Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:25
Videopac schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:00:
Zijn er ergens basishandleidingen te vinden hoe ik "simpele" dingen kan configureren in Kodi?
Ik heb DietPi met Kodi 18(?) op mijn Odroid C2 geïnstalleerd. Hij start prima op, maar ik snap er echt helemaal niets van en vind de interface bepaald niet intuïtief.

Ik zit nu vast in een Videos-menu waar ik op NAS, TV Shows Videos of Add videos kan klikken, maar als ik dat doe gebeurt er niets. Ik gebruik de afstandsbedieing van mijn LG 42LA8609 tv.

Wat ik graag wil is in eerste instantie de smart-functionaliteit van de televisie vervangen. Dit is nu urgent geworden omdat de uitzending gemist app sinds enkele dagen niet meer werkt (met de groeten van NPO Start). Ik zou dus graag uitzending gemist functionaliteit willen hebben, de video's die op mijn NAS staan kunnen afspelen en Netflix kunnen gebruiken.

Als ik zelf zoek met Google vind ik alleen filmpjes waarmee wordt uitgelegd hoe ik illegale meuk kan downloaden.

Edit: ik zit nu iets hoger in een menu, maar wat ik ook aanklik: overal vraagt hij om een browser add-on en als ik daarop klik zie/kan ik niets.
Om je uit de dromen te helpen, Netflix werkt niet met een Pi en Kodi.
En ook de NPO add-on heeft sinds kort "kuren", ik zie niet alle afleveringen meer van bijvoorbeeld *kuch*Luizenmoeder*kuch*

Volgens mij is NPO aan het donderen met een nieuwe app, mijn Samsung TV heeft plotseling ook geen werkende NPO app meer :?

Gisteravond dus uiteindelijk maar op een tablet teruggekeken i.p.v. mijn 55" TV :(

Ik draai sinds een tijdje ook Libreelec, vind ik prettiger als openelec.

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 20-02-2018 10:25 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 01:09
Grolsch schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:24:
[...]

.........
Niet! Werkt wel, je moet er alleen een beetje moeite voor doen.

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Tr4il schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:40:
[...]

Niet! Werkt wel, je moet er alleen een beetje moeite voor doen.
Dan is er iets veranderd het laatste half jaar :? De laatste keer dat ik er naar gekeken heb kon het niet (Netflix) :?

Heb je een linkje :? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tr4il
  • Laatst online: 02-06 01:09
Grolsch schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:41:
[...]

Dan is er iets veranderd het laatste half jaar :? De laatste keer dat ik er naar gekeken heb kon het niet (Netflix) :?

Heb je een linkje :? Ik ben benieuwd.
https://github.com/asciid...netflix/wiki/Installation

In short,
LibreELEC nightly installeren
Scriptje draaien
Addon installeren.
;)

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-06 12:28

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb een 2 tal rpi3 met Libre-elec en kodi draaien. (woonkamer-Slaapkamer).

De Pi in de wwonkamer zit bekabeld en draait ook teven SQL voor de library.
De Pi op de Slaapkamer gaat via wifi.
Dit heeft altijd perfect gewerkt, echter sinds kort hapert de SK Pi en uiteindelijk loopt hij echt vast. Ik heb de Pi inmiddels opnieuw geïnstalleerd maar ook met de nieuwe kodi versie geen verschil. Ik heb al diverse post gevonden dat het aan de voeding kan liggen, echter waarom deed hij het al die tijd wel goed?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
kromme schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:20:
Ik heb een 2 tal rpi3 met Libre-elec en kodi draaien. (woonkamer-Slaapkamer).

De Pi in de wwonkamer zit bekabeld en draait ook teven SQL voor de library.
De Pi op de Slaapkamer gaat via wifi.
Dit heeft altijd perfect gewerkt, echter sinds kort hapert de SK Pi en uiteindelijk loopt hij echt vast. Ik heb de Pi inmiddels opnieuw geïnstalleerd maar ook met de nieuwe kodi versie geen verschil. Ik heb al diverse post gevonden dat het aan de voeding kan liggen, echter waarom deed hij het al die tijd wel goed?
voedingen kunnen stuk/slijten.. dus even wisselen met de andere pi, en kijken wat er dan gebeurd.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TRaSH schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:21:
Ipv OpenElec zou ik voor LibreElec gaan
natuurlijk! foutje. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:53

Videopac

Rommelt wat aan.

Grolsch schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:24:
[...]

En ook de NPO add-on heeft sinds kort "kuren", ik zie niet alle afleveringen meer van bijvoorbeeld *kuch*Luizenmoeder*kuch*

Volgens mij is NPO aan het donderen met een nieuwe app, mijn Samsung TV heeft plotseling ook geen werkende NPO app meer :?

Gisteravond dus uiteindelijk maar op een tablet teruggekeken i.p.v. mijn 55" TV :(

Ik draai sinds een tijdje ook Libreelec, vind ik prettiger als openelec.
Idem mijn LG televisie. Zie ook Twitter:
https://twitter.com/Maart...status/963411414177255425

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Tr4il schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:49:
[...]

In short,
Scriptje draaien
Addon installeren.
;)
Is LibreELEC ook geoptimaliseerd voor een specifiek device? Als in: zitten de video, audio, NIC drivers er bij in? Of: hoe zorg ik ervoor dat mijn Odroid C2 optimaal presteerd?

Edit: ik zie dat daar een aparte image voor is.

[ Voor 5% gewijzigd door Videopac op 23-02-2018 18:00 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

Tr4il schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:49:
[...]

In short,
Scriptje draaien
Addon installeren.
;)
Vanmiddag even geïnstalleerd op een sd maar klopt het dat Yatse niet werkt

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
TRaSH schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:21:
Ipv OpenElec zou ik voor LibreElec gaan
Bedankt! Die kende ik nog niet, heb het al een tijd niet meer gebruikt dus de fork was me niet opgevallen. Ik zit al een tijd op OSMC maar voor een tweede pi had ik wel nog steeds OpenElec in het achterhoofd. Dat wordt nu dus LibreElec. _/-\o_

Netflix kan inderdaad niet, de benodigde DRM wordt alleen binair verspreid en is niet beschikbaar voor de pi :'(

Ik heb daar nu zelf een Amazon Fire stick voor, kostte evenveel als een pi 3 :) En er zou eventueel ook nog kodi op kunnen schijnt het, al betwijfel ik of dat zo fijn werkt als op een pi. Want je moet wel alles sideloaden.

Edit: Okee, het schijnt dus wel in Chrome te kunnen, maar dat lijkt me niet een fijne manier op een media center. Jammer dat dat nooit gereverse engineered is om het in Kodi te laten werken.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 23-02-2018 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

GekkePrutser schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:26:
[...]

Netflix kan inderdaad niet, de benodigde DRM wordt alleen binair verspreid en is niet beschikbaar voor de pi :'(
Op mijn Pi3 werkt Netflix wel als je de url volgt die hier gepost is. Het enige wat bij mij niet werkt is Yatse

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Pierre schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 14:24:
[...]

Op mijn Pi3 werkt Netflix wel als je de url volgt die hier gepost is. Het enige wat bij mij niet werkt is Yatse
Aha, ik heb het een anderhalf jaar geleden geprobeerd en toen kon er niets voor vinden. Bedankt!!

Deze link dus? https://github.com/asciid...netflix/wiki/Installation
Dan ga ik het ook eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:48
GekkePrutser schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:25:
[...]

Aha, ik heb het een anderhalf jaar geleden geprobeerd en toen kon er niets voor vinden. Bedankt!!

Deze link dus? https://github.com/asciid...netflix/wiki/Installation
Dan ga ik het ook eens proberen!
Gister avond alles geïnstalleerd volgens die link, Netflix werkt prima en Yatse werkt ook gewoon.

Ik zou wel heel graag Amber skin weer terug willen, maar die werkt dan helaas weer niet |:(
Waarom? In Amber kan je d.m.v. smartplaylist en favorieten nieuwe menu's aan het mainscreen toevoegen.
Zo had ik de kinderfilms gescheiden van de volwassen films en de menu's als volgt: Addons > Kids > Movies > TV Shows > Settings > Quit
Weet iemand een alternatieve skin waarbij dit ook mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 22:25

TRaSH

koffie ?

Ik zelf gebruik MQ7 en daar werkt het mee,
heb het ook werkend gehad met de default skin alleen daar de mod versie van.
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20180225-pznm-976kb.png

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
Dank je, ik zal eens kijken of die wel op de kodi18 nightly build werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ohja V18 dacht het niet dan moet je MQ8 hebben maar die is nog alpha,
Ik weet wel van de originele skin daar de mod van kon het wel.
Dus neem aan met de V18 standaard skin mod versie zal het ook werken
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=306757

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:24
Klopt het dat het opstarten en draaien van kodi op een rasp zero W, b+ en 2, via zowel raspbian, XBian en openelec 100% CPU tijd, loads van >2+ en ellenlang wachten op interfaces is? Is dit kennelijk 'de standaard'? Na eindelijk de addon Youtube geopend te hebben, speelt hij vervolgens enkel zwarte schermen (de progress bar loopt wel). Ben sinds een paar dagen aan het rommelen hiermee, omdat ik voor een ander project (pihole, 433mhz) een paar rasps te leen heb.

(let; verse installaties, laatste stabiele versies, kodi 17.6, genoemde hardware).

[ Voor 13% gewijzigd door MoiZie op 25-02-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@MoiZie
Beetje moeite om je vraag te begrijpen,
maar ik zelf draai 3 RaspberryPi's(V1,2,3) draaiend op LibreElec en die draaien niet op 100% bij mij.
En de interface is eigenlijk binnen no time zichtbaar en bruikbaar.
Alhoewel de 1 echt traag is.
Heb zelf ook een RaspberryPi2 als Pi-Hole draaien.

Deze word gebruikt voor het updaten van mijn MySQL database
code:
1
2
RaspberryPi-3:~ # uptime
 11:32:12 up 19 days, 17:32,  load average: 0.65, 0.49, 0.30

Met deze wil ik nog wel eens wat testen wat eigenlijk teveel voor hem is
code:
1
2
RaspberryPi-1:~ # uptime
 12:34:18 up 104 days, 22:51,  load average: 1.30, 1.16, 1.10

code:
1
2
pi@Pi-Hole:~ $ uptime
 12:35:24 up 8 days,  1:33,  1 user,  load average: 0.00, 0.03, 0.00

[ Voor 43% gewijzigd door TRaSH op 25-02-2018 12:35 . Reden: load laten zien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
TRaSH schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:18:
ohja V18 dacht het niet dan moet je MQ8 hebben maar die is nog alpha,
Ik weet wel van de originele skin daar de mod van kon het wel.
Dus neem aan met de V18 standaard skin mod versie zal het ook werken
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=306757
Bedankt voor de info maar Ik denk dat ik toch terug moet naar een stalbe release want ik krijg Hyerion (lightberry) ook niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik gebruik trouwens de Confluence skin, kan ik die menu balk naar onder op mijn TV krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Welke versie Kodi draai je ?
Er was ooit voor confluence een mod versie waarmee dat kon.
Maar naar mijn weten word dat sinds V17 niet meer ondersteund.
Confluence is erg beperkt met de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Is wel een oude versie (geen idee welke) maar dan moet ik misschien eens een andere gaan gebruiken,ik zou een tip welke dat wel kan erg waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Zijn er wel een aantal die het ondersteunen,
Een aantal heb ik al genoemd.
Maar zullen wel meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hebben andere hier dit probleem ook of een oplossing ervoor ?

https://discourse.osmc.tv...orkaround-available/38065

als ik refreshrate op Always zet voor het synchroniseren met mijn beeldscherm, krijg ik soms flickering in bepaalde scenes. als ik dit uitzet en de refreshrate van kodi op 60hz zet, dan heb ik niet meer, maar dan krijg ik weer stotters met video's.

edit: dit is een rasperry topic zie ik. ik heb een eminent 7680 libreelec.

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 12-03-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 694168

Kan ik op die nieuwe versie B+ 2018 wel x265 vloeiend streamen in Kodi, iemand dit getest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 694168 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:30:
Kan ik op die nieuwe versie B+ 2018 wel x265 vloeiend streamen in Kodi, iemand dit getest?
Nog niet, maar ga ik wel doen. Ik heb er een in bestelling staan. Denk dat hij eind deze week wel binnenkomt.

Ik hoop een beetje dat hij 4K content speelt (met downsampling naar 1080p natuurlijk). Want dat heb ik steeds meer omdat ik nu een 4K monitor heb op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:53
Ik hoop voor je dat je een 2017 model LG hebt, op eerdere modellen komt er geen update van de NPO app aangezien deze min. WEBOS 3.5 nodig hebben. Netflix gaat er binnenkort ook al uit heb ik op het duitse forum gelezen, hier komt ook geen update van. LG heeft ooit belooft dat de 2016 modellen ook WEBOS 3.5 zou krijgen maar dit is ingetrokken. Tot zover de support van LG.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

gielie schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:15:
[...]

Ik hoop voor je dat je een 2017 model LG hebt, op eerdere modellen komt er geen update van de NPO app aangezien deze min. WEBOS 3.5 nodig hebben. Netflix gaat er binnenkort ook al uit heb ik op het duitse forum gelezen, hier komt ook geen update van. LG heeft ooit belooft dat de 2016 modellen ook WEBOS 3.5 zou krijgen maar dit is ingetrokken. Tot zover de support van LG.
Ik heb een 42LA8906 van 3-4 jaar oud en heb enige tijd geleden een firmware-update gekregen waarmee NPO gemist weer werkt. Ook is het probleem dat ik had met Netflix (hij vergat regelmatig de username en het password) opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:09
Is het iemand gelukt Netflix werkend te krijgen op een RPi2?
Ik heb de Netflix addon gedownload en ik kan mijn profiles etc zien en de lijsten maar het daadwerkelijk afspelen resulteert in een redirect naar vorige menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 14:07
Ik heb een uitdaging. In mijn Kodi installatie staat onde mijn films 2 films er honderden keren in mijn lijst. Ik heb ook geen idee hoe deze er in zijn gekomen. Het is niet te doen om deze met de hand te verwijderen. Is er een makkelijke manier om mijn film database opnieuw in te laden? ik heb het namelijk niet kunnen vinden.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik denk de source even verwijderen :? Zie kopje 5 in onderstaande wiki

https://kodi.wiki/view/Updating_or_removing_videos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Laatst online: 00:17

M-ThijZ

Riding on Rails

Graag wil ik mijn fotocollectie op TV via Kodi kunnen bekijken. Echter is de performance tergend traag.

Ik mount een (read-only) NFS share van mijn Synology en gebruik de standaard functionaliteit voor het bekijken van foto's. Het duurt een aantal seconden voordat een foto verschijnt. Bij het bladeren naar de volgende foto duurt dit soms van een aantal tot tien second en soms crasht Kodi daarbij! Animaties gaan erg schokkerig (fade in / fade out).

Opnieuw dezelfde map met foto's openen verhelpt het probleem niet. Het gaat om 24 megapixel JPEG's van ongeveer 12MB.

In gebruik een Raspberry Pi 2B;
Kodi 17.6;
OSMC 2018.04-2.

Als alternatief deel ik nu via DLNA naar mij Panasonic VT50. Niet ideaal, maar een stuk stabieler.

Is een rPi simpelweg niet krachtig genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ik kan met mijn RaspberryPi 2 en 3 en 3+ Blu-Rays Remuxes (20-40GB) afspelen met HD audio die de RPi moet omzetten voor mijn TV in mijn slaapkamer.

Je zou even de debug log kunnen bekijken of hij misschien nog iets aan het opbouwen is cache, thumbnails etc.
Ik merk zelf wel dat de Rpi3 velen malen sneller aanvoelt is dan de Rpi2 maar of dat met foto's iets uitmaakt weet ik niet.

Ik zelf gebruik LibreElec maar ik denk dat er met OSMC niks aan de hand is.
Misschien is je SDKaart niet goed (meer).
Je zou ook evt wat foto's op een usb stick kunnen zetten en kijken of het dan beter loopt,
hiermee sluit je uit dat het een netwerk issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 22:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mij gaan foto's van mijn telefoon (Galaxy S8, jpg 9MP, tussen 3 en 6 mb) meestal wel goed, maar die van mijn Nikon D5300 (jpg fine 24MP, 11-15 mb) zorgen vaak voor een freeze van xbian/kodi op mijn RPi2. Ik verwacht dus dat het gewoon een geheugen/buffer probleem is. Ik gebruik het echter zo weinig dat ik het niet zo erg vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

TRaSH schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:32:
Ik kan met mijn RaspberryPi 2 en 3 en 3+ Blu-Rays Remuxes (20-40GB) afspelen met HD audio die de RPi moet omzetten voor mijn TV in mijn slaapkamer.

Je zou even de debug log kunnen bekijken of hij misschien nog iets aan het opbouwen is cache, thumbnails etc.
Ik merk zelf wel dat de Rpi3 velen malen sneller aanvoelt is dan de Rpi2 maar of dat met foto's iets uitmaakt weet ik niet.

Ik zelf gebruik LibreElec maar ik denk dat er met OSMC niks aan de hand is.
Misschien is je SDKaart niet goed (meer).
Je zou ook evt wat foto's op een usb stick kunnen zetten en kijken of het dan beter loopt,
hiermee sluit je uit dat het een netwerk issue is.
Voor video wordt een losse VideoCore GPU gebruikt, ik betwijfel of dit het geval is voor de photo viewer.

Netwerktest doe ik vaak met zo'n high bitrate "bird.mkv" sample en is nooit een probleem.

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 11:06
Zojuist heb ik LibreELEC/Kodi op een Raspberry Pi 3B+ geinstalleerd, de Plex plugin geactiveerd en dit werkt perfect. Echter: ik wil graag gebruik maken van de remote van de TV via CEC (mede vanwege de WAF en omdat het gewoon makkelijker is dan een app op de telefoon), en dit wordt ook prima in Kodi herkent. Alleen na het uit/aanzetten van de TV werkt CEC niet meer. Ik moet dan eerst van HDMI 2 naar analoog, een paar zenders omhoog/omlaag (de sneeuw is overal hetzelfde :+ ) en als ik dan weer naar HDMI 2 ga, werkt CEC ineens wel.

De TV is een Sony Bravia uit 2015, op HDMI 2 met ARC verbonden met een Onkyo receiver waar de Raspberry Pi op aangesloten is.

Het gekke is dus dat het prima werkt, maar pas nadat ik naar analoge sneeuw heb gekeken. Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken om te fixen dat CEC gelijk werkt?

edit: ik kom er net achter dat ik via de 'Sync' knop op de remote ook Kodi kan selecteren en dan werkt het ook... Maar nog steeds niet automatisch.

[ Voor 8% gewijzigd door Siebsel op 13-09-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 02-06 14:16
Siebsel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:09:
Zojuist heb ik LibreELEC/Kodi op een Raspberry Pi 3B+ geinstalleerd, de Plex plugin geactiveerd en dit werkt perfect. Echter: ik wil graag gebruik maken van de remote van de TV via CEC (mede vanwege de WAF en omdat het gewoon makkelijker is dan een app op de telefoon), en dit wordt ook prima in Kodi herkent. Alleen na het uit/aanzetten van de TV werkt CEC niet meer. Ik moet dan eerst van HDMI 2 naar analoog, een paar zenders omhoog/omlaag (de sneeuw is overal hetzelfde :+ ) en als ik dan weer naar HDMI 2 ga, werkt CEC ineens wel.

De TV is een Sony Bravia uit 2015, op HDMI 2 met ARC verbonden met een Onkyo receiver waar de Raspberry Pi op aangesloten is.

Het gekke is dus dat het prima werkt, maar pas nadat ik naar analoge sneeuw heb gekeken. Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken om te fixen dat CEC gelijk werkt?

edit: ik kom er net achter dat ik via de 'Sync' knop op de remote ook Kodi kan selecteren en dan werkt het ook... Maar nog steeds niet automatisch.
Hmm, dat is niet echt handig. Ik ervaar ongeveer hetzelfde met een LG TV, maar dan als de RPi een reboot krijgt. Dan moet ik van HDMI 1 naar HDMI 2 en weer terug.
Heb je in Kodi bij de CEC settings (System - Settings - Input devices) gekeken? Misschien is daar iets in te stellen :?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 08:59
Oké

[ Voor 99% gewijzigd door cem. op 18-09-2018 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@cem.

En wat heeft dat met de raspberry pi te maken ?

• Schmitzenbergh
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-06 23:12
Beste Kodi / Raspberry fanaten :P

Ik heb een misschien korte vraag war ik geen geheel topic voor wil openen. Ik heb 2 kodi installaties draaien op het moment. Een is een NUC met LibreElec, de ander een Raspberry Pi met Retropi en Kodi als Port.
Nu kan ik op de NUC alles prima doen, waaronder de NPO addon uit de officiële Kodi repo. Echter op mijn Pi weigert diezelfde NPO addon elke video te spelen. Video's worden wel gezien in de lijst, maar willen niet spelen/laden.

Een ander probleem heb ik met Retrospect (Als dit wordt gezien als illegaal, tell me. Dan schrap ik dit stuk). Op de NUC installeert Retrospect prima, maar op de Pi mis ik altijd dependencies. Ik heb zelf alle dependencies handmatig geinstalleerd (Door de src te inspecteren), maar zelfs dan blijft Kodi zeggen dat er dependencies missen.

Kodi op de NUC is versie 17.6. Pi draait 17.3 (Geen hogere versie beschikbaar).

Hebben jullie hier ervaringen mee?

• alesandro_46
@Schmitzenbergh, wat heb je in de logs gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmitzenbergh
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-06 23:12
@alesandro_46 In de logs binnen Kodi eigenlijk alleen dat er een dependency mist bij de Retrospect installatie (maar verder niet welke). Bij de NPO addon helemaal niks.

Ik kan de log file zelf checken, maar die moet ik eerst zoeken op Retropi. Snap niks van die locaties :P Retropi installeert Kodi op een andere plek dan normaal. Moet ik, zodra ik thuis ben, even zoeken.

EDIT:
@alesandro_46 Ik heb het opgelost. Kennelijk stond inputstream.adaptive niet aan in de Kodi components. Ik heb deze aangezet, maar helaas werkt Retrospect nog niet (Die verwacht een hogere versie die er kennelijk niet is.). Ik heb nu wat veranderd in de dependency van Retrospect zodat hij de huidige versie van inputstream.adaptive accepteert. Ga kijken of het stabiel loopt.

Extra: Dit was het stukje log dat mij naar het probleem stuurde van de versieverschillen
21:16:13.388 T:1910935552 DEBUG: CAddonInstaller: installing from zip '/media/usb0/net.rieter.xot-4.1.7beta11.zip'
21:16:13.405 T:1674507008 DEBUG: CAddonInstallJob[net.rieter.xot]: requires inputstream.adaptive version 2.0.19 which is not available
21:16:13.405 T:1674507008 ERROR: CAddonInstallJob[net.rieter.xot]: The dependency on inputstream.adaptive version 2.0.19 could not be satisfied.

[ Voor 54% gewijzigd door Schmitzenbergh op 19-09-2018 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 17:08
Meer mensen hier waarbij de NPO gemist plugin niet meer werkt?

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-06 21:57
tweakkuiken schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:23:
Meer mensen hier waarbij de NPO gemist plugin niet meer werkt?
Wij gebruiken Retrospect (NPO, RTL, SBS).
zie https://www.rieter.net/content/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
Helaas werkt die ook niet meer. Althans het NPO gedeelte. Meeste recente uitzendingen zijn van 21 november. Dat is bij beide plugins. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
tweakkuiken schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:46:
[...]

Helaas werkt die ook niet meer. Althans het NPO gedeelte. Meeste recente uitzendingen zijn van 21 november. Dat is bij beide plugins. :|
Heb je wel de laatste beta van de website? Die moet je handmatig updaten via zip.

• tweakkuiken
bartelsrobert schreef op maandag 10 december 2018 @ 04:01:
[...]

Heb je wel de laatste beta van de website? Die moet je handmatig updaten via zip.
Had ik niet, nu wel en hij doet het weer _/-\o_ thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Mijn uitzending gemist add-on update de uitzendingen niet meer. Hebben jullie daar ook last van?

Blind, en opgelost!

[ Voor 13% gewijzigd door BonJonBovi op 14-12-2018 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:23
BonJonBovi schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:49:
Mijn uitzending gemist add-on update de uitzendingen niet meer. Hebben jullie daar ook last van?
2 berichten omhoog lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

[b]Schmitzenbergh schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:32:
... Kennelijk stond inputstream.adaptive niet aan in de Kodi components. Ik heb deze aangezet, maar helaas werkt Retrospect nog niet (Die verwacht een hogere versie die er kennelijk niet is.). Ik heb nu wat veranderd in de dependency van Retrospect zodat hij de huidige versie van inputstream.adaptive accepteert.
...
Ik heb hetzelfde probleem :'( Dit is wellicht de gouden tip, maar.. Hoe kan je die dependency aanpassen? Heb wel gevonden hoe je het aanpast voor een geïnstalleerde addon, maar hij wil m niet installeren wegens unmet dependencies..

EDIT:
Somehow heeft Retrospect nu wel de benodigde dependency weten te installeren :?
Niet meer nodig dus om aan te passen.

[ Voor 8% gewijzigd door JanPedaal op 17-12-2018 21:26 ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49

GeeBee

Oddball

Ik krijg een serie niet in Kodi: La Mante uit 2017.
De map op de server heet Mante, La (2017) of The Mantis (2017) heb ik ook al geprobeerd.
In de map staat ook al een tvshow.nfo met daarin <id>322885</id>, het id nummer van tvdb die als scraper wordt gebruikt.

Tips zijn welkom.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@GeeBee
probeer eens "The Mantis" dus zonder jaar.
want hij staat ook zonder jaar op thetvdb.
als je zoekt op The Mantis (2017) vind hij een hele lijst.

laat eens je complte .nfo zien

[ Voor 13% gewijzigd door TRaSH op 12-01-2019 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49

GeeBee

Oddball

code:
1
<id>322885</id>

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@GeeBee
werkte het als je de folder renamde naarThe Mantis zonder jaar zoals hij dus ook op thetvdb staat ?
want dat is vaak het probleem.
Films en series is het gewoon belangrijk dat je de juiste info gebruikt.
Niet bij series jaar tallen erbij doen als het ook niet op thetvdb staat zonder jaar tallen,
als je een handmatige zoek doet met jaartallen vind hij van alles beahalve wat je zoekt.
Jaartallen bij films het beste resultaat behaal je als je de namen direct copy/paste van imdb.
en zeker niet van moviemeter.nl met hun dubbele jaren en regelmatig een jaar er naast.

ook is je nfo file niet goed.
aangezien er meer in moet dan alleen die ID tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Een hele stomme vraag, maar ik probeer voor een vriend de WiFi aan te melden op een nieuwe raspberry pi 3b+ met Libre elec, maar ik krijg steeds de melding : Network error
Operation Aborted.
Thuis heb ik zelf een 2B en een 3b die beiden prima werken, wat kan ik nu nog proberen?
Testen met een mobiele hotspot lukt ook niet.

Aanvulling; bedraad werkt het wel

[ Voor 5% gewijzigd door Janet_ op 03-02-2019 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 20:47
Ik wil morgen Kodi eens gaan proberen op raspberry pi. Beginners vraagje: zijn er hier mensen die Netflixen, of Ziggo televisie kijken via Kodi? Zo ja, hoe doen jullie dat? Bvd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:34
Janet_ schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:46:
Een hele stomme vraag, maar ik probeer voor een vriend de WiFi aan te melden op een nieuwe raspberry pi 3b+ met Libre elec, maar ik krijg steeds de melding : Network error
Operation Aborted.
Thuis heb ik zelf een 2B en een 3b die beiden prima werken, wat kan ik nu nog proberen?
Testen met een mobiele hotspot lukt ook niet.

Aanvulling; bedraad werkt het wel
Vooraf even een paar vragen :)
Welke versie van LibreElec gebruik je?
En verbind je met een 2.4GHz netwerk of een 5GHz netwerk? (de 3b+ kan met beiden overweg)

Kan aan een hoop liggen, maar probeer eerst de regio instellingen van de router te vergelijken met die van LibreElec. Ik kan mij herinneren dat dit in sommige gevallen roet in het eten kan gooien.
B.A.L. schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:53:
Ik wil morgen Kodi eens gaan proberen op raspberry pi. Beginners vraagje: zijn er hier mensen die Netflixen, of Ziggo televisie kijken via Kodi? Zo ja, hoe doen jullie dat? Bvd!
1 tip, begin simpel. Neem een pakket zoals LibreElec die het meeste installiewerk voor je verricht. Probeer wat addons te installeren indien je nog niet bekend bent met addons en repo's. Ben je daarna thuis in de werking hiervan kun je kijken naar o.a. de Netflix addon voor Kodi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 20:47
Tof, thanks voor de tips bock, ik ga eerst wel even uitproberen idd! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

B.A.L. schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:42:
Tof, thanks voor de tips bock, ik ga eerst wel even uitproberen idd! 😊
Let op dat de Netflix addon pas werkt vanaf Kodi 18. Veel builds zitten nog op 17.6 volgens mij, of zijn op een beta gebaseerd. Kodi 18 is pas net officieel gereleased (29 januari)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
@JanPedaal LibreELEC heeft net een paar dagen geleden 9.0/Leia gereleased, mèt Kodi 18 en in principe dus ook Netflix-ondersteuning. Ik heb nog geen ervaring ermee overigens aangezien ik mijn Pi nog niet in de buurt heb gehad sinds de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:42
Bacchus schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:01:
@JanPedaal LibreELEC heeft net een paar dagen geleden 9.0/Leia gereleased, mèt Kodi 18 en in principe dus ook Netflix-ondersteuning. Ik heb nog geen ervaring ermee overigens aangezien ik mijn Pi nog niet in de buurt heb gehad sinds de release.
Ik netflix al een tijdje zonder problemen op de 8.95.2, .3 en nu op de 9.0 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:41

DaRoot

Some say...

Gisteren mijn pi 3b en 3b+ die xbian draaien, ge-update naar kodi 18.
2 issues:
- zodra er een screensaver ingesteld staat, krijg ik de volgende meldingen in de logboeken:
code:
1
2
3
cecactivatesource called without parameter, assuming unforced
gui smart redraw is disabled now
es: client from 127.0.0.1 timed out

En worden de TV's erachter weer ingeschakeld, ook als ik alle relevante CEC instellingen uit zet.
Voor de zekerheid een frisse xbian install gedaan op 1, zonder addons, dan treedt het probleem ook op.

- idle cpu usage lijkt stuk hoger: de CPU's op beide boards zijn standaard een stuk warmer dan voor de update.

Mensen hier met dezelfde ervaringen?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Blegh, SD kaart kapot. En de vervanging die ik heb liggen is niet capabel voor kodi.
SD kaartjes kosten weinig, zeker de 16/32gb, maar is er nog een type aan te raden?

Of kan ik gewoon een aardige Sandisk/Samsung class 10 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Jelte schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:18:
Blegh, SD kaart kapot. En de vervanging die ik heb liggen is niet capabel voor kodi.
SD kaartjes kosten weinig, zeker de 16/32gb, maar is er nog een type aan te raden?

Oude MicroSD erin als boot, en een usb-stick als storage?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@albino71 zou kunnen. Maar ik heb geen recente USB stick liggen. Daarnaast heb ik er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Nu de NPO gemist app op mijn LG televisie gesloopt is door NPO heb ik CoreELEC geïnstalleerd op een Odroid C2. Aangezien ik nieuw ben met Kodi is het even wennen. Weet iemand welke add-on ik moet hebben voor “uitzending gemist”?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartelsrobert
Videopac schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:48:
Nu de NPO gemist app op mijn LG televisie gesloopt is door NPO heb ik CoreELEC geïnstalleerd op een Odroid C2. Aangezien ik nieuw ben met Kodi is het even wennen. Weet iemand welke add-on ik moet hebben voor “uitzending gemist”?
Er is een NPO add-on beschikbaar in de standaard repository geloof ik. Geen idee of die goed werkt.
Ik gebruik retrospect met alle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Jelte schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:18:

Wat is het probleem dat je hebt met die vervanger? Want behalve beschikbare ruimte ben ik eigenlijk nog niet tegen beperkingen aan gelopen met µSD's (behalve k*-kwaliteit, waardoor de kaartjes in no-time leesfouten begonnen geven).

Welke je het beste kan pakken ligt ook een beetje aan hoe je het hebt ingericht. Staat de database op je SD (standaard instelling), dan kan je beter een kaartje pakken dat geschikt is voor vaak herschrijven. Ik kan zo niet meer terug vinden welke dat waren, maar ik meen dat Sandisk die bijv. in het programma heeft. Trade-off is dat ze iets trager zijn, maar in de praktijk is een SD doorgaans toch al sneller dan wat een Pi aan kan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

deepbass909 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:47:
[...]

Wat is het probleem dat je hebt met die vervanger? Want behalve beschikbare ruimte ben ik eigenlijk nog niet tegen beperkingen aan gelopen met µSD's (behalve k*-kwaliteit, waardoor de kaartjes in no-time leesfouten begonnen geven).

Welke je het beste kan pakken ligt ook een beetje aan hoe je het hebt ingericht. Staat de database op je SD (standaard instelling), dan kan je beter een kaartje pakken dat geschikt is voor vaak herschrijven. Ik kan zo niet meer terug vinden welke dat waren, maar ik meen dat Sandisk die bijv. in het programma heeft. Trade-off is dat ze iets trager zijn, maar in de praktijk is een SD doorgaans toch al sneller dan wat een Pi aan kan.
Tip voor mensen die nog een SBC aan willen schaffen: koop een SBC met eMMC geheugenmogelijkheid, zoals bijvoorbeeld de Odroid C2. Ja, die is duurder, maar ook sneller, koeler en je bent van het corrupte kaartjes probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
@Videopac Kun je op die oDroid C2 ook dezelfde installaties doen als op de Pi zelf?
Vraag het omdat ik nu een Pi 3B+ (één na laatste model) als mini server voor in de auto heb en vraag me af of dat sneller kan zonder dat het meer of veel meer gaat verbruiken zoals het laatste model pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Arunia schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:40:
@Videopac Kun je op die oDroid C2 ook dezelfde installaties doen als op de Pi zelf?
Vraag het omdat ik nu een Pi 3B+ (één na laatste model) als mini server voor in de auto heb en vraag me af of dat sneller kan zonder dat het meer of veel meer gaat verbruiken zoals het laatste model pi.
Ik ken de vergelijking qua verbruik niet, maar meen gelezen te hebben dat de C2 zuiniger is dan de RPi 3(B)(+). Ik weet niet wat je er op hebt draaien, niet alles is even makkelijk te krijgen, de standaard dingen wel. NB: Odroid C2 heeft een 64-bits CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
@Videopac Een combinatie van spullen. Maar hoofdzakelijk Plex Media Server (dus niet de client). Daarnaast ingericht met een USB 3 (WD Pidrive 1TB) HDD en de Wifi als Access Point zodat je in kunt loggen met iPad e.d.
Grote kans door aanschaf van een nieuwe iPad dat het wellicht wel gaat werken, maar goed. Dat is nog uitzoek werk.
Vroeg het me eigenlijk gewoon af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
deepbass909 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:47:
[...]

DB draait op mijn nas dus dat is het probleem niet.
Wel twee keer achter elkaar dat Kodi in safe mode start en er niet uit komt. Herinstal op zelfde sd kaart werkt niet.
Voorlopig draait kodi nu goed op mijn android tv dus dat is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 14:21
Dit komt perfect uit, zit namelijk net te kijken naar een 4k mediastreamer en wilde eigenlijk niet weg bij raspberry... :)

N00bvrag: Doet de RP4 dan ook HDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
@ErikCornelissen HDR komt eraan, quote van LibreElec hierover:
"The 4B hardware is HDR capable, but software support has a dependency on the new Linux kernel frameworks merged by Intel developers (with help from Team LibreELEC/Kodi) in Linux 5.2 and a kernel bump will be needed to use them. Once the initial excitement and activity from the 4B launch calms down, serious work on HDR and transitioning Raspberry Pi over to the new GBM/V4L2 video pipeline can start."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nice, kijk erg uit naar 4K HEVC!
Jammer van de mini-HDMI plug :<

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rembock
Die dubbele hdmi aansluiting zal goed van pas komen voor de ambilight klonen, geen geklooi keer met hdmi splitters. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 28-05 21:24
Nou ik heb twee 4GB modellen in pre-order staan.
Kan er weinig over vinden maar zou deze ook DTS-HD passtrough ondersteunen? Ik ga er niet van uit overingens maar zou leuk zijn.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
B.O.C.K schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:06:
Die dubbele hdmi aansluiting zal goed van pas komen voor de ambilight klonen, geen geklooi keer met hdmi splitters. :)
Voor DIY ambilight heb je dan toch een HDMI IN nodig? De Pi4 heeft toch alleen 2x HDMI uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@alesandro_46 er zijn meerdere DIY ambilight oplossingen. De ene kan direct vanuit een Pi aangestuurd worden, de andere is een er 1 i.c.m. een Arduino waar een HDMI naar USB grabber (dit is de hdmi in) op aangesloten is. Laatstgenoemde wordt vaak gebruikt omdat deze oplossing goed werkt met een bepaald type ledstrip (APA102) en deze als het goed is momenteel de snelste verversingssnelheid heeft. Die hoge verversingssnelheid wil je namelijk omdat bij weinig licht de strip anders een stoboscopisch effect kan genereren.
De 4k HDMI splitters zijn voor zover ik weet best prijzig en hebben volgens mij geen cec ondersteuning. Met deze 4e generatie is dit probleem opgelost. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
@B.O.C.K, vanwege teveel offtopic heb ik gereageerd in het DIY ambilight topic: alesandro_46 in "DIY Ambilight howto?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@alesandro_46 mee eens :)

Ben overigens wel benieuwd hoe de Pi 4 presteert t.o.v. een Nvidia shield.

[ Voor 22% gewijzigd door Rembock op 26-06-2019 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skaffapiraat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-04 20:19
Ik zit te onderzoeken om een nieuwe media speler aan te schaffen, ik had altijd een RPi 1B en deze is aan vervanging toe (traag ding haha). Nu zit ik te kijken naar de Vero 4K+ en had deze bijna willen bestellen toen opeens de RPi 4B werd aangekondigd. Toch lees ik veel problemen met het streamen van 4K content wat mij minder goed in de oren klinkt. Het gaat hierbij om bepaalde codecs die niet gesupport worden. Als het goed is zou hier binnenkort een update voor komen, maar ik heb geen diee waar ik deze informatie kan vinden.

Mijn vraag: Is de Raspbery Pi 4B al gereed voor het streamen van 4K content zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:09
Mijn vraag: Is de Raspbery Pi 4B al gereed voor het streamen van 4K content zonder problemen?
Naar mijn weten werkt dit nog niet goed.

Wanneer de updates komen is ook de vraag. Zelf wacht ik af tot de Raspberry Pi 4 goed stabiel draait en alle kinderziektes eruit zijn. Het is niet een upgrade zoals bij de 1 -> Pi 2 -> Pi 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffapiraat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-04 20:19
Edit: Excuus, onnodige reactie.

[ Voor 72% gewijzigd door Skaffapiraat op 16-07-2019 12:04 . Reden: Edit: Excuus, onnodige reactie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
Afgelopen weekend de pi4 weer eens afgestoft en de laatste LibreELEC (Leia) 9.1.002 ALPHA erop gezet. Viel mij nog steeds tegen, geen soepele interface en veel spontane reboots.. HEVC draait natuurlijk wel nog steeds veel beter dan op de pi3b.
Iemand anders met betere ervaringen? Anders ga ik nog eens een ander sd kaartje proberen..

• Question Mark
  • Laatst online: 17:29

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je definitie van een niet soepele interface?

Ik draai dezelfde Alpha ook op een PI4, en vind alles erg soepel aanvoelen. In elk geval een stuk sneller dan mijn PI3.

Je hebt het over afgestoft, maar de PI4 is redelijk nieuw. Weet je zeker dat je een PI4 gebruikt en niet een ouder model? En welke skin gebruik je? Ook niet geheel onbelangrijk...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
@Question Mark
Jazeker mijn Pi4, na 3 weken onaangeroerd naast mijn TV ligt er bij ons wel weer stof op hoor.. Misschien door mijn 2 katten?

In ieder geval, met niet-soepele interface bedoel ik vertragingen bij wisselen van menu items, trager dan op mijn pi3b (pi2b ook trouwens)..

Als bij jou alles sneller werkt dan op de Pi3, dan moet ik dus wel even een andere SD gebruiken denk ik. Wat voor merk/type/grootte gebruik jij als ik vragen mag?

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 14:53
Bij mij werkte de LibreELEC-RPi4.arm-9.1.002 vrij aardig op de rpi 4B 1GB, af en toe wat foutmeldingen. Daarom overgestapt op de milhouse versie. Sindsdien echter streept het beeld horizontaal at random en is ook bij 720/1080p h264 content via het netwerk de CPU load soms vrij hoog (>30%). Vooralsnog maar terug naar rpi2 voor Kodi, even wachten op stabielere releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
Dat is inderdaad ook nog wel relevant, ik heb ook een 1Gb versie van de Pi4, @Question Mark Heb jij een 2 of 4 Gb versie wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 17:29

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb een 2 GB versie... 4 GB leek mij overkill en 1 GB leek mij net iets te krap.

Ik merk heel soms wel wat tearing in de GUI trouwens, dat schijnt vaker voor te komen en zal ongetwijfeld gefixed worden in een volgende release. Overall nog erg tevreden met de combi, en zeker vlotter dan mijn Pi3.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:35
Kan ik een geinstalleerde sd kaart met OpenElec ook gewoon in een andere Pi stoppen (beide Pi3)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
yorroy schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:28:
Kan ik een geinstalleerde sd kaart met OpenElec ook gewoon in een andere Pi stoppen (beide Pi3)?
Ja hoor, past prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompoe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:12
Ik heb een Raspberry 3B+ met externe hhd draaien met Raspbian (stretch) en Kodi met mijn muziek collectie.
Maar kodi draait echt waardeloos nu ik mijn collectie aan het uitbreiden ben. Via een muis en de Kore app gaat het besturen lastig en zie je van die mooie muis strepen die je vroeger wel in windows zag. Via de Kore app muziek laten afspelen is overigens geen probleem.
Dit probleem deed zich niet voor toen ik ongeveer op 6000 nummers zat. Nu zit ik op 8500 en is het dus drama.
Iemand een suggestie waar ik het in moet zoeken?
Films worden trouwens ook niet afgespeeld terwijl VLC niet klaagt... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@Grompoe Hoe staat je memory split momenteel ingesteld? en gebruik je een zware skin in Kodi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grompoe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:12
@B.O.C.K geen idee alles staat standaard. Morgen zal ik daar eens naar kijken. Kodi gebruikt ook de standaard skin. Je link is in ieder geval gebookmarked!

Edit:
Dankjewel B.O.C.K.! Hij stond op 64 mb, nu naar 256 gezet en alles werkt perfect.

[ Voor 22% gewijzigd door Grompoe op 06-09-2019 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-05 01:12
De vraag is al eerder gesteld:

Is de Pi4 inmiddels stabiel genoeg voor 4K content (50/60Hz)? Zit te kijken naar een oplossing om de Pi4 te gebruiken als mediaspeler ipv een nuc of x86 board.

Weten mensen hier toevallig ook nog een oplossing om 5.1 geluid te verkrijgen op een Pi via analoge output (RCA/3.5JACK oid)? Hoeft niet versterkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
renedis schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:03:
Weten mensen hier toevallig ook nog een oplossing om 5.1 geluid te verkrijgen op een Pi via analoge output (RCA/3.5JACK oid)? Hoeft niet versterkt te zijn.
Naar mijn weten alleen stereo, meer info hier
Een 5.1 DAC-HAT zal ook niet makkelijk te vinden zijn, degene die er wel zijn lopen voornamelijk via de hdmi aansluiting.
Misschien kan je h.e.e.a. toelichten. Sluit je de pi straks op een reciever aan? Of gaat alles rechtstreeks naar je speakers?
Pagina: 1 ... 58 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]