Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:24
MdO82 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:16:
[...]

Was er nog even niet aan toegekomen om te reageren.
Maar met Retrospect geen problemen gehad.
Als RTLXL het niet deed dan deed Retrospect het wel.

Zag zojuist dat RTLXL een update heeft gehad (versie 1.1.2 -> 1.1.5) en het probleem is opgelost
Ja, de RTL XL addon gebruikt nu dezelfde stream types als Retrospect.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 19:47
TRaSH schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:12:
[...]

Je kan op je Pi ook OpenElec zetten en dan kan je gewoon op Jarvis draaien,
Verwacht niet dat OpenElec nog met updates gaat komen.
OK - daar had ik naar gezocht, maar ik kon niet vinden hoe dat moest.. Heb je een linkje of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:27
n3ck schreef op zondag 25 december 2016 @ 13:57:
[...]

OK - daar had ik naar gezocht, maar ik kon niet vinden hoe dat moest.. Heb je een linkje of iets dergelijks?
Was een typo,
Maar bedoelde LibreElec.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 19:47
OK - als ik weer tijd heb ga ik aan de slag. Thanks! Wel handig aangezien er meer Raspberries in ons nieuwe huis komen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De originele Aeon komt terug:
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=302040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Weet iemand een werkende XML link voor een tvgids om in te vullen in PVR IPTV Simple Client? Ik heb nu
http://www.iptv-kodi.nl/data/epg/guide.xml, maar ik zie geen tv-gids.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 23:27
Tweakers,

Ik ben al tijden op zoek naar iets voor Kodi, maar kan het echt niet vinden..

Ik vind het vervelend dat Kodi m'n zoekopdrachten niet onthoudt, en ik ze keer op keer opnieuw moet invullen bij tal van dingen. Als ik bijvoorbeeld een serie volg, dan is het fijn dat ik kan kiezen uit de laatst gezochte series.

Het mooiste zou zijn als dit een addon is voor het onscreen toetsenbord. Zodra die verschijnt, zou het mooi zijn dat je uit de laatste (bijvoorbeeld) 10 zoekopdrachten iets kunt selecteren..

In Mediaportal is dit een optie voor de online video's plugin dat ik erg handig vond.
Weet iemand of hier iets voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waar zoek je en naar wat voor materiaal zoek je dan? Want ik heb bij een addon gewoon een zoek geschiedenis. Mis je die, dan is dat geen probleem van kodi maar de addon.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hero of Time schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:32:
Waar zoek je en naar wat voor materiaal zoek je dan? Want ik heb bij een addon gewoon een zoek geschiedenis. Mis je die, dan is dat geen probleem van kodi maar de addon.
Bijvoorbeeld in de exodus addon.

Bij welke addon heb jij zoal zoekgeschiedenis?

Het zou mooi zijn als de zoekopdrachten die je geeft gewoon gekoppeld zijn aan het onscreen keyboard. Dus zodra die oppopt, je ziet wat je de laatste 10 keer hebt getypt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:27
Die addon bespreken we niet, dus hulp ervoor bieden doen we ook niet.

[ Voor 85% gewijzigd door Hero of Time op 28-12-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met die addon ben je op jezelf gewezen. Er is hier al honderden keren gezegd dat die niet officieel door team kodi ondersteund wordt en de topic warning is daar ook heel duidelijk in. We bespreken die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 28 december 2016 @ 07:58:
[mbr]Die addon bespreken we niet, dus hulp ervoor bieden doen we ook niet.
[/]
Het was maar een voorbeeld! De vraag zelf is gewoon algemeen.. Het idee van de laatste 10 bewaarde zoekopdrachten als aanvulling op het onscreen keyboard is toch best een goed idee? Daarom de vraag of iemand weet of dat al bestaat..

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
powermarcel10 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:18:
[...]

Het was maar een voorbeeld! De vraag zelf is gewoon algemeen.. Het idee van de laatste 10 bewaarde zoekopdrachten als aanvulling op het onscreen keyboard is toch best een goed idee? Daarom de vraag of iemand weet of dat al bestaat..
Dit zal addon afhankelijk zijn vermoed ik. Als het niet in de addon zit dan is het er niet. Voor bv Youtube addon weet ik dat het er wel inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:32

iMars

Full time prutser

Misschien een domme vraag (al bestaan die niet ;) ) :
Hoe kan ik een versie forceren om te installeren?

Ik heb altijd Kodi 16.1 gehad via KODIbuntu (14.04.1). Met het bericht van de RC van Kodi 17 dacht ik, laat ik dat eens proberen. Ik zoeken op Kodi, kom ik hier terecht: http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Install_Kodi_for_Linux

Ik wilde ppa:team-xbmc/unstable gebruiken voor de release candidates. Maar gebruikte per ongeluk ppa:team-xbmc/xbmc-nightly. Met als gevolg dat ik Kodi 18 alpha kreeg.

Vervolgens alles verwijderd (kodi kodi-bin kodi-data), veranderd naar ppa:team-xbmc/unstable en opnieuw installeren, maar weer de 18 alpha.

Vervolgens terug naar ppa:team-xbmc/ppa om terug te gaan naar mijn "oude" versie 16.1. Wat blijkt nu, nu is 15.2 geïnstalleerd 8)7

Inmiddels heb ik Ubuntu 14.04.1 LTS geüpgrade naar LTS 16.04.1. Maar wil nog steeds graag 17 proberen. En anders naar 16.1 upgraden.

Moederboard: Asus F1A75-M
Processor: pricewatch: AMD Fusion A6-3500 Boxed

edit:
sudo apt remove kodi kodi-bin kodi-data
sudo add-apt-repository --remove ppa:team-xbmc/ppa
sudo add-apt-repository --remove ppa:team-xbmc/unstable
sudo add-apt-repository --remove ppa:team-xbmc/xbmc-nightly
sudo apt-get update
sudo add-apt-repository ppa:team-xbmc/ppa
sudo apt update
sudo apt install kodi
kodi -v
16.1 Git:c327c53 Media Center Kodi
Copyright (C) 2005-2013 Team Kodi - http://kodi.tv

Dat is in ieder geval gelukt... nu kijken hoe ik versie 17 kan proberen (geen alpha, maar rc).

edit2
sudo apt remove kodi kodi-bin kodi-data
sudo add-apt-repository --remove ppa:team-xbmc/ppa
sudo add-apt-repository --remove ppa:team-xbmc/unstable
sudo add-apt-repository --remove ppa:team-xbmc/xbmc-nightly
sudo apt-get update
sudo add-apt-repository ppa:team-xbmc/unstable
sudo apt update
sudo apt install kodi
kodi -v
17.0RC2 Media Center Kodi
Copyright (C) 2005-2013 Team Kodi - http://kodi.tv

Toch gelukt O-)

[ Voor 29% gewijzigd door iMars op 31-12-2016 20:16 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor de volgende keer: aptitude of synaptics. Heb je veeeeel meer controle over wat er gebeurt qua package installatie (versie, conflict afhandeling, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wie gebruikt er TheTVDB als scraper in Kodi en heeft recentelijk een clean install van zijn library gedaan?

Ik weet niet wat het is met deze scraper maar de posters/fanart etc is echt een zooitje als hij aan het scrapen is. Soms wel of geen poster, of een waar ze op de pixel ingezoomd hebben en geregeld dat je een vaag screenshot uit de file krijgt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Nog geen clean install gedaan,
Maar zou het evt wel kunnen testen op mijn laptop als je wilt.

Hmmm net gekeken maar kan niet echt zeggen dat het er slecht uit ziet.

op link drukken om full screen te zien

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20170102-g9q5-235kb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20170102-vsbg-238kb.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door TRaSH op 02-01-2017 18:38 . Reden: Test uitgevoerd ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Bedankt voor testen. Dat wordt verder speuren ben ik bang, iets gaat er hier lokaal niet helemaal goed denk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 12:42

zeroday

There is no alternative!

schumi2004 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:49:
Wie gebruikt er TheTVDB als scraper in Kodi en heeft recentelijk een clean install van zijn library gedaan?

Ik weet niet wat het is met deze scraper maar de posters/fanart etc is echt een zooitje als hij aan het scrapen is. Soms wel of geen poster, of een waar ze op de pixel ingezoomd hebben en geregeld dat je een vaag screenshot uit de file krijgt |:(
Dat laat ik Sonarr regelen, die maakt de nfo bestanden aan met Kyra voor de iPAD wissel ik wel eens posters en/of fanart. ik vind inderdaad thetvdb als indexeerder niet je van het (of het moet inmiddels beter zijn, maar het is 2 jaar geleden dat ik besloten heb dat sonarr met nfo het mag doen.

moet nog wel even wennen nu ik met de nieuwe skin werk van Kodi in combinatie van Libreelec, ipv openelec waar ik 2 weken geleden afscheid van heb genomen (op 2 Raspberry Pi's) in combi met een MySQL Database

[ Voor 12% gewijzigd door zeroday op 04-01-2017 16:09 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
vandaag even geprobeerd om mijn vrouw haar anime te doen scrapen maar dat blijkt gewoon niet te werken
ik heb een nieuwe dir gemaakt op mijn NAS dus alles staat zo
/mnt/media/anime
en daarin dan de directories zoals ze uit de torrents van die translation groups komen
[subgroup]naam van anime [resolutie][audio]
en dan in elke dir nogmaals de episodes op zelvde wijze genaamd met .mkv erachter

Ik heb de ANIDB scraper gebruikt en deze guide http://kodi.wiki/view/anime maar het doet gewoon niets.

Iemand die anime in kodi aan de praat heeft (en niet enkel Naruto want die werkt gewoon op tvdb scraper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

schumi2004 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:52:
Bedankt voor testen. Dat wordt verder speuren ben ik bang, iets gaat er hier lokaal niet helemaal goed denk :?
Hier gister en vandaag een nieuwe install gedaan van KODI 17 R2 op Windows en LibreELEC de Alpha op een RasPi 3 en beide scrapen gewoon alles prima.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Hier binnenkort ook mijn data maar eens inlezen in KODI 17, ik ben wel een beetje huiverig KODI 16 draait perfect vanaf het begin en eindelijk werd alles meteen goed gescraped met view die ik wenste.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
Gisteren voor het eerst acestream werkende gekregen onder linux. Ubuntu.
Via deze link.

Alleen dan werkt het via plexus opeens. Niet via p2p wat ze daar stellen.
Blijkbaar moet er een acestream engine op de achtergrond op je systeem draaien.
Let op dat plexus bij zijn instellingen niet heeft aangevinkt dat hij de engine afsluit na het afspelen van een video want dan werkt hij bij het openen van de volgende video niet meer. dan moet je zelf de acestream engine weer opstarten.

Dacht deel het ff. Ik wou dit al heel lang voor elkaar krijgen.
Volgende stap is voor mij het werkende krijgen onder android.

[ Voor 83% gewijzigd door Harribo op 05-01-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

dafz0r schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:21:
vandaag even geprobeerd om mijn vrouw haar anime te doen scrapen maar dat blijkt gewoon niet te werken
ik heb een nieuwe dir gemaakt op mijn NAS dus alles staat zo
/mnt/media/anime
en daarin dan de directories zoals ze uit de torrents van die translation groups komen
[subgroup]naam van anime [resolutie][audio]
en dan in elke dir nogmaals de episodes op zelvde wijze genaamd met .mkv erachter

Ik heb de ANIDB scraper gebruikt en deze guide http://kodi.wiki/view/anime maar het doet gewoon niets.

Iemand die anime in kodi aan de praat heeft (en niet enkel Naruto want die werkt gewoon op tvdb scraper)
Ik heb het met de AniDB [MOD] scraper prima werken. Heb je ook de advanced_settings.xml overgenomen die op de wiki staat? Overigens staat er vaak nog een CRC hash in de bestandsnaam, dus heb je [groep] anime - ep# [resolutie][crchash].mkv bijvoorbeeld. Ik heb wel een serie die geen hash in de naam heeft aan het eind en die wordt ook gewoon opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
Hero of Time schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:43:
[...]

Ik heb het met de AniDB [MOD] scraper prima werken. Heb je ook de advanced_settings.xml overgenomen die op de wiki staat? Overigens staat er vaak nog een CRC hash in de bestandsnaam, dus heb je [groep] anime - ep# [resolutie][crchash].mkv bijvoorbeeld. Ik heb wel een serie die geen hash in de naam heeft aan het eind en die wordt ook gewoon opgepakt.
ah
dus deze eens proberen dan?
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=142835

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jep, is volgens mij in de standaard Kodi repo te vinden en deze wordt nog WEL onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
ik heb gewoon in kodi get more gedaan en dan anidb. is misschien niet de juiste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, en dat staat ook op je wiki link. Je moet de MOD versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Ik ben sinds een week in het bezit van een Zidoo X9S android speler. Alles is ingesteld en werkt eigenlijk prima op een paar kleine punten na.

Ik lees veel over interne en externe player, wat is nu het verschil hierin? Zidoo maakt gebruikt van ZDMC, dat is een aangepaste versie van Kodi 16.1 (zo uit mijn hoofd).Bij media bestanden kan je soms kiezen voor 'Zidoo player' of 'internal player'. Beide hebben voordelen blijkbaar.

Ik gebruik de Aeon Nox 5 skin, deze ziet er echt mooi uit. Het aanmaken van een video wall met fanart is een makkie. BBen erg tevreden over de mogelijkheden.

Nu vraag ik me af, als ik een film van mijn nas verwijder dan blijft de film staan in de movie wall. Is het mogelijk om hem ook daar automatisch uit te laten verwijderen?
Ik speel via NFS de mediabestanden van mijn nas af, ik doe dit via alleen lezen omdat liever niet heb dat de mediabestanden perongeluk gewist worden door de kinderen, of andere factoren.

Is hier iets voor?

Dan zag ik in de TS een screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/onbAF4NOmSYagBrYpHRdvLqw/full.png
De informatie die je ziet vanuit de speler vind ik erg mooi, is dit ook via de Aeon Nox skin te realiseren? Bij mij is het vrij basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Binnetie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:23:

Nu vraag ik me af, als ik een film van mijn nas verwijder dan blijft de film staan in de movie wall. Is het mogelijk om hem ook daar automatisch uit te laten verwijderen?
Ik speel via NFS de mediabestanden van mijn nas af, ik doe dit via alleen lezen omdat liever niet heb dat de mediabestanden perongeluk gewist worden door de kinderen, of andere factoren.

Is hier iets voor?
Ja, system -> media settings -> clean library. ("Remove media from your library that can't be found (either renamed, deleted, or on removable storage that's currently unplugged).")

Toevoeging (optie verschijnt vanaf advanced settings level)
Oh ja, had over automatisch heen gelezen :+
Je kunt dan de addon xbmc auto library update gebruiken. Zit in de standaard repository onder Program Add-ons. Weet niet wat het doet als je NFS share een keer niet beschikbaar is, dus ik zou er voorzichtig mee zijn.

EDIT2:
XyritZz schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:26:
[...]

Ik wil het later vandaag best even opzoeken, maar het kan ook automatisch bij opstarten via een xml bestand in je home directory.

Je kunt daar "advanced" settings opgeven, ik doe hiermee een tweetal zaken:
- Lege directories verbergen; ik ruim gekeken episodes vrij snel op maar wil .nfo files en fanart laten staan. Lege dirs vervuilen m'n library gigantsich dus wil ik hidden hebben.
- Clean library on start up, zodat ik enkel op m'n file system hoef te verwijderen en het automatisch in Kodi ook weg gaat.
Dat is inderdaad nog makkelijker. :9 Denk dat je de optie cleanonupdate bedoelt: http://kodi.wiki/view/advancedsettings.xml#videolibrary ?

[ Voor 53% gewijzigd door Natsu op 06-01-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Natsu schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:48:
[...]
Ja, system -> media settings -> clean library. ("Remove media from your library that can't be found (either renamed, deleted, or on removable storage that's currently unplugged).")
Dat is de handmatige methode, hij vraagt om "automatisch uit te laten verwijderen", maar misschien is dit al voldoende zo?

Er zijn (waren?) geautomatiseerde oplossingen voor, maar het gevaar bestond dat bij een niet gekoppelde media-locatie je volledige bibliotheek verwijderd werd. Ik heb er allang niets meer mee gedaan dus ik weet niet of er inmiddels een meer "degelijke" oplossing voor is.

Dat het wel goed mogelijk moet zijn bewijst de Kodi tegenhanger MediaPortal, daar wordt tijdens het scrapen ook meteen opgeruimd wat niet meer wordt gevonden.

Edit: http://kodi.wiki/view/add-on:watchdog ?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 06-01-2017 14:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
hardware-lover schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:08:
[...]

Dat is de handmatige methode, hij vraagt om "automatisch uit te laten verwijderen", maar misschien is dit al voldoende zo?

Er zijn (waren?) geautomatiseerde oplossingen voor, maar het gevaar bestond dat bij een niet gekoppelde media-locatie je volledige bibliotheek verwijderd werd. Ik heb er allang niets meer mee gedaan dus ik weet niet of er inmiddels een meer "degelijke" oplossing voor is.

Dat het wel goed mogelijk moet zijn bewijst de Kodi tegenhanger MediaPortal, daar wordt tijdens het scrapen ook meteen opgeruimd wat niet meer wordt gevonden.

Edit: http://kodi.wiki/view/add-on:watchdog ?
Ik wil het later vandaag best even opzoeken, maar het kan ook automatisch bij opstarten via een xml bestand in je home directory.

Je kunt daar "advanced" settings opgeven, ik doe hiermee een tweetal zaken:
- Lege directories verbergen; ik ruim gekeken episodes vrij snel op maar wil .nfo files en fanart laten staan. Lege dirs vervuilen m'n library gigantsich dus wil ik hidden hebben.
- Clean library on start up, zodat ik enkel op m'n file system hoef te verwijderen en het automatisch in Kodi ook weg gaat.

[...]

Dat is inderdaad nog makkelijker. :9 Denk dat je de optie cleanonupdate bedoelt: http://kodi.wiki/view/advancedsettings.xml#videolibrary ?
Ja, exact. Dit bestand is het wat je moet aanmaken, en daar kun je die settings in kwijt.

[ Voor 12% gewijzigd door XyritZz op 06-01-2017 15:19 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
[...]

Toevoeging (optie verschijnt vanaf advanced settings level)

[...]

Oh ja, had over automatisch heen gelezen :+
Je kunt dan de addon xbmc auto library update gebruiken. Zit in de standaard repository onder Program Add-ons. Weet niet wat het doet als je NFS share een keer niet beschikbaar is, dus ik zou er voorzichtig mee zijn.

EDIT2:

[...]

Ik zie me echt helemaal wild te zoeken, maar ik kan in Aeon Nox nergens de settings aanpassen naar 'advanced' of 'expert'.
In Confluence kan dit wel, maar wanneer ik terug ga naar Aeon Nox lijken de expert functies weer verdwenen. Iemand die weet hoe je dit aanpast in de Aeon Nox skin. Ik ga dan eens testen met de bibliotheek/media settings.

Bij Videostation van Synology wordt ook automatisch de fanart gewist als je een film van de schijf verwijderd.

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 06-01-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Binnetie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:17:
[...]

Ik zie me echt helemaal wild te zoeken, maar ik kan in Aeon Nox nergens de settings aanpassen naar 'advanced' of 'expert'.
In Confluence kan dit wel, maar wanneer ik terug ga naar Aeon Nox lijken de expert functies weer verdwenen. Iemand die weet hoe je dit aanpast in de Aeon Nox skin. Ik ga dan eens testen met de bibliotheek/media settings.

Bij Videostation van Synology wordt ook automatisch de fanart gewist als je een film van de schijf verwijderd.
Bij aeon nox zit deze instelling in de zijbalk, pijltje naar links. Maar deze instelling verandert als het goed is niet als je van skin veranderd.

En de makkelijkste manier (zonder add-ons) om automatisch je library te cleanen bij een update (Bedankt XyritZz ):
maak (of bewerk) advancedsettings.xml (in de userdata folder):
met de volgende inhoud (als er inhoud in staat, samenvoegen binnen de juiste xml tags):
XML:
1
2
3
4
5
<advancedsettings>
    <videolibrary>
        <cleanonupdate>true</cleanonupdate>
    </videolibrary>
</advancedsettings>

[ Voor 24% gewijzigd door Natsu op 06-01-2017 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Natsu schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:38:
[...]

Bij aeon nox zit deze instelling in de zijbalk, pijltje naar links. Maar deze instelling verandert als het goed is niet als je van skin veranderd.

En de makkelijkste manier (zonder add-ons) om automatisch je library te cleanen bij een update (Bedankt XyritZz ):
maak (of bewerk) advancedsettings.xml (in de userdata folder):
met de volgende inhoud (als er inhoud in staat, samenvoegen binnen de juiste xml tags):
XML:
1
2
3
4
5
<advancedsettings>
    <videolibrary>
        <cleanonupdate>true</cleanonupdate>
    </videolibrary>
</advancedsettings>
Gevonden, super bedankt. Ik zat in het verkeerde scherm die instelling te zoeken in de zijbalk. Waar hij bij Confluence staat daar staat normaal het Aeon logo.

Hoe benaderen jullie in geval van een android box de mappen van Kodi om aanpassingen te maken in bestanden? Ik bedoel je kun het deel van de code overtypen met de remote maar dat is onhandig. Hoe benaderen jullie die via de laptop?
Ik heb wel een file explorer erop staan maar als ik kijk op de locatie waar userdata staat dan kom ik niet verder dan: Android/data/org.xbmc.kodi/files (de map is leeg en ik heb verborgen bestanden aan staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zo, user Angelinas heeft het ook lekker verpest op Kodi forum.
http://forum.kodi.tv/show...40&pid=2494823#pid2494823

Wat mijn fanart scraping issue betreft overigens, de NFO die Emby server aangemaakt had was de boosdoener |:(

* schumi2004 gaat zich in een hoekje schamen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:35:
Zo, user Angelinas heeft het ook lekker verpest op Kodi forum.
http://forum.kodi.tv/show...40&pid=2494823#pid2494823

Wat mijn fanart scraping issue betreft overigens, de NFO die Emby server aangemaakt had was de boosdoener |:(

* schumi2004 gaat zich in een hoekje schamen. 8)7
Wat was er dan mis met die nfo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Exocet schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:48:
[...]

Wat was er dan mis met die nfo?
Verkeerde verwijzingen naar afbeeldingen.

/Edit:
Sowieso vraag ik me af wat nu het voordeel is van Emby. Die periode die ik het nu draaiende heb denk ik dat het meer een disc killer is dan dat het enige toegevoegde waarde heeft (zonder de streaming, transcode functionaliteit mee te nemen)

[ Voor 39% gewijzigd door schumi2004 op 07-01-2017 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:54:
[...]

Verkeerde verwijzingen naar afbeeldingen.

/Edit:
Sowieso vraag ik me af wat nu het voordeel is van Emby. Die periode die ik het nu draaiende heb denk ik dat het meer een disc killer is dan dat het enige toegevoegde waarde heeft (zonder de streaming, transcode functionaliteit mee te nemen)
Centrale database.
Je kunt ook makkelijk in de browser je collectie beheren.
Ik kan een nieuwe kodi installatie doen en heb in no-time alle sources binnen, je hoeft alleen te verbinden met Emby.
Ik stream muziek via de Emby app naar m'n chromecast.

Je zou zelfs een soort private Netflix voor vrienden/familie op kunnen zetten door het ook naar buiten open te zetten. Al doe ik dat liever niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Wat mij nog steeds tegenhoud is toch de beperkingen die je hebt,

niet alle skins en opties werken ermee,
blijkbaar beperkingen van add-ons etc..
bron
extra kosten als je wat extra's wilt voor gebruik van Emby of Plex.
Gebruik nu gewoon een Shared MySQL en dat werkt prima eigenlijk.
en alle skins en add-ons werken ermee zonder beperkingen.
Al mijn media devices(HTPC, RaspberryPi's, Laptops) kunnen gewoon Blu-Ray remuxes(40-30 GB) en mkv's afspelen en heb geen behoefte aan transcoding.

Grootste voordeel van plex/emby dat niet al je devices dezelfde versie van Kodi hoeven te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Exocet schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:56:
[...]

Centrale database.
Je kunt ook makkelijk in de browser je collectie beheren.
Ik kan een nieuwe kodi installatie doen en heb in no-time alle sources binnen, je hoeft alleen te verbinden met Emby.
Ik stream muziek via de Emby app naar m'n chromecast.

Je zou zelfs een soort private Netflix voor vrienden/familie op kunnen zetten door het ook naar buiten open te zetten. Al doe ik dat liever niet :)
Maar dat lukt me met een centrale MySQL database ook. Streamen naar buitenwereld hoeft voor mij ook niet. Maar waar ik het meeste mee zit is dat om de haverklap Emby server als een malle lees en schrijf acties aan het doen is op je discs, continu is er wel een process bezig. En dat via webpage kunnen beheren is ook maar eenmalig als je het goed doet.
Diverse plugins doen ook niet wa ze doen moeten, Trakt.tv bv die geef tmeer errors dan dat er iets goed gaat. Emby zelf heeft ook geregeld wat kuren. Ben nog wel tegen wat andere zaken aangelopen maar die had ik inmiddels kunnen verhelpen maar het continue bezig zijn was voor mij vanacht toch echt de druppel en heb het hele zooitje er maar af getieft!
TRaSH schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:29:
Wat mij nog steeds tegenhoud is toch de beperkingen die je hebt,

niet alle skins en opties werken ermee,
blijkbaar beperkingen van add-ons etc..
bron
extra kosten als je wat extra's wilt voor gebruik van Emby of Plex.
Gebruik nu gewoon een Shared MySQL en dat werkt prima eigenlijk.
en alle skins en add-ons werken ermee zonder beperkingen.
Al mijn media devices(HTPC, RaspberryPi's, Laptops) kunnen gewoon Blu-Ray remuxes(40-30 GB) en mkv's afspelen en heb geen behoefte aan transcoding.

Grootste voordeel van plex/emby dat niet al je devices dezelfde versie van Kodi hoeven te draaien.
Dat laatste is wel een voordeel ja maar wellicht het enige echte ook.
Wat sponsored/premium features betreft heb ik wel een oplossing voor niet dat de addons/features van enige toegevoegde waarde zijn overigens maar dat terzijde.
Als er interesse is, drop maar een DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
Hero of Time schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:30:
Nee, en dat staat ook op je wiki link. Je moet de MOD versie hebben.
that did the trick
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 10:11
Ik heb nu acestream geinstalleerd en werkende onder Kodi in Ubuntu.
Op de achtergrond wordt in Ubuntu nu de acestreamengine gestart met het commando acestreamengine --client-console. Ik doe dat via Plexus, daar kan je dat instellen.

Alleen hoe kan ik daar de parameters van instellen? Parameters zoals uploadlimit , downloadlimit, buffer, etc?
De acestreamengine krijgt de source id vanuit kodi.
In de nieuwste Plexus versie kan je ook zelf een commando invullen ipv alleen de commando die ik hier boven gebruik om de acestreamengine te draaien.
Alleen ....welk commando moet ik dan opgeven?

Ik zit hier naar de commando's te kijken maar kom er nog niet uit. Ik zie bijv meerdere opties bij acestreamengine --stream-source command maar zo start ik nu de acestreamengine niet.
Ik start hem namelijk in Work mode . niet in de Broadcast mode(?).

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 09-01-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Las het inderdaad. En gezien het altijd posts en reputatiescore zou hij / zij ook beter moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
Kan ik ook gewoon Live tv en radio kunnen krijgen via internet? Dus via de tv/ radio optie in het hoofdmenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is zeer afhankelijk van de aanbieder. Er zijn wel addons om IPTV te kunnen kijken, of addons dat andere software kan aanroepen, maar als je bijvoorbeeld denkt om Ziggo te kunnen kijken met Kodi, nee, dat kan dan weer niet.

Radio zal niet zo'n issue zijn, je hebt al nederland.fm, vast wel iemand die daar iets mee heeft gedaan voor Kodi ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
Hero of Time schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:04:
Dat is zeer afhankelijk van de aanbieder. Er zijn wel addons om IPTV te kunnen kijken, of addons dat andere software kan aanroepen, maar als je bijvoorbeeld denkt om Ziggo te kunnen kijken met Kodi, nee, dat kan dan weer niet.

Radio zal niet zo'n issue zijn, je hebt al nederland.fm, vast wel iemand die daar iets mee heeft gedaan voor Kodi ofzo.
Nee gewoon dingen als NL123, CNN, gratis internet zenders toevoegen waar je dan tussen kunt zappen zeg maar. Idem voor radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
En klopt het dat je niet kan internetten (webbrowsen) vanuit kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hero of Time schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:04:

Als het gaat om het bekijken van het "open" Ziggo digitale tv-pakket dan kan dat vrij simpel. Voor het bekijken van de encrypted (o.a. commerciële HD) kanalen is er meer nodig, maar ook nog steeds mogelijk als men in het bezit is van een geactiveerde Irdeto smartcard en bepaalde hardware. Niet voor niets vanzelfsprekend, maar wel goed mogelijk als men zou willen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 22:11
Iemand een nuttige tip voor het benoemen van VIDEO_TS bestanden ?
Ik heb de dvd serie band of brothers geript naar VIDEO_TS mappen.
2 afleveringen per map maar ik krijg de benaming niet goed.
Zoals het nu staat is het
\\DISKSTATION\Films\Series\Band of Brothers\Band_Of_Brothers_S01E01E02
Het blijft echter een grote chaos.
dvd 1 zou 2 afleveringen hebben bv. Currahee & Day of Days, in Kodi komt er echter maar 1 aflevering te staan die wel Currahee heet maar vervolgens dvd 4 bevat.

OS - Android
Kodi skin - SpinzTV

[ Voor 3% gewijzigd door Freubel op 10-01-2017 20:24 ]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zou het in zo'n geval indelen als [serie]/[season]/[disc #]/VIDEO_TS. Maar als je gaat rippen, waarom dan naar VIDEO_TS ipv losse MKVs? Je zal vast schijfruimte te veel hebben om 't in ongecomprimeerd MPEG2 op te slaan, ipv iets fatsoenlijks zoals x.264 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Hero of Time schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:43:
Ik zou het in zo'n geval indelen als [serie]/[season]/[disc #]/VIDEO_TS. Maar als je gaat rippen, waarom dan naar VIDEO_TS ipv losse MKVs? Je zal vast schijfruimte te veel hebben om 't in ongecomprimeerd MPEG2 op te slaan, ipv iets fatsoenlijks zoals x.264 oid.
Schijfruimte is inderdaad niet een issue. Meer dan genoeg van, en bij gebrek aan een degelijk gratis programma om dat om te zetten vond ik het wel prima eerlijk gezegd.
Naar de benaming ga ik even kijken, tnx !
Wordt dan als volgt:
\\DISKSTATION\Films\Series\Band of Brothers\season 1\disc1

[ Voor 6% gewijzigd door Freubel op 10-01-2017 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
makemkv is gratis en daarmee kan je per episode rippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ben sinds kort aan het stunten met Handbrake en de eerste 3 seizoenen van een serie omgezet van Bluray naar 720P. Heb een paar settings aangepast en de kwaliteit is erg goed te noemen.
Van DVD naar MKV moet ook kunnen. De episodes hebben vaak een op een volgend nummer zodat je ze kan renamen.

MakeMKV heb ik ook geprobeerd, maar hier moet ik nog wat dieper induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 20:54

copykat

Good copy isn't bad

Freubel schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:54:
[...]

.....en bij gebrek aan een degelijk gratis programma om dat om te zetten vond ik het wel prima eerlijk gezegd.
.......
Ik gebruik Vidcoder.
pakt alles, ook iso's als je ze mount. kan je een dvd terug brengen in losse afleveringen en t menu verwijderen.
ik heb een aantal presets gemaakt om 1080p web based terug te brengen naar 720p mkv.
je kan de kwaliteit instellen dus 18 19 -20-22 om hogere compressie te krijgen.
veel 1080p word 40% kleiner met goede 720p kwaliteit.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Freubel schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:19:
Iemand een nuttige tip voor het benoemen van VIDEO_TS bestanden ?
Ik heb de dvd serie band of brothers geript naar VIDEO_TS mappen.
2 afleveringen per map maar ik krijg de benaming niet goed.
Zoals het nu staat is het
\\DISKSTATION\Films\Series\Band of Brothers\Band_Of_Brothers_S01E01E02
Het blijft echter een grote chaos.
dvd 1 zou 2 afleveringen hebben bv. Currahee & Day of Days, in Kodi komt er echter maar 1 aflevering te staan die wel Currahee heet maar vervolgens dvd 4 bevat.

OS - Android
Kodi skin - SpinzTV
Ik heb die serie als volgt in de folders staan en kodi pakt het dan goed op:

/volume1/video/series/Band of Brothers/BandOfBrothers_S00E00
/volume1/video/series/Band of Brothers/BandOfBrothers_S01E01E02
/volume1/video/series/Band of Brothers/BandOfBrothers_S01E03E04
/volume1/video/series/Band of Brothers/BandOfBrothers_S01E05E06
/volume1/video/series/Band of Brothers/BandOfBrothers_S01E07E08
/volume1/video/series/Band of Brothers/BandOfBrothers_S01E09E10

:)

Binnenkort ook maar weer eens kijken die serie (ben intussen de tel kwijt met tellen :P) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
TRaSH schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:30:
makemkv is gratis en daarmee kan je per episode rippen
Geprobeerd en geslaagd. Dank voor de tip !
Ook de benaming is nu prima in orde.

Ander vraagje, ik heb een map "Bibliotheek" en een map "Nieuw"
Deze komen echter gemengd in de speelfilm lijst te staan. Hoe kan ik 2 seperate lijsten krijgen met de daarbij behorende snelkoppeling ?
1 van de 2 toevoegen aan favorieten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:58
Freubel schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:05:
[...]

Geprobeerd en geslaagd. Dank voor de tip !
Ook de benaming is nu prima in orde.

Ander vraagje, ik heb een map "Bibliotheek" en een map "Nieuw"
Deze komen echter gemengd in de speelfilm lijst te staan. Hoe kan ik 2 seperate lijsten krijgen met de daarbij behorende snelkoppeling ?
1 van de 2 toevoegen aan favorieten ?
Met een smart playlist*? Daarbij kan je elke folder een unieke naam geven. Met een uitgebreidere skin kan je deze ook in het hoofdmenu weergeven. Mocht je dicht bij de standaardskin willen blijven dan kun je een kijkje nemen bij Xonfluence.

* edit: in de 'smart playlist opties' kan je dus ook specifiek naar een folder verwijzen.

[ Voor 5% gewijzigd door alesandro_46 op 13-01-2017 08:35 ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 13:41
schumi2004 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:54:
[...]
Ik ben er nu mee aan het experimenteren en vind dat er out of the box minder fouten in de filminfo en hoesjes zitten. Het lijkt sowieso alsof het bij Kodi sinds Jarvis wat sneller fout gaat.

Belangrijkste voordeel is dat je heel snel vanaf je telefoon kunt checken wat voor films je allemaal hebt. We gebruiken Kodi/Emby namelijk ook als een soort van database voor onze DVD collectie. Ook gaat het aanpassen van de info heel makkelijk.

Daar loop ik nu wel tegen een probleem aan. Ik maak gebruik van zogenaamde media stub bestanden (.disc) voor films die we alleen fysiek hebben. En waar Emby ze wel keurig herkent en meeneemt krijg ik Kodi een foutmelding dat de file niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:32
Beste alle,

Ik heb een aantal vragen betreft Kodi speler op een Android machine.

Sindskort heb ik een Xiaomi MI Box USA versie, en deze doet het uitermate goed.
Echter ik heb TV enabled, en kreeg een first time use popup deze doorlopen, en op het einde pvr IPTV simple Client gekozen. En kreeg normaal de tv tussen picture en video. Maar na een reboot is de TV functie weg..Hoe te fixen..

2. hoe je openload.co/pair het beste kan openen in Kodi, welke browser is het beste daarvoor. Ik heb nu eenn webbrowser wat qua grafische pracht echt minimaal is. Maar daarmee kan ik het niet openen...

[ Voor 26% gewijzigd door theduke1989 op 17-01-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Denk dat ze gewoon de Kodi log file bedoelen.
Zie rosé kader hier onder.
Ook het eerste stuk,
Vermoed dat je add-on daar onder valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
TRaSH schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:13:
Denk dat ze gewoon de Kodi log file bedoelen.
Zie rosé kader hier onder.
Ook het eerste stuk,
Vermoed dat je add-on daar onder valt.
Gaat niet om een addon maar de buildin functie van tv verdwijnt opeens..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
Ik beantwoorde je vraag voordat je hem aangepast had.
En dat ging over een vraag naar een add-on en waar de log file te vinden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Is het een bekend problee dat de tv services na een reboot meteen weg is.
De eerste keer kwam het prima op het scherm tussen video en pictures. Maar na een reboot verdwenen.

In system - settings - tv staat alsnog enabled, en de configure staat ook prima. Alleen niet in de front-end. Op google kan ik er niks van terug vinden.

gebruik xiaom mi box android tv 6.0 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 08:50
Heeft iemand hier ook problemen met rtlxl? ij kan de series wel vinden, maar er zitten geen afleveringen in. Opzich vind ik het zelf niet z'n probleem, maar m'n vrouw doet net of het de eind van de wereld is als ze geen gtst terug kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
uit het niets krijg ik met opstarten van kodi deze melding:

"kodi skin helper service error"

Meer mensen last van?

Kodi 16.1
Geen updates gedaan
windows 10
Skin: Aeon Nox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
grote_oever schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:34:
Heeft iemand hier ook problemen met rtlxl? ij kan de series wel vinden, maar er zitten geen afleveringen in. Opzich vind ik het zelf niet z'n probleem, maar m'n vrouw doet net of het de eind van de wereld is als ze geen gtst terug kan kijken.
Heb je de RTL XL optie van Retrospect al geprobeerd?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Paulus07 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:27:

Meer mensen last van?

Kodi 16.1
Geen updates gedaan
windows 10
Ook na een reboot ?
Wat zegt de debug log ?
Op het Kodi forum gekeken of er iets bekend is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Paulus07 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:27:

Meer mensen last van?

Kodi 16.1
Geen updates gedaan
windows 10
Deze zag ik gisterenavond ook ff voorbij komen.... heb nog geen onderzoek gepleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik zou skin helper service addon opnieuw installeren of gewoon verwijderen. Deze heeft zich vast op de achtergrond geupdate en werkt vast niet helemaal lekker. En aangezien Marcel zo'n beetje overal op Kodi forum genegeerd wordt zul je ook daar niet veel support vinden.
Je kunt ook in debug log kijken en eventueel laatste github versie proberen.
https://github.com/marcelveldt/script.skin.helper.service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
offtopic: maar wat heeft Marcel gedaan dan dat men hem negeert. Heb geen gedonder voorbij zien komen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Miss_80 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:00:
offtopic: maar wat heeft Marcel gedaan dan dat men hem negeert. Heb geen gedonder voorbij zien komen volgens mij
ZIjn addons zouden bepaalde files aanpassen wat tegen de regels zou zijn en hij heeft een addon nieuw leven ingeblazen wat ook een bitch fight werd op het forum.

Hier bv http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=288751

Zie ook dat ze hem gewoon perm banned hebben al.
Al zijn addons zijn ook ondergebracht in deze repo www.urepo.org

Ow wacht, ik ben in de war met Rob (webset) :? |:( 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 18-01-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
hahaha, Dacht al _O- ... Marcel zijn skin en addons worden veelvuldig gebruikt in allerlei andere skins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Miss_80 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:53:
hahaha, Dacht al _O- ... Marcel zijn skin en addons worden veelvuldig gebruikt in allerlei andere skins...
Ik had misschien nog een paar daagjes moeten uitzieken thuis, bovenkamer werkt toch niet helemaal naar behoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Weet jij eigenlijk waarom Nedd uiteindelijk ook gebanned is? Hij was het vaak niet eens met het kodi team. een van de redenen dat hij geen onderdeel meer uit ging maken van het team, maar het bannen is zeer recentelijk als ik zie wanneer hij voor het laatst online is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Miss_80 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:55:
Weet jij eigenlijk waarom Nedd uiteindelijk ook gebanned is? Hij was het vaak niet eens met het kodi team. een van de redenen dat hij geen onderdeel meer uit ging maken van het team, maar het bannen is zeer recentelijk als ik zie wanneer hij voor het laatst online is geweest
offtopic:
Is hij uiteindelijk niet gebanned omdat hij Wiki owner was en hier misbruik in maakte als aanpassingen van bepaalde leden weer terugdraaien enzo en rechten ontnemen van leden?
Meen dat dat het laatste is wat ik erover gelezen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
TRaSH schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 05:12:
[...]

Ook na een reboot ?
Wat zegt de debug log ?
Op het Kodi forum gekeken of er iets bekend is ?
blijft aanwezig na een reboot. Ook opnieuw downloaden van de addon via git blijft de error tonen. Zowel als ik de oude add-on geheel vervang met nieuwe, als extra/missende files overschrijf.

Log geeft aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
17:56:50 T:6172   ERROR: EXCEPTION Thrown (PythonToCppException) : -->Python callback/script returned the following error<--
 - NOTE: IGNORING THIS CAN LEAD TO MEMORY LEAKS!
Error Type: <type 'exceptions.ImportError'>
Error Contents: No module named requests
Traceback (most recent call last):
  File "C:\Users\Htpc\AppData\Roaming\Kodi\addons\script.skin.helper.service\service.py", line 6, in <module>
    from resources.lib.BackgroundsUpdater import BackgroundsUpdater
  File "C:\Users\Htpc\AppData\Roaming\Kodi\addons\script.skin.helper.service\resources\lib\BackgroundsUpdater.py", line 9, in <module>
    import ArtworkUtils as artutils
  File "C:\Users\Htpc\AppData\Roaming\Kodi\addons\script.skin.helper.service\resources\lib\ArtworkUtils.py", line 5, in <module>
    import requests
ImportError: No module named requests
-->End of Python script error report<--

Edit:

Nogmaals via kodi de addon voorzien van update en nu werkt het wel 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Paulus07 op 18-01-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 08:50
GroteBozewolf schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:48:
[...]

Heb je de RTL XL optie van Retrospect al geprobeerd?
Ahh goed dat je het zegt. Heb op mij slaapkamer deze wel. Was even vergeten dat deze er ook nog was. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
grote_oever schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:06:
[...]

Ahh goed dat je het zegt. Heb op mij slaapkamer deze wel. Was even vergeten dat deze er ook nog was. Bedankt!
Wel het RTL XL kanaal gebruiken, niet iRTL (die is dus namelijk ook kapot.....zelfde bron als de andere add-on).

EDIT: zo juist een update gepushed welke het defect iRTL kanaal verwijderd.

[ Voor 10% gewijzigd door GroteBozewolf op 19-01-2017 20:35 . Reden: iRTL verwijdering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 00:02

The_Worst

Unox

Wilde vandaag eens gaan stoeien met Kodi nadat ik vele jaren Mediaportal heb gebruikt. Helaas is het tot nu toe frustratie alom, constant No PVR meldingen als ik op bepaalde toetsen druk, met als hoogte punt dat Kodi nu crasht na een herstart in het hoofdmenu zonder duidelijke reden.

Het is een verse installatie en ik heb alleen nog maar mediafolders toegevoegd. Kodi crasht kort nadat het hoofdmenu in beeld komt. Windows 10 x64. Versie 17RC3. Ik zie op het forum meerdere meldingen verschijnen van crashes.

Debug log: https://pastebin.com/80FqRv0w
Advanced debug log: https://pastebin.com/WxpyakPg
Stack trace: https://pastebin.com/PP8mhXiE

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Edit: verkeerde topic

[ Voor 83% gewijzigd door miicker op 25-01-2017 11:03 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik gebruik kodi nu een tijdje en het bevalt me redelijk.

Pros,
veel content te vinden
M3u lijst laden
Live tv
Etcetc

Cons
Live tv is weg na een thema Change
Niet altijd werken de packages erotiek package altijd error wanneer je iets wilt afspelen
Etcetc
..

Nu vraag ik me af waar de oude settings van de thema zitten wanneer je kodi op Android gebruikt? Om de live tv functie terug te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Lees de topicwaarschuwing

[ Voor 85% gewijzigd door Lustucru op 25-01-2017 08:55 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Een topicreport volstaat

[ Voor 98% gewijzigd door Lustucru op 25-01-2017 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
miicker schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:00:
Ik ben opzoek naar een vervanger voor CouchPotato. Ik zie Radarr wel zitten, is er al een manier om die te draaien op een Synology NAS?
Denk dat je hier verkeerd zit,
Geeft niks met Kodi te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
GroteBozewolf schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:49:
[...]

Wel het RTL XL kanaal gebruiken, niet iRTL (die is dus namelijk ook kapot.....zelfde bron als de andere add-on).

EDIT: zo juist een update gepushed welke het defect iRTL kanaal verwijderd.
Ik heb net de laatste versie van je site afgehaald, maar de addon blijft momenteel hangen bij 'fetching textures'. Klik nu steeds op cancelling, maar lijkt ook niet echt te werken

EDIT: het lijkt erop dat ik veeeeeel meer geduld moet hebben ;). Heb kodi nu op de achtergrond verder draaien en het lijkt stukje bij beter door te lopen

EDIT: Had ik al gezegd dat ik heeeeeel veeeeel geduld moet hebben |:( We zijn een half uur verder en nog niet verder dan 60 %

[ Voor 22% gewijzigd door Miss_80 op 25-01-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Werk je misschien over Wi-Fi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag
Als we de film afspelen, krijgen we boven en onder grote zwarte balken. Het beeld is daardoor kleiner als in een slechte breedbeeld.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Xbmc kodi

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via het oogje heb ik de instellingen al correct gewijzigd via iemand die weet hoe ze correct staan. Ook de zoom correct aangepast, maar dan blijft het hetzelfde. Het is bij alle films zo, ook bij films die het eerst wel goed deden en het beeld dus volledig vulde. Ik heb ook geprobeerd de scherm resolutie aan te passen op de pc, staat ook correct nu maar probleem blijft.
Hoop echt dat iemand mij kan helpen. Dank voor het lezen sowieso!
Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ja, maar geen trage wifi. Ik kan zonder problemen streamen als ik dat zou willen via de youtube addon of quasar.

Ik heb net Kodi weer opnieuw opgestart en ik dacht dat hij maar 1 keer alle plaatjes ect hoeft op te halen, maar hij begint gewoon weer opnieuw. Ik kan me niet herinneren dat ik dit bij voorgaande versies heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Zou persoonlijk even een debug log maken,
Misschien dat de ontwikkelaar er iets mee kan.
Even een link posten van pastebin ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Miss_80 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:24:
[...]

Ik heb net de laatste versie van je site afgehaald, maar de addon blijft momenteel hangen bij 'fetching textures'. Klik nu steeds op cancelling, maar lijkt ook niet echt te werken

EDIT: het lijkt erop dat ik veeeeeel meer geduld moet hebben ;). Heb kodi nu op de achtergrond verder draaien en het lijkt stukje bij beter door te lopen

EDIT: Had ik al gezegd dat ik heeeeeel veeeeel geduld moet hebben |:( We zijn een half uur verder en nog niet verder dan 60 %
De textures zijn iets van 10-20 MB in totaal en komen vanaf github.io. Dat is normaal echt een 10 tal seconden. En gebeurd gelukkig maar eenmalig.

Maar post gerust even een retrospect.log op pastebin. Kijk ik even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Heb het thuis nog een keer geprobeerd en nu was het laden inderdaad gedaan in een paar seconden... EN.. bij het opnieuw opstarten deed hij het niet nog keer. Lijkt toch dat overdag (op kantoor wilde ik iets laten zien) de wifi erg slecht was of dat er iets specifiek werd geblocked. Geen idee, maar nu lijkt het iig opgelost te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:42

Grvy

Bot

Ik heb XS4all en nu ook tv van XS4all. maar ik weiger en wil dat stomme boxje van XS4all niet gebruiken.. nu google ik op TvHeadend. IPTV EPG noem het maar op; maar door al die termen zie ik de bomen door het bos niet meer. Iets met m3u playlist, en dan natuurlijk de vele illegale providers.. maar ik wil gewoon LEGAAL bezig gaan..

Wat moet ik doen om xs4all tv op KODI te krijgen ipv hun eigen stomme box. Ik snap er geen pepernoot meer van. Enige broodkruimels naar de juiste plek zouden zeer gewaardeerd worden.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Grvy schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 00:07:
Ik heb XS4all en nu ook tv van XS4all. maar ik weiger en wil dat stomme boxje van XS4all niet gebruiken.. nu google ik op TvHeadend. IPTV EPG noem het maar op; maar door al die termen zie ik de bomen door het bos niet meer. Iets met m3u playlist, en dan natuurlijk de vele illegale providers.. maar ik wil gewoon LEGAAL bezig gaan..

Wat moet ik doen om xs4all tv op KODI te krijgen ipv hun eigen stomme box. Ik snap er geen pepernoot meer van. Enige broodkruimels naar de juiste plek zouden zeer gewaardeerd worden.
Als tv van XS4ALL het zelfde is als KPN "Interactieve Televisie", dan ontkom je er niet aan om een apparaat als slingbox o.i.d. ertussen te zetten voordat je er ook maar iets mee kan. Je slingbox maakt er dan een stream van en die kan je oppikken in software als Kodi. Je zal echter niet in Kodi kunnen zappen, aangezien je maar 1 kanaal hebt, maar dat kan wel met de SlingBox app.
Al met al nogal omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik wil kodi van mijn android tv box verwijderen en opnieuw installeren. Want wil alles standaard stock hebben. Echter welke mappen moet ik in es file Explorer verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
theduke1989 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:16:
Ik wil kodi van mijn android tv box verwijderen en opnieuw installeren. Want wil alles standaard stock hebben. Echter welke mappen moet ik in es file Explorer verwijderen?
De userdata folder verwijderen zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

4-systeembeheer schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:10:
[...]

Als tv van XS4ALL het zelfde is als KPN "Interactieve Televisie", dan ontkom je er niet aan om een apparaat als slingbox o.i.d. ertussen te zetten voordat je er ook maar iets mee kan. Je slingbox maakt er dan een stream van en die kan je oppikken in software als Kodi. Je zal echter niet in Kodi kunnen zappen, aangezien je maar 1 kanaal hebt, maar dat kan wel met de SlingBox app.
Al met al nogal omslachtig.
Dat slaat nergens op, ik heb al genoeg kastjes onder mn TV. Waarom mag ik niet gewoon gebruiken wat ik wil? ik betaal er toch voor.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grvy schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:27:
[...]
Dat slaat nergens op, ik heb al genoeg kastjes onder mn TV. Waarom mag ik niet gewoon gebruiken wat ik wil? ik betaal er toch voor.
XS4All bied het überhaupt toch niet als optie aan binnen de producten waaruit je kunt kiezen, hoezo betaal je er dan voor?

Wil je graag TV kunnen kijken binnen Kodi dan stap je over naar een aanbieder waarbij dat wel mogelijk is (als die te kiezen valt op je adres).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

hardware-lover schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:06:
[...]

XS4All bied het überhaupt toch niet als optie aan binnen de producten waaruit je kunt kiezen, hoezo betaal je er dan voor?

Wil je graag TV kunnen kijken binnen Kodi dan stap je over naar een aanbieder waarbij dat wel mogelijk is (als die te kiezen valt op je adres).
Wat is dat nou voor onzin? Ik wil geen ziggo maar word wel verplicht om ziggo te nemen als ik TV wil kijken op de manier via kodi? omdat ik niet NOG een kastje wil? zoals verplicht is bij XS4all/KPN etc.

Ik wil graag internet van XS4all en heb daar mijn redenen voor, ziggo is wat mij betreft een enorm slechte aanbieder. En het motto "dan stap je maar over" slaat nergens op. Waarom mag ik een product waar ik voor betaal niet op mijn manier gebruiken? ze bieden TV aan, en ik wil dat op mijn eigen apparatuur. Net zoals ik een Cisco Router heb ipv de meegeleverde zooi van XS4all zelf.

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grvy schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:10:
[...]
Wat is dat nou voor onzin? Ik wil geen ziggo maar word wel verplicht om ziggo te nemen als ik TV wil kijken op de manier via kodi? omdat ik niet NOG een kastje wil? zoals verplicht is bij XS4all/KPN etc.

Ik wil graag internet van XS4all en heb daar mijn redenen voor, ziggo is wat mij betreft een enorm slechte aanbieder. En het motto "dan stap je maar over" slaat nergens op. Waarom mag ik een product waar ik voor betaal niet op mijn manier gebruiken? ze bieden TV aan, en ik wil dat op mijn eigen apparatuur. Net zoals ik een Cisco Router heb ipv de meegeleverde zooi van XS4all zelf.
Ik begrijp het, jij wilt graag links gaan rijden op onze wegen omdat jij belasting betaald en daarom vind dat jij dat moet kunnen. De overheid maakt het niet mogelijk in Nederland maar daar trek jij je niets van aan, je hebt een auto, er zijn wegen, dus moet het maar kunnen. :+

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 19 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.