Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik heb even snel een addon geprobeerd te installeren uit de kodi repository en hier geen issues.

Ik zie dat jij iig pulsar probeert en volgens mij werkt die addon niet meer. Die is vervangen door Quasar en heeft ook een eigen repository dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Miss_80 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:23:
Ik heb even snel een addon geprobeerd te installeren uit de kodi repository en hier geen issues.

Ik zie dat jij iig pulsar probeert en volgens mij werkt die addon niet meer. Die is vervangen door Quasar en heeft ook een eigen repository dacht ik.
Je ziet ook die van Rieter erbij staan........ die werkt nog wel toch?

Maar goed..... ik zit nu achter een dikke checkpoint firewall... misschien zijn de rules hier wat aangescherpt......
Straks thuis ff proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door DarkAllMan op 24-03-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Zie het idd. Die doet het wel en ik had ook geen problemen bij de repository van Quasar die je ook hebt. Misschien dat het idd iets te maken heeft met de firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:24
DarkAllMan schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:01:
Zijn er meer mensen die op dit moment problemen hebben met het installeren van Addons?

code:
1
4:27:05 T:7072   ERROR: CAddonInstallJob[metadata.universal]: MD5 mismatch after download special://home/addons/packages/metadata.universal-2.8.0.zip

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
14:44:15 T:8148   ERROR: CRepository: Failed to parse addons.xml. Malformated.
14:44:15 T:8148   ERROR: CRepositoryUpdateJob[net.rieter.xot.repository] failed to read or parse directory 'http://www.rieter.net/net.rieter.xot.repository/addons.xml'
14:44:16 T:8148   ERROR: CRepository: Failed to parse addons.xml. Malformated.
14:44:16 T:8148   ERROR: CRepositoryUpdateJob[repository.pulsarunofficial] failed to read or parse directory 'http://offshoregit.com/pulsarunofficia/raw/master/addons.xml'
14:44:17 T:8148   ERROR: CRepository: Failed to parse addons.xml. Malformated.
14:44:17 T:8148   ERROR: CRepositoryUpdateJob[repository.jools] failed to read or parse directory 'http://cyco.se/xbmc/repository/addons.xml'
14:44:19 T:8148   ERROR: CRepository: Failed to parse addons.xml. Malformated.
14:44:19 T:8148   ERROR: CRepositoryUpdateJob[repository.unofficialquasar] failed to read or parse directory 'http://offshoregit.com/pulsarunofficial/raw/master/addons.xml'
14:44:19 T:8148   ERROR: FileZip: failed to decompress. zlib error -3
14:44:19 T:8148   ERROR: CRepositoryUpdateJob[repository.xbmc.org] failed to read or parse directory 'http://mirrors.kodi.tv/addons/jarvis/addons.xml.gz'
Kom je wel gewoon op www.rieter.net? Als je daar ook een 403 krijgt dan sta je kennelijk op de blacklist van Retrospect op basis van repository hammering. Check het dus even en als het zo is, dan zou ik graag eens jouw kodi.log willen kijken want dan heb jij waarschijnlijk last van een bugje waar ze bij Kodi de vinger niet opgelegd krijgen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
GroteBozewolf schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:43:
[...]

Kom je wel gewoon op www.rieter.net? Als je daar ook een 403 krijgt dan sta je kennelijk op de blacklist van Retrospect op basis van repository hammering. Check het dus even en als het zo is, dan zou ik graag eens jouw kodi.log willen kijken want dan heb jij waarschijnlijk last van een bugje waar ze bij Kodi de vinger niet opgelegd krijgen.
www.rieter.net werkt gewoon. Ik denk dat de firewall hier bepaalde zaken blokkeert..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik heb de WeTeK Core al eens eerder laten vallen maar krijg het gevoel dat dit kastje niet echt gebruikt wordt onder de tweakers?
Is er echt niemand met ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21
Even een schaamteloze cross-post vanuit het Openelec forum, waar niemand lijkt te reageren. Bij een upgrade van OE 6.0.0 naar 6.0.1 (en 6.0.3) schiet Kodi in een restart-loop. Ik zie telkens een fractie van een seconde het beginscherm voordat Kodi crashed en weer opnieuw start.
In system.log vind ik een repeterende melding:

CECAdapter[633]: segfault at 7f7c6273a000 ip 00007f7c702130bd sp 00007f7c627375c8 error 4 in libcec.so.3.0.1[7f7c701cd000+5f000]

Als ik m'n PulseEight CEC adapter verwijder start Kodi gewoon op. Ik heb de firmware geupgrade naar v4, maar dat mocht niet helpen. Ik heb zitten Googlen op de foutmelding en kom wel wat meldingen tegen, maar die zijn allemaal voor 5.95.3 en zijn fixed. Naja, niet bij mij dus... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 00:45:
Ik heb de WeTeK Core al eens eerder laten vallen maar krijg het gevoel dat dit kastje niet echt gebruikt wordt onder de tweakers?
Binnenkort wel. Heb hem net besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Misschien kan ik dit hier wel vragen, ik heb geprobeerd te zoeken via google maar kan nog niet echt iets vinden.

Ik wil lokaal op mijn android phone een film kijken die ik gestart heb via Kodi (Play: local device) en dat gaat natuurlijk perfect behalve dat ik ook de subtitles (die er als .srt in de film map gewoon bij staan) wil afspelen.

VLC player laat alleen keuze uit subtitles zien die ingebakken zitten in de film.
MX Player laat wel het .srt bestand zien dus dat is eigenlijk perfect echter..............MX Player ondersteudn geen AC3 audio, dus ik heb wel ondertiteling maar geen geluid :/.

Hoe lossen jullie dit op?

[EDIT] Toch wat gevonden, en dat werkt!
Custom codec pack voor MX player, dan werkt AC3 wel weer. Neem aan dat dat hier wel gelinkt mag worden? http://forum.xda-develope...odec-dts-support-t2156254

[ Voor 16% gewijzigd door PuckStar op 27-03-2016 13:18 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:33
Gewoon op het luidspreker symbool drukken rechts onder in Kodi. Als de ondertiteling dezelfde naam heeft als het film bestand zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Zawaponga schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:58:
Gewoon op het luidspreker symbool drukken rechts onder in Kodi. Als de ondertiteling dezelfde naam heeft als het film bestand zou het moeten werken.
Het gaat om streamen naar je mobiele telefoon, dus je speelt het feitelijk niet af in Kodi.
VLC "ziet" of ontvangt gewoonweg niet de .srt bestanden die mee worden gestuurd door Kodi. Dus die kun je niet kiezen. Alleen de ingebakken subs.
MX Player ziet ze wel en je kunt ze dus ook selecteren echter standaard werkt AC3 geluid niet op MX player.
Met de customer codec pack die in de link staat die ik gaf werkt AC3 geluid wel.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Beste,

Ben al sinds dag 1 (misschien 2) fan van XBMC op de originele XBox en kan werkelijk waar geen beter alternatief vinden, dus blijf er lekker bij. Nu is het zo dat ik de laatste tijd wat heb zitten prutsen met een paar android devices welke het altijd NET niet waren. Of ze hadden geen goede DTS pass-thru of ze hadden glitches als de bitrate te hoog werd, het was ALTIJD wat. Dus in de tussentijd was de laptop met een fly-mouse de uitkomst.

Sinds mijn server OOK aan vervanging toe is, begon ik de laatste maanden wat in te lezen in virtualizatie en andere mogelijkheden. VT-x en VT-d zijn tegenwoordig redelijk standaard aan het worden en toevallig hebben de hedendaagse Intel NUC's deze aan bord.

Om te voorkomen dat ik weer een miskoop doe zoals de eerder vermelde Android devices, ben ik maar wat 'ervaringen' op gaan snorren en kwam ik tot op heden geen eenduidig antwoord tegen. Misschien dat dat net met de naams verandering enorm in het water is gevallen, toen de machines eindelijk sterk genoeg werden om met directe hardware acceleratie alles te kunnen doen. Of ik gebruik de verkeerde termen en zou me meer moeten wenden tot de OpenELEC federatie.

Bottomline, zijn er tweakers die hier ervaringen mee hebben/kunnen delen? Ik zal waarschijnlijk toch voor een NUC gaan als server alternatief, maar of het een i3-vs-i5 discussie of i5-vs-i7 wordt ligt aan de mogelijkheden tot Kodi. Als Kodi/OpenELEC een optie is, ga ik daar zeker op in spelen, dus alle tips zijn welkom.

Zuinige ESXi Server bood tot op heden ook geen uitkomst, net als ESXi en XBMC in HTPC (te vroeg gestart/inmiddels outdated)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Waarom zou je een i5 of hoger nodig hebben voor Kodi? Het is je GPU die telt voor decoding (tenzij je een hoop 10bit spul enzo hebt dat het sowieso in software moet doen).

Op dat vlakt lijkt het me echt een non-discussie. Als je wil virtualiseren denk ik dat je wel minimum een i5 nodig hebt, maar ik denk dat je voor je specifieke vraag eigenlijk gewoon een nieuw topic opent...

Sowieso is goedkoop duurkoop, zeker bij Android-apparaten als een mediacenter. Maar dat heb je al aan den lijve mogen ondervinden :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is het niet praktischer om die twee systemen gescheiden te houden? Dus een i5 met alle virtualisatiemogelijkheden en een apart low power systeem voor Kodi?

Anders inderdaad de GPU doorgeven naar een gevirtualiseerd systeem en daar de TV op aansluiten. Dan moet een i5 ruim voldoen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
Sinds een maandje hebt ik hier ook een raspberry liggen en eindelijk de tijd gevonden om dit te installeren. Kodi staat al jaar en dag geïnstalleerd op de HTPC met alle films/series op interne HD's

Na enig leeswerk kom ik uit op volgende manieren om libraries over beide toestellen te laten gaan: uPnP (simpelste) & Mysql (complexer). Biede methodes nemen de files, watched status & resume points over. Maar wat met alle metadata, set art, skin setups? Is er een eenvoudige manier om deze ook te syncen?

Kan ik gewoon de volledige userdata map van een windows naar openelec over zetten zonder conflicten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat voor een gedeelde bibliotheek MySQL nog altijd de beste oplossing is. UPnP heb ik lang geleden geprobeerd maar dat stond toen nog in z'n kinderschoenen. Ik weet niet of het nu evenveel mogelijkheden biedt als MySQL in Kodi.

Skin dien je voor elke client apart op te zetten. Fanart en thumbnails worden automatisch gedeeld door Kodi vziw.

Je kan je gebruikersmap altijd proberen overzetten. Baat het niet dan schaadt het niet. Ik zou ook een oogje houden op LibreELEC, ik denk dat dat naar de toekomst toe een betere gok is dan OpenELEC (zie paar posts terug).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 13-09 17:40
Tsurany schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:03:
Is het niet praktischer om die twee systemen gescheiden te houden? Dus een i5 met alle virtualisatiemogelijkheden en een apart low power systeem voor Kodi?

Anders inderdaad de GPU doorgeven naar een gevirtualiseerd systeem en daar de TV op aansluiten. Dan moet een i5 ruim voldoen.
Zo heb ik het ook gedaan: een i5 met esxi voor vm's en een aparte nuc in de buurt van de tv. Nooit geprobeerd om passthru te doen dus daar kan ik niet veel over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Wellicht heeft iemand een antwoord op mijn vreemde probleem.

Ik heb al heel lang een shared library met MySQL en dat werkte altijd naar behoren. Ik heb alleen nu alle "spelers" van een recentere versie van openelec voorzien(6.03). Nu wil het geval dat op de twee raspberrypi's (1x Pi2 en 1x Pi3) de library wel gezien word, maar op de NUC krijg ik het niet voor elkaar. Het is dezelfde advancedsettings.xml op dezelfde locatie, maar wat ik ook probeer, ik krijg niet de series en movies te zien in het homescreen.

Ik heb de installatie van de NUC ook al twee keer over gedaan, met steeds een nieuwe image. Niks helpt.
Bij de Kodi op m'n TV (AndroidTV) werkt het zelfs. Alleen is de beeldkwaliteit erg slecht, dus wil graag de NUC hier voor gebruiken.

Alle Kodi's zijn 6.03.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Snap er echt geen hout van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Borromini schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:43:
Waarom zou je een i5 of hoger nodig hebben voor Kodi? Het is je GPU die telt voor decoding (tenzij je een hoop 10bit spul enzo hebt dat het sowieso in software moet doen).

Op dat vlakt lijkt het me echt een non-discussie. Als je wil virtualiseren denk ik dat je wel minimum een i5 nodig hebt, maar ik denk dat je voor je specifieke vraag eigenlijk gewoon een nieuw topic opent...

Sowieso is goedkoop duurkoop, zeker bij Android-apparaten als een mediacenter. Maar dat heb je al aan den lijve mogen ondervinden :).
Ach, was inderdaad een sprong in het diepe + goed vertrouwen in een Chinese firma die 'openheid van zake' beloofde. Dus ik interpreteerde dat als zijnde 'openheid van specs & aansturing'. Helaas was deze minix flop ook gelijk een wijze les voor mij. Ondanks gebaseerd op een reguliere rt3188, net weer wat aangepast en niet meer helemaal fijn om linux op te knallen met 3d acceleratie noch video acceleratie, shit happens. (was de pijn en hobby gehalte wel weer waard. 3D acceleratie doorbraak heeft me maanden hoop gegeven, maar heb het uiteindelijk maar op gegeven)

Zat ik ook al aan te denken, anderzijds, als ik dan al toch bezig ben met virtualizatie voor verschijdene doeleinden, waarom deze er dan ook niet bij? Als initiele setup zou het inderdaad wel wat 'makkelijker' zijn, alleen is dat weer zo 'duur'. Wat als ik dan inderdaad besluit dat er 1 overbodig is ...

De drang om een i7 te durven kiezen ondanks de 'lightweight' omgevingen is simpel, zo nu en dan wil ik wel eens wat JEE projectjes bouwen middels een Jenkins server, dan knalt de drang om reken en geheugen kracht wel 'even' (echt letterlijk EVEN, niet dagelijks) omhoog.

edit:
Niet om te gaan patsen of 'zie mij nou', maar ik overweeg bijvoorbeeld de aankomende pricewatch: Intel NUC Kit NUC6i7KYK (Skull Canyon)
Heeft VT-x en VT-d aan boord en is redelijk hoogwaardig + kan wat meer RAM aan dan de gemiddelde NUC. Daar moeten toch wel 4 a 5 VM's op kunnen draaien (allemaal lightweight, routing/http-server/ldap|domain/ en kodi)

edit:
Misschien is een i5 generatie voor alles om in ieder geval m'n server park af te dekken helemaal nog niet zo'n vreemd idee Tsurany. pricewatch: Intel NUC NUC6i5SYK is ook een leuk start punt om even af te tasten of grafische forwarding helemaal je van het is of niet. Zo niet, heb ik weer wat geleerd, zo wel, kan ik hem altijd doneren aan m'n ouwe en zelf voor de skull canyon gaan mocht het nodig zijn.

Thanks voor de tips :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door LinuX-TUX op 29-03-2016 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Nicap schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:48:
Wellicht heeft iemand een antwoord op mijn vreemde probleem.

Ik heb al heel lang een shared library met MySQL en dat werkte altijd naar behoren. Ik heb alleen nu alle "spelers" van een recentere versie van openelec voorzien(6.03). Nu wil het geval dat op de twee raspberrypi's (1x Pi2 en 1x Pi3) de library wel gezien word, maar op de NUC krijg ik het niet voor elkaar. Het is dezelfde advancedsettings.xml op dezelfde locatie, maar wat ik ook probeer, ik krijg niet de series en movies te zien in het homescreen.

Ik heb de installatie van de NUC ook al twee keer over gedaan, met steeds een nieuwe image. Niks helpt.
Bij de Kodi op m'n TV (AndroidTV) werkt het zelfs. Alleen is de beeldkwaliteit erg slecht, dus wil graag de NUC hier voor gebruiken.

Alle Kodi's zijn 6.03.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Snap er echt geen hout van.
Heb je al gekeken of je NUC op tijd een IP adres krijgt? toen ik mijn raspberry opnieuw ging installeren toen had ik ook zo'n probleem en toen bleek dat mijn rpi nog geen ipadres had terwijl kodi al werd gestart. Ik heb r toen een vertraging in gezet (voor het opstarten van Kodi) en daarna liep alles op rolletjes bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Miss_80 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 07:46:
[...]

Heb je al gekeken of je NUC op tijd een IP adres krijgt? toen ik mijn raspberry opnieuw ging installeren toen had ik ook zo'n probleem en toen bleek dat mijn rpi nog geen ipadres had terwijl kodi al werd gestart. Ik heb r toen een vertraging in gezet (voor het opstarten van Kodi) en daarna liep alles op rolletjes bij mij
Correct.... ik had hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Borromini schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:37:
Voor de geïnteresseerden: er is een verse vork van OpenELEC - libreELEC: http://libreelec.tv/.
Zeker de moeite om in de gaten te houden!
LibreELEC official builds are now available.
https://libreelec.tv/download-temp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
schumi2004 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 00:45:
Ik heb hem net binnen en ben een beetje aan het uitvogelen hoe dat hij werkt.

Tot op heden:
- Netflix werkt (alleen niet zo lekker met die flymouse), hd beeld maar enkel stereo geluid (wat uiterst zonde is).
- Kodi (in android) werkt redelijk goed, maar als ik terug naar de bestanden lijst ga is ie wat traag.
- OpenELEC is soepeler dan Kodi, maar ik heb geen HD audio passthrough (en dat is wel een heel groot nadeel voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Miss_80 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 07:46:
[...]

Ik zal dat eens proberen. Klinkt wel aannemelijk. Komt dat wellicht doordat er een SSD in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX

Ik zag het juist andersom, zo'n server machine staat toch altijd al aan. Dus met virtualizatie en dan af en toe een image booten voor media speler aangelegenheden == nog efficienter.

Na een hoop geklungel, diverse fora's afgestruind te hebben en altijd maar teleurstellende antwoorden te hebben gekregen, heb ik de knoop doorgehakt. Vanaf komend weekend ben ik een paar weken aan het hobby'en om mijn 'server parkje' EN 'media speler' voor elkaar te krijgen. VMWare kan het helaas niet, Xen daarentegen kan wel zijn primaire display gewoon doorgeven/sluizen naar guest OS's.
Status for Xen 4.0.0:
VGA passthru is known to work with Intel Integrated Graphics Devices (IGDs)
VGA passthru is known to work for primary graphics adapters (the graphics adapter that is used when you power-on the physical computer).
Heb demo's gezien, nu maar hopen dat ik het goed heb gelezen / heb geinterpreteerd :+

Misschien dat ik er een apart topic aan ga wijden, tot die tijd zal ik dit topic niet meer lastig vallen. ( of een keer een one-liner posten dat ik gefaald heb :+ )

[ Voor 13% gewijzigd door LinuX-TUX op 30-03-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Ik heb zojuist mijn Raspberry pi3 binnen gekregen. Ik heb er open elec op geïnstalleerd en Kodi 15.2

Nu wil ik Kodi verbinden met mijn Nas. Ik probeer bij video's via smb mijn Nas te vinden. Dat lukt, echter krijg ik als ik verbinding wil maken de melding Connection Timed Out. Ik krijg de melding al voordat ik mijn credentials moet invoeren

Erg vreemd, want dit probleem ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Benaderen van mijn nas via pc/iPhone of ps4 ging zonder problemen

Heb het zowel bedraad als met wifi geprobeerd.
Iemand suggesties?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

steefje schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:53:
Ik probeer bij video's via smb mijn Nas te vinden.
Met 'Add video..' en dan de 'browse' functie ? Zou toch geen probleem moeten zijn.
Bij SMB client de goeie Windows workgroup ingevuld ?

Lukt het wel met rechtstreeks source invullen : smb://<user>:<password>@<ip-adres nas>/<share> ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Geprobeert maar geen succes.
Nu ben ik zelf noet zo thuis met Windows workgroups. Heb ik dit ook nodig wanneer ik gebruik maak van een Synology Nas?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
steefje schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:53:
Ik heb zojuist mijn Raspberry pi3 binnen gekregen. Ik heb er open elec op geïnstalleerd en Kodi 15.2

Nu wil ik Kodi verbinden met mijn Nas. Ik probeer bij video's via smb mijn Nas te vinden. Dat lukt, echter krijg ik als ik verbinding wil maken de melding Connection Timed Out. Ik krijg de melding al voordat ik mijn credentials moet invoeren

Erg vreemd, want dit probleem ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Benaderen van mijn nas via pc/iPhone of ps4 ging zonder problemen

Heb het zowel bedraad als met wifi geprobeerd.
Iemand suggesties?
Ik heb wel een suggestie: niet crossposten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Een reboot van mijn Nas deed het hem!!! Erg vaag

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:21

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Marcelveldt heeft kortgeleden de code in zijn skin.helper.service aangepast. Hierdoor werken momenteel de duration flags en de previews van de movie sets niet meer, totdat je de home.xml aanpast van de skin. Dit geldt in elk geval voor de Eminence 2 Mod skin van jurialmunkey / Guilouz, maar ik kan me voorstellen dat meer skins hier last van hebben.

Voeg deze code toe aan je home.xml die je vind in de 16x9 map van de Eminence 2 Mod skin. Bij mij staat hij hier:

Windows:
code:
1
C:\Users\gebruiekrsnaam\AppData\Roaming\Kodi\addons\skin.eminence.2.mod-master\16x9

Android:
code:
1
/Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/addons/skin.eminence.2.mod-master/16x9

Direct op regel 16, voeg je de volgende code toe:

code:
1
<onunload>ClearProperty(SkinHelper.WidgetContainer)</onunload>

Je home.xml ziet er dan rondom regel 16 zo uit:
Denk even aan je tekstterugloop... zodat je wel de goede regel te pakken hebt, anders werkt het niet.

code:
1
2
3
    <onload>SetProperty(SkinHelper.WidgetContainer,9001)</onload>
<onunload>ClearProperty(SkinHelper.WidgetContainer)</onunload>
<!-- Modification Onload -->

Kodi opnieuw opstarten en alles werkt weer.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 01-04-2016 14:50 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:05
Sinds december 2015 heb ik een rasberry 2 met kodi. Ben hier erg tevreden over en heb besloten deze ook mee te nemen op vakantie (en in de hotels op de tv aan te sluiten). Hiervoor een nieuwe micro sd gekocht en zal de content op micro sd en usb zetten. Ik verwacht niet een internet verbinding tot mijn beschikking te hebben op vakantie.

Ik kijk graag series en films met ondertiteling, deze wordt momenteel gedownload op het moment dat ik een serie of film kijk. Graag zou ik in een keer (voor mijn vakantie) alle ondertitelingen downloaden voor alle media in mijn bibliotheek. Zijn hier in mogelijkheden voor (bijvoorkeur via de GUI), ik kan dit namelijk niet vinden.

----------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik haal (engelse) subtitles met handje altijd op http://subscene.com of http://www.addic7ed.com maar hoe je dat automatisch voor een stel video's kan doen zou ik zo niet weten.

met een script misschien : http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=174161

[ Voor 52% gewijzigd door Goner op 04-04-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

The Dutchman schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:33:
Sinds december 2015 heb ik een rasberry 2 met kodi. Ben hier erg tevreden over en heb besloten deze ook mee te nemen op vakantie (en in de hotels op de tv aan te sluiten). Hiervoor een nieuwe micro sd gekocht en zal de content op micro sd en usb zetten. Ik verwacht niet een internet verbinding tot mijn beschikking te hebben op vakantie.

Ik kijk graag series en films met ondertiteling, deze wordt momenteel gedownload op het moment dat ik een serie of film kijk. Graag zou ik in een keer (voor mijn vakantie) alle ondertitelingen downloaden voor alle media in mijn bibliotheek. Zijn hier in mogelijkheden voor (bijvoorkeur via de GUI), ik kan dit namelijk niet vinden.
Ik gebruik zelf Subliminal op mijn NAS en heb ik draaien als cronjob die elke 6 uur zoekt naar nieuwe ondertitels voor al mijn videobestanden (max. 4 weken oud, dit is in te stellen). Deze script ontleed je bestandsnaam en inspecteert ook de videocodecs die gebruikt zijn. Vervolgens zoekt ie de beste overeenkomsten en kan je met een minimale score aangeven welke ondertiteling, subliminal moet downloaden (score van 0 tot 100). Ik heb deze zelf op minimaal 80 staan en ik heb nog geen ondertitel gehad die niet synchroon loopt.
Ik weet alleen niet of dit ook werkt op de rbpi maar zou moeten lukken lijkt mij. Je bent alleen wel gebonden aan de commandline.

Als je per se een GUI wil kan je kijken naar Sublight, maar ik weet niet of die altijd een subtitle download die sync is met je videobestand. Om het goed en snel te laten werken heb je volgens mij wel een premium account nodig (3 euro per jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ulTimaS schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:06:
[...]

Ik gebruik zelf Subliminal op mijn NAS en heb ik draaien als cronjob die elke 6 uur zoekt naar nieuwe ondertitels voor al mijn videobestanden (max. 4 weken oud, dit is in te stellen). Deze script ontleed je bestandsnaam en inspecteert ook de videocodecs die gebruikt zijn. Vervolgens zoekt ie de beste overeenkomsten en kan je met een minimale score aangeven welke ondertiteling, subliminal moet downloaden (score van 0 tot 100). Ik heb deze zelf op minimaal 80 staan en ik heb nog geen ondertitel gehad die niet synchroon loopt.
Ik weet alleen niet of dit ook werkt op de rbpi maar zou moeten lukken lijkt mij. Je bent alleen wel gebonden aan de commandline.

Als je per se een GUI wil kan je kijken naar Sublight, maar ik weet niet of die altijd een subtitle download die sync is met je videobestand. Om het goed en snel te laten werken heb je volgens mij wel een premium account nodig (3 euro per jaar).
offtopic:
Ik denk dat ik subliminal ook maar vanaf cli ga draaien, community package is maar brak.
Heb je een korte beschrijving hoe je dit gedaan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 10:44
Zijn er mensen die gebruik van Emby?
Ik heb afgelopen weekend een server in elkaar geknutseld met een atom processor. Hier staat zowel emby als Kodi (met emby for Kodi) op.
Als ik de boel afspeel via Kodi heb ik fps drops, maar als ik iets stream naar de chromecast of PC loopt alles smooth.
Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02

Sa1

schumi2004 schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:12:
[...]

offtopic:
Ik denk dat ik subliminal ook maar vanaf cli ga draaien, community package is maar brak.
Heb je een korte beschrijving hoe je dit gedaan heb?
hier ben ik ook wel in geintereseerd. Auto-Sub Bootstrap Bill stopt bij mij telkens. Super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sa1 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:32:
[...]
hier ben ik ook wel in geintereseerd. Auto-Sub Bootstrap Bill stopt bij mij telkens. Super irritant.
Hier de uitleg hoe ik het gedaan heb met een stukje howto van @ulTimaS
schumi2004 in "[Synology] Packages"

Dr. Bean gaf echter na mijn acties pas aan hoe het beter te kunnen doen dus misschien daar even naar kijken voor je begint ;)
Dr. Bean in "[Synology] Packages"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

schumi2004 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:25:
[...]

Hier de uitleg hoe ik het gedaan heb met een stukje howto van @ulTimaS
schumi2004 in "[Synology] Packages"

Dr. Bean gaf echter na mijn acties pas aan hoe het beter te kunnen doen dus misschien daar even naar kijken voor je begint ;)
Dr. Bean in "[Synology] Packages"
Hoe werkt ie trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Het lijkt z'n werk te doen ;)

Ben nu bezig script te maken (of eigenlijk aan te passen) met hierin de config opties zoals usernames en pass etc voor verschillende providers gebaseerd op dit script.
http://synology.brickman....0install%20Subliminal.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
MyBearTibbers schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:25:
Zijn er mensen die gebruik van Emby?
Ik heb afgelopen weekend een server in elkaar geknutseld met een atom processor. Hier staat zowel emby als Kodi (met emby for Kodi) op.
Als ik de boel afspeel via Kodi heb ik fps drops, maar als ik iets stream naar de chromecast of PC loopt alles smooth.
Enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik ga er even vanuit dat zowel je pc als je chromecast puur het bestand aangeleverd krijgen en zelf de decoding doen. Als je zelf gaat decoden dan kost dat natuurlijk veel meer rekenkracht. Weet je zeker dat je aan het transcoden bent met emby voor je huidige gebruik?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

schumi2004 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:59:
[...]

Het lijkt z'n werk te doen ;)

Ben nu bezig script te maken (of eigenlijk aan te passen) met hierin de config opties zoals usernames en pass etc voor verschillende providers gebaseerd op dit script.
http://synology.brickman....0install%20Subliminal.txt
Voor opensubtitles en addic7ed gebruik ik de parameter in de command zelf. Voor de rest gebruik ik eigenlijk geen inlog gegevens bij sub websites. Een scriptje is natuurlijk wel netter :P.

http://subliminal.readthedocs.org/en/latest/user/cli.html

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Options:
  --addic7ed USERNAME PASSWORD    Addic7ed configuration.
  --legendastv USERNAME PASSWORD  LegendasTV configuration.
  --opensubtitles USERNAME PASSWORD
                                  OpenSubtitles configuration.
  --subscenter USERNAME PASSWORD  SubsCenter configuration.
  --cache-dir DIRECTORY           Path to the cache directory.  [default:
                                  /home/docs/.cache/subliminal]
  --debug                         Print useful information for debugging
                                  subliminal and for reporting bugs.
  --version                       Show the version and exit.
  --help                          Show this message and exit.

code:
1
10 */6 * * * /volume1/.@plugins/AppCentral/python/bin/subliminal --addic7ed <USERNAME> <PASS> --opensubtitles <USERNAME> <PASS> download -l nl -l en -a 4w -m 80 -v -v /volume1/Series/ >> /volume1/Series/subliminal.log 2>&1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet jij of dit format correct is voor providers?

-p [addic7ed|opensubtitles]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
schumi2004 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:16:
Weet jij of dit format correct is voor providers?

-p [addic7ed|opensubtitles]
subliminal download -p addic7ed -p opensubtitles
indien je alleen van deze 2 gebruik wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

DarkAllMan schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:38:
[...]

Dit is correct idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vind OpenSubtitles de laatste tijd zwaar irritant met hun reclame in die ondertitels. Vaak zijn die dan nog schaamteloos van Addicted gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:14:
Ik vind OpenSubtitles de laatste tijd zwaar irritant met hun reclame in die ondertitels. Vaak zijn die dan nog schaamteloos van Addicted gehaald...
Niet als je met username pass ze ophaalt, althans dat zou de bedoeling moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 00:27
klopt,
zolang je ingelogt ben of user/pass gebruikt heb je geen adds

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Ben wat aan het ruzieen met m'n TV-show scraper. Waar iets als:
T.h3.A.m3ricans.S02E03.1080p.mkv
nogal onverwacht correct gescraped wordt, komen files als deze in de "specials" bak terecht en dus niet in de goede seizoenen qua library:
The Americans - 4x01 - 1080p.mkv
The Americans - S01E13 - 1080p.mkv
The Americans S03E09.1080p.mkv

Wat is in hemelsnaam de truuk om series op een consequente manier in de correcte seizoenen in de library te krijgen?

edit: ik heb alle files al in de correcte /video/tv-shows/the americans/season x/ folder structuur staan, het is puur het scrapen wat niet robuust lijkt te gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door catchingfire op 11-04-2016 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik laat sickbeard mijn series hernoemen voordat ze naar de juiste map gaan. Dan is het scrapen easy. Met films ben ik wat meer hangmatig bezig en dan gebruik ik een externe mediamanager zoals Ember. Die zorgt er dan voordat alles wordt hernoemd (de series ook mocht ik een aflevering om wat voor reden handmatig moeten doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Ik gebruik gewoon de scène/P2P naam en gaat altijd goed bij mij.
Daardoor is het vinden van de juiste subs ook een stuk makkelijker.
Met autosub of met de subtitle provider van kodi,
Aangezien hij ook meteen de source ziet of evt release groupon.
Voor films gebruik ik de imdb naam met jaar tussen haakjes gaat bij mij eigenlijk nooit mis.

Dus niet de verbasterde namen die je wel eens op usenet ziet.
Zoals bij jouw met vervangende letters voor cijfers.

[ Voor 14% gewijzigd door TRaSH op 11-04-2016 12:19 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

catchingfire schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:21:
nogal onverwacht correct gescraped wordt, komen files als deze in de "specials" bak terecht en dus niet in de goede seizoenen qua library:

Wat is in hemelsnaam de truuk om series op een consequente manier in de correcte seizoenen in de library te krijgen?

edit: ik heb alle files al in de correcte /video/tv-shows/the americans/season x/ folder structuur staan, het is puur het scrapen wat niet robuust lijkt te gaan.
Welke scraper gebruik je?
Ik heb gewoon de standaard (thetvdb) scraper en gebruik de standaard release naam die je bij het downloaden van de serie krijgt (bv. [serienaam].sXXeXX.720p.WEB-DL.x264-[releasegroup]) en heb echt nog nooit één gehad die de scraper niet kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
ulTimaS schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:55:
Welke scraper gebruik je?
Ik heb gewoon de standaard (thetvdb) scraper en gebruik de standaard release naam die je bij het downloaden van de serie krijgt (bv. [serienaam].sXXeXX.720p.WEB-DL.x264-[releasegroup]) en heb echt nog nooit één gehad die de scraper niet kon vinden.
TheTVDB.

Als ik alles pre-process met Ember Media Manager en die alles laat renamen dan gaat het wel goed. Maar dan ben ik dus de release naam kwijt en dat is qua ondertitels erbij harken niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

DarkAllMan schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:38:
[...]
offtopic:
Weet 1 van de Subliminal gebruikers hier misschien hoe notifications in Subliminal werken ? Met name voor DSM (Synology). Blijkbaar wordt er - in de package tenminste - alleen een download notification naar admin/root gestuurd, maar ik zou dat graag veranderen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
catchingfire schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:17:
[...]

TheTVDB.

Als ik alles pre-process met Ember Media Manager en die alles laat renamen dan gaat het wel goed. Maar dan ben ik dus de release naam kwijt en dat is qua ondertitels erbij harken niet zo handig.
Aangezien ik gewoon de release naam gebruik en Kodi kan daar prima mee overweg (en naar mijn mening het renamen totaal overbodig maakt op spaties vervangen voor punten na dan)
Ben ik wel benieuwd om welke series het gaat.
Er zijn wel shows die problemen kunnen geven maar dat heeft vaak te maken met het verschil van release en thetvdb lijst.
Voor zulke series gebruik ik dan de xem scraper.
Zoals mythbusters omdat thetvdb besloot om de seizoenen anders te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
TRaSH schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:47:
Aangezien ik gewoon de release naam gebruik en Kodi kan daar prima mee overweg (en naar mijn mening het renamen totaal overbodig maakt op spaties vervangen voor punten na dan)
Ben ik wel benieuwd om welke series het gaat.
Er zijn wel shows die problemen kunnen geven maar dat heeft vaak te maken met het verschil van release en thetvdb lijst.
Voor zulke series gebruik ik dan de xem scraper.
Zoals mythbusters omdat thetvdb besloot om de seizoenen anders te doen.
The Americans in het voorbeeld. Maar ook series als Divorce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Als ik thuis kom zal ik het testen,
Je folder naam is wel The Americans (2013)
Aangezien er ook een serie uit 1961 komt.
Ik zal dan gewoon de release naam gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Goner schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:23:
[...]

offtopic:
Weet 1 van de Subliminal gebruikers hier misschien hoe notifications in Subliminal werken ? Met name voor DSM (Synology). Blijkbaar wordt er - in de package tenminste - alleen een download notification naar admin/root gestuurd, maar ik zou dat graag veranderen ...
Ik draai subliminal op Ubuntu Server. Helaas kan ik je niet verder helpen met een Synology Package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

DarkAllMan schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:19:
[...]
Ik draai subliminal op Ubuntu Server. Helaas kan ik je niet verder helpen met een Synology Package.
Maar krijg je ook een notification o.i.d. van downloads of is dat specifiek voor de Syno versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Goner schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:25:
[...]

Maar krijg je ook een notification o.i.d. van downloads of is dat specifiek voor de Syno versie ?
Nee, Ubuntu Server is alleen CLI. Geen Gui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TRaSH schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:31:
Als ik thuis kom zal ik het testen,
Je folder naam is wel The Americans (2013)
Aangezien er ook een serie uit 1961 komt.
Ik zal dan gewoon de release naam gebruiken.
Met Kodi 16.1 RC2 en de folder zonder (2013), worden alle afleveringen bij mij prima gevonden. Ook ik gebruik de standaard scraper binnen Kodi. Hoewel er in die folder geen tvshow.nfo bestand aanwezig is, kan deze wel helpen bij het scrapen van de juiste serie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
catchingfire schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:10:
[...]

The Americans in het voorbeeld. Maar ook series als Divorce.
verse install op een test PC,
gebruikte scraper: thetvdb
screenshot incl. folder en bestandsnaam opbouw (folder werd gemaakt door Sonarr)
ik heb 0 byte files aangemaakt voor de episodes en de scene/p2p release naam gebruikt

\\TV-Canceled\The Americans (2013)\Season 04\The.Americans.S04E01.1080p.WEB DL.DD5.1.h.264 NTb.mkv
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20160413-acmt-466kb.png

\\ServerFolders\TV-Canceled\Divorce\Season 04\divorce.401.720p diff.mkv
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20160413-sh8l-681kb.png

verder geen .nfo erbij gewoon de standaard scraper in Kodi gebruikt,
waarom een extra handeling als Kodi het prima zelf kan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door TRaSH op 13-04-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 12:53
Even een vraagje.

Ik heb een Windows 10 laptop maar dat k*t Windows 10 blijft mijn netwerk maar niet goed zien. Het schijnt een Windows 10 kwaaltje te zijn maar ik kan dus ook niet bij mijn videos die op mijn NAS staan. Ik kan echter wel mijn NAS pingen. Dus ik vroeg me af of ik ook in Kodi mijn NAS kan pingen ofzo? Dat ik gewoon het ip-adres kan invoeren als netwerklocatie?

Mocht iemand het probleem (her)kennen en mij kunnen helpen, graag. Schijt Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Errieseeka schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:57:
Even een vraagje.

Ik heb een Windows 10 laptop maar dat k*t Windows 10 blijft mijn netwerk maar niet goed zien. Het schijnt een Windows 10 kwaaltje te zijn maar ik kan dus ook niet bij mijn videos die op mijn NAS staan. Ik kan echter wel mijn NAS pingen. Dus ik vroeg me af of ik ook in Kodi mijn NAS kan pingen ofzo? Dat ik gewoon het ip-adres kan invoeren als netwerklocatie?

Mocht iemand het probleem (her)kennen en mij kunnen helpen, graag. Schijt Windows...
Je nas ondersteund ongetwijfeld nfs, gebruik dat als dat wel lukt. Samba shares werken nooit echt lekker (tenminste niet bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04
Errieseeka schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:57:
Even een vraagje.

Je kunt inderdaad in Kodi gewoon een ip-adres invoeren i.p.v. een netwerknaam. Alleen dan even zorgen dat je Kodi-machine altijd hetzelfde ip-adres heeft (ik heb dat in mijn router opgelost door ip-adressen aan mac-adressen te koppelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt iemand met succes een tv-gids in Kodi? Ik ben op zoek naar zo'n mooi blokkenschema met Nederlandse tv-zenders maar tot dusver heb ik alleen maar beëindigde projecten gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik gebruik als backend een VU solo2, daar trekt Kodi de guide vandaan. Verder gebruik ik default Kodi skin

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in het verre oosten kijken we alleen de NPO 1/2/3 streams via VPN. Op de satelliet zit alleen BVN en dat is een veel te beperkt aanbod aan programma's en bovendien geen live tv. Is er geen plugin die tv-data van een website kan plukken en in een mooi schema laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
catchingfire schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:21:

Serienaam.sXXeXX.ext
Bijvoorbeeld TheAmericans.s04e01.mkv
Geen spatie tussen woorden, alleen een hoofdletter in geval van een nieuw woord. Ik doe het op deze manier sinds jaren en heb nog nooit problemen gehad.

series scrapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:22:
Hier in het verre oosten kijken we alleen de NPO 1/2/3 streams via VPN. Op de satelliet zit alleen BVN en dat is een veel te beperkt aanbod aan programma's en bovendien geen live tv. Is er geen plugin die tv-data van een website kan plukken en in een mooi schema laat zien?
Retrospect heeft heel Nederlandse streams.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Zawaponga schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:00:
[...]

Serienaam.sXXeXX.ext
Bijvoorbeeld TheAmericans.s04e01.mkv
Geen spatie tussen woorden, alleen een hoofdletter in geval van een nieuw woord. Ik doe het op deze manier sinds jaren en heb nog nooit problemen gehad.

[afbeelding]
wel lastig om de juiste subs te vinden aangezien je niet kan zien welke source er gebruikt is.
en dat is wel een van de belangrijkste kenmerken om de juiste sync te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
TRaSH schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:12:
[...]

wel lastig om de juiste subs te vinden aangezien je niet kan zien welke source er gebruikt is.
en dat is wel een van de belangrijkste kenmerken om de juiste sync te vinden
Niet (altijd) correct.
Zie bijvoorbeeld:
OpenSubtitles.org is using special hash function to match subtitle files against movie files. Hash is not dependent on file name of movie file.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:07:
[...]

Retrospect heeft heel Nederlandse streams.
Ik zoek eigenlijk naar een werkende tv gids. :) Ik heb wel Retrospect geprobeerd voor de streams maar die plugin heeft een erg slecht werkende buffer. Die doet het vaak niet en dan hapert het beeld constant. De RTLxl plugin buffert dynamisch en speelt hier de streams zonder onderbrekingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Nnoitra schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:40:
[...]

Niet (altijd) correct.
Zie bijvoorbeeld:

[...]
Inderdaad, soms staat er sync bij sommige subs bij opensubtitles, maar soms moet je ook wat langer zoeken.
Persoonlijk vind ik de release namens in de filenames niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
de vraag is of de scraper voor de subs wel die hash gebruikt ?
of alleen hun eigen subtitle programma.

de release name zie je toch niet in Kodi of wel ?
enigste keren wanneer ik hem zie is alleen al ik subs zoek in Kodi of als ik op info druk en ik zie de file path.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:26:
[...]

Ik zoek eigenlijk naar een werkende tv gids. :) Ik heb wel Retrospect geprobeerd voor de streams maar die plugin heeft een erg slecht werkende buffer. Die doet het vaak niet en dan hapert het beeld constant. De RTLxl plugin buffert dynamisch en speelt hier de streams zonder onderbrekingen af.
In Retrospect kan je gewoon de bitrate configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:55:
[...]

In Retrospect kan je gewoon de bitrate configureren.
Ja maar dat is geen oplossing. Wat ik bedoelde, is dat in plaats van dat de plugin buffert deze schokkend blijft afspelen. De buffer doet het dus gewoon helemaal niet. Overigens bij een te lage bitrate zijn de rtl-streams audio only. Pas bij 1500 kbps werkt het beeld. De aparte RTLXL plugin heeft hier allemaal geen last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
iemand nog meer last van dat o.a. sbs streams het niet meer doen in retrospect?
ik heb de laatste versie en Kodi (16.1-RC3) op OSMC.
NOS doet het wel.

[My Home Automations]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteBozewolf
PuckStar schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:23:
iemand nog meer last van dat o.a. sbs streams het niet meer doen in retrospect?
ik heb de laatste versie en Kodi (16.1-RC3) op OSMC.
NOS doet het wel.
Klopyt. Er is al een fix voor (zie https://bitbucket.org/bas...sues/723/no-sbs6-programs) en vanavond komt er een officiele update.

Zie ook hier voor alle kanaal statussen: http://www.rieter.net/content/xot/channels/

EDIT: de update is inmiddels ook al uit. Deze zou iedereen voor het einde van de dag moeten hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door GroteBozewolf op 17-04-2016 19:58 . Reden: Updated info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben al een tijdje een tevreden gebruiker van Kodi op Windows. Onlangs ben ik overgestapt van Windows naar de Raspberry Pi 3 OSMC.

Ik heb nu een raar probleem onder OSMC wat ik niet onder Windows had.

Mijn films staan allemaal in een 1 directory met elke film zijn eigen subdirectory (Films/Films1, Films/ Film2). Elke map (VIDEO_TS) heeft .nfo file met daarin de film gegevens. Bij het scannen van mijn fims worden een aantal films dubbel (soms 10x) opgenomen. Kan dit te maken hebben met hoofdletter gevoeligheid van Linux? Of een onjuiste structuur?

Het lijkt er op dat Kodi de VIDEO_TS map van die films een aantal keer scanned terwijl er gewoon een .nfo in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb sinds een dag of 2 in full screen mode allerlei strepen en beeldflikkeringen. Dit met Kodi 16.0 op Windows 10. (i7-6700HQ, 16GB, 256GB Samsung NVMe PCIe SSD) Het ziet eruit alsof er iets beschadigd is aan mijn videokaart. Het probleem doet zich voor:

* bij het afspelen van media en gewoon op het homescherm en de menu's
* bij alle geprobeerde films en series
* bij het starten van media tijdens full screen
* bij het starten van media met Kodi in een venster en dan wisselen naar full screen
* bij deze geprobeerde skins: Eminence 2; Eminence 2 Mod; Confluence
* met een Kodi met add-ons en scripts
* na een schone Kodi installatie
* met hardwareversnelling / DXVA2 aan en uit
* Met Kodi vastgezet op Intel HD Graphics 530 en vastgezet op NVidia GTX 960M

Dit probleem heb ik niet wanneer ik Kodi bekijk in een venster; of wanneer ik andere dingen met de laptop doe. Media afspelen in VLC; of via YouTube gaat bijv. vlekkeloos, evenals surfen, Word, enz. Het probleem doet zich ook niet voor met Kodi 16.0 op mijn Android mediaplayer. ***

Het enige wat ik de afgelopen dagen heb gedaan is nieuwe media toegevoegd; via TVTunes wat themes toegevoegd en een nieuwe skin (Aeon Madnox) geprobeerd. Verder niks.

Dit zegt het log: http://pastebin.com/upngXR99

Iemand een idee wat er gebeurd is?

*** NB. Het enige andere videoprobleem wat ik op mijn laptop ervaar is met Football Manager 2016. Staat mijn videokaartkeuze ingesteld op automatisch (NVidia) of vast op de NVidia, dan blijft opstarten hangen met een zwart scherm (alleen te verhelpen door meermaals CTRL-ALT-DEL of ALT-TAB te gebruiken) en worden wedstrijden vaak van zwarte schermen voorzien. Zet ik de videokaartkeuze vast op de onboard Intel, dan start hij snel en probleemloos op, maar zie ik af en toe "kleuren en vlakken" door mijn spel heen na het gebruik van bepaalde knoppen (bijv. scouting) en opties. Vast niks met elkaar te maken, maar wel gek.

[ Voor 41% gewijzigd door Jorgen op 17-04-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Jorgen schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:01:
[...]
Ik heb het vermoeden dat Windows 10 automatisch een driver update van NVIDIA heeft geïnstalleerd en dat deze problemen geeft. Check eens via Apparaatbeheer in Windows welk stuurprogramma door de videokaart wordt gebruikt en doe eventueel een rollback naar de vorige driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

_Vincent_ schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:24:
[...]

Ik heb het vermoeden dat Windows 10 automatisch een driver update van NVIDIA heeft geïnstalleerd en dat deze problemen geeft. Check eens via Apparaatbeheer in Windows welk stuurprogramma door de videokaart wordt gebruikt en doe eventueel een rollback naar de vorige driver.
Het laatste stuurprogramma voor de NVidia kaart is van 22-7-2015 en zo te zien geïnstalleerd op 11-3-2016. Dat is dus een maand geleden.
Voor de onboard Intel drivers gaat het om 24-8-2015 en 12-3-2016. Wederom een maand geleden.
Er is dus tussentijds niks gebeurd qua drivers.

Er is maar 1 Windows Update die niet geïnstalleerd kan worden, maar die handelt over Windows Defender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 10:21
GroteBozewolf schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:58:
[...]

Klopyt. Er is al een fix voor (zie https://bitbucket.org/bas...sues/723/no-sbs6-programs) en vanavond komt er een officiele update.

Zie ook hier voor alle kanaal statussen: http://www.rieter.net/content/xot/channels/

EDIT: de update is inmiddels ook al uit. Deze zou iedereen voor het einde van de dag moeten hebben.
Hmm, gisteravond, na de update, deed geen enkele stream bij de NOS het meer, s middags nog wel. Misschien tijdelijk/toeval, ik zal vanavond nog eens checken.

Edit: werkt weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bartoz schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:14:
Ik ben al een tijdje een tevreden gebruiker van Kodi op Windows. Onlangs ben ik overgestapt van Windows naar de Raspberry Pi 3 OSMC.

Mijn films staan allemaal in een 1 directory met elke film zijn eigen subdirectory (Films/Films1, Films/ Film2). Elke map (VIDEO_TS) heeft .nfo file met daarin de film gegevens. Bij het scannen van mijn fims worden een aantal films dubbel (soms 10x) opgenomen. Kan dit te maken hebben met hoofdletter gevoeligheid van Linux? Of een onjuiste structuur?

Het lijkt er op dat Kodi de VIDEO_TS map van die films een aantal keer scanned terwijl er gewoon een .nfo in staat.
Zet je .nfo eens 1 map hoger, dus niet in films/film 1/video_ts, maar in films/film 1. Wat gebeurt er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Ik heb iets vreemds (althans vind ik :)). Sommige films werken helemaal zonder haperingen, maar andere films stotteren behoorlijk (zowel beeld als geluid).
Het draait op een OSMC Kodi 16 RC3 op een Pi3 en de films staan op een computer alles aangesloten via netwerk draden.

Ik heb deze van blurays geripped op verschillende manieren. File 2 stottert gigantisch (beeld en geluid) en is dus niet te bekijken. Maar File 1 werkt helemaal smooth. (File 3 werkt redelijk maar stottert soms).
Vreemde is dat ik zou denken dat een bestand met minder audio kanalen en mindere resolutie (File 2) bijv. prima zou werken.

Iemand enig idee? Ik dacht eerst aan het wijzigen van buffer instellingen, maar omdat de ene film werk helemaal goed werkt tsja...
Op de pc zelf werkt het trouwens helemaal goed dus ik vermoed toch dat het de CPU van de pi3 is. Maar waar moet ik op letten als ik encode om te zorgen dat het altijd goed draait?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Hoe encode je hem en welke codec gebruik je ? X264 of x265 ? (Of "h") ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Jorgen schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:01:
Ik heb sinds een dag of 2 in full screen mode allerlei strepen en beeldflikkeringen. Dit met Kodi 16.0 op Windows 10. (i7-6700HQ, 16GB, 256GB Samsung NVMe PCIe SSD) Het ziet eruit alsof er iets beschadigd is aan mijn videokaart. Het probleem doet zich voor:

* bij het afspelen van media en gewoon op het homescherm en de menu's
* bij alle geprobeerde films en series
* bij het starten van media tijdens full screen
* bij het starten van media met Kodi in een venster en dan wisselen naar full screen
* bij deze geprobeerde skins: Eminence 2; Eminence 2 Mod; Confluence
* met een Kodi met add-ons en scripts
* na een schone Kodi installatie
* met hardwareversnelling / DXVA2 aan en uit
* Met Kodi vastgezet op Intel HD Graphics 530 en vastgezet op NVidia GTX 960M

Dit probleem heb ik niet wanneer ik Kodi bekijk in een venster; of wanneer ik andere dingen met de laptop doe. Media afspelen in VLC; of via YouTube gaat bijv. vlekkeloos, evenals surfen, Word, enz. Het probleem doet zich ook niet voor met Kodi 16.0 op mijn Android mediaplayer. ***

Het enige wat ik de afgelopen dagen heb gedaan is nieuwe media toegevoegd; via TVTunes wat themes toegevoegd en een nieuwe skin (Aeon Madnox) geprobeerd. Verder niks.

Dit zegt het log: http://pastebin.com/upngXR99

*** NB. Het enige andere videoprobleem wat ik op mijn laptop ervaar is met Football Manager 2016. Staat mijn videokaartkeuze ingesteld op automatisch (NVidia) of vast op de NVidia, dan blijft opstarten hangen met een zwart scherm (alleen te verhelpen door meermaals CTRL-ALT-DEL of ALT-TAB te gebruiken) en worden wedstrijden vaak van zwarte schermen voorzien. Zet ik de videokaartkeuze vast op de onboard Intel, dan start hij snel en probleemloos op, maar zie ik af en toe "kleuren en vlakken" door mijn spel heen na het gebruik van bepaalde knoppen (bijv. scouting) en opties. Vast niks met elkaar te maken, maar wel gek.
Met jouw videokaart is niks mis, maar sinds Kodi dx11 gebruikt, zijn er problemen met w10 in combinatie met nvidia kaarten. Het forum staat er vol van. Wel vreemd dat je er eerst geen last van had.

Probeer eens de laatste 16.1 RC2 release, heeft bij sommigen het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Helaas, dat (16.1 RC2 en de laatste nightly van 17.0) lost niks op. Het is nog steeds hetzelfde probleem.
Evengoed bedankt voor de tip.

Het blijft gek dat ik eerst geen enkel probleem had en nu het niet meer weg krijg.

[ Voor 127% gewijzigd door Jorgen op 19-04-2016 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Sorry hoor maar Kodi zuigt gewoon naar mijn mening. Op een gegeven moment zou software gewoon goed moeten functioneren. Kodi niet, je bent nog meer tijd kwijt met dingen werkende te krijgen dan er van te genieten.
Het internet wordt vervuilt met kodi updates en oplossingen (die vaak ook niet werken).
Rommel deze software ondanks dat het er goed uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02

Sa1

Harribo schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:09:
Sorry hoor maar Kodi zuigt gewoon naar mijn mening. Op een gegeven moment zou software gewoon goed moeten functioneren. Kodi niet, je bent nog meer tijd kwijt met dingen werkende te krijgen dan er van te genieten.
Het internet wordt vervuilt met kodi updates en oplossingen (die vaak ook niet werken).
Wat is het alternatief dan? Dan zou je een closed-source optie moeten gaan zoeken waar je ook voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Bij mij werkt alles out-of-the-box. Het enige is dat je veel dingen KAN instellen als je dat zou willen en dat vind ik ook juist de kracht van Kodi. Add-ons die je toevoegt zijn wel eens brak geschreven en vaak de reden dat het lijkt dat Kodi niet goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
IK ben een pagina of vier terug gegaan om te kijken of ik een aanleiding kon vinden voor deze tirade, maar nee. Geen idee waar dit vandaan komt, maar je zult ongetwijfeld issues hebben met Kodi
Ik heb Kodi al jaren op meerdere machines staan, windows, mac en openelec icm een sqpl database en ik vind het een super programma. Vrijwel nooit problemen ook niet als ik ga updaten.
Volgens mij kan je alleen op de officiele kodi site updates halen (met uizondering va Raspberry dan). Alle andere versies zitten boordevol illegale rotzooi die er over het algemeen voor zorgen dat de boel slecht gaat lopen. Dat is niet de fout van Kodi maar meer van de makers van die add-ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Welkom in de wondere wereld van software.
Er is 0,0 software die op elke mogelijke configuratie goed draait en blijft draaien na een update van <insert component/driver>.

Zeker als je gaat upgraden/updaten naar een NIET FINAL versie moet je er gewoon vanuit gaan dat er nog issues zijn.
Ben je niet in staat om daar mee om te gaan, blijf dan lekker bij de Stable versie die WEL goed werkte.
Vanaf het moment dat ik Kodi(buntu) op een NUC heb geïnstalleerd, is de verhouding "tijd kwijt met dingen werkende te krijgen" zo ongeveer 5% tegenover 95% "er van te genieten".

Problemen liggen net zo vaak aan de gebruiker dan aan de software an sich.

Kodi = awesome! _/-\o_

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Wait, whut ?

En waar baseer je dat op ?
Helaas lijkt het in deze een gevalletje PEBKAC

Buiten dat het een redelijk lastige materie kan zijn, is kodi redelijk gebruikersvriendelijk.
Nee, het is geen lichtknop aan de muur, je moet er mee leren omgaan.
Nnoitra schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:23:
[...]
Vanaf het moment dat ik Kodi(buntu) op een NUC heb geïnstalleerd, is de verhouding "tijd kwijt met dingen werkende te krijgen" zo ongeveer 5% tegenover 95% "er van te genieten".

Kodi = awesome! _/-\o_
Een kodi op windows = 10 minuten werk
Kodi op openelec duurt een paar minuten langer, als je geen keyboard hebt.

Verder is het zaak om je gegevens op een rijtje te hebben,
welke user/ww is er nodig om bij je files te komen
Waar staan de files.
Kodi is tegenwoordig best coulant met de naamgeving, maar wil nog steeds films, series en music in eigen mappen hebben staan ( waarom ook niet :+ )

Ga je online streaming toepassen, met andere add-ons, dan kom je in een heel ander parket terecht, nog niet lastig, maar daar moet je ook weten wat je wilt, en zoekt

[ Voor 36% gewijzigd door FreshMaker op 20-04-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben intussen lekker aan de slag met Kodi icm X9.

Werkt op zich prima, nu ook geïntegreerd in mijn WMC installatie.

Waar ik nog wel tegenaan loop:
- Opstarten Kodi vanuit WMC werkt prima, maar afsluiten van KODI schiet niet zo op.
- De MCE remote (Hoewel standaard) wordt niet lekker opgepakt. WMC werkt prima, maar Kodi doet het niet best.

Ga me dit weekend eens kwaad maken om de laatste rimpels glad te strijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Bartoz schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:14:

Ik heb de file : VIDEO_TS.nfo gemaakt in mijn mappen en daar de info van de film in.
Werkt hier dan goed.

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Net als veel anderen hier op het forum, ben ik benieuwd waar dit vandaan komt. Ja, ik heb momenteel ook een probleem met Kodi, met dat staat niet in verhouding met alle tijd dat het wel fantastisch werkt. Zoals eerder genoemd, worden de meeste problemen veroorzaakt door third-party add-ons (die dus niks met de makers van Kodi zelf te maken hebben) of door skins (wederom niet van de makers van Kodi). Ze bieden de mogelijkheid om hun software uit te breiden, maar out of the box werkt het 99% van de tijd prima.

Wat zijn jouw ervaringen dan? Wat werkt er niet naar behoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Kodi niet, je bent nog meer tijd kwijt met dingen werkende te krijgen dan er van te genieten.
Benieuwd welke versie en op welke hardware je draait ...
Zeker zo'n Pirate Box ?
https://kodi.tv/the-pirac...omoters-are-killing-kodi/

Heb nu OpenELEC, OSMC en LibreELEC geprobeerd op 2 Raspberries en had ze alle 3 na een kwartier geïnstalleerd, settings gezet en draaiend. Library vullen en genieten maar. Ook updates en add-ons zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Harribo schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:57:
Het ziet er leuk uit maar veel streams doen het niet.
[mbr] Lees de topicwaarschuwing eens.[/]

Nee leuk pakket maar daar wil ik allemaal niet geconfronteerd mee worden.
Het moet gewoon beter werken. Niet vol zitten met fouten en links die niet werken.
[mbr] tsja... Niet zo constructieve rant..[/]
nuff said
Pagina: 1 ... 11 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.