Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:09

copykat

Good copy isn't bad

ik heb net effe gekeken, maar helaas geen optical Spdiff output op dat mb.

is dit niks?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
En al eens getest met LibreElec via USB stick ? (voor het testen)
Heb je al ARC getest ? (mits je TV volledige pass-through ondersteund via ARC.
Heb je wel in Kodi ingesteld dat het zogenaamde 2de scherm alleen de audio moet door geven,
In je audio settings ?
Zie je iets in je debug log ?
Heb je dit probleem ook voorgelegd met een compleet debug log op het Kodi forum ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:39
Een vraagje met betrekking tot m'n bibliotheek: bij een van de series welke ik er tussen heb staan geeft Kodi al zeer lange tijd weer dat er een X-aantal onbekeken afleveringen van zijn. Volgens mij is dit een seizoen welke ie rekent als niet bekeken, terwijl er maar een (half) seizoen van op staat welke ik bijna allemaal gezien hebben. Oftewel:

- Kodi geeft aan 37 afleveringen, 25 niet bekeken
- Er staan maar 20 afleveringen op de schijf

Opschonen van de bibliotheek heeft geen zin, dat heb ik al meermaals geprobeerd. Wat kan ik nog meer proberen? Kan ik wellicht anders gewoon de database aanpassen? Deze staat op m'n NAS en kan ik dus eenvoudig benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Je zou eens in je debug log kunnen kijken,
In principe zou kodi alleen de info moeten geven wat in de library staat.
en dat word geupdated na een update library en een clean library.

Als ik namelijk van een seizoen van 24 afleveringen er 10 delete zal de library nog steeds 24 aangeven tot dat ik een clean en update library gedaan heb.
De watch status word geupdated volgens mij nadat je een aflevering of een film compleet gezien hebt (kan ook 85% zijn kan ik even niet zo snel vinden)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ergens denk ik toch dat de clean library niet lekker werkt. Heb je toevallig nog een tweede source er in staan?
Wat je ook nog kan doen is de advanced settings.xml uitbreiden met de ' clean library' optie. Dan doet hij dat meteen bij opstarten van Kodi.
Ik maak gebruik van een mysql database op mijn nas voor meerdere clients en mijn advanced settings uitgebreid met het onderliggende stukje

<videolibrary>
<importwatchedstate>true</importwatchedstate>
<importresumepoint>true</importresumepoint>
<cleanonupdate>true</cleanonupdate>
</videolibrary>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:32
Miss_80 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:05:
Wat je ook nog kan doen is de advanced settings.xml uitbreiden met de ' clean library' optie. Dan doet hij dat meteen bij opstarten van Kodi.
Meest gevaarlijke optie ooit (als je je library lokaal host, en niet ook op je nas)! :X
Kodi is iets sneller opgestart dan je netwerk connectie en ziet daarom geen content; ;w ;w library
(spreekt uit ervaring :-( )

[ Voor 5% gewijzigd door Nnoitra op 13-04-2017 09:17 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Daarvoor heb je de wat voor netwerk,
Die staat bij mij op 5 minuten.
Als hij verbinding heeft dan gaat hij meteen verder.

En als je media lokaal staat en je NAS niet online is kan hij de library niet legen.
Aangezien die niet online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Nnoitra schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:16:
[...]
Meest gevaarlijke optie ooit (als je je library lokaal host, en niet ook op je nas)! :X
Kodi is iets sneller opgestart dan je netwerk connectie en ziet daarom geen content; ;w ;w library
Onzin... draait bij mij al jaren constant. JA, je NAS moet online zijn en verbinding moet tot stand gekomen zijn, maar als je er voor zorgt dat Kodi iets later opstart dan de rest van je PC dan is het probleem opgelost

[ Voor 3% gewijzigd door Miss_80 op 13-04-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Miss_80 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:36:
[...]

Onzin... draait bij mij al jaren constant. JA, je NAS moet online zijn en verbinding moet tot stand gekomen zijn, maar als je er voor zorgt dat Kodi iets later opstart dan de rest van je PC dan is het probleem opgelost
Heulemaal geen onzin.
Je noemt hier pas één van de zeer belangrijke randvoorwaarden.
Begrijp me niet verkeerd; je intentie om te helpen is top, maar volledige info verstrekken is dan wel zo netjes :)
Dat jij er voor gezorgd hebt dat kodi iets later dan de rest van je PC start, is geen graadmeter voor alle kodi gebruikers.
Mensen met een kant en klaar gekocht kodi device kunnen dat al niet.
Kodi op een Pi iets vertragen tot na het opzetten van een netwerk connectie is geen standaard functionaliteit.
Een Libre/OpenElect installatie heeft ook een handmatige aanpassing nodig.

En stel dat je NAS / opslag locatie ooit een ander IP adres (al dan niet bewust) krijgt en kodi connect op basis van dat IP adres (foei voor het niet gebruiken van hostnames :+) dan ben je ook de lul; ook al start kodi iets later.
<eigen ervaring, helaasch :F >

Als <insert random> gebruiker die optie aanzet en z'n netwerk is om wat voor reden dan ook even traag / down / bagger / whatever of z'n NAS is om wat voor reden dan ook even niet bereikbaar, dan is hij (lees: zijn database) de lul en krijg jij, ondanks je goede bedoelingen, de schuld.
Geef je er een waarschuwing bij, dan kunnen ze zich alleen maar zelf een schop onder de poepert geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik had na een update van Ubuntu ineens 2 Kodi apps die niet meer werkten (gebruik ook maar 2 apps): Youtube en Retrospect. Ik dacht dat is te toevallig zal wel iets mis zijn met Kodi zelf, dus Kodi opnieuw geinstalleerd. Hielp niets.

Na de errorcode uit de crashlog te googlen kwam ik na lang zoeken tot een oplossing: sudo apt-get remove openssl. Alles werkt nu weer als een trein.

Vermoed dus dat er in de laatste openssl update iets zat waardoor kodi apps crashen.

Weet iemand hoe dit precies zit? Zonder openssl werkt alles prima. Waarom gebruiken die apps uberhaupt openssl en ga ik dat missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt meer als dat Kodi een versie heeft meegeleverd en als er een systeemversie is, die de voorkeur heeft en dat conflicteert. Denk aan openssl 1.1 op Ubuntu terwijl Kodi met 1.0 is gecompileerd en de addons die willen gebruiken, maar door het verschil crashen.

Zonder verdere informatie over versienummers weten we natuurlijk niets. Voor wat we weten gebruik je Ubuntu 12.04 nog met Kodi 11. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Hero of Time schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:42:
Klinkt meer als dat Kodi een versie heeft meegeleverd en als er een systeemversie is, die de voorkeur heeft en dat conflicteert. Denk aan openssl 1.1 op Ubuntu terwijl Kodi met 1.0 is gecompileerd en de addons die willen gebruiken, maar door het verschil crashen.

Zonder verdere informatie over versienummers weten we natuurlijk niets. Voor wat we weten gebruik je Ubuntu 12.04 nog met Kodi 11. ;)
Vanuit Retrospect kan ik melden dat veel sites naar nieuwe certificaten zijn overgestapt. Hierdoor zijn er erg veel problemen, vooral op Linux systemen. Erg frusterend, want vanuit een addon perspectief kan ik er echt niks aan doen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Nnoitra schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:09:
[...]
Heulemaal geen onzin.
Begrijp me niet verkeerd; je intentie om te helpen is top, maar volledige info verstrekken is dan wel zo netjes :)
Dat jij er voor gezorgd hebt dat kodi iets later dan de rest van je PC start, is geen graadmeter voor alle kodi gebruikers.
Kodi op een Pi iets vertragen tot na het opzetten van een netwerk connectie is geen standaard functionaliteit.

En stel dat je NAS / opslag locatie ooit een ander IP adres (al dan niet bewust) krijgt en kodi connect op basis van dat IP adres (foei voor het niet gebruiken van hostnames :+) dan ben je ook de lul; ook al start kodi iets later.

Als <insert random> gebruiker die optie aanzet en z'n netwerk is om wat voor reden dan ook even traag / down / bagger / whatever of z'n NAS is om wat voor reden dan ook even niet bereikbaar, dan is hij (lees: zijn database) de lul en krijg jij, ondanks je goede bedoelingen, de schuld.
Geef je er een waarschuwing bij, dan kunnen ze zich alleen maar zelf een schop onder de poepert geven :)
Ik ben blij dat mijn intentie om te helpen je goedkeuring kan wegdragen O-) maar het klopt niet helemaal wat je zegt. Ik heb sporadisch dat de router het interne netwerk niet goed in de lucht heeft gehouden en ik dat niet doorhad, maar in geen van de gevallen werd mijn library leeg gegooid. Pas als ik een aflevering probeerde te selecteren kreeg ik de melding dat het bestand in kwestie niet beschikbaar was een of ik het wilde laten verwijderen.

Ik weet niet wat het verschil is tussen onze opstellingen maar de auto clean is niet zo gevaarlijk zoals jij nu beschrijft. Either way, het mogelijke gevaar is bij deze beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:51
schumi2004 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:41:
[...]

Is niet helemaal mijn probleem maar dat er iets mee is is wel duidelijk.
Ik ga eens kijken of ik de libcec module update kan terugdraaien naar vorige versie en kijken wat er dan gebeurt.
Is het je gelukt om de LibCEC module terug te draaien?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:04

HaTe

haat niet

Ik heb onlangs een screensaver plugin ontwikkelt voor mensen met een Sony smart TV, waarbij het beeld uit wordt gezet.
Het kan hier gedownload worden: https://github.com/ksya/kodi.screensaver.sonyscreenoff

Graag hoor ik wat wel en niet goed werkt of wat eventueel een goede toevoeging is.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heeft Kodi niet zelf zo'n functie ingebakken om het beeld na x tijd inactief uit te zetten? Of werkt die niet op TV's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hero of Time schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:15:
Heeft Kodi niet zelf zo'n functie ingebakken om het beeld na x tijd inactief uit te zetten? Of werkt die niet op TV's?
Bij mij staat het allemaal op standaard, en daarbij wordt na enige tijd het scherm zwaar gedimd, zodat het verder met een statisch beeld werkelijk geen kwaad kan. Mocht dit niet afdoende zijn dan kan het scherm ook na x-tijd op zwart worden ingesteld binnen Kodi.

Edit: het is een standaard functie binnen Kodi 17, dimmen of op zwart na x-tijd (standaard 3 min.). Is dat iets wat wordt gemist in een bepaalde Kodi build, voor Sony bijv.?

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 14-04-2017 19:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:19

MsG

Forumzwerver

[...]
Daar ben ik ook elke keer bang voor, terwijl ik het niet-automatisch opschonen van verwijderde films ook wel mis. Ik had gehoopt dat Kodi inmiddels wel een soort check had dat als nagenoeg alle verwijzingen van films niet bereikbaar zijn de bron gewoon uitstaat, ipv dat hij dan alles moet wissen.

Nu doe ik de bibliotheek-opschoning nog handmatig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 00:04

HaTe

haat niet

Hero of Time schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:15:
hardware-lover schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 19:19:
[...]

Bij mij staat het allemaal op standaard, en daarbij wordt na enige tijd het scherm zwaar gedimd, zodat het verder met een statisch beeld werkelijk geen kwaad kan. Mocht dit niet afdoende zijn dan kan het scherm ook na x-tijd op zwart worden ingesteld binnen Kodi.

Edit: het is een standaard functie binnen Kodi 17, dimmen of op zwart na x-tijd (standaard 3 min.). Is dat iets wat wordt gemist in een bepaalde Kodi build, voor Sony bijv.?
Ja, het beeld wordt gedimd, maar de backlight staat nog net zo hard te branden.
Deze plugin zet met de API van de tv echt het beeld helemaal uit. Nu zitten er ook wel wat besparingsopties in de TV, die de TV na x uur uit kan zetten, maar geen om alleen het beeld uit te zetten. Daarmee komt het verbruik op 18W ipv zo'n 30 tot 60W
Misschien dat als er een externe speler gebruikt wordt deze wel een signaal kan versturen om de TV uit te zetten, maar in mijn geval draait Kodi op de TV (Android TV).

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

BELANGRIJK: kodi kan soms films/series traag afspelen en lang bufferen. Als je daar last van hebt kan ik je instellingen op maximaal zetten: Nu staat de RAM op 150 MB die kan je naar 400mb zetten, en 1 gigabyte voor kodi met een refreshrate van 20 (100%) Dat is een bug in versie 2017, maar tijdelijke oplossing is dus instellingen wijzigen. Als je geen last hebt heb je en trage computer of oude versie. Dus laat me weten als bij afspelen vaak pauzeert?!
HOWTO:
https://www.youtube.com/watch?v=ampUWiAwsEg
_/-\o_

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:14
alesandro_46 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:13:
[...]

Is het je gelukt om de LibCEC module terug te draaien?
Eerlijk gezegd niet aan toegekomen en daarnaast was mijn VM waar ik mee compile ook nog eens gecrashed.
Ik ga zo een poging wagen.
[...]
Heulemaal geen onzin.

Wat je beschrijft en zoals Miss_80 ook al benoemd is de grootste onzin die ik op dit gebied van Kodi gehoord heb. Je doet voorkomen alsof het draaien van een lokale of shared (MySQL) DB icm auto clean ervoor zorgt alsof de wereld vergaat, echt serieus?
En daarnaast , iemand die een pre-installed Kodi box koopt heeft mijn inziens hele andere intenties en heeft naar alle waarschijnlijkheid niet eens storage maar iets met alleen een internet verbindingen, die hebben waarschijnlijk niet eens een idee wat een NAS is laat staan een shared DB (en waar zouden ze die tenslotte voor nodig moeten hebben ?)
MsG schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:39:
[...]

Daar ben ik ook elke keer bang voor, terwijl ik het niet-automatisch opschonen van verwijderde films ook wel mis. Ik had gehoopt dat Kodi inmiddels wel een soort check had dat als nagenoeg alle verwijzingen van films niet bereikbaar zijn de bron gewoon uitstaat, ipv dat hij dan alles moet wissen.

Nu doe ik de bibliotheek-opschoning nog handmatig.
Dus @Nnoitra beweert dat je je library verliest (of kunt verliezen) bij het gebruik van een shared DB als je mogelijk netwerk connectiviteit issues heb icm auto clean (en zelfs als deze lokaal staat?! :? ) ?!
Voor remote bv, gewoon even hardop denkend. Dus Kodi heeft issues met het laden van je library en deze wil hij gaan wissen als je bv auto cleanup enabled heb?
Hoe zou die dat moeten gaan doen als je library shared is en Kodi kan deze niet benaderen?
Je library staat tenslotte remote en niet lokaal. Kodi heeft geen toegang en zal niet tussendoor ineens gaan denken dat ie wel toegang heeft.
Mocht dat toch zo zijn dat je library leeg is (want dat is hij dan bij een shared DB en eventuele network issues, er is dan GEEN ENKELE ENTRY in je DB) dan zal, als je gezorgd hebt dat de DB wel online is, na een restart gewoon weer in Kodi verschijnen.

En als je toch een lokale DB op je Kodi instance draait en hij kan bv een externe USB HDD niet vinden omdat je deze niet aan heb staan ben je gewoon een pannenkoek!

[ Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 14-04-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het clean library principe zit gewoon ontzettend slecht in elkaar. Het enige wat Kodi hoeft te doen is controleren of de source directory beschikbaar is. Ik heb een video bron Series met als directory /share/media/series, als hij die main directory niet kan vinden moet hij niet opschonen. Enkel starten als je connectie kan maken naar die main directory.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

schumi2004 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:21:
[...]
En als je toch een lokale DB op je Kodi instance draait en hij kan bv een externe USB HDD niet vinden omdat je deze niet aan heb staan ben je gewoon een pannenkoek!
Dat is precies het scenario voor velen, waarom zou je dan een pannenkoek zijn? Typische Tweakerse stugheid wmb.

Ik heb een Raspberry Pi met de content zelf op de PC. Mijn Raspberry Pi gaat aan als ik mijn TV aan doe, maar ik wil niet per se altijd dat mijn PC aan gaat als mijn Raspberry Pi aan gaat immers ik kan gewoon televisie willen kijken, of bijv. Uitzendinggemist of Retrospect, en dus de remote content op de PC dan niet nodig hebben.

Als je dan auto cleanup dus aan hebt, wist hij automatisch alle externe content die hij niet kan benaderen, terwijl ik dit nu iedere keer handmatig moet doen op een moment dat de PC wèl aanstaat. Wat mij betreft kijkt Kodi eerst of de gehele share überhaupt te benaderen is, en dan pas naar een individuele map van een film of die wel of niet aanwezig is op die share.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Gast, chill..
Als je het hele verhaal had gelezen en niet halverwege binnen komt denderen dan had je kunnen lezen dat ik het helemaal niet over een situatie met een shared-database heb, maar over database lokaal & content extern.
Vervolgens doe je de ene na de andere aanname en ben ik gestopt met lezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Nnoitra op 15-04-2017 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tsurany schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:45:
Het clean library principe zit gewoon ontzettend slecht in elkaar. Het enige wat Kodi hoeft te doen is controleren of de source directory beschikbaar is. Ik heb een video bron Series met als directory /share/media/series, als hij die main directory niet kan vinden moet hij niet opschonen. Enkel starten als je connectie kan maken naar die main directory.
MsG schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:46:
[...]

Dat is precies het scenario voor velen, waarom zou je dan een pannenkoek zijn? Typische Tweakerse stugheid wmb.

Ik heb een Raspberry Pi met de content zelf op de PC. Mijn Raspberry Pi gaat aan als ik mijn TV aan doe, maar ik wil niet per se altijd dat mijn PC aan gaat als mijn Raspberry Pi aan gaat immers ik kan gewoon televisie willen kijken, of bijv. Uitzendinggemist of Retrospect, en dus de remote content op de PC dan niet nodig hebben.

Als je dan auto cleanup dus aan hebt, wist hij automatisch alle externe content die hij niet kan benaderen, terwijl ik dit nu iedere keer handmatig moet doen op een moment dat de PC wèl aanstaat. Wat mij betreft kijkt Kodi eerst of de gehele share überhaupt te benaderen is, en dan pas naar een individuele map van een film of die wel of niet aanwezig is op die share.
Het werkt mijn inziens gewoon prima, dat enkele dat anders willen tja.
De content is niet beschikbaar dus opschonen die handel, zoals het hoort.

Waarom zou je überhaupt auto-clean aan willen hebben als je het niet eens bent met de werking?
Je kunt zelf ook wel bedenken dat een dergelijke opstellingen met content dat niet te benaderen is opgeschoont wordt bij die instellingen. Stel dat ze de source eerst checken dan is er straks weer iemand die het ruk vind en moet er weer een level extra bij.
Overigens zijn er zijn genoeg addons die voor jouw kunnen opschonen na het kijken van content (afterwatch) of tijdens het opstarten of whatever (watchdog).
Mijn inziens ligt het dus niet aan Kodi.
Nnoitra schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:54:
[...]

Gast, chill..
Als je het hele verhaal had gelezen en niet halverwege binnen komt denderen dan had je kunnen lezen dat ik het helemaal niet over een situatie met een shared-database heb, maar over database lokaal & content extern.
Vervolgens doe je de ene na de andere aanname en ben ik gestopt met lezen.
Daar reageerde je de laatste berichten anders wel op en probeerde je je gelijk in te halen.

* schumi2004 is iets of wat prikkelbaar

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 15-04-2017 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ben het wel eens met de cleaning an sich, omdat updaten alleen nieuwe films bijwerkt. Ik vind het alleen middeleeuwse knulligheid dat er niet een check zit op of de source als geheel überhaupt beschikbaar is, in plaats van domweg alles wat geen reactie geeft te verwijderen.

Ben lang niet de enige die dat vindt overigens als ik zo even rondgoogle. Ik heb dat autoclean ook nooit aangezet, maar durf nu dus ook niet te testen of het onderscheid tussen een niet-beschikbare source en een verwijderde film er anno 2017 nog niet in zit. Ik zie namelijk wel oude commits waar zoiets er wèl in lijkt te zitten inmiddels: https://github.com/xbmc/xbmc/pull/3708

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
schumi2004 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:05:

Daar reageerde je de laatste berichten anders wel op en probeerde je je gelijk in te halen.

* schumi2004 is iets of wat prikkelbaar
Kun je even wat tekst quoten waar ik het dan opeens niet meer over een lokale DB heb maar over een shared DB, al dan niet op een NAS?
Wat ik zie dar nergens terug :?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nnoitra schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:12:
[...]

Kun je even wat tekst quoten waar ik het dan opeens niet meer over een lokale DB heb maar over een shared DB, al dan niet op een NAS?
Wat ik zie dar nergens terug :?
:)
Zou een kwestie van interpretatie kunnen zijn of er wel of niet een shared DB bedoelt wordt maar ik doelde vanaf dit stuk Miss_80 in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"

Laten we het erop houden dat je gelijk heb dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
schumi2004 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:14:
[...]

Zou een kwestie van interpretatie kunnen zijn of er wel of niet een shared DB bedoelt wordt maar ik doelde vanaf dit stuk Miss_80 in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"

Laten we het erop houden dat je gelijk heb dan.
Die kans is dan vrij groot.
Ik benoem dat de library lokaal gehost wordt en niet ook op de NAS.
Als in de volgende post van Miss alleen gezegd wordt dat de NAS online moet zijn, dan betekend dat ik mijn ogen niet dat de library/db opeens automagisch ook op die NAS staan en shared zijn.
Dan had het expliciet genoemd moeten worden.
Dus ik ga verder met de initieel benoemde situatie: library/db lokaal, content extern. En dan klopt het gewoon wat ik zeg, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

schumi2004 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:05:
Het werkt mijn inziens gewoon prima, dat enkele dat anders willen tja.
De content is niet beschikbaar dus opschonen die handel, zoals het hoort.

Waarom zou je überhaupt auto-clean aan willen hebben als je het niet eens bent met de werking?
Je kunt zelf ook wel bedenken dat een dergelijke opstellingen met content dat niet te benaderen is opgeschoont wordt bij die instellingen. Stel dat ze de source eerst checken dan is er straks weer iemand die het ruk vind en moet er weer een level extra bij.
Overigens zijn er zijn genoeg addons die voor jouw kunnen opschonen na het kijken van content (afterwatch) of tijdens het opstarten of whatever (watchdog).
Mijn inziens ligt het dus niet aan Kodi.
Het is zeer gebruikersonvriendelijk en heeft de potentie om een complete library leeg te gooien zonder daar een echt goede waarschuwing voor te geven. Mocht een netwerklocatie om wat voor reden dan ook even niet beschikbaar zijn raak je dus je gehele library kwijt. Dat lijkt mij verre van "prima werken".
En dit is iets wat eenvoudig aangepast kan worden met wat toggles of met een interactief menu.

Er zijn meer dan genoeg mensen die zo hun library wel eens kwijt geraakt zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tsurany schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:58:
[...]

Het is zeer gebruikersonvriendelijk en heeft de potentie om een complete library leeg te gooien zonder daar een echt goede waarschuwing voor te geven. Mocht een netwerklocatie om wat voor reden dan ook even niet beschikbaar zijn raak je dus je gehele library kwijt. Dat lijkt mij verre van "prima werken".
En dit is iets wat eenvoudig aangepast kan worden met wat toggles of met een interactief menu.

Waarschijnlijk niet genoeg om er iets aan te moeten doen dus zal deze groep niet zo groot zijn.
Ik bekijk het waarschijnlijk gewoon te simpel maar als je wil dat je content beschikbaar is dan moet je maar zorgen dat deze beschikbaar is. Kun je dat niet garanderen dan werk je maar in file browser mode of gaat met eerder genoemde addons aan de slag.

/edit:
En als het je niet bevalt maak je een bug report aan of stuurt een PR naar hun repo die het maakt zoals jij het wil ;)

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 15-04-2017 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Volgens mij begon het allemaal met de post van FabianNL
FabianNL schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:13:
Een vraagje met betrekking tot m'n bibliotheek: .....
Opschonen van de bibliotheek heeft geen zin, dat heb ik al meermaals geprobeerd. Wat kan ik nog meer proberen? Kan ik wellicht anders gewoon de database aanpassen? Deze staat op m'n NAS en kan ik dus eenvoudig benaderen.
En die heeft het dus over een externe database en niet een lokale database.
waarom zou je je database extern doen en je media lokaal ?
Denk zelf dat de meeste mensen die een externe(shared) database gebruiken hun media ook op een NAS/Server draaien ofzo.

Daarom is het ook erg belangrijk dat je alle info geeft hoe je setup is zodat iemand anders je makkelijker kan helpen met de juiste info/advies.

Ik zelf gebruik de wait for network die ik op 5 minuten gezet heb en dat werkt hier prima,
[...]

Nee het is geen standaard iets maar een shared MYSQL draaien ook niet.
[...]
Als je een MySQL database draait dan maak je toch ook regelmatig backups ?
ik heb een script draaien die om de 6 uur een backup maakt dus zoveel raak ik niet kwijt mocht er echt iets fout gaan.
paranoia68 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:44:
BELANGRIJK: kodi kan soms films/series traag afspelen en lang bufferen. Als je daar last van hebt kan ik je instellingen op maximaal zetten: .....
Als je dat met je locale library hebt dan zit je eigen netwerk slecht in mekaar,
als het om de add-ons gaat die in het filmpje zitten dan mag dat hier niet besproken worden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Zijn er al veel die op kodi 17.1 draaien?
Is het al stable voor arm soc?
16 doet het goed al heb ik soms een interface connection failure na rust.(reageert niet meer op Yatse) reboot klaar.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Draait bij mij prima op mijn Raspberry Pi's en en mijn HTPC
Op het moment dat ze de RC's uitbrengen ga ik het testen,
zodat ik problemen kan melden.
pas zeuren als de final uit komt heeft weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 16:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In het Android tv topic heb ik het ook gemeld: vanavond in Kassa gaat het over mediaspelers. Ben benieuwd of ze het verschil weten tussen mediaspelers vs Kodi of Plex vs illegale streaming addons. Je ziet namelijk nog steeds dat de gemiddelde consument het verschil gewoon totaal niet weet. Op Facebook kwam ik gisteren bijvoorbeeld een discussie over Knippr van T-Mobile tegen. Dan vraagt iemand naar een alternatief met beter aanbod en er is dan altijd iemand die wel een "kastje" kent. We weten allemaal dat Kodi voor meer gebruikt wordt dan voor je eigen gekochte en geripte verzameling en homevideo's, maar die halfgare addons halen Kodi gewoon echt naar beneden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou mensen, ik heb mijn opslagsysteem gister uitgezet. De clean library functie aangezet in de advancedsettings.xml en daarna de raspberry opnieuw opgestart.

Met de nieuwste LibreELEC heb ik gewoon nog al m'n films. Dus dat is blijkbaar opgelost tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:37
Jorgen schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 16:05:
In het Android tv topic heb ik het ook gemeld: vanavond in Kassa gaat het over mediaspelers. Ben benieuwd of ze het verschil weten tussen mediaspelers vs Kodi of Plex vs illegale streaming addons. Je ziet namelijk nog steeds dat de gemiddelde consument het verschil gewoon totaal niet weet. Op Facebook kwam ik gisteren bijvoorbeeld een discussie over Knippr van T-Mobile tegen. Dan vraagt iemand naar een alternatief met beter aanbod en er is dan altijd iemand die wel een "kastje" kent. We weten allemaal dat Kodi voor meer gebruikt wordt dan voor je eigen gekochte en geripte verzameling en homevideo's, maar die halfgare addons halen Kodi gewoon echt naar beneden.
Ik heb het gezien. Er zat iemand van de consumentenbond bij die het dubieuze aspect van dat bepaalde kastjes in het algemeen even aanstipte maar het ging toch vooral over een product dat niet geleverd werd. Ze hadden wellicht beter iemand van Tweakers of een andere techsite kunnen uitnodigen om uit te leggen wat Kodi is en hoe deze software gebruikt/misbruikt wordt door verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 13:16
Zit nu eens te kijken naar Kodi maar heb wat vragen. Is het mogelijk om Kodi te draaien op een Linux server en dan de grafische interface op je laptop te draaien? Wil op mijn owncloud server ook Kodi gebruiken namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Chris89 schreef op zondag 16 april 2017 @ 15:13:
Zit nu eens te kijken naar Kodi maar heb wat vragen. Is het mogelijk om Kodi te draaien op een Linux server en dan de grafische interface op je laptop te draaien? Wil op mijn owncloud server ook Kodi gebruiken namelijk
Plex kan dat veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Chris89 schreef op zondag 16 april 2017 @ 15:13:
Via X11 forwarding kan dat, maar als je iets zoekt dat werkt via cliënt/server dan is Kodi niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 13:16
Hero of Time schreef op zondag 16 april 2017 @ 15:25:
[...]

Via X11 forwarding kan dat, maar als je iets zoekt dat werkt via cliënt/server dan is Kodi niet de oplossing.
Daar was ik al bang voor. Oplossing is dan alleen Kodi draaien htcp of plex met server client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
Hellow,

Zit met een probleempje sinds ik mijn nieuwe televisie heb waar ik niet direct lijk uit te komen.
Ik heb een LG OLED55E6V en als ik nu tv series kijk op kodi 17.1 heb ik links en rechts smalle zwarte balken in beeld.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/28amflc.jpg

Dit heb ik enkel bij tv series, bij films gaat het wel gewoon goed (uiteraard heb ik dan boven en onder wel gewoon balken) en bij addons lijkt het ook goed te gaan. Het menu is ook gewoon full screen.
Op mijn oude Sony heb ik dit nooit gehad.
Ik draai Kodi op Ubuntu 16.10.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik ga er van uit dat je bij instellingen de beeldscherm calibratie hebt uitgevoerd?
(vier hoeken en ondertitelplek.)

(stond je oud tv niet op "auto fill" oid? zulke kleine aanpassingen zall je niet teurg zien in de beeldverhoudingen.)

[ Voor 34% gewijzigd door copykat op 17-04-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Werkt retrospect bij jullie ?

Net proberen te installeren ( v 4.1.3).
Maar weigerd, via de repo Rieter geinstalleerd + de repo superrepo.

Iemand tips?

Btw gebruik kodi 16.1

[ Voor 8% gewijzigd door CallmeGod op 17-04-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lunacy schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:53:
Hellow,

Zit met een probleempje sinds ik mijn nieuwe televisie heb waar ik niet direct lijk uit te komen.
Ik heb een LG OLED55E6V en als ik nu tv series kijk op kodi 17.1 heb ik links en rechts smalle zwarte balken in beeld.

[afbeelding]

Dit heb ik enkel bij tv series, bij films gaat het wel gewoon goed (uiteraard heb ik dan boven en onder wel gewoon balken) en bij addons lijkt het ook goed te gaan. Het menu is ook gewoon full screen.
Op mijn oude Sony heb ik dit nooit gehad.
Ik draai Kodi op Ubuntu 16.10.
Iemand suggesties?
Hoe heb je de beeld-instellingen van je Oled staan? Op zijn Engels zou het eigenlijk het volgende moeten zijn; TV -> Settings -> Picture -> Aspect Ratio (Original and Just Scan).

Welke resolutie gebruik je in Kodi zelf?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
copykat schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:36:
Ik ga er van uit dat je bij instellingen de beeldscherm calibratie hebt uitgevoerd?
(vier hoeken en ondertitelplek.)

(stond je oud tv niet op "auto fill" oid? zulke kleine aanpassingen zall je niet teurg zien in de beeldverhoudingen.)
Je bedoelt onder "Settings" --> "System Settings" --> "Display" --> "Video Calibration.."

Dat staat allemaal goed aangzien in het menu kodi ook gewoon mooi full screen is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
hardware-lover schreef op maandag 17 april 2017 @ 15:07:
[...]

Hoe heb je de beeld-instellingen van je Oled staan? Op zijn Engels zou het eigenlijk het volgende moeten zijn; TV -> Settings -> Picture -> Aspect Ratio (Original and Just Scan).

Welke resolutie gebruik je in Kodi zelf?
Die stond op 16:9, met "zoom in alle richtingen" kan ik het wel goed krijgen maar zodra ik dan terug naar het menu gaat valt er natuurlijk een stuk buiten beeld. Alle andere aspect ratio's lijken ook geen soelaas te bieden.

Resolutie is 4096 * 2160p, net even verandert naar 1920*1080p en dat is het gewoon netjes full screen. _/-\o_
Is dat dan normaal bij het upscalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
CallmeGod schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:29:
Werkt retrospect bij jullie ?

Net proberen te installeren ( v 4.1.3).
Maar weigerd, via de repo Rieter geinstalleerd + de repo superrepo.

Iemand tips?

Btw gebruik kodi 16.1
Retrospect zal je via de Retrospect repository (niet Superrepo) moeten installeren. Heb je deze stappen gevolgd: http://www.rieter.net/content/xot/troubleshooting/install/

[ Voor 9% gewijzigd door GroteBozewolf op 17-04-2017 18:05 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Lunacy schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:30:
[...]

Die stond op 16:9, met "zoom in alle richtingen" kan ik het wel goed krijgen maar zodra ik dan terug naar het menu gaat valt er natuurlijk een stuk buiten beeld. Alle andere aspect ratio's lijken ook geen soelaas te bieden.

Resolutie is 4096 * 2160p, net even verandert naar 1920*1080p en dat is het gewoon netjes full screen. _/-\o_
1920 x2 = 3840 en 1080x2 = 2160 Dus dan kloppen die balkjes aan de zijkant. je mist 256 pixels....8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lunacy schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:30:
[...]

UHD resolutie staat bij mij op 3840*2160 binnen Kodi en dit is volgens mij de juiste instelling. TV zelf staat op scannen, maar ik heb een ander model LG Oled. Je TV schaalt inderdaad op naar een UHD resolutie, normaal gesproken is dit ook 3840*2160.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
hardware-lover schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:33:
[...]

UHD resolutie staat bij mij op 3840*2160 binnen Kodi en dit is volgens mij de juiste instelling. TV zelf staat op scannen, maar ik heb een ander model LG Oled. Je TV schaalt inderdaad op naar een UHD resolutie, normaal gesproken is dit ook 3840*2160.
Yep idd, je hebt gelijk. Was ff in de war met uhd en 4K cinema.
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 14:53
Wil graag mijn laptop (probook 6570b) inrichten met kodi.
Is het handig om dit dan te draaien onder mijn huidige OS (windows 10), of aparte partitie met OS in te richten (dual boot)?

Windows 10 partitie gebruik ik voornamelijk voor werk en prive.
Wil kodi gaan testen voordat ik overga stappen naar een PI3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@G.Scholtens, waarom denk je dat een apart OS voor Kodi beter zou zijn? Je wilt 't testen, dan kan je net zo goed LibreElec op een stick gooien en van daaruit gaan werken. Je zit alleen dan wel constant te rebooten naar je OS waar je alles al hebt ingesteld mbt persoonlijke voorkeuren, browsers, etc. als je even iets wilt opzoeken. Gewoon lekker op je Windows installatie zetten en als je klaar bent gooi je 't er zo weer af (niet vergeten om de user data in je profiel ook weg te gooien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:58:
[...]

Zodra je een complete schijf eruit trekt en een clean library doet, merkt Kodi dat gewoon. Ik kreeg in ieder geval netjes de vraag of ik zeker wist dat ik een hele rits media wilde verwijderen.

Daarnaast is het gewoon zaak dat je je folderstructuur op orde hebt, je filenaming correct is en dat je gewoon nfo files bij je media hebt staan. Dan pikt Kodi alles gewoon weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:31:
Daarnaast is het gewoon zaak dat je je folderstructuur op orde hebt, je filenaming correct is en dat je gewoon nfo files bij je media hebt staan. Dan pikt Kodi alles gewoon weer op.
Ik heb 1 item gehad waar ik een .nfo bestand bij had gezet en elke keer als Kodi m'n library ging bijwerken of als ik zelf aangaf dat 't de boel moest verversen kreeg ik de vraag of het online moest gaan kijken voor nieuwe informatie of dat het de lokale data moest aanhouden. Gruwelijk irritant, dus een .nfo in elke map zou ik om die reden niet doen. Sterker nog, het zou niet eens nodig moeten zijn als je de naamgeving gewoon goed doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:50:
[...]

Ik heb 1 item gehad waar ik een .nfo bestand bij had gezet en elke keer als Kodi m'n library ging bijwerken of als ik zelf aangaf dat 't de boel moest verversen kreeg ik de vraag of het online moest gaan kijken voor nieuwe informatie of dat het de lokale data moest aanhouden. Gruwelijk irritant, dus een .nfo in elke map zou ik om die reden niet doen. Sterker nog, het zou niet eens nodig moeten zijn als je de naamgeving gewoon goed doet.
Dan doe je toch echt iets niet goed. Ieder mediabestand heeft bij mij een nfo bestand. Volgens jou zou ik dus bij iedere verversing een kleine 10.000 keer die vraag moeten krijgen.

Zowel Sonarr, Radarr, CP als Ember creëren allen netjes nfo files zodat je niet afhankelijk bent van het online scrapen van info.

Zie ook,
http://kodi.wiki/view/NFO_files

Het niet toevoegen van nfo files is echt niet handig. Als je dat niet doet dan heb je inderdaad lang werk als er eens een schijf word verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:57:
[...]

Dan doe je toch echt iets niet goed. Ieder mediabestand heeft bij mij een nfo bestand. Volgens jou zou ik dus bij iedere verversing een kleine 10.000 keer die vraag moeten krijgen.
Ik had dan maar 1 nfo bestand en kreeg de vraag of het de local override moest gebruiken. Die krijg je als 't goed is maar 1 keer.
Zowel Sonarr, Radarr, CP als Ember creëren allen netjes nfo files zodat je niet afhankelijk bent van het online scrapen van info.

Zie ook,

Het niet toevoegen van nfo files is echt niet handig. Als je dat niet doet dan heb je inderdaad lang werk als er eens een schijf word verwijderd.
Leuk en aardig, maar ik ga echt geen 100.000 nfo bestanden maken voor alle animé afleveringen die ik heb. Alles staat bij mij toch lokaal, dus who cares. Als er een schijf foetsie is, heb ik wel meer aan m'n hoofd dan het wel of niet hebben van metainformatie in Kodi. Die komt toch vanzelf wel weer als de schijf is vervangen en m'n data is hersteld. Al zal ik tijdens zulke issues toch geen Kodi starten.

Ik heb ook nooit de noodzaak gezien voor nfo bestanden. Ik heb 'm toevallig 1x moeten aanmaken in de zeer uitzonderlijke situatie omdat een serie niet fatsoenlijk gevonden werd, maar dat had uiteindelijk te maken met de naam van de map. Eenmaal goed en fatsoenlijk gevonden met de .nfo kon ik 't zo verwijderen en bleef m'n informatie goed staan, ongeacht hoe vaak ik de library liet bijwerken (waar 't eerder eens spontaan veranderde naar geen informatie of verkeerde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:19

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:57:
[...]

Zie ook,

Inderdaad. Niet alleen NFO files, deze tools voorzien ook in posters, thumbnails en dergelijke.

Werkt perfect.

Daarnaast scant KODI bij mij nog wel TMDb en IMDB, al weet ik niet zeker waarom, maar if it works...

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 21-04-2017 13:04 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:00:
[...]

Ik had dan maar 1 nfo bestand en kreeg de vraag of het de local override moest gebruiken. Die krijg je als 't goed is maar 1 keer.

[...]

Leuk en aardig, maar ik ga echt geen 100.000 nfo bestanden maken voor alle animé afleveringen die ik heb.
Wat ik bedoel is dat ruim 10.000 nfo bestandjes heb. Als dat niet zou werken zou ik dus 10.000 keer die vraag moeten krijgen. ;)

Je hoeft die nfo's niet zelf aan te maken. Gebruik de tools die ik al eerder noemde en het gebeurt allemaal automagisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:16:
[...]

Wat ik bedoel is dat ruim 10.000 nfo bestandjes heb. Als dat niet zou werken zou ik dus 10.000 keer die vraag moeten krijgen. ;)
Dan heb je mijn oorspronkelijke bericht verkeerd begrepen. Ik heb een online scraper, geen local file scraper die .nfo uit gaat lezen. Omdat de scraper een lokaal .nfo bestand vond kreeg ik de vraag om de lokale informatie te gebruiken of dat 't die moet negeren en online z'n data op moet halen.
Je hoeft die nfo's niet zelf aan te maken. Gebruik de tools die ik al eerder noemde en het gebeurt allemaal automagisch.
Dus jij wilt beweren dat je extra tools moet gaan draaien om in Kodi je mediainformatie te laten zien? Waar heb je dan al die scrapers voor die beschikbaar zijn, zoals de MovieDB scraper, IMDb scraper, TVDB scraper en mijn favo de anidb[mod] scraper? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:31:
[...]

Zodra je een complete schijf eruit trekt en een clean library doet, merkt Kodi dat gewoon. Ik kreeg in ieder geval netjes de vraag of ik zeker wist dat ik een hele rits media wilde verwijderen.
Met een schijf wellicht wel, netwerklocatie merkte Kodi niet op. Wellicht is dat sindsdien aangepast.
Grootste probleem is dat de "watched" status dan kwijt raakt. Natuurlijk zijn er weer allerlei plugins om dat op te lossen, echter zou Kodi mijn inziens gewoon niet een hele directory moeten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:40:
[...]

[...]

Dus jij wilt beweren dat je extra tools moet gaan draaien om in Kodi je mediainformatie te laten zien? Waar heb je dan al die scrapers voor die beschikbaar zijn, zoals de MovieDB scraper, IMDb scraper, TVDB scraper en mijn favo de anidb[mod] scraper? ;)
Je moet helemaal niets maar het punt was nu juist dat als je een keer een schijf of map verwijderd dat Kodi dan alles weer opnieuw moet gaan zoeken zodra je die map of schijf weer toevoegt. Zodra je zorgt voor correcte nfo,s dan heb je dat probleem niet meer en ben je niet meer afhankelijk van de online scrapers. Je hoeft dan dus nooit meer je library compleet opnieuw op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:13:
[...]

Je moet helemaal niets maar het punt was nu juist dat als je een keer een schijf of map verwijderd dat Kodi dan alles weer opnieuw moet gaan zoeken zodra je die map of schijf weer toevoegt. Zodra je zorgt voor correcte nfo,s dan heb je dat probleem niet meer en ben je niet meer afhankelijk van de online scrapers. Je hoeft dan dus nooit meer je library compleet opnieuw op te bouwen.
Alleen heb je dus die externe tools nodig om episode informatie bij te houden wat je met een online scraper niet hoeft te doen. ;) En als je een nieuwe aflevering toevoegt, moet die eerst ook in de .nfo bijgewerkt worden (door de eerder genoemde externe tools).

Het is echt afhankelijk hoe je je infra en library hebt voor de noodzaak van .nfo bestanden of niet. Verplicht is het allerminst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:17:
[...]

Alleen heb je dus die externe tools nodig om episode informatie bij te houden wat je met een online scraper niet hoeft te doen. ;) En als je een nieuwe aflevering toevoegt, moet die eerst ook in de .nfo bijgewerkt worden (door de eerder genoemde externe tools).

Het is echt afhankelijk hoe je je infra en library hebt voor de noodzaak van .nfo bestanden of niet. Verplicht is het allerminst.
Tja, ik weet niet waar jij je media mee binnenhaalt en bijhoudt maar met Sonarr en Radarr heb ik daar geen omkijken naar. Die maakt gewoon zelf de nfo en de rest van de metadata aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:19

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:24:
[...]

Tja, ik weet niet waar jij je media mee binnenhaalt en bijhoudt maar met Sonarr en Radarr heb ik daar geen omkijken naar. Die maakt gewoon zelf de nfo en de rest van de metadata aan.
:Y d:)b
Tsurany schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:52:
[...]

Met een schijf wellicht wel, netwerklocatie merkte Kodi niet op. Wellicht is dat sindsdien aangepast.
Ook bij netwerklocaties is mijn ervaring.
Grootste probleem is dat de "watched" status dan kwijt raakt. Natuurlijk zijn er weer allerlei plugins om dat op te lossen, echter zou Kodi mijn inziens gewoon niet een hele directory moeten verwijderen.
Dat hou ik bij met Yatse, maar kun je ook oplossen met een MySQL db.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:24:
[...]

Gewoon de torrent van de fansubgroep die ik volg voor een specifieke serie. Wellicht intensief werk door elke keer de site te controleren op nieuwe releases, maar boeiend. Kan ik tenminste nog een beetje lachen wat ze voor commentaar erbij zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Modbreak:Lees de topicwaarschuwing. En nog afgezien daarvan: het dumpen van een log met plz help is sowieso niet de manier om ondersteuning te vragen op tweakers. We zijn geen universele helpdesk.

[ Voor 92% gewijzigd door Lustucru op 02-05-2017 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Kunnen je helaas niet helpen. De installed addons en de addon waar je probleem betrekking op heeft worden niet support hier ivm piracy.
Ik zou het bij de addon maker zelf proberen!

[ Voor 36% gewijzigd door Lustucru op 02-05-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

schumi2004 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:27:
[...]

Kunnen je helaas niet helpen. De installed addons en de addon waar je probleem betrekking op heeft worden niet support hier ivm piracy.
Ik zou het bij de addon maker zelf proberen!
Jammer, :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Weet iemand welk commando ik moet opnemen in mijn keymap om audio/subtitle menu rechtstreeks te openen? Ik heb dat eerder gebruikt maar kan het nergens meer vinden :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
Ik gebruik het volgende met mijn afstandsbediening,
Groen = Next subtitle
Yellow = next audio track
Blauw = activeer subtitle search
Heb ook de mogelijkheid om de subs te timen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
 <FullscreenVideo>
    <remote>
      <zero>Number0</zero>
      <one>Number1</one>
      <two>Number2</two>
      <three>Number3</three>
      <four>Number4</four>
      <five>Number5</five>
      <six>Number6</six>
      <seven>Number7</seven>
      <eight>Number8</eight>
      <nine>Number9</nine>
      <left>SubtitleDelayMinus</left>
      <right>SubtitleDelayPlus</right>
      <up>AudioDelayPlus</up>
      <down>AudioDelayMinus</down>
      <menu>OSD</menu>
      <start>OSD</start>
      <select>OSD</select>
      <info>Info</info>
      <record>CodecInfo</record>
      <green>NextSubtitle</green>
      <yellow>AudioNextLanguage</yellow>
      <blue>XBMC.ActivateWindow(SubtitleSearch)</blue>
    </remote>
  </FullscreenVideo>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weliswaar offtopic maar deze uitspraak is einde oefening voor DitIsTV, moest een beetje lachen :P

http://www.nu.nl/internet...ilmstreams-verbieden.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miss_80
Kan er geen medelijden mee hebben... aan de andere kant, mensen die zelf niet een beetje onderzoek doen, doen dit natuurlijk ook wel een beetje zelf. Een vriend van mij kwam me heel trots vertellen dat hij een of andere box had gekocht van 120 euro. Ik heb hem zo hard uitgelachen... volgende keer die 120 euro aan mij geven en installeer ik de boel op je laptop _O-

Hij komt alles bij mij, maar uitgerekend dit ging hij op eigen houtje en de grootste grap van alles...... hij kocht het voor zijn dg in DLD (Voor zijn werk) en daar is het zo illegaal als het maar kan. En handhaven ze het ook. Dus een VPN abbo moest r ook nog snel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Miss_80 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:09:
Kan er geen medelijden mee hebben... aan de andere kant, mensen die zelf niet een beetje onderzoek doen, doen dit natuurlijk ook wel een beetje zelf. Een vriend van mij kwam me heel trots vertellen dat hij een of andere box had gekocht van 120 euro. Ik heb hem zo hard uitgelachen... volgende keer die 120 euro aan mij geven en installeer ik de boel op je laptop _O-

Hij komt alles bij mij, maar uitgerekend dit ging hij op eigen houtje en de grootste grap van alles...... hij kocht het voor zijn dg in DLD (Voor zijn werk) en daar is het zo illegaal als het maar kan. En handhaven ze het ook. Dus een VPN abbo moest r ook nog snel bij.
Idem ervaringen hier. Het maakt niet uit hoe vaak je mensen waarschuwt en zegt breng dat geld maar hierheen regel ik wel iets voor je ze gaan toch zo'n over priced crappy box kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34
wie kan mij helpen met mijn volgende probleem.

situatie is als volgt: ik draai een kodi headless docker, libreelec op een play2, rpi2 met libreelec.
alles 17.1 behalve mijn docker (heb nog geen idee hoe ik die een versie hoger krijg vanuit synology.

nu heb ik alle clients naar een mysql en dat werkt goed. alleen krijg ik op alle clients in de logs:

ERROR: CNFSFile::Open: Unable to open file : '//9---XBMC/Thumbnails/7/7a8fe0d3.jpg' error : 'open call failed with "NFS: ACCESS denied. Required access rw-. Allowed access r--"'
Line 6152: 14:10:36.672 T:545398460640 WARNING: FileNFS::OpenForWrite() called with overwriting enabled! - //9---XBMC/Thumbnails/a/a48e754f.jpg

Nu lees ik dat het eigenlijk ook niet supported is. maar volgens mij heeft het een lange tijd geleden bij mij wel gewerkt. heeft iemand hier ervaring mee?

de NFS share op mijn synology met dsm(laatste versie) voor mijn thumbs heb ik ingesteld zoals de wiki van KODI aangeeft.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:15
Op de een of andere manier zijn de rechten van je NFS share gewijzigd en/of komen je clients uit een IP-range die geen lees- en SCHRIJFrechten heeft. Het staat er vrij letterlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34
Klopt maar gebruik wildcards, zit in dezelfde netwerkrange.. enz.. dus hij meld het wel maar kan de shares ook gewoon benaderen als ik browse. dus het lijkt niet de echte melding :P
The_Admin schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:56:
Op de een of andere manier zijn de rechten van je NFS share gewijzigd en/of komen je clients uit een IP-range die geen lees- en SCHRIJFrechten heeft. Het staat er vrij letterlijk...

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:15
remcoXP schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:19:
Klopt maar gebruik wildcards, zit in dezelfde netwerkrange.. enz.. dus hij meld het wel maar kan de shares ook gewoon benaderen als ik browse. dus het lijkt niet de echte melding :P

[...]
Najah het is in ieder geval wat Kodi vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 14:53
Is er ook aan add-on / plugin die backgrounds laat zien vanaf internet?
Nu heb ik standaard een background folder, maar gebruik veel streaming add-ons voor films. Zo wil ik niet continu nieuwe afbeeldingen downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:40
remcoXP schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:19:

[...]
Ben jij dezelfde user als de user waarmee kodi de share benadert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Sinds ik kodi 17 heb draaien als windows app werkt het zoeken van ondertitels gedeelte totaal niet meer. addons al een keer uninstall en opnieuw geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

G.Scholtens schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:06:
Is er ook aan add-on / plugin die backgrounds laat zien vanaf internet?
Nu heb ik standaard een background folder, maar gebruik veel streaming add-ons voor films. Zo wil ik niet continu nieuwe afbeeldingen downloaden
In een skin zoals Eminence, kan je widgets instellen. Hierbij kan je bijv. kiezen voor films uit je eigen collectie met een hoge IMDB-score, maar bijv. ook voor films die nu in de bioscoop draaien.
Paulus07 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:00:
Sinds ik kodi 17 heb draaien als windows app werkt het zoeken van ondertitels gedeelte totaal niet meer. addons al een keer uninstall en opnieuw geinstalleerd.
Is er een verschil met wanneer je Kodi gewoon vanaf de Kodi-website installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Enigste voordeel is volgens mij de automatische update,
wat in sommige gevallen ook een nadeel kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 00:41:
[...]

In een skin zoals Eminence, kan je widgets instellen. Hierbij kan je bijv. kiezen voor films uit je eigen collectie met een hoge IMDB-score, maar bijv. ook voor films die nu in de bioscoop draaien.

[...]

Is er een verschil met wanneer je Kodi gewoon vanaf de Kodi-website installeert?
Werkt weer. Gisternacht een clean windows install gedaan (was toch nodig door alle meuk die erop stond :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
Dat is wel erg overkill. De appdata folder ( %appdata%/Kodi ) hernoemen of verwijderen om met een schone Kodi te starten had waarschijnlijk ook wel gewerkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:51
@schumi2004 en de rest die last hebben van LibCEC issues, de oplossing lijkt gevonden.
Voor de mensen die dit onder OSMC willen testen: zie hier (heb zelf nog geen tijd gehad om het te doen :().

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Natsu schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:45:
Dat is wel erg overkill. De appdata folder ( %appdata%/Kodi ) hernoemen of verwijderen om met een schone Kodi te starten had waarschijnlijk ook wel gewerkt ;)
moest de pc toch een keer opschonen dus dan maar alles in 1 keer goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
alesandro_46 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:28:
@schumi2004 en de rest die last hebben van LibCEC issues, de oplossing lijkt gevonden.
Voor de mensen die dit onder OSMC willen testen: zie hier (heb zelf nog geen tijd gehad om het te doen :().
Zo eindelijk... ik was ook al met de devs bezig op IRC met de Pulse eight adapter... maar aangezien zij er geen hadden moest ik het maar uitzoeken. Mijn conclusie was identiek alleen aangezien ik niet kan compilen kwam ik niet verder. Overigens heb je een Pulse Eight update de firmware naar v7 zodat als je de htpc in stand-by gooit de tv/receiver mee gaat... dat werkt nu ook 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 06:54
Donderstraaltje schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:31:
[...]

Zo eindelijk... ik was ook al met de devs bezig op IRC met de Pulse eight adapter... maar aangezien zij er geen hadden moest ik het maar uitzoeken. Mijn conclusie was identiek alleen aangezien ik niet kan compilen kwam ik niet verder. Overigens heb je een Pulse Eight update de firmware naar v7 zodat als je de htpc in stand-by gooit de tv/receiver mee gaat... dat werkt nu ook 😄
Hmm, moet ik ook eens naar kijken. Sinds LE8 registreert de remote vaak 2 toetsaanslagen in plaats van 1. De repeat settings bij input periphials lijken geen invloed te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miss_80
Iemand op het kodi forum heeft de moeite genomen om een fork te maken van de netflix addon Flix2Kodi. Ik heb het geprobeerd op 17 (foutmelding) en op 16 (werkt goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Miss_80 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:11:
Iemand op het kodi forum heeft de moeite genomen om een fork te maken van de netflix addon Flix2Kodi. Ik heb het geprobeerd op 17 (foutmelding) en op 16 (werkt goed).
Weer een Netflix addon welke alleen op Windows werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

schumi2004 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:45:
[...]

Je kan ook een heel klein beetje moeite doen en op zijn minst de omschrijving lezen op de gelinkte pagina?
(tip: regel twee...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
schumi2004 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:45:
[...]

kom op schumi, van jou ben ik meer effort gewend ;) . De developer heeft het getest op linux en ik heb zelf gekeken of het bij mij op de laptop (windows) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
roeleboel schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:59:
[...]

Je kan ook een heel klein beetje moeite doen en op zijn minst de omschrijving lezen op de gelinkte pagina?
(tip: regel twee...)
Touché ;)
Miss_80 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:14:
[...]

kom op schumi, van jou ben ik meer effort gewend ;) . De developer heeft het getest op linux en ik heb zelf gekeken of het bij mij op de laptop (windows) werkt.
Ja sorry, ben behoorlijk lui vandaag.

Ik zal me eens inlezen en testen.

* schumi2004 gaat zich in een hoekje schamen.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 02-05-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Laatst online: 16:17

zeroday

There is no alternative!

iemand al ervaringen met SNMP op libreelec en observium?

Ik zie in het forum dat er wel mensen mee bezig zijn, maar ik krijg maar wat bar weinig data

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zit te rotzooien met Kodi op mijn Minix Neo X8-H Plus. Zover ik weet gaat Kodi 17 er niet op werken, aangezien de Minix nog draait op Android 4.x.x. Wel wordt er XMBC (ja echt...) 16.3 meegeleverd in de laatste, meest recente firmware.

Edit:

Na wat gerommel heb ik nu weer Kodi 16.1 erop draaien. SPMC (16.6) en XMBC for Minix (16.3) gaan net als de gewone Kodi niet verder dan Jarvis. Ik wil geen gebruik gaan maken van OpenELEC e.d. want ik wil ook Netflix, RTL XL en NPO blijven gebruiken.

Iemand een idee hoe ik wel 17.1 en latere Kodi's kan gaan gebruiken?

[ Voor 57% gewijzigd door Jorgen op 13-05-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
TRaSH schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:10:
Ik gebruik het volgende met mijn afstandsbediening,
Groen = Next subtitle
Yellow = next audio track
Blauw = activeer subtitle search
Heb ook de mogelijkheid om de subs te timen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
 <FullscreenVideo>
    <remote>
      <zero>Number0</zero>
      <one>Number1</one>
      <two>Number2</two>
      <three>Number3</three>
      <four>Number4</four>
      <five>Number5</five>
      <six>Number6</six>
      <seven>Number7</seven>
      <eight>Number8</eight>
      <nine>Number9</nine>
      <left>SubtitleDelayMinus</left>
      <right>SubtitleDelayPlus</right>
      <up>AudioDelayPlus</up>
      <down>AudioDelayMinus</down>
      <menu>OSD</menu>
      <start>OSD</start>
      <select>OSD</select>
      <info>Info</info>
      <record>CodecInfo</record>
      <green>NextSubtitle</green>
      <yellow>AudioNextLanguage</yellow>
      <blue>XBMC.ActivateWindow(SubtitleSearch)</blue>
    </remote>
  </FullscreenVideo>
Klinkt interessant om knoppen van de tv-afstandsbediening toe te wijzen aan acties (zoals de volgende ondertitel selecteren etc). Is dat enkel aan te passen via Windows of werkt die handige truc ook op Android? Ik gebruik Kodi namelijk via Android op m'n tv van Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Tweakmans schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:02:
[...]

Klinkt interessant om knoppen van de tv-afstandsbediening toe te wijzen aan acties (zoals de volgende ondertitel selecteren etc). Is dat enkel aan te passen via Windows of werkt die handige truc ook op Android? Ik gebruik Kodi namelijk via Android op m'n tv van Sony.
Met elke Kodi, alleen zelf geen ervaring met android want android is het minst fijne/stabiele platform van allemaal voor Kodi. Op Windows/Linux werkt dit perfect, heb vele aanpassingen gedaan voor het PVR gedeelte zodat het beter werkt net zoals MediaPortal (enkele aandragingen zijn overgenomen) oa ook eject/subtitles/soundtracks zoals in het gequote bericht.

Verder; http://mirrors.kodi.tv/nightlies/win64/master/
Er zijn voor Kodi 18 (Leia) nu officiële x64 nightlies! Wel erg buggy want ben bij de 10 serieuze bugs die ik tegenkwam gestopt met tellen. Voor de hobbyisten onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 21:40
Donderstraaltje schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:49:
[...]

Met elke Kodi, alleen zelf geen ervaring met android want android is het minst fijne/stabiele platform van allemaal voor Kodi. Op Windows/Linux werkt dit perfect, heb vele aanpassingen gedaan voor het PVR gedeelte zodat het beter werkt net zoals MediaPortal (enkele aandragingen zijn overgenomen) oa ook eject/subtitles/soundtracks zoals in het gequote bericht.

Verder; http://mirrors.kodi.tv/nightlies/win64/master/
Er zijn voor Kodi 18 (Leia) nu officiële x64 nightlies! Wel erg buggy want ben bij de 10 serieuze bugs die ik tegenkwam gestopt met tellen. Voor de hobbyisten onder ons.
Neem aan dat je hier op de Tv-Android doelt. Sinds Kodi 17.1 met Android 6 vind ik het prrrima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:04:
[...]

Neem aan dat je hier op de Tv-Android doelt. Sinds Kodi 17.1 met Android 6 vind ik het prrrima.
Nee, ook de gewone android. De ontwikkeling van Kodi voor android is minimaal door gebrek aan devs voor het platform (veel verschillende hardware) en er zijn heel veel dingen die niet werken op alle fronten. Je zou eens voor de gein het een en ander hier moeten lezen; http://forum.kodi.tv/forumdisplay.php?fid=164
Pagina: 1 ... 24 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.