Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Mijn probleem met de ziggo addon op mijn intel nuc is opgelost door een lid van github.
Werkt nu super....kan weer alles kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Theodor schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:16:
Mijn probleem met de ziggo addon op mijn intel nuc is opgelost door een lid van github.
Mooi zo. Weet je nu ook waar het probleem door veroorzaakt werd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 19:57
Theodor schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:16:
Op Leia? Bij mij geeft hij nog steeds sharedprofileid als error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Overgenomen van github ...
You have to edit the hosts file, in Windows it's "C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts"
The add "95.101.21.123 obo-prod.oesp.ziggogo.tv" to it, after that open "cmd" and enter "ipconfig /flushdns".
In linux it's "/etc/hosts" but if you're using LibreELEC/CoreELEC, it's probably a "read only" file system.
Maybe configuring another dns server will work either. Would be best to edit the code, so it will use an alternative dns server to resolve the domainname I think, I will look at it shortly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
DappereDodo schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:45:
[...]

Op Leia? Bij mij geeft hij nog steeds sharedprofileid als error.
Leia word niet meer ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Theodor schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:44:
Overgenomen van github ...
You have to edit the hosts file, in Windows it's "C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts"
The add "95.101.21.123 obo-prod.oesp.ziggogo.tv" to it, after that open "cmd" and enter "ipconfig /flushdns".
In linux it's "/etc/hosts" but if you're using LibreELEC/CoreELEC, it's probably a "read only" file system.
Maybe configuring another dns server will work either. Would be best to edit the code, so it will use an alternative dns server to resolve the domainname I think, I will look at it shortly
Gewoon Pi-Hole draaien en het daarop aanpassen voor je hele netwerk! :Y) 8) d:)b :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Daar ga je toch geen raspberry voor aanschaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Theodor schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:30:
Daar ga je toch geen raspberry voor aanschaffen....
Altijd nog beter dan Kodi erop draaien! >:) :P :+

Bovendien kan je het ook installeren op een apparaat dat OSMC draait, zoals de Vero 4K/4K+ als het goed is! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Ik draai kodi op een nuc dus een enkele hosts verwijzing is geen enkel probleem.
En dan je hebt niks bijgedragen aan het probleem en komt dan pi-hole en zo voort ja zo kan ik ook op een topic duiken.... 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Theodor op 30-03-2021 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Theodor schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 00:46:
En dan je hebt niks bijgedragen aan het probleem en komt dan pi-hole en zo voort ja zo kan ik ook op een topic duiken.... 8)7
Tja, als je meerdere Kodi instances draait dan is dat wel de ideale oplossing! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben helemaal verdwaald in het bos van beschikbare skins...
Nu Kodi 19 al een paar maanden beschikbaar is wil ik mijn 18.8 upgraden, ik gebruik momenteel de Aeon MQ5 skin. Deze bevalt me al een paar jaar, maar ik merk dat het langzaamaan steeds minder goed begint te werken. Ik heb het idee dat plugins soms niet doen wat ze zouden moeten doen, bijvoorbeeld bij alleen muziek afspelen gaat de CPU fan blazen...

Nou heb ik begrepen dat sommige plugins niet meer werken ivm Python 3 en lijk dus sowieso alles weer eens opnieuw te moeten gaan configureren.

Ik ben dus opzoek naar een skin die meer up to date is en die de voordelen van Kodi 19 kan gebruiken, maar het zijn er zoveel en de verschillen/voordelen zijn niet duidelijk.

Iemand nog tips? Of eventueel een tip om meerdere skins te proberen/bekijken zonder mijn Kodi install te vervuilen?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat bedoel je met je 'Kodi install vervuilen'? Als je een skin gaat verwijderen, wordt er gevraagd om ook de skin config te verwijderen. Er zou dus daarna niets meer over moeten blijven als je een skin hebt geprobeerd. En anders is het simpel: maak een backup van je hele Kodi map, pruts en klooi een eind heen en als je weer 'schoon schip' wilt maken, herstel je de backup en maak je alleen de wijzigingen die je wilt maken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

The_FrankO schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:49:
Of eventueel een tip om meerdere skins te proberen/bekijken zonder mijn Kodi install te vervuilen?
Gek idee :

- Pak een Linux LiveCD ISO en boot die vanaf een USB Stick.
- Installeer daarin Kodi via de Kodi repositories en experimenteer erop los! :)

Als je klaar bent boot je weer gewoon in je normale OS en zet je alleen effe de skin erbij die je uiteindelijk het leukst vondt :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:58
@BushWhacker

Even verplaatst vanuit het Freedom Internet topic :)

Ging over de addon https://dut-iptv.github.io/
BushWhacker schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:29:
[...]

Welke hardware gebruik je?
Op een RPi2 moet hij nogal vaak bufferen.
Ik gebruik een Nvidia Shield 2019 Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik heb onlangs iets interessants ontdekt wat me bijna een hele dag heeft gekost om te fixen en uiteindelijk erachter te komen dat het op een hele simpele manier gefixt kan worden i.p.v. allerlei rare fixes toe te passen die weer in andere situaties ellende kunnen opleveren... :o :$ _O- :+

Setup :
- Debian Testing
- KDE en dus KWin als Compositor actief.
- Nvidia GT 1030 videokaart i.c.m. de Nvidia drivers.
- Kodi 19.0 uit de Debian Repository gewoon, want Team Kodi heeft geen repository voor Debian, alleen Ubuntu :/
- 1x Monitor via DVI.
- 1x Versterker en TV via HDMI.

Wat gebeurt er als je een video afspeelt op de TV : Tearing... Tearing EVERYWHERE!!! :(
Het speelt allemaal vloeiend af, maar je krijgt zoveel tearing dat het soms bijna op een knipperend/flickerend beeld lijkt! |:(

Oorzaak : Kodi lijkt KWin te disablen op het moment dat je Kodi opstart op wat voor manier dan ook en daardoor schakelt ook de V-Sync van KWin zich uit en krijg je dus tearing, want geen V-Sync natuurlijk!
En JA : Refresh Rate Switching staat uiteraard in de Kodi Settings AAN zoals het hoort! :P

Oplossing : Zet "Allow applications to disable the Compositor" uit in de Compositor Settings van KDE/KWin en het is over met de tearing! :*)

Waarom ik dit post :

Er zijn dus een heleboel alternatieve oplossingen, maar die kan je niet zo makkelijk terugdraaien met een aan/uit knop/checkbox omdat je allerlei config files moet aanpassen van het OS of X.org of allerlei andere opties! :)

Kortom : Ik heb onlangs weer een hele leerzame dag achter de rug gehad... :X O-) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@nero355, nice, die moet ik onthouden voor wanneer ik een nieuwe htpc ga bouwen en KDE als DE ga draaien. Heb nu nog Xfce met Compiz.

Zelf van het weekend (weer) geprobeerd om hw decoding met nouveau aan de praat te krijgen. Helaas, het beeld blijft zwart. En als ik mpv forceer vaapi te gebruiken, wordt het groen en zie je lichtjes de video er doorheen. Oftewel: het werkt niet. Het schijnt ook vpdau te kunnen doen, maar dat blieft Kodi niet, ik kan niet kiezen tussen de twee. Dat moet dan via variabelen gaan waarschijnlijk, maar aangezien vaapi niet fatsoenlijk werkt, heb ik heel erg m'n twijfels of vdpau wel gaat werken. Zou net zo goed kunnen dat het een vertaalslag gebruikt om van vdpau naar vaapi te gaan en dan werkt het uiteraard nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:49:
@nero355, nice, die moet ik onthouden voor wanneer ik een nieuwe htpc ga bouwen en KDE als DE ga draaien. Heb nu nog Xfce met Compiz.
Hmm... ik had stiekem de hoop dat jij een nóg betere oplossing weet! :+
Zelf van het weekend (weer) geprobeerd om hw decoding met nouveau aan de praat te krijgen. Helaas, het beeld blijft zwart. En als ik mpv forceer vaapi te gebruiken, wordt het groen en zie je lichtjes de video er doorheen. Oftewel: het werkt niet. Het schijnt ook vpdau te kunnen doen, maar dat blieft Kodi niet, ik kan niet kiezen tussen de twee. Dat moet dan via variabelen gaan waarschijnlijk, maar aangezien vaapi niet fatsoenlijk werkt, heb ik heel erg m'n twijfels of vdpau wel gaat werken. Zou net zo goed kunnen dat het een vertaalslag gebruikt om van vdpau naar vaapi te gaan en dan werkt het uiteraard nog niet.
Nouveau is gewoon onbruikbaar voor mij vanwege de GT 1030 die in de HTPC zit en zou heel misschien een beetje redelijk werken i.c.m. de veel oudere GT 630 die ik nog heb als reserve wat betreft decoding/acceleratie :)

Wat ik ook zag tijdens al mijn gepruts is dat er een of ander VDPAU naar VAAPI stukje software bestaat, maar wat die precies doet en of je daar wat aan hebt ?! Geen idee! :$

Eigenlijk is het mooiste om gewoon een recente Intel of AMD APU/iGPU te pakken en daarmee alles te doen, want dan ben je van al het Nvidia gerelateerde gezeik af net als toekomstige mogelijke incompatibiliteits toestanden als je Kodi gebruikt, want die zijn heel erg bezig met de Nvidia support te laten vallen in één van de toekomstige versies! :o
Zou te maken hebben met GBM/V4L2 support en het niet willen ondersteunen van die standaarden door Nvidia of zoiets...

Zie :
- https://dimitrology.com/development-update/ - Een developer die zijn eigen weblog gebruikte om het een en ander op te helderen.
- https://libreelec.tv/2018/09/development-update/ - En de vele blogs die daarna zijn gepubliceerd...
- https://www.plasma-mobile...ma-mobile-technical-debt/ - Andere projecten gaan het ook gebruiken dus het wordt blijkbaar steeds belangrijker!
- enz...
- enz..
- enz.

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:07:
[...]

Hmm... ik had stiekem de hoop dat jij een nóg betere oplossing weet! :+
Voor KDE heb ik nog weinig zinvols voor je, want ik gebruik dat momenteel alleen op m'n werk pc en daar doe je niet zo snel iets met multimedia. Hooguit muziek afspelen, maar dat doe je niet in full screen en heeft al helemaal geen last van tearing. ;)

Ik heb wel een paar xorg.conf settings op m'n htpc om dit te verminderen. Het gebeurt nog wel, maar het valt mij niet direct op, op een storende manier. Compiz, ook een compositing window manager, heeft hier iig geen last van. Die doet waarschijnlijk andere dingen dan Kwin.
[...]

Nouveau is gewoon onbruikbaar voor mij vanwege de GT 1030 die in de HTPC zit en zou heel misschien een beetje redelijk werken i.c.m. de veel oudere GT 630 die ik nog heb als reserve wat betreft decoding/acceleratie :)
Jij denkt dat het met je GT630 beter zou gaan werken? Veel succes, maar je bent gedoemd om te falen. Want als het met mijn GT610 niet werkt, heb ik er een enorm hard hoofd in dat het met een GT630 wel zou werken. ;)
Wat ik ook zag tijdens al mijn gepruts is dat er een of ander VDPAU naar VAAPI stukje software bestaat, maar wat die precies doet en of je daar wat aan hebt ?! Geen idee! :$
Andersom bestaat ook! Maar het zijn vertalingen en die werken natuurlijk nooit 1:1. De Arch wiki vermeld dit ook, het is basis functionaliteit dat geboden wordt, maar geen garantie dat het werkt. En dat blijkt ook als ik VAAPI probeer met de nVidia driver: doet 't niet. Het kan de driver niet vinden (logisch) en als je een andere opgeeft die het mogelijk wel zou kunnen doen, dan zie je hetzelfde: kan driver niet vinden. Want de packages die ik geïnstalleerd heb lijken niet de juiste libraries mee te leveren. Of het gaat hoe dan ook niet werken met de gesloten driver (wat ik logischer zou vinden).

Met de nouveau driver heb je zowel VAAPI als VPDAU support, maar Kodi wil zonder speciale handelingen alleen VAAPI gebruiken. En mpv probeert het, maar faalt als je het forceert. Met mijn test was het dus groen met glitches in het beeld als ik VAAPI opgaf en geen versnelling als ik VDPAU wilde. Beeld was er wel prima, maar heb je dus weinig aan als het alsnog via de cpu gaat.
Eigenlijk is het mooiste om gewoon een recente Intel of AMD APU/iGPU te pakken en daarmee alles te doen, want dan ben je van al het Nvidia gerelateerde gezeik af net als toekomstige mogelijke incompatibiliteits toestanden als je Kodi gebruikt, want die zijn heel erg bezig met de Nvidia support te laten vallen in één van de toekomstige versies! :o
Zou te maken hebben met GBM/V4L2 support en het niet willen ondersteunen van die standaarden door Nvidia of zoiets...
De nieuwe computers die ik ga bouwen in de toekomst zullen gebaseerd worden op de Zen 3+ architectuur, want die zal de Navi2 GPU bevatten. de huidige Zen APUs hebben nog Vega, maar die in 2022 uit moeten komen zouden dus Navi2 moeten bevatten.

Reden hiervoor is dat ik het wel een beetje gehad heb met de gesloten nVidia driver. M'n kaarten zitten al in legacy en heb al een paar keer gehad dat ik een oudere kernel moest blijven gebruiken zodat ik iig nog een GUI had, want de kernel module wilde niet meer compilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:53:
Voor KDE heb ik nog weinig zinvols voor je, want ik gebruik dat momenteel alleen op m'n werk pc en daar doe je niet zo snel iets met multimedia. Hooguit muziek afspelen, maar dat doe je niet in full screen en heeft al helemaal geen last van tearing. ;)
LOL! :)
Ik heb wel een paar xorg.conf settings op m'n htpc om dit te verminderen. Het gebeurt nog wel, maar het valt mij niet direct op, op een storende manier.
Dat soort dingen kwam ik dus ook tegen, maar had ik echt helemaal geen zin!

Het moet gewoon Aan/Uit kunnen indien nodig en dit was de simpelste oplossing naar mijn mening :)
Compiz, ook een compositing window manager, heeft hier iig geen last van. Die doet waarschijnlijk andere dingen dan Kwin.
Dat Compiz nog bestaat wist ik niet eens! THE CUBE leeft!!! :D

Kwam wel allerlei berichten tegen dat Compton erg goed zou werken als workaround, maar vooral i.c.m. Xfce en niet KDE of desnoods Gnome...
Jij denkt dat het met je GT630 beter zou gaan werken? Veel succes, maar je bent gedoemd om te falen. Want als het met mijn GT610 niet werkt, heb ik er een enorm hard hoofd in dat het met een GT630 wel zou werken. ;)
Dan moeten ze de Nouveau Wiki eens gauw bijwerken! :)
Met de nouveau driver heb je zowel VAAPI als VPDAU support, maar Kodi wil zonder speciale handelingen alleen VAAPI gebruiken. En mpv probeert het, maar faalt als je het forceert. Met mijn test was het dus groen met glitches in het beeld als ik VAAPI opgaf en geen versnelling als ik VDPAU wilde. Beeld was er wel prima, maar heb je dus weinig aan als het alsnog via de cpu gaat.
Ik heb nog steeds iets geks als ik een bepaald bestand afspeel die in een .wmv container zit met H.264 als codec als het goed is, maar dat laat ik maar effe voor wat het is en geef gewoon Nvidia/VDPAU de schuld voorlopig...

Het is verder ook eigenlijk totaal niet belangrijk en meer een stukje nostalgie : https://vimeo.com/10035393 :'(
Wat keken we daar toen naar uit met zijn allen... totdat... het project werd afgekeurd en in de kast gestopt! :-(
De nieuwe computers die ik ga bouwen in de toekomst zullen gebaseerd worden op de Zen 3+ architectuur, want die zal de Navi2 GPU bevatten. de huidige Zen APUs hebben nog Vega, maar die in 2022 uit moeten komen zouden dus Navi2 moeten bevatten.

Reden hiervoor is dat ik het wel een beetje gehad heb met de gesloten nVidia driver. M'n kaarten zitten al in legacy en heb al een paar keer gehad dat ik een oudere kernel moest blijven gebruiken zodat ik iig nog een GUI had, want de kernel module wilde niet meer compilen.
Mja, een 2200G/500GE of iets van Intel in die range of zo vind ik ook helemaal prima, maar ik laat het lekker zo voorlopig en kijk wel weer een keer wat het wordt als het tijd wordt om te upgraden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:03:
[...]

Dat soort dingen kwam ik dus ook tegen, maar had ik echt helemaal geen zin!

Het moet gewoon Aan/Uit kunnen indien nodig en dit was de simpelste oplossing naar mijn mening :)
Valt wel mee. Je moet voor de gesloten driver toch een xorg.conf maken, wat maakt het dan uit dat je nog 2 of 3 'Option' regels er aan toevoegt?
[...]

Dat Compiz nog bestaat wist ik niet eens! THE CUBE leeft!!! :D
offtopic:
Psst, dat heeft Kwin ook. Het is dus nooit dood geweest. ;)
Kwam wel allerlei berichten tegen dat Compton erg goed zou werken als workaround, maar vooral i.c.m. Xfce en niet KDE of desnoods Gnome...
offtopic:
Oude informatie. Xfwm4 heeft ook gewoon compositing en sinds 4.16 is dat veel meer merkbaar. Zo erg zelfs, dat als het aan staat, je remote sessie via x2go niet meer bruikbaar is.
[...]

Dan moeten ze de Nouveau Wiki eens gauw bijwerken! :)
Nou, het is meer dat vainfo en vdpauinfo netjes aangeven dat er versnelling is, maar in de praktijk lukt het niet. Dit heeft voornamelijk met firmware te maken. Die kan je dan weer wel via een python script uit de gesloten driver halen, maar de output in de terminal over mismatches en whatnot doet mij vermoeden dat het niet werkt zoals het zou moeten. Dus, geef nVidia maar weer de schuld hiervoor. Nouveau kan het prima aan, maar je hardware moet het ook snappen met de brakke firmware die je op een reverse-engineered manier moet verkrijgen.
[...]

Ik heb nog steeds iets geks als ik een bepaald bestand afspeel die in een .wmv container zit met H.264 als codec als het goed is, maar dat laat ik maar effe voor wat het is en geef gewoon Nvidia/VDPAU de schuld voorlopig...
Waarom zou je in vredesnaam in een video container van 30 jaar geleden een hedendaagse codec plaatsen? Is dat überhaupt mogelijk? Beetje hetzelfde idee als H.265 HEVC in een .avi proppen. Ben je wel lekker bij je hoofd als je dat doet?
En Windows Media Video was nou niet het meest stabiele formaat wat er bestond. Ik had verwacht dat het rond de divx/xvid tijd wel dood zou zijn.
[...]

Mja, een 2200G/500GE of iets van Intel in die range of zo vind ik ook helemaal prima, maar ik laat het lekker zo voorlopig en kijk wel weer een keer wat het wordt als het tijd wordt om te upgraden :)
Ik zou in theorie naar Intel kunnen met m'n htpc, maar dan moet ik de processor weer vervangen en die had ik juist geüpgradede naar een i5 (zonder iGPU) ipv de slappe Pentium G. Het performanceverschil van de CPU was goed te merken, dus ik ga echt niet terug naar zo'n traag prut ding.

M'n andere pc is an sich nog prima, maar er is een spel dat ik wil spelen en vereist een betere videokaart. Dan kan ik net zo goed alles vervangen. Dag mag wel na 9,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Raspberry Pi gebruiker hier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:10:
Valt wel mee. Je moet voor de gesloten driver toch een xorg.conf maken, wat maakt het dan uit dat je nog 2 of 3 'Option' regels er aan toevoegt?
Oude informatie ;)

Dat hoeft niet meer, tenzij je dus ineens fixes gaat toevoegen...
offtopic:
Psst, dat heeft Kwin ook. Het is dus nooit dood geweest. ;)
offtopic:
Getest, maar niet zo gaaf als de oude Cube :-(
Nou, het is meer dat vainfo en vdpauinfo netjes aangeven dat er versnelling is, maar in de praktijk lukt het niet. Dit heeft voornamelijk met firmware te maken. Die kan je dan weer wel via een python script uit de gesloten driver halen, maar de output in de terminal over mismatches en whatnot doet mij vermoeden dat het niet werkt zoals het zou moeten. Dus, geef nVidia maar weer de schuld hiervoor. Nouveau kan het prima aan, maar je hardware moet het ook snappen met de brakke firmware die je op een reverse-engineered manier moet verkrijgen.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat niet eens heb geprobeerd na het lezen van de Nouveau Wiki :)
Waarom zou je in vredesnaam in een video container van 30 jaar geleden een hedendaagse codec plaatsen? Is dat überhaupt mogelijk? Beetje hetzelfde idee als H.265 HEVC in een .avi proppen. Ben je wel lekker bij je hoofd als je dat doet?
En Windows Media Video was nou niet het meest stabiele formaat wat er bestond. Ik had verwacht dat het rond de divx/xvid tijd wel dood zou zijn.
Het bestand is dan ook vreselijk oud en stamt op de opkomst van H.264 en VC-1 en zo... :D
Ik zou in theorie naar Intel kunnen met m'n htpc, maar dan moet ik de processor weer vervangen en die had ik juist geüpgradede naar een i5 (zonder iGPU) ipv de slappe Pentium G. Het performanceverschil van de CPU was goed te merken, dus ik ga echt niet terug naar zo'n traag prut ding.
Mijn G1820 voldoet voorlopig prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-01-2024
heb al even zitten zoeken in de instellingen maar vooralsnog niet gevonden.... is er een methode om verwijderde items weg te doen uit de bibliotheek?

ik speel af van op een ssd en verwijder zaken die bekeken zijn

ik heb vb aan de basis films a, b, c en d

ik verwijderd a en b en zet ook e en f op de schijf. zou willen hebben dat enkel c, d, e en f in de bibliotheek staan maar nu staan ook nog de verwijderde a en b ertussen

alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:31
warp232 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:06:
heb al even zitten zoeken in de instellingen maar vooralsnog niet gevonden.... is er een methode om verwijderde items weg te doen uit de bibliotheek?

ik verwijderd a en b en zet ook e en f op de schijf. zou willen hebben dat enkel c, d, e en f in de bibliotheek staan maar nu staan ook nog de verwijderde a en b ertussen

alvast bedankt!
Dat is mogelijk. Gan naar instellingen -> library - > opschonen bibliotheek.
(ik doe dit even uit mijn hoofd dus het kan iets afwijken, maar het zal er niet veel naast zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
avec_style schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:14:
[...]

Dat is mogelijk. Gan naar instellingen -> library - > opschonen bibliotheek.
(ik doe dit even uit mijn hoofd dus het kan iets afwijken, maar het zal er niet veel naast zitten)
morgen eens proberen, bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

warp232 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:06:

alvast bedankt!
Je geeft niet aan hoe die SSD beschikbaar is voor Kodi (intern < lees vaste opslag of extern < lees verwijderbare opslag). Indien als verwijderbare opslag, zorg dan eerst dat deze is aangesloten en door Kodi gezien wordt, anders wordt je gehele bibliotheek opgeschoond en blijft er niets meer over ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je kunt ook kijken naar de addon AfterWatch. Die geeft je de mogelijkheid om direct te verwijderen nadat je klaar bent met kijken. Die kan het daarna ook uit je bibliotheek halen.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The_FrankO schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:12:
Je kunt ook kijken naar de addon AfterWatch. Die geeft je de mogelijkheid om direct te verwijderen nadat je klaar bent met kijken. Die kan het daarna ook uit je bibliotheek halen.
Zit die in de standaar Kodi repo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp232
hardware-lover schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 23:11:
[...]

Je geeft niet aan hoe die SSD beschikbaar is voor Kodi (intern < lees vaste opslag of extern < lees verwijderbare opslag). Indien als verwijderbare opslag, zorg dan eerst dat deze is aangesloten en door Kodi gezien wordt, anders wordt je gehele bibliotheek opgeschoond en blijft er niets meer over ;)
oeps best dat ik dit lees, moet ik nakijken. heb niet aan de basisinstellingen veranderd op dit vlak in kodi. gebruik die externe schijf quasi als een usb, bekijken verwijderen, nieuwe stuff, bekijken verwijderen etc

gebruik dus eigenlijk kodi niet echt als een media library op dit moment maar als een vervanging voor vlc met een "mooiere" interface om uit te kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22

Videopac

Rommelt wat aan.

Wat is een goede PVR toevoeging? Ik heb nu nog geen PVR geïnstalleerd en ik zie 23 keuzes bij de toevoegpagina.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Videopac schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:33:
Wat is een goede PVR toevoeging? Ik heb nu nog geen PVR geïnstalleerd en ik zie 23 keuzes bij de toevoegpagina.
Wat wil je gaan gebruiken als bron voor de PVR addon?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Na updaten van 19.0 --> 19.1 haperden al mijn 4K-films (Android build op Venz V12 Ultra).
Constant bufferen, speelde geen seconde af.
(In 19.0 speelden al die bestanden probleemloos af.)
Vanalle settings zitten aanpassen, helaas zonder resultaat.
--> Factory reset en 19.0 er terug op, hele bibliotheek opnieuw laten scannen en afspeelproblemen verdwenen.

Nu komt de vraag waar ik mij al een eeuwigheid aan zit te ergeren:
Bij Movies heb ik als default action 'Show info' staan wanneer je een titel aanklikt.
Bij TV-series kan ik dat helaas niet instellen. Daar ga je gewoon naar de inhoud (seizoenen en afl) wanneer je een titel selecteert. Enkel door er rechts op te klikken kan je kiezen om de Show Info te tonen.
Is er een mogelijkheid om dat als default aan te zetten wanneer je een tv serie opent (cfr. Movies)?

Ter info: Android build 19.0 op een Venz V12 Ultra.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
Ik heb een Nuc NUC8i3BEH ook met windows 10 erop maar met een probleem.
Kodi versie 19.1 (gebruik al jaren kodi) maar ik heb veel last van micro stutter.
Ben nu al dagen bezig om het goed te krijgen maar helaas het beeld blijft maar schokjes geven.
Het vreemde is als ik dezelfde file in windows zelf afspeel dus buiten kodi om alles prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Theodor schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:04:
Kodi versie 19.1 (gebruik al jaren kodi) maar ik heb veel last van micro stutter.
Staat dit aan : https://kodi.wiki/view/Se...just_display_refresh_rate :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Ja snap er ook niks meer van,net nog getest maar niks nog altijd dat micro gestutter.
Net plex getest en die doet het wel maar helaas geen hdr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:21

Argarath

MasterBlaster

Heb sinds de laatste updates van Kodi ook last van micro stutter op mijn Shield Pro 2019. Overigens lijkt het erop dat wanneer ik film/serie even op pauze zet en dan weer afspeel, het probleem weg is.

Ik heb de advancedsettings.xml al aangepast, maar maakt geen verschil. Het lijkt dus op een buffer dingetje, maar dat pauzeren kun je een seconde doen en dan is het opgelost. Dus dat is het toch niet echt.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Theodor schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:47:
Ja snap er ook niks meer van,net nog getest maar niks nog altijd dat micro gestutter.
Argarath schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:43:
Heb sinds de laatste updates van Kodi ook last van micro stutter op mijn Shield Pro 2019. Overigens lijkt het erop dat wanneer ik film/serie even op pauze zet en dan weer afspeel, het probleem weg is.

Ik heb de advancedsettings.xml al aangepast, maar maakt geen verschil. Het lijkt dus op een buffer dingetje, maar dat pauzeren kun je een seconde doen en dan is het opgelost. Dus dat is het toch niet echt.
Misschien moeten jullie de buffer van Kodi effe vergroten :?

Staat ook ergens op hun Wiki...
Net plex getest en die doet het wel maar helaas geen hdr.
Dat is eigenlijk ook wel raar, maar goed... het zijn toch een stelletje XBMC verraders daar dus dat boeit verder niet! >:) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:21

Argarath

MasterBlaster

nero355 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:57:
[...]

[...]

Misschien moeten jullie de buffer van Kodi effe vergroten :?

Staat ook ergens op hun Wiki...
Dat dus al gedaan, met het aanpassen van de advancedsettings.xml. Helaas maakt dat geen verschil.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Snippertje schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:21:
[...]

Bedoel je met Ziggo en PVR? Ik heb hetzelfde. Staat ondertussen op de github als issue.

[Afbeelding]
is dit inmiddels opgelost? Krijg dit niet werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Laatst online: 17-09 12:21
Ik zit met het volgende probleem.

Ik draai Kodi 18.7 op een Pi4 4GB. Deze heb ik geïnstalleerd in Buster. Als ik een film afspeel (meestal een MKV 1080P) dan stottert het beeld heel af en toe. Alle films staan op een recente PC. Denk hierbij aan een stotter iedere paar minuten. Die stotter lijkt op een frame skip, maar het kan dus ook een herhaalde frame zijn. Nu heb ik de player debug info aangezet, maar skip en en drop blijven nul.

Meeste films zijn 23.976 fps en ik laat mijn refresh rate ook aanpassen op mijn TV. Dit deed ik voorheen ook via een HTPC, zonder verdere problemen qua stotteren.

Wat kan ik verder nog doen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eerste waar ik aan denk is netwerksnelheid wel voldoende om de content vloeiend in de buffer te houden, of dat het niet verzadigd genoeg is en dus de stotter is om de buffer weer te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
Hero of Time schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:49:
Eerste waar ik aan denk is netwerksnelheid wel voldoende om de content vloeiend in de buffer te houden, of dat het niet verzadigd genoeg is en dus de stotter is om de buffer weer te vullen.
Netwerksnelheid lijkt me prima, want via mijn HTPC werkt het prima.
Kun je de buffer vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
Maar dit heb ik al gedaan zie ik. Gebruik nu dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<advancedsettings>
  <gui>
    <algorithmdirtyregions>0</algorithmdirtyregions>
  </gui>
  <cache>
    <buffermode>1</buffermode>
    <memorysize>139460608</memorysize>
    <readfactor>20</readfactor>
  </cache>
</advancedsettings>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:36
Ik heb sinds vorige week een nieuwe tv (LG OLED65C1) en gebruik een Beelink GT King Android box met Kodi om films en series te kijken. Nu begreep ik dat het zinvol is om bepaalde resoluties te 'whitelisten' zodat Kodi beter om kan gaan met de hoge 4K resoluties, dat klopt toch?

Ik heb de setting “Adjust display refresh rate” naar “On start/stop” gezet.
Nu is het zo dat ik onder de optie Whitelist maar één resolutie heb staan, 1920x1080 60hz. Dit terwijl mijn box veel meer verschillende resoluties aankan:

Niet mijn box, maar een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://user-images.githubusercontent.com/46130789/50454590-9bac2400-0959-11e9-97c2-e96ecb45c8d9.png

Ik lees her en der iets over een mogelijk niet werkende Auto frame-rate switching in deze box, kom ik nu in de problemen met het afspelen van bepaalde content?

[ Voor 23% gewijzigd door JunkO op 02-08-2021 12:05 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JunkO schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:57:
[knip]
Ik lees her en der iets over een mogelijk niet werkende Auto frame-rate switching in deze box, kom ik nu in de problemen met het afspelen van bepaalde content?
Je zult meemaken dat sommig media mogelijk niet in de juiste refreshrate zal worden afgespeeld via Kodi, of dat een "probleem" is kan jij echter alleen zelf bepalen. Optimaal is het beslist niet, dat zonder twijfel.

Er zijn andere Android (TV) boxjes waarbij AFR ook niet bij iedere app beschikbaar is, maar deze staan het dan nog wel toe binnen Kodi. Dan kun je wel meerdere resoluties en frequenties whitelisten binnen Kodi en dan is AFR ook beschikbaar (Mi Box S, Shield, enz.).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
hardware-lover schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:23:
[...]

Je zult meemaken dat sommig media mogelijk niet in de juiste refreshrate zal worden afgespeeld via Kodi, of dat een "probleem" is kan jij echter alleen zelf bepalen. Optimaal is het beslist niet, dat zonder twijfel.

Er zijn andere Android (TV) boxjes waarbij AFR ook niet bij iedere app beschikbaar is, maar deze staan het dan nog wel toe binnen Kodi. Dan kun je wel meerdere resoluties en frequenties whitelisten binnen Kodi en dan is AFR ook beschikbaar (Mi Box S, Shield, enz.).
Bedankt voor je antwoord. Ik heb ondertussen de app "Auto Frame Rate Daemon" gevonden waarmee het tóch gewoon mogelijk zou zijn, dus ik ga me daar even verder in verdiepen. :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JunkO schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:56:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Ik heb ondertussen de app "Auto Frame Rate Daemon" gevonden waarmee het tóch gewoon mogelijk zou zijn, dus ik ga me daar even verder in verdiepen. :)
Ik ben benieuwd, laat nog maar weten wat die brengt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik heb sinds vorige week een nieuwe tv (LG OLED65C1) en gebruik een Beelink GT King Android box met Kodi om films en series te kijken.
Dan heb je zo'n mooie TV en dan ga je rommelen met zo'n in elkaar gehackte box van Banggood en dergelijken... zonde! ;(
Nu begreep ik dat het zinvol is om bepaalde resoluties te 'whitelisten' zodat Kodi beter om kan gaan met de hoge 4K resoluties, dat klopt toch?
Nog nooit van gehoord!
Ik heb de setting “Adjust display refresh rate” naar “On start/stop” gezet.
Nu is het zo dat ik onder de optie Whitelist maar één resolutie heb staan, 1920x1080 60hz. Dit terwijl mijn box veel meer verschillende resoluties aankan:

Niet mijn box, maar een voorbeeld:
[Afbeelding]
Het ligt eraan wat je precies hebt gekocht en ik vrees dat het dus om een gemodificeerde Android gaat en geen Android TV zoals het hoort...
Je beeld zal gewoon niet vloeiend zijn, maar voor de rest zou het allemaal zomaar eens gewoon kunnen werken...
JunkO schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:56:
Ik heb ondertussen de app "Auto Frame Rate Daemon" gevonden waarmee het tóch gewoon mogelijk zou zijn, dus ik ga me daar even verder in verdiepen. :)
Zoiets is er ook voor Android TV en onlangs is men daar zelfs met een ingebouwde variant bezig geweest dus grote kans dat je inderdaad geen officiëel Android TV kastje hebt gekocht! ;)

Ik zou je aanraden om eens te kijken naar de volgende modellen :
- De Xiaomi Mi Box serie
- Vero 4K+
- Nvidia Shield TV 2019 Pro
- Of gewoon een DIY HTPC en dan eventueel op basis van een Intel NUC achtig model van Intel zelf of van ASUS/Gigabyte/MSI/AsRock/Zotac/enz. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
@nero355 het is ook geen "officiele" Android TV box en daar heb ik ook heel bewust voor gekozen. Ik wil namelijk gewone Android apps kunnen draaien en daarnaast vind ik de interface van Android TV helemaal niks. En "zoals het hoort?", mag ik dat zelf wel even bepalen.

En je kunt wel met een bult dedain over een "in elkaar gehackte box uit China" praten, maar ik gebruik deze box nu al 2 jaar, en andere boxjes de jaren daarvoor, naar volle tevredenheid, nooit ergens problemen mee gehad. Ik vroeg mij enkel af of ik mogelijk tegen problemen aan zou kunnen lopen, aangezien ik nooit een 4K tv heb gehad met HDR en die hele mikmak.
Nog nooit van gehoord!
Zie: https://discourse.osmc.tv...nd-related-settings/83919

De Beelink is klein, ontzettend krachtig en ondersteund bijna alles, dus waarom meteen iets anders kiezen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JunkO op 02-08-2021 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

JunkO schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:54:
@nero355 het is ook geen "officiele" Android TV box en daar heb ik ook heel bewust voor gekozen. Ik wil namelijk gewone Android apps kunnen draaien
Dat betekent dus wel dat bepaalde dingen weleens anders kunnen uitpakken dan gewenst... nu of in de toekomst...
en daarnaast vind ik de interface van Android TV helemaal niks.
Ik ook, maar dat houdt me niet tegen om een Nvidia Shield TV als veredeld Kodi kastje te gebruiken! :+
En "zoals het hoort?", mag ik dat zelf wel even bepalen.
Het gaat niet om jou : Het gaat om de fabrikanten!

Die rommelen teveel met van alles en maken het alleen maar misleidend/verwarrender voor de consumenten...
En je kunt wel met een bult dedain over een "in elkaar gehackte box uit China" praten, maar ik gebruik deze box nu al 2 jaar, en andere boxjes de jaren daarvoor, naar volle tevredenheid, nooit ergens problemen mee gehad.
Tot nu toe blijkbaar :? :+
Ik vroeg mij enkel af of ik mogelijk tegen problemen aan zou kunnen lopen, aangezien ik nooit een 4K tv heb gehad met HDR en die hele mikmak.
Meten is weten!

Nou ja... testen in dit geval :)
Interessant!

Maar heel eerlijk gezegd iets waar je pas aan moet beginnen NADAT je problemen ervaart of niet tevreden bent met de beeldkwaliteit :)
De Beelink is klein, ontzettend krachtig en ondersteund bijna alles, dus waarom meteen iets anders kiezen. ;)
Tja, de keuze is reuze en als je hier kijkt : https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916
Dan zal je ook zien dat elk apparaat wel een of ander nadeel heeft dus er zal altijd een reden blijven om wel apparaat X en niet apparaat Y te kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik heb sinds vorige week een nieuwe tv (LG OLED65C1)
Waarom Kodi niet installeren op je LG TV?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
JunkO schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:54:
@nero355 het is ook geen "officiele" Android TV box en daar heb ik ook heel bewust voor gekozen. Ik wil namelijk gewone Android apps kunnen draaien en daarnaast vind ik de interface van Android TV helemaal niks.
Android TV werkt anders perfect op mijn Sony OLED TV en Kodi ook.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

HereIsTom schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:30:
Waarom Kodi niet installeren op je LG TV?
Omdat WebOS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Oja 8)7 LG heeft WebOS, daarom heb ik ook een Sony ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
[quote]nero355 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:58:
Ik ook, maar dat houdt me niet tegen om een Nvidia Shield TV als veredeld Kodi kastje te gebruiken! :+
Die Shield gaat er misschien ooit nog komen, maar ik werk gewoon liever met een normale tablet lay-out ipv Android TV.
Het gaat niet om jou : Het gaat om de fabrikanten!

Die rommelen teveel met van alles en maken het alleen maar misleidend/verwarrender voor de consumenten...
Dat is zeker waar, maar daarom heb ik van tevoren ook goed onderzoek gedaan en draai ik een custom ROM op de Beelink waardoor problemen zoveel mogelijk vermeden worden.
Meten is weten!

Nou ja... testen in dit geval :)
So far, so good! Enkel bij het afspelen van 25fps video's op Youtube is er soms wat jutter te zien, maar dat ligt ook aan de tv en motion instellingen.
Interessant!

Maar heel eerlijk gezegd iets waar je pas aan moet beginnen NADAT je problemen ervaart of niet tevreden bent met de beeldkwaliteit :)
Tot nu toe nog niet super veel getest via Kodi, maar ik merk het vanzelf.
Tja, de keuze is reuze en als je hier kijkt : https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916
Dan zal je ook zien dat elk apparaat wel een of ander nadeel heeft dus er zal altijd een reden blijven om wel apparaat X en niet apparaat Y te kiezen ;)
Die thread ken ik inderdaad wel en ben me dan ook zeker bewust van de nadelen van sommige boxjes.
Auto refresh rate switching werkt zo te lezen bij de Ugoos AM6 en laat die ROM nou net met succes geport zijn naar mijn Beelink, dus dan is misschien nog een optie. De app waarover ik gisteren sprak heb ik getest, maar werkt helaas niet, de tv springt na het switchen op zwart en moet ik vervolgens uit/aan zetten.

Naja ik zit tenslotte niet voor niets op Tweakers, dus een uitdaging ga ik niet uit de weg. ;)
HereIsTom schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:01:
[...]

Oja 8)7 LG heeft WebOS, daarom heb ik ook een Sony ;)
Dat gaat inderdaad niet bij een LG. Het smart gedeelte van een tv vermijd ik liever, de tv moet een mooi beeld geven that's it. Media en audio heb ik aparte apparatuur voor die daar veel beter in zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door JunkO op 03-08-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
[b]JunkO schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:15:[/
Dat gaat inderdaad niet bij een LG. Het smart gedeelte van een tv vermijd ik liever, de tv moet een mooi beeld geven that's it. Media en audio heb ik aparte apparatuur voor die daar veel beter in zijn.
Ik weet het niet maar het smart gedeelte van mijn Sony TV draait beter dan welke box dan ook.
O.a. met Kodi nog geen enkel probleem gehad en ook veel fijner dan met die losse kastjes en dito afstandsbedieningen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JunkO schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:15:
[quote]nero355 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:58:
Die Shield gaat er misschien ooit nog komen, maar ik werk gewoon liever met een normale tablet lay-out ipv Android TV.
[knip]
Alle apps in rijtjes en kolommen? Dat kan simpel gerealiseerd worden binnen Android TV middels één simpel appje. Het appje gebruik ik af en toe omdat Android TV sommige sideloaded apps niet laat zien (voldoen niet aan de Android TV standaard maar werken wel).

Maar jij bent nog niet toe aan een Shield of ander Android/Google TV apparaat zo te lezen, dus maakt het appje op dit moment weinig uit voor jou, ik wil alleen maar even delen dat zoiets ook mogelijk is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

HereIsTom schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:29:
Ik weet het niet maar het smart gedeelte van mijn Sony TV draait beter dan welke box dan ook.
O.a. met Kodi nog geen enkel probleem gehad en ook veel fijner dan met die losse kastjes en dito afstandsbedieningen.
Ik spreek je wel weer als je TV over een aantal jaar outdated raakt en je zelf ook ineens een Nvidia Shield TV wil kopen, omdat die dan nog steeds wordt ondersteund! :+

Al die SoC's die in "Smart" TV's worden gebruikt zijn pure troep!
De eerste fabrikant die gewoon een Qualcomm SD800 series SoC in een TV gooit heeft echt goud in handen IMHO :)

En een Custom ROM voor die gekke dingen maken om zodoende de bruikbaarheid te verlengen zit er ook niet in, vooral bij Sony, want dan krijg je een S.W.A.T. Team naar je huisadres gestuurd, zoals bij de PlayStation toestanden destijds! :X _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
Zo laat ik me maar ook weer eens in dit topic begeven.
Sinds kort Kodi 19.0 (Matrix) draaiende maar ik zit me toch met een irritant probleem, mijn artwork is/lijkt corrupt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8AlH1MxkmyJzUcSiJHXLrkTSv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evgJXYzBFw8jJWzuR7Z4qBWU.jpg?f=fotoalbum_large

Alle posters zijn niet zichtbaar (links boven) en dat is bij ongeveer 50% zo voor mijn gevoel.

Ik heb het al met Artwork Dump geprobeerd en nog wat andere tricks om uiteindelijk mijn hele library opnieuw te scannen en dan zit ik verdorie nog met deze crappy zooi.

Is dit een bekend issue en weet iemand een andere truuk, mss iets de advancedconfig ?

/edit:
Zul je altijd zien, post je iets en ontdek je waar het schijnbaar aan ligt.
Verschillende tools die ik gebruikt heb of andere handelingen die ik of iets gedaan heb hebben 1KB files achter gelaten. Ondanks force full updates etc zijn deze nooit vervangen/gewist.
Heb nu alle tiny files gedumpt en doe net zo lang opnieuw scannen tot het weer compleet is.

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 03-08-2021 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
nero355 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Ik spreek je wel weer als je TV over een aantal jaar outdated raakt en je zelf ook ineens een Nvidia Shield TV wil kopen, omdat die dan nog steeds wordt ondersteund! :+
Valt wel mee, de oude Sony doet het nu ook al zes jaar, je moet nog maar afwachten of de Shield het dan ook nog doet en anders kun je dan toch als nog een boxje er aan hangen.
Ik heb al veel boxen gehad die korter meegingen, alleen de Shield houdt het iets langer vol.
Maar goed iedereen die denkt dat zo’n box beter werkt heeft deze Sony TV niet ;)

[ Voor 16% gewijzigd door HereIsTom op 03-08-2021 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HereIsTom schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:47:
[...]
Valt wel mee, de oude Sony doet het nu ook al zes jaar, je moet nog maar afwachten of de Shield het dan ook nog doet en anders kun je dan toch als nog een boxje er aan hangen.
Ik heb al veel boxen gehad die korter meegingen, alleen de Shield houdt het iets langer vol.
[knip]
Wat draait er voor OS versie op de 6 jaar oude Sony?

Je weet dat de Shield ook al in 2015 beschikbaar was en nog steeds van OS updates wordt voorzien, met zijn leeftijd van eveneens 6 jaar?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
hardware-lover schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:38:
[...]

Wat draait er voor OS versie op de 6 jaar oude Sony?

Je weet dat de Shield ook al in 2015 beschikbaar was en nog steeds van OS updates wordt voorzien, met zijn leeftijd van eveneens 6 jaar?
Android TV, ja de Shield is de enige die het ook 6 jaar al vol houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HereIsTom schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:19:
[...]
Android TV, ja de Shield is de enige die het ook 6 jaar al vol houd.
Ja, maar welke ATV OS versie staat er op de Sony?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 03-08-2021 22:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
hardware-lover schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:22:
[...]

Ja, maar welke ATV OS versie staat er op de Sony?
9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nieuws: Sony brengt Android 9 uit voor veel tv's die uitkwamen in vorige vier...

Android 9 voor televisies kwam eind 2018 al uit. Sony bracht in 2015 en in de eerste helft van 2016 ook al televisies met Android TV uit, maar die krijgen Android 9 niet, wat waarschijnlijk te maken heeft met het feit dat deze televisies nog op een oudere Mediatek-soc draaien.

[ Voor 91% gewijzigd door hardware-lover op 11-08-2021 21:53 . Reden: I called your bluff... ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Intel NUC Kit NUC8i3BEH Windows 10 kodi 19.1 ben er al een tijdje mee bezig en ik krijg de kleuren maar niet goed in Kodi.
De Intel drivers voor de gpu daar word ik ook niet vrolijk van,vind het maar moeilijk instellen.Vooral de huidskleur valt vies tegen in Kodi.
En er is een groot verschil als ik een film via usb naar tv afspeel dus zonder kodi,dan zijn de kleuren wel ok.
Weet iemand waar ik op moet letten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Theodor schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:02:
Intel NUC Kit NUC8i3BEH Windows 10 kodi 19.1 ben er al een tijdje mee bezig en ik krijg de kleuren maar niet goed in Kodi.
De Intel drivers voor de gpu daar word ik ook niet vrolijk van,vind het maar moeilijk instellen.Vooral de huidskleur valt vies tegen in Kodi.
En er is een groot verschil als ik een film via usb naar tv afspeel dus zonder kodi,dan zijn de kleuren wel ok.
Weet iemand waar ik op moet letten?
Ik had mijn W10 Kaby Lake HTPC met Kodi al even niet meer gebruikt maar dat van die kleuren is me eigenlijk destijds niet zo opgevallen.

Heb je dat met bepaald media of met alles wat je afspeelt? Het is toch niet zo dat je via USB gebruik maakt van een andere TV beeldinstelling dan via de aansluiting waarop je NUC is aangesloten? Bepaalde TV's kunnen per ingang verschillende instellingen laten zien namelijk.

Edit: niet toevallig W10 in HDR desktop mode draaien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Ja usb ingang is anders,Nuc gaat via hdmi die moet je ook apart instellen.
En nee geen hdr mode dat doet kodi zelf.
PIxel shaders geeft bij mij het beste beeld in kodi en voor hdr moet ik dxva kiezen.

• Corran
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-09 02:00
Is er een bestand met alle Retrospect Favourites? Ik heb een flink aantal NPO programmas hieronder staan en wil deze graag naar een andere pc overzetten.

Met de hand gaat dat echt lang duren (ook omdat via Search alleen afleveringen worden gevonden en ze op die manier niet aan de Favourites zijn toe te voegen).

Ik heb gezocht in AppData\Roaming\Kodi\addons\plugin.video.retrospect\ maar dan kan ik helaas niks vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Corran schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:58:
Is er een bestand met alle Retrospect Favourites? Ik heb een flink aantal NPO programmas hieronder staan en wil deze graag naar een andere pc overzetten.

Met de hand gaat dat echt lang duren (ook omdat via Search alleen afleveringen worden gevonden en ze op die manier niet aan de Favourites zijn toe te voegen).

Ik heb gezocht in AppData\Roaming\Kodi\addons\plugin.video.retrospect\ maar dan kan ik helaas niks vinden.
Even de @GroteBozewolf wakker maken :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Corran schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:58:

Die zijn er zeker:

code:
1
AppData\Roaming\Kodi\userdata\addon_data\plugin.video.retrospect\favourites

Je zou gewoon het hele Retrospect userdata folder kunnen kopieren:

code:
1
AppData\Roaming\Kodi\userdata\addon_data\plugin.video.retrospect

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corran
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-09 02:00
Ah, zat ik mooi in de verkeerde folder te kijken... (En de Backup app pakte hem ook al niet.)

Bedankt!
GroteBozewolf schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:03:
[...]

Die zijn er zeker:

code:
1
AppData\Roaming\Kodi\userdata\addon_data\plugin.video.retrospect\favourites

Je zou gewoon het hele Retrospect userdata folder kunnen kopieren:

code:
1
AppData\Roaming\Kodi\userdata\addon_data\plugin.video.retrospect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:08
Ik heb een Samsung 1tb SSD gekocht ter vervanging van mijn huidige 1 tb interne HDD.

Deze hdd is mijn tweede schijf in de pc naast mijn SSD waar Windows op straat.

Ik wil op de nieuwe SSD enkel films series en muziek zetten en in exfat geformatteerd laten om vanaf de Shield tv pro 2019 de schijf benaderen om via het NFS protocol bestanden af te spelen op de Shield met Kodi.

Ik weet dat de Shield/Kodi geen probleem zou moeten hebben met exfat maar ik lees alleen over externe schijven met dat formaat.

Ik heb in het forum gezocht maar geen antwoord op mijn vraag gevonden.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Spe115 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:52:
Ik weet dat de Shield/Kodi geen probleem zou moeten hebben met exfat maar ik lees alleen over externe schijven met dat formaat.

Wat zijn jullie gedachten hierover?
Dat het filesystem op je HDD of SSD totaal niet boeiend is op het moment dat een ander apparaat deze via NFS of SMB uitleest/erop schrijft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
nero355 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:06:
[...]

Dat het filesystem op je HDD of SSD totaal niet boeiend is op het moment dat een ander apparaat deze via NFS of SMB uitleest/erop schrijft! :)
Yay dat is wat ik hoopte.

Bedankt! _/-\o_

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Spe115 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:09:
[...]

Yay dat is wat ik hoopte.

Bedankt! _/-\o_
Waarom dan persé exFAT?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
Dit vind ik een hele goede vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
Nou niet per sé exfat maar meer omdat de schijf daarmee geformatteerd komt en het ontwikkelt is voor ssd's, dacht ik dat als er geen nadelen aan zitten dan laat ik het zo. NTFS heb ik op de Windows ssd staan en dat werkt goed, wat dat betreft heb ik geen voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom is de ssd, voor intern inbouwen, al geformatteerd met een file system? Of heb je eigenlijk een externe gekocht en uit z'n behuizing gehaald om intern te kunnen gebruiken? Normaal gesproken hebben interne schijven die nieuw uit de verpakking komen geen partitietabel en file system.

Maar wat men hierboven al aangeeft, zodra je het als netwerkschijf gaat gebruiken, boeit het voor de clients die er gebruik van gaan maken geen hol welk file system er effectief op staat. Of dat nou NTFS, ReFS, ext4, btrfs, hfs+ of wat anders is is alleen belangrijk voor de 'server', het OS dat die schijf op het netwerk beschikbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
Hero of Time schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:09:
Waarom is de ssd, voor intern inbouwen, al geformatteerd met een file system? Of heb je eigenlijk een externe gekocht en uit z'n behuizing gehaald om intern te kunnen gebruiken? Normaal gesproken hebben interne schijven die nieuw uit de verpakking komen geen partitietabel en file system.

Maar wat men hierboven al aangeeft, zodra je het als netwerkschijf gaat gebruiken, boeit het voor de clients die er gebruik van gaan maken geen hol welk file system er effectief op staat. Of dat nou NTFS, ReFS, ext4, btrfs, hfs+ of wat anders is is alleen belangrijk voor de 'server', het OS dat die schijf op het netwerk beschikbaar maakt.
Inmiddels wat meer gelezen op het internet en het blijkt inderdaad dat het bestandsysteem bepaald wordt na formattering bij het eerste gebruik.

Bij gebrek aan hardware kennis heb ik mij bediend van aannames. Met software kom ik een heel eind maar ben onervaren op hardware gebied en hoe installatie processen verlopen, vandaar dat ik vast de meest onlogische vragen stel die voor de meer ervaren Tweakers basiskennis is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Spe115 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:42:
Nou niet per sé exfat maar meer omdat de schijf daarmee geformatteerd komt en het ontwikkelt is voor ssd's, dacht ik dat als er geen nadelen aan zitten dan laat ik het zo.
Spe115 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:21:
Inmiddels wat meer gelezen op het internet en het blijkt inderdaad dat het bestandsysteem bepaald wordt na formattering bij het eerste gebruik.
Que ?! 8)7
Bij gebrek aan hardware kennis heb ik mij bediend van aannames. Met software kom ik een heel eind maar ben onervaren op hardware gebied en hoe installatie processen verlopen, vandaar dat ik vast de meest onlogische vragen stel die voor de meer ervaren Tweakers basiskennis is. O-)
Dat is wel te zien! :P :+

Het enige voordeel van exFAT is voor zover ik weet de compatibility tussen meerdere OS'en dus handig voor een Externe HDD/SSD of USB Stick :)

Als je alleen Windows gebruikt dan kan je IMHO gewoon NTFS gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoe krijg ik dolby vision mkv/mp4 bestanden werkend op kodi 19.1? (vero 4k+). iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Farabi schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:10:
hoe krijg ik dolby vision mkv/mp4 bestanden werkend op kodi 19.1? (vero 4k+). iemand?
Een Vero 4K+ draait OSMC dus dat kan toch nog een beetje anders zijn dan Kodi zelf :)

Wat werkt er precies niet en hoe ziet je setup eruit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:06:
[...]

Een Vero 4K+ draait OSMC dus dat kan toch nog een beetje anders zijn dan Kodi zelf :)

Wat werkt er precies niet en hoe ziet je setup eruit :?
bij kodi 18.9 kreeg ik geen beeld bij deze bestanden. nu bij 19.1 krijg ik wel beeld, maar met incorrecte kleuren. ik las dat het bij de nvidia shield wel goed gaat?

de vero is aan mijn lg c9 aangesloten. als je dat bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Farabi schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:22:
bij kodi 18.9 kreeg ik geen beeld bij deze bestanden. nu bij 19.1 krijg ik wel beeld, maar met incorrecte kleuren. ik las dat het bij de nvidia shield wel goed gaat?
Het kan ook aan de TV liggen hé! :)
de vero is aan mijn lg c9 aangesloten. als je dat bedoelt?
Zoek effe op of je bij die generatie überhaupt wel Dolby Vision buiten de WebOS omgeving om kan laten weergeven : Sommige TV's kunnen dat helaas niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:34:
[...]

Het kan ook aan de TV liggen hé! :)

[...]

Zoek effe op of je bij die generatie überhaupt wel Dolby Vision buiten de WebOS omgeving om kan laten weergeven : Sommige TV's kunnen dat helaas niet...
Ja, dat kan. Heb ook een ander apparaat waar het mee kan. Maar die doet alleen iso en mp4. ik wil nu mkv werkend krijgen op mijn vero.

update: berichtje van vero zelf gevonden ''We don’t need to use a Realtek SoC for DV and using such a SoC isn’t a magic bullet.

We are still working on things - but we have no news at this time.''

[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 18-08-2021 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Farabi schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:39:
[...]

Ja, dat kan. Heb ook een ander apparaat waar het mee kan. Maar die doet alleen iso en mp4. ik wil nu mkv werkend krijgen op mijn vero.

update: berichtje van vero zelf gevonden ''We don’t need to use a Realtek SoC for DV and using such a SoC isn’t a magic bullet.

We are still working on things - but we have no news at this time.''
Hou er ook rekening mee dat standaard Kodi GEEN DV bestanden in MKV ondersteund. Alleen in MP4.
Een aangepaste versie die bestaat kan wel MKV bestanden afspelen met DV

• Farabi
  • Niet online
Buzzie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:13:
[...]

Hou er ook rekening mee dat standaard Kodi GEEN DV bestanden in MKV ondersteund. Alleen in MP4.
Een aangepaste versie die bestaat kan wel MKV bestanden afspelen met DV
wat is dan het device die het wel in mkv doet? en hoe laat je het in mp4 afspelen in kodi? kan dat alleen met de shield?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Farabi schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:22:
[...]

wat is dan het device die het wel in mkv doet? en hoe laat je het in mp4 afspelen in kodi? kan dat alleen met de shield?
Andere device heb ik geen ervaring maar wel met de 2019 versie van de shield. Die ondersteund dolby Vision. Kodi op de shield ook. Mp4 speelt hij meteen goed af. Plex / emby /jellyfin spelen ook mkv dolby Vision af voor zover ik weet. Een speciale versie van Kodi 19.1 speelt ook mkv dolby Vision af. Alleen de versie via Google Play doet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
moet ik perse een account aanmaken voor subtitles.org op kodi? zo te zien werkt het anders niet? is er een alternatief dat beter is voor ondertitelingen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:24
Subscene voor movies en addic7ed voor series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
zzattack schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:58:
Subscene voor movies en addic7ed voor series
weet je zeker over subscene? heb random ondertiteling gezocht voor 3 films, maar vond ze niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:16:
[...]
weet je zeker over subscene? heb random ondertiteling gezocht voor 3 films, maar vond ze niet :P
En heb je dat uitgeprobeerd met media waarbij de naam van het bestand gelijk is aan de (bijv.) IMDB info?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

En heb je dat uitgeprobeerd met media waarbij de naam van het bestand gelijk is aan de (bijv.) IMDB info?
yep, heb nieuwere titels en wat oudere titels gepakt. ach, het is niet heel erg. maar vond het gek dat hij 3x op rij niets vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Farabi schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:38:
moet ik perse een account aanmaken voor subtitles.org op kodi? zo te zien werkt het anders niet? is er een alternatief dat beter is voor ondertitelingen?
https://github.com/a4k-openproject/a4kSubtitles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
sorry, ik weet niet wat dit is. ik ben echt nieuw in de kodi wereld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
Farabi schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:51:
[...]

sorry, ik weet niet wat dit is. ik ben echt nieuw in de kodi wereld :)
Deze pakt ze allemaal.
Als je daar naar beneden scrolt kun je zien hoe je die kunt installeren.
In Kodi instellen dat hij a4kSubtitles neemt voor series en films.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Farabi schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:38:
moet ik perse een account aanmaken voor subtitles.org op kodi? zo te zien werkt het anders niet?
Voor dat soort dingen is het aanmaken van een spamaccount bij Outlook of Gmail wel handig.

Nog even een andere vraag. Wil een repository toevoegen aan Kodi Matrix 19.1 Dat ging altijd via systeem/Filemanager. Nu kan ik die filemanager niet vinden/meer vinden. Waar zit dat ding tegenwoordig?

[ Voor 25% gewijzigd door NoahAmber op 23-08-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Waarom kan ik geen iso videobestand (uhd) afspelen via google drive, maar wel via een externe hdd?
Pagina: 1 ... 44 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.