Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:38
Hero of Time schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:40:
Dat laatste zou kunnen, het is een bepaalde instellingen die het met wat mazzel heeft meegenomen. Wel apart dat Kodi alleen maar SMB 1.0 ondersteund op die manier. Op een desktop OS maakt het gebruik van de versie die daar beschikbaar is. Je zou verwachten dat ze met Android ondertussen toch wel wat beters kunnen.
Zowel Android TV als Kodi v17 ondersteunen geen SMB 1.0
Een verse Windows 10 installatie heeft geen SMB 1.0 meer.

Met andere woorden, of ik moet SMB 1.0 toevoegen aan mijn Windows 10 installatie, of ik moet Kodi v18 gaan gebruiken, die ondersteunt namelijk wel SMB 2.0/3.0.

Draait er al iemand Kodi v18? Is het al een beetje stabiel? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Strider schreef op zondag 31 december 2017 @ 20:42:
Ik draai Kodi 17.6 op een Nvidia Shield en ik krijg het niet voor elkaar om in Kodi mijn (SMB) shared folder/pc te benaderen, ik krijg iedere keer een connection time out.

OS is Windows 10.

Met een Windows 7 PC heb ik geen enkel probleem.
Lijkt veel op wat ik had met mijn externe USB SMB shares, die niet wilde connecten met MrMC op mijn Apple TV 4K. Kijk hier eens even, want wie weet is dit een vergelijkbaar probleem:
Montoya200x in "[Apple TV] Discussietopic - deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:05
Strider schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:56:
[...]

Zowel Android TV als Kodi v17 ondersteunen geen SMB 1.0
Een verse Windows 10 installatie heeft geen SMB 1.0 meer.

Met andere woorden, of ik moet SMB 1.0 toevoegen aan mijn Windows 10 installatie, of ik moet Kodi v18 gaan gebruiken, die ondersteunt namelijk wel SMB 2.0/3.0.

Draait er al iemand Kodi v18? Is het al een beetje stabiel? :)
Ik had tijdje terug een soortgelijk probleem, maar dan richting de smb share op een windows 7 bak.
Maar wie weet werkt het ook voor windows 10: Nnoitra in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:05
Strider schreef op maandag 1 januari 2018 @ 14:08:
[...]

Ja gezocht en kom dit probleem diverse keren tegen maar een concrete oplossing zie ik niet voorbij komen.

Het vreemde is dat Kodi wel kan connecten met mijn Windows 10 Laptop, alleen niet met mijn PC.

Ik denk overigens ook dat het iets te maken heeft met SMB1.0, Window 10 gebruikt SMB 2.0+ en Kodi kan alleen overweg met SMB 1.0.

Mijn Win10 Laptop is geupgrade van 7 naar 10, misschien dat SMB 1.0 daar nog ergens geactiveerd is.
Hey maat, check deze link eens:
http://www.vacuumbreather...windows-10-1709-using-mdt

Windows 10 versie 1709 heeft standaard SMB1 uitgeschakeld en moet je via add features installeren.
Kodi ondersteund overigens wel hogere versies van smb, de afhankelijkheid ligt bij het OS, denk dat de shield dat niet ondersteund al lijkt me dat wel vreemd. SMB1 is eigenlijk sterk af te raden vanwege beveiligingsrisico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jemoeder
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-04-2018
Lees de topicwarning in het vervolg. We staan het bespreken van illegale add-ons niet toe.

[ Voor 89% gewijzigd door Hero of Time op 12-01-2018 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

[ Voor 46% gewijzigd door Hero of Time op 12-01-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jemoeder
Ik zou graag Ziggo willen bekijken in Kodi. Ik heb een Ziggo abbo en bekijk nu gewoon zonder Kodi via de ingebouwde DVB-C tuner.
Ik lees dingen als tvheadend en HDhomeRun maar wil geen server in m'n huis. Ik las ook iets over m3u etc maar die zenders werken niet.
Is de enige optie de Ziggo app? Kodi kan niet even mijn ziggo zenders ophalen via een add on zonder een server te hebben? Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jemoeder schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:07:
Ik zou graag Ziggo willen bekijken in Kodi. Ik heb een Ziggo abbo en bekijk nu gewoon zonder Kodi via de ingebouwde DVB-C tuner.
Ik lees dingen als tvheadend en HDhomeRun maar wil geen server in m'n huis. Ik las ook iets over m3u etc maar die zenders werken niet.
Is de enige optie de Ziggo app? Kodi kan niet even mijn ziggo zenders ophalen via een add on zonder een server te hebben? Tnx!
Je geeft niet aan via welke wijze je Kodi gebruikt, dus met welk apparaat. Ook geef je niet aan wat voor Ziggo abonnement je hebt? Afhankelijk daarvan is er misschien meer mogelijk binnen Kodi maar je ontkomt er dan niet aan om toch enige hardware toe te voegen aan je apparatuur mits we het legaal houden. En over het illegale gaan we hier niet praten vanzelfsprekend, op geen enkele wijze ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jemoeder
hardware-lover schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:31:
[...]

Je geeft niet aan via welke wijze je Kodi gebruikt, dus met welk apparaat. Ook geef je niet aan wat voor Ziggo abonnement je hebt? Afhankelijk daarvan is er misschien meer mogelijk binnen Kodi maar je ontkomt er dan niet aan om toch enige hardware toe te voegen aan je apparatuur mits we het legaal houden. En over het illegale gaan we hier niet praten vanzelfsprekend, op geen enkele wijze ;)
Via een Mix box 3. Standaard TV pakket, analoog maar zet om in digitaal via ingebouwde DVB C tuner van mn tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jemoeder schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:43:
[...]
Via een Mix box 3. Standaard TV pakket, analoog maar zet om in digitaal via ingebouwde DVB C tuner van mn tv.
Duidelijk. Dan ontkom je eigenlijk niet aan een netwerk-tuner die je het Standaard onbeveiligde Ziggo DVB-C zenderpakket (wat natuurlijk ook al digitaal is, niet analoog. Ziggo bied beide pakketten tegelijk aan over de kabel), door kan sturen naar Kodi. Dus een HDHomerun (heeft Kodi plugin), of een Fritz! DVB-C netwerktuner die een M3U bestand genereert (IPTV addon).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
jemoeder schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:07:
Er is iemand die aan een Kodi add-on werkte voor Ziggo, maar deze persoon is op verzoek van Ziggo gestopt. Gaat dus niet lukken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Android Ziggo Go app heb op mijn FireTV en op mijn PC de Windows 10 app en dat ik zo toch gewoon alles kan kijken van Ziggo. Ook op mijn TV dus.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:03
Strider schreef op zondag 31 december 2017 @ 20:42:
Ik draai Kodi 17.6 op een Nvidia Shield en ik krijg het niet voor elkaar om in Kodi mijn (SMB) shared folder/pc te benaderen, ik krijg iedere keer een connection time out.

OS is Windows 10.

Met een Windows 7 PC heb ik geen enkel probleem.
Ik krijg dit probleem (SMB timed out) nu ook, maar ik verbind niet naar een USB HD, maar naar een share op een Sata HDD op een Windows 10 machine. Werkte altijd goed, enige wat er naar mijn idee verandert is zijn misschien windows updates, maar ineens werkt het niet meer.

Zal de exacte melding nog posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:01
Hallo,

Ik refereer even naar de onderstaande berichten omdat ik daar op voort wil borduren:

gathering.tweakers.net/forum/view_message/53844777
en dan verder de reacties daarop.

Ik maak in Kodi gebruik van de RADIO.NET addon en dat werkt goed.
Ik zou het echter leuk vinden als tijdens het spelen van de nummers ook het artwork wordt getoond.
Nu zie ik het onderstaande:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/dmpn0zije.jpg

Ben erachter gekomen dat ik ook nog naar instellingen kan gaan.
Helemaal rechts kom je daarin:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/zup0yg.jpg

Ik kan dan wel wat instellingen doen maar ik krijg geen artwork.
Kan dit gewoon niet of moet ik iets anders doen?
Ik maak gebruik van het Aeon Nox skin

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/j3k8yh8rzfs.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ataduv.jpg

EDIT:

Ik zie nu dat als ik gewoon een los MP3 bestand afspeel de fanart ook niet werkt (voorheen wel).
Als probleem is dat ik het ook niet kan instellen:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wyhlnb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vx8m7lsga.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door bruce the boss op 14-01-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jemoeder
hardware-lover schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:34:
[...]

Duidelijk. Dan ontkom je eigenlijk niet aan een netwerk-tuner die je het Standaard onbeveiligde Ziggo DVB-C zenderpakket (wat natuurlijk ook al digitaal is, niet analoog. Ziggo bied beide pakketten tegelijk aan over de kabel), door kan sturen naar Kodi. Dus een HDHomerun (heeft Kodi plugin), of een Fritz! DVB-C netwerktuner die een M3U bestand genereert (IPTV addon).
OK tnx, als een extra kastje nodig heb, laat ik het wel bij mn normale tv
GroteBozewolf schreef op zondag 14 januari 2018 @ 01:07:
[...]

Er is iemand die aan een Kodi add-on werkte voor Ziggo, maar deze persoon is op verzoek van Ziggo gestopt. Gaat dus niet lukken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Android Ziggo Go app heb op mijn FireTV en op mijn PC de Windows 10 app en dat ik zo toch gewoon alles kan kijken van Ziggo. Ook op mijn TV dus.
Heb de ZiggoGo app geinstalleerd middels een apk (laatste versie) op mn mi box 3 maar start ten eerste op de zijkant, sideloaded, (weer recht gezet op mn tv scherm met een app) maar na de inlog details te hebben ingevuld, zegt hij: De ziggogo app is gestopt. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jemoeder schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:20:
[...]
OK tnx, als een extra kastje nodig heb, laat ik het wel bij mn normale tv

[...]

Heb de ZiggoGo app geinstalleerd middels een apk (laatste versie) op mn mi box 3 maar start ten eerste op de zijkant, sideloaded, (weer recht gezet op mn tv scherm met een app) maar na de inlog details te hebben ingevuld, zegt hij: De ziggogo app is gestopt. Waar kan dit aan liggen?
Ik zou vragen m.b.t. je box rechtstreeks stellen aan https://www.xiaomiproducts.nl/contact

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:49
jopie schreef op zondag 14 januari 2018 @ 01:23:
[...]

Ik krijg dit probleem (SMB timed out) nu ook, maar ik verbind niet naar een USB HD, maar naar een share op een Sata HDD op een Windows 10 machine. Werkte altijd goed, enige wat er naar mijn idee verandert is zijn misschien windows updates, maar ineens werkt het niet meer.

Zal de exacte melding nog posten.
Ik moest toevallig dit weekend Liberelec (Kodi op Pi) opnieuw installeren nadat de SD het had begeven.

Voorheen deed ik alle netwerkshares via SMB. Die kan nog wel de Synology vinden, alleen wil hij de videomap niet meer herkennen. Maar nu ging het vloeiend via NFS wat voorheen juist niet werkte.

Wellicht heeft het met elkaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:03
Ik heb net ontdekt dat in de 1709 Windows Update SMB1 niet meer aanstaat, en dat is wat de Shield gebruikt. Vermoed dat het ook geen Kodi issue is maar een Shield issue. Ga het straks testen. Denk dat het dan weer werkt:

https://forums.geforce.co...removed-from-win10-soon-/

Update:

En inderdaad, SMB 1 aanzetten in Windows 10 verhielp mijn probleem in Kodi / SPMC.
Ach, hierdoor mochten de kinderen een uurtje later naar bed, dus die vonden het niet erg.

[ Voor 21% gewijzigd door jopie op 15-01-2018 12:07 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:05
Mbt de SMB problemen; zoek in dit topic even op SMB / Samba.
Er zijn al een aantal zaken/issues aan bod gekomen ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:23

SaN

Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat Kodi af en toe vanzelf minimaliseert. Mijn htpc staat altijd aan, als ik nu de tv aanzet is Kodi eigenlijk altijd geminimaliseerd en moet ik een toetsenbord pakken om hem weer te maximaliseren om wat te kunnen kijken. Ook tijdens gebruik doet hij het sporadisch.. Iemand een idee hoe ik er achter kan komen wat hiervoor zorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Paar dagen geleden heb ik de Language Preference Manager add-on maar uitgeschakeld. Waarschijnlijk gooi ik 'm weg. Reden: animé waar subs bij zit maar niet aan een taal zijn gekoppeld blijven zonder subs en moet ik 't alsnog handmatig aanzetten en een andere serie die ik net ben begonnen heeft wel een taal gekoppeld aan de subs maar zijn niet standaard zichtbaar. Pas als ik de subs toggle wordt deze eerst uitgeschakeld (het stond blijkbaar toch wel aan) en zijn ze wel zichtbaar als ik 't weer aanzet. Toggle ik niets, dan zijn ze wel zichtbaar als ik een stukje terug spoel. Zonder de add-on aan is de sub direct te zien. Oftewel, wat de add-on zou moeten doen, doet het nou net niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:08
SaN schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:17:
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat Kodi af en toe vanzelf minimaliseert. Mijn htpc staat altijd aan, als ik nu de tv aanzet is Kodi eigenlijk altijd geminimaliseerd en moet ik een toetsenbord pakken om hem weer te maximaliseren om wat te kunnen kijken. Ook tijdens gebruik doet hij het sporadisch.. Iemand een idee hoe ik er achter kan komen wat hiervoor zorgt?
ik heb hetzelfde sinds de creator's update van windows 10. Ik vermoed dat dat de oorzaak is, geen idee wat de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

BoardCrusher schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:34:
[...]

ik heb hetzelfde sinds de creator's update van windows 10. Ik vermoed dat dat de oorzaak is, geen idee wat de oplossing is.
Ah bedankt. Dan moet ik maar weer gaan uitvinden hoe ik kodi kan maximaliseren met de groene knop op de afstandsbediening. Dat wil me ook niet echt meer lukken helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
SaN schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:39:
[...]

Ah bedankt. Dan moet ik maar weer gaan uitvinden hoe ik kodi kan maximaliseren met de groene knop op de afstandsbediening. Dat wil me ook niet echt meer lukken helaas..
dat heb ik ooit wel ingesteld met behulp van autohotkey, maar weet ook niet meer precies hoe. Heb echter besloten dat ik een beetje klaar ben met mijn relatief oude HTPC en Windows (elke keer weer spannend of alles nog werkt na een update), dus heb een Nvidia Shield besteld. Heb er hoge verwachtingen van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

BoardCrusher schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:52:
[...]

dat heb ik ooit wel ingesteld met behulp van autohotkey, maar weet ook niet meer precies hoe. Heb echter besloten dat ik een beetje klaar ben met mijn relatief oude HTPC en Windows (elke keer weer spannend of alles nog werkt na een update), dus heb een Nvidia Shield besteld. Heb er hoge verwachtingen van :)
Klopt. Dat werkte altijd prima. Ik zit helaas vast aan de schijven in de htpc/server, dus geen shield voor mij. Heb nog geen zin om te investeren in een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

SaN schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:12:
[...]

Klopt. Dat werkte altijd prima. Ik zit helaas vast aan de schijven in de htpc/server, dus geen shield voor mij. Heb nog geen zin om te investeren in een NAS.
Dan trap je de onzin genaamd Windows eraf en installeer je iets als LibreElec of een andere minimalistische Linux distro. Beetje distro kan gewoon NTFS schijven lezen, dus je hoeft ook niet alles gelijk om te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

BoardCrusher schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:34:
[...]

Ik heb nog even een beetje verder gezocht, en met het programmaatje "focus" van happydroid.com kwam ik er al heel snel achter dat AVG bij mij de boosdoener was.

Heb ook maar de hele handleiding opnieuw gevolgd om de groene knop weer weekend te krijgen en dat is ook gelukt. Uiteindelijk alles bij elkaar drie kwartier werk inclusief zoeken.
Hero of Time schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:28:
[...]

Dan trap je de onzin genaamd Windows eraf en installeer je iets als LibreElec of een andere minimalistische Linux distro. Beetje distro kan gewoon NTFS schijven lezen, dus je hoeft ook niet alles gelijk om te gooien.
Dat zou ik nog best eens willen doen, maar ik heb op het moment niet echt tijd om op mijn gemakje te gaan tweaken. Ik hoop dat alles nu weer een tijd stabiel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:33
Je kan het ook op een USB stick zetten om te testen.
Dan kan je er wat meer tijd voor nemen

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Partitie van ~10 GB is ook genoeg om een dual boot te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
SaN schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:12:
[...]

Dat probleem had ik ook, maar sinds ik een NAS heb doet de HTPC niets anders meer dan Kodi. En dat niet altijd even snappy meer, en af en toe gedoe met windows, en relatief hoog stroomverbruik, en geen h265.. Uiteraard zou ik een boel van de problemen kunnen oplossen met een linux-dualboot (heb ik in het verleden wel gedaan), maar ik heb er gewoon geen zin meer in om tijd in te steken. Het moet gewoon werken, en ik vermoed dat ik dat met een Shield ga behalen (plus nog wat extra's, zoals ingebouwde chromecast en ik wil wel eens gaan experimenteren met Google Assistant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb een buffer probleem met kodi 17.6 op nvidia shield via bekabeld internet ik haal 180 mb download snelheid dus ligt aan kodi zelf en niet internet verbinding. 1080p streams haperen steeds.

Na googlen en YouTube filmpjes nog steeds geen oplossing. Heb ares wizard en easy avanced settings geïnstalleerd maar biedt geen oplossing. Wie heeft dat wel voor mij

[ Voor 13% gewijzigd door gruys7 op 27-01-2018 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
@gruys7

Streams vanaf je NAS/Server ?

of heb je het over add-ons die vallen in het rose stukje helemaal onder aan ?
Als het het laatste het geval is moet je het niet zoeken bij Kodi maar waar je de add-ons vandaan hebt en daar zeuren over je problemen,
mocht je hem zogenaamd fully loaded gekocht hebben moet je gaan zeuren bij het bedrijf waar je hem hebt gekocht hebt aangezien je er betaald voor hebt.

Mocht dat niet het geval zijn dat het in de rose kader valt dan moet je wat meer info geven van waar de streams vandaan komen welke add-ons etc.
evt een link naar een complete debug log

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Het gaat om addons. Vanuit play store kodi geïnstalleerd. Ik heb er meerdere als *knip* Ik kijk populaire films waar voldoende 1080 streams van zijn.
TRaSH schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:14:
@gruys7

Streams vanaf je NAS/Server ?

of heb je het over add-ons die vallen in het rose stukje helemaal onder aan ?
Als het het laatste het geval is moet je het niet zoeken bij Kodi maar waar je de add-ons vandaan hebt en daar zeuren over je problemen,
mocht je hem zogenaamd fully loaded gekocht hebben moet je gaan zeuren bij het bedrijf waar je hem hebt gekocht hebt aangezien je er betaald voor hebt.

Mocht dat niet het geval zijn dat het in de rose kader valt dan moet je wat meer info geven van waar de streams vandaan komen welke add-ons etc.
evt een link naar een complete debug log

[ Voor 2% gewijzigd door Lustucru op 28-01-2018 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Kodi heeft geen playstore

Even een kleine aanvulling op het rose stukje hier onder.
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20180127-zfvh-14kb.png
als de add-ons onder 1 van de volgende valt dan kan je van uit gaan dat die regel van toepassing is
LINK

Als niet dan kan je het 2de stukje in het rose vakje lezen en daarmee beginnen met info te verstrekken.

Valt het in het eerste stukje had ik je al verteld waar je hulp kan verkrijgen

[ Voor 0% gewijzigd door TRaSH op 27-01-2018 16:09 . Reden: niet goed gelezen. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TRaSH schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:25:
Kodi heeft geen playstore

[knip]
"Vanuit Play Store, Kodi geïnstalleerd"

Kodi is als app beschikbaar in de Google Play Store, maar dat geldt niet voor de addons die ter sprake worden gebracht, die zijn onbespreekbaar hier.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Met bovenstaande heren.
gruys7 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:20:
Het gaat om addons. Vanuit play store kodi geïnstalleerd. Ik heb er meerdere als *knip* Ik kijk jat populaire films waar voldoende 1080 streams van zijn.

[...]
FTFY. Dat je een complete industrie ondersteunt die parasiteert op andermans werk is één ding, dat je hulp daarbij verwacht op tweakers is een brug te ver.

[ Voor 3% gewijzigd door Lustucru op 28-01-2018 02:02 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik was vergeten dat Kodi wel iso leest tov VLC en MPC. Verbeeld ik me overigens dat het lijkt of alles vloeiender wordt afgespeeld in Kodi ?

[ Voor 45% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 28-01-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Met beide geen issues
om eerlijk te zijn.
Maar voor HTPC gebruik is Kodi in iedergeval beter geschrikt dan de file based optie van die andere 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Kan het kloppen dat de uitzendinggemist addon niet meer werkt? Er komt niks nieuws meer bij sinds een weekje of 2 hoor ik van de vrouw. Iemand die dit bevestigen kan dat het aan de addon ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 06:54
MartijnAbel schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:28:
Kan het kloppen dat de uitzendinggemist addon niet meer werkt? Er komt niks nieuws meer bij sinds een weekje of 2 hoor ik van de vrouw. Iemand die dit bevestigen kan dat het aan de addon ligt?
Dat ie 2 weken niet meer werkt herken ik niet, hij doet het vanaf september ofzo al niet meer. Lees eens terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
DappereDodo schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 05:15:
[...]

Dat ie 2 weken niet meer werkt herken ik niet, hij doet het vanaf september ofzo al niet meer. Lees eens terug in dit topic.
Ik denk dat je retrospect en de uitzendinggemist addon door elkaar haalt. Die eerste werkt al sinds ongeveer september niet meer, klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MartijnAbel schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:22:
[...]

Ik denk dat je retrospect en de uitzendinggemist addon door elkaar haalt. Die eerste werkt al sinds ongeveer september niet meer, klopt.
Retrospect werkt nog prima hoor! Je zult hem alleen handmatig moeten update vanuit de BitBucket repository. Geen automatische updates meer.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
GroteBozewolf schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:52:
[...]

Retrospect werkt nog prima hoor! Je zult hem alleen handmatig moeten update vanuit de BitBucket repository. Geen automatische updates meer.
Ooh verdorie Bas, helemaal overheen gelezen. Zal dit vanavond gelijk even doen.
Das gewoon de net.rieter.xot.repository-1.0.5.zip toch?

[ Voor 15% gewijzigd door MartijnAbel op 31-01-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
GroteBozewolf schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:52:
[...]

Mmh hier doet hij het nauwelijks nog. Live TV werkt nog de rest niet meer. Heb ik het alleen over het NPO gedeelte.

Heb geprobeerd te updaten maar hij zegt dat ik op de laatste versie zit. 4.1.6. Is dat de nieuwste?

Op retrospect website zegt hij game over sinds 11-1....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Buntmans, updaten moet je met de broncode doen, niet vanuit Kodi zeggen om te zoeken naar updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Hero of Time schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:44:
@Buntmans, updaten moet je met de broncode doen, niet vanuit Kodi zeggen om te zoeken naar updates.
achja natuurlijk thx

zit dan nu op 4.1.7alpha2 maar weinig verbetering. alleen live tv werkt goed voor de rest is het enkel "no episodes found".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Jammer inderdaad, ik zoek ook nog steeds naar een alternatief voor de Uitzendinggemist website die het volledige archief laat zien. De apps op de smartphones laten ook alleen maar recente dingen zien, zo ook de Uitzendinggemist add-on voor Kodi. Gebruikte altijd de Retrospect add-on maar daar lijkt de functionaliteit ook van af te brokkelen.

Er is dus niet echt een mogelijkheid behalve dan met een PC content bekijken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MartijnAbel schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:04:
[...]

Ooh verdorie Bas, helemaal overheen gelezen. Zal dit vanavond gelijk even doen.
Das gewoon de net.rieter.xot.repository-1.0.5.zip toch?
Nee, niet meer via de repository. Je zult of een git clone moeten doen van de bitbucket repository of gewoon de hele repo downloaden vanaf https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/downloads/.
Buntmans schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:00:
[...]
achja natuurlijk thx

zit dan nu op 4.1.7alpha2 maar weinig verbetering. alleen live tv werkt goed voor de rest is het enkel "no episodes found".
De Alpha2 is ook al weer aardig oud. Gewoon een git clone of repo download doen.
MsG schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:25:
Jammer inderdaad, ik zoek ook nog steeds naar een alternatief voor de Uitzendinggemist website die het volledige archief laat zien. De apps op de smartphones laten ook alleen maar recente dingen zien, zo ook de Uitzendinggemist add-on voor Kodi. Gebruikte altijd de Retrospect add-on maar daar lijkt de functionaliteit ook van af te brokkelen.

Er is dus niet echt een mogelijkheid behalve dan met een PC content bekijken.
Nope, Retrospect werkt nog prima. Gisteren nog gebruikt voor NPO en dagelijks voor RTL XL. Maar wel even een ..... voel je hem aankomen ...... git clone of repo download doen.
Buntmans schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:40:
[...]

Mmh hier doet hij het nauwelijks nog. Live TV werkt nog de rest niet meer. Heb ik het alleen over het NPO gedeelte.

Heb geprobeerd te updaten maar hij zegt dat ik op de laatste versie zit. 4.1.6. Is dat de nieuwste?

Op retrospect website zegt hij game over sinds 11-1....
4.1.6 is zeker niet de nieuwste. Updates gaan niet meer automatisch. Op https://www.rieter.net/co...urrent-retrospect-status/ staat vooral (zie Update #4) dat ik niks meer actief gaan verspreiden en geen nieuwe features meer implementeer. Maar als er mensen (incl. myzelf) zijn die fixes aanleveren via Pull Requests dan zou het gewoon moeten blijven werken. Dus, daar is ie weer.....even een git clone of repo download doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Nice, het werkt weer inderdaad :-). Ik dacht toen dat je er helemaal mee gekapt was, mooi dat het project qua code nog blijft bestaan. Ik vond de officiële? Uitzending-gemist wel prima werken voor recente dingen, maar als iets een seconde oud was was het daarin al weer weg. Snap dat beleid überhaupt niet zo, want via de website mag je wèl alles zien, maar in de app van hun op Android/iOS ook weer niet.

Maar nu kan ik weer 15 jaar oude Rijdende Rechters terugkijken :-), thanks @GroteBozewolf !

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Sorry ik ben nogal een noob soms. Maar nu is het gelukt!

Hulde! Dank! Bravo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
GroteBozewolf schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:59:
[...]

Nee, niet meer via de repository. Je zult of een git clone moeten doen van de bitbucket repository of gewoon de hele repo downloaden vanaf https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/downloads/.

[...]

De Alpha2 is ook al weer aardig oud. Gewoon een git clone of repo download doen.

[...]

Nope, Retrospect werkt nog prima. Gisteren nog gebruikt voor NPO en dagelijks voor RTL XL. Maar wel even een ..... voel je hem aankomen ...... git clone of repo download doen.

[...]

4.1.6 is zeker niet de nieuwste. Updates gaan niet meer automatisch. Op https://www.rieter.net/co...urrent-retrospect-status/ staat vooral (zie Update #4) dat ik niks meer actief gaan verspreiden en geen nieuwe features meer implementeer. Maar als er mensen (incl. myzelf) zijn die fixes aanleveren via Pull Requests dan zou het gewoon moeten blijven werken. Dus, daar is ie weer.....even een git clone of repo download doen.
Thanks, dan doe ik dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rebelone
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 14:38
Ik heb volgens bovenstaand advies Retrospect vanuit Git opnieuw geïnstalleerd. Ik draaide nog alpha2. Bij NPO Uitzendinggemist onder 'recent' wordt alles van 28-01 tot 29-01 weergegeven en vanaf dan enkel 'Andere Tijden' van 31-01. Ik vermoed dat dit niet helemaal de bedoeling is. Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
rebelone schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:03:
Ik heb volgens bovenstaand advies Retrospect vanuit Git opnieuw geïnstalleerd. Ik draaide nog alpha2. Bij NPO Uitzendinggemist onder 'recent' wordt alles van 28-01 tot 29-01 weergegeven en vanaf dan enkel 'Andere Tijden' van 31-01. Ik vermoed dat dit niet helemaal de bedoeling is. Heeft iemand anders dit ook?
Inderdaad, maar zo komt het binnen en dan kan ik er weinig meer aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rebelone
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 14:38
GroteBozewolf schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:08:
[...]

Ok thanks, dan hoop ik dat dit vanzelf weer goedkomt, dit is voor mij altijd al de meest gebruikte functie in Retrospect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:10
Ik heb kodi 17 op mijn raspberry geinstalleerd staan en wilde de mogelijkheden bekijken of ik vanaf mijn telefoon het beeld van netflix kan streamen naar mijn raspberry toe.

Net zoals je doet met een chromecast.
Ik werd geattendeerd dat er een add-on bestaat voor netflix.
Zodat ik deze kon gebruiken ipv mijn horizonbox.

Echter loopt de installatie niet vlekkenloos.

Hebben mensen dit werkend hebben gekregen.
Krijg de boel wel geinstalleerd alleen de chrome launcher krijg ik niet draaiend.
"chrome not found"

Als ik mijn log bekijk zie ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
22:24:58.462 T:1567552416   ERROR: EXCEPTION Thrown (PythonToCppException) : -->Python callback/script returned the following error<--
                                             - NOTE: IGNORING THIS CAN LEAD TO MEMORY LEAKS!
                                            Error Type: <type 'exceptions.OSError'>
                                            Error Contents: [Errno 13] Permission denied
                                            Traceback (most recent call last):
                                              File "/storage/.kodi/addons/plugin.program.chrome.launcher/default.py", line 387, in <module>
                                                showSite(url, stopPlayback, kiosk, userAgent)
                                              File "/storage/.kodi/addons/plugin.program.chrome.launcher/default.py", line 215, in showSite
                                                proc = subprocess.Popen(fullUrl, shell=False, creationflags=creationflags, close_fds = True)
                                              File "/usr/lib/python2.7/subprocess.py", line 390, in __init__
                                              File "/usr/lib/python2.7/subprocess.py", line 1024, in _execute_child
                                            OSError: [Errno 13] Permission denied
                                            -->End of Python script error report<--

22:24:58.545 T:1945231936   ERROR: GetDirectory - Error getting plugin://plugin.program.chrome.launcher/?kiosk=yes&mode=showSite&stopPlayback=no&url=http%3a%2f%2fwww.netflix.com
22:24:58.546 T:1945231936   ERROR: CGUIMediaWindow::GetDirectory(plugin://plugin.program.chrome.launcher/?kiosk=yes&mode=showSite&stopPlayback=no&url=http%3a%2f%2fwww.netflix.com) failed
22:25:19.194 T:1553986464   ERROR: CCurlFile::FillBuffer - Failed: Timeout was reached(28)
22:25:22.036 T:1945231936   ERROR: Control 55 in window 10001 has been asked to focus, but it can't

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
GroteBozewolf schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:08:
[...]

Kan aan mij liggen(doet het ongetwijfeld ook) maar als ik de zip file download van je gehele repository en dan vervolgens installeer van zip bestand doe krijg ik de foutmelding dat het niet gelukt addon te installeren van zip bestand.
Doe ik wat fout?

EDIT:

nog even wat verder gelezen, excuus voor mijn onduidelijkheid.
Ik kan dus eigenlijk alleen maar de repository handmatig in de addon folder plaatsen? Of is er een mogelijkheid om toch de complete, gedownloade repository vanuit Kodi te installeren?

[ Voor 21% gewijzigd door MartijnAbel op 01-02-2018 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
@MartijnAbel ja, dat kan. Dan moet je even kijken in de alfa2 zip file. Daar zie je hoe de folderstructuur moet zijn. Als je die namaakt met de files die je via git binnenhaalt kun je een zip maken die je normaal kunt installeren in kodi.

Mss dat het makkelijker kan, maar zo doe ik het (voor 3 kodi installaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MdO82 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:31:
Ik heb kodi 17 op mijn raspberry geinstalleerd staan en wilde de mogelijkheden bekijken of ik vanaf mijn telefoon het beeld van netflix kan streamen naar mijn raspberry toe.

Net zoals je doet met een chromecast.
Ik werd geattendeerd dat er een add-on bestaat voor netflix.
Zodat ik deze kon gebruiken ipv mijn horizonbox.

Echter loopt de installatie niet vlekkenloos.

Hebben mensen dit werkend hebben gekregen.
Krijg de boel wel geinstalleerd alleen de chrome launcher krijg ik niet draaiend.
"chrome not found"

Als ik mijn log bekijk zie ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
22:24:58.462 T:1567552416   ERROR: EXCEPTION Thrown (PythonToCppException) : -->Python callback/script returned the following error<--
                                             - NOTE: IGNORING THIS CAN LEAD TO MEMORY LEAKS!
                                            Error Type: <type 'exceptions.OSError'>
                                            Error Contents: [Errno 13] Permission denied
                                            Traceback (most recent call last):
                                              File "/storage/.kodi/addons/plugin.program.chrome.launcher/default.py", line 387, in <module>
                                                showSite(url, stopPlayback, kiosk, userAgent)
                                              File "/storage/.kodi/addons/plugin.program.chrome.launcher/default.py", line 215, in showSite
                                                proc = subprocess.Popen(fullUrl, shell=False, creationflags=creationflags, close_fds = True)
                                              File "/usr/lib/python2.7/subprocess.py", line 390, in __init__
                                              File "/usr/lib/python2.7/subprocess.py", line 1024, in _execute_child
                                            OSError: [Errno 13] Permission denied
                                            -->End of Python script error report<--

22:24:58.545 T:1945231936   ERROR: GetDirectory - Error getting plugin://plugin.program.chrome.launcher/?kiosk=yes&mode=showSite&stopPlayback=no&url=http%3a%2f%2fwww.netflix.com
22:24:58.546 T:1945231936   ERROR: CGUIMediaWindow::GetDirectory(plugin://plugin.program.chrome.launcher/?kiosk=yes&mode=showSite&stopPlayback=no&url=http%3a%2f%2fwww.netflix.com) failed
22:25:19.194 T:1553986464   ERROR: CCurlFile::FillBuffer - Failed: Timeout was reached(28)
22:25:22.036 T:1945231936   ERROR: Control 55 in window 10001 has been asked to focus, but it can't
De 'Permission denied' meldingen zijn anders redelijk duidelijk. Het mag ergens niet komen of uitvoeren. En je zegt zelf dat het Chrome niet kan vinden, staat die er wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
DappereDodo schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 05:42:
@MartijnAbel ja, dat kan. Dan moet je even kijken in de alfa2 zip file. Daar zie je hoe de folderstructuur moet zijn. Als je die namaakt met de files die je via git binnenhaalt kun je een zip maken die je normaal kunt installeren in kodi.

Mss dat het makkelijker kan, maar zo doe ik het (voor 3 kodi installaties).
Top man, daar heb ik wat aan. Heb ik vanavond weer wat te doen haha.
Ik kan alleen nergens het hele alpha gebeuren vinden, kan dat kloppen?
Thanks!

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnAbel op 02-02-2018 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Hero of Time schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 07:37:
[...]

De 'Permission denied' meldingen zijn anders redelijk duidelijk. Het mag ergens niet komen of uitvoeren. En je zegt zelf dat het Chrome niet kan vinden, staat die er wel op?
Na meerder pogingen lukt het gewoon niet ondanks dat Chrome eropstaat.

Ik laat het voorlopig maar even rusten
Het frustreerde meer dan het iets oplevert :p

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MdO82 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:21:
[...]

Na meerder pogingen lukt het gewoon niet ondanks dat Chrome eropstaat.

Ik laat het voorlopig maar even rusten
Het frustreerde meer dan het iets oplevert :p
Mocht je er weer eens naar kijken, check dan wat het probeert uit te voeren en of datgene ook uitvoerrechten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Hero of Time schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:29:
[...]

Mocht je er weer eens naar kijken, check dan wat het probeert uit te voeren en of datgene ook uitvoerrechten heeft.
Even snel gekeken de rechten stonden op 644, deze heb ik voor de .sh bestanden tijdelijk op 755 gezet,maar gaf geen soelaas.

Ik ga er wel eens verder in duiken voorlopig gebruiken we de boel zoals we nu doen :P

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MartijnAbel schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:11:
[...]

Top man, daar heb ik wat aan. Heb ik vanavond weer wat te doen haha.
Ik kan alleen nergens het hele alpha gebeuren vinden, kan dat kloppen?
Thanks!
Je kunt gewoon de hele git repo downloaden als zip en de folders daarin handmatig plaatsen in de kodi addon folder (wel eerst de bestaande folders die je gaat overschrijven. Ja, dat laatste is essentieel voor een goede initialisatie van de eerste run). Je kunt dus NIET install from zip doen vanuit Kodi.

Dan kon wel met de alpha versie maar die heb ik weg gehaald omdat ie oud was. Zal er een nieuwe neerzetten vanavond.

EDIT: je kunt het ook gewoon hier lezen: https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/overview

[ Voor 6% gewijzigd door GroteBozewolf op 02-02-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
GroteBozewolf schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:31:
[...]

Je kunt gewoon de hele git repo downloaden als zip en de folders daarin handmatig plaatsen in de kodi addon folder (wel eerst de bestaande folders die je gaat overschrijven. Ja, dat laatste is essentieel voor een goede initialisatie van de eerste run). Je kunt dus NIET install from zip doen vanuit Kodi.

Dan kon wel met de alpha versie maar die heb ik weg gehaald omdat ie oud was. Zal er een nieuwe neerzetten vanavond.

EDIT: je kunt het ook gewoon hier lezen: https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/overview
Thanks voor je bericht Bas. Ik kan ze opzich wel plaatsen in de addon map, ware het niet dat dan de hele SSD er weer uit moet waar ik geen zin in heb eerlijk gezegd :P
Ik was er al achter dat wel kan, maar zo te horen is dat atm de enige optie dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MartijnAbel schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:44:
[...]

Thanks voor je bericht Bas. Ik kan ze opzich wel plaatsen in de addon map, ware het niet dat dan de hele SSD er weer uit moet waar ik geen zin in heb eerlijk gezegd :P
Ik was er al achter dat wel kan, maar zo te horen is dat atm de enige optie dus...
Heb je geen SSH/FTP toegang? Heb net ook de Alpha3 versie geupload. Deze kan je WEL via Kodi 'install from zip' installeren.

Heb ook de readme.md even bijgewerkt zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
GroteBozewolf schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:47:
[...]

Heb je geen SSH/FTP toegang? Heb net ook de Alpha3 versie geupload. Deze kan je WEL via Kodi 'install from zip' installeren.

Heb ook de readme.md even bijgewerkt zodat het wat duidelijker is.
Je bent mijn held _/-\o_ _/-\o_
Alles weer aan de praat en, geloof mij, happy wife is happy live

Nogmaals thanks man!

Khad trouwens gehoopt dat er weer wat meer up to date programma's bij SBS e.d. zouden staan, maar helaas alleen bij de populair sectie is die up to date

[ Voor 14% gewijzigd door MartijnAbel op 02-02-2018 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MartijnAbel schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:05:
[...]

Je bent mijn held _/-\o_ _/-\o_
Alles weer aan de praat en, geloof mij, happy wife is happy live

Nogmaals thanks man!

Khad trouwens gehoopt dat er weer wat meer up to date programma's bij SBS e.d. zouden staan, maar helaas alleen bij de populair sectie is die up to date
Check even: https://bitbucket.org/bas...es/897/sbs6-veronica-net5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Kreeg net al melding van je bitbucket update, ga er morgenavond even mee aan de slag. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Hero of Time schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:29:
[...]

Ik zie net dat het niet werkt met libreelec 17.
Ik moet wachten op de nieuwste versie :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hebben mensen hier ervaringen met Flix2kodi Netflix add-on? Zou blijkbaar ook met Kodi 17 moeten werken, heb zelf geen Netflix maar vrienden wel en die willen terug over op Kodi.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
Borromini schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:26:
Hebben mensen hier ervaringen met Flix2kodi Netflix add-on? Zou blijkbaar ook met Kodi 17 moeten werken, heb zelf geen Netflix maar vrienden wel en die willen terug over op Kodi.
Ik heb wel Netflix maar dit werkt niet op Libreelec toch anders kan ik het wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
@Borromini @schumi2004 Misschien deze proberen? https://github.com/asciidisco/plugin.video.netflix Tijd terug op een rpi3 met libreelec (laatste build destijds) geïnstalleerd en werkte goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

schumi2004 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:20:
[...]

Ik heb wel Netflix maar dit werkt niet op Libreelec toch anders kan ik het wel proberen.
Dit zou een plugin zijn die oorspronkelijk voor Kodi 18 ontwikkeld werd maar naar 17 gebackport is.

Als je LibreELEC op x86_64 draait dan zou je dit zonder problemen moeten kunnen testen. Geen idee over ARM (Radpberry e.d.).

[ Voor 16% gewijzigd door Borromini op 04-02-2018 16:01 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:50:
[...]

Dit zou een plugin zijn die oorspronkelijk voor Kodi 18 ontwikkeld werd maar naar 17 gebackport is.

Als je LibreELEC op x86_64 draait dan zou je dit zonder problemen moeten kunnen testen. Geen idee over ARM (Radpberry e.d.).
Het zou ook op een RPi2 > moeten werken als ik deze instructies moet geloven (mits je Kodi18 draait)
https://github.com/asciid...netflix/wiki/Installation

Zijn er überhaupt Tweakers hier die dit proberen op een Raspberry Pi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ben zelf niet zo'n voorstander van het achterelkaar reageren maar gezien het vrij rustig is doe ik het toch.

Ik vermoed het antwoord al te weten maar weet er iemand een manier je watched status in Netflix te synchroniseren met Kodi? Niet andersom (zou leuk zijn maar dat werkt sowieso niet) maar van Netflix richting Kodi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 07:39

Tijntje

Hello?!

schumi2004 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:13:
Ben zelf niet zo'n voorstander van het achterelkaar reageren maar gezien het vrij rustig is doe ik het toch.

Ik vermoed het antwoord al te weten maar weet er iemand een manier je watched status in Netflix te synchroniseren met Kodi? Niet andersom (zou leuk zijn maar dat werkt sowieso niet) maar van Netflix richting Kodi?
Ik gebruik het zelf niet maar er is een add-on om Netflix naar trakt.tv te syncen. Trakteren kan uiteraard weer met kodi syncen.
https://chrome.google.com...jjnpmdgkifndiidkeji?hl=en

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Hebben meerdere mensen er last van dat TheMovieDB scraper het niet meer doet?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:57
-

[ Voor 101% gewijzigd door roT- op 04-03-2018 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zijn er al mensen die ervaringen hebben met de Krypton Leia (Kodi 18) builds en de inputstream based Netflix plugin?

[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 05-03-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
-verkeerd topic- :$

[ Voor 98% gewijzigd door MdO82 op 04-03-2018 12:18 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben niet meer helemaal bij maar downloads: Kodi 18.0 Alpha 1 is uit en er wordt gesproken over ondersteuning voor HDR.

Heb het gevoel dat ik iets niet goed doe; Kodi draait op Windows 10 met de Fall Update. In Windows heb ik sowieso de optie om HDR wel/niet aan te zetten. Maar als ik 'm niet aanzet, lijkt het erop dat Kodi toch HDR niet goed interpreteert en het afspelen is dus wat wazig/flets.

Voorbeeld: http://hdrsamples.com/life-of-pi-4k-uhd-hdr-sample-footage/ doet het wel goed direct vanaf USB op mijn LG TV (HDR-logo van de TV komt in beeld zodra ik afspeel) maar vanuit Kodi komt het HDR logo van de TV niet in beeld.

Ter test de PC direct met HDMI ingeprikt op de TV maar geen sjoege. Zelfde HDMI-input van de TV geeft wel HDR-logo als ik mijn Xbox One X aanzet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:39
MAX3400 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:24:
Ben niet meer helemaal bij maar downloads: Kodi 18.0 Alpha 1 is uit en er wordt gesproken over ondersteuning voor HDR.

Heb het gevoel dat ik iets niet goed doe; Kodi draait op Windows 10 met de Fall Update. In Windows heb ik sowieso de optie om HDR wel/niet aan te zetten. Maar als ik 'm niet aanzet, lijkt het erop dat Kodi toch HDR niet goed interpreteert en het afspelen is dus wat wazig/flets.

Voorbeeld: http://hdrsamples.com/life-of-pi-4k-uhd-hdr-sample-footage/ doet het wel goed direct vanaf USB op mijn LG TV (HDR-logo van de TV komt in beeld zodra ik afspeel) maar vanuit Kodi komt het HDR logo van de TV niet in beeld.

Ter test de PC direct met HDMI ingeprikt op de TV maar geen sjoege. Zelfde HDMI-input van de TV geeft wel HDR-logo als ik mijn Xbox One X aanzet.
Vanaf welk device draai je Kodi? Heeft die wel de juiste HDMI uitvoer?
Mijn Intel NUC heeft enkel een HDMI 1.4 poort dus daar krijg ik sowiesi geen HDR overheen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 05-03-2018 11:50 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Rivanov schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:49:
[...]

Vanaf welk device draai je Kodi? Heeft die wel de juiste HDMI uitvoer?
Mijn Intel NUC heeft enkel een HDMI 1.4 poort dus daar krijg ik sowiesi geen HDR overheen.
NUC7i5, HDMI2.0, doet wel HDR als ik via VLC3.0 afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:21

Sebazzz

3dp

Weet iemand wat de status is van live TV kijken via een TV kaart in combinatie met Ziggo? Ik kan mij herinneren dat hier een topic over was omdat Ziggo bepaalde beperkingen of versleuteling op de stream heeft gezet, waardoor je enkel met de officiele decoder iets kan.

Iemand bekend met de werking en beperking van TV kijken via een TV kaart op een Ziggo abonnement? Uiteraard met smartcard zodat alle zenders beschikbaar zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Sebazzz op 06-03-2018 05:45 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Sebazzz schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 05:45:
Weet iemand wat de status is van live TV kijken via een TV kaart in combinatie met Ziggo? Ik kan mij herinneren dat hier een topic over was omdat Ziggo bepaalde beperkingen of versleuteling op de stream heeft gezet, waardoor je enkel met de officiele decoder iets kan.

Iemand bekend met de werking en beperking van TV kijken via een TV kaart op een Ziggo abonnement? Uiteraard met smartcard zodat alle zenders beschikbaar zijn.
Ik zelf ben ook een LiveTV kijker via Kodi en met deze topics moet je wel wat verder kunnen komen.

\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

[TV Headend] Het grote TV Headend topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Alweer 15 jaar hier zowat, eerst MediaPortal en sinds een jaar of 5 Kodi sinds de eerste versie dat PVR erin zat.

Ooit begonnen uit noodzaak hier omdat ik tv wilde kijken in een kamer waar geen kabel naar te trekken was. Toen maakte ik kennis met timeshiften. De eerste boxjes van @home, het latere ziggo, konden dat niet. En meteen had je geen dvd speler meer nodig want ook dat kon via je media center, plus die krengen waren toen nog duur vs een drive van enkele tientjes. Ook kon je gedownload spul voor het eerst direct op tv kijken zonder branden, usb sticks waren er nog maar net en heel duur. Dat was toch een mooie hobby!

Fast forward; nooit gesnapt dat het zo lang heeft geduurd voordat Kodi met PVR begon. Wat mij betreft zijn ze nu kwa functionaliteit MediaPortal voorbij. Net als toen MediaPortal meer dan MCE kon. Nu heb je de keus uit elke backend en zelfs volledig Linux is mogelijk. En je kan een server in de meterkast zetten zodat je van de dikke coax kabel af bent en alleen nog utp hoeft te trekken of powerline hoeft te gebruiken.

Ben er zo “verslaafd” aan dat ik nooit meer een Ziggo box wil. En kwa kosten valt het tegenwoordig al helemaal dik mee. Er is echt voor ieder wat wils als je er maar een heel klein beetje tijd in steekt, met een enkele zaterdag ben je er al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Donderstraaltje schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:41:
Ben er zo “verslaafd” aan dat ik nooit meer een Ziggo box wil. En kwa kosten valt het tegenwoordig al helemaal dik mee. Er is echt voor ieder wat wils als je er maar een heel klein beetje tijd in steekt, met een enkele zaterdag ben je er al wel.
Wellicht niet zo verslaaf als jij maar hier in gebruik sinds Kodi (of eigenlijk XBMC) ermee begon en ik wil ook niet anders meer.
Ik maak nu nog gebruik van Ziggo kaartje maar als dat straks niet meer kan maak ik me toch een beetje zorgen welke opties er dan nog over blijven of ik moet aan een IPTV abbootje gaan denken maar nu dwalen we af denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:49:
[...]
Wellicht niet zo verslaaf als jij maar hier in gebruik sinds Kodi (of eigenlijk XBMC) ermee begon en ik wil ook niet anders meer.
Ik maak nu nog gebruik van Ziggo kaartje maar als dat straks niet meer kan maak ik me toch een beetje zorgen welke opties er dan nog over blijven of ik moet aan een IPTV abbootje gaan denken maar nu dwalen we af denk ik.
De eerste jaren gaan ze daar niks aan doen, ze geven ook nog ci+ modules met smartcards uit. Let op mensen, alleen de smartcard heb je wat aan want je cam moet ci- zijn ofwel ci (alphacrypt classic)o. Of wat meer tijd erinsteken voor een softcam want dat kan ook. En iptv werkt ook prima in Kodi.

Dat wilde ik nog ff toevoegen 😜

[ Voor 4% gewijzigd door Donderstraaltje op 06-03-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 07:39

Tijntje

Hello?!

Donderstraaltje schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:41:
Alweer 15 jaar hier zowat, eerst MediaPortal en sinds een jaar of 5 Kodi sinds de eerste versie dat PVR erin zat.

Ooit begonnen uit noodzaak hier omdat ik tv wilde kijken in een kamer waar geen kabel naar te trekken was. Toen maakte ik kennis met timeshiften. De eerste boxjes van @home, het latere ziggo, konden dat niet. En meteen had je geen dvd speler meer nodig want ook dat kon via je media center, plus die krengen waren toen nog duur vs een drive van enkele tientjes. Ook kon je gedownload spul voor het eerst direct op tv kijken zonder branden, usb sticks waren er nog maar net en heel duur. Dat was toch een mooie hobby!

Fast forward; nooit gesnapt dat het zo lang heeft geduurd voordat Kodi met PVR begon. Wat mij betreft zijn ze nu kwa functionaliteit MediaPortal voorbij. Net als toen MediaPortal meer dan MCE kon. Nu heb je de keus uit elke backend en zelfs volledig Linux is mogelijk. En je kan een server in de meterkast zetten zodat je van de dikke coax kabel af bent en alleen nog utp hoeft te trekken of powerline hoeft te gebruiken.

Als je nu greenfield zou beginnen op basis van Kodi, wat zou dan de beste manier zijn?
Heb nog een geactiveerde smartcard liggen en wil toch eens kijken of dit niet op te zetten is thuis.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Tijntje schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:57:
[...]

Als je nu greenfield zou beginnen op basis van Kodi, wat zou dan de beste manier zijn?
Heb nog een geactiveerde smartcard liggen en wil toch eens kijken of dit niet op te zetten is thuis.
Kleine algemene tip; mag je Kodi op Windows of je server ga dan voor een oude floppydtv wellicht. 2e hands zie ik die met regelmaat voor 35’ish euro met alphacrypt. Is een enkele tuner en enig echte nadeel is dat je een losse FireWire kaart nodig hebt. De anysee oplossingen die erg goedkoop zijn absoluut niet aan beginnen! Daar krijg je spijt van.

Hoef je alleen het FTA aanbod trek dan een goedkope stick van eBay.

Wil je meer en specifiekere tips dan verwijs ik je echt even door naar onze topics aldaar. Zelfs als je post wat je hebt en wat je wilt kunnen we je op mast helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hmmm sinds tijdje weer kodi gebruikt. Maar om de zoveel tijd valt de audio weg richting receiver. Dacht eerst dat het eventueel in de file zelf zat maar als ik terugspoel en op zelfde stuk kom werkt het wel + het is ook met de addon videos dat de audio wegvalt.

Gaat weer verder debuggen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
@Paulus07

Hier totaal geen last van dat het geluid weg valt,
Zal wel iets met je setup wezen of je hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Paulus07 bepaalde resolutie? Kaby Lake CPU? Receiver ertussen? DM me anders even; heeft waarschijnlijk inderdaad weinig met Kodi te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
Donderstraaltje schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:53:
[...] En iptv werkt ook prima in Kodi.

Dat wilde ik nog ff toevoegen 😜
Wait, what?? IP TV is toch alleen met aparte settop box te ontvangen? Tenminste, de "normale" aanbieders van Nederlandse zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Als het publieke info is mag het publiek, en als dan niet het geval is, is de kans groot dat we het ook niet in een DM willen hebben

[ Voor 74% gewijzigd door Lustucru op 07-03-2018 11:03 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
IPTV werkt bij mij nooit. Ik laad de m3u links in. Maar Kodi speelt niks af. Op me linux receiver wel.

link naar twijfelachtige lijst weggehaald Maar in Kodi bij mij wordt het niet geladen

[ Voor 68% gewijzigd door Lustucru op 07-03-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Je kunt met de dvbviewer, mediaportal en TVheadend ook iptv channels toevoegen, in ook andere formaten dan alleen .m3u (is vaak een .ts). Zo heb ik bijvoorbeeld de stream van NHK als zender met EPG data erboven op. Die wordt legaal via de site zelf aangeboden. Kijk ik docu’s op hoe dingen nog met de hand worden of werden gemaakt en landschappen. Waar je legale zenders vind moet je mij niet vragen, maar er zijn een handjevol legale. Zo waren tijdens de olympische spelen die extra zenders van Ziggo ook als legale iptv stream te krijgen.

Merendeel van het iptv spul is illegaal maar lang niet alles. Gebruik het al jaren als aanvulling op mijn Ziggo pakket via eerst mediaportal en later DVBviewer en dat werkt perfect. Mocht je echt niet kunnen vinden hoe doe ik wel een linkje. Maar zie het vooral niet als een gratis manier van tv kijken of ter vervanging van je Ziggo signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:51:
@Paulus07 bepaalde resolutie? Kaby Lake CPU? Receiver ertussen? DM me anders even; heeft waarschijnlijk inderdaad weinig met Kodi te maken ;)
TRaSH schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:41:
@Paulus07

Hier totaal geen last van dat het geluid weg valt,
Zal wel iets met je setup wezen of je hardware
Als test de passthrough uitgeschakeld maar ook dan gaat het fout. bij audio settings gewisseld tussen directsound en swapi maar geeft beide zelfde resultaat. pc is met hdmi naar versterker verbonden en door naar tv.

Passtrough etc werk gewoon goed. DTS en HD DTS etc komen goed binnen op versterker.

even kijken of ik de logging kan inschakelen en waar die weggeschreven wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Paulus07 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:19:
[...]

[...]

Als test de passthrough uitgeschakeld maar ook dan gaat het fout. bij audio settings gewisseld tussen directsound en swapi maar geeft beide zelfde resultaat. pc is met hdmi naar versterker verbonden en door naar tv.

Passtrough etc werk gewoon goed. DTS en HD DTS etc komen goed binnen op versterker.

even kijken of ik de logging kan inschakelen en waar die weggeschreven wordt :)
Klinkt allemaal bekend qua setup & klachten; ik heb een verbetering weten te realiseren door de bovenste op DirectX te zetten en de onderste op WSAPI. Dat leek qua sound-offset / lipsync sowieso beter te gaan, ook met die grappige 23.97fps bestanden. En toch helemaal random kan ik uren kijken zonder issues en dan bij <random iets> ineens 2x in een minuut even geen signaal naar mijn versterker.

Het "lijkt" er toch op dat Kodi iets met handshaking of andere zaken niet wil; zie graag een logje tegemoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:36:
[...]

Klinkt allemaal bekend qua setup & klachten; ik heb een verbetering weten te realiseren door de bovenste op DirectX te zetten en de onderste op WSAPI. Dat leek qua sound-offset / lipsync sowieso beter te gaan, ook met die grappige 23.97fps bestanden. En toch helemaal random kan ik uren kijken zonder issues en dan bij <random iets> ineens 2x in een minuut even geen signaal naar mijn versterker.

Het "lijkt" er toch op dat Kodi iets met handshaking of andere zaken niet wil; zie graag een logje tegemoet :)
Dit keer ging het op 11:49 uur fout met een DTS track/tv serie. Zal eens kijken als ik de koptelefoon eruit haal. (dat maakt geen verschil)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
11:40:09.107 T:848   ERROR: Control 120 in window 10153 has been asked to focus, but it can't
11:40:09.583 T:9628 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
11:40:14.167 T:212  NOTICE: Closing stream player 3
11:40:14.167 T:212  NOTICE: Opening stream: 0 source: 1024
11:40:18.769 T:848   ERROR: Control 120 in window 10153 has been asked to focus, but it can't
11:40:19.250 T:9628 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
11:40:29.165 T:11880 WARNING: Previous line repeats 10 times.
11:40:29.165 T:11880   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting noop
11:40:29.165 T:848   ERROR: CScriptInvocationManager::ExecuteAsync - Not executing non-existing script script.favourites
11:40:29.168 T:9628 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
11:40:39.419 T:848 WARNING: Previous line repeats 4 times.
11:40:39.419 T:848   ERROR: Control 120 in window 10153 has been asked to focus, but it can't
11:40:39.933 T:9628 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
11:40:58.090 T:212  NOTICE: Closing stream player 3
11:40:58.090 T:212  NOTICE: Opening stream: 0 source: 1025
11:49:38.752 T:1736  NOTICE: CAESinkWASAPI::EnumerateDevicesEx: sample rate 192khz on device "Logitech G430 (Logitech G430 Gaming Headset)" seems to be not supported.
11:49:38.756 T:1736  NOTICE: Found 2 Lists of Devices
11:49:38.756 T:1736  NOTICE: Enumerated DIRECTSOUND devices:
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:     Device 1
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_deviceName      : {15CBB58E-F612-4BD8-9724-AD33F3D2E50D}
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_displayName     : HDMI - TX-NR509 (NVIDIA High Definition Audio)
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_displayNameExtra: DIRECTSOUND: TX-NR509 (NVIDIA High Definition Audio)
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_deviceType      : AE_DEVTYPE_HDMI
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_channels        : FL,FR,FC,BL,BR,LFE
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_sampleRates     : 48000
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_dataFormats     : AE_FMT_FLOAT,AE_FMT_RAW
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_streamTypes     : STREAM_TYPE_AC3,STREAM_TYPE_DTSHD_CORE,STREAM_TYPE_DTS_1024,STREAM_TYPE_DTS_2048,STREAM_TYPE_DTS_512
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:     Device 2
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_deviceName      : default
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_displayName     : default
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_displayNameExtra:
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_channels        : FL,FR,FC,BL,BR,LFE
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_sampleRates     : 48000
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_dataFormats     : AE_FMT_FLOAT,AE_FMT_RAW
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_streamTypes     : STREAM_TYPE_AC3,STREAM_TYPE_DTSHD_CORE,STREAM_TYPE_DTS_1024,STREAM_TYPE_DTS_2048,STREAM_TYPE_DTS_512
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:     Device 3
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_deviceName      : {5EFE3F5D-8C4D-4893-A14D-F23B6BAF5019}
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_displayName     : Speakers - Logitech G430 (Logitech G430 Gaming Headset)
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_displayNameExtra: DIRECTSOUND: Logitech G430 (Logitech G430 Gaming Headset)
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_deviceType      : AE_DEVTYPE_PCM
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_channels        : FL,FR,FC,BL,BR,SL,SR,LFE
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_sampleRates     : 32000
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_dataFormats     : AE_FMT_FLOAT
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:     Device 4
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_deviceName      : {C88E167B-2D5B-48E7-B465-2F71FC64CD39}
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_displayName     : Headphones - Realtek HD Audio 2nd output (Realtek High Definition Audio)
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_displayNameExtra: DIRECTSOUND: Realtek HD Audio 2nd output (Realtek High Definition Audio)
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_channels        : FL,FR
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_sampleRates     : 44100
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_dataFormats     : AE_FMT_FLOAT
11:49:38.756 T:1736  NOTICE: Enumerated WASAPI devices:
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:     Device 1
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_deviceName      : {15CBB58E-F612-4BD8-9724-AD33F3D2E50D}
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_displayName     : HDMI - TX-NR509 (NVIDIA High Definition Audio)
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_displayNameExtra: WASAPI: TX-NR509 (NVIDIA High Definition Audio)
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_channels        : FL,FR,FC,LFE,BL,BR
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_sampleRates     : 192000,96000,48000,44100
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_dataFormats     : AE_FMT_S24NE4MSB,AE_FMT_S16NE,AE_FMT_S16LE,AE_FMT_S16BE,AE_FMT_RAW
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_streamTypes     : STREAM_TYPE_DTSHD,STREAM_TYPE_TRUEHD,STREAM_TYPE_EAC3,STREAM_TYPE_DTSHD_CORE,STREAM_TYPE_DTS_2048,STREAM_TYPE_DTS_1024,STREAM_TYPE_DTS_512,STREAM_TYPE_AC3
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:     Device 2
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_deviceName      : default
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_displayName     : default
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_displayNameExtra:
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_channels        : FL,FR,FC,LFE,BL,BR
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_sampleRates     : 192000,96000,48000,44100
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_dataFormats     : AE_FMT_S24NE4MSB,AE_FMT_S16NE,AE_FMT_S16LE,AE_FMT_S16BE,AE_FMT_RAW
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_streamTypes     : STREAM_TYPE_DTSHD,STREAM_TYPE_TRUEHD,STREAM_TYPE_EAC3,STREAM_TYPE_DTSHD_CORE,STREAM_TYPE_DTS_2048,STREAM_TYPE_DTS_1024,STREAM_TYPE_DTS_512,STREAM_TYPE_AC3
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:     Device 3
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_deviceName      : {5EFE3F5D-8C4D-4893-A14D-F23B6BAF5019}
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_displayName     : Speakers - Logitech G430 (Logitech G430 Gaming Headset)
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_displayNameExtra: WASAPI: Logitech G430 (Logitech G430 Gaming Headset)
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_sampleRates     : 192000
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_dataFormats     : AE_FMT_RAW
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:     Device 4
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_deviceName      : {C88E167B-2D5B-48E7-B465-2F71FC64CD39}
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_displayName     : Headphones - Realtek HD Audio 2nd output (Realtek High Definition Audio)
11:49:38.756 T:1736  NOTICE:         m_displayNameExtra: WASAPI: Realtek HD Audio 2nd output (Realtek High Definition Audio)
11:49:39.727 T:1736  NOTICE: CAESinkWASAPI::EnumerateDevicesEx: sample rate 192khz on device "Logitech G430 (Logitech G430 Gaming Headset)" seems to be not supported.
11:49:39.728 T:1736  NOTICE: Found 2 Lists of Devices
11:49:39.728 T:1736  NOTICE: Enumerated DIRECTSOUND devices:
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:     Device 1
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_deviceName      : {15CBB58E-F612-4BD8-9724-AD33F3D2E50D}
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_displayName     : HDMI - TX-NR509 (NVIDIA High Definition Audio)
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_displayNameExtra: DIRECTSOUND: TX-NR509 (NVIDIA High Definition Audio)
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_deviceType      : AE_DEVTYPE_HDMI
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_channels        : FL,FR,FC,BL,BR,LFE
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_sampleRates     : 48000
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_dataFormats     : AE_FMT_FLOAT,AE_FMT_RAW
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_streamTypes     : STREAM_TYPE_AC3,STREAM_TYPE_DTSHD_CORE,STREAM_TYPE_DTS_1024,STREAM_TYPE_DTS_2048,STREAM_TYPE_DTS_512
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:     Device 2
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_deviceName      : default
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_displayName     : default
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_displayNameExtra:
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_channels        : FL,FR,FC,BL,BR,LFE
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_sampleRates     : 48000
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_dataFormats     : AE_FMT_FLOAT,AE_FMT_RAW
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_streamTypes     : STREAM_TYPE_AC3,STREAM_TYPE_DTSHD_CORE,STREAM_TYPE_DTS_1024,STREAM_TYPE_DTS_2048,STREAM_TYPE_DTS_512
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:     Device 3
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_deviceName      : {5EFE3F5D-8C4D-4893-A14D-F23B6BAF5019}
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_displayName     : Speakers - Logitech G430 (Logitech G430 Gaming Headset)
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_displayNameExtra: DIRECTSOUND: Logitech G430 (Logitech G430 Gaming Headset)
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_deviceType      : AE_DEVTYPE_PCM
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_channels        : FL,FR,FC,BL,BR,SL,SR,LFE
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_sampleRates     : 32000
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_dataFormats     : AE_FMT_FLOAT
11:49:39.728 T:1736  NOTICE: Enumerated WASAPI devices:
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:     Device 1
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_deviceName      : {15CBB58E-F612-4BD8-9724-AD33F3D2E50D}
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_displayName     : HDMI - TX-NR509 (NVIDIA High Definition Audio)
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_displayNameExtra: WASAPI: TX-NR509 (NVIDIA High Definition Audio)
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_channels        : FL,FR,FC,LFE,BL,BR
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_sampleRates     : 192000,96000,48000,44100
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_dataFormats     : AE_FMT_S24NE4MSB,AE_FMT_S16NE,AE_FMT_S16LE,AE_FMT_S16BE,AE_FMT_RAW
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_streamTypes     : STREAM_TYPE_DTSHD,STREAM_TYPE_TRUEHD,STREAM_TYPE_EAC3,STREAM_TYPE_DTSHD_CORE,STREAM_TYPE_DTS_2048,STREAM_TYPE_DTS_1024,STREAM_TYPE_DTS_512,STREAM_TYPE_AC3
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:     Device 2
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_deviceName      : default
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_displayName     : default
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_displayNameExtra:
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_channels        : FL,FR,FC,LFE,BL,BR
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_sampleRates     : 192000,96000,48000,44100
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_dataFormats     : AE_FMT_S24NE4MSB,AE_FMT_S16NE,AE_FMT_S16LE,AE_FMT_S16BE,AE_FMT_RAW
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_streamTypes     : STREAM_TYPE_DTSHD,STREAM_TYPE_TRUEHD,STREAM_TYPE_EAC3,STREAM_TYPE_DTSHD_CORE,STREAM_TYPE_DTS_2048,STREAM_TYPE_DTS_1024,STREAM_TYPE_DTS_512,STREAM_TYPE_AC3
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:     Device 3
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_deviceName      : {5EFE3F5D-8C4D-4893-A14D-F23B6BAF5019}
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_displayName     : Speakers - Logitech G430 (Logitech G430 Gaming Headset)
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_displayNameExtra: WASAPI: Logitech G430 (Logitech G430 Gaming Headset)
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_deviceType      : AE_DEVTYPE_PCM
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_channels        : FL,FR
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_sampleRates     : 192000
11:49:39.728 T:1736  NOTICE:         m_dataFormats     : AE_FMT_RAW
11:49:43.482 T:848  NOTICE: CVideoPlayer::CloseFile()
11:49:43.482 T:848  NOTICE: VideoPlayer: waiting for threads to exit
11:49:43.484 T:212  NOTICE: CVideoPlayer::OnExit()
11:49:43.484 T:212  NOTICE: Closing stream player 1
11:49:43.484 T:212  NOTICE: Waiting for audio thread to exit
11:49:43.486 T:5948  NOTICE: thread end: CVideoPlayerAudio::OnExit()
11:49:43.486 T:212  NOTICE: Closing audio device
11:49:43.537 T:212  NOTICE: Deleting audio codec
11:49:43.537 T:212  NOTICE: Closing stream player 2
11:49:43.537 T:212  NOTICE: waiting for video thread to exit
11:49:43.564 T:9628  NOTICE: thread end: video_thread
11:49:43.565 T:212  NOTICE: deleting video codec
11:49:43.566 T:212  NOTICE: DXVA::CDecoder::Close - closing decoder
11:49:43.566 T:212  NOTICE: DXVA::Close - closing decoder context
11:49:43.566 T:212  NOTICE: Closing stream player 3
11:49:43.567 T:848  NOTICE: VideoPlayer: finished waiting
11:49:43.570 T:848   ERROR: CScriptInvocationManager::ExecuteAsync - Not executing non-existing script script.favourites
11:49:43.603 T:848  NOTICE: CVideoPlayer::CloseFile()
11:49:43.603 T:848  NOTICE: VideoPlayer: waiting for threads to exit
11:49:43.603 T:848  NOTICE: VideoPlayer: finished waiting
11:49:43.603 T:848  NOTICE: CVideoPlayer::CloseFile()
11:49:43.603 T:848  NOTICE: VideoPlayer: waiting for threads to exit
11:49:43.603 T:848  NOTICE: VideoPlayer: finished waiting
11:49:48.432 T:7248   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting
11:49:48.654 T:5672 WARNING: XFILE::CDirectoryFactory::Create - unsupported protocol(script) in script://script.keymap/extrafanart/
11:49:48.654 T:5672   ERROR: XFILE::CDirectory::Exists - Error checking for script://script.keymap/extrafanart/
11:49:48.931 T:2388   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting
11:50:21.014 T:848   ERROR: CScriptInvocationManager::ExecuteAsync - Not executing non-existing script script.favourites
11:50:21.319 T:2168   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting \
11:50:22.331 T:13436   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting noop
11:50:22.864 T:2388   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting
11:50:23.003 T:6224 WARNING: XFILE::CDirectoryFactory::Create - unsupported protocol(script) in script://script.skin.helper.skinbackup/extrafanart/
11:50:23.003 T:6224   ERROR: XFILE::CDirectory::Exists - Error checking for script://script.skin.helper.skinbackup/extrafanart/
11:50:35.064 T:848   ERROR: CScriptInvocationManager::ExecuteAsync - Not executing non-existing script script.favourites
11:50:36.848 T:13436   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting noop
11:50:37.064 T:13436   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting
11:53:28.030 T:848   ERROR: CScriptInvocationManager::ExecuteAsync - Not executing non-existing script script.favourites
11:53:29.940 T:848  NOTICE: Storing total System Uptime
11:53:29.941 T:848  NOTICE: Saving settings
11:53:29.942 T:848  NOTICE: Saving skin settings
11:53:29.943 T:848  NOTICE: stop all
11:53:29.943 T:848  NOTICE: stop player
11:53:29.943 T:848  NOTICE: ES: Stopping event server
11:53:29.944 T:848  NOTICE: stopping upnp
11:53:30.100 T:848  NOTICE: CWebServer[8080]: Stopped
11:53:30.618 T:6772  NOTICE: ES: UDP Event server stopped
11:53:30.849 T:848  NOTICE: clean cached files!
11:53:30.854 T:1600  NOTICE: Twitch: Service: Shutdown
11:53:30.857 T:1600 WARNING: CPythonInvoker(1, C:\Users\Paul\AppData\Roaming\Kodi\addons\plugin.video.twitch\resources\lib\service.py): the python script "C:\Users\Paul\AppData\Roaming\Kodi\addons\plugin.video.twitch\resources\lib\service.py" has left several classes in memory that we couldn't clean up. The classes include: class XBMCAddon::xbmcgui::Window
11:53:31.775 T:5344  NOTICE: Skin Helper Backgrounds --> BackgroundsUpdater - stop called
11:53:31.878 T:7972  NOTICE: Skin Helper Service --> Shutdown requested !
11:53:31.880 T:7972  NOTICE: Skin Helper Service --> Skin Helper Service version 1.1.3 stopped
11:53:31.884 T:12856  NOTICE: Skin Helper Widgets --> Backgroundservice stopped
11:53:31.985 T:848  NOTICE: closing down remote control service
11:53:31.985 T:848  NOTICE: stopped
11:53:32.185 T:848  NOTICE: destroy
11:53:32.185 T:848  NOTICE: unload skin
11:53:32.236 T:848  NOTICE: unload sections
11:53:32.239 T:848  NOTICE: special://profile/ is mapped to: special://masterprofile/
11:53:32.242 T:848  NOTICE: application stopped...
Pagina: 1 ... 30 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.