• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14:35
Mede-auteurs:
  • RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14:11

RobbyTown

• arie_papa
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 26-10-2021

arie_papa

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online

Dacuuu

Introductie

De Raspberry Pi is een zeer geschikt platform voor XBMC, wegens de lage aanschafprijs, waarvoor je toch redelijk krachtige hardware krijgt. Door de sterke GPU (VideoCore IV), HDMI aansluiting en CEC ondersteuning kan je favoriete films en tv-series tot en met een resolutie van 1080p weergeven! Door de aanwezige GPIO kan je ook allerlei uitbreidingen toevoegen zodat je Raspberry Pi naast MediaCenter ook je domotica kan regelen of je kan inzetten als ambilight vervanger. Reden genoeg dus, om de Pi een kans te geven als een MediaCenter met een geweldige bang-for-buck verhouding!

Voor het draaien van XBMC op je Raspberry Pi heb je de keuze uit verschillende projecten waarvan OpenElec, XBian en RaspBMC de populairste zijn. Alle drie de distributies zijn stabiel genoeg voor dagelijks gebruik.

Van alle drie de distributies heb ik hun eigen informatie hier neergezet om een zo onafhankelijk mogelijke indruk te geven.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/Spacer.gif

Distributies

OpenElec
http://openelec.tv/images/artwork/openelec_logo.png
OpenELEC is built from the ground up specifically for one task, to run XBMC. Other operating systems are designed to be multi-purpose, so they include all kinds of software to run services and programs that won't be used. OpenELEC, however, only includes software required to run XBMC. Because of that it is tiny (roughly 150MB), it installs literally in minutes, and, it can boot extremely quickly in 5-20 seconds, depending on the hardware type used.

Unlike other XBMC solutions, OpenELEC is not based on Ubuntu. In fact, it's not based on any Linux distribution; OpenELEC has been built from scratch specifically to act as a media center. That means it doesn't include drivers for things that just won't be used like 3G cards and graphics tablets, for example.

In addition, OpenELEC is designed to be managed as an appliance: it can automatically update itself and can be managed entirely from within the graphical interface. Even though it runs on Linux, you will never need to see a management console, command terminal or have Linux knowledge to use it.
Belangrijkste kenmerken:
  • A full install is only 90-125MB using only minimal hardware requirements
  • Separate builds for Raspberry Pi
  • Simple configuration through the Kodi & OpenELEC interfaces
  • Plug and Play external storage
http://www.openelec.tv
XBian
http://www.xbian.org/wp-content/uploads/2013/11/header.png
XBian is a small, fast and lightweight media center distribution for the Raspberry Pi, CuBox-i, Hummingboard and many more devices to come. It is based on a minimal Debian and therefor offers much of the same freedom as Debian offers.

Our slogan is “XBMC, the bleeding edge” as our main focus is delivering the fastest XBMC solution for various small form factor computers.

Just like Debian, XBian incoorporates rolling releases. This means that different from other distributions such as OpenELEC or Raspbmc, XBian doesn't release fixed images that often.

In contrast, XBian offers new package updates at least once a week. This means that new improvements and bugfixes are delivered quickly and easily.

When you keep your system updated, you will also start using new releases automatically. When all packages belonging to a new release are installed, XBian will also increase its own version.

So, you never need to reinstall!

This also means you can just install XBian Beta 2 and upgrade to XBian Release Candidate 2 in one go. Just as you can upgrade to XBian Stable 1 once it is released.
Belangrijkste kenmerken:
  • Small footprint of around 400MB
  • Full featured Debian with rich kernel
  • Rolling releases
  • Updates through native apt repository.
  • Simple system configuration through XBian-config
  • Snapshots and corruption protection
  • Emergency shell
  • Plug and Play external storage
  • Automatic weekly image generation
  • Integrated (only used sectors) backup tool.
http://www.xbian.org
RaspBMC

De beschrijving van RaspBMC bevat maar weinig informatie over waarom ze zo uniek zijn ten opzichte van anderen
Raspbmc is a minimal Linux distribution based on Debian that brings XBMC to your Raspberry Pi.
Belangrijkste kenmerken:
  • Auto-updates
  • Ambilight support
  • HTML 5 webbrowser
  • Firewall
  • Embeds TVHeaded and sabNZBD
http://www.raspbmc.com
Overeenkomsten
Alle distributies hebben hun eigen (cross-platform) installatieprogramma om het installeren van hun OS zo makkelijk mogelijk te maken. Ook is het mogelijk om op alle distributies FullHD films te draaien. Allemaal bieden ze ondersteuning voor de bekende protocollen voor AirPlay, NFS, SAMBA.
Welke moet ik kiezen?
Dat is natuurlijk aan jou. Het beste advies is gewoon ze alle drie uit te proberen. Ze zijn gratis en installatie duurt niet meer dan 5 minuten. Uitproberen is dus verre weg het efficiëntst.

Veel gestelde vragen uit het vorige topic

Moet je vanaf een USB stick draaien om corruptie te voorkomen?
In het eerste jaar dat de Raspberry Pi uit kwam waren er inderdaad veel problemen met corruptie van de SD kaart. Vanuit de Raspberry Pi foundation zijn er allerlei patches gekomen om dit te verhelpen en ook de ontwikkelaars van de grote drie hebben hun eigen manier gevonden om hiermee om te gaan. Zo draait OpenElec zo veel mogelijk vanuit de RAM waardoor de SD kaart zo weinig mogelijk gebruikt wordt. XBian heeft ervoor gekozen om BTRFS als standaard bestandssysteem te gebruiken. BTRFS detecteert automatisch wanneer er corruptie ontstaan en wordt dan vanzelf "alleen-lezen" zodat je veilig backups kan maken van je systeem.

Dit alles bij elkaar betekent dat corruptie zeer zeldzaam is geworden en in 99.9% van de gevallen niet meer voorkomt. Hoe kan je het zo veel mogelijk voorkomen:
• Sluit je Raspberry Pi normaal af i.p.v. hem van de stroom af te trekken.
• Draai je overclocking terug. Met name Turbo kan voor problemen zorgen.

Is vanaf een USB stick draaien is sneller?
Zelf heb ik dit nooit ervaren. Er zijn echter gebruikers die erbij zweren. Zorg er in ieder geval voor dat je een class 10 SD kaart gebruikt. Dat scheelt al het meest.

Kan je direct vanaf een USB stick opstarten?
Nee, de firmware en boot code worden altijd van de SD kaart gelezen. Vanaf dat moment kan je wel aangeven dat hij verder moet opstarten van een USB stick. Je hebt je SD kaart dus altijd nodig.
Kan ik de Raspberry Pi remote weer aanzetten zoals via WOL of via USB wake-up?
Als je je realiseert dat de Raspberry Pi 3W verbruikt en dit op jaar basis betekend dat je stroomrekening met 6 euro omhoog gaat, dan moet je je afvragen of je de moeite überhaupt wilt nemen om dit uit te zoeken. Als je dat wel wilt, dan maak ik je het makkelijk. Dit kan niet. Alleen via veel te dure externe bordjes waarvoor je je Raspberry Pi makkelijk 5 jaar continue aan kan laten.
Disclaimer
CurlyMo is zelf manager van XBian. Om de onafhankelijkheid van dit topic te bewaken zou het goed zijn om meerdere co-auteurs te hebben. Graag hoor ik ook jullie input.

[Voor 8% gewijzigd door CurlyMo op 03-02-2016 17:54]

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• LFA
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 24-01 14:21
Ik heb de Pi 2 vanmiddag opgehaald maar ik loop tegen een probleem aan :(
Ik heb OpenELEC op de SD kaart gezet maar telkens als ik de Pi probeer op te starten krijg ik dit scherm:

Ik heb de Pi aangesloten met de oplader van mijn Nexus 5 (1,2A, 5V). Verder is alleen de HDMI kabel aangesloten en zit de SD kaart erin.

Ik heb gelezen dat dit veroorzaakt kan worden doordat de kernel.img niet kan laden. Ook bij RaspBMC krijg ik hetzelfde scherm.

Zou het probleem bij de voeding liggen die te zwak is, of hebben jullie een ander idee wat er fout gaat?

• ApexAlpha
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 24-01 22:25
We zijn live!

• C6DL
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 25-01 13:03
Leuk de nieuwe Pi 2.0.. Zojuist aangesloten, netjes een image erop geknald met diskimage (openelec)
en de voeding die erbij hoort.. blijf steeds hangen op het commando scherm..

En een andere keer is er weer een exception stack :(

Wordt morgen terug sturen ben ik bang

[Voor 26% gewijzigd door C6DL op 05-02-2015 19:44]

• germanaaizer
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-01 08:57
Heb hier nog een transcend premium 300x micro sd kaartje en een 850 Mah voeding gevonden. Openelec op het kaartje gevlamd en nu blijft ie in dit scherm hangen.

Heb in het verleden nog al problemen gehad met dit micro sd kaartje. Nu weet ik niet of het hier aan ligt, of de voeding te zwak is of nog aan iets anders...

EDIT: na reboot verschijnt end Kernel panic - not syncing: fatal exception in interrupt
Druganov schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:21:
[...]

Er zijn meerdere mensen met dit probleem, ik heb nu precies hetzelfde. ik ga nu testen met een andere voeding (gebruik de meegeleverde 2A van sossolutions) en evt. mn SD kaartje (volledig) opnieuw formatteren.
Ik had eveneens een 2A voeding besteld bij sossolutions maar die zijn ze vergeten mee te leveren :(

[Voor 32% gewijzigd door germanaaizer op 06-02-2015 18:48]

Don't walk on the grass, smoke it.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Vandaag is mijn rPi eindelijk binnengekomen.
Nu wil ik Xbian op het geheugenkaartje zetten met de Xbian installer, maar ik kan geen versie selecteren.

Sourceforge heeft problemen, misschien heeft het daarmee te maken, nu heb ik de image (van 14 februari) gedownload, maar hoe installeer ik die? :P Kan ik de Xbian installer wijzen op deze lokaal opgeslagen file ofzo? Iemand een suggestie?

[Voor 9% gewijzigd door anandus op 17-02-2015 17:22]

• PE4000
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 25-01-2020
Getest: MSI UB300EX Lite wireless N usb adapter rechtstreeks op RPi B aangesloten.
65 Mbps / 44-48% signal.
Poweradapter 2.1 A is lauwwarm.
Getest met XBian 1.0 / Kernal: Linux 3.17.7-ck2+ op Lenco 1026 1440 x 900 monitor.

Todo: RPi B+ en 10-20 cm hdmi kabel, dan heb ik compleet portable systeem.
Alleen jammer van de lipu accu van de Lenco, dat die maar 2 uur meegaat.

Live HD video NASA on CBSN

[Voor 14% gewijzigd door PE4000 op 21-02-2015 13:39. Reden: afbeelding toegevoegd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Freakster86 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:52:
[...]

Dat is toch die 'diamond' lader die in het geplaatste filmpje werd getest met als conclusie 'niet goed'??
Dat is deze toch? Hier is die kompleet ruk. :+

DIKKE CRO

Acties:
  • 0Henk 'm!

• funxiun
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21-05-2021
Ferra schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:03:
[...]

Welke waarschuwingen herken jij als Undervolt 😄?
Het regenboogblokje rechtsboven wat af en toe verschijnt.
Dit is een undervolt waarschuwing binnen OpenElec

Voorbeeld:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Ik heb deze adapter ooit bij de Action gescoord. (Philips DLP2207/12)

Geen idee of die voldoet met de RPi 2, maar deze heeft zonder problemen een RPi B + 2,5 inch hd externe harde schijf van prik voorzien. Zijn er mensen met (goede) ervaringen met deze adapter in combinatie met een RPi 2?
Dacuuu schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:11:
[...]

Dat is deze toch? Hier is die kompleet ruk. :+

[afbeelding]
Volgens mij heb ik ook zo eentje hier in de woonkamer. Eigenlijk nooit problemen mee gehad, al hangt er wel maar een RPi B aan. Maar die staat hier 24/7 aan zonder noemenswaardige problemen.

[Voor 37% gewijzigd door arie_papa op 01-03-2015 20:18]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Ook ik kamp met een stroomprobleem. Vandaag met een forumgenoot de Raspberry Pi 2 in mijn auto ingebouwd.

Qua stroom hebben we de volgende aansluiting gemaakt:

Deze zou 2,5A per stuk moeten leveren, zie hier de SPECS:
http://www.produktinfo.co...OPPELSTECKDOSE_PLATTE.pdf

De Pi 2 gaat heel even aan en dan gelijk weer uit. Als ik vervolgens een dubbele USB aansluiting gebruik die in een 12V aansluiting zit (met dezelfde waardes) dan doet hij het wel.

Weet er iemand nog een goede USB inbouwcontact die ik zou kunnen gebruiken?

• Tweaker Sebas
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17-10-2017
Acolyte57 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:43:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat ie ons gewoon hard aan het trollen is. Anders is het wel treurig.
Trollen? Ik dacht dat de quad core in de PI 2 wel wat meer aankon dan een dual core arm cortex-a9 uit 2008.

Specs:

[Voor 8% gewijzigd door Tweaker Sebas op 04-03-2015 20:47]

Gabe Newell: When they asked me what number I wanted for the car I asked for "3" and they said "nope." Irony.

• Tweaker Sebas
coredalae schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 23:54:
http://kodi.wiki/view/3D

[...]

Kortweg dit niet werken op een raspberry pi. En zelfs op windows/linux heb je er een stevige PC voor nodig.
Zoals je ziet heb je 2 grote bestanden in een 3D blu-ray disc, de eerste is 2D en de tweede is 3D.

Wat een blu-ray speler doet, hij gooit ze samen en je hoeft alleen op het 3D knop te drukken en de TV doet het rest.
Heb gehoord dat players zoals PowerDVD dat kunnen doen, maar die heb je niet op de Pi 2.
Misschien later als Windows 10 eruit is wel.

[Voor 3% gewijzigd door Tweaker Sebas op 05-03-2015 00:29]

Gabe Newell: When they asked me what number I wanted for the car I asked for "3" and they said "nope." Irony.

• Tweaker Sebas
Noppesnada schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:08:
[...]

Ik heb ook bij de installatie een usb toetsenbord aangesloten gehad. Hij staat echter onder mijn tv in een kastje. Het toetsenbord er voor laten liggen is geen optie. Op een gsm keyboard tappen is ook lastig met mijn dikke vingers.

Ik vind het wel makkelijk. Heb ook een usb remote gekocht zodat de vrouwen in mijn huis er mee om kunnen gaan.
Ik heb zoiets, alleen werkt hij niet op mijn PC, wel op mijn telefoon via bluetooth. Moet ik nog drivers installeren?

• MartijnAbel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 25-01 06:44
Marzman schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:40:
Ik gebruik momenteel een normaal toetsenbord en mijn telefoon. Is zo'n toetsenbordje veel makkelijker?
Ik gebruik zelf deze:

werkt perfect en ipv infrarood RF signaal waardoor de ontvanger ook niet in het zicht hoeft te liggen.
blijkbaar werkt die op de pc ook perfect :D

Volvo V60 D5 Polestar @ 230PK & 470NM

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Bij 4 uur per dag 1080p afspelen en de rest idle, is je gemiddelde verbruik 1.2W.

Dat kost je dus max. € 2,50 per jaar.

[Voor 2% gewijzigd door albino71 op 10-03-2015 13:49. Reden: Moest met 5V rekenen]

Te koop....

• C6DL

Misschien een domme vraag.
Maar als je zoiets koopt, gewoon een kwestie van module erin prikken en gaan ?
Of moet je hier nog veel voor instellen?

• Spam
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 10-01 21:36
onyx666666 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:55:
ik wil mijn htpc met xbmc vervangen door een pi 2B
Nu heb ik een mce remote, kan deze ook op de PI ? Welke besturingssysteem is het simpelste te installeren die ook MCE remote ondersteund ?
Kozz schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:24:
[...]
In OpenElec zeker! Je hebt uiteraard wel de MCE USB receiver nodig... :)
Ik kan bevestigen dat dit idd onder OpenElec werkt, out of the box. Zelfs logitech rf dongles herkend ie gelijk. Wel de USB erinsteken voordat je 'm start/spanning erop zet. Let er wel op dat je de juiste USB spanning eropzet. Als je telkens dit logo in de bovenhoek zit is het niet goed:

Als je een ietswat moderne TV hebt kan ik je overigens aanraden om eens naar HDMI-CEC te kijken. Dan heb je je MCE remote geeneens nodig en kun je 'm achter je PC plakken ;)

[Voor 33% gewijzigd door Spam op 17-03-2015 16:37]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:41

Tijntje

Hello?!

Even een crosspost vanuit het normale Kodi topic.

Zijn er hier mensen die gebruik hebben gemaakt van MusicBrainz voor het taggen van de muziek?
Hebben jullie dan ook last van dubbele artiesten in de muziek lijst bij nummers waar meer dan 1 artiest is?
Zoiets als dit:

Mocht dat het geval zijn reageer dan aub ook even in deze thread op het forum van Kodi.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=198149

Het is namelijk erg lastig de devs te bewegen tot een oplossing en hoe meer er geklaagd wordt hoe groter de kans op een oplossing.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Ik heb een mpeg2 1080i ts file die hapert bij het afspelen op een RPi2.
Waar zit het probleem als je naar onderstaande gegevens kijkt?

👉🏻 Blog 👈🏻

• Kees Klaassen
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:02
Iemand dit al wel eens gezien? Wilde lekker een filmpje opzetten toen plots... ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:04

AW_Bos

Als de eerste sneeuwv valt

Kan iemand mij vertellen wat dit voor icoontje is? Ik blijf het de hele tijd in beeld zien. :/

http://tweakers.net/ext/f/lQpg8qAX0Fskj1eEEx7DiEfL/thumb.jpg

[Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 15-05-2015 17:48]

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:04

AW_Bos

Als de eerste sneeuwv valt

Mijn RPI2 met Kodi is en blijft echt instabiel. Het hele systeem kan geen paar weken stabiel lopen, totdat de boel crashed, en na een reboot eindigt in onderstaande foutmelding:
http://tweakers.net/ext/f/EuTk9dmff4z9ULqYeqAwyRKr/thumb.jpg

Dit is al de zoveelste crash met Kodi. Ik heb een goede adapter, en zie GEEN regenboog blokje. Verder heb ik al alle recentste firmwares geprobeerd.

De laatste keer dat Kodi crashte was mijn vader bezig met het bekijken van wat foto's in hoge resulutie.
- Is er voor Kodi misschien een maximum resolutie als je foto's wilt bekijken?
- Wat betekent deze foutmelding, en waardoor ontstaat deze?

Ik wordt het nu wel een beetje zat ik nu weer voor de 8e keer (ofzo) die kaart opnieuw moet schrijven met een nieuwe image. Of kent het geheel nog ergens een log-file op die ik in Windows uit kan lezen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14:58
CurlyMo schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:24:

Introductie

[afbeelding]

De Raspberry Pi is een zeer geschikt platform voor XBMC, wegens de lage aanschafprijs, waarvoor je toch redelijk krachtige hardware krijgt. Door de sterke GPU (VideoCore IV), HDMI aansluiting en CEC ondersteuning kan je favoriete films en tv-series tot en met een resolutie van 1080p weergeven!
Overtuigende tekst. Nu heb ik 5 minuten een Raspberri Pi Model B2 met Open Elec maar het valt mij op dat ik 7-9 fps haal in een willekeurige 720p serie:

http://tweakers.net/ext/f/giomoOGEViyaAqyb8ZFgnKqd/thumb.jpg

Mis ik ergens een setting? Het is een voorgeinstalleerde OpenElect (official) Versie 5.0.8 (Linux 3.18.10). Zo te zien staat hardware acceleratie aan (alle vinkjes).

[Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 05-06-2015 21:09]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Mick1990
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Verlengsnoer schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:04:
de refresh rate heb ik op 23,98 gezet omdat de films dat ook zijn,
kwa versnelling heb ik de omxplayer al uit gezet, geen succes, zelfde met de mmal,

als ik kodi open heb op me laptop en stream de zelfde videos af, dan lopen ze soepel ook via wifi, maar op de pi stotteren ze,
en zal eens een andere sd proberen, maar vrees dat het geen verschil zal maken,
Als je op de O-knop (niet nul) van je toetsenbord drukt dan krijg je een overlay te zien.

Als vq bij Video (bovenste rode cirkel) snel naar beneden zakt naar 0% en daar blijft hangen dan verloopt het bufferen niet goed en kun je stotterende video krijgen. Als deze gewoon stabiel blijft dan ligt het stotteren aan je refresh rate. Als het bufferen niet goed verloopt dan kan je proberen om cache in te schakelen (onderste rode cirkel) zodat hij alvast 10 MB voorruit buffert. Als je de film start gaat hij eerst 10MB bufferen en pas als die buffer vol is wordt de film afgespeeld. Caching inschakelen doe je door een bestand aan te maken genaamd 'advancedsettings.xml' (zonder aanhalingstekens uiteraard) in de map /userdata/ met daarin het volgende:
<advancedsettings>
<network>
<buffermode>1</buffermode>
</network>
</advancedsettings>
Dit werkt alleen voor Blu-rays met mappenstructuur en alle andere filetypes; ISO's kun je naar mijn weten helaas niet vooruit bufferen en zullen in het geval van een slechte verbinding problemen kunnen opleveren.

Wat betreft de refreshrate: probeer eens om bij 'Instellingen -> Video's -> Afspelen' de functie 'Verversingsfrequentie van het beeld aanpassen aan dat van de video' op 'Tijdens starten/stoppen' te zetten. Dan past je TV zich gewoon aan op de frequentie van de content i.p.v. dat je één vaste frequentie gebruikt. En zorg in dat geval dat 'Synchroniseer video aan beeldschermfrequentie' uit staat, want daar krijg je idd stutter van.

Aan het typen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
mkroes schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 06:25:
[...]

Daar staat nou juist openelec met kodi op. (filesystem is ext3 = linux en dat herkend Windows ook niet).
Daar had je dus eigenlijk niet aan moeten komen.

Ook komt je media library op die 7+ GB partitie te staan, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Ha dat is gebleken ja :F . Had even via putty kunnen kijken maar ik had een backup gemaakt dus ik dacht ik zie wel. Had alleen niet voorzien dat ik vervolgens 1.5 bezig was omdat mijn kaartje niet weer werd gelezen. Toen dat was opgelost bood acronis geen optie om de backup terug naar een cardreader/sd kaartje te zetten (alleen de harde schijven stonden in de lijst). Uiteindelijk is het goedgekomen :).

Heb ondertussen mijn video library gescanned en er is gelukkig nog voldoende ruimte:
OpenELEC:~ # df -h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
devtmpfs                363.3M         0    363.3M   0% /dev
/dev/mmcblk0p1          255.7M    105.0M    150.7M  41% /flash
/dev/mmcblk0p2            7.0G    383.4M      6.7G   5% /storage
/dev/loop0               94.4M     94.4M         0 100% /
tmpfs                   368.3M         0    368.3M   0% /dev/shm
tmpfs                   368.3M      4.6M    363.8M   1% /run
tmpfs                   368.3M         0    368.3M   0% /sys/fs/cgroup
tmpfs                   368.3M    364.0K    368.0M   0% /var
tmpfs                   368.3M      4.0K    368.3M   0% /tmp

Heb verder wel nog mijn vraagtekens bij de geleverde micro sd kaart van Ibood (Transcend, volgens de bestelling Integral). Haalde met Crystaldisk mark redelijk bedroevende snelheden via USB 2.0.

Qua security is dit wel een flinke domper: Wachtwoord niet aan te passen (!) Dat wordt dus port 22 dicht laten voor iedereen die Openelec gebruikt lijkt me. http://wiki.openelec.tv/i...hange_the_SSH_password.3F . Of toch eens verdiepen in hoe je zelf een ssh key maakt :P .

[Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 09-06-2015 13:20]

• sdk1985
Minimod is gelukt. Wilde graag de temperatuur van de Pi in de gaten kunnen houden.

Stappenplan
1) Maak een kopie van confluence
Via ssh
code:
1
cp -r /usr/share/kodi/addons/skin.confluence /storage/.kodi/addons/skin.confluence.sdk

Optioneel: 2) pas de naam van de clone aan
code:
1
nano /storage/.kodi/addons/skin.confluence.sdk/addon.xml

(En dan de name en ID veranderen)

3) Pas de skin aan
Nu de skin op de schrijfbare partitie staat kan hij worden aangepast. In mijn geval in /storage/.kodi/addons/skin.confluence.sdk/720p/includes.xml.

Voor de temperatuur vervang:
<label>$INFO[System.Time]</label>
voor
<label>$INFO[System.Time] "- CPU:" $INFO[System.CPUTemperature]</label>

Daarna nog iets breder maken (width) zodat het netjes past. Het hele ding wordt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
    <include name="Clock">
        <control type="label">
            <description>time label</description>
            <right>20</right>
            <top>5</top>
            <width>300</width>
            <height>30</height>
            <align>right</align>
            <aligny>center</aligny>
            <font>font28_title</font>
            <textcolor>white</textcolor>
            <shadowcolor>black</shadowcolor>
            <!--<label>$INFO[System.Time]</label>-->
            <label>$INFO[System.Time] "- CPU:" $INFO[System.CPUTemperature]</label>
            <animation effect="slide" start="0,0" end="-40,0" time="100" condition="Window.IsVisible(Mutebug)">conditional</animation>
        </control>

4) Herstart Kodi

5) Selecteer de skin
Indien bij stap 2 de naam/id is aangepast dan moet de nieuwe skin nog even worden geselecteerd bij systeem>uiterlijk. Bij gelijke ID wordt bij mij automatisch de nieuwe versie gebruikt.

Klaar :).

[Voor 53% gewijzigd door sdk1985 op 15-06-2015 22:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
1:de pi 2 is echt een stuk sneller.
2: het adaptertje is erg sterk, dus trekt niet krom van de warmte. En dan heb ik het over deze adapter van ebay.

http://raspberrypihelp.ne...spberry-pi-bended-sd-card

[Voor 46% gewijzigd door Dacuuu op 06-07-2015 07:54]

DIKKE CRO

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Volgens mij praten jullie langs elkaar heen :)
Meermarco bedoelt of er nog verschil zit tussen fullsize SD cards en Micro SD Cards incl. adapter naar fullsize:

Dat maakt niet uit. Die grote SD card zit veel lucht in en kun je alleen maar gebruiken met apparaten die die grote aankunnen. Als je overstapt naar een apparaat dat alleen microSD aan kan, dan hoef je geen nieuwe SD aan te schaffen.

Ik zou voor de Pi2 gaan voor een nieuwe, scheelt weinig in prijs en is stuk soepeler in gebruik van Kodi.
En je hoeft niet meer te twijfelen tussen SD en microSD+adapter, want Pi2 heeft microSD nodig ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reinier83
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 01-02-2016
kraades schreef op zondag 19 juli 2015 @ 08:16:
[...]
Volgens mij is dat niet de bedoeling en een probleem van het apparaat wat er aanhangt (in dit geval de dvd speler). Die hoort geen stroom terug te geven. Althans ik heb dat ook eens gehad en zo is het mij uitgelegd.
De externe voeding en de 5volt lijn van de USB port kwamen samen op de PCB, hier op deze foto kan je het zien.

De diode staat op deze foto verkeerd om, bij het omdraaien ben ik vergeten om een foto er van te maken 8)7
Maar dit werkt prima, Ik zit over na te denken om de Kodi speler de woonkamer ook te vervangen met een Pi2 ;)

• PhrancK
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 26-01 12:54
gisteren via SOS mijn Raspberry PI XBMC 2B Media Speler Compleet ontvangen.
Aangesloten op TV, werkte perfect. Addons volledig laten laden, bediende hem via Yatze, paar series gekeken etc, alles goed en tevreden dus.

Ik ben echter nieuw met deze techniek en dacht, laat ik eens kijken op de Yatze remote wat er gebeurd als ik via de power knop, een shutdown doe.
Raspberry naar zwart. Daarna getracht via Yatze een WOL te doen (wake-on-LAN), luk niet meer.
Dus stroom eraf gehaald, erop gedaan en bij boot krijg ik nu constant deze fm:

E.e.a. gegoogled en ziet eruit als een Kernel panic, maar oplossing krijg ik niet gevonden.
Jullie wellicht enig idee hoe dit op te lossen? 8)7

• C6DL
iemand een tip hoe dit op te lossen?
is een mkv bestand op de PI

Met wifi en vlc op me laptop geen probleem
met me PI, bedraad gig verbinding krijg ik deze vreemde glatches

codec probleem misschien?

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:38

TRaSH

koffie ?

Loveless85 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:10:
Het ligt vast aan mij (en google bood ook geen soelaas), maar hoe sorteer ik in godsnaam in Aeon Nox m'n series op airdate ipv alfabetisch? Het is nogal irritant als je in bv. Series > GoT > Season 3 zit, en daar staan dan de daadwerkelijke afleveringen op alfabetische volgorde gesorteerd ;(

Vond het niet in de skin settings, en het menu oproepen als ik in zo'n seizoen zit geeft alleen acties voor de daadwerkelijke aflevering (mark as (un)watched/delete/etc)
heb je ze verknald met renamen dan ?
Game.of.Thrones.S03E01.titel
Game.of.Thrones.S03E02.titel

als je in je aflevering lijst staat,
met je keyboard of AB druk je op links,
daarna kies je daar op aflevering.
Pepper92 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:33:
Bij het kijken van een film loopt de geselecteerde ondertiteling vaak niet synchroon. Om een nieuwe ondertiteling te kiezen moet ik de stream nu stoppen, opnieuw opstarten en een andere ondertiteling selecteren. Is het mogelijk om tijdens het kijken een nieuwe ondertiteling te selecteren? (Met afstandsbediening van Sony middels CEC)
weet niet welke skin je gebruikt en zal per skin verschillend zijn.
maar je kan met de add-on:Keymap Editor een toets toewijzen naar het commando voor het zoeken naar subtitels.
of je drukt op de ok/enter toetst en je gaat daar vandaan naar de subtitle add-on meestal de 3 ... (puntjes in een wolk)

[Voor 30% gewijzigd door TRaSH op 10-08-2015 17:44. Reden: 2de reactie]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ApexAlpha schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:24:
[...]

Oh?? Hoe dan? Ik ga altijd via het menu...
Als je naar deze screenshot kijkt 5e knop van rechts (meest linkse knop van de rechtse groep knoppen).

Je roept dat menu op door op de OK knop te drukken (in de xbmc remote app de ronde knop midden in de cursor)

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 24-01 12:19

Goner

What can I do you for ?

acoster schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:30:
[...]
Ja, je kan 'alles' bekijken vanaf je server.
Yep, ik gebruik SMB naar m'n Synology (DS212j), maar NFS en UPnP worden ook ondersteund.
De Raspberry heeft standaard geen afstandbediening,
Ik gebruik zo'n mini (nog geen 20cm) wireless keyboard, werkt best lekker :

PS:
gwystyl schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:16:Als die .srt dezelfde naam heeft moet hij hem automatisch pakken,
Uiteindelijk werkt het nu zo, weet alleen niet wat ik gedaan heb :o
Alle settings stonden goed, maar geen ondertitels. Ben toen maar verder gegaan met andere instellingen als resolutie, decoding etc. en opeens had ik ondertitels. Misschien dat ze door verkeerde resolutie buiten beeld vielen ?

[Voor 31% gewijzigd door Goner op 15-09-2015 13:31]

• Sunrise
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:24
Wat betreft SSH & OpenElec klopt het inderdaad dat bij eerste boot van OpenElec je SSH moet aanvinken bij [Sharing and Remote Access] anders krijg je de optie niet mee geïnstalleerd. Probleem in ieder geval opgelost.

Staat standaard uitgevinkt. (niet mijn plaatje, let niet op de samba omcirkeling, die staat overigens standaard aangevinkt.)

[Voor 11% gewijzigd door Sunrise op 24-09-2015 09:20]

• MatsSkoe
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11:52
bjornoscf schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:01:
Mijn raspberry met Openelec is via HDMI aangesloten op m'n LG home cinema set.
als er een film op pauze wordt gezet en daarna wordt hervat dan is vaak het geluid weggevallen.
Om dit "op te lossen" moet ik dan de input van het home cinema set weer switchen naar de HDMI poort waarop de pi is aangesloten.

Hebben jullie enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden?

Kan het bijvoorbeeld met de App te maken hebben waarmee de pi wordt aangestuurd?
Probeer 'Keep audio device alive' instelling eens te verlengen

• Mick1990
  • Niet online
Zmokkie schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:28:
Aan laten staan is misschien dan toch wel de beste optie. Ik heb ook gelezen dat wanneer je een usb stick als storage gebruikt ipv micro sd kaart, het allemaal net wat sneller draait en je helemaal geen kans meer hebt op corrupte kaartjes. Gebruiken meer mensen deze setup en merken jullie snelheids verbeteringen?
Niet sneller, maar idd geen corruptie meer op de SD-kaart aangezien daar enkel de readonly bootpartitie op staat. Zorg wel voor een snelle USB-stick, zoals de pricewatch: Sandisk Cruzer Ultra Fit 16GB Zilver In de PI B die al traag was had ik een hele oude USB-stick zitten en dat maakte het systeem enorm traag.

Onderste is een Transcend microsd class 10 kaartje van 32GB. Alleen de 4K en 4KQD32 snelheden zijn belangrijk voor de snelheid van Kodi. Voor de snelheid hoef je dus niet de SD-kaart te vervangen, om corruptie tegen te gaan is natuurlijk wel handig.

Aan het typen...

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 26-01 12:29

EMP

Krulloos!

Ik heb thuis een setup gemaakt met rpi2 met xbian, beamer en synology nas.

Eerst de rpi met de beamer getest (via rca video/geluid), dat werkte prima na de output op pal gezet te hebben via de command line. Toen de boel weer op de tv aangesloten via hdmi en de rest (met name de NAS) geconfigureerd, en de boel ingepakt.

Nu zit ik inmiddels in het buitenland (de reden dat ik deze setup gemaakt heb), de rpi en beamer aangesloten (nog geen netwerk/internet of NAS). Bij het opstarten zie ik netjes het boot-scherm met xbian, daarna een hele tijd niets, en dan dit:

Ik heb hier geen tv, dus geen mogelijkheid om hem even via hdmi aan te sluiten. De command line doet het dan wel, alhoewel ik wat regels mis door overscan oid.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb de guisettings.xml al eens verwijderd (hernoemd en gereboot, maar dat maakte niets uit.

Ik ben nog aan het kijken naar een mogelijkheid om logging van de rpi af te peuteren.

[Voor 5% gewijzigd door EMP op 15-10-2015 01:02]

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

P. Mekes schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:02:
[...]

Ik heb gezocht maar ik kon geen andere log files vinden dan btmp en wtmp (/var/log). Waar zou debug moeten staan?
je zal eerst de debug log aan moeten zetten in Kodi
In Settings -> System -> Debugging toggle the Enable debug logging setting.
(kan zijn dat je kodi eerst in expert mode moet zetten)
daarna rebooten en scannen.
daarna kan je de debug log hier vinden:

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Rylo
  • Registratie: juli 2008
  • Niet online

Ik krijg het bovenstaande. Ik denk aan een corrupte SD. Eruit halen, formateren, testen met h2testw, xbian er weer op en backup herstellen (aantal maanden oude backup).

Iemand andere ideeën of tips?

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:34

Gynnad

* * *

TRaSH schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:13:
nee kodi ziet series niet als movies,
heb je wel de series folder toegevoegd en de scraper verteld dat het TV series zijn.
Pot-jan-drie-dubbeltjes.. Wist eigenlijk zeker dat ik dit had gedaan, maar blijkbaar was er toch iets mis gegaan.

Bedankt!

--

Ik zit nu nog met een andere probleem in mijn Aeon Nox skin:

Wanneer ik over de series loop zie ik een afbeelding van de serie + cover, maar wanneer ik in die folder ga naar de seizoenen toe en ik loop daarover heen dan zie ik helemaal niets. Terwijl ik hier ook een afbeelding van het seizoen zou verwachten, volgens mij is mijn folder structuur correct, zie onderstaande afbeelding:

[Voor 38% gewijzigd door Gynnad op 01-12-2015 21:42]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:34

Gynnad

* * *

deepbass909 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:04:
[...]

Ik probeer je te volgen, maar raak je toch kwijt... Je bedoelt het scherm "Series" in Kodi, waar je de posters van de afleveringen ziet? Waarschijnlijk heb je de verkeerde weergave/lijst modus bij seizoenen. Dat kan en moet je namelijk per niveau (series, seizoenen, afleveringen) instellen.
Het probleem is dat ik geen afbeelding te zien krijg bij Seizoenen in de Aeon Nox skin (OpenElec 6.0.0 & Raspberry Pi 2). De structuur is Series -> Seizoenen -> Afleveringen, waarbij ik bij Series en Afleveringen wel een afbeelding te zien krijg.

Series (correct):

Seizoenen (Geen afbeelding):

Aflevering (wel afbeeldingen)

En dat terwijl mijn folder structuur / naamgeving van de seizoen posters volgens mij wel correct is:

[Voor 4% gewijzigd door Gynnad op 02-12-2015 20:16]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Hmm ik zal morgen eens bij mij kijken,
Volgens mij heb ik wel gewoon season covers met Aeon Nox op me Pi2.

heb even gekeken

Series (correct):
http://pix.defcon5.biz/files/25802191014831475485_thumb.jpg

Seizoenen (ook correct)
http://pix.defcon5.biz/files/20681708760361101721_thumb.jpg

Aflevering (wel afbeeldingen)
http://pix.defcon5.biz/files/66934387534205132449_thumb.jpg

bij mij zie ik gewoon de season covers

[Voor 73% gewijzigd door TRaSH op 06-12-2015 10:53. Reden: screenshots toegevoegd en gechecked of ik dat probleem ook had]

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik gebruik dagelijks de addon backup om de instellingen van mijn Kodi te backuppen. Inmiddels is die 1,7 GB (gecomprimeerd) en heeft Kodi meer dan 30 minuten nodig om deze te maken en op een externe share te zetten. Eigenlijk wilde ik deze wat kleiner maken, Fanart denk ik al niet nodig te hebben omdat ik vooral dingen stream en gebruik maak van online resources voor plaatjes en info en bijna geen lokale bibliotheken heb.

Weten jullie wat echt nodig is om te backuppen? Ik zou zeggen user addons, addon data, database en config files? Maar wat zit er in de database? Wat zit er in het profiiel? Playlist? Het was handig geweest als overal een infoblokje bijstond welke data ze met elke optie bedoelen.

[edit]de thumbnails niet meenemen scheelt al 1 GB, maar als het niet echt nuttig is dan hoeft hij van mij de playlists en de profiles ook niet mee te nemen. En over de addons twijfel ik ook, eigenlijk hoeven die ook niet allemaal (een gedeelte was gewoon om te experimenteren), het is zelfs een voordeel om bij een nieuwe installatie met een schone lei te beginnen en als in de configfiles wel superrepo wordt meegenomen zijn ze met een paar klikken ook weer geïnstalleerd.

[Voor 23% gewijzigd door Marzman op 14-12-2015 13:42]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Natsu
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16-01 12:30
ulTimaS schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:21:
[...]

Oh, voor die prijs ga ik het ook even proberen. Ik gebruik nu mn Harmony One met CEC, maar het is idd wat traag in response.

Reageert de ontvanger ook goed als deze in een (open) kast zit?
Een andere nog goedkopere optie is om bv een TSOP4838 via GPIO aan te sluiten.

Ik heb zelf deze bij een aantal pi's in de transparante behuizing gestopt, moet je de pi wel in het zicht laten staan maar dat was bij mij geen probleem.
Vecodo schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:33:
Vraagje,

Heb nu een Raspberry 2 B met een 5 ghz usb adapter (negeer ac6100). Heb een gedeelde mysql bibliotheek op een synology NAS.

Als ik soms opstart heeft de Raspberry geen netwerk verbinding. Na aantal keer herstarten en de wifi module te wisselen van usb poort werkt hij wel weer. Hier Hierin is geen regelmaat te ontdekken.

Moet perse een 2a micro usb adapter gebruiken anders valt de Raspberry uit bij gebruik van 5gghz.

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?
Probeer het eens met een powered usb-hub

[Voor 47% gewijzigd door Natsu op 02-01-2016 14:51]

• ulTimaS
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11-01 11:47

ulTimaS

Mayhaps

Pantagruel schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:03:
[...]

Ultimas uitleg is niet erg duidelijk over wat en hoe vanaf waar.

Wat hij wilt zeggen is dat je, vanaf een windows pc (linux of apple mag ook hoor), naar t IP van de RPI browsed door t IP adres van de RPI in de adres balk van je internet browser in te typen. Dit werkt enkel als je remote benadering via http hebt aangezet. Als je dat doet kun je met de login gegevens die je hebt opgegeven inloggen. De pech is wel dat de folder die Ultimas aanhaalt in de meest recente versie (6) van openelec niet bestaat of bereikbaar is via de browser. In de kodi oppervlakte kun je toegang tot de RPI middels ssh aan zetten zodat je mbv PuTTY op de RPI kunt inloggen, dit geeft je enkel een command line omgeving. Als je de standaard login/pw combo van openelev gebruikt en je logt in mbv WinSCP dan krijg je een venster met 2 helften, links je lokale deel en rechts het remote gedeelte. Als je vervolgens naar de eerder door mij opgegeven folder ( /storage.kodi/temp ) browsed kom je de kodi.log (en kodi.log.old) tegen, deze kun je direct openen vanuit WinSCP en bekijken.

Wil je meer dan de standaard logging van kodi dan zul je 'debugging' aan moeten zetten (let Google guide the way).

Hopelijk geven de logs meer info waarom een update van de films niet langer plaats vindt, suc6
Ik bedoel idd vanaf een andere computer in je netwerk (met bijv. Windows). En vanaf de fileexplorer, niet een internet browser, staat er gewoon een map met logfiles. Ik heb ook gewoon openelec 6.0

Je kan dit natuurlijk ook via sftp bereiken met bijvoorbeeld filezilla of WinSCP.

[Voor 3% gewijzigd door ulTimaS op 10-01-2016 20:52]

Intel Core i5 2500K | Sapphire R9 280 3GB OC | OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB | Prolimatech Megahalem Rev B. | Fractal Design Define R3 | MSI P67A-GD65 | XFX 650W XXX Edition | Corsair Vengeance 8GB | Samsung Spinpoint F3 1TB (3x)

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 01:45

deepbass909

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Evanescent schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:16:
[...]

Ik dacht dat dat een feature was (Limit UI to 10 FPS when playing media). Zoiets?
Dat is een optie in Kodi, maar ik denk niet dat dit is wat ulTimaS bedoeld. Ik had daar op m'n oude installatie ook last van en verdenk de snelheid van m'n µSD/USB stick als veroorzaker. Nu zit er een 32GB UHC I kaartje in en loopt Kodi als een trein.
WildeBeestje schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:29:
[...]

Je kunt prima zowel een desktop als kodi draaien. Alleen niet tegelijk, je kunt daarvoor eenvoudig een 2e user aanmaken die kodi start ipv de desktop.
Precies, en je moet een beetje opletten met welke pakketten je gebruikt. Verwacht niet dat KDE 5 of Chrome met alle toeters en bellen wil draaien, maar voor eenvoudige desktop toepassingen is een Pi2 zeker wel snel genoeg.

Ik ben zelf druk bezig met een media-player projectje waarover ik in en het elektronica subforum meer post, maar wat ik jullie hier toch ook niet wil onthouden:

Een 2x16 I2C LCD-schermpje waar info tijdens het afspelen op verschijnt. Op wat debuggen van de driver na, werkt het allemaal super makkelijk en kan je heel veel instellen. Het enige waar ik direct tegenaan liep, was dat 2x16 karakters eigenlijk te weinig is om echt nuttig te zijn. Daarom is er een 4x20 schermpje onderweg. :9

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Dacuuu
  • Nu online
Cowboy_Henk schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:21:
[...]

Kost misschien geen stroom maar de raspberry pi is een computer, ik laat liever mijn pc ook eens rebooten af en toen. Rebooten is goed om fouten te voorkomen en de bestandstructuur en cache enzo eens te refreshen.
Always on kan geen kwaad. ;)

DIKKE CRO

• Nikeo
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14:05

Nikeo

Jawelles

De pi2 is de aankoop van het jaar. Hij draait al weer een flink aantal maanden, zonder problemen. Hoera voor yatse en kodi. Sinds kort heb ik hem ook maar ingesteld als stereo receiver via airplay voor een windows laptop, windows desktop en twee android telefoons. De 3,5mm jack van een stel stevige logitech 2.1 speakers zit in de Pi2.

Hoewel airplay apple is, zijn er een aantal goeie opties voor windows en android en dat werkt tot op heden vlekkeloos. Voor de desktop gebruik ik Airfoil, waarbij je per applicatie kan kiezen welke geluidsbron je naar de pi2 streamt. Kodi pikt het foutloos op, al zit er natuurlijk wel een delay van een seconde of 2 in. Aanrader

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
ToFast schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:25:
[...]

Die Koppla lader heb ik ook en levert 2400mA max per USB-poort. Dat zal inderdaad voldoen voor de Pi 3. Wel heb ik ergens gelezen dat er verschil is tussen een lader en een stroomadapter. Zit hier nog wezenlijk verschil in tussen de Koppla en de originele Pi 3 2.5a adapter?
Ik weet niet of er een wezenlijk verschil is, alleen bij de orginele adapter zit het snoer er aan vast, en loop je minder kans op problemen door brakke USB-kabels. Verder doet de koppla het bij mij prima, spanning is stabiel. Ik heb er zo'n metertje tussen gehangen:

Overigens heb ik de cpu van mijn pi3 vol belast en dan nog trekt hij niet meer dan 600mA. Dus waar die 2,5 A voor nodig zijn is mij een raadsel.

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14:38
Meestal doet hij dat ook, maar ik had gisteren een film waar dat niet gebeurde terwijl er wel een DTS spoor aanwezig is.

Mijn vraag is eigenlijk hoe kom ik in dit menu

[Voor 22% gewijzigd door Grolsch op 19-03-2016 09:08]

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 24-01 12:19

Goner

What can I do you for ?

vwtune schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:43:
En ik zie trouwens bi jmij zelf nergens een instelling voor een time server?
Zit onder OpenELEC settings -> network ...

daar zit ook het vinkje voor 'wait for network ...'

[Voor 21% gewijzigd door Goner op 29-03-2016 14:15]

• Lanithro
  • Laatst online: 22-01 20:24
Ja ik weet waar ik hem zou moeten vinden, maar hij staat er niet bij. Als ik ook ga zoeken naar de addons, zie ik alleen maar deze. http://tweakers.net/ext/f/tvovjJ4qPjOBPSlLT6aOOPyB/thumb.jpg

[Voor 31% gewijzigd door Lanithro op 13-04-2016 20:13]

Yavu Steam Profile Lanithro

Vreemd, bij mij wel. Laatste LibreELEC.
Je hebt wel de keuze voor Kodi Add-on repository en Program add-ons?

Ziet er anders uit bij mij...

[Voor 37% gewijzigd door technorabilia op 13-04-2016 20:23]

👉🏻 Blog 👈🏻

• ulTimaS
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11-01 11:47

ulTimaS

Mayhaps

albino71 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:59:
Welke skin gebruiken jullie op de Pi trouwens?
Ik gebruik nu geruime tijd ReFocus, maar die werkt (nog) niet goed op Jarvis.
Ik vind veel skins zo kinderachtig of over the top iig.

Liefst wil ik er een waar je door de covers bladert, waarbij je een reeks ziet en de geselecteerde helemaal links hebt staan, die groter is dan de rest. Verder als achtergrond fanart en van de geselecteerde info over de fanart.

Weinig eisen hè? :)

Tips zijn welkom iig!

[...]

Merk je verschil met openELEC dan, of had je hiervoor een andere draaien?

[...]

Ten eerste daarnaar gekeken inderdaad. Dat is al jammer m.i.. Maar het bekt ook niet echt lekker.
Had het dan FreeELEC genoemd o.i.d., maar goed, what's in a name :)
Ik had hiervoor OpenElec met kodi 15 ipv 16, maar voor de rest merk ik weinig verschil. (het opstartscherm is anders :P)

Ik gebruik Arctic:Zephyr. Mooi, strak en werkt goed. Zo blader ik door mn films heen en na 3 seconden komt er een overlay met een beeldvullend plot:

edit: De skin staat trouwens niet meer in de offi repo, maar moet je handmatig downloaden. Hij stond voorheen er wel altijd in, maar sinds kort dus niet meer.

[Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 14-04-2016 11:25]

Intel Core i5 2500K | Sapphire R9 280 3GB OC | OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB | Prolimatech Megahalem Rev B. | Fractal Design Define R3 | MSI P67A-GD65 | XFX 650W XXX Edition | Corsair Vengeance 8GB | Samsung Spinpoint F3 1TB (3x)

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
General
ID                                       : 1 (0x1)
Complete name                            : I:\ServerFolders\Movies\Avatar (2009)\BDMV\STREAM\00000.m2ts
Format                                   : BDAV
Format/Info                              : Blu-ray Video
File size                                : 39.2 GiB
Duration                                 : 2h 41mn
Overall bit rate mode                    : Variable
Overall bit rate                         : 34.7 Mbps
Maximum Overall bit rate                 : 35.5 Mbps

Video
ID                                       : 4113 (0x1011)
Menu ID                                  : 1 (0x1)
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : High@L4.1
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, ReFrames                : 2 frames
Codec ID                                 : 27
Bit rate mode                            : Variable
Maximum bit rate                         : 40.0 Mbps
Width                                    : 1 920 pixels
Height                                   : 1 080 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate                               : 23.976 (24000/1001) fps
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive

Audio
ID                                       : 4352 (0x1100)
Format                                   : DTS
Format/Info                              : Digital Theater Systems
Format profile                           : MA / Core
Mode                                     : 16
Format settings, Endianness              : Big
Muxing mode                              : Stream extension
Codec ID                                 : 134
Bit rate mode                            : Variable / Constant
Bit rate                                 : Unknown / 1 509 Kbps
Channel(s)                               : 6 channels
Channel positions                        : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate                            : 48.0 KHz
Frame rate                               : 93.750 fps (512 spf)
Bit depth                                : 24 bits
Compression mode                         : Lossless / Lossy
Language                                 : English

Text
ID                                       : 4608 (0x1200)
Format                                   : PGS
Codec ID                                 : 144
Language                                 : Dutch

http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20160419-eh1v-73kb.png
en de rest staat uit

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:21

TommyGun

Stik er maar in!

TRaSH schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:39:
en heb je de settings ongeveer het zelfde wat ik nu heb ?
alleen misschien die 8 channel gebeuren even uitzetten.

ik draai op mijn Rpi2 trouwens nog OpenElec 6.03,
moet nog upgraden maar wil nog even wachten aangezien ik een shared MySQL gebruik.
Ik heb geen optie "Maintain original volume on downmix", vreemd...

Verder heb ik het nu als volgt;

http://www.uploader.gamergun.com/files/1/2016-04-20%2020.39.48_thumb.jpg

EDIT; moest dus op Expert mode staan. Betreffende optie stond al aan.

[Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 20-04-2016 20:44]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• JanPedaal
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

JanPedaal schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:29:
Heb nu WebGrab+Plus geïnstalleerd op de Rpi. Ben nu zover dat er een XML bestand gevuld wordt met programma's van de Nederlandse zenders (wordt gescraped van tvgids.tv). Nu nog deze XML info tevoorschijn toveren met de Simple IPTV client addon :)
Weer een stapje verder. Guide.xml wordt nu dagelijks geupdate d.m.v. een scriptje in crontab.
En ik heb een werkende .m3u gemaakt (althans als ik hem met VLC open op de laptop). Vanavond proberen om daarmee de TV-tab tevoorschijn te laten komen in Kodi. Alleen lastig dat ik alleen tijdens reclamebreaks eraan kan werken om de huisvrede te bewaren :/

Edit:
Met de .m3u waar een stream van 538 in zit en met de guide.xml waar de EPG data in zit is het me gelukt om de TV tab tevoorschijn te toveren in Kodi. Het is helaas niet mogelijk om de guide te bekijken als er geen channel aan gekoppeld is, dus ik ga maar even wat dummy channels aanmaken ofzo. Of de streams zoeken van alle NL zenders die vrij beschikbaar zijn :)

Hieronder een fijn screenshot van 538 TV met NPO 1 EPG info :9

Edit 2:

Zoals een groot strateeg der Carthagen ooit al zei, "I love it when a plan comes together" :7

Nu alleen nog streams vinden van de zenders, dan kan je meteen doorklikken. Nu gaan ze allemaal naar 538 TV :X

[Voor 33% gewijzigd door JanPedaal op 22-04-2016 20:49. Reden: voortgang!!]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:22
Ik zit met een database probleem en hoop dat iemand mij kan helpen. Lang verhaal, maar na meerdere uren proberen weet ik niet meer waar ik het moet zoeken. Wiki, dit topic of google geeft mij geen antwoord.

Al een tijdje liep de Rpi (openelec 6.0.3) niet lekker. Gisteren kwam dit tot het punt dat het handmatig downloaden van ondertitels niet meer lukte en dat het geheel vastliep zodra ik de repository wou openen.

SD kaartje gewisseld, maar dat mocht niet baten. Uiteindelijk een soft reset van openelec gedaan. Slim of niet, het werkte. Alleen was nu ook mijn advancedsettings.xml verwijderd. Geen rekening mee gehouden en je raadt het al... ik had daar geen backup van (en wist dus ook niet meer precies wat erin stond).

In principe niet erg, want na wat vogelen had ik deze weer aangemaakt. Ben hier geen expert in, maar met de wiki stond hij weer snel op zijn plek. Het probleem is nu dat de database niet correct wordt geïmporteerd. Ik ben totaal niet bekend met mysql en kan me niet herinneren dat ik extra opties in advancedsettings.xml had gezet. Ik ga er dus vanuit dat deze standaard was. Hij ziet er nu iig zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>ipadres</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc14</user>
        <pass></pass>
    </videodatabase> 

<musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>ipadres</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc14</user>
        <pass></pass>
    </musicdatabase>

<videolibrary>
        <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
        <importresumepoint>true</importresumepoint>
    </videolibrary>
</advancedsettings>

xbmc14 was blijkbaar de user die ik destijds heb aangemaakt, dus die heb ik nu ook gebruikt. De rest is standaard gebleven, zoals je ziet. Ik krijg hiermee dus

Wel - speelfilms
Niet - speelfilms watched status
Niet - series
Niet - series watched status

Ik heb hier al enkele uren mee lopen klooien, maar ik kom niet verder dan bovenstaande. Hieronder zie je hoe het in phpmyadmin eruit ziet

Zover ik kan zien staat onder "xbmc14" gewoon nog alles. Ook in "MyVideos93" staat (alle?) informatie over mijn series. Maar hoe ik dit weer goed importeer.... De laatste twee databasen zijn aangemaakt, nadat ik experimenteerde met <name> </name> met als doel naar "xbmc14" te laten verwijzen. Dat gaf te veel errors om op te noemen en deze twee databasen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen of waar ik naar moet zoeken binnen Mysql?

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Freakster86 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:10:
Ik zit met een database probleem en hoop dat iemand mij kan helpen. Lang verhaal, maar na meerdere uren proberen weet ik niet meer waar ik het moet zoeken. Wiki, dit topic of google geeft mij geen antwoord.

Al een tijdje liep de Rpi (openelec 6.0.3) niet lekker. Gisteren kwam dit tot het punt dat het handmatig downloaden van ondertitels niet meer lukte en dat het geheel vastliep zodra ik de repository wou openen.

SD kaartje gewisseld, maar dat mocht niet baten. Uiteindelijk een soft reset van openelec gedaan. Slim of niet, het werkte. Alleen was nu ook mijn advancedsettings.xml verwijderd. Geen rekening mee gehouden en je raadt het al... ik had daar geen backup van (en wist dus ook niet meer precies wat erin stond).

In principe niet erg, want na wat vogelen had ik deze weer aangemaakt. Ben hier geen expert in, maar met de wiki stond hij weer snel op zijn plek. Het probleem is nu dat de database niet correct wordt geïmporteerd. Ik ben totaal niet bekend met mysql en kan me niet herinneren dat ik extra opties in advancedsettings.xml had gezet. Ik ga er dus vanuit dat deze standaard was. Hij ziet er nu iig zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>ipadres</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc14</user>
        <pass></pass>
    </videodatabase> 

<musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>ipadres</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc14</user>
        <pass></pass>
    </musicdatabase>

<videolibrary>
    </videolibrary>
</advancedsettings>

xbmc14 was blijkbaar de user die ik destijds heb aangemaakt, dus die heb ik nu ook gebruikt. De rest is standaard gebleven, zoals je ziet. Ik krijg hiermee dus

Wel - speelfilms
Niet - speelfilms watched status
Niet - series
Niet - series watched status

Ik heb hier al enkele uren mee lopen klooien, maar ik kom niet verder dan bovenstaande. Hieronder zie je hoe het in phpmyadmin eruit ziet

[afbeelding]

Zover ik kan zien staat onder "xbmc14" gewoon nog alles. Ook in "MyVideos93" staat (alle?) informatie over mijn series. Maar hoe ik dit weer goed importeer.... De laatste twee databasen zijn aangemaakt, nadat ik experimenteerde met <name> </name> met als doel naar "xbmc14" te laten verwijzen. Dat gaf te veel errors om op te noemen en deze twee databasen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen of waar ik naar moet zoeken binnen Mysql?
1 klein verschil zie ik zo met mijn advancedsettings.xml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>10.78.254.11</host>
        <port>3306</port>
        <user>kodi</user>
        <pass>kodi</pass>
        <name>kodi_video</name>
    </videodatabase>
    <musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>10.78.254.11</host>
        <port>3306</port>
        <user>kodi</user>
        <pass>kodi</pass>
        <name>kodi_music</name>
    </musicdatabase>
        <videolibrary>
        </videolibrary>
</advancedsettings>

phpmyadmin
kodi_db

voeg <name> een toe aan welke database je wilt gebruiken.
kodi voegt overigens zelf nummer toe achter de database.

Verder kun je gewoon via phpmyadmin exports maken van de correcte database. Tijdens een import liep ik tegen errors aan, maar als je alle bestaande tabellen van betreffende database dropt lukt de import wel.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Heb het nu zo'n beetje voor elkaar met de EPG in Kodi. D.m.v. een instelling in de config van WebGrab++ heb ik nu ingesteld dat er een week aan programma-info wordt binnengehaald (stond op alleen huidige dag). De volgende dagen worden ook netjes getoond in Kodi. De scraper is wel tussen de 20 en 30 minuten bezig, haha. Hier bijvoorbeeld een programma dat morgen veel bekijks zal trekken:

Wat ook leuk is, is dat Yatse gezellig meedoet. Die haalt nu de gids op bij Kodi en daarna kan je alle programma-info bekijken op telefoon of tablet, netjes voorzien van kleurcode om verschillende genres aan te geven :)

Het enige storende is nog dat in de beschrijving van ieder programma er een advertisement wordt toegevoegd door tvgids.tv over een nieuwe app. Zou mooi zijn als ik dit er nog uit kan filteren op de een of andere manier. Misschien een Python scriptje na het scrapen om de tekst te verwijderen uit guide.xml?

[Voor 16% gewijzigd door JanPedaal op 26-04-2016 08:56]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Haha, zodra Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen denk ik. Het zou wel terecht zijn trouwens, want het werkt super :9
Heb nu ook een Pythonscriptje geschreven dat na het scrapen ongewenste tekst kan verwijderen uit de programmabeschrijvingen. Best leuk om op deze manier een programmeertaal te leren, beetje googlen en proberen..

Even een plaatje toevoegen om te laten zien dat het gelukt is :)
Zelfde programma als in mijn post van vanochtend. Deze tekst is eruit gefilterd:
code:
1
_________ Enquete Wij zijn bezig aan een nieuwe tv-app en zijn benieuwd naar jouw mening. We verloten de nieuwste Apple TV! Doe mee met de enquete in 5 minuten, klik hier: http://bit.ly/DoeMeeEnquete

[Voor 30% gewijzigd door JanPedaal op 26-04-2016 21:01. Reden: Pics or..]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Isaac Nuketon schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:26:
[...]

Dat elke gewone hdd gaat werken, besef ik wel. Het punt is dat ik niet superveel opslag nodig heb. Tegenwoordig hebben de meeste externe hdd een voeding die ingebouwd is via de usb-kabel. Voor de RPi gaat dit niet vlot werken vrees ik. Vandaar dat ik toch naar een "specfieker" model zocht.

Vandaar de battery-pack.
Ik sluit zo nu en dan mijn Pi op een andere locatie aan, en speel dan vanaf de hdd.
De Pi3 kan mijn Freecom niet voeden, dus ik sluit de dataplug op de Pi, en de powerplug op de batterypack.
( wat ook werkt is een 2e usblader natuurlijk )

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik heb een issue met de beeldkwaliteit via Kodi op een raspberry Pi 2 met librelec. In donkere stukken zie je kleurovergangen alsof je met 8bits kleuren bezig bent.

Via Kodi op mij laptop/tablet/Android TV heb ik daar geen last van.

Ik heb alle instellingen langsgelopen (zowel in Kodi als beeldinstellingen op de tv), maar kan geen instelling vinden die dit verhelpt.

Heeft iemand een idee?
En hoe wordt dit fenomeen eigenlijk genoemd? Edit: Colour Banding

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
kromme schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:33:
[...]

Ik heb er al een als kodi voor de slaapkamer, een voor domoticz, en een kodi/retropi voor in de woonkamer. Het is even voldoende ;)
Tja, dat is wel voldoende inderdaad.

Dan dual boot en als alles goed werkt genieten van deze: :)

Te koop....

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Tijntje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:04:
Heb getest met een LibreELEC met versie 7.90.010 en met OpenELEC 7.0.0 maar krijg de hele tijd "Operation not permitted" als ik naar mijn Windows SMB share probeer te connecten.
Op verschillende manieren probeer ik er heen te connecten, browsen, rechtstreeks, inclusief user en password, etc. Geen enkele manier werkt.

Het account zelf heeft uiteraard wel rechten op de shares.
Het volgende aanpassen

Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen

de 128bits is "te hoog" gegrepen :)

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 26-01 22:42

GeeBee

Oddball

Nou, dit is raar...
Na het kijken van een aflevering, kwam dit scherm op de tv.

Geen mogelijkheid om terug te keren naar het gewone Confluence scherm.

Kan iemand hier iets over vertellen? Hoe kom ik terug in Confluence?

[Voor 5% gewijzigd door GeeBee op 28-01-2017 23:10]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ooi
redfoxert schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:35:
....

Zijn er meer mensen met dit issue?
Apart,
Zodra ik thuis ben zal ik het testen bij mij op de slaapkamer met de Raspberry direct op de tv.

Heb even getest voor je.
DTS en DTS-HD op een TV die niks ondersteund.
En alles speelde zonder problemen af en geen problemen met geluid of beeld.
Audio moet dus omgezet worden naar 2.0

MediaInfo van de geteste file die (Remux van Avatar, die scene is een mooie stress voor de Raspberry)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
General
ID                                       : 1 (0x1)
Complete name                            : \Movies\Avatar (2009)\BDMV\STREAM\00000.m2ts
Format                                   : BDAV
Format/Info                              : Blu-ray Video
File size                                : 39.2 GiB
Duration                                 : 2 h 41 min
Overall bit rate mode                    : Variable
Overall bit rate                         : 34.7 Mb/s
Maximum Overall bit rate                 : 35.5 Mb/s

Video
ID                                       : 4113 (0x1011)
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Format profile                           : High@L4.1
Format settings, CABAC                   : Yes
Format settings, ReFrames                : 2 frames
Codec ID                                 : 27
Bit rate mode                            : Variable
Maximum bit rate                         : 40.0 Mb/s
Width                                    : 1 920 pixels
Height                                   : 1 080 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate                               : 23.976 (24000/1001) FPS
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scan type                                : Progressive

Audio
ID                                       : 4352 (0x1100)
Format                                   : DTS
Format/Info                              : Digital Theater Systems
Format profile                           : MA / Core
Mode                                     : 16
Format settings, Endianness              : Big
Muxing mode                              : Stream extension
Codec ID                                 : 134
Bit rate mode                            : Variable / Constant
Bit rate                                 : Unknown / 1 509 kb/s
Channel(s)                               : 6 channels
Channel positions                        : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate                            : 48.0 kHz
Frame rate                               : 93.750 FPS (512 spf)
Bit depth                                : 24 bits
Compression mode                         : Lossless / Lossy
Language                                 : English

Text
ID                                       : 4608 (0x1200)
Format                                   : PGS
Codec ID                                 : 144
Language                                 : Dutch

[Voor 87% gewijzigd door TRaSH op 28-02-2017 17:58. Reden: extra info toegevoegd]

• Qon
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
Als eerste, ik heb geen ervaring met Linux (of zeer weinig in ieder geval) en ben deze week begonnen met KODI op m'n Raspberry Pi 3 Model B.

Ik heb OPENELEC (isengard) draaien op m'n Raspberry Pi 3 Model B. Ook verwacht ik dat mijn vraag voor de meeste mensen super eenvoudig te beantwoorden is, maar ik kom er helaas niet uit.

Nu heb ik rTorrent geïnstalleerd en probeer de standaard download locatie aan te passen via de web interface van rTorrent:

Ik wil graag dat mijn torrents automatisch downloaden naar mijn HDD genaamd: usb_disc
De usb_disc is rechtstreeks aangesloten op de USB poort van de Pi.

Welk pad moet ik opgeven om ervoor te zorgen dat rTorrent de gedownloade torrent automatisch op usb_disc opslaat?

Thx!

• Darkfreak
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 25-01 18:38

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Gisteren is mijn besje dan eindelijk binnen gekomen :*)

Inmiddels staat Retropie er op en Kodi dus.
Lijkt vooralsnog prima te werken (alleen Southparks streams en radio getest tot nu toe).
Ben nog even aan het wachten op een NAS, zodra die er is ga ik wat verder testen (de zwaardere 1080p video's dus vooral).

Was even uitzoeken hoe ik de HiFiBerry (Voor SPDIF) aan de praat krijg, maar is gelukt :D!
Controllers doen het ook allemaal, dus happy :D.

Staat in ieder geval ook gelijk een megameuk aan ROMs klaar.

De NAS heeft add-ons voor Couchpotato, Sickbeard en Torrents, dus het downloaden automatiseer ik op de NAS.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tr4il schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:55:
Guide: Netflix in Kodi; RPi/Windows

Voor de RPi op OSMC staat hier uitgelegd hoe en wat:
..
Na de herstart kan je de Netflix addon starten, inloggen en kijken maar!
Bedankt, duidelijke uitleg. Het is allemaal gelukt, Kodi 18, widevine, Netflix. Alleen volgens Netflix mis ik nog iets: pycryptodome. Iemand enig idee hoe je daar aan komt voor OSMC?
https://tweakers.net/ext/f/VeCRi84AhBfAqQWOMl97RvIc/thumb.jpg

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ik zelf gebruik MQ7 en daar werkt het mee,
heb het ook werkend gehad met de default skin alleen daar de mod versie van.
http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20180225-pznm-976kb.png

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 08-01 18:46
B.O.C.K schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:36:
[...]

Naar mijn weten alleen stereo, meer info hier
Een 5.1 DAC-HAT zal ook niet makkelijk te vinden zijn, degene die er wel zijn lopen voornamelijk via de hdmi aansluiting.
Misschien kan je h.e.e.a. toelichten. Sluit je de pi straks op een reciever aan? Of gaat alles rechtstreeks naar je speakers?
Doel is:
  • 3x 24V stereo versterker aansturen voor front left/right | rear left/right | center/sub (LFE indien mogelijk).
  • Kodi mediaspeler
  • CoreElec/LibreElec of wat voor distributie dan ook, dat maakt me niet uit
  • SBC, liefst geen x86 ivm stroomverbruik en pcb grootte.
  • 4K ready
  • HDMI CEC
  • HDR is nice-to-have
SBC moet 5.1 analoog hebben ivm het aansluiten op de 3 versterkers op 24V. Ik weet dat de Pi of dergelijke niet op 24V werkt, hier kan ik mooi een step-down-converter voor gebruiken. Dit allen komt in één kast te zitten als HTPC. Kodi is vereist omdat ik TV kijk via TVHeadend en het als een prettige interface wordt gezien door de WAF.

Nu heb ik dit gevonden:

Deze is gemaakt voor de Pi maar zo te zien via de HDMI aansluiting, op zich geen probleem voor mij. Hier een paar oordelen besproken. Alleen jammer dat ik niets in NL kan vinden en het een behoorlijke gok is wat betreft LPCM. Ook weet ik niet of HDMI-CEC dan nog steeds werkt.

Edit:
Zou met een RPI/N2 via de GPIO pins misschien analoge output mogelijk zijn?

[Voor 10% gewijzigd door renedis op 04-10-2019 13:11]

• seninha
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 26-01 12:33

seninha

god's right foot

Ik heb sinds een paar dagen een Rasberry PI 2 welke voornamelijk gebruikt wordt voor Pi-Hole. PI draait verder op Rasbian Buster met Desktop.

Nu staat deze PI in de slaapkamer van mijn zoon, daarom heb ik er nu Kodi 18 op gezet.
Voornamelijk zodat hij Netflix kan kijken.

Na het installeren van Netflix ha dik eerst problemen om deze uberhaupt op te starten. Dit heb ik opgelost door het installeren van de cryptodome module.

Nu is het zo dat Netflix wel opstart en ik kan kiezen uit alle bekende gebruikers.
Probleem is dat als ik er een er van kies, ik alleen volgende te zien krijg:

-ZOEKEN
-EXPORTED

Verder niets...

Heb de add on al meerdere keren geïnstalleerd en steeds zelfde resultaat.
Wat ik ook vaag vind is dat als ik naar de AddOn instelling ga, ik bij Account instelling geen : input addon instellingen ...kan openen.
Deze is grijs.

Netflix add on heb ik via deze zip file geinstalleerd:

plugin.video.netflix-master.zip welke ik via deze how to heb gevonden:

https://www.comparitech.com/kodi/watch-netflix-on-kodi-18/

Heb trouwens deze zelfde link ook gebruikt om Netflix addon op een Rasberry pi 3 welke draait op Libreelec , en daar werkt alles perfect.

Vraag me af of iemand een idee heeft waarom ik niet meer te zien krijg dat ZOEKEN en EXPORTED

iRacing Profile Flickr

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:10

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Iemand al ervaring met X265 icm RPI4/4GB en Kodi+POE Hat/x265?

Ik wil mijn RPI3's gaan vervangen voor RPI4's om zo x265 af te kunnen spelen want dat zou nu hardwarematig kunnen.

Situatie :

Alles bedraad (Gbit switches met POE+/802.3at - 25Watt) en wil dus eigenlijk ook over naar een POE Hat.
Het nadeel is dat de POE hats de 'koeling' in de weg zitten. misschien op te lossen door hem er hoger op te zetten?
Ik wil b.v. gebruiken.

Helaas kan ik weinig ervaringen vinden icm POE Hat, leuk dat het werkt maar ik heb juist speciaal de 5.25Volt/3A adapters gekocht om 'power problemen' te voorkomen die ik met de RPI2-B+ had.

Ook : YouTube: EEVblog #1122 - Raspberry Pi 3 PoE Hat FAIL Investigation gaf niet veel goeds.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15:07

mr.DJ95

3D print nodig? Regel ik

Ik ben even zoekende naar de beste/mooiste oplossing voor mijn situatie.

Mijn situatie is al volgt, ik heb een Yamaha reciever (Yamaha Aventage RX-A1050). Deze kan netjes Atmos, DTS-HD etc verwerken maar geen HDR of Dolby Vision. Mijn TV (Sony KD-75XH9096) kan wel Dolby Vision, HDR10, Hybrid Log Gamma etc. Nu wil ik hier gebruik van maken zonder mijn Receiver te vervangen.

Het idee:

Raspberry Pi 4 Model B (2GB ram) voorzien van een Kodi installatie, 1 HDMI kabel naar de TV en de andere HDMI kabel naar de receiver.

Audio output aanpassen zodat deze HDMI audio passtrough doet naar de receiver en beeld doorsturen naar HDMI 1.

De vragen:

Gaat dit werken?
Zo ja, welk OS kan ik het beste gebruiken hiervoor? Rasbian + Kodi, LibreELEC, OSMC (Geen Pi4 support?)

3D print nodig? Stuur me een DM

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee