Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Heb je gezocht in deze topic ?
Volgens mij is dat een paar bladzijdes terug ook voorbij gekomen inclusief link etc.
Als dat niet zo is haal ik het door elkaar met de [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2 topic.
Sowieso moet je op V18 Leia gaan draaien allemaal wegens DRM gebeuren rondom Netflix en dat hun niet bereid zijn om een mogelijkheid en/of add-on voor Kodi te maken.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Ik gebruik al een tijdje dit naar alle tevredenheid:Tijntje schreef op zondag 3 juni 2018 @ 09:10:
Is er al een stabiele manier om Netflix in Kodi te krijgen op Windows?
http://sticky-ux.com/apps/NetflixRemoteController/
Het is een remote control app die gebruik maakt van de Windows app. Je draait dus niet echt in Kodi maar met advanced launcher kun je de app natuurlijk wel vanuit Kodi opstarten.
Met al die niet officiële plugins blijft het toch maar behelpen in mijn ogen. Het ziet er niet uit en je zoekt je rot.
Dank je, hier zal ik eens induiken.D-e-n schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:49:
[...]
Ik gebruik al een tijdje dit naar alle tevredenheid:
http://sticky-ux.com/apps/NetflixRemoteController/
Het is een remote control app die gebruik maakt van de Windows app. Je draait dus niet echt in Kodi maar met advanced launcher kun je de app natuurlijk wel vanuit Kodi opstarten.
Met al die niet officiële plugins blijft het toch maar behelpen in mijn ogen. Het ziet er niet uit en je zoekt je rot.
Als ik het goed begrijp maak je gewoon gebruik van de standaard Netflix Windows app maar kun je hem met je remote via deze tool besturen en je hebt een Advanced launcher link gemaakt in Kodi naar Netflix.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Cannot start playback.
Zit dan nog wel op 4.1.7 ~alpha10
Ik heb deze bijna altijd aan staan in de werkkamer op tweede scherm..
Ik zou even de laatste alpha installeren van de site: https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/downloads/KLX16 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:42:
Wie ervaart er nog meer dat je bij Retrospect de live npo 1 2 3 niet gestart worden?
Cannot start playback.
Zit dan nog wel op 4.1.7 ~alpha10
Ik heb deze bijna altijd aan staan in de werkkamer op tweede scherm..
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Dat heb ik net gedaan, door alle net net.rieter.xot en alle andere weg te gooien en die van de download net.rieter.xot er alleen in te zetten en dan opnieuw te opstarten , first install, ik heb dan versie alpha 16GroteBozewolf schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:05:
[...]
Ik zou even de laatste alpha installeren van de site: https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/downloads/
Ik draai dan wel niet de nieuwste versie van kodi, meen dat mijn systeem dan niet aan kan.
16.1 April 24 2016
maar daar ligt het niet aan tot voor kort een paar dagen werkte het wel
Op het moment is er op NPO 1 Bancroft en dat staat er ook bij livetv NPO1: Bancroft
Maar hij doet het niet.
Cannot start playback
Zie het al. Ga het fixen in Alpha17. Half uurtje.KLX16 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:38:
[...]
Dat heb ik neg gedaan,door alle net net.rieter.xot en alle andere weg te gooien en die van de download net.rieter.xot er alleen in te zetten en dan opnieuw te opstarten , first install, ik heb dan versie alpha 16
Ik draai dan wel niet de nieuwste versie van kodi, meen dat mijn systeem dan niet aan kan.
16.1 April 24 2016
maar daar ligt het niet aan tot voor kort een paar dagen werkte het wel
Op het moment is er op NPO 1 Bancroft en dat staat er ook bij livetv NPO1: Bancroft
Maar hij doet het niet.
Cannot start playback
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Hij staat er.KLX16 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:41:
Wow !!!!! Je werkt op een level waar niet vele kunnen werken.!
Een geweldig systeem!
[ Voor 15% gewijzigd door KLX16 op 06-06-2018 22:06 ]
Wat werkt er niet? Installatie? Het runnen van Retrospect of het afspelen van de Live streams?KLX16 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:57:
Opmerking 21:40 f5 f5 f5 f5 21:47 download 17.
Net geïnstalleerd.
Helaas het werkt niet.
Het afspelen van de livestream.GroteBozewolf schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:18:
[...]
Wat werkt er niet? Installatie? Het runnen van Retrospect of het afspelen van de Live streams?
LIVE TV en dan naar NPO1: programmanaam daarna melding Cannot start playback
Weet je zeker dat de installatie dan goed gegaan is? Want met Alpha17 is de adaptive stream add-on een required dependency. Wellicht dat het daar fout gaat?KLX16 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:25:
[...]
Het afspelen van de livestream.
LIVE TV en dan naar NPO1: programmanaam daarna melding Cannot start playback
https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/overviewGroteBozewolf schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:32:
[...]
Weet je zeker dat de installatie dan goed gegaan is? Want met Alpha17 is de adaptive stream add-on een required dependency. Wellicht dat het daar fout gaat?
volgens mij heb ik alleen 3b gedaan met de
download
https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/downloads/
zoals boven omschreven.
Ok, en hij wordt dan ook in Kodi geïnstalleerd? Je krijgt geen foutmelding over dependencies? Anders graag even een volledige DEBUG retrospect.log posten op pastebin.KLX16 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:36:
[...]
https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/overview
volgens mij heb ik alleen 3b gedaan met de
download
https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/downloads/
zoals boven omschreven.
EDIT: je kunt trouwens beter gewoon 1 - Installation of Retrospect the 'Easy way' doen. Een versioned zip downloaden van https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/downloads/ en via de install from zip doen.
[ Voor 19% gewijzigd door GroteBozewolf op 06-06-2018 23:01 ]
Ik wil Retrospect ook weer eens proberen, echter krijg ik de juiste versie van add-on inputstream.adaptive niet geinstalleerd.GroteBozewolf schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:51:
[...]
Ok, en hij wordt dan ook in Kodi geïnstalleerd? Je krijgt geen foutmelding over dependencies? Anders graag even een volledige DEBUG retrospect.log posten op pastebin.
EDIT: je kunt trouwens beter gewoon 1 - Installation of Retrospect the 'Easy way' doen. Een versioned zip downloaden van https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/downloads/ en via de install from zip doen.
Ik zit op Krypton 17.3 (LibreElec 8.0.2e community versie) op een Odroid C2, maar als ik de inputstream.adaptive add-on installeer, dan is dat versie 1.x en er is geen update beschikbaar, ook niet van de repositories.
Enig idee hoe ik zonder updaten van Kodi, toch de nieuwere versie van die update kan vinden en installeren?
-niet goed gelezen-albino71 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 23:44:
[...]
Ik wil Retrospect ook weer eens proberen, echter krijg ik de juiste versie van add-on inputstream.adaptive niet geinstalleerd.
Ik zit op Krypton 17.3 (LibreElec 8.0.2e community versie) op een Odroid C2, maar als ik de inputstream.adaptive add-on installeer, dan is dat versie 1.x en er is geen update beschikbaar, ook niet van de repositories.
Enig idee hoe ik zonder updaten van Kodi, toch de nieuwere versie van die update kan vinden en installeren?
[ Voor 9% gewijzigd door GroteBozewolf op 06-06-2018 23:57 ]
Ik heb net alpha18 geupload zonder de dependency.albino71 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 23:56:
@GroteBozewolf Nee, geactiveerd. Vreemd dat ik geen meer recente versie via de 'normale' weg krijg....
Ik zag dat je de 18 had gemaakt, deze gedownload en de easy way install from zip gedaan.GroteBozewolf schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:51:
[...]
Ok, en hij wordt dan ook in Kodi geïnstalleerd? Je krijgt geen foutmelding over dependencies? Anders graag even een volledige DEBUG retrospect.log posten op pastebin.
Na deze sessie weer eens kodi gestart en dan LIVETV nu NPO1:NOS Journaal (dat wordt wel bijgewerkt) maar de live uitzending doet het niet.
[ Voor 5% gewijzigd door KLX16 op 07-06-2018 01:53 ]
Ik zie een SSL error, waarschijnlijk omdat de Kodi/16.1 een oude Python versie gebruikt die niet goed met nieuwe SSL omgaat. Heb je de optie om te upgraden?KLX16 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 00:03:
[...]
Ik zag dat je de 18 had gemaakt, deze gedownload en de easy way install from zip gedaan.
Deel logfile van de laatste keer opstarten Kodi
Na deze sessie weer eens kodi gestart en dan LIVETV nu NPO1;NOS Journaal (dat wordt wel bijgewerkt maar de live uitzending doet het niet.
Had de oude inputstream.adaptive nog actief en dan installeerd hij niet. Add-on verwijderd en toen kon ik 18 installeren.
Bedankt voor de ninja reacties en aanpassingen!
Top! Houdt er wel rekening mee dat zodra Kodi Leia (18.0) uit is, 16 en 17 snel zullen vallen. Met name omdat Leia de laatste versie is die Python 2 ondersteund en dus alle add-ons langzamerhand naar Python 3 moeten gaan, waarbij Kodi Leia nog backward compatibility ondersteund met 2, maar Kodi 16 en 17 niet. Daarnaast is er heel erg veel veranderd in Kodi Leia en die changes gaan iedereen heel snel naar 18 willen gaan.albino71 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 00:15:
@GroteBozewolf 18 werkt bij mij nu.
Had de oude inputstream.adaptive nog actief en dan installeerd hij niet. Add-on verwijderd en toen kon ik 18 installeren.
Bedankt voor de ninja reacties en aanpassingen!
Als het goed is wel. Je kunt altijd even een backup maken van je '%userprofile%\appdata\Roaming\Kodi' folder.KLX16 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 00:21:
Kan je 32 bit installer 17.6 zo over de 16.1 installeren, zodat alle instelling behouden blijven?
naar 17.6 geupdate en live tv doet het bij uit Uitzendinggemist (NPO.nl)GroteBozewolf schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 00:22:
[...]
Als het goed is wel. ..................
behalve de Radio 6 Live, kan natuurlijk zijn dat er geen uitzending is, op deze tijd
Het was dus een lokaal probleem.
Dat was eigenlijk ook mijn eerste aanzet tot de vraag, hebben meerdere het?
Zo, ja dan is het groter.
Ik heb de alpha van Leia geïstalleerd, met de Konami-code 'games' unlockt, een source toegevoegd met roms.
En nu? Ik zie geen "update library" om het te scrapen zoals bij films, bijv.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Mijn dochter word wat ouder en wil ook een aantal series kijken die ik ook kijk.
Maar wil niet dat ze alle series kan kijken die ik heb aangezien ik vind dat ze daar te jong voor is.
Is daar een makkelijke manier voor om een selectie voor de maken ?
Met films en tekenfilms is dat niet zo een probleem aangezien die op verschillende locaties staan.
Ze heeft een eigen raspberry pi.
En een eigen database.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Toch twee serie locaties maken (kunnen simpel twee directories op dezelfde NAS share zijn). Bij jezelf beide serie bronnen toevoegen en bij je dochter enkel de bron met series die ze mag/kan kijken. Is volgens mij verreweg de makkelijkste manier.TRaSH schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 09:40:
Nu loop ik tegen het volgende probleem.
Mijn dochter word wat ouder en wil ook een aantal series kijken die ik ook kijk.
Maar wil niet dat ze alle series kan kijken die ik heb aangezien ik vind dat ze daar te jong voor is.
Is daar een makkelijke manier voor om een selectie voor de maken ?
Met films en tekenfilms is dat niet zo een probleem aangezien die op verschillende locaties staan.
Ze heeft een eigen raspberry pi.
En een eigen database.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Maar al mijn series staan in 1 folder.
En wil ik ook zo houden.
Naarmate ze ouder word en andere interessen krijgt zullen er series bij komen.
Mijn server draait op Windows,
Vraag mij af of het met symlinks zou werken.
hoofd machtiging op root niveau en kindermachtiging op folder niveau.
kodi op haar inlog naam laten inloggen op de nass.
zo kan je elke keer een vinkje bijvoegen bij series per folder.
bij een synologynass kan dit
[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 09-06-2018 10:32 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Alle TV Series gewoon in de hoofdmap.
En een Serie map voor mijn dochter aangemaakt en die toegevoegd als haar TV serie map.
Dan een Symlink naar de Series die zij mag kijken.
Ook getest en ze kan ze gewoon afspelen.
Voor de luie mensen onder ons(zoals ik) is er een bat file waar je drag en drop mee kan doen en die maakt de symlink voor je aan (keuze uit hard of soft link)
Zoek me een beetje wezenloos.

Volgens mij zijn ze dit met alle wijzigingen in de alpha versies op de een of andere manier verloren en hebben de devs dat nog niet door?
Zit er nog gewoon in hoor. Maar het ligt aan de skin of die optie ook werkelijk beschikbaar is in de GUI. Dus, noem even welke skin je gebruikt. Transparency! heeft 't overigens wel gewoon, op precies dezelfde plek als Confluence op je screenshot: settings > TV > playback en dan 2e optie.Donderstraaltje schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:49:
Iemand een idee waar deze optie "Hervat laatste kanaal bij opstarten" gebleven is in kodi v18?
Zoek me een beetje wezenloos.
[afbeelding]
Volgens mij zijn ze dit met alle wijzigingen in de alpha versies op de een of andere manier verloren en hebben de devs dat nog niet door?
Oh, sidenote: had niet helemaal door welke versie ik had, maar dat is blijkbaar 17.6. Ik draai geen alpha versie. Dus denk daar ook aan, als je v18 draait, zit je met een development versie en kan die optie er dus tijdelijk uit gehaald zijn om $redenen.
[ Voor 14% gewijzigd door Hero of Time op 15-06-2018 21:34 ]
Ik draai wel vaker alpha versies om dingen (PVR related) te testen.Hero of Time schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:08:
[...]
Oh, sidenote: had niet helemaal door welke versie ik had, maar dat is blijkbaar 17.2. Ik draai geen alpha versie. Dus denk daar ook aan, als je v18 draait, zit je met een development versie en kan die optie er dus tijdelijk uit gehaald zijn om $redenen.
Helaas kan ik het niet langer via IRC vragen/doorgeven want dat is registered nick only op moment.
Heb er wel hoop in dat het verholpen wordt maar PVR is een wat ondergewaardeerd deel van Kodi (zwaar onterecht!) en dit is iets dat makkelijk over het hoofd gezien kan worden. Hoewel Ksooo (main PVR dev) alles aardig snel spot en verhelpt.
Afwachten geblazen dus, wel jammer.
Anders nu eindelijk Netflix + PVR in één omgeving gehad.
Zit niet in de stock skin, maar gebruik op moment deze mod van Eminence wegens gebrek aan de originele; https://github.com/Alanon202/skin.eminence.2.modHero of Time schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:58:
@Donderstraaltje, dan nog, welke skin gebruik je en hoe ziet dat menu er nu uit? Want je screenshot kan niet van v18 komen, aangezien je de gewenste optie daar gewoon hebt. Ben je ook al door guisettings.xml gegaan?
Zo ziet het menu er uit waar het zou moeten zitten; https://i.imgur.com/aYgiqEK.png
Zoals je kunt zien schaalt kodi 18 ook niet echt lekker over remote desktop
In guisettings.xml vind ik hem ook niet.

Dit is iig het stukje van pvrplayback wat ik in mijn guisettings.xml heb staan. Dit is gewoon stock, aangezien ik geen PVR gebruik:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <pvrplayback> <channelentrytimeout default="true">0</channelentrytimeout> <confirmchannelswitch default="true">false</confirmchannelswitch> <enableradiords default="true">true</enableradiords> <fps default="true">0</fps> <playminimized default="true">true</playminimized> <scantime default="true">10</scantime> <signalquality default="true">true</signalquality> <startlast default="true">0</startlast> <trafficadvisory default="true">false</trafficadvisory> <trafficadvisoryvolume default="true">10</trafficadvisoryvolume> </pvrplayback> |
Mja de vertaling is vaak ook een beetje... mja hoe zeg je dat... wil niet zeggen Vlaams maar het is wat apart vertaald ja. Meestal heb ik hem gelukkig op US staan. de originele, non mod versie van deze skin is ook beter, cleaner.Hero of Time schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:46:
Wat heb je toch een gruwelijk lelijke interface, met dat Nederlands.
*knip* kijk ik even later verder naar
Maar dat zag ik toen straks ook al staan ja, op de een of andere manier doet Kodi er nu dus niks mee.
Overigens als je (men hier, niet perse gericht tegen jou

Die melden zich pas als het te laat is en de final uit gebracht is.
Dus persoonlijk zou ik daar melding van maken.
Dan heb je kans dat het dan gefixed word.
Ik zou natuurlijk ook de U9-H in de woonkamer kunnen laten staan, maar de andere Android-opties gebruik ik bijna niet, terwijl ik op mijn domme tv in de slaapkamer wel graag Netflix e.d. kan gebruiken.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik gebruik het al jaren op twee verschillende machines zonder enig probleem. Gewoon een advancedsettings.xml met de shared db tags in de userdata folder zetten en klaar.Jorgen schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:45:
Wat ik niet helemaal zeker weet: kan ik een shared db met mysql gebruiken ook gebruiken binnen LibreElec? Wat ik erover lees, zijn vooral problemen van mensen die het niet aan de praat krijgen.
En daarnaast een windows desktop en een tablet met Kodi erop die gebruik maken van de shared library.
Mits ze allemaal op dezelfde main built draaien (v17 Krypton of allemaal op v18 Leia)
[ Voor 8% gewijzigd door TRaSH op 18-06-2018 07:13 ]
Wat voor PVR bugs dan want ik draai nog steeds de Alpha en RPi builds 520 van Milhouse naar volle tevredenheid.Donderstraaltje schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:59:
[...]
................
Overigens als je (men hier, niet perse gericht tegen jou) een PVR user bent zou ik afraden over te stappen op kodi 18... zitten aardig wat bugs in op moment juist nu net Kodi 17.6 heerlijk was en eindelijk alle grote bugs eruit waren
Iets met een grote clean up in Kodi 18 en dingen die van locatie veranderen en alles overzetten op python 3.
Met WinSCP dus.Jorgen schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:29:
@Hero of Time dat was wel mijn volgende gedachte: hoe zet ik alles erop? Op 10 minuten met een live cd na is mijn ervaring met Linux nihil.
Je hebt niet echt een linux achtergrond nodig.Jorgen schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:29:
@Hero of Time dat was wel mijn volgende gedachte: hoe zet ik alles erop? Op 10 minuten met een live cd na is mijn ervaring met Linux nihil.
Ga naar de LibreElec site download daar de LibreELEC USB-SD Creator.
Doe je sdkaart in je pc kies je juiste raspberry versie en klik download (dacht ik)
Ze hebben ook een instructie video daar.
Doe de sd kaart in je raspberry en connect hem aan de power.
Als LibreElec gestart is (Kodi scherm)
Zou je met WinSCP de juiste gegevens in de userdata kunnen zetten.
Rebooten en je hebt een werkende MySQL.
Hoe je MySQL aan de praat moet krijgen hebben ze op de Kodi website een wiki.
Die heb ik ook gevolgd.
Ik heb de Eminent besteld als vervanging, dus neem aan dat ik geen rpi versie nodig heb, maar een s905x versie.
Even op het LibreElec forum kijken.
Volgens mij komt hij daar wel in voor.
- Het eruit klappen van PVR (zijn ze al mee bezig)schumi2004 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:35:
[...]
Wat voor PVR bugs dan want ik draai nog steeds de Alpha en RPi builds 520 van Milhouse naar volle tevredenheid.
- Het mixen van de zendervolgorde (krijgt het team niet gereproduceerd, bij opnieuw de zenders inladen is het verholpen).
- Het niet laten zien van de opnames, kan een combi zijn met de backend addon maar komt vaker voor
- Niet automatisch PVR openen met starten zoals ik naar vroeg
- Zendernummering volgens backend gaat niet helemaal goed
- Opnames die spontaan in delen worden gecut
En voor de rest nog niet al te uitgebreid getest.
Dit zijn allemaal dingen die met dezelfde backend op 17.6 perfect werken gewoon.
Donderstraaltje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:49:
[...]
1- Het eruit klappen van PVR (zijn ze al mee bezig)
2- Het mixen van de zendervolgorde (krijgt het team niet gereproduceerd, bij opnieuw de zenders inladen is het verholpen).
3- Het niet laten zien van de zenders, kan een combi zijn met de backend addon maar komt vaker voor
4- Niet automatisch PVR openen met starten zoals ik naar vroeg
5- Zendernummering volgens backend gaat niet helemaal goed
6- Opnames die spontaan in delen worden gecut
En voor de rest nog niet al te uitgebreid getest.
Dit zijn allemaal dingen die met dezelfde backend op 17.6 perfect werken gewoon.
En dat zit allemaal in de nightlies of ook al in de Alpha?
Ik zal er eens een paar proberen te reproduceren maar als ik het zo lees ben ik wel een hele simpelle gebruiker, herken geen enkele issue
Ik zelf gebruik TVHeadend en
Waar ik zelf geen last van heb zijn, 1,3,5
2, begrijp ik niet helemaal, uitleg?, 4 kan ik zelf wel even testen, 6 ik maak geen opnames.
/edit
Bedoel je bij 4: Voer uit tijdens opstarten: Speel TV (Werkt op Windows, LibreELEC en mijn Shield, 1x getest)
of bedoel je een keuze uit Start met Venster (welk venster dan) ?
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 18-06-2018 13:56 ]
Nightly alpha, de gewone alpha heeft idd minder bugs maar daar draait mijn backend met volle updates weer niet mee (DVBViewer).schumi2004 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:53:
[...]
zo dan.
En dat zit allemaal in de nightlies of ook al in de Alpha?
Ik zal er eens een paar proberen te reproduceren maar als ik het zo lees ben ik wel een hele simpelle gebruiker, herken geen enkele issue
Ik zelf gebruik TVHeadend en
Waar ik zelf geen last van heb zijn, 1,3,5
2, begrijp ik niet helemaal, uitleg?, 4 kan ik zelf wel even testen, 6 ik maak geen opnames.
/edit
Bedoel je bij 4: Voer uit tijdens opstarten: Speel TV
of bedoel je een keuze uit Start met Venster (welk venster dan) ?
2; spontaan kunnen enkele zenders vervangen worden voor andere in de tvguide, maar in het zenderoverzicht wel goed blijven staan. Dit lijkt in ieder geval samen te hangen met je eerste zendergroep. Bij mij werd NPO1 vervangen voor RTL8 en NPO2 voor ook iets anders. Ook als ik op de AB 1 of 2 in toetste kam ik bij die zenders vreemd genoeg uit. Dit gebeurd spontaan en krijg je op geen andere manier verholpen dan de zenders opnieuw in te laden, en dan lijkt het voorbij te zijn. Zeer lastig te reproduceren en mij maar een paar keer gelukt op een cleane install.
4 staat exact hier beschreven; Donderstraaltje in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"
3 heb ik ff opnieuw geschreven, bedoelde opnames. Omdat jij geen opnames maakt zul je dit ook wel niet gemerkt hebben
Deze is een makkie voor meDonderstraaltje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:01:
4 staat exact hier beschreven; Donderstraaltje in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"
Instellingen, Interface, Opstart, Voer uit tijdens opstarten: Speel TV

De rest en met name opnames etc zal ik eens op letten, ik zal de kids ook vragen vreemde dingen te melden maar tot op heden heb ik ze nog nergens over gehoord.
Ooh thanks dit zocht ik dus! was niet te vinden en bij Kodi konden ze het me niet vertellenschumi2004 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:07:
[...]
Deze is een makkie voor me
Instellingen, Interface, Opstart, Voer uit tijdens opstarten: Speel TV
[afbeelding]
De rest en met name opnames etc zal ik eens op letten, ik zal de kids ook vragen vreemde dingen te melden maar tot op heden heb ik ze nog nergens over gehoord.
Waarom ze dit nu hier weggestopt hebben is mij een raadsel, onder PVR instellingen stond het beter.
Onder interface, echt serieus?
Sowieso, ondanks een stabiele internetverbinding via mijn bedrade netwerk, kan hij geen enkele skin installeren. Bij de optie "meer skins" kan ik erop klikken, maar doet hij verder niks. Ik kom dus niet uit bij de lijst met extra skins, maar blijf staan bij de keuze tussen Estuary en Confluence.
Is dit normaal LibreElec gedrag? Of geven bovenstaande voorbeelden aan dat ik een slecht device heb gekregen?
Ik zie nu trouwens ook een "total uptime" van 4 uur en 55 minuten. Dat kan helemaal niet, want het apparaat heeft nog geen 35 minuten aangestaan. Is dit de tijd dat hij in de fabriek al heeft gedraaid, of heb ik een gebruikt apparaat te pakken? Hij was wel gewoon geseald immers.
Zal wel aan mij liggen, maar mijn eerste ervaring met LibreElec is waardeloos
Edit: ik ben nu ingelogd met WinSCP via SSH. De map /storage/.kodi/userdata/ bestaat echter niet en dus kan ik er ook geen advancedsettings naartoe kopiëren.
[ Voor 29% gewijzigd door Jorgen op 19-06-2018 17:09 ]
Voor wat betreft de uptime, als het apparaatje volledig is herstart zou het van 0 moeten gaan tellen. Weet je zeker dat je wel de juiste waarde bekijkt en niet per ongeluk de klok zelf zag?
Hoe bedoel je dat van de gebruiker zelf? De map die in de Kodi wiki staat heb ik in elk geval niet. Ik ben niet bang om een nieuw besturingssysteem onder de knie te krijgen, maar vind het wel wat onduidelijk allemaal. En dan die rare meldingen over nieuw gevonden mappen die dan weer niet gebruikt kunnen worden en dus failen. Geeft mij een raar gevoel bij een gloednieuw device
Edit: ik zie dat ik het vanmiddag toevallig om 16:55 postte en dus ook 4:55 maar dat was het écht niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 19-06-2018 22:32 ]
Even voor de duidelijkheid,Jorgen schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:55:
De Eminent 7680 is binnen.
.....
Zal wel aan mij liggen, maar mijn eerste ervaring met LibreElec is waardeloos
Dit is geen LibreElec issue.
De issue die je hebt is je gebruikte device die afwijkt van de standaard.
Zoals je al gemerkt hebt staan dingen niet op de standaard locaties.
De raspberry die ik op mijn slaapkamer draai die geeft totale uptime weer (alle uren dat hij aan heeft gestaan) en werkelijke uptime sinds power aan zeg maar.
Dat maakt het in elk geval niet handiger 😂TRaSH schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 05:43:
[...]
Even voor de duidelijkheid,
Dit is geen LibreElec issue.
De issue die je hebt is je gebruikte device die afwijkt van de standaard.
Zoals je al gemerkt hebt staan dingen niet op de standaard locaties.
De raspberry die ik op mijn slaapkamer draai die geeft totale uptime weer (alle uren dat hij aan heeft gestaan) en werkelijke uptime sinds power aan zeg maar.
Kodi openen en naar System Information settings gaan en dan volgens mij Hardware.Markos schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:12:
Ik heb hier een Android monitor staan (Philips S231C4AFD/00) en daar zit een Tegra T33 (Tegra 3?) in. Ik draai er al een oude versie van Kodi op maar wil een nieuwere erop zetten. Maar ik zie niet welke versie ik toen had gedownload. Weten jullie toevallig welke ik het beste voor deze oude chip kan nemen?
Ja misschien toch eerst beter moeten kijken welke devices meer support hebben.
Was al voor je aan het kijken op het forum maar zijn niet veel mensen die zo een blijkbaar afwijkend device hebben.
Dus je zal een beetje zelf onderzoek moeten doen op Google.
Of reageren zoals mensen doen met die fully loaded boxes.
De add-on(exodus, etc) hapert dus Kodi is k*t
[ Voor 19% gewijzigd door TRaSH op 20-06-2018 09:31 . Reden: Extra info ]
Haha. Ik heb hem gekocht op basis van de positieve review op HWI en aangezien ik toch alleen Kodi nodig heb, wilde ik voor mijn 2e box niet weer een dure zoals de Minix Neo U9-H. Zal nog 'ns kijken wat ik vandaag of morgen aan de praat krijg en anders gaat ie gewoon retour naar bol.com.TRaSH schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:26:
[...]
Ja misschien toch eerst beter moeten kijken welke devices meer support hebben.
Was al voor je aan het kijken op het forum maar zijn niet veel mensen die zo een blijkbaar afwijkend device hebben.
Dus je zal een beetje zelf onderzoek moeten doen op Google.
Of reageren zoals mensen doen met die fully loaded boxes.
De add-on(exodus, etc) hapert dus Kodi is k*t![]()
Als ik een review lees krijg ik vaak het gevoel dat het erg persoonlijk is en welke leverancier de beste voorwaardes heeft voor hun.
Zo ook bv hun harddisk reviews.
Erg gericht op seagate.
Met research bedoelde ik naast hardware ook de software die je er op wil draaien.
Dus bv de Kodi forum.
Want ik lees wel veel goed over een bepaalde 905 Android device.
Maar ook daar moet je goed op letten welke.
Ze hebben op hun forum ook een hardware opsomming gemaakt welke wat ondersteund.
Wat voor eisen heb je voor je slaapkamer ?
Wat voor media wil je kunnen afspelen?
Het uitkiezen van mediaspelers an sich is voor mij niet zo'n probleem. Ik houd altijd het topic van wrxtasy op het Kodi-forum in de gaten en vervolgens lees ik nog wat reviews. Op basis daarvan ook al 2 x een Minix gekocht. (Eerst de X8-H Plus en nu de U9-H.) Beiden waren/zijn de beste die er op dat moment te krijgen waren, naast de Shield (die schreeuwend duur is). Ik wilde nu dus ook sowieso een S905X soc hebben en LibreElec proberen omdat het native Kodi is. Aangezien mijn tv in de woonkamer toch al alle andere apps heeft, en die in mijn slaapkamer nog dom is, heb ik de Minix Neo U9-H op de slaapkamer gezet en de Eminent nu in de woonkamer. Maar dan krijg je dus kennelijk allemaal gedoe met een niet-standaard-LibreElec.TRaSH schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:07:
Ja persoonlijk ben ik niet zo een fan van HWI.
Als ik een review lees krijg ik vaak het gevoel dat het erg persoonlijk is en welke leverancier de beste voorwaardes heeft voor hun.
Zo ook bv hun harddisk reviews.
Erg gericht op seagate.
Met research bedoelde ik naast hardware ook de software die je er op wil draaien.
Dus bv de Kodi forum.
Want ik lees wel veel goed over een bepaalde 905 Android device.
Maar ook daar moet je goed op letten welke.
Ze hebben op hun forum ook een hardware opsomming gemaakt welke wat ondersteund.
Wat voor eisen heb je voor je slaapkamer ?
Wat voor media wil je kunnen afspelen?
Ik heb een 5.1 set in de woonkamer staan en een 4K Oled. Dus wat hij sowieso moet kunnen is HEVC, 10bit HDR en Dolby TrueHD. Dingen die voor de EM7680 een makkie zouden moeten zijn volgens HWI. Ik heb eerlijk gezegd geen zin in Raspberry's, gewoon omdat ik niet wil knutselen. Een kant en klaar apparaat dat alles ondersteunt voor Kodi is alles wat ik nodig heb.
Als iemand hier weet hoe je de userdata folder op een Eminent kan vinden, ik vind er in elk geval nog geen documentatie over. Ik kan met WinSCP ook alleen inloggen als root, mocht dat uitmaken.
Sdkaart preppen,
Power en gaan.
Maar niet geschrikt voor jouw wensen.
Als je met root er in kan kan je ook een zoek opdracht uitvoeren naar een bestand die in de userdata hoort te zitten.
Schiet mij nu even niet binnen welke.
Dus dat kan je proberen.
Misschien is de directory wel hidden.
Gebruikt iemand AndroidTV i.c.m. Kodi en MySQL shared databases? Ik heb de advancedsettings.xml en sources.xml naar de userdata map gekopieerd, maar de media in de databases komt niet zichtbaar in Kodi. De bronnen zijn wel te benaderen als ik daar vanuit Kodi naartoe navigeer.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik gebruik het zonder problemen, gewoon mijn advancedsettings.xml gekopieerd van een RPi en gaan.alesandro_46 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:26:
<knip>
Gebruikt iemand AndroidTV i.c.m. Kodi en MySQL shared databases? Ik heb de advancedsettings.xml en sources.xml naar de userdata map gekopieerd, maar de media in de databases komt niet zichtbaar in Kodi. De bronnen zijn wel te benaderen als ik daar vanuit Kodi naartoe navigeer.
Wat zegt je debug log?
Als je er met WinSCP in kan dan lukt het ook met Putty.Jorgen schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:34:
[...]
<knip>
Als iemand hier weet hoe je de userdata folder op een Eminent kan vinden, ik vind er in elk geval nog geen documentatie over. Ik kan met WinSCP ook alleen inloggen als root, mocht dat uitmaken.
Statr putty, connect en geef het volgende commando:
find / -name userdata
Dan kom je zo achter het pad
[ Voor 31% gewijzigd door schumi2004 op 20-06-2018 13:57 ]
Edit: kennelijk toch in storage (en nog 2 locaties).Nu is ie er ook ineens wel in storage. Die .kodi was er gister écht niet. Curieus. Nou ja... Dank in elk geval kerel
Edit 2: ik dacht de tekst in putty even te selecteren en hier te plakken, maar dat vindt putty niet leuk. Iedere rechtsklik geeft gelijk permission denied.
Edit 3: en toen bleef LibreElec hangen op het Kodi splash screen. WTF

[ Voor 155% gewijzigd door Jorgen op 20-06-2018 15:21 ]
Dan doet hij de golf van zelf
Dank voor het helpen allemaal.
Als je Kodi niet eerder hebt gestart en gelijk erheen probeert te gaan, is het an sich logisch, want er is nog geen configuratie gemaakt door Kodi.Jorgen schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:45:
Edit: kennelijk toch in storage (en nog 2 locaties).Nu is ie er ook ineens wel in storage. Die .kodi was er gister écht niet. Curieus. Nou ja... Dank in elk geval kerel
Selectie = copy, rechter muisknop = plakken bij Putty.Edit 2: ik dacht de tekst in putty even te selecteren en hier te plakken, maar dat vindt putty niet leuk. Iedere rechtsklik geeft gelijk permission denied.
Nee, ik had Kodi natuurlijk al wel gestart. Dat doet ie vanzelf met LibreElec natuurlijk. Zo zijn er wel meer programma's die dat doen. Football Manager ook bijv. Dus na 3 x opnieuw opstarten en Kodi wat dingen laten doen, hoopte ik wel dat die .kodi folder er zou zijnHero of Time schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:41:
[...]
Als je Kodi niet eerder hebt gestart en gelijk erheen probeert te gaan, is het an sich logisch, want er is nog geen configuratie gemaakt door Kodi.
Weer wat geleerd[...]
Selectie = copy, rechter muisknop = plakken bij Putty.
Rookie mistake #1: de debug log bekijken (het staat zelfs in het roze vak onderaanschumi2004 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:54:
[...]
Ik gebruik het zonder problemen, gewoon mijn advancedsettings.xml gekopieerd van een RPi en gaan.
Wat zegt je debug log?
<knip>
Rookie mistake #2: debug log zegt 'unable to connect to database'. Even de advancedsettings.xml nagelopen. De poort stond nog op 3306 waar ik deze 3307 moet zijn (na een nieuwe install van openmediavault zijn zij overgestapt naar MariaDB en kreeg dat niet werkend met poort 3306).
Eenmaal de poort aangepast heb ik Kodi opnieuw opgestart. Helaas, nog steeds geen media zichtbaar. Een reboot helpt helaas ook niet. De error log is nu vrij van errors en geeft voor mij geen nieuwe inzichten. Morgen nog eens verder stoeien.
Misschien nog rookie mistake #4: zorg voor gelijke versies van Kodi. Zijn ze in je netwerk allemaal gelijk of wijkt je niet werkende af van de rest?
#3: niks vreemds te zien
#4: de versies zijn hetzelfde inderdaad (allemaal 17.6)
De oorzaak heb ik inmiddels gevonden, het bleek dat ik oude "knutsel" XML files op de Mibox gebruikte

Zover ik weet hoeft de versie achter de punt ook niet gelijk te zijn. Zolang de versie voor de punt maar gelijk is.alesandro_46 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:24:
@Hero of Time
De oorzaak heb ik inmiddels gevonden, het bleek dat ik oude "knutsel" XML files op de Mibox gebruiktenet de XML files van een werkend systeem overgenomen en het werkt direct. Beide bedankt voor het meedenken!
15.2 en 17.6 werkt dus niet, maar 17.2 en 17.6 zou het gewoon moeten doen.
Waarom doet iedereen zo moeilijk met putty/winscp? Zodra libreelec is gestart is de userdata folder ook via een netwerk verbinding benaderbaar. Gewoon via Windows verkenner advancedsettings.xml en heen kopiëren en klaar.
Klopt inderdaad. Om de databases te gebruiken moeten de major releases (15.x, 16.x, 17.x e.d.) gelijk zijn. Bij mij is alles blijkbaar 17.6 en voldoet daarmee aan die voorwaarde.Jorgen schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 00:30:
[...]
Zover ik weet hoeft de versie achter de punt ook niet gelijk te zijn. Zolang de versie voor de punt maar gelijk is.
15.2 en 17.6 werkt dus niet, maar 17.2 en 17.6 zou het gewoon moeten doen.
Ligt natuurlijk aan de video die je wilt afspelen. Als het een 4k video is met belachelijk hoge bitrate, is het logisch. Is het een simpel xvid video'tje op vga resolutie, tja, geen idee.Jorgen schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 10:03:
Zo, geluid en video afspelen lijkt goed te gaan inmiddels. Enige wat me nu direct opvalt is dat elke paar minuten een kleine hapering ontstaat in het beeld. (Eminent 7680, LibreElec). Enig idee wat ik hieraan kan doen?
Heb je al gekeken of hardware acceleratie (VAAPI/VDPAU) aan staan en beschikbaar is?
HDR video, maar dat zou hij probleemloos moeten trekken onder LibreElec. Ik ga die opties kijken of ze aanstaan.Hero of Time schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:21:
[...]
Ligt natuurlijk aan de video die je wilt afspelen. Als het een 4k video is met belachelijk hoge bitrate, is het logisch. Is het een simpel xvid video'tje op vga resolutie, tja, geen idee.
Heb je al gekeken of hardware acceleratie (VAAPI/VDPAU) aan staan en beschikbaar is?
Het kan zijn dat de frames per seconde van het videobestand niet overeenkomen met de refresh rate van je scherm. Bijvoorbeeld als je een film van 23.976 fps afspeelt op een 24 Hz display, krijg je om de zoveel tijd inderdaad een hapering.Jorgen schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 10:03:
Zo, geluid en video afspelen lijkt goed te gaan inmiddels. Enige wat me nu direct opvalt is dat elke paar minuten een kleine hapering ontstaat in het beeld. (Eminent 7680, LibreElec). Enig idee wat ik hieraan kan doen?
Kodi kan dit corrigeren.
Ga Settings > Video > Playback.
Zet Adjust display refresh rate to match video op Always
En vink Sync playback to display aan.
@_Vincent_ beide ingesteld, maar ik merk het alsnog. Moet je daarvoor de film of de mediaspeler opnieuw opstarten? Zal het vanavond in elk geval nog 'ns bekijken
Het kan zijn dat je hardware een aparte decoding chip heeft. Check de specs en of LibreElec hier gebruik van kan maken en ook standaard doet. Had je gekeken bij Settings > Player > Videos?Jorgen schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:15:
@Hero of Time beide opties heb ik in LibreElec niet kunnen vinden
@_Vincent_ beide ingesteld, maar ik merk het alsnog. Moet je daarvoor de film of de mediaspeler opnieuw opstarten? Zal het vanavond in elk geval nog 'ns bekijken
Hero of Time schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:32:
[...]
Het kan zijn dat je hardware een aparte decoding chip heeft. Check de specs en of LibreElec hier gebruik van kan maken en ook standaard doet. Had je gekeken bij Settings > Player > Videos?

Dit is wat ik hier aan instellingen heb.
[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 26-06-2018 22:39 ]
Sync playback to display aanzetten icm Passthrough Audio is niet handig; vanaf 17 gaat passthrough uit als die optie aanstaat._Vincent_ schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:58:
[...]
Het kan zijn dat de frames per seconde van het videobestand niet overeenkomen met de refresh rate van je scherm. Bijvoorbeeld als je een film van 23.976 fps afspeelt op een 24 Hz display, krijg je om de zoveel tijd inderdaad een hapering.
Zet Adjust display refresh rate to match video op Always
En vink Sync playback to display aan.
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=219796
Adjust display refresh rate to match video is vooral handig als je TV de refresh rates (met name 24hz) aankan. Als de TV naar 24hz switcht bij een 23.976 video, dan heb je (ik in iedergeval) geen jutter.
In het geval van @Jorgen zou ik eerder denken aan HW decoding die niet aanstaat of de verkeerde aanstaat, of een video codec waarvoor het apparaat geen HW decoding heeft, of de verkeerde (te zware) scaler is geselecteerd.
@Jorgen : start eens hetgeen wat je wil kijken / waarbij je de haperingen waarneemt. Mep dan eens op de 'o' zodat je een 'dropdown' krijgt met allerlei info over je video/codec/hw decoding/refreshrate.
Doe daar eens een screenshot/foto van?
https://kodi.wiki/view/Codecinfo
[ Voor 10% gewijzigd door Nnoitra op 26-06-2018 23:05 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Vwb de hardware:
Amlogic s905x
Cortex a53
Mali 450
[ Voor 41% gewijzigd door Jorgen op 26-06-2018 23:06 ]
Ik heb op een externe HDD de onderstaande structuur gemaakt:
Muziek
Desbetreffende artiest
Naam van het album
Als je dan een nummer afspeelt krijg je ook even de informatie in beeld over het desbetreffende album maar het vreemde is dat hij dit niet bij alle albums doet. Ik heb ook al eens de "informatie aanbieder" veranderd maar daar krijg ik de informatie dan ook niet mee.
Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen?
Als je dit niet had gepost had, wilde ik postten: check de FAQ voor dit (Wait for network before starting Kodi)alesandro_46 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:24:
@Hero of Time
De oorzaak heb ik inmiddels gevonden, het bleek dat ik oude "knutsel" XML files op de Mibox gebruiktenet de XML files van een werkend systeem overgenomen en het werkt direct. Beide bedankt voor het meedenken!
https://wiki.libreelec.tv/libreelec_settings#tab__network
Toen ik van OpenELEC naar LibreELEC ging, werd deze instelling ook gereset.
+1 Experienced rookie for having backups
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.