Commandline FTW | Tweakt met mate
Ik weet welke addon ik het laatst geïnstalleerd heb. Een niet legale zeg maar. Wel een hele bekende.TRaSH schreef op zondag 16 juli 2017 @ 15:01:
@Harribo
Ik zou opnieuw proberen en dan de add-ons 1 voor 1 installeren om te testen welke add-on dat veroorzaakt,
aangezien een add-on dat niet zou mogen doen.
En dan de developer contacteren van de add-on.
Ik kan hem proberen te deinstalleren. Maar heb het idee dat de addon gewoon iets heeft verprutst in de settings.
Dank in ieder geval
Vandaar dat je voor zulke add-ons ook geen officieel support krijgt.
Ze verkloten soms om onverklaarbare wijzen dingen waar ze niks te zoeken hebben.
En dan ligt het natuurlijk aan Kodi,
Aangezien de add-on Kodi is en zonder add-ons is Kodi niks

Advies ga bij de developer van die add-on klagen.
[ Voor 8% gewijzigd door TRaSH op 16-07-2017 22:26 ]
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Aangezien het gebeurt als je zijn add-on installeert.
Maar beter bij hem zeuren dan bij de officiële Kodi.
Bij hun komen er dagelijks mensen die issues hebben en niet gesupported add-ons gebruiken.
Toeval ?
Misschien.
Je kan wel zien hoe simpel/dom sommige mensen zijn als je ziet wat voor vragen er komen.
Waarom doet die stream het niet, etc.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ik zie enkele meldingen waar ik vraagtekens bij heb.Hero of Time schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:39:
Heb je de config voor MySQL wel goed staan voor Kodi, gebruikersnaam en wachtwoord, en staan de grants goed op de database? Wat zie je in de logs? Kijk daar eerst eens naar.
Deze staat volgens mij wel goed, althans de IP, username etc kloppen gewoon.
NOTICE: No settings file to load (special://xbmc/system/advancedsettings.xml) 13:02:32.120 T:4796 NOTICE: Loaded settings file from special://profile/advancedsettings.xml 13:02:32.120 T:4796 NOTICE: Contents of special://profile/advancedsettings.xml are... <advancedsettings> <videodatabase> <type>mysql</type> <host>192.*.*.*</host> <port>3306</port> <user>Kodi17</user> <pass>*****</pass> <name>Kodi10_video</name> </videodatabase> <musicdatabase> <type>mysql</type> <host>192.*.*.*</host> <port>3306</port> <user>Kodi17</user> <pass>*****</pass> <name>Kodi10_music</name> </musicdatabase> </advancedsettings> 13:02:32.120 T:4796 WARNING: VIDEO database configuration is experimental.
Verderop staat deze voor zowel music als video.
ERROR: Unable to open database: Kodi10_music60 [2003](Can't connect to MySQL server on '192.168.2.103' (10061))
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Echter als ik video materiaal bekijk zij het LiveTV , een serie of film dan is er geen geluid totdat ik naar Systeem settings en tabblad Audio ga (niets veranderd alleen gehighlight) en dan is er ineens geluid.
Iemand die dit herkend en een oplossing weet?
Draai LibreELEC Krypton v8.0.2 MR (en dus Kodi 17.3)
Meer mensen dat dit om de zo vele tijd veranderd? (geen updates van een kodi, windows, video drivers etc gehad).
Kodi staat op een W10 pctje in het thuisnetwerk en verwijst naar de IP van de Synology.Hero of Time schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:51:
@Rubman, dat ziet er naar uit dat je MySQL niet goed geconfigureerd hebt. Luistert deze wel op dat IP? Volgens mij is de standaard namelijk localhost. En in geval van een firewall moet je wel poort 3306 toestaan.
in PHPMyadmin heb ik een user aangemaakt met de naam Kodi17 (waarnaar advancedsettings ook verwijst) deze user heeft als adres % wat betekent alles geloof ik.
geen firewal actief op de NAS dus wat betreft poorten openen zou het ook geen issue moeten zijn.
Anders heb ik eigenlijk niet 123 een idee hoe ik deze moet aanpassen en mij Google skills laten mij daarin ook een beetje in de steek ben ik bang
Yep. Zie hier: https://gathering.tweaker...message/49002415#49002415Paulus07 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:12:
Ik heb bij kodi nog wel eens dat de audio passthrough settings veranderen. Dat ik dan een film start met DTS HD Master track maar de versterker niet naar die DTS springt. Dan moet ik in de kodi settings de pass through weer goed zetten en opslaan.
Meer mensen dat dit om de zo vele tijd veranderd? (geen updates van een kodi, windows, video drivers etc gehad).
Dat is een hele goeie, tijd al geen Putty meer gebruikt, dus ga ik even uitzoeken hoe en wat.Hero of Time schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:31:
@Rubman, in hoeverre luistert MySQL op je NAS naar externe connecties?Kijk daar eens met Putty naar de uitvoer van 'netstat -tlnp'.
En even kijken of SSH/Telnet aanstaan
Had die inderdaad getest maar blijf het probleem houden
is wel irritant want dan start je een film/bluray en dan zit je na een minuut zo van, hmmmm ik mis iets. ah wacht, de juiste audio output....

Heb je hem dan rechtstreeks op je tv aangesloten ?
Staat je Kodi device altijd aan ?
Want dan zou het kunnen zijn dat hij zijn verbinding kwijt raakt als je bv naar een andere input gaat op je tv.
Heb je bv wel geluid als je je Kodi device reboot.
Ik heb een iptv account en haal de playkist en EPG bij xtream-editor weg. Het schijnt dat er users zijn die elke 5 minuten de EPG aan het downloaden waren, waar ik er dus één van was. Ik heb op verschillende plekken gekeken in Kodi, maar kan alleen de interval vinden waar ik wat mee kan doen. En die staat netjes op 120 minuten. Ik heb hem ook al op hoger gezet, maar er veranderd niets. In pi-hole zie ik ook dat ik elke 5 minuten verbinding maak, dus ergens gaat er iets niet goed.
Ik zat nog op Kodi 17.1 op win10, maar nu met 17.3 is er nog niets veranderd. Zoeken op dit fenomeen leverde me tot nu toe ook niets concreets op.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik ben nu dus geblocked(terecht) omdat ik elke 5 minuten de gids van 37MB aan het ophalen was. En een gids is toch wel handig.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Kon zo snel via de search niet iets vinden in dit topic.
Ik heb mijn passthrough onder Android nu goed werkend. Zie mijn aangepast post: Jorgen in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"
[ Voor 38% gewijzigd door Jorgen op 17-07-2017 20:48 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Hij is rechtstreeks op TV aangesloten ja en Kodi staat soort van altijd aan. Hij gaat in standby/hibernate, bij wakker worden wel netjes beeld maar geen audio totdat je audio menu highlight in settings. Kodi device herstarten geeft wel geluid. Ik zal de volgorde van devices aanslingeren in mijn Harmony eens aanpassen, kijken of dat helpt.TRaSH schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:18:
@schumi2004
Heb je hem dan rechtstreeks op je tv aangesloten ?
Staat je Kodi device altijd aan ?
Want dan zou het kunnen zijn dat hij zijn verbinding kwijt raakt als je bv naar een andere input gaat op je tv.
Heb je bv wel geluid als je je Kodi device reboot.
Ik overweeg hem te kopen maar dan wil ik zeker weten dat de ziggo app erop geïnstalleerd kan worden.
Zag het ergens staan, maar 1 bron is mij te weinig
Ik zie een heel mooi lijstje, maar de poort die Mysql gebruikt zie ik dan weer niet.Hero of Time schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:31:
@Rubman, in hoeverre luistert MySQL op je NAS naar externe connecties?Kijk daar eens met Putty naar de uitvoer van 'netstat -tlnp'.
Kan ik die toevoegen, of een poort gebruiken waar wel op geluisterd wordt?
Het gekke is dat ik op Kodi zelf wel gewoon de video bestanden zie onder VIDEO en dan FILES etc etc,
Ik krijg alleen dus geen snelkoppeling meer en de library update gaat niet draaien, hij onthoud de soort video's in de map niet.
Ik heb op de NAS een map Video met daarin een map Movies en een map TV-Shows met respectievelijk hun eigen mappen per film/serie/etc
[ Voor 30% gewijzigd door Rubman op 18-07-2017 12:36 ]
Je kan niets zomaar toevoegen aan de uitvoer van netstat. Wat draait, staat daar in. Als je MySQL niet draait, dan heeft deze ook geen poort geopend om naar te luisteren en zal Kodi dus ook niets vinden of kunnen opslaan.Rubman schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:34:
[...]
Ik zie een heel mooi lijstje, maar de poort die Mysql gebruikt zie ik dan weer niet.
Kan ik die toevoegen, of een poort gebruiken waar wel op geluisterd wordt?
Geen database beschikbaar = niets kunnen opslaan. En dus ook niets kunnen uitlezen.Het gekke is dat ik op Kodi zelf wel gewoon de video bestanden zie onder VIDEO en dan FILES etc etc,
Ik krijg alleen dus geen snelkoppeling meer en de library update gaat niet draaien, hij onthoud de soort video's in de map niet.
Thx,Hero of Time schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:55:
[...]
Je kan niets zomaar toevoegen aan de uitvoer van netstat. Wat draait, staat daar in. Als je MySQL niet draait, dan heeft deze ook geen poort geopend om naar te luisteren en zal Kodi dus ook niets vinden of kunnen opslaan.
[...]
Geen database beschikbaar = niets kunnen opslaan. En dus ook niets kunnen uitlezen.
Ik zie wel een *Mysql* staan, maar met een andere poort, dan maar eens proberen wat die poort wijzigen in de advanced settings voor Kodi doet.
Nou dat heeft dus gewerkt, hij is nu de library weer aan het aanmaken

Een simpele poortwijziging van de settings xml was dus afdoende.

[ Voor 11% gewijzigd door Rubman op 18-07-2017 13:11 ]
Wat je kan doen is sync display refresh rate to video instellen. Op die manier heb je waarschijnlijk weer geluid bij de video's.schumi2004 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:21:
[...]
Hij is rechtstreeks op TV aangesloten ja en Kodi staat soort van altijd aan. Hij gaat in standby/hibernate, bij wakker worden wel netjes beeld maar geen audio totdat je audio menu highlight in settings. Kodi device herstarten geeft wel geluid. Ik zal de volgorde van devices aanslingeren in mijn Harmony eens aanpassen, kijken of dat helpt.
Verder kan je dit proberen: https://forum.libreelec.t...p/?postID=35875#post35875
HeldAmelandbor schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:11:
[...]
Wat je kan doen is sync display refresh rate to video instellen. Op die manier heb je waarschijnlijk weer geluid bij de video's.
Verder kan je dit proberen: https://forum.libreelec.t...p/?postID=35875#post35875
Script werkt als een trein
Daarom gaf ik ook de 'p' optie erbij voor de uitvoer, zodat je kan zien welke programma er op een poort zit.Rubman schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:09:
[...]
Thx,
Ik zie wel een *Mysql* staan, maar met een andere poort, dan maar eens proberen wat die poort wijzigen in de advanced settings voor Kodi doet.
Nou dat heeft dus gewerkt, hij is nu de library weer aan het aanmaken.
Een simpele poortwijziging van de settings xml was dus afdoende.
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=246655
Kijk eens naar HDMI-CEC (EasyLink bij Philips) en of je dat uit kunt schakelen.alexkroeze schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 07:45:
Ik heb hier een raspberry pi 3b met libreelec aan mijn tv. Nu wordt ik alleen elke nacht wakker met kodi in beeld. Zit er ergens een auto reboot? Mijn tv kan niet uit maar vind het een beetje vervelend om elke nacht op deze manier wakker te worden.
Kan zowel op de TV als in KODI zelf.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Helaas is er net op het forum bekend gemaakt dat de skinner er per onmiddelijk mee stopt ivm prive omstandigheden. Een van zijn familieleden is ernstig ziek. Hij gaat de skin proberen over te dragen aan iemand andersExocet schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:16:
Nieuwe screenshots van de skin (work in progress) Aeon 2017:
http://deadendthrills.com/aeon/
Hopelijk komt ie snel beschikbaar
Had het gelezen, triest voor hem.Miss_80 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:11:
[...]
Helaas is er net op het forum bekend gemaakt dat de skinner er per onmiddelijk mee stopt ivm prive omstandigheden. Een van zijn familieleden is ernstig ziek. Hij gaat de skin proberen over te dragen aan iemand anders
Afwachten dus of er verder aan wordt gewerkt.
TommyGun schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:46:
[...]
Kijk eens naar HDMI-CEC (EasyLink bij Philips) en of je dat uit kunt schakelen.
Nu kun je CEC uitschakelen... maar ik heb/had dit ook en ook wel eens in dit topic gegooid. In mijn geval gebruik ik Kodi als vervanger voor zo'n stom Ziggo kastje. Alleen de PVR als die een opname heeft haalt hij ook de TV en versterker uit standby. Alleen wil ik juist CEC niet uitschakelen want met 1 remote ipv een universele remote kan ik nu alles bedienen. En die universele remotes vind ik persoonlijk een stuk minder prettig.alexkroeze schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 07:45:
Ik heb hier een raspberry pi 3b met libreelec aan mijn tv. Nu wordt ik alleen elke nacht wakker met kodi in beeld. Zit er ergens een auto reboot? Mijn tv kan niet uit maar vind het een beetje vervelend om elke nacht op deze manier wakker te worden.
Mijn oplossing? de tv en versterker op een klik-aan-klik-uit zetten. Weet het een beetje counterproductive want nu niet meer 1 remote maar dat is ook een optie.
Heb in de tv EasyLink (eng hoor dat jij weet dat ik een Philips heb) uitgeschakeld. Nu afwachten wat er vannacht gebeurd.TommyGun schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:46:
[...]
Kijk eens naar HDMI-CEC (EasyLink bij Philips) en of je dat uit kunt schakelen.
Haha, ik had precies hetzelfde met een Philips tv dus vandaaralexkroeze schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:38:
[...]
Heb in de tv EasyLink (eng hoor dat jij weet dat ik een Philips heb) uitgeschakeld. Nu afwachten wat er vannacht gebeurd.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
4 maanden geleden: Onkyo 508 gebruikt als receiver voor Kodi. Lip sync stond uit op de 508 en Kodi doet passthrough over HDMI. 3 maanden geleden de 508 verkocht en de HDMI-kabel direct in mijn TV geprikt. Vorige maand een 676 gekocht; kabel daarin geprikt, lip sync uitgezet. Sindsdien lijkt er een constante vertraging van ongeveer 0.1s te zijn waarbij het geluid achterloopt op het beeld.
Kabel-technisch is er niks veranderd; als je er subjectief naar kijkt is alleen de receiver vervangen vandaar dat ik denk dat er iets in de receiver niet goed zit of dat ik een instelling mis die voor "extra verwerking" zorgt van het geluid.
Iemand ideeen?
Het enige wat ik kan bedenken maar niet verklaren: de HDMI-kabels zijn allen 1.4-certified en aangesloten op een Gigabyte BRIX (oud model) met een i3-3227U. Lijkt me niet dat de CPU en IGP "ineens" niet meer kunnen babbelen met de Onkyo 676.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik had verwacht dat er wel een optie voor zou zijn, maar met het nodige gegoogle ben ik nog niet veel tegen gekomen.
Het gaat om kodi 17 op een pi3 (raspbian) en philips tv met een werkende HDMI-CEC, ik neem aan dat de TV dus iets via HDMI-CEC stuurt wat genegeerd zou moeten gaan worden door kodi.
Hier loop ik helaas al jaren tegenaan (RP2 en RP3 met twee Sony tv's). Nog geen oplossing gevonden, behalve audio via een ander kanaal laten lopen dan HDMI.gekkie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:49:
Heeft er iemand toevallig een idee of en hoe je er voor kunt zorgen dat kodi muziek door blijft spelen terwijl je de TV op stand-by / een andere source zet (naast hdmi via audio gaat er ook analoge audio naar de versterker die door moet blijven spelen) ?
Ik had verwacht dat er wel een optie voor zou zijn, maar met het nodige gegoogle ben ik nog niet veel tegen gekomen.
Het gaat om kodi 17 op een pi3 (raspbian) en philips tv met een werkende HDMI-CEC, ik neem aan dat de TV dus iets via HDMI-CEC stuurt wat genegeerd zou moeten gaan worden door kodi.
Als je wat vind hoor ik het graag!
Heb namelijk boven in me werk/hobby kamer een raspberrypi met hdmi aan de monitor en met een 3.5 plug aan gesloten aan me audio zodat ik wel gewoon nog streaming radio of afspelende muziek kan horen als ik wat anders doe.
Wat @TRaSH zegt: hoe hebben jullie hem aangesloten?
Als je hem met de HDMI of met de audio-uitgang aan een receiver verbonden hebt, moet dit gewoon direct kunnen. Je TV is dan enkel het display, maar dat kan gewoon uit.
HDMI-CEC is overigens enkel een protocol om met de afstandsbediening van het ene apparaat, ook het daarop aangesloten andere apparaat te kunnen bedienen. Dus bijv. Kodi op je mediaspeler bedienen met de afstandsbediening van je TV; of met de afstandsbediening van je blu-rayspeler het volume op de tv wijzigen.
Als je HDMI-ARC bedoelt: dit is het Audio Return Kanaal waarmee je televisie het geluid van een aangesloten bron naar de receiver kan transporteren. M.a.w. je hebt bijv. je PS4 op de ene HDMI van je tv en je receiver op de andere: je tv kan in dit geval het geluid van je spelcomputer naar de receiver brengen. De tv moet over een passthroughfunctie beschikken om ook als hij in standbymodus is, dit signaal door te geven. Dat is wat bij jullie allebei niet gebeurt, dus beter is het om je RPi3 direct op je receiver aan te sluiten.
De pi3 zit met hdmi aan de TV en doet over die kabel: video, audio naar TV en CEC.
de pi3 zit tevens middels een usb audio adapter (pi analoog ruis te veel) op een oude stereo versterker (zonder hdmi) middels cinch/RCA/tulpjes). Het geluid loopt niet synchroon maar dat is allemaal niet zo erg. Er is dus geen sprake van HDMI-ARC.
Het idee is om bij video het geluid via de TV te hebben (vanuit de kijkrichting, maar geen muziekkwaliteit) en bij het afspelen van muziek de versterker en fatsoenlijke speakers te gebruiken er is dan immers geen belang van geluid uit de kijkrichting.
Dat werkt ansich allemaal prima, echter tijdens het luisteren van muziek zou de TV wel uit kunnen (dan wel gemute op een andere ingang danwel op "tv kijken").
Echter op het moment dat je:
- Terwijl je via kodi muziek speelt weergegeven via de versterker.
- Op de TV van ingang wisselt (andere hdmi danwel tv kijken) of de TV op standby zet
- Dan lijkt kodi dat door te krijgen (ik gok via de HDMI CEC ?) en dan stopt de muziek (dus ook via de usb adapter naar de versterker.
- Schakel ik op de TV weer terug naar kodi dan begint de muziek weer waar hij was gebleven, het lijkt er dus op dat kodi de muziek pauseert.
De vraag is of aan de pauze gedrag wat te doen valt. Ik zou dus willen dat ongeacht wat ik met de TV doe, kodi gewoon door blijft spelen (maar wel gebruik blijven maken van HDMI-CEC.
Maar ik heb dus nog geen optie gevonden die het mogelijk maakt. Wellicht dat er niets anders op zit dan op een high debug level uit te vlooien wat de pi allemaal binnen krijgt en waar die op reageert met pauseren en vervolgens de sourecode eens doorspitten

Misschien de patch van de volgende URL downloaden en dat je die kunt aanpassen?:
http://forum.kodi.tv/show...26&pid=2180533#pid2180533
Ja daar had ik het idee vandaan dat het iets met CEC zou kunnen zijn (en helaas ook het idee dat het nog wel eens een hardcoded iets zou kunnen zijn). Maar goed als het werkt is het wel een patch + config optie waard wat mij betreft (desnoods via de advancedsetting.xml).ido schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:45:
[...]
Misschien de patch van de volgende URL downloaden en dat je die kunt aanpassen?:
http://forum.kodi.tv/show...26&pid=2180533#pid2180533
Maar goed zal er voorlopig wel niet van komen aangezien ik niet zo lang meer bij m'n ouders ben waar het fenomeen speelt (zelf geen HDMI-CEC TV om te testen en debuggen).
(1)
Zoals ik het begrijp uit die Kodi-topics, worden bepaalde signalen vanuit de tv-afstandsbediening niet, danwel verkeerd doorgegeven aan de RPi c.q. Kodi. Sommige mensen zetten hun tv uit, maar de RPi / Kodi krijgt geen signaal dat deze ook moet stoppen, met als gevolg dat internetstreams of live televisie gewoon blijven doorlopen. In jouw / jullie geval gaat het andersom: de tv wordt uitgezet en vanwege de CEC-verbinding, krijgt de RPi / Kodi ook het signaal om te stoppen. In dat geval moet je wachten op een fix vanuit Kodi, waarbij je het gedrag kunt instellen.
(2)
Om verbindingsinstellingen uit te sluiten, is het goed om even te checken hoe de audioverbinding verloopt. Staat Kodi ingesteld op HDMI voor beeld en de audiokabel voor je geluid? Staat er ergens iets op auto? Wijzigt de situatie als je hier iets aan verandert?
Zo mogelijk voorkom je alle problemen als je de RPi direct op je receiver aansluit. Audio en video lopen dan altijd over de receiver en met een beetje geluk stopt Kodi pas met streamen als de receiver uitzet, in plaats van de tv. Ik weet alleen niet of je dan nog steeds CEC kunt gebruiken om met je televisie-afstandsbediening ook Kodi te bedienen. Een andere optie is om helemaal geen CEC te gebruiken. Heb je dan nog wel de mogelijkheid om op een andere manier je RPi te bedienen?
Punt is dat het geluid wel doorloopt als de tv uit staat, maar dat er regelmatig een onderbreking is in het geluid. En dat luistert niet lekker.
Dus toch iets anders dan @gekkie lijkt het.
[ Voor 26% gewijzigd door Jorgen op 06-08-2017 16:55 ]
Aaahhhhhhhhhh daar zit nog een "hidden" menutje achter !alesandro_46 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:04:
@Jelte, @gekkie, hebben jullie al eens gekeken in de CEC settings zelf? Misschien staat daar een optie aan dat Kodi uitgezet moet worden als de TV uit gaat? Settings zijn te vinden bij System -> Settings -> System -> Input Devices -> Peripherals -> CEC adapter
Muchos muchos gracias. Daar zit inderdaad de instelling (in het NLisch) genaamd "actie wanneer geschakeld wordt naar andere bron "
[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 07-08-2017 15:23 ]
Na circa een jaar kodi v16 te hebben gedraaid op een mbox van ali express, gaat het laatste maanden niet meer. De mbox ondersteund de nieuwste kodi helaas niet waardoor de sources uitsterven heb ik het idee. Correct me if i am wrong.
Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe mbox die kodi v17 wel ondersteund.
Wat raden jullie aan?
De bedoeling is gewoon Netflix voor series & films, daarnaast zou eredivisie streamen ook top zijn.
Werkt live TV uberhaupt nog?
Mocht kodi v17 draadloos streamen vanaf win10 wel ondersteunen kan ik ook gewoon vanaf m'n laptop draaien, dit kon sowieso in v16 niet.
Ik kijk uit naar jullie reactie,
[ Voor 1% gewijzigd door Hero of Time op 10-08-2017 18:57 . Reden: Niks illegaals hier bespreken ]

Nou nog eens een reden uitvogelen waarom de uitzendinggemist plugin het bij m'n ouders niet wil doen en bij mij wel. Wellicht dat de player net timeout vanwege een matige internet verbinding en dat die timeout verlaagt is van kodi 15 naar 17).
Als dat nog gefixt is ben ik wel weer door alle issues heen
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Systeem: Raspberry Pi 3 op openelec.
Ook ik ben maar eens overgegaan op kodi 17.3. Dus heb ik de nieuwe skin (Estuary Skin). Als ik dat een add-on wil installeren, is dat verplaatst naar hij menu aan de zijkant, waarin je dus de knop "get more" heb zitten. (dat was even zoeken, maar via google o.a. gevonden).
Nu vind ik deze nieuwe skin niets en hou het liefst het bij het oude, zodat ik ook niet te veel hoef uit te leggen.
Dus terug naar de Confluence skin uit versie 16.
Alleen dan mis ik volgens mij die knop "get more" bij add-ons. Hoe doe je dat dan?
Dacht even Aeon nox te installeren, maar die heeft hetzelfde probleem.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Wil je extra add-ons installeren of bedoel je wat anders ?Cyberpope schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:52:
Even een simpele vraag om iets te checken, want loop me suf te zoeken.
Systeem: Raspberry Pi 3 op openelec.
Ook ik ben maar eens overgegaan op kodi 17.3. Dus heb ik de nieuwe skin (Estuary Skin). Als ik dat een add-on wil installeren, is dat verplaatst naar hij menu aan de zijkant, waarin je dus de knop "get more" heb zitten. (dat was even zoeken, maar via google o.a. gevonden).
Nu vind ik deze nieuwe skin niets en hou het liefst het bij het oude, zodat ik ook niet te veel hoef uit te leggen.
Dus terug naar de Confluence skin uit versie 16.
Alleen dan mis ik volgens mij die knop "get more" bij add-ons. Hoe doe je dat dan?
Dacht even Aeon nox te installeren, maar die heeft hetzelfde probleem.
2250 WP Zuid PVoutput
- favorite en powerbutton uit hoofdmenu gewackt.
- maar het belangrijkste is de exif date + description in een semi transparante overlay onderaan foto's bekijken zodat je gelijk de omschrijving hebt ipv dat je per foto alle exif data moet gaan zitten bekijken.
Ja, als ik extra add-ons wil installeren.MdO82 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:56:
[...]
Wil je extra add-ons installeren of bedoel je wat anders ?
nu nergens want weer terug op Confluence. De app die ik wilde heb ik ook al geinstalleerd door terug te gaan naar de standaard skin, te installeren en dan weer naar de oude skin. Was makkelijkste. Maar toch.Hero of Time schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:00:
Waar heb je die knop nu precies onder zitten dan? Ik heb met Transparency! skin alle opties voor add-ons installeren bij Settings > Add-ons.
Zie ook hier.
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=290426
Ik ben niet de laatste vrager overigens.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ah, die optie heb ik wel bij Transparancy!. Niet onder het lijstje van add-ons, maar wel bij de zijmenu die je met de pijltjestoetsen kan oproepen. Ik heb ook Confluence by Jezz_X. En daar heb ik 'm ook gewoon in het zijmenu dat je oproept met pijl links/rechts.Cyberpope schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:10:
[...]
Ja, als ik extra add-ons wil installeren.
[...]
nu nergens want weer terug op Confluence. De app die ik wilde heb ik ook al geinstalleerd door terug te gaan naar de standaard skin, te installeren en dan weer naar de oude skin. Was makkelijkste. Maar toch.
Zie ook hier.
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=290426
Ik ben niet de laatste vrager overigens.
Graag even een issue aanmaken met debug retrospect.log op de BitBucket pagina van Retrospect (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/).vandermark schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:40:
@GroteBozewolf , kan het kloppen dat Retrospect NPO niet werkt? Kan geen enkele aflevering vinden. Programma's staan er wel maar geen episodes?
EDIT: zorg ook dat je 4.1.6.1 van het NPO kanaal hebt geïnstalleerd.
[ Voor 8% gewijzigd door GroteBozewolf op 11-08-2017 23:24 ]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
raar. Ik dus niet:Hero of Time schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:16:
[...]
Ah, die optie heb ik wel bij Transparancy!. Niet onder het lijstje van add-ons, maar wel bij de zijmenu die je met de pijltjestoetsen kan oproepen. Ik heb ook Confluence by Jezz_X. En daar heb ik 'm ook gewoon in het zijmenu dat je oproept met pijl links/rechts.

dit is even mijn laptop
Je hebt wel eerst de video add-ons geopend? Dus vanaf het hoofdmenu naar een video soort, dan in het menu eronder add-ons kiezen. Druk op links/rechts en in het menu moet dan 'Get More' staan. Welke naam staat er bij jouw Confluence skin?Cyberpope schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:22:
[...]
raar. Ik dus niet:
[afbeelding]
dit is even mijn laptop
direct via het hoofdmenu krijg ik hem ook, thanks
Today is a sad day….. Over the past months, there has been a lot of fuzz around Kodi and Kodi add-ons. Especially add-ons that stream copyrighted materials (something we do not endorse, support or promote). These add-ons give Kodi a bad reputation and are not welcome in the Kodi repository. Within the Netherlands ‘Stichting Brein’ has been hunting the builders and resellers of Kodi boxes that were created for only that purpose: streaming illegal content. These boxes came with all these illegal streaming add-on pre-installed. Many of the builders and resellers were forced to stop their activities and were fined or prosecuted.
How does this related to Retrospect? Yesterday the same organisation (‘Stichting Brein’) mentioned that they also consider just the distribution of add-ons that provide copyrighted material as a crime. And this changes things: Retrospect provides a lot of content from many sources and sites, all of which is publicly available and without copyrights. And although all the video material is publicly available via internet, streaming them directly from Kodi/Retrospect and not via the originating site/player is something that could be considered unwanted or not legal.
Retrospect is hobby I have, and I have put in a large amount of the past 15 years. And although many users are enjoying the add-on, I am not willing to put myself and my family at risk of legal actions, what so ever. So for the moment, Retrospect will be put on hold.
Ik ga nog kijken wat nu wel en niet is toegestaan, maar voor nu is staat de boel even op pauze.....
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Aan de andere kant, als ik me niet vergis is er jaren geleden een hele rechtzaak geweest tussen radiozender, buma en de site fmnederland (of zo iets) over het linken naar radiozenders.
Neem geen risico's, dat is het niet waard.
Waar wil je eigenlijk die info vandaan gaan halen? Rechtstreeks bij Brein? Hun laten verifieren?
Ik begrijp je voorzichtigheid, maar volgens mij doe je niets wat illegaal is. Je maakt geen gebruik van p2p streams, maar 'vaste' streams die al door andere partijen worden aangeboden.GroteBozewolf schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:07:
[...]
Ik ga nog kijken wat nu wel en niet is toegestaan, maar voor nu is staat de boel even op pauze.....
Dit doet me denken aan de Nederland.fm rechtzaak, waarin de rechter heeft geoordeeld dat "het linken en embedden van online content geen nieuwe openbaarmaking is".
In ieder geval bedankt voor alles wat je tot nu toe hebt gedaan voor Retrospect (XOT-Uzg) en hopelijk kan je het nog lang voort blijven zetten!
Na wat onderzoek vanmorgen vroeg blijkt dat de NPO site (https://www.npo.nl/algeme...ivacy#Gebruiksvoorwaarden) dit zegt in de algemene voorwaarden:Miss_80 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:16:
Ik snap je beslissing maar kan me niet voorstellen dat je verkeerd bezig bent.
Aan de andere kant, als ik me niet vergis is er jaren geleden een hele rechtzaak geweest tussen radiozender, buma en de site fmnederland (of zo iets) over het linken naar radiozenders.
Neem geen risico's, dat is het niet waard.
Waar wil je eigenlijk die info vandaan gaan halen? Rechtstreeks bij Brein? Hun laten verifieren?
Ik ga nog rustig bedenken wie hier iets over zou kunnen roepen. Suggesties zijn altijd welkom.Browsers, robots
De Content mag uitsluitend door middel van normaal browserbezoek worden geraadpleegd via de pagina's van de publieke omroepwebsites, de Omroepplayers of andere door de publieke omroep aangeboden diensten. Het is niet toegestaan de Content op geautomatiseerde wijze te (laten) raadplegen en/of analyseren bijvoorbeeld via scripts, spiders en of bots.
Dat was een van de opties. Maar ik wil het niet overhaast doen. Mensen die Retrospect gebruiken kunnen gewoon nog doorgaan totdat er echt wat kapot gaat. Tegen die tijd hoop ik wat meer info te hebben.Hero of Time schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:39:
Neem contact op met de contentproviders, NPO voor ons in dit geval. Vraag hun wat zij van jouw werk vinden, of je inbreuk maakt op hun AV e.d.
Andere optie die ik ga uitzetten is contact met team Kodi zelf. Kijken wat zij zeggen.
Begrijp me niet verkeerd: het doet pijn om na 12 jaar zo te moeten stoppen.
Ik heb voor het eerst Kodi installed (de nieuwste versie) en ook een addon installed voor series/films.
Dit op mijn windows 10 64 systeem
Echter Alles wat ik uitkies speelt hij af op 720 ipv 1080p of hoger?
Hoe kan dat? Ik heb gekeken bij instellingen maar ik kan niks vinden.
Als ik vervolgens kijk bij opties als ik b.v een nieuwe serie afl afspeel dan staat de resolutie greyed out op 1280x720 ....iemand de gouden tip?
Het gaat hier om nieuw content waarvan er een 1080p moet zijn, voor de rest heb ik bandwidth limit op off staan, voor de rest staat de instelling op 4K max staan, dit kan het dus ook niet zijn.
Vergeet ik iets? moet ik nog iets extras installeren activeren ?
Neem alsnog contact op en vraag voor toestemming. Als je die krijgt, en Brein komt langs, hebben ze geen poot om op te staan.GroteBozewolf schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:50:
[...]
Dat was een van de opties. Maar ik wil het niet overhaast doen. Mensen die Retrospect gebruiken kunnen gewoon nog doorgaan totdat er echt wat kapot gaat. Tegen die tijd hoop ik wat meer info te hebben.
Andere optie die ik ga uitzetten is contact met team Kodi zelf. Kijken wat zij zeggen.
Ja, de reden waarom GBW mogelijk moet stoppen met Retrospect. Je noemt de naam van de addon niet, wat al doet vermoeden dat je zo illegaal als het stelen van een TV bezig bent. Oftewel: neem gewoon lekker een abbo op Netflix en Videoland. Er zijn zat aanbieders voor je films en series. Zie ook de topic warning.knightvision schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:52:
Ik heb voor het eerst Kodi installed (de nieuwste versie) en ook een addon installed voor series/films.
[...]
Vergeet ik iets? moet ik nog iets extras installeren activeren ?
Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik geen slapende honden wakker maken. Er is nu (nog) geen probleem toch?GroteBozewolf schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:09:
[...]
Na wat onderzoek vanmorgen vroeg blijkt dat de NPO site (https://www.npo.nl/algeme...ivacy#Gebruiksvoorwaarden) dit zegt in de algemene voorwaarden:
[...]
Ik ga nog rustig bedenken wie hier iets over zou kunnen roepen. Suggesties zijn altijd welkom.
De NPO streams zijn maar een onderdeel van Retrospect. Zelf gebruik ik Retrospect ook veel voor de radiostreams en dat zou in ieder geval mogen, met het precedent van de Nederland.fm rechtzaak.
Als NPO laat weten dat ze het niet leuk vinden wat je doet, dan kan je alsnog hun streams verwijderen uit Retrospect.
Ben overigens ook wel benieuwd wat er mag volgens RTL, SBS etc.?
BREIN richt zich echt op de copyright infringement, zoals het illegaal streamen van films en series, dat is totaal anders dan waar Retrospect voor staat in mijn ogen. Er worden streams aangeboden die toch al gratis online beschikbaar zijn, met content zonder copyright.
Daarnaast heb je geen commercieel oogpunt, zoals de verkopers van Kodi-boxen met voorgeïnstalleerde addons.
Ik verwacht niet dat BREIN bij je gaat aankloppen en als ze dat al doen, dan kan je Retrospect offline halen en is het jammer voor ons allemaal. Ze zullen niet dreigen met een boete of een schikking want er is geen gemis van inkomsten. Of ik nou via Retrospect iets kijk of via de NPO website, het is beide gratis!
Wij (Team Kodi) kunnen wel eens een balletje opgooien bij iemand die bij Brein werkt om eens te vragen wat ze er van vinden. Voor zover ik zelf weet zou het gewoon prima moeten zijn, zolang je geen content ontsluit die niet met een webbrowser te bezichtigen is.GroteBozewolf schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:50:
[...]
Dat was een van de opties. Maar ik wil het niet overhaast doen. Mensen die Retrospect gebruiken kunnen gewoon nog doorgaan totdat er echt wat kapot gaat. Tegen die tijd hoop ik wat meer info te hebben.
Kodi kan gewoon beschouwd worden als een webbrowser, over enige tijd wellicht heel letterlijk
[ Voor 6% gewijzigd door kibje op 25-08-2017 11:48 . Reden: videootje toegevoegd ]
Lid van Team Kodi sinds 2013
RTL/SBS weet ik niet. Zij hebben normaal reclame tussen de streams zitten. Hun speler stopt dan de stream en start de reclame. Dat gebeurt binnen Retrospect natuurlijk niet. Dus zij zouden het wellicht niet zo leuk vinden. De reclame zou ik wel kunnen toevoegen als pre-stream videos, maar ja, die skip je dan als Kodi users en dus hebben ze dan weinig zin._Vincent_ schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:09:
[...]
Ben overigens ook wel benieuwd wat er mag volgens RTL, SBS etc.?
Ik zou het erg waarderen als je dat zou kunnen doen @kibje. Het zou erg veel waard zijn om hun visie te horen op NPO en RTL/SBS streams zoals ik ze nu ontsluit. Als ze aangeven dat het wat hun betreft geen issue is, dan kan ik het met een geruster hart weer online zetten. Want het doet best wel pijn om na zoveel jaar op deze manier, uit al dan niet terechte angst voor gezeik, te moeten stoppen.kibje schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:42:
[...]
Wij (Team Kodi) kunnen wel eens een balletje opgooien bij iemand die bij Brein werkt om eens te vragen wat ze er van vinden. Voor zover ik zelf weet zou het gewoon prima moeten zijn, zolang je geen content ontsluit die niet met een webbrowser te bezichtigen is.
Kodi kan gewoon beschouwd worden als een webbrowser, over enige tijd wellicht heel letterlijk[video]
Maar ik zit niet stil hoor. Ben inmiddels al druk bezig met een mooie service add-on die add-on settings tussen Kodi instanties sync (op dit moment via Dropbox), zie https://www.rieter.net/content/kodi-sync/.
Om eerlijk te zeggen snap ik helemaal je beslissing. Hoe vervelend het voor mij ook is, maar een hobby moet geen juridische gevolgen krijgen. Het is allemaal leuk en aardig, totdat iemand de kop verkeerd heeft staan en de pijlen op jou gericht heeft. Je addon is de enige addon die ik voornamelijk gebruik binnen kodi op mijn slaapkamer.GroteBozewolf schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:07:
Beste Kodi gebruikers, gezien de huidige activiteiten van Brein, heb ik vandaag het volgende op mijn site geplaatst:
Today is a sad day….. Over the past months, there has been a lot of fuzz around Kodi and Kodi add-ons. Especially add-ons that stream copyrighted materials (something we do not endorse, support or promote). These add-ons give Kodi a bad reputation and are not welcome in the Kodi repository. Within the Netherlands ‘Stichting Brein’ has been hunting the builders and resellers of Kodi boxes that were created for only that purpose: streaming illegal content. These boxes came with all these illegal streaming add-on pre-installed. Many of the builders and resellers were forced to stop their activities and were fined or prosecuted.
How does this related to Retrospect? Yesterday the same organisation (‘Stichting Brein’) mentioned that they also consider just the distribution of add-ons that provide copyrighted material as a crime. And this changes things: Retrospect provides a lot of content from many sources and sites, all of which is publicly available and without copyrights. And although all the video material is publicly available via internet, streaming them directly from Kodi/Retrospect and not via the originating site/player is something that could be considered unwanted or not legal.
Retrospect is hobby I have, and I have put in a large amount of the past 15 years. And although many users are enjoying the add-on, I am not willing to put myself and my family at risk of legal actions, what so ever. So for the moment, Retrospect will be put on hold.
Advies heb ik niet, want schreeuwen dat je een jurist moet opzoeken is volgens mij te ver gegooid. Toch hoop ik dat je op één of andere manier in de toekomst toch een vervolg aan Retrospect kan geven.
Dat je voor een bepaald bedrag per maand content van je keuze kunt kijken waar (Dus ook offline op je mobiele scherm zoals mobiel of laptop tablet) en wanneer je zelf wilt dan zou ik meteen er voorgaan en de TV-zenders er af gooien, al die "herhalingen" en "reallive" sh*t" Ik heb een probleem TV JAK. Barf.
En dat er dan er voor en er na "verplichte" reclame in zit en meer real live/sluip reclame zoals een groene fles met een ster vol in beeld als hij/zij een slok neemt dat vind ik niet erg als ze daardoor niet elke 15min de flow onderbreken.
Kijk ik vind het zeer irritant als de tv-zenders 15min uit een film snijden om EXTRA reclame kwijt te kunnen.
Sommige films/series hebben alles bij elkaar geteld meer dan 20min reclame die regelmatig de "spanningsboog" kapot maken. Zelfde geld voor series kijken in het algemeen, teveel reclame. ondanks de al aanwezige sluipreclame zoals de overal opduikende "audi's".
En veel zenders gebruiken al doorspoelblokkering vanwege de "pauze" mogelijkheid die vele gebruikte voor die irritante mandverband shampoo reclames te ontlopen.
Huidige stream aanbieders zijn nog te verdeeld en hebben allemaal hun eigen hitseries/films om je te verleiden een abonnement te nemen en daarmee "toegang" te geven voor van alles wat je eigenlijk niet wilt zien.
Netflix is beperkt omdat er niet alles op te zien is en als je verschillende series leuk vind zou je "lid" moeten zijn van meerdere aanbieders wat je een kapitaal kost per maand.
TV kijken is niet meer met de gids in de hand afwachten wat "ze" je voorschotelen. En DVD's kopen en tegen je muur zetten na het een keertje gekeken hebt ook niet.
DAT is de hoofdreden dat het downloaden/streamen nogsteeds zo populair is.
Klets een "popcorn" of "exodus" met alle content voor 15euro/mnd de lucht in en iedereen stopt met illegaal downloaden.
Youtube doet ook al verplichte "micro" reclame onderbrekingen voor extra inkomsten om de uploaders meer inkomsten te geven. (Dus die "vrije" wereld is ook al ten ondergegaan aan hebzucht en fortuinzoekers die rijk willen worden.)
[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 25-08-2017 20:47 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Ik weet niet of dit nu zo'n goede vraag is op dit moment.....copykat schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:31:
Het is misschien de verkeerde plek maar, waar ik eigenlijk benieuwd naar ben sinds de berichten in het nieuws over aanpakken individuele personen die streamen/downloaden, of er een legale versie komt van popcorn achtige applicaties.
Dat je voor een bepaald bedrag per maand content van je keuze kunt kijken waar (Dus ook offline op je mobiele scherm zoals mobiel of laptop tablet) en wanneer je zelf wilt dan zou ik meteen er voorgaan en de TV-zenders er af gooien, al die "herhalingen" en "reallive" sh*t" Ik heb een probleem TV JAK. Barf.
En dat er dan er voor en er na "verplichte" reclame in zit en meer real live/sluip reclame zoals een groene fles met een ster vol in beeld als hij/zij een slok neemt dat vind ik niet erg als ze daardoor niet elke 15min de flow onderbreken.
Kijk ik vind het zeer irritant als de tv-zenders 15min uit een film snijden om EXTRA reclame kwijt te kunnen.
Sommige films/series hebben alles bij elkaar geteld meer dan 20min reclame die regelmatig de "spanningsboog" kapot maken. Zelfde geld voor series kijken in het algemeen, teveel reclame. ondanks de al aanwezige sluipreclame zoals de overal opduikende "audi's".
En veel zenders gebruiken al doorspoelblokkering vanwege de "pauze" mogelijkheid die vele gebruikte voor die irritante mandverband shampoo reclames te ontlopen.Ze duwen die zooi door je strot om zelf miljoenen te mogen bijschrijven op hun rekening en kapitale villa's jetsetlevens te mogen leven over de rug van het "gewone volk" vind je het gek dat die series en films zo duur zijn om te maken.... 30 miljoen salaris voor een film of miljoentje per aflevering en dan raar vinden als mensen andere wegen zoeken, sorry ging ff los.
Huidige stream aanbieders zijn nog te verdeeld en hebben allemaal hun eigen hitseries/films om je te verleiden een abonnement te nemen en daarmee "toegang" te geven voor van alles wat je eigenlijk niet wilt zien.
Netflix is beperkt omdat er niet alles op te zien is en als je verschillende series leuk vind zou je "lid" moeten zijn van meerdere aanbieders wat je een kapitaal kost per maand.
TV kijken is niet meer met de gids in de hand afwachten wat "ze" je voorschotelen. En DVD's kopen en tegen je muur zetten na het een keertje gekeken hebt ook niet.
DAT is de hoofdreden dat het downloaden/streamen nogsteeds zo populair is.
Klets een "popcorn" of "exodus" met alle content voor 15euro/mnd de lucht in en iedereen stopt met illegaal downloaden.
Youtube doet ook al verplichte "micro" reclame onderbrekingen voor extra inkomsten om de uploaders meer inkomsten te geven. (Dus die "vrije" wereld is ook al ten ondergegaan aan hebzucht en fortuinzoekers die rijk willen worden.)
Het was geen vraag eigenlijk, meer iets dat in mij opinie er iets scheef zit in het denk vermogen van sommige;GroteBozewolf schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:27:
[...]
Ik weet niet of dit nu zo'n goede vraag is op dit moment.....
Als je kijkt wat voor bedragen er rondgaan dan verdienen ze blijkbaar nog zat! de voetballers en de media gasten.
Misschien moeten we gewoon stoppen met kijken in het algemeen dan is hun drive ook weg. ;-)
Nee, ik wil een lans breken voor legaal content kijken voor een net bedrag op de manier zoals WIJ willen en niet iets door de strot geduwd krijgen voor te veel geld. Hun kosten baten ratio is een beetje offbalance.
En stichting Brein is geen stichting maar gewoon een commercieel bedrijf die vooral voor zichzelf bezig is.
Hun salarissen worden niet betaald door supporters (de makers van iets) van hun gedachtengoed maar door het innen van boetes via rechtzaken. Dat maakt hun tot een commercieel winst zoekend bedrijf en dus geen stichting.
Google, facebook, Media providers verdienmodel van miljarden! major beïnvloeding van je geest, dieven van je privegegevens sturing van je tijd en leven, banken die de crisis veroorzaken door hun minachting voor de gewone man en de maatschappij laten betalen voor hun "diefstal" en daarna weer vrolijk opnieuw beginnen... Hun monopoly op geld transport van je werkgever naar jou bakker via jou account maakt dat je voor 14% kan lenen en dat hun jou geld tegen 0.1% kunnen gebruiken. ziet niemand een vergelijking?
Het is als de sigaretten industrie zij kweken verslaving om geld te verdienen, ze bieden geen product aan die men wil of denkt te willen maar stoppen doelbewust chemicaliën in de sigaret om je als klant te houden. oplossing is simpel stop met roken en de macht en invloed verdwijnt.En met mediacontent werkt dit ook, Ronaldo is alleen 120miljoen waard vanwege de commerciële verkoop van zijn idoolwaarde niet zijn voetbalkwaliteiten. Stop met kopen van zijn shirtjes enz en hop einde inkomsten , einde transferwaarde.
Dus als we weigeren te veel te betalen voor entertainment door niet meer te kijken word hun machtpositie minder. de vraag word minder dus de levering word goedkoper omdat de mediaindustrie zichzelf wil handhaven....En geef toe de pulp die tegenwoordig uit de televisiezenders komt als "gratis" entertainment omgeven door stompzinnige reclame die je onbewust te veel laat kopen (tel het aantal shampoo producten maar van je vrouw) maakt dat je niks meer "live" wilt kijken en alles selectief opneemt in de hoop dat je kan filteren.
Dát is meer mijn pleidooi. Het downloaden/streamen is het ontwaarden van iets wat duurder is dan het waard is,tijdverdrijf als je even niks zinnigs te doen hebt. De ontduiking is een soort burgerlijke ongehoorzaamheid tegen een machtsblok.
Beetje als diamanten: sinds de fabrieksdiamant is de technische waarde een beetje vervallen en alleen de "schaarsheid" en de opgebouwde image van waarde maakt het nog duur en is het hebben een statusartikel.
Maar als niemand het nog wil als glitter is de steen waardeloos en even duur als de fabriekdiamant.
[ Voor 62% gewijzigd door copykat op 26-08-2017 01:50 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
als in naar de film ga met mijn gezin en ben 50 euro kwijt als ik een drankje en popcorn voor iedereen er bij koop dan voel ik me ook bestolen.
Als je kijkt naar de F1 de rechtengelden voor uitzending, voetbal, en bedenkt dat dit allemaal opgebracht moet worden door klanten, reclame, en abbonees / rijksbelasting indien puplieke omroep dan hebben de distributeurs ook boter op hun hoofd.
Daarom zeg ik als ze een algemene content viewer tegen een redelijk abonnement aanbieden waarbij later kijken goedkoper is dan meteen kijken de motivatie om te downloaden veel minder en misschien wel nul.
En reclame is nodig om die enorme salarissen te betalen die de acteurs willen en de producers een budget te geven om een nieuwe serie/film te produceren maar de huidige doodplempen met onderbrekingen laat me afhaken uit ergenis. zo als velen. veel kijken content dat al op open chanels te zien is geweest maar dan zonder die onderbrekingen. dus vhs opname en doorspoelen maar principe maar dan digitaal.
uitzending gemist en kijken vanaf het begin is ook niet mogelijk het doorspoelen van informatie over producten die we niet willen kopen. ik kijk veel via opnemen (6 channels paralel) en later of 15 min later kijken om die blokken van nutteloze data te fastforwarden maar ook daar hebben ze een blokkade in gesteld zodat je gedwongen word te kijken of te spelen met je mobiel en tv met geluid uit om die diaree door te sppelen.
ik en vele met mij hebben niks tegen reclame maar elke 15min 5-7min is too much.
Daarom zeg ik als alles alleen legaal te verkrijgen is door actieve vervolging van uploaders en downoaders/freestreaming zullen de kijk-inkomsten niet erg stijgen maar kijken mensen gewoon minder als ze vasthouden aan de huidige manier en kosten.
[ Voor 22% gewijzigd door copykat op 27-08-2017 19:55 ]
Heb je NLZiet al eens geprobeerd? Volgens mij is dat redelijk dicht bij wat je zoekt? Veel Smart TV's hebben de app er vaak al op staan.copykat schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:10:
Misschien niet duidelijk in mijn post: ik ben tegen diefstal maar dat geld voor beide kanten.
als in naar de film ga met mijn gezin en ben 50 euro kwijt als ik een drankje en popcorn voor iedereen er bij koop dan voel ik me ook bestolen.
Als je kijkt naar de F1 de rechtengelden voor uitzending, voetbal, en bedenkt dat dit allemaal opgebracht moet worden door klanten, reclame, en abbonees / rijksbelasting indien puplieke omroep dan hebben de distributeurs ook boter op hun hoofd.
Daarom zeg ik als ze een algemene content viewer tegen een redelijk abonnement aanbieden waarbij later kijken goedkoper is dan meteen kijken de motivatie om te downloaden veel minder en misschien wel nul.
En reclame is nodig om die enorme salarissen te betalen die de acteurs willen en de producers een budget te geven om een nieuwe serie/film te produceren maar de huidige doodplempen met onderbrekingen laat me afhaken uit ergenis. zo als velen. veel kijken content dat al op open chanels te zien is geweest maar dan zonder die onderbrekingen. dus vhs opname en doorspoelen maar principe maar dan digitaal.
uitzending gemist en kijken vanaf het begin is ook niet mogelijk het doorspoelen van informatie over producten die we niet willen kopen. ik kijk veel via opnemen (6 channels paralel) en later of 15 min later kijken om die blokken van nutteloze data te fastforwarden maar ook daar hebben ze een blokkade in gesteld zodat je gedwongen word te kijken of te spelen met je mobiel en tv met geluid uit om die diaree door te sppelen.
ik en vele met mij hebben niks tegen reclame maar elke 15min 5-7min is too much.
Daarom zeg ik als alles alleen legaal te verkrijgen is door actieve vervolging van uploaders en downoaders/freestreaming zullen de kijk-inkomsten niet erg stijgen maar kijken mensen gewoon minder als ze vasthouden aan de huidige manier en kosten.
Meer info kan je hier vinden: https://www.rieter.net/content/kodi-sync/
Interesse om te testen? Laat het even weten.
Zo makkelijk gaat dat helaas niet... vanaf Kodi 18 is er wat ondersteuning voor DRM waar je zelf van mag opzoeken hoe diep dat gaat. Dus niet alleen moet je kunnen coden, je moet ook je weg met DRM weten en dat reverse engineeren omdat er geen API bestaat. Er is tussen mij en eenaantal personen al contact geweest en geen van hen durfde het nu al aan.Manke schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:22:
Zijn er hier mensen die add-ons schrijven en er een voor ziggo go wil maken?
Dus helaas dat gaat nog een hele tijd duren en is onwaarschijnlijk. Wil je Ziggo op Kodi? dat is perfect mogelijk nu al via DVB-C, dus de nood is nog niet heel hoog =). Werkt zelfs als extender, en zelfs op vakantie in het buitenland =)
Voor Retrospect stond er een request open (https://bitbucket.org/bas...o-xot-for-upc-subscribers), al ging het daar nog over UPC. Maar goed, Retrospect staat even stil.Donderstraaltje schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:33:
[...]
Zo makkelijk gaat dat helaas niet... vanaf Kodi 18 is er wat ondersteuning voor DRM waar je zelf van mag opzoeken hoe diep dat gaat. Dus niet alleen moet je kunnen coden, je moet ook je weg met DRM weten en dat reverse engineeren omdat er geen API bestaat. Er is tussen mij en eenaantal personen al contact geweest en geen van hen durfde het nu al aan.
Dus helaas dat gaat nog een hele tijd duren en is onwaarschijnlijk. Wil je Ziggo op Kodi? dat is perfect mogelijk nu al via DVB-C, dus de nood is nog niet heel hoog =). Werkt zelfs als extender, en zelfs op vakantie in het buitenland =)
Daar over gesproken: er lijkt weer wat vooruit gang te zitten rondom het hele Retrospect verhaal. Hopelijk kan het binnenkort weer gewoon online
https://community.ziggo.n...go-add-on-voor-kodi-20532
Ik gebruik Kodi al wat jaartjes maar heb sinds kort een aantal wijzigingen in mijn setup thuis aangebracht. Nu komt het er op neer dat ik geen video on-demand meer heb van Ziggo (want CI+ in oud UPC gebied). Nu wil ik graag kijken wat Kodi hier voor oplossing in biedt. Ik kom natuurlijk vandaag achter de toffe add-on Retrospect, maar heb de site en bovenstaande inmiddels gelezen. Zeker balen voor GBW en stiekem ook voor mij ;P
Heeft iemand suggesties voor alternatieven? Of is/was Retrospect de enige in zijn soort op de NL markt? Uiteraard kan ik alle losse apps installeren en daar mijn ding mee doen, maar dat is heel wat heen en weer klikken als je een beetje aan het browsen bent.
De opmerking die Ziggo in deze thread heeft geplaatst is o.a. ook de reden waarom Retrospect nog even offline is. Bijna alle content providers hebben vergelijkbare gebruikersvoorwaarden.Manke schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:47:
Hier heeft iemand er een in elkaar geknutseld, gebaseerd op de html5 versie van de website ziggogo.tv
https://community.ziggo.n...go-add-on-voor-kodi-20532
Het makkelijkste is Chromecast, Ziggo go en het vod gedeelte ondersteunt dat. Ik weet alleen niet hoe ver vod in de app gaat.veedz schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:52:
Hoi!
Ik gebruik Kodi al wat jaartjes maar heb sinds kort een aantal wijzigingen in mijn setup thuis aangebracht. Nu komt het er op neer dat ik geen video on-demand meer heb van Ziggo (want CI+ in oud UPC gebied). Nu wil ik graag kijken wat Kodi hier voor oplossing in biedt. Ik kom natuurlijk vandaag achter de toffe add-on Retrospect, maar heb de site en bovenstaande inmiddels gelezen. Zeker balen voor GBW en stiekem ook voor mij ;P
Heeft iemand suggesties voor alternatieven? Of is/was Retrospect de enige in zijn soort op de NL markt? Uiteraard kan ik alle losse apps installeren en daar mijn ding mee doen, maar dat is heel wat heen en weer klikken als je een beetje aan het browsen bent.
Helaas heeft ome Ziggo in de app de functionaliteit 'terugkijken' uitgeschakeld zodra Chromecast actief is. Goede tip, maar na het e.e.a. getest te hebben werkt dat dus nietManke schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:50:
[...]
Het makkelijkste is Chromecast, Ziggo go en het vod gedeelte ondersteunt dat. Ik weet alleen niet hoe ver vod in de app gaat.
Hoef ik tenminste geen PlexKodiConnect meer te gebruiken!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Bedankt voor de tip, die gaan we testen. Denk wel dat ik aanpasbaarheid van kodi ga missen.Rivanov schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 20:17:
Plex for Kodi is vanaf nu voor iedereen beschikbaar! Voorheen was het enkel voor Plex Pass Users.
Hoef ik tenminste geen PlexKodiConnect meer te gebruiken!
Hij geeft aan vanuit de settings sending test message to Kodi failed.
Nu heb ik alles aangepast met de wachtwoorden die benodigd waren voor Mysql e.d. maar niks lijkt te werken. Kan ik iets over het hoofd zien of zit het toch ergens niet goed?
Dan moet het idd daarin zitten, geen idee wat er mis gaat dan.TRaSH schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:03:
ik gebruik ook een shared mysql
[afbeelding]
Even je settings nakijken
1. zorgen dat hier een aantal zijn aangezet
2. IP van je kodi machine
3. poort van je kodi machine
Dan maar overal de wachtwoorden aanpassen en opnieuw testen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Veel films, series, muziek en foto's staan op de server, maar ik heb ook veel films en series op losse harde schijven staan. Die zijn niet standaard in het netwerk opgenomen. Ik zoek een manier om de content in kodi in te lezen (dat is natuurlijk niet moeilijk), maar wel zodanig dat ik bij een keuze voor bijvoorbeeld een film in de database kan zien op welke harde schijf de film staat zodat ik die HDD via USB of een swappable drive kan aansluiten en de film afspelen. Is dit mogelijk? Waar kan ik daar informatie over vinden?
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.