Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:46
@bruce the boss
Als je via Kodi de playlist aanmaakt dan worden ze naar mijn weten automatisch in de juiste plek voor Kodi opgeslagen.
Daarna moet je in je skin instellen dat hij dan die playlist als home entry moet gebruiken,
Ik heb de main movie entry verwijderd aangezien je die dan dubbel hebt.
1 met alles door elkaar en dan 1 apart met alleen de movies en dan 1 met in jouw geval je muziek video's
over het algemeen ondersteunen de meeste skins dat zonder issues.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ondanks dat ik Retrospect nooit heb gebruikt, kan ik me er heel goed iets bij voorstellen. Vergelijkbaar had Ziggo zelf al eens op hun forums, bij monde van een moderator, aangegeven dat "andere clients" ook niet toegestaan waren voor het (terug)kijken van uitzendingen op het Ziggo-netwerk: https://community.ziggo.n...go-add-on-voor-kodi-20532

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat lijkt over iets anders te gaan dan het mogelijk maken van mediaweergave welke zijn opgeslagen bij een provider zelf. Dus niet om het faciliteren van een kopie, elders opgeslagen, van die media?

Testing, one, two ...

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat heeft inderdaad geen invloed erop.
Om ff het stuk van Ziggo aan te halen;
i. De Dienst op welke wijze dan ook kopiëren, reproduceren, overbrengen, aanpassen, wijzigen, emuleren, decompileren, demonteren of reverse-engineering op de Dienst toepassen, of afgeleide werken van de Dienst maken;
Daar zit het hem juist in. Ze staan geen 3rd party oplossingen toe. Wat als je het mij vraagt onhoudbaar is maar voorlopig blijven ze sterk. Het grote nadeel is ook dat partijen als Ziggo een zak met geld hebben en als hobbyer/opensource project kun je juist daar niet tegen op, los ervan of het wel of niet mag en of je wel of geen gelijk hebt. Op den duur verliezen ze dit al was het maar omdat er ook andere partijen van Liberty Global het Horizon (nu ZiggoGo) platform gebruiken, waarvan ook eentje buiten de EU van valt ;)

Als de kwaliteit je iets minder boeit en je af en toe tv wilt kijken, of je mag je geprezen voelen nog een Ziggo smartcard te hebben dan blijft DVB-C de beste oplossing. Let wel, heb je nog een smartcard breng dan geen wijzigingen aan in je abonnement!

Op den duur hoop ik dat er partijen zijn die wel inzien dat 3rd partij oplossingen (niet perse specifiek Kodi) middels een api een must is. Al was het maar om nieuwe versies voor oude(re) android tv's enzo uit te brengen. Denk ook dat ze met de klachten die om oudere tv's te doen zijn op een gegeven moment ook niet echt meer een keuze hebben. Ze kunnen niet eeuwig weg blijven kopen met "koop maar een los kastje"

• Jelte
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:52:
[...]

Dat lijkt over iets anders te gaan dan het mogelijk maken van mediaweergave welke zijn opgeslagen bij een provider zelf. Dus niet om het faciliteren van een kopie, elders opgeslagen, van die media?
Als je alleen de titel leest wel. Maar dit stuk geeft wat mij betreft aan dat manier van Retrospect ook niet kan:
Volgens het Hof van Justitie is de dienst die Vcast aanbiedt, een mededeling aan het publiek. Dit criterium moet volgens de rechter ruim worden opgevat, waardoor ook elke doorgifte of wederdoorgifte, zowel via kabels als draadloos, eronder valt.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jelte schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:07:
[...]
Als je alleen de titel leest wel. Maar dit stuk geeft wat mij betreft aan dat manier van Retrospect ook niet kan:
[...]
Ik heb het artikel gelezen en kom daarom tot die reactie;

De zaak ging om het bedrijf Vcast, dat programma's van Italiaanse televisieomroepen met een eigen systeem opneemt en online opslaat, zodat klanten de kopieën van de uitzendingen als stream kunnen bekijken. Vcast hoopte dat dit wettig was op basis van de uitzondering in het auteursrecht voor kopieën voor privégebruik, maar het Hof ging daar niet in mee.

De dienst van Vcast is volgens het Hof gericht op een eigen publiek, waardoor hij moet worden gezien als een andere mededeling aan het publiek dan het geval was bij de originele uitzending. Daarvoor moet de rechthebbende zijn toestemming geven en kan een dienst die video's op afstand opneemt, niet onder de uitzondering vallen.

Testing, one, two ...

• Jelte
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:09:
[...]

Ik heb het artikel gelezen en kom daarom tot die reactie;

De zaak ging om het bedrijf Vcast, dat programma's van Italiaanse televisieomroepen met een eigen systeem opneemt en online opslaat, zodat klanten de kopieën van de uitzendingen als stream kunnen bekijken. Vcast hoopte dat dit wettig was op basis van de uitzondering in het auteursrecht voor kopieën voor privégebruik, maar het Hof ging daar niet in mee.

De dienst van Vcast is volgens het Hof gericht op een eigen publiek, waardoor hij moet worden gezien als een andere mededeling aan het publiek dan het geval was bij de originele uitzending. Daarvoor moet de rechthebbende zijn toestemming geven en kan een dienst die video's op afstand opneemt, niet onder de uitzondering vallen.
Retrospect geeft de stream door en volgens mijn vorige post vind het hof dat er ook onder vallen. Vandaar.

• Donderstraaltje
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:17:
[...]
Retrospect geeft de stream door en volgens mijn vorige post vind het hof dat er ook onder vallen. Vandaar.
Retrospect heeft geen eigen systeem van opslaan, daar gebruikt het de Ziggo servers voor.
Het geeft alleen door, en daarvoor moet reverse engineered worden om te kijken hoe die servers benaderd worden. Zo simpel is het.

• Jelte
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:23:
[...]

Retrospect heeft geen eigen systeem van opslaan, daar gebruikt het de Ziggo servers voor.
Het geeft alleen door, en daarvoor moet reverse engineered worden om te kijken hoe die servers benaderd worden. Zo simpel is het.
En juist dat doorgeven wordt door het hof (zoals ik het in dat stuk lees) ook al niet toegestaan.

• Donderstraaltje
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:31:
[...]
En juist dat doorgeven wordt door het hof (zoals ik het in dat stuk lees) ook al niet toegestaan.
Als je het aan mij vraagt heeft er een verschuiving plaatsgevonden. Voorheen was het de eigenaar van de dienst die bepaalde (Ziggo in het geval van Retrospect). Nu staat er dit; "met goedkeuring van de rechthebbende aan derden ter beschikking mogen worden gesteld.". Dus als ik het zo lees moet je nu geen toestemming van Ziggo hebben maar van RTL voor de RTL zenders, enz. Feitelijk geen nieuws maar nu is het een pak lastiger. Aan de andere kant krijg te toestemming voor een of meerdere bepaalde zenders lijkt het me dat Ziggo er niks tegen kan inbrengen, alleen dan speelt het reverse engineering weer mee.

Feit blijft dat alles ten nadele is van de consument en dat wij niet serieus genomen worden. Goh waarom denk je dat steeds minder mensen tv kijken? Door voor een deel de waardeloze content, de prijstoenames en niet kunnen kijken zoals jij het wilt. Dat forceren aan alle kanten breekt ze een keer op.

• Jelte
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:36:
[...]

Als je het aan mij vraagt heeft er een verschuiving plaatsgevonden. Voorheen was het de eigenaar van de dienst die bepaalde (Ziggo in het geval van Retrospect). Nu staat er dit; "met goedkeuring van de rechthebbende aan derden ter beschikking mogen worden gesteld.". Dus als ik het zo lees moet je nu geen toestemming van Ziggo hebben maar van RTL voor de RTL zenders, enz. Feitelijk geen nieuws maar nu is het een pak lastiger. Aan de andere kant krijg te toestemming voor een of meerdere bepaalde zenders lijkt het me dat Ziggo er niks tegen kan inbrengen, alleen dan speelt het reverse engineering weer mee.

Feit blijft dat alles ten nadele is van de consument en dat wij niet serieus genomen worden. Goh waarom denk je dat steeds minder mensen tv kijken? Door voor een deel de waardeloze content, de prijstoenames en niet kunnen kijken zoals jij het wilt. Dat forceren aan alle kanten breekt ze een keer op.
Zo je trekt het even door zeg.

Ten nadele van de consument? De content wordt uitgezonden door bedrijven die simpelweg winst willen maken. Dan mogen ze toch ook wel wat doen als hun streams worden gebruikt op een manier die hen niet zint? Het is geen recht om uitzendinggemist via een kanaal dat jij kiest te kijken. Dat het kon was mooi meegenomen. Dat het nu niet meer mag is jammer, maar helaas. Daar doe je niets tegen en heb je geen enkel recht op.
Wil je uitzending gemist? Koop een dienst waarmee je dat kan.

• Donderstraaltje
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:40:
[...]
Zo je trekt het even door zeg.

Ten nadele van de consument? De content wordt uitgezonden door bedrijven die simpelweg winst willen maken. Dan mogen ze toch ook wel wat doen als hun streams worden gebruikt op een manier die hen niet zint? Het is geen recht om uitzendinggemist via een kanaal dat jij kiest te kijken. Dat het kon was mooi meegenomen. Dat het nu niet meer mag is jammer, maar helaas. Daar doe je niets tegen en heb je geen enkel recht op.
Wil je uitzending gemist? Koop een dienst waarmee je dat kan.
Soms moet je problemen doortrekken om in te kunnen zien wat van een beslissing de gevolgen kunnen zijn.
Voor tv denk dit in;

Vroeger had je kabel tv, elke tv die je kocht zwart of wit kabel erin en je kon kijken. Wilde je opnemen dan had je een VCR of later een hard disk recorder. Daar waren de maatschappijen niet zo blij mee maar de kopieën gingen wel achteruit in kwaliteit. Toen kwam digitaal waar je 1:1 kopieën kon maken. De contentmakers en providers zagen dit niet zitten! Dus kwamen er systemen om beperkingen op te leggen.
Maar middels cam modules had je nog altijd vrije keus en konden ze zelfs de winst maximaliseren door individuele zenders of zenderpakketten te verkopen. Tot zo ver niks mis met het geld verdienen.

Toen kwam echter CI+ en daar ging het mis; als "zij" willen kun je nu niet meer opnemen, moet je het binnen een bepaalde periode bekijken of kun je geen reclames doorspoelen! Daarbij zijn wij niet perse anders tv gaan kijken maar werden de programma's ook minder van kwaliteit met heel veel plat vermaak. Maar ieder zo zijn ding. Op dat anders kijken hebben de partijen nu ingespeeld.

Maar dat "anders kijken" is wel op een klein scherm, en opnames als ze al kunnen in the cloud! met beperkingen. Met een chromecast kom je maar zo ver. De mensen willen weer zoals vroeger eigen keus hebben op welk scherm ze het met de dienst kijken en willen kunnen doorspoelen. Nee nee zeggen de providers dan! Wil je terug naar het oude systeem? Nee zegt Ziggo, wij geven geen smartcards meer uit!

En zo moet je het zien, alles wordt geforceerd en dat is nooit goed! het probleem moet juist groter getrokken worden om het eigenlijke probleem te zien. Hoe het juridisch werkt is 1 ding maar je hebt ook de praktijk... En hoe vaak lees je wel niet van zaken die juridisch vastgelegd zijn maar in de praktijk niet werken of onhoudbaar zijn? I rest my case.

• Jelte
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:50:
[...]

Soms moet je problemen doortrekken om in te kunnen zien wat van een beslissing de gevolgen kunnen zijn.
Voor tv denk dit in;

Vroeger had je kabel tv, elke tv die je kocht zwart of wit kabel erin en je kon kijken. Wilde je opnemen dan had je een VCR of later een hard disk recorder. Daar waren de maatschappijen niet zo blij mee maar de kopieën gingen wel achteruit in kwaliteit. Toen kwam digitaal waar je 1:1 kopieën kon maken. De contentmakers en providers zagen dit niet zitten! Dus kwamen er systemen om beperkingen op te leggen.
Maar middels cam modules had je nog altijd vrije keus en konden ze zelfs de winst maximaliseren door individuele zenders of zenderpakketten te verkopen. Tot zo ver niks mis met het geld verdienen.

Toen kwam echter CI+ en daar ging het mis; als "zij" willen kun je nu niet meer opnemen, moet je het binnen een bepaalde periode bekijken of kun je geen reclames doorspoelen! Daarbij zijn wij niet perse anders tv gaan kijken maar werden de programma's ook minder van kwaliteit met heel veel plat vermaak. Maar ieder zo zijn ding. Op dat anders kijken hebben de partijen nu ingespeeld.

Maar dat "anders kijken" is wel op een klein scherm, en opnames als ze al kunnen in the cloud! met beperkingen. Met een chromecast kom je maar zo ver. De mensen willen weer zoals vroeger eigen keus hebben op welk scherm ze het met de dienst kijken en willen kunnen doorspoelen. Nee nee zeggen de providers dan! Wil je terug naar het oude systeem? Nee zegt Ziggo, wij geven geen smartcards meer uit!

En zo moet je het zien, alles wordt geforceerd en dat is nooit goed! het probleem moet juist groter getrokken worden om het eigenlijke probleem te zien. Hoe het juridisch werkt is 1 ding maar je hebt ook de praktijk... En hoe vaak lees je wel niet van zaken die juridisch vastgelegd zijn maar in de praktijk niet werken of onhoudbaar zijn? I rest my case.
Ok, je bent boos omdat er een manier van terugkijken je is afgenomen, dat kan ik begrijpen. In ruil trouwens voor betere kwaliteit op het moment van kijken zelf en de beschikbaar gestelde wijze van terugkijken.
Maar dat zegt allemaal niets over het eventuele recht dat je hebt om dingen op te nemen/terug te kijken. En daar heb ik het over.

Ik moet trouwens helemaal niet iets op een bepaalde manier zien. Ik kijk er met mijn ogen naar en probeer me te verplaatsen in verschillende mensen.

edit: Ik moet trouwens zeggen dat ik sinds enkele maanden geen TV-abo meer heb en alleen internet plus een NLziet abo. Dat werkt prima in combi met een chromecast. Op elk scherm dat ik maar wil. Ideaal en met een betere interface dan dat Retrospect ooit heeft gehad (zonder het werk dat hierin is gestoken neer te sabelen).

[ Voor 6% gewijzigd door Jelte op 30-11-2017 14:17 ]

• Donderstraaltje
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:13:
[...]
Ok, je bent boos omdat er een manier van terugkijken je is afgenomen, dat kan ik begrijpen. In ruil trouwens voor betere kwaliteit op het moment van kijken zelf en de beschikbaar gestelde wijze van terugkijken.
Maar dat zegt allemaal niets over het eventuele recht dat je hebt om dingen op te nemen/terug te kijken. En daar heb ik het over.

Ik moet trouwens helemaal niet iets op een bepaalde manier zien. Ik kijk er met mijn ogen naar en probeer me te verplaatsen in verschillende mensen.
Ik ben niet boos, sterker nog ik ben de gelukkige eigenaar van 2 cams en 2 Ziggo smartcards. Ik zie het slechts anders. Maar niet erg het gaat er niet om wie gelijk heeft of wie niet, maar blij dat je open staat hoe andere mensen dingen zien. Wilde in het geval dat je er nog verder op in ging toevoegen dat verschillende mensen er verschillend tegenaan kijken.

Mij zie je echt niets veranderen in mijn abbo... ben als de dood dat ik mijn "recht" om op deze manier tv te kijken juist verlies. Aait zijn smartcards O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Retrospect staat al redelijk stil. Verspreiden via een officiele repository gebeurd al niet meer en fixes doe ik enkel nog maar als ik zelf last heb van het probleem OF als iemand anders een fix aandraagt.

Daarnaast gaat het hij VCast over wat anders. Zij bewaarde een copy van een uitzending op hun eigen servers en boden deze aan. Dat doet Retrospect helemaal niet. Enige wat deze doet is de originele streams in Kodi afspelen. Er wordt dus zeker weten geen copy gemaakt door mij of door Retrospect zelf. Zoals Jeltel al schreef:
Donderstraaltje schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:23:
[...]
Het stukje over opstaan klopt, maar Retrospect doet niks met Ziggo. En ja, het gebruik van scripting die streams met reverse engineering ontsluit, wordt inderdaad door de "Gebruikers Overeenkomst" gezien als niet toegestaan. Maar daar ben je als gebruiker dus zelf bij.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam

[ Voor 88% gewijzigd door Lustucru op 02-12-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Iemand ook ervaring waarom Skins in krypton niet worden geïnstalleerd.

Krijt elke keer een failed melding.

Zit op de laatste versie en probeer Amber skin te installeren. Deze is op vele sites de beste.
- lightweight / werkt op vrijwel alle devices.
- interface is prima voor in de woonkamer.

[ Voor 46% gewijzigd door theduke1989 op 02-12-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:58

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En wat staat er in 't log hierover? ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hero of Time schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:51:
En wat staat er in 't log hierover? ;)
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1712/344479/ebIJNA0o.jpg

Allemaal failed in de event log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is niet 't log van $KODIHOME/temp/kodi.log. ;) Wat zie je daar in staan mbt de installatie van de add-on en z'n dependencies? Kan je wel iets anders installeren? Is de schijf van je apparaat niet vol of alleen-lezen?

[ Voor 10% gewijzigd door Hero of Time op 02-12-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hero of Time schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:24:
[...]

Dat is niet 't log van $KODIHOME/temp/kodi.log. ;) Wat zie je daar in staan mbt de installatie van de add-on en z'n dependencies? Kan je wel iets anders installeren? Is de schijf van je apparaat niet vol of alleen-lezen?
Zal kijken, gebruik kodi op een Xiaomi Mi Box namelijk dus moet kijken hoe ik in de mappen kom. Aangezien het op Android tv draait het boxje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Ik draai Openelec 8.0.4 op een Raspberry Pi3.

Sinds kort als ik nieuwe series of episodes toevoeg en Kodi de bibliotheek laat scannen dan vindt hij geen informatie voor nieuwe episodes en compleet nieuwe series die ik toevoeg.

Als ik blader naar de netwerklocatie kan ik de betreffende afleveringen gewoon kijken. Ik denk dat het met het scrapen te maken heeft, maar kan geen oorzaak achterhalen.

Ik heb de IMDB en TVDB scrapers al eens opnieuw geïnstalleerd via de add-ons in Kodi.

In kodi.log komen tijdens de scan deze meldingen voorbij:
Klik voor pastebin link.

Heeft iemand een idee hoe ik dit, zonder herinstallatie, oplos?

[ Voor 61% gewijzigd door speek1984 op 03-12-2017 13:52 ]

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

13:30:53.115 T:1743401888 ERROR: Run: Unable to parse web site
13:30:53.337 T:1743401888 ERROR: Previous line repeats 3 times
Op het moment van scrapen, is de website wel bereikbaar? Het is mij niet onbekend dat sowieso TVDB af en toe onderhoud heeft en niet kan worden geraadpleegd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
MAX3400 schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:53:
[...]

Op het moment van scrapen, is de website wel bereikbaar? Het is mij niet onbekend dat sowieso TVDB af en toe onderhoud heeft en niet kan worden geraadpleegd.
Op dit moment is hij gewoon bereikbaar. Log is vanzojuist. :)

EDIT: ik heb het idee dat het met scraper taal te maken heeft. In een uitgebreidere debug log zie ik dit voorbij komen
GetEpisodeList returned <episodeguide><url function="GetEpisodeListAuth" cache="episodes-281617-1-nl.json">https://api.thetvdb.com/series/281617/episodes|Authorization=Bearer%20eyJhbGciOiJSUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJleHAiOjE1MTIzOTIzNjQsImlkIjoiS29kaSIsIm9yaWdfaWF0IjoxNTEyMzA1OTY0fQ.FyVgUg24A8Y8nBwAt0jTGpRLKmXYVDgd3XnztmU07GHUUQbp5Lkn0McH2UehyxDyVNtewGpwfQEEeymYngplRg_GS2JZ6zrPdCBg1S21RJrdW84-tvEFKzRcBsjQJgFkZVGIH_Pk6McHJnZuEFqSvm4Av7Rp1iXzGolLDXOOwFHpEVtUD37HPq73mLbf0CO8lBXrh_N2C-nek0qD0b4rQIosJHxrB1MBzzyn3flqXvHW-BxffE0MkZZTX0AR7dImv1kqhlYNq53Wpi_d5bQYsyHVOE-c5EIsQ0QUVszhPtJWtmaw3mizUtxIT6W94SyUN188kcfvt1M_Reqjej3_YQ&accept-language=nl</url></episodeguide>
14:02:23.364 T:1743401888
Hij staat toch echt op Engels, met fallback ook op Engels.

EDIT2: Na wat verder Googlen merk ik dat het een issue tussen TVDB addon en Opelec is. Hoewel ik het niet echt een oplossing vindt schijnt het bij LibreElec wel te werken en met zelfs een re-install van Opelec niet.
Ik denk dat ik dat pad maar ga bewandelen..

EDIT3: Net LibreElec geïnstalleerd en daar werkt het scrapen prima! Voor diegene met OpenElec die hier ook tegenaan gaat lopen ;)

[ Voor 71% gewijzigd door speek1984 op 03-12-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Sinds korte tijd heb ik een probleem met Kodi op mijn Mi box.
Het beeld / geluid hapert soms. Het is niet dat hij aan het bufferen is, want daar heb ik geen last van. Ik kan op het balkje zien dat hij verder is met downloaden dan dat ik op dat moment aan het kijken ben.
Zijn er misschien add-ons die dit veroorzaken??

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Wat staat er in je logs ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Systeembelasting (CPU e.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:40
Onnozel Kodi / Libre probleem. Laatste versie.

Master idee profiel staat op Dutch.

Kids profiel aangemaakt en deze kan ik qua taal niet op NL zetten.

Master user zijn de opties (oplopend) danish dutch English
En bij kids is het: danish English.

Dus de optie dutch ontbreekt gewoon.
Lijkt me lastig uit te vogelen, zal niks van in de logs staan?

EDIt reboot doet niks en Google geeft ook weinig. Denk morgen beste optie om nieuw profiel er bij te maken en kijken of die dat ook heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door trekker22 op 03-12-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Heel eerlijk gezegd weet ik dat niet, omdat ik niet weet waar ik die kan vinden. Ik neem tenminste aan dat je geen "Gebeurtenissen" bedoelt in de systeemvoorkeuren.
Kan ik dat tijdens het kijken controleren? Als ik gewoon ga kijken dan heeft hij nog ruimte genoeg en is er geen buitensporige belasting.

Het rare is gewoon dat hij dit maandenlang nooit heeft gedaan, maar alleen de laatste paar weken. En omdat er wat repo's waren die niet meer geüpdatet zouden worden, heb ik via andere repo's bijv. Covenant geïnstalleerd

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
@funske
Ik zou zeggen lees het rosé stuk onderaan.
Staat precies bij waar je logs te vinden zijn.
Maar ik denk dat het eerste stuk ook
Van toepassing is.
Indien niet zien wij een link naar een volledige debug log.
Eerst aanzetten,
Herstarten en dan een film starten zodat we in de logs iets kunnen zien waneer het begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

funske schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:20:
[...]

Kan ik dat tijdens het kijken controleren? Als ik gewoon ga kijken dan heeft hij nog ruimte genoeg en is er geen buitensporige belasting.
Dat is iets wat je in de instellingen aan kan zetten, dan krijg je een overlay van de systeembelasting in beeld, zowel je homescherm als tijdens het afspelen.
Het rare is gewoon dat hij dit maandenlang nooit heeft gedaan, maar alleen de laatste paar weken. En omdat er wat repo's waren die niet meer geüpdatet zouden worden, heb ik via andere repo's bijv. *banned add-on* geïnstalleerd
Tja, die repo's zullen wel om een reden offline zijn. Ga eerst maar eens na of ze op de Kodi banlijst staan. Zoja, dan hoef je hier geen hulp meer te verwachten. ;) Ik heb even voor je gekeken en ja hoor, die add-on is op de lijst.

Dus, :w met je probleem. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
speek1984 schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:04:
EDIT2: Na wat verder Googlen merk ik dat het een issue tussen TVDB addon en Opelec is. Hoewel ik het niet echt een oplossing vindt schijnt het bij LibreElec wel te werken en met zelfs een re-install van Opelec niet.
Ik denk dat ik dat pad maar ga bewandelen..

EDIT3: Net LibreElec geïnstalleerd en daar werkt het scrapen prima! Voor diegene met OpenElec die hier ook tegenaan gaat lopen ;)
Dit probleem heb ik ook op OpenELEC. Ik heb vorige week een clean install van OpenELEC gedaan en sindsdien ook problemen met het scrapen van series (precies zoals jij beschrijft). Wellicht van de week maar eens overstappen op LibreELEC.

Ik lees op internet wat tests tussen de twee en ik zie nu zelfs dat LibreELEC de voorkeur heeft bovenop OpenELEC. Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speek1984
rens-br schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:19:
[...]

Dit probleem heb ik ook op OpenELEC. Ik heb vorige week een clean install van OpenELEC gedaan en sinds dien ook problemen met het scrapen van series (precies zoals jij beschrijft). Wellicht van de week maar eens overstappen op LibreELEC.

Ik lees op internet wat tests tussen de twee en ik zie nu zelfs dat LibreELEC de voorkeur heeft bovenop OpenELEC. Wat is jullie ervaring?
Dat las ik dus ook. Ben ook benieuwd hoe de rest daarover denkt en wat andere ervaringen zijn :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@rens-br en @speek1984

Dat is al erg lang zo.

De meesten van de openelec devs zijn een tijd terug samen libreelec begonnen.

Jullie zijn laat dus ;)

[ Voor 21% gewijzigd door albino71 op 04-12-2017 17:03 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
albino71 schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:01:

Jullie zijn laat dus ;)
Ik had mijn OpenELEC installatie al heel lang niet veranderd en had vorige week even niks te doen, dus ik dacht laat ik het even updaten. Ik had dus beter meteen naar LibreELEC kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
albino71 schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:01:
@rens-br en @speek1984

Dat is al erg lang zo.

Jullie zijn laat dus ;)
Lol, ik vreesde al zoiets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Inderdaad opgelost door nieuw profiel te maken. Stond meteen al op NL...

Fout in profiel database gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:14
Heeft iemand een idee hoe het kan dat ik het formaat van de ondertitels niet kan aanpassen? Ik kan wijzigen wat ik wil maar bij het afspelen van films (bdmv of iso bestanden) blijven het idioot grote koeien letters. Het zijn geen ingebakken subs want op mijn Dune kan ik ze wel aanpassen. Ik heb al lopen zoeken op het net maar kan geen oplossing vinden, ondanks dat ik mijn vraag wel vaker tegenkom kan ik nergens een antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Is er een truuk om opensubtitles meteen de srt te laten downloaden die zo goed mogelijk matched met de FileName van de video??
Zo’n gehannes altijd met proberen welke matched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
trekker22 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:31:
Is er een truuk om opensubtitles meteen de srt te laten downloaden die zo goed mogelijk matched met de FileName van de video??
Zo’n gehannes altijd met proberen welke matched.
Hoe bedoel je gelijk laten downloade, tijdens het downloaden of tijdens afspelen?
Als je overigens de filenames houd zoals ze zijn dan matched ie vrijwel direct.
Haal je hem op een andere manier binnen dan ben je on your own ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
schumi2004 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:56:
[...]

Hoe bedoel je gelijk laten downloade, tijdens het downloaden of tijdens afspelen?
Als je overigens de filenames houd zoals ze zijn dan matched ie vrijwel direct.
Haal je hem op een andere manier binnen dan ben je on your own ;)
Hoe matched die, door direct naar de goeie te springen? Is me nooit opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
trekker22 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:04:
[...]

Niet direct naar de juiste nee maar wordt wel aangegeven welke in sync zijn.
Daarnaast zou ik ze vooraf downloaden, zijn tools genoeg voor, geen gezeur achteraf of heeeeel minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
schumi2004 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:11:
[...]

Niet direct naar de juiste nee maar wordt wel aangegeven welke in sync zijn.
Daarnaast zou ik ze vooraf downloaden, zijn tools genoeg voor, geen gezeur achteraf of heeeeel minimaal.
Opensubtitles addon kun je zien welke in sync zijn?? Is me nog nooit opgevallen.
Wel dat sterren systeem wat je ziet.

Misschien inderdaad toch weer autosub op Windows aan de gang krijgen. Helaas niet handig op nap wel op een synology

EDIt zie dat auto aub bootstrap nog steeds alleen voor series is.

[ Voor 6% gewijzigd door trekker22 op 15-12-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-08 10:41
Wat is het voordeel van openelec, libreelec of OSMC t.o.v. van de "normale" kodi. Ik run kodi nu via retropie en vraag me af wat de voordelen zijn van die andere versies. Via google kom ik er niet echt achter. Ik ben verder zeer tevreden over Kodi en ben gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
trekker22 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:04:
[...]

Het helpt als je niet renamed en de scene/p2p naming gebruikt,
dan is het makkelijker om uit te zoeken welke subs het best matchen.
Ga je renamen dan is het match en mis.
KvNwPPr schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:38:
Wat is het voordeel van openelec, libreelec of OSMC t.o.v. van de "normale" kodi. Ik run kodi nu via retropie en vraag me af wat de voordelen zijn van die andere versies. Via google kom ik er niet echt achter. Ik ben verder zeer tevreden over Kodi en ben gewoon nieuwsgierig.
normale kodi heb je een willekeurige OS nodig wat resources van je device kan vragen die je misschien nodig hebt voor soepel afspelen.
Zeker met low powered resources zoals de RaspberryPi en zo zullen er nog meer zijn.
LibreElec zoals ze zelf aan geven "Just enough OS for KODI"
Ik kan met mijn RaspberryPi gewoon Blu-Ray remuxes afspelen van 30-40 GB met alleen een HD audio track die dan omgezet moet worden naar 2.0 audio voor mijn TV op de slaapkamer.
In mijn woonkamer heb ik een HTPC staan waar ik eerst windows op had staan met Kodi en toen overgestapt naar OpenElec en later naar LibreElec wegens de langzame tot geen upgrade/support bij hun.
De overstap naar OpenElec/LibreElec is voor mij de beste keus geweest aangezien ik niks anders met mijn HTPC dan afspelen van mijn Media.
Vriend van me draait op zijn HTPC ook LibreElec maar dan via een USB stick aangezien hij er geen Harddisk in heeft zitten en dat draait zonder problemen.

OSMC is daar in tegen wel een volledige OS
meer info kan je hier vinden.

Dus het is afhankelijk wat je er mee wilt doen wat voor jouw het beste is.
Wil je het puur alleen voor Kodi en je media af te spelen dan zou ik voor LibreElec gaan.
Wil je meer met je device doen dan OSMC of windows (mits mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
TRaSH schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:57:
[...]

normale kodi heb je een willekeurige OS nodig wat resources van je device kan vragen die je misschien nodig hebt voor soepel afspelen.
Zeker met low powered resources zoals de RaspberryPi en zo zullen er nog meer zijn.
LibreElec zoals ze zelf aan geven "Just enough OS for KODI"
Ik kan met mijn RaspberryPi gewoon Blu-Ray remuxes afspelen van 30-40 GB met alleen een HD audio track die dan omgezet moet worden naar 2.0 audio voor mijn TV op de slaapkamer.
In mijn woonkamer heb ik een HTPC staan waar ik eerst windows op had staan met Kodi en toen overgestapt naar OpenElec en later naar LibreElec wegens de langzame tot geen upgrade/support bij hun.
De overstap naar OpenElec/LibreElec is voor mij de beste keus geweest aangezien ik niks anders met mijn HTPC dan afspelen van mijn Media.
Vriend van me draait op zijn HTPC ook LibreElec maar dan via een USB stick aangezien hij er geen Harddisk in heeft zitten en dat draait zonder problemen.

OSMC is daar in tegen wel een volledige OS
meer info kan je hier vinden.

Dus het is afhankelijk wat je er mee wilt doen wat voor jouw het beste is.
Wil je het puur alleen voor Kodi en je media af te spelen dan zou ik voor LibreElec gaan.
Wil je meer met je device doen dan OSMC of windows (mits mogelijk)
Bedankt voor je uitleg. Ik heb +/- 7 jaar de standaard kodi via windows gedraaid en dat werkte goed. Ik kan me nog wel herinneren dat mijn vorige windows pc, uit 2009, moeite had met grote bluerays.

Nu ben ik overgestapt op een raspberri Pi 3 en ook daar spelen bluerays van 30-50gb met DTS heel soepel.
Vandaar ook mijn vraag want een rpi (3) moet de normale kodi aankunnen. Dan snap ik de keuze voor een libreelec of OSMC niet, zolang je geen verouderde setup draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
@KvNwPPr
Er is geen normale Kodi voor een RaspberryPi
Op een RaspberryPi moet je sowieso een keus maken welke OS je neemt,
aangezien je zonder OS geen Kodi er op kan draaien.
LibreELEC, OpenELEC, OSMC of Raspbian (En er zullen ongetwijfeld nog een paar zijn)

Welke OS je kiest is dus afhankelijk of je meer dingen er mee wilt doen of alleen je media wilt afspelen.
Aangezien jij retropie gebruikt neem ik aan dat je ook retro spelletjes er op doet en zal dat de beste versie voor jouw wezen.
En DTS moet voor geen device een probleem wezen
mits je TV/Receiver het aan kan.

Ik zelf gebruik vaak voor het testen de Remux Blu-Ray van Avatar.
Remux = 40 GB
Met als enigste audio spoor DTS-HD
en dan de scene met de helicopter die dan langs die waterval vliegt.
Dat is volgens mij de scene die het meeste vraagt van je media speler voor deze film.
En zeker als je TV niks anders aan kan als 2.0 audio dan moet hij best hard werken om de audio om te zetten naar een 2.0 spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
TRaSH schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:23:
@KvNwPPr
Er is geen normale Kodi voor een RaspberryPi
Op een RaspberryPi moet je sowieso een keus maken welke OS je neemt,
aangezien je zonder OS geen Kodi er op kan draaien.
LibreELEC, OpenELEC, OSMC of Raspbian (En er zullen ongetwijfeld nog een paar zijn)

Welke OS je kiest is dus afhankelijk of je meer dingen er mee wilt doen of alleen je media wilt afspelen.
Aangezien jij retropie gebruikt neem ik aan dat je ook retro spelletjes er op doet en zal dat de beste versie voor jouw wezen.
En DTS moet voor geen device een probleem wezen
mits je TV/Receiver het aan kan.

Ik zelf gebruik vaak voor het testen de Remux Blu-Ray van Avatar.
Remux = 40 GB
Met als enigste audio spoor DTS-HD
en dan de scene met de helicopter die dan langs die waterval vliegt.
Dat is volgens mij de scene die het meeste vraagt van je media speler voor deze film.
En zeker als je TV niks anders aan kan als 2.0 audio dan moet hij best hard werken om de audio om te zetten naar een 2.0 spoor.
Oh dan snap ik het nu. Ik draai dus al een OS: Raspbian. Ik zalde remux versie van avatar eens testen. Ik heb helaas geen DTS-HD en alleen DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Mijn TV boven kan niet eens DTS aan maar de raspberryPi is hier sterk genoeg voor om het om te zetten.
En zulke vragen horen hier achteraf niet thuis maar in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2" topic thuis aangezien het meer een vraag is over de Raspberry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Misschien dat iemand mij kan helpen, ik heb een aantal maanden geleden LibreElec geinstalleerd, versie 8.0.2.
Helaas heb ik nog geen enkele update gekregen terwijl de updatefunctie op Auto staat. Nu zie ik dat we inmiddels al bij 8.2.1. Zijn. Kan iemand mij vertellen wat er misschien mis gaat?

Manueel lukt wel, maar vind het toch prettiger als het automatisch gaat...

[ Voor 11% gewijzigd door MartijnAbel op 18-12-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
sinds Krypton heb ik eigenlijk nog steeds de default skin draaien. Voorheen altijd de Aeon Nox gebruikt maar nu dus nog steeds de simpele default skin.

Welke skins hebben jullie draaien/in gebruik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-09 14:33

zeroday

There is no alternative!

MartijnAbel schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:17:
Misschien dat iemand mij kan helpen, ik heb een aantal maanden geleden LibreElec geinstalleerd, versie 8.0.2.
Helaas heb ik nog geen enkele update gekregen terwijl de updatefunctie op Auto staat. Nu zie ik dat we inmiddels al bij 8.2.1. Zijn. Kan iemand mij vertellen wat er misschien mis gaat?

Ligt niet aan jou, ik heb hetzelfde.
en ik heb er 2 draaien die maar niet naar een nieuwe versie gaan. En heb geen idee waarom niet.

Denk dat ik maar eens alles opnieuw ga installeren. dat kan makkelijk omdat ik mijn data via een MySQL server beheer.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Paulus07 schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:09:
sinds Krypton heb ik eigenlijk nog steeds de default skin draaien. Voorheen altijd de Aeon Nox gebruikt maar nu dus nog steeds de simpele default skin.

Sinds enige tijd; https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=308276

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3VYzBBv.png
Valt erg goed in de smaak bij de gebruikers hier in huis.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik draaide altijd default. Maar wat ze gedaan hebben bij Krypton vond ik zo erg dat ik haast naar wat anders ben gaan zoeken. Als ze zoiets als eerste hadden gedaan was ik nooit aan Kodi begonnen
Titan

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Hier Eminence 2.0, samen met Arctic Zephyr vind ik dat de beste skins.
Dat is de enige reden ook dat ik nog geen beta van Leia draai; net zoals hierboven wordt ik heel erg humeurig van een slechte skin en de standaard Kodi skins word ik persoonlijk niet gelukkig van. De vorige inclusief.
Helaas met Kodi 18/Leia werken voorgaande skins ook niet meer, heb ze ook met wat simpele edits niet vlug werkend kunnen krijgen. Dat wordt dus weer leuk zodra de final uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
zeroday schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:28:
[...]

Ligt niet aan jou, ik heb hetzelfde.
en ik heb er 2 draaien die maar niet naar een nieuwe versie gaan. En heb geen idee waarom niet.

Denk dat ik maar eens alles opnieuw ga installeren. dat kan makkelijk omdat ik mijn data via een MySQL server beheer.
Draai ook een shared MySQL database,
Ik heb wel updates gehad op mijn HTPC en raspberry pi.
Moet alleen kijken welke versie ik nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

MartijnAbel schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:17:

Ben er achter @TRaSH
https://wiki.libreelec.tv/how_to/update_libreelec
dit is de basis
probleem is de update channel (libreelec - system)
als je in de update channel niets hebt staan dan moet daar libreelec 8.0.0 staan en dan kun je zien wat er beschikbaar is, ik vond daar in een lijstje 8.2.1 staan en dan hop . .installeren .. dan kun je later (denk ik) alles weer op automatisch zetten, binnen 5 minuten zat ik op de nieuwe versie en heb ik niets aan hoeven te passen mbt de database. Nu nog even de slave kodi versie doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Arctic Zephyr

Veel custom in te stellen en toe te voegen en redelijk licht.

Een van de betere imo.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Transparency! gebruik ik, voor 1 simpele reden: als ik even de subs en TL notes wil lezen heb ik geen gigantische balk in de weg zitten. Skin is zelf ook wel fijn, alleen jammer dat er geen banner art bij films is, wat bij TV Series wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
hardware-lover schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:39:
[...]

Sinds enige tijd; https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=308276

[afbeelding]
Valt erg goed in de smaak bij de gebruikers hier in huis.
Heb, dankzij jou enthousiasme, die skin ook even geinstalleerd en meteen bijna alles gestript :p
Zeker een vette skin!
Enig puntje, misschien dat jij dat weet, ik kan nergens het LibreElec submenu vinden om bijvoorbeeld backups te maken, of te updaten. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
MartijnAbel schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:08:
[...]

Heb, dankzij jou enthousiasme, die skin ook even geinstalleerd en meteen bijna alles gestript :p
Zeker een vette skin!
Enig puntje, misschien dat jij dat weet, ik kan nergens het LibreElec submenu vinden om bijvoorbeeld backups te maken, of te updaten. Zie ik iets over het hoofd?
Volgens mij heeft LibreElec daarvoor een aparte versie van de default skin gemaakt. Maar als ik het me goed herinner kun je ook via addons bij de LibreElec instellingen komen. Maar het is al even geleden dat ik LibreElec gebruikte, dus durf het niet 100% zeker te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier nu ook weer Arctic Zephyr draaien in de dark theme versie :)
Vroeger altijd gebruik op simpel mediaspelertje :)

Nu nog even uitzoeken of het binnen kodi mogelijk is dat altijd (indien aanwezig) een DTS track als standaard wordt genomen met afspelen ipv PCM, dobly etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Natsu schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:34:
[...]

Volgens mij heeft LibreElec daarvoor een aparte versie van de default skin gemaakt. Maar als ik het me goed herinner kun je ook via addons bij de LibreElec instellingen komen. Maar het is al even geleden dat ik LibreElec gebruikte, dus durf het niet 100% zeker te zeggen...
Ik had het in de Amber skin ook gewoon namelijk, kzal eens even verder zoeken. Thanks!

Edit: thats the way to go inderdaad, thanks voor de tip!

[ Voor 5% gewijzigd door MartijnAbel op 18-12-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:37
Paulus07 schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:49:
[knip]

Nu nog even uitzoeken of het binnen kodi mogelijk is dat altijd (indien aanwezig) een DTS track als standaard wordt genomen met afspelen ipv PCM, dobly etc.
Optie C:
Afbeeldingslocatie: http://kodi.wiki/images/thumb/1/10/OSD.videos.Confluence_zoom.png/500px-OSD.videos.Confluence_zoom.png

Juiste track selecteren en dan set as default:
Afbeeldingslocatie: http://kodi.wiki/images/thumb/a/a4/AudioSubtitleSettings.png/500px-AudioSubtitleSettings.png

Dan zou dat goed moeten gaan :).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
alesandro_46 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:21:
[...]

Optie C:
[afbeelding]

Juiste track selecteren en dan set as default:
[afbeelding]

Dan zou dat goed moeten gaan :).
Dat werkt helaas niet. Al verschillende keren geprobeerd. Heb de default language ook al op engels (us) staan. Maar als er een engelse AC3 of stereo track aanwezig is zal gewoon de 1e gepakt worden.

Nu maar shortkey ingesteld zodat ik met K de track kan wisselen. Kan ik op die manier snel naar DTS wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:37
Paulus07 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:32:
[...]

Dat werkt helaas niet. Al verschillende keren geprobeerd. Heb de default language ook al op engels (us) staan. Maar als er een engelse AC3 of stereo track aanwezig is zal gewoon de 1e gepakt worden.

Nu maar shortkey ingesteld zodat ik met K de track kan wisselen. Kan ik op die manier snel naar DTS wisselen :)
Ow oke, jammer. Zal het thuis nog eens controleren.

Nu je het over shortkeys hebt, dan heb ik zelf ook een vraag (niet specifiek aan jou). Is er een shortkey (te maken) waarmee je kan wisselen tussen het aantal geluidskanalen: 2.0 en 7.1?

Achtergrond informatie:
Mijn RPi 3 is via HDMI verbonden aan mijn receiver die op zijn beurt via HDMI verbonden is aan de TV. Meestal kijken we tv series via de TV en dan is 2.0 voldoende. Als we een film willen kijken dan willen we meestal via de receiver op 7.1 geluid ontvangen. Als ik de instellingen op 7.1 laat staan dan is het geluid uit de TV niet goed (de dialogen zijn dan heel zacht en daardoor niet te volgen).
Ook laat ik de DTS tracks door de pi decoderen (dus geen passthrough) zodat de DTS-HD formaten goed doorkomen (bron).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Die laatste zin snap ik niet,
Je laat DTS decoderen zodat DTS-HD er goed doorheen gaat ?
Ondersteunt je receiver dat niet ?
Wil je dat je receiver DTS-HD afspeelt dan moet hij juist op passthrough staan.

Lees nu pas dat je een raspberrypi gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door TRaSH op 19-12-2017 10:02 . Reden: Raspberry pi ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:13

TommyGun

Stik er maar in!

zeroday schreef op maandag 18 december 2017 @ 18:41:
[...]

Ben er achter @TRaSH
https://wiki.libreelec.tv/how_to/update_libreelec
dit is de basis
probleem is de update channel (libreelec - system)
als je in de update channel niets hebt staan dan moet daar libreelec 8.0.0 staan en dan kun je zien wat er beschikbaar is, ik vond daar in een lijstje 8.2.1 staan en dan hop . .installeren .. dan kun je later (denk ik) alles weer op automatisch zetten, binnen 5 minuten zat ik op de nieuwe versie en heb ik niets aan hoeven te passen mbt de database. Nu nog even de slave kodi versie doen ;)
Juist met een master-slave set-up (heb ik ook) wil je manueel updaten om database inconsistentie te voorkomen.

Of zie ik dat verkeerd?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

TommyGun schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:14:
[...]

Juist met een master-slave set-up (heb ik ook) wil je manueel updaten om database inconsistentie te voorkomen.

Of zie ik dat verkeerd?
Mwoah ;) heb je wel gelijk in.
je database wordt geconverteerd indien nodig, op dit moment zie ik maar 2 databases
Het kan inderdaad voorkomen dat als je de master update er dan 2 nieuwe databases aangemaakt worden met geconverteerde data en dat in dat geval je slave die nog geen update heeft gehad naar de oude database kijkt net zolang tot je update en je hebt pech met nieuwe data die komt dan niet meer in je oude database.

Maar zowel manual als auto heb je het probleem dat het pas goed gaat als beide zijn bijgewerkt.
als je eerst je slave update zie je even helemaal niets meer omdat de db's niet gevonden kunnen worden ;)
Altijd leuk als je er net mee begint en nog niet exact weet hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

zeroday schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:34:
[...]

Mwoah ;) heb je wel gelijk in.
[...]
Altijd leuk als je er net mee begint en nog niet exact weet hoe het werkt.
Inderdaad :)

Ik update meestal de Master eerst, reboot die en vervolgens update en reboot ik de Slave.

In de tussentijd inderdaad geen films kijken of zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Zolang je in de zelfde master versie draait veranderd de database nummer niet.
Je moet in de auto updates aangeven welke je main versie is.
In dit geval V8.
Als Kodi v18 uitkomt dan moet je in de update functie waarschijnlijk V9 instellen.
En dan zal er een nieuwe database worden gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Paulus07 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:32:
[...]
Onder Language zet "Prefer default audio streams" -> Off. Nu wordt automatisch de hoogste kwaliteit gekozen (is meestal DTS).

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TRaSH schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:46:
Zolang je in de zelfde master versie draait veranderd de database nummer niet.
Je moet in de auto updates aangeven welke je main versie is.
In dit geval V8.
Als Kodi v18 uitkomt dan moet je in de update functie waarschijnlijk V9 instellen.
En dan zal er een nieuwe database worden gemaakt.
Oh, ik bedoelde eigenlijk het updaten van (in mijn geval) LibreElec, dus KODI patch ik niet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
epias schreef op donderdag 21 december 2017 @ 00:00:
[...]
Onder Language zet "Prefer default audio streams" -> Off. Nu wordt automatisch de hoogste kwaliteit gekozen (is meestal DTS).
Die lijkt voor alsnog te werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jammer dat je geen lijstje kan opgeven voor je voorkeur taal. Heb 't nu op EN staan, maar zou voor audio JP, EN willen gebruiken en voor subs NL, EN. Heb net wel die 'prefer default audio stream' optie uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Hero of Time schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:40:
Jammer dat je geen lijstje kan opgeven voor je voorkeur taal. Heb 't nu op EN staan, maar zou voor audio JP, EN willen gebruiken en voor subs NL, EN. Heb net wel die 'prefer default audio stream' optie uitgezet.
Snap ook niet dat dat er niet in zit na al die jaren. Vaak NL subs en backup EN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
Als je het standaard op NL zet pakt hij toch altijd de NL subs,
en de paar keer dat er geen NL subs bij zitten dan is het 1 druk op de knop als je het goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 21:29
Na jaren tevreden gebruik op Ubuntu ben ik overgestapt naar een Raspberry Pi 3 met Hifiberry. Nooit geweten dat het nog zóveel simpeler kon qua installatie :+

Wat ik mij nog wel afvroeg; is er tegenwoordig nog een fatsoenlijke plugin voor Buienradar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Vind Pellucid mooi en clean, alleen kun je net te weinig aanpassen in de menu's qua weergave.
https://kodi.tv/addon/skins/pellucid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 01:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat lijkt erg op de skin van jurialmunkey.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 07:39

Tijntje

Hello?!

Hero of Time schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:40:
Ik ben ooit een plugin tegen gekomen die exact dat deed, een soort if then else idee.
Het probleem is dat ik het alleen niet meer kan terug vinden |:(

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tijntje schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:11:
[...]

Ik ben ooit een plugin tegen gekomen die exact dat deed, een soort if then else idee.
Het probleem is dat ik het alleen niet meer kan terug vinden |:(
Mocht je 'm ooit weer vinden, houd ik mij aanbevolen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 07:39

Tijntje

Hello?!

Hero of Time schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:50:
[...]

Mocht je 'm ooit weer vinden, houd ik mij aanbevolen. :)
Ik denk dat het deze was echter lijkt hij niet meer geüpdatet te worden.
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=153783

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tijntje schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:03:
[...]

Ik denk dat het deze was echter lijkt hij niet meer geüpdatet te worden.
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=153783
Laatste versie 0.0.7 is wel compatible met Krypton. Ik ga 't eens bekijken. Heb er momenteel niet echt last van, alleen toen ik Cowboy Bebop ging kijken was de default audio stream EN ipv JP (van de video zelf al volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heb me nu toch een irritant probleem met Kodi, de thumbnail mist bij enkele afleveringen van verschillende series en de enige werkende oplossing destijds was de Texture DB te verwijderen.
Is er nu echt geen andere oplossing de metadata van deze episodes opnieuw op te halen en dus ook de de thumb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

schumi2004 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:11:
Heb me nu toch een irritant probleem met Kodi, de thumbnail mist bij enkele afleveringen van verschillende series en de enige werkende oplossing destijds was de Texture DB te verwijderen.
Is er nu echt geen andere oplossing de metadata van deze episodes opnieuw op te halen en dus ook de de thumb?
Kan je niet via 'more information' en dan 'extras' de thumbnail kiezen, zoals je de banner, coverart en fanart kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
schumi2004 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:11:
Ik gebruik voor het bijwerken/opschonen van textures altijd de texture cache maintenance utility van Milhouse: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=158373

Werkt prima.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hero of Time schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:02:
[...]

Kan je niet via 'more information' en dan 'extras' de thumbnail kiezen, zoals je de banner, coverart en fanart kan aanpassen?
Nee helaas je krijgt dan de keuze uit lokaal of geen, je kunt niet op nieuw een dergelijke thumb genereren (is volgens mij zo'n random screenshot.
GroteBozewolf schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:11:
[...]

Ik gebruik voor het bijwerken/opschonen van textures altijd de texture cache maintenance utility van Milhouse: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=158373

Werkt prima.
Is inderdaad een fijne tool maar ook deze krijgt dit niet voor elkaar.

Wat ik al zei is het zo'n random screencap, er moet een manier zijn deze opnieuw te genereren anders dan de Textures*.db weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kodi maakt ze zelf, als er bij de scraper niets te vinden is. Als je alleen de opties "lokaal" en "geen" hebt, heeft het upstream niets. Je kan altijd zelf een shotje maken. Maar wat als je 'm verandert naar 'geen' en 'm weer laat bijwerken? Of je hernoemd het bestand even om een nieuwe te laten genereren, ruimt je library op en hernoemt het bestand weer terug naar hoe 't was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianruben
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:30:
[...]

Jullie kunnen ook de zip downloaden op https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/downloads/ dan "install from zip" doen in Kodi.

Daarnaast staat hier gewoon hoe je een GIT versie installeert: https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/overview
Mij lukte het eerst ook niet met GIT.
Ik heb het als volgt opgelost:
  1. Zorg dat c:\users\<user>\AppData\Roaming\Kodi\addons (tijdelijk) leeg is.
  2. Open Git Bash
  3. cd "c:\users\<user>\AppData\Roaming\Kodi\addons"
  4. git clone https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv.git . (let op de punt)
@GroteBozewolf Zou jij "git clone git@bitbucket.org:basrieter/xbmc-online-tv.git" kunnen aanpassen naar "git clone https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv.git ." in jouw readme.md? Was even puzzelen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteBozewolf
fabianruben schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 04:49:
[...]
@GroteBozewolf Zou jij "git clone git@bitbucket.org:basrieter/xbmc-online-tv.git" kunnen aanpassen naar "git clone https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv.git ." in jouw readme.md? Was even puzzelen. :P
Ga ik gelijk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabianruben
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dankjewel! Geweldige addon, ik hoop dat je hiermee door kan en mag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 00:05
Hebben jullie al getest met de nieuwe alpha versie van Kodi voor de Xbox One?
Ik heb deze net geïnstalleerd, werkt al best aardig voor een Alpha.
Via FTP stream ik mijn films vanaf mijn server, SMB ondersteuning zit er nog niet in.
Het switchen naar 24p werkt zo te zien nog niet en DD en DTS passthrough lukt ook nog niet. Tot nu toe kan je ook enkel nog de Xbox controller als bediening gebruiken.
Ben wel onder de indruk wat ze al bereikt hebben!
Voor de geïnteresseerden, hij staat inmiddels gewoon in de store van je Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Ik draai Kodi 17.6 op een Nvidia Shield en ik krijg het niet voor elkaar om in Kodi mijn (SMB) shared folder/pc te benaderen, ik krijg iedere keer een connection time out.

OS is Windows 10.

Met een Windows 7 PC heb ik geen enkel probleem.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als een issue met SMB versies. Kijk eens in de event viewer van je WIndows 10, of zet eens de optie aan om oudere Samba connecties toe te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Hero of Time schreef op zondag 31 december 2017 @ 21:30:
Klinkt als een issue met SMB versies. Kijk eens in de event viewer van je WIndows 10, of zet eens de optie aan om oudere Samba connecties toe te staan.
Ik heb in mijn windows onderdelen helaas geen optie meer om de oude Samba connecties toe te staan, staat er bij mij niet bij.

Ik heb even in de event viewer gekeken, zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?

In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
en APPID
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
aan de gebruiker STRIDER\Twan SID (S-1-5-21-2433208425-1727759930-1093221098-1001) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

en

Naam van toepassing met fout: LogonUI.exe, versie: 10.0.16299.15, tijdstempel: 0x17308b62
Naam van module met fout: USBKeyCredentialProvider.dll_unloaded, versie: 0.0.0.0, tijdstempel: 0x53d9fa55
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x000000000002b4a8
Id van proces met fout: 0x334
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d38253fc09294b
Pad naar toepassing met fout: C:\Windows\system32\LogonUI.exe
Pad naar module met fout: USBKeyCredentialProvider.dll
Rapport-id: c4bb6199-6304-4d1a-b162-26ed3ba7ef8a
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Strider, nee, die twee meldingen zouden er niets mee te maken moeten hebben. Eentje gaat over USBKeyCredentialProvider.dll, alsof je met een USB apparaat kan authenticeren. Dat gebeurt niet tenzij je iets aparts hebt geconfigureerd. Je zou dan met Windows 7 ook wat extra moeten doen om je shares te kunnen benaderen en ik betwijfel of je zoiets hebt gedaan.

Ik weet niet of het bij Windows onderdelen stond. Dat is bij Server wel zo, maar bij Windows 7 stond iets vergelijkbaars in het netwerkcentrum. Iets over verhoogde encryptie gebruiken of lagere methodes toestaan. Heb zelf geen Windows bij de hand om 't uit te zoeken.

Heb je ook al gezocht op eventuele problemen met het bereiken van een SMB share vanaf Android naar Windows 10 of Server 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Hero of Time schreef op zondag 31 december 2017 @ 23:22:
@Strider, nee, die twee meldingen zouden er niets mee te maken moeten hebben. Eentje gaat over USBKeyCredentialProvider.dll, alsof je met een USB apparaat kan authenticeren. Dat gebeurt niet tenzij je iets aparts hebt geconfigureerd. Je zou dan met Windows 7 ook wat extra moeten doen om je shares te kunnen benaderen en ik betwijfel of je zoiets hebt gedaan.

Ik weet niet of het bij Windows onderdelen stond. Dat is bij Server wel zo, maar bij Windows 7 stond iets vergelijkbaars in het netwerkcentrum. Iets over verhoogde encryptie gebruiken of lagere methodes toestaan. Heb zelf geen Windows bij de hand om 't uit te zoeken.

Heb je ook al gezocht op eventuele problemen met het bereiken van een SMB share vanaf Android naar Windows 10 of Server 2016?
Ja gezocht en kom dit probleem diverse keren tegen maar een concrete oplossing zie ik niet voorbij komen.

Het vreemde is dat Kodi wel kan connecten met mijn Windows 10 Laptop, alleen niet met mijn PC.

Ik denk overigens ook dat het iets te maken heeft met SMB1.0, Window 10 gebruikt SMB 2.0+ en Kodi kan alleen overweg met SMB 1.0.

Mijn Win10 Laptop is geupgrade van 7 naar 10, misschien dat SMB 1.0 daar nog ergens geactiveerd is.

[ Voor 9% gewijzigd door Strider op 01-01-2018 14:32 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat laatste zou kunnen, het is een bepaalde instellingen die het met wat mazzel heeft meegenomen. Wel apart dat Kodi alleen maar SMB 1.0 ondersteund op die manier. Op een desktop OS maakt het gebruik van de versie die daar beschikbaar is. Je zou verwachten dat ze met Android ondertussen toch wel wat beters kunnen.

Pagina: 1 ... 29 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.