Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:18
Ik heb eindelijk door sonarr al mijn series in sync.

Nu heb ik 2 kodi players boven en beneden. Als ik nu wil bijhouden wat bekeken en boven kijken en beneden verder kijken etc etc. Heb ik dan mysql nodig of juist emby?
Dat emby kennelijk beter omgaat met artwork etc boeit me niet, vind de library mode van kodi 17 nu al helemaal top tov toen ik alles in file modus deed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou voor de MySQL optie gaan. Eenvoudig te installeren en werkt erg gemakkelijk. Ook makkelijk backups draaien van wat wel/niet bekeken is kan eenvoudig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
En ik zou juist zeggen emby. Nog makkelijker installeren en eventueel mogelijkheid om te transcoden naar tablets ed.

Heb ook myself gebruikt in het verleden. Wat ik er ook van heb begrepen wordt mysql support op een gegeven moment gestopt. Al zal dat nog wel even duren...

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
trekker22 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:24:

Nu heb ik 2 kodi players boven en beneden. Als ik nu wil bijhouden wat bekeken en boven kijken en beneden verder kijken etc etc. Heb ik dan mysql nodig of juist emby?
Dat emby kennelijk beter omgaat met artwork etc boeit me niet, vind de library mode van kodi 17 nu al helemaal top tov toen ik alles in file modus deed!
offtopic:
Die is er snel gekomen die tweede mediaplayer! trekker22 in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4"
lowfi schreef op donderdag 24 november 2016 @ 07:32:
En ik zou juist zeggen emby. Nog makkelijker installeren en eventueel mogelijkheid om te transcoden naar tablets ed.

Heb ook myself gebruikt in het verleden. Wat ik er ook van heb begrepen wordt mysql support op een gegeven moment gestopt. Al zal dat nog wel even duren...
Ik draai het beide, na een hele poos alleen MySQL te hebben gehad, om te zien of het me bevalt ja of nee maar als ik eerlijk ben is MySQL opzich al voldoende. Ik mag hopen dat wanneer Kodi besluit SQL te ditchen dat ze met een alternatief komen en niet dat UPNP geneuzel de standaard gaat worden.

[ Voor 34% gewijzigd door schumi2004 op 24-11-2016 08:01 ]

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Weet je zeker dat Emby draait op je QNAP? Ik heb bijv een syn 215+ en daar is dus geen Ember versie beschikbaar. Ik ben daarom bij mysql gebleven. Dat werkt namelijk wel. grootste nadeel wat ik daar wel aan vind is dat je altijd beide kodi spelers gelijk moet updaten omdat je anders tegen meerdere databases aan gaat lopen. Dat is volgens mij een van de dingen die simpeler te doen zijn met Emby

• trekker22
Qnap ts809 die heeft er in ieder geval wel de power voor.

Jarenlang alleen als fileservrr maar nu mag die aan de bak voor database sonarr couch nzbget etc

Bij Emby als mysql houdt je toch wel gewoon de file structuur op Nas in folders?
En levert geen issues op met de combinatie couch / sonarr ?

En emby is toch echt via een addon en mysql is alleen vervanging van de manier van library data opslaan?

Op tablet/tv kijk ik normaal nooit want ipad/iPhone trekt nauwelijks 1080k Mkv en moet je werken met allerlei apps. Met emby zou dit beter zijn?

Edit: emby addon is vrij simpel lijkt het. Installeren en daarna staat alles gewoon op de normale plek in Kodi?
Edit2: doet emby ook echt de data decoden net zoals Plex? Want dat lijkt me vrij heftig voor Nas zeker als er meerdere players tegelijk actief zijn.

Edit3 op deze link is er toch wel commentaar. Traag/installatie qnap etc

https://emby.media/commun...ng-from-plex/#entry385412

Uiteindelijk draait kodi op een prima snelle htpc en moet emby het niet in de weg lopen, is alleen voor library. Of is dat ook een optie en doet die alleen transcoden voor mobile devices?

[ Voor 37% gewijzigd door trekker22 op 24-11-2016 08:56 ]

• Miss_80
Om te voorkomen dat we langs elkaar heen praten.. ik doelde op de emby server als alternatief van een mysql database. De database doet niets met je datastructuur trouwens. Er wordt een database gecreëerd waar onder andere watched status wordt bijgehouden voor alle kodi clients die gebruik maken van die database.

Voor mij was er nog een emby server package beschikbaar, vandaar mijn opmerking, maar ik lees nu net op de site dat het moet werken voor alle synologies. Moet ik ff uit proberen. Zou het beheren van de kodi clients veel simpeler maken.
Voor de Qnap wordt je door verwezen naar het qnap forum. Kan niet zo snel opmaken of het werkt op alle types

• lowfi
  • Laatst online: 07:41
Qmono moet je kunnen draaien. Dat draait op alle amd/intel cpus. Emby for Kodi transcode niks natuurlijk.

• trekker22
lowfi schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:39:
Qmono moet je kunnen draaien. Dat draait op alle amd/intel cpus. Emby for Kodi transcode niks natuurlijk.
Heb emby nu draaien op qnap en is library aan het indexeren. Morgen checken hoe soepel het werkt met kodi en niet laten transcoden natuurlijk.
Dat is echt te zwaar, als ik een mkv vanuit browser open slaat de qnap cpu al erg rap uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Emby ervaring op een qnap ts809 als emby server en een oudere atom met Libreelec krypton.
Hij moet af en toe bufferen op een simpele serie van 2gb.

Schumi jij gaf aan dat het op een jarvis versie alles veel soepeler liep? Want die atom voldeed nog prima toen ik nog op openelec met kodi14 ofzo zat.
De vraag of het aan emby ligt of aan de kodi versie.
(Al heeft emby echt nog wel zijn problemen heb ik het idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
trekker22 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 23:36:
Emby ervaring op een qnap ts809 als emby server en een oudere atom met Libreelec krypton.
Hij moet af en toe bufferen op een simpele serie van 2gb.

Schumi jij gaf aan dat het op een jarvis versie alles veel soepeler liep? Want die atom voldeed nog prima toen ik nog op openelec met kodi14 ofzo zat.
De vraag of het aan emby ligt of aan de kodi versie.
(Al heeft emby echt nog wel zijn problemen heb ik het idee)
Jarvis lijkt beter te werken in die zin dat mijn verouderd systeem (Zotac AD02 E350) er meer moeite me had toen ik de Krypton versies draaide (Ik had voornamelijk issues met LiveTV, deze stotterde tijdens updates van Emby). Ik ga nu echter mijn main system (diezelfde AD02) upgraden naar LE alpha 8 en nog eens proberen (gewoon omdat het kan). Als het nog zo bagger is laat ik het je weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
schumi2004 schreef op zondag 27 november 2016 @ 01:02:
[...]

Jarvis lijkt beter te werken in die zin dat mijn verouderd systeem (Zotac AD02 E350) er meer moeite me had toen ik de Krypton versies draaide (Ik had voornamelijk issues met LiveTV, deze stotterde tijdens updates van Emby). Ik ga nu echter mijn main system (diezelfde AD02) upgraden naar LE alpha 8 en nog eens proberen (gewoon omdat het kan). Als het nog zo bagger is laat ik het je weten ;)
Ik heb een asrock asrock ion d525. Die is volgens mij zelfs nog een tikkie ouder, dus kan misschien ook een downgrade overwegen. Of tijdje zonder de emby library draaien. Zal ergens in moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb Kodi geïnstalleerd als een Windows 10 app (op 2 laptops) maar wanneer ik series aan het kijken ben en een aflevering is afgelopen, dan gaat hij niet terug naar het overzicht van dat seizoen maar blijft hij op een zwart beeld hangen. Ik moet dan eerst op terug of op video stoppen klikken voordat ik weer in het seizoen overzicht kom. Is dit een instelling die je ergens uit kunt zetten? Want ik kan het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:47

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

trekker22 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:24:

Ik zou gewoon de trakt.tv plugin proberen voordat je wat moeilijkere oplossingen gaat proberen.

De Plugin houdt in de cloud bij wat je hebt gezien en niet heb gezien en ook tot waar je bent gebleven. Je kan dan ook verder kijken met elk andere media center die trakt.tv kan gebruiken.

Wanneer je om 1 of andere reden een full wipe moet doen van je mediaplayer en weer opnieuw connect met trakt.tv dan synct het dus automatisch weer je library met wat je wel en niet hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Nou emby draait hier na wat uren puzzelen en draait goed. En eindelijk ook een meteen iPhone app die goed mkv bestanden laat kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Ik heb sinds 2 dagen geen Nederlandse ondertiteling meer. Dit heb ik zowel met Kodi 16.1 als met de laatse SPMC versie. Ik draai Android 6.0.1 op een tvbox. Dit is met alle gebruikte services zo, ondertitel.com, podnapisi.net en opensuptitles.org. Engelse subtitles (ingesteld als 2e keuze) werken feilloos.

Ik vind het wel heel typisch dat ik het met alle services heb, dus ik heb een vermoeden dat het ergens anders aan ligt. Onder Settings > Video > Subtitles staat alles gewoon op Dutch ingesteld. Dat zou voldoende moeten zijn.

Meer mensen die hier last van hebben?

Ik wilde Kodi 17 beta proberen, omdat ik dacht dat dat het misschien zou verhelpen, maar die krijg ik helaas niet geïnstalleerd op m'n tv box (Nexbox A95X). :O

[ Voor 12% gewijzigd door JunkO op 29-11-2016 12:32 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24
Vraagje: bij de ondertitels (bij bijvoorbeeld QoQ MKV's) toont mijn Kodi achteraan de ondertitel in geval van sommige regels html-codes als </i> </b> etc.

Iemand idee hoe ik die uit kan schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik weet niet wat er aan de hand is deze keer maar ik krijg mijn posters/backdrops/banners en fanart etc niet meer op orde.
Na wat gerommel met Emby en upgraden/downgraden naar verschillende Kodi versies waren posters etc corrupt en of niet aanwezig.

Vervolgens met https://github.com/MilhouseVH/texturecache.py aan de gang gegaan maar dat hielp ook niet.
Alle images en TextureXX.db weggegooid, folder type veranderd en weer terug gezet en library opnieuw ingescanned. zonder succes er lijkt wel niets veranderd te zijn.

Zou ik dan toch mijn DB zelf echt moeten verwijderen en nog maar eens opnieuw scannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 14:43

Michelli

LL.M

Er is nu een officiële Plex add-on voor Kodi :)

https://www.plex.tv/blog/...idextrous-free-kodi-said/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb in feite dezelfde setup nu met Kodi en Emby als plugin, tot nu toe werkt het nagenoeg probleemloos.
Als het uit beta is, Plex ook maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Exocet schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:09:
[...]

Heb in feite dezelfde setup nu met Kodi en Emby als plugin, tot nu toe werkt het nagenoeg probleemloos.
Als het uit beta is, Plex ook maar eens proberen.
Ben maar weer even afgestapt van Emby want dat werkt niet helemaal lekker met Krypton beta 6 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
schumi2004 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:10:
[...]

Ben maar weer even afgestapt van Emby want dat werkt niet helemaal lekker met Krypton beta 6 :(
Alleen beta6?

Heb nu de laatste libreelec en draait emby perfect, goede aanwinst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
trekker22 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:39:
[...]

Alleen beta6?

Heb nu de laatste libreelec en draait emby perfect, goede aanwinst!
Maar welke laatste hebben we het over, de stable of de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik kom er maar niet uit met het namen van bestanden. Een voorbeeld van vier bestanden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qo1rbfo.png

Ze staan allemaal in de map "Planet Earth 2". De serie wordt gevonden en geïndexeerd in de library. Maar alleen aflevering 4 is zichtbaar in Kodi. Afleveringen 1, 2 en 3 worden gewoon niet getoond. Ik denk dat het mis gaat bij "xofy" ipv "S01E01". Ik wil ze op zich best hernoemen, maar dan werkt de subtitle scraper niet meer lijkt me. Hoe lossen jullie zoiets op?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:11
Obiter dictum schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:47:
Ik kom er maar niet uit met het namen van bestanden. Een voorbeeld van vier bestanden:

[afbeelding]

Ze staan allemaal in de map "Planet Earth 2". De serie wordt gevonden en geïndexeerd in de library. Maar alleen aflevering 4 is zichtbaar in Kodi. Afleveringen 1, 2 en 3 worden gewoon niet getoond. Ik denk dat het mis gaat bij "xofy" ipv "S01E01". Ik wil ze op zich best hernoemen, maar dan werkt de subtitle scraper niet meer lijkt me. Hoe lossen jullie zoiets op?
Knal in de directory voor elke aflevering een lege .nfo bestand die dezelfde naam heeft als de aflevering. Wellicht doet dat de truuk. Dat helpt bij mij ook altijd met het vinden en indexeren van films

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
klopt dat kodi 17 krypton lastiger omgaat met dvd's? vorige versie ramde ik zo door naar het hoofdmenu maar lijkt nu nauwelijks te werken.

heb wel vrij brakke oude hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

[afbeelding]

Hernoemen nadat je de subtitle scraper z'n gang hebt laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bij zoiets als Serienaam.s01e01.blabla.mkv zou er echt niks meer mis mogen gaan. Helemaal niet als je in je hoofdmap (dus bv. 'Planet Earth') een tvshow.nfo hebt staan met de TVDB URL erin.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

trekker22 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:31:
klopt dat kodi 17 krypton lastiger omgaat met dvd's? vorige versie ramde ik zo door naar het hoofdmenu maar lijkt nu nauwelijks te werken.

heb wel vrij brakke oude hardware.
Geen idee, zou ik eens moeten testen met een van de ISOs die ik nog heb op m'n harde schijf.

Edit:
Even getest met twee DVD's die ik los op m'n schijf had, als VIDEO_TS map en geen probleem met afspelen en het menu gebruiken. Is er iets specifieks dat niet lekker werkt bij jou?

[ Voor 19% gewijzigd door Hero of Time op 04-12-2016 00:19 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb zelf een vrij goede Android mediaspeler, maar ik heb ook mindere ervaringen met iso en video_ts en dat met Jarvis. Ik hoop dus dat Krypton daar juist beter mee om gaat, of dat er een update of zo voor m'n mediaspeler komt zodat-ie er toch makkelijker mee omgaat.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

[afbeelding]

Met de benaming X of Y gaat de scraper nog meer problemen krijgen.
De 'afgesproken' manier om ondertitels en info te verspreiden is SxxExx met evt een jaargang er bij ( vooral bij remakes of anders dan continued series )
Juist het gegeven dat S01E04 wel gevonden is, moet je toch al een 'hint' gegeven hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
Beetje simpele vraag misschien maar is er ook een sneltoets om meteen terug te keren naar het eerste scherm (waarmee je kodi opstart)?

Ik zie wel een sneltoets voor bijv context menu etc maar niet hiervoor.
Heb nog bij de addon key mapper gekeken maar kon niets vinden.

(Laatste Windows versie)

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 05-12-2016 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

Harribo schreef op maandag 5 december 2016 @ 07:10:
Beetje simpele vraag misschien maar is er ook een sneltoets om meteen terug te keren naar het eerste scherm (waarmee je kodi opstart)?

(Laatste Windows versie)
de esc misschien?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 09:14

(Laatste Windows versie)
Ik weet dat je om Windows vraagt, dat weet ik niet. Maar ik weet wel dat het in mijn android lukt door de rechter muis knop even ingedrukt te houden. Maar nu staat die knop bij een kort dru voor 1 stap terug.
Dus kijk even wat dat bij jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24
Joarie schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:54:
[...]
Knal in de directory voor elke aflevering een lege .nfo bestand die dezelfde naam heeft als de aflevering. Wellicht doet dat de truuk. Dat helpt bij mij ook altijd met het vinden en indexeren van films
Is dat nou echt de enige oplossing?! Ik loop hier ook tegenaan... Daar waar Plex bijvoorbeeld alles "las" (lees: filmposters, serie-afbeeldingen en synopsissen weergaf) is Kodi voor mij meer een filebrowser dan wat anders, wat ik erg jammer vind, want online zie ik dergelijke afbeeldingen wel van Kodi met alle mediainfo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

(Laatste Windows versie)
Met een WMC (MCE) afstandsbediening gaat het met de "clear" toets.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:27
Vads schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:07:
[...]

Is dat nou echt de enige oplossing?! Ik loop hier ook tegenaan... Daar waar Plex bijvoorbeeld alles "las" (lees: filmposters, serie-afbeeldingen en synopsissen weergaf) is Kodi voor mij meer een filebrowser dan wat anders, wat ik erg jammer vind, want online zie ik dergelijke afbeeldingen wel van Kodi met alle mediainfo.
Als jij het als file browser ziet doe je iets niet goed.
Ik zie ook gewoon alle info in library modus.
Library ingescand ?
Goede file naming voor series en films ?
Series zoals ze op thetvdb staan,
In SxxExx formaat en films zoals op imdb (in ieder geval de folder waar de film in zit )

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32

[afbeelding]

Ik zou het gewoon renamen naar SxxExx , zo lang je de release group in de bestandsnaam houdt kun je zelf in iedergeval wel de ondertiteling vinden. Maar alternatief zou je je advancedsettings aan kunnen passen om series met deze naamgeving goed in te scannen: http://kodi.wiki/view/Nam...s#Using_custom_file_names

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Heeft iemand hier enige idee hoe je add-ons kan 'dwingen' refreshen als je skin shortcuts maakt? Ik gebruik de Arctic: Zephyr skin (http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=217174), die qua opzet sterk op de Aeon skins lijkt. Daar kun je je homemenu vrij makkelijk mee customizen incl. submenus. Maar als ik bijvoorbeeld een link maak naar uitzendinggemist in retrospect dan blijft dat een link naar dat moment welke nooit geupdate wordt. Inmiddels is dat dus een overzicht uit oktober...

Zo kan ik effectief dus geen snelle links maken naar mn favoriete programma's en folders. Bovendien is het wat naar dat restrospect de livestreams van de npo een watched flag geeft, waardoor ze verdwijnen (ik heb hide watched aanstaan). Een link naar my subscriptions in de youtube add-on update vaak wel (maar niet altijd), dus ik heb sterk het vermoeden dat het iets per add-on is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

[afbeelding]

Door ze goed te renamen,
Als je op thetvdb kijkt zie je dat het gewoon 6 afleveringen zijn
dus het moet gewoon S01E01 S01E02 etc wezen.

Zijn er subs voor dan ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:24
kingmob schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:55:
Heeft iemand hier enige idee hoe je add-ons kan 'dwingen' refreshen als je skin shortcuts maakt? Ik gebruik de Arctic: Zephyr skin (http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=217174), die qua opzet sterk op de Aeon skins lijkt. Daar kun je je homemenu vrij makkelijk mee customizen incl. submenus. Maar als ik bijvoorbeeld een link maak naar uitzendinggemist in retrospect dan blijft dat een link naar dat moment welke nooit geupdate wordt. Inmiddels is dat dus een overzicht uit oktober...

Zo kan ik effectief dus geen snelle links maken naar mn favoriete programma's en folders. Bovendien is het wat naar dat restrospect de livestreams van de npo een watched flag geeft, waardoor ze verdwijnen (ik heb hide watched aanstaan). Een link naar my subscriptions in de youtube add-on update vaak wel (maar niet altijd), dus ik heb sterk het vermoeden dat het iets per add-on is?
Als je voor dat Retrospect issue even een bug rapporteert (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues) dan zal ik gelijk even kijken naar dat live-watched-status probleem. Dat hoort namelijk niet.

Verder ligt het er bij Retrospect aan wat je als bookmark gebruikt. De Live folder van NPO zou wel moeten updaten. Maar een link naar een specifieke video/stream vaak niet.

EDIT: Heb zitten kijken, maar het zou toch echt niet zo moeten zijn. Als je de folder weer opnieuw opent dan zou alles er weer moeten staan.

[ Voor 12% gewijzigd door GroteBozewolf op 05-12-2016 23:42 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 10:11
Dank! Ik zal de opties ff uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
GroteBozewolf schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:22:
[...]

Als je voor dat Retrospect issue even een bug rapporteert (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues) dan zal ik gelijk even kijken naar dat live-watched-status probleem. Dat hoort namelijk niet.

Verder ligt het er bij Retrospect aan wat je als bookmark gebruikt. De Live folder van NPO zou wel moeten updaten. Maar een link naar een specifieke video/stream vaak niet.

EDIT: Heb zitten kijken, maar het zou toch echt niet zo moeten zijn. Als je de folder weer opnieuw opent dan zou alles er weer moeten staan.
Oh, da's vreemd. In dat geval zal ik er eerst nog even naar kijken voor ik een bugreport maak, wellicht doe ik dan iets raars. Misschien doe jij het via favorites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Goedenavond,

ik heb hier kodi 15.2 draaien opeen windows htpc (asrock ion 330)
windows 7

nu wil het dat ik geen dts meer op mijn reciever krijg.
Wanneer ik in windows test doe bij het tabblad configuratie dan test ik dts dan springt de reciever netjes op dts
verder heb ik geen instellingen in windows dus dat is mijnziens goed.
in kodi staat alles zoals het stond maar ik krijg er met geen mogelijkheid dts uit
wanneer je tijdens het afspelen op osd drukt staat daar wel dts in het rijtje van bestandformaat enz
maar dts uit reciever homaar.
Passtrough is geactiveerd via directsound optisch out
dts reciever aangevinkt

Wie weet er een oplossing hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
bacardifrans schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:03:
[...]
Passtrough is geactiveerd via directsound optisch out
dts reciever aangevinkt

Wie weet er een oplossing hiervoor
Kun je in plaats van DirectSound niet kiezen voor WASAPI?
Meestal als ik audioproblemen had in het verleden was het opgelost door WASAPI te kiezen en alle audioformaten die de receiver slikt te selecteren bij passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
_Vincent_ schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:57:
[...]

Kun je in plaats van DirectSound niet kiezen voor WASAPI?
Meestal als ik audioproblemen had in het verleden was het opgelost door WASAPI te kiezen en alle audioformaten die de receiver slikt te selecteren bij passthrough.
Het is gelukt ik heb alle drivers eens geupdate en op wasabi gezet nu werkt het zoals het hoort :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

bacardifrans schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:44:
[...]

Het is gelukt ik heb alle drivers eens geupdate en op wasabi gezet nu werkt het zoals het hoort :)
Dat vlamt dan lekker zeker? Ik heb liever een klein beetje wasabi op m'n sushi, niet m'n audio systeem. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Gebruiken hier meer mensen de addon van RTLXL ?
Het valt mij altijd op dat als ik een aflevering terug wil kijken via deze addon dat de aflevering dat altijd bijna aan het einde begint, het opnieuw aanzetten heeft geen effect omdat hij dan weer op hetzelfde punt begint.

Iemand een idee waardoor dit komt ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MdO82 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:36:
Gebruiken hier meer mensen de addon van RTLXL ?
Het valt mij altijd op dat als ik een aflevering terug wil kijken via deze addon dat de aflevering dat altijd bijna aan het einde begint, het opnieuw aanzetten heeft geen effect omdat hij dan weer op hetzelfde punt begint.

Iemand een idee waardoor dit komt ?
Heb je dat ook met Retrospect? Deze heeft namelijk ook RTL XL.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

GroteBozewolf schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:34:
[...]

Heb je dat ook met Retrospect? Deze heeft namelijk ook RTL XL.
Ik heb dat ook (met Retrospect), hij begint altijd aan het eind, na twee/drie keer terugspoelen staat hij opeens wel aan het begin maar staat de voortgangsindicator op het eind. Het werkt verder wel en ik kijk niet zo veel van RTL dus vind het verder ook niet zo erg.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Marzman schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:08:
[...]

Ik heb dat ook (met Retrospect), hij begint altijd aan het eind, na twee/drie keer terugspoelen staat hij opeens wel aan het begin maar staat de voortgangsindicator op het eind. Het werkt verder wel en ik kijk niet zo veel van RTL dus vind het verder ook niet zo erg.
Mijn vrouw bevestigd net dat ze dat ook wel eens heeft. Maar bij het herstarten van de stream begint bij dan wel goed. Zal eens kijken. Denk dat het een issues tussen de de RTL content servers en kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nononsense
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 18:57
Hallo allemaal, Ik heb nu Kodi 16.1 keurig werkend in Windows 10 met de films en series op een synology NAS (413). ook de database staat op de Synology. Dit heb ik lang geleden (XBMC tijd) eens geregeld met een advancedsettings.xml en een sources.xml file.

Als ik nu upgrade naar de huidige beta van Kodi 17 werkt dit niet meer; kodi blijft hangen op het start scherm. Zonder deze twee xml files start kodi wel op maar natuurlijk zonder content en database. Mijn Synology heeft de laatste updates voor DMS en MariaDB. Ik zu niet graag mijn database kwijt raken met veel lastig te scrapen films en de watched status die dan opnieuw ingesteld moet worden.

Wat kan hier aan de hand zijn? ik vind zo geen oplossing op het Web en hoop dat iemand hier me verder kan helpen. Zou wel graag de laatste versies blijven draaien ivm veiligheid, stabiliteit en features.

Ik weet dat Kodi 17 nog niet final is maar wilde dit alvast op een niet media machine proberen om zeker te zijn dat ik zo kan overstappen zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nononsense schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:46:
Hallo allemaal, Ik heb nu Kodi 16.1 keurig werkend in Windows 10 met de films en series op een synology NAS (413). ook de database staat op de Synology. Dit heb ik lang geleden (XBMC tijd) eens geregeld met een advancedsettings.xml en een sources.xml file.

Als ik nu upgrade naar de huidige beta van Kodi 17 werkt dit niet meer; kodi blijft hangen op het start scherm. Zonder deze twee xml files start kodi wel op maar natuurlijk zonder content en database. Mijn Synology heeft de laatste updates voor DMS en MariaDB. Ik zu niet graag mijn database kwijt raken met veel lastig te scrapen films en de watched status die dan opnieuw ingesteld moet worden.
Dan maak je daar toch regelmatig backups van. :? Zo moeilijk is dat nou ook weer niet.
Wat kan hier aan de hand zijn? ik vind zo geen oplossing op het Web en hoop dat iemand hier me verder kan helpen. Zou wel graag de laatste versies blijven draaien ivm veiligheid, stabiliteit en features.
Tja, eerste regel van de TW geeft al aan wat je als eerste moet doen, dusse, waar is je log? Daar zal haarfijn in staan wat er mis gaat. Heb je ook de Kodi wiki bekeken voor wijzigingen die met Krypton komen mbt je aangepaste xml bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nononsense
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 18:57
Hero of Time schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:06:
[...]

Dan maak je daar toch regelmatig backups van. :? Zo moeilijk is dat nou ook weer niet.
Nou dat lijkt me hier niet het probleem want op een andere machine met Kodi 16.1 werkt alles wel.

[...]

Tja, eerste regel van de TW geeft al aan wat je als eerste moet doen, dusse, waar is je log? Daar zal haarfijn in staan wat er mis gaat. Heb je ook de Kodi wiki bekeken voor wijzigingen die met Krypton komen mbt je aangepaste xml bestanden?
Ik ben niet de expert op dit gebied en ik hoop die hier te vinden _/-\o_ Maar die log wordt ik niet wijs uit. De laatste paar regels zijn:

11:31:35.835 T:4984 NOTICE: Running database version Addons26
11:31:35.836 T:4984 NOTICE: Running database version ViewModes6
11:31:35.837 T:4984 NOTICE: Running database version Textures13
11:31:35.851 T:4984 NOTICE: Running database version MyMusic60
11:31:35.861 T:4984 ERROR: SQL: [MyVideos107] The table does not exist
Query: SELECT idVersion FROM version
11:31:35.861 T:4984 ERROR: CJobWorker::Process error processing job

Het probleem lijkt in de database te zitten maar wat hier aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, zoek dan eens wat je moet doen met een MySQL database als je een upgrade van je Kodi doet. Want het lijkt mij dat er een schema update nodig is. Open de database eens en kijk welke tabellen er zijn.

Als je een centrale database gaat gebruiken maar je weet niet hoe je die bij moet houden, moet je die functie niet gaan gebruiken. Blijf dan met een lokale, stand-alone database werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 13-09 20:08
Hero of Time schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:24:
Nou, zoek dan eens wat je moet doen met een MySQL database als je een upgrade van je Kodi doet. Want het lijkt mij dat er een schema update nodig is. Open de database eens en kijk welke tabellen er zijn.

Als je een centrale database gaat gebruiken maar je weet niet hoe je die bij moet houden, moet je die functie niet gaan gebruiken. Blijf dan met een lokale, stand-alone database werken.
Dat vind ik iets te cru gesteld ;)
Ik gebruik al jaren een gesharede sql database op een synology met twee win10 clients, twee android tablets en een android telefoon. Dit gaat al lange tijd goed inclusief updates tussen versies.
Ik heb geen verstand van 'bijhouden' van deze database. het werkt vrij foolproof.

Ik denk dat het ligt aan de beta fase van 17? Ik ga pas over een paar weken nadat de final uit is.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Hero of Time schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:24:

Zo zeg, beetje een vervelend weekend gehad?

@ Nononsense: Misschien helpt deze pagina op het kodi forum. Je zult wel een debug log moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet iemand waar Emby zijn metadata exact vandaan haalt en met name de airdates?
Deze zit er namelijk een dag naast of twee afhankelijk van welke timezone je het bekijkt.

Hier is de aflevering van vandaag getaged als uitzend datum 10-12?

/edit:
Schijnt dus als sinds september/oktober 2015 een issue te zijn en zit er schijnbaar nog steeds
https://www.google.nl/web...F-8#q=emby+wrong+air+date

Zwaar irritant en Emby begint me steeds meer tegen te staan.

Nu het meest irritante is hoe die datums in 1-click weer goed te krijgen?

/EDIT:
Was er klaar mee. Heb Emby zelf compiled met deze PR erin https://github.com/MediaBrowser/Emby/pull/1982 en mezelf ook maar meteen ontdaan van die Emby Premiere en Supporter meuk, gewoon full functionality geen gezeur! :(

[ Voor 57% gewijzigd door schumi2004 op 13-12-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb een Android TV waar sinds vanmiddag Kodi op staat. Ben niet bekend, maar geloof dat ik het een beetje snap. Heb er nu Exodus, RTL XL, Uitzending Gemist en Listen Live EU op.

Ik zocht in mijn iPhone naar een Remote. Die zijn er maar krijg ik niet juist ingesteld en werkend. Iemand een idee? Het zou het zoeken naar films en series makkelijker maken.

Een toetsenbord via Bluetooth mag ook. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:41:
Ik heb een Android TV waar sinds vanmiddag Kodi op staat. Ben niet bekend, maar geloof dat ik het een beetje snap. Heb er nu Exodus, RTL XL, Uitzending Gemist en Listen Live EU op.

Ik zocht in mijn iPhone naar een Remote. Die zijn er maar krijg ik niet juist ingesteld en werkend. Iemand een idee? Het zou het zoeken naar films en series makkelijker maken.

Google Play: Yatse, the Kodi Remote

Werkt vast in één keer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roestini
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:02
Ik kijk met veel plezier series, films en streams (voornamelijk voetbal) op Kodi via mijn Raspberry 2 met LibreElec. De laatste tijd loop ik tegen een probleem aan. Ik kan probleemloos een serie, film of stream starten. Ik krijg dan gelijk beeld en geluid, zoals het hoort. Als ik dan besluit om deze te sluiten, want ik wil een andere kijken dan doet het probleem zich voor. Ik start dan voor de 2e, 3e, 4e etc. iets op, maar dan krijg ik alleen geluid en geen beeld. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Nu moet ik opnieuw mijn Raspberry opstarten, omdat enkel bij de eerste keer openen ik beeld en geluid krijg.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Nee niet echt,
Had je een debug log ?

En let daarbij goed op op het gedeelte waar geen support voor is.
evt problemen met niet te bespreken streams kan je beter vragen aan de ontwikkelaar van die stream add-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
Dan kun je eens kijken naar de hdmi_* settings in config.txt.

Zoals:
http://kodi.wiki/view/Ras...or_video_dropouts_on_HDMI

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wat zijn jullie ervaringen met Kodi geïnstalleerd via de Windows Store (Windows 10).
Ik heb het idee dat dit niet zo goed werkt als gewoon de desktop installatie..

Zitten er voordelen/nadelen aan Kodi via de store installeren of gewoon via desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:00:
Wat zijn jullie ervaringen met Kodi geïnstalleerd via de Windows Store (Windows 10).
Ik heb het idee dat dit niet zo goed werkt als gewoon de desktop installatie..

Zitten er voordelen/nadelen aan Kodi via de store installeren of gewoon via desktop?
Misschien heb je hier iets aan https://kodi.tv/kodi-goes-windows-store/

Het zou hetzelfde moeten zijn met als voordeel voor de devs dat ze makkelijker crashlogs kunnen verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

schumi2004 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:37:
[...]

Misschien heb je hier iets aan https://kodi.tv/kodi-goes-windows-store/

Het zou hetzelfde moeten zijn met als voordeel voor de devs dat ze makkelijker crashlogs kunnen verzamelen.
Oke thnx, dan ga ik denk ik gewoon weer terug naar de desktop versie. Voor mijn gevoel werkte die beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jammer. Ik heb iOS.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Owh, sorry. Dan wordt het lastig.

Zit maar één ding op: een android telefoon kopen :p

succes met je zoektocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80

Kan je aangeven wat niet werkt met de standaard iOS kodi remote? Hier werkt hij prima, zowel op een raspberry als op verscheidene laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Miss_80 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:32:
[...]

Kan je aangeven wat niet werkt met de standaard iOS kodi remote? Hier werkt hij prima, zowel op een raspberry als op verscheidene laptops.
Ik moet IP-adres en dergelijke instellen. Als ik dat doe, wordt Kodi op Android TV niet gevonden.

Heb nu wel een Mac Bluetooth keyboard aangesloten en dat werkt ook prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

THE_BASE schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:12:
[...]

Ik moet IP-adres en dergelijke instellen. Als ik dat doe, wordt Kodi op Android TV niet gevonden.

Heb nu wel een Mac Bluetooth keyboard aangesloten en dat werkt ook prima. :)
Dat kan komen omdat je nog even "Allow remote control via HTTP" aan moet zetten. Staat standaard uit.

• THE_BASE
  • Niet online
Hero of Time schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:14:
[...]

Dat kan komen omdat je nog even "Allow remote control via HTTP" aan moet zetten. Staat standaard uit.
En wat dat betreft: niet kunnen vinden. Heb Skin Amber, misschien zit de optie te verstopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
THE_BASE schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:55:
[...]

En wat dat betreft: niet kunnen vinden. Heb Skin Amber, misschien zit de optie te verstopt?
Rule #1: bij issues ga terug naar default skin!

• Miss_80
En zet je settings op 'expert' (de meest uitgebreide optie) want dan zie je alle mogelijkheden die je standaard niet zit

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ik heb een https://www.kiwi-electronics.nl/RII-MINI-I8-Keyboard-Zwart gekocht. Werkt wireless en perfect. Kost ook bijna niks. En er zit zelfs deftig werken mouspadje op. Je kan ze wel goedkoper vinden dan bij kiwi. Ik heb hem denk ik vanop amazon(azerty keyboardje nodig). Er heeft een tweaker eens een review over dit plankje gemaakt maar kan hem zo direct niet vinden. Leuk dingetje.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

THE_BASE schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:55:
[...]

Bij Transparency! zit de optie onder Services. En wat Schumi zegt, kan je 't niet vinden, ga naar de default skin. Dan kan je makkelijker door alle opties heen bladeren.
azz_kikr schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:03:
[...]

Ik heb een https://www.kiwi-electronics.nl/RII-MINI-I8-Keyboard-Zwart gekocht. Werkt wireless en perfect. Kost ook bijna niks. En er zit zelfs deftig werken mouspadje op. Je kan ze wel goedkoper vinden dan bij kiwi. Ik heb hem denk ik vanop amazon(azerty keyboardje nodig). Er heeft een tweaker eens een review over dit plankje gemaakt maar kan hem zo direct niet vinden. Leuk dingetje.
Daar heb ik ook nog even naar gekeken om m'n Kodi te bedienen, maar omdat ik meer dan alleen Kodi doe, heb ik 't maar bij een normale draadloos toetsenbord met trackball gehouden. Ziet er verder erg handig uit, lekker compact enzo.
Gisteravond nog wel met de XBMC app een serie zitten (of eigenlijk liggend op de bank :P) kijken. Tobo weggelegd en ging prima. Bedenk mij nu dat ik die app eens moet gaan vervangen vanwege de naamwijziging naar Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik kan niet echt iets vinden in het log van Kodi.
Maar wie van jullie gebruiken nog meer de add-on van RTLXL ?

Die van mij kan geen streams openen, maar zoals gezegd krijg ik niet helder uit de log wat er nu misgaat.

De versie die ik gebruik is 1.1.2

[ Voor 18% gewijzigd door MdO82 op 16-12-2016 16:58 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MdO82 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:56:
Ik kan niet echt iets vinden in het log van Kodi.
Maar wie van jullie gebruiken nog meer de add-on van RTLXL ?

Die van mij kan geen streams openen, maar zoals gezegd krijg ik niet helder uit de log wat er nu misgaat.

De versie die ik gebruik is 1.1.2
Check even met Retrospect (http://www.rieter.net/content/xot/troubleshooting/install/) of dat beter werkt. Die heeft NPO, RTL, Kijk.nl, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03-2023
Hier ook al paar dagen probs met Kodi op Linux met RTLX. Krijg programma tile overzicht niet meer geopend. Script error. Ook v1.1.2 Gebruik tijdelijk Web video caster app op Android icm Chromecast. Is een redelijk alternatief

[ Voor 6% gewijzigd door gepebril op 17-12-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

Gebruik Arctic: Zephyr al heel lang als skin en ben eigenlijk wel op zoek naar iets nieuws wat een beetje vergelijkbaar is.
Vroeger ook Aeon Nox lang gedraaid.

Iemand een idee?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Arctic Zephyr staat mij niet meer zo bij, maar ik ben erg tevreden over Transparency! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

Woohooo

Smilie, James Smilie

*knip* die topicwaarschuwing staat er niet voor niets

[ Voor 85% gewijzigd door Lustucru op 19-12-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
*knip* ... en dus ook niet om erin op te gaan

[ Voor 91% gewijzigd door Lustucru op 19-12-2016 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Woohooo en @Exocet
Piracy addons mogen hier NIET besproken worden , zie topic warning!
Heb mijn Synology versie ook maar even bijgewerkt. Merk nog niet echt veel snelheidsverschil maar verder draait alles incl de mods ;)

[ Voor 68% gewijzigd door schumi2004 op 19-12-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
Binnen retrospect zit een behoorlijke bug. Bij rtl content begint hij de laatste seconden van de aflevering steeds af te spelen.

De rtlxl addon had dit ook, maar na 2 a 3x starten deed die het wel weer.

Binnen retro heb ik al 12x opnieuw gestart maar zonder resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Steefmeister schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:17:
Binnen retrospect zit een behoorlijke bug. Bij rtl content begint hij de laatste seconden van de aflevering steeds af te spelen.

En heb je een dubug log (op pastebin) daarvan ?
Misschien dat "GroteBozewolf" er iets mee kan doen om het op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Steefmeister schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:17:

Ik ben bekend met het probleem, maar het is echt exact hetzelfde als in de RTL XL addon. Na een paar keer, of meer kennelijk, doet hij het wel. Zelf ook wel eens last van, maar niet super vaak.

Ik zou zeggen, post een bug report op de bitbucket issue tracker van Retrospect en attach daar een debug retrospect.log en kodi.log bij. Dan kan ik nog eens een keer kijken.

Zoals ik al zei komt het bij mij niet vaak voor en het is het lastig te testen en dus te fixen. Maar zal het zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Bestaat er een add-on die er voor zorgt dat het laatste nieuws (van bijvoorbeeld Nu.nl) continue in beeld is in het startscherm?
Momenteel gebruik ik de Titan skin (in Kodi 17), en wanneer kodi nu opstart krijg ik het eerste menu-item vol in beeld. Momenteel heb ik daar de dienst "Weer" staan, maar zou nog mooier zijn als daar het laatste nieuws zou komen te staan.

Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/1z67ed5.jpg

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
LessRam schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:03:
Bestaat er een add-on die er voor zorgt dat het laatste nieuws (van bijvoorbeeld Nu.nl) continue in beeld is in het startscherm?
[...]
Kodi heeft een ingebouwde RSS ticker. Standaard staat daar de RSS feed van kodi.tv in, maar die kun je vervangen door die van Nu.nl (of een andere nieuwsfeed).
Het is dan niet heel groot in beeld zoals bij het weer, maar het staat wel op ieder scherm als je door je het home screen navigeert.

• LessRam
Dank je voor de tip. Maar ik zoek inderdaad een "full-screen"versie. Beetje het idee wat je vaak bij wachtkamers/benzinepompen ziet op een TV. Maar met al mijn gezoek de laatste dagen ben ik dit nog niet tegen gekomen. Ook vrij moeilijk zoeken want gebruik je in Google zoekopdracht de woorden Kodi en News/Nieuws dan krijg je nieuwsberichten over Kodi :)

• Exocet
  • Niet online
LessRam schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:28:
Dank je voor de tip. Maar ik zoek inderdaad een "full-screen"versie. Beetje het idee wat je vaak bij wachtkamers/benzinepompen ziet op een TV. Maar met al mijn gezoek de laatste dagen ben ik dit nog niet tegen gekomen. Ook vrij moeilijk zoeken want gebruik je in Google zoekopdracht de woorden Kodi en News/Nieuws dan krijg je nieuwsberichten over Kodi :)
wel pas bij een screensaver:
https://github.com/grinsted/script.screensaver.feedreader

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb deze toevallig net getest binnen Kodi 17 en zou prima kunnen voldoen. Is als addon binnen Kodi zelf te installeren. Je stelt je screensaver tijd naar believen in en dan komt deze schermvullend tevoorschijn, nieuws al dan niet van foto's voorzien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Bedankt! Lijkt inderdaad op wat ik zo'n beetje zoek.
Ik ga kijken of dat nog aan de gang te krijgen is onder Kodi17 samen met Titan. (maar zo te lezen hierboven zal dat geen probleem zijn)

[ Voor 9% gewijzigd door LessRam op 23-12-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 19:47
Ik probeer om een gedeelde bibliotheek op te bouwen met mysql. Op elke client gaat dat goed behalve op de RPI met OpenELEC.

mijn advancedsettings.xml
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.2.10</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>xbmc_video</name>
    </videodatabase> 

<musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>xbmc_music</name>
    </musicdatabase>
</advancedsettings>

Ik heb in de databasefolder de databasebestanden verwijderd
code:
1
2
SKNenE:~/.kodi/userdata/Database # ls
Addons19.db    CDDB           Epg10.db       TV29.db        Textures13.db  ViewModes6.db

en krijg ook geen fouten in het logbestand:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
09:41:47  20.519604 T:1966874624  NOTICE: Contents of special://profile/advancedsettings.xml are...
                                            <advancedsettings>
                                              <videodatabase>
                                                <type>mysql</type>
                                                <port>3306</port>
                                                <user>xbmc</user>
                                                <pass>xbmc</pass>
                                                <name>xbmc_video</name>
                                              </videodatabase>
                                              <musicdatabase>
                                                <type>mysql</type>
                                                <port>3306</port>
                                                <user>xbmc</user>
                                                <pass>xbmc</pass>
                                                <name>xbmc_music</name>
                                              </musicdatabase>
                                              <videolibrary>
                                                <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
                                                <importresumepoint>true</importresumepoint>
                                              </videolibrary>
                                            </advancedsettings>

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
SKNenE:~/.kodi/temp # cat kodi.log | grep WARNING
09:41:47  19.724863 T:1966874624  NOTICE: WARNING: unsupported ffmpeg version detected
09:41:47  20.520241 T:1966874624 WARNING: VIDEO database configuration is experimental.
09:41:55  28.004641 T:1966874624 WARNING: JSONRPC: Could not parse type "PVR.Details.Channel"
09:41:55  28.013445 T:1966874624 WARNING: JSONRPC: Could not parse type "PVR.Details.ChannelGroup.Extended"
09:41:55  28.171116 T:1966874624 WARNING: JSONRPC: Could not parse type "GUI.Property.Value"
09:41:55  28.247757 T:1966874624 WARNING: JSONRPC: Could not parse type "Setting.Details.SettingList"
09:45:36 249.352371 T:1966874624 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
09:45:39 251.971176 T:1687155776 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
09:45:39 252.174164 T:1966874624 WARNING: Previous line repeats 1 times.
09:45:45 258.338715 T:1687155776 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
09:45:45 258.484009 T:1596978240 WARNING: Previous line repeats 1 times.
09:45:45 258.545441 T:1687155776 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
09:45:46 259.667938 T:1687155776 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
09:45:47 259.932281 T:1966874624 WARNING: Previous line repeats 2 times.
SKNenE:~/.kodi/temp # cat kodi.log | grep ERROR
09:41:47  20.005772 T:1966874624   ERROR: DBus: Error org.freedesktop.DBus.Error.ServiceUnknown - The name org.freedesktop.UPower was not provided by any .service files
09:45:40 253.101959 T:1596978240   ERROR: CWebServer: failed to handle HTTP request for /image/

Hij wacht 30 seconden voordat er een netwerkconnectie is..

Heeft iemand wellicht enig idee wat hier verkeerd gaat? Als ik hetzelfde bestand op mijn verse installatie van kodi op de macbook zet werkt het direct..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
n3ck schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:03:
Ik probeer om een gedeelde bibliotheek op te bouwen met mysql. Op elke client gaat dat goed behalve op de RPI met OpenELEC.

mijn advancedsettings.xml
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>xbmc_video</name>
    </videodatabase> 

<musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>xbmc_music</name>
    </musicdatabase>
</advancedsettings>

Ik heb in de databasefolder de databasebestanden verwijderd
code:
1
2
SKNenE:~/.kodi/userdata/Database # ls
Addons19.db    CDDB           Epg10.db       TV29.db        Textures13.db  ViewModes6.db

en krijg ook geen fouten in het logbestand:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
09:41:47  20.519604 T:1966874624  NOTICE: Contents of special://profile/advancedsettings.xml are...
                                            <advancedsettings>
                                              <videodatabase>
                                                <type>mysql</type>
                                                <port>3306</port>
                                                <user>xbmc</user>
                                                <pass>xbmc</pass>
                                                <name>xbmc_video</name>
                                              </videodatabase>
                                              <musicdatabase>
                                                <type>mysql</type>
                                                <port>3306</port>
                                                <user>xbmc</user>
                                                <pass>xbmc</pass>
                                                <name>xbmc_music</name>
                                              </musicdatabase>
                                              <videolibrary>
                                                <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
                                                <importresumepoint>true</importresumepoint>
                                              </videolibrary>
                                            </advancedsettings>

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
SKNenE:~/.kodi/temp # cat kodi.log | grep WARNING
09:41:47  19.724863 T:1966874624  NOTICE: WARNING: unsupported ffmpeg version detected
09:41:47  20.520241 T:1966874624 WARNING: VIDEO database configuration is experimental.
09:41:55  28.004641 T:1966874624 WARNING: JSONRPC: Could not parse type "PVR.Details.Channel"
09:41:55  28.013445 T:1966874624 WARNING: JSONRPC: Could not parse type "PVR.Details.ChannelGroup.Extended"
09:41:55  28.171116 T:1966874624 WARNING: JSONRPC: Could not parse type "GUI.Property.Value"
09:41:55  28.247757 T:1966874624 WARNING: JSONRPC: Could not parse type "Setting.Details.SettingList"
09:45:36 249.352371 T:1966874624 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
09:45:39 251.971176 T:1687155776 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
09:45:39 252.174164 T:1966874624 WARNING: Previous line repeats 1 times.
09:45:45 258.338715 T:1687155776 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
09:45:45 258.484009 T:1596978240 WARNING: Previous line repeats 1 times.
09:45:45 258.545441 T:1687155776 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
09:45:46 259.667938 T:1687155776 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
09:45:47 259.932281 T:1966874624 WARNING: Previous line repeats 2 times.
SKNenE:~/.kodi/temp # cat kodi.log | grep ERROR
09:41:47  20.005772 T:1966874624   ERROR: DBus: Error org.freedesktop.DBus.Error.ServiceUnknown - The name org.freedesktop.UPower was not provided by any .service files
09:45:40 253.101959 T:1596978240   ERROR: CWebServer: failed to handle HTTP request for /image/

Hij wacht 30 seconden voordat er een netwerkconnectie is..

Heeft iemand wellicht enig idee wat hier verkeerd gaat? Als ik hetzelfde bestand op mijn verse installatie van kodi op de macbook zet werkt het direct..
Zet in OpenELEC in OE settings de optie eens aan: Wachten op netwerk en probeer het dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Ik heb het wachten op 5 minuten gezet,
Als hij binnen die 5 minuten geen verbinding heeft weet ik in ieder geval dat er iets mis is met mijn netwerk.
maar normaal knalt hij er gewoon zo doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 19:47
Wachten op netwerk stond al aan - die had ik op 30 seconden staan.. net op 5 minuten gezet met hetzelfde resultaat

Edit:
Hmm.. ik heb net alles verwijderd uit de database en de tutorial hier gedaan: http://kodi.wiki/view/MySQL. Vervolgens op de macmini eea geindexieerd en wat gebeurt er: kodi op de RPI maakt zelf zijn eigen tabellen aan naast die de macmini aangemaakt heeft! Waarschijnlijk was dat dus ook wat er net aan de hand was. Iemand daar ervaring mee?

Edit2:
Waarschijnlijk verschillende kodi versies? 8)7 Ja dus.. op de macmini Jarvis en OpenELEC heeft nog. Mac gedowngrade naar 15.2 en tadaaa! succes!

[ Voor 73% gewijzigd door n3ck op 24-12-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
GroteBozewolf schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 23:25:
[...]

Check even met Retrospect (http://www.rieter.net/content/xot/troubleshooting/install/) of dat beter werkt. Die heeft NPO, RTL, Kijk.nl, etc.
Was er nog even niet aan toegekomen om te reageren.
Maar met Retrospect geen problemen gehad.
Als RTLXL het niet deed dan deed Retrospect het wel.

Zag zojuist dat RTLXL een update heeft gehad (versie 1.1.2 -> 1.1.5) en het probleem is opgelost

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
n3ck schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:46:
Wachten op netwerk stond al aan - die had ik op 30 seconden staan.. net op 5 minuten gezet met hetzelfde resultaat

Edit:
Hmm.. ik heb net alles verwijderd uit de database en de tutorial hier gedaan: http://kodi.wiki/view/MySQL. Vervolgens op de macmini eea geindexieerd en wat gebeurt er: kodi op de RPI maakt zelf zijn eigen tabellen aan naast die de macmini aangemaakt heeft! Waarschijnlijk was dat dus ook wat er net aan de hand was. Iemand daar ervaring mee?

Edit2:
Waarschijnlijk verschillende kodi versies? 8)7 Ja dus.. op de macmini Jarvis en OpenELEC heeft nog. Mac gedowngrade naar 15.2 en tadaaa! succes!
Je kan op je Pi ook LibreElec zetten en dan kan je gewoon op Jarvis draaien,
Verwacht niet dat OpenElec nog met updates gaat komen.

[ Voor 0% gewijzigd door TRaSH op 25-12-2016 14:29 . Reden: Typo ]

Pagina: 1 ... 18 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.