Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• KvNwPPr
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21:29
quote:
alesandro_46 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:26:
[...]

Het kan gebeuren dat een update een probleem oplost, maar weer een ander probleem introduceert. Kans is klein, maar aanwezig. In geval van Home Assisant lijkt me dat niet handig :)
1% kans op problemen is al te veel met Home Assistant :). Dus ik ga voor de veilige optie. Zo duur zijn die rpi's niet gelukkig.

• Ben.Hahlen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09-12 10:22
Goedemorgen!
Ik hoop dat ik hier de juiste hulp kan vinden :-)
Gisteren een RPi3 gekocht ter vervanging van de RPiB die ik in de slaapkamer had. Heb de RPi2 van beneden naar boven gedaan en ben nu aan het trachten de RPi3 goed te krijgen.

Ik gebruik al best een tijd XBian en ben daar tevreden over.
Deze dus geïnstalleerd op de SD van de RPi3 en aangesloten. Start netjes op, instellingen gedaan, so far so good.
Nu heeft XBian standaard een aantal Samba-shares gedefinieerd staan, waaronder de "xbmc-backup", daar kan je een mooie img van je Kodi install neerzetten, zodat alles netjes hetzelfde is op de verschillende Pi's.
Echter: op de RPi3 is dit ongelofelijk traag... Sterker nog: ik kom er gewoon niet goed op...

Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?
Heb al twee keer de image er opnieuw opgezet, maar geen soelaas...

Blog | Tech Blog

• Stimulate14
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 08-12 23:43
quote:
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:27:
Goedemorgen!
Ik hoop dat ik hier de juiste hulp kan vinden :-)
Gisteren een RPi3 gekocht ter vervanging van de RPiB die ik in de slaapkamer had. Heb de RPi2 van beneden naar boven gedaan en ben nu aan het trachten de RPi3 goed te krijgen.

Ik gebruik al best een tijd XBian en ben daar tevreden over.
Deze dus geïnstalleerd op de SD van de RPi3 en aangesloten. Start netjes op, instellingen gedaan, so far so good.
Nu heeft XBian standaard een aantal Samba-shares gedefinieerd staan, waaronder de "xbmc-backup", daar kan je een mooie img van je Kodi install neerzetten, zodat alles netjes hetzelfde is op de verschillende Pi's.
Echter: op de RPi3 is dit ongelofelijk traag... Sterker nog: ik kom er gewoon niet goed op...

Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?
Heb al twee keer de image er opnieuw opgezet, maar geen soelaas...
Al een ander SD kaartje geprobeerd?

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09-12 16:04
Ik wil mn NAS wat opruimen en snel heel veel films deleten (fysiek) van de schijf via Kodi.
Hoe kan kan ik dat het snelst doen in Kodi zelf?

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 06:33
quote:
SemperFidelis schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:15:
Ik wil mn NAS wat opruimen en snel heel veel films deleten (fysiek) van de schijf via Kodi.
Hoe kan kan ik dat het snelst doen in Kodi zelf?
Out the top of my head: bij settings 'Allow file renaming and deletion' aanzetten (volgens mij settings - Appearance - File lists (in de Confluence skin althans). Dan via
- Videos: met rechtermuis (of lang klikken bij een ander device?) op een film, of de map van de film staan en dan delete;
- Movies (de bibliotheek): met rechtermuis (of lang klikken bij een ander device?) op een film, of de map van de film staan dan manage en vervolgens delete.

Ik weet niet zeker of Kodi hiervoor schrijfrechten moet hebben op de shares. Ook weet ik niet of dit sneller is dan de files via een pc deleten :). Anyhow, succes!

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:19

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het snelst is om het niet via kodi zelf te doen maar met pc of telefoon via Samba de bestanden verwijderen.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 09-12 10:22
quote:
Stimulate14 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:53:
[...]
Al een ander SD kaartje geprobeerd?
Jep en hetzelfde SD Kaartje in een andere Pi.
Het bleek een probleem met de Pi te zijn, omgeruild en geen problemen meer :)

Blog | Tech Blog

• SemperFidelis
quote:
gwystyl schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:00:
Het snelst is om het niet via kodi zelf te doen maar met pc of telefoon via Samba de bestanden verwijderen.
Maar in Kodi kan ik makkelijk zien of ik hem al eens gezien heb ;)
En zelfs daarop sorteren.

@alesandro_46 thanks!

• vanardenne
  • Niet online
quote:
SemperFidelis schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:18:
[...]

Maar in Kodi kan ik makkelijk zien of ik hem al eens gezien heb ;)
En zelfs daarop sorteren.

@alesandro_46 thanks!
Is je doel om alle films/series te verwijderen die je al gezien hebt? Dan kan ik je de plug-in "janitor" aanraden. Die doet precies dat :). Ik zelf heb ingesteld dat die "verplaatst" in plaats van "verwijderd" als een fail safe dat die niet per ongeluk dingen verwijderd die ik niet niet kwijt wilde

Canon EOS 550D | GoPro Hero6 Black | Mavic Pro Platinum | Macbook Pro Retina

• SemperFidelis
quote:
vanardenne schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:21:
[...]

Is je doel om alle films/series te verwijderen die je al gezien hebt? Dan kan ik je de plug-in "janitor" aanraden. Die doet precies dat :). Ik zelf heb ingesteld dat die "verplaatst" in plaats van "verwijderd" als een fail safe dat die niet per ongeluk dingen verwijderd die ik niet niet kwijt wilde
Dat is wel rigoreus, paar klassiekers wil ik wel bewaren. Maar thanks, wellicht eerst verplaatsen en dan vanuit daar verwijderen!

• vanardenne
  • Niet online
quote:
SemperFidelis schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:30:
[...]

Dat is wel rigoreus, paar klassiekers wil ik wel bewaren. Maar thanks, wellicht eerst verplaatsen en dan vanuit daar verwijderen!
Je kan met die plug-in ook exceptions toevoegen die je sowieso niet wilt verwijderen. Ik gebruik t zelf bijv ook alleen voor series, niet voor films.

Canon EOS 550D | GoPro Hero6 Black | Mavic Pro Platinum | Macbook Pro Retina

• chevchelios
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 05-12 21:12
De Kodi RTLxl add-on wordt niet meer ondersteund.
Iemand enig idee waarom? Zijn er alternatieven?

chevchelios wijzigde deze reactie 08-09-2017 19:46 (13%)

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 02-12 20:26

TRaSH

Koffie ?

Kijk even in het Kodi forum complete uitleg waarom kan je daar vinden

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07:24
ik krijg op een 2e rpi met kodi mijn sql db niet aan de praat. SQL db bestaat (aangemaakt door 1e rpi), beiden hebben de advancedsettings.xml.... wat kan er nu nog fout gaan? op de 2e rpi hoef ik toch geen sources aan te maken?

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 06:56

kraats

Ik rol

@Sbakker1982 Dat sources moet sowieso wel. Hij moet via hetzelfde pad de mediabestanden kunnen vinden als de 1e rpi. Maar je zou sowieso wel de inhoud van je DB moeten zien als die connectie goed is.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Sbakker1982
quote:
kraats schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:32:
@Sbakker1982 Dat sources moet sowieso wel. Hij moet via hetzelfde pad de mediabestanden kunnen vinden als de 1e rpi. Maar je zou sowieso wel de inhoud van je DB moeten zien als die connectie goed is.
Sources heb ik toegevoegd, nog geen resultaat. Heel apart. de advanced settings en sources heb ik gekopieerd van de 1e rpi, dus waarom hij niks vindt? Hij wilt ook geen inhoud herkennen als ik inhoud toewijzen doe op de sources van de 2e rpi.... al sla je mij dood... ik weet het niet meer....

• kraats

kraats

Ik rol

@Sbakker1982 Waar staat je DB op? is die wel te bereiken door de tweede Pi?

• Sbakker1982
quote:
kraats schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:03:
@Sbakker1982 Waar staat je DB op? is die wel te bereiken door de tweede Pi?
op m'n nas (synology). Ik doe precies wat er op de wiki staat van kodi:

- mariadb geïnstalleerd en kooi user aangemaakt
- in kodi sources importeren en db opbouwen
- advancedsettings.xml aanmaken en toevoegen

en vervolgens vliegt hij nu ook op de eerste rpi1 eruit. Net of ze niet kunnen wegschrijven naar die DB. library is nu weer helemaal leeg. Sources staan er nog, maar ik kan er geen inhoud meer aan toewijzen. Heel apart.

edit:

kwam doordat ik dus niet de setting aan had staan dat libreelec wacht totdat er een netwerkverbinding is... :)

Sbakker1982 wijzigde deze reactie 09-09-2017 21:02 (8%)

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 06:00
Ik heb momenteel een himedia q5 te leen van een vriend. Nou heb ik die gisteren aangesloten, maar ik kan maar geen goede afstandbediening vinden in de playstore (android).Mijn vriend heeft Sybu kodi maar die is voor de iphone.

De enige (werkende) remote die ik kan vinden in de playstore is die van Yatse, alleen die moet ik betalen!!. Ik heb er een stuk of 5 gedownload en geprobeerd, maar helaas krijg geen verbinding met de Q5.

Weet er iemand een remote die ik kan vinden in de playstore (android) zodat ik de q5 kan bedienen.

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

Wat mis je met de niet betaalde versie van yatse en wat mis je met de Kodi remote zelf ?

Naar mijn weten kan je Yatse gewoon gebruiken voor de standaard remote functie,
alleen als je speciale dingen wilt doen moet je betalen of als je de developer wilt ondersteunen met het verder ontwikkelen van de remote

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 06:00
ik heb yatse voor mij PI2. en liet hem zoeken naar een host (himediaq5) die vond de yatse wel. alleen als ik deze wil verbinden moest ik betalen.. Dus vandaar mijn vraag of er ook een andere is ??

Edit: ik heb Yatse compleet verwijderd. En de PI2 van het netwerk gehaald, de q5 op het netwerk aangelsoten (bedraad).

Maar Yatse ziet hem niet meer. Haal ik de q5 eraf en sluit ik mijn PI2 aan ziet Yatse deze wel..

harley2009 wijzigde deze reactie 10-09-2017 11:34 (36%)

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

@harley2009
Naar mijn weten mag je 1 device gratis gebruiken doet mijn dochter namelijk ook met haar telefoon.
alleen als je bv wilt streamen/casten naar je telefoon moet je betalen.
en nog een paar features,
maar puur remote functie moet werken.

misschien zijn wiki even goed lezen hoe je verbinding moet maken,
kan namelijk ook prima handmatig.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb betaald voor Yatse omdat ik het een fijn programma vond. Volgens mij betaal je ervoor dat je van Kodi naar je telefoon kan strean (dus eigenlijk de andere kant op dan normaal, die functie gebruik ik niet eens). Er is ook een addon van Kodi zelf, ik weet niet wat de bedoeling is? Eigenlijk gebruik ik mijn telefoon er bijna nooit meer voor. Een dedicated afstandbediening vind ik toch fijner en sneller werken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Tr4il
  • Laatst online: 22:01
quote:
Marzman schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:07:
Ik lees dat er sinds maart ofzo een werkende netflix addon is (helaas alleen voor kodi 18, OSMC zit op 17.3 ofzo), heeft iemand hier daar al ervaring mee?

[edit]Ik zal ergens iets verkeerd gelezen hebben aangezien in de FAQ staat dat het niet werkt op een Pi.
Reply op een oud bericht maar toch, omdat meerdere mensen hier waarschijnlijk wel wat aan hebben.

Netflix addon werkt bij mij inmiddels zonder problemen, zowel op Windows als op de Raspberry Pi. Is wel met Kodi18, maar ook die draait gewoon stable voor mijn doeleinden. Mocht er interesse zijn zal ik even op papier zetten hoe en wat.

Tadaaa

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Tr4il schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:31:

Netflix addon werkt bij mij inmiddels zonder problemen, zowel op Windows als op de Raspberry Pi. Is wel met Kodi18, maar ook die draait gewoon stable voor mijn doeleinden. Mocht er interesse zijn zal ik even op papier zetten hoe en wat.
Zeker interessant. Ik draai nog Kodi 17, maar dan ga ik als ik tijd heb eens zoeken hoe ik er Kodi 18 op zet.

Edit - ik kan gewoon de sources.list van OSMC aanpassen en een update doen zo te zien. Van de week eens proberen.

Marzman wijzigde deze reactie 17-09-2017 22:01 (11%)

/▌

• Tr4il
quote:
Marzman schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:57:
[...]

Zeker interessant. Ik draai nog Kodi 17, maar dan ga ik als ik tijd heb eens zoeken hoe ik er Kodi 18 op zet.

Edit - ik kan gewoon de sources.list van OSMC aanpassen en een update doen zo te zien. Van de week eens proberen.
Ik zal morgen even wat uitgebreider op papier zetten, maar het is niet heel moeilijk. Kodi 18, zorg dat je inputstream.adaptive hebt en daarna de widevinecdm installeren. Dan de addon en dan ben je klaar.

Tadaaa

• Tr4il
Guide: Netflix in Kodi; RPi/Windows

Netflix in Kodi is niet heel lastig als je deze relatief simpele stappen volgt!
Begin met het installeren van Kodi 18 in Windows/op de RPi.
Ik zal uitleg geven voor deze twee platforms, want dat zijn de twee waar ik beschikking over en ervaring mee heb.

Voor Windows haal je de Kodi 18 nightlies hiervandaan:
http://mirrors.kodi.tv/nightlies/windows/win32/master/

Voor de RPi op OSMC staat hier uitgelegd hoe en wat:
https://discourse.osmc.tv...ds-for-raspberry-pi/20631

En voor Libreelec hier:
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=298461

Let op: Netflix zal niet werken op een Raspberry Pi 1 ivm de Widevine DRM die daar niet op werkt.
Tevens werkt het ook niet op de 64bit Windows versie van Kodi.

Installeer Kodi 18, start deze en zoek in je addon lijst naar inputstream.adaptive en enable deze. Pas ook de add-on setting aan voor "Onbekende Bronnen"

Voeg deze repo toe via "Installeer met zip bestand"
https://github.com/kodine...ository.netflix-1.0.1.zip

Installeer nu vanuit de Netflix repo de Netflix addon, maar start deze nog niet.

Vanaf hier gaan de instructies voor de twee platforms iets uit elkaar lopen.

Voor Windows:
De Widevine CDM library staat gelinkt in Firefox Sources hier:
https://hg.mozilla.org/mo...-sources/widevinecdm.json

Directe link naar de win32 dll: https://redirector.gvt1.c...vine-cdm/970-win-ia32.zip

Pak deze uit en kopieer widevinecdm.dll naar C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Kodi\cdm
cdm mapje bestaat wellicht nog niet, maak deze desnoods aan.

Voor RPi:
SSH naar je RPi, en voer de volgende commando's in:
code:
1
wget http://nmacleod.com/public/libreelec/getwidevine.sh

Daarna:
code:
1
sh getwidevine.sh

En daarna:
code:
1
reboot

Na de herstart kan je de Netflix addon starten, inloggen en kijken maar!

https://github.com/asciidisco/plugin.video.netflix
https://github.com/jet86/...ch-1/RPi3-installation.md

Tadaaa

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Thanks, ik ga het proberen zodra ik tijd heb. Die slechtwerkende haperende Kodi addons ben ik ook wel een beetje beu (ik heb niet voor niks Netflix)

/▌

• mini3
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01-02-2018
https://gathering.tweakers.net/forum/faq

Michael Knight wijzigde deze reactie 20-09-2017 12:52 (81%)

• Miss_80
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09-12 16:35
Wat is je probleem precies dan? Het idee van dit forum is dat andere mensen ook wat aan de hulp hebben die geboden wordt

• DaRoot
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:47

DaRoot

Some say...

Ik heb nog een aantal Pi 1B apparaatjes liggen, en ook van een kennis een Pi 1B gekregen om eens na te kijken. Die laatste komt van Ditis.tv af.
Ik heb de SD card leeggehaald en een frisse xbian installatie gedaan, maar dat is niet echt vooruit te branden.
Is er nog een Kodi distro die enigszins draait op een Pi 1 (OpenELEC misschien), of kan ik me beter de moeite besparen?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:52

TommyGun

Stik er maar in!

Ik snap er echt helemaal niets meer van.

Mijn RPi is met WiFi verbonden en om die reden heb ik al het een en ander aangepast in de advancedsettings.xml file, maar alsnog blijven met name films (die 10G of groter zijn) problemen geven. Series gaan vaak wel goed. Ik kan eigenlijk aflevering na aflevering kijken zonder problemen... Zit dat dan in de grootte? Afleveringen zijn veelal maar enkele GB's per stuk. Qua codec vermijd ik HEVC en DTS-HD (download meestal AC3) en alsnog loopt het niet soepel.

Bij het starten van de film begint 'ie meteen te bufferen. Dat duurt even, en daarna speelt de film eventjes goed. Daarna begint de stutter. Dat is niet zomaar stutter, maar meer stallen. Dus audio valt weg en ik krijg elke 10 seconden of zo een frame te zien. In de log zie ik enkel iets van "video stalled" dus geen buffer underrun of iets dergelijks.

"Adjust display refresh rate to match video" staat op Always
"Sync playback to display" staat uit ivm pass-through

Refresh rate van KODI zelf (betreft enkel de GUI denk ik?) staat op 23.976.

Wat kan ik nog proberen? Ik heb de xml config even niet bij de hand, maar zit dit in de HW, settings of WiFi?

Bedankt!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Tr4il
quote:
DaRoot schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:14:
Ik heb nog een aantal Pi 1B apparaatjes liggen, en ook van een kennis een Pi 1B gekregen om eens na te kijken. Die laatste komt van Ditis.tv af.
Ik heb de SD card leeggehaald en een frisse xbian installatie gedaan, maar dat is niet echt vooruit te branden.
Is er nog een Kodi distro die enigszins draait op een Pi 1 (OpenELEC misschien), of kan ik me beter de moeite besparen?
Ik zou LibreELEC eens proberen, in mijn ervaring is die goed optimized.

Tadaaa

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Open Elec was op mijn Pi2 ook al een stuk sneller als OSMC (ik blijf wel OSMC draaien omdat het ook meer mogelijkheden biedt).

Marzman wijzigde deze reactie 20-09-2017 19:32 (36%)

/▌

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

@TommyGun
Persoonlijk zou ik het even met een kabel testen,
Loopt het dan goed dan is het een Wi-Fi issue en ligt daar je probleem.
Krijg je bekabeld hetzelfde probleem dan kan het iets met je Kodi zijn.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Tr4il schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:55:

..
Bedankt, duidelijke uitleg. Het is allemaal gelukt, Kodi 18, widevine, Netflix. Alleen volgens Netflix mis ik nog iets: pycryptodome. Iemand enig idee hoe je daar aan komt voor OSMC?
https://tweakers.net/ext/f/VeCRi84AhBfAqQWOMl97RvIc/thumb.jpg

/▌

• Tr4il
quote:
Marzman schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:44:
[...]
Bedankt, duidelijke uitleg. Het is allemaal gelukt, Kodi 18, widevine, Netflix. Alleen volgens Netflix mis ik nog iets: pycryptodome. Iemand enig idee hoe je daar aan komt voor OSMC?
[afbeelding]
Ik heb deze uit de installer van de laatste Windows nightly gepakt ;)

https://mega.nz/#!TUUAECD...5-4a32er4Wseg3JoRbVD6UWsM

Ik weet niet of je deze zo als zip kan installeren of dat je 'm even uit moet pakken en het mapje zo tussen je addons moet gooien op je sd kaart.

Tadaaa

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 07:04
quote:
Tr4il schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:46:
[...]

Ik heb deze uit de installer van de laatste Windows nightly gepakt ;)

https://mega.nz/#!TUUAECD...5-4a32er4Wseg3JoRbVD6UWsM

Ik weet niet of je deze zo als zip kan installeren of dat je 'm even uit moet pakken en het mapje zo tussen je addons moet gooien op je sd kaart.
Werkt dit bij iemand?

Beide opties werken hier namelijk niet. Cryptodome installeert wel, maar Netflix doet het daarna niet meer.
Is het trouwens noodzakelijk voor iets? Voor zover ik kan zien werkt het gewoon naar behoren.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Freakster86 schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:29:
[...]

Werkt dit bij iemand?

Beide opties werken hier namelijk niet. Cryptodome installeert wel, maar Netflix doet het daarna niet meer.
Is het trouwens noodzakelijk voor iets? Voor zover ik kan zien werkt het gewoon naar behoren.
Nog niet, ik heb het ook al met pip install geprobeerd en via die zipfile en ik heb iets van devbuildtools ofzo geinstalleerd maar volgens die addon heb ik het nog steeds niet :)

Ik begrijp dat Netlfix het bij jou wel doet? Dan is er bij mij misschien nog iets anders mis.

/▌

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 07:04
@Marzman Ja, Netflix doet het hier prima op een Rpi 3b. Daarom vraag ik me ook af waar je pycryptodome dan precies voor nodig hebt.

Heb verder gewoon de stappen in Tr4il's post gevolgd en that's it. Alleen een vinkje of iets dergelijks bij de dingen die je al hebt gezien ontbreekt, maar verder werkt het top!

• Tr4il
Die pycryptodome heb ik voor Marzman geupload, in LibreELEC en windows nightlies zit dat er al bij. OSMC blijkbaar niet?

Tadaaa

• Marzman
  • Niet online

Marzman

In mijn installatie schijnbaar niet, misschien eens een verse proberen of Libreelec. Dat is minder werk denk ik uiteindelijk als het dan wel werkt ;)

/▌

• DaRoot
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:47

DaRoot

Some say...

quote:
Tr4il schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:09:
[...]

Ik zou LibreELEC eens proberen, in mijn ervaring is die goed optimized.
Inmiddels geprobeerd, werkt niet verkeerd nee.
Stukje soepeler dan xbian iig.. ook een bekende addon voor series werkt prima.
Thanks voor de tip iig!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 00:07

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik trek onderhand de haren uit m'n hoofd... Ik heb op m'n kodi een Flirc IR-ontvanger voor bediening met m'n Harmony One. Dat werkt super, behalve dat ik één functie maar niet werkend krijg...

Ik gebruik een keymap met JumpSMS{2-9} om met de numerieke toetsen van de remote door o.a. de lijsten met muziek en films springen. Dat werkt super, maar om de één of andere reden wil het maar niet lukken om in dialoogvensters met een virtueel (on-screen) keyboard jumpsms actief te krijgen... En juist in die situatie wil ik de jumpsms-functie gebruiken.

In de ~/.kodi/userdata/keymaps map heb ik een keyboard.xml gemaakt met deze code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<global>
    <keyboard>
    <zero>number0</zero>
    <one>number1</one>
    <two>JumpSMS2</two>
    <three>JumpSMS3</three>
    <four>JumpSMS4</four>
    <five>JumpSMS5</five>
    <six>JumpSMS6</six>
    <seven>JumpSMS7</seven>
    <eight>JumpSMS8</eight>
    <nine>JumpSMS9</nine>
[...]
    </keyboard>
</global>

<virtualkeyboard>
    <keyboard>
    <zero>number0</zero>
    <one>number1</one>
    <two>JumpSMS2</two>
    <three>JumpSMS3</three>
    <four>JumpSMS4</four>
    <five>JumpSMS5</five>
    <six>JumpSMS6</six>
    <seven>JumpSMS7</seven>
    <eight>JumpSMS8</eight>
    <nine>JumpSMS9</nine>
    </keyboard>
</virtualkeyboard>

Het bizarre is ook dat in de logs de cijfertoetsen duidelijk anders herkend worden afhankelijk van of ik in een menu ben, of in een virtueel keyboard.

In het menu:
DEBUG: OnKey: two (0xf032) pressed, action is JumpSMS2

In het virtueel keyboard:
DEBUG: OnKey: two (0xf032) pressed, trying keyboard action f132

Het lijkt er dus op dat bij het virtuele keyboard mijn keymap genegeerd wordt... Online kan ik er niks vinden dat werkt (alleen suggesties om JumpSMS op te nemen).

Heeft er iemand een idee hoe ik sms-stijl invoer actief kan krijgen bij het virtuele keyboard?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

Heb ook nog gehoord dat dit mogelijk was,
Heb je dat al op het Kodi forum zelf gevraagd.
Misschien probeer of wil je iets wat niet kan.

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 00:07

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

quote:
TRaSH schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:09:
Heb ook nog gehoord dat dit mogelijk was,
Heb je dat al op het Kodi forum zelf gevraagd.
Misschien probeer of wil je iets wat niet kan.
Het werkte in het verleden (als ik mij goed herinner t/m kodi 16).

Wat ik vooral niet snap is waarom bij het virtuele keyboard ineens de keymap genegeerd wordt...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
TRaSH schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:39:
@TommyGun
Persoonlijk zou ik het even met een kabel testen,
Loopt het dan goed dan is het een Wi-Fi issue en ligt daar je probleem.
Krijg je bekabeld hetzelfde probleem dan kan het iets met je Kodi zijn.
Ik heb niet de mogelijkheid tot kabels trekken dus ik heb maar dit setje gekocht;
pricewatch: Devolo dLAN 1200+ Starter Kit (NL)
Tot dusver werkt het perfect!

Wel vreemd want verder is mijn WiFi aardig goed en stabiel (game er zelfs mee via PC).

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

Meestal een losse kabel voor een test is geen probleem.
Klein gokje je raspberry hangt achter je tv of verstopt wat het Wi-Fi niet ten goede komt.
Maar de Wi-Fi in de raspberry is niet zo goed en niet te vergelijken met wat in je pc zit.
Wi-Fi is voor echt HD te streamen ook niet geschrikt.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
TRaSH schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:46:
Meestal een losse kabel voor een test is geen probleem.
Klein gokje je raspberry hangt achter je tv of verstopt wat het Wi-Fi niet ten goede komt.
Maar de Wi-Fi in de raspberry is niet zo goed en niet te vergelijken met wat in je pc zit.
Wi-Fi is voor echt HD te streamen ook niet geschrikt.
Dat setje wilde ik sowieso voor andere doeleinden gaan testen / gebruiken.

Maar het zal inderdaad wel te maken hebben met de brakke 2.4Ghz WiFi adapter in de RPI.

Voor mijn PC gebruik ik deze; pricewatch: TP-Link Archer T1U

Voor de RPI had ik overigens ook zoiets gekocht (Edimax EW-7811UTC) maar op een gegeven moment werkte de USB-ports niet meer en heb ik 'm niet meer durven te gebruiken nadat ik een nieuwe RPI had aangeschaft; TommyGun in "Raspberry Pi - deel 2"

Hoe dan ook, als 't zo blijft werken ben ik tevreden :)

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

Da's mooi en dat het werkt voor jouw doeleinden.

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09-12 15:25

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

quote:

Netflix in Kodi is niet heel lastig als je deze relatief simpele stappen volgt!
Begin met het installeren van Kodi 18 in Windows/op de RPi.
Ik zal uitleg geven voor deze twee platforms, want dat zijn de twee waar ik beschikking over en ervaring mee heb.

Voor Windows haal je de Kodi 18 nightlies hiervandaan:
http://mirrors.kodi.tv/nightlies/windows/win32/master/

https://discourse.osmc.tv...ds-for-raspberry-pi/20631

En voor Libreelec hier:
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=298461

Let op: Netflix zal niet werken op een Raspberry Pi 1 ivm de Widevine DRM die daar niet op werkt.
Tevens werkt het ook niet op de 64bit Windows versie van Kodi.

Installeer Kodi 18, start deze en zoek in je addon lijst naar inputstream.adaptive en enable deze. Pas ook de add-on setting aan voor "Onbekende Bronnen"

Voeg deze repo toe via "Installeer met zip bestand"
https://github.com/kodine...ository.netflix-1.0.1.zip

Installeer nu vanuit de Netflix repo de Netflix addon, maar start deze nog niet.

Vanaf hier gaan de instructies voor de twee platforms iets uit elkaar lopen.

Voor Windows:
De Widevine CDM library staat gelinkt in Firefox Sources hier:
https://hg.mozilla.org/mo...-sources/widevinecdm.json

Directe link naar de win32 dll: https://redirector.gvt1.c...vine-cdm/970-win-ia32.zip

Pak deze uit en kopieer widevinecdm.dll naar C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Kodi\cdm
cdm mapje bestaat wellicht nog niet, maak deze desnoods aan.

Voor RPi:
SSH naar je RPi, en voer de volgende commando's in:
code:
1
wget http://nmacleod.com/public/libreelec/getwidevine.sh

Daarna:
code:
1
sh getwidevine.sh

En daarna:
code:
1
reboot

https://github.com/asciidisco/plugin.video.netflix
https://github.com/jet86/...ch-1/RPi3-installation.md
Klopt het dat dit niet werkt met OpenElec? Want ik zie nu net dat OpenElec draait op Kodi 17.3

Ik had eerst OSMC draaien maar kreeg hier VPN Manager niet werkend op. Dus ik had OpenElec genomen gezien dit aangeraden werd.

Welke versie van Kodi (OSMC/OpenElec/LibreElec/etc.) kan ik het beste nemen? Ik wil graag de volgende dingen draaien op mijn Raspberry Pi 3:
- VPN Manager (of iets vergelijkbaars, zodat ik VPN kan verbinden en verbreken)
- CUPS zodat ik mijn Dymo erop kan aansluiten

Eventueel Netflix. Als dit fatsoenlijk werkt zou dat best wel nice zijn. Maar is op dit moment nog geen harde eis.

Ik wilde deze handleiding volgen voor CUPS+Dymo maar kwam er toen dus achter dat dit niet echt (makkelijk?) gaat met OpenElec:
https://chicagodist.com/b...-a-dymo-4xl-label-printer

Edit: ik zie dat VPN Manager ook werkt met LibreElec. Dan ga ik maar opnieuw beginnen met alles te installeren ;w
Edit 2: ah CUPS werkt ook niet op LibreElec 8)7
Is er een optie waarmee ik zowel (een) VPN manager en CUPS printer server kan gebruiken?

Edit 3: ik kom wel vaak tegen dat je de methode van Brian Hornsby's kunt gebruiken maar dat VPN Manager niet goed werkt i.c.m. OSMC. Dat VPN verbinding verbreekt of zelfs helemaal geen netwerk verbinding meer hebt. Het hoeft niet per se de VPN Manager van Zomboided te zijn, maar graag wel een Kodi GUI versie zodat ik het via mijn afstandsbediening kan gebruiken.

Markos wijzigde deze reactie 09-10-2017 19:04 (8%)

• Tr4il
quote:
Markos schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:49:
[...]

Klopt het dat dit niet werkt met OpenElec? Want ik zie nu net dat OpenElec draait op Kodi 17.3

.....
Voor zover ik kan vinden heeft OpenELEC geen Kodi 18 builds.
Volgensmij heeft LibreELEC wel een VPN management scherm, maar dat weet ik zo snel niet zeker.

Tadaaa

• Arjan A
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09-12 19:07

Arjan A

Cenosillicafoob

quote:
Thnx, ik heb deze stappen gevolgd op de Raspberry Pi en moest hier en daar nog wat doen, maar Netflix heb ik er nu op staan. En het werkt ook nog, alleen ondertitels lijk ik niet aan de praat te kunnen krijgen. Is dat een bekend issue? Op google kom ik alleen maar terecht bij subtitles voor Kodi, maar niet specifiek voor Netflix onder Kodi.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Tr4il
quote:
Arjan A schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:37:
[...]

Thnx, ik heb deze stappen gevolgd op de Raspberry Pi en moest hier en daar nog wat doen, maar Netflix heb ik er nu op staan. En het werkt ook nog, alleen ondertitels lijk ik niet aan de praat te kunnen krijgen. Is dat een bekend issue? Op google kom ik alleen maar terecht bij subtitles voor Kodi, maar niet specifiek voor Netflix onder Kodi.
Ik heb de laatste versie nog niet gebruikt dus het kan een nieuwe bug zijn, maar bij mij stonden ze gewoon tussen de ondertitels in Kodi. Zoek even onder geluidsinstellingen als je iets afspeelt.

Tadaaa

• LuNaTiC
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Twijfel bijna of ik nog wel in het goede topic zit gezien de laatste reply hier, maar het lijkt van wel, so there it goes.

Ik heb een Raspberry 3 met daarop Kodi/OpenElec draaien, gewoon altijd laatste versie. Hierop draait echter niet al mijn content super op. Beneden waar ik een gewone htpc op gaat dat wel prima, t/m 1080p content aan toe. Echter is bijna al mn videocontent 720p, en dat is toch iets wat de Raspberry wel zou moeten trekken, lijkt me. De ene 720p draait overigens weer soepeler dan de ander... maar ik weet niet zo goed wat ik kan doen om te achterhalen waar nu de bottleneck zit, of het in het bestand/codec/etc zit... dus kan wel wat tips gebruiken.

Even een situatieschets.

In mijn woonkamer heb ik dan mijn internetverbinding, aan modem/router. Hieraan zit mijn NAS (Synology DS412+) gekoppeld, mn htpc en een powerline adapter voor ethernet boven.

Op mijn slaapkamer dus ook weer een powerline adapter, die naar een accespoint gaat (wifi is boven slecht), maar hieruit gaat ook weer gewoon ethernet naar de Raspberry Pi.

Op zich moet deze constructie volgens mij voor voldoende bandbreedte en rekenkracht zorgen zodat ik boven ook vloeiend 720p moet kunnen afspelen. Maar dat is dus niet altijd het geval.

Iemand tips hoe ik verder kan komen om het probleem te achterhalen en op te lossen? Zijn er nog softwarematige instellingen binnen Kodi/Openelec die ik kan wijzigen? Heb zo'n beetje alle instellingen in expert-mode afgegaan maar zie daar niet zo snel iets relevants.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Smultie
  • Niet online
h265? Zo ja; dat is lastig voor een RPi omdat dat softwarematig moet worden gedecodeerd.
Als het gewoon h264 is, dan kan het eigenlijk alleen nog de bandbreedte van je verbinding zijn.

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb een Synology DS114 en een Raspberry Pi 2 met XBIAN/Kodi bedraad, en die trekt 720p HEVC x265 eigenlijk prima. 1080p x264 gaat ook, maar 1080p x265 niet.
Qua rekenkracht is de Pi 3 volgens mij ruim de helft sneller dan de Pi 2, dus ik verwacht dat het daar niet aan ligt.
Kan je op de Synology kijken hoeveel CPU gebruik en uitgaande netwerksnelheid je hebt als je een bestand afspeelt? Volgens mij zit netwerk uit bij mij meestal rond de 350 kbps tijdens afspelen van video. Als je daar ver onder zit, of als je CPU en geheugen constant vol lopen, is de Synology waarschijnlijk te traag.
Als je op je Pi 3 de ingaande snelheid en CPU/geheugen/netwerkgebruik kan bekijken, kan je ook controleren of dat hetzelfde is. Als dit lager is dan wat de Synology aangeeft, ligt het waarschijnlijk aan je netwerk.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Thanks voor de tips, ik had al wel eerder gezocht of het h265 of h264 is, dat is eigenlijk allemaal het laatste.

Ik zal eens thuis kijken vanavond. Aan de Synology lijkt het me eigenlijk niet te liggen aangezien mn HTPC het zonder problemen aankan.

Het stomme is ook gewoon dus dat ik er niet met álle bestanden last van heb, wat het lastig pinpointen maakt.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

Je logs zouden ook iets kunnen vertellen.
Toevallig nog een laptop die je bedraad kan aansluiten boven om te testen ?
Of voor de test een losse kabel langs de trap.
Dan kan je namelijk je netwerk uitsluiten of niet.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ook goede ideeën ;) wel even kijken of ik nog zo'n lange UTP-kabel heb liggen ergens :P

(en anders kan ik hem natuurlijk ook beneden gewoon even aansluiten op de tv als het echt moet).

LuNaTiC wijzigde deze reactie 22-11-2017 11:55 (36%)

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:09

Prulleman

a.k.a Nilz

ik heb een pi3 + hifibrerry digi+ van SOS met daarop (preinstalled) LibreElec 7.03 en Kodi 16.1.
Als ik bluetooth enable, zie ik vervolgens adapter not found in het BT menu van libreelec..

Iemand hier ervaring mee of moet dit gewoon geupdate worden naar LE 8 en Kodi 17?

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

Kan zijn dat ze bij SOS het uitgezet hebben,
Sommige doen dat om de warmte ontwikkeling te verminderen aangezien de meeste het toch niet gebruiken.(software matig tijdens het booten)
En anders even een andere SDKaart er in en een verse schone installatie van LibreElec.
Kan je meteen kijken of dat het is.

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:09

Prulleman

a.k.a Nilz

Ik heb nu via de interface geüpdate, dat werkte prima, alles doet het nog, maar nog steeds geen BT...
Toch maar eens een clean install proberen, kijken of ik nog ergens een kaartje heb slingeren

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
@Prulleman usbit gebruiken om even een image van je huidige SD kaart te trekken, en dan even opnieuw beginnen. Kun je altijd terug.

Te koop....

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 20:38
Ik heb twee Raspberry Pi's, een Pi 1B+ en een Pi 3.

Ik zit er aan te denken om de Pi 3 in te zetten met Raspbian en de Pi 1B+ te gebruiken als simpel doch gebruiksvriendelijk mediaspelertje.

Wat kan ik het beste op de Pi 1B+ zetten? Gaat OSMC goed werken of kan ik me echt beter tot LibreElec wenden? Ik neem aan dat beide keuzes goed via een smartphone app remote te bedienen zijn?

(of is de Pi 1B+ een gepasseerd station voor media doeleinden).

Wat wil ik ermee doen?
Ik wil hem sporadisch gebruiken voor het afspelen van enkele TV serie afleveringen, waarbij het veelal niet eens om 1080p gaat; zijn vaker de afleveringen die rond de 400MB p.st. zitten. Het zijn dan afleveringen die ik gemist heb op TV en die niet via een TV gemist terug te zien zijn.
Verder heb ik een aantal speelfilms op DVD, waarvan ik de VOB bestanden e.d. op SD/USB wil zetten om ze vervolgens op vakantie mee te nemen (ruimte besparend). Via een netwerk kabeltje wil ik m'n NAS benaderen waar ik ook wat films (legaal) heb staan.
Ik ga hem niet gebruiken voor Netflix; dat loopt al prima via m'n PS4 en Chromecast.

Gim wijzigde deze reactie 10-01-2018 09:27 (3%)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Pi 1B (niet +) speelde naar mijn idee prima x264 tot 720p af. 1080p werkt een beetje afhankelijk van codec en instellingen. Ik heb dat een tijd gedraaid met Xbian. Ik heb nu een Pi 2, en je merkt wel dat die sneller is bij het inladen en door de interface navigeren, maar tijdens het afspelen maakt het eigenlijk niet uit. Voordeel is wel dat ik nu x265 720p kan afspelen; dat zou ik met de Pi 1 niet meer proberen denk ik.
Kodi is sowieso via een app te bedienen (Yatse of officiele app zijn beide prima), dan maakt het niet uit of je LibreElec, OSMC, Xbian of wat anders draait. Ik bedien Kodi meestal via CEC met de afstandsbediening van de TV, dus als je TV dat ondersteunt is het nog makkelijker.

• l_braam
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 22-11 08:58
Ik ben aan het onderzoeken of de volgende mediacenter/server setup mogelijk is; https://ibb.co/jV82XR

Met deze setup hoop ik het volgende te bereiken;
Films/Series kijken op elk van de apparaten
Netflix op elk apparaat kunnen bekijken
Films/Series van PC rechtstreeks naar HDD aan PI kunnen downloaden

evt
RPi aan versterker hangen om muziek te streamen
Mobiele app als aansturing gebruiken
VPN verbinding maken

Not
Externe NAS, ik wil geen externe NAS oid, omdat het leuk vind om de mogelijkheid te hebben om zelf wat te knoeien en misschien na een jaar de hele setup weer om te gooien.

Volgens mij moet dit alles mogelijk zijn, alleen het knelpunt zit hem voor mij in de tv die aangesloten is via de HDMI kabel. De RPi zal voor deze tv als mediacenter moeten werken, terwijl hij voor bijvoorbeeld de smart tv als mediaserver zal moeten werken.

Software die ik heb bekeken is ReadyMedia, OpenElec, SqueezePlug en Plex. Ik heb persoonlijk geen voorkeur, allen lijken mooie oplossingen. Misschien hebben jullie nog bruikbare/betere opties.

Nu is mijn alles omvattende vraag, is het mogelijk dit te realiseren?

• alesandro_46
quote:
l_braam schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:56:
Ik ben aan het onderzoeken of de volgende mediacenter/server setup mogelijk is; https://ibb.co/jV82XR

[knip]

Nu is mijn alles omvattende vraag, is het mogelijk dit te realiseren?
Voor je Smart tv weet ik het niet zeker, voor de rest: ja.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Netflix op de Pi wordt wel een uitdaging. Op de smart tv, pc en telefoon heb je daar gewoon clients voor neem ik aan, dus als die internet hebben heb je de Pi daar niet voor nodig.
Het kan zijn dat de externe HDD stroom nodig heeft, want de USB uitgang op de Pi heeft niet zoveel vermogen

• l_braam
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 22-11 08:58
Bedankt voor jullie antwoorden! ga het proberen te regelen.
Mag ook wel wat moeite kosten, vind het interessant om mee te spelen.

Welke Server/Client omgeving raden jullie aan?

l_braam wijzigde deze reactie 16-01-2018 09:03 (16%)

• Tr4il
quote:
gwystyl schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:05:
Netflix op de Pi wordt wel een uitdaging.
....
Valt wel mee. Het punt is nu vooral dat je een LibreELEC nightly moet installeren.
Voor de rest is het een scriptje afdraaien en klaar.
Als Kodi 18/LE9.0 (binnenkort hopelijk) als stable word uitgebracht is het alleen nog een scriptje afdraaien en via de standaard manieren de addon installeren.

@I_braam Ik denk dat Plex hiervoor het makkelijkst is. Je smart TV heeft daar waarschijnlijk een app voor en Plex heeft ook een Kodi add-on. Ik denk dat je dan allen de plex server nog ergens op moet gaan draaien.

Tr4il wijzigde deze reactie 16-01-2018 10:57 (19%)

Tadaaa

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Oh ja in de nieuwe Kodi kan je wel een Netflix add-on installeren. Bij 17.6 werkt het nog niet.
Ik denk wel dat je een Pi1 B+ redelijk zwaar belast als je die Kodi en Plex server wil laten draaien. Ik zou dan proberen om Plex niet te veel te laten transcoden, maar dat door de client te laten doen

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Tr4il schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:53:
[...]

Valt wel mee. Het punt is nu vooral dat je een LibreELEC nightly moet installeren.
Voor de rest is het een scriptje afdraaien en klaar.
Als Kodi 18/LE9.0 (binnenkort hopelijk) als stable word uitgebracht is het alleen nog een scriptje afdraaien en via de standaard manieren de addon installeren.

@I_braam Ik denk dat Plex hiervoor het makkelijkst is. Je smart TV heeft daar waarschijnlijk een app voor en Plex heeft ook een Kodi add-on. Ik denk dat je dan allen de plex server nog ergens op moet gaan draaien.
Bij mij gaf het toch een hoop problemen. Iedere keer ontbrak wel iets waardoor de Netflix addon niet opstarte. Ik heb nu een Android TV kastje, dat werkt een stuk beter. Ik kan nu Netflix casten en er is een app. Ook Kodi werkt een stuk sneller er op, de Youtube app werkt beter en Spotify is ook leuk. Er zitten toch eigenlijk wel wat nadelen aan de Pi (ik heb een Pi 2) al heb ik het jaren gebruikt.

/▌

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Ik heb al gegoogled maar ik heb nog niet echt iets gevonden..

Wat ik zoek is een media center achtige distributie voor de raspberry maar liefst zonder Kodi/XBMC. Ik vind die nogal bloated/zwaar, met name omdat ik het op een Pi zero wil draaien.

Wat ik het liefst zou hebben is iets als VLC player dat vanaf een Samba share kan spelen, zonder het hele gedoe van importeren in je bibliotheek, cover art, beschrijvingen enz. Maar wel bediening met afstandsbediening (anders kon ik gewoon VLC draaien). Bovendien heb ik hardware versnelling nodig wat VLC niet kan maar bijv. omxplayer wel.

Weten jullie of daar misschien iets voor is?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@GekkePrutser Als je een kale distributie installeert, kan je ook losse programma's installeren. Wat ik tegenkwam met zoeken bij google naar 'lightweight media player raspberry pi' is bijvoorbeeld dit: https://www.raspberrypi.o...iewtopic.php?f=38&t=39994

Raspbian + TBOPlayer.

I heb het zelf niet geprobeerd, maar dat is een poging waard.... Als ik in dat topic verder naar onderen scroll, staat dat OMX player ook moet werken voor het afspelen van bestanden. Wat werkte er bij jou niet? Misschien moet je je samba share standaard mounten om er heen te kunnen navigeren vanaf de player?

gwystyl wijzigde deze reactie 22-01-2018 14:54 (26%)

• tweakkuiken
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 04-12 12:50
Zijn er meer mensen hier bij wie de NPO addon geen nieuwe afleveringen laat zien? Ze verschijnen simpelweg niet in de lijst.

• MartijnAbel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 06:46
quote:
tweakkuiken schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:35:
Zijn er meer mensen hier bij wie de NPO addon geen nieuwe afleveringen laat zien? Ze verschijnen simpelweg niet in de lijst.
Jup, same here

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

• tweakkuiken
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 04-12 12:50
quote:
Dan zal de addon wel een update nodig hebben. Hopelijk komt die er, want ik gebruik de addon dagelijks.

• Flamingo BB
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 05:51
Ik heb een NAS DS214J, ik heb een Raspberry Pi 2B en ik heb een mkv met de info 2160p hevc en hij klapt er constant uit. Bij het opstarten is hij aan het laden, dan 5 seconden zwart beeld en dan start de Rasberry pi opnieuw op. Wat is de oplossing? Nieuwe Nas? Nieuwe Raspberry pi? Alles is up to date.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:35
quote:
Flamingo BB schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 13:16:
Ik heb een NAS DS214J, ik heb een Raspberry Pi 2B en ik heb een mkv met de info 2160p hevc en hij klapt er constant uit. Bij het opstarten is hij aan het laden, dan 5 seconden zwart beeld en dan start de Rasberry pi opnieuw op. Wat is de oplossing? Nieuwe Nas? Nieuwe Raspberry pi? Alles is up to date.
Is de Pi 2B wel snel genoeg om hevc te decoderen? IK dacht zelf van niet maar kan het mis hebben.

• kraats

kraats

Ik rol

2160p gaat volgens mij op een Pi al niet lukken als het een H.264 bestand is wat hij hardwarematig kan decoderen. HEVC kan hij niet hardwarematig decoderen en moet dus met de CPU berekend worden. Hiervoor heb je een 'echte' mediaplayer nodig (of gewoon een 1080p H.264 versie downloaden)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mij gaat 720p HEVC vanaf een DS114 (zelfde processor als de DS214j volgens mij) prima op een Pi 2B, maar met 1080p merk je dat hij er moeite mee heeft. Af en toe bufferen, stotteren en soms kapt hij er helemaal mee. 2160p lijkt me dan veel te zwaar voor het beestje.

• Tijntje
  • Laatst online: 21:10

Tijntje

Hello?!

Ik ben opzoek naar een USB dongle voor de Raspberry Pi3 met LibreElec. De ingebouwde Wifi heeft een te slecht bereik waardoor streams van 1080p vaak beginnen te haperen en te bufferen.
Iemand ervaringen?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Tr4il
quote:
tweakkuiken schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:35:
quote:
quote:
tweakkuiken schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:57:
[...]

Dan zal de addon wel een update nodig hebben. Hopelijk komt die er, want ik gebruik de addon dagelijks.
Probeer anders Retrospect met de NPO provider? Werk imo sowieso een stuk fijner dan de NPO app

Tadaaa

• MartijnAbel
quote:
Tr4il schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:03:
[...]

[...]

[...]

Probeer anders Retrospect met de NPO provider? Werk imo sowieso een stuk fijner dan de NPO app
De addon werkt gelukkig inmiddels al een tijdje weer. Heeft er een dag of 2 a 3 uit gelegen. Ten tijde daarvan werkte de NPO van retrospect ook niet helemaal vlekkeloos. :D
Inmiddels gelukkig alles weer op en top!

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

• BonJonBovi
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-12 15:43
Ligt de retrospect addon er niet volledig uit? Dacht zoiets te lezen op de website van de maker.

• MartijnAbel
quote:
Michiel1231 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:17:
Ligt de retrospect addon er niet volledig uit? Dacht zoiets te lezen op de website van de maker.
In die veronderstelling was ik ook, maar in het algemene kodi topic staat hoe je alles weer up to date en goed werkend kunt krijgen.

• Binnetie
  • Laatst online: 20:57
Ik overweeg om een Pi 3 (eventueel tweedehands) te kopen en hier een mediaspeler van te maken. Deze wil ik gebruiken in de caravan. De Pi blijft dan achter, maar ik zal dan wel een externe schijf meenemen om deze aan te sluiten.
Is een 2A lader dan voldoende?

Thuis heb ik Kodi 17 op een Android mediaspeler welke de films streamt van mijn nas, ik gebruik geen add-ons (alleen om de moviewall te maken). Is de bediening van Kodi op een Pi 3 een beetje vlot?
Zijn er nog zaken waar ik rekening mee dien te houden? Ik moet nog even kijken hoe ik de Pi ga bedienen, waarschijnlijk met telefoon.

• GekkePrutser
  • Niet online
@Binnetie Ja Kodi draait prima op een Pi 3. Vanaf een 2 draait het eigenlijk al goed.

Als je TV HDMI CEC ondersteunt, kan je gewoon je afstandsbediening van de TV gebruiken. Zoniet kan je zo'n windows remote gebruiken, heb ik ook een tijd gedaan.

Als je hem puur voor kodi gebruikt, heb je alleen niet zo heel veel meerwaarde t.o.v. een Android boxje. 2A is wel een beetje krap als je ook de externe HDD wil voeden trouwens (in het geval van een 2,5", want de 3,5" hebben hun eigen voeding).

GekkePrutser wijzigde deze reactie 13-02-2018 20:11 (5%)

• Binnetie
quote:
GekkePrutser schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:56:
@Binnetie Ja Kodi draait prima op een Pi 3. Vanaf een 2 draait het eigenlijk al goed.

Als je TV HDMI CEC ondersteunt, kan je gewoon je afstandsbediening van de TV gebruiken. Zoniet kan je zo'n windows remote gebruiken, heb ik ook een tijd gedaan.

Als je hem puur voor kodi gebruikt, heb je alleen niet zo heel veel meerwaarde t.o.v. een Android boxje. 2A is wel een beetje krap als je ook de externe HDD wil voeden trouwens (in het geval van een 2,5", want de 3,5" hebben hun eigen voeding).
Dankje. Ik zie dat er vaak een 2.5A lader bij zit. De schijf die ik wil gebruiken is een 2,5".
De Pi is klein, mocht het niet bevallen dan kan ik hem ergens anders voor gebruiken en eventueel een ander Androidboxje kopen. Heb thuis een Zidoo X9S, een super speler waar nog veel aan ontwikkeld wordt. Beter dan mijn oude Dune. Maar een beetje overkill voor in de caravan. Voordeel is wel dat hij makkelijk Hevc 265 afspeelt. Dat doet een Pi3 niet.
Tweedehands zie ik Pi3's voorbij komen met SD en lader voor ongeveer 40 euro.
Een lastige afweging. Mijn TV in de caravan ondersteund geen HDMI CEC.

• alesandro_46
@Binnetie, mischien is een Xiaomi Mi box 3 een oplossing? Daar kan je Kodi op installeren en speelt HEVC content af. Tevens zit er een 2.4 GHz afstandsbediening bij, dus hoef je daar geen alternatief voor te bedenken.
Op tweakers is er ook een forum over: [Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)

• Binnetie
quote:
alesandro_46 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:04:
@Binnetie, mischien is een Xiaomi Mi box 3 een oplossing? Daar kan je Kodi op installeren en speelt HEVC content af. Tevens zit er een 2.4 GHz afstandsbediening bij, dus hoef je daar geen alternatief voor te bedenken.
Op tweakers is er ook een forum over: [Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)
Ik heb ze wel eens voorbij zien komen. Op zich is een beetje met een Pi stoeien ook wel leuk.
Een afstandsbediening via 2.4Ghz of bluetooth is handig omdat ik dan het boxje uit het zicht kan plaatsen (heb er geen ruimte voor bij de tv). Heel misschien er achter.

Maar eens goed afwegen...

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

Raspberry Pi kan je ook met je tablet of telefoon bedienen als je Wi-Fi hebt.
En anders met een draadloos keyboard.
Vind een keyboard fijner en sneller dan met de muis.

• Videopac
zoekvragen doen we niet op GoT dat zul je inmiddels wel weten ;)

Michael Knight wijzigde deze reactie 20-02-2018 11:00 (100%)

Opnsense (Odroid H2) DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

• BonJonBovi
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-12 15:43
Tip: download Yatse, de officiële afstandbediening app.

Je zal eerst je video's moeten toevoegen aan Kodi. Dus wijs in kodi naar waar die bestanden staan. Uitzending gemist kan je installeren door middel van een addon.

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

Op de officiële Kodi site hebben ze een wiki met plaatjes hoe je video's kan toevoegen van je nas/server.
Veel simpeler dan dat word het niet.

• Videopac
quote:
TRaSH schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 05:01:
Op de officiële Kodi site hebben ze een wiki met plaatjes hoe je video's kan toevoegen van je nas/server.
Veel simpeler dan dat word het niet.
Dank. Ik ga dat eens opzoeken.
Is er een bepaalde Linux distributie de het meest geschikt is / gebruikt wordt voor Kodi? Ik kan i.p.v. DietPi ook Armbian of iets anders gebruiken.

Opnsense (Odroid H2) DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

• GekkePrutser
  • Niet online
quote:
Videopac schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:21:
[...]

Dank. Ik ga dat eens opzoeken.
Is er een bepaalde Linux distributie de het meest geschikt is / gebruikt wordt voor Kodi? Ik kan i.p.v. DietPi ook Armbian of iets anders gebruiken.
Ik gebruik OSMC, vind ik handiger dan OpenElec omdat dat gewoon een volledige Raspbian is met Kodi er op.

OpenElec heeft een readonly root filesystem dus je kan er verder niks op installeren. Ik heb mijn printer naast de TV staan, dus ik heb er ook CUPS op geinstalleerd als printer server.

• Jeltel
  • Niet online
quote:
GekkePrutser schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:38:
[...]

Ik gebruik OSMC, vind ik handiger dan OpenElec omdat dat gewoon een volledige Raspbian is met Kodi er op.

OpenElec heeft een readonly root filesystem dus je kan er verder niks op installeren. Ik heb mijn printer naast de TV staan, dus ik heb er ook CUPS op geinstalleerd als printer server.
Dat is het dus. Ga je alleen kodi draaien, ga dan voor Openelec. Dat scheelt issues en updates :)

Maar wil je meer, ga dan voor OSMC.
Ik ben voor Openelec gegaan. Klooien met dingen doe ik wel op een andere Pi of de NAS>

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

Ipv OpenElec zou ik voor LibreElec gaan

Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True