Ik heb sinds een dag of 2 in full screen mode allerlei strepen en beeldflikkeringen. Dit met Kodi 16.0 op Windows 10. (i7-6700HQ, 16GB, 256GB Samsung NVMe PCIe SSD) Het ziet eruit alsof er iets beschadigd is aan mijn videokaart. Het probleem doet zich voor:
* bij het afspelen van media en gewoon op het homescherm en de menu's
* bij alle geprobeerde films en series
* bij het starten van media tijdens full screen
* bij het starten van media met Kodi in een venster en dan wisselen naar full screen
* bij deze geprobeerde skins: Eminence 2; Eminence 2 Mod; Confluence
* met een Kodi met add-ons en scripts
* na een schone Kodi installatie
* met hardwareversnelling / DXVA2 aan en uit
* Met Kodi vastgezet op Intel HD Graphics 530 en vastgezet op NVidia GTX 960M
Dit probleem heb ik niet wanneer ik Kodi bekijk in een venster; of wanneer ik andere dingen met de laptop doe. Media afspelen in VLC; of via YouTube gaat bijv. vlekkeloos, evenals surfen, Word, enz. Het probleem doet zich ook niet voor met Kodi 16.0 op mijn Android mediaplayer. ***
Het enige wat ik de afgelopen dagen heb gedaan is nieuwe media toegevoegd; via TVTunes wat themes toegevoegd en een nieuwe skin (Aeon Madnox) geprobeerd. Verder niks.
Dit zegt het log:
http://pastebin.com/upngXR99
Iemand een idee wat er gebeurd is?
*** NB. Het enige andere videoprobleem wat ik op mijn laptop ervaar is met Football Manager 2016. Staat mijn videokaartkeuze ingesteld op automatisch (NVidia) of vast op de NVidia, dan blijft opstarten hangen met een zwart scherm (alleen te verhelpen door meermaals CTRL-ALT-DEL of ALT-TAB te gebruiken) en worden wedstrijden vaak van zwarte schermen voorzien. Zet ik de videokaartkeuze vast op de onboard Intel, dan start hij snel en probleemloos op, maar zie ik af en toe "kleuren en vlakken" door mijn spel heen na het gebruik van bepaalde knoppen (bijv. scouting) en opties. Vast niks met elkaar te maken, maar wel gek.
[
Voor 41% gewijzigd door
Jorgen op 17-04-2016 21:20
]