Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:21
azz_kikr schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:33:
[...]

https://www.kiwi-electron...board-2-4ghz-black-azerty
https://www.amazon.fr/Rii...Ergonomique/dp/B00Y4LAB7S

Heb ik zelf ook, werkt perfect, pi hangt gewoon achteraan op tv geplakt. Ontvangst gaat 3 kamers verder nog. Werkt gewoon op 2.4gh, ksnap niet waarom iemand nog IR zou willen :s
Wat een gaaf ding....... ah.... levertijd 5-10 werkdagen.

Dat is wel wat ik zoek :)

update: bol.com heeft hem ook, ik ga hem gelijk bestellen.

[ Voor 5% gewijzigd door RoaDHouse op 06-03-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

RoaDHouse schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:55:
[...]

Wat een gaaf ding....... ah.... levertijd 5-10 werkdagen.

Dat is wel wat ik zoek :)
Je moet maar eens rondkijken, dat plankje is overal te koop bijna. Je moet wel ff kijken dat je de Qwerty uitvoering hebt.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
azz_kikr schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:56:
[...]

Je moet maar eens rondkijken, dat plankje is overal te koop bijna. Je moet wel ff kijken dat je de Qwerty uitvoering hebt.
Zwaar bedankt .... bol.com heeft hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik had gelezen dat bol.com veel neppers verkoopt.

https://www.bol.com/nl/p/...66399981-9200000055188509

De vraag is natuurlijk of ik de orginele toegestuurd krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:45
TRaSH schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:00:
[...]

Zie net het volgende langs komen op het Kodi forum.
Weet niet of het iets te maken heeft met jouw issue.
Ha tnx. Dat zou inderdaad gerelateerd kunnen zijn. Ik denk dat ik bij de Krypton installatie op de laptop Titan helaas even oversla dan.

Iemand nog tips voor een mooie stabiele Krypton skin? Ik heb altijd wel een voorkeur voor simpele skins met fanart. Skins afgeleid van de klassieke Windows MC skin zijn kan ik ook wel waarderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

D-e-n schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:08:
Iemand nog tips voor een mooie stabiele Krypton skin? Ik heb altijd wel een voorkeur voor simpele skins met fanart. Skins afgeleid van de klassieke Windows MC skin zijn kan ik ook wel waarderen :)
Ik gebruik Transparency! momenteel, fijne skin en met een kleine tweak ideaal om animé mee te kijken. Interface zit dan niet in de weg als je even pauzeert om de subs of TL-notes te lezen. :)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
https://www.kiwi-electron...board-2-4ghz-black-azerty
https://www.amazon.fr/Rii...Ergonomique/dp/B00Y4LAB7S

Heb ik zelf ook, werkt perfect, pi hangt gewoon achteraan op tv geplakt. Ontvangst gaat 3 kamers verder nog. Werkt gewoon op 2.4gh, ksnap niet waarom iemand nog IR zou willen :s
Ziet er handig uit, maar zit die letter M niet op een heel gekke plaats?

Edit: Oh, ik zie nu dat het anders is bij de Qwerty-uitvoering. Raar.

[ Voor 6% gewijzigd door Tweakmans op 07-03-2017 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Niks raar aan,
Is namelijk een Frans keyboard.
Staat er ook.
AZERTY ipv wat wij gebruiken QWERTY.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
[...]

Werkt gewoon op 2.4gh, ksnap niet waarom iemand nog IR zou willen :s
Universele afstandsbediening en automations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
TRaSH schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 05:46:
Niks raar aan,
Is namelijk een Frans keyboard.
Staat er ook.
AZERTY ipv wat wij gebruiken QWERTY.
Toch wel. Bij azerty staat de M normaal na de L, maar bij de Rii Mini staat de M helemaal rechts onder de enter-toets, dat is een vreemde lay-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Zie wat je bedoelt 8)7

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 19:34
Radio streams in kodi zijn geweldig, je vind echt alle radio zenders wel van NL

Echter mis ik Aardschok Radio, ik heb er best wel wat tijd ingestoken om deze te vinden maar helaas.
Heeft iemand een tip? of kan ik eventueel zelf een stream bestand maken? ( .strm en .bnt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
roT- schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:03:
Radio streams in kodi zijn geweldig, je vind echt alle radio zenders wel van NL

Echter mis ik Aardschok Radio, ik heb er best wel wat tijd ingestoken om deze te vinden maar helaas.
Heeft iemand een tip? of kan ik eventueel zelf een stream bestand maken? ( .strm en .bnt)
as192.pinguinradio.com/listen.pls

http://kodi.wiki/view/internet_video_and_audio_streams

volgens mij moet het daarmee lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 19:34
Smultie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:30:
[...]

as192.pinguinradio.com/listen.pls

http://kodi.wiki/view/internet_video_and_audio_streams

volgens mij moet het daarmee lukken.
Echt helemaal top!

Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 16:43
Kan ik vragen wat momenteel jullie ervaring is met live streaming van npo1-3 met Retrospect? Sinds een laatste update werkt dat deel niet meer bij mij (het bekijken van oudere uitzendingen werken wel).

Voordat je mij doorverwijst naar de Bitbucket page van GroteBozeWolf om een issue aan te maken, is dit al gebeurd en Bas is dit aan het onderzoeken. Super! Hij vermoedt dat het iets te maken kan hebben met mijn ISP (xs4all/kpn), en hij heeft zelf Ziggo en geen last van dit probleem. Kan iemand anders dit testen voor mij en tegelijk vermelden welke ISP je hebt? Merci beaucoup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 18-09 06:54
segil schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:09:
Kan ik vragen wat momenteel jullie ervaring is met live streaming van npo1-3 met Retrospect? Sinds een laatste update werkt dat deel niet meer bij mij (het bekijken van oudere uitzendingen werken wel).

Voordat je mij doorverwijst naar de Bitbucket page van GroteBozeWolf om een issue aan te maken, is dit al gebeurd en Bas is dit aan het onderzoeken. Super! Hij vermoedt dat het iets te maken kan hebben met mijn ISP (xs4all/kpn), en hij heeft zelf Ziggo en geen last van dit probleem. Kan iemand anders dit testen voor mij en tegelijk vermelden welke ISP je hebt? Merci beaucoup!
Live NPO3 werkte woensdag prima hier. Sindsdien niet meer gekeken. Xs4all ADSL lijn hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
DappereDodo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 07:06:
[...]

Live NPO3 werkte woensdag prima hier. Sindsdien niet meer gekeken. Xs4all ADSL lijn hier.
Het heeft allemaal te maken met de SSL implementatie op de verschillende platformen in combinatie met die van de servers. Oudere systemen kunnen nieuwere SSL handshakes niet aan en werken dus niet. En weer een aantal andere Kodi platformen (LibreElec) hebben een onvolledige lijst van Certificate Authorities waardoor er weer geen SSL handshake kan worden gedaan.

Mensen buiten het KPN netwerk, krijgen gewoon de streams van de NPO servers en die werken prima, maar KPN abonnees krijgen hun streams van de KPN servers, en daar hebben een aantal system dus weer SSL issues mee.

Vanuit een Retrospect point of view, kan ik er echt niks aan doen. Ik ben 100% afhankelijk van de SSL implementaties van enerzijds Python (voor het intern openen van URL's in Retrospect) en anderzijds de implementatie van SSL in Kodi/ffmpeg voor het daadwerkelijk afspelen van de streams over https.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als je echt wilt kijken kan een VPN proberen naar een Nederlandse server, dat doe ik ook en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 18-09 06:54
GroteBozewolf schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 13:04:
[...]

Het heeft allemaal te maken met de SSL implementatie op de verschillende platformen in combinatie met die van de servers. Oudere systemen kunnen nieuwere SSL handshakes niet aan en werken dus niet. En weer een aantal andere Kodi platformen (LibreElec) hebben een onvolledige lijst van Certificate Authorities waardoor er weer geen SSL handshake kan worden gedaan.

Mensen buiten het KPN netwerk, krijgen gewoon de streams van de NPO servers en die werken prima, maar KPN abonnees krijgen hun streams van de KPN servers, en daar hebben een aantal system dus weer SSL issues mee.

Vanuit een Retrospect point of view, kan ik er echt niks aan doen. Ik ben 100% afhankelijk van de SSL implementaties van enerzijds Python (voor het intern openen van URL's in Retrospect) en anderzijds de implementatie van SSL in Kodi/ffmpeg voor het daadwerkelijk afspelen van de streams over https.
Misschien druk ik me niet duidelijk uit, het werkt prima. Gisteren nog eens gekeken, werkt gewoon. Libreelec 8.0 met XS4All only ADSL lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
DappereDodo schreef op zondag 12 maart 2017 @ 07:57:
[...]

Misschien druk ik me niet duidelijk uit, het werkt prima. Gisteren nog eens gekeken, werkt gewoon. Libreelec 8.0 met XS4All only ADSL lijn.
Gelukkig werkt het hij de meeste mensen. Het zijn enkelen die net de verkeerde combinatie van factoren hebben.

Enige wat nu nog een issue is, is NPO 3 waar ze de streams met/zonder ingebakken doven subs net andersom hebben als de rest van de live streams.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:12
Ik heb een issue waar ik eigenlijk na een hoop zoeken, niet uitkom.

Heb recentelijk Kodi Krypton (laatste release) geïnstalleerd op een HTPC / Laptop die via HDMI aan mijn televisie is geknoopt.

Alles werkt prima, maar er is één uitzonderlijk irritant ding wat ik niet krijg opgelost. Bij het afspelen van een serie zit er een soort van automatische brightness regeling in de player die ik er niet uitkrijg. Tijdens het wisselen van shots in bijvoorbeeld Homeland zie je steeds dat de brightness wordt bij- of afgeregeld. Super irritant.

Het zit zeker niet in m'n TV, daar heb ik alle settings al bekeken. Deze staat goed ingesteld (bij andere sources als TV tuner of Netflix via Smart TV functie) werkt het prima. Ook wanneer ik een film afspeel op de HTPC via Mediaplayer (Classic) zie ik dit fenomeen niet.

Iemand een idee of en welke setting dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Apart,
Kijk al mijn series met Kodi en heb dit nog nooit mee gemaakt/gezien.
Veel TV's hebben per source een aparte instel mogelijkheid zou dat het kunnen zijn ?
Zie je het ook gebeuren als je het op je laptop alleen kijkt dus niet aangesloten op je TV ?
Daarmee kan je kijken of het niet aan je TV ligt.
Andere optie mocht je windows gebruiken is een driver setting.
Heb je een verse install van Kodi gedaan ?
Zo niet zou je dan een clean install kunnen doen als portable modus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Ik heb een versie installatie gedaan; Kodi nooit eerder gebruikt.

De beeldinstellingen zijn toegepast op alle sources; heb ik al vanaf het begin zo configureert in het menu van de TV. (Samsung UE60F7000).

Als ik een film afspeel vanaf mijn laptop via MPHC of Mediaplayer van Windows, dan zie ik het niet... Ik zal inderdaad nog wel eens even in de driver settings checken... (Dit is dus wanneer het wordt weergegeven op de TV en niet op het scherm van de laptop - Dat zal ik nog even testen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
Je zou evt om de windows driver uit te sluiten ook kodi op een usb stick kunnen zetten bv LibreElec,
En kijken of je het ook daarmee hebt.
Je start dan op via de USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
TRaSH schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 12:35:
Je zou evt om de windows driver uit te sluiten ook kodi op een usb stick kunnen zetten bv LibreElec,
En kijken of je het ook daarmee hebt.
Je start dan op via de USB stick.
Ben nu bezig om de laatste drivers van AMD te deinstalleren. Gisteren eerst een update van het Catalyst pakket gedaan maar dat bracht geen soelaas.

Wat me dus ook opvalt is dat het niet waarneembaar is op het laptopscherm zelf... Dat zou inderdaad wijzen op iets in de TV, maar dat geloof ik echt niet. Ik gok toch op een driver ding wat de HDMI poort aanstuurt... Heb nu het hele driver pack gedeinstalleerd en laat zometeen de videokaart draaien onder een standaard Window driver, eens kijken of dat iets doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Hmm,
Had vroeger ook een AMD kaart in mijn HTPC toen het nog op windows draaide.
Vaak problemen met de drivers bij mij werkte een oude versie beter dan een nieuwe versie.
Weet dat je in iedergeval alle extra enchanters uit moest zetten etc om goed beeld te krijgen.

Maar zoals ik al aangaf probeer eens LibreElec op een USB stick en neem dan eens een kijkje of je het dan ook heb.
Die USB stick kost nog geen 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
TRaSH schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:06:
[...]

Hmm,
Had vroeger ook een AMD kaart in mijn HTPC toen het nog op windows draaide.
Vaak problemen met de drivers bij mij werkte een oude versie beter dan een nieuwe versie.
Weet dat je in iedergeval alle extra enchanters uit moest zetten etc om goed beeld te krijgen.

Maar zoals ik al aangaf probeer eens LibreElec op een USB stick en neem dan eens een kijkje of je het dan ook heb.
Die USB stick kost nog geen 5 minuten werk.
Ga ik inderdaad later nog eens even proberen. Nu op de standaard Windows Drivers, weigert de HDMI poort sowieso iets te doen... :')

Gare ATI/AMD kaarten ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThAZiP
ThAZiP schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:13:
[...]

Ga ik inderdaad later nog eens even proberen. Nu op de standaard Windows Drivers, weigert de HDMI poort sowieso iets te doen... :')

Gare ATI/AMD kaarten ook...
*UPDATE*
Probleem gevonden! Na het deinstalleren van het hele ATI Catalyst verhaal, het alleen installeren van een driver hoopte ik het probleem te hebben opgelost; helaas... Niet dus.

Toen bedacht ik me dat ik de HTPC / Laptop heb verbonden met de TV via de HDMI 2 (DVI) poort. Besloten om de eerste HDMI input op de TV te pakken (HDMI 1 STB) en probleem opgelost... Het dimmen zit hem echt op die gare HDMI 2 DVI poort...

Wat ik niet snap is dat alle settings toegepast zijn op alle sources... Dus waarom die HDMI 2 poort zich daar niet aan wenst te houden is me onduidelijk... Anyhow, opgelost! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Mooi dat het opgelost is,
Bij mijn wat oudere samsung tv moet ik elke source (HDMI ingangen) apart in stellen.
Anders staat die verschrikkelijke dynamic stand aan die ook de kleuren gaat overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
TRaSH schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:31:
Mooi dat het opgelost is,
Bij mijn wat oudere samsung tv moet ik elke source (HDMI ingangen) apart in stellen.
Anders staat die verschrikkelijke dynamic stand aan die ook de kleuren gaat overdrijven.
Klopt, maar wat ik zei. De TV zegt dat alle settings gelden op alle inputs.. Je zou verwachten dat alles - ook de HDMI 2 / DVI poort zou omvatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Goedemorgen,

Heb de afgelopen paar pagina doorgelezen en kwam mijn vraag niet tegen. Misschien is het al wel gesteld en dan mijn excuses alvast.

Zit er een optie in Kodi waarmee je afleveringen van series kan markeren als gezien? Ik kan het met de afstandsbediening niet vinden.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ja, via het contextmenu. Ik ken jouw afstandsbediening niet, maar met een keyboard is het de C. Normaal gesproken zal je een menu-knop hebben?

Overigens is er met een toetsenbord standaard ook de W-toets, waarmee je direct de geselecteerde aflevering (of seizoen/serie/film) als gezien markeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En als je Kodi verbinding laat maken met trakt, wordt het ook gesynchroniseerd, mocht je ooit opnieuw alles moeten instellen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01 15:44
Ik was vorige week genoodzaakt het ip adress te wijzigen van de server waar mijn SQL database op draait. ik heb de volgende instructies gevolgt om alles weer werkend te krijgen:
http://kodi.wiki/view/HOW...databases_when_files_move

alles werkt weer terug behalve de thumbnails/textures. Daarna heb ik het texturecache.py script uitgevoerd:

C:\Python27>texturecache.py c tvshows arrow

en ik zie dus nu dat de dat er nog steeds naar het oude ip adres wordt verwijzen

code:
1
2
3
4
[thumb     ] [Arrow, Season 5 Episode 5x11            ] nfs://192.168.1.100/volume1/video/series/Arrow/Season 05/Arrow - S05E11 - Second Chances-thumb.jpg
[thumb     ] [Arrow, Season 5 Episode 5x12            ] nfs://192.168.1.100/volume1/video/series/Arrow/Season 05/Arrow - S05E12 - Bratva-thumb.jpg
[thumb     ] [Arrow, Season 5 Episode 5x14            ] nfs://192.168.1.100/volume1/video/series/Arrow/Season 05/Arrow - S05E14 - The Sin-Eater-thumb.jpg
[thumb     ] [Arrow, Season 5 Episode 5x15            ] nfs://192.168.1.100/volume1/video/series/Arrow/Season 05/Arrow - S05E15 - Fighting Fire with Fire-thumb.jpg

Dit ip adress dient gewijzigd te worden naar 192.168.1.10. Kan iemand mij hier vertellen hoe ik dit kan oplossen?

grtz mrmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Snelste is direct via de MySQL,
Moet niet zoveel werk zijn,
Heb dat toen ook gedaan van smb naar nfs of ik ook mijn ip moest doen weet ik niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01 15:44
ik heb de instructies gevolgt op kodi wiki:

http://kodi.wiki/view/HOW...databases_when_files_move

en alle aanpassingen gedaan met behulp van HeidiSQL. Maar ik kan de verwijzingen niet vinden die ik zie via het texturecache,py script.

is dit wat je bedoeld met direct in mySQL de aanpassingen doen?

[ Voor 87% gewijzigd door mrmo op 22-03-2017 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Je moet niet de py script hebben aangezien dat niet de database is.
Je moet het in de database veranderen.
Gebruik elke device wel zijn eigen TexturesXX.db of is die ook shared bij jouw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik heb een nieuwe grotere harde schijf voor mijn nas. En daar moeten media bestanden op komen te staan. Die staan nu op een ander volume, dus het pad wijzigt.

Hoe gaat Kodi daar mee om?
Is er een makkelijke manier om dit aan te passen met behoud van informatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Er staat serieus 2 berichten boven je bericht ene link naar wat je daarvoor zou moeten doen..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat heb ik enkele jaren geleden geprobeerd bij het overschakelen van smb naar NFS. Dat liep niet goed af.

Maar blijkbaar is er nog geen betere optie :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
mrmo schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:22:
[...]
alles werkt weer terug behalve de thumbnails/textures.
[...]
Je zou dit eens kunnen proberen:
http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Update_Paths_In_MySQL#Thumbnails
Jelte schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:44:
Ik heb een nieuwe grotere harde schijf voor mijn nas. En daar moeten media bestanden op komen te staan. Die staan nu op een ander volume, dus het pad wijzigt.

Hoe gaat Kodi daar mee om?
Is er een makkelijke manier om dit aan te passen met behoud van informatie?
Hier een uitgebreide wiki: http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Update_Paths_In_MySQL

[ Voor 9% gewijzigd door _Vincent_ op 24-03-2017 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH
send
Jelte schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:11:
Dat heb ik enkele jaren geleden geprobeerd bij het overschakelen van smb naar NFS. Dat liep niet goed af.

Maar blijkbaar is er nog geen betere optie :'(
Dat ging bij mij foutloos,
Maar je moet wel zorgen dat je alle paths die er zijn veranderd.

Gelukkig heb je altijd een backup van je MySQL database 😉

Dit is de MySQL die ik gebruikt heb met veranderingen van ip.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Movies

update path set strPath = replace(strPath,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update movie set c19 = replace(c19,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update movie set c22 = replace(c22,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update art set url = replace(url,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');

update movie_view set strPath = replace(strPath,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update movie_view set c19 = replace(c19,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update movie_view set c22 = replace(c22,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');

TV

update episode set c18 = replace(c18,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update episode_view set c18 = replace(c18,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update episode_view set strPath = replace(strPath,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');

update season_view set set strPath = replace(strPath,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update tvshow_view set set strPath = replace(strPath,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');

Music

update art set url = replace(url,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');
update path set strPath = replace(strPath,'nfs://192.168.2.201/','nfs://192.168.2.200/');

textures

UPDATE path SET url = REPLACE(url,'nfs://192.168.2.201/', 'nfs://192.168.2.200/');
UPDATE path SET texture = REPLACE(texture,'nfs://192.168.2.201/', 'nfs://192.168.2.200/');
UPDATE texture SET url = REPLACE(url,'nfs://192.168.2.201/', 'nfs://192.168.2.200/');
UPDATE path SET texture = REPLACE(texture,'192.168.2.201', '192.168.2.200');
UPDATE texture SET url = REPLACE(url,'192.168.2.201', '192.168.2.200');

[ Voor 67% gewijzigd door TRaSH op 24-03-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
TRaSH schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:40:
send
[...]

Dat ging bij mij foutloos,
Maar je moet wel zorgen dat je alle paths die er zijn veranderd.

Gelukkig heb je altijd een backup van je MySQL database 😉

Dit is de MySQL die ik gebruikt heb met veranderingen van ip.

[...]
aan een backup met verwijzingen die niet meer kloppen heb ik natuurlijk niet zoveel ;)

Maar ik ga een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 17:59
Om de een of andere reden krijg ik het niet goed werkend.
Heb mijn map met kinderdvd's (alles MKV of AVI) laten scrapen (zowel door the TMDB scanner als door de Universal Movie Scraper met TMDB) en bij ongeveer een kwart van de dvd's gaat het mis (driekwart wordt wel goed weer gegeven). Hij vindt ze wel, maar geeft slechts een vage screenshot als poster en thumbnail. Heb de films zo hernoemd dat ze op de website van TMDB gevonden worden, en ook van elke films/dvd's zijn posters aanwezig op TMDB. Hoe kan het dan toch dat ik in Kodi bij bijvoorbeeld de volgende films/dvd's toch alleen een screenshot te zien krijg ipv de filmposter:

K3 - Allemaal Beestjes
Bumba volume 1
Dobus - De Papegaai

Heb het pad al een paar keer verwijderd en de library opgeruimd en opnieuw laten scrapen. Telkens hetzelfde probleem...

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Mike

[ Voor 5% gewijzigd door michealmcdermot op 24-03-2017 12:34 ]

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
Ik persoonlijk houd de benaming van imdb inclusief jaartal.
En rename alleen de folder.
En gebruik alleen universal movie scraper.
Je zou dat kunnen proberen

K3 - Allemaal Beestjes (2013)
Bumba Volume 3 (2006)
Dobus - De papegaai (2011)

Ook weet ik niet of hij de fanart daar vandaan haalt.
Want dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn.
Dan moet je ze even op fanart.tv dacht ik posten.
Daarmee help je ook andere.

[ Voor 45% gewijzigd door TRaSH op 24-03-2017 14:05 . Reden: Info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik heb mijn oude htpc ook maar weer eens onder het stof vandaan getrokken en heb er een fresh libreelec installatie op gegooid.

Ik blijf stoeien in de skin om verschillende tabs aan te maken in de film categorie.

Ik heb een map video waaronder ik de mappen series, films, tekenfilms en concerten heb staan.

De series heb ik wel als alleenstaande tab echter bij films, tekenfilms krijg ik dit niet voor elkaar.

Als ik in de tab movies kijk komen hier zowel de film als tekenfilms voor. Hoe kan ik dit scheiden zodat ik een tab films en een tab tekenfilms overhoudt?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

jokapo schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:17:
Ik heb mijn oude htpc ook maar weer eens onder het stof vandaan getrokken en heb er een fresh libreelec installatie op gegooid.

Ik blijf stoeien in de skin om verschillende tabs aan te maken in de film categorie.

Ik heb een map video waaronder ik de mappen series, films, tekenfilms en concerten heb staan.

De series heb ik wel als alleenstaande tab echter bij films, tekenfilms krijg ik dit niet voor elkaar.

Als ik in de tab movies kijk komen hier zowel de film als tekenfilms voor. Hoe kan ik dit scheiden zodat ik een tab films en een tab tekenfilms overhoudt?
Je moet een smart list maken. Kodi maakt geen onderscheid tussen films en tekenfilms. Vallen allemaal onder categorie films.

Je moet dit es door lezen.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=150934

Is wel voor mq maar meeste deftige skins hebben gelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een 4K monitor om te reviewen (AOC U3277PWQU) en ik wil graag een 4K film testen om te zien hoe dit er dan uit ziet. Maar het afspelen gaat met een en al gestotter.

Dit zijn de gegevens van de film:
Source : 4K UHD BluRay
Format : Matroska
File size : 49.5 GiB
Duration : 1 h 58 min
Overall bit rate mode : Variable
Overall bit rate : 60.0 Mb/s

Video
Format : HEVC
Format profile : Main 10@L5@Main
Bit rate : 54.3 Mb/s
Width : 3 840 pixels
Height : 2 160 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 (24000/1001) FPS
Bit depth : 10 bits
Stream size : 44.8 GiB (90%)
Color primaries : BT.709

Audio #1
Format : Atmos / TrueHD 7.1
Bit rate : 4 326 kb/s / 7 758 kb/s
Channel(s) : 8 channels
Bit depth : 24 bits
Stream size : 3.57 GiB (7%)
Language : English

Audio #2
Format : AC-3
Bit rate : 640 kb/s
Channel(s) : 6 channels
Stream size : 541 MiB (1%)
Language : French

Chapters : YES
En ik probeer het op deze pc af te spelen:
Windows 10 pro (op SSD)
E8600 (3.33 GHz)
8GB geheugen (PC2-6400)
GTX 680 (ofja de Palit GeForce GTX 670 JETSTREAM welke qua benchmark overeenkomt met de 680)

De film staat niet op de SSD maar op een 2e HDD

Ik heb Kodi geprobeerd maar dit gaat met stotteren en skippen van stukken film. De standaard Windows 10 video speler lijkt het iets beter te doen maar is ook niet om aan te zien met het stotteren. En VLC geeft alleen een grijs beeld.

Is mijn setup niet in staat om 4K met deze specs af te spelen met Kodi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Oude dual core cpu en gfx kaart zonder decoder... nee dus.
Je zou de gfx kaart kunnen upgraden.
En houd er rekening mee als je met die bak in de toekomst 4k blu-rays wilt afspelen dat dat op moment alleen met kaby lake cpu's kan.
4k op htpc's/kodi is nog heel erg hit&miss, heb de afgelopen tijd het lopen uitzoeken en in alle eerlijkheid het is het gewoon nog niet waard....

Om mijn reactie compleet te maken; niet alleen 4k blu-rays maar ook 4k Netflix heeft een kaby lake cpu nodig ivm DRM... voor 4k ga je veel DRM zien waarin alles alles in de chain dat (hdcp2.2) aan moet kunnen. Dus je htpc/android boxje, de tv en ook de versterker. Als 1 ding in de chain failed gaat je beeld kwaliteit terug naar 1080 en je geluid ook naar een mindere vorm hoewel dat geluid mij niet helemaal duidelijk is. Op dit moment zijn er geen add-in kaarten certified... wellicht met terug werkende kracht maar hoop er niet op; daarom een 4k htpc of Kodi is het op dit moment niet waard! je kunt alleen gratis show content kijken en illegale rips. HDMI2.0 alleen is niet heilig, je moet hdcp2.2 hebben. Oh en om het helemaal leuk te maken; ze kunnen de key van je htpc opschorten naderhand als blijkt bijvoorbeeld dat er een bug in zit en toch content geript kan worden en daarmee ben je ook niet van werking blijvend verzekerd. Leuk allemaal nietwaar?

[ Voor 57% gewijzigd door Donderstraaltje op 28-03-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Van mijn CPU had ik het inderdaad ook niet verwacht, maar ik kon zo snel niets over mijn videokaart vinden. Maar ik zie nu inderdaad dat mijn videokaart het niet ondersteund:
http://wiki.avblocks.com/...ut-hardware-acceleration/
Dan heb ik dat hele 4K afspelen toch een beetje onderschat. Dan heb ik pech en ga ik de monitor niet met een 4K film testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
TRaSH schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:00:
Ik persoonlijk houd de benaming van imdb inclusief jaartal.
En rename alleen de folder.
En gebruik alleen universal movie scraper.
Je zou dat kunnen proberen

K3 - Allemaal Beestjes (2013)
Bumba Volume 3 (2006)
Dobus - De papegaai (2011)

Ook weet ik niet of hij de fanart daar vandaan haalt.
Want dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn.
Dan moet je ze even op fanart.tv dacht ik posten.
Daarmee help je ook andere.
Top, het werkt inderdaad voor een groot aantal films om het jaartal er achter te zetten (ondanks dat betreffende films niet eens op IMDB staan).

Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat bij veel films geen jaartal achter het jaar staat bij TMDB. Heb geprobeerd jaartal toe te voegen bij TMDB en de poster toe te voegen bij Fanart.tv, echter geen resultaat.

Het is voor mij bijvoorbeeld onmogelijk om de film (poster) gescraped te krijgen:

Brandweerman Sam - Norbert draait door

Iemand die dit wel voor elkaar krijgt?
Alvast bedankt!

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Dat probleem zal je altijd hebben met video releases.
Tmdb en imdb hebben voornamelijk movie releases.
Misschien zelf toevoegen op tmdb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

michealmcdermot schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:08:
[...]

Top, het werkt inderdaad voor een groot aantal films om het jaartal er achter te zetten (ondanks dat betreffende films niet eens op IMDB staan).

Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat bij veel films geen jaartal achter het jaar staat bij TMDB. Heb geprobeerd jaartal toe te voegen bij TMDB en de poster toe te voegen bij Fanart.tv, echter geen resultaat.

Het is voor mij bijvoorbeeld onmogelijk om de film (poster) gescraped te krijgen:

Brandweerman Sam - Norbert draait door

Iemand die dit wel voor elkaar krijgt?
Alvast bedankt!
Hier neemt die hem wel gewoon mee met de volgende settings

Title:
"Brandweerman Sam - Norbert draait door"

Agent:
"The Movie Database"

Year:
leeg gewoon

Language:
"Nederlands"

Dan zoeken en komt direct binnen, zowel fanart als poster. Die taal op NL zetten is wel belangrijk, in het engels vind die niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
azz_kikr schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:25:
[...]

Hier neemt die hem wel gewoon mee met de volgende settings

Title:
"Brandweerman Sam - Norbert draait door"

Agent:
"The Movie Database"

Year:
leeg gewoon

Language:
"Nederlands"

Dan zoeken en komt direct binnen, zowel fanart als poster. Die taal op NL zetten is wel belangrijk, in het engels vind die niks ;)
Dat klinkt veelbelovend als het jou is gelukt! Echter nog niet helemaal duidelijk hoe je dat voor elkaar hebt gekregen :$....

Waar vul je die settings in? In Kodi? In de Scraper (welke?)? Of in een nfo bestand in de map?

Alvast super bedankt, ben hier al weken mee aan het stoeien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

michealmcdermot schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:04:
[...]

Dat klinkt veelbelovend als het jou is gelukt! Echter nog niet helemaal duidelijk hoe je dat voor elkaar hebt gekregen :$....

Waar vul je die settings in? In Kodi? In de Scraper (welke?)? Of in een nfo bestand in de map?

Alvast super bedankt, ben hier al weken mee aan het stoeien!
Darn, is dit niet het grote plex topic? 8)7

Maar je hebt geluk. Ik ken oplossing voor kodi ook.

Als je in de map waar je film staat "Brandweerman Sam - Norbert draait door.mkv" een bestand aanmaakt "Brandweerman Sam - Norbert draait door.nfo" met als inhoud de url naar de juiste tmdb film. Dan pakt die hem ook

"Brandweerman Sam - Norbert draait door.nfo"
dan ff "scan new content / update library " en badabing badaboom...hij pakt hem (met fanart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Iemand ervaring met de Sony TV en Kodi? Welke skin werkt lekker met KODI 17.1 daar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:27
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:28:
Ik heb een 4K monitor om te reviewen (AOC U3277PWQU) en ik wil graag een 4K film testen om te zien hoe dit er dan uit ziet. Maar het afspelen gaat met een en al gestotter.

Dit zijn de gegevens van de film:

[...]

En ik probeer het op deze pc af te spelen:
Windows 10 pro (op SSD)
E8600 (3.33 GHz)
8GB geheugen (PC2-6400)
GTX 680 (ofja de Palit GeForce GTX 670 JETSTREAM welke qua benchmark overeenkomt met de 680)

De film staat niet op de SSD maar op een 2e HDD

Ik heb Kodi geprobeerd maar dit gaat met stotteren en skippen van stukken film. De standaard Windows 10 video speler lijkt het iets beter te doen maar is ook niet om aan te zien met het stotteren. En VLC geeft alleen een grijs beeld.

Is mijn setup niet in staat om 4K met deze specs af te spelen met Kodi?
Ultra HD Blu-ray playback requires Intel® 7th Generation Core™ i5/i7 processors (selected models: KabyLake-S & KabyLake-H), Intel® HD Graphics 630 chipsets, as well as HDR, HDCP 2.2 and HDMI2.0a compatible motherboards and displays, which are expected to ship in early 2017.
Dit zijn de specs om HDR te krijgen met PowerDVD 17. Naar mijn weten zijn er nog geen NUC-achtige apparaten beschikbaar met Intel HD Graphics 630.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

baba420 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:40:
Dit zijn de specs om HDR te krijgen met PowerDVD 17. Naar mijn weten zijn er nog een NUC-achtige apparaten beschikbaar met Intel HD Graphics 630.
Die "een" moet "geen" zijn misschien? In dat geval zouden de volgende types voldoende spierballen en opties moet hebben op grafisch vlak.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Hero of Time schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:14:
[...]

Ik gebruik Transparency! momenteel, fijne skin en met een kleine tweak ideaal om animé mee te kijken. Interface zit dan niet in de weg als je even pauzeert om de subs of TL-notes te lezen. :)
Ik gebruik deze skin nu ook, best een fijne skin! Ik heb alleen geen ratings bij mijn series (TV Shows), jij wel?

Ik kan nog wel wat performance tips gebruiken. Ik draai Kodi 17.1 op een Shield 2017 en ik merk soms dat ik last heb van lag in de menu's. Het loopt gewoon niet altijd even soepel, druk ik omhoog/omlaag en dan moet ik even wachten totdat er ook echt daadwerkelijk iets gebeurt.
Tips? Is een Shield niet krachtig genoeg om Kodi fatsoenlijk te draaien?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
hardware-lover schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:19:
[...]

Die "een" moet "geen" zijn misschien? In dat geval zouden de volgende types voldoende spierballen en opties moet hebben op grafisch vlak.
Sorry, iPhone was weer eens vervelend.

Ik heb alle drie NUC's uit jouw pricewatch overzicht bekeken en geen een heeft HD Graphics 630 als GPU. Volgens mij heb je vanaf Intel i5 7600 de juiste onboard GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
maartend schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:43:
Iemand ervaring met de Sony TV en Kodi? Welke skin werkt lekker met KODI 17.1 daar op?
Passtrough doet lastig. Kan werken, maar kan ook dikke ruis geven. En geluid loopt niet helemaal gelijk bij geluid via spdif.
Ik ben er terug gegaan naar een Raspberry Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Strider schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:20:
[...]
Tips? Is een Shield niet krachtig genoeg om Kodi fatsoenlijk te draaien?
Doet hij dat ook met de standaard skin ?
Dan kan je kijken of het misschien aan de skin ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

baba420 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:37:
[...]
Sorry, iPhone was weer eens vervelend.

Ik heb alle drie NUC's uit jouw pricewatch overzicht bekeken en geen een heeft HD Graphics 630 als GPU. Volgens mij heb je vanaf Intel i5 7600 de juiste onboard GPU.
De aanwezige Iris Plus Graphics 640 & 650 zouden theoretisch meer in hun mars moeten hebben dan een HD 630 iGP. De HD 630 is zelfs al in de Kaby Lake Pentium G4600 aanwezig. Dat legt de lat al niet erg hoog v.w.b. minimale CPU power.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Strider schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:20:
[...]

Ik gebruik deze skin nu ook, best een fijne skin! Ik heb alleen geen ratings bij mijn series (TV Shows), jij wel?
Nooit op gelet eigenlijk. Weet niet of je 't aan kan zetten, en anders kan er vast wel ergens wat getweaked worden in een bestandje hier of daar. Zo heb ik ook de cover en media type plaatjes in het pauzeer beeld weggehaald. Onnodig ding dat rechts tevoorschijn komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michealmcdermot
azz_kikr schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:31:
[...]

Darn, is dit niet het grote plex topic? 8)7

Maar je hebt geluk. Ik ken oplossing voor kodi ook.

Als je in de map waar je film staat "Brandweerman Sam - Norbert draait door.mkv" een bestand aanmaakt "Brandweerman Sam - Norbert draait door.nfo" met als inhoud de url naar de juiste tmdb film. Dan pakt die hem ook

"Brandweerman Sam - Norbert draait door.nfo"

[...]

dan ff "scan new content / update library " en badabing badaboom...hij pakt hem (met fanart :)
Thanks, u made my day! Het werkt inderdaad perfect zo!

[ Voor 8% gewijzigd door michealmcdermot op 29-03-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
hardware-lover schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:23:
[...]

De aanwezige Iris Plus Graphics 640 & 650 zouden theoretisch meer in hun mars moeten hebben dan een HD 630 iGP. De HD 630 is zelfs al in de Kaby Lake Pentium G4600 aanwezig. Dat legt de lat al niet erg hoog v.w.b. minimale CPU power.
Het is niet alleen kwestie van power, maar ook de ingebakken DRM functies van de videochip. Allemaal eisen van de kopieerrechthouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
nog maar eens zitten proberen om kodi 17.1 te gaan gebruiken. Heb nu eindelijk DTS en DTS-HD Master werkend (gedoe).
Alleen nu zit ik weer met de skin Aeon Nox te spelen om custom menu items toe te voegen (zoals ik voorheen had met kodi 16...)

Dus weer playlists aangemaakt, Custom menu item gemaakt en dan wil ik daaraan de playlist hangen. echter als ik dan vervolgens selecteer "Default Select Action" gebeurd er helemaal niks. Geen opties of iets in beeld waar ik dan iets kan selecteren. Voorheen kon ik daar dan aangeven wat de actie moest worden. Open add-on, open playlist etc etc.

Meer mensen hier problemen mee?

De default skin vind ik niet fijn of overzichtelijk. Ik moet gewoon een wall weergave hebben. Heb anders totaal geen overzicht van mijn media :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

baba420 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:19:
[...]
Het is niet alleen kwestie van power, maar ook de ingebakken DRM functies van de videochip. Allemaal eisen van de kopieerrechthouders.
Nee, het gaat zeker niet enkel om "power", maar ik neem aan dat iemand verder wel even uitzoekt of aan de overige eisen wordt voldaan die noodzakelijk (kunnen) zijn. En gezien het onderwerp Kaby Lake was, zijn ze allen geschikt omdat ze bij mijn weten allemaal dezelfde DRM ondersteuning hebben. Dat sommige uitbreidingen de vraag v.w.b. CPU power vrij hoog leggen, dat kan altijd een beperking blijven. Als voorbeeld, de UHD Blu-Ray hardware, geschikt voor HDR weergave onder Windows, vraagt minimaal een i5/i7, hoewel daar toch ook enkel een HD 630 iGP bij aanwezig is. Volgens de test zou een Pentium met dezelfde HD 630 dus niet kunnen volstaan, ongeacht de ondersteuning voor PlayReady 3.0 en HDCP 2.2 DRM.

Ook interessant: http://www.guru3d.com/new...c-tested-with-gpus,2.html

Netflix in 4k wordt door de HD 610 iGP ook ondersteund, in zowel Edge als met de Netflix W10 App.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Gisteren toch maar eens gekeken waarom ik op mijn Chromebox met LibreElec geen melding kreeg over de update. Ook als ik de update op handmatig zette, kreeg ik geen upgrade channels te zien.

Moest dus het vinkje dat Kodi pas opgestart mag worden als de netwerkverbinding al actief is.. Eenmaal dat gedaan werden de channels inderdaad ingevuld. Dus upgrade gedraaid, skin gewisseld. En alles draait weer naar behoren.

Maar nu kan ik alleen nergens meer de setting vinden waar ik de upgrades weer op automatisch kan zetten...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
In de LibreElec settings,
In de add-ons zeg maar.
Niet de gewone Kodi settings

[ Voor 53% gewijzigd door TRaSH op 30-03-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:29

backupdevice

No Risk , Full Push

maartend schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:43:
Ik, werkt perfect met de standaard skin. Geluid gaat via optical naar een SONOS en geen delay of wat dan ook

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De eerste 1 april grap die tamelijk opvallend is, gezien het tijdstip, is een feit. De Kodi website is gegijzeld :+

[YouTube: https://youtu.be/WE__IMMulIQ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De mirrors staan in ieder geval nog wel overeind, maar het valt wel op, dat de files sizes van de diverse kodi exe's die 01-04 geplaatst zijn, dusdanig afwijken met wat ze eerst waren..... :?

Dit is te zien voor bijna alle platformen van de nightlies van 1 april !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kodi website is weer volledig terug, zoals verwacht. Dolby Atmos uitbreiding voor Windows 10 (CU) is ook beschikbaar gekomen in de store zie ik, maar binnen Kodi wordt er nog geen Atmos Audio doorgegeven. Mijn receiver laat nu buiten Kodi wel Atmos PC via het display zien. Alle andere HD audio formaten, inclusief DTS-X, worden wel als dusdanig weergegeven via Kodi.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Kijk ik er nu zo hard overheen in de settings........ Na het afspelen van een video/youtube etc in kodi gaat deze op repeat ipv te stoppen/sluiten. Krijg dat nergens gevonden in de settings :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Paulus07 schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:16:
Kijk ik er nu zo hard overheen in de settings........ Na het afspelen van een video/youtube etc in kodi gaat deze op repeat ipv te stoppen/sluiten. Krijg dat nergens gevonden in de settings :S
Je lijst van video files openen, op C drukken om contect menu te openen, queue item, nogmaals op C drukken, now playing, linkerpijltje om menu te openen, repeat off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
azz_kikr schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:28:
[...]

Je lijst van video files openen, op C drukken om contect menu te openen, queue item, nogmaals op C drukken, now playing, linkerpijltje om menu te openen, repeat off
thx! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

hardware-lover schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 02:14:
De eerste 1 april grap die tamelijk opvallend is, gezien het tijdstip, is een feit. De Kodi website is gegijzeld :+

[video]
Het is goed dat het 1 april was, want het zou ze zomaar echt kunnen overkomen, juridisch gezien zitten ze in de grijze zone... Dus ik vind het wel een beetje gewaagd.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Heya.

Heb een sony Bravia TV net met Android er op. En Kodi 17.1 Ik stuur dat ding aan via mijn tablet, dan heb ik nl. toegang tot alle functies.

Zit met klein probleem dat ik niet gefixed krijg. heb kodi zelfs al opnieuw geinstalleerd.

Ik kom van een los android kastje af op mijn vorige TV, daar kreeg ik altijd info over de flims te zien. Ik deed dan update library en hoppa, nieuw toegevoegde flms met goede titel en info.
Dat krijg ik dus niet voor elkaar op mijn Sony TV. Ik heb gewoon de standaard skin die bij Kodi 17.1 zit.
Ik heb geen idee of ik een foute instelling heb, of het aan Kodi ligt of aan mijn TV.
Iemand ervaring hiermee? Ik krijg niks behoorlijks gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je wel een media bron met scraper toegevoegd? Zonder scraper krijg je geen informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Hero of Time schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:24:
Heb je wel een media bron met scraper toegevoegd? Zonder scraper krijg je geen informatie.
Uh, nee dus. Oke, ik ga op zoek. Was ook al lang geleden dat ik mijn android kastje had ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 10:09

Nicap

Tsssk....

Vind trouwens nog steeds de kwaliteit van de video in Kodi op de Android TV(Sony Bravia en Xiaomi Mi Box3) een stuk minder van kwaliteit dan afgespeeld op een raspberryPi(3). Dat ligt natuurlijk ook aan de chipset, maar toch. Gewoon veel te schokkerig.

Iemand een idee waar dat eventueel ook aan kan liggen? Video schakelen naar refreshrate staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 22:06
Nicap schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:44:
Vind trouwens nog steeds de kwaliteit van de video in Kodi op de Android TV(Sony Bravia en Xiaomi Mi Box3) een stuk minder van kwaliteit dan afgespeeld op een raspberryPi(3). Dat ligt natuurlijk ook aan de chipset, maar toch. Gewoon veel te schokkerig.

Iemand een idee waar dat eventueel ook aan kan liggen? Video schakelen naar refreshrate staat aan.
Heb je hardware versneller uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Hero of Time schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:24:
Universal media scraper geinstalleerd. Doet dus nix. Lastig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
Probeer eens het volgende te lezen
Adding video sources

In het kort,
Je Media locatie toevoegen,
Dan instellen of het films of TV-Series zijn.
En dan doe je OK en word je Locale media toegevoegd.
Zeker met Kodi 17.x en de nieuwe skin is dat de optie die je meteen krijgt te zien.

En anders even in je debug log kijken waarom hij het niet doet

[ Voor 8% gewijzigd door TRaSH op 02-04-2017 18:50 . Reden: zelf in je debug log kijken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
TRaSH schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:49:
Dan instellen of het films of TV-Series zijn.
En dan doe je OK en word je Locale media toegevoegd.
Zeker met Kodi 17.x en de nieuwe skin is dat de optie die je meteen krijgt te zien.

En anders even in je debug log kijken waarom hij het niet doet
Aha. Vanaf bovenste stap is het dus niet gebeurd.
Morgen eens opnieuw kijken, gezin kijkt TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 10:09

Nicap

Tsssk....

grote_oever schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:09:
[...]

Heb je hardware versneller uitstaan?
Nee, die staan beide aan. Scaler stond op 20%, die heb ik op 0% gezet. Geen idee wat dat doet trouwens.

Blijf erbij dat de raspberrypi beter beeld uitspuugd dan de kodi op de Sony. Tevens niet alleen de Sony, de MiBox 3 van Xiaomi exact hetzelfde, maar die gebruik ik meer voor Netflix op een andere TV.

[ Voor 6% gewijzigd door Nicap op 02-04-2017 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Borromini schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:05:
[...]

Het is goed dat het 1 april was, want het zou ze zomaar echt kunnen overkomen, juridisch gezien zitten ze in de grijze zone... Dus ik vind het wel een beetje gewaagd.
Waarom zit Kodi in het grijze gebied? Het is niet kodi die het streamen (van veelal illegale content) makkelijk maakt, maar de addons die ervoor gebouwd worden. Ik vind zelf dat Kodi een redelijk rechte lijn aan het volhouden is. Addons die illegale content aanbieden worden gebanned van uit het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

TRaSH schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:18:
In de LibreElec settings,
In de add-ons zeg maar.
Niet de gewone Kodi settings
Gevonden, daar had ik inderdaad nog niet gekeken maar het ook niet verwacht... Maar kon me al niet voorstellen dat die setting nergens meer te doen was!.. Bedankt!

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 19:19

TommyGun

Stik er maar in!

Miss_80 schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:32:
[...]

Waarom zit Kodi in het grijze gebied? Het is niet kodi die het streamen (van veelal illegale content) makkelijk maakt, maar de addons die ervoor gebouwd worden. Ik vind zelf dat Kodi een redelijk rechte lijn aan het volhouden is. Addons die illegale content aanbieden worden gebanned van uit het forum.
Uiteraard, maar de MPAA denkt daar vast anders over...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 24-09 16:14
Ik heb iets raars met CEC op mijn RPi3 icm een Philips LCD

De RPi3 is voor CEC ingesteld niets te doen met sleep/standby van de randapparatuur anders dan wanneer de TV uitgeschakeld wordt het afspelen op de RPi3 te stoppen, niets meer of minder.

Nu de eerst volgende keer dat de TV weer ingeschakeld wordt staat deze netjes op de HDMI1 en reageert de remote ook in Kodi, je hoort dat aan het geluid echter blijft het beeld zwart. Dit is met Libreelec 8.0.1MR maar was meen ik vanaf de laatste Beta al/ook.
Als ik nu blind (of met Kodi Android remote) het voor elkaar krijg media te starten komt er weer beeld.

Zou er iets in mijn CEC settings niet goed staan wat dit gedrag vertoont of is het echt een Kodi ding? TV vertrouw ik wel want voorheen werkte dit gewoon prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 19:51
schumi2004 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:27:
Ik heb iets raars met CEC op mijn RPi3 icm een Philips LCD

De RPi3 is voor CEC ingesteld niets te doen met sleep/standby van de randapparatuur anders dan wanneer de TV uitgeschakeld wordt het afspelen op de RPi3 te stoppen, niets meer of minder.

Nu de eerst volgende keer dat de TV weer ingeschakeld wordt staat deze netjes op de HDMI1 en reageert de remote ook in Kodi, je hoort dat aan het geluid echter blijft het beeld zwart. Dit is met Libreelec 8.0.1MR maar was meen ik vanaf de laatste Beta al/ook.
Als ik nu blind (of met Kodi Android remote) het voor elkaar krijg media te starten komt er weer beeld.

Zou er iets in mijn CEC settings niet goed staan wat dit gedrag vertoont of is het echt een Kodi ding? TV vertrouw ik wel want voorheen werkte dit gewoon prima.
In Kodi Krypton zijn wat issues met LibCEC v4. Hierover loopt reeds een issue, zie ook alesandro_46 in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 24-09 16:14
alesandro_46 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:32:
[...]

In Kodi Krypton zijn wat issues met LibCEC v4. Hierover loopt reeds een issue, zie ook alesandro_46 in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"
Is niet helemaal mijn probleem maar dat er iets mee is is wel duidelijk.
Ik ga eens kijken of ik de libcec module update kan terugdraaien naar vorige versie en kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 19:51
schumi2004 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:41:
[...]

Is niet helemaal mijn probleem maar dat er iets mee is is wel duidelijk.
Ik ga eens kijken of ik de libcec module update kan terugdraaien naar vorige versie en kijken wat er dan gebeurt.
In het issue gerapporteerd op de OSMC distributie is dat ook voorgesteld. De developer (Sam Nazarko) heeft aangegeven dat Krypton LibCEC v4 verwacht. Of het dan niet werkt met <v4 weet ik niet, maar dat hoor ik natuurlijk graag als jij het uitgeprobeerd hebt :P.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 16:16
Okay, ik heb een heel gek probleem en ik hoop dat hier mensen zitten die misschien nog een idee hebben wat ik kan proberen.

Ik draai Kodi (nu 17.0 maar had ook problemen met 16.x) onder linux (ubuntu unity, gnubuntu, mint, fedora+KDE) en die hebben allemaal last van dezelfde issue: Diagonale screen tearing.

Jazeker, dat is blijkbaar een ding. Zie hier voor een mooi plaatje hoe dat er uit ziet en hier (epilepsie waarschuwing) voor een korte videoimpressie hoe dit er uit ziet met een zwart/wit knipperend scherm.

Hardware is een Asus H170I-Pro with met Intel Core i3-6300T, en hier zit de clue. 2 schermen aangesloten. Een voor beeld naar tv, een tweede "scherm" aangesloten voor HDMI audio naar mijn versterker toe.

Dingen die ik al geprobeerd heb
  • Reinstall van OS
    Meerdere malen geswitched zoals je kan zien, meerdere desktop managers geprobeerd. Allemaal hetzelfde resultaat, behalve 1: Fedora 25 met Gnome. Waarschijnlijk komt dat door wayland, echter zorgt die er ook voor dat ik de VAAPI hardware acceleration niet aan de praat krijg dus dat viel helaas af.
  • Hardware acceleratie aan of uit
    Maakt helaas geen verschil, ook op software decoding zelfde probleem.
  • Full screen video met andere applicaties
    Lost het probleem op, 1080p upscalen naar 4k en afspelen werkte prima in vlc zonder gekke tearing
  • Tweede scherm los
    Lost het meteen op. 4k of 1080p, werkt allebij vloeiend. Maar dan moet ik dus kiezen tussen 4k of hdmi audio.
  • Kodi in windowed mode in plaats van fullscreen
    Lost het ook op! Zolang ik kan leven met 2 lelijke balken boven mijn video... Helaas is er onder linux niet iets zoals windowed fullscreen beschikbaar.
  • Kabels vervangen
    Ook geen verandering, heb ook hetzelfde probleem op zowel de tv output als de versterker output. Als ik kodi switch tussen de twee outputs heb ik hetzelfde probleem
  • Resolutie veranderd
    Zowel op 4k+1080p als op 2x720p heb ik dezelfde verschijning, alleen het punt waarop de diagonale lijn horizontaal word schuift naar boven als ik de resolutie kleiner maak...
Iemand nog ideeën voor ik dit op ga geven en toch maar 1080p video blijf kijken of weer geld er tegenaan moet gooien om toch een nvidia kaart te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
En waarom niet vanuit de receiver met HDMI naar je tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
TRaSH schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:33:
En waarom niet vanuit de receiver met HDMI naar je tv ?
Helaas doet mijn reciever niet netjes aan 4k 60fps passtrough, en 30fps levert helaas in veel gevallen een groen beeld op. Dus moet echt de "gekke" setup met 2 schermen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:09

copykat

Good copy isn't bad

waarom twee schermen? kan je niet de audio alleen versturen naar je reciever?
door er een splitter tussen te zetten en maar 1 output uit je videokaart te hebben?
google "hdmi audio splitter"

Ik las dat tweede scherm los het probleem weg is, dus het lijkt er op dat je videokaart moeite heeft om twee signalen tegelijkertijd te versturen.

[ Voor 39% gewijzigd door copykat op 08-04-2017 22:44 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
copykat schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:40:
waarom twee schermen? kan je niet de audio alleen versturen naar je reciever?
door er een splitter tussen te zetten en maar 1 output uit je videokaart te hebben?
google "hdmi audio splitter"

Ik las dat tweede scherm los het probleem weg is, dus het lijkt er op dat je videokaart moeite heeft om twee signalen tegelijkertijd te versturen.
HDMI audio splitter gaat weer terug naar spdif volgens mij, betekend dat ik ook mijn hd audio formaten of meerdere kanaals PCM mogelijkheden kwijt ben. Ondanks dat ik betwijfel of ik het verschil hoor zou ik die mogelijkheid toch graag willen behouden.

In dat geval zou hdmi naar de tv en de audio via HDMI ARC terug naar de versterker ook nog een oplossing zijn, wat ook inderdaad netjes werkt. Niemand die enig idee heeft in welke hoek ik dit moet zoeken? Denk dat de volgende stap windows installeren word, maar weet niet hoe gelukkig ik daar van word verder...
Pagina: 1 ... 23 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.