Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Hero of Time schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:58:
[...]

Moet ik even m'n github wachtwoord achterhalen, die ben ik vergeten. :X
Gewoon via het forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ Hero of Time:
Zoals Schumi zegt: Guilouz is zeer genegen om requests in zijn skin te verwerken. Toen hij nog actief aan de Eminence 1 en 2 mods werkte, werd 80% van de verzoeken gehonoreerd. In een enkel geval vond hij het zelf niks en kwam het er niet in, maar in de meeste gevallen dus wel.

Nu Krypton nog in beta is en Estuary ook, is hij in elk geval zeer actief met zijn mod. Ik zou het dus zeker even vragen.

Wat zijn jullie ervaringen met deze beta overigens? Loont het de moeite om al over te stappen? Meestal doe ik dat namelijk op z'n vroegst pas als we bij de RC's zijn aangekomen, maar liever eigenlijk met de echte release. Neemt niet weg dat er dan nog altijd wel een aantal bugs geplet moeten worden, maar is meer een gevoel denk ik.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Daar moet ik mij dan eerst aanmelden, heb geen account daar. Github wel. ;)
Jorgen schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:46:
Wat zijn jullie ervaringen met deze beta overigens? Loont het de moeite om al over te stappen? Meestal doe ik dat namelijk op z'n vroegst pas als we bij de RC's zijn aangekomen, maar liever eigenlijk met de echte release. Neemt niet weg dat er dan nog altijd wel een aantal bugs geplet moeten worden, maar is meer een gevoel denk ik.
Ik ben half onbedoeld naar Krypton beta 1 gegaan en merk eigenlijk niet veel problemen. Enige wat ik wel heb gemerkt, is dat tijdens het skippen in video (volgend hoofdstuk, paar seconden vooruit) er nog wel eens artifacts in beeld zijn die een paar seconden nodig hebben om weg te gaan. Dat had ik met voorgaande finals niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Misschien toch maar eens proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mwah, als je gaat updaten om het updaten hoef je 't echt niet te doen hoor. Zit er iets in waar je op zit te wachten, dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Veel functies heb ik al met Jarvis + Eminence 2 Mod, dus dat niet perse nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hero of Time schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:38:
[...]

Daar moet ik mij dan eerst aanmelden, heb geen account daar. Github wel. ;)
Ik zal het anders eens voorstellen bij hem, zie het zelf eigenlijk ook wel zitten ;)

/EDIT:
Even voor mijn beeldvorming, wat is er teveel aan dit pauze scherm? (Estuary MOD)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YU8Yfjk.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 13-09-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Pauzeer 'm eens als er ondertiteling staat en probeer dat dan eens te lezen. ;)

Dit is met de Transparency skin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zhaJQno6hb1hOsNb8RpwVKh3/thumb.png

En Estuary Mod:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vF3yPXtr462AS8rIS0wT2aEg/thumb.png
Wat leest nou prettiger? ;)

Owja, voor het idee met TL notes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GHnBHFPtu2rerw00FWaeu4a3/thumb.png

[ Voor 87% gewijzigd door Hero of Time op 13-09-2016 14:36 . Reden: Screenshots gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hero of Time schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:26:
Pauzeer 'm eens als er ondertiteling staat en probeer dat dan eens te lezen. ;)

Dit is met de Transparency skin:
[afbeelding]

En Estuary Mod:
[afbeelding]
Wat leest nou prettiger? ;)
Pauze is bij mij pauze, dat de subs erachter vallen vind ik persoonlijk niet zo'n probleem maar keuze hebben in het pauze scherm zou wel een nice to have zijn.

Ik wil het hem best vragen maar hoe zou je het dan willen hebben, zoals in Transparency? (want dan gebruik ik jouw screenshots :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

schumi2004 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:37:
[...]

Pauze is bij mij pauze, dat de subs erachter vallen vind ik persoonlijk niet zo'n probleem maar keuze hebben in het pauze scherm zou wel een nice to have zijn.

Ik wil het hem best vragen maar hoe zou je het dan willen hebben, zoals in Transparency? (want dan gebruik ik jouw screenshots :P )
Voor mij is pauze over 't algemeen ook wel pauze, behalve als ik animé zit te kijken, dan is het eerder om even te lezen wat er wordt gezegd. ;)

In principe zou het mooi zijn als het zo klein mogelijk is. Plaatsing zoals dat bij Confluence is, dus niet in 't midden maar meer naar rechts, en net wat dunner dan Transparancy 't heeft, in geval er een TL note is die net wat hoger uitkomt.

Voor nu doe ik 't wel met Transparancy. Die houd ook m'n wallpaper lekker in beeld, en dat heb je met Estuary niet.

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 20:25

WR.

keepitfrosty schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:33:
[...]

Maakt je tv ook gebruik van motion smoothing? Dit kan bij sommige fabrikanten namelijk ook weleens een issue zijn. Wat kan helpen is testen door het uit te zetten of de instellingen ervan aan te passen.
Even wezen stoeien met de zogenaamde 'beeldverbeteraars' maar het wordt alleen maar erger :F

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hero of Time schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:46:
[...]

Voor mij is pauze over 't algemeen ook wel pauze, behalve als ik animé zit te kijken, dan is het eerder om even te lezen wat er wordt gezegd. ;)
[...]
Ik pauzeer ook wel eens om subs te lezen. Met gebruik van de Aeon Nox skin is het meestal wel leesbaar. Dit is echter ook afhankelijk van de positie die je instelt natuurlijk, waar de subs verschijnen. Dat kun je wijzigen met CTRL+T! Werkt wel pas als de volgende ondertitel verschijnt, dus niet tijdens het pauzeren, helaas..

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 12:50
Gewoon omdat ik het leuk vindt om te delen.

Goed nieuws voor de mensen die gebruik maken van van pvr iptv simple client. Ik heb net de bèta van kodi 17 geïnstalleerd en zappen gaat een stuk sneller. En nee ik heb het niet getimed met een stopwatch maar ik denk echt wel factor 10x zo snel.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

_Vincent_ schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:00:
[...]

Ik pauzeer ook wel eens om subs te lezen. Met gebruik van de Aeon Nox skin is het meestal wel leesbaar. Dit is echter ook afhankelijk van de positie die je instelt natuurlijk, waar de subs verschijnen. Dat kun je wijzigen met CTRL+T! Werkt wel pas als de volgende ondertitel verschijnt, dus niet tijdens het pauzeren, helaas..
Dat verschuiven van de subs werkt natuurlijk niet met alle subtitel soorten. Ik kan mij namelijk indenken dat het met losse subs prima werkt, maar geïntegreerde subs met extra styling zoals op m'n eerste twee screenshots het toch niet werkt zoals verwacht. Er wordt bij animé eigenlijk altijd om de tekst die in beeld staat gewerkt, borden e.d. worden vertaald, etc. En ik heb ook nog een aantal series waar de subs er hard in zitten, die kan je niet aan of uitzetten, laat staan verplaatsen. ;)

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Ik bemerk een probleempje met mijn library in kodi.

Ik heb een centrale database aangemaakt.

Maar nu zie ik dat niet alles netjes bijgewerkt wordt.
Ik zie dus geen informatie meer over de serie en of de afbeeldingen.

Ik zie geen foutmeldingen omtrent de connectie naar de sql database, maar zie wel het volgende

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
18:45:59 T:276  NOTICE: VideoInfoScanner: Starting scan ..
18:45:59 T:276  NOTICE: VideoInfoScanner: Finished scan. Scanning for video info took 00:00
18:46:02 T:5316   ERROR: CCurlFile::FillBuffer - Failed: Failure when receiving data from the peer(56)
18:46:02 T:5316   ERROR: CCurlFile::Open failed with code 0 for https://techdealerrepo.svn.codeplex.com/svn/addons.xml.md5
18:46:02 T:5316   ERROR: XFILE::CFileCache::Open - failed to open source <https://techdealerrepo.svn.codeplex.com/svn/addons.xml.md5>
18:46:02 T:5316   ERROR: CRepositoryUpdateJob[repository.techdealer] failed read checksum for directory 'https://techdealerrepo.svn.codeplex.com/svn/addons.xml'
18:46:14 T:6952  NOTICE: VideoInfoScanner: Starting scan ..
18:46:14 T:6952  NOTICE: VideoInfoScanner: Finished scan. Scanning for video info took 00:00
18:46:22 T:5316  NOTICE: CDVDVideoCodecFFmpeg::Open() Using codec: H.264 / AVC / MPEG-4 AVC / MPEG-4 part 10
18:46:26 T:6952  NOTICE: Previous line repeats 5 times.
18:46:26 T:6952  NOTICE: VideoInfoScanner: Starting scan ..
18:46:26 T:6952  NOTICE: VideoInfoScanner: Finished scan. Scanning for video info took 00:00
18:46:27 T:6952  NOTICE: CDVDVideoCodecFFmpeg::Open() Using codec: H.264 / AVC / MPEG-4 AVC / MPEG-4 part 10
18:47:02 T:7076  NOTICE: Previous line repeats 3 times.

Als ik de website die hier genoemd wordt open in mijn browser dan is deze wel bereikbaar.

Weet iemand waar ik moet gaan zoeken ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Meest voorkomende problemen ontstaan vaak door 3 dingen:
  • Je hebt niet de juiste xml's aan je userdata folders toegevoegd op elke client, zodat Kodi dus niet op iedere client weet waar de database staat. Het gaat in dat geval om je sources.xml.
  • Of je maakt gebruik van verschillende Kodi versies (cross platform is geen probleem) die onderling niet compatible zijn, omdat ze zelf verschillende database nummers hanteren. Zie daarvoor: http://kodi.wiki/view/Database_versions
  • Je database is corrupt
Maak in elk geval even een backup van je database, voor de zekerheid.

Lost dat iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Jorgen schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:55:
Meest voorkomende problemen ontstaan vaak door 3 dingen:
  • Je hebt niet de juiste xml's aan je userdata folders toegevoegd op elke client, zodat Kodi dus niet op iedere client weet waar de database staat. Het gaat in dat geval om je sources.xml.
  • Of je maakt gebruik van verschillende Kodi versies (cross platform is geen probleem) die onderling niet compatible zijn, omdat ze zelf verschillende database nummers hanteren. Zie daarvoor: http://kodi.wiki/view/Database_versions
  • Je database is corrupt
Maak in elk geval even een backup van je database, voor de zekerheid.

Lost dat iets op?
De content van de map bleek dus verkeerd te staan |:(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FOx0XiL.png

Stond op None

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tja, als je dus alles goed doet, behalve verkeerd scrapet, gaat het ook mis ja. :D Fijn dat je jouw oplossing hier neerzet en er tijdig achter gekomen bent!

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 16-09-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Over scrapen gesproken. Ik heb net m'n Anime locatie extra toegevoegd en de TVDB scraper hiervoor laten scannen. Helaas heeft het m'n AniDB bron ook aangepast en hierin gewijzigd. Een paar series die in m'n Anime bron staan, worden correct weergegeven omdat het eigenlijk geen anime is, maar een redelijk aantal shows missen of kloppen niet. De leukste is nog wel de standaard map 'lost+found', daar heeft 't de documentaire/reality Lost & Found van gemaakt. :P

Jammer dat je niet twee scrapers tegelijk kan gebruiken, waarbij de tweede als fallback wordt gebruikt of dat je zelf kan aangeven welke van de twee voor een item geldig is. De extra fanart ervan is ook wel handig om te hebben.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als ik het goed begrijp heb je 2 bronnen voor je tv-series. Zeg maar locatie\map\anime en locatie\map\gewoneTVseries. Die laat je beide samenkomen onder "series" in je home menu. En de 2 verschillende scrapers die je kiest, zitten elkaar in de weg? D.w.z. kan je niet beide gebruiken en stuk voor stuk voldoen ze niet voor alles. Klopt dat tot zover?

Als je universal movie scraper gebruikt om te scrapen, kan je daar in elk geval per titel, plot, motto, regisseur, etc, kiezen wat de bron van die informatie is. Nu kan ik me voorstellen dat je geen bron voor anime nodig hebt voor The A-Team of Game of Thrones, maar zijn alle gewone bronnen niet toereikend voor je anime?

In dit topic heeft iemand allerlei regex aangemaakt in combinatie met TheTVDB scraper. Daarnaast staat er nog een heel stuk over Anime scrapen in de Kodi Wiki.

Hoop dat dit doet wat je wilt.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jorgen schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 01:17:
Als ik het goed begrijp heb je 2 bronnen voor je tv-series. Zeg maar locatie\map\anime en locatie\map\gewoneTVseries. Die laat je beide samenkomen onder "series" in je home menu. En de 2 verschillende scrapers die je kiest, zitten elkaar in de weg? D.w.z. kan je niet beide gebruiken en stuk voor stuk voldoen ze niet voor alles. Klopt dat tot zover?
Nee, ik heb zelfs twee aparte schijven. 1 is volledig voor anime en die heb ik ook zo apart toegevoegd aan Kodi. Deze locatie wordt bijgehouden door de AniDB [MOD] scraper en doet dat prima. Ik heb er enkel een paar series in staan die geen anime zijn, namelijk Avatar (beide) en Transformers Beast Wars (die cg versie uit de jaren '90). Daarvan wordt dus niets weergegeven, immers komen die niet voor bij anidb. Het zou mooi zijn om voor deze thetvdb scraper te kunnen gebruiken om de missende info op te halen. Ook voor net die ene anime die niet goed gepakt wordt zou thetvdb handig kunnen zijn om 'm wel te kunnen voorzien van plot en art (Welcome to NHK bijvoorbeeld, want ook de Japanse naam wordt niet herkend schijnbaar).

Mijn TV series is zo weinig, daar boeit het niet of er iets wordt weergegeven. Ik heb de twee locaties ook niet als 1 entry in Kodi staan zoals jij suggereert.
Als je universal movie scraper gebruikt om te scrapen, kan je daar in elk geval per titel, plot, motto, regisseur, etc, kiezen wat de bron van die informatie is. Nu kan ik me voorstellen dat je geen bron voor anime nodig hebt voor The A-Team of Game of Thrones, maar zijn alle gewone bronnen niet toereikend voor je anime?
Dit snap ik even niet. Wil je zeggen dat de 'universal' scraper je de optie geeft om per item aan te geven welke scraper er eigenlijk gebruikt moet worden om informatie weer te geven? Klinkt als erg veel werk, zeker omdat de anidb scraper zo'n beetje alles pakt bij mij. ;)
In dit topic heeft iemand allerlei regex aangemaakt in combinatie met TheTVDB scraper. Daarnaast staat er nog een heel stuk over Anime scrapen in de Kodi Wiki.

Hoop dat dit doet wat je wilt.
Die over anime had ik al wel gelezen en ze geven daar in principe ook aan dat de anidb scraper toch wat beter is om te gebruiken. Ik ga wel die advancedsettings.xml toepassen, want veel episodes worden niet fatsoenlijk voorzien van de poster art. :P

• schumi2004
Hero of Time schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 02:10:
[...]

Nee, ik heb zelfs twee aparte schijven. 1 is volledig voor anime en die heb ik ook zo apart toegevoegd aan Kodi. Deze locatie wordt bijgehouden door de AniDB [MOD] scraper en doet dat prima. Ik heb er enkel een paar series in staan die geen anime zijn, namelijk Avatar (beide) en Transformers Beast Wars (die cg versie uit de jaren '90). Daarvan wordt dus niets weergegeven, immers komen die niet voor bij anidb. Het zou mooi zijn om voor deze thetvdb scraper te kunnen gebruiken om de missende info op te halen. Ook voor net die ene anime die niet goed gepakt wordt zou thetvdb handig kunnen zijn om 'm wel te kunnen voorzien van plot en art (Welcome to NHK bijvoorbeeld, want ook de Japanse naam wordt niet herkend schijnbaar).
Je kunt tijdelijk de scraper veranderen en de missende series opnieuw laten scannen, alleen de missende dus niet alles, en dan de scraper weer terug naar origineel zetten.
Dit snap ik even niet. Wil je zeggen dat de 'universal' scraper je de optie geeft om per item aan te geven welke scraper er eigenlijk gebruikt moet worden om informatie weer te geven? Klinkt als erg veel werk, zeker omdat de anidb scraper zo'n beetje alles pakt bij mij. ;)
Nee wat ie bedoelt is dat je bij Universal movie scraper kunt zeggen dat je het plot bij IMDB gehaald wil hebben en de motto/tagline of wat dan ook bij themoviedb of mss wel trakt.tv, zo ook voor fanart en posters kun je dit in deze addon bepalen waar hij zijn informatie vandaan moet halen.

[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 17-09-2016 10:40 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

schumi2004 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:37:
[...]

Je kunt tijdelijk de scraper veranderen en de missende series opnieuw laten scannen, alleen de missende dus niet alles, en dan de scraper weer terug naar origineel zetten.
Dat had ik volgens mij ook gedaan, maar toch werd alles vervangen. Ik ben nu helaas (weer) gebanned bij Anidb om te scrapen. Te veel verzoeken in korte tijd, dus zal moeten wachten totdat alles weer in orde is.

Ik dacht ook nog op de Wiki te lezen dat je in een source, submappen kan opgeven met een andere scraper. Als ik het contextmenu open en kies voor 'change content' bij zo'n entry (zeg, source Anime, map Beast Wars) dan staat de optie 'folder contains single show' al aan. Ik zal hier eens verder naar kijken, want dat zou mijn probleem kunnen oplossen zonder dat de rest van scraper verandert.

Edit:
Heb even het stukje getest om een subentry een andere scraper te geven en dat werkt, het gebruikt theTVDB voor informatie terwijl de rest in de video source op AniDB [MOD] blijft staan. Heb ik nu mooi art bij de entries van Best Wars en beide Avatar series. *O*
[...]
Nee wat ie bedoelt is dat je bij Universal movie scraper kunt zeggen dat je het plot bij IMDB gehaald wil hebben en de motto/tagline of wat dan ook bij themoviedb of mss wel trakt.tv, zo ook voor fanart en posters kun je dit in deze addon bepalen waar hij zijn informatie vandaan moet halen.
Ah, op die manier. Dat lijkt voor mij niet echt de ideale oplossing, aangezien de standaard scrapers van Kodi niet alles van wat ik heb kan vinden. Kan net zo goed blijven bij wat ik had, kost minder moeite. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Hero of Time op 17-09-2016 14:56 . Reden: Aparte scraper voor entries getest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:12
Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe videoplayer in Krypton?
Tot mijn verbazing kan ik daarmee nu op al mijn HTPC's gebruik maken van DTS-HD passthrough! Met voorgaande versies lukte dat op een paar van mijn videokaarten niet.
Ook loopt het beeld in bepaalde situaties veel soepeler. Ik had bijvoorbeeld bij oude Top Gear afleveringen die 1080p50 zijn voorheen dat het beeld om de minuut een seconde of 5 een beetje haperde, dat is nu weg.
Het geluid lijkt ook beter in sync te zijn.
Ik vind het iig een enorme vooruitgang!
Verder is de Beta1 erg stabiel bij mij, enkel op mijn laptop zie ik soms voor een seconde of 5 veel artefacts, daar zit echter nog een oude ATI HD5450 in dus kan je ook niet veel meer van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo te lezen ben je weer een stap verder.

Is deze videobalk trouwens laag/klein genoeg, of zit hij nog steeds je ondertitels dwars:
Afbeeldingslocatie: https://img2.picload.org/image/rdgwlawp/unbenannt2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 18-09-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jorgen schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:13:
[...]

Zo te lezen ben je weer een stap verder.

Is deze videobalk trouwens laag/klein genoeg, of zit hij nog steeds je ondertitels dwars:
[afbeelding]
Nee, veel te groot en bloated. Niet alleen is het onder wat te hoog, ook boven heb je een hele zooi aan meuk die over TL notes hangt. ;)

Bedacht mij dit weekend nog, ik heb een backup van m'n .kodi map. Die zou ik terug kunnen zetten om zo al m'n oude data terug te krijgen die ik nu dus weer mis vanwege de scraping fuckup. Er moet dan wel weer wat opnieuw ingesteld worden, of ik pak alleen de scraping database en art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jammer. Misschien moet je niet zoveel wensen hebben ;) :P

Van hoe oud is die database? Let even op de gebruikte database versies, dat die wel compatible zijn met de vesie van Kodi die je nu draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jorgen schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:06:
Jammer. Misschien moet je niet zoveel wensen hebben ;) :P
Misschien moeten ze gewoon betere skins maken. :P
Van hoe oud is die database? Let even op de gebruikte database versies, dat die wel compatible zijn met de vesie van Kodi die je nu draait.
Laatste backup is van Kodi 16, dus voor ik naar Krypton beta ging. Zo erg is het dus ook weer niet. Ik maak overigens geen gebruik van een centraal systeem of wat dan ook, alles is lokaal en stand alone.

Overigens is wat ik snel zag in .kodi/temp/scrapers/metadata.tvshow.anidb.net.mod is dat er xml bestanden staan van shows die gescraped zijn. In een aantal hiervan staat stond alleen 'you are banned, wait a while...', dus wellicht kan ik op die manier nog m'n missende informatie terug halen.

Of ik laat het voor wat 't is en ververs zo nu en dan eens een paar shows als kodi dat niet zelf al doet. /luiemodus :P

Edit:
En toen deed ik een refresh en had ik zo goed als alles weer terug. Alleen sommige art klopt niet, drie seizoenen met dezelfde fanart en een serie met de art van de prequel. Naja, is nog wel te fixen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hero of Time op 19-09-2016 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Hero of Time schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:49:
[...]

[...]

Laatste backup is van Kodi 16, dus voor ik naar Krypton beta ging. Zo erg is het dus ook weer niet. Ik maak overigens geen gebruik van een centraal systeem of wat dan ook, alles is lokaal en stand alone.

Overigens is wat ik snel zag in .kodi/temp/scrapers/metadata.tvshow.anidb.net.mod is dat er xml bestanden staan van shows die gescraped zijn. In een aantal hiervan staat stond alleen 'you are banned, wait a while...', dus wellicht kan ik op die manier nog m'n missende informatie terug halen.

Of ik laat het voor wat 't is en ververs zo nu en dan eens een paar shows als kodi dat niet zelf al doet. /luiemodus :P

Edit:
En toen deed ik een refresh en had ik zo goed als alles weer terug. Alleen sommige art klopt niet, drie seizoenen met dezelfde fanart en een serie met de art van de prequel. Naja, is nog wel te fixen.
Heb je een clean install gedaan misschien want Kodi migreert namelijk de huidige database naar een nieuwe en dus zou je alle data weer moeten hebben.

Ik zou de databases verwijderen die je nu in Kodi 17 heb, een kopie van de databases uit je backup halen, en Kodi 17 starten.

Als goed wordt je database dan gemigreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

schumi2004 schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:34:
[...]

Heb je een clean install gedaan misschien want Kodi migreert namelijk de huidige database naar een nieuwe en dus zou je alle data weer moeten hebben.

Ik zou de databases verwijderen die je nu in Kodi 17 heb, een kopie van de databases uit je backup halen, en Kodi 17 starten.

Als goed wordt je database dan gemigreerd.
Nee, heb geen clean install gedaan. Alles moest opnieuw geïndexeerd worden van m'n anime na de screwup test met de theTVDB scraper op dezelfde locatie. Zie Hero of Time in "[ervaringen] Kodi - deel XVI" daarvoor. Toen ging dus m'n library naar de knoppen, maar die is nu weer zo goed als OK. Grootste probleem was de IP ban bij AniDB vanwege teveel verzoeken. Soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27
[...]

[...]
Of je maakt er zelf 1 ;)
Zoveel mensen zoveel wensen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

ja dat vroeg ik me ook al jaren af: Zandhaas, wanneer maak je nou eigen skin......
Is er soort easy edit programma om skin te builden? Dan begin ik wel gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Skinning

of het makkelijk is kan ik niet zeggen.
maar je kan altijd even een kijkje nemen

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
[...]
[...]
Zelf een complete skin maken heb ik mij ook nog niet aan gewaagd. Dat lijkt me erg veel werk, maar een skin een beetje aanpassen (we zijn tweakers ;) ) is niet zo moeilijk.

In jouw geval gaat het om het DialogSeekBar.xml bestand. Haal daar alles weg wat staat tussen
code:
1
2
<controls>
</controls>

en je hebt gewoon een leeg pauze scherm!

Of je past de waarden van de positie en/of hoogte van de 'progress bar' aan in dit bestand. Dan kun je hem plaatsen waar je maar wilt en zo hoog/laag smal/breed maken als je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:44
Even een cross post mischien dat de mensen hier mij ook kunnen helpen...

Ik maak gebruik van Kodi en de Android app Sleep Like an Android.

Nu zou ik graag hebben dat Tasker automatisch een slaapanalyse start als mijn Kodi box uitschakelt (ik kijk voor het slapen gaan meestal mijn series en wil dan nog wel eens voortijdig in slaap vallen waardoor ik veel slaapanalyses mis loop)

Ik krijg de task voor de slaapanalyse wel voor elkaar maar ik weet niet hoe ik Tasker kan laten weten dat mijn Kodi box uit gaat/is, kan iemand daarmee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

The-X schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 00:58:
Ik krijg de task voor de slaapanalyse wel voor elkaar maar ik weet niet hoe ik Tasker kan laten weten dat mijn Kodi box uit gaat/is, kan iemand daarmee helpen?
Kan je in Tasker opgeven om te controleren of een bepaalde netwerkbron beschikbaar is? Denk aan webinterface of ping reply. Dan kan je afhankelijk van het antwoord de volgende taak starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hero of Time schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:50:
[...]

Kan je in Tasker opgeven om te controleren of een bepaalde netwerkbron beschikbaar is? Denk aan webinterface of ping reply. Dan kan je afhankelijk van het antwoord de volgende taak starten.
Dat lukt ja. Zo doe ik eerst een check of google.nl bereikbaar is en op basis daarvan wordt al dan niet VPN gestart op open Wfif Hotspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:44
Ik heb nu HTTP Get gebruikt die het ip van mijn Raspberry in de gaten houd tussen bepaalde tijden en als deze meld dat de Raspberry offline is wordt sleep geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Iemand trouwens een idee hoe ik iets als dit kan oplossen? Ik heb al verschillende namen aan de map gegeven zonder succes.
code:
1
2
WARNING: No information found for item '/media/terra3.1/Jubei-chan 2 Siberia Yagyuu no Gyakushuu/', it 
won't be added to the library.

Het is namelijk complete BS dat er geen info te vinden is, aangezien de serie gewoon bestaat. Eerder had ik season 1 en 2 in 1 map en wisselde het nog wel eens van informatie bij scans, ene keer season 1, andere keer season 2 als info en art. Gescheiden deed-ie eerst met season 2 scannen goed, daarna season 1 scannen en die kreeg de gegevens waarna season 2 opeens niet meer bekend was. :F

Zelfs een .nfo met dezelfde naam als de map met de anidb link erin geeft geen soelaas. Overigens heb (of eigenlijk had, heb de inhoud verplaatst in de hoop het op te lossen, tevergeefs) ik wel de informatie over de show in de temp map van de scraper, dus het is ook niet zo dat de scraper er niets over van kan vinden.
Zou het te maken kunnen hebben met de bestandsnamen in de map? Die zijn in principe hetzelfde als season 1 die dus wel gewoon gevonden wordt.

Ja, ik heb leuke issues. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit is misschien wel het belangrijkste: Series nfo's moeten niet de naam van de serie hebben, maar de nfo moet dan tvshow.nfo heten. Volgens de wiki, is de url is dan afkomstig van TheTVDB.com. Aangezien jij geen TheTVDB scraper gebruikt, kan je het net als bij films proberen met een IMDB tt url, of met de url van anidb.net erin. Ik weet niet of dat werkt, maar het kan in elk geval geen kwaad om het te proberen. En anders wordt het dus zelf de nfo vullen met de gewenste informatie.

Als je de aXXXX url van anidb.net erin stopt, wordt-ie dan wel herkend?
https://anidb.net/perl-bi...db.pl?show=anime&aid=1332

Als ik het goed zie is Juubee-chan 2: Siberia Yagyuu no Gyakushuu gewoon het 2e seizoen van de serie Jubee-chan. Net als Spartacus waar elke seizoen zijn eigen naam had, maar het gewoon 1 serie was. In dat geval is Jubee-chan wel te vinden in de TheTVDB database. Je kunt dan gewoon de url van TheTVDB gebruiken, in dit geval: http://thetvdb.com/?tab=series&id=73703

[ Voor 22% gewijzigd door Jorgen op 20-09-2016 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Hero of Time schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:31:
[...]
Het is namelijk complete BS dat er geen info te vinden is, aangezien de serie gewoon bestaat. Eerder had ik season 1 en 2 in 1 map en wisselde het nog wel eens van informatie bij scans, ene keer season 1, andere keer season 2 als info en art. Gescheiden deed-ie eerst met season 2 scannen goed, daarna season 1 scannen en die kreeg de gegevens waarna season 2 opeens niet meer bekend was. :F
[...]
In de link die je post staan 2 titels, die jij combineert. Kan zijn dat de scraper het daarom niet vindt. Probeer eens een van de twee: "Juubee-chan 2: Siberia Yagyuu no Gyakushuu" of "Jubei-chan 2: The Counterattack of Siberia Yagyu" (letterlijk overnemen).

Daarnaast zou ik subfolders maken met seizoenen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
--Juubee-chan 2: Siberia Yagyuu no Gyakushuu
    ----Season 1
        ----Juubee-chan2.S01E01.mkv
        ----Juubee-chan2.S01E02.mkv
        ----etc.
    ----Season 2
        ----Juubee-chan2.S02E01.mkv
        ----Juubee-chan2.S02E02.mkv
        ----etc.

Dat hoeft volgens mij niet per se, maar zelf vind ik het wel prettig werken en geeft bij mij nooit problemen met scrapen.

Meer info over de naamgeving en folderstructuur vindt je in de wiki: Naming video files / TV shows

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

_Vincent_ schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:37:
[...]

In de link die je post staan 2 titels, die jij combineert. Kan zijn dat de scraper het daarom niet vindt. Probeer eens een van de twee: "Juubee-chan 2: Siberia Yagyuu no Gyakushuu" of "Jubei-chan 2: The Counterattack of Siberia Yagyu" (letterlijk overnemen).

Daarnaast zou ik subfolders maken met seizoenen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
--Juubee-chan 2: Siberia Yagyuu no Gyakushuu
    ----Season 1
        ----Juubee-chan2.S01E01.mkv
        ----Juubee-chan2.S01E02.mkv
        ----etc.
    ----Season 2
        ----Juubee-chan2.S02E01.mkv
        ----Juubee-chan2.S02E02.mkv
        ----etc.

Dat hoeft volgens mij niet per se, maar zelf vind ik het wel prettig werken en geeft bij mij nooit problemen met scrapen.

Meer info over de naamgeving en folderstructuur vindt je in de wiki: Naming video files / TV shows
Om je een idee te geven, in de xml staat het volgende:
XML:
1
2
3
4
5
6
<title xml:lang="x-jat" type="main">Juubee-chan 2: Siberia Yagyuu no Gyakushuu</title>
<title xml:lang="en" type="synonym">Jubei-chan 2 - The Revenge of Siberia Yagyuu</title>
<title xml:lang="en" type="synonym">Jubei-chan the Ninja Girl 2</title>
<title xml:lang="x-jat" type="synonym">Siberia Yagyuu no Gyakushuu</title>
<title xml:lang="ja" type="official">&#21313;&#20853;&#34907;&#12385;&#12419;&#12435;2 ~&#12471;&#12505;&#12522;&#12450;&#26611;&#29983;&#12398;&#36870;&#35186;~</title>
<title xml:lang="en" type="official">Jubei-chan 2: The Counterattack of Siberia Yagyu</title>

Ik heb even voor het gemak een paar synoniemen weggelaten (Russisch oid) en de shorts, zijn tenslotte niet van toepassing. De eerste twee namen heb ik geprobeerd, en variaties ervan. Doet het niet.

Dit is overigens al season twee en bevat geen extra zaken, zijn maar 13 eps. Het eerste seizoen heet "Secret of the Lovely Eyepatch". Ik zet alle animé in principe in losse mappen, omdat het aparte titels zijn. De .hack// series bijvoorbeeld had ik eerst in 1 map met submappen, maar dat heb ik verandert zodat het overzichtelijker is op de schijf en de library.

Maar goed, ik heb zelfs de XML in de map gezet en hernoemd naar .nfo, content op local information gezet en NOG zegt-ie dat er geen info van is.

Ik kan momenteel 3 redenen bedenken waarom het niet werkt:
1) Het zijn .avi bestanden en dat wil 't om een of andere reden niet pakken;
2) De bestandsnamen zijn niet volgens de scanner, al doet season 1 het wel op deze manier*;
3) Kodi is retarted en wil het gewoon niet doen.

* Bestandsnaam is 'Jubei-chan Siberia Yagyu - ## [<groep>].avi', maar zelfs de serienaam veranderen naar hoe de map heet maakt geen veschil.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Avi maakt niet uit. Heel veel van mijn films zijn ook avi en dat gaat prima in Kodi. Zorg in elk geval dat je S00E00 voor afleveringen aanhoudt. Als alternatief part1, part2 enz, maar liever S00E00.

Heb je al geprobeerd wat ik hier schrijf? Jorgen in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Waarschijnlijk al 100X hier gepost, maar als je Kodi op verschillende apparaten draait op hetzelfde netwerk, hoe krijg je hem dan zover dat alle apparaten synchroniseren? Met name in bepaalde plugins is het vervelend dat je niet kunt zien bij welke aflevering van een serie je bent gebleven.

En als het kan, maakt het dan uit dat ik verschillende versies van Kodi gebruik op verschillende OS-en?

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:10
zoek eens op mysql kodi
Komt erop neer dat de library database op een centrale mysql database komt. Handigste vind ik een synology nas daarvoor gebruiken waar je ook je mediabestanden hebt. Verschillende OS'en is geen probleem. Verschillende Kodi versies kan niet volgens kodi

Hier een desktop en HTPC op windows 10 met een tablet en phone op android met alle vier synchroon, echt ideaal :)
Hoppa! schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:29:
Waarschijnlijk al 100X hier gepost, maar als je Kodi op verschillende apparaten draait op hetzelfde netwerk, hoe krijg je hem dan zover dat alle apparaten synchroniseren? Met name in bepaalde plugins is het vervelend dat je niet kunt zien bij welke aflevering van een serie je bent gebleven.

En als het kan, maakt het dan uit dat ik verschillende versies van Kodi gebruik op verschillende OS-en?

[ Voor 39% gewijzigd door vandermark op 21-09-2016 09:35 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• Hoppa!
vandermark schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:35:
zoek eens op mysql kodi
Komt erop neer dat de library database op een centrale mysql database komt. Handigste vind ik een synology nas daarvoor gebruiken waar je ook je mediabestanden hebt. Verschillende OS'en is geen probleem. Verschillende Kodi versies kan niet volgens kodi

Hier een desktop en HTPC op windows 10 met een tablet en phone op android met alle vier synchroon, echt ideaal :)

[...]
Dan eerst maar eens zorgen dat ik overal dezelfde Kodi versie heb draaien. En vervolgens dus mijn NAS (Qnap) gebruiken voor een centrale database.

Gaan we doen, thanks!

• Exocet
  • Niet online
Hoppa! schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:29:

Of iets zoals Emby gebruiken:
https://emby.media/about.html

• Hoppa!
Emby is een alternatief voor Kodi? Ik zie even niet waarom ik een totaal anders systeem zou willen gaan gebruiken, als Kodi en zijn geweldige plug-ins alles dekken wat ik zoek (en ooit nodig ga hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Hoppa! schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:21:
[...]

Emby is een alternatief voor Kodi? Ik zie even niet waarom ik een totaal anders systeem zou willen gaan gebruiken, als Kodi en zijn geweldige plug-ins alles dekken wat ik zoek (en ooit nodig ga hebben).
Nee, het is een media server.
http://thedigitallifestyl...y-you-should-be-using-it/
In a nut-shell Emby can be used to centralise all your media content, manage its metadata and artwork, access your content on a multitude of different devices, share content with family and friends and more!
...
No more messing about with 3rd party metadata managers or with several different metadata add-ons in Kodi such as the Artwork Downloader or CDArt Manager, those add-ons are made redundant. As is MYSQL as a centralised database for Kodi, with the Emby add-on for Kodi and the Emby Server back-end these replace and also make MYSQL redundant.

[ Voor 11% gewijzigd door Exocet op 21-09-2016 10:34 ]

• vandermark
Grote voordeel van Emby lijkt me dat je van buiten je netwerk er moeiteloos bij kan, goede tip. Ik ga er zeker naar kijken.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jorgen schreef op woensdag 21 september 2016 @ 01:31:
Avi maakt niet uit. Heel veel van mijn films zijn ook avi en dat gaat prima in Kodi. Zorg in elk geval dat je S00E00 voor afleveringen aanhoudt. Als alternatief part1, part2 enz, maar liever S00E00.

Heb je al geprobeerd wat ik hier schrijf? Jorgen in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"
Die post had ik even gemist, omdat tijdens het lezen van de rest van GoT m'n sessie was verlopen en dus niet meer duidelijk was waar ik hier gebleven was.

Voor animé gelden de regels van SxxExx niet, omdat het zelden daarmee werkt. Er wordt gewoon doorgenummerd.
Jorgen schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:33:
Dit is misschien wel het belangrijkste: Series nfo's moeten niet de naam van de serie hebben, maar de nfo moet dan tvshow.nfo heten. Volgens de wiki, is de url is dan afkomstig van TheTVDB.com. Aangezien jij geen TheTVDB scraper gebruikt, kan je het net als bij films proberen met een IMDB tt url, of met de url van anidb.net erin. Ik weet niet of dat werkt, maar het kan in elk geval geen kwaad om het te proberen. En anders wordt het dus zelf de nfo vullen met de gewenste informatie.

Als je de aXXXX url van anidb.net erin stopt, wordt-ie dan wel herkend?
https://anidb.net/perl-bi...db.pl?show=anime&aid=1332
Nee, dat gebeurde dus niet, maar ik had geen tvshow.nfo, maar <serie>.nfo en dat zou dus niet werken volgens jou. Dat verklaart wel wat.

Nu met de nfo in de juiste naam, ziet het idd wel dat het een show is, want er komt een vinkje bij voor gekeken/niet gekeken status en het contextmenu heeft nu een optie voor informatie, maar verders blijft het leeg. Opnieuw scannen voor content geeft nu de vraag voor welke show het is. Dat is al iets beter. Ik speel er nog eens mee.
Als ik het goed zie is Juubee-chan 2: Siberia Yagyuu no Gyakushuu gewoon het 2e seizoen van de serie Jubee-chan. Net als Spartacus waar elke seizoen zijn eigen naam had, maar het gewoon 1 serie was. In dat geval is Jubee-chan wel te vinden in de TheTVDB database. Je kunt dan gewoon de url van TheTVDB gebruiken, in dit geval: http://thetvdb.com/?tab=series&id=73703
Ik heb meer anime dat meerdere seizoenen heeft en die staan prima in aparte mappen en worden ook zo gezien. Dat het met deze anders moet, lijkt mij wat sterk.

Edit:
Goed, met tvshow.nfo waarin de link naar Anidb staat en dan een refresh, waarbij het de lokale nfo moet gebruiken heb ik dan eindelijk de art en alles. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 21-09-2016 11:19 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hero of Time schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:00:
[...]

Ik heb meer anime dat meerdere seizoenen heeft en die staan prima in aparte mappen en worden ook zo gezien. Dat het met deze anders moet, lijkt mij wat sterk.

Edit:
Goed, met tvshow.nfo waarin de link naar Anidb staat en dan een refresh, waarbij het de lokale nfo moet gebruiken heb ik dan eindelijk de art en alles. :)
Ik denk dat het Kodi niet uitmaakt hoe de nummering loopt, als-ie maar ergens aan kan zien welke episode het is en dan is S00E00 vrij universeel natuurlijk. Behalve kennelijk bij anime.

Fijn dat het nu helemaal gelukt is! :) :) :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zeker fijn, alleen jammer dat het zoveel moeite kostte.

Ik heb nog een paar cosmetische dingen, maar daar kom ik zelf nog wel achter waarom het niet goed gaat. Gewoon een paar dingen testen.

• Hoppa!
Maar hoe registreert hij dan media uit bijvoorbeeld een Exodus-plugin voor Kodi? Als ik via Exodus een serie kijk, dan loopt dat toch niet via Emby?

• TRaSH
Die add-on valt onder 1 van de add-ons waar we het hier niet over mogen hebben.
Ik zou zeggen uitproberen.

• lilliprutser
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-11-2024
Hallo,

Ik heb pas heel recent Kodi ontdekt en geinstalleerd op Ubuntu. Ik heb daarbij de tvaddons plugin geinstalleerd zodat ik bvb naar streaming kan kijken Dit werkt allemaal prachtig.

Ik heb echter ook een smart TV (LG) die kan connecteren via UPNP naar Kodi. Ik kan bvb vanuit kodi aangeven, speel deze episode af op mijn smart TV en dan start op afstand. Dit is echter lastig dat ik dat altijd vanop mijn PC moet starten. Het zou leuk zijn als ik via mijn smart TV een bepaalde episode kon opstarten. Het lukt mu om deze streams beschikbaar te maken (.strm bestanden) in de library op mijn smart TV, maar die zegt telkens : file type not supported. |:(

Ik heb ondertussen het internet al wat afgeschuimd en het enige antwoord dat ik kan vinden is dat de oorzaak ligt bij de .strm bestanden die eigenlijk de referentie bevatten naar de echte stream URL , maar zelf niet af te spelen zijn door een smart tv. Bestaat hier een oplossing voor ? Kan je bvb .strm files converteren naar files die wel te lezen zijn?

thx,
David

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Streaming kijken, is prima, maar in elk geval de eerste van de 2 addons die je noemt mag hier niet besproken worden. Waarschijnlijk geldt dat voor de 2e net zo. Die kan je beter even uit je post halen.

• PuckStar
  • Laatst online: 28-08 23:37
vandermark schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:44:
Grote voordeel van Emby lijkt me dat je van buiten je netwerk er moeiteloos bij kan, goede tip. Ik ga er zeker naar kijken.
Kan ik met kodi en yatse ook.

[My Home Automations]

• vandermark
PuckStar schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:44:
[...]

Maar dan moet een cliënt op je thuisnetwerk ook aan staan? Ik heb ook yatse maar weet niet hoe ik daarmee mijn Mysql kodi Library kan benaderen? Gebruik yatse alleen als remote voor HTPC...

• PuckStar
vandermark schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:36:
[...]

Maar dan moet een cliënt op je thuisnetwerk ook aan staan? Ik heb ook yatse maar weet niet hoe ik daarmee mijn Mysql kodi Library kan benaderen? Gebruik yatse alleen als remote voor HTPC...
ja een client moet inderdaad aan staan. ik heb kodi op een pi3 draaien dus die draait altijd wel.
als je dan in yatse local streaming kiest kun je het dus lokaal op je mobiel bijv. afspelen.
weet even niet of dat alleen met de betaalde yatse kan.

[My Home Automations]

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
PuckStar schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:38:
[...]

ja een client moet inderdaad aan staan. ik heb kodi op een pi3 draaien dus die draait altijd wel.
als je dan in yatse local streaming kiest kun je het dus lokaal op je mobiel bijv. afspelen.
weet even niet of dat alleen met de betaalde yatse kan.
Dat streamen via Yaste kan alleen met de betaalde versie inderdaad.

• idef1x
  • Laatst online: 18:13
PuckStar schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:44:
[...]

Buiten (dus via internet) je netwerk? Hmm de laatste keer dat ik dat eens probeerde werkte het niet. Kennelijk meer veranderd aan Kodi/Yatse dan ik dacht :P

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:52
Ik heb laatst een Philips TV gekocht, waar ik via Android TV, Kodi kan installeren.

Ik wil graag gebruik maken van een Database op mijn NAS, echter kan ik geen gebruik maken van SSH naar de TV. is er een mogelijkheid om binnen Kodi de database locatie aan te passen?

• TRaSH
Kan je wel bij je advanced.xml ?
Dan kan je misschien een shared library gebruiken.
Kan je er ook niet via FTP bij

• idef1x
  • Laatst online: 18:13
Bexxerz schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:39:
Ik heb laatst een Philips TV gekocht, waar ik via Android TV, Kodi kan installeren.

Ik wil graag gebruik maken van een Database op mijn NAS, echter kan ik geen gebruik maken van SSH naar de TV. is er een mogelijkheid om binnen Kodi de database locatie aan te passen?
Wellicht dat er een add-on voor bestaat, maar waarom niet een emby server (of plex) op je NAS erbij zetten? De emby plugin/add-on integreerd heel netjes met Kodi en geeft hetzelfde resultaat plus meer...

• PuckStar
idef1x schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:34:
[...]

Buiten (dus via internet) je netwerk? Hmm de laatste keer dat ik dat eens probeerde werkte het niet. Kennelijk meer veranderd aan Kodi/Yatse dan ik dacht :P
Ja buiten je netwerk! :)
Ik gebruik een database op een andere locatie (op de NAS) dan waar Kodi op draait (op een pi3) en ook de movie/series bestanden staan op mijn NAS.

Extern afspelen werkte bij mij eerst niet omdat ik de Movie/Serie locaties niet als source had ingesteld in Kodi zelf.
Voor lokaal (intern netwerk) in Kodi afspelen was dat niet nodig want via de database wist Kodi wel het bestand te vinden, maar als je vanaf extern af wilt spelen kijkt hij naar je sources (daar staat geloof ik dan ook je ww in van je NAS locatie). Dus eventueel dat checken.

MXplayer met de los te downloaden DTS+AC3 codec werk het beste mijns inziens. Ook met subtitles!

[My Home Automations]

• vandermark
PuckStar schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:32:
[...]

Ja buiten je netwerk! :)
Ik gebruik een database op een andere locatie (op de NAS) dan waar Kodi op draait (op een pi3) en ook de movie/series bestanden staan op mijn NAS.

Extern afspelen werkte bij mij eerst niet omdat ik de Movie/Serie locaties niet als source had ingesteld in Kodi zelf.
Voor lokaal (intern netwerk) in Kodi afspelen was dat niet nodig want via de database wist Kodi wel het bestand te vinden, maar als je vanaf extern af wilt spelen kijkt hij naar je sources (daar staat geloof ik dan ook je ww in van je NAS locatie). Dus eventueel dat checken.

MXplayer met de los te downloaden DTS+AC3 codec werk het beste mijns inziens. Ook met subtitles!
Maar je pi3 met kodi (client) moet dus wel aanstaan om van buiten je netwerk via Yatse te kunnen kijken?

• PuckStar
vandermark schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:52:
[...]

Maar je pi3 met kodi (client) moet dus wel aanstaan om van buiten je netwerk via Yatse te kunnen kijken?
Klopt (met de Yatse Steam plugin en dan heb je dus de betaalde versie van Yatse nodig).
Yatse werkt alleen via een Kodi client. Je kunt wel een film/serie van te voren lokaal gaan opslaan (ook via Yatse) op je mobiel zodat je het later (zonder dat een Kodi client aan staat) op je mobiel kunt kijken.

Maar waarom zou je een pi3 met Kodi ooit uitzetten? Kost 2 of 3 euro stroom per jaar en dan hoef je ook nooit te wachten totdat Kodi is opgestart :)

[My Home Automations]

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 11:16
PuckStar schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:20:
[...]

Klopt (met de Yatse Steam plugin en dan heb je dus de betaalde versie van Yatse nodig).
Yatse werkt alleen via een Kodi client. Je kunt wel een film/serie van te voren lokaal gaan opslaan (ook via Yatse) op je mobiel zodat je het later (zonder dat een Kodi client aan staat) op je mobiel kunt kijken.

Maar waarom zou je een pi3 met Kodi ooit uitzetten? Kost 2 of 3 euro stroom per jaar en dan hoef je ook nooit te wachten totdat Kodi is opgestart :)
Ik ken deze functie ook niet. Hoe heb je dat op Yatse ingesteld dan? Want bij mij heb ik Kodi aan de hand van een lokaal IP adres ingesteld in Yatse en dat gaat natuurlijk niet werken als je niet op je interne netwerk zit.

Enige wat ik kan bedenken is dat je een VPN verbinding naar huis daarbij gebruikt.

• PuckStar
Erik070 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:49:
[...]

Ik ken deze functie ook niet. Hoe heb je dat op Yatse ingesteld dan? Want bij mij heb ik Kodi aan de hand van een lokaal IP adres ingesteld in Yatse en dat gaat natuurlijk niet werken als je niet op je interne netwerk zit.

Enige wat ik kan bedenken is dat je een VPN verbinding naar huis daarbij gebruikt.
VPN is niet nodig. Ik zal later vandaag even uitleggen hoe ik het gedaan heb.

[edit: later vandaag]Ik heb het op deze manier gedaan: https://kinkeadtech.com/r...se-using-port-forwarding/
Ik heb op mijn telefoon 2 keer kodi, 1tje intern en 1tje met het externe adres. Waarom nog die interne? Omdat dat vaak net ietsje sneller is als je thuis bent.
Als je nog vragen hebt laat maar weten.

Trouwens ook een leuke yatse plugin (en die is zeker gratis) de Yatse Call Plugin. Als je dan gebeld wordt gaat je film/serie op pauze en zie je op de tv wie jou belt! :)

En als je meer wilt automatiseren, bijvoorbeeld dat de lichten dimmen als je een film start, en weer naar normale brightness gaan als je stopt, kun je eens naar Home Assistant kijken ;)

[ Voor 44% gewijzigd door PuckStar op 22-09-2016 20:20 ]

[My Home Automations]

• Marsman83
  • Laatst online: 01:12
Hoppa! schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:32:
[...]

Maar hoe registreert hij dan media uit bijvoorbeeld een Exodus-plugin voor Kodi? Als ik via Exodus een serie kijk, dan loopt dat toch niet via Emby?
Ik gebruik de addon Trakt. Even op hun website een account aanmaken, de addon overal installeren en koppelen aan dit account. Je watchstatussenn worden nu overal gesynct. Ik heb aangezet dat hij na een library update de sync moet uitvoeren, op die manier synct hij overal na opstarten van kodi (mits je library update at startup aan hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
PuckStar schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:45:
[...]

VPN is niet nodig. Ik zal later vandaag even uitleggen hoe ik het gedaan heb.

[edit: later vandaag]Ik heb het op deze manier gedaan: https://kinkeadtech.com/r...se-using-port-forwarding/
Ik heb op mijn telefoon 2 keer kodi, 1tje intern en 1tje met het externe adres. Waarom nog die interne? Omdat dat vaak net ietsje sneller is als je thuis bent.
Als je nog vragen hebt laat maar weten.

Trouwens ook een leuke yatse plugin (en die is zeker gratis) de Yatse Call Plugin. Als je dan gebeld wordt gaat je film/serie op pauze en zie je op de tv wie jou belt! :)

En als je meer wilt automatiseren, bijvoorbeeld dat de lichten dimmen als je een film start, en weer naar normale brightness gaan als je stopt, kun je eens naar Home Assistant kijken ;)
Ah, ik dacht al, dat ga je niet met je lokale IP adres voor elkaar krijgen. Maar wel handig zo met port forwarden.

Dynamic DNS is waarschijnlijk niet eens nodig, mijn publieke IP adres is niet statisch maar uit ervaring merk ik dat die zelden veranderd bij Ziggo of KPN. Ik kan me niet herinneren wanneer die voor het laatst veranderd is, ik denk al meer dan een jaar geleden.

[ Voor 10% gewijzigd door Erik070 op 23-09-2016 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Ik weet niet hoor maar om nu Kodi aan de hele buitenwereld te tonen lijkt me niet heel handig maar dat is je eigen keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
Wat is je IP-adres? ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik070
Hehehe das waar, gelukkig maak ik er geen gebruik van op deze manier. VPN is dan idd wat veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
schumi2004 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:38:
Ik weet niet hoor maar om nu Kodi aan de hele buitenwereld te tonen lijkt me niet heel handig maar dat is je eigen keuze ;)
Er zit nog altijd een login en ww op hè. Dus je kunt er niet zomaar bij.
Ik weet niet of het ook met een certificaat zou kunnen. VPN kan ieder geval.
Mocht iemand (zou niet weten waarom de hele wereld er in geïnteresseerd zou zijn) er in kunnen komen maakt het me alsnog niet zoveel uit dat ze zien welke films/series ik heb.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
PuckStar schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:45:
[...]

Er zit nog altijd een login en ww op hè. Dus je kunt er niet zomaar bij.
Ik weet niet of het ook met een certificaat zou kunnen. VPN kan ieder geval.
Mocht iemand (zou niet weten waarom de hele wereld er in geïnteresseerd zou zijn) er in kunnen komen maakt het me alsnog niet zoveel uit dat ze zien welke films/series ik heb.
Misschien zitten er wel security flaws in Kodi waar we nog geen weet van hebben en kunnen ze wel meer zien dan alleen je films en series ;)

Ik doe het iig niet zo en ik gebruik gewoon VPN, voelt toch net iets veiliger.
Volgens mij wordt het zelfs door Kodi team ook afgeraden het zo beschikbaar te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
schumi2004 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:17:
[...]

Misschien zitten er wel security flaws in Kodi waar we nog geen weet van hebben en kunnen ze wel meer zien dan alleen je films en series ;)

Ik doe het iig niet zo en ik gebruik gewoon VPN, voelt toch net iets veiliger.
Volgens mij wordt het zelfs door Kodi team ook afgeraden het zo beschikbaar te maken ;)
Fair enough :). Heb je een link naar een quick noob guide om VPN op te zetten? :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Erik070 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:22:
[...]

Ah, ik dacht al, dat ga je niet met je lokale IP adres voor elkaar krijgen. Maar wel handig zo met port forwarden.

Dynamic DNS is waarschijnlijk niet eens nodig, mijn publieke IP adres is niet statisch maar uit ervaring merk ik dat die zelden veranderd bij Ziggo of KPN. Ik kan me niet herinneren wanneer die voor het laatst veranderd is, ik denk al meer dan een jaar geleden.
Bij Ziggo is je IP gekoppeld aan je modem. Dus wanneer je die vervangt verandert ook je IP.

Mbt VPN: Mijn huidige Ziggo modem ondersteund helaas geen VPN (technicolor), de ingebouwde VPN server van Windows is niet echt optimaal (max 1 verbinding oid) en de ingebouwde OpenVPN server van mijn R7000 werkt niet met Android.

Is er iets dat wel lekker werkt in combinatie met Android + Windows >>Windows ?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
PuckStar schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:33:
[...]

Fair enough :). Heb je een link naar een quick noob guide om VPN op te zetten? :)
Ik wil je best helpen maar ik draai VPN op een DD-WRT router, schijnt ook te kunnen op een Synology maar me nooit in verdiept.
Als je niet een dergelijk device in huis hebt wordt het mogelijk nog een klus.
sdk1985 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:54:
[...]

Bij Ziggo is je IP gekoppeld aan je modem. Dus wanneer je die vervangt verandert ook je IP.

Mbt VPN: Mijn huidige Ziggo modem ondersteund helaas geen VPN (technicolor), de ingebouwde VPN server van Windows is niet echt optimaal (max 1 verbinding oid) en de ingebouwde OpenVPN server van mijn R7000 werkt niet met Android.

Is er iets dat wel lekker werkt in combinatie met Android + Windows >>Windows ?
.
Hoe bedoel je werkt niet met Android?
Ik gebruik OpenVPN for Android als app en deze is vrij coulant wat settings betreft, die past zichzelf gemakkelijk aan. Anders is het wat settings in je client.ovpn file aanpassen en dan zal het vast wel werken.
Krijg je ergens een log te zien wat VPN betreft op je R7000?

[ Voor 50% gewijzigd door schumi2004 op 23-09-2016 22:08 ]

• sdk1985
schumi2004 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:05:
.
Hoe bedoel je werkt niet met Android?
Ik gebruik OpenVPN for Android als app en deze is vrij coulant wat settings betreft, die past zichzelf gemakkelijk aan. Anders is het wat settings in je client.ovpn file aanpassen en dan zal het vast wel werken.
Krijg je ergens een log te zien wat VPN betreft op je R7000?
In de vorige versie van de firmware kreeg je een mapje met non-windows en windows met daarin 4 bestanden. Ik zie dat er nu een aparte smartphone knop bij is gekomen.
To install Android VPN client on your client devices:
Step 1: Select the Enable VPN Service check box and click the Apply button.
Step 2: Download the client utility (e.g. OpenVPN Connect) from Google Play Store and install it on the devices where you want to run the VPN client.
Step 3: Click the "For Smart Phone" button to download the configuration files for your VPN clients.
Step 4: Copy the configuration file you have just downloaded to your client device.
Step 5: Client utility must be installed and import the configuration file, please refer to http://www.vpngate.net/en/howto_openvpn.aspx#android
Note: if you want to make any change in Advanced Configurations section, please make the changes before you download the configuration files in Step 3.
Ik heb de stappen gevolgd met een paar aanpassingen. De zipfile moet even worden uitgepakt en het ipadres daarin stond op 0.0.0.0. Ik gebruik mijn R7000 namelijk met DHCP uitgeschakeld achter mijn normale router. Ik heb dat aangepast naar mijn echte ip en de twee UDP poorten doorgezet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
client
dev tun
proto udp
remote 213.x.x.x 12973
resolv-retry infinite
nobind
persist-key
persist-tun
ca ca.crt
cert client.crt
key client.key
cipher AES-128-CBC
comp-lzo
verb 5

Helaas krijg ik in OpenVPN Connect app geen verbinding. Ik ga het nu even met OpenVPN for android proberen.

• sdk1985
Update:
OpenVPN for Android heeft wat meer mogelijkheden en logging. Het importeren van het profiel kwam daar met wat errors (de crt's werden niet gevonden). Deze heb ik handmatig geselecteerd. Daarna kreeg ik de melding 'no server certificate verification method has been enabled'. De server zelf gaf geen verbinding.

In deze post had iemand een soortgelijk probleem. Het is daar opgelost door te verbinden met DDNS in plaats van IP. Dat kan ik echter niet omdat DDNS een internet verbinding vereist, aldus de R7000.

Dat ik een soorteglijk probleem heb zit er dik in.Ik heb het even met de WiFi aan en lokal IP geprobeerd. Daar kom ik inderdaad verder want daar liep hij vast op authenticating.

Dus los van dat ik OpenVPN for android nog niet goed heb kunnen configureren is het dus blijkbaar ook nog niet mogelijk om vanuit het externe internet bij de R7000 te komen (ondanks de portfowarding). Ik vrees dat het een beperking van de R7000 is, ik gebruik hem niet als router.

Ik ga even kijken of dit lukt: http://blog.bobbyallen.me...erver-on-windows-2012-r2/ .

[ Voor 35% gewijzigd door sdk1985 op 24-09-2016 00:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 02:24
Het is al weer een tijd geleden (8 maart om precies te zijn) sinds er een update was van Retrospect. En ondanks de lange periode is er in de basis niet heel veel veranderd. Een drietal zaken zijn interessant:
  1. Veilige log-in voor kanalen: meer en meer kanalen en sites vereisen gebruikers om in te loggen. Sommige Kodi add-on hebben een dergelijke feature maar slaan de passworden oversleuteld op. Vanaf Retrospect 4.1.2 is het mogelijk om dergelijke informatie veilig op te slaan. Hiervoor wrdt er gebruikt gemaakt van een eenvoudige PIN waarmee op basis van scrypt een sterke key wordt genegereerd waarmee de data wordt versleuteld. De pincode is nodig om gegeven op te slaan en op te halen. In de meeste gevalli is dat enkel eenmalig nodig om in te loggen op een site. Het sessie cookie wordt daarna door Retrospect gebruikt en de PIN is dan gedurende periode waarin het cookie geldig is niet meer nodig. Indien de PIN wel nodig is, zal Retrospect hierom vragen.Voor de NPO kanalen staat het inloggen op de planning.
  2. De manier waarop Retrospect de beschikbare kanalen bepaald is veranderd en vereenvoudigd. Een enkel bestand, de kanalen index, wordt nu gegenereerd indien deze niet bestaat. Deze index wordt vervolgens gebruikt als 'plattegrond' voor de toekomst. Hierdoor is het niet meer nodig om steeds weer opnieuw de kanalen te bepalen. Vooral op low end systemen zal dit de opstart snelheid van Retrospect verbeteren. Als Retrospect na de update niet opstart, dan is het verstandig om alle bestanden behalve de settings.xml van de '[i]userdata\addon_data\net.rieter.xot[/i]' folder te verwijdren.
  3. Krypton compatibiliteit: met de introductie van de nieuwe VideoPlayer in Kodi Krypton is er een hoop veranderd voor HTTP streaming. Specifiek voor de manier waarop informatie zoals proxy, headers en cookies worden doorgegeven van Add-ons aan ffmpeg. Zowel in Retrospect als in Kodi waren aanpassingen nodig om dit allemaal weer mogelijk te maken. Het heeft even geduurd, maar samen met Kodi devs MartijnKaijser and FernetMenta (thanks again!) is het gelukt om alles weer werkend te krijgen en ook nog op een nettere manier.
Over Kodi Krypton en add-ons

Kodi Krypton legt wat meer focus op third party add-ons en repositories. Om gebruikers meer bewust te maken van waar een add-on vandaan komt zijn alle niet-officiele repositories en add-ons binnen Kodi standaard uitgeschakeld. De gebruiker zal deze handmatig moeten inschakelen. Ook Retrospect is een third party add-on met zijn eigen repository en beide zullen binnen Krypton ingeschakeld moeten worden. Verder geldt voor Retrospect het volgende:

!! Retrospect zou enkel via de officiële Retrospect repository geinstalleerd moeten worden !!

De enige en officiële manier om Retrospect te installeren is via de official repository, zie de officiele installatie instructies. Bij het installeren vanuit andere repositories of andere locaties kunnen wij de kwaliteit en de functionaliteit van de code niet meer garanderen. Met andere woorden: er zou zomaar andere code in kunnen zitten dan in de officiële versie.

Dan het overzicht met de changes in deze versie:

Changelog v4.1.2 - 2016-09-24
Framework related
  • Fixed: HTTP headers were not properly set from MediaItem value (regression from login changes)
  • Added: new Krypton proxy suport
  • Removed: video limitations such as GEO lock from Kodi item's Tagline field
  • Added: an option '10' for items to group folders (Fixes #748)
  • Added: WebVTT subtitle format (See #745 )
  • Added: named data parsers
  • Changed: Live folder items will not use cache.
  • Changed: Allow JsonData from pre-processors. The pre-processors need to make sure they can handle string or JsonHelper types.
  • Changed: Allow dataparsers to return lists
  • Updated: all sites that used cookies, now use the UriHandler
  • Fixed: concurrency issue with add-on settings update via GUI and python code
  • Added: Per channel bitrate setting
  • Fixed: detect different versions in index and add-on
  • Updated: clean up of the channel importer
  • Fixed: Make sure we handle corrupt indexes
  • Added: Channel version and ID to statistics
  • Added: Channel version to ChannelInfo and Channel classes
  • Fixed: don't show FirstTimeMessage logging if there was not even a first time message
  • Changed: ChannelIndexer version 2.0
  • Fixed: max int issue in BrightCove streamer (See #723)
  • Added: Make it possible to replace parts in subtitles files
  • Added: Option in the Add-on settings to sort folders and videos alike (only if sort method is Label in Kodi) (See #719)
  • Updated: PyAMF to version 0.8.0 to prevent conflicts (Fixes #720)
  • Removed: sorting preferences within Retrospect. We rely on Kodi now
  • Added: also show a warning on paid/premium items, not just the DRM ones.
  • Changed: EncodingHelper.DecodeBase64 is static now
Login/Secure Vault
  • Updated: PyAes to the latest version
  • Changed: remove username/password from the standard chn_class
  • Fixed: in some cases the Vault with invalid PIN could result in an encoding error
  • Added: an option to reset the vault
  • Updated: vault now uses N=128 for scrypt instead of 8 (Requires a reset of the Vault!)
  • Added: Pop-Up for missing username/password
  • Updated: Vault translations
  • Added: Secure Vault for passwords
  • Changed: Allow external access to Add-on settings
GUI/Settings/Language related
  • Updated: translation for vault labels
  • Added: yes/no dialog box
  • Updated: language options in Retrospect addon.xml
  • Updated: Swedish Vault translations
  • Fixed: Disable Busy Dialog on keyboard open
  • Added: Finish Language (Fixes #735)
  • Fixed: provide Kodi the textured path to the special://profile/addon_data/net.rieter.xot/textures path, to make it work with shared databases (Fixes #724)
  • Updated: Swedish translations (thanks to Göran)
Channel related
  • Fixed: Eén updated their site (Fixes #762)
  • Fixed: SVT changed API location (Fixes #757)
  • Fixed: NPO update broke paging (Fixes #756)
  • Fixed: Live TV channels and some video items for NPO did not show (Fixes #756)
  • Fixed: ViaFree Search will move to 'Titles with other chars' when enable 'Group list if exceeds # of folders' (Fixes #753)
  • Fixed: NRK live channels broke due to stream location change (Fixes #752)
  • Fixed: AVT.sr Live Stream Fixed: Kanal 5 'recent' videos did not work
  • Fixed: SVT special folders did not work
  • Fixed: Not all kijk.nl shows were displayed
  • Fixed: MTG update their sites to a new standard and broke the Swedish and Norwegian channels (See #750)
  • Added: URPlay Kategorier (Fixes #749)
  • Updated: a bit more logging to TV4Play.se
  • Added: TV4 an re-authenticate which is faster
  • Added: TV4 Play login and Favourites (no premium yet) (See #450)
  • Fixed: Canvas updated their site (Fixes #747)
  • Added: WebVTT subtitle to TV4Play.se (See #745 )
  • Fixed: UR Play broke (Fixes #743)
  • Added: SVT Play *live* indicator to videos that are live at the moment (Fixes #741)
  • Added: SVT Play now shows sXXeXX if Season and Episode data is present
  • Fixed: RTBF live streams broke due to HLS switch (Fixes #742)
  • Fixed: De Redactie did not retrieve media url
  • Fixed: SVT Play updated their site (Fixes #738, Fixes #740)
  • Fixed: Sporza broken (Fixes #739)
  • Updated: SVT Play
  • Fixed: NPO genres broke
  • Fixed: Kijk.nl removed their descriptions, which broke the channels (Fixes #737)
  • Fixed: Vier.be now uses the vault to get the password to sign in to the website (Fixes #736)
  • Fixed: clips of Kijk.nl would not play
  • Fixed: Filter out the audio only streams for Vier.be (See #674)
  • Fixed: Categories in TV4Play only showed the first 25 items (Fixes #732)
  • Updated: Vier.be are all GEO locked items
  • Updated: Changelog for RTBF.be and Vier.be
  • Added: RTBF.be (Fixes #725)
  • Added: Vier.be (Fixes #674)
  • Added: Langfilm i SVT (Fixes #730)
  • Fixed: TV4 would not play streams (Fixes #726)
  • Fixed: most videos of Kijk.nl (SBS6/NET5/SBS9/Veronica) did not play (Fixes #723)
  • Added: SVT now supports colours in their subtitles (Fixes #721)
  • Fixed: Eén stream selection issue
  • Fixed: SVT is moving to a JSON embed data set which is breaking the SVT channel every now and then
  • Fixed: paging broke for SVT listings (Fixes #719)
  • Fixed: RTL added a user-agent check and returns a "418 I'm a teapot" error
  • Fixed: Show videos in the category lists (Fixes #718)
  • Updated: added more modes to the NPO Stream helper
  • Fixed: SVT updated their main show listing (Fixes #715)
  • Fixed: some Kijk.nl (SBS6/NET5/SBS9/Veronica) shows had some missing episodes (Fixes #716).
  • Updated: added SetInfoLabel to 24 Classic
  • Added: 24classics.com (Fixes #714)
Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de BitBucket pagina van Retrospect (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues) graag voorzien van Logfile. Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/content/xot/downloads/.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte en aan Jetbrains voor het verstrekken van een PyCharm Community Edition licentie.

[ Voor 6% gewijzigd door GroteBozewolf op 24-09-2016 21:45 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 23:43
Grote fan van Kodi, werk er pas net mee. Heb paar vragen, van simpel naar moeilijk. Het gaat over Kodi voor Android (Sony) Tv.

1. Hoe stel je in dat die niet voorgesorteerd staat, bij de start, op Muziek. Zoals denk ik jullie allemaal interesseert Muziek en Afbeeldingen geen moer, het gaat om Videos.

2. Speel films vanaf een LAN af, gaat prima op de Tv, maar aspect ratio is het probleem. Wat ik doe voor smalbeeld films (kortom AR van 2.25 ofzo) is op zoom breed zetten, maar ik zie geen verschil tussen zoom en zoom breed. Wat zoom doet is de zwarte balken wegwerken door de film naar onder en boven te verlengen, kortom je hebt lange gezichten wat lelijk is. Zoom breed moet daarom een stukje afhakken van de film aan de zijnkant, ja dat klinkt als vloeken in de kerk maar ik wil dat. Alleen hij lijkt het niet te doen. Bij VLC met de zoom aspectratio te spelen lijkt het zelfde op te leveren, dus het lijkt meer iets met de Sony lijn van Android Tv 5, maar aangezien hier genoeg zijn met die Tv's poneer ik het hier.

*knip* zie de topicwaarschuwing: Add-ons waarmee je betaalde content gratis kunt binnen hengelen zijn noch op de kodi-supportsite, noch hier, een toegelaten gespreksonderwerp. Zie ook Kodi's blacklist van add-ons

Valt wel op hoe uitgebreid Kodi is, waarmee het mijn respect eens en te meer verdient, dat het gratis is is ergens ongelooflijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Lustucru op 26-09-2016 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
PuckStar schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:33:
[...]

Gister met deze noob guide het voor elkaar gekregen met OpenVPN: http://mysynology.nl/open...gy-nas-en-android-device/

Tot nu toe PPTP gebruikt :X . Niet echt veilig dus. Werd dus tijd om OpenVPN eens te proberen. Op mijn DD-WRT router was dat me destijds niet gelukt, maar op een Synology NAS was het eigenlijk best makkelijk in te stellen.
Sjah schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:50:
Grote fan van Kodi, werk er pas net mee. Heb paar vragen, van simpel naar moeilijk. Het gaat over Kodi voor Android (Sony) Tv.

1. Hoe stel je in dat die niet voorgesorteerd staat, bij de start, op Muziek. Zoals denk ik jullie allemaal interesseert Muziek en Afbeeldingen geen moer, het gaat om Videos.

2. Speel films vanaf een LAN af, gaat prima op de Tv, maar aspect ratio is het probleem. Wat ik doe voor smalbeeld films (kortom AR van 2.25 ofzo) is op zoom breed zetten, maar ik zie geen verschil tussen zoom en zoom breed. Wat zoom doet is de zwarte balken wegwerken door de film naar onder en boven te verlengen, kortom je hebt lange gezichten wat lelijk is. Zoom breed moet daarom een stukje afhakken van de film aan de zijnkant, ja dat klinkt als vloeken in de kerk maar ik wil dat. Alleen hij lijkt het niet te doen. Bij VLC met de zoom aspectratio te spelen lijkt het zelfde op te leveren, dus het lijkt meer iets met de Sony lijn van Android Tv 5, maar aangezien hier genoeg zijn met die Tv's poneer ik het hier.

[mbr] *knip* zie de topicwaarschuwing: Add-ons waarmee je betaalde content gratis kunt binnen hengelen zijn noch op de kodi-supportsite, noch hier, een toegelaten gespreksonderwerp. Zie ook Kodi's blacklist van add-ons[/]

Valt wel op hoe uitgebreid Kodi is, waarmee het mijn respect eens en te meer verdient, dat het gratis is is ergens ongelooflijk.
1 . Snap niet helemaal wat je bedoelt. Wat wil je sorteren, of juist niet sorteren?
2. Kijk anders eens naar hoe je TV om gaat met scaling. Vaak hebben TV's een "alleen scannen" functie, daarmee wordt er in feite niets met de aspect ratio van het beeld gedaan door de TV en kan je eventueel de aspect ratio via Kodi/VLC aanpassen. Zelf gebruik in de zoom functies van Kodi niet, beeld houd ik het liefst zo origineel mogelijk.

[ Voor 62% gewijzigd door Erik070 op 26-09-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Erik070

Mocht je DD-WR Ttoch nog een poging willen geven dan zijn deze sites wellicht handig:
Voor het certificaat gedeelte:
https://advancedhomeserver.com/dd-wrt-and-openvpn-part-1/

Voor de daadwerkelijke config van OpenVPN (vanaf stap 6)
http://www.stj.me/2016/02/17/openvpn-ddwrt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
schumi2004 schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:12:
@Erik070

Mocht je DD-WR Ttoch nog een poging willen geven dan zijn deze sites wellicht handig:
Voor het certificaat gedeelte:
https://advancedhomeserver.com/dd-wrt-and-openvpn-part-1/

Voor de daadwerkelijke config van OpenVPN (vanaf stap 6)
http://www.stj.me/2016/02/17/openvpn-ddwrt.html
Thanks, ik ga het lezen en kijken of dat gaat werken. Aan de andere kant maakt het mij niet zoveel uit welk apparaat de VPN server functie vervult. Zal uiteindelijk allebei moeten werken. Dus wellicht als ik me een avondje verveel hier eens mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Erik070:

1: Wat ik zou willen is dat die niet meer voorgesorteerd opstart op Muziek, maar op Video. Vreemd genoeg kon ik deze setting niet vinden, in Kodi, toch het ultiem aanpasbare programma..

2. De Tv doet juist ook niet wat ik wil met de AR, de mogelijkheden zijn zeer zeer beperkt ivm mijn oude toestel. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sjah schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:19:
@Erik070:

1: Wat ik zou willen is dat die niet meer voorgesorteerd opstart op Muziek, maar op Video. Vreemd genoeg kon ik deze setting niet vinden, in Kodi, toch het ultiem aanpasbare programma..

2. De Tv doet juist ook niet wat ik wil met de AR, de mogelijkheden zijn zeer zeer beperkt ivm mijn oude toestel. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
1) is vaak afhankelijk van de gekozen skin of dit binnen de instellingen wel of niet aanpasbaar is.

2) tijdens afspelen heb je de mogelijkheid om traploos te zoomen (bereik 0.50 <> 2.0). Dit is mogelijk ook afhankelijk van je Kodi versie.

Je bent nogal spaarzaam met het vermelden van je specificaties (ook van je TV), dus is het voor nu gissen voor ons.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Tx voor je reactie, ik zal eens in skins duiken.

Tijdens afspelen zet ik hem stil, en zie dan amper tot niks gebeuren als ik met de settings speel, of moet ik persee lopend beeld hebben om iets te zien? Heb met de sliders gespeeld, ik zie wei iets gebeuren, maar wat nou net niet gebeurd, is dat die van de randen gaat afhakken, wat ik dus wil.

Specs: Kodi 16.1 op Android Tv 5.1.1 , en dat allemaal op een Sony w756c (bij GPU: Mali-T624, bij CPU staat ARMv7 en hardware MT5890).

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 26-09-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sjah schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:47:
Tx voor je reactie, ik zal eens in skins duiken.

Tijdens afspelen zet ik hem stil, en zie dan amper tot niks gebeuren als ik met de settings speel, of moet ik persee lopend beeld hebben om iets te zien? Heb met de sliders gespeeld, ik zie wei iets gebeuren, maar wat nou net niet gebeurd, is dat die van de randen gaat afhakken, wat ik dus wil.

Specs: Kodi 16.1 op Android Tv 5.1.1 , en dat allemaal op een Sony w756c (bij GPU: Mali-T624, bij CPU staat ARMv7 en hardware MT5890).
Tijdens afspelen het submenu openen en dan komen er instellingen en keuzes tevoorschijn die je anders niet meteen te zien krijgt. Daar zit o.a. ook het zoomgedeelte in. Aspect Ratio blijft bij deze wijze van zoomen gelijk.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/kodi%20zoomen.png

Je TV beschikt over moderne specificaties, zie niet in dat de TV (mogelijk wel de Kodi versie voor die TV, geen ervaring mee), zelf voor beperkingen zal zorgen.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 26-09-2016 16:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
hardware-lover schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:58:
[...]
Aspect Ratio blijft bij deze wijze van zoomen gelijk.
Dank voor je foto. dus bij jou blijft de AR hetzelfde, en op gegeven moment gaan jouw randen buiten beeld vallen.. Bij mij niet, ook ziet het menu er anders uit bij mij. Begin dan toch in de lijn van jouw opmerking over de Androidversie te denken, icm met de Kodi-versie voor Android Tv. Maar ok, er zit een Android Tv 6 voor de Sony lijn aan te komen. Zal nog wat verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sjah schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:14:
[...]
Dank voor je foto. dus bij jou blijft de AR hetzelfde, en op gegeven moment gaan jouw randen buiten beeld vallen.. Bij mij niet, ook ziet het menu er anders uit bij mij. Begin dan toch in de lijn van jouw opmerking over de Androidversie te denken, icm met de Kodi-versie voor Android Tv. Maar ok, er zit een Android Tv 6 voor de Sony lijn aan te komen. Zal nog wat verder zoeken.
Kan het beeld tot 2.0 buitensporig opblazen en AR blijft gelijk, inderdaad geen vertekening van het beeld zelf en de zwarte balken, plus een gedeelte links/rechts, verdwijnen uit beeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:52
Ik heb via FTP nu toegang tot de Kodi app folder, waar ik een advancedsetting.xml wil plaatsen.

Echter krijg ik de volgende foutmeldingen:
19:14:28 T:18446744072363394432 ERROR: Unable to open database: MyVideos99 [1049](Unknown database 'MyVideos99')

(Meerdere Databases)

<advancedsettings>
<videodatabase>
<type>mysql</type>
<host>IP ADDRESS</host>
<port>3306</port>
<user>xbmc</user>
<pass>PASSWORD</pass>
</videodatabase>
</advancedsettings>

Voorheen kreeg ik foutmeldingen dat mijn user geen permissies had. Dit veranderde nadat ik xbmc ipv kodi gebruikte als name/pass (en wellicht nog wat anders).

Ik gebruik de volgendende settings. Is er nog een stap wat gedaan moet worden? XBMC user is aangemaakt (PHPMyAdmin+MariaDB).

Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er gaat dus iets mis met het benaderen, of mogelijk al tijdens het creëren van je database(s). Klopt het dat je meerdere databases hebt? Heb je al geprobeerd om Kodi te stoppen (op al je clients) en daarna de nieuwste database te verwijderen en Kodi weer te starten? Wat gebeurt er dan?

Eventueel hetzelfde doen met alle databases (maak eerst een backup!); wat gebeurt er dan?

Gebruiken je clients wel allemaal dezelfde database? Zie de wiki

Ik zou overigens IP, poort, user en pass even uit je post halen ;)

• schumi2004
Aangezien je hem toch niet kan benaderen verwijder de database eens en kijk of deze opnieuw aangemaakt wordt.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Precies waar ik ook aan denk ja. Zou zomaar kunnen dat dat het probleem helemaal oplost.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik loop tegen wat beperkingen aan van de schijfruimte op de volumes, dus wil de music map verplaatsen naar een ander volume (/volume2/music -> /volume1/music). Wat is de beste methode om wel de ratings van de nummers te bewaren?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jelte schreef op woensdag 28 september 2016 @ 21:23:
Ik loop tegen wat beperkingen aan van de schijfruimte op de volumes, dus wil de music map verplaatsen naar een ander volume (/volume2/music -> /volume1/music). Wat is de beste methode om wel de ratings van de nummers te bewaren?
Ik zou denken aan een backup maken van je Kodi database waar die in opgeslagen staan met je library database, voor de zekerheid en dan de boel kopiëren om daarna de bestaande source in Kodi aanpassen naar de nieuwe locatie.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Of wellicht gewoon de sources.xml aanpassen?

Pagina: 1 ... 16 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.