Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:05
kraades schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:20:
Ik heb met een verse installatie van LibreELEC (Krypton) v7.95.2 BETA op een Raspberry Pi 2 dat het display niet helemaal op mijn tv scherm past. Er valt een stukje af/niet zichtbaar.

Waar zit dit 'm in ook alweer? Resolutie staat hetzelfde ingesteld als op LibreELEC 7.0.3 waar ik het probleem niet heb.
Je kan bij instellingen het beeld aanpassen. Kun je zelf Kodi uit laten lijnen op het scherm.

YouTube: Calibrate Kodi Screen 101

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

kraades schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:20:
Ik heb met een verse installatie van LibreELEC (Krypton) v7.95.2 BETA op een Raspberry Pi 2 dat het display niet helemaal op mijn tv scherm past. Er valt een stukje af/niet zichtbaar.

Waar zit dit 'm in ook alweer? Resolutie staat hetzelfde ingesteld als op LibreELEC 7.0.3 waar ik het probleem niet heb.
Overscan. Dat is wat je zoekt. Bij sommige TVs kan je dat zelfs uitzetten, dan hoef je niets te klooien met je apparatuur of zoeken in Kodi waar dat nou zit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 11:52
Hero of Time schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:11:
[...]

Overscan. Dat is wat je zoekt. Bij sommige TVs kan je dat zelfs uitzetten, dan hoef je niets te klooien met je apparatuur of zoeken in Kodi waar dat nou zit.
Dat was eigenlijk wat ik zocht. Dacht dat het uit stond maar het stond nog aan. Nu is het inderdaad in 1x goed zonder Kodi aan te passen. :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

kraades schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:38:
[...]

Dat was eigenlijk wat ik zocht. Dacht dat het uit stond maar het stond nog aan. Nu is het inderdaad in 1x goed zonder Kodi aan te passen. :)
Nu ben ik even nieuwsgierig: zijn je andere bronnen dan nu ook nog steeds zoals het hoort?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 11:52
Jorgen schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:19:
[...]

Nu ben ik even nieuwsgierig: zijn je andere bronnen dan nu ook nog steeds zoals het hoort?
Ik kan het per bron instellen TV, HDMI 1 etc.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ah, kijk dat scheelt natuurlijk :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier ook sinds kort Krypton op een Pi 3.
En sinds die update schakelt mijn TV meteen naar Kodi als ik hem aanzet :(
HDMI dingetje uiteraard, maar vanuit mijn TV (LG) heb ik alleen control via de ab aan staan, en niet aan/uit. Heel irritant dingetje dus. Moet ik de update zitten want eerst deed ie het niet en verder is er niks veranderd.

Meer mensen met dit effect en evt een oplossing om wel de control te houden maar niet meteen de schakeling naar Kodi?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Krypton op Windows 10 geinstalleerd. Eerst ervaarde ik passthrough issues na de installaties. Uiteindelijk audio device verandert van directsound naar wasapi en dts-hd passthrough werkt weer. Bij elke upgrade lijken de audio settings te sneuvelen.

Werkt verder weer prima met zowel de Aeon Nox als de standaard skin. Eindelijk is de standaard skin ook naar de 21e eeuw gegaan. Aeon Nox maakte het altijd net even zwaarder maar de confluence skin is echt niet van deze tijd als je het mij vraagt.

Het lijkt net allemaal wat soepeler en de library heeft de migratie overleefd. Dat is niet bij alle major upgrades zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Hann1BaL schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:12:
Krypton op Windows 10 geinstalleerd. Eerst ervaarde ik passthrough issues na de installaties. Uiteindelijk audio device verandert van directsound naar wasapi en dts-hd passthrough werkt weer. Bij elke upgrade lijken de audio settings te sneuvelen.

Werkt verder weer prima met zowel de Aeon Nox als de standaard skin. Eindelijk is de standaard skin ook naar de 21e eeuw gegaan. Aeon Nox maakte het altijd net even zwaarder maar de confluence skin is echt niet van deze tijd als je het mij vraagt.

Het lijkt net allemaal wat soepeler en de library heeft de migratie overleefd. Dat is niet bij alle major upgrades zo geweest.
De audio engine is onder handen genomen om beter met de nieuwe player (VideoPlayer) samen te werken.

Op Android is men bijv. Nu helemaal compliant met de standaard. Echter de meeste Android boxen zelf niet en daarom ook daar veel passthrough issues. In de meeste gevallen is het hier dus gewoon een firmware probleem en geen Kodi issue. En laat de meeste goedkope Android boxen nu toch crappy firmware en weinig support hebben.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BavoV
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-07 23:17
Ik ben op archlinux ARMv7 RPI 2 Mythtv/kodi/xmltv aan het builden. Was dat even schrikken toen ik Kodi opstartte. Plots versie Kodi 17 Kryton. Ik heb wel de indruk dat de cpu load beter is in krypton. Mythbackend en Kodi kunnen samen draaien. Nu nog testen wat de CPU load is bij het opnemen van een analoge stream door mythtvbackend en het afspelen van ee stream op kodi (aka crasht ie of crasht ie niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 19:51
The Eagle schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:44:
Hier ook sinds kort Krypton op een Pi 3.
En sinds die update schakelt mijn TV meteen naar Kodi als ik hem aanzet :(
HDMI dingetje uiteraard, maar vanuit mijn TV (LG) heb ik alleen control via de ab aan staan, en niet aan/uit. Heel irritant dingetje dus. Moet ik de update zitten want eerst deed ie het niet en verder is er niks veranderd.

Meer mensen met dit effect en evt een oplossing om wel de control te houden maar niet meteen de schakeling naar Kodi?
Even de CEC instellingen nalopen? Te vinden bij Kodi > Settings > System> Input Devices > Peripherals Moet dit zelf nog doen overigens, mijn wederhelft heeft dit issue ook al ingediend (bij mij :+).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 09:22
Voor mensen die LibreELEC willen installeren op een oude pc. Met de bootable usb tool die de makers van LibreELEC leveren, lukt het niet op elke pc. Ik zag meerdere mensen die dit probleem hadden.
Ik ben er na lang zwoegen uit.
Ik dacht meld de oplossing hier (in engels):
Use the Libreelec USB creator to create the USB stick. Explore the USB stick . In there you'll find KERNEL, KERNEL.md5, SYSTEM and SYSTEM.md5. These are the files you need. Go here http://archive.openelec.tv/ and download OpenELEC-Generic.i386-5.0.8.tar . Extract the .tar to a folder. Within that folder you'll find one called 'Target', replace the 4 files inside that with the ones from the USB stick as mentioned earlier. Within the Openelec folder is create_installstick.exe use this to create your USB stick. You may have to re partition your stick fat32 active partition prior to this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal.

Ik heb een vraagje over kodi streamen naar de tv op de manier Android-Es explorer- Localcast - Cromecast/tv app - tv

Klopt het dat als je iets cast van je telefoon naar de tv het beeld niet meer(full) hd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

alesandro_46 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:17:
[...]

Even de CEC instellingen nalopen? Te vinden bij Kodi > Settings > System> Input Devices > Peripherals Moet dit zelf nog doen overigens, mijn wederhelft heeft dit issue ook al ingediend (bij mij :+).
Thanks voor het navigatiepad
Daar stond idd nog iets aan, switch to this source when power on oid. Dat uitgezet, maar helaas lijkt dat niet het beoogde resultaat te hebben.
Werkt het bij jou wel?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
The Eagle schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:55:
[...]

Daar stond idd nog iets aan, switch to this source when power on oid. Dat uitgezet, maar helaas lijkt dat niet het beoogde resultaat te hebben.
Werkt het bij jou wel?
Ben gisteren ook in de settings gedoken, maar ook niet tot een oplossing gekomen. Ik vermoed dat LibCEC module (geupdate naar 4.0.x) roet in het eten gooit. Ook lijken de settings niet opgeslagen te worden (omdat mijn Pi via de receiver aan de tv verbonden is heb moet ik de HDMI port override op 5 zetten (zie Libcec FAQ). Als ik dit vervolgens save werkt CEC niet meer en na een reboot staat de waarde weer op 0 :/).

Vanavond even proberen of het opgelost is als ik hdmi_ignore_cec_init=1 in de config.txt toe voeg. Mocht dat het niet oplossen dan probeer ik de installatie van LibCEC terug te rollen naar v3.1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
[...]

Werkt het bij jou wel?
Dubbele post :?

[ Voor 51% gewijzigd door alesandro_46 op 10-02-2017 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Hebben jullie ook een vage update van v17 ontvangen waardoor het geluid opeens niet meer klopt en alles dof klinkt op je tv? Dit heb ik sinds vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 10:41

seninha

god's right foot

Ik merk dat in V17 de STOP button op mn afstandbediening niet meer werkt. Nooit gehad met KODI dat deze niet werkte.
Had het met beta versies ook al maar dacht dat dit wil goed zou komen. Niet dus. Vaag

Moet daar nog even naar kijken en dan kan ik over.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:24
Iemand hier al de gok gewaagd Kodi 18 (Leia) als main te gebruiken?
Voorheen was ik niet te beroerd de laatste nieuwe te draaien maar om één of andere reden heb ik een voorgevoel dat er meer stuk gaat dan dat het iets op levert.

Iemand die zijn ervaringen kan en wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

schumi2004 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:07:
Iemand hier al de gok gewaagd Kodi 18 (Leia) als main te gebruiken?
Voorheen was ik niet te beroerd de laatste nieuwe te draaien maar om één of andere reden heb ik een voorgevoel dat er meer stuk gaat dan dat het iets op levert.

Iemand die zijn ervaringen kan en wil delen?
Ben nooit te beroerd om een HTPC-tje, wat toch maar op de plank, staat te slachtofferen daarvoor, maar wat komt er aan vernieuwingen/vooruitgang bij V18 t.o.v. V17?

Ik verwacht dat het hier wel staat opgesomd, eens kijken of het de moeite waard kan zijn ;)

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 11-02-2017 09:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 23:47:
[...]

Ben nooit te beroerd om een HTPC-tje wat toch maar op de plank staat te slachtofferen daarvoor, maar wat komt er aan vernieuwingen/vooruitgang bij V18 t.o.v. V17?

Ik verwacht dat het hier wel staat opgesomd, eens kijken of het de moeite waard kan zijn ;)
Helaas heb ik hier geen oud systeempje liggen wat langdurig gebruikt kan en/of zou gaan worden.
Ik verwacht zelf ook niet echt vernieuwingen en die changelogs heb ik eerlijk gezegd eigenlijk nooit gelezen.
Ik ga meestal op ervaringen van bv gebruikers die Milhouse builds draaien. Daarnaast is zo'n changelog leuk om te zien wat er veranderd is maar dat zegt niets over de werking ervan van bv CEC of de Audio engine ;)

Ik ga maar gewoon een slaapkamer systeem opofferen en deze versie 18 laten draaien na eerst een backup gemaakt te hebben en dan zien we wel wat er gebeurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 09:22
Ik heb nu LibreElec draaien op een oude pc. Heb daarop oa ook Chromium werkende met flash ondersteuning.
En nu gebruik ik ook de *knip* lees je de topicwaarschuwing even?

[ Voor 125% gewijzigd door Lustucru op 11-02-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:53
schumi2004 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 00:29:
[...]

Helaas heb ik hier geen oud systeempje liggen wat langdurig gebruikt kan en/of zou gaan worden.
...
Op een windows pc in portable modus of een Raspberrypi om te testen effe een andere sdkaart er in en gaan

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
zit te kijken om eventueel kodi 17 op de pc te knallen :) Maar zie dat er nu 2 opties zijn:
- exe
- via windows apps

Wat is jullie voorkeur?

edit:
via de windows app gedaan en draai nu v17.
1e probleem:

- Geen DTS of DTS-HD audio terwijl de settings dit wel aangeven etc. *zucht* :P

[ Voor 34% gewijzigd door Paulus07 op 11-02-2017 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoswachterT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik heb een vraagje, op mijn vader's SmartBox lijkt het net alsof de resolutie (afmetingen) als het ware op 4k staat en hiermee dus 75% van de films/series niet te zien zijn. Ik heb al gekeken naar de instellingen en hier staat alles op 1080p, niet ingezoomd etc. Het beeld is ook goed gekalibreerd (tijdens de film en ervoor in het menu). Iemand een idee wat ik over het hoofd zie of waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BoswachterT schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:07:
Ik heb een vraagje, op mijn vader's SmartBox lijkt het net alsof de resolutie (afmetingen) als het ware op 4k staat en hiermee dus 75% van de films/series niet te zien zijn. Ik heb al gekeken naar de instellingen en hier staat alles op 1080p, niet ingezoomd etc. Het beeld is ook goed gekalibreerd (tijdens de film en ervoor in het menu). Iemand een idee wat ik over het hoofd zie of waar het aan kan liggen?
dat zal te maken hebben met de HDMI overscan op die Smartbox. Zoek in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoswachterT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-04-2023
Jelte schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:14:
[...]
dat zal te maken hebben met de HDMI overscan op die Smartbox. Zoek in de instellingen.
Dus de instellingen van de smartbox zelf?

Edit: overigens is het alleen de video zelf, alle menu's etc zijn voor zover wel goed in positie

[ Voor 16% gewijzigd door BoswachterT op 11-02-2017 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:33

Goner

What can I do you for ?

Zit met de laatste OSMC versie ineens op Kodi 17 incl een database upgrade. Maar heb nog een Raspberry met OpenElec en Kodi 16 die ook de MySQL database op de NAS gebruikt.
Er is nu naast myvideos99 ook een myvideos107 bijgekomen ; blijven de 2 Kodi's nu elk hun eigen database gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Goner schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:34:
Zit met de laatste OSMC versie ineens op Kodi 17 incl een database upgrade. Maar heb nog een Raspberry met OpenElec en Kodi 16 die ook de MySQL database op de NAS gebruikt.
Er is nu naast myvideos99 ook een myvideos107 bijgekomen ; blijven de 2 Kodi's nu elk hun eigen database gebruiken ?
Klopt, ze zullen elk hun eigen database versie gebruiken en niet meer in sync zijn. Als je een centrale database het nooit automatisch upgraden, maar alles tegelijkertijd.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

OK, dus zo snel mogelijk OpenElec ook op Kodi 17 krijgen, zodat ze allebei dezelfde database weer gebruiken. Of toch maar OSMC op allebei draaien ...
EDIT: heb nu OpenElec 7.95.3, die heeft ook Kodi 17
EDIT2: ziet er trouwens erg mooi uit met die Estuary skin, effe wennen na Confluence, maar werkt prettig. Ook web-interface (Chorus) is prachtig.

[ Voor 41% gewijzigd door Goner op 12-02-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 24-09 19:37
Ook mijn HTPC en TV naar Kodi 17.0 geupdate. Hoewel de nieuwe standaard skin wel mooi is, had er de nodige irritaties van. N Aeon Nox weer geïnstalleerd.

Wat was het geval: Al mijn muziek zit in de map van het album met een folder.jpg als cover. Nu heb je in de standaard skin al die zaken als: laatste beluisterd, nieuwe erbij gekomen. Als je dan een verzamel CD hebt, zie hij alle nummer van een artiest als los 'album' in de database en dan hebben die nummers geen cover plaatje meer. Met Aeon Nox heb je gewoon Music en dan alleen de alfabetische lijst met de albums (ik gebruik altijd de View: Icons). Die hele database mag van mij achterwege blijven. :)

Voor films werkte de nieuwe standaard skin overigens wel goed.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
@GroteBozewolf, ik heb van de week mijn shield geupgrade naar de nieuwste versie maar nu werkt de ondertiteling (888) op de NL kanalen niet meer, heb gisteren een factory reset gedaan maar dat hielp ook niet.

Is dat een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:31

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Eens wat zitten prutsen met Kodi 17 op mijn laptop (geen zin mijn hoofdinstall te verprutsen), en voor de grap een webdav server toegevoegd (Synology bij mijn ouders).

Video werkt perfect, ook het indexeren lijkt vrij vlot te gaan. Maar muziek (~7-8 CD's) duurt erg lang?.
Ligt dit aan webdav (https),of dit meer een scraper issue?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Megamind schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:55:
@GroteBozewolf, ik heb van de week mijn shield geupgrade naar de nieuwste versie maar nu werkt de ondertiteling (888) op de NL kanalen niet meer, heb gisteren een factory reset gedaan maar dat hielp ook niet.

Is dat een bekend probleem?
Heb je de Retrospect instelling aan staan dat ie de subtitles moet tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Jumpman schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:45:
..... Als je dan een verzamel CD hebt, zie hij alle nummer van een artiest als los 'album' in de database en dan hebben die nummers geen cover plaatje meer. ..... Die hele database mag van mij achterwege blijven. :)

....
Ja dat heb je als je Kodi niet gebruikt zoals het bedoelt it om te gebruiken,
Kodi is gemaakt voor library modus en niet voor filemodus.

Muziek werkt inderdaad alleen fatsoenlijk als je media ook getagged is waar Kodi iets mee kan dus je bent afhankelijk van musicbrainz(en zoals alle scrapers afhankelijk van wat de userbase aanleverd en update).
Nu is dat bij mij geen probleem met gebruik van Picard.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
GroteBozewolf schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:58:
[...]

Heb je de Retrospect instelling aan staan dat ie de subtitles moet tonen?
Hij staat op If Available. Ik weet zeker dat bv Wie is de mol ep1 ondertiteling had, die verschijnen nu niet meer. Zal eens de log induiken.

Ah ik zie het al, het zal wel toeval zijn geweest met de update. Addon probeert deze URL te fetchen: http://e.omroep.nl/tt888/AT_2070077 maar die geeft een 410.

Blijkbaar is het http://tt888.omroep.nl/tt888/AT_2070077 nu

[ Voor 24% gewijzigd door Megamind op 12-02-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
TRaSH schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:59:
[...]

Ja dat heb je als je Kodi niet gebruikt zoals het bedoelt it om te gebruiken,
Kodi is gemaakt voor library modus en niet voor filemodus.

Muziek werkt inderdaad alleen fatsoenlijk als je media ook getagged is waar Kodi iets mee kan dus je bent afhankelijk van musicbrainz(en zoals alle scrapers afhankelijk van wat de userbase aanleverd en update).
Nu is dat bij mij geen probleem met gebruik van Picard.
Klopt, mijn media staat ook op een NAS waar Kodi alleen leesrechten heeft. Ik wil namelijk niet dat er iets aan de mappen veranderd wordt. Maar met Aeon Nox ziet het er goed uit.

Ik had graag gezien dat je in de standaard skin al die voorgestelde categorieën (nieuw, laatst beluisterd, etc.) uit kon zetten (bij i.i.g. muziek). Ik heb de optie nog niet gevonden om dit uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 07:49
Na de update naar Kodi 17 (onder Windows 10) krijg ik alleen nog maar PCM audio ipv DTS of Dolby Digital etc. Passthroug staat aan en receiver wordt goed herkend evenals de beschikbare audioformaten. Heb al uninstall en reinstall gedaan alsmede wat databases weggegooid maar geen succes. Kan ik nog downgraden naar 16?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Phusebox schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:30:
Na de update naar Kodi 17 (onder Windows 10) krijg ik alleen nog maar PCM audio ipv DTS of Dolby Digital etc. Passthroug staat aan en receiver wordt goed herkend evenals de beschikbare audioformaten. Heb al uninstall en reinstall gedaan alsmede wat databases weggegooid maar geen succes. Kan ik nog downgraden naar 16?
Zou geen probleem moeten zijn. Mogelijk dat je wat addons ook moet downgraden die specifiek voor K17 waren ;)

/edit:
Zegt je debug log nog iets over de audio?

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 12-02-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is het niet omdat het audio systeem om te gebruiken van Windows weer is verandert? Schijnt met regelmaat terug te gaan naar direct sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 07:49
Heb maar alles vanaf clean install gedaan en alleen de video database terug gezet. Probleem opgelost. Las meer mensen die daar al vanaf de 3e beta problemen mee hadden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:14
Na de upgrade naar Krypton, werken de subtitles niet meer in ****? (Bedankt voor de tip)

Alles staat goed, echter als ik de serie start en rechts onder naar subtitles ga, is enable greyed-out. Ik kan heb alleen lokaal afleveren.. Is dit een bug?

Veel add-ons lijken nog niet compatible met deze nieuwe versie.

[ Voor 4% gewijzigd door DaYwaLkUr op 12-02-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DaYwaLkUr schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:18:
Na de upgrade naar Krypton, werken de subtitles niet meer in ********?

Alles staat goed, echter als ik de serie start en rechts onder naar subtitles ga, is enable greyed-out. Ik kan heb alleen lokaal afleveren.. Is dit een bug?

Veel add-ons lijken nog niet compatible met deze nieuwe versie.
Iets in je post is niet toegestaan hier, zie topic warning ;)
Overigens werkt Krypton als een zonnetje maar ik zou bij de addon maker om advies gaan vragen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 12-02-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:26

CeesKees

I rest my Kees

Jumpman schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:33:
[...]

Klopt, mijn media staat ook op een NAS waar Kodi alleen leesrechten heeft. Ik wil namelijk niet dat er iets aan de mappen veranderd wordt. Maar met Aeon Nox ziet het er goed uit.

Ik had graag gezien dat je in de standaard skin al die voorgestelde categorieën (nieuw, laatst beluisterd, etc.) uit kon zetten (bij i.i.g. muziek). Ik heb de optie nog niet gevonden om dit uit te zetten.
Kodi gaat niets wijzigen aan je mappen oid. Het enige dat Kodi doet is de scraper info toevoegen aan de map. Ald je de gegevens laat exporteren. (wat handig kan zijn bij een re-install)

Edit, klein stukje tekst toegevoegd om het duidelijk te houden

[ Voor 11% gewijzigd door CeesKees op 13-02-2017 14:56 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman

CeesKees schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:56:
[...]

Kodi gaat niets wijzigen aan je mappen oid. Het enige dat Kodi doet is de scraper info toevoegen aan de map.
Precies en ik wil niets wijzigen aan de mappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Megamind schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:19:
[...]

Hij staat op If Available. Ik weet zeker dat bv Wie is de mol ep1 ondertiteling had, die verschijnen nu niet meer. Zal eens de log induiken.

Ah ik zie het al, het zal wel toeval zijn geweest met de update. Addon probeert deze URL te fetchen: http://e.omroep.nl/tt888/AT_2070077 maar die geeft een 410.

Blijkbaar is het http://tt888.omroep.nl/tt888/AT_2070077 nu
Ga ik dat fixen in een update. Thanks!

EDIT: zou je hier een BitBucket issue voor kunnen aanmaken (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues) dan kan ik daar een test versie voor je posten.

[ Voor 13% gewijzigd door GroteBozewolf op 12-02-2017 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kan je met de nieuwe skin in 17 nog custom playlists maken en die in het hoofdmenu plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
Jumpman schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:33:
[...]

Mijn media staat ook op een server,
Kodi veranderd niks aan de mappen.
Ik zorg dat ik dat van tevoren goed heb staan.

En een scraper voegt niks toe aan je mappen,
Die zet alles in de database

Had je al naar de mod versie van die skin gekeken.
Die heeft wel de mogelijkheid om zulke dingen te veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door TRaSH op 13-02-2017 14:06 . Reden: Scraper info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 22:11
Ik gebruik Libreelec op mijn Raspberry als mediaspeler.
Hierin zit (nog) kodi 16.

Bij uitzending gemist via de UZG addon heb ik standaard ondertitels.
Deze zet ik via het menu uit en kan de ondertitels geheel uitzetten via het kodi menu.

Echter als ik de ondertitels geheel uitzet dan heb ik uiteraard ook geen ondertitels bij mijn series vanaf de NAS.

Weet iemand of je afzonderlijk binnen UZG addon de ondertitels uit kunt zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 13-02-2017 19:11 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MdO82 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:10:
[knip]

Heb je bij de instellingen van de Addon zelf ook al gekeken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MdO82 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:10:
Ik gebruik Libreelec op mijn Raspberry als mediaspeler.
Hierin zit (nog) kodi 16.

Bij uitzending gemist via de UZG addon heb ik standaard ondertitels.
Deze zet ik via het menu uit en kan de ondertitels geheel uitzetten via het kodi menu.

Echter als ik de ondertitels geheel uitzet dan heb ik uiteraard ook geen ondertitels bij mijn series vanaf de NAS.

In Retrospect (add-on met o.a. UZG) kan je gewoon de subtitles binnen de add-on uit zetten: http://www.rieter.net/con...ure-xot/#General_settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Is er in Kodi een addon om het volume per speaker handmatig aan te passen? Mijn HW-K950 soundbar is hier niet al te best in voor de rear speakers.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Strider schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:56:
Is er in Kodi een addon om het volume per speaker handmatig aan te passen? Mijn HW-K950 soundbar is hier niet al te best in voor de rear speakers.
Wat voor OS gebruik je voor Kodi? Want Windows en Linux met PulseAudio kunnen per kanaal het volume regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Gewoon een Shield, Android dus :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 17:59
Hier ook geen passthrough van dts en dd in 17. Heb ook de nightly van 18 geprobeerd, maar ook niks dus as i type this 16 geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-08 10:41
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:37:
Hier ook geen passthrough van dts en dd in 17. Heb ook de nightly van 18 geprobeerd, maar ook niks dus as i type this 16 geinstalleerd
Apart. hier werkt DTS zonder problemen op deze versie van Kodi (https://gyazo.com/65f23791f3f6c10bcf2d75201631bfce)

Dit is het enige wat ik heb ingesteld:

audio output device: WASAPI SPDIF
Allow passthrough: aan
Passthrough output device: WASAPI SPDIF

expert settings:
DTS capable receiver: aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 17:59
KvNwPPr schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:53:
[...]

Apart. hier werkt DTS zonder problemen op deze versie van Kodi (https://gyazo.com/65f23791f3f6c10bcf2d75201631bfce)

Dit is het enige wat ik heb ingesteld:

audio output device: WASAPI SPDIF
Allow passthrough: aan
Passthrough output device: WASAPI SPDIF

expert settings:
DTS capable receiver: aan
Die laatste heb ik dus niet gezien want had onder standaard settings. Waarom trouwens WASAPI ipv Directsound?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jeroentjuh82 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:33:
[...]

Die laatste heb ik dus niet gezien want had onder standaard settings. Waarom trouwens WASAPI ipv Directsound?
Dat is perfect te lezen op de Kodi wiki. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Klopt het dat het niet op Android werkt retrospect? Wanneer ik een aflevering wil afspelen crasht kodi en sluit af. Andere add-ons niet..

• GroteBozewolf
theduke1989 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:15:
Klopt het dat het niet op Android werkt retrospect? Wanneer ik een aflevering wil afspelen crasht kodi en sluit af. Andere add-ons niet..
Nope, ik draai het zelf op een Amazon Fire TV (Android) en op 2 Android telefoon (Nexus 4 en One Plus 3T) and heb er geen problemen mee. Welke streams probeer je af te spelen?

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
theduke1989 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:15:
Check je logfiles, wat zeggen die?

Draai het zelf op een FireTV 1, met Kodi 16.1. Gaat als een trein. :)

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-08 10:41
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:33:
[...]

Het geluid is dan beter. Waarom weet ik niet meer precies maar zo te zien heeft iemand je al een mooie wiki link gegeven :).

Ben benieuwd of DTS nu wel werkt?

• theduke1989
r3v0ss schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:53:
[...]

Check je logfiles, wat zeggen die?

Draai het zelf op een FireTV 1, met Kodi 16.1. Gaat als een trein. :)
Waar in v17 kan je de logfiles inzien . Ben dat namelijk niet tegengekomen..

• GroteBozewolf
theduke1989 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:02:
[...]

Waar in v17 kan je de logfiles inzien . Ben dat namelijk niet tegengekomen..
Hier kan je lezen waar de Retrospect logs staan en hoe je ze op de DEBUG mode moet zetten om alle info te zien: http://www.rieter.net/content/xot/troubleshooting/

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:37:
Als ik Google naar "Kodi Krypton passthrough" krijg ik als eerste hit een topic op het Kodi forum met dat probleem en bijbehorende oplossing.
Tip: check of "Sync playback to display" op enabled staat bij de Video Settings. Zo ja, zet deze op disabled.
Mocht dat niet werken, check dan een van de andere mogelijke problemen/oplossingen in [SOLVED] [Krypton] Passthrough not working

• theduke1989
GroteBozewolf schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:18:
[...]

Hier kan je lezen waar de Retrospect logs staan en hoe je ze op de DEBUG mode moet zetten om alle info te zien: http://www.rieter.net/content/xot/troubleshooting/
Ik heb een foto gemaakt met het probleem..

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/bdjyu.jpg

• GroteBozewolf
theduke1989 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:51:
[...]

Ik heb een foto gemaakt met het probleem..

[afbeelding]
Dit is de Kodi log. Je zult de retrospect.log met debug logging, echt de volledige log, moeten posten ergens. Dus eerst in Retrospect de debug logging aan zetten via de add-on settings. Dan nogmaals proberen te spelen en die logfile opsturen.

• aveenhuysen
  • Laatst online: 24-09 10:57
Ik heb gezocht en gezocht maar kan het gewoon niet vinden, terwijl in de vorige Kodi versie het zo makkelijk ging. Mappen aanmaken of verwijderen....

Als ik hier staat kan ik dan met een muisklik een map aanmaken of verwijderen? De videos map is goed maar de afbeeldingen wil ik hier weghebbben. Eenmaal in de videos en dan bestanden map staan mappen die uit de vorige Kodi versie komen (niet Krypton). De enige optie hier was bijvoorbeeld de map Series aan te passen, door een onder de map Series 2 mappen als het ware samen te voegen door er met rechts op te klikken en dan locatie aan te passen kiezen en dan kun je diverse mappen selecteren van je harddisk die dan onder een noemer vallen. Maar hoe kan ik hier zelf een map toevoegen bijvoorbeeld Series 2? Alvast bedankt voor de hulp, Kodi wikepedia gaf ook geen soelaas en Googlen ook niet...

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58a6056991547/58a605698b91f-20170216_203744_%28Custom%29.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58a606aab86b0/58a606aab17f2-20170216_203810_%28Custom%29.jpg

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet goed begrijp wat je probeert te doen door die mappen samen te voegen? Probeer je alleen te werken met de video list view en niet met de library?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
[...]

Werkt het bij jou wel?
alesandro_46 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:09:
[...]

Ben gisteren ook in de settings gedoken, maar ook niet tot een oplossing gekomen. Ik vermoed dat LibCEC module (geupdate naar 4.0.x) roet in het eten gooit. Ook lijken de settings niet opgeslagen te worden (omdat mijn Pi via de receiver aan de tv verbonden is heb moet ik de HDMI port override op 5 zetten (zie Libcec FAQ). Als ik dit vervolgens save werkt CEC niet meer en na een reboot staat de waarde weer op 0 :/).

Vanavond even proberen of het opgelost is als ik hdmi_ignore_cec_init=1 in de config.txt toe voeg. Mocht dat het niet oplossen dan probeer ik de installatie van LibCEC terug te rollen naar v3.1.0.
Heb nog e.e.a. nagelopen, waaronder met de hdmi_ignore_cec_init setting gespeeld, helaas nog geen oplossing gevonden.
Op het OSMC forum is er reeds een issue aangemaakt. Voorlopige conclusie lijkt dat het niet door OSMC komt, maar door de libcec module. Op de libcec github is ook een issue aangemaakt. Even afwachten of er een oplossing gevonden kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Gisteren de update gedaan naar kodi 17. Ik ben eigenlijk niet zo te spreken over de nieuwe skin. Kan ik die grote iconen ook uitzetten in 17 met de standaard skin en gewoon een lijst krijgen? Of kijk ik ergens omheen?

Voor nu maar weer even de oude skin (Confluence) erop gezet, daar heb ik de lijst zo weer ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
HansvDr schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:57:
Gisteren de update gedaan naar kodi 17. Ik ben eigenlijk niet zo te spreken over de nieuwe skin. Kan ik die grote iconen ook uitzetten in 17 met de standaard skin en gewoon een lijst krijgen? Of kijk ik ergens omheen?

Voor nu maar weer even de oude skin (Confluence) erop gezet, daar heb ik de lijst zo weer ingesteld.
Estuary MOD proberen, deze heeft nog kleine iconen en heel veel instelmogelijkheden en toch de nieuwe (versie 1) look. Die grote buttons is versie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

HansvDr schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:57:
Ik had Confluence op 1 Raspberry (LibreElec) ook weer aangezet, maar er ontbreken menu-items, niet helemaal compatible met Kodi 17 ?? Ik mis bijv. de 'recently added' lijst onder TV Shows ?

Dacht om even Aeon Nox te proberen, maar kan nu niet terug ?! Nergens een system/appearance/skin te vinden?
EDIT: bekend probleem bljkbaar, is nu gelukt via add-on browser en look and feel
en nog een manier, cursor over System en dan OK geeft het volledige System menu

[ Voor 13% gewijzigd door Goner op 17-02-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Miss_80 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 07:51:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet goed begrijp wat je probeert te doen door die mappen samen te voegen? Probeer je alleen te werken met de video list view en niet met de library?
Als ik met rechts op een van de 4 medialocaties klik die uit de vorige versie van Kodi kwamen (fiilms, series, tijdelijk etc).

En ik klik met rechts op Series bijvoorbeeld krijg ik het volgende scherm. Stel op D staat een folder met Series en op E een folder met Seriess, dan kan ik die hier toevoegen en dan staan beide folders er wel in maar onder Series.
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58a78e05d20bb/58a78e05c7bad-20170218_004559_%28Custom%29.jpg

Op zich wel makkelijk want al je mappen kun je dan in een medialocatie toevoegen. Maar als ik nu zelf media locaties aan wil maken want dat kan ik nu dus niet. Als ik in onderstaand schem bijvoorbeeld rechts klik in het scherm onder tijdelijk bijvoorbeeld. Maar via de settings kan ik het dus ook nergens vinden of aanpassen. Ik wil van de 4 categorieen die je nu ziet, wil ik er zelf een toevoengen, vraag is waar:::?

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58a606aab86b0/58a606aab17f2-20170216_203810_%28Custom%29.jpg

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:30:
[...]

Estuary MOD proberen, deze heeft nog kleine iconen en heel veel instelmogelijkheden en toch de nieuwe (versie 1) look. Die grote buttons is versie 2.
Heb zelf ook met Estuary mod gespeeld, maar ik vind Estuary zo veel mooier dan Estuary mod ;(

Er is wel een Estuary mod V2 welke gebaseerd is op de laatste versie van Estuary (met het mooie uiterlijk) mar die is alleen voor Kodi 18 beschikbaar :S

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

aveenhuysen schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 01:05:
[...]

Als ik met rechts op een van de 4 medialocaties klik die uit de vorige versie van Kodi kwamen (fiilms, series, tijdelijk etc).

En ik klik met rechts op Series bijvoorbeeld krijg ik het volgende scherm. Stel op D staat een folder met Series en op E een folder met Seriess, dan kan ik die hier toevoegen en dan staan beide folders er wel in maar onder Series.
[afbeelding]

Op zich wel makkelijk want al je mappen kun je dan in een medialocatie toevoegen. Maar als ik nu zelf media locaties aan wil maken want dat kan ik nu dus niet. Als ik in onderstaand schem bijvoorbeeld rechts klik in het scherm onder tijdelijk bijvoorbeeld. Maar via de settings kan ik het dus ook nergens vinden of aanpassen. Ik wil van de 4 categorieen die je nu ziet, wil ik er zelf een toevoengen, vraag is waar:::?

[afbeelding]
Wat je moet doen is de sectie openen waar je wat wilt toevoegen. Videos dus. Dan bij Categories ga je naar "Files" ("Bestanden" bij jou) en onderaan staat "Add videos...". Daar kan je dan je bron toevoegen met eventueel meerdere locaties.

Andere optie is via Settings > Media Settings > Library. Voor pictures bijvoorbeeld heb ik geen 'Files' om op die manier iets toe te voegen, maar moet het dus via Settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Hero of Time schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 09:17:
[...]

Wat je moet doen is de sectie openen waar je wat wilt toevoegen. Videos dus. Dan bij Categories ga je naar "Files" ("Bestanden" bij jou) en onderaan staat "Add videos...". Daar kan je dan je bron toevoegen met eventueel meerdere locaties.

Andere optie is via Settings > Media Settings > Library. Voor pictures bijvoorbeeld heb ik geen 'Files' om op die manier iets toe te voegen, maar moet het dus via Settings.
Bedankt voor de info ik ga het straks even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
aveenhuysen schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 01:05:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Settings -> Media Settings -> General -> Show add source button.
Dan kun je het wel weer toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-09 15:35

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wat is voor jullie nou de beste dutch sub addon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Opensubtitles vermoed ik,
aangezien daar de meeste NL subs staan.
Werkt prima als je gewoon de scene/P2P namen gebruikt dan weet de add-on welke hij nodig heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
TRaSH schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:21:
Opensubtitles vermoed ik,
aangezien daar de meeste NL subs staan.
Werkt prima als je gewoon de scene/P2P namen gebruikt dan weet de add-on welke hij nodig heeft
Klopt het dat je een gebruikersnaam en wachtwoord voor dat nodig hebt? Want ik krijg telkens login required

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Beste retrospect dev

Ik heb je hele Tutorial gevolgd en netjes zoals beschreven de add-on geïnstalleerd.

Echter doet geen 1 kanaal het
- 1 krijg vaak bij RTL XL rechts bovenin de play logo te zien en gaat na 10 seconden weer weg.

-2 bij andere Nederlandse zenders krijg ik telkens de melding NO streams associated.

Heel jammer dit, daarnaast heb ik de file log op debug staan. Maar waar kan ik deze bekijken??

Ik gebruik een android tv box..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 19:34
theduke1989 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:56:
[...]

Klopt het dat je een gebruikersnaam en wachtwoord voor dat nodig hebt? Want ik krijg telkens login required
Ja klopt, kun je aanmaken via hun reguliere website.

Ik krijg echter in grote regelmaat in kodi de error dat er gebruikersnaam en wachtwoord vereist is, terwijl die toch echt zijn ingevuld in de add-on.. als ik vervolgens subtitles refresh krijg ik wel de subtitles van open-subtitles.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
theduke1989 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:15:
Beste retrospect dev

Ik heb je hele Tutorial gevolgd en netjes zoals beschreven de add-on geïnstalleerd.

Echter doet geen 1 kanaal het
- 1 krijg vaak bij RTL XL rechts bovenin de play logo te zien en gaat na 10 seconden weer weg.

-2 bij andere Nederlandse zenders krijg ik telkens de melding NO streams associated.

Heel jammer dit, daarnaast heb ik de file log op debug staan. Maar waar kan ik deze bekijken??

Ik gebruik een android tv box..
Je vindt de logfiles op android op de volgende locatie
/sdcard/Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/addon_data/net.rieter.xot/

Post hem even op pastebin.com dan kan ik ook even kijken. Let er even op dat items met een tekentje achter de naam vaak premium streams zijn die niet gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
miicker schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 01:34:
[...]

Heb zelf ook met Estuary mod gespeeld, maar ik vind Estuary zo veel mooier dan Estuary mod ;(

Er is wel een Estuary mod V2 welke gebaseerd is op de laatste versie van Estuary (met het mooie uiterlijk) mar die is alleen voor Kodi 18 beschikbaar :S
Die heb ik ook gezien ja maar kan niet zo goed plaatsen waarom dat niet op Krypton zou werken, ik vermoed gewoon een dependency maar verder zal er niet veel functionaliteit nieuwer zijn in Kodi18.

Ik heb Kodi 18 even geprobeerd maar mijn LiveTV laat Kodi om de haverklap crashen, dat wordt een no-go dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:16:
[...]

Die heb ik ook gezien ja maar kan niet zo goed plaatsen waarom dat niet op Krypton zou werken, ik vermoed gewoon een dependency maar verder zal er niet veel functionaliteit nieuwer zijn in Kodi18.

Ik heb Kodi 18 even geprobeerd maar mijn LiveTV laat Kodi om de haverklap crashen, dat wordt een no-go dus.
Ik denk inderdaad dat het een dependency is, in mijn ogen wel een misser, denk dat er meer mensen Kodi 17 draaien dan Kodi 18.

Hoe maak je trouwens gebruik van LiveTV? Heb je daar externe apparatuur voor nodig o.i.d.?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
miicker schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:19:
[...]

Ik denk inderdaad dat het een dependency is, in mijn ogen wel een misser, denk dat er meer mensen Kodi 17 draaien dan Kodi 18.

Hoe maak je trouwens gebruik van LiveTV? Heb je daar externe apparatuur voor nodig o.i.d.?
V2 draait hier op Krypton met aanpassing in addon.xml
note: Op zich werkt het maar bepaalde views zien er niet helemaal OK uit.

xbmc.gui terug zetten van 5.12.0 naar 5.13.0
<import addon="xbmc.gui" version="5.12.0"/>

Voor LiveTV is externe apparatuur voor nodig, tenminste in mijn geval met Ziggo.
Ik heb een HDHomerun en Smargo cardreader en draai OSCam en TVHeadend backend op een NAS.

IPTV is ook een optie
http://kodi.wiki/view/Live_TV

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 19-02-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:11
roT- schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:42:
[...]

Ja klopt, kun je aanmaken via hun reguliere website.

Ik krijg echter in grote regelmaat in kodi de error dat er gebruikersnaam en wachtwoord vereist is, terwijl die toch echt zijn ingevuld in de add-on.. als ik vervolgens subtitles refresh krijg ik wel de subtitles van open-subtitles.. :)
Oh bij mij werkt het helemaal niet meer ( kan met dezelfde gegevens wel inloggen op de website ). Is volgens mij sinds Kodi 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 19:34
R0y. schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:12:
[...]

Oh bij mij werkt het helemaal niet meer ( kan met dezelfde gegevens wel inloggen op de website ). Is volgens mij sinds Kodi 17.
Bij mij was het ook al een drama in kodi 16..
Maar nogmaals, je krijgt de foutmelding van open subtitles en als je dan nogmaals op zoeken klikt toont hij mij wel de subtitles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

alesandro_46 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:48:
[...]

[...]

Heb nog e.e.a. nagelopen, waaronder met de hdmi_ignore_cec_init setting gespeeld, helaas nog geen oplossing gevonden.
Op het OSMC forum is er reeds een issue aangemaakt. Voorlopige conclusie lijkt dat het niet door OSMC komt, maar door de libcec module. Op de libcec github is ook een issue aangemaakt. Even afwachten of er een oplossing gevonden kan worden...
Thanks voor de update, ff afwachten wat er uit komt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:05
Hero of Time schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:04:
[...]

Daarvoor pak je deb-multimedia. ;) Niks geen oude release blijven houden en wachten op de maintainer totdat het wordt bijgewerkt.
Ik gebruik niet zo heel veel features die snel kapot gaan - basisfunctionaliteit van het beheren van een library en afspelen van videofiles is genoeg - dus dan liever alles bij een standaard repository houden en weinig updates hoeven uit te voeren.
Overigens is de freeze er al bij Stretch.
... en zo hard was die freeze nou ook weer niet, want per vandaag zit de final van kodi-17 ook in 'testing'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Ik gebruik Kodi op een Windows 10 systeem. Ik heb geen lokale content, maar alle content komt van mijn Windows 10 server met daarop Emby. Onder Kodi 16 ging dat allemaal zonder problemen, maar sinds de upgrade naar Kodi 17 stable heb ik op random momenten een issue.
Het beeld en geluid stopt voor een halve seconde of zo, daarna wordt het beeld zwart, en gaat het geluid weer verder. Het enige wat dan nog lijkt te werken is een herstart, daarna doet hij het weer gewoon. Het gebeurt dan niet opnieuw op hetzelfde moment in de film, dus het lijkt me niet aan de stream te liggen. Ik heb Emby al geupgrade naar de laatste versie om te kijken of het daar aan ligt, maar dat heeft niet geholpen. Gisteren had ik het 3x in een film van 1:50u

Alle instellingen verder zijn standaard, dus de standaard Kodi 17 skin.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

PS De xbmklompen (;)) waar naar verwezen wordt in de topicwarning werkt niet..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
@GroteBozewolf waar zaten de favorieten ook alweer verstopt in je plugin? :P Ik wist dat het een hidden path was die ik met de hand moest toevoegen aan mijn kodi favorieten, maar kan het nu nergens meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Ik heb eigenlijk al sinds ik XBMC gebruik, een jaar of 5, een probleem met de synchronisatie van subtitles. Het is zo consistent dat ik er eigenlijk nooit een vraag over heb gesteld omdat ik dacht dat het niet te op is te lossen. Als de ondertiteling iets voor of achter loopt dan kun je dit aanpassen in kleine stapjes in het betreffende afspeelmenu. Dit werkt in principe wel, echter maar tijdelijk. 9 van de 10 keer loopt de ondertiteling weer verder uit of juist terug, zodat je eigenlijk om de paar minuten wel weer kan gaan finetunen. Dit heb ik dus al sinds XBMC en dus ook op alle versies van Kodi tot nu toe.

Ik gebruik verschillende bronnen voor de ondertiteling, Subscene, Podnapisi, Subtitles.com, ondertitels.com en allemaal hetzelfde probleem.

Is dit herkenbaar en is er een oplossing voor? Dit is namelijk mijn grootste ergernis aan Kodi, al jaren dus! :(

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheFes schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:29:
Ik gebruik Kodi op een Windows 10 systeem. Ik heb geen lokale content, maar alle content komt van mijn Windows 10 server met daarop Emby. Onder Kodi 16 ging dat allemaal zonder problemen, maar sinds de upgrade naar Kodi 17 stable heb ik op random momenten een issue.
Het beeld en geluid stopt voor een halve seconde of zo, daarna wordt het beeld zwart, en gaat het geluid weer verder. Het enige wat dan nog lijkt te werken is een herstart, daarna doet hij het weer gewoon. Het gebeurt dan niet opnieuw op hetzelfde moment in de film, dus het lijkt me niet aan de stream te liggen. Ik heb Emby al geupgrade naar de laatste versie om te kijken of het daar aan ligt, maar dat heeft niet geholpen. Gisteren had ik het 3x in een film van 1:50u

Alle instellingen verder zijn standaard, dus de standaard Kodi 17 skin.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

PS De xbmklompen (;)) waar naar verwezen wordt in de topicwarning werkt niet..
Zonder specificaties van je gebruikte hardware wordt het eigenlijk koffiedik kijken. Het is niet toevallig zo dat je media-bron in een of andere slaapstand valt en even wakker gemaakt moet worden van buitenaf?

V.w.b. TS;

Bovenstaande informatie is gedateerd (2013)

maar we zijn bezig met updaten

schumi2004 wijzigde deze reactie 19-02-2016 09:49 (100%)
;)

Maar ik geef het je te doen als je de startpost werkelijk up to date zou willen houden en daar komt bij dat er over het algemeen maar weinig wordt teruggelezen in een actief topic, terwijl er toch veel zinnige info door de jaren heen hier is geplaatst, en vaak nog steeds van toepassing anno 2017.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkO schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:50:
Ik heb eigenlijk al sinds ik XBMC gebruik, een jaar of 5, een probleem met de synchronisatie van subtitles. Het is zo consistent dat ik er eigenlijk nooit een vraag over heb gesteld omdat ik dacht dat het niet te op is te lossen. Als de ondertiteling iets voor of achter loopt dan kun je dit aanpassen in kleine stapjes in het betreffende afspeelmenu. Dit werkt in principe wel, echter maar tijdelijk. 9 van de 10 keer loopt de ondertiteling weer verder uit of juist terug, zodat je eigenlijk om de paar minuten wel weer kan gaan finetunen. Dit heb ik dus al sinds XBMC en dus ook op alle versies van Kodi tot nu toe.

Ik gebruik verschillende bronnen voor de ondertiteling, Subscene, Podnapisi, Subtitles.com, ondertitels.com en allemaal hetzelfde probleem.

Is dit herkenbaar en is er een oplossing voor? Dit is namelijk mijn grootste ergernis aan Kodi, al jaren dus! :(
Verkeerde sub bij verkeerde versie aflevering. Dat is toch makkelijk te fixen?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:52:
[...]

Verkeerde sub bij verkeerde versie aflevering. Dat is toch makkelijk te fixen?
Ja dat snap ik, maar als een ondertiteling 2 seconden achterloopt op het beeld en je corrigeert dat, dan ga je er toch vanuit dat het synchroon blijft lopen? Het is toch niet zo dat een andere bron sneller of langzamer loopt. :)

Ik snap dat bij de ene bron de ondertiteling later moet beginnen als er nog iets van een intro of een flashback van de vorige aflevering bij zit, maar na het aanpassen van de subs moet deze mijns inziens gewoon gelijk blijven lopen.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
JunkO schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:50:

Ik herken het probleem helaas ook.
Zowel op een Raspberry 2 met Openelec/LibreElec op Kodi 15 en 16, als nu op een Sony Android TV met Kodi 16.
Of het in 17 ook zo is, merk ik later deze week als Android 6 voor de tv beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
hardware-lover schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:52:
[...]

Zonder specificaties van je gebruikte hardware wordt het eigenlijk koffiedik kijken. Het is niet toevallig zo dat je media-bron in een of andere slaapstand valt en even wakker gemaakt moet worden van buitenaf?
Aan de mediabron is niets veranderd, en via Kodi 16 werkte het altijd prima. Het probleem speelt pas sinds de upgrade naar Kodi 17.

Ik zal vanavond wel even wat specs opsnorren, die heb ik zo niet bij de hand.
Voordat ik ga kijken zal ik ook zorgen dat debug logging aanstaat (via deze instructies http://kodi.wiki/view/Log_file/Advanced)

Zijn er nog specifieke dingen aan specificaties die van belang zijn?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JunkO schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:59:
[...]

Ja dat snap ik, maar als een ondertiteling 2 seconden achterloopt op het beeld en je corrigeert dat, dan ga je er toch vanuit dat het synchroon blijft lopen? Het is toch niet zo dat een andere bron sneller of langzamer loopt. :)

Ik snap dat bij de ene bron de ondertiteling later moet beginnen als er nog iets van een intro of een flashback van de vorige aflevering bij zit, maar na het aanpassen van de subs moet deze mijns inziens gewoon gelijk blijven lopen.
Niet als de sub bedoelt is voor een aflevering waar bijvoorbeeld de reclame uit is geknipt. Je hebt series die op tv uitgezonden zijn en webdl's. Sommige hebben kleine onderbrekingen ertussen zitten die door releasegroepen eruit worden gehaald. Dat betekent dus wel dat de subs ook aangepast moeten worden.

Mijn ervaring is dat hdtv en webdl nooit samen gaan. Webdl 720p en 1080p bijvoorbeeld weer wel.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2017 17:04 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.