Commandline FTW | Tweakt met mate
Mijn sources.xml ziet er zo uit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <sources> <programs> <default pathversion="1"></default> </programs> <video> <default pathversion="1"></default> <source> <name>Series</name> <path pathversion="1">nfs://mijn.IP.nummer/volume1/video/Series/</path> <allowsharing>true</allowsharing> </source> <source> <name>Films</name> <path pathversion="1">nfs://mijn.IP.nummer/volume1/video/Films/</path> <allowsharing>true</allowsharing> </source> </video> <music> <default pathversion="1"></default> <source> <name>Muziek</name> <path pathversion="1">nfs://mijn.IP.nummer/volume1/music/</path> <allowsharing>true</allowsharing> </source> </music> <pictures> <default pathversion="1"></default> </pictures> <files> <default pathversion="1"></default> </files> </sources> |
Onder de tag source, staat de subtag path. Kan je wat met deze informatie?
Mijn eigen Kodi (Windows 10, jarvis laatste versie, skin Eminence 2 Mod, met enkele extra verbeteringen -> in het betreffende skinforum kom ik dit probleem niet tegen) valt om onverklaarbare redenen uit. Dat kan zijn na een kwartier, maar ook na 3,5 uur. In mijn log zie ik wel een paar errors staan met een verwijzing naar wat je moet doen, maar dat is abracadabra voor me. Iemand hier die weet hoe dit op te lossen? Ik heb Kodi al compleet opnieuw geïnstalleerd en dat hielp dus niets. Ik heb in enkel wat skininstellingen veranderd en pas later alles opnieuw geïnstalleerd.
Dit komt uit het log:
1
| 12:34:46 T:8916 ERROR: CleanLibrary is not possible while scanning or cleaning |
1
2
| 12:36:19 T:4712 ERROR: CDVDDemuxFFmpeg::Open - error probing input format, nfs://mijn.IP.adres/volume1/video/Series/Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D/Season 04/Marvels.Agents.of.S.H.I.E.L.D.S04E02.HDTV.x264-FLEET.mkv 12:36:19 T:4712 DEBUG: CNFSFile::Close closing file volume1/video/Series/Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D/Season 04/Marvels.Agents.of.S.H.I.E.L.D.S04E02.HDTV.x264-FLEET.mkv |
1
2
3
4
5
| 12:37:03 T:8916 DEBUG: WinEventsWin32.cpp: APPCOMMAND 1 12:37:03 T:8916 DEBUG: CApplication::OnAppCommand: appcommand 1, trying action Back 12:37:03 T:8916 DEBUG: CGUIWindowManager::PreviousWindow: Deactivate 12:37:03 T:8916 ERROR: Unable to activate the previous window 12:37:03 T:8916 DEBUG: Activating window ID: 10000 |
1
2
3
4
5
| 12:53:39 T:6264 ERROR: C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Kodi\addons\script.module.requests\lib\requests\packages\urllib3\util\ssl_.py:315: SNIMissingWarning: An HTTPS request has been made, but the SNI (Subject Name Indication) extension to TLS is not available on this platform. This may cause the server to present an incorrect TLS certificate, which can cause validation failures. For more information, see https://urllib3.readthedocs.org/en/latest/security.html#snimissingwarning. SNIMissingWarning 12:53:39 T:6264 ERROR: C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Kodi\addons\script.module.requests\lib\requests\packages\urllib3\util\ssl_.py:120: InsecurePlatformWarning: A true SSLContext object is not available. This prevents urllib3 from configuring SSL appropriately and may cause certain SSL connections to fail. For more information, see https://urllib3.readthedocs.org/en/latest/security.html#insecureplatformwarning. InsecurePlatformWarning 12:53:40 T:5608 DEBUG: CVideoDatabase::RunQuery took 708 ms for 58 items query: SELECT * FROM tvshow_view WHERE ((CASE WHEN COALESCE(tvshow_view.totalCount - tvshow_view.watchedcount, 0) > 0 THEN 0 ELSE 1 END < 1)) AND ( ((tvshow_view.watchedcount > 0 AND tvshow_view.watchedcount < tvshow_view.totalCount) OR (tvshow_view.watchedcount = 0 AND EXISTS (SELECT 1 FROM episode_view WHERE episode_view.idShow = tvshow_view.idShow AND episode_view.resumeTimeInSeconds > 0)))) |
1
2
| 12:55:08 T:6264 ERROR: C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Kodi\addons\script.module.requests\lib\requests\packages\urllib3\util\ssl_.py:120: InsecurePlatformWarning: A true SSLContext object is not available. This prevents urllib3 from configuring SSL appropriately and may cause certain SSL connections to fail. For more information, see https://urllib3.readthedocs.org/en/latest/security.html#insecureplatformwarning. InsecurePlatformWarning |
1
2
| 13:19:50 T:5272 ERROR: C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Kodi\addons\script.module.requests\lib\requests\packages\urllib3\util\ssl_.py:120: InsecurePlatformWarning: A true SSLContext object is not available. This prevents urllib3 from configuring SSL appropriately and may cause certain SSL connections to fail. For more information, see https://urllib3.readthedocs.org/en/latest/security.html#insecureplatformwarning. InsecurePlatformWarning |
1
2
| 13:21:06 T:5272 ERROR: C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Kodi\addons\script.module.requests\lib\requests\packages\urllib3\util\ssl_.py:120: InsecurePlatformWarning: A true SSLContext object is not available. This prevents urllib3 from configuring SSL appropriately and may cause certain SSL connections to fail. For more information, see https://urllib3.readthedocs.org/en/latest/security.html#insecureplatformwarning. InsecurePlatformWarning |
1
2
| 16:24:33 T:1828 ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Unhandled exception 16:24:33 T:1828 ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting nfs://mijn.IP.adres/volume1/video/Series/Tom and Jerry/Season 1950/@eaDir/Tom and Jerry - s1950e32 - Two Little Indians [1952].avi/ |
Ik heb de verwijzingen gevolgd naar deze websites:
https://urllib3.readthedo...d-usage.html#ssl-warnings
https://urllib3.readthedocs.io/en/latest/user-guide.html#ssl
Iemand die dit wel kan doorgronden?
Edit:
Ik heb Watchdog ingesteld zodat-ie niet meer scant en cleant tijdens startup en de skin terug gezet op Confluence, dan krijg ik nog maar 1 error in het log te zien.
Vreemd extra iets dat nu opvalt: in het vorige log en old.log kwam ik bij de zoektocht naar errors heel veel films tegen waarin het plot het woord terrorists voorkwam. Nu ik deze wijzigingen gedaan heb, staan die terrorist-films ook niet meer in het log genoemd.
Ik ga nog een clean install doen, met enkel mijn shared db en dan eens zien, of die crashes en errors terugkomen.
Edit 2:
Dan zijn het een handvol scraper errors van niet gevonden series, danwel niet gevonden posters. Niet echt bijzonder. Ben benieuwd wat een Eminence 2 Mod gaat doen, als ik die nu installeer.
Edit 3:
3 installaties verder, lukt het nog steeds niet om mijn Kodi op normaal niveau te krijgen. Momenteel draai ik dus gewoon 16.1 op Windows 10, met een minimaal aantal add-ons. Nu werkt het nog, maar zodra ik Eminence 2 Mod wil installeren gaat er vanalles fout. Add-ons eerst en dan pas skin - en andersom - het mag niet baten. (Zit hier überhaupt een aan te bevelen volgorde in, qua dependencies enzo?) Ervaar nu allemaal Kodi-problemen die ik niet eerder had. Gek, maar helaas. Ik durf haast niet verder meer te gaan en dat is jammer, want een deel van de fun is juist dat je het zo gek kunt maken als je zelf wilt en helemaal naar je smaak kunt aanpassen.
Edit 4:
Heel vreemd; nu valt Kodi niet meer uit, terwijl ik toch Eminence 2 Mod draai als skin.
[ Voor 74% gewijzigd door Jorgen op 06-10-2016 13:06 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Probeer Black Glass Nova eens. Heb ik nu in gebruik en heeft een lage onder en bovenbalk bij pauze.Hero of Time schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:26:
Pauzeer 'm eens als er ondertiteling staat en probeer dat dan eens te lezen.
Dit is met de Transparency skin:
[afbeelding]
En Estuary Mod:
[afbeelding]
Wat leest nou prettiger?
Owja, voor het idee met TL notes:
[afbeelding]
Onder en boven? Niet mijn ideale optie eigenlijk, liever het een of het ander, niet beide. Ik zal de skin iig wel eens bekijken. Zal alleen niet op korte termijn zijn.Exocet schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:27:
[...]
Probeer Black Glass Nova eens. Heb ik nu in gebruik en heeft een lage onder en bovenbalk bij pauze.
Als je de source aanpast verandert de opgeslagen source in de database niet. Ik heb recent nog een FTP wachtwoord wijziging gehad die ik op een aantal apparaten moest doorvoeren.Jorgen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:42:
Of wellicht gewoon de sources.xml aanpassen?
Wat je dan moet doen is inderdaad de sources.xml aanpassen. Dat werkt echter alleen op de library scan en nieuwe items.
Voor de oude items moet je de database openen (sqlite) en een sql query draaien om de bestandspaden te updaten.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Nu vroeg ik mij af wat ik aan audio output moet instellen in Kodi zodat het uiteindelijk het beste uit de speakers komt.
Moet ik dan passthrough aanzetten? of het aantal kanalen op 5.1 zetten? of beide?
Ik heb al beetje zitten spelen maar kom er nog niet helemaal uit.
Op 2.0 kom er geluid uit de boxen maar er staat kort in beeld (is info van de soundbar) dat het 2.0 kanalen zin, terwijl de film er 5.1 heeft.
Klopt dat? Of moet daar dan 5.1 in beeld komen?
daarmee beantwoord je ook meteen je eigen vraag zet hem op 2.1.
passthrough kan je aanzetten en even testen of het werkt bij je,
voor DTS HD/True-HD etc moet hij wel via HDMI aangesloten zijn en je mediaspeler moet dat ook ondersteunen.
Dat de film 5.1 of 7.1 is maakt niks uit aangezien de soundbar maar 2.1 is en dat zou dus kunnen zijn dat hij dus maar 2.0 aangeeft.
Om passthrough werkend te krijgen moet je wel de juiste audio doorvoer kiezen in Kodi.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Professioneel Heftruck Syndroom
Bij RTL is dit helaas niet het geval.
In het begin krijg je wat vraagjes maar wat moet je nu selecteren?
[ Voor 1% gewijzigd door schumi2004 op 20-10-2016 00:57 . Reden: damm typo ]
Welke Kodi versie heb je draaien op wat voor NAS?schumi2004 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 00:24:
Heb Kodi hier nu ook draaiend op mijn NAS en ben zover dat ik mijn clients aan het voorzien ben van de addons maar hoe stel ik die addon nu in dat hij in geen geval aan transcoding doet?
In het begin krijg je wat vraagjes maar wat moet je nu selecteren?
Testing, one, two ...
Zie nu mijn typo in mijn eerdere bericht, betreft dus Emby icm Kodi

Draai Emby server op een DS715 (Syno) en de beta2 van Kodi (Krypton)
Maar mogelijk dat ik me heb laten afschrikken door een melding wanneer een bepaalde setting aangepast wordt je je databases moet vernieuwen.
Ik heb nu de meest logisch antwoorden gekozen en het lijkt direct af te spelen dus denk dat het wel ok zit.
/EDIT2:
Iets anders m.b.t. Emby. Ik doe nu en clean install op een client en zodra ik de Emby addon zijn werk laat doen zie ik alleen Series en de inhoud van elke serie daarvan is vervolgens leeg. Movies lijken geïmporteerd te worden maar deze is helemaal nergens zichtbaar.
Wat zou er mis kunnen gaan, switchen van skin helpt ook niet?
[ Voor 41% gewijzigd door schumi2004 op 20-10-2016 08:47 ]
Nu heb ik een aantal dagen Emby server in gebruik en draai al een hele poos LibreELEC tot aan (Krypton) v7.90.006 ALPHA (006 omdat 007 alleen maar shifting beeld gaf op mijn AD02 AMD E350 systeem)
En gisteravond vond Emby het nodig ineens de database bij te werken, prima alleen vond mijn verouderd systeempje dat niet zo heel tof. Of er is iets mis met de addon in iedergeval was ie er een 30 min mee bezig en mijn HD LiveTV stream vond dat niet prettig als in de beeld en audio waren out-of-sync.
Nu heb ik recentelijk wel wat meer kleinigheidjes met Krypton maar die kon ik wel accepteren totdat hij dus Emby ging bijwerken, toen was ik er wel een beetje klaar mee! Ik weet dat mijn systeem niet de beste meer is maar functioneerde altijd prima en nog eigenlijk, hij trekt de zwaarste skins eigenlijk nog best goed maar dit dus niet.
Daar ik er eigenlijk klaar mee was en het met Emby vrij eenvoudig is tussen versies te switchen met behoud van data dacht ik van laat ik eens terug gaan naar Jarvis (LibreELEC 7.0.2), zo gezegd zo gedaan. Waar ik daarna versteld van stond was hoe soepel het ineens liep en HD LiveTV geen centje pijn had met het bijwerken van de database. Ik weet dat krypton nog in ontwikkeling is maar je zou verwachten dat het allemaal wat stabieler werd als men de RC's naderd maar dat viel eigenlijk best tegen plus dat Krypton allemaal wat minder resource hungry zou moeten zijn.
Zijn er meer die deze ervaring hebben? Ik had het eigenlijk niet verwacht maar sinds dat Krypton beschikbaar was draai ik het al en had nooit verwacht terug te gaan naar oudere versie (heb ik hiervoor ook nooit gedaan) maar het verschil in beide is wel heel groot imo.
Het liefst zou ik deze los kunnen instellen per menu item.
Ik gebruik overigens de Titan skin (en Emby als source).
Als ik een bepaalde serie of film gekeken heb komt er een vinkje.
geloof dat het hard coded is ingesteld op een aantal % gekeken.
Als ik via HD-Trailers een trailer gekeken heb komt er ook een vinkje bij te staan.
Dus wat je wil je precies of wat werkt er niet of wel ?
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Het wordt pas gemarkeerd als gezien als je tot het einde hebt gekeken, of als je de video markeerd als gezien. Als je nog 10 seconden hebt bij een video van 3 uur blijft er een pijltje staan om verder te gaan waar je was. En anders moet het bij een percentage van 99,9% zijn.TRaSH schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:17:
Snap niet precies wat je bedoelt of wilt,
Als ik via HD-Trailers een trailer gekeken heb komt er ook een vinkje bij te staan.
Ik zie dat ik daar niet helemaal duidelijk was.TRaSH schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:17:
Snap niet precies wat je bedoelt of wilt,
Ik doel op deze instelling in de media view:
Hide Watched
Toggles between All Videos and Unwatched. Kodi will show either all videos or only unwatched media.
Dit ik wil ik dus inderdaad wel voor TV en Films, maar niet voor homevideo. Maar dat lijkt dus niet te kunnen.
Wat je ook kan doen is gebruik maken van een playlist.
Zo heb ik voor mijn Films het als volgt ingesteld.
Als je de map films in gaat krijg je alle films te zien.
nu heb ik een playlist aangemaakt die kijkt of de watch status op 1 of meer staat,
En die playlist heb ik zeg maar unseen genoemd.
En die laat dan alle films zien die ik nog niet gezien heb.
Is dit straks ook nog mogelijk in estuary? En is deze dan in het hoofdmenu te plaatsen?TRaSH schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:57:
Dat is volgens mij per skin verschillend,
Wat je ook kan doen is gebruik maken van een playlist.
Zo heb ik voor mijn Films het als volgt ingesteld.
Als je de map films in gaat krijg je alle films te zien.
nu heb ik een playlist aangemaakt die kijkt of de watch status op 1 of meer staat,
En die playlist heb ik zeg maar unseen genoemd.
En die laat dan alle films zien die ik nog niet gezien heb.
Mits je uiteraard je films in verschillende folders hebt.
En dat zal dan ook werken met Series
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?> <smartplaylist type="movies"> <name>UnSeen</name> <match>all</match> <rule field="playcount" operator="is"> <value>0</value> </rule> <order direction="descending">dateadded</order> </smartplaylist> |
Dit is dan de playlist(Userdata\playlists\video\Ongezien.xsp)die ik gebruik voor de ongeziene films in omgekeerde volgorde,
nieuwste films boven aan.
Maar je kan ook nog bv de cartoons (pixar/disney) films er tussen uit filteren.
UnSeen-Movies.xsp
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?> <smartplaylist type="movies"> <name>UnSeen-Movies</name> <match>all</match> <rule field="path" operator="doesnotcontain"> <value>nfs://192.168.2.200/Cartoons/</value> </rule> <rule field="playcount" operator="lessthan"> <value>1</value> </rule> <order direction="descending">dateadded</order> </smartplaylist> |
of andersom alleen de ongeziene tekenfilms.
UnSeen-Cartoon.xsp
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?> <smartplaylist type="movies"> <name>UnSeen-Cartoon</name> <match>all</match> <rule field="path" operator="doesnotcontain"> <value>nfs://192.168.2.200/Movies/</value> </rule> <rule field="playcount" operator="lessthan"> <value>1</value> </rule> <order direction="descending">dateadded</order> </smartplaylist> |
Ik zelf heb het dan als volgt.
in de Balk heb ik dan een entry gemaakt,
genaamd Movies met daar onder een sub menu voor de unseen
De movies entry gebruikt de volgende playlist
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?> <smartplaylist type="movies"> <name>MOVIES</name> <match>all</match> <rule field="path" operator="doesnotcontain"> <value>nfs://192.168.2.200/Cartoons/</value> </rule> <order direction="ascending">sorttitle</order> </smartplaylist> |
En dan heb ik ook een entry gemaakt voor de Cartoons
met een sub menu voor de unseen cartoons.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?> <smartplaylist type="movies"> <name>CARTOONS</name> <match>all</match> <rule field="path" operator="contains"> <value>nfs://192.168.2.200/Kimberley/</value> </rule> <order direction="ascending">sorttitle</order> </smartplaylist> |
Hoop dat je er wat mee kan.
[Meer Info]
[ Voor 1% gewijzigd door TRaSH op 22-10-2016 16:17 . Reden: Link naar de wiki van kodi voor de smartplay fields ]
Zoals ik het nu heb met series allen unwatched en met films alles laten zien.
De playlists gebruik ik puur om alleen de unwatched films van recent naar oud te laten zien en om de tekenfilms gescheiden te houden van de main movies voor mijn dochter.
Is 2GB RAM voldoende of ben je met 3GB echt merkbaar beter af?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Mijn HTPC had 4 GB en als ik geen browser open had, was er vaak ruim 2 nog vrij. Het valt dus best mee hoeveel kodi gebruikt. Maar let wel een beetje op je OS en wat je er nog naast draait.Tijgert schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:48:
Hoe zwaar is Kodi eigenlijk in gebruik?
Is 2GB RAM voldoende of ben je met 3GB echt merkbaar beter af?
Net een andere post van gelijkwaardige strekking gemaakt elders:
Ik wil een Android speler kopen met Kodi en zie tientallen spelers op Aliexpress en Banggood.
De meest recente met Amlogic s912 chipset lijkt me het beste, maar daar zijn een paar varianten in en ik weet even niet wat nou nut heeft. Meer opslag (RAM of ROM) is vast beter en van te veel opslag heb je beduidend minder last dan van te weinig opslag, maar ik wil begrijpen waarom en of ik echt 3GB/32GB wil hebben ipv minder. Als het niet per-se moet dan heb ik beduidend meer keuze in spelers en prijzen.
Zo heb je bijvoorbeeld dit apparaatje met 2GB RAM met 16GB flash (ROM) en 3GB RAM met 32GB flash (ROM), maar ook spelers met 3GB RAM en 16GB flash (ROM) of 2GB RAM en 32GB flash (ROM).
Ze zijn allemaal gebasseerd op dezelfde CPU/GPU combo.
De eerste vraag is: Heeft Kodi enig profijt van 3GB RAM t.o.v. 2GB RAM? Is het zo zwaar?
De tweede vraag is: Wat voor nut heeft het dubbele aan flash (ROM) als de meerderheid met 16GB is uitgerust, wat kan je er extra mee?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated Oct 2016)
En mocht je 3D willen
Kodi Media Player Options with MVC/frame-packed 3D & HD Audio
Dank je! Zeer interessant leesvoer. Dingen als "- AMLogic S8xx & S9xx Players (as they can only render 3D MVC in half-rez" zijn voor mij toch wel een dealbreaker. Daar gaat mijn mooie MVC verzameling anders...TRaSH schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:20:
Misschien wat interessant lees werk voor je voordat je wat koopt
START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated Oct 2016)
En mocht je 3D willen
Kodi Media Player Options with MVC/frame-packed 3D & HD Audio
En "•Various cheap AMLogic S905 devices, do NOT buy AML S912 devices." is helaas ook een dooddoener... voor de S912's dan. Blijf ik daar vast van weg.
En dan "Q. What about devices for 4K HEVC (H265) video playback over HDMI 2.0 to my non HDR capable 4K TV ? •All AMLogic S905 devices including WeTek's, MINIX U1, ODROID C2 + others"
De S912's worden verguisd vanwege brakke support vanuit de seller en 0,0 vanuit Kodi. Duidelijk.
Ik wil toch echt 3 dingen: 1. Netlfix in HD (geen 480p), 2. MVC at full res. 3. UHD playback.
Dan maar even verder zoeken als ik RTR (ready to roll) wil uit de doos en niet te veel wil prutsen

Bedankt voor de info, je hebt me een miskoop bespaard!
Ik weet van Raspberries enkel dat het fruit is of een heel klein bordje ... verder niks. Zal het moeten bekijken.Hero of Time schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:13:
Al gekeken wat een RPi 3 doet en kan? LibreElec erop en gaan.
Ik zit ook me blind te staren op Android kastjes maar als je wat langer doorleest is er overal wel iets mee, ik vertrouw het niet genoeg om een dedicated Android doosje als main te hebben, zeker niet als er zo'n beetje de gehele dag door LiveTV gekeken wordt.
Zo zat ik dus maar naar een Shield te kijken tot ik daar weer iets over las wat me weer tegenhoudt er 1 aan te schaffen. Zapp-it in "NVIDIA Shield Console"
Ja dat dacht ik al als ik het zo las, en daar ga je al.TRaSH schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:31:
Alleen netflix werkt niet volgens mij met een Rpi3.
RPi3 doet geen Netflix, de Zidoo geen Netflix >480p, blijft er enkel een NUC over...
Ik had geen idee dat 'normaal' Netflix op je TV kijken zo moeilijk kon zijn.schumi2004 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:39:
Ik zit ook me blind te staren op Android kastjes maar als je wat langer doorleest is er overal wel iets mee.
[ Voor 33% gewijzigd door Tijgert op 24-10-2016 22:43 ]
Daar kwam ik ook ongeveer op uit maar dan het OS weer.Tijgert schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:40:
[...]
Ja dat dacht ik al als ik het zo las, en daar ga je al.
RPi3 doet geen Netflix, de Zidoo geen Netflix >480p, blijft er enkel een NUC over...
[...]
Ik had geen idee dat 'normaal' Netflix op je TV kijken zo moeilijk kon zijn.
Zo zit ik zelf niet zo te wachten op Windows als OS.
En als je een beetje deftig 4K/3D wilt doen zit je op een Skylake NUC of hoger, alsof het niets kost.schumi2004 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:45:
[...]
Daar kwam ik ook ongeveer op uit maar dan het OS weer.
Zo zit ik zelf niet zo te wachten op Windows als OS.
Ik zou zo simpel en graag een betaalbaar kastje willen wat *klik* aan gaat en dan gewoon werkt zoals bijvoorbeeld mijn Mede8er X3D nu, maar dan met Netflix/Youtube en 4K allemaal selecteerbaar via een handig menutje. Zoals vroegah
Jammer dat Mede8er niks meer maakt tegenwoordig.
Betaalbaar en *klik* aan zoek ik ook maar het lijkt allemaal een beetje behelpen of je moet keuzes maken.Tijgert schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:50:
[...]
En als je een beetje deftig 4K/3D wilt doen zit je op een Skylake NUC of hoger, alsof het niets kost.
Ik zou zo simpel en graag een betaalbaar kastje willen wat *klik* aan gaat en dan gewoon werkt zoals bijvoorbeeld mijn Mede8er X3D nu, maar dan met Netflix/Youtube en 4K allemaal selecteerbaar via een handig menutje. Zoals vroegah
Jammer dat Mede8er niks meer maakt tegenwoordig.
Ik blijf iig rustig zoekende naar een voor mij geschikt systeempje zolang oude het nog doet.
Ja voor de korte termijn misschien maar als ik dit lees heb ik er eigenlijk al geen zin in:Megamind schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:55:
Dan toch maar een Shield? Ik kwam van een RPi3 en zou er nooit meer naar terug gaan. 1 seconde opstarten, direct in Kodi, snelle UI, je kan letterlijk alles afspelen. En dat voor 200 euro.
Plus het met BT moeten bedienen maar daar zou ik nog wel mee kunnen leven denk ik.Zapp-it schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:57:
[...]
<knip>
Ik heb heel af en toe dat het audio niet sync loopt met het beeld maar dat is even op en neer zappen en opgelost.
<knip>
[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 24-10-2016 22:59 ]
Ik heb nog nooit audio sync issues gehad, niet met live TV en niet met normaal afspelen, daarnaast heb je HDR en 4K support, wat wil je nog meer dan? 8K support? Ik had veel meer issues met de RPi waarbij je goed merkte dat ie underpowered is.schumi2004 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:59:
[...]
Ja voor de korte termijn misschien maar als ik dit lees heb ik er eigenlijk al geen zin in:
[...]
Plus het met BT moeten bedienen maar daar zou ik nog wel mee kunnen leven denk ik.
Je kan prima een Harmony of een andere remote aansluiten op de USB connector.
Ok, dus RPi3 is het dus niet. Maar de Shield speelt weliswaar Netflix in 1080/4K (dacht ik te lezen), maar 3D MVC MKV's weer in half res....Megamind schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:03:
[...]
Ik heb nog nooit audio sync issues gehad, niet met live TV en niet met normaal afspelen, daarnaast heb je HDR en 4K support, wat wil je nog meer dan? 8K support? Ik had veel meer issues met de RPi waarbij je goed merkte dat ie underpowered is.
Je kan prima een Harmony of een andere remote aansluiten op de USB connector.
Als je MVC wilt, dan kan je beter voor een andere Android of RPi3 gaan, de shield heeft geen MVC support.Tijgert schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:18:
[...]
Ok, dus RPi3 is het dus niet. Maar de Shield speelt weliswaar Netflix in 1080/4K (dacht ik te lezen), maar 3D MVC MKV's weer in half res....
Ja dat zeg ikMegamind schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:45:
[...]
Als je MVC wilt, dan kan je beter voor een andere Android of RPi3 gaan, de shield heeft geen MVC support.
'Gelukkig' is mijn probleem gesplitst. Ik heb namelijk twee spelers nodig, een speler die Netflix en Youtube doet op 1080 en een speler die 4K en 3D in MVC doet (want die TV heeft al Netflix, Youtube en dus 3D ingebakken).
Het liefst uiteraard 'One Device To Rule Them All'
Blijft probleem 2 de beste oplossing voor MVC en 4K...
Zelf ben ik heel tevreden over de Minix Neo X8-H Plus.
De Minix Neo z83-4 is hun nieuwste Windows 10 mediaspeler met een Intel chip, met ondersteuning voor o.a. 30fps 4k. Geen idee of die MVC ondersteunt, maar het zijn in elk geval leuke apparaatjes.
Verwijderd
Vraag me af wat de waarde is van dit artikel. Heb zelf al 4 maanden deze in huis http://www.geekbuying.com/item/M8S-PLUS-Amlogic-S905-Android5-1-4k-Smart-TV-Box-2G-16G-2-4G-5-8G-WIFI-Gigabit-LAN-KODI-Bluetooth-DOLBY-TrueHD-DTS-365155.html. Heb ook een minix neo x8-h plus en die is op enkele punten (GUI) wat beter maar ook dikke 100 euro duurder. Qua stabiliteit, afspelen, etc geen enkel verschil gemerkt so far.Tijgert schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:53:
[...]
Dank je! Zeer interessant leesvoer. Dingen als "- AMLogic S8xx & S9xx Players (as they can only render 3D MVC in half-rez" zijn voor mij toch wel een dealbreaker. Daar gaat mijn mooie MVC verzameling anders...
En "•Various cheap AMLogic S905 devices, do NOT buy AML S912 devices." is helaas ook een dooddoener... voor de S912's dan. Blijf ik daar vast van weg.
En dan "Q. What about devices for 4K HEVC (H265) video playback over HDMI 2.0 to my non HDR capable 4K TV ? •All AMLogic S905 devices including WeTek's, MINIX U1, ODROID C2 + others"
De S912's worden verguisd vanwege brakke support vanuit de seller en 0,0 vanuit Kodi. Duidelijk.
Ik wil toch echt 3 dingen: 1. Netlfix in HD (geen 480p), 2. MVC at full res. 3. UHD playback.
Dan maar even verder zoeken als ik RTR (ready to roll) wil uit de doos en niet te veel wil prutsen
Bedankt voor de info, je hebt me een miskoop bespaard!
Die Minix Neo z83-4 is idd zeer interessant. Vreemde is wel dat volgens Intel die CPU daarvan maar 2GB RAM en 1080p ondersteunt terwijl Minix zegt 4GB en 4K...Jorgen schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 01:10:
Hebben jullie al eens naar Android en Windows mediaspelers van Minix gekeken?
Zelf ben ik heel tevreden over de Minix Neo X8-H Plus.
De Minix Neo z83-4 is hun nieuwste Windows 10 mediaspeler met een Intel chip, met ondersteuning voor o.a. 30fps 4k. Geen idee of die MVC ondersteunt, maar het zijn in elk geval leuke apparaatjes.
Dat er enkel HDMI audio is is ook wel jammer.
Mooie speler, maar de Netflix beperking blijft bestaan voor S905 based players -> 480p, geen 1080p.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:54:
[...]
Vraag me af wat de waarde is van dit artikel. Heb zelf al 4 maanden deze in huis...
[ Voor 15% gewijzigd door Tijgert op 25-10-2016 10:01 ]
klopt het dat de optie : zwarte balken boven en onder verwijderen er niet meer is bij video & films , ik kan het niet meer vinden!
[ Voor 12% gewijzigd door wim1928 op 25-10-2016 11:11 ]
Wil niet naar uitgerekte gezichten kijken.
Maar heb je je settings wel op expert staan ?
Kan het nu even niet controleren.
Trakt.tv API Images will be removed on Oct 31, 2016.
Hey schumi2004,
TLDR; Images will no longer be served from the API starting October 31, 2016 due to greatly increased hosting costs. All other API functions will remain the same.
We regret that it has come to this, but starting October 31, 2016, we will no longer be able to serve images from our API. Our CDN has been amazing for the past 5 years, but as we’ve grown in popularity, the amount of traffic we’ve been pushing through them has gotten to the point that we are costing them an arm and a leg.
The nitty gritty details.
Monthly traffic: 1 petabyte (85%+ images)
CDN cost: $15,000–20,000/mo
Trakt paying: $25/mo
The three of us have been working on a way to keep the Trakt API and website running long into the future. The answer is to reduce the 850 terabytes of image traffic we are pushing out of the API each month. We will continue to serve every other aspect of our API and website the same way.
Sonarr in iedergeval niet.
Had ik toevallig al gevraagd
Het zit er nog steeds in, zwarte balken minimaliseren, maar dat ziet er niet uit. Als je voor lief wil nemen dat er links en rechts ook wat van het beeld verdwijnt, dan ja; hardware-lover in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"wim1928 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:59:
beste Tweakers
klopt het dat de optie : zwarte balken boven en onder verwijderen er niet meer is bij video & films , ik kan het niet meer vinden!
Testing, one, two ...
Ik heb sinds 2 maanden ook een shield en bevalt me uitstekend.schumi2004 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:12:
Misschien dat ie er wel gewoon komt, bevalt ie niet kan ie altijd naar de slaapkamer
Kodi werkt goed. Grootste voordeel is dat je vanuit Kodi android Netflix en Youtube kan opstarten.
Dus alles wat ik nodig heb.
Zelfs Live TV (sat) gaat perfect.
Wil voorlopig niets anders. Bedienen doe ik me een Minix BT remote.
En Netflix is dan geloof ik in Full HD toch? Zelfs 4K is approved by Netflix op een Shield als ik het goed heb.seninha schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:56:
[...]
Ik heb sinds 2 maanden ook een shield en bevalt me uitstekend.
Kodi werkt goed. Grootste voordeel is dat je vanuit Kodi android Netflix en Youtube kan opstarten.
Dus alles wat ik nodig heb.
Zelfs Live TV (sat) gaat perfect.
Wil voorlopig niets anders. Bedienen doe ik me een Minix BT remote.
Heb zelf een 2008 HD ready plasma maar voor zover ik weet kan je zelfs 4K mee draaien.Tijgert schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:04:
[...]
En Netflix is dan geloof ik in Full HD toch? Zelfs 4K is approved by Netflix op een Shield als ik het goed heb.
Even gauw een video geschoten van de Shield:
[ Voor 13% gewijzigd door seninha op 26-10-2016 15:42 ]
Nog een jaar wachten, dan is nieuwe huis gebouwd en kunnen we met 4k aan de slag
Zie hier: https://www.media24store.nl/himedia-q10-pro.html
Ik zou naar minder bevooroordeelde informatie gaan zoeken betreffende Kodi geschikte 3D mediaspelers, zoals bijv. hier; http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=221407Jorgen schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 00:03:
In een ander topic werd de HiMedia q10 pro mediaspeler aangeraden aan de TS aldaar. Deze speelt volgens de website wel 3d BR iso en 3d MVC.
[knip]
Testing, one, two ...
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ja, ik moet dan weer WASAPI HDMI selecteren, bedoel je dat? Ik ben nog niet bezig geweest met een structurele oplossing, maar ik heb wel eens gelezen dat het uitschakelen van andere audio-devices in windows helpt, dat staat hier: https://gathering.tweaker...message/47495721#47495721Paulus07 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:28:
Gister film aan het kijken en ik denk, ik mis iets. Precies de DTS HD master audio track. Was de audio setting weer versprongenDit is soms om de zoveel tijd. Maar weet niet waardoor dit komt. Geen update van kodi gehad. Een windows of nvidia update..... Meer mensen die dit hebben dat ze af en toe de audio weer goed moeten zetten?
Klopt hij springt dan soms weer terug naar DIRECT nog iets (zo uit me hoofdBoardCrusher schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:37:
[...]
Ja, ik moet dan weer WASAPI HDMI selecteren, bedoel je dat? Ik ben nog niet bezig geweest met een structurele oplossing, maar ik heb wel eens gelezen dat het uitschakelen van andere audio-devices in windows helpt, dat staat hier: https://gathering.tweaker...message/47495721#47495721
Tijdens normaal gebruik is het in ieder geval nog nooit voorgekomen, na een update is het 9 van de 10 keer noodzakelijk.
"DirectX, gratis download. DirectX 9.29.1974: Onmisbare software voor gamers en videofanaten. Microsoft DirectX optimaliseert het gebruik van de hardware van ..."Paulus07 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:38:
[...]
Klopt hij springt dan soms weer terug naar DIRECT nog iets (zo uit me hoofd) zal eens kijken naar die link.
Misschien is bij je 1607 win update je video settings verklo..t en moet je even door je video drivers heen,
(ik was ook mijn videokaart driver kwijt en moet die opnieuw installeren.
(Kodi iswel geen game maar gebruik vermoedelijk ook de versnellers en andere graphic enhancers van directx.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
[...]
Ja voor de korte termijn misschien maar als ik dit lees heb ik er eigenlijk al geen zin in:
[...]
Schijnt in Kodi 17 "opgelost" te zijn, daar is audio passthrough disabled voor live TV...
Zie http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=284580
Bestaan er ook kodi spelers op LibreElec in die prijsklasse?
Wat ik zoek is een speler die bij voorkeur Kodi 17 aankan, minstens 2GB ram heeft en optical out.
Of is het dan slimmer om een android speler te kopen en die zelf van een LibreElec firmwre te voorzien?
Zelf denk ik dan aan iets als deze; https://www.aliexpress.co...ROM-16GB/32734297338.html maar dan met LibreElec.
Don't rely on their truth alone
Een RPi3 is inderdaad op het moment prima voor een basic Kodi installMiss_80 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:57:
Rasp Pi werkt prima en kost nog minder dan 75 euro. Ik heb er twee thuis staan. Een oudje raspberry 1 met 512MB en een Pi2 met 1 GB . Ik heb er nog openelec op staan maar librelec is de opvolger.
Wil je meer ( online diensten als Netflix / Spotify e.d ) zul je naar een ondersteund OS moeten, zoals Android ( of de ATV4 )
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Deels kan ik het wel begrijpen, soms heb ik foto's filmpjes die ik op de TV wil laten zien.Hero of Time schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:32:
Dat is iets wat ik niet snap. Wat heeft chromecast support te maken met Kodi? Waarom zou je met Kodi met chromecast gaan werken? Je hebt je Kodi apparaat al aan je TV hangen, dan heeft het toch geen nut om via je chromecast te gaan kijken? En als je meerdere TV's hebt (slaapkamer bijvoorbeeld), kijk je ook gewoon met Kodi omdat al je media op een NAS staat.
Met Chromecastsupport is dat via een Androidtoestel vrij eenvoudig.
Kodi accepteert wel Airplay, maar mijn Samsung spreekt dat niet
Ik gebruik nu localcast om vanaf mijn phone naar de TV te sturen
Dat kan ook met de gratis versie van Yatse,FreshMaker schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:42:
[...]
Deels kan ik het wel begrijpen, soms heb ik foto's filmpjes die ik op de TV wil laten zien.
Geen idee of het ook met de standaard kodi remote app kan.
ik laat wel eens YouTube films van me telefoon op me TV zien via Yatse die het naar kodi stuurt
Maar dan laat je via de Chromecast zien wat je op je mobiel hebt. Mijn punt is dat je met Kodi, die aan je TV hangt, het materiaal naar je Chromecast stuurt, die aan diezelfde TV hangt.FreshMaker schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:42:
[...]
Deels kan ik het wel begrijpen, soms heb ik foto's filmpjes die ik op de TV wil laten zien.
Overigens als je een beetje SmartTV hebt en een Android toestel, kan je via screencasting het er al heen sturen zonder extra apparaten.
Ik geef dan liever 1 x per 3 jaar geld aan een mediaspeler á 50€ uit, maar dat is persoonlijk natuurlijk
Ben ook wel op zoek geweest naar de mogelijkheid om mijn telefoon + Kodi > Chromecast te sturen, maar dat geeft alleen maar kopzorgen en kwaliteitsverlies, en er zijn dan betere ( grijze ) apps te vinden hiervoor
In het verleden heel vaak geworsteld met XBMC, maar sinds V12 ( en de wiki's ) wil ik niet anders.
De player in de huiskamer heeft nog zijn 'originele' android, omdat er ook Netflix en Videoland op gekeken wordt.
Verder op de slaapkamer en speelkamer de RPi's die gewoon altijd werken
LibreElec is zuiniger met geheugen doordat het helemaal geminimaliseerd en aangepast is voor Kodi. Geen appstore, geen facebook etc apps die mee opstarten en op de achtergrond meedraaien. Daarnaast start ie meteen op in Kodi, en niet eerst via Android. Tevens vind ik de UI er iets mooier uitzien dan de Kodi voor Android.Hero of Time schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:23:
Als je al voor een Android apparaat gaat, waarom zou je dan Android willen vervangen voor LibreElec terwijl je er gewoon Kodi op kan gooien? Door LibreElect erop proberen te flashen haal je volgens mij meer werk op je hals dan nodig.
Het is inderdaad een stukje meer werk, heb het gisteren op een A95x geprobeerd, en natuurlijk

Don't rely on their truth alone
Gaat wel om de oude 14.2 Helix op een Boxee Box. Werkte eerder deze week nog perfect...
Ik heb sinds een aantal dagen exact hetzelfde probleem. Zag wel ergens een post op tvdb forum van 17 nov die aangaf dat er issues zouden zijn met de api, maar sindsdien geen followup daarop.MartijnAbel schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:48:
Ben ik de enige waarbij de series niet meer te scannen zijn met The TVDB? Kan niks meer vinden en zie de map series ook niet meer staan @ homescreen...
Gaat wel om de oude 14.2 Helix op een Boxee Box. Werkte eerder deze week nog perfect...
net even gekeken en vandaag ook.
Maar gebruik dan wel Jarvis
Ik draai de LE beta's al een aantal maanden, omdat ik gebruik wilde maken van de nieuwe default skin. So far so good, ik ben geen dealbreakers qua errors tegengekomen, draait gewoon prima!Borromini schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:21:
Zijn er al mensen die de LibreELEC beta's geprobeerd hebben? Ervaringen?
Heb je specifieke vragen?
hmm, dan gaat er toch wat mis in de build blijkbaar... thanks voor het checken!TRaSH schreef op zondag 20 november 2016 @ 15:20:
Hmm gisteren heeft hij het nog prima gedaan bij mij,
net even gekeken en vandaag ook.
Maar gebruik dan wel Jarvis
Die post had ik idd ook gevonden, maar ook dat dat alweer opgelost zou zijn...Mana schreef op zondag 20 november 2016 @ 15:13:
[...]
Ik heb sinds een aantal dagen exact hetzelfde probleem. Zag wel ergens een post op tvdb forum van 17 nov die aangaf dat er issues zouden zijn met de api, maar sindsdien geen followup daarop.
Heb even de complete build opnieuw geinstalleerd. Kijken of het nu wel goed blijft.
Leek mijzelf ook al, maar even het zekere voor het onzekere... Zat al te denken aan een usb stick die niet helemaal fris meer is. Is dik 2.5 jaar oud en behoorlijk vaak beschreven gezien het dagelijkse gebruik.Hero of Time schreef op zondag 20 november 2016 @ 15:01:
Als je die map opeens niet meer ziet, is dat een lokaal probleem. Zou het niet meer mogelijk zijn om series te scannen, dan zou je alleen je nieuwe video's missen, maar alle oude series en afleveringen die al wel gescand waren moeten er nog zijn.
[ Voor 70% gewijzigd door MartijnAbel op 20-11-2016 18:06 ]
In elke HEVC video zie ik deze artefacten continu in beeld:

Trapvormig artefact, altijd op zelfde locatie. Zoekactie op HEVC artefacten levert niet echt iets op. Wie weet raad?
Als ik bijvoorbeeld zelf ondertiteling download, via de OpenSubtitles plugin, dan is de ondertiteling perfect onderin beeld, in mijn eigen ingestelde lettertype en kleur.
Is het mogelijk dat Kodi de ondertiteling die bijgeleverd is in een MKV weergeeft volgens mijn eigen regels? Hij is immers niet ingebakken...
Via opensubtitles zijn het vaak gewoon platte srts zonder enige opmaak (buiten cursief mss)EValentino schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 00:58:
Ik heb een irritant probleem bij Kodi, als ik een film download, in MKV formaat, en de uploader besluit iets geks te doen met de ondertiteling, bijvoorbeeld het lettertype of de kleur veranderen, dan krijg ik dit niet naar mijn eigen wensen.
Als ik bijvoorbeeld zelf ondertiteling download, via de OpenSubtitles plugin, dan is de ondertiteling perfect onderin beeld, in mijn eigen ingestelde lettertype en kleur.
Is het mogelijk dat Kodi de ondertiteling die bijgeleverd is in een MKV weergeeft volgens mijn eigen regels? Hij is immers niet ingebakken...
Als de uploader subs included, kan het zijn dat het ass subs zijn en dan kan je oneindig veel effectjes toevoegen. (Die boven je instellingen in kodi gaan). Zie je vaak bij anime.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Die had ik inderdaad gevonden, maar die haalt niets uitHero of Time schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:50:
Even gekeken in Kodi, je kan bij Settings > Player > Language de optie "Override ASS/SSA subtitles fonts" inschakelen. Dat zou de styling e.d. moeten overrulen.
Edit: even getest, de laatste aflevering van de rekenkamer speelt probleemloos af
[ Voor 27% gewijzigd door chielmi op 22-11-2016 18:36 ]
Bedankt, zal die add-on dan maar eens proberen.chielmi schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:34:
Retrospect al eens geprobeerd? Erg uitgebreide addon voor alle Nederlandse zenders. Bladeren in een lange alfabetische lijst is soms wat tijdrovend, maar ik heb daar nog nooit een programma in gemist!
Edit: even getest, de laatste aflevering van de rekenkamer speelt probleemloos af
Blijf het raar vinden, want alle programma's staan (voor zover ik kan zien) er gewoon in, maar enkel De Rekenkamer niet. Ik kan online ook geen verklaring vinden voor het afwezig zijn van dit programma in deze add-on.
Zelfs na opnieuw installeren staat dit programma bij mij niet in de lijst...KLX16 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:03:
uitzendinggemist (NPO): De Rekenamer staat gewoon in de lijst, nu met 1 titel, wat kost creme 17/11.2016
Ondertussen Retrospect geïnstalleerd. Ziet er erg goed (en erg uitgebreid) uit. Hier staat ie er wel tussen en ook nog eens met veel meer afleveringen. Even weer opnieuw favorieten toevoegen en door
Retrospect heeft een alfabetische lijst uit twee bronnen (NPO app en site) wellicht staat ie er in een van de twee wel bij.Freakster86 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:50:
[...]
Bedankt, zal die add-on dan maar eens proberen.
Blijf het raar vinden, want alle programma's staan (voor zover ik kan zien) er gewoon in, maar enkel De Rekenkamer niet. Ik kan online ook geen verklaring vinden voor het afwezig zijn van dit programma in deze add-on.
Kijk, probleem al opgelost door Retrospect.
[ Voor 4% gewijzigd door GroteBozewolf op 22-11-2016 21:28 ]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.