Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:07
Ik weet dat dat Windows Fall Update veel naar de kl*** heeft geholpen voor wat betreft SMB network folders en ik heb al veel tips en trucs gezien maar er is één probleem waar ik maar niet de vinger achter kan krijgen. Het werkt bij namelijk wel maar toch ook weer niet.

Ik heb Kodi draaien op de laatste Windows 10 en op zich kan Kodi de network folders (die op een andere pc staan) wel vinden maar dat kan pas nadat ik die pc een keer handmatig heb benaderd vanuit Windows zelf. Dat wil zeggen: met explorer naar het netwerk browsen en dan een mapje openen.

Maar dat is natuurlijk niet hoe je het wilt hebben. Kodi start automatisch op en dan wil ik direct naar een film uit de bieb kunnen gaan en die afspelen. Maar dan krijg ik de foutmelding "kan niet verbinden met netwerkserver". Na het openen van zo'n folder in Windows werkt het wel maar dat is niet echt gebruiksvriendelijk (WAF....). Bovendien is de connectie na een tijdje niet gebruiken soms ook weer plots vergeten.

Zijn hier nog workarounds voor want dit werkt niet zo.

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:55
Ik weet niet of het aan Kodi ligt of mijn mi box. Maar sinds de update voor dr MI BOX US edition naar 8.1. en ik Kodi opstart is het geluid super slecht.

Dit had ik voor de update niet. Ik ben de settings aan het bekijken van Mi BOX en die van Kodi maar niks geks vinden en zit nu met Audio wat super brak is.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
quote:
D-e-n schreef op zondag 15 juli 2018 @ 23:23:
Ik weet dat dat Windows Fall Update veel naar de kl*** heeft geholpen voor wat betreft SMB network folders en ik heb al veel tips en trucs gezien maar er is één probleem waar ik maar niet de vinger achter kan krijgen. Het werkt bij namelijk wel maar toch ook weer niet.

Ik heb Kodi draaien op de laatste Windows 10 en op zich kan Kodi de network folders (die op een andere pc staan) wel vinden maar dat kan pas nadat ik die pc een keer handmatig heb benaderd vanuit Windows zelf. Dat wil zeggen: met explorer naar het netwerk browsen en dan een mapje openen.

Maar dat is natuurlijk niet hoe je het wilt hebben. Kodi start automatisch op en dan wil ik direct naar een film uit de bieb kunnen gaan en die afspelen. Maar dan krijg ik de foutmelding "kan niet verbinden met netwerkserver". Na het openen van zo'n folder in Windows werkt het wel maar dat is niet echt gebruiksvriendelijk (WAF....). Bovendien is de connectie na een tijdje niet gebruiken soms ook weer plots vergeten.

Zijn hier nog workarounds voor want dit werkt niet zo.
Via het commando "net use". Klein bat programma aanmaken en daarin de netwerkverbinding laten vervallen middels het commando en weer opnieuw aan laten maken. Via de map "opstarten" wordt deze automatisch uitgevoerd. Desgewenst kan je Kodi ook nog laten starten binnen het bat bestandje nadat de netwerk opslag gekoppeld is.

A smile a day....

• D-e-n
quote:
hardware-lover schreef op maandag 16 juli 2018 @ 00:56:
[...]

Via het commando "net use". Klein bat programma aanmaken en daarin de netwerkverbinding laten vervallen middels het commando en weer opnieuw aan laten maken. Via de map "opstarten" wordt deze automatisch uitgevoerd. Desgewenst kan je Kodi ook nog laten starten binnen het bat bestandje nadat de netwerk opslag gekoppeld is.
Tnx. Ik heb zelf al geëxperimenteerd met een batfile die de betreffende map opent in explorer maar die bleef ook hangen omdat die niet wordt gevonden. Wellicht met use meer succes, de toegewezen letter neem ik dan op de koop toe :)

Ik ben op mijn laptop ook aan het testen met de Emby plugin. Mogelijk kan dat ook nog helpen.

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
D-e-n schreef op maandag 16 juli 2018 @ 07:48:
[...]
Tnx. Ik heb zelf al geëxperimenteerd met een batfile die de betreffende map opent in explorer maar die bleef ook hangen omdat die niet wordt gevonden. Wellicht met use meer succes, de toegewezen letter neem ik dan op de koop toe :)

Ik ben op mijn laptop ook aan het testen met de Emby plugin. Mogelijk kan dat ook nog helpen.
Het "probleem" is bijna zo oud als Windows zelf, daarom maak ik al jaren gebruik van de Net Use oplossing. In de praktijk heb ik het zelden nodig (enkel bij een OS her/opstart), want Kodi zet ik in slaapstand en bij ontwaken zijn mijn shares wel nog steeds verbonden. Het gaat enkel mis bij een boot.

A smile a day....

• D-e-n
@hardware-lover
Dit blijkt toch iets anders dan het aloude Windows probleem. Er leek/lijkt een soort vertraging in te zitten met het verbinden met de pc's in het netwerk wat ik bij mijn laptop niet heb. Daar komt ook net use niet doorheen. Op advies van een artikel wat ik vond heb ik nu wat Windows services op automatisch starten gezet. Dat lijkt beter te gaan.

Ps.
Het pc-tje laat ik overigens standaard uitgaan om handshake problemen met de receiver te voorkomen. Met name bij de oude had ik daar last van.

• hardware-lover
  • Niet online
@D-e-n ik ben uit gemakzucht maar aan een mogelijk niet optimaal ingesteld netwerk voorbij gegaan, daar had ik geen rekening mee gehouden ;)

Voordat ik mijn HTPC wakker maak zet ik mijn receiver eerst al op het juiste HDMI kanaal. Geen handshake problemen zolang ik dit maar zo doe.

A smile a day....

• KLX16
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:16
Retrospect:
Heb ik weer en lokaal probleem of is het een echte bug.
Ik heb namelijk bij Uitzending gemist met Retro: add Favourite een favorieten lijst aangemaakt.
Met meerdere series/programma's, bijvoorbeeld zoals Beck.
Maar ga ik bij map Uitzendinggemist (NPO.nl) rechtsklik naar Retro: Channel Favourites, dan bij Beck, dan krijg ik de lijst met serieafleveringen niet te zien. En kan dus niet zien welke nieuw zijn of reeds gezien.

Ga ik naar Programma's (Hele lijst) dan Beck dan zie ik wel alle afleveringen.
Maak ik van Map Beck weer een Retro; Add to Favourites.

Ik heb nu dan twee maal Beck in de Favourite lijst staan.
Bij de nieuwe krijg ik alle episodes.

Bij de oude Beck
-No episodes found for the selected item.
Dit is ongeveer 1 week geleden begonnen.

Meer mensen hier last van?

Of heb ik een lokaal cache probleem?

het ontstond bij alpha15 nu heb ik alpha 25 er op staan maar nog steeds hetzelfde probleem.

• GroteBozewolf
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17:20
quote:
KLX16 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:03:
Retrospect:
Heb ik weer en lokaal probleem of is het een echte bug.
Ik heb namelijk bij Uitzending gemist met Retro: add Favourite een favorieten lijst aangemaakt.
Met meerdere series/programma's, bijvoorbeeld zoals Beck.
Maar ga ik bij map Uitzendinggemist (NPO.nl) rechtsklik naar Retro: Channel Favourites, dan bij Beck, dan krijg ik de lijst met serieafleveringen niet te zien. En kan dus niet zien welke nieuw zijn of reeds gezien.

Ga ik naar Programma's (Hele lijst) dan Beck dan zie ik wel alle afleveringen.
Maak ik van Map Beck weer een Retro; Add to Favourites.

Ik heb nu dan twee maal Beck in de Favourite lijst staan.
Bij de nieuwe krijg ik alle episodes.

Bij de oude Beck
-No episodes found for the selected item.
Dit is ongeveer 1 week geleden begonnen.

Meer mensen hier last van?

Of heb ik een lokaal cache probleem?

het ontstond bij alpha15 nu heb ik alpha 25 er op staan maar nog steeds hetzelfde probleem.
NPO wilt nog wel eens hun URL's veranderen en dan wijzen je favorieten naar een oude set. Af en toe kan dit dus gebeuren. Gewoon even een nieuwe favoriet aanmaken en den oude verwijderen. Als het weer gebeurd even een bugje aanmaken op https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/ met daarbij een debug retrospect.log (zie: https://www.rieter.net/co...oting/#Log_level_settings)

Retrospect for Kodi: laatste versie 4.1.8.x. Voor bugs of requests kun je terecht op de Bitbucket tracker.

• KLX16
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:16
Heb het begrepen.

• Slux
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Ik ben na jaren WMC gebruikt te hebben overgestapt naar Kodi, alles werkt nu redelijk alleen de harmony remote krijg ik niet lekker werkend.

Direct opnemen vanuit de gids met de record knop op de harmony.

Dubbel klikken op de recordknop van de harmony om de complete serie op te nemen.

Weet iemand hoe ik dat werkend dan krijgen op mijn harmony Elite met een Flirc v2 ?

• Slux
  • Niet online
Uiteindelijk de remote werkend kunnen krijgen.

Laatste probleem.

Pauze en terug spoelen werkt niet in kodi i.c.m. DVBviewer en Digital DVB-C tunners

Iemand daar een oplossing voor ?

• Donderstraaltje
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
quote:
Slux schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:35:
Uiteindelijk de remote werkend kunnen krijgen.

Laatste probleem.

Pauze en terug spoelen werkt niet in kodi i.c.m. DVBviewer en Digital DVB-C tunners

Iemand daar een oplossing voor ?
Timeshift aanzetten, staat standaard uit.

• Slux
  • Niet online
quote:
Donderstraaltje schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:02:
[...]

Timeshift aanzetten, staat standaard uit.
Thanks, werkt ook weer. ;)

Alleen het spoelen gaat nog niet zo lekker, ik heb het ingesteld op stapjes van 10 seconden maar werkt vaker niet dan wel.

Is het ook mogelijk met dvbviewer en kodi om meer dan 4 zenders op te nemen ? ik heb die digital everywhere 4x dvbc tuners met 2 alphacrypts en dacht dat je meerdere streams per tuner tegelijk kon trekken?

Het is nog steeds geen vervanger voor MCE ook mediaportal niet, maar het komt in de buurt ik ben nog aan het spelen met andere pakketen nu nextpvr maar daar werkt digital devices weer niet mee :'( is tot nu toe wel het mooiste pakket vind ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
quote:
Slux schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:01:
[...]
Is het ook mogelijk met dvbviewer en kodi om meer dan 4 zenders op te nemen ? ik heb die digital everywhere 4x dvbc tuners met 2 alphacrypts en dacht dat je meerdere streams per tuner tegelijk kon trekken?

Het is nog steeds geen vervanger voor MCE ook mediaportal niet, maar het komt in de buurt ik ben nog aan het spelen met andere pakketen nu nextpvr maar daar werkt digital devices weer niet mee :'( is tot nu toe wel het mooiste pakket vind ik.
Dat ligt voor een deel aan de drivers en volgens mij moet de software het ook ondersteunen?
Zo kan het met de FloppyDTV (die is van Digital Everywhere, wat jij hebt is van Digital Devices hoewel de een de ander heeft opgekocht) incl. met MediaPortal iig wel. maar meer dan 4 streams tegelijk, jij bent wat van plan zeg :P

Er zijn weinig dingen wat ik aan MCE beter vind, eigenlijk maar2 kleine dingetjes, maar Kodi kun je helemaal bijsturen. Daar kun je diatopic voor gebruiken maar wellicht is het DVB-C topic daar beter geschikt voor. Zo kun je met wat goede keymapping al een heel andere feel krijgen(hoewel het al flink beter geworden is vs vroeger in Kodi) en een andere skin doet ook veel. Zonder details wat je minder vind kan ik je weinig helpen.

Weet overigens niet wat je zo fijn vind aan NextPVR want met dvbviewer en tvheadend kun je eigenlijk alles wat de andere pakketten ook bieden. Nu moet ik toegeven dat ik al een hele tijden NextPVR meer getest heb. Vroegâh testte ik alle software maar nu werkt eenmaal alles wat ik wil zo goed als.

Zoals met batik boven al schreef... ervaring doet heel erg veel met afstellen. Zoek eens op wat channel groups doen bijvoorbeeld, gebruik je die al? Dat eenmaal goed ingesteld en je wilt nooit meer terug naar reguliere TV :P Zelfs MCE had dit niet echt.

• Slux
  • Niet online
quote:
Donderstraaltje schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:38:
[...]

Dat ligt voor een deel aan de drivers en volgens mij moet de software het ook ondersteunen?
Zo kan het met de FloppyDTV (die is van Digital Everywhere, wat jij hebt is van Digital Devices hoewel de een de ander heeft opgekocht) incl. met MediaPortal iig wel. maar meer dan 4 streams tegelijk, jij bent wat van plan zeg :P

Er zijn weinig dingen wat ik aan MCE beter vind, eigenlijk maar2 kleine dingetjes, maar Kodi kun je helemaal bijsturen. Daar kun je diatopic voor gebruiken maar wellicht is het DVB-C topic daar beter geschikt voor. Zo kun je met wat goede keymapping al een heel andere feel krijgen(hoewel het al flink beter geworden is vs vroeger in Kodi) en een andere skin doet ook veel. Zonder details wat je minder vind kan ik je weinig helpen.

Weet overigens niet wat je zo fijn vind aan NextPVR want met dvbviewer en tvheadend kun je eigenlijk alles wat de andere pakketten ook bieden. Nu moet ik toegeven dat ik al een hele tijden NextPVR meer getest heb. Vroegâh testte ik alle software maar nu werkt eenmaal alles wat ik wil zo goed als.

Zoals met batik boven al schreef... ervaring doet heel erg veel met afstellen. Zoek eens op wat channel groups doen bijvoorbeeld, gebruik je die al? Dat eenmaal goed ingesteld en je wilt nooit meer terug naar reguliere TV :P Zelfs MCE had dit niet echt.
Het komt ook zelden voor dat ik meer dan 4 dingen tegelijk wil opnemen (vrouw in dit geval)

Met MCE mis ik eindelijk deze dingen het meest.
Door 2 keer op rec te klikken kon je direct de hele serie opnemen.
Verwijderen van opnames ging een stuk makkelijker.
Makkelijk stapjes vooruit en achter spoelen zonder haperingen.
Veel minder menus en logischer ingedeeld, maar dat is een kwestie van wennen, elk pakket is natuurlijk anders.

De keymappings heb ik nu redelijk door met Flirc en de kodi keymap editor maar toch werkt het niet altijd zoals het moet, soms krijg ik er een ander menu erdoor heen, terug gaan werkt soms wel soms niet, opneem knop werkt soms wel met 1 druk en de andere keren moet ik 2 keer drukken op de Harmony, die balk onderaan de pagina moet je eerst naar beneden drukken voordat de andere opties weer werken.

Het liefst gebruik ik helemaal geen Kodi en alleen de software zoals NextPVR of DVBviewer.
DVBviewer valt af omdat het geen series kan opnemen.
NextPVR schijnt dat wel te kunnen maar omdat het niet met digital devices werkt kan ik het nog niet helemaal testen, het ziet er in ieder geval wel het simpelste uit van alle pakketen die ik tot nu toe gezien heb.

Channelgroeps gebruiken we niet, zat ook in MCE als favorieten, het moet simpel in gebruik zijn meer niet, kanaal veranderen deden/doen we via de gids.
Misschien had ik beter toch een losse decoder kunnen nemen maar in het verleden slechte ervaringen mee gehad, beperkt opnemen traag enz maar dat heb ik nu ook.
En om 10 euro per maand extra uit te geven aan Ziggo voor een dreambox vind ik net weer te veel.
(maar wel ruim 400 euro uitgeven aan nieuwe decoders 8)7 :+ )

tvheadend heb ik zeker ook weer andere tuners voor nodig die op mijn QNAP aangesloten moet worden :X

Kortom ik ben nog zoekende naar de ideale setup, zodat ook mijn vriendin het kan gebruiken zonder in error te gaan :P

Het lijkt mij ook wel wat om op andere devices tv te kijken maar dat is voor de toekomst, eerst dit maar eens werkend krijgen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
quote:
Poeh, dat is nogal wat.

Series opnemen kan, zowel binnen Kodi met elke backend als in DVBviewer. Dit is typisch iets wat ik niet gebruik maar eigenlijk wel eens naarmate gaan kijken.

Hier kan ik makkelijk vooruit/achteruit zonder haperingen en dat op de onboard Intel HD4000... dat is even uitzoeken waarom bij jou. Je kunt nog klooien met buffer instellingen in het aller laatste geval mocht niks werken.

De menu structuur geen last van... 1 tip als je echt het uiterste wilt halen uit Kodi vergeet dan de meeste harmonies, want je wilt meer knoppen. Deze is wel aardig;

Dit is nog altijd de beste remote als je het mij vraagt;

Bovenstaande hebben lekkere layouts, fijne buttonpress, zeker die onderste trek je als ie kapot/beschadigd/knoppen kapot voor 7,50 incl. verzendkosten en batterijen van eBay :')

Door en een goede remote te hebben, en een goede keymapping, kom je een heel eind.

Zo start mijn Kodi automatisch met tv aan waarna ik één knop heb voor opnames, geplande opnametimers, en ik zap via de EPG met channel groups. Channel up binnen de EPG is volgende channel group en channel down de vorige. Dit gaat super snel en in enkele secondes blader ik door een kleine 120 zenders of iets dat ik gemapped heb. De hele menu structuur voor TV kijken gebruik ik zo goed als niet! De kleinere zender overzicht gebruik ik niet eens eigenlijk, maar die zit op de ok knop zodat ik binnen de channel group met behoud van de zender in de achtergrond gewoon kan kijken wat op is. In sommige skins kun je ook transparanties inschakelen waardoor je op de achtergrond de zender nog ziet.

Eigenlijk bedien ik blind met alleen mijn duim het hele tv gebeuren dus en dat akelig snel.
Kodi is verdomd veelzijdig. Kan je alleen adviseren er meer tijd in te steken en te proberen want je kunt het echt helemaal naar je hand zetten, letterlijk. Met de link die ik je eerder gegeven heb heb je in principe al alles wat je nodig hebt.

• Slux
  • Niet online
quote:
Donderstraaltje schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:22:
[...]

Poeh, dat is nogal wat.

Series opnemen kan, zowel binnen Kodi met elke backend als in DVBviewer. Dit is typisch iets wat ik niet gebruik maar eigenlijk wel eens naarmate gaan kijken.

Hier kan ik makkelijk vooruit/achteruit zonder haperingen en dat op de onboard Intel HD4000... dat is even uitzoeken waarom bij jou. Je kunt nog klooien met buffer instellingen in het aller laatste geval mocht niks werken.

De menu structuur geen last van... 1 tip als je echt het uiterste wilt halen uit Kodi vergeet dan de meeste harmonies, want je wilt meer knoppen. Deze is wel aardig;

[afbeelding]

Dit is nog altijd de beste remote als je het mij vraagt;

[afbeelding]

Bovenstaande hebben lekkere layouts, fijne buttonpress, zeker die onderste trek je als ie kapot/beschadigd/knoppen kapot voor 7,50 incl. verzendkosten en batterijen van eBay :')

Door en een goede remote te hebben, en een goede keymapping, kom je een heel eind.

Zo start mijn Kodi automatisch met tv aan waarna ik één knop heb voor opnames, geplande opnametimers, en ik zap via de EPG met channel groups. Channel up binnen de EPG is volgende channel group en channel down de vorige. Dit gaat super snel en in enkele secondes blader ik door een kleine 120 zenders of iets dat ik gemapped heb. De hele menu structuur voor TV kijken gebruik ik zo goed als niet! De kleinere zender overzicht gebruik ik niet eens eigenlijk, maar die zit op de ok knop zodat ik binnen de channel group met behoud van de zender in de achtergrond gewoon kan kijken wat op is. In sommige skins kun je ook transparanties inschakelen waardoor je op de achtergrond de zender nog ziet.

Eigenlijk bedien ik blind met alleen mijn duim het hele tv gebeuren dus en dat akelig snel.
Kodi is verdomd veelzijdig. Kan je alleen adviseren er meer tijd in te steken en te proberen want je kunt het echt helemaal naar je hand zetten, letterlijk. Met de link die ik je eerder gegeven heb heb je in principe al alles wat je nodig hebt.
Ja het is warm :P

Mocht jij weten hoe je series kan opnemen dan hoor ik het graag ;)

ik ga wel weer even klooien met het spoelen, aan de hardware kan het niet liggen denk ik, met een intel i5 en een GTX1050ti

Die harmony die ik heb (Elite) heeft de zelfde layout als die jij laat zien alleen het alfanumeriek gedeelte niet, bedien er o.a. ook de verlichting en zonwering mee.
Het ligt zeker niet aan de remote ik zie dat de commands aankomen, alleen er gaat iets niet goed met het verwerken, misschien door de combinatie flirc en keymapper en waarschijnlijk dus door mijn gepruts.
Ik ben ook flink aan het kloten geweest de laatste om alles uit te zoeken/testen, denk dat ik maar een nieuwe install doe, en dan nog een keer probeer zoals je zegt al doende leert men.

Dank voor de input wordt vervolgd.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:26
Wat is het als je de versterker handmatig op dolby of dts moet drukken terwijl het wel wordt doorgegeven?

Hoef het maar 1x te doen als Kodi open blijft.

• Slux
  • Niet online
quote:
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:50:
Wat is het als je de versterker handmatig op dolby of dts moet drukken terwijl het wel wordt doorgegeven?

Klinkt als een codec probleem.

• Jeroentjuh82
quote:
Slux schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:58:
[...]

Dank voor je snelle reactie. Weet wat ik kan doen nu

• D-e-n
Voor wat betreft mijn problemen met een SMB share die soms niet bereikbaar is: ik stuitte op een artikel waarin werd verteld dat een groep Kodi gebruikers na een Windows update last heeft gekregen van dit soort problemen. De link ben ik even kwijt.

In Kodi verwijzen naar IP nummer in plaats van hostname lijkt bij mij te helpen nu. Na het opstarten gisteren had ik direct verbinding en dat bleef zo. Weer ouderwets "192.168.1.100" in plaats van "server10" dus nu :)

@hardware-lover
Netwerk lijkt verder prima in orde :)

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:59
quote:
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:50:

quote:
Slux schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:58:
[...]

Of de versterker staat niet goed ingesteld; op een default output in plaats van auto.
Pak de handleiding van je versterker er even bij om te kijken wat de instel mogelijkheden zijn.

Hoe dan ook, als Kodi het goed doorgeeft ligt het dus niet aan Kodi en hoort het eigenlijk niet thuis in dit topic :)

Nnoitra wijzigde deze reactie 25-07-2018 08:33 (7%)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Slux
  • Niet online
quote:
Donderstraaltje schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:22:
[...]
Vandaag alles opnieuw ingesteld en het werkt nu een stuk beter, vriendin kan er nu ook mee overweg (y)

Alleen live tv spoelen krijg ik nog niet werkend, als ik wil spoelen krijg ik links boven buffer in beeld en gebeurt er niks, opgenomen tv kan wel goed spoelen en als ik dvbviewer gebruik ook, alleen in kodi werkt het spoelen van live tv dus niet.

Heb jij een idee wat dat kan zijn ? ik kan het ook niet zo snel op de kodi forums vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:15
quote:
Slux schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 17:38:
[...]

Vandaag alles opnieuw ingesteld en het werkt nu een stuk beter, vriendin kan er nu ook mee overweg (y)

Alleen live tv spoelen krijg ik nog niet werkend, als ik wil spoelen krijg ik links boven buffer in beeld en gebeurt er niks, opgenomen tv kan wel goed spoelen en als ik dvbviewer gebruik ook, alleen in kodi werkt het spoelen van live tv dus niet.

Heb jij een idee wat dat kan zijn ? ik kan het ook niet zo snel op de kodi forums vinden.
Terugspoelen kan natuurlijk wel, met timeshift, maar doorspoelen niet hè? :+

• Donderstraaltje
  • Niet online
quote:
Slux schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 17:38:
[...]

Breek me mijn kop erover... totaal geen idee en nooit gezien ook.
Waar staat je buffer op? een netwerk share of iets?
Gebruik zelf een ramdisk en dat is instant.

• Slux
  • Niet online
quote:
Donderstraaltje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:25:
[...]

Breek me mijn kop erover... totaal geen idee en nooit gezien ook.
Waar staat je buffer op? een netwerk share of iets?
Gebruik zelf een ramdisk en dat is instant.
Kan ik die buffer locatie ergens zien in kodi ?
Wat bedoel je precies met een ramdisk ? dat is toch gewoon een geheugen module een ramdisk ? zo niet waar kan ik die halen en zijn ze er ook van een tb oid ? :9

Ik heb er nu een SSD inzitten waar windows en kodi e.d. op staan en de recordings gaan naar een 1tb sata schijf.
Recordings en timeshit heb ik in dvdbiewer ingesteld naar een sata schijf, vreemde is ook dat het met opgenomen tv wel goed werkt, alleen met live tv doet ie dus echt helemaal niks.

• Donderstraaltje
  • Niet online
quote:
Slux schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:50:
[...]

Kan ik die buffer locatie ergens zien in kodi ?
Wat bedoel je precies met een ramdisk ? dat is toch gewoon een geheugen module een ramdisk ? zo niet waar kan ik die halen en zijn ze er ook van een tb oid ? :9

Ik heb er nu een SSD inzitten waar windows en kodi e.d. op staan en de recordings gaan naar een 1tb sata schijf.
Recordings en timeshit heb ik in dvdbiewer ingesteld naar een sata schijf, vreemde is ook dat het met opgenomen tv wel goed werkt, alleen met live tv doet ie dus echt helemaal niks.
Via de addon settings onder de sectie Live TV en dan de laatste optie.

Een SSD moet snel genoeg zijn, maar er zijn wel redenen om die eventueel niet te gebruiken (degradation).

Vanwege degradation gebruik ik een ramdisk... dat is software welke een schijf maakt in en van ram geheugen.

• Slux
  • Niet online
quote:
Jorgen schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:04:
[...]

Terugspoelen kan natuurlijk wel, met timeshift, maar doorspoelen niet hè? :+
Wel als die op pauze heeft gestaan :+
quote:
Donderstraaltje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:55:
[...]

Via de addon settings onder de sectie Live TV en dan de laatste optie.

Een SSD moet snel genoeg zijn, maar er zijn wel redenen om die eventueel niet te gebruiken (degradation).

Vanwege degradation gebruik ik een ramdisk... dat is software welke een schijf maakt in en van ram geheugen.
Dank weer, probleem gevonden. ;)

Onder live TV stond inschakelen tijdsprong op, Tijdens pauze, nu op Tijdens afspelen gezet en het werkt _/-\o_

Nu alleen nog uitvogelen of en hoe ik series kan opnemen dan laat ik het lekker verder zo met dvbviewer en kodi

• Donderstraaltje
  • Niet online
quote:
Slux schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 19:25:
[...]
Onder live TV stond inschakelen tijdsprong op, Tijdens pauze, nu op Tijdens afspelen gezet en het werkt _/-\o_
Dat is een relatief nieuwe optie die vanwege dit probleem als tussenoplossing gekomen is;
https://github.com/manuelm/pvr.dvbviewer/issues/2

Zelf heb ik daar best wel last van met een ramdisk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:15
quote:
Slux schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 19:25:
[...]

Wel als die op pauze heeft gestaan :+

[...]
Ja, of als je net had teruggespoeld. 😋

• dUMBIe
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11-03 11:12
Goedenavond Tweakers, 

Twee weken geleden ben ik begonnen met het maken van een XS4ALL Web TV Kodi add-on die ik graag met jullie wil delen, er kunnen nog een aantal kleine foutjes inzitten (dit is mijn eerste Kodi add-on) feedback via een bericht zou mooi zijn indien jullie er 1 tegenkomen zodat ik het foutje kan oplossen :) 

Momenteel kan je alleen tv kijken als je verbonden bent via een XS4ALL internetverbinding omdat ik geen toegang heb tot de api die bijvoorbeeld de Android en iOS app gebruiken om in te loggen. 

Je kan de “XS4ALL Webbie Player” add-on via mijn Kodi repository https://github.com/dumbie/kodirepo downloaden en installeren. 

Veel kijkplezier en groet, 
Arnold

• hardware-lover
  • Niet online
@dUMBIe, is XS4ALL coulanter met deze oplossing dan Ziggo dit is? Zou fijn zijn voor de gebruikersgroep.

Ik doel op; https://community.ziggo.n...go-add-on-voor-kodi-20532

A smile a day....

• dUMBIe
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11-03 11:12
@hardware-lover XS4ALL heeft een openbare api met documentatie die voor iedere klant van XS4ALL toegankelijk is, het verschil met deze api en die zij nu gebruiken in hun iOS en Android app is dat de zenders niet bereikbaar zijn buiten een ip adres van XS4ALL zelf om. 

Ik heb ongeveer 3 jaar geleden ook een Windows 10 Store XS4ALL Web TV app gemaakt onder de zelfde naam als de add-on en daar heb ik in al die tijd nooit iets over gehoord van XS4ALL (zelfs geen bedankje) 

Ik mag aannemen dat als zij er bezwaar ophebben dat er nog gebruik wordt gemaakt van de openbare api zij het mij al wel hadden laten weten of de openbare api al hadden gesloten voor gebruik. 

Groet, 
Arnold

• hardware-lover
  • Niet online
@dUMBIe duidelijk zo.

A smile a day....

• Zanbee
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:24
Hartelijk dank @dUMBIe ook namens mevrouw Zanbee. Gelijk even geïnstalleerd op mijn Kodi in de slaapkamer en lijkt prima te werken. Ben nog geen foutjes tegen gekomen zo snel veel te warm om uitgebreid te testen nu. Mocht ik iets tegen komen hoor je het.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

• Slux
  • Niet online
EDIT foutje

Slux wijzigde deze reactie 27-07-2018 16:33 (97%)

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19-04 22:31
Heb een probleem met Kodi v17.6 "Krypton" android op de Mecool M8S PRO+ speler.
Kodi erop gezet alles werkt prima tot ik wil gaan scrapen dat werkt helemaal niet,scraper geupdate maar helaas niks haalt geen filminfo binnen.
Maar eens smpc erop gezet en die haalde wel alle filminfo dus ja aan de android speler zal het niet liggen.
Google brengt alleen oudere topics over dit probleem.
bvd

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:59
quote:
Theodor schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:44:
Heb een probleem met Kodi v17.6 "Krypton" android op de Mecool M8S PRO+ speler.
Kodi erop gezet alles werkt prima tot ik wil gaan scrapen dat werkt helemaal niet,scraper geupdate maar helaas niks haalt geen filminfo binnen.
Maar eens smpc erop gezet en die haalde wel alle filminfo dus ja aan de android speler zal het niet liggen.
Google brengt alleen oudere topics over dit probleem.
bvd
Heb je dat grote roze blok hieronder gezien?
En dan met name de zin: "Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!"?

En een beetje info over de betreffende scraper, iets basics zoals de naam bijvoorbeeld?

Tot straks :)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19-04 22:31
Boot sd gemaakt met LibreElec probleem opgelost.doet alles wat kodi moet doen.......

• SaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-04 13:58
Mijn HTPC met kodi heeft altijd aan gestaan, maar ik wil hem nu toch af en toe in de slaapstand laten gaan als ik hem niet gebruik. Er staat windows 10 op de pc en de laatste kodi. Ik bedien hem met een harmony remote via een mce infrarood ontvanger (mediacenter afstandsbediening)

Ik heb de afstandsbediener voor het gemak even opnieuw ingesteld door dit bestandje te installeren:
http://xbmccustomregis.sourceforge.net/remote.html

Hierdoor werkt alles redelijk goed. Het enige wat ik zou willen veranderen is in plaats van een keuzemenu voor het afsluiten van kodi/de pc hij de pc meteen in slaapstand zet als ik de power knop indruk. Of hem zo instellen dat ik de harmony remote zo in kan stellen dat wanneer hij alles uitzet de HTPC ook direct in slaapstand gaat.

Ik dacht dat dit vrij simpel op te lossen zou zijn door het keymaps.xml bestand aan te passen, en de power knop te integreren in het afsluiten van alle apparaten door de harmony remote. Helaas kan ik de juiste command niet vinden. Ik heb geprobeerd om "<power>ActivateWindow(shutdownmenu)</power>" aan te passen naar "<power>sleep</power>".

Dit was een gok, en het werkt niet. Wat ik vreemd vind is dat het keuzemenu met deze code alsnog naar voren komt.

Het is nogal een specifiek geval, dus ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

SaN wijzigde deze reactie 18-08-2018 16:18 (9%)

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
@SaN geen idee,.maar voor de stroomkosten had je allang een dedicated kodi apparaat kunnen kopen waarschijnlijk.

V&A - 16GB Synology RAM / Seagate 500GB Thin ST500LT012 / Intel Core i3-4130 Boxed

• hardware-lover
  • Niet online
@SaN de laatste Kodi is dan 17 of ben je al met 18 bezig?

Via het W10 configuratiescherm (energiebeheer) kan je instellen wat je PC moet doen als jij op je powerknop van je afstandsbediening drukt. Ik gebruik een originele MCE afstandsbediening maar heb nooit de behoefte gehad aan een script. Alles is standaard al te bedienen met een MCE remote binnen Kodi, kan je deze niet als standaard kiezen voor je Harmony?

hardware-lover wijzigde deze reactie 18-08-2018 17:35 (10%)

A smile a day....

• SaN
quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:31:
@SaN de laatste Kodi is dan 17 of ben je al met 18 bezig?

Via het W10 configuratiescherm (energiebeheer) kan je instellen wat je PC moet doen als jij op je powerknop van je afstandsbediening drukt. Ik gebruik een originele MCE afstandsbediening maar heb nooit de behoefte gehad aan een script. Alles is standaard al te bedienen met een MCE remote binnen Kodi, kan je deze niet als standaard kiezen voor je Harmony?
Dat heb ik niet gezien. Is dat dezelfde optie als voor de power knop van de pc?

Het script is vooral om de groene knop te kunnen gebruiken om Kodi op te starten en eventueel weer naar de voorgrond te brengen. Daarnaast kan je hem makkelijker instellen voor ondertitels ed.

Ik zal nog eens kijken naar het energiebeheer.
quote:
albino71 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:24:
@SaN geen idee,.maar voor de stroomkosten had je allang een dedicated kodi apparaat kunnen kopen waarschijnlijk.
Heb ik al vaker over getwijfeld, maar dan moet er ook een nas komen. Denk dat het op deze manier toch alsnog goedkoper/efficiënter is.

• SaN
quote:
Flinke nas, die ook kan downloaden en encoden voor Plex, met minstens 4 gelijke schijven van zo'n 4tb, tegen een vrij zuinige htpc die ik al een tijdje heb? Ik heb niet zo'n zin om te rekenen, maar denk dat het behoorlijk wat jaartjes duurt voordat ik dat eruit heb, net die paar watt meer.

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
SaN schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:52:
[...]
Dat heb ik niet gezien. Is dat dezelfde optie als voor de power knop van de pc?

Het script is vooral om de groene knop te kunnen gebruiken om Kodi op te starten en eventueel weer naar de voorgrond te brengen. Daarnaast kan je hem makkelijker instellen voor ondertitels ed.

Ik zal nog eens kijken naar energiebeheer.
Ik heb mijn W10 met Kodi wat anders geconfigureerd verwacht ik. Kodi start automatisch als ik Windows laat booten en verder kan ik met de OK knop ook alles met ondertitels e.d..
Ik sluit Kodi zelf nooit af, gaat via de powerknop van MCE remote in slaap en wordt ook weer wakker met Kodi actief op de voorgrond, waarna het scrapen ook meteen vanzelf begint. Heb er zo weinig omkijken naar. Ik draai met 17.6

A smile a day....

• SaN
quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:44:
[...]

Ik heb mijn W10 met Kodi wat anders geconfigureerd verwacht ik. Kodi start automatisch als ik Windows laat booten en verder kan ik met de OK knop ook alles met ondertitels e.d..
Ik sluit Kodi zelf nooit af, gaat via de powerknop van MCE remote in slaap en wordt ook weer wakker met Kodi actief op de voorgrond, waarna het scrapen ook meteen vanzelf begint. Heb er zo weinig omkijken naar. Ik draai met 17.6
Dit is min of meer wat ik ook wil doen. Jij gebruikt geen Logitech Harmony begrijp ik? Ik kan daar op de een of andere manier geen power knop toevoegen aan de macro's

• hardware-lover
  • Niet online
@SaN, ik kon, toen ik vroeger wel eens gespeeld heb met een Harmony, een MCE afstandsbediening als apparaat kiezen waarmee die Harmony eigenlijk verder prima voldeed. De power toets werkte dan ook als zodanig. Maar ik gebruik al sinds jaar en dag een MCE set omdat deze prima voldoet voor ons en omdat Windows deze volledig ondersteund. We hebben ook niet de behoefte om alles met één afstandsbediening te willen doen, in de praktijk worden er meerdere gebruikt, afhankelijk van waar er naar gekeken wordt. Binnen ons gezin is dat de meest simpele oplossing en het meest overzichtelijk. Ik zorg dan wel dat het allemaal zo simpel mogelijk te bedienen is.

A smile a day....

• D-e-n
@SaN
Zoals @hardware-lover al suggereert vraag ik me inderdaad welk device je in je Harmony settings hebt gekozen? Je hebt daar diverse opties namelijk. De NUC die ik zelf gebruik als HTPC staat ertussen maar de standaard MCE remote ook. In bij beide kan ik gewoon voor Powertoggle kiezen.

Als je deze handleiding volgt zou je zelfs de muis moeten kunnen bedienen met je remote
https://thedigitallifesty...h-harmony-remote-control/

Edit
En dat laatste vind ik heel handig als we de app van Ziggo of Videoland eens willen gebruiken op de HTPC.

D-e-n wijzigde deze reactie 19-08-2018 18:00 (10%)

• D-e-n
Dubbel

D-e-n wijzigde deze reactie 19-08-2018 17:59 (98%)

• Jeroentjuh82
Ik had al eerder gevraagd waarom ik de surround knop moet indrukken als ie wel doorschakelt op Dolby en het was volgens sommige hier een codec probleem, maar bij de Netflix app hetzelfde. Heb ergens gelezen hiero op forum dat opnieuw windows installeren de oplossing kan zijn?

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17-04 15:35

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Het raspberry/kodi topic is al een tijdje inactief [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2
Dus ik stel mijn vraag even hier.

Ik heb een Raspberry Pi 3 met LibreElec en wil hier VPN op gebruiken. Ik heb Goose VPN en deze werkt niet met de VPN manager dus ik wil het handmatig doen.
Ik wil deze handleiding gebruiken: https://portal.goosevpn.c...etup%20from%20console.pdf
Alleen die is voor linux (apt-get werkt bijvoorbeeld niet bij LibreElec en OpenElec) dus ik heb openvpn via zip geïnstalleerd. Alleen ben ik nu aan het kijken waar ik de .ovpn bestanden moet plaatsen. De locatie uit de handleiding klopt (volgens mij?) niet (/etc/openvpn/)
Volgens deze handleiding http://brianhornsby.com/b...setup-your-vpn-client.php zou het hier moeten staan: /storage/.config/vpn-config/
Maar ik twijfel of dat wel klopt.

Ofwel, ik wil graag mijn Goose VPN werkend krijgen op de RPi met Kodi

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:18

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

@Markos, het boeit niet waar je je openvpn config neerzet, je geeft het hele pad op als je het bestand aanroept. En je vraag heeft verders niets met Kodi te maken, dus waarom je het alsnog hier vraagt, begrijp ik niet helemaal. Enige mogelijke overeenkomst die er zou kunnen zijn, is dat je een distro gebruikt dat puur bedoelt is voor Kodi.

Spekkies | Commandline FTW

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Kodi 18 Beta 1 is beschikbaar.

https://kodi.tv/download (tabje Pre-Release)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

quote:
Hero of Time schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:21:
@Markos, het boeit niet waar je je openvpn config neerzet, je geeft het hele pad op als je het bestand aanroept. En je vraag heeft verders niets met Kodi te maken, dus waarom je het alsnog hier vraagt, begrijp ik niet helemaal. Enige mogelijke overeenkomst die er zou kunnen zijn, is dat je een distro gebruikt dat puur bedoelt is voor Kodi.
Klopt inderdaad, ik kon aangeven waar ik de bestanden had geplaatst.
Ik begrijp niet hoezo dit niets met Kodi te maken heeft? Ik gebruik VPN Manager, een addon voor Kodi. Ik gebruik mijn Raspberry Pi (3) puur voor Kodi.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

quote:
Markos schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:54:
[...]

Klopt inderdaad, ik kon aangeven waar ik de bestanden had geplaatst.
Ik begrijp niet hoezo dit niets met Kodi te maken heeft? Ik gebruik VPN Manager, een addon voor Kodi. Ik gebruik mijn Raspberry Pi (3) puur voor Kodi.
Ah, ik ging er onterecht vanuit dat VPN Manager een apart programma was ipv en Kodi add-on. Dan is een log wel handig om te hebben wanneer je verbinding wilt maken.

• GroteBozewolf
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17:20
quote:
Rivanov schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:09:
Kodi 18 Beta 1 is beschikbaar.

https://kodi.tv/download (tabje Pre-Release)
Inderdaad. De focus ligt binnen het team op stabiliteit, dus hoe meer mensen de beta gaan draaien, hoe meer problemen we er nog uit kunnen halen voordat het final is.

Retrospect for Kodi: laatste versie 4.1.8.x. Voor bugs of requests kun je terecht op de Bitbucket tracker.

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07-04 21:39

stefimke

Fire Walk With Me

Kan ik Kodi (17.6, op AndroidTV) op een of andere manier wijsmaken dat hij altijd een AC3 soundtrack moet selecteren bij video en bijvoorbeeld geen DTS?

Heb Kodi op AndroidTV -> Sonos. Bij elke mkv die ik start waar naast AC3 ook DTS inzit kiest hij DTS en is de output stereo. Als ik manueel AC3 kies wordt het wel 5.1. Dit zou automatisch moeten kunnen toch?

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
hebben mensen hdr videobestanden getest met de nieuwste kodi beta? hoe is de kleurweergave op sdr schermen ? krijg je correcte kleurweergave dit keer ?

Hamazaki wijzigde deze reactie 29-08-2018 09:42 (17%)

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik wil aan de slag gaan met Kodi 18 beta voor android tv, maar ik wil graag weten of het updaten naar de final straks gewoon kan of dat je dan opnieuw moet beginnen.

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17:03
quote:
stefimke schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:34:
Kan ik Kodi (17.6, op AndroidTV) op een of andere manier wijsmaken dat hij altijd een AC3 soundtrack moet selecteren bij video en bijvoorbeeld geen DTS?

Heb Kodi op AndroidTV -> Sonos. Bij elke mkv die ik start waar naast AC3 ook DTS inzit kiest hij DTS en is de output stereo. Als ik manueel AC3 kies wordt het wel 5.1. Dit zou automatisch moeten kunnen toch?
Uit mijn hoofd: als je de video afspeelt kun je via het OSD naar de audiospoor selectie. Zet deze op wat je wilt en daarna 'set as default for all videos' of iets in die strekking.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:52
quote:
stefimke schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:34:

Je device support geen DTS aangezien hij overschakelt naar stereo 2.0 ?
Naar mijn weten kiest Kodi altijd de 'Beste" audio formaat die je device support.
Wat je kan instellen in je settings welke audio formaten hij passthrough moet doen en supported.
(evt expert modus aanzetten(weet niet zeker of dat nodig is))
quote:
Hamazaki schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:41:
hebben mensen hdr videobestanden getest met de nieuwste kodi beta? hoe is de kleurweergave op sdr schermen ? krijg je correcte kleurweergave dit keer ?
Waarom test je het zelf niet,
Zoals eerder was aangegeven hoe meer testers hoe beter de bugs opgelost kunnen worden.
En je hoeft het niet meteen op je main device doen je kan bv ook een standalone versie proberen of op een andere manier
quote:
Exocet schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:42:
Ik wil aan de slag gaan met Kodi 18 beta voor android tv, maar ik wil graag weten of het updaten naar de final straks gewoon kan of dat je dan opnieuw moet beginnen.
Heb sinds v15 altijd geupgrade zonder issues,
zou niet weten waarom je fresh wilt beginnen.
of je wil dat zelf doen.
enigste waar je tegenaan kan lopen is dat sommige add-ons/skins niet meer gesupported worden.
Dus daar moet je eerst even naar kijken.

TRaSH wijzigde deze reactie 29-08-2018 10:02 (41%)
Reden: 2 reactie toegevoegd + 3de

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
alesandro_46 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:45:
[...]

Uit mijn hoofd: als je de video afspeelt kun je via het OSD naar de audiospoor selectie. Zet deze op wat je wilt en daarna 'set as default for all videos' of iets in die strekking.
Daar lijkt ie alleen de index van het geluidsspoor op te slaan (1e, 2e, 3e, ...) maar niet specifiek "AC3 5.1" bijvoorbeeld.
quote:
TRaSH schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:57:
[...]
Naar mijn weten kiest Kodi altijd de 'Beste" audio formaat die je device support.
Wat je kan instellen in je settings welke audio formaten hij passthrough moet doen en supported.
Sonos support alleen stereo of DD5.1. Dus ik daarom wil ik dat ie ook al is er een fancy DTS-MA soundtrack in een mkv dat hij dan toch de DD5.1 soundtrack kiest (indien voorhanden).

Het rare is dat ik niet in kan stellen bij de passthru options dan m'n device geen DTS support. Heb deze kodi op m'n (Sony) AndroidTV geinstaleerd. Op een Nvidia Shield kan ik wel instellen dat m'n device geen DTS support heeft.

stefimke wijzigde deze reactie 29-08-2018 10:04 (49%)

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
quote:
TRaSH schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:57:
[...]

[...]

Waarom test je het zelf niet,
Zoals eerder was aangegeven hoe meer testers hoe beter de bugs opgelost kunnen worden.
En je hoeft het niet meteen op je main device doen je kan bv ook een standalone versie proberen of op een andere manier
omdat mijn device het niet trekt (oude laptop). ik wil in de toekomst een kodi mediaplayer aanschaffen als het correct werkt.

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
Hamazaki schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:41:
@Hamazaki, dit lijkt inderdaad het geval te zijn. In ieder geval met de Windows Beta1 versie.

Voor de 3D liefhebbers, dit wordt blijkbaar (nog steeds) niet ondersteund door V18 zo te zien. 3D (alle formaten; MVC, Interlaced, SBS, TB, enz.), via de V17.6 3D build werken prima op hetzelfde apparaat, V18B1 doet er schijnbaar niets mee. Beide Kodi versies staan naast elkaar geïnstalleerd om hardware-verschillen uit te sluiten.

hardware-lover wijzigde deze reactie 29-08-2018 13:30 (31%)

A smile a day....

• TRaSH
quote:
stefimke schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:58:

[...]

Sonos support alleen stereo of DD5.1. Dus ik daarom wil ik dat ie ook al is er een fancy DTS-MA soundtrack in een mkv dat hij dan toch de DD5.1 soundtrack kiest (indien voorhanden).

Het rare is dat ik niet in kan stellen bij de passthru options dan m'n device geen DTS support. Heb deze kodi op m'n (Sony) AndroidTV geinstaleerd. Op een Nvidia Shield kan ik wel instellen dat m'n device geen DTS support heeft.
Je hebt wel de expert modus aan ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
TRaSH schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:46:
Je hebt wel de expert modus aan ?
Jazeker. Heb wel de optie voor passthrough, maar kan alleen dolby digital en dolby digital plus aan/uitzetten.
De installatie is overigens vers na een factory reset van de tv.

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
stefimke schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:02:
[...]
Jazeker. Heb wel de optie voor passthrough, maar kan alleen dolby digital en dolby digital plus aan/uitzetten.
De installatie is overigens vers na een factory reset van de tv.
Als je enkel DD als passthrough selecteert dan zou in principe alles naar dat format gedownmixed moeten worden. Dat gebeurd in ieder geval wel bij de Windows versie van Kodi (17). Als ik audio via de TV laat gaan dan wordt er via die instelling ook maximaal DD naar de receiver gestuurd via ARC, ook indien de audiostream DTS of HD audio formaten bevat.

hardware-lover wijzigde deze reactie 29-08-2018 15:23 (15%)

A smile a day....

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
hardware-lover schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:21:
Als je enkel DD als passthrough selecteert dan zou in principe alles naar dat format gedownmixed moeten worden. Dat gebeurd in ieder geval wel bij de Windows versie van Kodi (17). Als ik audio via de TV laat gaan dan wordt er via die instelling ook maximaal DD naar de receiver gestuurd via ARC, ook indien de audiostream DTS of HD audio formaten bevat.
Ja dat doet ie ook wel, maar dan is het punt dat ie bijvoorbeeld een DTS stream gaat downmixen naar stereo, terwijl er een DD5.1 stream langs staat die m'n SONOS wel kan handlen. En dan zit ik dus naar stereo te luisteren ipv DD5.1. En ik snap wel dat ik het manual om kan zetten, vrouwlief en kids snappen dat niet, en buiten dat, het zou handig zijn als het automagisch zou gaan.

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
stefimke schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:46:
[...]
Ja dat doet ie ook wel, maar dan is het punt dat ie bijvoorbeeld een DTS stream gaat downmixen naar stereo, terwijl er een DD5.1 stream langs staat die m'n SONOS wel kan handlen. En dan zit ik dus naar stereo te luisteren ipv DD5.1. En ik snap wel dat ik het manual om kan zetten, vrouwlief en kids snappen dat niet, en buiten dat, het zou handig zijn als het automagisch zou gaan.
Heb jij dan AC3 transcoding ook geactiveerd staan, of zie jij die optie niet op je TV? Indien niet actief dan wordt het stereo zonder DD.

hardware-lover wijzigde deze reactie 29-08-2018 16:29 (4%)

A smile a day....

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
hardware-lover schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:28:
Heb jij dan AC3 transcoding ook geactiveerd staan, of zie jij die optie niet op je TV? Indien niet actief dan wordt het stereo zonder DD.
Die optie heb ik niet... of moet dan weer eerst "Stereo upmix" enabled zijn?

Punt blijft eigenlijk dat ik gewoon wil dat Kodi altijd een AC3 DD5.1 stream kiest indien voorhanden. En niet een DTS of wat dan ook.

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
stefimke schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:34:
[...]
Die optie heb ik niet... of moet dan weer eerst "Stereo upmix" enabled zijn?

Punt blijft eigenlijk dat ik gewoon wil dat Kodi altijd een AC3 DD5.1 stream kiest indien voorhanden. En niet een DTS of wat dan ook.
En dat is ook het geval indien je deze opties actief hebt staan (en beschikbaar natuurlijk).

hardware-lover in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"

https://kodi.wiki/view/Audio_quickstart_guide << wat daar staat bij TV AC3 5.1 dus.

En dan nog even goed hier lezen dat je niet een instelling verkeerd/niet juist hebt staan; https://kodi.wiki/view/Settings/System/Audio

hardware-lover wijzigde deze reactie 29-08-2018 16:42 (17%)

A smile a day....

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

quote:
Hero of Time schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:26:
[...]

Ah, ik ging er onterecht vanuit dat VPN Manager een apart programma was ipv en Kodi add-on. Dan is een log wel handig om te hebben wanneer je verbinding wilt maken.
Ik heb VPN nu op de achtergrond draaien via deze handleiding
https://portal.goosevpn.c...GooseVPN%20for%20KODI.pdf
Alleen ben ik er niet echt tevreden mee omdat ik er op deze manier helemaal geen controle over heb zonder SSH.
Ik ga later opnieuw VPN manager proberen en zal de log posten.

Ik wil op een eenvoudige manier zien of de VPN op de achtergrond werkt. Ik wil hiervoor een IP check doen inclusief locatie. Ik heb al 2 add-ons gevonden die de externe IP laten zien (ook via VPN dus) maar ik wil naast het IP adres ook de locatie laten weergeven. (Beetje foolproof zodat mijn zus het kan gebruiken) En ik heb daarvoor nog geen add-on gevonden die dat laat zien. Iemand die er een weet? Bij VPN manager kan je bijvoorbeeld je IP adres + locatie zien. (Maar VPN Manager blijft zeuren om wizzard of settings wanneer je vpn niet instelt)
Ik zat er aan te denken om een browser te gebruiken en dan de homepage bijvoorbeeld zetten op www.dnsleaktest.com
Ik heb een Raspberry Pi 3 en draai LibreElec maar krijg het niet voor elkaar met een browser. Die je via de Kodi repository kunt installeren is echt waardeloos. Via een toetsenbord kan ik hem niet gebruiken, geen idee hoe andere dit doen.
Ik probeer Chrome te installeren maar ik kan deze niet starten. Iemand deze wel werkend gekregen met LibreElec? Ik heb deze twee versies geprobeerd:
LibreELEC-RPi2.arm-8.2.5 (Krypton)
LibreELEC-RPi2.arm-8.90.003 (Leia)

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
hardware-lover schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:37:
[...]

En dat is ook het geval indien je deze opties actief hebt staan (en beschikbaar natuurlijk).

hardware-lover in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"

https://kodi.wiki/view/Audio_quickstart_guide << wat daar staat bij TV AC3 5.1 dus.

En dan nog even goed hier lezen dat je niet een instelling verkeerd/niet juist hebt staan; https://kodi.wiki/view/Settings/System/Audio
Dank! interessante links.

Deze settings lijken mijn DTS probleem opgelost te hebben:
Steps for enabling DD5.1 transcoding:
Set "number of channels" to 2.0.
"Output configuration" to optimised.
"Enable Passthrough" on
"AC3 capable receiver" on
" - Enable Dolby Digital transcoding" on
"DTS capable receiver" off

(courtesy: https://en.community.sono...rk-with-shield-tv-6769550)

• koelkast
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Ik heb de Beelink GT1 mediaplayer met Android, die voorzien is van Kodi 17.6. Nu wil ik TV streamen vanaf een DVBlink TV server, heb daarvoor de DVBLink add-on geinstalleerd (die is nog altijd in beta), maar vaak loopt de add-on vast, helaas!
Nu denk ik aan een kleine desktop om Kodi op te zetten. Ik vraag me echter af of ik niet tegen hetzelfde aan ga lopen, dan ga je toch uit van dezelfde add-on? Of zijn er nog andere manieren om dit op te lossen? Ik heb nog wel een rPi 3 liggen, die ik in zou kunnen zetten, maar dan zit je wsch. opnieuw met dezelfde instabiele add-on.

Met Windows Media Player en VLC Player op de pc kan ik wel (gewoon) tv kijken. Of moet ik (gewoon?) een andere add-on gebruiken?

• hardware-lover
  • Niet online
koelkast schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:05:
Ik heb de Beelink GT1 mediaplayer met Android, die voorzien is van Kodi 17.6. Nu wil ik TV streamen vanaf een DVBlink TV server, heb daarvoor de DVBLink add-on geinstalleerd (die is nog altijd in beta), maar vaak loopt de add-on vast, helaas!
Nu denk ik aan een kleine desktop om Kodi op te zetten. Ik vraag me echter af of ik niet tegen hetzelfde aan ga lopen, dan ga je toch uit van dezelfde add-on? Of zijn er nog andere manieren om dit op te lossen? Ik heb nog wel een rPi 3 liggen, die ik in zou kunnen zetten, maar dan zit je wsch. opnieuw met dezelfde instabiele add-on.

Met Windows Media Player en VLC Player op de pc kan ik wel (gewoon) tv kijken. Of moet ik (gewoon?) een andere add-on gebruiken?
@koelkast, ik heb een hele poos TV gedeeld via een DVBlink Windows meterkast servertje (i.c.m. een HDHomerun en kaartlezer), en Kodi 17.6 via Windows 10 setup's. Geen vastlopers o.i.d. bij gebruik van de DVBlink addon.

A smile a day....

• koelkast
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:30:
[...]

@koelkast, ik heb een hele poos TV gedeeld via een DVBlink Windows meterkast servertje (i.c.m. een HDHomerun en kaartlezer), en Kodi 17.6 via Windows 10 setup's. Geen vastlopers o.i.d. bij gebruik van de DVBlink addon.
Oké, dan ga ik dat maar eens proberen! Gewoon ook via de normale HDMI-CEC afstandsbediening te doen of had je wat anders gekocht?

• hardware-lover
  • Niet online
@koelkast, ik gebruik voor alle Media Centers in huis de originele (of compatibel) MCE afstandsbedieningen.

A smile a day....

• koelkast
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:30:
[...]

Welke win10 versie gebruikte je? De Windows store-versie of de x32?

• hardware-lover
  • Niet online
@koelkast, een 17.6 build die specifiek voor 3D MVC is gecompileerd. Maar deze is verder zowat gelijk aan de los installeerbare 17.6 versie. Ik gebruik dus niet de UWP uitvoering.

A smile a day....

• MartijnAbel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20-04 23:39
Iemand al wat ervaring met de nieuwe LibreElec 9? Ik zie dat het nog alpha's zijn, dus wil eigenlijk nog even wachten met upgraden, of men moet er al goeie ervaringen mee hebben

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Geen klachten hier, eindelijk die Netflix-ondersteuning zonder al teveel klooien. Nu nog wachten op mijn favoriete skin :P.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / Stretch ARM | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

• MartijnAbel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20-04 23:39
Borromini schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:21:
Geen klachten hier, eindelijk die Netflix-ondersteuning zonder al teveel klooien. Nu nog wachten op mijn favoriete skin :P.
Goed om te horen! Ik zal eens kijken of fuse neue al beschikbaar is, anders wacht ik gerust nog even

Edit: neen helaas... Hopen dat die uberhaupt nog weer uit komt voor Leia

MartijnAbel wijzigde deze reactie 12-09-2018 21:55 (9%)

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

• D-e-n
@koelkast
Hier ook een Windows 10 servertje met DVBlink (en ook Squeezebox server, Subsonic en Emby) en een Windows 10 client (Intel NUC) met Kodi.

Versie van Kodi is Krypton via de app maar de gewone versie heb ook gebruikt. Een keer had ik een crash bij het starten maar voor de rest doet de DVBlink addon zijn werk goed.
Weet iemand hoe ik 5.1 uit een Android TV krijg waar Kodi op draait en de audio aangesloten is met spdif?
Wat ik ook aan settings verander het lijkt niet te willen lukken.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Even snel Googlen verteld mij dat SPDIF hoe dan ook beperkte bandbreedte heeft, dus veel werkt er niet mee mbt surround. Zie ook http://www.tomshardware.c...und-sound-sound-card.html. Als er alleen PCM uit komt, zit je vast aan stereo.

Hero of Time schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:51:
Even snel Googlen verteld mij dat SPDIF hoe dan ook beperkte bandbreedte heeft, dus veel werkt er niet mee mbt surround. Zie ook http://www.tomshardware.c...und-sound-sound-card.html. Als er alleen PCM uit komt, zit je vast aan stereo.
Ik las het ook van bandbreedte beperkingen maar simpel DTS moet wel mogelijk zijn lijkt me, dat deed het vroeger ook. HDMI aanlsuiting is op een smart TV ook geen optie aangezien deze geen HDMI out heeft (wel ARC) en dat schijnt ook een ding te zijn meen ik.
Anyway, ik heb net heel wat lopen rond klikken (voor en na mijn post) en settings veranderd en ineens is er surround/DTS _/-\o_

Maar wat ik nu exact veranderd heb moet ik even uitzoeken.
Uit mijn hoofd:
TV audio uit ingesteld op multi channel.
Kodi Audio channel config op 2.0
Uitgang config op Beste overeenkomst (maakt volgens mij niet veel uit)
Passthrough on
Dolby Digital (AC3) ontvanger on
Activeer Dolby Digital (AC3) transcode on

En die laatste fixte het volgens voor zover ik zien kan.

• hardware-lover
  • Niet online

A smile a day....

• Rubman
  • Laatst online: 15:52

Rubman

Just as clear as a foggy night

Kort vraagje, ik heb nu een Asus VivoPC met daarop Libreelec standalone.

Nu wil ik echter kijken om iets anders te installeren enkel kom ik niet in een boot menu o.i.d. maar gaat hij direct door naar Libreelec met Kodi.

Hoe kan ik hem van een USB met ISO laten starten om iets nieuws te installeren? Is daar een toets combinatie voor of moet ik dit via een andere weg doen?

Nvm blijkbaar kwam ik gewoon in de bios voor noot menu 8)

Rubman wijzigde deze reactie 29-09-2018 10:31 (8%)

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:32
Tamelijk frustrerend probleempje:

Hoe voeg je een map toe aan Favorites waarmee je direct naar de inhoud van die map gaat?

Je zou toch denken dat dit standaard moet gaan... De hoofdmap toevoegen aan favorieten mond uit in een omweg van hier naar Tokio. Eerst een scherm waar je "bestanden" moet aanklikken, vervolgens "naam map" en dan pas de inhoud van die map. Wat doe ik verkeerd?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

@Freakster86, je doet denkt ik idd wat verkeerd. Ik heb in m'n library al wat series staan. Ik ga naar TV Shows en selecteer de show die ik als fav wil maken, druk op 'c' of de menutoets en kies voor 'Add to favourites'. Klaar, het staat er in. Niks omslachtigs aan IMO. In het hoofdmenu van de skin moet ik wel Favorieten laten zien, maar dat is alles. Dan open ik Favs en zie een lijstje ervan, om direct naar die show te gaan.

Hero of Time wijzigde deze reactie 29-09-2018 17:20 (3%)

• TRaSH
of hij heeft niks gescant in zijn library en gebruikt de niet bedoelde file modus die ze eigenlijk al jaren geleden (gelukkig) verwijderd hebben.
Te weinig info om te achterhalen hoe hij heeft.

• Freakster86
@Hero of Time @TRaSH Het gaat om een verbinding met stack middels webdav. Die locatie heb ik toegevoegd als netwerklocatie en wil nu graag een favoriete (directe) link naar de hoofdmap "films" op die locatie. Onder videos heb ik 2 opties:
1) Categorieën met daaronder "bestanden" (waar vervolgens de hoofdmap onder staat)
2) Medialocaties met daaronder "hoofdmap"

Als ik 1 link naar favorieten krijg ik bovengenoemde problemen en optie 2 kan ik niet linken naar favorieten. En ik wil juist 1 zichtbare thumbnail om het zo simpel mogelijk te laten ogen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Plaatje? Want ik snap niet waar je tegenaan loopt. Sowieso zou ik webdav nooit als netwerklocatie gebruiken en iedereen die een Owncloud/Nextcloud locatie op die manier wil gebruiken vragen wat ze nou in vredesnaam er mee willen doen. Koop dat een NAS en koppel 't via NFS/CIFS als je te weinig schijfruimte hebt.

• Freakster86
@Hero of Time Het gaat om oude familie filmpjes. Via webdav is dat keurig te streamen via Kodi. Heb het ook geprobeerd met DS_Video op mijn NAS, maar dat is met slechts een enkele gebruiker al behoorlijk belastend. En Stack heb ik, dus ja, waarom ook niet. Werkt prima. Het gaat nu enkel om het simpel te maken (voor het oog) voor iemand op leeftijd. Alle filmpjes 1 voor 1 in favorieten zetten werkt wel, maar de hoofdmap dus niet.

Onder videos zie je dit:
Kodi
Via medialocatie kom je er direct en een klik op bestanden levert dit op
https://tweakers.net/ext/f/RN1iHA2EIiSxuOC6VkWUtpbo/thumb.png

De hoofdmap is prima toe te voegen aan favorieten:
https://tweakers.net/ext/f/52ZqY9BRoZeETOIM1LCk3BDa/thumb.png
Maar als je daar vervolgens op klikt, kom je niet in die map uit maar in:
https://tweakers.net/ext/f/mTAMXBx7Y2nIoqTT2DGYIVBO/thumb.png
En met een klik op bestanden kom je bij plaatje 2 uit...

Al heel veel gegoogled, maar ik kom werkelijk geen steek verder.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Ik heb met mijn test een map die in m'n bron staat genomen en die opent direct. Nu was het wel vanuit TV Shows, niet via Videos. Maar ook dat maakt geen verschil. Misschien vanwege de content, maar ik denk eerder dat het door de skin komt. Kies eens een andere. Genoeg skins. Ik gebruik Transparency!, mocht je wat willen vergelijken.

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13:20
Hier leden die Kodi gebruiken op Xbox one X. Sinds beta 2 loopt het voor geen meter bij mij. Alle files (vanaf een nas) loen vast na 5 seconden. Beta 1 deed het wel perfect dus als er een manier is die versie er opnieuw op te zetten dan is die info meer dan welkom!

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Kan je niet beter debug logging aanzetten om te zien wat er misloopt? Het is de bedoeling dat zo'n dingen gerapporteerd en gefikst worden :).

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / Stretch ARM | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

Pagina: 1 ... 33 ... 36 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True