Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmitzenbergh
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-05 14:25
@alesandro_46 In de logs binnen Kodi eigenlijk alleen dat er een dependency mist bij de Retrospect installatie (maar verder niet welke). Bij de NPO addon helemaal niks.

Ik kan de log file zelf checken, maar die moet ik eerst zoeken op Retropi. Snap niks van die locaties :P Retropi installeert Kodi op een andere plek dan normaal. Moet ik, zodra ik thuis ben, even zoeken.

EDIT:
@alesandro_46 Ik heb het opgelost. Kennelijk stond inputstream.adaptive niet aan in de Kodi components. Ik heb deze aangezet, maar helaas werkt Retrospect nog niet (Die verwacht een hogere versie die er kennelijk niet is.). Ik heb nu wat veranderd in de dependency van Retrospect zodat hij de huidige versie van inputstream.adaptive accepteert. Ga kijken of het stabiel loopt.

Extra: Dit was het stukje log dat mij naar het probleem stuurde van de versieverschillen
21:16:13.388 T:1910935552 DEBUG: CAddonInstaller: installing from zip '/media/usb0/net.rieter.xot-4.1.7beta11.zip'
21:16:13.405 T:1674507008 DEBUG: CAddonInstallJob[net.rieter.xot]: requires inputstream.adaptive version 2.0.19 which is not available
21:16:13.405 T:1674507008 ERROR: CAddonInstallJob[net.rieter.xot]: The dependency on inputstream.adaptive version 2.0.19 could not be satisfied.

[ Voor 54% gewijzigd door Schmitzenbergh op 19-09-2018 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 17:08
Meer mensen hier waarbij de NPO gemist plugin niet meer werkt?

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:12
tweakkuiken schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:23:
Meer mensen hier waarbij de NPO gemist plugin niet meer werkt?
Wij gebruiken Retrospect (NPO, RTL, SBS).
zie https://www.rieter.net/content/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
Helaas werkt die ook niet meer. Althans het NPO gedeelte. Meeste recente uitzendingen zijn van 21 november. Dat is bij beide plugins. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
tweakkuiken schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:46:
[...]

Helaas werkt die ook niet meer. Althans het NPO gedeelte. Meeste recente uitzendingen zijn van 21 november. Dat is bij beide plugins. :|
Heb je wel de laatste beta van de website? Die moet je handmatig updaten via zip.

• tweakkuiken
bartelsrobert schreef op maandag 10 december 2018 @ 04:01:
[...]

Heb je wel de laatste beta van de website? Die moet je handmatig updaten via zip.
Had ik niet, nu wel en hij doet het weer _/-\o_ thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Mijn uitzending gemist add-on update de uitzendingen niet meer. Hebben jullie daar ook last van?

Blind, en opgelost!

[ Voor 13% gewijzigd door BonJonBovi op 14-12-2018 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:34
BonJonBovi schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:49:
Mijn uitzending gemist add-on update de uitzendingen niet meer. Hebben jullie daar ook last van?
2 berichten omhoog lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

[b]Schmitzenbergh schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:32:
... Kennelijk stond inputstream.adaptive niet aan in de Kodi components. Ik heb deze aangezet, maar helaas werkt Retrospect nog niet (Die verwacht een hogere versie die er kennelijk niet is.). Ik heb nu wat veranderd in de dependency van Retrospect zodat hij de huidige versie van inputstream.adaptive accepteert.
...
Ik heb hetzelfde probleem :'( Dit is wellicht de gouden tip, maar.. Hoe kan je die dependency aanpassen? Heb wel gevonden hoe je het aanpast voor een geïnstalleerde addon, maar hij wil m niet installeren wegens unmet dependencies..

EDIT:
Somehow heeft Retrospect nu wel de benodigde dependency weten te installeren :?
Niet meer nodig dus om aan te passen.

[ Voor 8% gewijzigd door JanPedaal op 17-12-2018 21:26 ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:09

GeeBee

Oddball

Ik krijg een serie niet in Kodi: La Mante uit 2017.
De map op de server heet Mante, La (2017) of The Mantis (2017) heb ik ook al geprobeerd.
In de map staat ook al een tvshow.nfo met daarin <id>322885</id>, het id nummer van tvdb die als scraper wordt gebruikt.

Tips zijn welkom.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 22:25

TRaSH

koffie ?

@GeeBee
probeer eens "The Mantis" dus zonder jaar.
want hij staat ook zonder jaar op thetvdb.
als je zoekt op The Mantis (2017) vind hij een hele lijst.

laat eens je complte .nfo zien

[ Voor 13% gewijzigd door TRaSH op 12-01-2019 20:48 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

code:
1
<id>322885</id>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 22:25

TRaSH

koffie ?

@GeeBee
werkte het als je de folder renamde naarThe Mantis zonder jaar zoals hij dus ook op thetvdb staat ?
want dat is vaak het probleem.
Films en series is het gewoon belangrijk dat je de juiste info gebruikt.
Niet bij series jaar tallen erbij doen als het ook niet op thetvdb staat zonder jaar tallen,
als je een handmatige zoek doet met jaartallen vind hij van alles beahalve wat je zoekt.
Jaartallen bij films het beste resultaat behaal je als je de namen direct copy/paste van imdb.
en zeker niet van moviemeter.nl met hun dubbele jaren en regelmatig een jaar er naast.

ook is je nfo file niet goed.
aangezien er meer in moet dan alleen die ID tag

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Een hele stomme vraag, maar ik probeer voor een vriend de WiFi aan te melden op een nieuwe raspberry pi 3b+ met Libre elec, maar ik krijg steeds de melding : Network error
Operation Aborted.
Thuis heb ik zelf een 2B en een 3b die beiden prima werken, wat kan ik nu nog proberen?
Testen met een mobiele hotspot lukt ook niet.

Aanvulling; bedraad werkt het wel

[ Voor 5% gewijzigd door Janet_ op 03-02-2019 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 20:47
Ik wil morgen Kodi eens gaan proberen op raspberry pi. Beginners vraagje: zijn er hier mensen die Netflixen, of Ziggo televisie kijken via Kodi? Zo ja, hoe doen jullie dat? Bvd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:04
Janet_ schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:46:
Een hele stomme vraag, maar ik probeer voor een vriend de WiFi aan te melden op een nieuwe raspberry pi 3b+ met Libre elec, maar ik krijg steeds de melding : Network error
Operation Aborted.
Thuis heb ik zelf een 2B en een 3b die beiden prima werken, wat kan ik nu nog proberen?
Testen met een mobiele hotspot lukt ook niet.

Aanvulling; bedraad werkt het wel
Vooraf even een paar vragen :)
Welke versie van LibreElec gebruik je?
En verbind je met een 2.4GHz netwerk of een 5GHz netwerk? (de 3b+ kan met beiden overweg)

Kan aan een hoop liggen, maar probeer eerst de regio instellingen van de router te vergelijken met die van LibreElec. Ik kan mij herinneren dat dit in sommige gevallen roet in het eten kan gooien.
B.A.L. schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:53:
Ik wil morgen Kodi eens gaan proberen op raspberry pi. Beginners vraagje: zijn er hier mensen die Netflixen, of Ziggo televisie kijken via Kodi? Zo ja, hoe doen jullie dat? Bvd!
1 tip, begin simpel. Neem een pakket zoals LibreElec die het meeste installiewerk voor je verricht. Probeer wat addons te installeren indien je nog niet bekend bent met addons en repo's. Ben je daarna thuis in de werking hiervan kun je kijken naar o.a. de Netflix addon voor Kodi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 20:47
Tof, thanks voor de tips bock, ik ga eerst wel even uitproberen idd! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

B.A.L. schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:42:
Tof, thanks voor de tips bock, ik ga eerst wel even uitproberen idd! 😊
Let op dat de Netflix addon pas werkt vanaf Kodi 18. Veel builds zitten nog op 17.6 volgens mij, of zijn op een beta gebaseerd. Kodi 18 is pas net officieel gereleased (29 januari)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
@JanPedaal LibreELEC heeft net een paar dagen geleden 9.0/Leia gereleased, mèt Kodi 18 en in principe dus ook Netflix-ondersteuning. Ik heb nog geen ervaring ermee overigens aangezien ik mijn Pi nog niet in de buurt heb gehad sinds de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:42
Bacchus schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:01:
@JanPedaal LibreELEC heeft net een paar dagen geleden 9.0/Leia gereleased, mèt Kodi 18 en in principe dus ook Netflix-ondersteuning. Ik heb nog geen ervaring ermee overigens aangezien ik mijn Pi nog niet in de buurt heb gehad sinds de release.
Ik netflix al een tijdje zonder problemen op de 8.95.2, .3 en nu op de 9.0 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 12:36

DaRoot

Some say...

Gisteren mijn pi 3b en 3b+ die xbian draaien, ge-update naar kodi 18.
2 issues:
- zodra er een screensaver ingesteld staat, krijg ik de volgende meldingen in de logboeken:
code:
1
2
3
cecactivatesource called without parameter, assuming unforced
gui smart redraw is disabled now
es: client from 127.0.0.1 timed out

En worden de TV's erachter weer ingeschakeld, ook als ik alle relevante CEC instellingen uit zet.
Voor de zekerheid een frisse xbian install gedaan op 1, zonder addons, dan treedt het probleem ook op.

- idle cpu usage lijkt stuk hoger: de CPU's op beide boards zijn standaard een stuk warmer dan voor de update.

Mensen hier met dezelfde ervaringen?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Blegh, SD kaart kapot. En de vervanging die ik heb liggen is niet capabel voor kodi.
SD kaartjes kosten weinig, zeker de 16/32gb, maar is er nog een type aan te raden?

Of kan ik gewoon een aardige Sandisk/Samsung class 10 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Jelte schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:18:
Blegh, SD kaart kapot. En de vervanging die ik heb liggen is niet capabel voor kodi.
SD kaartjes kosten weinig, zeker de 16/32gb, maar is er nog een type aan te raden?

Oude MicroSD erin als boot, en een usb-stick als storage?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@albino71 zou kunnen. Maar ik heb geen recente USB stick liggen. Daarnaast heb ik er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05

Videopac

Rommelt wat aan.

Nu de NPO gemist app op mijn LG televisie gesloopt is door NPO heb ik CoreELEC geïnstalleerd op een Odroid C2. Aangezien ik nieuw ben met Kodi is het even wennen. Weet iemand welke add-on ik moet hebben voor “uitzending gemist”?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartelsrobert
Videopac schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:48:
Nu de NPO gemist app op mijn LG televisie gesloopt is door NPO heb ik CoreELEC geïnstalleerd op een Odroid C2. Aangezien ik nieuw ben met Kodi is het even wennen. Weet iemand welke add-on ik moet hebben voor “uitzending gemist”?
Er is een NPO add-on beschikbaar in de standaard repository geloof ik. Geen idee of die goed werkt.
Ik gebruik retrospect met alle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Jelte schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:18:

Wat is het probleem dat je hebt met die vervanger? Want behalve beschikbare ruimte ben ik eigenlijk nog niet tegen beperkingen aan gelopen met µSD's (behalve k*-kwaliteit, waardoor de kaartjes in no-time leesfouten begonnen geven).

Welke je het beste kan pakken ligt ook een beetje aan hoe je het hebt ingericht. Staat de database op je SD (standaard instelling), dan kan je beter een kaartje pakken dat geschikt is voor vaak herschrijven. Ik kan zo niet meer terug vinden welke dat waren, maar ik meen dat Sandisk die bijv. in het programma heeft. Trade-off is dat ze iets trager zijn, maar in de praktijk is een SD doorgaans toch al sneller dan wat een Pi aan kan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

deepbass909 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:47:
[...]

Wat is het probleem dat je hebt met die vervanger? Want behalve beschikbare ruimte ben ik eigenlijk nog niet tegen beperkingen aan gelopen met µSD's (behalve k*-kwaliteit, waardoor de kaartjes in no-time leesfouten begonnen geven).

Welke je het beste kan pakken ligt ook een beetje aan hoe je het hebt ingericht. Staat de database op je SD (standaard instelling), dan kan je beter een kaartje pakken dat geschikt is voor vaak herschrijven. Ik kan zo niet meer terug vinden welke dat waren, maar ik meen dat Sandisk die bijv. in het programma heeft. Trade-off is dat ze iets trager zijn, maar in de praktijk is een SD doorgaans toch al sneller dan wat een Pi aan kan.
Tip voor mensen die nog een SBC aan willen schaffen: koop een SBC met eMMC geheugenmogelijkheid, zoals bijvoorbeeld de Odroid C2. Ja, die is duurder, maar ook sneller, koeler en je bent van het corrupte kaartjes probleem af.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:37
@Videopac Kun je op die oDroid C2 ook dezelfde installaties doen als op de Pi zelf?
Vraag het omdat ik nu een Pi 3B+ (één na laatste model) als mini server voor in de auto heb en vraag me af of dat sneller kan zonder dat het meer of veel meer gaat verbruiken zoals het laatste model pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Arunia schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:40:
@Videopac Kun je op die oDroid C2 ook dezelfde installaties doen als op de Pi zelf?
Vraag het omdat ik nu een Pi 3B+ (één na laatste model) als mini server voor in de auto heb en vraag me af of dat sneller kan zonder dat het meer of veel meer gaat verbruiken zoals het laatste model pi.
Ik ken de vergelijking qua verbruik niet, maar meen gelezen te hebben dat de C2 zuiniger is dan de RPi 3(B)(+). Ik weet niet wat je er op hebt draaien, niet alles is even makkelijk te krijgen, de standaard dingen wel. NB: Odroid C2 heeft een 64-bits CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:37
@Videopac Een combinatie van spullen. Maar hoofdzakelijk Plex Media Server (dus niet de client). Daarnaast ingericht met een USB 3 (WD Pidrive 1TB) HDD en de Wifi als Access Point zodat je in kunt loggen met iPad e.d.
Grote kans door aanschaf van een nieuwe iPad dat het wellicht wel gaat werken, maar goed. Dat is nog uitzoek werk.
Vroeg het me eigenlijk gewoon af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
deepbass909 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:47:
[...]

DB draait op mijn nas dus dat is het probleem niet.
Wel twee keer achter elkaar dat Kodi in safe mode start en er niet uit komt. Herinstal op zelfde sd kaart werkt niet.
Voorlopig draait kodi nu goed op mijn android tv dus dat is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 14:21
Dit komt perfect uit, zit namelijk net te kijken naar een 4k mediastreamer en wilde eigenlijk niet weg bij raspberry... :)

N00bvrag: Doet de RP4 dan ook HDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
@ErikCornelissen HDR komt eraan, quote van LibreElec hierover:
"The 4B hardware is HDR capable, but software support has a dependency on the new Linux kernel frameworks merged by Intel developers (with help from Team LibreELEC/Kodi) in Linux 5.2 and a kernel bump will be needed to use them. Once the initial excitement and activity from the 4B launch calms down, serious work on HDR and transitioning Raspberry Pi over to the new GBM/V4L2 video pipeline can start."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nice, kijk erg uit naar 4K HEVC!
Jammer van de mini-HDMI plug :<

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rembock
Die dubbele hdmi aansluiting zal goed van pas komen voor de ambilight klonen, geen geklooi keer met hdmi splitters. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 28-05 21:24
Nou ik heb twee 4GB modellen in pre-order staan.
Kan er weinig over vinden maar zou deze ook DTS-HD passtrough ondersteunen? Ik ga er niet van uit overingens maar zou leuk zijn.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:49
B.O.C.K schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:06:
Die dubbele hdmi aansluiting zal goed van pas komen voor de ambilight klonen, geen geklooi keer met hdmi splitters. :)
Voor DIY ambilight heb je dan toch een HDMI IN nodig? De Pi4 heeft toch alleen 2x HDMI uit?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@alesandro_46 er zijn meerdere DIY ambilight oplossingen. De ene kan direct vanuit een Pi aangestuurd worden, de andere is een er 1 i.c.m. een Arduino waar een HDMI naar USB grabber (dit is de hdmi in) op aangesloten is. Laatstgenoemde wordt vaak gebruikt omdat deze oplossing goed werkt met een bepaald type ledstrip (APA102) en deze als het goed is momenteel de snelste verversingssnelheid heeft. Die hoge verversingssnelheid wil je namelijk omdat bij weinig licht de strip anders een stoboscopisch effect kan genereren.
De 4k HDMI splitters zijn voor zover ik weet best prijzig en hebben volgens mij geen cec ondersteuning. Met deze 4e generatie is dit probleem opgelost. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
@B.O.C.K, vanwege teveel offtopic heb ik gereageerd in het DIY ambilight topic: alesandro_46 in "DIY Ambilight howto?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@alesandro_46 mee eens :)

Ben overigens wel benieuwd hoe de Pi 4 presteert t.o.v. een Nvidia shield.

[ Voor 22% gewijzigd door Rembock op 26-06-2019 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skaffapiraat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-04 20:19
Ik zit te onderzoeken om een nieuwe media speler aan te schaffen, ik had altijd een RPi 1B en deze is aan vervanging toe (traag ding haha). Nu zit ik te kijken naar de Vero 4K+ en had deze bijna willen bestellen toen opeens de RPi 4B werd aangekondigd. Toch lees ik veel problemen met het streamen van 4K content wat mij minder goed in de oren klinkt. Het gaat hierbij om bepaalde codecs die niet gesupport worden. Als het goed is zou hier binnenkort een update voor komen, maar ik heb geen diee waar ik deze informatie kan vinden.

Mijn vraag: Is de Raspbery Pi 4B al gereed voor het streamen van 4K content zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 19:56
Mijn vraag: Is de Raspbery Pi 4B al gereed voor het streamen van 4K content zonder problemen?
Naar mijn weten werkt dit nog niet goed.

Wanneer de updates komen is ook de vraag. Zelf wacht ik af tot de Raspberry Pi 4 goed stabiel draait en alle kinderziektes eruit zijn. Het is niet een upgrade zoals bij de 1 -> Pi 2 -> Pi 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffapiraat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-04 20:19
Edit: Excuus, onnodige reactie.

[ Voor 72% gewijzigd door Skaffapiraat op 16-07-2019 12:04 . Reden: Edit: Excuus, onnodige reactie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
Afgelopen weekend de pi4 weer eens afgestoft en de laatste LibreELEC (Leia) 9.1.002 ALPHA erop gezet. Viel mij nog steeds tegen, geen soepele interface en veel spontane reboots.. HEVC draait natuurlijk wel nog steeds veel beter dan op de pi3b.
Iemand anders met betere ervaringen? Anders ga ik nog eens een ander sd kaartje proberen..

• Question Mark
  • Laatst online: 31-05 16:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je definitie van een niet soepele interface?

Ik draai dezelfde Alpha ook op een PI4, en vind alles erg soepel aanvoelen. In elk geval een stuk sneller dan mijn PI3.

Je hebt het over afgestoft, maar de PI4 is redelijk nieuw. Weet je zeker dat je een PI4 gebruikt en niet een ouder model? En welke skin gebruik je? Ook niet geheel onbelangrijk...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
@Question Mark
Jazeker mijn Pi4, na 3 weken onaangeroerd naast mijn TV ligt er bij ons wel weer stof op hoor.. Misschien door mijn 2 katten?

In ieder geval, met niet-soepele interface bedoel ik vertragingen bij wisselen van menu items, trager dan op mijn pi3b (pi2b ook trouwens)..

Als bij jou alles sneller werkt dan op de Pi3, dan moet ik dus wel even een andere SD gebruiken denk ik. Wat voor merk/type/grootte gebruik jij als ik vragen mag?

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 23:32
Bij mij werkte de LibreELEC-RPi4.arm-9.1.002 vrij aardig op de rpi 4B 1GB, af en toe wat foutmeldingen. Daarom overgestapt op de milhouse versie. Sindsdien echter streept het beeld horizontaal at random en is ook bij 720/1080p h264 content via het netwerk de CPU load soms vrij hoog (>30%). Vooralsnog maar terug naar rpi2 voor Kodi, even wachten op stabielere releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
Dat is inderdaad ook nog wel relevant, ik heb ook een 1Gb versie van de Pi4, @Question Mark Heb jij een 2 of 4 Gb versie wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb een 2 GB versie... 4 GB leek mij overkill en 1 GB leek mij net iets te krap.

Ik merk heel soms wel wat tearing in de GUI trouwens, dat schijnt vaker voor te komen en zal ongetwijfeld gefixed worden in een volgende release. Overall nog erg tevreden met de combi, en zeker vlotter dan mijn Pi3.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Kan ik een geinstalleerde sd kaart met OpenElec ook gewoon in een andere Pi stoppen (beide Pi3)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
yorroy schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:28:
Kan ik een geinstalleerde sd kaart met OpenElec ook gewoon in een andere Pi stoppen (beide Pi3)?
Ja hoor, past prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompoe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 19:17
Ik heb een Raspberry 3B+ met externe hhd draaien met Raspbian (stretch) en Kodi met mijn muziek collectie.
Maar kodi draait echt waardeloos nu ik mijn collectie aan het uitbreiden ben. Via een muis en de Kore app gaat het besturen lastig en zie je van die mooie muis strepen die je vroeger wel in windows zag. Via de Kore app muziek laten afspelen is overigens geen probleem.
Dit probleem deed zich niet voor toen ik ongeveer op 6000 nummers zat. Nu zit ik op 8500 en is het dus drama.
Iemand een suggestie waar ik het in moet zoeken?
Films worden trouwens ook niet afgespeeld terwijl VLC niet klaagt... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@Grompoe Hoe staat je memory split momenteel ingesteld? en gebruik je een zware skin in Kodi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grompoe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 19:17
@B.O.C.K geen idee alles staat standaard. Morgen zal ik daar eens naar kijken. Kodi gebruikt ook de standaard skin. Je link is in ieder geval gebookmarked!

Edit:
Dankjewel B.O.C.K.! Hij stond op 64 mb, nu naar 256 gezet en alles werkt perfect.

[ Voor 22% gewijzigd door Grompoe op 06-09-2019 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-05 01:12
De vraag is al eerder gesteld:

Is de Pi4 inmiddels stabiel genoeg voor 4K content (50/60Hz)? Zit te kijken naar een oplossing om de Pi4 te gebruiken als mediaspeler ipv een nuc of x86 board.

Weten mensen hier toevallig ook nog een oplossing om 5.1 geluid te verkrijgen op een Pi via analoge output (RCA/3.5JACK oid)? Hoeft niet versterkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
renedis schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:03:
Weten mensen hier toevallig ook nog een oplossing om 5.1 geluid te verkrijgen op een Pi via analoge output (RCA/3.5JACK oid)? Hoeft niet versterkt te zijn.
Naar mijn weten alleen stereo, meer info hier
Een 5.1 DAC-HAT zal ook niet makkelijk te vinden zijn, degene die er wel zijn lopen voornamelijk via de hdmi aansluiting.
Misschien kan je h.e.e.a. toelichten. Sluit je de pi straks op een reciever aan? Of gaat alles rechtstreeks naar je speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Als je zeker wilt zijn dat alles lekker snel is en 4K HDR kan hebben zou ik even wachten op de nieuwe Nvidia shield.

Zelfs na 4 jaar word de eerste shield regelmatig voorzien van updates dus je zal denk ik ook met deze nieuwe weer jaren lang plezier hebben.

Zelf wacht ik ook op de nieuwe shield namelijk.
Skaffapiraat schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:45:
Ik zit te onderzoeken om een nieuwe media speler aan te schaffen, ik had altijd een RPi 1B en deze is aan vervanging toe (traag ding haha). Nu zit ik te kijken naar de Vero 4K+ en had deze bijna willen bestellen toen opeens de RPi 4B werd aangekondigd. Toch lees ik veel problemen met het streamen van 4K content wat mij minder goed in de oren klinkt. Het gaat hierbij om bepaalde codecs die niet gesupport worden. Als het goed is zou hier binnenkort een update voor komen, maar ik heb geen diee waar ik deze informatie kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

jackzonztyl schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:44:
Als je zeker wilt zijn dat alles lekker snel is en 4K HDR kan hebben zou ik even wachten op de nieuwe Nvidia shield.

Zelfs na 4 jaar word de eerste shield regelmatig voorzien van updates dus je zal denk ik ook met deze nieuwe weer jaren lang plezier hebben.

Zelf wacht ik ook op de nieuwe shield namelijk.

[...]
Of koop een Odroid N2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-05 01:12
B.O.C.K schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:36:
[...]

Naar mijn weten alleen stereo, meer info hier
Een 5.1 DAC-HAT zal ook niet makkelijk te vinden zijn, degene die er wel zijn lopen voornamelijk via de hdmi aansluiting.
Misschien kan je h.e.e.a. toelichten. Sluit je de pi straks op een reciever aan? Of gaat alles rechtstreeks naar je speakers?
Doel is:
  • 3x 24V stereo versterker aansturen voor front left/right | rear left/right | center/sub (LFE indien mogelijk).
  • Kodi mediaspeler
  • CoreElec/LibreElec of wat voor distributie dan ook, dat maakt me niet uit
  • SBC, liefst geen x86 ivm stroomverbruik en pcb grootte.
  • 4K ready
  • HDMI CEC
  • HDR is nice-to-have
SBC moet 5.1 analoog hebben ivm het aansluiten op de 3 versterkers op 24V. Ik weet dat de Pi of dergelijke niet op 24V werkt, hier kan ik mooi een step-down-converter voor gebruiken. Dit allen komt in één kast te zitten als HTPC. Kodi is vereist omdat ik TV kijk via TVHeadend en het als een prettige interface wordt gezien door de WAF.

Nu heb ik dit gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://yabb.jriver.com/interact/index.php?PHPSESSID=4un20moat22qpij2t1i2k9eno3&action=dlattach;topic=115052.0;attach=27325;image

Deze is gemaakt voor de Pi maar zo te zien via de HDMI aansluiting, op zich geen probleem voor mij. Hier een paar oordelen besproken. Alleen jammer dat ik niets in NL kan vinden en het een behoorlijke gok is wat betreft LPCM. Ook weet ik niet of HDMI-CEC dan nog steeds werkt.

Edit:
Zou met een RPI/N2 via de GPIO pins misschien analoge output mogelijk zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door renedis op 04-10-2019 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05 21:48

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik kwam er zojuist achter dat een DTS-HD MA audio track als DTS (core) wordt doorgestuurd wanneer passthrough aanstaat en de receiver DTS ondersteunt, vanwege een limitatie van de Raspberry Pi.

Nu ondersteunt mijn receiver zowel DTS-HD MA als MultiChannel LPCM en ik heb begrepen dat ik voor deze situatie beter passthrough uit kan zetten.

Immers is DTS-HD MA een lossless codec waardoor het niet uitmaakt of de decoding nu plaatsvindt in mijn receiver of door de Raspberry Pi, het resultaat is altijd een bit-perfect audio stream.

Nu vroeg ik mij af of if in algemene zin passthrough net zo goed uit kan zetten? Zit er een verschil tussen het decoden van DTS tussen een receiver en een Raspberry Pi? (behalve het oplichten van het DTS-logo op mijn receiver) ;)

Theoretisch lijkt mij van niet. Of je nu een lossless of een lossy formaat decode, de output PCM moet identiek zijn. Het is pas de DAC in de receiver die in een latere stap het verschil maakt.

Klopt mij redenatie hierin?

Update: Dit gaat niet om Dolby Atmos, daarvan weet ik dat het wel uitmaakt. In mijn situatie is het een 5.1 setup

[ Voor 6% gewijzigd door M-ThijZ op 08-10-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
M-ThijZ schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:01:
Nu vroeg ik mij af of if in algemene zin passthrough net zo goed uit kan zetten? Zit er een verschil tussen het decoden van DTS tussen een receiver en een Raspberry Pi? (behalve het oplichten van het DTS-logo op mijn receiver) ;)
Ik kan me voorstellen dat iets in je keten de bandbreedte niet heeft die 5.1 PCM vereist. Ik kan me met name SPDIF herinneren dat dat niet slikt. (Mijn steentijd-receiver bv. heeft nog geen HDMI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Bacchus schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:44:
[...]

Ik kan me voorstellen dat iets in je keten de bandbreedte niet heeft die 5.1 PCM vereist. Ik kan me met name SPDIF herinneren dat dat niet slikt. (Mijn steentijd-receiver bv. heeft nog geen HDMI)
Oké, maar ik heb het over een receiver die DTS-HD MA audio ondersteunt en dus ook HDMI heeft. :)
While Raspberry Pi/Pi2 supports pass-through/bit-streaming Dolby Digital (DD) and DTS just fine, when it comes to Dolby TrueHD and DTS-HD MA it can support loseless software decoding and outputting it as LPCM/PCM as long as the sample rate is 48kHz or lower. This solution offers just as bit-perfect decoding as pass-through/bit-streaming, meaning you still get loseless end-to-end.
Als dit dus zonder verlies werkt, dan moet DTS toch ook perfect werken? Wat is dan nog het voordeel van passthrough?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 31-05 12:39

Arjan A

Cenosillicafoob

M-ThijZ schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:24:
[...]

Als dit dus zonder verlies werkt, dan moet DTS toch ook perfect werken? Wat is dan nog het voordeel van passthrough?
Voordeel van passthrough vind ik dat je het decoderen over kan laten aan het device dat ervoor gemaakt is: de receiver. Bovendien scheelt het weer wat processorkracht op de Pi.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Arjan A schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:10:
[...]

Voordeel van passthrough vind ik dat je het decoderen over kan laten aan het device dat ervoor gemaakt is: de receiver. Bovendien scheelt het weer wat processorkracht op de Pi.
Ik geloof niet dat het echt significant effect heeft op je CPU, misschien een keer 15% van één core op een rPi 3? Ik zal eens een keer testen.

Maar ik ben wel benieuwd naar je onderbouwing hiervoor: "het decoderen over kan laten aan het device dat ervoor gemaakt is: de receiver."

Het decoden van een compressed audiostream is toch niets anders dan het uitpakken van een .zip bestand? Hoe kan het nu uitmaken welk apparaat dit doet en hoe kan een device daar in meer of mindere mate voor gemaakt zijn, is de uitkomst niet bit-exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 31-05 12:39

Arjan A

Cenosillicafoob

M-ThijZ schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:03:
[...]

Ik geloof niet dat het echt significant effect heeft op je CPU, misschien een keer 15% van één core op een rPi 3? Ik zal eens een keer testen.

Maar ik ben wel benieuwd naar je onderbouwing hiervoor: "het decoderen over kan laten aan het device dat ervoor gemaakt is: de receiver."

Het decoden van een compressed audiostream is toch niets anders dan het uitpakken van een .zip bestand? Hoe kan het nu uitmaken welk apparaat dit doet en hoe kan een device daar in meer of mindere mate voor gemaakt zijn, is de uitkomst niet bit-exact?
Het is denk ik een gewoonte geworden bij mij, nog voortkomend uit de tijd dat mijn receiver een Dolby DAC had, en de player dat softwarematig moest doen (dan heb ik het over meer dan 10 jaar geleden).
Wat jij zegt klopt: de uitkomst zal exact hetzelfde zijn. Overigens zat ik even te googlen of er nog voors of tegens waren, maar online is er ook niet echt consensus over te vinden...

Mijn onderbouwing is dus eigenlijk gewoon achterhaald door de tijd ;).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Arjan A schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:24:
[...]

Het is denk ik een gewoonte geworden bij mij, nog voortkomend uit de tijd dat mijn receiver een Dolby DAC had, en de player dat softwarematig moest doen (dan heb ik het over meer dan 10 jaar geleden).
Wat jij zegt klopt: de uitkomst zal exact hetzelfde zijn. Overigens zat ik even te googlen of er nog voors of tegens waren, maar online is er ook niet echt consensus over te vinden...

Mijn onderbouwing is dus eigenlijk gewoon achterhaald door de tijd ;).
Haha, ja ik moet ook eerlijk toegeven dat het makkelijker is allerlei technische specificaties uit te zoeken dan gewoon op mijn eigen gehoor af te gaan wat beter klinkt.

Nu weet ik in ieder geval dat voor betere geluidskwaliteit, geen upgrade nodig is naar een Vero 4K+ of in de toekomst de Raspberry Pi 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
M-ThijZ schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:03:
[...]

Voor zover je decoder correct is, is de bitstream perfect. Het deel dat je zeker wel aan je receiver ipv RPi wil overlaten, is DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 31-05 13:58

seninha

god's right foot

Ik heb sinds een paar dagen een Rasberry PI 2 welke voornamelijk gebruikt wordt voor Pi-Hole. PI draait verder op Rasbian Buster met Desktop.

Nu staat deze PI in de slaapkamer van mijn zoon, daarom heb ik er nu Kodi 18 op gezet.
Voornamelijk zodat hij Netflix kan kijken.

Na het installeren van Netflix ha dik eerst problemen om deze uberhaupt op te starten. Dit heb ik opgelost door het installeren van de cryptodome module.

Nu is het zo dat Netflix wel opstart en ik kan kiezen uit alle bekende gebruikers.
Probleem is dat als ik er een er van kies, ik alleen volgende te zien krijg:

-ZOEKEN
-EXPORTED

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ozvxttwi43j.jpg

Verder niets...

Heb de add on al meerdere keren geïnstalleerd en steeds zelfde resultaat.
Wat ik ook vaag vind is dat als ik naar de AddOn instelling ga, ik bij Account instelling geen : input addon instellingen ...kan openen.
Deze is grijs.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/39k2nli9a.jpg

Netflix add on heb ik via deze zip file geinstalleerd:

plugin.video.netflix-master.zip welke ik via deze how to heb gevonden:

https://www.comparitech.com/kodi/watch-netflix-on-kodi-18/

Heb trouwens deze zelfde link ook gebruikt om Netflix addon op een Rasberry pi 3 welke draait op Libreelec , en daar werkt alles perfect.

Vraag me af of iemand een idee heeft waarom ik niet meer te zien krijg dat ZOEKEN en EXPORTED

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
@seninha Heb je niet de oude Netflix op die manier? Volgens mij wordt die niet meer onderhouden en gaat dat project verder op https://github.com/CastagnaIT/plugin.video.netflix/
(Niet dat dat per se je probleem is overigens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Bacchus schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:36:
@seninha Heb je niet de oude Netflix op die manier? Volgens mij wordt die niet meer onderhouden en gaat dat project verder op https://github.com/CastagnaIT/plugin.video.netflix/
(Niet dat dat per se je probleem is overigens.)
Geen idee. Zoals ik al zei , werkt zelfde link op mijn Raspberry Pi 3 wel zonder enig probleem.

maar zal deze ook dan even proberen.

Even vraagje wat GitHub bereft: moet ik gewoon op Clone or Download klikken en dan zip file binnen halen?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
@seninha Als je wat naar beneden scrollt op die pagina, kom je de inhoud van de Readme.md tegen, die helpt je op weg. Je hoeft maar een klein zipje met de repository over te zetten en dan gaat de rest over de draad.
Ik heb CastagnaIT/Netflix gisteren succesvol op mijn LibreElec geïnstalleerd. Je hebt wel (tijdelijk) meer dan drie gig nodig op (volgens mij) /storage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

@Bacchus Is gelukt. Uiteindelijk Libreelec er op gezet, en zip file van jou link gebruikt. En nu werkt Netflix gewoon zoals het hoort.
Thanks

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-05 13:07

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Gisteren alle 2 mijn kodi's geupdate naar Libreelec 9.1.502. Nu krijg ik bij alletwee de raspberry pi 3's als ik met mijn router via wifi wil verbinden Input/Output error. Het enige wat ik echt kan vinden is dat het aan de power kan liggen. Maar vantevoren werkte het wel. Iemand een idee, of ervaring hiermee?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Iemand al ervaring met X265 icm RPI4/4GB en Kodi+POE Hat/x265?

Ik wil mijn RPI3's gaan vervangen voor RPI4's om zo x265 af te kunnen spelen want dat zou nu hardwarematig kunnen.

Situatie :

Alles bedraad (Gbit switches met POE+/802.3at - 25Watt) en wil dus eigenlijk ook over naar een POE Hat.
Het nadeel is dat de POE hats de 'koeling' in de weg zitten. misschien op te lossen door hem er hoger op te zetten?
Ik wil b.v. Afbeeldingslocatie: https://cdn-reichelt.de/bilder/web/artikel_ws/A300/RPI_CASE_ALU07_001.jpg gebruiken.

Helaas kan ik weinig ervaringen vinden icm POE Hat, leuk dat het werkt maar ik heb juist speciaal de 5.25Volt/3A adapters gekocht om 'power problemen' te voorkomen die ik met de RPI2-B+ had.

Ook : YouTube: EEVblog #1122 - Raspberry Pi 3 PoE Hat FAIL Investigation gaf niet veel goeds.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:29
@prutser001

Misschien is dit een optie:
https://www.google.com/se...h..0.0.0....0.XEKZg6Oc_L0

Ik heb geen ervaringen icm de rpi4. Werkt wel probleemloos met een 2 en een 3B+.

• De Hulk
@RudolfR Bedankt voor de tip, heb ik nooit aan gedacht!
Ik ga het proberen met een 802.3af splitter achter mijn unify switch. Scheelt weer een stopcontact en draadje als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-05 13:16
Zijn er hier leden die al 4k streamen met kodi op een rb pi4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Capirex65 schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:20:
Werkt prima :) Enige nadeel is dat er nog geen HDR support is, tenminste niet in LibreElec.

Mocht je dan iets willen afspelen wat met HDR encoded is, dan kloppen de kleuren niet meer. Ik las deze week ergens op het libreelec forum dat de implemtatie hiervan vrij lastig is (gebonden aan de versie Linux kernel), en dus nog wel even op zich laat wachten.

Tot die tijd maak ik nog wel even gebruik van de Kodi installatie op mijn TV. Nadeel is weer dat die geen refresh rate wijziging ondersteund, dus moet mijn TV dat weer gaan oplossen. Zo is er altijd wel weer wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-05 16:09

Stimulate14

⭐⭐⭐

Capirex65 schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:20:
Hier niet, heb wel een 4K tv incl RSP4 maar nog niet de content echt om het actief te gebruiken. 1080p voldoet op dit moment nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Heeft iemand een tip voor de naamgeving van iso's van tv series?
In de browser van kodi staan ze wel en kan ik ze ook afspelen, maar bij het updaten komen ze niet in de lijst met afleveringen te staan.

Op forums van kodi en in de wiki staat veel over de naamgeving van losse afleveringen/ bestanden, maar over iso's van series kan ik niets vinden.

De iso's bestaan uit een VIDEO_TS map met daarin de verdere dvd-bestanden.

Namen al geprobeerd:
S01D04.iso
S01E11-12-13.iso

[ Voor 8% gewijzigd door GeeBee op 27-06-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:14
Ik ben even zoekende naar de beste/mooiste oplossing voor mijn situatie.

Mijn situatie is al volgt, ik heb een Yamaha reciever (Yamaha Aventage RX-A1050). Deze kan netjes Atmos, DTS-HD etc verwerken maar geen HDR of Dolby Vision. Mijn TV (Sony KD-75XH9096) kan wel Dolby Vision, HDR10, Hybrid Log Gamma etc. Nu wil ik hier gebruik van maken zonder mijn Receiver te vervangen.

Het idee:

Raspberry Pi 4 Model B (2GB ram) voorzien van een Kodi installatie, 1 HDMI kabel naar de TV en de andere HDMI kabel naar de receiver.

Audio output aanpassen zodat deze HDMI audio passtrough doet naar de receiver en beeld doorsturen naar HDMI 1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohOAwgFv__qABr3LIUnyT7qrWy4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lfSCPuDY82yEx2QRN29qxzZj.png?f=user_large

De vragen:

Gaat dit werken?
Zo ja, welk OS kan ik het beste gebruiken hiervoor? Rasbian + Kodi, LibreELEC, OSMC (Geen Pi4 support?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mr.DJ95
Je opzet is goed maar ik weet niet of men al zover is...
https://forum.libreelec.t...?postID=121644#post121644

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Thanks, even zitten doorlezen. In mijn ogen is dit dus wel een interessant "gat in de markt" op het gebied van AV. Zo hoef je niet elke 2 a 3 jaar je receiver te upgraden als er een nieuwe video standaard op de markt wordt gebracht. Ik heb voorlopig nog voldoende aan DTS-HD MA, True-HD en Atmos komende jaren.

Wat betreft mij "probleem" ik ga mijn geluk eens proberen met een Intel NUC met Windows 10. USB C > HDMI naar de receiver voor geluid en direct HDMI naar de TV voor beeld. Even kijken of ik dit werkend krijg i.c.m. Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@mr.DJ95 Je TV heeft volgens de specificaties ondersteuning voor HDMI Audio Return Channel (ARC).
Als je de goede HDMI-poort gebruikt op je TV naar je reciever, en je de Pi ook aansluit op je TV, zou dit in theorie moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
B.O.C.K schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:14:
@mr.DJ95 Je TV heeft volgens de specificaties ondersteuning voor HDMI Audio Return Channel (ARC).
Als je de goede HDMI-poort gebruikt op je TV naar je reciever, en je de Pi ook aansluit op je TV, zou dit in theorie moeten werken.
Thanks voor de suggestie, echter is ARC gelimiteerd tot Dolby Digital of DTS. DTS-HD en verwanten komt pas met E-ARC. E-ARC heeft mijn TV wel maar mijn Yamaha niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@mr.DJ95 volgens Yamaha ondersteund je receiver wel HDR (middels een later uitgebrachte firmware update)?

https://nl.yamaha.com/nl/...eatures.html#product-tabs

4K Ultra HD Full Support with 4K60p, HDCP2.2 and HDR* Video added in HDMI 2.0a spec

This AV receiver completely supports with the latest HDMI standards. Thanks to transmission of 4K video at 60 frames per second pass-through, you can fully enjoy the high definition video quality of 4K without degradation. It also adheres to the HDCP2.2 copyright protection standard for 4K video transmission.

It also supports HDR (High Dynamic Range) Video which provide enhanced picture quality by simultaneously enabling greater detail for both the dark and bright parts of an image.

Furthermore it supports wider color gamut of BT.2020 pass-thru.

*Firmware update is required to enable HDR, and Firmware update schedule is to be decided.

Heb je hier nog iets aan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
hardware-lover schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:50:
@mr.DJ95 volgens Yamaha ondersteund je receiver wel HDR (middels een later uitgebrachte firmware update)?

https://nl.yamaha.com/nl/...eatures.html#product-tabs

4K Ultra HD Full Support with 4K60p, HDCP2.2 and HDR* Video added in HDMI 2.0a spec

This AV receiver completely supports with the latest HDMI standards. Thanks to transmission of 4K video at 60 frames per second pass-through, you can fully enjoy the high definition video quality of 4K without degradation. It also adheres to the HDCP2.2 copyright protection standard for 4K video transmission.

It also supports HDR (High Dynamic Range) Video which provide enhanced picture quality by simultaneously enabling greater detail for both the dark and bright parts of an image.

Furthermore it supports wider color gamut of BT.2020 pass-thru.

*Firmware update is required to enable HDR, and Firmware update schedule is to be decided.

Heb je hier nog iets aan?
[YouTube: Yamaha Advanced HDMI Video Menu! : 4K 60hz HDR & Dolby Vision Improved!]
Jij held! Heb dit helemaal niet gevonden tijdens mij nachtelijke zoekacties! Super :) Nu nog Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze add-on is nog steeds dé manier op Netflix op de laatste LibreELEC op een RPi 3 aan de gang te krijgen?
https://github.com/CastagnaIT/plugin.video.netflix/

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
seninha schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:58:
@Bacchus Is gelukt. Uiteindelijk Libreelec er op gezet, en zip file van jou link gebruikt. En nu werkt Netflix gewoon zoals het hoort.
Thanks
Ik heb het ook draaien op bovengenoemde confguratie en add-on. Alleen ik kan maximaal 720p kijken. Bij 1080p gaat het beeld stotteren. Ik heb nog wel gpu_mem op 256 gezet helaas zonder resultaat.

Werkt 1080p bij jou wel? Of moet ik daarvoor een RPi 4 kopen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

kraades schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:21:
[...]

Ik heb het ook draaien op bovengenoemde confguratie en add-on. Alleen ik kan maximaal 720p kijken. Bij 1080p gaat het beeld stotteren. Ik heb nog wel gpu_mem op 256 gezet helaas zonder resultaat.

Hier draait het ook op 720. Raspberry hangt aan een oude Panasonic plasma bij mn zoon in de kamer

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
kraades schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:21:
[...]

Zelfs een pi 4 komt rekenkracht tekort omdat deze alleen via software kan decoden, om er zeker van te zijn 1080p te streamen is een apparaat uit deze lijst nodig die via hardware kan decoden. Hierdoor krijg je Widevine L1 ondersteuning m.b.v. Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Zodra je de Netflix add on installeert wordt er volgens mij Widevine er naast geinstalleerd

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
seninha schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:42:
Zodra je de Netflix add on installeert wordt er volgens mij Widevine er naast geinstalleerd
Klopt, alleen de hardware is niet certified op de RPi en dus val je terug op software decoding. Op bepaalde Android devices heb je wel L1 ondersteuning en kun je gebruik maken van de hardware. Widevine geeft het dan na DRM check door aan de hardware voor verdere verwerking.

Nou ja, dit is mijn noob interpretatie...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Aangezien ik geen fan ben van Android probeer ik de Shield te vermijden. Nu wil Ik graag mijn Pi 2B vervangen En dacht ik meteen aan de Pi 4. Echter, ik heb op veel forums gelezen dat de Pi 4 met Kodi nog wordt afgetroefd door de Vero 4K+ en de Odroid N2+. Het zou dan gaan om zaken als 3D, HD-Audio en dat soort zaken. Ik hoef alleen maar puur Kodi te hebben om vanaf mijn NAS te kunnen draaien.

De Pi 4 is een stuk goedkoper en ook aanzienlijk makkelijker te krijgen, dus dat is een stuk aantrekkelijker. Maar de hamvraag is, is de Pi 4 nog steeds de “mindere” van deze 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb zelf mn rp3 vervangen door een capabel andriod kastje met een amlogic chipset en dan Corelec er op gezet. Kwa hardware zijn dat soort kastjes geschikt voor 4k hdr ect maar andriod onder kodi is mijns inziens een slecht plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 14:20
Sponz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:53:
Ik heb zelf mn rp3 vervangen door een capabel andriod kastje met een amlogic chipset en dan Corelec er op gezet. Kwa hardware zijn dat soort kastjes geschikt voor 4k hdr ect maar andriod onder kodi is mijns inziens een slecht plan.
Welk kastje heb je gekozen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

De beelink gt king, is lekker vlot en heeft 4k, hdr en x265. Er is veel keus met dat soort kastjes.
De rp3 draait nu volumio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Sponz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:54:
De beelink gt king, is lekker vlot en heeft 4k, hdr en x265. Er is veel keus met dat soort kastjes.
De rp3 draait nu volumio.
Daar lijken ook veel varianten van te zijn met behoorlijk verschillende prijzen. Draait daar Android op?

In hoeverre kan het een probleem zijn dat die dingen vaak niet bij NL shops te krijgen zijn? Op de een of andere manier voelt het wat ongemakkelijk, ondanks de vele goeie ervaringen die ik lees.
Pagina: 1 ... 58 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]