Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JunkO schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:59:
[...]
Ja dat snap ik, maar als een ondertiteling 2 seconden achterloopt op het beeld en je corrigeert dat, dan ga je er toch vanuit dat het synchroon blijft lopen? Het is toch niet zo dat een andere bron sneller of langzamer loopt. :)

Ik snap dat bij de ene bron de ondertiteling later moet beginnen als er nog iets van een intro of een flashback van de vorige aflevering bij zit, maar na het aanpassen van de subs moet deze mijns inziens gewoon gelijk blijven lopen.
Nee hoor, media uit verschillende bronnen kunnen verschillende refreshrates hebben, en dat veroorzaakt de ellende bij jou. Voor TV-series geldt dat je de bestandsnaam zo laat zoals deze wordt binnengehaald, de juiste ondertitel wordt vaak a.h.v. die referentie bepaald. Voor een film geldt eigenlijk hetzelfde.

Zelf je ondertitel kloppend maken kan natuurlijk ook, maar voor sommigen is dat een brug te ver. Je doet dit dan buiten Kodi middels een softwarepakketje waarmee dat mogelijk is. In de meeste situaties is dit voor populaire series eigenlijk vrijwel nooit nodig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:57
Natsu schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:38:
[...]

Settings -> Media Settings -> General -> Show add source button.
Dan kun je het wel weer toevoegen
Gelukt en bedankt voor de tip!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:53
hardware-lover schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:52:
[...]

Zonder specificaties van je gebruikte hardware wordt het eigenlijk koffiedik kijken. Het is niet toevallig zo dat je media-bron in een of andere slaapstand valt en even wakker gemaakt moet worden van buitenaf?

V.w.b. TS;
Hierbij nog wat specs:
HTPC:
Kodi 17.0 op Windows 10 Pro 64 bit
Add ons: Emby
CPU:Intel Core i3 530 @ 2.93 Ghz
4GB RAM

Server
Windows 10 Pro 64 bit
Emby 3.2.1.0
CPU: Intel Celeron G1610 @ 2.6 Ghz
16 GB RAM

Ik heb debugging logs aangezet, maar heb gisteren niets kunnen kijken (geen tijd gehad). Zal het vanavond eens gaan proberen en de log posten als het weer gebeurt.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheFes schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:58:
[...]

Hierbij nog wat specs:
HTPC:
Kodi 17.0 op Windows 10 Pro 64 bit
Add ons: Emby
CPU:Intel Core i3 530 @ 2.93 Ghz
4GB RAM

Server
Windows 10 Pro 64 bit
Emby 3.2.1.0
CPU: Intel Celeron G1610 @ 2.6 Ghz
16 GB RAM

Ik heb debugging logs aangezet, maar heb gisteren niets kunnen kijken (geen tijd gehad). Zal het vanavond eens gaan proberen en de log posten als het weer gebeurt.
Vooruitlopend op...., is er een reden waarom je specifiek Emby gebruikt en niet werkt met een media share op je server?

Edit: duidelijk zo..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 09:53
hardware-lover schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:33:
[...]

Vooruitlopend op...., is er een reden waarom je specifiek Emby gebruikt en niet werkt met een media share op je server?
Ja, ik heb ook een HTPC in de slaapkamer, waarvan ik de content (inclusief watched status) gelijk wil hebben. Ik heb een MySQL database geprobeerd, maar kreeg dat destijds niet werkend. De Upnp optie had te veel beperkingen. Emby deed precies wat ik wilde, en had als aanvullend voordeel nog dat ik vanuit de hele wereld toegang heb tot mijn media.

Inmiddels gebruik ik Emby ook op mijn Chromebook om af en toe een serietje te kijken. Zowel binnenshuis als daar buiten. Ook dan is het wel zo handig als ik dan ook op Kodi in de woonkamer kan zien dat ik die aflevering gekeken heb.

@hardware-lover Gisteren heb ik zo'n 3 uur series gekeken (4 aflevering van ongeveer 45 minuten) en natuurlijk geen enkel issue gehad. Zul je altijd zien.
Nu bedacht ik me dat ik onlangs nog iets veranderd heb. Ik had namelijk Kodi toegevoegd aan Domoticz, zodat de lampen ook automatisch dimmen als ik een film ga kijken. Wellicht dat het daardoor komt. Deze koppeling is trouwens ook een beetje kapot sinds zondag, maar dat is meer iets voor het Domoticz topic.
In ieder geval, als het weer gebeurt ga ik eerst eens proberen of het daar aan ligt.

[ Voor 40% gewijzigd door TheFes op 22-02-2017 10:05 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 10:09
devildirk schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:14:

Ik blijf zoeken..... en hopen dat iemand hier het antwoord ook op zal vinden.
Mocht ik het hebben gevonden meld ik mij direct!

Nogmaals dank!
Had gisteren m'n Mi Box binnen gekregen en had hetzelfde probleem. Geen ondertiteling via de .srt bestanden (alleen ingebakken subs werkte) :? .

Bij mij staan de films op m'n NAS, kwam er uiteindelijk achter dat de .srt bestanden wel werken als ik de film/serie map via SMB (handmatig IP invoeren) toevoeg aan Kodi ipv UPnP.

Weet niet of je al een oplossing had gevonden, maar bij mij werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 13:43

Goner

What can I do you for ?

quizmaster schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:13:
[...]
.srt bestanden wel werken als ik de film/serie map via SMB (handmatig IP invoeren) toevoeg aan Kodi ipv UPnP.
Dat heb ik wel vaker gehoord ; UpnP mediaplayers en ondertitels werkt niet lekker ... ik heb altijd Samba/CIFS gebruikt, ook al met ACRyan en andere apparaten destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 13:15
TheFes schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:45:
[...]
Ja, ik heb ook een HTPC in de slaapkamer, waarvan ik de content (inclusief watched status) gelijk wil hebben. Ik heb een MySQL database geprobeerd, maar kreeg dat destijds niet werkend. De Upnp optie had te veel beperkingen. Emby deed precies wat ik wilde, en had als aanvullend voordeel nog dat ik vanuit de hele wereld toegang heb tot mijn media.
Niet dat het jouw helpt denk ik, maar ik gebruik ook Emby (in een Ubuntu 16.04 container op mijn NAS) i.c.m. Kodi. Om dezelfde redenen. Ik vond het altijd maar geklooi om SQL werkend te houden, daar hierbi de kodi versies gelijk moeten zijn en aangezien ik Kodi op een Pi draai en een andere op Ubuntu ging dat mis na een upgrade van de Ubuntu versie...

Afijn terug naar je probleem. Ik draai nu Kodi 17 op een Raspberry Pi 2 en stuur deze aan via of de emby addon (en in Emby de kodi sync plugin) of via upnp (via de Yatse remote op android) of via de Emby app (op android) en dan als destination of kodi of kodi via dlna. Eigenlijk alles wat je volgens mij maar kan bedenken.
Hoe dan ook bij mij werkt alles perfect en ondertiteling en geluid en beeld lopen synchroon.
Het enig minpuntje wat ik bemerk is dat het aansturen van Kodi via dlna/upnp sneller de film opstart dan via Kodi en de emby plugin: Bij upnp/dlna vrijwel gelijk en via de plugin een 30 seconden wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
( Mijn Kodi-mediabox is bijna binnen, ik ben me zovast aan het voorbereiden. ;) )

Ik zie deze plugin: https://github.com/ddurdle/Amazon-Cloud-Drive-for-KODI

Wat ik graag wil is dat ik mediabestanden die ik maar zelden bekijken op de Amazon Cloud Drive plaats. Heeft iemand ervaring met deze plugin? Of is er misschien een alternatief?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:35
Kodi met boblight is toch wel een leuke gimmick. :9

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Megamind schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:27:
@GroteBozewolf waar zaten de favorieten ook alweer verstopt in je plugin? :P Ik wist dat het een hidden path was die ik met de hand moest toevoegen aan mijn kodi favorieten, maar kan het nu nergens meer vinden.
Het makkelijkst is om even in de log van Kodi zelf te kijken gelijk na het openen van de Retrospect favorieten. Daar staat van volgens mij: plugin://net.rieter.xot/?action=allfavourites

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• schumi2004
  • Laatst online: 10:01
Ari Gold schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:24:
Kodi met boblight is toch wel een leuke gimmick. :9
Dat is het zeker, heb het zelf al best een flinke periode.

Als je je verveelt kun je hier meer info vinden voor een eigen setje ;)
DIY Ambilight howto?

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:35
schumi2004 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:58:
[...]

Dat is het zeker, heb het zelf al best een flinke periode.

Als je je verveelt kun je hier meer info vinden voor een eigen setje ;)
DIY Ambilight howto?
Oh, had er even bij moeten zetten dat ik ook een paar weken heb draaien.

Merk wel dat ik vaker naar het licht kijk, of het wel een beetje klopt, dan naar de film. :P

• schumi2004
  • Laatst online: 10:01
Ari Gold schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:28:
[...]

Oh, had er even bij moeten zetten dat ik ook een paar weken heb draaien.

Merk wel dat ik vaker naar het licht kijk, of het wel een beetje klopt, dan naar de film. :P
Had ik in het begin ook maar ben je rap genoeg overheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
GroteBozewolf schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:04:
[...]

Het makkelijkst is om even in de log van Kodi zelf te kijken gelijk na het openen van de Retrospect favorieten. Daar staat van volgens mij: plugin://net.rieter.xot/?action=allfavourites
Probleem is dat er geen manier is om de favorieten te openen in retrospect. Tenminste ik kan het niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Megamind schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 02:53:
[...]

Probleem is dat er geen manier is om de favorieten te openen in retrospect. Tenminste ik kan het niet vinden..
Via het context menu in het kanalen overzicht.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Weet iemand dit: heb KODI geïnstalleerd op mijn Android TV (Sony KDL-50W805C). Ik heb zo'n Rii Mini i8 besteld om te gebruiken voor toetsenbord. Gaat dat überhaupt werken?

Als iemand een ander idee heeft mag dat ook. Een Apple Keyboard werkt sowieso niet, heb ik al getest. Net als een goedkoop Bluetooth toetsenbord van Poloroid.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devildirk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 19:00
quizmaster schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:13:
[...]

Had gisteren m'n Mi Box binnen gekregen en had hetzelfde probleem. Geen ondertiteling via de .srt bestanden (alleen ingebakken subs werkte) :? .

Bij mij staan de films op m'n NAS, kwam er uiteindelijk achter dat de .srt bestanden wel werken als ik de film/serie map via SMB (handmatig IP invoeren) toevoeg aan Kodi ipv UPnP.

Weet niet of je al een oplossing had gevonden, maar bij mij werkt het.
KLOPT!

Ik ben er inmiddels achter dat als ik ALTIJD elke SHARE aanmaak via SMB, dan werken alle ondertitels op de NVidia Shield/Kodi/SPMC.

Dank en succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 19:37
Hmmm, ik heb een film die niet door Kodi herkent worden. De film staat in de map: Berlin_Calling_2008, deze zou gewoon gevonden moeten worden: IMDB: Berlin Calling (2008). Ik heb al de map naam proberen te veranderen in: Berlin_Calling_2008_TT0211946, maar dit hielp ook niet.

Volgens deze website is het gefixed: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=156597. Ik heb eigenlijk weinig zin om voor één film met *.nfo files te moeten gaan werken. Die namen zo met de datum erachter werkt eigenlijk prima, alles wordt verder goed en snel ingelezen (ook geen database migraties nodig etc.).

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 24-02-2017 23:13 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Ik noem al mijn mappen precies zo als ze op imdb staan dus jaartal tussen haakjes en zonder underscore.(gewoon copy/paste)
Heb eigenlijk altijd 100% dat hij de juiste film vind.
Hoe de bestandsnaam heet is totaal onbelangrijk aangezien mijn collectie uit blu-ray folder structuur en iso's en mkv's bestaat.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
TRaSH schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:20:
Ik noem al mijn mappen precies zo als ze op imdb staan dus jaartal tussen haakjes en zonder underscore.(gewoon copy/paste)
Heb eigenlijk altijd 100% dat hij de juiste film vind.
Hoe de bestandsnaam heet is totaal onbelangrijk aangezien mijn collectie uit blu-ray folder structuur en iso's en mkv's bestaat.
Hier idem.

Ik heb twee films die hij niet kan vinden:
Berlin Calling 2008
Thats It Thats All 2008

Net de namen van de films gewijzigd in de www.imdb.com namen:
Berlin Calling (2008)
That's It, Thats All. (2008)

Nog steeds hetzelfde, dus we kunnen concluderen dat spaties en haakjes geen verschil maken voor het inlezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Jumpman op 24-02-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jumpman schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:23:
[...]

Hier idem.

Ik heb twee films die hij niet kan vinden:
Berlin Calling 2008
Thats It Thats All 2008

Net de namen van de films gewijzigd in de www.imdb.com namen:
Berlin Calling (2008)
That's It, Thats All. (2008)

Nog steeds hetzelfde, dus we kunnen concluderen dat spaties en haakjes geen verschil maken voor het inlezen.
Heb deze mapnaam exact zo aangemaakt met punt (That's It, Thats All. (2008)), daarin een filmpje geplaatst met de naam That's It, Thats All..mkv en Kodi 17 Final scraped hem feilloos zonder .nfo of aanvullende info. Puur op map en bestandsnaam dus.

Edit: en deze, Berlin Calling (2008), komt ook op map- en bestandsnaam tevoorschijn.

Beiden inclusief hoesje, fanart en film-info.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 25-02-2017 00:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
hardware-lover schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 00:00:
[...]

Heb deze mapnaam exact zo aangemaakt met punt (That's It, Thats All. (2008)), daarin een filmpje geplaatst met de naam That's It, Thats All..mkv en Kodi 17 Final scraped hem feilloos zonder .nfo of aanvullende info. Puur op map en bestandsnaam dus.

Edit: en deze, Berlin Calling (2008), komt ook op map- en bestandsnaam tevoorschijn.

Beiden inclusief hoesje, fanart en film-info.
Ik heb het ook met Kodi 17 Final gedaan op een nieuw geïnstalleerde PC. In de film map zit de Blu-ray standaard indeling. Dit is dus wel anders, maar zou niet uit moeten maken.

Heb je ook The Movie Database gebruikt om te scrapen? Waar kan dit dan aan liggen?

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 25-02-2017 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens in de kodi log. Staat het als het goed is in.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jumpman schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 00:26:
[...]
Ik heb het ook met Kodi 17 Final gedaan op een nieuw geïnstalleerde PC. In de film map zit de Blu-ray standaard indeling. Dit is dus wel anders, maar zou niet uit moeten maken.

Heb je ook The Movie Database gebruikt om te scrapen? Waar kan dit dan aan liggen?
Heb ik, en ook dat de inhoud overeenkomt met de mapnaam. Maar ik heb niet getest met een BR inhoud. Mijn BR's images zijn allemaal ISO's, dus heb ook niets om dat te testen.

Het aanmaken van een nfo bestandje stelt voor die paar films waar jij problemen mee hebt ook niet erg veel voor? Tekstbestandje aanmaken, IMDB film link erin plakken, tekstbestandje hernoemen naar *.nfo, klaar. Mogelijk is het daarmee al voor je opgelost.

Ik denk trouwens dat het scrapen naar films met de benaming zoals jij die toepast eerder problemen dan oplossingen zullen brengen. Zeker als er geen nfo bestandje aanwezig is in de mapnaam.

Ik heb al mijn films geordend als > Opslag\That's It, Thats All. (2008)\That's It, Thats All..mkv of zoals jij dat hebt > Opslag\That's It, Thats All. (2008)\BDMV enz... met daarin een nfo.

Mogelijk kun je wat spelen met de scraper-instelling > "ook onderlinge mappen scannen" [aan/uit] en "map bevat één video" [aan/uit].

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20170225-qahr-122kb.png

Uiteraard gewoon met de volgende benamingen
Berlin Calling (2008)
That's It, That's All. (2008)

Scraper settings
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20170225-wulm-31kb.png

Let goed op dat NR.2 UIT staat en NR.1 AAN,
Met deze optie kan je dus mixed content gebruiken (.mkv's, ISO's blu-ray folder structuur, DVD folder structuur etc. en maakt het niet uit hoe de bestandsnaam heet wat weer een voordeel is als je externe subs moet zoeken)

Ik zelf gebruik Univeral Movie Scanner,
Die heeft net wat meer mogelijkheden en kan wat extra info toevoegen met fallback mogelijkheden.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben nieuw op Kodi-gebied. :)

Sinds kort heb ik een T95N Mini M8S Pro (Amlogic S905 2GB/8GB Android 6), en daar draait dus Kodi op. Daarnaast heb ik mijn oude mediaspeler, dat is een Popbox. Mijn Popbox speelt dingen van het lokale netwerk probleemloos af. Als ik hetzelfde op de T95N via Kodi wil doen (met exact dezelfde bron), dan gaat hij enorm bufferen en gaat het 'hakkelen'. Uiteraard heb ik naar video-acceleratie gekeken, maar dat lost niets op. Mijn oude en nieuwe mediaspeler zijn op dezelfde Netgear switch aangesloten, waardoor ik eigenlijk ook wel uit kan sluiten dat het aan het netwerk ligt.

Heeft iemand tips voor mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
Had je al in je debug log gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
TRaSH schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:56:
Had je al in je debug log gekeken ?
Nee, dank!

Vanavond zoek ik uit hoe ik die kan bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
pven schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:58:
[...]

Nee, dank!

Vanavond zoek ik uit hoe ik die kan bekijken.
http://kodi.wiki/view/Log_file/Advanced#Location

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
TRaSH schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:40:
[afbeelding]

Uiteraard gewoon met de volgende benamingen
Berlin Calling (2008)
That's It, That's All. (2008)

Scraper settings
[afbeelding]

Let goed op dat NR.2 UIT staat en NR.1 AAN,
Met deze optie kan je dus mixed content gebruiken (.mkv's, ISO's blu-ray folder structuur, DVD folder structuur etc. en maakt het niet uit hoe de bestandsnaam heet wat weer een voordeel is als je externe subs moet zoeken)

Ik zelf gebruik Univeral Movie Scanner,
Die heeft net wat meer mogelijkheden en kan wat extra info toevoegen met fallback mogelijkheden.
Bedankt voor de moeite.

Alles hetzelfde gedaan, resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RJ3jz9vk25HnCDIne3VV4X0l/full.jpg

Ik ben lost... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 25-02-2017 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jumpman schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 18:53:
[...]
Bedankt voor de moeite.

[afbeelding]

Heb je ze na het hernoemen ook al verwijderd uit de bibliotheek en opnieuw gescraped?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
hardware-lover schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:03:
[...]

Heb je ze na het hernoemen ook al verwijderd uit de bibliotheek en opnieuw gescraped?
Ja, zeker. Ik zal ze nog eens inlezen op mijn Sony KDL-55W809C daar staat ook nog Kodi op, waar ik deze map nog nooit op ingelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke scraper gebruik je en scrape je de locatie ook echt? Want ik heb net een map gemaakt met 'That's it, That's all (2008)' en 'Berlin Calling (2008)', domweg een MKV erin gezet van een andere film maar hernoemd naar de film en de 'The Movie Database' scraper doet het gewoon oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 22:11
Ik gebruik op dit moment nog Kodi 16 op mijn raspberry (openelec) en PC.
Daarnaast gebruik ik een database op mijn 2de raspberry zodat ik overal kan zien waar ik gebleven ben met een aflevering.

Nu is mij echter iets opgevallen waar ik zelf de oplossing nog niet voor gevonden had.
Op de raspberry (met openelec) verdwijnt een aflevering uit de lijst als ik deze gekeken heb.
Als ik dezelfde map open op mijn pc dan zie ik alle afleveringen gewoon netjes staan.
Na opnieuw de map geopend te hebben op de raspberry zie ik de afleveringen ook nog steeds niet terugkomen.

Nu vermoed ik dat er in de instellingen van kodi een vinkje staat bij iets van hide watched series o.i.d. maar ik kan het niet vinden.

Iemand hier bekend mee ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Jumpman schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 18:53:
[...]

Bedankt voor de moeite.

[afbeelding]

een link naar een volledige debug log tijdens de scan,
misschien staat daar wat tussen.
MdO82 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:32:
.....

Nu vermoed ik dat er in de instellingen van kodi een vinkje staat bij iets van hide watched series o.i.d. maar ik kan het niet vinden.

Iemand hier bekend mee ?
Is een instelling in je skin,
maar weet niet welke skin je gebruikt.
dus als je in je overzicht staat even naar rechts drukken en daar heb je dan "hide watched" ergens tussen staan en dat vinkje moet je dan uit zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door TRaSH op 26-02-2017 00:19 . Reden: reply toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

pven schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:18:
Ik ben nieuw op Kodi-gebied. :)

Sinds kort heb ik een T95N Mini M8S Pro (Amlogic S905 2GB/8GB Android 6), en daar draait dus Kodi op. Daarnaast heb ik mijn oude mediaspeler, dat is een Popbox. Mijn Popbox speelt dingen van het lokale netwerk probleemloos af. Als ik hetzelfde op de T95N via Kodi wil doen (met exact dezelfde bron), dan gaat hij enorm bufferen en gaat het 'hakkelen'. Uiteraard heb ik naar video-acceleratie gekeken, maar dat lost niets op. Mijn oude en nieuwe mediaspeler zijn op dezelfde Netgear switch aangesloten, waardoor ik eigenlijk ook wel uit kan sluiten dat het aan het netwerk ligt.

Heeft iemand tips voor mij?
druk tijdens afspelen eens op O en post eens screen als je aan het afspelen bent. Kan je zien waar die buffered of lastig heeft.
Mss bug in een samba implementatie? Probeer anders eens NFS.

Ik zelf heb Odroid C2; heeft ook een S905 en die speelt alles zonder problemen af van netwerk. (Draait wel op openelec, geen android)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:20

CeesKees

I rest my Kees

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
TRaSH schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:17:
[...]

Is een instelling in je skin,
maar weet niet welke skin je gebruikt.
dus als je in je overzicht staat even naar rechts drukken en daar heb je dan "hide watched" ergens tussen staan en dat vinkje moet je dan uit zetten.
Ik heb de optie gevonden :)
Deze stond echter uit :?
Maar voor de zekerheid toch maar even aan en uitgezet en de gekeken afleveringen staan er weer ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat wil je hier nou mee zeggen? Een quote zonder reactie is nogal zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
offtopic:
Reageren zonder quote! _O_

Ik gebruik al NFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

pven schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:35:
offtopic:
Reageren zonder quote! _O_

Ik gebruik al NFS
Samba dan proberen :+
Nee je je moet eerst zien uit de vinden, ligt het aan het netwerk zelf, protocol, cpu, ....
doet die het ook als ke eerst je filmpje kopieert op een stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
azz_kikr schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:42:
[...]

Samba dan proberen :+
Nee je je moet eerst zien uit de vinden, ligt het aan het netwerk zelf, protocol, cpu, ....
doet die het ook als ke eerst je filmpje kopieert op een stick?
Dank! :P

Vanavond ga ik er eens voor zitten. Omdat de Popbox goed werkt, heb ik deze nieuwe box ook netjes weg gewerkt, maar nu kan ik wat moeilijk bij de USB-ingang. 8)7

Later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
azz_kikr schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:52:
[...]

druk tijdens afspelen eens op O en post eens screen als je aan het afspelen bent. Kan je zien waar die buffered of lastig heeft.
Mss bug in een samba implementatie? Probeer anders eens NFS.

Ik zelf heb Odroid C2; heeft ook een S905 en die speelt alles zonder problemen af van netwerk. (Draait wel op openelec, geen android)
Bedoel je dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QrNq35aik9nkYBBZ6CqE4SjG/thumb.jpg

De CPU-KODI is volgens mij enorm hoog. Boven de 100% lijkt ie te stotteren, op de momenten dat ie daaronder zit spelen de films wel goed af.

Ik zal eens in die richting gaan Google'n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
GroteBozewolf schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 07:05:
[...]

Via het context menu in het kanalen overzicht.
Hmm bedoel als ik bv in Uitzending gemist zit? Als ik dan 1 van de 2 favorieten opties kies dan krijg ik nooit mijn favorieten lijst. Ik krijg nergens anders een context menu met favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Eens, Favorieten in Retrospect doen het bij mij ook niet, althans; ik krijg ze niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Smultie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:57:
Eens, Favorieten in Retrospect doen het bij mij ook niet, althans; ik krijg ze niet gevonden.
Hier af en toe wel. Na het bekijken van een favoriet weer niet. TV uit en aan en het werkt weer.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Megamind schreef op maandag 27 februari 2017 @ 02:06:
[...]

Hmm bedoel als ik bv in Uitzending gemist zit? Als ik dan 1 van de 2 favorieten opties kies dan krijg ik nooit mijn favorieten lijst. Ik krijg nergens anders een context menu met favorieten.
Als binnen Retrospect in de lijst met alle beschikbare kanalen zit (waar NPO, RTL XL, SBS, etc staat) dan heb je in het Kodi context menu een optie om favorieten te tonen voor het geselecteerde kanaal of voor alle kanalen.

Elke folder binnen Retrospect kan worden toegevoegd aan deze favorieten.

Binnen het NPO kanaal zelf zitten ook favorieten maar dat zijn je favorieten die bij een geconfigureerde NPO account horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:21:
[...]

Als binnen Retrospect in de lijst met alle beschikbare kanalen zit (waar NPO, RTL XL, SBS, etc staat) dan heb je in het Kodi context menu een optie om favorieten te tonen voor het geselecteerde kanaal of voor alle kanalen.
Nice! Goed verstopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Ach, het heeft daar altijd al gezeten. Mochten er problemen zijn rondom deze Retrospect favorieten (niet te verwarren met het Kodi favorite menu) dan hoor ik het graag via een bug report op de Retrospect Bitbucket Issue Tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:53:
[...]

Bedoel je dit?

[afbeelding]

De CPU-KODI is volgens mij enorm hoog. Boven de 100% lijkt ie te stotteren, op de momenten dat ie daaronder zit spelen de films wel goed af.

Ik zal eens in die richting gaan Google'n.
Iemand een idee hoe ik de CPU-KODI kan verlagen? Of moet ik dan uit de log zien te halen waar de pijn zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen idee. Als ik met mijn Kodi 17 op 'O' druk tijdens afspelen, zie ik alleen CPU0 en CPU1, geen CPU-KODI. Misschien omdat bij mij hardware decoding wordt gebruikt en dus geen CPU gebruikt. Check dus eens of je wel hwaccel mogelijk hebt en of dat ook aan staat op de juiste library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Hebben hier meer mensen problemen om een stream te starten via de uitzending gemist add-on van NPO en via Retrospect ?

Ik kan de streams niet afspelen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
13:50:32 11286.289062 T:1516237728   ERROR: Traceback (most recent call last):
                                              File "/storage/.kodi/addons/net.rieter.xot/resources/libs/plugin.py", line 570, in PlayVideoItem
                                                item = self.channelObject.ProcessVideoItem(item)
                                              File "/storage/.kodi/addons/net.rieter.xot/resources/libs/chn_class.py", line 432, in ProcessVideoItem
                                                return dataParser.Updater(item)
                                              File "/storage/.kodi/addons/net.rieter.xot.channel.nos/nos2010/chn_nos2010.py", line 834, in UpdateVideoItem
                                                return self.__UpdateVideoItem(item, whatson_id)
                                              File "/storage/.kodi/addons/net.rieter.xot.channel.nos/nos2010/chn_nos2010.py", line 1113, in __UpdateVideoItem
                                                hashCode = NpoStream.GetNpoToken(self.proxy, Config.cacheDir)
                                              File "/storage/.kodi/addons/net.rieter.xot/resources/libs/streams/npostream.py", line 234, in GetNpoToken
                                                token = Regexer.DoRegex('npoplayer.token = "([^"]+)', tokenData)[-1]
                                            IndexError: list index out of range
13:50:32 11286.402344 T:1963094016   ERROR: Previous line repeats 1 times.
13:50:32 11286.403320 T:1963094016   ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [plugin://net.rieter.xot/?action=playvideo&pickle=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%2fxq1qbSj%2fYxBd%2b%2fgZIoPakY%2baAAdWIu&channelcode=uzgjson&channel=chn_nos2010]
13:50:32 11286.433594 T:1963094016   ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: -1, path [plugin://net.rieter.xot/?action=playvideo&pickle=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%2fxq1qbSj%2fYxBd%2b%2fgZIoPakY%2baAAdWIu&channelcode=uzgjson&channel=chn_nos2010]
13:50:32 11286.433594 T:1963094016 WARNING: Attempt to set unplayable index -1
13:51:16 11331.071289 T:1586574240   ERROR: Traceback (most recent call last):
                                              File "/storage/.kodi/addons/net.rieter.xot/resources/libs/plugin.py", line 570, in PlayVideoItem
                                              File "/storage/.kodi/addons/net.rieter.xot/resources/libs/chn_class.py", line 432, in ProcessVideoItem
                                              File "/storage/.kodi/addons/net.rieter.xot.channel.nos/nos2010/chn_nos2010.py", line 834, in UpdateVideoItem
                                              File "/storage/.kodi/addons/net.rieter.xot.channel.nos/nos2010/chn_nos2010.py", line 1113, in __UpdateVideoItem
                                              File "/storage/.kodi/addons/net.rieter.xot/resources/libs/streams/npostream.py", line 234, in GetNpoToken
13:51:16 11331.113281 T:1963094016   ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [plugin://net.rieter.xot/?action=playvideo&pickle=gAIoY21lZGlhaXRlbQpNZWRpYUl0ZW0KcQFvcQJ9cQMoVQhtZXRhRGF0YXEEfVUGcmF0aW5ncQVOVQ5NZWRpYUl0ZW1QYXJ0c3EGXVUIY2hhbm5lbHNxB11VCWlzQ2xvYWtlZHEIiVUOaXNEcm1Qcm90ZWN0ZWRxCYlVBGd1aWRxClVANTJDMkMxOUE4QjAwOEI0Qzk1MEU2NUQ3RTY3NjZFMDQ2QjU5QTM2Q0YzOTQxNTEzQTc3NjQ1RkQ5Q0EwMTNDMFUIY29tcGxldGVxC4lVBXRodW1icQxYPAAAAGh0dHBzOi8vaW1hZ2VzLnBvbXMub21yb2VwLm5sL2ltYWdlL3MzNDgvYzM0OHgxOTYvODY2NDU2LnBuZ1UGZmFuYXJ0cQ1YZgAAAHNwZWNpYWw6Ly9wcm9maWxlL2FkZG9uX2RhdGEvbmV0LnJpZXRlci54b3QvdGV4dHVyZXMvbmV0LnJpZXRlci54b3QuY2hhbm5lbC5ub3Mubm9zMjAxMC9ub3NmYW5hcnQ0LmpwZ3EOVQxkb3dubG9hZGFibGVxD4lVBmlzTGl2ZXEQiVUEaWNvbnERWGQAAABzcGVjaWFsOi8vcHJvZmlsZS9hZGRvbl9kYXRhL25ldC5yaWV0ZXIueG90L3RleHR1cmVzL25ldC5yaWV0ZXIueG90LmNoYW5uZWwubm9zLm5vczIwMTAvbnBvbGFyZ2UucG5ncRJVBHR5cGVxE1UFdmlkZW9xFFULSHR0cEhlYWRlcnNxFX1VC2Rlc2NyaXB0aW9ucRZYpgAAAEluIGRlemUgYWZsZXZlcmluZyB6aWVuIHdlIGhvZSBlciBjaGFvcyBvbnRzdGFhdCB6b2RyYSBlciB0ZSB2ZWVsIGxlaWRlcnMgb3BzdGFhbiwgbWFhciBvb2sgaG9lIGNvbmZsaWN0ZW4gdWl0ZWluZGVsaWprIHRvY2gga3VubmVuIGxlaWRlbiB0b3QgaW50ZW5zZSB2cmllbmRzY2hhcHBlbi5VC2lzR2VvTG9ja2VkcReJVRVfTWVkaWFJdGVtX190aW1lc3RhbXBxGGNkYXRldGltZQpkYXRldGltZQpxGVUKB%2bECGwAAAAAAAIVScRpVCmRvd25sb2FkZWRxG4lVFl9NZWRpYUl0ZW1fX2luZm9MYWJlbHNxHH1VEF9NZWRpYUl0ZW1fX2RhdGVxHVUQMjAxNy0wMi0yNyAwMDowMFUGaXNQYWlkcR6JVQRuYW1lcR9YFQAAAFRlIHZlZWwgbGVpZGVycyAoMi82KVUJZG9udEdyb3VwcSCJVQN1cmxxIVgNAAAAVlBXT05fMTI2NTAwN1UFaXRlbXNxIl1VCWd1aWRWYWx1ZXEjiiDAE6Cc%2fUV2pxMVlPNso1lrBG525tdlDpVMiwCLmsHCUnViLg%3d%3d&channelcode=uzgjson&channel=chn_nos2010]

Via de website werkt het overigens wel
Ook getest met een andere add-on om netwerk problemen uit te sluiten, maar die werkt zonder problemen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 22-09 22:41
Voor wie interesse heeft om OSMC/Kodi goed te kunnen draaien in combinatie met 4K (hevc, 10 bit, 265) formaten is er sinds kort de nieuwe Vero 4K op de markt. https://osmc.tv/vero/
Ik heb hem zelf besteld en ben erg benieuwd!

Momenteel draait mijn OSMC/Kodi op een pi3 maar helaas speelt hij hevc en 265 niet af, terwijl je dat steeds vaker alleen maar kunt downloaden (tenzij je een 2uur duren film in 800mb wilt zien).

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hero of Time schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:48:
Geen idee. Als ik met mijn Kodi 17 op 'O' druk tijdens afspelen, zie ik alleen CPU0 en CPU1, geen CPU-KODI. Misschien omdat bij mij hardware decoding wordt gebruikt en dus geen CPU gebruikt. Check dus eens of je wel hwaccel mogelijk hebt en of dat ook aan staat op de juiste library.
Heb ik al mee gespeeld, maar ik weet eerlijk gezegd niet meer of die CPU-KODI dan ook wordt getoond. Vanavond eens verder naar kijken.

Overigens zit er een Mali-450 5-Core GPU in, blijkbaar is dat voldoende om ook 4k aan te kunnen.

Vanavond zal ik ook eens testen wat dezelfde film vanaf een USB-stick doet. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat het probleem is, omdat de Popbox die er letterlijk naast staat wel prima werkt. Maar wie weet...

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 28-02-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
MdO82 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:57:
Hebben hier meer mensen problemen om een stream te starten via de uitzending gemist add-on van NPO en via Retrospect ?

Ik kan de streams niet afspelen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
13:50:32 11286.289062 T:1516237728   ERROR: Traceback (most recent call last):
13:50:32 11286.402344 T:1963094016   ERROR: Previous line repeats 1 times.
13:50:32 11286.403320 T:1963094016   ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [plugin://net.rieter.xot/?action=playvideo&pickle=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%2fxq1qbSj%2fYxBd%2b%2fgZIoPakY%2baAAdWIu&channelcode=uzgjson&channel=chn_nos2010]
13:50:32 11286.433594 T:1963094016   ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: -1, path [plugin://net.rieter.xot/?action=playvideo&pickle=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%2fxq1qbSj%2fYxBd%2b%2fgZIoPakY%2baAAdWIu&channelcode=uzgjson&channel=chn_nos2010]
13:50:32 11286.433594 T:1963094016 WARNING: Attempt to set unplayable index -1
13:51:16 11331.071289 T:1586574240   ERROR: Traceback (most recent call last):
13:51:16 11331.113281 T:1963094016   ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [plugin://net.rieter.xot/?action=playvideo&pickle=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%2bECGwAAAAAAAIVScRpVCmRvd25sb2FkZWRxG4lVFl9NZWRpYUl0ZW1fX2luZm9MYWJlbHNxHH1VEF9NZWRpYUl0ZW1fX2RhdGVxHVUQMjAxNy0wMi0yNyAwMDowMFUGaXNQYWlkcR6JVQRuYW1lcR9YFQAAAFRlIHZlZWwgbGVpZGVycyAoMi82KVUJZG9udEdyb3VwcSCJVQN1cmxxIVgNAAAAVlBXT05fMTI2NTAwN1UFaXRlbXNxIl1VCWd1aWRWYWx1ZXEjiiDAE6Cc%2fUV2pxMVlPNso1lrBG525tdlDpVMiwCLmsHCUnViLg%3d%3d&channelcode=uzgjson&channel=chn_nos2010]

Via de website werkt het overigens wel
Ook getest met een andere add-on om netwerk problemen uit te sluiten, maar die werkt zonder problemen :)
Dit probleem heb ik ook, om uitzendinggemist add-on of retrospect beeld te krijgen.
Misschien dat NPO iets veranderd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:50
Soldaatje schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:08:
[...]

Dit probleem heb ik ook, om uitzendinggemist add-on of retrospect beeld te krijgen.
Misschien dat NPO iets veranderd heeft?
Jep, ik heb er ook last van. Retrospect en Uitzendinggemist (NPO) werken momenteel niet. Gisteravond nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Misschien dat @GroteBozewolf wat meer kan vertellen :)
Zag zo gauw niet of ik via de website van retrospect een melding kan doen.
Dus maar even zo :)

[ Voor 46% gewijzigd door MdO82 op 28-02-2017 20:19 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Niet verder gezocht naar z'n bugtracker? Hij zei het recent nog:
hoor ik het graag via een bug report op de Retrospect Bitbucket Issue Tracker.
Oftewel, hier. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Hero of Time op 28-02-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

pven schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:30:
[...]

Heb ik al mee gespeeld, maar ik weet eerlijk gezegd niet meer of die CPU-KODI dan ook wordt getoond. Vanavond eens verder naar kijken.

Overigens zit er een Mali-450 5-Core GPU in, blijkbaar is dat voldoende om ook 4k aan te kunnen.

Vanavond zal ik ook eens testen wat dezelfde film vanaf een USB-stick doet. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat het probleem is, omdat de Popbox die er letterlijk naast staat wel prima werkt. Maar wie weet...
Hero of Time schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:48:
GEbruiken jullie ook de android Kodi versie of gebruiken jullie kodi op windows/openelec/varianten?

@pven Wat ik al ontdekt heb, met veel van die AmLogic Chipsets. Van vele van die chinese producenten is de android implementatie belabberd door de gebrekkige documentatie van amlogic zelf.

Met mijn odroid, had ik ook android met kodi erop en had ook regelmatig miserie met allerlei dingen. En hier zit dan nog 'deftig' bedrijf achter.
Met de linux variant erop, presteert die Odriod geweldig.
Daarom zou ik zo vaak mogelijk die china boxen vermijden waar geen grote community achter zit.Support is nihil en fixes vaak ook. Kan je beter paar euro meer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

azz_kikr schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:57:
[...]

Gebruiken jullie ook de android Kodi versie of gebruiken jullie kodi op windows/openelec/varianten?
Volwaardige PC met Debian Sid. :) Dat zal het vast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@pven
Volgens mij ligt het gewoon puur aan die android die erop staat. Kijk ik heb ook een S905 chipset en bij mij toont die ten eerst al 4 cpu-cores (is quad core).

Eens met een SDx264 en met een 4K_HEVC geprobeerd vanop Samba/NFS/USB. 1 core tik soms de de 25% aan maar onmerkbaar en speelt netjes alles af. 0 drops, zelfs bij 4K.

Kodi2
Kodi1

In Jouw screentje toont die er maar 2 -> https://tweakers.net/ext/f/QrNq35aik9nkYBBZ6CqE4SjG/full.jpg
Ook loopt jouw film op een bizarre framerate, nl 27.9, nog nooit gezien :D of heb je screen genomen net tijdens framedrop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Hero of Time schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:33:
Niet verder gezocht naar z'n bugtracker? Hij zei het recent nog:

[...]

Oftewel, hier. ;)
Nee dat had ik dus even helemaal gemist :o
Zal het doorsturen :)

Zo te zien is hij er al mee bezig

[ Voor 15% gewijzigd door MdO82 op 28-02-2017 23:08 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MdO82 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:58:
[...]

Nee dat had ik dus even helemaal gemist :o
Zal het doorsturen :)

Zo te zien is hij er al mee bezig
NPO heeft inderdaad de boel omgegooid. Op een onhandig moment voor me, beetje weinig tijd.

Ik heb een voorlopige fix gepost in de bitbucket tracker (https://bitbucket.org/bas...reams-in-uitzendinggemist) waardoor de video's weer werken, live streams nog niet. Hopelijk van het weekend tijd om het NPO kanaal voor een groot deel te herschrijven.

Misschien morgen nog even de live streams proberen werkend te krijgen. Als dat lukt push ik wel een officiële quickfix zodat non-tweakers ook weer verder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

GroteBozewolf schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:13:
[...]

NPO heeft inderdaad de boel omgegooid. Op een onhandig moment voor me, beetje weinig tijd.

Ik heb een voorlopige fix gepost in de bitbucket tracker (https://bitbucket.org/bas...reams-in-uitzendinggemist) waardoor de video's weer werken, live streams nog niet. Hopelijk van het weekend tijd om het NPO kanaal voor een groot deel te herschrijven.

Misschien morgen nog even de live streams proberen werkend te krijgen. Als dat lukt push ik wel een officiële quickfix zodat non-tweakers ook weer verder kunnen.
Ik zie deze file niet in de rpi kodi add-on (libreelec krypton) staan, of kijk ik verkeerd?

Exit: ik zie het nu, dit gaat over retrospect....

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 01-03-2017 01:05 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
azz_kikr schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:57:
[...]

GEbruiken jullie ook de android Kodi versie of gebruiken jullie kodi op windows/openelec/varianten?
Volgens mij de Android Kodi versie, stond er standaard op.
@pven Wat ik al ontdekt heb, met veel van die AmLogic Chipsets. Van vele van die chinese producenten is de android implementatie belabberd door de gebrekkige documentatie van amlogic zelf.

Met mijn odroid, had ik ook android met kodi erop en had ook regelmatig miserie met allerlei dingen. En hier zit dan nog 'deftig' bedrijf achter.
Met de linux variant erop, presteert die Odriod geweldig.
Daarom zou ik zo vaak mogelijk die china boxen vermijden waar geen grote community achter zit.Support is nihil en fixes vaak ook. Kan je beter paar euro meer geven.
Deze kreeg goede reviews, vandaar dat ik hem heb besteld. Qua hardware moet ie het prima aan kunnen. Ik zal eens kijken of er misschien nieuwe images (of hoe dat dan ook heet) te krijgen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pven schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:39:
[...]

Volgens mij de Android Kodi versie, stond er standaard op.

[...]

Deze kreeg goede reviews, vandaar dat ik hem heb besteld. Qua hardware moet ie het prima aan kunnen. Ik zal eens kijken of er misschien nieuwe images (of hoe dat dan ook heet) te krijgen zijn.
Vaak zijn het intern allemaal dezelfde boxjes, via freaktab kan je dan de boel aardig op de rails krijgen.
En als de android-support stopt na een paar jaar, kan je over naar een directe libre/open elec install

Mijn 'oudje' MX3 draait perfect ( zonder android )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
GroteBozewolf schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:13:
[...]

@GroteBozewolf Ik had op de website gekeken, maar hoe kan ik die fix dan draaien ? :$
Even aftrappen via ssh ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MdO82 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:00:
[...]

@GroteBozewolf Ik had op de website gekeken, maar hoe kan ik die fix dan draaien ? :$
Even aftrappen via ssh ?
Nee hoor, gewoon het gelijknamige bestand in de addons/net.rieter.xot.channel.nos/nos2010/ folder vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
GroteBozewolf schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:55:
[...]

Nee hoor, gewoon het gelijknamige bestand in de addons/net.rieter.xot.channel.nos/nos2010/ folder vervangen.
Merci ik was op de verkeerde plek aan het zoeken ;)
Hij doet het weer :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MdO82 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:49:
[...]

Merci ik was op de verkeerde plek aan het zoeken ;)
Hij doet het weer :)
Heb in middels ook al weer een fix voor de live streams van NPO online gezet. Deze staat hier: https://bitbucket.org/bas...reams-in-uitzendinggemist

De fixes die ik gedaan heb zijn niet heel fraai, maar ze doen voor zover ik kan zien, hun werk voor recentere streams. Ik zal een update pushen als er wat positieve reacties zijn. Van het weekend, of volgende week, heb ik hopelijk weer wat meer tijd en zal ik een nettere update bouwen.

Voor de fanatiekelingen hier dus de fix: https://bitbucket.org/bas...reams-in-uitzendinggemist waar op ik graag wat feedback wil hebben (op bitbucket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Sinds ik een keer de stroom van mijn Shield (2017) heb afgehaald heb ik problemen met Kodi v17. Soms als ik Kodi opstart komt hij niet verder dan een zwart scherm, de enige remedie is dan vaak de Kodi app cache verwijderen, afsluiten forceren en de Shield een keer opnieuw opstarten.

Ik denk dat ik de Shield een keer moet resetten, of Kodi een keer moet opnieuw moet installeren. Zijn er mogelijkheden om de settings in Kodi te backuppen?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
de userdata copieren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Zonet een update gepushed van het NPO kanaal voor Retrospect. Aangezien ik server side de bits, bytes en vooral bandbreedte in toom moet houden (120.000 gebruikers simultaan een update aanbieden vinden de servers niet leuk.... ) rollen updates gefaseerd uit over een periode van 6 uur. Na die tijd zou iedereen hem moeten krijgen.

Handmatig updaten of blijven zoeken naar beschikbare updates is dus niet nodig. Kodi checkt elke 10 minuten naar updates en zal hem binnen halen zodra je aan de beurt bent.

Het is dus geen volledige fix, maar het merendeel zou weer moeten werken. Vind je nog iets dat niet werkt voor de NPO streams laat het dan even weten in het Bitbucket issue https://bitbucket.org/bas...reams-in-uitzendinggemist

[ Voor 20% gewijzigd door GroteBozewolf op 02-03-2017 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Maar hoe kun je dat op een shield doen? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Strider schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:25:
[...]

Is toch Android? Dan staat dat vast op je 'sdkaart' gedeelte waar je met een beetje lokale file manager bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Wellicht dat iemand een tip heeft.
Als ik de stream opstart via de uzg add-on of via retrospect, dan staan de ondertitels altijd aan.

Nu kan je deze gemakkelijk uitzetten, maar ik had dit een keer uitgezet via de instellingen van kodi zelf.

Maar hierdoor heb je dus nergens ondertitels bij, ook niet bij series.

Weet iemand of het uitzetten van de ondertitels van npo ook permanent uit te zetten is, maar ze nog wel bij mijn series heb?

Of zit dit echt in de npo stream en kan ik het niet los aanpassen?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MdO82 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:47:
Als ik de stream opstart via de uzg add-on of via retrospect, dan staan de ondertitels altijd aan.

Nu kan je deze gemakkelijk uitzetten, maar ik had dit een keer uitgezet via de instellingen van kodi zelf.

Weet iemand of het uitzetten van de ondertitels van npo ook permanent uit te zetten is, maar ze nog wel bij mijn series heb?

Weet je, dit is iets wat een pagina of twee nog uitgelegd is en bij Retrospect is te regelen. De NPO addon zelf kan dat niet en is afhankelijk van de Kodi setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MdO82 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:47:

In Retrospect kan je dit gewoon voor enkel de add-on uit zetten via de Retrospect add-on instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Striderschreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:25:
[...]

Denk het zelfde als met een Raspberry Pi,
Via Samba kopiëren of de Kodi backup add-on gebruiken.
Op de Kodi wiki zalde precieze locatie staan

[ Voor 36% gewijzigd door TRaSH op 02-03-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Hero of Time schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:51:
[...]

Weet je, dit is iets wat een pagina of twee nog uitgelegd is en bij Retrospect is te regelen. De NPO addon zelf kan dat niet en is afhankelijk van de Kodi setting.
GroteBozewolf schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:23:
[...]

In Retrospect kan je dit gewoon voor enkel de add-on uit zetten via de Retrospect add-on instellingen.
Ja en ik heb het zelf pas nog gevraagd |:( 8)7 :X

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
GroteBozewolf schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:40:
Zonet een update gepushed van het NPO kanaal voor Retrospect. Aangezien ik server side de bits, bytes en vooral bandbreedte in toom moet houden (120.000 gebruikers simultaan een update aanbieden vinden de servers niet leuk.... ) rollen updates gefaseerd uit over een periode van 6 uur. Na die tijd zou iedereen hem moeten krijgen.

Handmatig updaten of blijven zoeken naar beschikbare updates is dus niet nodig. Kodi checkt elke 10 minuten naar updates en zal hem binnen halen zodra je aan de beurt bent.

Het is dus geen volledige fix, maar het merendeel zou weer moeten werken. Vind je nog iets dat niet werkt voor de NPO streams laat het dan even weten in het Bitbucket issue https://bitbucket.org/bas...reams-in-uitzendinggemist
Ik heb er nu eventjes mee zitten spelen maar volgens mij zit er iets niet goed in je repo of je update script.

Ik heb de hele addon verwijderd, repo verwijderd en weer opnieuw erin gezet en ik krijg elke keer versie 4.1.3, met kapotte ondertiteling en NOS streams. Als ik hier kijk: http://www.rieter.net/net.rieter.xot.www/addons.xml zie ik ook 4.1.3 staan. Moet ik soms naast net.rieter.xot ook net.rieter.xot.channel.nos installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Megamind schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 03:33:
[...]

Ik heb er nu eventjes mee zitten spelen maar volgens mij zit er iets niet goed in je repo of je update script.

Ik heb de hele addon verwijderd, repo verwijderd en weer opnieuw erin gezet en ik krijg elke keer versie 4.1.3, met kapotte ondertiteling en NOS streams. Als ik hier kijk: http://www.rieter.net/net.rieter.xot.www/addons.xml zie ik ook 4.1.3 staan. Moet ik soms naast net.rieter.xot ook net.rieter.xot.channel.nos installeren?
Nee hoor, alles 100% ok. Maar Kodi cached de gedownloade zips. Retrospect zit op 4.1.3 en het NPO kanaal staat in de repro als versie 4.1.3.2. Op mijn site staat hoe je 100% schoon kan beginnen met Retrospect: http://www.rieter.net/content/xot/troubleshooting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 08:59
Weet iemand welke bestanden ik moet verwijderen om de fanart cache op te schonen? Ik heb voor de zoveelste keer namelijk weer eens geen fanart op mijn homescreen en heb geen idee hoe het terug te krijgen. Ik heb het texture bestand uit de database folder al gewist maar dat helpt niet. Welke skin ik gebruik maakt niet uit.

Sowieso wordt Kodi, in Windows in elk geval, met de versie brakker in mijn ogen. De skins worden steeds uitgebreider maar de stabiliteit dus niet. Vandaag dus weer een crash en weg was de fanart. Al dat instellen is leuk maar nu moet het ook gewoon eens een jaar werken.

Ik zit op Jarvis. Is de volgende versie beter wat dit betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 10:41

seninha

god's right foot

Strider schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:02:
Sinds ik een keer de stroom van mijn Shield (2017) heb afgehaald heb ik problemen met Kodi v17. Soms als ik Kodi opstart komt hij niet verder dan een zwart scherm, de enige remedie is dan vaak de Kodi app cache verwijderen, afsluiten forceren en de Shield een keer opnieuw opstarten.

Ik denk dat ik de Shield een keer moet resetten, of Kodi een keer moet opnieuw moet installeren. Zijn er mogelijkheden om de settings in Kodi te backuppen?
Dit heb ik met mijn 2015 Shield ook. Door alle instellingen te verwijderen in KODI en en vers te beginnen start deze wel normaal op.
Zodra ik Skin, Add-ons, TV enz instel, dan start hij 9 van de 10x niet op.

Daarom nu maar SPMC er weer op gezet. Wacht wel tot deze een update krijg naar versie 17

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Denk dat het probleem echt bij jouw ligt,
Hier totaal geen last van.
Het kan natuurlijk zijn dat je een brakke skin gebruikt.
Maar had je al in de Debug log gekeken ?

Als je je TexturesXX.db en de Thumbnails folder verwijderd dan duurt het natuurlijk wel even dat alle fanart weer een beetje zichtbaar is.
Je hebt ook geprobeerd om Artwork Downloader te draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Brakke skin? Amber?..Gek

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Zo gek is het niet,
zijn nog zat mensen die helemaal vast zitten op een bepaalde skin die niet meer "goed" gesupported word in een bepaalde Kodi versie.(Dus dan krijg je een brakke skin)

Ik zie het wel vaak als mensen hun library niet goed in gescant hebben of rare namen gebruiken die niet overeen komen met de film.
Dan krijg je dus een blanco fanart

Trouwens mijn reactie was op D-e-n je poste net voor me toen ik hem aan het typen was ;)

Ik zelf heb 1 HTPC, 3x RaspberryPi (V1, V2, V3) allemaal op LibreElec V8,
en voor snel wat te testen op me laptop de windows versie draaien en heb daar helemaal geen last van.
Skins in gebruik: AeonMQ7, Aeon Nox, Estuary MOD en 1 de default Estuary skin

[ Voor 13% gewijzigd door TRaSH op 05-03-2017 11:09 . Reden: added: libray niet goed ingescant ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ja , dat zag ik pas laat ..sorry

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
TRaSH schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:07:
Zo gek is het niet,
zijn nog zat mensen die helemaal vast zitten op een bepaalde skin die niet meer "goed" gesupported word in een bepaalde Kodi versie.(Dus dan krijg je een brakke skin)
Ik heb het bij Titan en heb ook Nebula en Mimic geprobeerd dus dat is het niet lijkt me. En bij de films zelf is er wel artwork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
En wat zegt de dubug log ?
als hij geen fanart laat zien dan zou je dus een error te zien moeten krijgen in de debug log.

Heb je ook geprobeerd om Artwork Downloader te draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:21
Welk draadloos toetsenbordje gebruiken jullie bij de Raspberry om met KODI een beetje snel door de menu's heen te navigeren.

Op de afstands bediening is het allemaal wat traag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Op de RaspeberryPi gebruik ik voornamelijk gewoon de afstandsbediening van mijn TV met CEC.
Werkt prima en vlot eigenlijk.
Soms mijn telefoon met Yatse.
En in de rommel.hobby kamer gebruik ik een logitech keyboard met zo een nano usb plug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
TRaSH schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:39:
En wat zegt de dubug log ?
als hij geen fanart laat zien dan zou je dus een error te zien moeten krijgen in de debug log.

Heb je ook geprobeerd om Artwork Downloader te draaien ?
Van het debug log word ik niet zoveel wijzer. Artwork downloader geeft wat foutmeldingen maar dat is enkel omdat deze mapjes probeert aan te maken binnen een VideoTS map die niet bestaat. Ik maak gebruik van media stubs namelijk voor dvd's die enkel in de kast staan.

Als ik het goed begrijp is Artwork downloader ook enkel voor extra fanart? De standaard fanart wordt gewoon weergegeven bij de film of serie en de grabber start ook gewoon volgens het log. Ik zie alleen geen random fanart bij movies of series in het home screen.

Overigens heb ik nog niet zo lang geleden een clean install gedaan met Jarvis, juist omdat ik wat problemen had met oude meuk in met name de skin.shortcuts plugin. Vandaar dat ik hier nu weer zo van baal.

https://www.dropbox.com/s/p2kdmo354lttl04/kodi.log?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:21
TRaSH schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:07:
Op de RaspeberryPi gebruik ik voornamelijk gewoon de afstandsbediening van mijn TV met CEC.
Werkt prima en vlot eigenlijk.
Soms mijn telefoon met Yatse.
En in de rommel.hobby kamer gebruik ik een logitech keyboard met zo een nano usb plug
Ja, het werkt ook wel maar met een kb ga je wel lekker rap door alles heen.

Mijn afstands- bediening is een beetje lomp, je hebt wel speciale rasberryPI toetsenbordjes maar die zijn allemaal bluetooth en daar ben ik niet zo happy mee. (misschien hebben die wel speciale functies die niet op een normaal kb aanwezig zijn)

Zoek eigenijk een klein tb met IR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
D-e-n schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:16:
[...]

Van het debug log word ik niet zoveel wijzer. Artwork downloader geeft wat foutmeldingen maar dat is enkel omdat deze mapjes probeert aan te maken binnen een VideoTS map die niet bestaat. Ik maak gebruik van media stubs namelijk voor dvd's die enkel in de kast staan.

Als ik het goed begrijp is Artwork downloader ook enkel voor extra fanart? De standaard fanart wordt gewoon weergegeven bij de film of serie en de grabber start ook gewoon volgens het log. Ik zie alleen geen random fanart bij movies of series in het home screen.

Overigens heb ik nog niet zo lang geleden een clean install gedaan met Jarvis, juist omdat ik wat problemen had met oude meuk in met name de skin.shortcuts plugin. Vandaar dat ik hier nu weer zo van baal.

https://www.dropbox.com/s/p2kdmo354lttl04/kodi.log?dl=0
Zitten wel een hoop errors in je debug log iets met de vertaling van iets loopt niet lekker bij je,

Zie ook dat je Emby gebruikt zou het kunnen dat het daardoor komt ?
je zou evt een portable installatie kunnen proberen zodat je eigen installatie untouched blijft.
en dan gewoon lokaal de share toevoegen zeg maar.

Met artwork downloader kan je instellen wat hij moet downloaden ik heb dat erg beperkt tot fanart, posters, banners, clearart.

Zou je anders een debug log kunnen maken en dan alleen laten zien dat hij geen fanart laat zien,
misschien dat hij dan iets weg schrijft in de debug log.
start hem op wacht 5 minuten en dan ga je door je menu heen.
RoaDHouse schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:27:
[...]

Mijn afstands- bediening is een beetje lomp, je hebt wel speciale rasberryPI toetsenbordjes maar die zijn allemaal bluetooth en daar ben ik niet zo happy mee. (misschien hebben die wel speciale functies die niet op een normaal kb aanwezig zijn)

Waarom IR ?
Je kan toch zo een klein logitech keyboard nemen met zo een RF module dat werkt perfect,
zelfs als hij achter de TV hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
TRaSH schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:12:
[...]

Zitten wel een hoop errors in je debug log iets met de vertaling van iets loopt niet lekker bij je,

Zie ook dat je Emby gebruikt zou het kunnen dat het daardoor komt ?
je zou evt een portable installatie kunnen proberen zodat je eigen installatie untouched blijft.
en dan gewoon lokaal de share toevoegen zeg maar.

Met artwork downloader kan je instellen wat hij moet downloaden ik heb dat erg beperkt tot fanart, posters, banners, clearart.

Zou je anders een debug log kunnen maken en dan alleen laten zien dat hij geen fanart laat zien,
misschien dat hij dan iets weg schrijft in de debug log.
start hem op wacht 5 minuten en dan ga je door je menu heen.
Tnx voor de hulp. Ik heb Kodi nu ook even op mijn nieuwe laptop geïnstalleerd, vanuit de Windows store. Dan ga ik alles er maar eens één voor één opzetten en blijft de HTPC untouched. Met een beetje mazzel kan ik de goede installatie dan ook "kopiëren" naar de HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
D-e-n schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:33:
[...]

Ik heb het bij Titan.....
Zie net het volgende langs komen op het Kodi forum.
Weet niet of het iets te maken heeft met jouw issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Bij was het de Amber skin, jammer vond het toch wel een erg mooie skin op Krypton :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

RoaDHouse schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:27:
[...]

https://www.kiwi-electron...board-2-4ghz-black-azerty
https://www.amazon.fr/Rii...Ergonomique/dp/B00Y4LAB7S

Heb ik zelf ook, werkt perfect, pi hangt gewoon achteraan op tv geplakt. Ontvangst gaat 3 kamers verder nog. Werkt gewoon op 2.4gh, ksnap niet waarom iemand nog IR zou willen :s

Pagina: 1 ... 22 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.