Je zou gebruik kunnen maken van Media Stubs. Als je dan bij message een bericht zet op welke schijf de betreffende film of serie staat, kan je die er gemakkelijk bij pakken.Politoer schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:42:
Ik kan in de wiki en dit forum niet vinden hoe ik in kodi om kan gaan met content dat opgeslagen is op diverse losse HDD's. Ik heb op dit moment kodi op diverse PC's in mijn netwerk en op een mediaplayer geïnstalleerd. Daarbij gebruiken ze een centrale database die op een server (Synology) is opgeslagen.
Veel films, series, muziek en foto's staan op de server, maar ik heb ook veel films en series op losse harde schijven staan. Die zijn niet standaard in het netwerk opgenomen. Ik zoek een manier om de content in kodi in te lezen (dat is natuurlijk niet moeilijk), maar wel zodanig dat ik bij een keuze voor bijvoorbeeld een film in de database kan zien op welke harde schijf de film staat zodat ik die HDD via USB of een swappable drive kan aansluiten en de film afspelen. Is dit mogelijk? Waar kan ik daar informatie over vinden?
@_Vincent_ Ik heb even naar de info op die link gekeken en ik denk dat dat inderdaad een goede manier kan zijn. Bedankt voor de tip. Ik heb daar denk ik over heen gelezen omdat het woord "stubs" me niets zei._Vincent_ schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:43:
[...]
Je zou gebruik kunnen maken van Media Stubs. Als je dan bij message een bericht zet op welke schijf de betreffende film of serie staat, kan je die er gemakkelijk bij pakken.
Het was vanmorgen even een slechte start in huis toen de RTL-XL addon met Brandweerman Sam niet beschikbaar was . De teleurstelling was groot
Ja de RTL XL addon van Bas M is er mee opgehouden.Djeen84 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:20:
Het was vanmorgen even een slechte start in huis toen de RTL-XL addon met Brandweerman Sam niet beschikbaar was . De teleurstelling was groot
Jammer, want ik zou best die addon willen, en dan met RTL account bijvoorbeeld.
Nu moet het moeilijk moeilijk met casten...
Bij nader inzien krijg ik dit niet goed aan de praat._Vincent_ schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:43:
[...]
Je zou gebruik kunnen maken van Media Stubs. Als je dan bij message een bericht zet op welke schijf de betreffende film of serie staat, kan je die er gemakkelijk bij pakken.
Ik heb een harde schijf met films in een hotswappable drive in mijn pc gedaan. Hierin staat een hoofddirectory "Films", met daarin per film een map. Bijv. "2 Fast 2 Furious". In deze laatste map staat een bluray versie van deze film (niet als iso file). In deze map heb ik het tekstbestandje "2 Fast 2 Furious.Bluray. disc" geplaatst.De inhoud van dat bestandje luidt:
<discstub>
<title>2 Fast 2 Furious</title>
<message>Film2 HDD</message>
</discstub>
Als ik kodi zijn video library laat bijwerken door de hoofddirectory Films van deze harde schijf te laten scannen, komen alle films netjes in de bibliotheek te staan. Als ik vervolgens de film 2 Fast 2 Furious start, verschijnt er geen melding dat ik Film2 HDD moet plaatsen of iets van die strekking.
Overigens zijn alle kodi installaties zo ingericht dat ze een centrale database (mysql) op mijn Synology server bijwerken en gebruiken.
Wat doe ik verkeerd?.
[ Voor 0% gewijzigd door Politoer op 07-09-2017 12:50 . Reden: typefout ]
Misschien dat iemand het hier weet maar in het verleden had ik een mooie addon waarin ik zelf geselecteerde YouTube subscriptions kon toevoegen alsof ze in een soort library zitten en periodiek gecheked werden op nieuwe items.
Ze staan dus niet tussen je reguliere library van series/movies maar apart. Ik kon er dan een menu item van maken en had zo toegang hiertoe maar kan de betreffende addon niet meer vinden.
/edit:
Voor mijn gevoel is het niet deze addon maar was het iets anders: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=246110
Ik kan het ook helemaal mis hebben en dat het toch die addon was maar kan er niet opkomen op moment.
Ze staan dus niet tussen je reguliere library van series/movies maar apart. Ik kon er dan een menu item van maken en had zo toegang hiertoe maar kan de betreffende addon niet meer vinden.
/edit:
Voor mijn gevoel is het niet deze addon maar was het iets anders: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=246110
Ik kan het ook helemaal mis hebben en dat het toch die addon was maar kan er niet opkomen op moment.
[ Voor 21% gewijzigd door schumi2004 op 07-09-2017 13:59 ]
Weet je zeker dat het een add-on was en niet een of andere functie in je skin? Volgens mij kan je met de YT add-on namelijk ook gewoon subscriptions toevoegen. Die zou je dan met de skin kunnen laten checken voor nieuwe items.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Media stubs
Ik heb inmiddels wat meer uitgeprobeerd. In de directory met een andere film heb ik een eveneens een *.disc bestand geplaatst in deze directory staat een mts filmbestand.
Als ik kodi zijn bibliotheek heb laten bijwerken, laat kodi als ik deze film wil starten wel een mededeling zien. Namelijk de naam van de film en de harde schijf waarop deze staat. Er verschijnt dan tevens een menuutje waarin kodi vraagt om de volgende schijf in te voeren met vermelding van naam film en naam harde schijf (zoals opgenomen in stub-bestandje). Ik kan dan kiezen voor open/dicht en afspelen. Dat laatste is niet actief. Kodi veronderstelt dat er een optische schijf wordt ingevoerd, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kan het filmbestand zo niet afspelen. Schel ik de harde schijf uit, dan geeft kodi de melding dat het bestand niet meer aanwezig is. Ik weet nu dus meer, maar het werkt evenmin.
Kodi ziet het stub-bestandje overigens niet een een filmmap waarin een bluray rip staat met alle daarbij behorende mappen met bestanden.
Aanvullend denk ik dat ik iets moet regelen met de centrale database van kodi op mijn server (mysql), maar geen idee hoe. Kan daar niets over vinden.
Wie o wie weet meer.
Ik heb inmiddels wat meer uitgeprobeerd. In de directory met een andere film heb ik een eveneens een *.disc bestand geplaatst in deze directory staat een mts filmbestand.
Als ik kodi zijn bibliotheek heb laten bijwerken, laat kodi als ik deze film wil starten wel een mededeling zien. Namelijk de naam van de film en de harde schijf waarop deze staat. Er verschijnt dan tevens een menuutje waarin kodi vraagt om de volgende schijf in te voeren met vermelding van naam film en naam harde schijf (zoals opgenomen in stub-bestandje). Ik kan dan kiezen voor open/dicht en afspelen. Dat laatste is niet actief. Kodi veronderstelt dat er een optische schijf wordt ingevoerd, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kan het filmbestand zo niet afspelen. Schel ik de harde schijf uit, dan geeft kodi de melding dat het bestand niet meer aanwezig is. Ik weet nu dus meer, maar het werkt evenmin.
Kodi ziet het stub-bestandje overigens niet een een filmmap waarin een bluray rip staat met alle daarbij behorende mappen met bestanden.
Aanvullend denk ik dat ik iets moet regelen met de centrale database van kodi op mijn server (mysql), maar geen idee hoe. Kan daar niets over vinden.
Wie o wie weet meer.
[ Voor 0% gewijzigd door Politoer op 09-09-2017 20:29 . Reden: typefouten ]
Wat gebruiken jullie als instelling bij Kodi als je een soundbar hebt? Ik heb een YSP 5600 dat Atmos aankan van geluid en heb daarom gezegd dat ik een 7.1 setup heb. Uiteraard klopt dit niet volledig gezien deze soundbar 7.1.2 heeft in theorie.
[ Voor 2% gewijzigd door Sphinkx op 07-09-2017 18:28 . Reden: typo ]
Begin nu ook te twijfelen. Ik ga even wat proberen.Hero of Time schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:27:
Weet je zeker dat het een add-on was en niet een of andere functie in je skin? Volgens mij kan je met de YT add-on namelijk ook gewoon subscriptions toevoegen. Die zou je dan met de skin kunnen laten checken voor nieuwe items.
Beetje net als de bose 3.2.1 set idee,Sphinkx schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:41:
Wat gebruiken jullie als instelling bij Kodi als je een soundbar hebt? Ik heb een YSP 5600 dat Atmos aankan van geluid en heb daarom gezegd dat ik een 7.1 setup heb. Uiteraard klopt dit niet volledig gezien deze soundbar 7.1.2 heeft in theorie.
als of je met alleen front speakers surround geluid kan creëren,
Misschien voor de mensen die nog nooit het echte werk hebben gehoord.
De meeste gebruiken voor een soundbar 2.0 of 2.1 als men een subwoofer heeft.
Staat er niks in de handleiding van de soundsbar wat je moet instellen als je een externe speler gebruikt (zou dus ook een blu-ray speler kunnen zijn).
Hoor je zelf verschil als je hem op 2.0 of 7.1 set ?
moet je natuurlijk wel media hebben dat dat ook ondersteund.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
iemand die me kan helpen waarom geen 1 add-on op mijn smartphone werkt?
Niks wordt er afgespeeld en er komen geen logs binnen. Je probeert iets te beginnen en dan sluit het zonder enig informatie....
beetje irrietant..
Niks wordt er afgespeeld en er komen geen logs binnen. Je probeert iets te beginnen en dan sluit het zonder enig informatie....
beetje irrietant..
En over wat voor addons hebben we het dan want ik vermoed addons waar je hier iig geen support voor gaat krijgentheduke1989 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:25:
iemand die me kan helpen waarom geen 1 add-on op mijn smartphone werkt?
beetje irrietant..
Gebruik je sound-passthrough? Zo ja, zet dan eens de settings van Kodi op 2.0 & passthrough en test het eens.Sphinkx schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:41:
...heb daarom gezegd dat ik een 7.1 setup heb...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Alle add-ons van kodi..schumi2004 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:55:
[...]
En over wat voor addons hebben we het dan want ik vermoed addons waar je hier iig geen support voor gaat krijgen
Ik probeer wat maar er gebeurd niks.
Ook wanneer ik de kodi app verwijder paar keer zelfde issue.
Ik gebruik xiaomi redmi 3s prime
Dat is niet specifiek genoeg en aan toestel informatie heb ik niet zoveel.theduke1989 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:29:
[...]
Alle add-ons van kodi..
Ik probeer wat maar er gebeurd niks.
Ook wanneer ik de kodi app verwijder paar keer zelfde issue.
Ik gebruik xiaomi redmi 3s prime
Enable maar eens debugging in Kodi en test 1 specifieke addon en upload je debug log maar eens hier.
/edit:
Daarnaast de combinatie addons en streaming doen bij mij al wat belletjes rinkelen.
Probeer anders eens YouTube, dat is een addon waarvan ik zeker weet dat deze legaal is!
[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 08-09-2017 09:33 ]
Ik gebruik sound passthrough en heb mijn settings op 7.1 gezet. Zal het eens testen op 2.1 ook gezien ik een SVS subwoofer heb.MAX3400 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:58:
[...]
Gebruik je sound-passthrough? Zo ja, zet dan eens de settings van Kodi op 2.0 & passthrough en test het eens.
Soundbar komt beste uit de test wat betreft surround. Het zal idd niet hetzelfde zijn als mijn 7.1 set dat ik vroeger had maar gezien een verhuis en onmogelijkheid om alle boxen te plaatsen in mijn huidige ruimte heb ik een downgrade naar soundbar gedaan. Mijn subwoofer (SVS) heb ik wel nog dus ga zoals hierboven al aangehaald eens testen op 2.1. Voldoende media aanwezig met Atmos tracksTRaSH schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:16:
[...]
Beetje net als de bose 3.2.1 set idee,
als of je met alleen front speakers surround geluid kan creëren,
Misschien voor de mensen die nog nooit het echte werk hebben gehoord.
De meeste gebruiken voor een soundbar 2.0 of 2.1 als men een subwoofer heeft.
Staat er niks in de handleiding van de soundsbar wat je moet instellen als je een externe speler gebruikt (zou dus ook een blu-ray speler kunnen zijn).
Hoor je zelf verschil als je hem op 2.0 of 7.1 set ?
moet je natuurlijk wel media hebben dat dat ook ondersteund.
Bedankt voor de tips beide
Niks werkt, geen content lege pagina's op alles. Discovery channel en andere allemaal werken niet.schumi2004 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:31:
[...]
Dat is niet specifiek genoeg en aan toestel informatie heb ik niet zoveel.
Enable maar eens debugging in Kodi en test 1 specifieke addon en upload je debug log maar eens hier.
/edit:
Daarnaast de combinatie addons en streaming doen bij mij al wat belletjes rinkelen.
Probeer anders eens YouTube, dat is een addon waarvan ik zeker weet dat deze legaal is!
Ik neem aan dat je begrijpt dat ik met "Niks werkt" en "allemaal werken niet." niets kan?theduke1989 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:45:
[...]
Niks werkt, geen content lege pagina's op alles. Discovery channel en andere allemaal werken niet.
En mijn glazenbol is ook nog eens stuk!
Ik hoop dat je wel kunt lezen ;theduke1989 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:45:
[...]
Niks werkt, geen content lege pagina's op alles. Discovery channel en andere allemaal werken niet.
Dat is niet specifiek genoeg en aan toestel informatie heb ik niet zoveel.
Dat is het punt juist, omdat ik niks kan zien en alles maakt het ook geen debuglog.
Er staat namelijk niks in, gebruik ES FILE MANAGER PRO (WITHOUT ADS).
- Er staat bovenin waar de debuglog geplaatst is, maar wanneer je er naar toe gaat gebeurd er niks. Lege pagina's (empty)
Wat heb ik al gedaan.
1. Aantal keer Kodi opnieuw geinstalleerd - heeft niet gewerkt.
2. Proberen telkens te refreshen - heeft niet gewerkt.
3. Debuglog geopend - heeft geen impact (blanko pagina)
4. meerdere add-ons geprobeerd - heeft niet gewerkt.
Mijn device:
- Xiaomi Redmi 3S Prime
- Er staat bovenin waar de debuglog geplaatst is, maar wanneer je er naar toe gaat gebeurd er niks. Lege pagina's (empty)
Wat heb ik al gedaan.
Mijn device:
- Xiaomi Redmi 3S Prime
[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 08-09-2017 10:26 ]
Weet niet wat jij gedaan heb maar ik heb het zelf maar eens geïnstalleerd op mijn Oneplus5 (Waarom geen idee eigenlijk) en bestanden worden gewoon netjes aangemaakt!theduke1989 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:25:
Dat is het punt juist, omdat ik niks kan zien en alles maakt het ook geen debuglog.
Wat heb ik al gedaan.
Mijn device:
- Xiaomi Redmi 3S Prime
Daarnaast blijf je nog steeds heel wazig over welke addons het nu precies gaat. dus voor nu is dit waar je het mee kunt doen van mijn kant uit
http://kodi.wiki/view/Log_file/Advanced#Enable_debugging
http://kodi.wiki/view/Log_file/Advanced#Location

Ongetwijfeld dat ik de laatste tijd iets gemist heb maar; ik draai vooralsnog Krypton 17.4 met Estuary Mod skin. Nou valt het me op (sinds zaterdag want nieuewe TV) dat het erop lijkt dat de skin-gradients niet geschikt zijn voor 4K?
In ieder geval het opstart-scherm en een stock achtergrondje lijken niet netjes te sizen tijdens het upscalen naar 4K waardoor ik duidelijk pixels zie ipv een smooth overgang.
Zijn er al native 4K skins voor Krypton of wordt het wachten op Leia hiervoor?
In ieder geval het opstart-scherm en een stock achtergrondje lijken niet netjes te sizen tijdens het upscalen naar 4K waardoor ik duidelijk pixels zie ipv een smooth overgang.
Zijn er al native 4K skins voor Krypton of wordt het wachten op Leia hiervoor?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik geloof dat kodi nog geen backgrounds of menustructuur in 4k ondersteunt. Tenminste dat was zo toen kodi 17 uitkwam. Volgens mij komt dat met Leia / 18.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Je kan toch zelf een achtergrond instellen bij skins? Wat weerhoud je er dan van om een 4k wallpaper te selecteren?
Nu het algemeen beschikbaar is, is het misschien wel leuk om te melden dat de plexpass controle nooit serverside geimplementeerd is geweest. Met een verandering van twee regels code kon je de plugin gewoon gebruikenRivanov schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 20:17:
Plex for Kodi is vanaf nu voor iedereen beschikbaar! Voorheen was het enkel voor Plex Pass Users.
Hoef ik tenminste geen PlexKodiConnect meer te gebruiken!
Edit: dat is denk ik ook precies what hier gebeurde: https://torrentfreak.com/...s-quickly-averted-170831/
[ Voor 13% gewijzigd door kibje op 12-09-2017 10:24 ]
Lid van Team Kodi sinds 2013
Werkt weer maar dan wel deze: https://github.com/mvanlaar/plugin.video.rtlxl/tree/patch-1albino71 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:22:
[...]
Ja de RTL XL addon van Bas M is er mee opgehouden.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Hmm, alleen een te oude useragent was de boosdoener...valt weer mee.Lief Adje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:48:
[...]
Werkt weer maar dan wel deze: https://github.com/mvanlaar/plugin.video.rtlxl/tree/patch-1
Thx!
Ik zit met een dingetje waar hier misschien iemand wel iets van weet.
Vandaag viel me op dat jump to time met numerieke toetsen niet meer werkt, Time Skipping zoals Kodi dat noemt.
Niet Additive skipping dus.
De normale logging zegt ook niets maar zodra ik debug enable werkt jump to time ineens wel
Iemand dat wel eens gezien?
Vandaag viel me op dat jump to time met numerieke toetsen niet meer werkt, Time Skipping zoals Kodi dat noemt.
De normale logging zegt ook niets maar zodra ik debug enable werkt jump to time ineens wel

Lief Adje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:48:
[...]
Werkt weer maar dan wel deze: https://github.com/mvanlaar/plugin.video.rtlxl/tree/patch-1
Ik probeer het via Putty, maar kom er niet bij
Iemand een tip
2250 WP Zuid PVoutput
Hoe bedoel je? Wat wil je doen en wat doe je?MdO82 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:48:
[...]
Hoe kan ik dit het beste wijzigen ?
Ik probeer het via Putty, maar kom er niet bij
Iemand een tip
Ik zag op github dat ik een bestand aan moest passen om de rtlxl-addon weer te kunnen gebruiken, maar ik weet even niet meer hoe ik in moet loggen met ftp.Hero of Time schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:14:
[...]
Hoe bedoel je? Wat wil je doen en wat doe je?
Ik heb libreelec op mijn Raspberry draaien en probeer verbinding te maken via ftp en krijg telkens de remote server refushed the connection.
Ik dacht mijn juiste login gegevens te gebruiken
2250 WP Zuid PVoutput
Ja, maar er draait geen FTP. Je moet SFTP, WinSCP bijvoorbeeld, gebruiken. Poort 21 staat potdicht tenzij je zelf een FTP service hebt geïnstalleerd.
SCPHero of Time schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:34:
Ja, maar er draait geen FTP. Je moet SFTP, WinSCP bijvoorbeeld, gebruiken. Poort 21 staat potdicht tenzij je zelf een FTP service hebt geïnstalleerd.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Nope, geen last van. Ik gebruik de laatste versie van libreelec.schumi2004 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:40:
Ik zit met een dingetje waar hier misschien iemand wel iets van weet.
De normale logging zegt ook niets maar zodra ik debug enable werkt jump to time ineens wel![]()
![]()
Ik draai ook libreelec (had ik er ff bij moeten zeggen).DappereDodo schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:03:
[...]
Nope, geen last van. Ik gebruik de laatste versie van libreelec.
Denk dat ik maar even een reset van Kodi settings doe, backup is zo terug gezet. Zou ook zomaar de Harmony remote kunnen zijn maar denk van niet omdat IR receiver wel reageert.
Dank voor checken iig
Even een Retrospect update tussendoor: er zit wat schot in de zaak (en juridisch advies) en ik hoop alles binnenkort weer online te kunnen zetten.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Dat is het commando, niet het protocol.
Hero of Time schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:33:
[...]
Dat is het commando, niet het protocol.
Wikipedia: Secure copy"SCP" commonly refers to both the Secure Copy Protocol and the program itself.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Leuk, maar het echte protocol dat gebruikt wordt voor de transfer is SSH. SCP, of beter SFTP, is een uitbreiding erop, geen op zichzelf staand protocol.
Weet iemand hoe ik Studio Brussel (radio) tegenwoordig via Kodi nog kan luisteren?
Vroeger werkte dit perfect met de officiele Radio addon, maar tegenwoordig werkt het niet meer.
Als ik het via "mijn zenders" probeer af te spelen, dan speelt Kodi een andere zender en als ik de zender probeer te zoeken, dan vind Kodi het niet meer.
Ook op de radio.de website zelf, werkt de stream niet meer.
Vroeger werkte dit perfect met de officiele Radio addon, maar tegenwoordig werkt het niet meer.
Als ik het via "mijn zenders" probeer af te spelen, dan speelt Kodi een andere zender en als ik de zender probeer te zoeken, dan vind Kodi het niet meer.
Is dat vtr studio Brussel? Die werkt nog wel via tunein radio app. Die is ook te installeren in kodi
De URL van de streaminglinks van alle VRT stations zijn sinds 31 augustus gewijzigd.Mastakilla schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:19:
Weet iemand hoe ik Studio Brussel (radio) tegenwoordig via Kodi nog kan luisteren?
Meer hierover: https://www.vrt.be/nl/aan...en/streamingslinks-radio/
In de officiele Radio addon kan je bij My Stations>Add Custom Station kiezen en naam, thumbnail en kiezen en dan onder URL http://icecast.vrtcdn.be/stubru-high.mp3 ingeven en het zou weer moeten werken.
Ik ben de schrijver van de addon. Ik had mij zelf altijd voor genomen geen voorwaarden te overtreden met deze addon en dat is ook de enige reden dat hij in de officiële repo van Kodi stond. Helaas zijn de voorwaarden november 2016 veranderd en kan je artikel 9.3 zo lezen dat ik wat gedaan heb wat misschien niet mag. Dit alles ging goed. Tot dat ze mijn calls dus speciale programma's terug ging geven. Wat je nu dus ziet. Ik heb geen zin in een rechtzaak aangezien mijn naam er gewoon bijstaat. Dus heb de handdoek in de ring gegooid en mijn repo verwijderd en Kodi gevraagd deze ook te verwijderen uit hun repo.albino71 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:22:
[...]
Ja de RTL XL addon van Bas M is er mee opgehouden.
Als iemand anders het over wil pakken, mijn zegen heb je. Maar het kan dus geen officiële addon meer worden.
Gelukkig hebben veel mensen er wel lang plezier van gehad. Zo kan je het ook bekijken.
By ikke geschrijft
Deze pull request is dus helaas ook verwijderd, maar bedankt voor de snelle actie.Lief Adje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:48:
[...]
By ikke geschrijft
Was ik nietOpvolger schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:56:
[...]
Deze pull request is dus helaas ook verwijderd, maar bedankt voor de snelle actie.
Top dat je het tot nu toe mogelijk gemaakt hebt!
Hopelijk neemt iemand anders het over, het gaat mijn petje te boven
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Wat voor een speciale programmas krijg je nu dan terug die er normaal gesproken niet zouden zijn?Opvolger schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:51:
[...]
Ik ben de schrijver van de addon. Ik had mij zelf altijd voor genomen geen voorwaarden te overtreden met deze addon en dat is ook de enige reden dat hij in de officiële repo van Kodi stond. Helaas zijn de voorwaarden november 2016 veranderd en kan je artikel 9.3 zo lezen dat ik wat gedaan heb wat misschien niet mag. Dit alles ging goed. Tot dat ze mijn calls dus speciale programma's terug ging geven. Wat je nu dus ziet. Ik heb geen zin in een rechtzaak aangezien mijn naam er gewoon bijstaat. Dus heb de handdoek in de ring gegooid en mijn repo verwijderd en Kodi gevraagd deze ook te verwijderen uit hun repo.
Als iemand anders het over wil pakken, mijn zegen heb je. Maar het kan dus geen officiële addon meer worden.
Gelukkig hebben veel mensen er wel lang plezier van gehad. Zo kan je het ook bekijken.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Er zit trouwens weer wat schot in de Retrospect zaak dankzij Arnoud Engelfriet. Deze blog van hem geeft een goed beeld van wat nu wel en niet zou mogen: https://blog.iusmentis.co...waarden-nog-wel-streamen/
Ik ben hem erg dankbaar voor de moeite die hij heeft genomen. Ik ga kijken om alles weer online te brengen op korte termijn
Ik ben hem erg dankbaar voor de moeite die hij heeft genomen. Ik ga kijken om alles weer online te brengen op korte termijn
interessante site.
(dit is gewoon theorie)
Wat mij dan meteen te binnen schiet is hoe zit het met een database van on demand videos films en series die je bij je telfort/ziggo/knp enz kan vinden. Is het kijken van content die daar op basis van je abonnement gratis zou kunnen vinden om te kijken en die kijkt via een stream ergens anders vandaan dan ook legaal? (de interfaces van die ondemandpagina's zijn vaak om te huilen)
of:
Als je de opgenomen series/films van het itv abonnement en de ondemand database die beschikbaar is zou ontdoen van reklame en dan alleen zelf kijkt via een eigen interface/library dan ontneem je de provider eigenlijk alleen van de imprenting van merken enz door de reklame maar schijnbaar toch legaal. (het tijdschriften principe)
(dit is gewoon theorie)
Wat mij dan meteen te binnen schiet is hoe zit het met een database van on demand videos films en series die je bij je telfort/ziggo/knp enz kan vinden. Is het kijken van content die daar op basis van je abonnement gratis zou kunnen vinden om te kijken en die kijkt via een stream ergens anders vandaan dan ook legaal? (de interfaces van die ondemandpagina's zijn vaak om te huilen)
of:
Als je de opgenomen series/films van het itv abonnement en de ondemand database die beschikbaar is zou ontdoen van reklame en dan alleen zelf kijkt via een eigen interface/library dan ontneem je de provider eigenlijk alleen van de imprenting van merken enz door de reklame maar schijnbaar toch legaal. (het tijdschriften principe)
[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 18-09-2017 22:52 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
On demand films bij je provider zijn over het algemeen betaald. Je 'huurt' als het ware de film. Dit wordt via een pincode bevestigd en komt op de maand factuur te staan.
Nee hoor, een groot gedeelte kan ook binnen je abonnement beschikbaar zijn, zoals bij Ziggo als provider. Het zit dan wel verwerkt in je abonnement zelf v.w.b. kosten maar apart betaal je niet voor ieder VOD aanbod. Er is wel een betaald VOD aanbod, maar beslist niet alles. "iets" ergens anders vandaan halen wat ook beschikbaar is via VOD is niet legaal. Het aanbod is beschikbaar via recht op streamen, niet op bezit.Hero of Time schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:25:
On demand films bij je provider zijn over het algemeen betaald. Je 'huurt' als het ware de film. Dit wordt via een pincode bevestigd en komt op de maand factuur te staan.
Testing, one, two ...
ok series en docu's dan. volgens mij zijn er ook films terug te zien zonder kosten.Hero of Time schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:25:
kijk ik begrijp de zoektocht naar controle en bescherming van content.
Die is redelijk op de rit, misschien is er nu ook ruimte tot het opzetten van een legale streamkanaal voor t kijken van series/films die meer open is dan die van het amerikaanse machtsblok.
Ik blijf er bij dat het klasieke tv kijken concept meer en meer naar de achtergrond verdwijnt en dat kijken wat wanneer en hoeveel afleveringen en waar dan ook op mobiel/laptop/tablet/tv niet meer weg te denken is.
én dat reklame tussendoor een doorn in het oog blijft als sfeer vernietiger. sluip/placement-reklame is veel minder ergelijk omdat de scenesfeer niet onderbroken word. En DVD's zijn zo 2000 (zeker die muur van hoesjes).
En de library manier van mediaplayers (en netflix) waar je alles kan kijken waar je zin in hebt op dat moment makkelijk doorzoekbaar, grafisch netjes de toekomst is.
Ik kan me zo indenken dat indien er geen legale manier in die meer non producent georganiseerde(lees gecontroleerd door HBO/Netflex/videoland enz.) omgeving er gewoon minder gekeken word naar al die producties.
(alternatief is ruilhandel op marktplaats van DVDboxen?, oei als je eerst een rip maakt voordat je de origneel verkoopt/ruilt.)
En ik heb niks tegen reclame, investeerders willen tenslotte weer wat terug zien maar overkill is nu tegenwoordig de norm. (Misschien veroorzaakt door de exorbitante salarissen/inkomsten die in dat wereldje (eigenlijk in alle media gekoppelde dingen zoals voetbal(sport in het algemeen) muziek, enz.) gewend zijn geworden want dat moet toch ergens van betaald worden.)
En tientallen euro's per maand betalen voor tig zenders die ik niet kijk word ook steeds irritanter.
(Jaja ik weet zonder de inkomsten van die nooit gekeken zenders kunnen ze andere niet laten zien,,)
Die media diaree is echt op zijn laatste benen. steeds meer mensen keren de traditionele manier van tv kijken de rug toe. Dus ook de inkomsten gaan teruglopen door minder bewezen kijkaantallen worden de minuten voor reklame minder prijzig waardoor het aantal minuten moet toenemen om gelijkwaardig inkomen te genereren. en die langere reklame stoot weer meer mensen af dus...
Dus gewoon aanvinken welke tv zenders je leuk vind en dan daarna wat je zou willen zien van het zender aanbod in een nette library met trailer en scraper info en mogelijkheid tot nl taal of ondertitel keuze.
spotify methode voor nieuwe content met een "kijk dit ook eens voor je wereld beeld" menutje.
link voor de nieuwere series tegen een schappelijk bedrag.
wedden dat iedereen voor is?
En Kodi zou een perfecte opensource provider zijn. je abbonummer invullen voor je nieuwe stijl netflix concurent... En hop Alles is goed.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Geen, maar ze lopen natuurlijk wel reclame inkomsten mis met deze addon. Dat willen ze blijkbaar niet.GroteBozewolf schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:44:
[...]
Wat voor een speciale programmas krijg je nu dan terug die er normaal gesproken niet zouden zijn?
Ik wil mijn handen er niet aan branden, dat mogen anderen doen. Iets met kostwinnaar zijn, werk als ontwikkelaar en verklaring omtrent gedrag nodig... enz enz.
By ikke geschrijft
Ik heb nu de Retrospect repo geïnstalleerd alleen daarna kan ik geen video add-on installeren. Wat doe ik nu verkeerd? Is iets simpels maar ik zie het even niet.
Kodi 17.3.
Kodi 17.3.
👉🏻 Blog 👈🏻
Die is toch nog niet terug online? Zie 6 posts boven de jouwe...kraades schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:07:
Ik heb nu de Retrospect repo geïnstalleerd alleen daarna kan ik geen video add-on installeren. Wat doe ik nu verkeerd? Is iets simpels maar ik zie het even niet.
Kodi 17.3.
Ik heb sinds een paar dagen een NUC met OpenELEC en draai Krypton 17.3
Ik heb vaak last van het feit dat ik heel veel addons niet geinstalleerd kan krijgen door een missende entiteit o.i.d. en daarna de melding, installatie mislukt.
Iemand van jullie een idee wat er mis gaat?
Ik heb vaak last van het feit dat ik heel veel addons niet geinstalleerd kan krijgen door een missende entiteit o.i.d. en daarna de melding, installatie mislukt.
Iemand van jullie een idee wat er mis gaat?
Je geeft niet veel info over welke add-ons,
Dus vertel erbij welke add-ons,
Wat zegt de debug-log.
Kan ook zijn dat het te maken heeft metde onderhoud die Kodi nu heeft.
Persoonlijk denk ik dat je het over add-ons hebt die onder het kader vallen hier onder in het rosé vak
Wat zegt de debug-log.
Persoonlijk denk ik dat je het over add-ons hebt die onder het kader vallen hier onder in het rosé vak
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Excuus, dat had ik even kunnen verduidelijken.TRaSH schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:53:
Je geeft niet veel info over welke add-ons,
Wat zegt de debug-log.
Het ging om kindertube.nl, babytv en zo nog een paar kids addons. Die vallen niet onder jet roze vakje
Ik zal de log nog eens doorspitten als ik die kan vinden.
Ik heb de NUC even opnieuw opgestart en nu wil alles netjes installeren, dus sowieso wel vrij frappant.
Ik wacht met smacht op een updateGroteBozewolf schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:52:
Er zit trouwens weer wat schot in de Retrospect zaak dankzij Arnoud Engelfriet. Deze blog van hem geeft een goed beeld van wat nu wel en niet zou mogen: https://blog.iusmentis.co...waarden-nog-wel-streamen/
Ah, ik lees net de volgende update van afgelopen week op je site:
https://www.rieter.net/co...#2017-10-02_8211_Update_3Apparently things just can’t go easy. The official RTL XL add-on for Kodi stopped working…..because RTL actively started blocking that add-on:
[...] RTL started blocking the RTL XL Add-on for Kodi: The Kodi RTL XL app is no longer supported. Visit www.rtlxl.nl to watch all RTL shows!
So it seems that the people at RTL have made up their minds and do not longer like Kodi add-ons. This again, makes me thing and doubt how far I am willing to with this. So for the moment, stuff will remain offline.
[ Voor 39% gewijzigd door henkbob op 06-10-2017 12:40 ]
Verwijderd
Ik maak al een tijdje gebruik van een raspberry pi3 mediaplayer. Kodi 14.3 met LibreElec.
Vaak lees ik dat ik via hdmi niet het optimale geluid krijg.
Alsa is niet mogelijk, pulse audio is behelpen qua geluid, spdif verstuurd beperkt dolby signalen....
Advies: gebruik een dac!
Nu is mijn vraag...zit er veel verschil tussen dac's qua klankkleur? Dan heb ik het niet over erg dure oplossingen maar een module die ik verbind met de bestaande pi of evt een usb dac die ook voor andere apparaten gbruikt kan worden. Graag meningen hierover.
Alsa is niet mogelijk, pulse audio is behelpen qua geluid, spdif verstuurd beperkt dolby signalen....
Nu is mijn vraag...zit er veel verschil tussen dac's qua klankkleur? Dan heb ik het niet over erg dure oplossingen maar een module die ik verbind met de bestaande pi of evt een usb dac die ook voor andere apparaten gbruikt kan worden. Graag meningen hierover.
Iemand die ook de Transparency! skin gebruikt en weet hoe ik de banner art kan laten zien bij Movies? Ik heb ze wel bij TV Shows en Video's, maar als ik met die laatste naar de bron ga van m'n films, zie ik alsnog geen banner, alleen de naam van de film in een simpel lijstje. De weergavetype is overigens al gelijk op die plekken: fanart. En de films hebben ook banner art. Heb zo'n vermoeden dat het gewoon niet in de skin zit.
wat is er dan mis met geluid over HDMI?Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:00:
Ik maak al een tijdje gebruik van een raspberry pi3 mediaplayer. Kodi 14.3 met LibreElec.
Je haalt nu wat dingen door elkaar. SPDIF is een connectortype. HDMI ook. Die moeten echter aangestuurd worden. Dat gebeurt door een audio systeem. Als ALSA niet mogelijk is, vraag ik mij af hoe PulseAudio dan z'n werk kan doen.Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:00:
Leuk advies, maar hoe wil je die DAC dan gaan aansturen? Je zal toch iets van een driver moeten gebruiken en een audio systeem om dat weer te laten werken. En voor Linux zit ALSA in de kernel, het is het hele audio driver systeem. Zie je je probleem?Advies: gebruik een dac!
Mogelijk, maar als je je TV speakers gebruikt of simpele dingen van een paar euro bij de Action heeft een aparte DAC toch geen zin. Je moet echt een enorm goed gehoor en overige apparatuur hebben om verschil te kunnen horen. Als je dat geld er al voor over zou hebben, ga je IMO niet met een rPi werken.Nu is mijn vraag...zit er veel verschil tussen dac's qua klankkleur?
Verwijderd
Is het niet zo dat het geluid beduidend beter wordt als ik een goede dac gebruik met bijvoorbeeld volumio als software/driver? Het is nu toch ook mogelijk kodi binnen volumio te installeren. In het verleden heb ik een pc met een emu 0404 geluidskaart gehad en stond versteld van het verschil in geluid wat ik doorstuurde ipv de onboard geluidskaart. Dit hoopte ik eigenlijk ook te bereiken met de rp3.Mijn receiver is een sony str dn850 met Teufel MKII boxen.
Als je een versterker hebt met HDMI in, gebruik die. Dan pak je de DAC in je versterker. Die is vast goed.Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:11:
Is het niet zo dat het geluid beduidend beter wordt als ik een goede dac gebruik met bijvoorbeeld volumio als software/driver? Het is nu toch ook mogelijk kodi binnen volumio te installeren. In het verleden heb ik een pc met een emu 0404 geluidskaart gehad en stond versteld van het verschil in geluid wat ik doorstuurde ipv de onboard geluidskaart. Dit hoopte ik eigenlijk ook te bereiken met de rp3.Mijn receiver is een sony str dn850 met Teufel MKII boxen.
Zit je nou analoog met digitaal te vergelijken? Natuurlijk hoorde je verschil in kwaliteit toen. Tegenwoordig moet je echt heel goed luisteren met de juiste apparatuur om echt een merkbaar verschil te horen. En zoals gezegd, dan ga je niet met dit soort spul werken.Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:11:
Verwijderd
Duidelijk maar kodi stuurt toch geen true hd en 24/192 door via hdmi/spdif maar wel via een dac....Hero of Time schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:48:
[...]
Zit je nou analoog met digitaal te vergelijken? Natuurlijk hoorde je verschil in kwaliteit toen. Tegenwoordig moet je echt heel goed luisteren met de juiste apparatuur om echt een merkbaar verschil te horen. En zoals gezegd, dan ga je niet met dit soort spul werken.
owh? Is dat zo? Ga eens onderzoek doen.Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:05:
[...]
Duidelijk maar kodi stuurt toch geen true hd en 24/192 door via hdmi/spdif maar wel via een dac....
[BRON]Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:05:
[...]
Duidelijk maar kodi stuurt toch geen true hd en 24/192 door via hdmi/spdif maar wel via een dac....

En het Kodi-forum is weer online \O/
Kan me hun frustratie wel indenken.
Kan me hun frustratie wel indenken.
Ze waren al een paar dagen geleden online. Probleem is alleen: ze hebben hun server nog steeds niet terug. De partijen die bij de verhuizing betrokken zijn/waren weten niet waar die is momenteel. Ze hebben uiteindelijk een backup van 16 uur oud terug gezet op een andere server. Ze missen dus 16 uur aan berichten en andere wijzigingen (nieuwe users, wachtwoord aanpassingen, etc.) Oftewel, het is nog steeds ruk.
Heb de updates van ze een beetje bijgehouden. Vlak voor de verhuizing kregen ze niets te horen. Opeens was het verlaat, zou het ipv de 24e de 27e gebeuren om voor de geplande tijd alsnog offline te gaan. Het zou hooguit 2 dagen duren. 3 dagen later was er nog geen verandering en was de server alleen nog maar uitgeschakeld. Er is zelfs gevraagd om het root wachtwoord te mailen.
Geen van de status update emails die ze kregen was behulpzaam of nuttig.
Heb de updates van ze een beetje bijgehouden. Vlak voor de verhuizing kregen ze niets te horen. Opeens was het verlaat, zou het ipv de 24e de 27e gebeuren om voor de geplande tijd alsnog offline te gaan. Het zou hooguit 2 dagen duren. 3 dagen later was er nog geen verandering en was de server alleen nog maar uitgeschakeld. Er is zelfs gevraagd om het root wachtwoord te mailen.

Klopt, heb het ook gevolgd via die meldingen. Vreemd dat het allemaal zo slecht geregeld wordt door de hostingprovider. Enfin, ze zijn weer online.
Wat ik begreep word het gratis aangeboden,
of heb ik dat nu helemaal verkeerd gelezen ?
of heb ik dat nu helemaal verkeerd gelezen ?
Iemand ervaring met PlexKodiConnect? Ik heb het even gebruikt op een test machine en vond het aardig goed werken. De voornaamste reden dat ik het wil gebruiken is om de stats van kijken te syncen tussen Plex en Kodi. Ik gebruik soms Plex en soms Kodi om iets te bekijken. Het is dan niet heel handig dat het ene systeem denkt dat ik een aflevering nog niet gezien heb.
Op het eerste gezicht leek het erg goed te werken, maar ben toch benieuwd naar ervaringen (lees: zijn er mensen die weten of hier ook nadelen aan zitten?)
Op het eerste gezicht leek het erg goed te werken, maar ben toch benieuwd naar ervaringen (lees: zijn er mensen die weten of hier ook nadelen aan zitten?)
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Gebruik het al langere tijd , werkt prima. Je hebt de vrijheid van Kodi, maar toch je Plex als library.miicker schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 23:17:
Iemand ervaring met PlexKodiConnect? Ik heb het even gebruikt op een test machine en vond het aardig goed werken. De voornaamste reden dat ik het wil gebruiken is om de stats van kijken te syncen tussen Plex en Kodi. Ik gebruik soms Plex en soms Kodi om iets te bekijken. Het is dan niet heel handig dat het ene systeem denkt dat ik een aflevering nog niet gezien heb.
Een andere optie is OpenPHT , minder aan te passen dan in kodi , maar wel een erg mooie oplossing.
Ik heb er niet heel veel ervaring mee, maar is OpenPHT iets soortgelijks? Ik wordt van de link niet heel veel wijzerExocet schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:06:
[...]
Gebruik het al langere tijd , werkt prima. Je hebt de vrijheid van Kodi, maar toch je Plex als library.
Een andere optie is OpenPHT , minder aan te passen dan in kodi , maar wel een erg mooie oplossing.
En zo ja, welke van de twee zou je dan aanraden en waarom?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
OpenPHT is een custom kodi build primair om met Plex te werken. Er is duidelijk veel minder in te stellen, maar dat is wellicht ook een voordeel. Het is opensource en door de community ontwikkeld.miicker schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:29:
[...]
Ik heb er niet heel veel ervaring mee, maar is OpenPHT iets soortgelijks? Ik wordt van de link niet heel veel wijzer
En zo ja, welke van de twee zou je dan aanraden en waarom?
Ik zou ze allebei proberen, eerst OpenPHT , mis je daar instelmogelijkheden qua layout, stap dan over naar Kodi met plexkodiconnect.
Waar lees je dit? Ik heb namelijk altijd gelezen dat HDMI het beste geluid geeft. Ik moet zeggen dat ik het verschil tussen SPDIF en HDMI niet hoor met een goedkope logitech 5.1 set. WSAPI ipv direct sound maakt wel veel verschil.Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:00:
Hij durfde al niet terug te komen na meer van dit soort opmerkingen. Verwacht niet dat hij dit nog gaat lezen.KvNwPPr schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:38:
[...]
Waar lees je dit? Ik heb namelijk altijd gelezen dat HDMI het beste geluid geeft. Ik moet zeggen dat ik het verschil tussen SPDIF en HDMI niet hoor met een goedkope logitech 5.1 set. WSAPI ipv direct sound maakt wel veel verschil.
Jammer als mensen zoiets randoms roepen zonder bronnen. Ik ben altijd geïnteresseerd in hogere kwaliteit.Jelte schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:48:
[...]
Hij durfde al niet terug te komen na meer van dit soort opmerkingen. Verwacht niet dat hij dit nog gaat lezen.
Volgens mij kun je ervanuit gaat dat HDMI met passtrough naar een eindversterker de beste kwaliteit geeft.KvNwPPr schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:53:
[...]
Jammer als mensen zoiets randoms roepen zonder bronnen. Ik ben altijd geïnteresseerd in hogere kwaliteit.
Precies zoals ik het ooit begrepen had. Dan blijven we lekker daarbij.Jelte schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:54:
[...]
Volgens mij kun je ervanuit gaat dat HDMI met passtrough naar een eindversterker de beste kwaliteit geeft.
Even een vraagje aan de kenners; ik heb nu een aantal weken OpenELEC draaien op een NUC2820. Nu lees ik her en der dat LibreELEC een betere optie is om te draaien ivm updates en base achter Libre ipv Open.
Wat is aan te raden?
Wat is aan te raden?
LibreELECMartijnAbel schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:11:
Even een vraagje aan de kenners; ik heb nu een aantal weken OpenELEC draaien op een NUC2820. Nu lees ik her en der dat LibreELEC een betere optie is om te draaien ivm updates en base achter Libre ipv Open.
Wat is aan te raden?
Ik heb gezien dat ik kan migreren van OpenELEC naar LibeELEC. Kun jij vertellen of dat lukt met behoud van alles zoals het nu is?
Is een beetje afhankelijk of je add-ons en skins die je nu gebruikt compatible zijn met de nieuwste versie van Kodi.
Dus dat moet je even nazoeken of even hier neerleggen wat je gebruikt.
Maar je kan ook een backup maken van je bestaande OpenElec en dan kan je het testen
Maar je kan ook een backup maken van je bestaande OpenElec en dan kan je het testen
Hmm... Sinds een paar dagen kan mijn RPI2 (Openelec/Kodi laatste versie 17?) Kan ik mijn SMB shares niet meer benaderen.
De Shares staan op een Windows 2016 server, zijn perfect benaderbaar met mijn Windows computers via admin account en user accounts.
Als ik hem opnieuw wil toevoegen kan ik mijn SMB shares ook niet in de windows netwerk omgeving zien bij Kodi, alles is gewoon zichtbaar in Windows 10.
De share van mijn Windows 10 PC werkt wel gewoon naar behoren.
De Shares staan op een Windows 2016 server, zijn perfect benaderbaar met mijn Windows computers via admin account en user accounts.
Als ik hem opnieuw wil toevoegen kan ik mijn SMB shares ook niet in de windows netwerk omgeving zien bij Kodi, alles is gewoon zichtbaar in Windows 10.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik draai nu op Krypton 17.3 en dat is waar de laatste stable release van LibreELEC ook op draait zag ik.TRaSH schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:06:
Is een beetje afhankelijk of je add-ons en skins die je nu gebruikt compatible zijn met de nieuwste versie van Kodi.
Ik draai de Amber skin, met een aantal addons, waaronder: Youtube, Retrospect, Twitch, UZG en een aantal kids addons, thats it. Ik zou denken dat dat geen probleem op moet leveren toch?
Ik zal vanavond even een backup draaien van OpenELEC, om te kijken of alles werkt.
Thanks!
Draai je via een USB stick ?
Dan is het makkelijk en copieer je je USB stick en je bent klaar voor het testen.
Versie nummers zijn het zelfde dus dat moet werken lijkt me het principe is het zelfde alleen OpenElec heeft pas sinds kort V17.x uit gebracht.
Dan is het makkelijk en copieer je je USB stick en je bent klaar voor het testen.
Versie nummers zijn het zelfde dus dat moet werken lijkt me het principe is het zelfde alleen OpenElec heeft pas sinds kort V17.x uit gebracht.
SSD draai ik, maar kan gerust proberen met USB, dan clone ik de SSD evenTRaSH schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:41:
Draai je via een USB stick ?
Thanks voor de tips!
Paar dagen geleden was 't Patch Tuesday van MS, dus ga even na welke updates er op je Server '16 zijn doorgevoerd. Klinkt als een update die Samba voor je Pi om zeep heeft gebracht. Zou niet de eerste keer zijn ook. Voornamelijk ivm veiligheid. Let daar dus ook even op wat nu de default is geworden en of je Pi dat nog steeds snapt.prutser001 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:01:
Hmm... Sinds een paar dagen kan mijn RPI2 (Openelec/Kodi laatste versie 17?) Kan ik mijn SMB shares niet meer benaderen.
Net gekeken en alle updates stonden nog in de wachtrij (van de afgelopen maand ofzo) En uiteraard net de update doorgevoerd.Hero of Time schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:05:
[...]
Paar dagen geleden was 't Patch Tuesday van MS, dus ga even na welke updates er op je Server '16 zijn doorgevoerd. Klinkt als een update die Samba voor je Pi om zeep heeft gebracht. Zou niet de eerste keer zijn ook. Voornamelijk ivm veiligheid. Let daar dus ook even op wat nu de default is geworden en of je Pi dat nog steeds snapt.
Ga wel even op onderzoek uit, bedankt voor de tip.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Is er niet sinds de laatste versie van Kodi een aanpassing geweest wegen een update van Windows dat ze geen smb v1 niet meer ondersteunen ?
volgens mij moet je een aangepaste versie van samba.conf gebruiken
meer info hier.
Ik heb gewoon de nieuwste versie gepakt en aangepast naar de info van mijn oude versie en toen werkte alles weer.
Zelf gebruik ik hoofdzakelijk voor mijn media NFS dus heb er minder last van gehad alleen voor een paar enkele dingen gebruik ik nog SMB
Welke versie van Server 2016 gebruik je ?
volgens mij moet je een aangepaste versie van samba.conf gebruiken
meer info hier.
Ik heb gewoon de nieuwste versie gepakt en aangepast naar de info van mijn oude versie en toen werkte alles weer.
Zelf gebruik ik hoofdzakelijk voor mijn media NFS dus heb er minder last van gehad alleen voor een paar enkele dingen gebruik ik nog SMB
Welke versie van Server 2016 gebruik je ?
[ Voor 3% gewijzigd door TRaSH op 14-10-2017 15:40 . Reden: Server 2016 vraag ? ]
Ik had vorige week ook zoiets; Vanaf m'n KodiBuntu bak kon ik m'n Win7 SMB shares niet meer zien.
Fix was uiteindelijk een tweetal RegEdits op de windows bak, iets met de SMB versie geloof ik.
Zal straks wel ff kijken of ik de link weer kan vinden.
---------- Edit ----------
Bij mij bleek het uiteindelijk een "ERRnomem" issue te zijn. Durf je niet te zeggen of dit een windows breed issue is.
Daar kwam ik achter door een
smbclient -L <server IP>.
Dat gaf als reply:
protocol negotiation failed: ERRnomem
The solution - regedit -- change the following
Computer\HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\La nmanServer\Parameters
Size - from 1 to 3
Computer\HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Ses sion Manager\Memory Management
LargeSystemCache - from 0 to 1
Restart windows machine.
[ Voor 36% gewijzigd door Nnoitra op 16-10-2017 09:33 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Eerst uitvoerig alle shares getest op _ALLE_ machines in huis, PC's/Laptops etc. Alles werkt naar behoren (En gelijk maar overal alles toegevoegd).Nnoitra schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:54:
[...]
[...]
Ik had vorige week ook zoiets; Vanaf m'n KodiBuntu bak kon ik m'n Win7 SMB shares niet meer zien.
Fix was uiteindelijk een tweetal RegEdits op de windows bak, iets met de SMB versie geloof ik.
Zal straks wel ff kijken of ik de link weer kan vinden.
---------- Edit ----------
Bij mij bleek het uiteindelijk een "ERRnomem" issue te zijn. Durf je niet te zeggen of dit een windows breed issue is.
Daar kwam ik achter door een
smbclient -L <server IP>.
Dat gaf als reply:
protocol negotiation failed: ERRnomem
[...]
Toen nog Ubuntu geïnstalleerd op een laptop en gekeken of ik op de shares kon komen... Als ik browse deed kwam ik niets tegen/ziet geen shares etc. Daarna handmatig ingegeven en kon er opkomen.
Heb het opgelost dmv handmatig alles ingeven en niet 'browse' gebruiken bij het toevoegen, shares werken nu gewoon goed. Waar dit probleem ineens vandaan komt. Ik kon ook niet de computernaam gebruiken en moest het IP adres opgeven.
Dus oorzaak onbekend, wel opgelost.
Probeerde sinds een lange tijd iets van uitzending gemist te kijken via Kodi, maar dat werkt niet helemaal lekker meer.
Wat is tegenwoordig een goede manier om uitzending gemist op je TV terug te kijken voor de mensen die geen chromecast hebben?
Wat is tegenwoordig een goede manier om uitzending gemist op je TV terug te kijken voor de mensen die geen chromecast hebben?
In geval van een smart TV, via de app daar. Anders via je provider de mogelijkheden van uitzending gemist gebruiken vanuit de TV gids. Tenzij het om een programma gaat dat al wat langer geleden op TV is geweest.
Sinds kort heb ik NFS issues op verschillende Kodi systemen.
Heb diverse shares aangemaakt op mijn Synology en NFS is voor allen exact hetzelfde geconfigureerd volgens de wiki van Kodi maar enkele systemen kunnen bepaalde shares niet openen en andere shares wel en 2 systemen kan wel alle shares openen.
Iemand dit al eens eerder gezien en weet een mogelijke oplossing?
Heb diverse shares aangemaakt op mijn Synology en NFS is voor allen exact hetzelfde geconfigureerd volgens de wiki van Kodi maar enkele systemen kunnen bepaalde shares niet openen en andere shares wel en 2 systemen kan wel alle shares openen.
Browse werkte bij mij ook niet in Kodi 18 in Libreelec. Tot ik de oude skin selecteerde, dus bij mij zat dat in de skin.prutser001 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:55:
[...]
Eerst uitvoerig alle shares getest op _ALLE_ machines in huis, PC's/Laptops etc. Alles werkt naar behoren (En gelijk maar overal alles toegevoegd).
Toen nog Ubuntu geïnstalleerd op een laptop en gekeken of ik op de shares kon komen... Als ik browse deed kwam ik niets tegen/ziet geen shares etc. Daarna handmatig ingegeven en kon er opkomen.
Heb het opgelost dmv handmatig alles ingeven en niet 'browse' gebruiken bij het toevoegen, shares werken nu gewoon goed. Waar dit probleem ineens vandaan komt. Ik kon ook niet de computernaam gebruiken en moest het IP adres opgeven.
Dus oorzaak onbekend, wel opgelost.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Paar jaar terug, maar dat was m'n eigen domme schuldschumi2004 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:29:
Sinds kort heb ik NFS issues op verschillende Kodi systemen.
Op de meeste shares had ik, voor toegang, een vrij brede IP reeks gezet. Maar tweetal shares had maar 1 IP adres op de whitelist.
Maar toen ik juist die machine een ander IP adres gaf (want; netwerk aanpassingen), was ik dus even die IP whitelisting vergeten

Het jammere was dat ik daar pas een week en de nodig 'pruts uurtjes' later aan dacht
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.