proppen. Ben je wel lekker bij je hoofd als je dat doet?
En Windows Media Video was nou niet het meest stabiele formaat wat er bestond. Ik had verwacht dat het rond de divx/xvid tijd wel dood zou zijn.
Mijn G1820 voldoet voorlopig prima!Ik zou in theorie naar Intel kunnen met m'n htpc, maar dan moet ik de processor weer vervangen en die had ik juist geüpgradede naar een i5 (zonder iGPU) ipv de slappe Pentium G. Het performanceverschil van de CPU was goed te merken, dus ik ga echt niet terug naar zo'n traag prut ding.
Dat is mogelijk. Gan naar instellingen -> library - > opschonen bibliotheek.warp232 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:06:
heb al even zitten zoeken in de instellingen maar vooralsnog niet gevonden.... is er een methode om verwijderde items weg te doen uit de bibliotheek?
ik speel af van op een ssd en verwijder zaken die bekeken zijn
ik heb vb aan de basis films a, b, c en d
ik verwijderd a en b en zet ook e en f op de schijf. zou willen hebben dat enkel c, d, e en f in de bibliotheek staan maar nu staan ook nog de verwijderde a en b ertussen
alvast bedankt!
morgen eens proberen, bedankt!avec_style schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:14:
[...]
Dat is mogelijk. Gan naar instellingen -> library - > opschonen bibliotheek.
(ik doe dit even uit mijn hoofd dus het kan iets afwijken, maar het zal er niet veel naast zitten)
Je geeft niet aan hoe die SSD beschikbaar is voor Kodi (intern < lees vaste opslag of extern < lees verwijderbare opslag). Indien als verwijderbare opslag, zorg dan eerst dat deze is aangesloten en door Kodi gezien wordt, anders wordt je gehele bibliotheek opgeschoond en blijft er niets meer overwarp232 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:06:
heb al even zitten zoeken in de instellingen maar vooralsnog niet gevonden.... is er een methode om verwijderde items weg te doen uit de bibliotheek?
ik speel af van op een ssd en verwijder zaken die bekeken zijn
ik heb vb aan de basis films a, b, c en d
ik verwijderd a en b en zet ook e en f op de schijf. zou willen hebben dat enkel c, d, e en f in de bibliotheek staan maar nu staan ook nog de verwijderde a en b ertussen
alvast bedankt!
Testing, one, two ...
Zit die in de standaar Kodi repo?The_FrankO schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:12:
Je kunt ook kijken naar de addon AfterWatch. Die geeft je de mogelijkheid om direct te verwijderen nadat je klaar bent met kijken. Die kan het daarna ook uit je bibliotheek halen.
oeps best dat ik dit lees, moet ik nakijken. heb niet aan de basisinstellingen veranderd op dit vlak in kodi. gebruik die externe schijf quasi als een usb, bekijken verwijderen, nieuwe stuff, bekijken verwijderen etchardware-lover schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 23:11:
[...]
Je geeft niet aan hoe die SSD beschikbaar is voor Kodi (intern < lees vaste opslag of extern < lees verwijderbare opslag). Indien als verwijderbare opslag, zorg dan eerst dat deze is aangesloten en door Kodi gezien wordt, anders wordt je gehele bibliotheek opgeschoond en blijft er niets meer over
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Wat wil je gaan gebruiken als bron voor de PVR addon?Videopac schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:33:
Wat is een goede PVR toevoeging? Ik heb nu nog geen PVR geïnstalleerd en ik zie 23 keuzes bij de toevoegpagina.
Testing, one, two ...
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Staat dit aan : https://kodi.wiki/view/Se...just_display_refresh_rateTheodor schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:04:
Kodi versie 19.1 (gebruik al jaren kodi) maar ik heb veel last van micro stutter.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Theodor schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:47:
Ja snap er ook niks meer van,net nog getest maar niks nog altijd dat micro gestutter.
Misschien moeten jullie de buffer van Kodi effe vergrotenArgarath schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:43:
Heb sinds de laatste updates van Kodi ook last van micro stutter op mijn Shield Pro 2019. Overigens lijkt het erop dat wanneer ik film/serie even op pauze zet en dan weer afspeel, het probleem weg is.
Ik heb de advancedsettings.xml al aangepast, maar maakt geen verschil. Het lijkt dus op een buffer dingetje, maar dat pauzeren kun je een seconde doen en dan is het opgelost. Dus dat is het toch niet echt.
Dat is eigenlijk ook wel raar, maar goed... het zijn toch een stelletje XBMC verraders daar dus dat boeit verder niet!Net plex getest en die doet het wel maar helaas geen hdr.
Dat dus al gedaan, met het aanpassen van de advancedsettings.xml. Helaas maakt dat geen verschil.nero355 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:57:
[...]
[...]
Misschien moeten jullie de buffer van Kodi effe vergroten
Staat ook ergens op hun Wiki...
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
is dit inmiddels opgelost? Krijg dit niet werkendSnippertje schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:21:
[...]
Bedoel je met Ziggo en PVR? Ik heb hetzelfde. Staat ondertussen op de github als issue.
[Afbeelding]
Netwerksnelheid lijkt me prima, want via mijn HTPC werkt het prima.Hero of Time schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:49:
Eerste waar ik aan denk is netwerksnelheid wel voldoende om de content vloeiend in de buffer te houden, of dat het niet verzadigd genoeg is en dus de stotter is om de buffer weer te vullen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <advancedsettings> <gui> <algorithmdirtyregions>0</algorithmdirtyregions> </gui> <cache> <buffermode>1</buffermode> <memorysize>139460608</memorysize> <readfactor>20</readfactor> </cache> </advancedsettings> |
[ Voor 23% gewijzigd door JunkO op 02-08-2021 12:05 ]
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Je zult meemaken dat sommig media mogelijk niet in de juiste refreshrate zal worden afgespeeld via Kodi, of dat een "probleem" is kan jij echter alleen zelf bepalen. Optimaal is het beslist niet, dat zonder twijfel.JunkO schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:57:
[knip]
Ik lees her en der iets over een mogelijk niet werkende Auto frame-rate switching in deze box, kom ik nu in de problemen met het afspelen van bepaalde content?
Testing, one, two ...
Bedankt voor je antwoord. Ik heb ondertussen de app "Auto Frame Rate Daemon" gevonden waarmee het tóch gewoon mogelijk zou zijn, dus ik ga me daar even verder in verdiepen.hardware-lover schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:23:
[...]
Je zult meemaken dat sommig media mogelijk niet in de juiste refreshrate zal worden afgespeeld via Kodi, of dat een "probleem" is kan jij echter alleen zelf bepalen. Optimaal is het beslist niet, dat zonder twijfel.
Er zijn andere Android (TV) boxjes waarbij AFR ook niet bij iedere app beschikbaar is, maar deze staan het dan nog wel toe binnen Kodi. Dan kun je wel meerdere resoluties en frequenties whitelisten binnen Kodi en dan is AFR ook beschikbaar (Mi Box S, Shield, enz.).
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Ik ben benieuwd, laat nog maar weten wat die brengt?JunkO schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:56:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Ik heb ondertussen de app "Auto Frame Rate Daemon" gevonden waarmee het tóch gewoon mogelijk zou zijn, dus ik ga me daar even verder in verdiepen.
Testing, one, two ...
Dan heb je zo'n mooie TV en dan ga je rommelen met zo'n in elkaar gehackte box van Banggood en dergelijken... zonde!JunkO schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:57:
Ik heb sinds vorige week een nieuwe tv (LG OLED65C1) en gebruik een Beelink GT King Android box met Kodi om films en series te kijken.
Nog nooit van gehoord!Nu begreep ik dat het zinvol is om bepaalde resoluties te 'whitelisten' zodat Kodi beter om kan gaan met de hoge 4K resoluties, dat klopt toch?
Het ligt eraan wat je precies hebt gekocht en ik vrees dat het dus om een gemodificeerde Android gaat en geen Android TV zoals het hoort...Ik heb de setting “Adjust display refresh rate” naar “On start/stop” gezet.
Nu is het zo dat ik onder de optie Whitelist maar één resolutie heb staan, 1920x1080 60hz. Dit terwijl mijn box veel meer verschillende resoluties aankan:
Niet mijn box, maar een voorbeeld:
[Afbeelding]
Je beeld zal gewoon niet vloeiend zijn, maar voor de rest zou het allemaal zomaar eens gewoon kunnen werken...Ik lees her en der iets over een mogelijk niet werkende Auto frame-rate switching in deze box, kom ik nu in de problemen met het afspelen van bepaalde content?
Zoiets is er ook voor Android TV en onlangs is men daar zelfs met een ingebouwde variant bezig geweest dus grote kans dat je inderdaad geen officiëel Android TV kastje hebt gekocht!JunkO schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:56:
Ik heb ondertussen de app "Auto Frame Rate Daemon" gevonden waarmee het tóch gewoon mogelijk zou zijn, dus ik ga me daar even verder in verdiepen.
Zie: https://discourse.osmc.tv...nd-related-settings/83919Nog nooit van gehoord!
[ Voor 5% gewijzigd door JunkO op 02-08-2021 16:59 ]
Dat betekent dus wel dat bepaalde dingen weleens anders kunnen uitpakken dan gewenst... nu of in de toekomst...JunkO schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:54:
@nero355 het is ook geen "officiele" Android TV box en daar heb ik ook heel bewust voor gekozen. Ik wil namelijk gewone Android apps kunnen draaien
Ik ook, maar dat houdt me niet tegen om een Nvidia Shield TV als veredeld Kodi kastje te gebruiken!en daarnaast vind ik de interface van Android TV helemaal niks.
Het gaat niet om jou : Het gaat om de fabrikanten!En "zoals het hoort?", mag ik dat zelf wel even bepalen.
Tot nu toe blijkbaarEn je kunt wel met een bult dedain over een "in elkaar gehackte box uit China" praten, maar ik gebruik deze box nu al 2 jaar, en andere boxjes de jaren daarvoor, naar volle tevredenheid, nooit ergens problemen mee gehad.
Meten is weten!Ik vroeg mij enkel af of ik mogelijk tegen problemen aan zou kunnen lopen, aangezien ik nooit een 4K tv heb gehad met HDR en die hele mikmak.
Interessant!
Tja, de keuze is reuze en als je hier kijkt : https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916De Beelink is klein, ontzettend krachtig en ondersteund bijna alles, dus waarom meteen iets anders kiezen.
Waarom Kodi niet installeren op je LG TV?JunkO schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:57:
Ik heb sinds vorige week een nieuwe tv (LG OLED65C1)
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Android TV werkt anders perfect op mijn Sony OLED TV en Kodi ook.JunkO schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:54:
@nero355 het is ook geen "officiele" Android TV box en daar heb ik ook heel bewust voor gekozen. Ik wil namelijk gewone Android apps kunnen draaien en daarnaast vind ik de interface van Android TV helemaal niks.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Omdat WebOSHereIsTom schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:30:
Waarom Kodi niet installeren op je LG TV?
Oja
Die Shield gaat er misschien ooit nog komen, maar ik werk gewoon liever met een normale tablet lay-out ipv Android TV.Ik ook, maar dat houdt me niet tegen om een Nvidia Shield TV als veredeld Kodi kastje te gebruiken!
Dat is zeker waar, maar daarom heb ik van tevoren ook goed onderzoek gedaan en draai ik een custom ROM op de Beelink waardoor problemen zoveel mogelijk vermeden worden.Het gaat niet om jou : Het gaat om de fabrikanten!
Die rommelen teveel met van alles en maken het alleen maar misleidend/verwarrender voor de consumenten...
So far, so good! Enkel bij het afspelen van 25fps video's op Youtube is er soms wat jutter te zien, maar dat ligt ook aan de tv en motion instellingen.Meten is weten!
Nou ja... testen in dit geval
Tot nu toe nog niet super veel getest via Kodi, maar ik merk het vanzelf.Interessant!
Maar heel eerlijk gezegd iets waar je pas aan moet beginnen NADAT je problemen ervaart of niet tevreden bent met de beeldkwaliteit
Die thread ken ik inderdaad wel en ben me dan ook zeker bewust van de nadelen van sommige boxjes.Tja, de keuze is reuze en als je hier kijkt : https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916
Dan zal je ook zien dat elk apparaat wel een of ander nadeel heeft dus er zal altijd een reden blijven om wel apparaat X en niet apparaat Y te kiezen
Dat gaat inderdaad niet bij een LG. Het smart gedeelte van een tv vermijd ik liever, de tv moet een mooi beeld geven that's it. Media en audio heb ik aparte apparatuur voor die daar veel beter in zijn.HereIsTom schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:01:
[...]
OjaLG heeft WebOS, daarom heb ik ook een Sony
[ Voor 8% gewijzigd door JunkO op 03-08-2021 11:20 ]
Ik weet het niet maar het smart gedeelte van mijn Sony TV draait beter dan welke box dan ook.[b]JunkO schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:15:[/
Dat gaat inderdaad niet bij een LG. Het smart gedeelte van een tv vermijd ik liever, de tv moet een mooi beeld geven that's it. Media en audio heb ik aparte apparatuur voor die daar veel beter in zijn.
Alle apps in rijtjes en kolommen? Dat kan simpel gerealiseerd worden binnen Android TV middels één simpel appje. Het appje gebruik ik af en toe omdat Android TV sommige sideloaded apps niet laat zien (voldoen niet aan de Android TV standaard maar werken wel).JunkO schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:15:
[quote]nero355 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:58:
Die Shield gaat er misschien ooit nog komen, maar ik werk gewoon liever met een normale tablet lay-out ipv Android TV.
[knip]
Testing, one, two ...
Ik spreek je wel weer als je TV over een aantal jaar outdated raakt en je zelf ook ineens een Nvidia Shield TV wil kopen, omdat die dan nog steeds wordt ondersteund!HereIsTom schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:29:
Ik weet het niet maar het smart gedeelte van mijn Sony TV draait beter dan welke box dan ook.
O.a. met Kodi nog geen enkel probleem gehad en ook veel fijner dan met die losse kastjes en dito afstandsbedieningen.
[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 03-08-2021 16:28 ]
Valt wel mee, de oude Sony doet het nu ook al zes jaar, je moet nog maar afwachten of de Shield het dan ook nog doet en anders kun je dan toch als nog een boxje er aan hangen.nero355 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:30:
[...]
Ik spreek je wel weer als je TV over een aantal jaar outdated raakt en je zelf ook ineens een Nvidia Shield TV wil kopen, omdat die dan nog steeds wordt ondersteund!
[ Voor 16% gewijzigd door HereIsTom op 03-08-2021 18:51 ]
Wat draait er voor OS versie op de 6 jaar oude Sony?HereIsTom schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:47:
[...]
Valt wel mee, de oude Sony doet het nu ook al zes jaar, je moet nog maar afwachten of de Shield het dan ook nog doet en anders kun je dan toch als nog een boxje er aan hangen.
Ik heb al veel boxen gehad die korter meegingen, alleen de Shield houdt het iets langer vol.
[knip]
Testing, one, two ...
Android TV, ja de Shield is de enige die het ook 6 jaar al vol houd.hardware-lover schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:38:
[...]
Wat draait er voor OS versie op de 6 jaar oude Sony?
Je weet dat de Shield ook al in 2015 beschikbaar was en nog steeds van OS updates wordt voorzien, met zijn leeftijd van eveneens 6 jaar?
Ja, maar welke ATV OS versie staat er op de Sony?HereIsTom schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:19:
[...]
Android TV, ja de Shield is de enige die het ook 6 jaar al vol houd.
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 03-08-2021 22:36 ]
Testing, one, two ...
9hardware-lover schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:22:
[...]
Ja, maar welke ATV OS versie staat er op de Sony?
nieuws: Sony brengt Android 9 uit voor veel tv's die uitkwamen in vorige vier...
[ Voor 91% gewijzigd door hardware-lover op 11-08-2021 21:53 . Reden: I called your bluff... ]
Testing, one, two ...
Ik had mijn W10 Kaby Lake HTPC met Kodi al even niet meer gebruikt maar dat van die kleuren is me eigenlijk destijds niet zo opgevallen.Theodor schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:02:
Intel NUC Kit NUC8i3BEH Windows 10 kodi 19.1 ben er al een tijdje mee bezig en ik krijg de kleuren maar niet goed in Kodi.
De Intel drivers voor de gpu daar word ik ook niet vrolijk van,vind het maar moeilijk instellen.Vooral de huidskleur valt vies tegen in Kodi.
En er is een groot verschil als ik een film via usb naar tv afspeel dus zonder kodi,dan zijn de kleuren wel ok.
Weet iemand waar ik op moet letten?
Testing, one, two ...
Even de @GroteBozewolf wakker makenCorran schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:58:
Is er een bestand met alle Retrospect Favourites? Ik heb een flink aantal NPO programmas hieronder staan en wil deze graag naar een andere pc overzetten.
Met de hand gaat dat echt lang duren (ook omdat via Search alleen afleveringen worden gevonden en ze op die manier niet aan de Favourites zijn toe te voegen).
Ik heb gezocht in AppData\Roaming\Kodi\addons\plugin.video.retrospect\ maar dan kan ik helaas niks vinden.
Testing, one, two ...
Die zijn er zeker:Corran schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:58:
Is er een bestand met alle Retrospect Favourites? Ik heb een flink aantal NPO programmas hieronder staan en wil deze graag naar een andere pc overzetten.
Met de hand gaat dat echt lang duren (ook omdat via Search alleen afleveringen worden gevonden en ze op die manier niet aan de Favourites zijn toe te voegen).
Ik heb gezocht in AppData\Roaming\Kodi\addons\plugin.video.retrospect\ maar dan kan ik helaas niks vinden.
1
| AppData\Roaming\Kodi\userdata\addon_data\plugin.video.retrospect\favourites |
1
| AppData\Roaming\Kodi\userdata\addon_data\plugin.video.retrospect |
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
GroteBozewolf schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:03:
[...]
Die zijn er zeker:
code:
1 AppData\Roaming\Kodi\userdata\addon_data\plugin.video.retrospect\favourites
Je zou gewoon het hele Retrospect userdata folder kunnen kopieren:
code:
1 AppData\Roaming\Kodi\userdata\addon_data\plugin.video.retrospect
LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+
Dat het filesystem op je HDD of SSD totaal niet boeiend is op het moment dat een ander apparaat deze via NFS of SMB uitleest/erop schrijft!Spe115 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:52:
Ik weet dat de Shield/Kodi geen probleem zou moeten hebben met exfat maar ik lees alleen over externe schijven met dat formaat.
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Yay dat is wat ik hoopte.nero355 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:06:
[...]
Dat het filesystem op je HDD of SSD totaal niet boeiend is op het moment dat een ander apparaat deze via NFS of SMB uitleest/erop schrijft!
LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+
Waarom dan persé exFAT?
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Nou niet per sé exfat maar meer omdat de schijf daarmee geformatteerd komt en het ontwikkelt is voor ssd's, dacht ik dat als er geen nadelen aan zitten dan laat ik het zo. NTFS heb ik op de Windows ssd staan en dat werkt goed, wat dat betreft heb ik geen voorkeur.
Inmiddels wat meer gelezen op het internet en het blijkt inderdaad dat het bestandsysteem bepaald wordt na formattering bij het eerste gebruik.Hero of Time schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:09:
Waarom is de ssd, voor intern inbouwen, al geformatteerd met een file system? Of heb je eigenlijk een externe gekocht en uit z'n behuizing gehaald om intern te kunnen gebruiken? Normaal gesproken hebben interne schijven die nieuw uit de verpakking komen geen partitietabel en file system.
Maar wat men hierboven al aangeeft, zodra je het als netwerkschijf gaat gebruiken, boeit het voor de clients die er gebruik van gaan maken geen hol welk file system er effectief op staat. Of dat nou NTFS, ReFS, ext4, btrfs, hfs+ of wat anders is is alleen belangrijk voor de 'server', het OS dat die schijf op het netwerk beschikbaar maakt.
Spe115 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:42:
Nou niet per sé exfat maar meer omdat de schijf daarmee geformatteerd komt en het ontwikkelt is voor ssd's, dacht ik dat als er geen nadelen aan zitten dan laat ik het zo.
Que ?!Spe115 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:21:
Inmiddels wat meer gelezen op het internet en het blijkt inderdaad dat het bestandsysteem bepaald wordt na formattering bij het eerste gebruik.
Dat is wel te zien!Bij gebrek aan hardware kennis heb ik mij bediend van aannames. Met software kom ik een heel eind maar ben onervaren op hardware gebied en hoe installatie processen verlopen, vandaar dat ik vast de meest onlogische vragen stel die voor de meer ervaren Tweakers basiskennis is.
Een Vero 4K+ draait OSMC dus dat kan toch nog een beetje anders zijn dan Kodi zelfFarabi schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:10:
hoe krijg ik dolby vision mkv/mp4 bestanden werkend op kodi 19.1? (vero 4k+). iemand?
bij kodi 18.9 kreeg ik geen beeld bij deze bestanden. nu bij 19.1 krijg ik wel beeld, maar met incorrecte kleuren. ik las dat het bij de nvidia shield wel goed gaat?nero355 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:06:
[...]
Een Vero 4K+ draait OSMC dus dat kan toch nog een beetje anders zijn dan Kodi zelf
Wat werkt er precies niet en hoe ziet je setup eruit
Het kan ook aan de TV liggen hé!Farabi schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:22:
bij kodi 18.9 kreeg ik geen beeld bij deze bestanden. nu bij 19.1 krijg ik wel beeld, maar met incorrecte kleuren. ik las dat het bij de nvidia shield wel goed gaat?
Zoek effe op of je bij die generatie überhaupt wel Dolby Vision buiten de WebOS omgeving om kan laten weergeven : Sommige TV's kunnen dat helaas niet...de vero is aan mijn lg c9 aangesloten. als je dat bedoelt?
Ja, dat kan. Heb ook een ander apparaat waar het mee kan. Maar die doet alleen iso en mp4. ik wil nu mkv werkend krijgen op mijn vero.nero355 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:34:
[...]
Het kan ook aan de TV liggen hé!
[...]
Zoek effe op of je bij die generatie überhaupt wel Dolby Vision buiten de WebOS omgeving om kan laten weergeven : Sommige TV's kunnen dat helaas niet...
[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 18-08-2021 17:20 ]
Hou er ook rekening mee dat standaard Kodi GEEN DV bestanden in MKV ondersteund. Alleen in MP4.Farabi schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:39:
[...]
Ja, dat kan. Heb ook een ander apparaat waar het mee kan. Maar die doet alleen iso en mp4. ik wil nu mkv werkend krijgen op mijn vero.
update: berichtje van vero zelf gevonden ''We don’t need to use a Realtek SoC for DV and using such a SoC isn’t a magic bullet.
We are still working on things - but we have no news at this time.''
wat is dan het device die het wel in mkv doet? en hoe laat je het in mp4 afspelen in kodi? kan dat alleen met de shield?Buzzie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:13:
[...]
Hou er ook rekening mee dat standaard Kodi GEEN DV bestanden in MKV ondersteund. Alleen in MP4.
Een aangepaste versie die bestaat kan wel MKV bestanden afspelen met DV
Andere device heb ik geen ervaring maar wel met de 2019 versie van de shield. Die ondersteund dolby Vision. Kodi op de shield ook. Mp4 speelt hij meteen goed af. Plex / emby /jellyfin spelen ook mkv dolby Vision af voor zover ik weet. Een speciale versie van Kodi 19.1 speelt ook mkv dolby Vision af. Alleen de versie via Google Play doet dat niet.Farabi schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:22:
[...]
wat is dan het device die het wel in mkv doet? en hoe laat je het in mp4 afspelen in kodi? kan dat alleen met de shield?
weet je zeker over subscene? heb random ondertiteling gezocht voor 3 films, maar vond ze nietzzattack schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:58:
Subscene voor movies en addic7ed voor series
En heb je dat uitgeprobeerd met media waarbij de naam van het bestand gelijk is aan de (bijv.) IMDB info?Farabi schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:16:
[...]
weet je zeker over subscene? heb random ondertiteling gezocht voor 3 films, maar vond ze niet
Testing, one, two ...
yep, heb nieuwere titels en wat oudere titels gepakt. ach, het is niet heel erg. maar vond het gek dat hij 3x op rij niets vond.hardware-lover schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:49:
[...]
En heb je dat uitgeprobeerd met media waarbij de naam van het bestand gelijk is aan de (bijv.) IMDB info?
https://github.com/a4k-openproject/a4kSubtitlesFarabi schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:38:
moet ik perse een account aanmaken voor subtitles.org op kodi? zo te zien werkt het anders niet? is er een alternatief dat beter is voor ondertitelingen?
Deze pakt ze allemaal.Farabi schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:51:
[...]
sorry, ik weet niet wat dit is. ik ben echt nieuw in de kodi wereld
Voor dat soort dingen is het aanmaken van een spamaccount bij Outlook of Gmail wel handig.Farabi schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:38:
moet ik perse een account aanmaken voor subtitles.org op kodi? zo te zien werkt het anders niet?
[ Voor 25% gewijzigd door NoahAmber op 23-08-2021 13:03 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq