Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:59
Weet iemand hoe je makkelijk een overzicht te zie krijgt van alle bestanden die niet aan de library toegevoegd konden worden?
Nu kom ik er vaak heel laat achter dat een film er niet bij staat en vergeet ik dat ik die nog moet kijken 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

copykat schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:49:
[...]

Ik ben daar mee bezig geweest en op het kodi forum word eigenlijk gezegd:
indien een serie niet zichtbaar word :Adding a series to thetvdb is easy. Join, add. You benefit from that community, try contributing something.
Moet je wel tvdb als scraper gebruiken en dat doe ik niet, ik maak gebruik van de AniDB MOD scraper. ;) Die zou goed moeten werken, maar ik heb blijkbaar een paar titels niet goed. Moet eens beter kijken welke en waarom, bijvoorbeeld degene met een Engelse titel die niet werken omdat 't naar de originele titel zoekt ofzo.
of en dit is een beetje veel werk ik vermoed voor elke aflevering apart:
nfo file:

<episodedetails>
<title>My TV Episode</title>
<season>1</season>
<episode>1</episode>
<plot>he best episode in the world</plot>
<playcount>0</playcount>
<lastplayed></lastplayed>
<epbookmark>200</epbookmark> <!-- For media files containing multiple episodes,
where value is the time where the next episode begins in seconds -->
<displayseason>3</displayseason> <!-- For TV show specials, determines how the episode is sorted in the series -->
<displayepisode>4096</displayepisode>
</episodedetails>

Dus inderdaad de series en andere video content die niet verschijnen in de library zoek ik gewoon in bestanden tab.
Dat lijkt mij te veel moeite. Ik doe het wel met file browsing op de source.
Marsman83 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:30:
Weet iemand hoe je makkelijk een overzicht te zie krijgt van alle bestanden die niet aan de library toegevoegd konden worden?
Nu kom ik er vaak heel laat achter dat een film er niet bij staat en vergeet ik dat ik die nog moet kijken 😂
Je kan in 't system log kijken, daar staat nog wel eens wat er niet gescraped kon worden. Entries als deze volgens mij:
code:
1
DEBUG: VideoInfoScanner: Could not enumerate file [pad naar bestand]

[ Voor 15% gewijzigd door Hero of Time op 03-09-2016 11:41 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:17
Marsman83 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:30:
Daar is een addon voor. Missing movies dacht ik. Kan het nu helaas niet voor je nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DappereDodo schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:10:
[...]

Daar is een addon voor. Missing movies dacht ik. Kan het nu helaas niet voor je nakijken.
Correct, die add-on heet 'Missing Movies', type: media sources.
Scans media sources for movies, TV shows and episodes that got missed during library scan. This add-on can be used to identify, play or manually add missing videos to your media library.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 09:59
Top! Ga ik die straks even testen, klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:16
coax inderdaad met provider Ziggo.

tvbutler zag ik als synology compatible en dan oscam module?
hardware-lover schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:16:
[...]

Coax in de meterkast en provider is?

Edit: uit eerdere reacties te zien zou de provider Ziggo zijn? Gaat het dan om het bekijken van het (onbeveiligde) basispakket wat FTC is, of zouden er ook andere Ziggo zenders bekeken moeten kunnen worden? Wat is er aan budget beschikbaar?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

remcoXP schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:46:
coax inderdaad met provider Ziggo.

tvbutler zag ik als synology compatible en dan oscam module?
[...]
Je had het in eerste instantie over "TV kijken" en niet over "opnemen", dus ik vraag me nu af waarom de Synology in je reactie aanwezig is? Als het gaat om enkel TV kijken via Kodi met Ziggo als bron dan zijn daar diverse (relatief eenvoudige) oplossingen voor, maar de vragen blijven staan.

1) wat mag het gaan kosten
2) gaat het dan om het "open" Ziggo basispakket? Ik verwacht van niet gezien het vermelden van oscam, maar het kan maar duidelijk zijn? Dus welk Ziggo abonnement heb je nu?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:16
sorry,

kosten ben ik niet geheel in beperkt. hopelijk onder de 150 euro.
als abbo heb ik een ziggo horizon. echter niet met uitgebreide pakketten erbij.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• devildirk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 19:00
Zo.... na heel lang te hebben gelezen, uitgeprobeerd etc... wil ik vragen of iemand uit de buurt van Hengelo (Ov) eens langs wilt komen om mij verder te helpen met Kodi.
Ik ben een aantal weken in bezit van een NVidia Shield Android TV + Shield Controller.
(na jarenlang altijd een Dune HD Mediaspeler te hebben gehad)
Maar ik krijg het maar niet zoals ik het graag wil hebben.
Ik kan op een aantal dingen maar niet de vinger erop leggen, grrrrrr....... dus vraag om hulp.

Mocht je mij willen helpen, graag even een persoonlijk bericht aub...

Dank je!!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:50
devildirk schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:37:
Zo.... na heel lang te hebben gelezen, uitgeprobeerd etc... wil ik vragen of iemand uit de buurt van Hengelo (Ov) eens langs wilt komen om mij verder te helpen met Kodi.
Ik ben een aantal weken in bezit van een NVidia Shield Android TV + Shield Controller.
(na jarenlang altijd een Dune HD Mediaspeler te hebben gehad)
Maar ik krijg het maar niet zoals ik het graag wil hebben.
Ik kan op een aantal dingen maar niet de vinger erop leggen, grrrrrr....... dus vraag om hulp.

Mocht je mij willen helpen, graag even een persoonlijk bericht aub...

Dank je!!
Misschien dat ik je kan helpen met wat instellingen, ik ben ook een (trotse) bezitter van een Shield :) Ik zou wel willen adviseren op SPMC te gebruiken i.p.v. Kodi http://spmc.semperpax.com/ Kan je vertellen tegen welke issues je aanloopt?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:17
Een van de issues waar ik tegenaan loop is dat Kodi naar mijn idee niet alle folders goed genoeg scant op nieuwe inhoud. TV Series laat ik binnenkomen op een Windows 10 PC via Sonar. Dat werkt goed. Films komen daar ook in een map binnen, die in Kodi als movies is aangemerkt. Dat gaat niet zo goed, moet eigenlijk iedere keer op scan for new content drukken, waardoor ik films eigenlijk via de bestands verkenner in Kodi kijk.

Een tip?

Toevoeging, ik dacht dat ik in het Shield topic reageerde:
Mijn Kodi draait op een Nvidia shield, die gaat na een tijdje weer in standby.
Sonar pakt mijn series, films gaan zelf via NZB.

[ Voor 17% gewijzigd door jopie op 08-09-2016 14:04 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:39
jopie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:15:
Een van de issues waar ik tegenaan loop is dat Kodi naar mijn idee niet alle folders goed genoeg scant op nieuwe inhoud. TV Series laat ik binnenkomen op een Windows 10 PC via Sonar. Dat werkt goed. Films komen daar ook in een map binnen, die in Kodi als movies is aangemerkt. Dat gaat niet zo goed, moet eigenlijk iedere keer op scan for new content drukken, waardoor ik films eigenlijk via de bestands verkenner in Kodi kijk.

Een tip?
Vertel eens hoe je het geconfigureerd heb en wat je zou willen?
Sonarr kan namelijk prima een seintje geven aan Kodi om de library te scannen bij download completed en als je dan in je advanced settings ook nog aangeeft om errors te skippen bij scannen heb je nergens omkijken naar, Kodi moet uiteraard wel actief zijn.

code:
1
2
3
<videoscanner>
    <ignoreerrors>true</ignoreerrors> <!-- Set to true to silently ignore errors while scanning videos. This prevents the error dialogue box, so you don't have to keep hitting "yes" to keep scanning.-->
</videoscanner>

Vervolgens kun je nog aangeven dat wanneer Kodi opgestart wordt hij ook direct een library scan moet doen.

Note:
Overigens is Sonarr voor Series en NIET voor Movies ;)
Iets meer spelen en lezen is mijn advies wat Kodi betreft want als ik het zo hoor vallen de issues (welke nog komen zullen) allemaal wel mee ;)

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 08-09-2016 13:23 ]

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

jopie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:15:
Een van de issues waar ik tegenaan loop is dat Kodi naar mijn idee niet alle folders goed genoeg scant op nieuwe inhoud.
http://kodi.wiki/view/Add-on:Watchdog ?

Mijn series en films staan op de NAS (SMB shares) en WatchDog scant op een in te stellen interval de inhoud.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Iemand nog een antwoord op m'n vraag bij Hero of Time in "[ervaringen] Kodi - deel XVI", mbt skins die tijdens afspelen zo minimalistisch mogelijk is, iig bij pauzeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Hero of Time schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:59:
Iemand nog een antwoord op m'n vraag bij Hero of Time in "[ervaringen] Kodi - deel XVI", mbt skins die tijdens afspelen zo minimalistisch mogelijk is, iig bij pauzeren?
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=267343

• devildirk
Oh... veel te veel om op te noemen.
Vorige week al vele vragen op dit forum gesteld, maar geen enkel antwoord ontvangen.
Enkel zogenaamde tips etc (waar ik niets aan had).
Die discussie wil ik niet nog eens aan gaan, vandaar....

Ik weet dat de Dune HD een file browser mediaspeler was/is en Kodi niet.
Maar om het dan af te doen als een simpele bibliotheek-browser is te makkelijk.

Zo krijg ik gewoon niet voor elkaar wat ik graag wil.
Ben werkelijk dagen bezig geweest om xml`s aan te passen etc, maar nog altijd niet het gewenste resultaat. Het blijft maar behelpen.

Het feit dat ik geen folders op het Homescreen kan krijgen is het grootste gemis.
Ik heb een folder met tv-shows, een folder met series, een folder met nieuwe films, een folder met oude films, een folder met fotos en een folder met muziek. Dus eigenlijk heel simpel 6 folders.
DIE wil ik op het Homescreen.
Het is gewoon NIET mogelijk om een apart link/plaatje/shortcut/folder apart op het Homescreen te krijgen voor deze 6 categorieën.

Je hebt: Pictures-Videos-Movies...... and thats it. Dus 3 mogelijkheden om 6 dingen apart aan te sturen, en dat gaat niet. Wel maak ik linkjes naar de folders onder Favorieten, maar dat is erg bekrompen.

Nu gooit Kodi echt alles op 1 hoop (met name films en series) en is ondoorgrondelijk.

Dus ik blijf maar wachten op de gouden tip! Echter hier zeggen ze dat het onmogelijk is... en dat lijkt mij stug.

Dus was mijn vraag of iemand eens stap-voor-stap kan uitleggen hoe het nu eens precies werkt.
Zelfs die handleiding is niet te vinden.

Alvast bedankt!
Zapp-it schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:46:
[...]

Misschien dat ik je kan helpen met wat instellingen, ik ben ook een (trotse) bezitter van een Shield :) Ik zou wel willen adviseren op SPMC te gebruiken i.p.v. Kodi http://spmc.semperpax.com/ Kan je vertellen tegen welke issues je aanloopt?

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
devildirk schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:33:
Oh... veel te veel om op te noemen.
Vorige week al vele vragen op dit forum gesteld, maar geen enkel antwoord ontvangen.
Enkel zogenaamde tips etc (waar ik niets aan had).
Die discussie wil ik niet nog eens aan gaan, vandaar....

Ik weet dat de Dune HD een file browser mediaspeler was/is en Kodi niet.
Maar om het dan af te doen als een simpele bibliotheek-browser is te makkelijk.

Zo krijg ik gewoon niet voor elkaar wat ik graag wil.
Ben werkelijk dagen bezig geweest om xml`s aan te passen etc, maar nog altijd niet het gewenste resultaat. Het blijft maar behelpen.

Het feit dat ik geen folders op het Homescreen kan krijgen is het grootste gemis.
Ik heb een folder met tv-shows, een folder met series, een folder met nieuwe films, een folder met oude films, een folder met fotos en een folder met muziek. Dus eigenlijk heel simpel 6 folders.
Het is gewoon NIET mogelijk om een apart link/plaatje/shortcut/folder apart op het Homescreen te krijgen voor deze 6 categorieën.

Je hebt: Pictures-Videos-Movies...... and thats it. Dus 3 mogelijkheden om 6 dingen apart aan te sturen, en dat gaat niet. Wel maak ik linkjes naar de folders onder Favorieten, maar dat is erg bekrompen.

Nu gooit Kodi echt alles op 1 hoop (met name films en series) en is ondoorgrondelijk.

Dus ik blijf maar wachten op de gouden tip! Echter hier zeggen ze dat het onmogelijk is... en dat lijkt mij stug.

Dus was mijn vraag of iemand eens stap-voor-stap kan uitleggen hoe het nu eens precies werkt.

Alvast bedankt!

[...]
Ik doe dit met de superfavorites plugin..En die shortcuts die je daarmee maakt kun je vanuit bijv. Titan skin dan op je homescreen zetten (zoals in veel andere skins ook kan, zoals estouchy maar ik heb niet alle skins uitgebreid getest)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:00

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

devildirk schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:33:

Is het niet gewoon op te lossen door Kodi gewoon in bibliotheekmodus te blijven gebruiken én daarbij op zoek te gaan naar een skin die het toevoegen van smart playlists ondersteunt én deze kan toevoegen op het homescreen?

Geef dan elke film zijn eigen folder en stop alle filmfolders in 1 parentfolder.
Dus:
Schijf\Gebruiker\Map\Films\Filmnaam (jaartal)
Schijf\Gebruiker\Map\Films\Filmnaam 2 (jaartal)
Schijf\Gebruiker\Map\Films\Filmnaam 3 (jaartal)
enz.

Hiermee kan Kodi alles indexeren wat jij aan films hebt.
Daarna voeg je een smartplaylist toe die alle 20/50/100 laatst toegevoegde films laat zien
En een smartplaylist die alle films laat zien, excl. de laatste nieuwe.

Zo heb ik het gedaan voor mijn dochter met tekenfilms en tekenfilmseries. Deze staan gewoon nog steeds in mijn bibliotheek, maar zijn voor haar op te roepen door op een Mickey Mouse icoontje te klikken in de hubs van Eminence skin. Voor mezelf heb ik een smartplaylist waarbij ik de lopende-maar-niet-afgeronde films en series in 1 keer oproep. Ook toegevoegd aan de hubs in Eminence. Er zijn volgens mij echt tig skins die een smartplaylist ook direct op het homescreen kunnen zetten.

Je kunt die smartplaylists overigens gewoon vanuit de Kodi interface maken, maar ook handmatig aanpassen door xml's van andere gegevens te voorzien.

Zie ook:
http://kodi.wiki/view/Smart_playlists
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=76717

[ Voor 31% gewijzigd door Jorgen op 08-09-2016 15:00 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• devildirk
Tel tot tien voor je iets post waar je sorry voor moet zeggen.

[ Voor 90% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2016 21:03 ]

• schumi2004
*knip* negeren is beter

Ik zou zeggen, sla de Kodi wiki er eens op na met alle tips en tricks die je gehad heb, succes!
http://kodi.wiki/view/Smart_playlists

[ Voor 70% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2016 21:04 ]

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10 23:17
In de Kodi wiki staat merendeels stap voor stap met plaatjes uitleg hoe je iets moet doen.
Zo ook hoe je een smart play list moet maken.
Volgens mij word er op tweakers nog steeds verwacht dat je enigzins wat zelf probeert en zeker wat onderzoek doet.
En bij je vraag stelling vertellen wat je geprobeerd hebt of waar je tegen aan loopt.

Als ik vanavond thuis ben kan ik je wel een link van het Kodi forum geven waar iemand bv zijn kinderfilms gescheiden heeft van de zogenaamde grote mensen films.
Dat kan je dan ook toepassen voor de rest.
Ik zelf heb bv een playlist aangemaakt voor alle ongeziene films.
En zo zijn er meer mogelijkheden.

Wil je een stap voor stap uitleg dan is de Kodi wiki daar erg geschrikt voor met de tips die je hier hebt gekregen weet je dan waar je moet zoeken

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• devildirk
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2016 21:04 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

knip: offtopic . Iedereen heeft je tot nu toe willen helpen. Wat jij wil kan best overigens en is eenvoudig te doen.

Kies een skin die je mooi vindt. Check op het Kodi forum de mogelijkheden van deze skin. In jouw geval veranderingen aan het home menu en ondersteuning voor smart playlists. Veel skins zullen dit kunnen, bijv. Eminence.

Eminence heeft zelfs al zo'n smartplayslist standaard in zijn films en series hubs zitten. Opslaglocatie van die playlist is hier: C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Kodi\addons\skin.eminence.2-Jarvis\extras\playlists) Andere skins, hebben vergelijkbare locaties. Dit is de inhoud van de betreffende smart playlist:

code:
1
2
3
4
5
6
<smartplaylist type="movies">
    <name>New Movies</name>
    <match>all</match>
    <limit>[b]25[/b]</limit>
    <order direction="descending">dateadded</order>
</smartplaylist>

Verander 25 in bijv. 100 en deze playlist geeft dan standaard de 100 laatst toegevoegde films van je bibliotheek weer.

code:
1
2
3
4
5
6
<smartplaylist type="movies">
    <name>New Movies</name>
    <match>all</match>
    <limit>[b][b]100[/b][/b]</limit>
    <order direction="descending">dateadded</order>
</smartplaylist>

Enige wat jij nog hoeft te doen is deze smartplaylist te kopieren naar jouw favoriete skin en in de documentatie van die betreffende skin te kijken hoe je deze aan je home screen toevoegt. Dat weet ik natuurlijk niet voor elke skin. In Eminence ga je naar instellingen -> skin -> skin instellingen -> customize home menu. Bij andere skins zul je waarschijnlijk op dezelfde plaats kijken.

Zelf heb ik niet de behoefte om die dingen aan mijn home menu toe te voegen. Die houd ik liever clean: weer / films / series / youtube / foto's / instellingen / power. Ik voeg mijn smart playlists toe aan de hubs van de films en series, maar wat jij wil kan dus gewoon ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2016 21:06 ]

• devildirk
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2016 21:05 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

*knip* ga er toch niet op in. :)

Volgens mij moet het lukken met de links en voorbeelden die je vandaag gekregen hebt.

[ Voor 46% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2016 21:07 ]

• schumi2004
*Negeren is beter*
Maar we gaan offtopic.

inderdaad ;)

[ Voor 92% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2016 21:08 ]

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 14:06
Vraagje, ik ben mijn Intel NUC opnieuw aan het opbouwen met LibreElec (ga nog voor een Jarvis versie).
Normaliter installeerde ik altijd de TVAddons plugin, om zo diverse sources etc. automatisch binnen te krijgen.

Nu gebruik ik dergelijke zaken amper, en bedacht ik mezelf, waarom installeer ik dit nog?
Mijn doel is nu om mijn Kodi installatie zo schoon mogelijk te houden, en alleen te installeren wat ik gebruik.

Echter loop ik dan tegen zaken aan qua repo's, dat niet alles beschikbaar is.

Mijn vraag, wat is in jullie install een must have en welke repo's raden jullie aan?

- Arctic Zephyr skin
- Watchdog
- Diverse subtitle addons
- RTL Gemist
- Uitzendinggemist

Zijn voor mij een must :)

• devildirk
:w

[ Voor 99% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2016 21:08 ]

• 4-systeembeheer
Rustaaaaagh...
Voor mij is het allemaal nogal vanzelfsprekend, maar dat kan de ervaring zijn.
Hier stap voor stap...

https://seo-michael.co.uk...-favourites-to-xbmc-kodi/

Open Kodi
Select SYSTEM
Select Add-Ons
Select Install from Repository
Select Kodi Add-on repository
Select Video add-ons
Select Super Favourites
Select Install
Wait for Add-on enabled notification

https://seo-michael.co.uk/how-to-change-skins-on-xbmc/
Open Kodi
Select SYSTEM
Select Appearance
Select Skin > Skin
The next screen that appears shows the skins that you currently have installed. If you have never installed a skin then there will probably just be the default Confluence skin listed here
To add skins to your device select Get More
The next screen will list all the available skins
If you know what skin you want just scroll down and select it. If you don't know then just try out a few to see which you like. For this example we will use the Amber skin
The skin will now begin to download and install
When the skin has finished installing you will be asked if you would like to switch to the new skin, select YES
The new skin is now installed and applied

How to edit Titan Skin:
YouTube: How to edit Titan Skin

Als je nog meer hulp nodig hebt, graag even uitleggen waar je precies tegenaan loopt.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Protax schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:37:
Vraagje, ik ben mijn Intel NUC opnieuw aan het opbouwen met LibreElec (ga nog voor een Jarvis versie).
Normaliter installeerde ik altijd de TVAddons plugin, om zo diverse sources etc. automatisch binnen te krijgen.

Nu gebruik ik dergelijke zaken amper, en bedacht ik mezelf, waarom installeer ik dit nog?
Mijn doel is nu om mijn Kodi installatie zo schoon mogelijk te houden, en alleen te installeren wat ik gebruik.

Mijn vraag, wat is in jullie install een must have en welke repo's raden jullie aan?

- Arctic Zephyr skin
- Watchdog
- RTL Gemist
- Uitzendinggemist

• Eminence skin (zelfde maker als Arctic Zephyr)
  • TVTunes voor de leaders/soundtracks bij films en series af te spelen als je door je collectie browst.
  • Universal album/artist/movie scraper om alles goed te scrapen
  • Missing movie scanner om te zien of alles al in Kodi opgenomen is
  • Trakt om bij te houden en te beoordelen wat je al gezien hebt (bij nieuwe install kan je dan alles zo weer terugzetten en verder gaan waar je gebleven was met kijken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Modbreak:De discussie over het verwachtingspatroon van devildirk is hier volledig offtopic. Ik ga straks nog wel opschonen maar het dringende verzoek is enerzijds ermee te kappen en anderzijds gewoon de verstandigste te zijn: dwz: negeren.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je de stap-voor-stap hulp die je nu gekregen hebt (inclusief een uitgeschreven smart playlist en links naar stappenplannen) al geprobeerd? Waar loop je nu nog tegenaan?

[ Voor 54% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2016 20:49 ]

• devildirk
Hey 4-systeembeheer...

Superaardig!!

Maar Super-favorites installeren is geen probleem... Skin veranderen is ook geen probleem.
Is allemaal wekenlang geleden al gedaan en uitgeprobeerd.
Maar daadwerkelijk een Super-favorite maken én gebruiken?? Dat is nu net het probleem.
Ik kan op geen enkele manier jouw genoemde schort-cut (of uberhaupt 1) op het Home-screen maken.
Althans, niet met Confluence. Eminence werkt ook niet.
Ik kan iets van een Super-folder maken, maar niets erin krijgen.
Lijkt mij dat je een (Super) short-cut maakt en die gewoon plaatst op het Home-screen.
Dat krijg ik niet voor elkaar.

En ik ben geen beginner.... juist dat maakt het zo frustrerend!
Iedereen blijft mij maar verwijzen naar 1001 wiki kodi links.... die heb ik al allemaal gelezen én uitgeprobeerd.

Van het gehele Kodi verhaal op de Nvidia Shield Android TV op een 65 inch 4K TV.... maak ik alleen gebruik van de aller, allerkleinste knop, en dat is het sterretje... de Favorietenknop.
Daar staan nu mijn 6 folders onder.....
Verder gebruik ik niets. Ongelooflijk....
Dus via de favorietenknop schakel ik momenteel tussen de 6 folders....
En het enige wat ik zou willen is die 6 folders (of schort-cuts) op mijn Home-screen hebben, meer niet.

Mijn dank voor je stappenplan! Super! Zo kan het ook.
Maar dat wist ik al heel lang.... ik krijg het vervolg niet voor elkaar.... zo simpel...

Dank!
4-systeembeheer schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:09:
[...]

Rustaaaaagh...
Voor mij is het allemaal nogal vanzelfsprekend, maar dat kan de ervaring zijn.
Hier stap voor stap...

https://seo-michael.co.uk...-favourites-to-xbmc-kodi/

Open Kodi
Select SYSTEM
Select Add-Ons
Select Install from Repository
Select Kodi Add-on repository
Select Video add-ons
Select Super Favourites
Select Install
Wait for Add-on enabled notification

https://seo-michael.co.uk/how-to-change-skins-on-xbmc/
Open Kodi
Select SYSTEM
Select Appearance
Select Skin > Skin
The next screen that appears shows the skins that you currently have installed. If you have never installed a skin then there will probably just be the default Confluence skin listed here
To add skins to your device select Get More
The next screen will list all the available skins
If you know what skin you want just scroll down and select it. If you don't know then just try out a few to see which you like. For this example we will use the Amber skin
The skin will now begin to download and install
When the skin has finished installing you will be asked if you would like to switch to the new skin, select YES
The new skin is now installed and applied

How to edit Titan Skin:
YouTube: How to edit Titan Skin

Als je nog meer hulp nodig hebt, graag even uitleggen waar je precies tegenaan loopt.

• devildirk
kappen met die flauwekul

[ Voor 91% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2016 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Doe nu eens het volgende:

Installeer een andere skin dan Confluence, bijv. Eminence 1 of 2. Waarom? Confluence is prima, maar mist functionaliteit en uitbreidingsmogelijkheden t.o.v andere skins. Waarom Eminence? Behalve dat ik deze persoonlijk fijn vind, is het een skin zonder al te veel afleidende poespas en zijn de meeste instellingen goed te vinden.

Als je Eminence geïnstalleerd hebt en je kiest films, dan kom je in de hub. Daar zie je o.a. die smart playlist staan waaraan ik refereerde. Zoek die smart playlist even op, in de Kodi folder. In dit geval:

code:
1
C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Kodi\addons\skin.eminence.2-Jarvis\extras\playlists

Open de NewMovies.xsp met kladblok, verander "25" in het getal dat jij graag wilt, bijv. 100 en opslaan.
(Was geen xml zoals ik eerst dacht, maar verder doet dat voor het stappenplan niet zoveel terzake.)

Gooi nu AL je films, zowel nieuw als oud in 1 parentfolder en stop elke film in zijn eigen folder. Dus zo:
code:
1
2
3
4
Schijf\Gebruiker\Map\Films\Filmnaam (jaartal)
Schijf\Gebruiker\Map\Films\Filmnaam 2 (jaartal)
Schijf\Gebruiker\Map\Films\Filmnaam 3 (jaartal)
enz.

Het voordeel hiervan is dat alle films, nieuw en oud in 1 keer door je smart playlist gezien worden en je niet meer hoeft te schuiven van map nieuw naar map oud. De smart playlist ziet zelf welke films nieuw zijn toegevoegd en jij hoeft daar niets meer voor te doen, dat gaat vanzelf.

Als je nu naar de films gaat in Eminence, kan je met 1 druk op de juiste smart playlist zien wat jij wilt. Het enige nadeel (althans, tov jouw wensen) is dat het nog niet op het home screen staat.

Krijg je het tot zover werkend?

Volgende stap, zet deze smart playlist op je home screen.
  • Ga naar: instellingen -> uiterlijk -> skin
  • Klik onder Eminence op instellingen
  • Kies: beginscherm -> customize home menu
  • Kies het menu item WAAR ACHTER je het nieuwe item wilt hebben en selecteer + en druk op enter
  • [small](met pijltje omhoog/omlaag verplaats je jouw item in het menu naar voor of naar achteren. Met X delete je jouw items. Ook bestaande items kun je van plaats veranderen, aanpassen, of deleten.)[/small]
  • Kies het nieuwe item en ga naar het rechter menu
  • Kies daar: choose item voor menu
  • Kies daar: Video bibliotheek -> afspeellijst met diskette symbool (NIET afspeellijsten met met het streepjes symbool) en kies als laatste de juiste afspeellijst. In dit geval dus NewMovies
  • Op de vraag wat je wilt doen, antwoord je BEELDSCHERM (niet AFSPELEN, want dan speelt-ie alle 100 films af...)
  • Verander dan nog label en icon en ga terug naar je home menu
  • KLAAR :)
Staat een icon/plaatje wat je graag had gewild er niet tussen? Dan zoek je op internet een ander plaatje en sla je dat op in de iconsmap van je skin. In het geval van Eminence:

code:
1
C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Kodi\addons\skin.eminence.2-Jarvis\extras\icons

Ga dan weer terug naar de stap waar je net je icon kon kiezen, kies jouw nieuwe plaatje en dan heb je alles helemaal zoals je het wilt.

Als het nu nog niet lukt, wil ik met alle liefde bij je inloggen met TeamViewer. Dan kan je zien hoe ik het doe.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 08-09-2016 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Protax schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:37:

- Arctic Zephyr skin
- Watchdog
- RTL Gemist
- Uitzendinggemist

Retrospect (http://www.rieter.net/content/xot/troubleshooting/install/) bevat RTL gemist, NPO Gemist, Kijk.nl en veel uitzending gemist van lokale omroepen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Was het niet duidelijk genoeg dat dit soort reacties offtopic zijn?

[ Voor 88% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2016 20:48 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lukt het op deze manier nu wel?

[ Voor 79% gewijzigd door Jorgen op 08-09-2016 21:26 ]

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Miss_80 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:22:
Was het niet duidelijk genoeg dat dit soort reacties offtopic zijn?
offtopic:
Nope, sorry, nu pas komen de blauwe edits van jou in beeld. Die waren er nog niet aan het begin van de avond toen in het in eerste instantie allemaal las

[ Voor 1% gewijzigd door Lustucru op 08-09-2016 21:47 . Reden: offtopic tags toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:33

copykat

Good copy isn't bad

Fijn al die uitleg geeft mij weer een trigger om weer eens te prutsen aan een paar dingen.
(Geexbox en cuboxi 4pro)
(ik kan natuurlijk een clone trekken en na het prutsen de origineel terug zetten maar enige vooruit inzicht is best lekker dus ik heb een paar vraagjes:
1) is als je veel handmatige correcties in de library zoals titel/ thumbnail/fanart hebt ,is dit verdwenen als je veranderd van skin?
2) is superrepo site een goede plek om extra addons binnen te slepen? (via url in kodi)
3 eminence klinkt aantrekkelijk tenopzichte van confluence (die is wel erg lekker basic en snel in te regelen) maar heeft iemand wel eens die confluencemod geprobeerd om music grapics te verkrijgen bij music modes? dit

en misschien een open deur:
welke skin en scrapers zijn nu eigenlijk de meest aantrekkelijke(effectief en simpel) voor series/movie/photo/ dumpertv enz
De confluence is voor 80% goed, kinderen snappen het overzichtelijk simpel weinig grafische bullshit maar soms net iets te simpel.
(die smart playlist bijv is makkelijk om de kinderen snel en simpel weg te leiden van eh hak en breek werk.)

[ Voor 1% gewijzigd door copykat op 09-09-2016 01:14 . Reden: type player en os ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

copykat schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 01:07:
Fijn al die uitleg geeft mij weer een trigger om weer eens te prutsen aan een paar dingen.
(Geexbox en cuboxi 4pro)
(ik kan natuurlijk een clone trekken en na het prutsen de origineel terug zetten maar enige vooruit inzicht is best lekker dus ik heb een paar vraagjes:
1) is als je veel handmatige correcties in de library zoals titel/ thumbnail/fanart hebt ,is dit verdwenen als je veranderd van skin?
Zolang je database intact blijft, behoud je al die dingen. Als je een Kodi update doet / nieuwe install / corrupte database hebt, kan je die dingen verliezen. Een nieuwe skin doet niks met jouw nfo's of art. Het beste is daarom wel om wijzigingen - zoals bijv het toevoegen aan een set, of het wijzigen van de filmtitel - niet enkel binnen Kodi te doen, maar om nfo bestanden te maken in de map van de film die je wilt veranderen. Bij een nieuwe installatie hoef je die wijzigingen dan niet meer zelf te doen, maar leest Kodi ze zelf in en heb je ze dus meteen weer. Voorbeeld van zo'n bestand:

code:
1
2
3
4
5
<movie>
        <title>Miami Supercops</title>
        <set>Bud Spencer & Terence Hill Collection</set>
</movie>
http://www.imdb.com/title/tt0089591/

Het volstaat om de nfo zo simpel mogelijk te houden. Vul dus alleen je wijzigingen in, zoals plot, movie set of nieuwe titel en sluit af met de IMDB-url. De rest vult Kodi aan vanaf IMDB en wordt dus vanzelf aan je db toegevoegd. Een film-nfo noem je letterlijk "movie.nfo". Even Kodi de filminformatie laten vernieuwen en aangeven dat je niet op internet wilt zoeken, maar het lokale bestand wilt gebruiken en dan gaat het verder vanzelf.
2) is superrepo site een goede plek om extra addons binnen te slepen? (via url in kodi)
3 eminence klinkt aantrekkelijk tenopzichte van confluence (die is wel erg lekker basic en snel in te regelen) maar heeft iemand wel eens die confluencemod geprobeerd om music grapics te verkrijgen bij music modes? dit
probleem alleen is dat bij Eminence de skinmaker en de modder allebei naar nieuwe projecten zijn gegaan. Bestaande bugs worden eigenlijk niet meer aangepakt door hen. Dat gezegd hebbende, vind ik Eminence de enige echt goede skin naast Confluence, maar dat is persoonlijk.
en misschien een open deur:
welke skin en scrapers zijn nu eigenlijk de meest aantrekkelijke(effectief en simpel) voor series/movie/photo/ dumpertv enz
simpel, effectief, doch uitgebreid: Eminence 2 en de mod daarvan. Ik gebruik universal movie/artist/album scraper. Werkt prima.
De confluence is voor 80% goed, kinderen snappen het overzichtelijk simpel weinig grafische bullshit maar soms net iets te simpel.
(die smart playlist bijv is makkelijk om de kinderen snel en simpel weg te leiden van eh hak en breek werk.)
Confluence is ook gewoon prima, maar mist soms net wat handige dingen

[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 09-09-2016 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Ik ben zoals ik gister al noemde bezig met een fresh install van mijn Kodi install.

Ik gebruik de skin Arctic Zephyr, en daar stel ik in dat de knop TV Shows en Movies plaatjes projecteren van de films en series die bij mij in deze folder staan.

Nu ben ik niet iemand die alles bewaard, dus als ik het heb gekeken gooi ik het weg.
Waardoor de hoeveel achtergronden die geprojecteerd worden minimaal zijn, en soms zijn ze ook helemaal niet mooi (met name van oudere films bijv. Desperado).

Zijn er plugins die dit kunnen vervangen, en fancy wallpapers projecteren en afwisselen?

Ik heb nu het volgende draaien en geconfigureerd:

- Arctic Zephyr skin
- Watchdog
- Opensubtitles
- Subscene
- TVTunes
- Universal album/artist/movie scraper
- Missing movie scanner
- Trakt
- Retrospect

Nog must have zaken die missen? Daarnaast nog tips voor Music addons? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als het goed is kan je zo'n widget (die slideshows met film- en serie-wallpapers) aanpassen. In elk geval kan dat in Eminence (zelfde maker) dus ik ga er gemakshalve vanuit dat dit in Arctic Zephyr ook kan. Zoek eens bij instellingen -> uiterlijk -> skin instellingen -> home menu/startscherm of bij instellingen -> uiterlijk -> skin instellingen -> background. Als het goed is kan je daar de standaard widget instellen en een fallback widget.

Je zou nog artwork downloader kunnen gebruiken en artist slideshow

[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 09-09-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
devildirk schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:42:
Hey 4-systeembeheer...

Ik kan op geen enkele manier jouw genoemde schort-cut (of uberhaupt 1) op het Home-screen maken.
[...]
Maak superfavorites naar alle paden die je onder een knop wil hebben (dit gaat niet met gewone favorites!)
Sla deze dan op een door jouw gewenste plek even ergens op (map superfavorites is wel een goeie bijvoorbeeld).
In titan skin ga je naar
Skin Settings
Configure shortcuts
Edit Menu Shortcuts
Add
kies Add On > Super Favorites > Hierboven gemaakte superfavorite.

(met plaatjes ongeveer: http://bestforkodi.com/en...e-home-screen-titan-skin/)
Klaar..

edit:
Als je echt knoppen op je homescreen wil zoals ik, net zoals de titan skin in MediaPortal, doe dan als extra stap even het Titan Skin Home screen layout op Titan Tiles zetten!

(om het eenvoudig te maken voor de vrouw heb ik ook alle submenus uitgezet in de opties..allemaal via de skininstellingen in de front-end)

[ Voor 26% gewijzigd door 4-systeembeheer op 09-09-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Iemand nog tips hoe ik mijn Artwork plaatjes op orde kan krijgen?
Mijn fresh install, is nu zo goed als klaar, en ik heb nu ingesteld dat ik op de achtergrond plaatjes van mijn films/series te zien krijg.
Echter zitten er regelmatig plaatjes bij die onscherp zijn, of shots uit films wat niet mooi is (ik wil het liefst gewoon de posters hebben).

Daarnaast had ik uit een package van het internet ooit het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/emytlb0gc0pi9.jpg

Hier projecteren ze in de Arctic Zephyr skin de meeste recentie films / series vanuit E.....
Iemand enig idee hoe ik deze widget kan toevoegen?

[ Voor 35% gewijzigd door Protax op 09-09-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Artwork downloader add-on,
en afhankelijk van de skin kan je dan zoeken naar fanart of posters.
doe ik ook soms voor sommige films maar gebruik MQ7

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Precies, artwork downloader. Daarin kan je ook aangeven hoeveel art er gedownload dient te worden en aan welke minimumscore die art moet voldoen. De eerste keer is-ie er wel even mee bezig, maar normaal gesproken loont het zeker.

Gebruik je overigens Arctic Zephyr, of de mod?
In de mod van Eminence 2 zit een waslijst aan widgets en kan je ook zelf widgets maken.
Kan dit in Zephyr niet?

[ Voor 26% gewijzigd door Jorgen op 09-09-2016 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Jorgen schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:20:
Precies, artwork downloader. Daarin kan je ook aangeven hoeveel art er gedownload dient te worden en aan welke minimumscore die art moet voldoen. De eerste keer is-ie er wel even mee bezig, maar normaal gesproken loont het zeker.

Gebruik je overigens Arctic Zephyr, of de mod?
In de mod van Eminence 2 zit een waslijst aan widgets en kan je ook zelf widgets maken.
Kan dit in Zephyr niet?
Ik heb vanavond alle plaatjes uit me mappen weggegooid, daarnaast de database en thumbnails folder uit Kodi. Dacht dan laat ik alles opnieuw downloaden, echter gebeurd er nu geen fluit en blijf ik de oude plaatjes zien :-(

Gebruik de MOD:

Arctic Zephyr: From Ashes

Eminence heb ik ook geinstalleerd staan...

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je in Eminence hetzelfde probleem?

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jorgen schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 01:26:
[...]
Zolang je database intact blijft, behoud je al die dingen. Als je een Kodi update doet / nieuwe install / corrupte database hebt, kan je die dingen verliezen. Een nieuwe skin doet niks met jouw nfo's of art. Het beste is daarom wel om wijzigingen - zoals bijv het toevoegen aan een set, of het wijzigen van de filmtitel - niet enkel binnen Kodi te doen, maar om nfo bestanden te maken in de map van de film die je wilt veranderen. Bij een nieuwe installatie hoef je die wijzigingen dan niet meer zelf te doen, maar leest Kodi ze zelf in en heb je ze dus meteen weer. Voorbeeld van zo'n bestand:

code:
1
2
3
4
5
<movie>
        <title>Miami Supercops</title>
        <set>Bud Spencer & Terence Hill Collection</set>
</movie>
http://www.imdb.com/title/tt0089591/

Het volstaat om de nfo zo simpel mogelijk te houden. Vul dus alleen je wijzigingen in, zoals plot, movie set of nieuwe titel en sluit af met de IMDB-url. De rest vult Kodi aan vanaf IMDB en wordt dus vanzelf aan je db toegevoegd. Een film-nfo noem je letterlijk "movie.nfo". Even Kodi de filminformatie laten vernieuwen en aangeven dat je niet op internet wilt zoeken, maar het lokale bestand wilt gebruiken en dan gaat het verder vanzelf.
Thanks, ik deed al Nfo's voor niet opgepikte films maar dan gelijk aan de filename vd film. Dus "movie".nfo is voldoende om te koppelen? (indien in dedicated folder)

"http://www.imdb.com/title/tt0089591/[/code]"
Dit is nieuw voor mij ik deed altijd copy uit wiki oid en paste in nfo, ga ik meteen uit proberen :)

En ik gebruik kodi back up voor mijn library (als ik er aan denk het te starten voordat ik ga prutsen...) dus ik kan blijkbaar veilig van skin wisselen om te zien of dit meer bevalt.

(werkt die nfo manier ook voor "serie's"? Want dat is zelfs nog meer een mooie manier tot toevoegen in lib. verander movie in serie.)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

copykat schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 01:28:
[knip]

(werkt die nfo manier ook voor "serie's"? Want dat is zelfs nog meer een mooie manier tot toevoegen in lib. verander movie in serie.)
Het is al wat vaker ter sprake gekomen hier, zelfs vrij recentelijk nog, maar voor tv shows;

http://kodi.wiki/view/NFO_files/TV_shows

Testing, one, two ...

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

copykat schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 01:28:
[...]

Thanks, ik deed al Nfo's voor niet opgepikte films maar dan gelijk aan de filename vd film. Dus "movie".nfo is voldoende om te koppelen? (indien in dedicated folder)
correct
"http://www.imdb.com/title/tt0089591/[/code]"
Dit is nieuw voor mij ik deed altijd copy uit wiki oid en paste in nfo, ga ik meteen uit proberen :)
In principe is enkel de imdb-url al voldoende, als dat is wat je bedoelt.
En ik gebruik kodi back up voor mijn library (als ik er aan denk het te starten voordat ik ga prutsen...) dus ik kan blijkbaar veilig van skin wisselen om te zien of dit meer bevalt.
Je weet natuurlijk nooit wat er breekt, maar in principe zou dat moeten kunnen ja. Blijf gewoon die backup maken voor de zekerheid ;)
Ja, dat werkt ook. De nfo moet dan tvshow.nfo heten. Volgens de wiki, is de url is dan afkomstig van TheTVDB.com. Je kunt het natuurlijk gewoon proberen met de IMDB-url. Als het niet werkt, 1 regeltje aanpassen, info vernieuwen en klaar. Zie ook http://kodi.wiki/view/NFO_files/TV_shows

Zelf gebruik ik de nfo's het meest voor films die niet toegevoegd worden aan hun movie set en voor custom movie sets, zoals "Bud Spencer & Terence Hill collectie", maar af en toe ook voor hun titel, of om een (Nederlandstalig) plot toe te voegen. Het is even 1 stapje extra werk, maar daarna heb je er plezier van. Aangezien Kodi heel veel al vanzelf goed doet, heeft 90% van de films geen nfo nodig bij mij, maar dit geeft je wel de vrijheid om het nog net even nog beter te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 10-09-2016 11:17 ]

• TRaSH
Protax schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:34:
[...]

Ik heb vanavond alle plaatjes uit me mappen weggegooid, daarnaast de database en thumbnails folder uit Kodi. Dacht dan laat ik alles opnieuw downloaden, echter gebeurd er nu geen fluit en blijf ik de oude plaatjes zien :-(

.........
Ik neem aan dat je ook de TexturesXX.db deleted hebt en daarna een restart van Kodi ?

Als ik het goed heb scant Kodi 1x naar covers en fanart,
en dat is wanneer je de film/serie toevoegt aan de library
Wat je kan doen is de add-on Artwork Downloader installeren.
even de instellingen nalopen welke fanart, etc je wilt en hoeveel en daarna de add-on starten en dan zal hij alles opnieuw toevoegen en ook de library updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devildirk
Hallo mensen...

Dankzij Jorgen, 4-systeembeheer en andere tweakers heb ik het onderstaande weten te bouwen.
Door op mijn 65 inch 4K TV de skin Eminence te gebruiken en zoveel mogelijk weggegooid te hebben, kom ik op deze manier het dichtste bij de HDI Dune HD Duo Mediaspeler.

De tegels zijn niets anders dan snelkoppelingen naar mijn favorieten toe.
Verder geen enkele library opgebouwd met welke info dan ook.

Dank!

NVidia Shield Android TV Setup

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Fijn!

============

Iemand een idee waarom op het Kodi-forum veel afbeeldingen ineens uitgerekt zijn/ het onderste deel missen? Als ik bijv. een verzameling afbeeldingen van een skin wil bekijken, dan mis ik vaak het onderste deel van de afbeelding. Dit is nu al een tijdje zo, maar ik kan niet vinden hoe ik dit oplos. Het is ook niet bij alle afbeeldingen zo. Het lijkt erop dat als de afbeelding door het forum wordt aangepast (omdat hij met 1920x1080 te groot is), dat dit gebeurt.

Het is knap vervelend om elke afbeelding los te moeten openen en sluiten, ipv gewoon op volgende te kunnen klikken.

[ Voor 98% gewijzigd door Jorgen op 10-09-2016 11:49 ]

• TRaSH
devildirk schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:27:
Hallo mensen...

Dankzij Jorgen, 4-systeembeheer en andere tweakers heb ik het onderstaande weten te bouwen.
Door op mijn 65 inch 4K TV de skin Eminence te gebruiken en zoveel mogelijk weggegooid te hebben, kom ik op deze manier het dichtste bij de HDI Dune HD Duo Mediaspeler.

De tegels zijn niets anders dan snelkoppelingen naar mijn favorieten toe.
Verder geen enkele library opgebouwd met welke info dan ook.

Dank!

[afbeelding]
En hoe ziet het er uit als je bv in de films gaat of series ?
Jorgen schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:38:
....

Iemand een idee waarom op het Kodi-forum veel afbeeldingen ineens uitgerekt zijn/ het onderste deel missen? Als ik bijv. een verzameling afbeeldingen van een skin wil bekijken, dan mis ik vaak het onderste deel van de afbeelding. Dit is nu al een tijdje zo, maar ik kan niet vinden hoe ik dit oplos. Het is ook niet bij alle afbeeldingen zo. Het lijkt erop dat als de afbeelding door het forum wordt aangepast (omdat hij met 1920x1080 te groot is), dat dit gebeurt.

Het is knap vervelend om elke afbeelding los te moeten openen en sluiten, ipv gewoon op volgende te kunnen klikken.
had je een link voorbeeld dat ik even kan kijken of ik dat ook heb

• schumi2004
Is met zo'n beetje elke imgur album wat op kodi forum staat. vroeger waren de afbeeldingen volledig te zien, nu zie je alleen bovenste gedeelte en moet je album op imgur openen om volledig te kunnen zien.

Zal wel een forum instelling zijn.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

TRaSH schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:10:
[...]

En hoe ziet het er uit als je bv in de films gaat of series ?

[...]

had je een link voorbeeld dat ik even kan kijken of ik dat ook heb
http://forum.kodi.tv/show...30&pid=2152287#pid2152287

• TRaSH
Zoals Schumi het al beschreef,
is dus geen instelling issue van jouw kant.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Had voor de volledigheid even een link gepost, omdat je er naar vroeg.
Jammer, want het is knap irritant dat het er nu zo uitziet. Kan ook nergens zien of je dat kan aanpassen.

===
Overigens ben ik ook benieuwd hoe het er nu bij devildirk verder uitziet en of hij nu veel functionalteit/gebruiksgemak inlevert door alleen maar naar bestandslijsten te linken.

[ Voor 34% gewijzigd door Jorgen op 10-09-2016 12:46 ]

• devildirk
Als ik nu een tegel (bv. Series) aanklik, dan krijg ik een lijst met al mijn folders van de series die ik heb.

Last Ship
Orange
etc
etc
etc

En in de folder staan dan de afleveringen met bijbehorende subtitle.
Gewoon in List-mode, dus geen hoesjes, plaatjes, info, etc.
Dit zorgt voor een zeer snelle en vloeiende respons!
Dus eigenlijk is het echt een File-Browser geworden, net zoals de Dune. Alleen deze is mooier!

Ik lever, naar mijn inzicht, juist geen enkele functionaliteit in... en verkrijg juist alleen maar meer gebruiksgemak.

Ik ben alleen nog even bezig om in Eminence om Time.Remaining te krijgen als ik Pause druk.
Ik had hiervoor 2 xml`s aangepast in Confluence.
This is achieved by editing VideoFullScreen.xml and DialogSeekBar.xml.
Maar lukt nog niet helemaal in Eminence.

Nogmaals dank!

[ Voor 10% gewijzigd door devildirk op 10-09-2016 13:36 ]

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@devildirk: Ah, eigenlijk wilde je alleen snelkoppelingen (maken) naar een (hoofd)folder zoals je bijv. in windows doet. zo mis je wel veel van de automatische mogelijkheden die Kodi bied (Althans ik neem aan dat OS (win openelec GeeXboX enz.) niet uitmaakt in die functies)

Ik gebruik de sub tab "bestanden" voor de dingen die niet in lib komen. en tik dan met Yatse door alles heen. (ideaal control apje (gratis) op je mobiel.)
Alles is snel te wisselen in taal en ondertitels en heel veel extra functies. kan niet zonder.

Ik moet zeggen dat een "hoesje" en poster met plot tekst en imb rating leeftijd en kwaliteit prettiger kiest dan puur op titel. En mijn cubox is over het algemeen mega snel zelfs met full blueray content streamen. (wachten is vermoedelijk alleen op nass als die druk is)

Nu ik die info van Jorgen en anderen heb kan ik eens op een verloren dagje de boel verder opleuken. series./ digitaliseerde docu dvd's (dvd player is al enige tijd kaduk dus iso - vidcoder alles naar mkv nu en speel via nass /cubox (veel zijn onbekend bij scrapers zoals bbc earth series en enzo had nog geen oplossing om die gecontroleerd in mijn library te krijgen met plaatje, tekst en fanart.)

Dat missing movies appje (altijd het gevoel dat ik meer heb dan ik zie...) moet ik ook nog even testen.
Hmm missing movies geeft een error: ( andere tabs werken wel.)

@Jorgen , thanks, en ja ik hoop dat ik geduldig genoeg ben om eerst een clone (SD image backup) te trekken van mn SD vóórdat ik ga prutsen....Meestal ben ik van het type eerst springen dan controleren of de parachute mee is..... :-D

Jammer dat die skin niet meer mee evolueert met Kodi.

• TRaSH
copykat schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:10:
.....

Jammer dat die skin niet meer mee evolueert met Kodi.
Welke skin ?
Voor Kodi v17 hebben ze al besloten om over te stappen naar een andere normale skin.
heb helaas nog niet zoveel tijd gehad om te testen.
maar het is wel een stuk makkelijker voor nieuwkomers om media nu toe te voegen.
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20160910-5mr2-327kb.png

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20160910-owlq-292kb.png
Zeker muziek was voor vele erg lastig.

Verder vind ik persoonlijk dat de skin een hoop mist voor mijn smaak,
maar moet de MOD eens proberen die heeft wat meer opties

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ziet er mooi uit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TRaSH
Hier kan je meer screenshots vinden van Estuary
en dit is de MOD

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@ TRaSH:
Jorgen schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 01:26:knip
probleem alleen is dat bij Eminence de skinmaker en de modder allebei naar nieuwe projecten zijn gegaan. Bestaande bugs worden eigenlijk niet meer aangepakt door hen. Dat gezegd hebbende, vind ik Eminence de enige echt goede skin naast Confluence, maar dat is persoonlijk.

knip

[...]
Confluence is ook gewoon prima, maar mist soms net wat handige dingen
Sorry ik refereerde hier naar.

En wat betreft die nieuwe : Estuary ziet er goed uit wel beetje muis control georiënteerd?
Ben benieuwd hoe die straks werkt als hy uit gevoerd word in een stable build.

Ik mis overigens eigenlijk maar een paar dingen in Confluence:
- Een ondersteuning van images als ik mp3 afspeel. (Artist slideshow word niet ondersteund in confluence)
- een smart music playlist (eentje die verder borduurt op je eerste keuze qua genre.) (nu klik ik gewoon een aantal albums en doe random/shuffle playlist.
- minder strikte stills en motion scheiding. (combi mappen met jpeg en avi/mkv/achvg is nu of een of het ander afhankelijk vd modus.)
- een simpele manier om rating (kind (12 jaar) of volwassene) toe te voegen zonder aparte profielen of libraries te maken. (beetje wat Devildirk gemaakt heb, een shortcut tab die alles laat zien dat met een " * " gemarkeerd is en chainsaw massacre dan weg laat in de library list.

[ Voor 47% gewijzigd door copykat op 10-09-2016 23:29 ]

• Ferra
  • Niet online
Ondersteunt estuary het maken van hoofd menu items die verwijzen naar een smart playlist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Jorgen schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:02:
Heb je in Eminence hetzelfde probleem?
Ja, het lijkt wel of er niks meer wordt gedownload als ik die addon run.
En dat Kodi gebruik blijft maken van afbeeldigen die zijn gechached.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Protax schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:20:
[...]

Ja, het lijkt wel of er niks meer wordt gedownload als ik die addon run.
En dat Kodi gebruik blijft maken van afbeeldigen die zijn gechached.
Ik neem aan dat je ook de TexturesXX.db deleted hebt en daarna een restart van Kodi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

devildirk schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:34:
Als ik nu een tegel (bv. Series) aanklik, dan krijg ik een lijst met al mijn folders van de series die ik heb.

Last Ship
Orange
etc
etc
etc

En in de folder staan dan de afleveringen met bijbehorende subtitle.
Gewoon in List-mode, dus geen hoesjes, plaatjes, info, etc.
Dit zorgt voor een zeer snelle en vloeiende respons!
Dus eigenlijk is het echt een File-Browser geworden, net zoals de Dune. Alleen deze is mooier!

Ik lever, naar mijn inzicht, juist geen enkele functionaliteit in... en verkrijg juist alleen maar meer gebruiksgemak.

Ik ben alleen nog even bezig om in Eminence om Time.Remaining te krijgen als ik Pause druk.
Ik had hiervoor 2 xml`s aangepast in Confluence.
This is achieved by editing VideoFullScreen.xml and DialogSeekBar.xml.
Maar lukt nog niet helemaal in Eminence.

Nogmaals dank!
Graag gedaan.

Ik zelf snap de snelheid en eenvoud van die file browser wel, maar als ik wil file browsen, start ik Kodi niet eens op. Dan is het gewoon Windows Verkenner + VLC en op de laptop. Wil ik echt de filmervaring hebben, dan is het juist superfijn om lekker te kunnen scrollen door filmposters; filmplots te lezen en ratings daarbij te zien.

Ieder zijn meug natuurlijk. Het is mooi dat Kodi ook andere wensen ondersteunt, al was het maar met een omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
TRaSH schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:40:
[...]

Ja, vanuit Kodi zelf (zojuist opnieuw geprobeerd) --> Eerst even geswitched naar de default skin.
Vervolgens gereboot, hierna Eminence als test ingesteld en wat me dan opvalt is dat er direct weer plaatjes worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:18

CSB

:D

Even mijn frustraties ervaringen van me afschrijven...
Heb vandaag een update van Kodibuntu OS getracht uit te voeren met mijn beperkte Linux kennis. Alles wat fout kon gaan ging dus ook fout:
Tijdens update van Kodibuntu (14.04 LTS) naar Lubuntu 16.04.3 hing het proces op het installeren van IR geloof ik. Systeem reageerde nergens meer op, dus: reset.
Haha! Ubuntu start wel op. Mooi... dacht ik.
Kodi vervolgens weg. Hmm. reinstall dan maar. Oh, repository ook weg. Ok, toevoegen, update draaien, installeren.
Vervolgens crashed Kodi telkens bij het starten. Hmm.
Ook de Kodi user pleite. :/
Ff een reboot en reinstall van kodi. Na de reboot werkt Bluetooth opeens niet meer (ik werk met BT keyboard en muis...)
Dan maar via Putty kloten... bluez en blueman opnieuw installeren... Keihard hangen weer.
Weet je wat: na 4 uur kutten ben ik er klaar mee. Ik download de Kodibuntu ISO wel weer ergens en herinstalleer dat kreng. Updaten doen we dus gewoon nooit meer. :(

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Ben blij dat het met LibreElec een stuk makkelijker is.
Zeker omdat mijn kennis met linux ook minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Protax schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:32:
[...]

Ja, vanuit Kodi zelf (zojuist opnieuw geprobeerd) --> Eerst even geswitched naar de default skin.
Vervolgens gereboot, hierna Eminence als test ingesteld en wat me dan opvalt is dat er direct weer plaatjes worden gebruikt.
Gaat het daarbij misschien niet om gedownloade afbeeldingen die fysiek in je filmmappen staan, maar afbeeldingen die Kodi direct download vanaf de bron/IMDB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Jorgen schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:09:
[...]

Gaat het daarbij misschien niet om gedownloade afbeeldingen die fysiek in je filmmappen staan, maar afbeeldingen die Kodi direct download vanaf de bron/IMDB?
Ik heb 2 dagen terug alle afbeeldingen uit mijn film mappen verwijderd, aangezien er teveel meuk bij zat.
Op mijn homescreen kreeg ik bijv. screenshots uit films te zien.
Ik wil dat dit er gewoon gelikt uit komt te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Apart dat het er zo bij jouw uitziet,
mijn covers/fanart zien er allemaal gelikt uit alleen ik pas sommige aan naar mijn eigen smaak.
verder heb ik totaal geen fanart/covers in mijn films zitten, series toevallig wel omdat sonarr ze er bij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
TRaSH schreef op zondag 11 september 2016 @ 15:41:
Ben blij dat het met LibreElec een stuk makkelijker is.
Zeker omdat mijn kennis met linux ook minimaal is.
Ik ben weer terug naar OpenELEC 7.03 met de RPi3b omdat ik met LibreElec geen HD video's van de Humax 5200 kon afspelen. Dit geintje had ik ook al eens met een RPi2b.
Nu werkt het weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
TRaSH schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:17:
Apart dat het er zo bij jouw uitziet,
mijn covers/fanart zien er allemaal gelikt uit alleen ik pas sommige aan naar mijn eigen smaak.
verder heb ik totaal geen fanart/covers in mijn films zitten, series toevallig wel omdat sonarr ze er bij doet.
Bijv. bij Fury, krijg ik nu een cover te zien met Japanse tekens.
Ook van veel oudere films, hele lelijke plaatjes die volgens mij geen full hd zijn.

Wat me zojuist opvalt is dat er in film folders wel mapjes zijn met extrafanart & extrathumb (met hierin plaatjes), maar in de root van deze folders worden er geen plaatjes geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
verwijder je die toch ook.
sluit kodi af.
delete nogmaals de TexturesXX.db
verwijders alle fanart en thumbnails ook uit de extrafanart & extrathumb.
en delete ook alles uit de Thumbnails folder.
in de addon_data van script.artwork.downloader zit een temp folder en delete die ook.
start dan kodi weer op en start dan die artwork downloader op.
niet vergeten eerst je settings na te lopen van de artwork downloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
TRaSH schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:02:
verwijder je die toch ook.
sluit kodi af.
delete nogmaals de TexturesXX.db
verwijders alle fanart en thumbnails ook uit de extrafanart & extrathumb.
en delete ook alles uit de Thumbnails folder.
in de addon_data van script.artwork.downloader zit een temp folder en delete die ook.
start dan kodi weer op en start dan die artwork downloader op.
niet vergeten eerst je settings na te lopen van de artwork downloader.
Misschien is dat het? Aangezien in de Textures13.db verwijder vanuit Kodi zelf?
Ik kan namelijk in LibreElec de Kodi folder niet vinden, als ik via WinSCP inlog op die bak.
Vanavond maar weer even induiken... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 07:19

Tripl3 D

Brother in Arms

copykat schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:05:
En wat betreft die nieuwe : Estuary ziet er goed uit wel beetje muis control georiënteerd?
Ik heb Beta 1 als standaardversie draaien en die laat nog wel eens flinke steken vallen qua muis control.
Start je een film/serie zonder ondertiteling dan kies je voor het menu ondertiteling en zie dan maar eens zonder de pijltjestoetsen (of zonder Kore of Yatse) bij de optie 'Downloaden' te komen. Ik wens je succes!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Protax schreef op maandag 12 september 2016 @ 07:46:
[...]

Misschien is dat het? Aangezien in de Textures13.db verwijder vanuit Kodi zelf?
Ik kan namelijk in LibreElec de Kodi folder niet vinden, als ik via WinSCP inlog op die bak.
Vanavond maar weer even induiken... :z
Bij Linux is het een verborgen map in je $HOME, genaamd .kodi (ja, met de punt ervoor). Als jij geen verborgen mappen laat weergeven in Winscp, dan zie je 'm idd niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Laatst online: 05-10 21:53

WR.

Nou heb ik van het weekend de Eminent 7580 met Openelec-Kodi aangeschaft. Na de nodige instellingen blijft ik zitten met dat het beeld af en toe een kleine hick-up/slow-motion heeft. Aangezien ik niet via de drivers bij de instellingen van de hardware kan, moet het via Kodi. De opties voor 24/50/60 FPS heb ik al uitgeprobeerd en ook heb ik de instelling dat de TV de FPS-rate van het videobestand overneemt aan staan. Volgens een review bij de buren had de Eminent dat FPS probleem juist niet.

Zie ik nog wat over het hoofd met de instellingen, of moet ik toch ergens anders (Tv instellingen) gaan kijken voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 20:52
WR. schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:23:
Volgens een review bij de buren had de Eminent dat FPS probleem juist niet.
Bedraad aangesloten of via WIFI?
NFS of SAMBA share?
En hoe zit het qua geluidsbron?

En anders pak je de instellingen er vd buren bij en vergelijk je dat met je eigen.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.

WR.

DeTjuk schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:39:
[...]

Bedraad aangesloten of via WIFI?
NFS of SAMBA share?
En hoe zit het qua geluidsbron?

En anders pak je de instellingen er vd buren bij en vergelijk je dat met je eigen.
Bedraad, SAMBA, DD 5.1.
Maar dit lijkt me puur een beeld/video-instelling.

En bij de buren bedoelde ik de '.hw.info'. buren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 20:52
Ooh die buren :)

Kun je nog iets updaten met zo'n Eminent qua firmware oid?

Misschien dat je hier nog wat aan hebt: YouTube: Smooth playback in kodi/xbmc openelec! No more stuttering

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Hero of Time schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:25:
[...]

Bij Linux is het een verborgen map in je $HOME, genaamd .kodi (ja, met de punt ervoor). Als jij geen verborgen mappen laat weergeven in Winscp, dan zie je 'm idd niet. ;)
Held! Heb me wezenloos gezocht :) +1

Edit: 1537 afbeeldingen gedownload, hij lijkt nu weer wat te doen.
Nu zorgen dat ik niet meer van die printscreens uit films krijg, maar alleen de posters.
Overigens lijkt het er wel op dat deze plaatjes lokaal op de Intel Nuc worden opgeslagen, en niet op mijn NAS.

[ Voor 29% gewijzigd door Protax op 12-09-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
ik kan er gewoon bij via samba.
hopelijk is het nu opgelost bij je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Tripl3 D schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:46:
[...]

Ik heb Beta 1 als standaardversie draaien en die laat nog wel eens flinke steken vallen qua muis control.
Start je een film/serie zonder ondertiteling dan kies je voor het menu ondertiteling en zie dan maar eens zonder de pijltjestoetsen (of zonder Kore of Yatse) bij de optie 'Downloaden' te komen. Ik wens je succes!
Ik gebruik Yatse en mn kinderen de smart remote en muis.
Werkt voor mij het makkelijkst en het is vrij uit gebreid. de muis is meer een extra tooltje.
ik zou ook een keypad kunnen gebruiken maar ik zie het nut er niet van in. mn smart phone plus Yatse is genoeg.
Ik ben ook een beetje van hoe meer toeters en bellen des te vaker ben ik aan het repareren of uitzoeken hoe iets werkt zoals ik wil.
Er zijn zoveel media providers, streaming en anders dat ik gewoon en werkeloos én insomnia patiënt moet zijn om van alles te kunnen genieten Dus ik hou t simpel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zojuist eens getest, samen met nog een paar andere skins die in de default Kodi repo te vinden zijn. Issues tijdens het pauzeren van video:
  • Estuary: redelijk hoge semi-transparante balk onderin dat de subs bedekt, niet ideaal.
  • Estuary Mod: Zelfde als de oorspronkelijke skin.
  • Aeon Nox: Best mooi, maar de balk onderin is toch net iets te hoog.
  • Confluence: An sich ideaal, maar voor TL notes niet helemaal vanwege een net iets te hogen balk boven.
  • Artic Zephyr: Verre van minimal als 't claimt met een hoge balk (plus het schreeuwt!!! wit :r).
  • Titan: Enorm hoge balk in beeld onderaan, bijna een kwart van 't scherm. 8)7
  • Mimic: Zelfde als Artic Zephyr eigenlijk, de pauze balk overlapt zelfs de onderste regel van de subs.
  • Rapier: Erg mooie skin, maar links heeft het iets dat lijkt op ruimte voor poster art, de pauzebalk rechts overlapt de subs.
  • Eminence 2.0: mooi klein balkje onderin, maar heeft vervolgens een enorme balk extra met info bovenin. |:(
  • Transparency: Momenteel de enige die werkt. Pauzeren geeft bovenaan in het midden een net niet te hoge balk waardoor iig de TL notes bij Saki te lezen zijn. Moet nog wel even de achtergrond van elk menu item aanpassen naar een en dezelfde default achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:42
Hero of Time schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 02:19:
[...]

• Artic Zephyr: Verre van minimal als 't claimt met een hoge balk (plus het schreeuwt!!! wit :r).

Arctic Zephyr heeft toch ook een dark mode mocht het witte niet je ding zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
keepitfrosty schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:01:
[...]

Ik heb heel lang Arctic Zephyr gebruikt in de witte en donkere variant, geweldige skin!
Echter gezien men hier lyrisch was over zijn broertje Eminence, van de week deze eens ingesteld (ben voor de mod versie gegaan).
Tot nu toe bevalt deze ook heel goed, moet me er nog wel verder in gaan verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

keepitfrosty schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:01:
[...]

Ik ben echt op zoek naar een skin dat een minimalistische pausebalk heeft zodat er zo min mogelijk van het beeld 'verborgen' wordt. Ik heb niet in de skin settings verder gekeken naar kleurstellingen, aangezien dat pas zou komen als de skin zou voldoen en dat doet 't niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Hero of Time schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:14:
[...]

Ik ben echt op zoek naar een skin dat een minimalistische pausebalk heeft zodat er zo min mogelijk van het beeld 'verborgen' wordt. Ik heb niet in de skin settings verder gekeken naar kleurstellingen, aangezien dat pas zou komen als de skin zou voldoen en dat doet 't niet. ;)
Hm misschien toch eens wat verder kijken dan, want sommige zaken zoals de OSD tijdens pauze kan je soms in de specifieke skin settings aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.

WR.

DeTjuk schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:58:
Ooh die buren :)

Kun je nog iets updaten met zo'n Eminent qua firmware oid?

Misschien dat je hier nog wat aan hebt: YouTube: Smooth playback in kodi/xbmc openelec! No more stuttering
Update's zijn mogelijk (firmware/Kodi update) alleen die zijn er niet.
En je filmpje toonde precies de instelling die ik al goed had staan.

Gister nog wat bezig geweest maar zie het somber in :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
WR. schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:26:
[...]

Update's zijn mogelijk (firmware/Kodi update) alleen die zijn er niet.
En je filmpje toonde precies de instelling die ik al goed had staan.

Gister nog wat bezig geweest maar zie het somber in :|
Maakt je tv ook gebruik van motion smoothing? Dit kan bij sommige fabrikanten namelijk ook weleens een issue zijn. Wat kan helpen is testen door het uit te zetten of de instellingen ervan aan te passen.

[ Voor 9% gewijzigd door keepitfrosty op 13-09-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
[...]

Ik denk als je Guilouz vraagt van Estuary MOD deze optie toe te voegen hij dat nog best wil doen ook.
MQ7 heeft bv wel de optie om het PAUZE scherm aan te passen, ik meen dat je zo'n beetje alles kunt weg halen wat je niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:14

Tijntje

Hello?!

[...]

Je hebt bij Arctic de mogelijkheid om geen info weer te geven tijdens pause en dan is het echt een heel minimaal klein balkje.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Tijntje schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:42:
[...]

Je hebt bij Arctic de mogelijkheid om geen info weer te geven tijdens pause en dan is het echt een heel minimaal klein balkje.
Aeon Nox volgens mij ook.

edit: zie:
http://imgur.com/a/SQeIy#16

[ Voor 7% gewijzigd door Exocet op 13-09-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En het stomme is, die hoogte snijdt alsnog een stukje van de subs onderaan af. ;)
schumi2004 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:33:
[...]

Ik denk als je Guilouz vraagt van Estuary MOD deze optie toe te voegen hij dat nog best wil doen ook.
Moet ik even m'n github wachtwoord achterhalen, die ben ik vergeten. :X
MQ7 heeft bv wel de optie om het PAUZE scherm aan te passen, ik meen dat je zo'n beetje alles kunt weg halen wat je niet wilt.
Ja, die had volgens mij echt een ideaal minimaal OSD bij pauze, echter is die nog niet bijgewerkt voor Krypton. Heb 'm iig niet in de standaard Kodi skin repo.

Pagina: 1 ... 15 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.