Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:48

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik doe waarschijnlijk iets heel simpels fout. Ik heb Kodi geïnstalleerd op mijn laptop. De database met films en series is geheel up to date. Nu wil ik mijn MySQL shared db weer gaan gebruiken. Als ik de sources.xml en advancedsettings.xml naar de userdata folder kopieer, worden er 2 db's gemaakt in phpmyadmin. Deze hebben echter niks te maken met de database die ik al heb, maar zijn nieuw. Als ik deze verwijder (en de 2 xml's ook) dan heb ik de eigen db van Kodi weer terug. Verschil is dat de database die Kodi zonder sources/advancedsettings maakt, klopt met datum laatst toegevoegd. De nieuwe db's zijn gewoon op alfabetische volgorde van films. Soms wil Kodi ook niet eens opstarten, of zit ik ineens met een dubbele db. Ik zie vast iets over het hoofd.

Wat is nu de juiste volgorde van een nieuwe setup? Kom er met de Kodi wiki niet uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 14-05-2017 16:53 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:57
Jorgen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:42:
Ik doe waarschijnlijk iets heel simpels fout. Ik heb Kodi geïnstalleerd op mijn laptop. De database met films en series is geheel up to date. Nu wil ik mijn MySQL shared db weer gaan gebruiken. Als ik de sources.xml en advancedsettings.xml naar de userdata folder kopieer, worden er 2 db's gemaakt in phpmyadmin. Deze hebben echter niks te maken met de database die ik al heb, maar zijn nieuw. Als ik deze verwijder (en de 2 xml's ook) dan heb ik de eigen db van Kodi weer terug. Verschil is dat de database die Kodi zonder sources/advancedsettings maakt, klopt met datum laatst toegevoegd. De nieuwe db's zijn gewoon op alfabetische volgorde van films. Soms wil Kodi ook niet eens opstarten, of zit ik ineens met een dubbele db. Ik zie vast iets over het hoofd.

Wat is nu de juiste volgorde van een nieuwe setup? Kom er met de Kodi wiki niet uit.
Dubbele DB zal wel niet, je upgrade niet toevallig naar een nieuwere Kodi en dus ook nieuwe DB versie nummer?
Als je een nieuwere Kodi install doet importeert Kodi je oudere DB naar de nieuwere, is dat niet wat je ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@schumi2004 Nee, zelfde Kodi. Ik heb na maanden mijn NAS weer aangesloten en wilde in eerste instantie updaten naar Kodi 17, maar die draait niet meer op mediaspelers met Android 4. De database (van Kodi 16) kreeg ik niet geshared tussen mijn laptop en de mediaspeler, dus ik begon vrolijk opnieuw. Allemaal Kodi 16.1. Ook geprobeerd op de mediaspeler met SPMC (16.6) en XBMC for Minix (16.3). De installatie van Kodi 16 op de mediaspeler is helemaal nieuw. De installatie van Kodi 16 op mijn Windows 10 laptop was bestaand.

Ik zeg dubbele db, omdat Kodi ineens een Films en Films (1) en ook een Series en Series (1) had, wanneer je onder video's keek.

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 14-05-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jorgen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 17:10:
@schumi2004 Nee, zelfde Kodi. Ik heb na maanden mijn NAS weer aangesloten en wilde in eerste instantie updaten naar Kodi 17, maar die draait niet meer op mediaspelers met Android 4. De database (van Kodi 16) kreeg ik niet geshared tussen mijn laptop en de mediaspeler, dus ik begon vrolijk opnieuw. Allemaal Kodi 16.1. Ook geprobeerd op de mediaspeler met SPMC (16.6) en XBMC for Minix (16.3). De installatie van Kodi 16 op de mediaspeler is helemaal nieuw. De installatie van Kodi 16 op mijn Windows 10 laptop was bestaand.

Ik zeg dubbele db, omdat Kodi ineens een Films en Films (1) en ook een Series en Series (1) had, wanneer je onder video's keek.
Ik zou sowieso de DB opnieuw genereren dus alle DB's verwijderen in MySQL en van scratch beginnen want een DB'met maanden aan verouderde data zou ik sowieso niet aan beginnen.

Vervolgens exporteer je de DB's die je nu lokaal heb als backup voor geval dat en verwijder je ze ook op je Kodi systeem en scrap je alles opnieuw. Je zou ook een export en import kunnen doen maar mijn ervaring is dat opnieuw scrappen toch een stuk sneller gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ondanks dat hij heel veel series momenteel overslaat met scannen, lijkt het wel te werken nu
Enige is dat nu de Kodi op mijn mediaplayer (met fabrieksreset) nu van slag is
bij de eerste en tweede start van het programma worden allerlei meldingen en menuteksten met blokjes ipv letters aangegeven.

Kodi is fantastisch, behalve als het niet werkt. Dan is het soms een regelrechte ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:42
Jorgen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:05:
....

Kodi is fantastisch, behalve als het niet werkt. Dan is het soms een regelrechte ramp.
Is dat niet met alle programma's ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jawel, dat is zo. Maar een niet functionerende Kodi verziekt ook je televisie-avondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Beetje een noob vraag misschien, maar ik heb thuis een meciaspeler met Kodi erop draaien wat prima draait.

Nu hebben we sinds kort een TV over voor de slaapkamer en daar wilden wij ook Kodi op draaien (al uitgezocht dat de database prima via de Synology met MYSQL moet kunnen syncen zodat we op beide verder kunnen kijken etc.)

Maar ben vooral op zoek naar de beste "goedkope" oplossing om Kodi bij de tweede TV te draaien.
Is dat nog steeds de RPI 3? of zijn er net zulke goede/betere alternatieven te vinden die achter de TV te hangen zijn en niet een kostenplaatje hebben van een NUC o.i.d.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Rubman schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:14:
Beetje een noob vraag misschien, maar ik heb thuis een meciaspeler met Kodi erop draaien wat prima draait.

Nu hebben we sinds kort een TV over voor de slaapkamer en daar wilden wij ook Kodi op draaien (al uitgezocht dat de database prima via de Synology met MYSQL moet kunnen syncen zodat we op beide verder kunnen kijken etc.)

Maar ben vooral op zoek naar de beste "goedkope" oplossing om Kodi bij de tweede TV te draaien.
Is dat nog steeds de RPI 3? of zijn er net zulke goede/betere alternatieven te vinden die achter de TV te hangen zijn en niet een kostenplaatje hebben van een NUC o.i.d.
Ik denk dat de RPi3 idd nog steeds de goedkoopste oplossing is, tenzij je toevallig Android TV op je TV hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

ulTimaS schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:25:
[...]

Ik denk dat de RPi3 idd nog steeds de goedkoopste oplossing is, tenzij je toevallig Android TV op je TV hebt.
Neuh, het is een inmiddels antieke Samsung 40C550.
heb nog een oude Pi 1 met ditto Kodi liggen, maar denk dat het verstandig is om hiervoor toch een RPi3 aan te schaffen en Kodi opnieuw daarop in te richten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Met een Rpi 2 kom je ook al een heel eind. De 1 is wel erg traag vond ik. Zeker als je er een wat zwaardere skin op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Laatst online: 11:04

zeroday

There is no alternative!

Jorgen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:39:
Jawel, dat is zo. Maar een niet functionerende Kodi verziekt ook je televisie-avondje.
Zorg er dan voor dat je niet afhankelijk bent van je DB ..

ik heb voor al mijn TV series ook een PATH naar de TV series gemaakt onder Videos.
het wil inderdaad voorkomen dat 3rd party proggies ervoor hebben gezorgt dat de DB niet is gecleaned of de nieuwe serie is nog niet gescanned

Als je dan een directe link naar je video folder hebt dan kun je gewoon vanuit je path waar de video is opgeslagen de video bekijken. Dan hoeft je TV avondje niet verziekt te worden.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jorgen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:05:
Ondanks dat hij heel veel series momenteel overslaat met scannen, lijkt het wel te werken nu
Enige is dat nu de Kodi op mijn mediaplayer (met fabrieksreset) nu van slag is
bij de eerste en tweede start van het programma worden allerlei meldingen en menuteksten met blokjes ipv letters aangegeven.

Het zal vast wel een bepaalde addon zijn of iets dergelijks.
Ik zou als ik het zo hoor helemaal met een schone Kodi beginnen.
Zo heb ik ooit eens Emby gehad en deze twee opties in mijn advancedsettings gezet:

<cleanonupdate>true</cleanonupdate> <!-- default set to false to prevent Kodi from removing items from the database while updating. -->
<ignoreerrors>true</ignoreerrors> <!-- Set to true to silently ignore errors while scanning videos. This prevents the error dialogue box, so you don't have to keep hitting "yes" to keep scanning.-->

Daar wordt je dan inderdaad niet vrolijk van want tijdens het updaten cleaned hij achter je rug om direct weer je library als je het 1 en ander niet correct geconfigureerd heb.
Maar alleen Kodi zelf krijgt dit soort ongein voor zover ik weet niet voor elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb geen enkele addon, anders dan de scrapers. Daarna pas missing movie en trakt. Problemen deden zich daarvoor al voor.

Ben met een schone Kodi op mediaspeler en laptop begonnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 15-05-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:18
Miss_80 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:07:
Met een Rpi 2 kom je ook al een heel eind. De 1 is wel erg traag vond ik. Zeker als je er een wat zwaardere skin op zet.
Rpi 1 is inderdaad nét te zwak om lekker Kodi te draaien. Met name met 17 Krypton heeft hij moeite. 16 Jarvis loopt beter. Maar ik denk dat een Pi 2 het minimum is.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Er staat weer en nieuwe Retrospect versie klaar, nummertje 4.1.4. Deze keer om nog wat issues met Krypton te fixen:
  • Retrospect installeert de kanalen als Kodi add-ons als je Retrospect voor het eerst draait. Kodi beschouwt deze Retrospect kanaal add-ons third party add-ons en sinds Kodi Krypton worden deze initieel uitgeschakeld. Voor Retrospect zelf is dat geen probleem aangezien die deze kanalen anders benadert, maar kennelijk worden uitgeschakelde add-ons binnen Krypton ook niet automatisch bijgewerkt naar nieuwere versies. Hierdoor kregen veel gebruikers geen kanaal updates. Vanaf deze versie meldt Retrospect het aan gebruikers als er Retrospect kanaal add-ons uitgeschakeld zijn en krijgen deze gebruikers de Kodi Add-on verkenner te zien, waarin ze de add-ons kunnen inschakelen.
  • Er was een probleempje met de user-agent die Retrospect genereert en gebruikt voor HTTP verzoeken. Geen groot issue, maar in de logs kwam altijd een error te staan en dat verwarde mensen en veelvoudig werd deze fout als "het" issue bestempeld als er iets niet werkte.
  • Nooit meer zoeken naar de Retrospect log file als je een probleem hebt. Vanaf deze versie kan je, indien je Debug of Trace logging aan hebt staan, vanuit de Retrospect add-on instellingen de log files laten versturen naar een private Gist. Deze Gist bevat dan je retrospect.log en retrospect.old.log. Na een succesvolle post, krijgt je als gebruiker de url (ingekort door Google) waar je ze kunt vinden.
  • Hoe Retrospect met proxies en lokale IP's om gaat is compleet veranderd. Je kunt nu gewoon een proxy en/of lokaal IP configureren voor een bepaald land. Vervolgens kan je per kanaal aangeven aan welke van deze land instellingen je het kanaal wilt koppelen. Uiteraard kan Retrospect de gebruiker ook helpen door alle kanalen van een bepaald land voor je te configureren. Hierdoor hoeft je nu bijvoorbeeld niet 10x dezelfde proxy te configureren voor elke van de Nederlandse kanalen, maar kan je gewoon een enkele configuratie voor Nederland maken en dan vervolgens alle Nederlandse kanalen gebruik laten maken van deze instellingen.
Het volledige en enige echte overzicht met de changes in deze versie is te vinden op: http://www.rieter.net/con.../21/net-rieter-xot-4-1-4/. De update komt voor iedereen binnen nu en een uurtje of 6 beschikbaar via de Retrospect Repository.

Over Kodi Krypton en add-ons

Kodi Krypton legt wat meer focus op third party add-ons en repositories. Om gebruikers meer bewust te maken van waar een add-on vandaan komt zijn alle niet-officiele repositories en add-ons binnen Kodi standaard uitgeschakeld. De gebruiker zal deze handmatig moeten inschakelen. Ook Retrospect is een third party add-on met zijn eigen repository en beide zullen binnen Krypton ingeschakeld moeten worden. Als niet alle Retrospect add-ons (dus ook de channel add-ons) ingeschakeld zijn, zul je geen updates krijgen. Meer info over hoe het update van Retrospect gaat kan je hier vinden. Verder geldt voor Retrospect het volgende:

!! Retrospect zou enkel via de officiële Retrospect repository geïnstalleerd moeten worden !!

De enige en officiële manier om Retrospect te installeren is via de official repository, zie de officiële installatie instructies. Bij het installeren vanuit andere repositories of andere locaties kunnen wij de kwaliteit en de functionaliteit van de code niet meer garanderen. Met andere woorden: er zou zomaar andere code in kunnen zitten dan in de officiële versie.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de BitBucket pagina van Retrospect (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues) graag voorzien van Logfile. Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/content/xot/downloads/.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte en aan Jetbrains voor het verstrekken van een PyCharm Community Edition licentie.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

GroteBozewolf schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:05:
Er staat weer en nieuwe Retrospect versie klaar, nummertje 4.1.4.
Geweldige add-on. Wel vind ik de oudere Uitzending Gemist add-on meer usable. Die heeft namelijk alle programma's in één grote lijst staan. Dit werkt prima voor 9 van de 10 scenario's waarin je een programma wilt kijken wat in één van de laatste paar maanden is uitgezonden. Dus eigenlijk is de voornaamste frustratie de paginering :p Je kan dus sneller navigeren in de oude app. Ook werkt bookmarks maken daar beter. Bij Retrospect ben je verplicht het ingebouwde favorietensysteem te gebruiken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Sebazzz schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:40:
[...]
Geweldige add-on. Wel vind ik de oudere Uitzending Gemist add-on meer usable. Die heeft namelijk alle programma's in één grote lijst staan. Dit werkt prima voor 9 van de 10 scenario's waarin je een programma wilt kijken wat in één van de laatste paar maanden is uitgezonden. Dus eigenlijk is de voornaamste frustratie de paginering :p Je kan dus sneller navigeren in de oude app. Ook werkt bookmarks maken daar beter. Bij Retrospect ben je verplicht het ingebouwde favorietensysteem te gebruiken.
Het NPO kanaal heeft twee lijsten. Eentje met en eentje zonder paginering. Je kunt dus zelf kiezen welke je wilt zien. Lange lijsten worden standaard gegroepeerd op alfabet, maar dat kan je uitzetten via de add-on configuratie.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Skin spotlight: (fuse)neue
A brand new skin for Kodi v17. Check out our website for some screenshot on how it looks. Of course it is available from the official Kodi repository like other skins.
https://kodi.tv/addon/skins/fuseneue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:08
Net een update ontvangen van Kodi maar nu wil die dus niet meer opstarten.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
OS = Linux Mint
Ik had al gevonden dat ik dit bestand zou moeten verwijderen" Addons27.db" maar dat heeft bij mij dus niets opgelost.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kijk naar je log in ~/.kodi/temp/, eerste stop als je problemen hebt. Als dat nogal zwijgzaam is, zet dan debugging aan en probeer opnieuw.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 20:32
Ik draai Kodi 17.0 (volgens mij .0) op een Nvidia Shield, dus Android. Ik heb een probleem met subtitles, in die zin dat ik er geen zie. Ook niet bij films die ik al had staan en waarvan ik 100% zeker weet dat die subtitles hebben zie ik ze niet.

Toen dacht ik dat ze dan wellicht buiten beeld vallen, dus ging ik op zoek naar de settings waarmee je de subtitles op je scherm kunt verplaatsen naar waar je dat wil...is die optie er niet (meer). Ik vind wel overal tutorials over hoe je een add-on voor het downloaden van subtitles kunt installeren, maar dat wil ik niet weten.

Ik wil m'n subtitles (terug) hebben. Iemand suggesties? :)

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Als de subs buiten beeld vallen dan heb je volgens mij je scherm resolutie niet goed ingesteld,
Heb je gekeken of je de subs wel aangedaan heb voor die film ?
Kan je met de OSD doen,
of in je instellingen instellen welke subs hij moet kiezen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 20:32
TRaSH schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:26:
Als de subs buiten beeld vallen dan heb je volgens mij je scherm resolutie niet goed ingesteld,
Heb je gekeken of je de subs wel aangedaan heb voor die film ?
Kan je met de OSD doen,
of in je instellingen instellen welke subs hij moet kiezen.
Scherm resolutie staat op 1920x1080p. Het betreft een Full HD tv. Ja, subs staan aan.
De zoom is het probleem ook niet, die staat ook goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Just_A_User op 25-05-2017 20:29 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik maak gebruik van een shared db via MySQL en daarom moeten al mijn clients op de zelfde main versie van Kodi draaien. Aangezien mijn Minix Neo X8-H Plus (voormalig topmodel) niet meer ge-updatet wordt, blijf ik op Android 4.x hangen en daarmee ook op Kodi 16.1. Vanwege de shared db geldt dit dus ook voor mijn telefoon en laptop. Iemand een tip hoe ik toch kan updaten naar 17.3, zonder ondersteuning voor Netflix, NPO en RTL XL te verliezen?

Nu is de keuze als je van een shared db via MySQL gebruik maakt om al mijn apparaten dan maar op 16.1 te houden (en vatbaar te zijn voor de ondertitel-problemen), of om een Android custom rom, c.q. OpenElec en co. te gaan draaien. Bij dingen als OpenElec heb ik natuurlijk geen Netflix, RTL XL, NPO enz. zover ik weet. En Netflix heeft aangegeven niet meer compatible met custom roms te zijn vanwege DRM-gedoe. Ik heb vanzelfsprekend ook andere Kodi branches al geprobeerd. In dit geval XBMC for Minix en SPMC, maar die gaan niet verder dan versie 16.3 en 16.6 respectievelijk.

De enige oplossing die ik zo 1, 2, 3 zie is het kopen van een nieuwe mediaspeler, maar dit ding doet het nog perfect. Iemand een ander idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Yes! Eindelijk heb ik Kodi (en voornamelijk de skin Estuary) zoals ik hem hebben wil :)

Wat ik een enorm gemis vond was dat ik niet per film de IMDB score kon zien. Dit kon wel, maar dan moest je op score sorteren. Ik wil mijn films op titel sorteren en toch de IMDB score kunnen zien. Dit heb ik nu zelf opgelost :)

Voor mensen die geïnteresseerd zijn, hier heb ik de oplossing gepost (getest op Kodi 17.3):
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=315040

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Goed idee! Misschien goed om in dat topic ook een screenshot van het eindresultaat te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Jorgen schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 00:04:
Goed idee! Misschien goed om in dat topic ook een screenshot van het eindresultaat te zetten?
Hier het eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://4.1m.yt/Se4d_Bg.jpg

Rechtsonder in beeld, links naast de kwaliteit van de film (1080 HD) staat nu de score van de betreffende film :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@miicker Aha, dan had ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat je het jaartal - achter de filmtitel - wilde vervangen voor de IMDB-score. Je hebt echter een nieuwe flag toegevoegd. Je ziet de score dus alleen als je een film gehighlight hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Jorgen schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 00:12:
@miicker Aha, dan had ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat je het jaartal - achter de filmtitel - wilde vervangen voor de IMDB-score. Je hebt echter een nieuwe flag toegevoegd. Je ziet de score dus alleen als je een film gehighlight hebt.
Klopt, dat was ook mijn bedoeling, anders wordt het druk na de titel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@miicker Met de IMDB-score in plaats van de titel, wordt het natuurlijk niet drukker ... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
Als je niet per se Estuary wil gebruiken, kan je zo'n overzicht van jaartal/titel/lengte/imdb-scrore ook makkelijk verkrijgen met bijvoorbeeld de Arctic Zephyr-skin:

Afbeeldingslocatie: https://xbmc-skins.com/sites/default/files/02%20-%20sEThI9a.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
@Jorgen

1. Overstappen op plex of die andere (kan even niet op de naam komen.
2. Die Minix vervangen aangezien die altijd vatbaar blijft voor die ene bug.

[ Voor 4% gewijzigd door TRaSH op 26-05-2017 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

TRaSH schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:53:
@Jorgen

1. Overstappen op plex of die andere (kan even niet op de naam komen.
2. Die Minix vervangen aangezien die altijd vatbaar blijft voor die ene bug.
Emby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@TRaSH en @Grudgie Wat ik begreep is dat Emby lastig op te zetten is en tegenvalt in het gebruik in combinatie met Kodi. Ik zou inderdaad Plex kunnen proberen, maar eigenlijk wil ik gewoon graag bij Kodi blijven.

@schumi2004 zijn jouw ervaringen met Emby inmiddels al anders?

======
Is Plex niet vatbaar voor de ondertitel-hack? Heb er even op gezocht, maar zie steeds "o.a." VLC, Stremio, PopcornTime en Kodi voorbijkomen. Wat dat "onder andere" dan nog meer zou zijn, wordt niet duidelijk.

======
Nou ja, misschien de Minix dan maar te koop zetten en zelf een nieuw apparaat geschikt voor Kodi uitkiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 26-05-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jorgen schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 12:20:
@TRaSH en @Grudgie Wat ik begreep is dat Emby lastig op te zetten is en tegenvalt in het gebruik in combinatie met Kodi. Ik zou inderdaad Plex kunnen proberen, maar eigenlijk wil ik gewoon graag bij Kodi blijven.

@schumi2004 zijn jouw ervaringen met Emby inmiddels al anders?

======
Is Plex niet vatbaar voor de ondertitel-hack? Heb er even op gezocht, maar zie steeds "o.a." VLC, Stremio, PopcornTime en Kodi voorbijkomen. Wat dat "onder andere" dan nog meer zou zijn, wordt niet duidelijk.
Mijn ervaringen met Emby zijn onveranderd gebleven en als ik de emails moet geloven die ik voorbij zie komen is het om de haverklap raak met fast sync plugin, dat is voor mij niet werkbaar.
Dan nog het issue wat air time betreft welke een dag eerder staat vermeld dan werkelijk omdat er iets is met time zones.
Eigenlijk vind ik het gewoon ruk maar dat is mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:36
Welke skin gebruiken jullie momenteel op de Kodi, ik zelf heb Kodi 17 want Kodi 18 is nog niet uit voor de Raspberry Pi, vind eigenlijk de standaard Estuary gewoon tof en snel. Echter kun je daar geen custom menu items toevoegen, iets wat ik nu wel mis.

Nu heb ik de Estuary Skin Mod erop gezet, maar deze performed stukken slechter dan de default Estuary skin. Iemand nog tips of is er misschien wel een optie om custom menu items toe te voegen bij de default Estuary skin?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 06:18
Ik gebruik Titan voor Kodi 17 Krypton op mijn Intel NUC (woonkamer) en op m'n Philips met Android TV voor in de tuin.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@schumi2004 Daar was ik al bang voor :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Opzich werkt Emby wel maar icm Kodi heb ik toch liever dat de sync van data goed en snel werkt en daarnaast stoor ik me mateloos aan data die niet kloppen. Als een episode vandaag ge-aired wordt en in Emby staat die op gisteren dan werkt dat niet lekker in mijn bovenkamer. Nu is het maar een datum maar toch.

Voor een ander kan het overigens prima werken voor mij alleen niet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 26-05-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

schumi2004 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:11:
[...]

Opzich werkt Emby wel maar icm Kodi heb ik toch liever dat de sync van data goed en snel werkt en daarnaast stoor ik me mateloos aan data die niet kloppen. Als een episode vandaag ge-aired wordt en in Emby staat die op gisteren dan werkt dat niet lekker in mijn bovenkamer. Nu is het maar een datum maar toch.

Voor een ander kan het overigens prima werken voor mij alleen niet ;)
Dat soort dingen zou ik me ook aan storen. Vooral de sync is belangrijk bij een shared db natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gynnad schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 12:24:

Nu heb ik de Estuary Skin Mod erop gezet, maar deze performed stukken slechter dan de default Estuary skin. Iemand nog tips of is er misschien wel een optie om custom menu items toe te voegen bij de default Estuary skin?
Heb de mod draaien op Kodi 17.3 op Windows 7 zonder issues. Dat gezegd hebbende; heb ook Kodi 17.2 op Ubuntu draaiend gehad met diezelfde mod maar dat ging voor geen meter. Mijn kortzichtige inzicht leek erop te wijzen dat de dependencies voor Estuary Mod veel met Python doen waardoor mijn CPU onder Ubuntu constant tussen de 20 en 30% stond. Kan me wel voorstellen dat de mod op een Pi dan relatief slecht draait; ik ondervond al hapers/stotters in de main menus op een Brix met een i3 uit het jaar kruik.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Net even gecheckt, maar volgens deze lijst wordt mijn Synology DS 413 niet ondersteunt. Plex valt dan af voor een gedeelde database. Hij is ook niet te vinden in mijn package center.

Pfff, ik geloof dat ik de Minix maar te koop moet gaan zetten als er geen alternatieven zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

miicker schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:25:
Yes! Eindelijk heb ik Kodi (en voornamelijk de skin Estuary) zoals ik hem hebben wil :)

Wat ik een enorm gemis vond was dat ik niet per film de IMDB score kon zien. Dit kon wel, maar dan moest je op score sorteren. Ik wil mijn films op titel sorteren en toch de IMDB score kunnen zien. Dit heb ik nu zelf opgelost :)

Voor mensen die geïnteresseerd zijn, hier heb ik de oplossing gepost (getest op Kodi 17.3):
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=315040
Hey Miicker, ik las dat je geen tekst in je label kwijt kon voor de rating?

code:
1
<label>IMDB: $INFO[ListItem.Rating]</label>

Werkt bij mij.

Voorbeeld IMDB rating Kodi

Je kan er ook
code:
1
<label>Rate: $INFO[ListItem.Rating]</label>

van maken denk ik?

P.s. bedankt voor deze tip!

[ Voor 11% gewijzigd door NaN op 26-05-2017 14:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Sangroid schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:29:
[...]

Hey Miicker, ik las dat je geen tekst in je label kwijt kon voor de rating?

code:
1
<label>IMDB: $INFO[ListItem.Rating]</label>

Werkt bij mij.

[afbeelding]

Je kan er ook
code:
1
<label>Rate: $INFO[ListItem.Rating]</label>

van maken denk ik?

P.s. bedankt voor deze tip!
Thanks had het eigenlijk ook niet echt geprobeerd, maar ik ga het er wel bij zetten, ziet er beter uit :)
Geen probleem, hoop dat meer mensen er iets aan hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

miicker schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:39:
[...]

Thanks had het eigenlijk ook niet echt geprobeerd, maar ik ga het er wel bij zetten, ziet er beter uit :)
Geen probleem, hoop dat meer mensen er iets aan hebben :)
Ik heb het ook op het kodi-forum erbij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 20:50
-

[ Voor 121% gewijzigd door roT- op 29-05-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Laatst online: 10-02-2021
Weet iemand hoe ik ondertiteling kan aanzetten in een film?
Ik heb alles (volgens mij) juist geinstalleerd: opensubtitles.org ingesteld met username en wachtwoord, voorkeurstaal opgegeven.
Ik weet alleen niet wat ik moet doen als ik in een film zit om de ondertitels aan te krijgen. Ik krijg geen ondertitel-icoontje als ik op pauze klik.

Ik gebruik Android TV op een Philips TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:36

MsG

Forumzwerver

tbenschop2 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:00:
Weet iemand hoe ik ondertiteling kan aanzetten in een film?
Ik heb alles (volgens mij) juist geinstalleerd: opensubtitles.org ingesteld met username en wachtwoord, voorkeurstaal opgegeven.
Ik weet alleen niet wat ik moet doen als ik in een film zit om de ondertitels aan te krijgen. Ik krijg geen ondertitel-icoontje als ik op pauze klik.

Ik gebruik Android TV op een Philips TV.
Kodi heeft 2 pauze-menu soorten volgens mij. Hoe ziet het er uit als je op pauze drukt?

Het gaat om dit icoon (ik gebruik die nieuwe skin niet, weet dus niet hoe dat er precies uit ziet):

Afbeeldingslocatie: https://snag.gy/NsVYI.jpg het kan dus een wat cryptisch icoon zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Weet niet hoe dat gaat op een TV met Android en Kodi, maar het indrukken van de OK toets op mijn remote opent het menu en vandaaruit kan ik o.a. een ondertitel binnenhalen (of selecteren/veranderen/uitzetten/enz).

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 31-05-2017 16:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
hardware-lover schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:18:
Weet niet hoe dat gaat op een TV met Android en Kodi, maar het indrukken van de OK toets op mijn remote opent het menu en vandaaruit kan ik o.a. een ondertitel binnenhalen (of selecteren/veranderen/uitzetten/enz).
Ik gebruik Kodi via Android op een Sony-tv en via de OK-toets krijg je inderdaad ook gewoon een balk te zien met allerlei instellingen, waaronder de ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Laatst online: 10-02-2021
hardware-lover schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:18:
Inderdaad: op OK drukken! Ik heb het de hele tijd met de pauzeknop geprobeerd.
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Een kleine update voor Retrospect met 2 bugfixes voor versie 4.1.4:
  • I added an option to disable SSL verification: In older Pythons it was default behaviour to not validate SSL certificates. Recent version enabled the verification. On older systems this could lead to SSL errors as their CA list was not up-to-date. You can now disable SSL verification via the Retrospect add-on settings. However, don’t do this unless you are experiencing these issues. It is a SECURITY RISK!
  • Missed a setting for the Norwegian users. Fixed that.
Het volledige en enige echte overzicht met de changes in deze versie is te vinden op: http://www.rieter.net/con.../05/net-rieter-xot-4-1-5/. De update komt voor iedereen binnen nu en een uurtje of 6 beschikbaar via de Retrospect Repository.

Kodi Krypton legt wat meer focus op third party add-ons en repositories. Om gebruikers meer bewust te maken van waar een add-on vandaan komt zijn alle niet-officiele repositories en add-ons binnen Kodi standaard uitgeschakeld. De gebruiker zal deze handmatig moeten inschakelen. Ook Retrospect is een third party add-on met zijn eigen repository en beide zullen binnen Krypton ingeschakeld moeten worden. Als niet alle Retrospect add-ons (dus ook de channel add-ons) ingeschakeld zijn, zul je geen updates krijgen. Meer info over hoe het update van Retrospect gaat kan je hier vinden. Verder geldt voor Retrospect het volgende:

!! Retrospect zou enkel via de officiële Retrospect repository geïnstalleerd moeten worden !!

De enige en officiële manier om Retrospect te installeren is via de official repository, zie de officiële installatie instructies. Bij het installeren vanuit andere repositories of andere locaties kunnen wij de kwaliteit en de functionaliteit van de code niet meer garanderen. Met andere woorden: er zou zomaar andere code in kunnen zitten dan in de officiële versie.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de BitBucket pagina van Retrospect (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues) graag voorzien van Logfile. Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/content/xot/downloads/.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte en aan Jetbrains voor het verstrekken van een PyCharm Community Edition licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik heb sinds de Krypton update van Kodi het probleem dat de films en series stotteren.

Geen dingen veranderd aan de instellingen voor beeld e.d. is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Op welk OS draai je?
Ik heb wat threads voorbij zien komen op forum.kodi.tv over mac die moeilijkheden geven sinds de upgrade, maar ook windows PCs die moeilijk doen ic. anniversary update van windows 10.

Kijk ook even of je audio settings niet ongevraagd zijn aangepast bij de upgrade

[ Voor 16% gewijzigd door Miss_80 op 06-06-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Miss_80 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:04:
Op welk OS draai je?
Ik heb wat threads voorbij zien komen op forum.kodi.tv over mac die moeilijkheden geven sinds de upgrade, maar ook windows PCs die moeilijk doen ic. anniversary update van windows 10.

Kijk ook even of je audio settings niet ongevraagd zijn aangepast bij de upgrade
Ja goede, meer info geven 8)7

Ik draai het op Windows 10 (die regulier updates krijgt) met een ASUS VivoPC VM42B-S039V

Voorheen nergens last van, maar sinds een week of wat dus stotterend beeld.
Bedenk mij ook dat hij opnieuw startte niet al te lang geleden ivm updates denk ik.

audio settings? Wat wordt er gewijzigd dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Rubman op 06-06-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jorgen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:39:
Dat heb ik nog nooit gehad, in het begin wel eens een corrupt sd-kaartje maar dat lag aan het sd-slot van mijn raspberry pi en is zo opgelost met een reservekaartje (nu niet meer nodig, heb het slot een beetje gebogen waardoor het sdkaartje beter contact maakt).

En dat valt dan meer onder niet functionerende hardware eigenlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 06-06-2017 12:25 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
Rubman schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:22:
[...]

Ja goede, meer info geven 8)7

Ik draai het op Windows 10 (die regulier updates krijgt) met een ASUS VivoPC VM42B-S039V

Voorheen nergens last van, maar sinds een week of wat dus stotterend beeld.
Bedenk mij ook dat hij opnieuw startte niet al te lang geleden ivm updates denk ik.

audio settings? Wat wordt er gewijzigd dan?
Ik las op het officiële forum van kodi dat bij sommige mensen de audio ongevraagd was omgegaan naar wasapi ipv directsound en visaversa.
Kijk of in je windows update history welke updates er recentelijk doorgevoerd zijn om te te kijken of de aniversary update daar tussen staat -> hier vind je een thread die het heeft over de gevolgen van die update en video stottering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nieuwe screenshots van de skin (work in progress) Aeon 2017:
http://deadendthrills.com/aeon/

Hopelijk komt ie snel beschikbaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 19:01

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Exocet schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:16:

Super mooie skin!

Erg opvallend vind ik de Xbox buttons. Is de kodi release voor de Xbox One dichterbij dan gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Laten we het vooral niet hebben over Add-on nieuws van vandaag en rechtzaken.
Heeft niks met Kodi te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op maandag 5 juni 2017 @ 23:57:
Een kleine update voor Retrospect met 2 bugfixes voor versie 4.1.4:
Ik weet niet of ik het al eens gedaan heb, maar zo niet: super bedankt voor deze add-on!

Één klein vraagje; is het mogelijk om de 'update-meldingen' uit te schakelen, ik moet vaak 4-5 keer op OK drukken als er updates zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online

Wow, is er al een ETA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 16:18

Jemig dat ziet er erg sweet uit. Thanks die ga ik in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Hij wilde eigenlijk geen datum geven, maar noemde iets van September (onder veel aandringen ;) ), maar dat is echt natte vinger werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Smultie schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:18:
[...]

Ik weet niet of ik het al eens gedaan heb, maar zo niet: super bedankt voor deze add-on!

Één klein vraagje; is het mogelijk om de 'update-meldingen' uit te schakelen, ik moet vaak 4-5 keer op OK drukken als er updates zijn geweest.
Ja, dat kan, maar niet via de GUI. Je moet dan in de userdata\addon_data\net.rieter.xot\settings.xml de volgende regel toevoegen:

code:
1
<setting id="hide_first_time_message" value="true" />

Let er wel even op dat het correcte XML blijft, dus het beste is het gewoon even in het midden in te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 06:54
GroteBozewolf schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:16:
[...]

Ja, dat kan, maar niet via de GUI. Je moet dan in de userdata\addon_data\net.rieter.xot\settings.xml de volgende regel toevoegen:

code:
1
<setting id="hide_first_time_message" value="true" />

Let er wel even op dat het correcte XML blijft, dus het beste is het gewoon even in het midden in te voegen.
+1 om deze feature in de gui op te nemen. Ik weet inmiddels wel dat je een mediaan account nodig hebt voor vtm streams e.d.

Verder niets dan lof voor retrospect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
DappereDodo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:26:
[...]

+1 om deze feature in de gui op te nemen. Ik weet inmiddels wel dat je een mediaan account nodig hebt voor vtm streams e.d.

Verder niets dan lof voor retrospect.
Weet je wat, ik zal hem gewoon opnemen. Klein moeite!

EDIT: net de code changes naar de nightly/GIT versie van Retrospect gepushed (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/src)

[ Voor 16% gewijzigd door GroteBozewolf op 08-06-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Miss_80 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:57:
[...]

Hij wilde eigenlijk geen datum geven, maar noemde iets van September (onder veel aandringen ;) ), maar dat is echt natte vinger werk.
Volg djh_ al een poosje en ik kan niet wachten tot deze skin live gaat, wat een pareltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ja is echt een super mooie skin. niet te druk, mooi design, past echt in mijn straatje. Ik was in het begin ook wel gecharmeerd van Fuse (neue), maar daar is gekozen voor het ondersteunen van met name low list principe en dat is niet mijn ding. Vooralsnog zit ik op artyc, in afwachting op deze van dhl_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi2004
Miss_80 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:25:
<knip>
Vooralsnog zit ik op artyc, in afwachting op deze van dhl_
Hoe laat bezorgen ze ? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
:z Het was nog vroeg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 20:50
Beetje specifieke vraag, maar ik probeer et toch:

Weet iemand hoe je onder krypton de background cycle kunt vertragen.
Ik heb ingesteld bij widgets dat hij backgrounds moet laten zien van films.
Alleen krijg ik om de 10 seconden een nieuwe background, dat is wel erg snel.

In Kodi 16 was dit makkelijk, je edit: addons/(jou skin)/1080i/Includes_LiveBG.xml

< autoscroll time="7000" delay="7000" van 7000 maak je bv 30000

Echter sinds krypton bestaat dit bestand niet meer.
ook kan ik de hele bovenstaande regel niet meer vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door roT- op 12-06-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor mensen waarvan opeens de kijk.nl kanalen niet meer werken in Retrospect: dat klopt. Ik heb zojuist een update gepushed waarin het weer gaat werken. De update gaat gefaseerd, dus het kan tot 6 uur duren voordat ie binnen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Deze week ben ik tegen een vervelend bugje aangelopen rondom hoe Retrospect settings behandeld bij nieuwe installaties (waar Retrospect nog nooit gedraaid heeft). Deze gebruikers hadden geen fatsoenlijke add-on instellingen voor Retrospect. Deze update verhelpt dat issue.

Tevens heb ik op veler verzoek de optie ingebouwd om de meldingen na nieuwe kanaal updates te verbergen. Dat kan nu via de add-on settings van Retrospect.

Retrospect v4.1.6 - Changelog - 2017-06-23

Framework related
  • Added: Option to get audio streams from M3u8 (See #880)
  • Fixed: initial deployments failed due to missing user settings.xml
GUI/Settings/Language related
  • Fixed: settings of type="hidden" do not exist
  • Updated: Swedish language (Fixes #874)
  • Added: option to hide channel initialisation messages
Channel related
  • Fixed: no audio on VRT.nu streams (Fixes #880)
  • Fixed: MTV moved to new API (Fixes #876)
  • Fixed: Kijk.nl moved to a JSON API (Fixes #875)

Problemen en issues

Download

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miss_80
schumi2004 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:57:
[...]

Volg djh_ al een poosje en ik kan niet wachten tot deze skin live gaat, wat een pareltje!
En we hebben een release datum *O* .... 30 sep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
hebben meer mensen dat van de een op de andere dag retrospect de NPO kanalen niet meer weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Buntmans schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 23:41:
hebben meer mensen dat van de een op de andere dag retrospect de NPO kanalen niet meer weergeeft?
Ja NPO werkt niet meer, denk dat het komt door de omschakeling naar NPO Start (ofzoiets).

Ben benieuwd of straks de betaalde kanalen ook gebruikt kunnen worden, of heeft Kodi nogsteeds geen DRM support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Megamind schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 23:51:
[...]

Ja NPO werkt niet meer, denk dat het komt door de omschakeling naar NPO Start (ofzoiets).

Ben benieuwd of straks de betaalde kanalen ook gebruikt kunnen worden, of heeft Kodi nogsteeds geen DRM support?
ik heb dit gevonden

maar wat moet ik met die .py file doen vraag ik me af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 23-09 21:58

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Buntmans schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 00:38:
[...]

ik heb dit gevonden

maar wat moet ik met die .py file doen vraag ik me af...
Nou, je download 'm en zet deze in je .kodi map. Even gekeken waar die bij mij staat en ik kom uit op deze locaties:
code:
1
2
.kodi/addons/net.rieter.xot.channel.nos/nos2010/chn_nos2010.py
.kodi/addons/net.rieter.xot/deploy/net.rieter.xot.channel.nos/nos2010/chn_nos2010.py

Bestanden zijn gelijk, op 1 user setting denk ik na. Maar zo spannend is item.dontGroup=True niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Hero of Time schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 01:00:
[...]

Nou, je download 'm en zet deze in je .kodi map. Even gekeken waar die bij mij staat en ik kom uit op deze locaties:
code:
1
2
.kodi/addons/net.rieter.xot.channel.nos/nos2010/chn_nos2010.py
.kodi/addons/net.rieter.xot/deploy/net.rieter.xot.channel.nos/nos2010/chn_nos2010.py

Bestanden zijn gelijk, op 1 user setting denk ik na. Maar zo spannend is item.dontGroup=True niet.
Gedaan en getest en het werkt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Buntmans schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 01:57:
[...]

Gedaan en getest en het werkt *O*
Mooi zo. Ga nog een paar kleine dingen aanpassen en dan een officiële update uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04:53
Bedankt GroteBozewolf, ik gebruik het ook altijd op tweede scherm.

Nu had ik hem in de favorieten staan, maar ik vindt de menustructuur niet zo lekker.
Is er in de menu favorieten ook een map LIVE TV aan te maken. En dan de keuze. npo 1, npo 2, npo3, etc.

Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
KLX16 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:41:
Bedankt GroteBozewolf, ik gebruik het ook altijd op tweede scherm.

Nu had ik hem in de favorieten staan, maar ik vindt de menustructuur niet zo lekker.
Is er in de menu favorieten ook een map LIVE TV aan te maken. En dan de keuze. npo 1, npo 2, npo3, etc.

Hoe doen jullie dat?
Volgens mij kan je gewoon een Kodi shortcut maken naar de Live TV folder van Retrospect. Maar dat hangt van je skin af.

BTW: Update is uit, en rolt binnen nu en 6 uur bij iedereen binnen.

[ Voor 6% gewijzigd door GroteBozewolf op 06-07-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
retrospect 4.1.6.1 is uit, ik dacht ik wacht even tot hij werkt.
Nu nog steeds niks binnen.

Wat kan er bij mij verkeerd ingesteld staan?

Ik heb dan ook handmatig update gedraaid in add on information.
Geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Of je haalt de update handmatig binnen via de website, download de patched .py bestand dat eerder is gelinkt, of je hebt gewoon even geduld. De update komt vanzelf naar je toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Geduld heb ik zeker.

Omdat GroteBosewolf zei:
en rolt binnen nu en 6 uur bij iedereen binnen
Ik vroeg me dus af of ik dan wat verkeerd ingesteld had staan.

Kijk naar tijd melding en mijn bericht tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
KLX16 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:06:
Geduld heb ik zeker.

Omdat GroteBosewolf zei:

[...]

Ik vroeg me dus af of ik dan wat verkeerd ingesteld had staan.

Kijk naar tijd melding en mijn bericht tijd.
Klopt, maar ervaring is dat het soms langer duurt. En als je het te vaak handmatig probeert wordt je automatisch voor 24 uur op de block list gezet.

Je kunt ook gewoon je addons/package folder van Kodi verwijderen, Retrospect en daarna Retrospect opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na het omwisselen van mijn twee mediaspelers (Minix X8-H Plus en U9-H) kreeg ik uit mijn receiver enkel nog stereo aangeboden via de mediaspeler. Als ik geluk had tenminste, want even zo vaak startten de films compleet geluidsloos. De verschillen tussen Kodi 16 en 17 en Android 4 en 6 zijn dusdanig groot dat ik geen idee had waar te beginnen. Anroidinstelling op de mediaspeler? Systeeminstelling van Kodi? Bij de oudere X8-H Plus had ik het werkend, dus zou het met de nieuwere U9-H toch ook moeten lukken? Tig keer veranderen en evenzoveel edits van deze post vond ik onderstaande topic op het minixforum: After FW005 Audio dropout on all my movies with Dolby Digital

De stappen om passthrough werkend te krijgen zijn vrij simpel gelukkig.
  1. Optioneel: Fabrieksreset en reboot van Android (of handmatig instelling voor geluid naar standaard zetten)
  2. Optioneel: schone Kodi-installatie (dus oude verwijderen) (of Kodi terugzetten naar standaard instelling voor geluid (systeeminstellingen))
  3. Clear Android Cache (Kodi forum)
  4. Wijzig passthrough instelling in Kodi (niet in Android) (Kodi forum)
  5. Optioneel AAC upsampelen naar AC3 (Kodi forum > zelfde link als hierboven
  6. Klaar
Belangrijke quote van wrxtasy uit dat topic:
2.0 refers to the number of Audio Data Transport Channels not the number of speakers.
Met andere woorden: stel hier niet het aantal speakers / kanalen in dat je wilt gaan gebruiken. Dit zijn Audio Data Transportkanalen en geen speakerkanalen. Laat dit dus op 2.0 staan in Kodi.

[ Voor 107% gewijzigd door Jorgen op 17-07-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Iemand wel eens items in z'n library gehad waarvan hij/zij er van zeker was het niet te hebben? Heb nu 2 films in m'n lijst gehad die ik niet op m'n schijf heb (en ook niet gehad). Eerste die ik zag was Berlin Calling en de tweede was That's it, That's all. Bij de informatie stond ook het pad naar de map van m'n films waar deze zou moeten staan en het was geen item zoals extra's oid van een andere film (zoals ik eens The Backup Plan had omdat er in een map een submap genaamd 'backup' stond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
heb je met films recursive scan aan staan ?
Als je namelijk zorgt dat je folders gewoon de juiste naam hebben van de films,
dan kan de filenaam alle namen dragen die je wilt.
Heb dit probleem namelijk alleen voorbij komen bij mensen die recursive scan aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb dat uitgezet, omdat ik The Backup Plan kreeg en meerdere 'Extra' films e.d. Maar dit was echt in de root van m'n film map. Waar ik films/Antman heb bijvoorbeeld, stonden die twee dus ook zo, films/Berlin Calling (2008).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hebben jullie ook TV series die niet goed worden geindexeerd? Ik laat alle nfo bestanden door Solarr maken, maar bv Suits gaat maar tot season 3, alles erna wordt gewoon genegeerd, logs zeggen helaas niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
@Hero of Time
Sowieso is het niet slim on recursive aan te hebben als je al je films in aparte mappen hebt staan in Kodi met de folder naam als de juiste titel,
Ik gebruik deze optie ook aangezien ik ook nog een aantal Blu-Ray folder structuur mappen heb en dan word het vaak een zooitje.

@Megamind
Eigenlijk niet,
Sonarr maakt bij mij ook de nfo files aan maar gebruik wel in Kodi gewoon de tvdb scraper voor de series en hij vind alle afleveringen van suits.
is er misschien na seizoen 3 iets veranderd in je naming van je files ?
bv jaartallen in de serie naam (wat niet hoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TRaSH schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:18:
@Hero of Time
Sowieso is het niet slim on recursive aan te hebben als je al je films in aparte mappen hebt staan in Kodi met de folder naam als de juiste titel,
Ik gebruik deze optie ook aangezien ik ook nog een aantal Blu-Ray folder structuur mappen heb en dan word het vaak een zooitje.
Standaard staat dat dus aan als je een movie source toevoegt volgens mij. Hoe dan ook, het is super vaag bij mij. Als ik Kodi herstart, dan pakt hij netjes nieuwe films op e.d. zonder dieper te kijken, maar als ik handmatig laat zoeken naar nieuwe content krijg ik die recursive meuk weer terug. Al was dat ondertussen weer 2 versies terug dat ik dat voor het laatst deed, misschien dat het ondertussen is opgelost. Ik heb weinig interesse om het weer eens te proberen, want ik heb ook 1 film in Bluray formaat waardoor ik dus o.a The Backup Plan door kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
@Hero of Time
Copy van je database maken dan verkloot je niks ;)
mits je een lokaal database gebruikt.

Ik doe ook wel eens handmatig een update van de video library maar dan wel via de skin of via yatse of via me afstandsbediening waar ik het achter een knop hebt gezet,
zodat ik zelf handmatig de video/music library kan updaten.
series doet hij bij mij automatisch op het moment als er subs zijn gevonden word hij naar de juiste Kodi TV series folder verplaatst en word er na afloop een update/clean library uitgevoerd.

Voor films gebruik ik de Universal Movie Scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:36

MsG

Forumzwerver

Als je trouwens die extra submappen wil negeren kan je een advancedsettings.xml maken met bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<video>
<excludefromscan action="append">
<regexp>/extras/</regexp>
<regexp>[\\/]extras[\\/]</regexp>
</excludefromscan>
<excludetvshowsfromscan action="append">
<regexp>/extras/</regexp>
<regexp>[\\/]extras[\\/]</regexp>
</excludetvshowsfromscan>
</video>

Dan komen ze niet in je lijst.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 11:16
Heb nu wat extra addons geïnstalleerd en sindsdien is het geluid veel te zacht.
LibreElec, Kodi 17 op intel machine.
Van alles geprobeerd. Oa bij geluid drivers, f10 etc, ik weet het ff nu niet meer
Als ik het geluid versterk, is het half vervormd.

Anders maar alles opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
@Harribo
Ik zou opnieuw proberen en dan de add-ons 1 voor 1 installeren om te testen welke add-on dat veroorzaakt,
aangezien een add-on dat niet zou mogen doen.
En dan de developer contacteren van de add-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik heb vandaag een poging gewaagd in Mysql met kodi werkend te krijgen.
Volgens mij is het maken van de database gelukt met behulp van de video in de kodi wiki echter wil kodi niet meer de series en films laten zien. Heb al meerdere malen geprobeerd om aan te geven wat voor video's er in de mappen zitten, maar hij wil ze niet in de bibliotheek opnemen.

Wat doe ik fout? Of kan ik beter na het aanmaken van de Mysql heel kodi opnieuw installeren?

Pagina: 1 ... 25 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.