Dubbel check even of je uids/guids nog overeenkomen. Daar ging het bij mij nog wel eens mis.schumi2004 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:29:
Sinds kort heb ik NFS issues op verschillende Kodi systemen.
Heb diverse shares aangemaakt op mijn Synology en NFS is voor allen exact hetzelfde geconfigureerd volgens de wiki van Kodi maar enkele systemen kunnen bepaalde shares niet openen en andere shares wel en 2 systemen kan wel alle shares openen.
Iemand dit al eens eerder gezien en weet een mogelijke oplossing?
Ik heb momenteel twee Raspberri's in huis die Kodi draaien. Het gebruiken van een gedeelde bibliotheek (MySQL) krijg ik maar niet werkend, ondanks zorgvuldig nalopen van het stappenplan en eindeloos googlen naar een oplossing.
Ik heb hier de volgende systemen draaien:
Synology DS213j DSM 6.1.3-15152 Update 8
Maria DB 10.0.31-0008
phpMyAdmin 4.6.6-0172
Raspberri Pi 2 LibreELEC 8.1.2
Raspberri Pi 3 LibreELEC 8.1.2
Ik heb middels deze video in phpMyAdmin een gebruiker aangemaakt en die ook alle rechten gegeven. Vervolgens heb ik een advancedsettings.xml aangemaakt en in de juiste mappen van beide Kodi systemen geplaatst. Wanneer ik vervolgens in Kodi bronnen ga toevoegen en met ja bevestig wanneer Kodi vraagt of hij voor de betreffende bron de inhoud moet verversen, gebeurt er niks.
Mijn advancesetting bestand ziet er als volgend uit:
https://pastebin.com/5Zsy6AUR
Heeft iemand van jullie enig idee waar ik de mist in ga? Ik kom er echt niet meer zelf uit.
Maria DB 10.0.31-0008
phpMyAdmin 4.6.6-0172
Ik heb middels deze video in phpMyAdmin een gebruiker aangemaakt en die ook alle rechten gegeven. Vervolgens heb ik een advancedsettings.xml aangemaakt en in de juiste mappen van beide Kodi systemen geplaatst. Wanneer ik vervolgens in Kodi bronnen ga toevoegen en met ja bevestig wanneer Kodi vraagt of hij voor de betreffende bron de inhoud moet verversen, gebeurt er niks.
Mijn sources bestand ziet er als volgend uit:<advancedsettings>
<videodatabase>
<type>mysql</type>
<host>192.168.1.42</host>
<port>3306</port>
<user>libreelec</user>
<pass>admin</pass>
</videodatabase>
<musicdatabase>
<type>mysql</type>
<port>3306</port>
<user>libreelec</user>
<pass>admin</pass>
</musicdatabase>
<videolibrary>
<importwatchedstate>true</importwatchedstate>
<importresumepoint>true</importresumepoint>
</videolibrary>
</advancedsettings>
Het debug log zegt het volgende:<sources>
<programs>
<default pathversion="1"></default>
</programs>
<video>
<source>
<name>Film</name>
<path pathversion="1">nfs://192.168.1.42/volume1/video/Film/</path>
<path pathversion="1">nfs://192.168.1.42/volume2/video2/Film2/</path>
<allowsharing>true</allowsharing>
</source>
<source>
<name>TV Series</name>
<path pathversion="1">nfs://192.168.1.42/volume2/video2/TV Series/</path>
</source>
</video>
<music>
<source>
<name>Music</name>
<path pathversion="1">/storage/music/</path>
</source>
</music>
<pictures>
<source>
<name>Pictures</name>
<path pathversion="1">/storage/pictures/</path>
</source>
</pictures>
<files>
</files>
</sources>
Heeft iemand van jullie enig idee waar ik de mist in ga? Ik kom er echt niet meer zelf uit.
Het probleem staat in je debug log
Dus het lijkt er op dat je Raspberry geen toegang heeft tot de mysql database,
dus je zal dat eerst moeten oplossen.
Hoe dat op je NAS moet geen idee ik heb het op windows draaien en heb de info van de kodi wiki
code:
1
2
| ERROR: Unable to open database: MyMusic60 [2003](Can't connect to MySQL server on '192.168.1.42' (111)) ERROR: Unable to create new database |
Dus het lijkt er op dat je Raspberry geen toegang heeft tot de mysql database,
dus je zal dat eerst moeten oplossen.
Hoe dat op je NAS moet geen idee ik heb het op windows draaien en heb de info van de kodi wiki
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ik heb mij ook wezenloos lopen zoeken met dit probleem.Pilome243 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:57:
Ik heb momenteel twee Raspberri's in huis die Kodi draaien. Het gebruiken van een gedeelde bibliotheek (MySQL) krijg ik maar niet werkend, ondanks zorgvuldig nalopen van het stappenplan en eindeloos googlen naar een oplossing.
Maria DB 10.0.31-0008
phpMyAdmin 4.6.6-0172
[...]
Mijn sources bestand ziet er als volgend uit:
[...]
Het debug log zegt het volgende:
Had alles goed ingesteld, maar bleef foutmeldingen houden.
Kijk eens in het bestand /etc/mysql/my.cnf
Wat staat daar ingevuld als Bind adres ?
Of dit pad zo is op je NAS weet ik niet, want ik gebruik mijn centrale database op een raspberry
2250 WP Zuid PVoutput
White/blacklist had ik dan niet maar toch bedankt voor de tip, had er zelf niet zo snel aan gedacht.Nnoitra schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:51:
[...]
Paar jaar terug, maar dat was m'n eigen domme schuld![]()
Op de meeste shares had ik, voor toegang, een vrij brede IP reeks gezet. Maar tweetal shares had maar 1 IP adres op de whitelist.
Maar toen ik juist die machine een ander IP adres gaf (want; netwerk aanpassingen), was ik dus even die IP whitelisting vergeten![]()
Het jammere was dat ik daar pas een week en de nodig 'pruts uurtjes' later aan dacht
Dat was het.idef1x schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:51:
[...]
Dubbel check even of je uids/guids nog overeenkomen. Daar ging het bij mij nog wel eens mis.
Wel bijzonder trouwens dat het voor 2 systemen wel werkte en voor 3 andere niet maar nog meer bijzonder hoe dit zo gekomen is
Ik heb wel recentelijk een IP change gedaan maar dat zou dit niet mogen veroorzaken lijkt me.
[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 23-10-2017 20:28 ]
Neuh als je ip adres nog gewoon in de range zit die je op de NFS server toegang had gegeven, maakt dat niet uit. Wel apart dat je opeens met een niet toegestane uid/guid combi binnenkwam dan. Maar niet teveel over nadenken zou ik zeggen, want krijg je alleen maar koppijn van 
Afijn het werk iig weer en dat is het belangrijkste!
Afijn het werk iig weer en dat is het belangrijkste!
Het pad op mijn Synology is /usr/local/mariadb10/etc/mysql/my.cnf , maar dat terzijde. Dit staat erin:MdO82 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:16:
[...]
Ik heb mij ook wezenloos lopen zoeken met dit probleem.
Had alles goed ingesteld, maar bleef foutmeldingen houden.
Kijk eens in het bestand /etc/mysql/my.cnf
Wat staat daar ingevuld als Bind adres ?
Of dit pad zo is op je NAS weet ik niet, want ik gebruik mijn centrale database op een raspberry
Dit gaat ver boven mijn skills en kennis, dus geen idee wat ik hierin moet zien.[client]
port = 3307
socket = /run/mysqld/mysqld10.sock
[mysqld]
bind-address = 0.0.0.0
port = 3307
socket = /run/mysqld/mysqld10.sock
pid-file = /run/mysqld/mysqld10.pid
skip-external-locking
key_buffer_size = 16K
max_allowed_packet = 1M
table_open_cache = 4
read_buffer_size = 256K
read_rnd_buffer_size = 256K
net_buffer_length = 2K
thread_stack = 240K
innodb_data_home_dir = /var/packages/MariaDB10/target/mysql
innodb_data_file_path = ibdata1:10M:autoextend
innodb_log_group_home_dir = /var/packages/MariaDB10/target/mysql
innodb_buffer_pool_size = 16M
innodb_additional_mem_pool_size = 2M
#innodb_log_file_size = 5M
#innodb_log_buffer_size = 8M
#innodb_flush_log_at_trx_commit = 1
#innodb_lock_wait_timeout = 50
innodb_file_per_table = 1
[mysqldump]
quick
max_allowed_packet = 16M
[mysql]
no-auto-rehash
[myisamchk]
key_buffer_size = 8M
sort_buffer_size = 8M
[mysqlhotcopy]
interactive-timeout
# Please add your custom configuration to here:
!include /var/packages/MariaDB10/etc/my.cnf
MariaDB luistert op elke interface en IP adres van je NAS, maar op een andere poort. Standaard is dat 3306. Bij jouw config staat 3307. Verander het in je config, of geef bij Kodi aan dat het moet verbinding maken op een andere poort dan de default.
Commandline FTW | Tweakt met mate
dat is expres gedaan om mariadb 10 naast de oude versie te kunnen draaien. Dus zomaar aanpassen in je config van mariadb 10 kan problemen opleveren met de oude versie.Hero of Time schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:55:
MariaDB luistert op elke interface en IP adres van je NAS, maar op een andere poort. Standaard is dat 3306. Bij jouw config staat 3307. Verander het in je config, of geef bij Kodi aan dat het moet verbinding maken op een andere poort dan de default.
bind-address = 0.0.0.0 staat in ieder geval goed.Pilome243 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:09:
[...]
Het pad op mijn Synology is /usr/local/mariadb10/etc/mysql/my.cnf , maar dat terzijde. Dit staat erin:
[...]
Dit gaat ver boven mijn skills en kennis, dus geen idee wat ik hierin moet zien.
Bij mij was het 127.0.0.1 en dat werkt ook niet
Staan de rechten van je database voor de user die deze mag lezen goed ?
2250 WP Zuid PVoutput
Dat is om het even. Gaat erom dat het niet 'zomaar' gaat werken met Kodi.Jelte schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:32:
[...]
dat is expres gedaan om mariadb 10 naast de oude versie te kunnen draaien. Dus zomaar aanpassen in je config van mariadb 10 kan problemen opleveren met de oude versie.
Bedankt voor de tip. Ik heb de advancesettings.xml aangepast, Kodi herstart en proberen de sources te refreshen. Dat heeft helaas geen resultaat. Advancedsettings.xml ziet er nu zo uit:Hero of Time schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:55:
<advancedsettings>
<videodatabase>
<type>mysql</type>
<port>3307</port>
<user>libreelec</user>
<pass>admin</pass>
</videodatabase>
<musicdatabase>
<type>mysql</type>
<port>3307</port>
<user>libreelec</user>
<pass>admin</pass>
</musicdatabase>
<videolibrary>
<importwatchedstate>true</importwatchedstate>
<importresumepoint>true</importresumepoint>
</videolibrary>
</advancedsettings>
Naar mijn weten wel.MdO82 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:35:
[...]
bind-address = 0.0.0.0 staat in ieder geval goed.
Bij mij was het 127.0.0.1 en dat werkt ook niet( in mijn geval dan)
Staan de rechten van je database voor de user die deze mag lezen goed ?

Je blijft in je log ook nog steeds dezelfde foutmelding zien ?Pilome243 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:05:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik heb de advancesettings.xml aangepast, Kodi herstart en proberen de sources te refreshen. Dat heeft helaas geen resultaat. Advancedsettings.xml ziet er nu zo uit:
[...]
[...]
Naar mijn weten wel.
[afbeelding]
Wat er bij username en password staat in je script klopt ook ?
2250 WP Zuid PVoutput
Ja, die heb ik dubbel gedubbelcheckt. Ik ga vanavond Emby een kans geven. Ik kom er anders niet uit.MdO82 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:39:
[...]
Je blijft in je log ook nog steeds dezelfde foutmelding zien ?
Wat er bij username en password staat in je script klopt ook ?
Ik heb een ab uit china gehaald op basis van RF. Werkt ansich vlekkeloos, maar helaas doet de terugknop niet exact wat ik had verwacht, maar opent deze een submenu. Is dat door aanpassing van een xml file o.i.d. ook aan te passen dat de terug knop ook alleen maar dat doet. Dus terug?
Die AB stuurt niets anders dan specifieke keycodes die door je OS worden verwerkt. Terug geeft blijkbaar de code voor contextmenu. Dat kan je in advancedsettings.xml aanpassen. Moet je wel eerst uitzoeken welke code er wordt gestuurd.
http://kodi.wiki/view/Add-on:Keymap_EditorMartijnAbel schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:17:
Ik heb een ab uit china gehaald op basis van RF. Werkt ansich vlekkeloos, maar helaas doet de terugknop niet exact wat ik had verwacht, maar opent deze een submenu. Is dat door aanpassing van een xml file o.i.d. ook aan te passen dat de terug knop ook alleen maar dat doet. Dus terug?
Volgens mij zou het ook met deze addon moeten lukken
Thanks, maar eens proberenZaWoot schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:21:
[...]
http://kodi.wiki/view/Add-on:Keymap_Editor
Volgens mij zou het ook met deze addon moeten lukken
Edit, even snel getest, maar krijg helaas geen key id op de terug knop. Misschien een andere suggestie om er achter te komen welk id een knop gebruik?
Thanks voor je bericht. Is er een makkelijke manier om erachter te komen welke code er uitgestuurd wordt?Hero of Time schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:45:
Die AB stuurt niets anders dan specifieke keycodes die door je OS worden verwerkt. Terug geeft blijkbaar de code voor contextmenu. Dat kan je in advancedsettings.xml aanpassen. Moet je wel eerst uitzoeken welke code er wordt gestuurd.
[ Voor 55% gewijzigd door MartijnAbel op 28-10-2017 20:25 ]
Met Linux kan het met het commando 'xev'. Er is voor Windows vast wel iets vergelijkbaars te vinden.MartijnAbel schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:20:
[...]
Thanks voor je bericht. Is er een makkelijke manier om erachter te komen welke code er uitgestuurd wordt?
Ik houd de ontwikkelingen inzake Retrospect al een tijd in de gaten.GroteBozewolf schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:52:
Er zit trouwens weer wat schot in de Retrospect zaak dankzij Arnoud Engelfriet. Deze blog van hem geeft een goed beeld van wat nu wel en niet zou mogen: https://blog.iusmentis.co...waarden-nog-wel-streamen/
Ik ben hem erg dankbaar voor de moeite die hij heeft genomen. Ik ga kijken om alles weer online te brengen op korte termijn
Helaas is de update naar aanleiding van de blog van Arnoud Engelfriet niet meer de meest recente update.
De laatste update https://www.rieter.net/content/2017/10/02/the-current-retrospect-status/ is dat RTL 4 actief de Kodi add on is gaan blokkeren en dat dit de ontwikkeling van Retrospect weer op hold heeft gezet.
Ik weet zeker dat ik namens velen spreek als ik zeg dat het wegvallen van Retrospect een grote impact zal hebben op mijn televisie genot. Ik word dan gedwongen om gebruik te maken van de veel minder gebruiksvriendelijke applicaties van de NPO en Ziggo Go.
Met dit schrijven wil ik niet alleen aandacht vragen voor het fantastische werk van GroteBozeWolf met Retrospect, maar ook kijken of we mogelijk nog iets kunnen betekenen om Retrospect online te houden.
Mede tweakers, wie is het met me eens en vindt dat GroteBozeWolf nog wat extra kudo's verdiend voor Retrospect?
GroteBozeWolf, kunnen we nog iets doen om onze geliefde add-on weer online te krijgen? :-)
Met vriendelijke groet,
Kurt Knakker
Zeer zeker, kudo's verdient ie genoeg en ik zou ook graag weer zien dat het zaakje werkt zoals het dat eens deed. Maar ja, commerciele omroep tegen, die hebben mensen en middelen waar een developer niet tegenop kan. En idd, een hele brakke app waar niemand op zit te wachten.
@GroteBozewolf Ik heb wel een idee though: if you cant beat them, join them? Ga met de omroepen zitten, bied ze aan om voor hen te werken. Pak RTL, NPO en SBS en maak een app voor ze die wel werkt. Je hebt bewezen dat je het kunt. Maak je het gewoon helemaal legaal, kun je dr nog aan verdienen ook.
@GroteBozewolf Ik heb wel een idee though: if you cant beat them, join them? Ga met de omroepen zitten, bied ze aan om voor hen te werken. Pak RTL, NPO en SBS en maak een app voor ze die wel werkt. Je hebt bewezen dat je het kunt. Maak je het gewoon helemaal legaal, kun je dr nog aan verdienen ook.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik zit er over te denken om enkel de GIT repo weer online te zetten. Zo kan een ieder zelf een laatste versie pakken, maar ben IK niet meer actief aan het verspreiden via een repository. Het voorkomt ook de versplintering van de code want dat is ook niet handig. Op basis van pull requests kunnen mensen dan bijdragen.Kurt_Knakker schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:54:
[...]
Ik houd de ontwikkelingen inzake Retrospect al een tijd in de gaten.
Helaas is de update naar aanleiding van de blog van Arnoud Engelfriet niet meer de meest recente update.
De laatste update https://www.rieter.net/content/2017/10/02/the-current-retrospect-status/ is dat RTL 4 actief de Kodi add on is gaan blokkeren en dat dit de ontwikkeling van Retrospect weer op hold heeft gezet.
Ik weet zeker dat ik namens velen spreek als ik zeg dat het wegvallen van Retrospect een grote impact zal hebben op mijn televisie genot. Ik word dan gedwongen om gebruik te maken van de veel minder gebruiksvriendelijke applicaties van de NPO en Ziggo Go.
Met dit schrijven wil ik niet alleen aandacht vragen voor het fantastische werk van GroteBozeWolf met Retrospect, maar ook kijken of we mogelijk nog iets kunnen betekenen om Retrospect online te houden.
Mede tweakers, wie is het met me eens en vindt dat GroteBozeWolf nog wat extra kudo's verdiend voor Retrospect?
GroteBozeWolf, kunnen we nog iets doen om onze geliefde add-on weer online te krijgen? :-)
Met vriendelijke groet,
Kurt Knakker
Om te gaan zitten met omroepen zou kunnen, maar dat kost tijd, maar is nu wellicht een optie. Zijn er mensen merk contacten?
EDIT: GIT is weer online: https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/. Meer info hier: https://www.rieter.net/co...urrent-retrospect-status/
[ Voor 4% gewijzigd door GroteBozewolf op 01-11-2017 21:46 ]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ik hoop dat het goedkomt met Retrospect. Zou toch een behoorlijke inbreuk op mijn huidige manier van TV kijken zijn als ik het zonder moest stellen. Ik kijk dan geen RTL4 streams enkel NPO123 en daar betaal ik belasting voor dus dat zou sowieso geen probleem mogen zijn?
'Live TV', 'recent' & 'lijst van alle programmas' lijkt nog te werken. Ik was oude afleveringen '2 voor twaalf' aan het kijken en ik kan nu alleen nog de laatste en voorlaatste aflevering afspelen lijkt het op. Maar ik kijk nu op de website van NPO en daar lijkt ook van alles te zijn veranderd: "Exclusief op NPO Start Plus", een zoveelste nieuwe betaaldienst (2,95/maand).
Kan NPO zich niet gewoon richten op het maken van content en aan ons overlaten hoe we dat afspelen. Voor commercieele zenders is het wellicht een ander verhaal, maar ik vind het toch eigenlijk te triest voor woorden dat de publieke omroep 90% van de content nu achter een betaalmuur doet. Prima om 2,95 te vragen voor een dienst maar koppel dat dan niet aan het wel of niet mogen afspelen van content. Principekwestie dit.
FF wat anders. Sinds ik ongeveer een week geleden Ubuntu waar Kodi op draait een update te hebben gegeven (kan toeval zijn) doet de Soundcloud app het niet meer
. In tegenstelling tot waar we het net over hadden doet Soundcloud juist erg hun best om developers te helpen:
"please check you app registration within Sound Cloud (Register your app) and that you have a current access token. Sound Cloud uses OAuth 2.0 so make sure the authentication token you are using has not expired".
Het is dus gewoon op te lossen lijkt me, geen idee hoe actief die devs van de Kodi app zijn alleen. Alleen een beetje jammer dat het registratie proces er ook vanuit Soundclouds kant eruit lijkt te liggen:
"SoundCloud Application Registration - Due to the high amount of requests recently received, we will no longer be processing API application requests at this time".
Als iemand een workaround weet, graag!
'Live TV', 'recent' & 'lijst van alle programmas' lijkt nog te werken. Ik was oude afleveringen '2 voor twaalf' aan het kijken en ik kan nu alleen nog de laatste en voorlaatste aflevering afspelen lijkt het op. Maar ik kijk nu op de website van NPO en daar lijkt ook van alles te zijn veranderd: "Exclusief op NPO Start Plus", een zoveelste nieuwe betaaldienst (2,95/maand).
Kan NPO zich niet gewoon richten op het maken van content en aan ons overlaten hoe we dat afspelen. Voor commercieele zenders is het wellicht een ander verhaal, maar ik vind het toch eigenlijk te triest voor woorden dat de publieke omroep 90% van de content nu achter een betaalmuur doet. Prima om 2,95 te vragen voor een dienst maar koppel dat dan niet aan het wel of niet mogen afspelen van content. Principekwestie dit.
FF wat anders. Sinds ik ongeveer een week geleden Ubuntu waar Kodi op draait een update te hebben gegeven (kan toeval zijn) doet de Soundcloud app het niet meer
"please check you app registration within Sound Cloud (Register your app) and that you have a current access token. Sound Cloud uses OAuth 2.0 so make sure the authentication token you are using has not expired".
Het is dus gewoon op te lossen lijkt me, geen idee hoe actief die devs van de Kodi app zijn alleen. Alleen een beetje jammer dat het registratie proces er ook vanuit Soundclouds kant eruit lijkt te liggen:
"SoundCloud Application Registration - Due to the high amount of requests recently received, we will no longer be processing API application requests at this time".
Als iemand een workaround weet, graag!
[ Voor 0% gewijzigd door Buntmans op 01-11-2017 22:16 . Reden: leestekens ]
Ik krijg net de melding dat je de GIT open hebt gezet, goed bezig!GroteBozewolf schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:42:
[...]
Ik zit er over te denken om enkel de GIT repo weer online te zetten. Zo kan een ieder zelf een laatste versie pakken, maar ben IK niet meer actief aan het verspreiden via een repository. Het voorkomt ook de versplintering van de code want dat is ook niet handig. Op basis van pull requests kunnen mensen dan bijdragen.
Om te gaan zitten met omroepen zou kunnen, maar dat kost tijd, maar is nu wellicht een optie. Zijn er mensen merk contacten?
EDIT: GIT is weer online: https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/. Meer info hier: https://www.rieter.net/co...urrent-retrospect-status/
Betekend dit dat de addon weer zal gaan werken zoals eerder? Dus met volledige programmering van de bestaand zenders, of ga je daar zelf niet meer de tijd en moeite in steken?
Hoe jammer het ook is: Ik ga er voorlopig zo min mogelijk tijd aan besteden. Hoe dat uitwerking gaat hebben op het kanalen aanbod weet ik nog niet. Ik hoop dat anderen door middel van pull requests wat actiever gaan bijdragen.MartijnAbel schreef op woensdag 1 november 2017 @ 23:45:
[...]
Ik krijg net de melding dat je de GIT open hebt gezet, goed bezig!
Betekend dit dat de addon weer zal gaan werken zoals eerder? Dus met volledige programmering van de bestaand zenders, of ga je daar zelf niet meer de tijd en moeite in steken?
Wel ga ik er wat dingen uit halen om eventuele discussies rondom geografisch gelimiteerde content te voorkomen. Dat zal niet iedereen waarderen, maar dat is me nu eenmaal geadviseerd. Maar daar heb ik geen haast mee.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Helder, ik snap je keuzes. Al blijft het eeuwig zonde dat de aanbieders van content zo'n kinderachtige jacht maken op dit soort dingen.GroteBozewolf schreef op donderdag 2 november 2017 @ 00:48:
[...]
Hoe jammer het ook is: Ik ga er voorlopig zo min mogelijk tijd aan besteden. Hoe dat uitwerking gaat hebben op het kanalen aanbod weet ik nog niet. Ik hoop dat anderen door middel van pull requests wat actiever gaan bijdragen.
Wel ga ik er wat dingen uit halen om eventuele discussies rondom geografisch gelimiteerde content te voorkomen. Dat zal niet iedereen waarderen, maar dat is me nu eenmaal geadviseerd. Maar daar heb ik geen haast mee.
Klein vraagje nog, over welke content hebbeb we het dan? Niet het nederlandse aanbod toch?
Volgens mij werkt alle NL content nu nog (Kijk.nl heeft zelf wat API issues). Zolang ze het zo houden dan blijft het gewoon werken. Afhankelijk van hun acties zal het blijven werken. Gaan ze bijv. streams encrypten of user agents blocken (RTL), dan houdt het snel op.MartijnAbel schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:44:
[...]
Helder, ik snap je keuzes. Al blijft het eeuwig zonde dat de aanbieders van content zo'n kinderachtige jacht maken op dit soort dingen.
Klein vraagje nog, over welke content hebbeb we het dan? Niet het nederlandse aanbod toch?
Aah heldere uitleg, dan is mij nu ook duidelijk waarom niet alle programmeringen van SBS e.d. naar voren komen. Gelukkig werkt de populair sectie welGroteBozewolf schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:32:
[...]
Volgens mij werkt alle NL content nu nog (Kijk.nl heeft zelf wat API issues). Zolang ze het zo houden dan blijft het gewoon werken. Afhankelijk van hun acties zal het blijven werken. Gaan ze bijv. streams encrypten of user agents blocken (RTL), dan houdt het snel op.
Als er mensen zijn die de API calls vinden die wel werken, dan hoor ik het graag. Maar bij mij zit de website er ook karig uit:MartijnAbel schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:40:
[...]
Aah heldere uitleg, dan is mij nu ook duidelijk waarom niet alle programmeringen van SBS e.d. naar voren komen. Gelukkig werkt de populair sectie wel

Hallo
Ik heb een probleem met mijn Kodi op een android box.
Ik heb de libraries ingesteld zodat de verschillende media wordt gescand vanaf mijn NAS.
Als dan alles voor de eerste keer gescand wordt, staat alles er netjes in
Voeg ik dan op de NAS een nieuwe aflevering toe aan een tv-show, en doe op de KODI een update van de library, dan wordt deze nieuwe aflevering niet toegevoegd in de library.
Als ik via 'Media Settings' brows naar de de nas-folder dan zie ik de nieuwe aflevering wel. En kan hem vandaar ook afspelen. Hij wordt dus niet toegevoegd aan de library.
Ik de log-file staat volgende warning
WARNING: JSONRPC: Could not parse type "Setting.Details.SettingList"
Iemand een idee?
Thx
Ik heb een probleem met mijn Kodi op een android box.
Ik heb de libraries ingesteld zodat de verschillende media wordt gescand vanaf mijn NAS.
Als dan alles voor de eerste keer gescand wordt, staat alles er netjes in
Voeg ik dan op de NAS een nieuwe aflevering toe aan een tv-show, en doe op de KODI een update van de library, dan wordt deze nieuwe aflevering niet toegevoegd in de library.
Als ik via 'Media Settings' brows naar de de nas-folder dan zie ik de nieuwe aflevering wel. En kan hem vandaar ook afspelen. Hij wordt dus niet toegevoegd aan de library.
Ik de log-file staat volgende warning
WARNING: JSONRPC: Could not parse type "Setting.Details.SettingList"
Iemand een idee?
Thx
Als een aflevering niet in je library wordt toegevoegd, is het mogelijk dat de bestandsnaam niet matched of dat de aflevering nog niet bekend is bij de scraper. Probeer 't later nog eens.
Volgens mij is dat het probleem niet, want als ik de library wis, en dan opnieuw toevoeg, dan staat de aflevering er wel bij
Tja, wat had het log erover te zeggen?
Log-file zegt niets over deze nieuw aflevering
Wel over andere series die die niet kan matchen
Wel over andere series die die niet kan matchen
Zonder een link naar een volledige debug log waar het gebeurt blijft het glazen bollen werk
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Wat fijn dat je 'm hier post ... PasteBin kapot?
Tja en die 404 naar thetvdb zegt genoeg... Was 1 regel posten (en zelf testen) genoeg geweest.DappereDodo schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:03:
Wat fijn dat je 'm hier post ... PasteBin kapot?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
sry, wist niet dat je dit via pastebin moest doen
Er zijn wat issues met de TVDB scraper. Deze zijn als het goed is inmiddels gefixed, maar zal pas in de loop van de dag (of later) in de officiele repo van Kodi zitten.
Kijk dus straks even of er een update is.
EDIT: zie hier https://github.com/xbmc/repo-scrapers/pull/58
Kijk dus straks even of er een update is.
EDIT: zie hier https://github.com/xbmc/repo-scrapers/pull/58
[ Voor 17% gewijzigd door GroteBozewolf op 09-11-2017 14:04 ]
Wil iemand mij wellicht vertellen hoe ik retrospect handmatig kan updaten ?
Ik lees op de websites dat dit kan (ook non-officiële codes) maar lees niet heel duidelijk hoe ik dit kan doen.
Ik lees op de websites dat dit kan (ook non-officiële codes) maar lees niet heel duidelijk hoe ik dit kan doen.
2250 WP Zuid PVoutput
GroteBozewolf in "[ervaringen] Kodi - deel XVI" en dan even het verhaal sinds die datum doorlezen?MdO82 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:51:
Wil iemand mij wellicht vertellen hoe ik retrospect handmatig kan updaten ?
Ik had het meeste voorbij zien komen maar het is dan even geleden en dan is het even zoeken hoe of watMAX3400 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:55:
[...]
GroteBozewolf in "[ervaringen] Kodi - deel XVI" en dan even het verhaal sinds die datum doorlezen?
Als ik de boel aan de gang krijg op libreelec ga ik ermee verder
Edit: zie dat git niet werkt op Libreelec (is ook niet te installeren) dat gaan we eens verder onderzoeken
[ Voor 11% gewijzigd door MdO82 op 09-11-2017 15:43 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Git op je eigen systeem en dan met scp oid overzetten. Klaar is @MdO82.
Waarom denk ik nou niet zo simpelHero of Time schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:07:
Git op je eigen systeem en dan met scp oid overzetten. Klaar is @MdO82.
Dat gaat natuurlijk ook werken
edit: oke nu op mijn laptop bezig, maar met het clonen van de git krijg ik telkens access denied.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| $ git clone git@bitbucket.org:basrieter/xbmc-online-tv.git Cloning into 'xbmc-online-tv'... git@bitbucket.org: Permission denied (publickey). fatal: Could not read from remote repository. Please make sure you have the correct access rights and the repository exists. |
doe ik wat verkeerd ?
[ Voor 43% gewijzigd door MdO82 op 09-11-2017 17:27 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Werkt bij mij ook niet. Maar de https link doet het wel :
code:
1
| git clone https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv.git |
Jullie kunnen ook de zip downloaden op https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/downloads/ dan "install from zip" doen in Kodi.Natsu schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:17:
[...]
Werkt bij mij ook niet. Maar de https link doet het wel :
code:
1 git clone https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv.git
Daarnaast staat hier gewoon hoe je een GIT versie installeert: https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/overview
[ Voor 13% gewijzigd door GroteBozewolf op 09-11-2017 18:31 ]
Dat had ik inderdaad gelezen.GroteBozewolf schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:30:
[...]
Jullie kunnen ook de zip downloaden op https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/downloads/ dan "install from zip" doen in Kodi.
Daarnaast staat hier gewoon hoe je een GIT versie installeert: https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/overview
Echter als ik git wil draaien op mijn raspberry met libreelec dan werkt dit niet.
Git is niet geïnstalleerd en krijg je ook niet geïnstalleerd met Libreelec.
Nu bezig via mijn laptop om het voor elkaar te krijgen
2250 WP Zuid PVoutput
Dat is dus ook niet nodig. Download gewoon even de net.rieter.xot-4.1.7alpha2.zip en installeer die via Kodi.MdO82 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:33:
[...]
Dat had ik inderdaad gelezen.
Echter als ik git wil draaien op mijn raspberry met libreelec dan werkt dit niet.
Git is niet geïnstalleerd en krijg je ook niet geïnstalleerd met Libreelec.
Nu bezig via mijn laptop om het voor elkaar te krijgen
Dank je welGroteBozewolf schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:47:
[...]
Dat is dus ook niet nodig. Download gewoon even de net.rieter.xot-4.1.7alpha2.zip en installeer die via Kodi.
Hij werkt nu weer

ik had dingen wel gelezen, maar dan komt het niet helemaal lekker binnen vandaar dat ik soms dingen dubbel of opnieuw vraag
2250 WP Zuid PVoutput
Vandaag kodi op mijn Nvidia Shield TV geïnstalleerd en ik zie wel dat ik nog een hoop te lezen en leren heb.
Nu loop ik echter vast op het onderstaane:
Ik heb een externe HDD aan deNividia gehangen en deze wordt door de Kodi gezien.
Nu wil ik echter een aantal afleveringen van een serie aan de bibliotheek hangen.
Ik heb de onderstaande stappen gedaan:
* ga naar bestandensectie
* bestanden / toevoegen video's (niet de externe HDD die ook wordt getoond!!!)
* ik blader dan naar de desbetreffende HDD
Als ik deze echter selecteer krijg ik een "connection" time out
Volg ik toch een verkeerde route??
Nu loop ik echter vast op het onderstaane:
Ik heb een externe HDD aan deNividia gehangen en deze wordt door de Kodi gezien.
Nu wil ik echter een aantal afleveringen van een serie aan de bibliotheek hangen.
Ik heb de onderstaande stappen gedaan:
* ga naar bestandensectie
* bestanden / toevoegen video's (niet de externe HDD die ook wordt getoond!!!)
* ik blader dan naar de desbetreffende HDD
Als ik deze echter selecteer krijg ik een "connection" time out
Volg ik toch een verkeerde route??
Heeft je Kodi wel verbinding met internet? Anders kan het geen informatie ophalen.
ja dat heeft hij zekerHero of Time schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:28:
Heeft je Kodi wel verbinding met internet? Anders kan het geen informatie ophalen.
En in het log, wat staat daar?
Waar kan ik dat log vinden?
Moet ik daarvoor ook nog een optie in Kodi activeren?
Hallo Tweakers,
Ik ben op dit moment in het bezit van een mede8er 400x2s.
Dit apparaat heeft altijd goed voor mij gewerkt maar wil nu graag een stapje "meer".
Zelf had ik een raspberry pi in gedachte met kodi en een hifiberry kit.
Deze pi moet dan blu ray films van 1080p afspelen op een optoma HD142X en het geluid op een Logitech Z906.
Zal dit goed werken? En blijft de kwaliteit van de films goed?
Graag hoor ik jullie tips en tricks
Ik ben op dit moment in het bezit van een mede8er 400x2s.
Dit apparaat heeft altijd goed voor mij gewerkt maar wil nu graag een stapje "meer".
Zelf had ik een raspberry pi in gedachte met kodi en een hifiberry kit.
Deze pi moet dan blu ray films van 1080p afspelen op een optoma HD142X en het geluid op een Logitech Z906.
Waarom zou de kwaliteit van je films niet goed blijven?hindrikv schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:57:
Je Kodi speler (welke dan ook) wijzigt niets aan de film bestanden.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Misschien omdat kodi op de raspberry dit niet kan verwerken?CeesKees schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:00:
[...]
Waarom zou de kwaliteit van je films niet goed blijven?
Je Kodi speler (welke dan ook) wijzigt niets aan de film bestanden.
Als je films hebt van meer dan 45 Mbps en dan nog 5.1 geluid erbij, dan zou dit mogelijk zijn toch?
Je kan met SSH naar je Kodi apparaat toe? Dan kan je in z'n config map de logs vinden. Waar precies staat op de Kodi wiki.bruce the boss schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:15:
Waar kan ik dat log vinden?
Ik weet niet hoe ik dat moet doen. Heb geprobeerd via de windows explorer of via Total commander verbinding te maken maar dat lukt niet.Hero of Time schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:22:
[...]
Je kan met SSH naar je Kodi apparaat toe? Dan kan je in z'n config map de logs vinden. Waar precies staat op de Kodi wiki.
Ik heb Kodi verwijderd en het opnieuwe geinstalleerd en opnieuwe films proberen toe te voegen maar het lukt niet. Ik heb dus een externe HDD via een USB kabel aan de Nvidia shield aangesloten. Het lukt me dus wel om dan rechtsstreeks films te kijken. Maar niet om ze aan de bibliotheek toe te voegen, Ik heb het onderstaande gedaan. Ik hoop dat het onderstaande voor zich spreekt. Pffffff dacht even snel dit op te staren
De externe HDD heet wireless maar is dus aangesloten via een USB

Je hebt een externe harddisk en je wilt een netwerk verbinding maken ?
De externe harddisk zit toch aan de shield gekoppeld ?
Je voegt ook geen video's aan je bibliotheek toe via bestandsbeheer.
Gelukkig heeft Kodi een mooie wiki waar alles uitgelegd met screenshots.
Adding video sources
De externe harddisk zit toch aan de shield gekoppeld ?
Je voegt ook geen video's aan je bibliotheek toe via bestandsbeheer.
Gelukkig heeft Kodi een mooie wiki waar alles uitgelegd met screenshots.
Adding video sources
[ Voor 47% gewijzigd door TRaSH op 14-11-2017 20:12 . Reden: wiki info ]
Ik moet dus kiezen voor "externe opslag' maar de HDD wordt dan niet gezien.
Als ik dat kies krijg ik volgens mij de Nvidia shield (/storage/emulated/0)
Of zit ik daar ook fout mee?
Als ik dat kies krijg ik volgens mij de Nvidia shield (/storage/emulated/0)
Of zit ik daar ook fout mee?
[ Voor 26% gewijzigd door bruce the boss op 14-11-2017 21:00 ]
Je hebt een externe schijf. Dat heeft niets met netwerk te maken toch? Je zit echter alsnog een netwerklocatie toe te voegen. Waarom? Als je externe HDD niet gevonden wordt, zou dat wel eens te maken kunnen hebben met het file system erop. Deze is zeker NTFS? Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar Android ondersteund dat vast niet.
Het is gelukt en het zat hem in het onderstaande:
Bedankt voor je hulp!Step 3: Then select ADD VIDEOS....Note: For Android users with devices running Android 7 & up (possibly Android 6) and attached storage, do not select ADD VIDEOS as attached storage will not display in the Browse for new shares list. Instead, select the storage which should display in FILES, or navigate to the folder you wish to add on the storage, then press C on a keyboard or long press the Enter/OK button on a remote to pull up the Context Menu and select SET CONTENT. Skip to Step 7
is er iets veranderd? "kan geen verbinding maken met externe server" als ik mijn videobibliotheek scan.
kodi, muziek doet het wel.
kodi, muziek doet het wel.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Misschien is je scraper even offline. Welke gebruik je en wat voor content is 't? Ik kan met m'n animé gewoon laten scannen zonder problemen, maar dat wordt dan ook door de AniDB scraper afgehandeld.
@copykat
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
UMS
[ Voor 100% gewijzigd door copykat op 19-11-2017 00:53 . Reden: trash hint ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
overgenomen uit log viewer for kodi:TRaSH schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:21:
@copykat
error: unable to lookup host: 'xxxxxxxs.ag'
error : run: unable to parse website
CcurlFile:: open failed with code 401 for http:api tmdb.org blabla
andere scraper zelfde effect
[ Voor 6% gewijzigd door copykat op 19-11-2017 01:00 . Reden: bsts ]
Lees het stukje in het rosé vak,
Vooral de eerste alinea.
Verder staat in de log precies wat het probleem en dat zal de redenen zijn dat de scraper niet werkt is dus zoek het daar op.
Vooral de eerste alinea.
Verder staat in de log precies wat het probleem en dat zal de redenen zijn dat de scraper niet werkt is dus zoek het daar op.
ah vermoede dit al bleef daarom wat vaag,,, ;-)TRaSH schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:39:
Lees het stukje in het rosé vak,
Vooral de eerste alinea.
(kan overigens niks vinden op kodi.tv over de status van banded...)
dit is cryptisch....TRaSH schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:39:
http://kodi.wiki/view/Official:Forum_rules/Banned_add-onscopykat schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:48:
[...]
ah vermoede dit al bleef daarom wat vaag,,, ;-)
(kan overigens niks vinden op kodi.tv over de status van banded...)
[...]
error: unable to lookup host: 'fusion.tvaddons.ag'dit is cryptisch....
Dus ga waar je die add-on vandaan hebt vragen waarom de host onbereikbaar is.
Die add-on komt trouwens niet in de standaard repo voor,
Dus daar hoef je het niet te vragen 😉
[ Voor 10% gewijzigd door TRaSH op 19-11-2017 00:56 ]
ah nu snap ik hetTRaSH schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:53:
[...]
http://kodi.wiki/view/Official:Forum_rules/Banned_add-ons
[...]
error: unable to lookup host: 'fusion.tvaddons.ag'
Dus ga waar je die add-on vandaan hebt vragen waarom de host onbereikbaar is.
eh welke mag wel?

Linken naar sites waar banned add-ons worden besproken is ook niet toegestaan. Zie o.a. de topic warning.
[ Voor 21% gewijzigd door Hero of Time op 19-11-2017 01:07 ]
Want als je het vaag houdt is het minder fout?copykat schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:48:
ah vermoede dit al bleef daarom wat vaag,,, ;-)
Voor het doel wat je voor ogen hebt? Om te bediscussiëren op tweakers? Geen enkele.[b][message=53294205,noline]copykat schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:59[/message
eh welke mag wel?
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Die niet in de wiki voorkomen of enigzins gerelateerd is met zulke add-ons.
En dat staat ook in de link van de wiki beschreven.
En dat staat ook in de link van de wiki beschreven.
ok wil je dat ik alles weg haal?Lustucru schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:02:
[...]
Want als je het vaag houdt is het minder fout?
[...]
Voor het doel wat je voor ogen hebt? Om te bediscussiëren op tweakers? Geen enkele.
@copykat, ik heb het linkje net iig weggehaald uit je post, want het wijst naar illegale content.
thanks,Hero of Time schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:08:
@copykat, ik heb het linkje net iig weggehaald uit je post, want het wijst naar illegale content.
haal de rest ook maar weg dan,
was niet de bedoeling om een vlag uit te hangen.....
edit: was meer dat ik de reden begreep. door de text op die site.
over en sluiten
[ Voor 13% gewijzigd door copykat op 19-11-2017 01:22 ]
Ik draai OpenElec op een Intel NUC.
Nu heb ik pasgeleden OpenElec naar de laatste versie gebracht, maar nu Indexeert KODI mijn medialocaties niet meer.
Alles is wel te benaderen, ik kan de bestanden die al geindexeerd waren gewoon afspelen, maar nieuwe bestanden worden niet meer gevonden. Het opnieuw mappen en instellen van de betreffende locaties heeft niet geholpen.
Weet een van jullie wat ik kan doen om dit weer te laten gebeuren?
Nu heb ik pasgeleden OpenElec naar de laatste versie gebracht, maar nu Indexeert KODI mijn medialocaties niet meer.
Alles is wel te benaderen, ik kan de bestanden die al geindexeerd waren gewoon afspelen, maar nieuwe bestanden worden niet meer gevonden. Het opnieuw mappen en instellen van de betreffende locaties heeft niet geholpen.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik zag pas geleden een aantal add-on updates die betrekking hadden op de scrapers. Heb je de laatste updates geïnstalleerd?CeesKees schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:20:
[...]
Welke scraper gebruik je en hoe staat die ingesteld?
Staan er errors in de debug log? Plaats eventueel de log op pastebin en vervolgens hier de link naar je log.
Dank voor je antwoord. Als scraper gebruik ik TMDB en TVDB. Ik zal eens moeten kijken of hier ook een update voor is, goede tip._Vincent_ schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:58:
[...]
Ik zag pas geleden een aantal add-on updates die betrekking hadden op de scrapers. Heb je de laatste updates geïnstalleerd?
Welke scraper gebruik je en hoe staat die ingesteld?
Staan er errors in de debug log? Plaats eventueel de log op pastebin en vervolgens hier de link naar je log.
Log ga ik ook nakijken of ik dit kan terugvinden.
Ik kom hier op terug!
Hallo,
Ik zit met het onderstaande “probleem”:
Ik heb een ISO bestand van een concert die ik graag in een categorie wil plaatsen maar dit wil maar niet lukken. Ik maak gebruik van de skin TITAN (maar dat zal over het principe van werken niet uitmaken) en ik wil dit koppelen aan de categorie “muziekvideo’s” maar als ik dat doe dan wordt deze daar niet bij getoond.
Als ik de procedure volg dan koppel ik het bestand aan de categorie muziekvideo's.
Bij de optie "kies informatieleverancier" kan ik kiezen uit twee opties:
* local information only (local information only pseudo-scraper
* theaudiodb.com Muziekvideo-scraper
Welke ik kies maakt niet uit want het lukt me niet om de video bij deze categorie zichtbaar te maken.
Als ik hem toevoeg aan de categorie speelfilms dan lukt het wil maar daar wil ik hem niet hebben.
Ik heb het ISO bestand al eens uitgepakt naar o.a. Video TS bestanden maar dat geeft hetzelfde resultaat.
Het moet toch mogelijk zijn om een aparte categorie aan te maken waarin ik concerten plaats? Moet ik dan een nieuwe categorie aanmaken met dezelfde instellingen als “films” maar die noem ik dan anders?
Ik kom er maar niet uit
Ik heb een ISO bestand van een concert die ik graag in een categorie wil plaatsen maar dit wil maar niet lukken. Ik maak gebruik van de skin TITAN (maar dat zal over het principe van werken niet uitmaken) en ik wil dit koppelen aan de categorie “muziekvideo’s” maar als ik dat doe dan wordt deze daar niet bij getoond.
Als ik de procedure volg dan koppel ik het bestand aan de categorie muziekvideo's.
Welke ik kies maakt niet uit want het lukt me niet om de video bij deze categorie zichtbaar te maken.
Als ik hem toevoeg aan de categorie speelfilms dan lukt het wil maar daar wil ik hem niet hebben.
Ik heb het ISO bestand al eens uitgepakt naar o.a. Video TS bestanden maar dat geeft hetzelfde resultaat.
Het moet toch mogelijk zijn om een aparte categorie aan te maken waarin ik concerten plaats? Moet ik dan een nieuwe categorie aanmaken met dezelfde instellingen als “films” maar die noem ik dan anders?
Ik kom er maar niet uit
Ik gebruikt(e) www.themoviedb.org voor Music-videos als bron, en wat daar niet beschikbaar was maakte ik daar zelf aan om het binnen Kodi goed ge-scraped te krijgen.bruce the boss schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:43:
Hallo,
Ik kom er maar niet uit
https://kodi.tv/addon/tv-information/movie-database
Ik gebruik desbetreffende skin zelf niet maar in mijn ervaring wordt een menu-item pas aangemaakt indien er ook herkenbaar media beschikbaar is binnen de bron. Dus als media niet herkenbaar gescraped kan worden, komt het soms ook niet tevoorschijn binnen de gekozen media-groep (muziek-video's in dit geval).
Kijk eens of er op https://www.themoviedb.org/ wel info tevoorschijn komt over je media?
Testing, one, two ...
Bedankt voor je snelle reactie maar het probleem is dat indien ik het bestand onder films aanmaak de bestanden wel worden herkend. In dit geval door de scrapper van TMDB.
Indien ik de categorie "muziek videos" gebruik heb ik niet de keuze om de scrapper van TMDB te gebruiken maar alleen de twee onderstaande opties:
Ik bedenk nu dat het misschien is opgelost als ik TMDB hieraan toevoeg?
Dat het komt doordat "theaudiodb.com Muziekvideo-scraper" deze video niet kent?
Vanavond eens uitzoeken hoe ik een scrapper kan toevoegen.
Indien ik de categorie "muziek videos" gebruik heb ik niet de keuze om de scrapper van TMDB te gebruiken maar alleen de twee onderstaande opties:
Ik heb sinds kort een Pi 3 met libreelec geinstalleerd.
Nu vind ik het artwork nogal groot op een 1920 x 1080 resolutie, ik krijg maar 2 rijen met 4 1/2 poster te zien.
Is dit aan te passen?
Ik heb elke settings knop al uitgebreid bekeken en op advanced/expert gezet, ook heb ik bij system settings de resolutie op 1920x1080 en gui resolution limit op unlimited.
Ik gebruik de standaard skin.
Nu vind ik het artwork nogal groot op een 1920 x 1080 resolutie, ik krijg maar 2 rijen met 4 1/2 poster te zien.
Is dit aan te passen?
Ik heb elke settings knop al uitgebreid bekeken en op advanced/expert gezet, ook heb ik bij system settings de resolutie op 1920x1080 en gui resolution limit op unlimited.
Ik zie dat ik de standaard-scraper voor Muziek-video's niet kan wijzigen in Kodi 17.x, het is of local of theaudiodb. Er wordt wel een optie gegeven om een dienst toe te voegen maar dan komt enkel theaudiodb als mogelijkheid tevoorschijn, hoewel themoviedb wel als informatiedienst geïnstalleerd is bij mij. Dus het installeren van themoviedb als addon is niet direct een optie als simpele oplossing.bruce the boss schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:31:
Bedankt voor je snelle reactie maar het probleem is dat indien ik het bestand onder films aanmaak de bestanden wel worden herkend. In dit geval door de scrapper van TMDB.
Testing, one, two ...
@bruce the boss
Waarom maak je niet gebruik van een smartplaylist of videonodes.
Zo heb ik bv tekenfilms/cartoons gescheiden van de gewone films.
Het werkt het makkelijkst als je ze in een aparte folder zet.
Zo heb ik bv het volgende in gebruik
Voor de gewone films
en voor de tekenfilms
En die heb ik dan apart toegevoegd als een entry op mijn homescreen.
Dit zou je dus ook met je muziekvideo's kunnen doen.
Voor de gewone films
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?> <smartplaylist type="movies"> <name>MOVIES</name> <match>all</match> <rule field="path" operator="doesnotcontain"> <value>nfs://192.168.xxx.xxx/tekenfilms/</value> </rule> <order direction="ascending">sorttitle</order> </smartplaylist> |
en voor de tekenfilms
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?> <smartplaylist type="movies"> <name>CARTOONS</name> <match>all</match> <rule field="path" operator="contains"> <value>nfs://192.168.xxx.xxx/tekenfilms/</value> </rule> <order direction="ascending">sorttitle</order> </smartplaylist> |
Je kan 't niet onder Instellingen vinden. Je moet de plek openen waar je die weergave hebt en dan met de rechter pijltjestoets breng je een extra menu naar voren en kan je de weergave aanpassen.jbbrans schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:33:
Ik heb sinds kort een Pi 3 met libreelec geinstalleerd.
Is dit aan te passen?
Bij movies heb je 'tekenfilms'. Volgens mij bedoel je daar iets als 'movies'?TRaSH schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:33:
@bruce the boss
Voor de gewone films
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?> <smartplaylist type="movies"> <name>MOVIES</name> <match>all</match> <rule field="path" operator="doesnotcontain"> <value>nfs://192.168.xxx.xxx/tekenfilms/</value> </rule> <order direction="ascending">sorttitle</order> </smartplaylist>
en voor de tekenfilms
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?> <smartplaylist type="movies"> <name>CARTOONS</name> <match>all</match> <rule field="path" operator="contains"> <value>nfs://192.168.xxx.xxx/tekenfilms/</value> </rule> <order direction="ascending">sorttitle</order> </smartplaylist>
code:
1
| <value>nfs://192.168.xxx.xxx/tekenfilms/</value> |
Edit: ow wacht, er staan een 'doesnotcontain' regel boven

Wat ik me nog wel afvraag, moet je deze bronnen dan alsnog als sources toevoegen, of is een deeze xml file voldoende?
Voor mensen die, net als ik niet zoveel ervaring hebben met smartplaylists, is hier meer info smartplaylists te vinden.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Als je een locale .nfo file maakt, kan je daarin aangeven dat het een music video is met de tags <musicvideo></musicvideo>.bruce the boss schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:43:
Hallo,
Ik kom er maar niet uit
Plak er bovendien de URL in van de informatie van bijvoorbeeld https://www.themoviedb.org/, (ik begrijp dat de informatie over jouw specifieke muziekvideo daar wel op staat?) en het zou juist gescraped moeten worden!
[ Voor 3% gewijzigd door _Vincent_ op 23-11-2017 11:33 ]
Je voegt je muziek path toe bij je films.alesandro_46 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:11:
[...]
Wat ik me nog wel afvraag, moet je deze bronnen dan alsnog als sources toevoegen, of is een deeze xml file voldoende?
Aangezien je zegt dat de scraper die je gebruikt voor je films werkt.
Zelf ben ik geen fan van zelf nfo's maken.
Waarom handmatig als het met een playlist automatisch gaat.
Enigste wat jij moet doen is zorgen dat je media in de juiste folders gaat.
Zijn er hier Windows 10-gebruikers bij wie Kodi geen refresh rate meer kan aanpassen (van 60 Hz naar 24 Hz bijv.) sinds de Fall Creators Update? Hier probeert Kodi het wel, maar het scherm wordt zwart en blijft zwart.
Ik heb Kodi en de videodrivers beide opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt helaas niet. Windows opnieuw installeren zou kunnen, maar liever niet, dus een laatste redmiddel. Op het Kodi-forum zijn er ook veel gebruikers met hetzelfde probleem. De workaround die daar genoemd wordt (Kodi in non-windowed modus draaien) werkt op mijn systeem helaas niet.
Iemand?
Ik heb Kodi en de videodrivers beide opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt helaas niet. Windows opnieuw installeren zou kunnen, maar liever niet, dus een laatste redmiddel. Op het Kodi-forum zijn er ook veel gebruikers met hetzelfde probleem. De workaround die daar genoemd wordt (Kodi in non-windowed modus draaien) werkt op mijn systeem helaas niet.
Iemand?
Een AMD APU uit 2013. De laatste drivers zijn uit 2015 (en die heb ik al geherinstalleerd). Maar op het Kodi-forum zie ik ook threads van mensen met Intel iGPU's met hetzelfde probleem. Ik geloof dat er maar anderhalve Windows-developer is in het Kodi-team en die heeft ook meer te doen, dus daar verwacht ik niet al teveel van. Mijn hoop is nu natuurlijk dat Tweakers slimmer zijn dan ikzelf.
Tja? Ik merk op dat ik met een Kaby Lake setup met allerlaatste OS en driver updates geen problemen ervaar met refreshrate switchen. Aangesloten via HDMI 1.4 of Displayport>HDMI 2.0x bij gebruik van de speciale Kodi 17.5 3D build.Het Leoh-Paard schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:52:
Een AMD APU uit 2013. De laatste drivers zijn uit 2015 (en die heb ik al geherinstalleerd). Maar op het Kodi-forum zie ik ook threads van mensen met Intel iGPU's met hetzelfde probleem. Ik geloof dat er maar anderhalve Windows-developer is in het Kodi-team en die heeft ook meer te doen, dus daar verwacht ik niet al teveel van. Mijn hoop is nu natuurlijk dat Tweakers slimmer zijn dan ikzelf.
Testing, one, two ...
Het antwoord is dus nee? Geen fatsoenlijke manier meer om uitzending gemist te kijken via kodi?Hero of Time schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:45:
In geval van een smart TV, via de app daar. Anders via je provider de mogelijkheden van uitzending gemist gebruiken vanuit de TV gids. Tenzij het om een programma gaat dat al wat langer geleden op TV is geweest.
Want de app van de TV werkt ook niet helemaal lekker vind ik. Wellicht toch maar een chromecast kopen
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Mijn kodi (nieuwste) reset steeds de instellingen op mint ubuntum, weet iemand waar het aan kan liggen?
Verstand van 'Alles' van 'Niets'
Mint Ubuntum? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Maar kijk eens of je Kodi map wel beschrijfbaar is en/of elke keer gereset wordt.
Ik ben begonnen met het maken van een smartplaylist en doe dat op basis van deze omschrijving.TRaSH schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:33:
@bruce the boss
Voor de gewone films
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?> <smartplaylist type="movies"> <name>MOVIES</name> <match>all</match> <rule field="path" operator="doesnotcontain"> <value>nfs://192.168.xxx.xxx/tekenfilms/</value> </rule> <order direction="ascending">sorttitle</order> </smartplaylist>
en voor de tekenfilms
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?> <smartplaylist type="movies"> <name>CARTOONS</name> <match>all</match> <rule field="path" operator="contains"> <value>nfs://192.168.xxx.xxx/tekenfilms/</value> </rule> <order direction="ascending">sorttitle</order> </smartplaylist>
Nu heb ik echter een smartlist aangemaakt maar wat dan?
Ik kan de smartlist terugvinden (via Kodi) maar daarin staat dus geen verwijzing naar het bestand.
Is het nu de bedoeling dat ik dat ga bewerken?
En waar staat dit bestand dan?
Moet nog even opgang komen hoor
Goed lezen in http://kodi.wiki/view/sma..._of_a_smart_playlist_file
- XML file aanmaken in je userdata directory met extensie XSP
- De values in de XML bepalen "wat" er wordt afgespeeld; er staan meerdere pagina's met filters/values vermeld
Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.