I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
@Lustucru ik snap het, maar omdat ik even niet zeker wist of het toegestaan was had ik het er zo neergezetMdO82 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:41:
[mbr] Als het publieke info is mag het publiek, en als dan niet het geval is, is de kans groot dat we het ook niet in een DM willen hebben[/]
2250 WP Zuid PVoutput
https://www.dropbox.com/s/k4jspkf1gp7fioo/kodi.log?dl=0TRaSH schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:59:
Beste is om een link te plaatsten naar een complete debug log,
Zodat we ook wat hardware info krijgen.
En misschien een schone kost als je add-ons gebruikt die in het rosé sectie vallen.
Evt aanvullen met je hardware en hoe aangesloten
Hoe meer info hoe beter je hulp kan krijgen
situatie:
pc (windows 10) verbonden met hdmi naar onkyo receiver en vanuit daar naar de tv voor beeld.
Meest recente versie van Kodi v17.6 "Krypton".
Geluid valt weg bij series/films/en bijvoorbeeld youtube via kodi.
Overige zaken mbt audio werken verder prima vanaf de pc. Youtube, gaming, spotify etc etc geen enkel probleem. Is enkel met kodi.
Passthrough in/uitgeschakeld maakt geen verschil. Reset receiver gedaan maar zelfde resultaat. Receiver keer geheel van de stroom gehaald (las ik ergens online) maar zelfde resultaat.
met/zonder koptelefoon aangesloten geeft ook zelfde resultaat.
audio output device: wsapi hdmi onky receiver
output configuration: optimized
resample quality: medium
allow passthrough: checked
pass through output device: wsapi hdmi onky reciever
ondersteuning voor alle formats (DTS, DTS HD, Dobly etc)
Voorheen nooit een probleem gehad hiermee en altijd al dezelfde settings gebruikt.
[ Voor 3% gewijzigd door Paulus07 op 07-03-2018 14:05 ]
Staat mij iets bij dat je in Windows iets moet instellen wíl je passthrough laten werken.
Iets van dedicated.
Staat arc aan ?
Dat kan wel eens problemen geven.
Ik ben van Windows naar LibreElec/OpenElec sindsdien heb ik nergens last van ook niet als ik 23.xxx media kijk,
Aangezien de meeste series zo zijn.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
@Paulus07 Ik heb bij mijn setup bij audio output device: Directsound Marantz-AVRPaulus07 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:02:
[...]
situatie:
pc (windows 10) verbonden met hdmi naar onkyo receiver en vanuit daar naar de tv voor beeld.
Meest recente versie van Kodi v17.6 "Krypton".
Geluid valt weg bij series/films/en bijvoorbeeld youtube via kodi.
Overige zaken mbt audio werken verder prima vanaf de pc. Youtube, gaming, spotify etc etc geen enkel probleem. Is enkel met kodi.
Passthrough in/uitgeschakeld maakt geen verschil. Reset receiver gedaan maar zelfde resultaat. Receiver keer geheel van de stroom gehaald (las ik ergens online) maar zelfde resultaat.
met/zonder koptelefoon aangesloten geeft ook zelfde resultaat.
audio output device: wsapi hdmi onky receiver
output configuration: optimized
resample quality: medium
allow passthrough: checked
pass through output device: wsapi hdmi onky reciever
ondersteuning voor alle formats (DTS, DTS HD, Dobly etc)
Voorheen nooit een probleem gehad hiermee en altijd al dezelfde settings gebruikt.
Voor het overige zijn de instellingen gelijk, dus bij pass-through is Wasapi actief met Marantz-AVR
Wel heb ik alle overige audio-apparaten, die er niet toe doen, uitgeschakeld via Afspeelapparaten (via het luidsprekertje in de werkbalk op het bureaublad), zodat enkel dat apparaat actief blijft wat ik wil gebruiken (Marantz-AVR).
Geen probleem met audio weergave in welk formaat dan ook.
Testing, one, two ...
Heb hier ook enkel de onkyo (versterker) en de koptelefoon als actief staan bij playbak devices. Alle overige staan hidden + uitgeschakeld.hardware-lover schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:49:
[...]
@Paulus07 Ik heb bij mijn setup bij audio output device: Directsound Marantz-AVR
Voor het overige zijn de instellingen gelijk, dus bij pass-through is Wasapi actief met Marantz-AVR
Wel heb ik alle overige audio-apparaten, die er niet toe doen, uitgeschakeld via Afspeelapparaten (via het luidsprekertje in de werkbalk op het bureaublad), zodat enkel dat apparaat actief blijft wat ik wil gebruiken (Marantz-AVR).
Geen probleem met audio weergave in welk formaat dan ook.
Audio op direct sound of wsapi zetten maakt geen verschil. Viel net weer weg voor 1 a 2 seconde.
Voorheen geen problemen gehad met de setup/settings en is ook niks aangepast geweest (enkel nieuw toetsenbord gehad maar daar zou het niet aan mogen liggen lijkt me
Commandline FTW | Tweakt met mate
daar heb je een tabblad geavanceerd en zorg dat "exclusief beheer" en de andere met exclusief aangevinkt is.
Test het ook eens zonder de koptelefoon (voordat je kodi opstart)
Wil je pasthrough/bitstreaming dan moet je WASAPI gebruiken.
Wat je ook kan testen is op een USB stick LibreElec zetten en daarmee opstarten en kijken of je het dan ook hebt.
Ah ok, ik snap het. Ik dacht even dat aanbieders als Sparkl of Knippr te bekijken waren in Kodi. Ik zou graag Ziggo de deur uit willen doen en via zo'n aanbieder willen kijken. Alleen dan wel via Kodi. Ik kijk al jaren exclusief via KodiDonderstraaltje schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:07:
Je kunt met de dvbviewer, mediaportal en TVheadend ook iptv channels toevoegen, in ook andere formaten dan alleen .m3u (is vaak een .ts). Zo heb ik bijvoorbeeld de stream van NHK als zender met EPG data erboven op. Die wordt legaal via de site zelf aangeboden. Kijk ik docu’s op hoe dingen nog met de hand worden of werden gemaakt en landschappen. Waar je legale zenders vind moet je mij niet vragen, maar er zijn een handjevol legale. Zo waren tijdens de olympische spelen die extra zenders van Ziggo ook als legale iptv stream te krijgen.
Merendeel van het iptv spul is illegaal maar lang niet alles. Gebruik het al jaren als aanvulling op mijn Ziggo pakket via eerst mediaportal en later DVBviewer en dat werkt perfect. Mocht je echt niet kunnen vinden hoe doe ik wel een linkje. Maar zie het vooral niet als een gratis manier van tv kijken of ter vervanging van je Ziggo signaal.
Gelukkig komt Leia binnenkort, kan ik eindelijk een Netflix abbo nemen.
[ Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 09-03-2018 22:57 ]
zelfde probleem.TRaSH schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:06:
in windows ga naar eigenschappen van je HDMI aansluiting van je receiver
daar heb je een tabblad geavanceerd en zorg dat "exclusief beheer" en de andere met exclusief aangevinkt is.
Test het ook eens zonder de koptelefoon (voordat je kodi opstart)
Wil je pasthrough/bitstreaming dan moet je WASAPI gebruiken.
Wat je ook kan testen is op een USB stick LibreElec zetten en daarmee opstarten en kijken of je het dan ook hebt.
Vanmorgen ook nog kodi eraf gegooid en verse install gedaan na herstart. Maar audio blijft wegvallen.
Snap er geen hol meer van. Heeft altijd goed gewerkt en is ook enkel met kodi dat de audio soms wegvalt.

Hmmm zou het aan windows 10 1709 liggen......
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=325492
[ Voor 5% gewijzigd door Paulus07 op 11-03-2018 12:43 ]
Ook de Refresh Rate setting in Kodi zorgt voor een black screen bij het starten van een video.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat gebeurt bij mij al jaren met de laatste tv's die ik heb (gehad), en dat gebeurt niet enkel met Kodi. De tv heeft nu eenmaal wat tijd nodig om het beeld om te zetten. Daarom heb ik ook een pauze ingelast, zodat het media iets later wordt gestart bij refreshrate wisselen.Rivanov schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:44:
Windows 10 1709 heeft wel meer 'kapot' gemaakt.
Ook de Refresh Rate setting in Kodi zorgt voor een black screen bij het starten van een video.
Testing, one, two ...
Dat het scherm even zwart wordt bij het aanpassen van de refresh-rate is normaal inderdaad.hardware-lover schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:05:
[...]
Dat gebeurt bij mij al jaren met de laatste tv's die ik heb (gehad), en dat gebeurt niet enkel met Kodi. De tv heeft nu eenmaal wat tijd nodig om het beeld om te zetten. Daarom heb ik ook een pauze ingelast, zodat het media iets later wordt gestart bij refreshrate wisselen.
Maar sinds de 1709 update van Windows 10, blijft het scherm zwart.
Je hoort wel de audio. Je moet dan Kodi een keer op Windowed zetten en vervolgens terug op Full Screen om dat te verhelpen.
Plex heeft er ook last van. Het is dus een Windows 10 bug en niet zozeer een Kodi of Plex bug.
Het enige dat helpt is de Auto Refresh Rate uitschakelen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat probleem heb ik dan niet, het zal dan mogelijk afhankelijk kunnen zijn van de gebruikte hardware (en drivers). Ik draai aan de huiskamer TV op dit moment enkel met volledig 7e generatie Intel (CPU en iGP), desktop hardware.Rivanov schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:47:
[...]
Dat het scherm even zwart wordt bij het aanpassen van de refresh-rate is normaal inderdaad.
Maar sinds de 1709 update van Windows 10, blijft het scherm zwart.
Je hoort wel de audio. Je moet dan Kodi een keer op Windowed zetten en vervolgens terug op Full Screen om dat te verhelpen.
Plex heeft er ook last van. Het is dus een Windows 10 bug en niet zozeer een Kodi of Plex bug.
Het enige dat helpt is de Auto Refresh Rate uitschakelen.
Testing, one, two ...
Probleem is algemeen bekend.
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=322761
https://forums.plex.tv/di...th-display-mode-switching
https://forum.team-mediap...hing-videos.137402/page-2
Ik vermelde niet voor niets "desktop hardware"Rivanov schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:01:
Ik gebruik de Intel NUC6i5SYH.
Probleem is algemeen bekend.
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=322761
https://forums.plex.tv/di...th-display-mode-switching
https://forum.team-mediap...hing-videos.137402/page-2
Heb jij de instelling actief > "gebruik volledig venster"?
Testing, one, two ...
Installeer eens libreelec op een usb stick en tart daar eens mee op en kijk eens of je het dan ook hebt
Zal wel te maken hebben dat ze iets van uit de topic warning zouden moeten afspelen.theduke1989 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:42:
Kan iemand me vertellen waarom Kodi geen van mijn m3u lijsten afspeelt? Blijft even laden en gebeurt er niks meer.
Heeft er niks mee te maken aangezien het op mijn vu+zero in de woonkamer wel gewoon afspeelt. Enige wat ik kan verzinnen is dat de kodi in wifi is?Hero of Time schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:44:
[...]
Zal wel te maken hebben dat ze iets van uit de topic warning zouden moeten afspelen.
Altijd die onzin van warning bla bla.
[ Voor 13% gewijzigd door theduke1989 op 11-03-2018 15:49 ]
Niks met onzin te maken aangezien veel vragen er regelmatig er iets mee te maken hebben,
Maar je kan evt wel even het rose stukje onderaan even lezen en beginnen met wat je in je debug log file gevonden hebt.

en als je er zelf niet uitkomt dan zet je hier een link neer van je complete debug log naar bv pastebin etc..
Goed topic-warning heeft het over illegale zaken, maar als hij iets probeert te doen met Ziggo FTA of NPO dan wel een eigen samengestelde muzieklijst afkomstig van cd's dan kunnen we wat verder helpen, maar dan moet je zoals gezegd wel even duidelijk zijn
2250 WP Zuid PVoutput
Enige wat ik wil weten is waarom het mijn m3u lijst wat ik altijd gebruik niet wilt afspelen. Het icoontje in het midden blijft enkele minuten draaien en daarna stopt het. Enige wat ik kan verzinnen dat het door de netwerk niet Ingeladen kan worden. Het zijn 10 NLD zenders. Bij mijn vu+zero laadt het wel gewoon dezelfde lijstje. Ik kijk dan in de settings van Kodi (configuration) maar niks vreemds.MdO82 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:14:
Het hoeft geen illegale m3u te zijn, maar inderdaad als @theduke1989 wat duidelijker is wat hij precies wil doen dan kunnen we een beter antwoord geven.
Goed topic-warning heeft het over illegale zaken, maar als hij iets probeert te doen met Ziggo FTA of NPO dan wel een eigen samengestelde muzieklijst afkomstig van cd's dan kunnen we wat verder helpen, maar dan moet je zoals gezegd wel even duidelijk zijn
En daarnaast ik zie dat ik suryo pvr cliënt heb en geen simple client meer. Is Kodi daarmee gestopt??
[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 11-03-2018 18:18 ]
nogmaals,
Meer info kan je in je debug log vinden waarom het niet werkt,
dus een link naar een complete debug log zou kunnen helpen om jouw te helpen.
Je zegt trouwens dat Kodi via wifi draait,
draait je vu+zero ook over de wifi ?(geen idee wat het is eigenlijk maar dat komt door je beperkte info)
Hoe completer je info is hoe gemakkelijker het zou kunnen worden dat iemand je kan helpen op 1 van andere manier.
Testing, one, two ...
Vandaag opgestart voor de eerste keer in enkele maanden. Netflix zuigt mijn tijd. Dus was niet meer actief op kodi. Maar krypton 17.6 geloof ik.hardware-lover schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:53:
@theduke1989 met welke Kodi versie ben jij nu bezig?
Vandaag opgestart voor de eerste keer in enkele maanden. Netflix zuigt mijn tijd. Dus ,, was niet meer actief op kodi. Maar krypton 17.6 geloof ik.hardware-lover schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:53:
@theduke1989 met welke Kodi versie ben jij nu bezig?
Xiaomi Mi Box USA Android TV, laatste update.(Wi-Fi aangesloten)
Kodi Krypton 17.6
Vu+zero bedraad aangesloten, deze laat het netjes zonder problemen in.
https://openpli.org gebruik op Vu+Zero deze OS.
[ Voor 24% gewijzigd door theduke1989 op 11-03-2018 20:05 ]
Ik hou het nog even in de gaten maar vrijdag en gister verschillende media-samples in allerlei bitrates getest maar alles smoooooth
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
ah nice. laat maar weten. Met griep nu toch geen zin om films/series te kijken. Slapen is interessanter op dit momentMAX3400 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:02:
@Paulus07 super-wazig maar nadat ik mijn HDMI-kabel vervangen heb van NUC naar receiver, 0 hiccups meer gehad. In tegenstelling tot sommigen; ik heb de HDMI direct in de NUC en niet met de DP-converter ertussen.
Ik hou het nog even in de gaten maar vrijdag en gister verschillende media-samples in allerlei bitrates getest maar alles smoooooth
Oké. Heb je de IPTV Addon ook proberen te installeren/activeren via de aangegeven weg?theduke1989 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:58:
[...]
Vandaag opgestart voor de eerste keer in enkele maanden. Netflix zuigt mijn tijd. Dus was niet meer actief op kodi. Maar krypton 17.6 geloof ik.
https://kodi.wiki/view/IPTV_Simple_Client
Addon werkt hier overigens prima hoor (hoewel...., variant daarop), echter niet via wifi aangesloten, maar een degelijke wifi verbinding zou toch ook wat tevoorschijn moeten kunnen toveren.
Testing, one, two ...
En Kodi al getest bedraad of het dan wel werkt ?theduke1989 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:59:
[...]
Vu+zero bedraad aangesloten, deze laat het netjes zonder problemen in.
Dan weet je of het misschien aan de Wi-Fi ligt.
[ Voor 4% gewijzigd door TRaSH op 11-03-2018 22:03 . Reden: Vu Wi-Fi test verwijderd ]
Probleem is ik heb een android tv deze heeft geen utp aansluiting. Vandaar dat het via wifi gaat. Maar ik ga eens kijken op pc of het daar wel ingeladen wordt.TRaSH schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:59:
[...]
En Kodi al getest bedraad of het dan wel werkt ?
Dan weet je of het misschien aan de Wi-Fi ligt.
En als je nu gewoon een debug log post wanneer je het probleem gereproduceerd hebt heb je binnen no time je antwoord, het wordt je zelfs tich keer gevraagd maar enige vorm van inzet how maar!theduke1989 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 06:16:
[...]
Probleem is ik heb een android tv deze heeft geen utp aansluiting. Vandaar dat het via wifi gaat. Maar ik ga eens kijken op pc of het daar wel ingeladen wordt.
Je heb er zelfs adons voor https://kodi.wiki/view/Log_file/Easy
Het is alleen maar vaag als in sinds enkele maanden opgestart, netflix zuigt en heeft het altijd gedaan.
Een beetje conversatie als dit:
Jij: Hij doet het niet.
Wij: Wat dan?
Jij: Ja gewoon hij doet het niet.
Ik heb een LG B6 OLED tv met hdr mogelijkheid.
Een pc waar kodi op draait met intel I5 4570 en zonder losse videokaart (wel de igpu)
Kodi 17.6
Ik heb begrepen dat je in de videokaart settings het rbb full range moet zetten, dat lees ik overal
Maar hoe moet je het in kodi en de tv instellen? Als ik alles op full range zet is alles nogal washed out. Je ziet dat goed aan de 16:9 balken bij een film, die moeten echt zwart zijn.
Als ik kodi op limited en tv op limited zet is het beter maar het is een hit en miss. Sommige films zijn washed out (bvb maze runner scorch trials) maar andere zien er wel ok uit.
Ik had ook ergens gelezen dat vanaf kodi 16 die dx11 gebruikt dat die black levels verandert zijn maar veel info vind ik er niet over.
Hoe is het bij jullie ingesteld?
Dit ligt ook hoogstwaarschijnlijk aan de bitrate van de film zelf. Hoe hoger de bitrate (en hoe groter het bestand dus ook) hoe beter de kwaliteit.Cowboy_Henk schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:41:
Hoe moet ik eigenlijk de black levels instellen?
Ik heb een LG B6 OLED tv met hdr mogelijkheid.
Een pc waar kodi op draait met intel I5 4570 en zonder losse videokaart (wel de igpu)
Kodi 17.6
Ik heb begrepen dat je in de videokaart settings het rbb full range moet zetten, dat lees ik overal
Maar hoe moet je het in kodi en de tv instellen? Als ik alles op full range zet is alles nogal washed out. Je ziet dat goed aan de 16:9 balken bij een film, die moeten echt zwart zijn.
Als ik kodi op limited en tv op limited zet is het beter maar het is een hit en miss. Sommige films zijn washed out (bvb maze runner scorch trials) maar andere zien er wel ok uit.
Ik had ook ergens gelezen dat vanaf kodi 16 die dx11 gebruikt dat die black levels verandert zijn maar veel info vind ik er niet over.
Hoe is het bij jullie ingesteld?
Nickname does not reflect reality
Doe dit al langere tijd en had nooit dit probleem, dus snap niet goed waarom de library opeens bij elk bestand zegt "file cannot be located". Ten eerste omdat de bestanden niet verplaatsen, en ook omdat ik ze zelf uiteraard wel kan benaderen via Videos --> Files etc.
Is hier een workaround voor (behalve dan dat ik kennelijk niet de HDD moet loskoppelen, maar dat moet helaas af en toe)?
Instellingen van je TV kunnen veel uitmaken,Brad Pitt schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:05:
Bitrate =/= washed out. Dat heeft met deze issue niets te maken. Is inderdaad gewoon een instelling. Heb (nog) geen OLED dus geen idee welke setting het is maar er is ook een dedicated LG OLED forum
Maar ook de gebruikte source.
Als je bv van een film zeker met donkere scènes een variant van 2-8 GB hebt is de bitrate lager(kwaliteit minder) waardoor de zwart waardes minder zijn.
Neem je bv een betere source van bv een Blu-ray Remux van 25-40 GB dan zal je er minder last van hebben.
Ik zelf heb heb het volgens mij wel op limited staan en dat geeft het beste resultaat op een tv.
Had av forum en het Kodi forum door gespit wat het beste is.
https://twitter.com/koying/status/975425129239990273
Wij zijn gewoon klant bij Ziggo en heb fox sports eredivisie. We hebben 2 chromecasten (1 boven, 1 beneden) maar het issue is dat het niet stabiel is, en dat ligt niet aan de WIFI. Het heeft met de apps te maken, de laatste paar weken kan ik niet meer wat terug kijken via fox sports (ziggo go ondersteund geen replay icm chromecast) baal hier wel van. Want om nu een krachtige pc of htpc weg te zetten voor dit?? Kodi heeft veel aan boord zoals Plex en Youtube. Alleen de tv programma’s is een gemis.
Dat zal te maken hebben met het feit dat in advancedsettings er een pad is opgenomen dat naar een intern lan ip adres verwijst.
Is daar een oplossing voor? Welke regel moet in advancedsettings worden toegevoegd om met een password op de server in te loggen (naast het password voor de msql-server). Is het ook mogelijk de advancedsettings file zo te modificeren dat hij zowel gebruikt kan worden als je in het LAN en wanneer je je extern bevindt?
De relevante regels in het advcedsettings.xml bestand zijn:
<advancedsettings>
<videodatabase>
<type>mysql</type>
<host>192.168.1.200</host>
<port>3306</port>
<user>kodi</user>
<pass>kodi</pass>
Ik snap het niet helemaal. De MySQL opzet is enkel voor het bijhouden van je library en progress.
Dat heeft niets te maken met het streamen van files; dat doe je over een ander protocol (SMB, NFS, WebDav, FTP)
Dus waar heb je Kodi draaien en hoe bereik je je files?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
@Politoer : Ik denk dat in dit geval Emby handiger is. Of je moet een VPN server aanzetten op je router zodat je met je tablet naar huis kan connecteren. Dan werkt het waarschijnlijk wel
Ja, het gaat inderdaad om situaties dat ik buiten de deur ben. Thuis werkt alles vlekkeloos want dan wordt met een intern IP adres verbonden. Ik heb mijn Synology NAS niet als VPN-server ingesteld. Wel activeer ik met enige regelmaat (vooral snachts) de NAS als VPN client (en dan kan ik hem niet meer extern benaderen, aangezien hij dan een ander extern IP adres krijgt).Miss_80 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:49:
als hij buiten de deur is en hij start kodi dan gaat die automatisch zoeken naar de sources en die verwijzen nu naar een intern ipadres. Dat gaat niet werken. Denk dat dat het probleem is.
@Politoer : Ik denk dat in dit geval Emby handiger is. Of je moet een VPN server aanzetten op je router zodat je met je tablet naar huis kan connecteren. Dan werkt het waarschijnlijk wel
Emby ken ik niet. Waarom zou dat kunnen werken?
Ik heb een jr of 2 geleden een keer gedaan voor de tv maar ik vond het wat minder snel reageren dan Kodi zelf dus ben al snel weer terug gegaan. Een groot voordeel van Emby is dat je heel makkelijk van buitenaf erbij kan komen en je hoeft niet alle clients te voorzien van de exact dezelfde versie van Kodi wil je gebruik kunnen maken van de database, iets wat wel moet als je MySQL gebruikt.
Kijk ook even in het topic over Emby hierop tweakers
Dank voor de toelichting op Emby. Ik zou liever bij kodi blijven. Als er geen oplossingen denkbaar zijn met kodi, dan laat ik het maar zo. Bedankt voor jullie reacties.Miss_80 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:40:
Je kan Emby als vervanger van de SQL database gebruiken. Kodi kan Emby dan als bron gebruiken en op je tablet installeer je Emby ipv Kodi.
Ik heb een jr of 2 geleden een keer gedaan voor de tv maar ik vond het wat minder snel reageren dan Kodi zelf dus ben al snel weer terug gegaan. Een groot voordeel van Emby is dat je heel makkelijk van buitenaf erbij kan komen en je hoeft niet alle clients te voorzien van de exact dezelfde versie van Kodi wil je gebruik kunnen maken van de database, iets wat wel moet als je MySQL gebruikt.
Kijk ook even in het topic over Emby hierop tweakers
Voor je NAS die een VPN verbinding opzet, en daardoor onbereikbaar wordt, kijk eens naar de opties van de verbinding. Z'n default gateway wordt nu aangepast door de VPN, misschien is dat helemaal niet nodig. Sowieso zal je NAS in je eigen netwerk nog wel gewoon bereikbaar blijven, aangezien lokaal verkeer niet via een gateway gaat.
"Enable Multiple Gateways" op Synology lost dat opHero of Time schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:37:
@Politoer, makkelijkste is natuurlijk om een VPN verbinding naar je thuisnetwerk te maken als je buiten de deur bent. Dan kan je gewoon naar het lokale IP adres toe.
Voor je NAS die een VPN verbinding opzet, en daardoor onbereikbaar wordt, kijk eens naar de opties van de verbinding. Z'n default gateway wordt nu aangepast door de VPN, misschien is dat helemaal niet nodig. Sowieso zal je NAS in je eigen netwerk nog wel gewoon bereikbaar blijven, aangezien lokaal verkeer niet via een gateway gaat.
[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 29-03-2018 10:59 ]
[/quote]
Dat ga ik dit weekend eens proberen. Levert dat geen veiligheidsissues op (sorry ik ben geen expert op dit gebied)?
NopePolitoer schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:39:
Dat ga ik dit weekend eens proberen. Levert dat geen veiligheidsissues op (sorry ik ben geen expert op dit gebied)?
Net alles werkend gekregen, maar ondanks dat laat hij een groot deel van de shows niet zien?
Iemand een idee waar dit mee te maken kan hebben?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Noob vraag.
Al heel lang gebruik ik een Windows 10 Htpc
Hardware :
AMD A6-6400K (gpu amd readon HD 8470D)
C-media CM18738 chip audio
MSI A55M-E35 Mobo
1x 2 Tb ntfs hdd
1x 4 Tb ntfs Hdd
Op deze HTPC probeer ik kodi, sonarr, couchpatato, Utorent setup te draaien.
Om het netjes uit te uit te drukken ik ben windhoos een beetje flink zat
Waar ik graag naar toe wil is een vol automatisch linux box
Setup Kodi, Sonarr, Radarr/couchpatato, Spoweb, Sabnzb en wat nog meer nodig is om het allemaal goed te laten werken.
Ben zelf al niet goed thuis in linux, en heb daarbij vrouw, en dochter die al helemaal niet thuis zijn in computers.
Nu heb ik inmiddels al een hoop gelezen, maar zit met de volgende vragen
Linux gebruikt een ander soort Hdd indeling als ntfs, moet ik alle partities om gaan zetten? (zo ja Sjips ben ik me hele collectie kwijt)
Ik zelf zit te denken aan Ubuntu dit omdat waarschijnlijk de beste instap is (of iemand moet een beter advies hebben) ?
Maar ik had gelezen dat Ubuntu nogal moeite heeft met de AMD A6 en dan vooral de gpu daarvan.
Als iemand zo vriendelijk zo kunnen zijn om mij opweg te helpen, en misschien een link of aantal linken met how to's dan graag
Ik ben zelf compleet Linux noob, maar kwam zelf ooit uit op Quickbox (https://quickbox.io/)Rick1967 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:46:
Geahte Heren en misschien ook wel Dames.
Noob vraag.
Al heel lang gebruik ik een Windows 10 Htpc
Hardware :
AMD A6-6400K (gpu amd readon HD 8470D)
C-media CM18738 chip audio
MSI A55M-E35 Mobo
1x 2 Tb ntfs hdd
1x 4 Tb ntfs Hdd
Op deze HTPC probeer ik kodi, sonarr, couchpatato, Utorent setup te draaien.
Om het netjes uit te uit te drukken ik ben windhoos een beetje flink zat
Waar ik graag naar toe wil is een vol automatisch linux box
Setup Kodi, Sonarr, Radarr/couchpatato, Spoweb, Sabnzb en wat nog meer nodig is om het allemaal goed te laten werken.
Ben zelf al niet goed thuis in linux, en heb daarbij vrouw, en dochter die al helemaal niet thuis zijn in computers.
Nu heb ik inmiddels al een hoop gelezen, maar zit met de volgende vragen
Linux gebruikt een ander soort Hdd indeling als ntfs, moet ik alle partities om gaan zetten? (zo ja Sjips ben ik me hele collectie kwijt)
Ik zelf zit te denken aan Ubuntu dit omdat waarschijnlijk de beste instap is (of iemand moet een beter advies hebben) ?
Maar ik had gelezen dat Ubuntu nogal moeite heeft met de AMD A6 en dan vooral de gpu daarvan.
Als iemand zo vriendelijk zo kunnen zijn om mij opweg te helpen, en misschien een link of aantal linken met how to's dan graag
dat maakt je PC dan een zgn. seedbox. Om mijn eigen verbinding te ontlasten (Ik gebruikte de torrents) ben ik uiteindelijk overgestapt naar een seedbox aanbieder en mount via sshfs mijn lokale content via een raspberry Pi. Bij usenet zal je daar minder last van hebben vermoed ik en zal dit misschien wel een oplossing voor je kunnen zijn.
Volgens mij hoort dit niet thuis in dit topic!Dan0r schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:54:
[...]
Ik ben zelf compleet Linux noob, maar kwam zelf ooit uit op Quickbox (https://quickbox.io/)
dat maakt je PC dan een zgn. seedbox. Om mijn eigen verbinding te ontlasten (Ik gebruikte de torrents) ben ik uiteindelijk overgestapt naar een seedbox aanbieder en mount via sshfs mijn lokale content via een raspberry Pi. Bij usenet zal je daar minder last van hebben vermoed ik en zal dit misschien wel een oplossing voor je kunnen zijn.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
En dan installeer je daar Kodi naast... zo beter?GroteBozewolf schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:03:
[...]
Volgens mij hoort dit niet thuis in dit topic!
Gewoon even proberen of je Ubuntu aan de praat krijgt.Dan0r schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:07:
[...]
En dan installeer je daar Kodi naast... zo beter?
Je zult inderdaad wel tijdelijk je data op een andere locatie moeten bewaren (back-up maken).
Linux kan wel NFS lezen, en zo te zien ook schrijven in Ubuntu ( https://help.ubuntu.com/community/LinuxFilesystemsExplained ) maar idealiter ga je je schijven formatteren en installeer je de boel op bijv. xfs.
Daarna zet je dan je data terug
[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 13-04-2018 12:18 ]
Dit is juist het probleem heb nogal een flinke verzameling, kan de data nergens kwijt is gewoon teveelTommyGun schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:18:
[...]
Gewoon even proberen of je Ubuntu aan de praat krijgt.
Je zult inderdaad wel tijdelijk je data op een andere locatie moeten bewaren (back-up maken).
Daarna zet je dan je data terug
Maar iedegeval bedankt.
@ grotebozewolf het wordt uiteindelijk een zelfstandige kodibox die alles automatisch doet.
Wist niet precies waar ik het moest plaatsen
Word het dan niet eens tijd voor een NAS?Dit is juist het probleem heb nogal een flinke verzameling, kan de data nergens kwijt is gewoon teveel
Maar goed, @Dan0r laten we niet geen praten over omzeilen van beveiligingen etc. @Rick1967 voor algemene installatie van Linux kan je beter een topic openen in Non-Windows Operating Systems waar de Linux-experts rondhangen. Dan wel eerst een tutorial lezen etc en een opzet voorleggen. Iets als [google=migrate to linux without data loss] geeft wellicht tips. Al zou ik het erg afraden te denken dat het zonder dataverlies kan. Maar dat kan daar, want gaat niet over Kodi. Advies: begin met een virtuele Linux-machine onder de bestaande Windows. Maar nogmaals: dat is hier vrij offtopic dus ajb een topic openen in NOS, na doornemen van Het algemeen beleid #topicplaatsen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
FreshMaker in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Maar werkt niet helemaal zonder problemen. Kodi draait hier op een Mibox en als ik Kodi op de Mibox aan de praat had kon ik niet meer bij de netwerk shares op een andere windows pc.
[ Voor 47% gewijzigd door mpx200_05 op 18-05-2018 17:34 ]
Bedankt voor jullie advies, heb nu iedergeval een paar aanknoppingspunten waar ik naar kan gaan kijken.
Inderdaad ik moet me eerst is verder gaan verdiepen in linux
Denk je dat de ontwikkelaars betaald worden? Het gebeurt voornamelijk in vrije tijd. Dat kan zomaar veranderen. Wat als een van de grootste bijdrages worden gedaan door iemand die in het ziekenhuis ligt na een ongeval, of net een kind heeft gekregen en daar meer tijd aan besteed (zoals elk fatsoenlijk ouder)?Exocet schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 11:35:
Waarom duurt het zo lang voor de release van versie 18? Er is nog niet eens een beta. Heb het idee dat het langer duurt dan bij andere versies.
En dan heb ik het nog niet eens over de technische redenen, zoals enorme bugs, regressies, features die ze willen inbouwen maar nog net niet lekker werken, potentiële onmogelijkheden die door W10 1803 update zijn gekomen, etc.
Het enige wat ik kan adviseren voor je als je zo ongeduldig bent is: ga leren programmeren en help mee. Of ga zelf eens zo'n groot en complex pakket schrijven.
Ik zou jou adviseren om eens normaal te reageren.Hero of Time schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 11:52:
[...]
Denk je dat de ontwikkelaars betaald worden? Het gebeurt voornamelijk in vrije tijd. Dat kan zomaar veranderen. Wat als een van de grootste bijdrages worden gedaan door iemand die in het ziekenhuis ligt na een ongeval, of net een kind heeft gekregen en daar meer tijd aan besteed (zoals elk fatsoenlijk ouder)?
En dan heb ik het nog niet eens over de technische redenen, zoals enorme bugs, regressies, features die ze willen inbouwen maar nog net niet lekker werken, potentiële onmogelijkheden die door W10 1803 update zijn gekomen, etc.
Het enige wat ik kan adviseren voor je als je zo ongeduldig bent is: ga leren programmeren en help mee. Of ga zelf eens zo'n groot en complex pakket schrijven.

Het is gewoon een vraag, geen verwijt of ongeduld.
Ik kreeg anders de indruk dat je ongeduldig was en een nieuwe versie eiste. Geschreven tekst is immers voor interpretatie vatbaar. Daar maak ik mij ook wel eens schuldig aan, dat iemand het anders interpreteert dan ik bedoelde en het nalees dat idd ook zo kan zien.Exocet schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:00:
[...]
Ik zou jou adviseren om eens normaal te reageren.![]()
Het is gewoon een vraag, geen verwijt.
Ik bedoelde er niets slechts mee, ik wilde alleen uitleggen wat zo'n 'vertraging' kan veroorzaken.
Ik was gewoon benieuwd aangezien de officiele aankondiging al een jaar gelden was. Normaal stap ik in bij de beta, binnenkort de Alpha maar eens gaan testen dan.Hero of Time schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:04:
[...]
Ik kreeg anders de indruk dat je ongeduldig was en een nieuwe versie eiste. Geschreven tekst is immers voor interpretatie vatbaar. Daar maak ik mij ook wel eens schuldig aan, dat iemand het anders interpreteert dan ik bedoelde en het nalees dat idd ook zo kan zien.
Ik bedoelde er niets slechts mee, ik wilde alleen uitleggen wat zo'n 'vertraging' kan veroorzaken.
De korte versie is dat er erg, erg veel veranderingen zijn (en nog steeds worden) doorgevoerd onder de motorkap van Kodi. Met maar een beperkt aantal actieve ontwikkelaars in ons team, gaat daar wat meer tijd overheen.Exocet schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:14:
[...]
Ik was gewoon benieuwd aangezien de officiele aankondiging al een jaar gelden was. Normaal stap ik in bij de beta, binnenkort de Alpha maar eens gaan testen dan.
Daarnaast speelt ook mee dat er nog (te) weinig mensen me de alpha/nightly versies aan het testen zijn, waardoor de nightlies nog niet als beta's bestempeld kunnen gaan worden.
Kortom: ga met de alpha's aan de slag en rapporteer issues op trac.kodi.tv of verdiep je in de Kodi code en help ons de bugs te verdrijven.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Kan je me op weg helpen om een alpha te sideloaden op een mibox?GroteBozewolf schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:51:
[...]
De korte versie is dat er erg, erg veel veranderingen zijn (en nog steeds worden) doorgevoerd onder de motorkap van Kodi. Met maar een beperkt aantal actieve ontwikkelaars in ons team, gaat daar wat meer tijd overheen.
Daarnaast speelt ook mee dat er nog (te) weinig mensen me de alpha/nightly versies aan het testen zijn, waardoor de nightlies nog niet als beta's bestempeld kunnen gaan worden.
Kortom: ga met de alpha's aan de slag en rapporteer issues op trac.kodi.tv of verdiep je in de Kodi code en help ons de bugs te verdrijven.
Waarom sideloaden? Er is gewoon een .apk beschikbaar. Die download je en in de Security instellingen van Android geef je aan dat je unknown sources toestaat. Dan met een file manager de .apk openen en klaar.mpx200_05 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:37:
[...]
Kan je me op weg helpen om een alpha te sideloaden op een mibox?
Na het dl van de .apk blijft de installeren button grijs.Hero of Time schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:45:
[...]
Waarom sideloaden? Er is gewoon een .apk beschikbaar. Die download je en in de Security instellingen van Android geef je aan dat je unknown sources toestaat. Dan met een file manager de .apk openen en klaar.
Net een fork die wel al een 18 versie in de playstore heeft staan geprobeerd maar ook daar blijft de melding 'connection refused' bestaan als ik een network share via SMB probeer te benaderen die op een windows 10 pro 1803 staat.
Volgens mij is dat een Windows 10 dingetje, niet Kodi. EN je moet in Android aangeven dat ie APKs van unknown sources mag installeren.mpx200_05 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:04:
[...]
Na het dl van de .apk blijft de installeren button grijs.
Net een fork die wel al een 18 versie in de playstore heeft staan geprobeerd maar ook daar blijft de melding 'connection refused' bestaan als ik een network share via SMB probeer te benaderen die op een windows 10 pro 1803 staat.
Heel lang nightlies getest op AndroidTV, tot Kodi officieel uit kwam op de Play store. Toen is zonder iets te vragen mijn custom app vervangen voor de store variant. Daarna maar afgehaakt (kan Kodi niet iets aan doen, Google play store is te pusherig).GroteBozewolf schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:51:
[...]
De korte versie is dat er erg, erg veel veranderingen zijn (en nog steeds worden) doorgevoerd onder de motorkap van Kodi. Met maar een beperkt aantal actieve ontwikkelaars in ons team, gaat daar wat meer tijd overheen.
[ Voor 67% gewijzigd door sdk1985 op 20-05-2018 13:28 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Als je automatische updates in de Play Store aan hebt wel. Als je dat uitzet, zou het niet zomaar vervangen moeten worden met de store versie.sdk1985 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:26:
[...]
Heel lang nightlies getest op AndroidTV, tot Kodi officieel uit kwam op de Play store. Toen is zonder iets te vragen mijn custom app vervangen voor de store variant. Daarna maar afgehaakt (kan Kodi niet iets aan doen, Google play store is te pusherig).
Hier heb ik een map (artiest) uit verwijderd en daarna de muziek bibliotheek ge-update.
Toch laat hij de desbetreffende artiest nog zien. Afspelen gaat uiteraard niet omdat de bestanden zijn verwijderd.
Hoe krijg ik deze artiest dan toch verwijderd??
Krijg dan wel een menu maar niet de optie om te verwijderen.Hero of Time schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:06:
Via het context menu. Ga naar de artiest die je wilt verwijderen, druk op 'c' voor het menu en verwijder 't uit je library.
Wel om toe te voegen
Ik zie het. Ik dacht dat het hetzelfde was als bij video's.bruce the boss schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:49:
[...]
Krijg dan wel een menu maar niet de optie om te verwijderen.
Wel om toe te voegen
Dit had je ook gewoon als toevoeging aan je post hierboven kunnen zetten door op de 'Wijzig' knop te drukken.bruce the boss schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:50:
het zou ook een optie zijn om de music database te verwijderen maar deze kan ik niet vinden.
Waar staat deze ergens?
Er is in Settings de mogelijkheid om je library op te ruimen. Ga naar Settings > Media > Library en daar is de optie 'Clean Library'. De exacte plek kan iets afwijken afhankelijk van de skin die je gebruikt.
Ik heb het nu als onderstaande :
Muziek
Naam artiest
Naam album
Album
En dan in de map album de desbetreffend bestanden.
Maar is dat wel nodig?
Kun je niet gewoon alles in de map artiest plaatsen en dan zorgen dat de MP3 tags per bestand kloppen?
Wat is het beste om het scrappen van de informatie optimaal te gebruiken?
Die zet de benodigde tags neer en ook in de juiste mappen.
Meer info
https://kodi.wiki/view/Music_tagging
Artiest.
- album naam
-- liedje.flac/mp3
Evt cd1 en cd2 er nog voor.
Het probleem is de DRM ofzo,
En Netflix wil geen officiële Netflix add-on uitbrengen.
Er schijnt nu wel een mogelijkheid te zijn mits je Kodi 18 gebruikt.
Uiteraard moet je wel een degelijk device hebben.
YouTube: Add Netflix to Kodi the Right Way
De link op het Kodi forum kan ik even niet zo snel vinden op mijn telefoon.
Dank je. Dan ga ik maar eens updaten naar 18TRaSH schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:48:
@SaN
Die is nog in alpha status, dat weet je?
Ik heb een vaag probleem.
Ik heb laatst een 4K tv gekocht. Maar op Kodi kan ik de resolutie niet aanpassen. Het blijft of FHD resolutie in het grijs. Kan dit nog aangepast worden?
Draai het op een Mi Box US edition.
[ Voor 8% gewijzigd door theduke1989 op 24-05-2018 08:34 ]
Google to the rescue!theduke1989 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:34:
Beste alle,
Ik heb een vaag probleem.
Ik heb laatst een 4K tv gekocht. Maar op Kodi kan ik de resolutie niet aanpassen. Het blijft of FHD resolutie in het grijs. Kan dit nog aangepast worden?
Draai het op een Mi Box US edition.
Heb je al gecontroleerd of de Mi box zelf al op 4K ingesteld is? Kodi kan natuurlijk niet voorbij de output van het systeem zelf.
https://xiaomi.eu/communi...x-resolution-issue.40251/
En je moet je misschien wel afvragen of je naar 4K output wil: https://www.androidcentra...ically-better-performance
[ Voor 4% gewijzigd door Nnoitra op 24-05-2018 09:28 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Precies, een RPi2 werkt niet.TRaSH schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:48:
@SaN
Alles van Netflix werkt totdat je wilt afspelen, dan gebeurt er niets.
Toevallig heb ik die vraag vorige week nog beantwoord in dit topic:Rivanov schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:21:
Benieuwd wanneer 18 eens uit Alpha stage komt.
er is (en wordt nog) zoveel veranderd onder de motorkap dat er nog niet het gevoel is dat we in Beta kunnen. Wat daarbij niet helpt is dat er erg weinig mensen zijn die de alpha draaien en dan ook nog eens bugs rapporteren mochten die er zijn.
Dus gebruik gerust de alpha versie, voor het grootste deel van de mensen zal ie prima werken. Mocht er toch wat niet goed zijn, meldt het dan via de Kodi issue tracker (of in het geval van een add-on direct bij de add-on maker).
[ Voor 16% gewijzigd door GroteBozewolf op 24-05-2018 14:26 ]
[ Voor 98% gewijzigd door GroteBozewolf op 24-05-2018 14:25 ]
Ik ben al een tijd op zoek naar antwoord op de volgende vraag;
Is er een mogelijkheid om films vanuit mijn bibliotheek compleet te verwijderen? Dus niet alleen uit m'n bibliotheek, maar ook compleet van de harde schijf?
Die mogelijkheid is er met de optie 'allow file naming and deletion'.powermarcel10 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:41:
Tweakers,
Ik ben al een tijd op zoek naar antwoord op de volgende vraag;
Is er een mogelijkheid om films vanuit mijn bibliotheek compleet te verwijderen? Dus niet alleen uit m'n bibliotheek, maar ook compleet van de harde schijf?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.