Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PuckStar schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:15:
[...]

Ik heb het met arctic zephyr en confluence.
Maar je denkt dat het een setting van de skin is dat hij smb wel eerst info laat zien en bij NFS niet?
Ik vind het zo raar dat het niet consistent is. Dus ik zou verwachten of nooit info, of altijd, ongeacht de source.
Nee, dat je uberhaupt de settings te zien krijgt of gelijk spelen. Dát is een setting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Jelte schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:18:
[...]
Nee, dat je uberhaupt de settings te zien krijgt of gelijk spelen. Dát is een setting.
Maar ik schreef toch duidelijk dat het enige wat ik veranderd heb de locatie is, en dat de info dus wel verschijnt als de locatie een smb locatie is, maar als het een nfs locatie is gaat hij gelijk afspelen.
De setting in de skin is dus "laat eerst info zien", maar dat lijkt hij niet te willen doen bij nfs locaties.
Dat is dus het vreemde.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat zeg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
ah ok. we bedoelen dus hetzelfde, dat het vreemd is dat er een verschil is, en jij weet dus helaas ook geen oplossing?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22
PuckStar schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:23:
[...]

Maar ik schreef toch duidelijk dat het enige wat ik veranderd heb de locatie is, en dat de info dus wel verschijnt als de locatie een smb locatie is, maar als het een nfs locatie is gaat hij gelijk afspelen.
De setting in de skin is dus "laat eerst info zien", maar dat lijkt hij niet te willen doen bij nfs locaties.
Dat is dus het vreemde.
En wat zegt je debug log?

Heb je je library opnieuw gescanned na locatie wijziging? De data in je library heeft waarschijnlijk ook nog smb als locatie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
wellicht kan je ook nog je video.db verwijderen uit je profiel. dan moet Kodi wel opnieuw beginnen met scannen. Kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Bedankt allemaal voor de ideeën.
Ik had gevolgd wat hier staat: http://kodi.wiki/view/HOW...databases_when_files_move
Maar dat lijkt dus niet helemaal goed te werken.
Ik heb nu maar besloten (met 130 films valt het nog redelijk te doen) om het maar opnieuw in te voeren.
Nadat ik een testje deed of het dan wel goed gaat :).

Dus extra werk, maar tis nu orde.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik kwam deze week de thread tegen voor animated posters... wow. Echt gaaf sommige en maakt de beleving nog spectaculairder dan het al was. IK gebruik Kodi toch al enige tijd maar dit had ik nog niet eerder gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Heel erg cool gedaan inderdaad die animated posters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Heb het nu op mijn laptop ff snel getest icm films vanuit Quasar... slick hoor. Zelf de widgets op het homescherm geven de animated poster weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Nu online
Vanaf welke Kodi versie werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
keepitfrosty schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:17:
Vanaf welke Kodi versie werkt dit?
Jarvis en hoger.
Ik heb met Isengard in een ver verleden wel eens zelf een build gemaakt met gif support en dat was opzich wel aardig maar vond het teveel werk om overal animated gifs bij te zoeken.
Main menu was nog wel te doen maar voor elk item in mijn library vond ik het wel prima zo.

/edit:
Even naar het einde van betreffende topic gebladerd en misschien begin ik er weer eens aan :P

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 20-07-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Nu online
Toch maar even testen dan. Om overal gifjes bij te zoeken is inderdaad to much. Maar een paar mooie hoesjes erbij is niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Als je googled op cinemagraph kom je ook nog wel leuke dingen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Nu online
Ja dat ken ik inderdaad. Leuke ani foto's. Heb die app ook op de telefoon staan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
schumi2004 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:59:
Als je googled op cinemagraph kom je ook nog wel leuke dingen tegen.
Ontzettend mooie plaatjes om te gebruiken als je achtergrond ofzo.. Niet te veel, maar af en toe wel gaaf.

Eerst maar eens beslissen welke skin ik nu wil gaan gebruiken. Vind arctic wel erg mooi en clean, maar ik merk dat de widgets de boel vertraagt. Daarnaast willen de animated posters niet werken in de widget op het homescherm, iets wat wel lijkt te lukken als ik Estuary gebruik icm Krypton.

[ Voor 33% gewijzigd door Miss_80 op 20-07-2016 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Miss_80 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:15:
[...]

Ontzettend mooie plaatjes om te gebruiken als je achtergrond ofzo.. Niet te veel, maar af en toe wel gaaf.

Eerst maar eens beslissen welke skin ik nu wil gaan gebruiken. Vind arctic wel erg mooi en clean, maar ik merk dat de widgets de boel vertraagt. Daarnaast willen de animated posters niet werken in de widget op het homescherm, iets wat wel lijkt te lukken als ik Estuary gebruik icm Krypton.
Estuary MOD is een aanrader ;)
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=267343

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:41
Helaas
KODI 17 Krypton ONLY !
Iemand al tegengekomen of het mogelijk is om Krypton op Nvidia Shield te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

lubbertkramer schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:32:
[knip]

Iemand al tegengekomen of het mogelijk is om Krypton op Nvidia Shield te draaien?
Dat ga jij bevestigen misschien?

http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Install_Kodi_for_Android_TV

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 12:41
Morgen dan, nu zo naar huis om daarna te vertrekken naar Pathe voor de Star Trek marathon en voor ik dan weer thuis ben :P But will test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

d:)b *O*

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Zag je replies al in dat forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Voor de liefhebbers, had er in het verleden ook een paar verzameld en dit heb ik tot nu toe.
Cinemagraph collectie

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 20-07-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Braveheart!! die is gaaf

[ Voor 6% gewijzigd door Miss_80 op 20-07-2016 19:42 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik heb in een ver verleden een keer subtitle flags/icons bij films zichtbaar gehad. Was met series altijd handig en kon ik snel zien of er wel of geen NL subs aanwezig waren. Kan me alleen niet meer herinneren hoe ik dat gedaan had.

Draai nu kodi 16 met de aeon nox skin. Iemand tips of zit dit bijvoorbeeld in de 17 alpha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 21:20
Ik ben zelf Ziggo abonnee en mag dus Ziggo tv kijken. Alleen mijn kodi draait op Android.
Is er ook een manier zodat ik alsnog dat kan afspelen ?

edit: Sorry ik zie dat ze daarvoor een speciale app hebben horizontv
krijgt niet heel veel waardering ook zie ik, enfin zal het bekijken

Hun app werkt niet op mijn apparaat. Schijnen meer mensen last van te hebben maar ziggo doet er niets aan

Dus mijn eerste vraag blijft staan?

[ Voor 57% gewijzigd door Harribo op 26-07-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:25

Sandyman538

SandstorM [148839]

Harribo schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:05:
Hun app werkt niet op mijn apparaat. Schijnen meer mensen last van te hebben maar ziggo doet er niets aan
Misschien even vertellen wat voor apparaat je gebruikt zodat je geholpen kunt worden, aangezien horizon op ipad/iphone vanaf ios 7 werkt, op android vanaf android 4, op de pc/laptop met windows en op een macbook. Dus het wordt toch vrij breed ondersteund. Een oneliner als 'ziggo doet er niets aan', is dan ook misschien iets te kort door de bocht.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Sandyman538 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:21:
[...]

Misschien even vertellen wat voor apparaat je gebruikt zodat je geholpen kunt worden, aangezien horizon op ipad/iphone vanaf ios 7 werkt, op android vanaf android 4, op de pc/laptop met windows en op een macbook. Dus het wordt toch vrij breed ondersteund. Een oneliner als 'ziggo doet er niets aan', is dan ook misschien iets te kort door de bocht.
Een mxq met een amlogic s905 cpu. Android 5.1.
En lees maar op internet, er zijn er meer met dit probleem, en ziggo doet er echt niets aan. Dus niets te kort door de bocht.

Maar vrees dat ik het zelf zal moeten uitzoeken. Een woordvoerder van ziggo op een forum zei zelf dat de app niet overal werkt en dat je dan pech hebt gehad.
Vandaar dat ik via Kodi probeer ziggo tv te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Harribo schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:05:
Ik ben zelf Ziggo abonnee en mag dus Ziggo tv kijken. Alleen mijn kodi draait op Android.
Is er ook een manier zodat ik alsnog dat kan afspelen ?

edit: Sorry ik zie dat ze daarvoor een speciale app hebben horizontv
krijgt niet heel veel waardering ook zie ik, enfin zal het bekijken

Dus mijn eerste vraag blijft staan?
Alleen als je abonnee bent met televisie in je pakket.... als je alleen internet hebt, heb je geen recht op horizontv.

Edit, na reactie hieronder, bekeken op ziggo.nl dat het "internet" abonnement ook al standaard TV heeft.... my bad!

[ Voor 8% gewijzigd door DarkAllMan op 26-07-2016 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DarkAllMan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:13:
[...]
Alleen als je abonnee bent met televisie in je pakket.... als je alleen internet hebt, heb je geen recht op horizontv.
Je kunt als particulier geen Ziggo internet abonnee zijn zonder daarvoor ook TV af te nemen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 11:16
Harribo schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:35:
[...]

Een mxq met een amlogic s905 cpu. Android 5.1.
En lees maar op internet, er zijn er meer met dit probleem, en ziggo doet er echt niets aan. Dus niets te kort door de bocht.

Maar vrees dat ik het zelf zal moeten uitzoeken. Een woordvoerder van ziggo op een forum zei zelf dat de app niet overal werkt en dat je dan pech hebt gehad.
Vandaar dat ik via Kodi probeer ziggo tv te ontvangen.
Het ligt iets genuanceerder: de Horizon app van Ziggo werkt alleen op door Google gecertificeerde apparaten of telefoons & tablets. Kennelijk voldoet de MXQ Pro daar niet aan. Ziggo is niet verplicht om daar ondersteuning voor te bieden, hoe lullig dat ook is. En ik snap het ook wel, met de wildgroei van Android mediaspelers wordt het er niet makkelijker op om elk apparaat te ondersteunen.

Je kan natuurlijk zelf een tv server opzetten en die dan via de TV functie van Kodi gebruiken, maar dat vergt wel enige investering (zowel financieel als tijd). Zie hier voor meer info: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Andere opties zullen er ongetwijfeld zijn, maar die zijn denk ik niet geheel legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
Wellicht dat de experts hier me kunnen helpen! Ik heb momenteel een HTPC staan die ik nog eens van een 4K upgrade wil voorzien. Nu lijkt de AMD RX460 een leuke kandidaat te worden om die klus te klaren.

Echter, 3 jaar geleden was AMD vrij ruk met de Linux-drivers, waardoor ik destijds een Intel platform heb gekozen (boven een AMD APU oplossing) aangezien die wel dingen als Dolby Atmos aan kon itt de AMD drivers onder Linux.

Uiteraard heb ik nu hetzelfde dilema weer, maar nergens een recente feature table ofzo die ik kan vinden. Dus, heeft iemand van jullie ervaring met:

1. AMD videokaart/APU onder Linux en het afspelen van Dolby Atmos, DTS-Master en wat nog meer?
2. Gaat H.265 al goed met AMD kaarten onder Linux? (de Kodi wiki zegt nog "TBA", maar weet niet of het gaat om de support of de kaarten 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Erik070 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:29:
[...]

Het ligt iets genuanceerder: de Horizon app van Ziggo werkt alleen op door Google gecertificeerde apparaten of telefoons & tablets. Kennelijk voldoet de MXQ Pro daar niet aan. Ziggo is niet verplicht om daar ondersteuning voor te bieden, hoe lullig dat ook is. En ik snap het ook wel, met de wildgroei van Android mediaspelers wordt het er niet makkelijker op om elk apparaat te ondersteunen.
Nou dat is dan aardig beperkt.
En hoezo moeilijk om te ondersteunen? Er zijn toch zat apps die op elke willekeurige Android machine draaien?

Nee Ziggo biedt dit aan maar veel energie willen ze er niet in steken.
Tis ook een extraatje deze app, dus eigenlijk moet je dan ook niet zeuren. Maar het had zoveel beter kunnen zijn.

Heb btw tv en internet van ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Harribo schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:38:
[...]

Nou dat is dan aardig beperkt.
En hoezo moeilijk om te ondersteunen?
Kan je niet gewoon de dependencies uit de .apk slopen? weet niet of de app verder nog checks doet, maar vroeger kon ik zo bijv. whatsapp installeren op mijn niet ondersteunde tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Von Henkel schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:22:
Gaarne wilde ik de PVR IPTV Simple Client installeren.
Maar het probleem is dat hij er bij mij niet tussen staat.
Had een keurige uitleg gevonden hier

En daar vind ik hetzelfde lijstje met PVR clients, Behalve dat bij de mijne IPTV simple client ontbreekt.

Iemand enig idee hoe ik hem ertussen krijg?

Kodi gebruik ik op mijn Android Shield TV
Is het nog gelukt en werkt het goed?
Wil ook IPTV via Kodi proberen, lees veel goede berichten over rapidiptv.net

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 10:25
HereIsTom schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:23:
[...]

Ben ook aan het kijken naar rapidiptv. Alleen zonde dat je maar 1 stream kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
HereIsTom schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:23:
[...]

Ja hoor het was me gelukt. *knip* addon over de rand

[ Voor 7% gewijzigd door Lustucru op 29-07-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Von Henkel schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:56:
[...]

Ja hoor het was me gelukt. *knip* addon over de rand
Ben benieuwd of we vanzelf ook bij Deuteronomium en de Brieven van Paulus aankomen qua benaming van dit soort add-ons. Moet zeggen dat Revelation (Openbaring) wel weer lekker klinkt. ;) Ik gebruik dit soort add-ons overigens niet (maakt vaak meer kapot aan Kodi of aan de filmervaring, dan dat je er wat aan hebt), maar ik moet zeggen dat ik de fantasievolle namen die de bedenkers meegeven wel leuk vind.

[ Voor 3% gewijzigd door Lustucru op 29-07-2016 22:40 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
*knip* lees de TW

[ Voor 90% gewijzigd door Lustucru op 29-07-2016 22:40 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-08 11:29
Ik heb laatst even kodi geupdate op mijn RPI2. Alleen ik zie nu elke keer tijdens een film/serie een laad icoontje rechtsboven in de hoek. De film/serie speelt wel gewoon af alleen het laad icoontje blijft continu in de rechterbovenhoek.

Dit geldt zowel voor de Aeon Nox skin als de Arctic Zephyr skin. Hebben jullie een idee hoe ik dit weg krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10-2022
Als je regelmatig een vierkant blokje ziet met 4 kleuren in de rechterhoek van je scherm dan heeft je pi te weinig voeding. Een andere voeding lost het probleem op.

Voor de voeding
DodgeReviews: \[Q&D] Ikea Koppla 3 port USB Charger

Voor de uitleg wat je ziet
https://www.raspberrypi.o...iewtopic.php?f=29&t=82373

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 10:25
Ik gebruik kodi nu op een i3 en ik heb niks last meer van buffer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-08 11:29
Waltman schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 21:38:
Als je regelmatig een vierkant blokje ziet met 4 kleuren in de rechterhoek van je scherm dan heeft je pi te weinig voeding. Een andere voeding lost het probleem op.

Voor de voeding
DodgeReviews: \[Q&D] Ikea Koppla 3 port USB Charger

Voor de uitleg wat je ziet
https://www.raspberrypi.o...iewtopic.php?f=29&t=82373
Ah dat kan kloppen. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb... Laatst is alles verhuist en had vanwege kabelmanagement een andere lader gebruikt |:( Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand die zich herkent in het volgende probleem?
Ik heb recentelijk een Harmony Ultimate in gebruik en sindsdien krijg ik de long press functie niet werkend onder Kodi Krypton, meen dat dit ook met Jarvis was maar dat is te lang geleden.
Me verder niet echt in verdiept destijds maar zou het nu toch graag werkend willen hebben.
Iemand tips of tricks?

De long-press acties zijn correct geconfigureerd in de Harmony software.
Ik zal nog eens een paar knoppen veranderen en opnieuw een sync doen, kijken wat dat doet.

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 01-08-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 14-09 00:27
Heb je gekeken of Kodi ze goed oppakt ?
Via SSH kan je via een commando zien wat een bepaalde druk op de knop doet.
Zo heb ik die van mij ingesteld.
Longpress heeft wel gewerkt bij mij had dat bij de FF / next track knop zitten.
Maar lang niet gebruikt dus weet niet of hij het nog steeds werkt.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Modbreak:Legaal en gratis? Vergeet het. We willen de add-ons hier niet besproken hebben en dus ook geen kastje dat die add-ons ontsluit.

De hele discussie naar aanleiding van een juichverhaal over zo'n handig kastje heeft een enkeltje vuilnisbak gekregen. Daarbij zijn ook wat zinvollere opmerkingen gesneuveld, die worden misschien morgen teruggezet.

[ Voor 44% gewijzigd door Lustucru op 03-08-2016 00:47 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
Iemand nog een goede plug-in of add-in om mij foto's mee te bekijken/ordenen etc.?

Heb nu een hele lading foto's op de NAS staan, en kan die uiteraard wel zien via de normale manier (afbeeldingen) via Kodi. Maar ik vroeg me af of er ook een andere mooiere en/of overzichtelijkere manier is binnen Kodi, dmv één of andere add-on o.i.d.

Ik heb intussen al andere add-ons geprobeerd (waaronder IPhoto), maar dan krijg ik het laden van de database weer niet voor elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wie weet welke skin wordt gebruikt in onderstaande video?

https://m.youtube.com/watch?v=KPR259jMCZs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ferra schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 01:29:
Wie weet welke skin wordt gebruikt in onderstaande video?

https://m.youtube.com/watch?v=KPR259jMCZs
De standaard skin die bij die versie van Kodi hoort of een variant daarop;

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=267343

Testing, one, two ...

• sanderinozie
  • Laatst online: 03-09 09:44
Weet iemand hoe ik de instelling in kodi uit zet dat kodi mijn tv opnieuw op start?

Ik had kodi eerst op een rp2 met een Samsung tv, nu op een rp3 aan een Sony tv.

Als ik mijn tv via de afstandbediening uit zet (afstandbediening van de tv die door kodi ook wordt gebruikt) blijft de tv maar voor een tijdje uit, om later uit zichzelf aan te gaan.

Ben al vaker midden in de nacht wakker geworden met een groit blauw schijnend scherm voor mijn snuffert.

Google levert mij niets op en ook instellingen in kodi kan ik niets vinden. Iemand enig idee hoe dit te voorkomen is? Op het moment trek ik iedere nacht weer mijn rp3 van 't stroom af. Ideaal zou zijn als die aan kan blijven staan, maar ik mijn tv normaal uit kan zetten.

Ik hoor graag of iemand hier iets op weet!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CEC-instelling? (allow kodi to turn on device ofzoiets)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:41
Tweakers! Ik heb jullie hulp nodig..

Ik gebruik Kodi 16.1 dsplayer icm svp (smooth video project) om zo films en streams met 60 fps te kunnen kijken. Ik kan het iedereen aanraden!

Dit werkt perfect voor lokale bestanden en internet streams, maar niet bij live tv. Dan krijg ik direct een foutmelding. Als ik de gewone DVD speler gebruik is er niks aan de hand..

Nou wil ik dus dat Kodi voor lokale bestanden en internet streams dsplayer gebruikt maar voor tv de standaard speler.

Je kunt dit via de dsplayer settings geloof ik instellen bij DVD merrits. Je kunt hier soort uitzonderingen toevoegen waarbij Kodi niet de dsplayer moet gebruiken. Ik heb alleen geen idee wat ik hier moet toevoegen..

Heeft iemand hier ervaring mee??

• keepitfrosty
  • Nu online
powermarcel10 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:45:
Tweakers! Ik heb jullie hulp nodig..

Ik gebruik Kodi 16.1 dsplayer icm svp (smooth video project) om zo films en streams met 60 fps te kunnen kijken. Ik kan het iedereen aanraden!
24p Films op 60FPS kijken met motion smoothing? No thank you :) Bekende soap opera effect krijg je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:10
Voor de geïnteresseerden, vannacht komt de Aeon MQ7 skin uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Hallo mede Tweakers,

Als ik Blu-ray of 4K content afspeel via Kodi V16.1 op mijn Android TV dan gaat het beeld om de halve minuut bufferen.Content staat trouwens op een Synology DS216SE mocht het misschien mee te maken hebben. Is er een simpele manier om dit tegen te gaan? Bijvoorbeeld door eerst de gehele bestand te bufferen of alvast de helft?

Zo heeft kijken van hoogwaardige content weinig zin voor mij helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door kansloze op 20-08-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
En je Android TV ondersteund 4K en de meegeleverde audio ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Ja het is de x93c van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Nu online
kansloze schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 12:21:
Hallo mede Tweakers,

Als ik Blu-ray of 4K content afspeel via Kodi V16.1 op mijn Android TV dan gaat het beeld om de halve minuut bufferen.Content staat trouwens op een Synology DS216SE mocht het misschien mee te maken hebben. Is er een simpele manier om dit tegen te gaan? Bijvoorbeeld door eerst de gehele bestand te bufferen of alvast de helft?

Zo heeft kijken van hoogwaardige content weinig zin voor mij helaas.
Ik zou je netwerkbekabeling eens nalopen dan (kabeltester, 10 of 100/1000 verbinding etc). Als je gewoon vanaf je NAS streamed (niet gaat transcoden) en je NAS is niet druk aan het downloaden of unpacken op hetzelfde moment dan zou je geen bufferingen moeten zien. Tenzij je netwerkverbinding het niet kan bijbenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik heb afgelopen weekeind mijn oude arctic mc001 maar weer eens afgestoft en er de laatste OpenElec Generic versie 6.0.3 opgezet. Hier staat Kodi 15. ? op. Ik heb de Aeon MQ 6 skin geïnstalleerd.

Nu ben ik bezig om alles weer netjes geordend te krijgen wat met de muziek, ilms en series vooralsnog goed wil lukken.

Echter met concerten (snelkoppeling in MQ 6 skin) kan ik geen goede scraper vinden die concert info kan weergeven. Is er een goede scraper te downloaden die dit wel kan? IMDB en Universal doen het volgens mij niet goed!

En is er iemand die mij kan vertellen hoe dat ik met de Concerts koppeling op de hoofdpagina direct in de map waar de concerten staan opgeslagen terecht kan komen. Ik heb de settings al nagelopen meerdere varianten geprobeerd maar ik krijg het op 1 of andere manier niet voor elkaar!

[ Voor 20% gewijzigd door jdwrist op 22-08-2016 14:45 ]

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jokapo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:26:
[knip]
Echter met concerten (snelkoppeling in MQ 6 skin) kan ik geen goede scraper vinden die concert info kan weergeven. Is er een goede scraper te downloaden die dit wel kan? IMDB en Universal doen het volgens mij niet goed!

[knip]
http://kodi.wiki/view/Add-on:TheAudioDb.com_for_Music_Videos

[ Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 22-08-2016 15:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jokapo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:02:
[...]
Open Elec 6.0.3. is Kodi V15
To install this add-on you must do so from the Add-on manager from within Kodi by going to:

Settings
Add-ons
Install from repository (v15/v16) / Get add-ons (v14)
Kodi add-on repository
Information providers (v16 and higher)

Als bovenstaande info niet juist is dan gaat het over, ik krijg de scraper echter wel onder ogen als ik muziek videos selecteer als media.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Laatst online: 14-09 21:36

copykat

Good copy isn't bad

Ik heb een vraag over Confluence met jarvis kodi16.1
(ik kan een beetje omgaan met fillezilla en putty en ik weet hoe ik een schone installatie moet opbouwen na sd write maar voor de rest ben ik een noob.)

Ik vind de music visualisations beetje saai als je de tv aan hebt en zag dat Artist Slideshow tijdens de muziek afspelen bijbehorende fanarts en dergelijk download en toont.
De confluence skin is als zodanig perfect op 2 dingen na (1 combinatie video en jpeg gaat niet samen bij slideshow in afbeeldingen wat fijn zou zijn en 2 muziek word niet standaard ondersteund met artist slideshow.)

Nu heb ik dit en deze gezien.

Met wat modding kan het wel blijkbaar

1 heeft iemand ervaring met deze extra toepassing?
2 hoe moeilijk is het? gewoon filezilla?
3 ik gebruik de kodi updater uit gemak (zolang die nog werkt) heeft dit invloed op die modificatie? (Er staat dat bij die ene versie (custom skin) updaten mogelijk is zonder verlies van functie.)

(alle set-up instellingen schijnen weg te zijn is kodi backup onvoldoende om dit terug te zetten?)
(ik bedoel de smb lokaties en library, de system settings en extra add ons zijn zo gedaan maar de scans en handmatig aangepaste entry's duren wat langer.)
(ik zie met back up dat ook de userdata word gebackuped heeft dit nog invloed op de mod skin settings/programing?)

[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 23-08-2016 10:45 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Al een tijdje heb ik Kodi met volle tevredenheid draaien op m'n HTPC. Van het weekend bijgewerkt naar beta 1 van Krypton waarbij de standaard skin is verandert van Confluence naar Estuary. Best een mooie en rijke skin. Ik heb in 't verleden al wat andere skins geprobeerd die hier en op andere plekken zijn genoemd, waaronder Aeon Nox, Rapier en Transparancy. Deze zijn het toch net niet, vind ze niet prettig of ik kan geen (of niet eenvoudig) achtergrond instellen naar wat ik wil voor alle verschillende schermen (denk aan home, video's, system, etc).

Elke keer ben ik weer terug bij Confluence en deze heb ik dan nu met 17b1 ook weer erop gezet. Reden hiervoor is hoewel de nieuwe default skin goed werkt, blijft de zoekbalk volledig in beeld onderaan en dat is best irritant als je animé zit te kijken en even pauzeert om de subs te lezen. Confluence heeft de voortgangbalk netjes klein rechts bovenaan, maar als er een TL note is, is die ook niet volledig te lezen omdat het balkje er dus net boven hangt.

Weet iemand een skin die er goed uit ziet, eenvoudig is in te stellen (met support voor een enkele achtergrond) en geen enorme balken laat zien tijdens pauzeren? Als ik 't mij goed herinner had Aeon Nox een erg mooie kleine balk die niet in de weg zat, maar vanwege configuratie mij niet beviel.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

jokapo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:26:
Ik heb afgelopen weekeind mijn oude arctic mc001 maar weer eens afgestoft en er de laatste OpenElec Generic versie 6.0.3 opgezet. Hier staat Kodi 15. ? op. Ik heb de Aeon MQ 6 skin geïnstalleerd.

Nu ben ik bezig om alles weer netjes geordend te krijgen wat met de muziek, ilms en series vooralsnog goed wil lukken.

En is er iemand die mij kan vertellen hoe dat ik met de Concerts koppeling op de hoofdpagina direct in de map waar de concerten staan opgeslagen terecht kan komen. Ik heb de settings al nagelopen meerdere varianten geprobeerd maar ik krijg het op 1 of andere manier niet voor elkaar!
Waarom geen LibreELEC? Dat komt met Kodi 16. OpenELEC-fork, maar met meer toekomst dan OpenELEC momenteel. Het lijkt mij interessanter om op een recente (ondersteunde) versie te proberen en te zien of het daar wel/niet werkt. Ook makkelijker m dan ondersteuning te krijgen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devildirk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 19:00
Hallo,

Wie kan mij helpen met een vraag over Kodi (op een Nvidia Shiel Android TV)???

Als ik naar mijn video-files ga zie ik ALLEEN de namen van mijn videos.
Ik wil echter OOK de namen van de bijbehorende SRT-files (subtitles) zien. (of zelfs liever ALLE files die daar staan).
Net zoals in de filemanager dus. Maar dan onder VIDEOS.

Ik heb al weken gezocht naar Files-Add on etc... maar kan echt nergens iets vinden.
Dus ik hoef niet te horen/lezen dat je ze automatisch kan vinden etc etc.... DAAR gaat het NIET om.
Het gaat er gewoon om dat ik altijd alle files wil zien.

Wie o wie kan het verlossende antwoord geven?

Iets duidelijker...
Ik heb in de desbetreffende folder 10 films staan, waarvan er 7 een subtitle (srt) hebben.
Zo kan ik zien welke nog geen subtitle hebben en die ik dan zelf later dé juiste kan zoeken.

Dank je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Kodi is niet bedoelt voor file mode maar voor library mode,
Wat je zelf kan doen is de films/series pas verplaatsen op het moment dat je de subs hebt.
maar met de subtitle provider kan je de missende subs downloaden in Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En als je een juiste skin gebruikt dan kan je aan de media icoontjes al zien of er wel of geen ondertitel aanwezig is voor de geselecteerde film?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devildirk
Dank voor jullie antwoorden...
Echter daarmee geen oplossing...

Met een subtitle provider krijg je EEN subtitle, maar heel vaak niet de juiste.
Vandaar dat ik ze liever zelf erbij zoek etc... (en dat gaat nu via de pc)
Die laat namelijk wel zien of er een srt-file aanwezig is.
Zo`n Library-mode zou toch ook de (bijbehorende) srt info kunnen geven?

Afijn, ik heb héél veel verschillende skins uitgeprobeerd, maar geen enkel geeft alle files weer.

Ik hoop dat iemand weet of er een Files/Video Add-on bestaat die ook SRT Files laat zien (of meer).

Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien zou je even aan kunnen geven hoe je media bibliotheek nu is opgebouwd? Je hebt één directory en daar zet jij al je media in, verschillende films met ondertitels bij elkaar. Of iedere film apart opgeslagen in een subdirectory? Zijn de films zo genaamd zoals je ze op IMDB tegenkomt, of is de benaming misschien anders?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devildirk
De mediabibliotheek is een folder geshared vanaf mijn desktop-pc.
Die heeft een map genaamd: Movies-Share
Bij Kodi staat alleen deze map (met alleen films) onder de favorieten.
Daar staan slechts de nieuwste films in (evt met subtitle).
Maar ik kan nooit zien óf er (al) een subtitle bij zit...

Het heeft dus niets mee te maken of er sub-directorys zijn, bepaalde benaming, etc...
Omdat de subtitle ALTIJD door mijzelf erbij wordt gezocht (via account Sublight op de pc).
Maar soms is er nog geen subtitle bij de desbetreffende film te krijgen.

Ik vind het vreemd dat een zeer klein stukje info (zoals óf er uberhaupt een subtitle aanwezig is) niet kan worden laten gezien in het Kodi systeem.
Moet toch heel simpel zijn lijkt mij?

Ter verduidelijking nog:
Alle andere (oudere) films die in een andere map staan, staat ook nooit een subtitle vermeld.
Terwijl daar ELKE film ALTIJD een een subtitle heeft.Hetzij een interne subtitle (MKV) of externe.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

devildirk schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:46:
[knip]
Het heeft dus niets mee te maken of er sub-directorys zijn, bepaalde benaming, etc...
Omdat de subtitle ALTIJD door mijzelf erbij wordt gezocht (via account Sublight op de pc).
Maar soms is er nog geen subtitle bij de desbetreffende film te krijgen.

[knip]
Nou ja, het heeft er soms wel degelijk mee te maken hoe desbetreffende benaming is als het gaat om het verkrijgen van de juiste ondertitel (indien wel beschikbaar), zodat deze ook in sync is.

Maar laten we eens de wat simpelere benadering toepassen dan. Je start een film, ziet geen ondertitel, drukt op de toets om het menu naar boven te halen, en dan selecteer je een beschikbare ondertitel (indien aanwezig, dit is zichtbaar), of je haalt deze op dat moment binnen (als ie er dan wel mocht zijn). Indien er downloadbare ondertitels beschikbaar zijn, dan is ook meestal wel te zien of deze in sync is.

Volgens mij is dat nog steeds niet zo heel omslachtig, of vergis ik mij?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devildirk
Okee, dat kan, maar ik ben zeker van mening dat de benaming absoluut niet van toepassing is.
Ik werk al meer dan 10 jaar met alle Dune HD Mediaspelers en echt nog nooit 1 probleem tegengekomen.
Die werkt uiteraard wel met een filesystem die de srt laat zien en enorm simpel is.

Uit je 2e alinea maak ik (nog steeds) op dat je er vanuit gaat dat ik de desbetreffende subtitle wil ophalen/downloaden... maar dat wil ik juist niet én is erg omslachtig.
Want.... 45 op de 50 ondertitels zijn niet juist én lopen al helemaal niet synchroon...
Dus (volgens jouw niet omslachtige manier) ben je vervolgens 45x een subtitle aan het ophalen/downloaden die niet werkt. Dat is meer een geluk/wonder als het werkt...

Ik waardeer je hulp en reactie enorm, want zoveel is er niet over te vinden!
Dus bedankt daarvoor, super!

Volgens mij moet er toch een manier zijn om in je bibliotheek (listing) van Videos tevens de subtitles files zichtbaar te maken. De vraag is, hoe?
Het meest makkelijke lijkt mij een Add-On...
(de Kodi genereert ook de Videobestanden met een bepaalde extensie. Misschien is daar een extensie *.srt aan toe te voegen)

Ik blijf zoeken..... en hopen dat iemand hier het antwoord ook op zal vinden.
Mocht ik het hebben gevonden meld ik mij direct!

Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:34
devildirk schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:14:
Okee, dat kan, maar ik ben zeker van mening dat de benaming absoluut niet van toepassing is.
Ik werk al meer dan 10 jaar met alle Dune HD Mediaspelers en echt nog nooit 1 probleem tegengekomen.
Die werkt uiteraard wel met een filesystem die de srt laat zien en enorm simpel is.

Uit je 2e alinea maak ik (nog steeds) op dat je er vanuit gaat dat ik de desbetreffende subtitle wil ophalen/downloaden... maar dat wil ik juist niet én is erg omslachtig.
Want.... 45 op de 50 ondertitels zijn niet juist én lopen al helemaal niet synchroon...
Dus (volgens jouw niet omslachtige manier) ben je vervolgens 45x een subtitle aan het ophalen/downloaden die niet werkt. Dat is meer een geluk/wonder als het werkt...
Jij snapt 'm niet. Als de benaming van het video bestand, na het downloaden, NIET aangepast is en je laat Kodi doormiddel van OpenSubtitles / Addicted / whatever de subtitle zoeken, dan zal het 45 van de 50 (bij wat oudere films) gewoon helemaal goed zijn. Sterker nog, nog kunt zien of ze " Synced" zijn of niet, want dat staat er dan voor. Zijn er geen "in sync" subtitles, dan download je 'm niet.
Volgens mij moet er toch een manier zijn om in je bibliotheek (listing) van Videos tevens de subtitles files zichtbaar te maken. De vraag is, hoe?
Het meest makkelijke lijkt mij een Add-On...
(de Kodi genereert ook de Videobestanden met een bepaalde extensie. Misschien is daar een extensie *.srt aan toe te voegen)
Er zijn, zoals eerder gezegd, skins die laten zien of er al een subtitle is en anders zit je waarschijnlijk vast aan de kodi filemanager.

En als dat alles niet is wat je wilt, dan moet je het beheer gewoon op je desktop PC laten.
Alle films met subtitle in de folder waar Kodi loopt te scannen en alles zonder subtitle in een andere map.
Vind je later de goede subtite, dan verplaats je 'm.

Dit alles onder het motto: " Ales het niet kan zoals het moey, moet het zoals het kan. " :+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devildirk
Hm... nog altijd geen antwoord...

Ik verneem graag als iemand een skin heeft/weet/kent die laat zien of er al een subtitle is.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kan ik ergens instellen dat dta geluid wordt omgezet naar dolby digital 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Heeft niks met de skin te maken,
Nogmaals Kodi is gemaakt voor library mode en niet file mode wat jij wilt.
Er zijn oplossingen vermeld.
1. Houd de bestanden zonder sub gescheiden aangezien je liever zelf zoekt.
2. Rename de file niet maar behoud de scene/p2p benaming dan doen de subtitel providers wel goed hun werk omdat ze genoeg info hebben.
Aangezien Kodi in library mode werkt zie je gewoon de naam van de film.
3. Als ik me niet vergis laat mq7 wel zien welke subs erbij zitten,
moet morgen even kijken of hij ook de losse sub erbij pakt.
Volgens mij wel namelijk.
Maar volgens mij moet dan de sub er wel bij staan tijdens de library scan en niet achteraf toegevoegd worden.
Daarom plaats ik pas series in de Kodi scan map als de subs gevonden zijn,
Hiervoor gebruik ik een script dat het automatisch gaat.
Waarom zelf doen als het automatisch kan 😉
4. Ohja en bestand beheer,
Dan krijg je wel alles te zien in file modus.

Maar misschien is Kodi niks voor je en moet je gewoon kijken naar een kant en klaar media speler die in file modus werkt.
Als je dat prettiger vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Sbakker1982 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:55:
Kan ik ergens instellen dat dta geluid wordt omgezet naar dolby digital 5.1?
Dta ?
Denk dat je DTS bedoelt.
Ja volgens mij moet je in Kodi instellen dat je systeem dat niet ondersteund.
Kan zijn dat je éérst naar expert modus moet.
Systeem - geluids uitgang.
Daar uitzetten wat er niet ondersteund word.
Of aanzetten wat wel ondersteund word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

devildirk schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:44:
Hm... nog altijd geen antwoord...

Ik verneem graag als iemand een skin heeft/weet/kent die laat zien of er al een subtitle is.
Toch lastig, iets uitleggen aan iemand die het gewoon niet wil begrijpen of er gewoonweg de vinger niet achter kan krijgen? Ik zeg, terug naar Dune, laat die 10 jaar aan kennis niet verloren gaan :+

Testing, one, two ...

• devildirk
Tja... als je/jullie dat vinden.... (wil niet zeggen dat DAT de waarheid is..., slechts jouw/jullie waarheid)
Er wordt nog altijd GEEN oplossingen vermeld! Alleen maar omwegen...
Als daar dit forum voor is?
Geef dan als antwoord dat het (nog) niet bestaat of dat het er niet is. Daar heb je dan meer aan.

Ik vroeg namelijk óf het mogelijk was, meer niet...
Het verdelen in 2 mappen etc... dat kon ik zelf ook wel verzinnen.

Ik begrijp dus nu dat jullie kennis van Kodi nog lang niet op het niveau van bv Dune HD is.
Geen probleem... is een kwestie van verdiepen en zelf uitzoeken...

Ik weet nu in ieder geval dat het niet kan. Dat is duidelijk...

Bedankt mannen!

[ Voor 11% gewijzigd door devildirk op 01-09-2016 07:03 ]

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

devildirk schreef op donderdag 01 september 2016 @ 06:58:
Tja... als je/jullie dat vinden.... (wil niet zeggen dat DAT de waarheid is..., slechts jouw/jullie waarheid)
Er wordt nog altijd GEEN oplossingen vermeld! Alleen maar omwegen...
Als daar dit forum voor is?
Geef dan als antwoord dat het (nog) niet bestaat of dat het er niet is. Daar heb je dan meer aan.

Ik vroeg namelijk óf het mogelijk was, meer niet...
Het verdelen in 2 mappen etc... dat kon ik zelf ook wel verzinnen.

Ik begrijp dus nu dat jullie kennis van Kodi nog lang niet op het niveau van bv Dune HD is.
Geen probleem... is een kwestie van verdiepen en zelf uitzoeken...

Ik weet nu in ieder geval dat het niet kan. Dat is duidelijk...

Bedankt mannen!
Ik weet niet of ik hier goed aan doe maar vind je dat je als je je zelf terug leest niet een béétje overdreven reageren?
Als eerste begin je met een vraag zonder achtergrond details en daarna bevalt je het antwoord niet dat je gekregen hebt.
Als ze dan vervolgens het iets duidelijker op een rijtje zetten en vragen of je jezelf wilt verduidelijken blijft het antwoord het zelfde en ga jij vervolgens op hun boos worden... je lijkt mijn zoon van 8 wel. :+

Mijn antwoord is: als je iets wilt dat nóg niet kan is er maar één oplossing VRAGEN of iemand die kan programeren ZO VRIENDELIJK wilt zijn te kijken of jou verzoek te implementeren is of anders leer je zelf programeren en maak je je eigen ultieme "Kodi"

Het werkt met ondertitels heel simpel gebruik heel even na downloaden VLC om te zien of er ondertitel is of niet en welke taal. if so: rename filename in blablabla 720p blabla nlsub.mkv => copy file naam, klik op nieuwe map =>paste filename, schuif de mkv in die map. klaar zie je meteen of het nl ondertitel heeft of niet.

indien geen nl ondertitel: downloaden bij de daarvoor geijkte sites of negeren en Kodi dit laten regelen als je kijkt.
Maar goed ik gebruik een linuxbakkie, (Die door enthousiaste programeurs gratis voor mij en anderen up to date gehouden word.)
Dunetv is een Commerieel product dus na een paar jaar stoppen ze met updaten omdat ze je een nieuwe willen laten kopen.
Windows = barebone = is ook mogelijk met kodi.
(Dat DTS is of decode door je chipset van je player of meteen door sturen naar je surroundset en die het laten decoden kunnen beide dit niet aan, => vidcoder kan je gebruiken dit om te zetten in AC3 pc leesbaar en je kan hier ook meteen je ondertitel in de file inbakken.)

ik begrijp niet waar je je zo druk over maakt. :?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• devildirk
Nee, niet overdreven...
En ik maak mij al helemaal niet druk om allerlei tips waar ik niet om vraag.

Ik vraag gewoon of iets mogelijk is. Vervolgens krijg je alleen maar omslachtige work-a-round tips!
Dat is geen helpen en al helemaal geen antwoord.
Zeg gewoon: Sorry, dit is nog niet mogelijk.
Dan was het klaar, duidelijk en over. Dan had ik direct geweten dat ik zelf verder moet zoeken.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Jij ook weer bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miss_80
Nou nou, mensen proberen alleen met je mee te denken.
De feature die jij zoekt bestaat alleen in de file modus en niet in de librarymodus. In die laatste ligt de nadruk op film/serie en het verzamelen van de info + art en juist niet op het laten zien van de bestanden die daar aan ter grondslag liggen. De enige mogelijkheid in de library modus wat betreft het zien of er subtitles aanwezig zijn is een skin gebruiken die daar een icoontje voor laat zien. Andere mogelijkheden zijn er (nog) niet

• devildirk
Dank je wel! Dat is duidelijk...

• TRaSH
En zal er ook niet komen buiten de file modus,
Want dat zou een stap achteruit wezen.
Dit hebben ze een paar major releases geleden geschrapt en zijn totaal overgestapt naar library modus.
En dat probeerde we je te vertellen.
Ook hebben we je advies gegeven hoe je het eventueel zou kunnen oplossen.
En ja dat zijn omwegen en voor jouw extra werk.

Als je zelf een beetje research gedaan had dan had je geweten dat Kodi bedoelt is on makkelijk van uit de bank een filmpje te kijken.
En daar past dat 10 jaar oude file modus niet tussen.

Maar is de file modus niet precies wat je wilt ?
Beetje verkenner achtig door je media browsen.
Wil je dat ik nog ga kijken of mq7 externe subs ondersteund en dat laat zien in de skin ?

• devildirk
Ik heb mq7 inmiddels gevonden en uitgeprobeerd... maar helaas. die doet dat niet.
Mijn dank voor je moeite!

• TRaSH
Ja heel apart bij sommige heb ik het wel bij staan,
net getest met een film waar nog niks bij stond.
als ik hem een paar tellen laten spelen en weer stop dan laat hij wel zien welke subs er zijn,
en dan haalt hij ook de info op welke audio format er in zit.
denk dat hij die info pas scrape als je hem 1x afspeelt of even afspeelt.
Zal me daar eens in verdiepen hoe dat zit.
want ik kan me herinneren zeker met series dat hij dat eerder liet zien,
bij het toevoegen aan de library.
en als ik het later toevoeg dan liet hij het niet zien.
Daarna heb ik besloten om series pas in kodi te gooien als de subs gedownload zijn (dit werkt met een script ism autosub dus heb daar geen omkijken aan)
Voor films pak ik meestal de films die al de subs hebben aangezien die vaak een paar dagen later al uitkomen.
Maar goed daar heb je niks aan. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:56

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik vind de vraag vam devildirk ook niet vreemd. Ik vind de file mode van mijn Dune vele malen krachtiger en functioneler dan de verschrikkelijke library mode in Kodi en anderen. Ook de file mode binnen Kodi komt niet in de buurt van de Dune. Je kunt namelijk niet alle type bestanden/folders goed opstarten vanuit filemode, dat kan alleen via library mode.

Ik heb zelf 1 netwerkshare waar al mijn media beschikbaar is. Wil ik muziek horen moet ik de ene keer zijn in Movie (want bv mkv), de andere keer Music view, (want bv flac) en de andere keer weer Movie want Bluray Audio only...

Soms denk ik dat ik beatanden kwijt ben, maar dat komt omdat de library mode alleen laat zien wat hij potentieel kan afspelen.

Ondanks deze minpunten van Kodi heb ik mijn Dune nooit meer aangeraakt.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het vreemde gedrag van Kodi mbt scrapen, en in sommige gevallen het niet eens kunnen herkennen van series (iig bij mij met m'n Anime en de Anidb scraper) zorgt ervoor dat ik dus eigenlijk nooit via TV Shows een serie aan zet, maar altijd via Files onder Videos. En als er dan toevallig een serie herkend worden, dan is dat weer niet altijd zo voor de afleveringen. Die missen dan een fatsoenlijke thumbnail en andere informatie over de aflevering, plus dat de achtergrond niet meer van de serie is (en in 1 geval, komt door de map waar 't in staat, wordt de informatie van andere afleveringen geladen :P).

Het missen van series bij mij is eigenlijk best vervelend, omdat het er zo inconsistent uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26
Ik heb een vragen waren ik niet uitkomt. Ik zou graag via kodi tv willen kijken omdat mijnmediacenters toch altijd anders staan. Plus op zolder heb ik niet eens coax. Dat betekend dat in de meterkast mijn coax al utp moet worden. Ik heb een synology een pi enz. Alle tutorials zijn niet up to date met de hardware die ik zou moeten aanschaffen.

Iemand die me voor 1 tuner iets kan aanraden.?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

remcoXP schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:59:
Ik heb een vragen waren ik niet uitkomt. Ik zou graag via kodi tv willen kijken omdat mijnmediacenters toch altijd anders staan. Plus op zolder heb ik niet eens coax. Dat betekend dat in de meterkast mijn coax al utp moet worden. Ik heb een synology een pi enz. Alle tutorials zijn niet up to date met de hardware die ik zou moeten aanschaffen.

Iets met MythTV? Daar is een add-on voor bij Kodi, maar of dat over netwerk werkt ipv lokaal durf ik niet te zeggen. Heb je wel 2 systemen aan staan, die in de meterkast voor het TV signaal en een andere om mee te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Het niet juist scrapen heeft 9 van de 10X met de benaming te maken van je bestanden of folder.
Anime is altijd wel een issue geweest,
Vooral omdat niet alle groepen op dezelfde manier hun file name opbouwen.
En uiteraard ben je afhankelijk van de beschikbare scrapers en onderhoud ervan.

Met gewone series of films heb ik nog nooit gehad dat iets niet werd herkend werd.(knock on wood)

Muziek als mkv of op blu-ray is toch een muziek video ?
Of is dit iets zelf samengesteld ?
Moet wel toegeven dat muziek video's slecht ondersteund word.
Maar dat ligt niet echt aan Kodi,
Er is gewoon niet echt een fatsoenlijke site met een api die een muziek video collectie heeft.

Als je voorkeur naar filemode gaat dan is Kodi niet geschrikt voor jouw wensen.
Misschien een standaard media player.

Kodi is meer gericht op gebruiksgemak en bedienen met de afstandsbediening.
Vanaf de bank.

Mijn dochter toen ze 3-4 was kon Kodi toen xbmc bedienen en zelf een film uit kiezen.
Omdat ze juist covers kreeg te zien en niet die file mode die je hebt met mediaspelers
Of scrapen met die verschrikkelijke externe scrapers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gewone series zoals Game of Thrones of Supergirl worden wel goed gepakt, maar echt Anime is een punt. Daar wil het nog wel eens verschillen of je de Engelse of Japanse titel moet gebruiken voor de mapnaam. Best vervelend.
Films gaat eigenlijk altijd wel goed, op een paar na dan. Ik heb bij 1 dat de naam klopt, maar de movie art gelijk is (Thor en Thor Dark Wold) en bij een ander heb ik dat beide gelijk zijn (Green Lantern film en Animated film). Mapnaam op het file systeem is wel anders om het verschil aan te geven, maar helaas, dat is niet altijd genoeg voor Kodi.

Oh, en TRaSH, kan je bij je reacties wat duidelijkheid geven tegen wie je het hebt. Het is nogal onduidelijk dat je eerst tegen mij hebt over het scrapen van series en daarna tegen Twazerty over muziek. Je laatste stuk is helemaal niet te volgen tegen wie je 't nou hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Normaal probeer ik dat altijd te doen,
Maar is nogal lastig op je telefoon,
Zeker tegen meerdere personen.
Daarom geprobeerd om alinea's te gebruiken.
Misschien als ik vanavond thuis kom zal ik het aanpassen mocht het nodig zijn.
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 14:43

Michelli

LL.M

Hero of Time schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:48:
Gewone series zoals Game of Thrones of Supergirl worden wel goed gepakt, maar echt Anime is een punt. Daar wil het nog wel eens verschillen of je de Engelse of Japanse titel moet gebruiken voor de mapnaam. Best vervelend.
Films gaat eigenlijk altijd wel goed, op een paar na dan. Ik heb bij 1 dat de naam klopt, maar de movie art gelijk is (Thor en Thor Dark Wold) en bij een ander heb ik dat beide gelijk zijn (Green Lantern film en Animated film). Mapnaam op het file systeem is wel anders om het verschil aan te geven, maar helaas, dat is niet altijd genoeg voor Kodi.
Ik heb tot nu toe eigenlijk nog geen problemen gehad met anime. Echter stonden deze series wel allemaal al in TheTVDB. Bij films is het trouwens aan te raden om altijd het jaartal toe te voegen. Sinds ik dat doe, heb ik geen problemen meer gehad met het scrapen van films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Michelli schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:34:
[...]

Ik heb tot nu toe eigenlijk nog geen problemen gehad met anime. Echter stonden deze series wel allemaal al in TheTVDB. Bij films is het trouwens aan te raden om altijd het jaartal toe te voegen. Sinds ik dat doe, heb ik geen problemen meer gehad met het scrapen van films.
Ik heb nu ook de jaren er bij staan, maar dat helpt bij die twee gevallen dus niet. Overigens had ik 't bij The Green Lantern fout, het is gelijk aan Thor. Wel de juiste naam, niet de juiste art. Alsof de juiste art gewoon niet beschikbaar is (wat ik betwijfel).

M'n anime collectie heb ik overigens nog niet getest met TheTVDB scraper. Kan 'm wel eens als extra bron toevoegen en kijken wat 't doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

remcoXP schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:59:

Coax in de meterkast en provider is?

Edit: uit eerdere reacties te zien zou de provider Ziggo zijn? Gaat het dan om het bekijken van het (onbeveiligde) basispakket wat FTC is, of zouden er ook andere Ziggo zenders bekeken moeten kunnen worden? Wat is er aan budget beschikbaar?

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 02-09-2016 16:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Twazerty schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:18:
Ik vind de vraag vam devildirk ook niet vreemd. Ik vind de file mode van mijn Dune vele malen krachtiger en functioneler dan de verschrikkelijke library mode in Kodi en anderen. Ook de file mode binnen Kodi komt niet in de buurt van de Dune. Je kunt namelijk niet alle type bestanden/folders goed opstarten vanuit filemode, dat kan alleen via library mode........
Kodi via PC (Windows) is toch anders dan de RPI2 , Cubox-i, hummingboards ed?
(nooit kodi via pc gebruikt overigens.)
ik gebruik alleen library mode (GeeXboX) en indien niet zichtbaar in index met thumbnail en fanart kan je via video bestanden via de folders er naar toe klikken om alsnog te starten (inderdaad laat alleen de afspeelbare video bestanden zien.) bij foto's zie je ook geen video bestanden en omgekeerd soms is dat wel irritant maar als je alles in eigen mappen zet dan is het simpel : lege map in bestanden browser is probleem ;)
Vaak helpt een nfo bestandje met info toevoegen in de folder toch de juiste input te leveren.
ook (een (jaartal) in de file naam helpt soms.

File beheer doe ik via laptop (nass of met HD ontkoppelen en aanpassen met laptop en weer koppelen (gewoon vol gooien klaar)
Twazerty schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:18:

Ik heb zelf 1 netwerkshare waar al mijn media beschikbaar is. Wil ik muziek horen moet ik de ene keer zijn in Movie (want bv mkv), de andere keer Music view, (want bv flac) en de andere keer weer Movie want Bluray Audio only...
kan je niet musicvideo folder maken als zodanig definieren?
ik heb mp3(audio only) in music folder als albums en een folder met music video's.

(overigens zou ik het ook fijn vinden als de viewers voor jpeg en video en audioplayers niet zo star zijn en gewoon voor elke folder werken. (wel instelbaar wat je wilt zien anders zie je elke movie.tbn en fanart.jpeg in je moviefolders.)

In mijn ogen is de ongoing developement voor de cubox/ rpi enz. het grootse voordeel van kodi. en de vele apps/addons waarmee je je kodi kan personaliseren.

[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 02-09-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Hero of Time schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:43:
Het vreemde gedrag van Kodi mbt scrapen, en in sommige gevallen het niet eens kunnen herkennen van series .

Het missen van series bij mij is eigenlijk best vervelend, omdat het er zo inconsistent uit ziet.
Ik ben daar mee bezig geweest en op het kodi forum word eigenlijk gezegd:
indien een serie niet zichtbaar word :Adding a series to thetvdb is easy. Join, add. You benefit from that community, try contributing something.

of en dit is een beetje veel werk ik vermoed voor elke aflevering apart:
nfo file:

<episodedetails>
<title>My TV Episode</title>
<season>1</season>
<episode>1</episode>
<plot>he best episode in the world</plot>
<playcount>0</playcount>
<lastplayed></lastplayed>
<epbookmark>200</epbookmark> <!-- For media files containing multiple episodes,
where value is the time where the next episode begins in seconds -->
<displayseason>3</displayseason> <!-- For TV show specials, determines how the episode is sorted in the series -->
<displayepisode>4096</displayepisode>
</episodedetails>

Dus inderdaad de series en andere video content die niet verschijnen in de library zoek ik gewoon in bestanden tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik gebruik een tvshow.nfo en voeg daarin de thetvdb link toe, dat lijkt vaak heel aardig te werken.

http://kodi.wiki/view/NFO_files/TV_shows

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 02-09-2016 20:25 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 14 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.