Ik weet niet of die genoemd mogen worden maar bijvoorbeeld Genesis of SALT
Kijk je die afleveringen via Kodi? Anders zit je in het verkeerde topic.funske schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:13:
Toch nog even een vraagje.
Ik kan op mijn iMac gemiste afleveringen zien van series. Nu heb ik wel een 27” scherm, maar ik zou het toch prettiger vinden om het op mijn tv te bekijken.
Bestaat er ergens een mogelijkheid om een aflevering op te slaan, zodat ik deze kan kopieren naar mijn Media Center (Mede8er) en van daaraf op tv kan bekijken?
Mocht het inderdaad van het internet afkomen dan is de Mede8er vervangen voor een Android Box geen gek idee. Daar kun je dan zowel kodi als wat apps op draaien (waaronder NPO, Kijk, etc).
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Nee, mogen inderdaad niet besproken worden sorry.Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:44:
[...]
Ik weet niet of die genoemd mogen worden maar bijvoorbeeld Genesis of SALT
[ Voor 10% gewijzigd door ulTimaS op 04-03-2016 16:36 ]
Heb je hier iets aan? Informatie van het Mede8er forum over PlayOn en Uitzending Gemist.funske schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:13:
Toch nog even een vraagje.
Ik kan op mijn iMac gemiste afleveringen zien van series. Nu heb ik wel een 27” scherm, maar ik zou het toch prettiger vinden om het op mijn tv te bekijken.
Bestaat er ergens een mogelijkheid om een aflevering op te slaan, zodat ik deze kan kopieren naar mijn Media Center (Mede8er) en van daaraf op tv kan bekijken?
Edit: URL aangepast
[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 05-03-2016 13:03 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik weet niet of er geïnteresseerden zijn, maar ga hele binnenkort (hopelijk nog dit weekend) Retrospect 4.0.1 uitbrengen. Ik heb echter redelijk wat op gegooid wat betreft icons/thumbs/fanarts. Om zeker te weten dat straks niet iedereen issues gaat hebben, hoop ik dat er wat mensen zijn die het willen testen voor me?
Een voorlopige versie (net.rieter.xot-4.0.1-alpha.zip) kunnen jullie hier vinden: https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/downloads.
De aller eerste run zou wat trager kunnen zijn en als het goed is worden er textures gedownload. Dit zou je daarna moeten kunnen terug zien als fanarts. Mochten er problemen zijn, dan hoor ik het graag via de issue tracker. Selecteer dan graag even de correct versie: net.rieter.xot-4.0.1
Een voorlopige versie (net.rieter.xot-4.0.1-alpha.zip) kunnen jullie hier vinden: https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/downloads.
De aller eerste run zou wat trager kunnen zijn en als het goed is worden er textures gedownload. Dit zou je daarna moeten kunnen terug zien als fanarts. Mochten er problemen zijn, dan hoor ik het graag via de issue tracker. Selecteer dan graag even de correct versie: net.rieter.xot-4.0.1
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Tekst van link lijkt wel te kloppen, maar link zelfJorgen schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:17:
[...]
Heb je hier iets aan? Informatie van het Mede8er forum over PlayOn en Uitzending Gemist.

Edit: dat zou deze kunnen zijn? http://mede8erforum.eu/index.php?topic=6340.0
Maar dat lijkt een afgelopen verhaal te zijn en in het kanalen-overzicht van Playon komt deze nu ook niet meer voor?
Dat lijkt helemaal niet verkeerd te gaan, eerste test-installatie en gebruik lijkt dik in ordeGroteBozewolf schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:54:
Ik weet niet of er geïnteresseerden zijn, maar ga hele binnenkort (hopelijk nog dit weekend) Retrospect 4.0.1 uitbrengen. Ik heb echter redelijk wat op gegooid wat betreft icons/thumbs/fanarts. Om zeker te weten dat straks niet iedereen issues gaat hebben, hoop ik dat er wat mensen zijn die het willen testen voor me?

[ Voor 67% gewijzigd door hardware-lover op 05-03-2016 00:27 ]
Testing, one, two ...
Ik kom uit op de pagina "notebookcheck.net" en daar staat niets over Mede8er forum...Jorgen schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:17:
[...]
Heb je hier iets aan? Informatie van het Mede8er forum over PlayOn en Uitzending Gemist.
Verkeerde link misschien??
Have Fun Funske
Letterlijk één post boven je misschien?funske schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:57:
Nickname does not reflect reality
Geïnstalleerd en even kort getest. Het ziet er goed uit en ik ben nog geen problemen tegen gekomen!GroteBozewolf schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:54:
hardware-lover schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 00:02:
[...]
Tekst van link lijkt wel te kloppen, maar link zelf
Edit: dat zou deze kunnen zijn? http://mede8erforum.eu/index.php?topic=6340.0
Maar dat lijkt een afgelopen verhaal te zijn en in het kanalen-overzicht van Playon komt deze nu ook niet meer voor?
De link is aangepast.funske schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:57:
[...]
Ik kom uit op de pagina "notebookcheck.net" en daar staat niets over Mede8er forum...![]()
Ik zie nu ook dat het helaas niet meer up to date is.
Is het normaal dat ik na het kiezen van een pogramma een lijst krijg met jaartallen en de programmanaam, maar zonder de datum of de inhoud van de uitzending? Dit maakt het heel moeilijk om de juiste stream te kiezen. Ik heb het geprobeerd met Heer & Meester (sommige streams aanklikken deed niks - foutmelding: het geselecteerde item heeft geen stream beschikbaar), Flikken Rotterdam (sommige streams aanklikken deed wederom niks en dan kreeg ik wederom dezelfde foutmelding) en Floortje aan het eind van de wereld. Misschien een goed idee om te oude streams eruit te filteren, zodat je lijst korter en overzichtelijker wordt. Dan weet je in elk geval dat wat in de lijst staat, op dat moment ook beschikbaar is. (Mits dat mogelijk is, natuurlijk.)GroteBozewolf schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:54:
De streams die ik bekeek waren prima.
Getest met Jarvis, Win 10, Eminence 2 Mod skin en standaard Confluence skin
Ik vond het nog wel een heleboel klik-en-zoekwerk om bij een bepaalde stream te komen. Zou het wellicht mogelijk zijn om één niveau boven de nu beschikbare "genres" te kiezen voor Land en Programma Zoeken en Favoriete Programma's? Dan ben je meteen een stuk dichter bij de programma's die je wilt zien. (Ondanks dat we een extra niveau en nog een klik creëeren.)
Bedankt voor je harde werk hieraan. Hopelijk heb je wat aan de suggesties.
[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 05-03-2016 13:41 ]
Het zou inderdaad prettiger zijn indien datum en tijd zichtbaar zouden zijn bij een stream, ik zie nu enkel het jaartal staan?Jorgen schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:21:
[...]
Is het normaal dat ik na het kiezen van een pogramma een lijst krijg met jaartallen en de programmanaam, maar zonder de datum of de inhoud van de uitzending? Dit maakt het heel moeilijk om de juiste stream te kiezen. Ik heb het geprobeerd met Heer & Meester (sommige streams aanklikken deed niks - foutmelding: geen recente stream gevonden), Flikken Rotterdam (sommige streams aanklikken deed wederom niks en dan kreeg ik wederom dezelfde foutmelding) en Floortje aan het eind van de wereld. Misschien een goed idee om te oude streams eruit te filteren, zodat je lijst korter en overzichtelijker wordt. Dan weet je in elk geval dat wat in de lijst staat, op dat moment ook beschikbaar is.
De streams die ik bekeek waren prima.
Getest met Jarvis, Win 10, Eminence 2 Mod skin
Over het afspelen van de streams zelf, als ik zoek op Flikken Rotterdam, dan komen er 6 volledige afleveringen tevoorschijn (naast diverse intro's e.d.), maar deze spelen allemaal zonder foutmelding af. Datzelfde geldt voor de afleveringen van Floortje aan het einde van de Wereld. Degene die ik heb getest doen het allemaal zonder foutmelding. Zou je eens wat specifieke streams kunnen noemen zodat we kunnen vergelijken misschien?
Getest met Kodi 16 final (Jarvis), Windows 8.1, MQ6 skin
Testing, one, two ...
RetroSpect - Nationaal - Uitzending Gemist - Programma's A-Z - H - Heer & Meester (2016-03-03 00:30) - bovenste 3 streams werken niet; 4e stream werkt wel.hardware-lover schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:43:
[...]
Zou je eens wat specifieke streams kunnen noemen zodat we kunnen vergelijken misschien?
RetroSpect - Nationaal - Uitzending Gemist - Programma's A-Z - F - Meer Programma's - Flikken Rotterdam (staat er 2 x in, beide getest): 9 streams, alleen 3 en 7 werken. Eerste stream gaf 1 x extra foutmelding: sommige items uit de afspeelrij kunnen niet worden afgespeeld. Verder steeds dezelfde melding dat er geen stream beschikbaar is.
RetroSpect - Nationaal - Uitzending Gemist - Programma's A-Z - F - Meer Programma's - Floortje aan het eind van de wereld: 1e 10 streams getets: werken allemaal
[ Voor 44% gewijzigd door Jorgen op 05-03-2016 13:54 ]
Je hebt gelijk, diverse streams doen het niet. Ik zag echter dat je heel snel kunt zien welke het wel of niet doen. De streams die werken laten media info zien, die met foutmelding niet (met MQ6).Jorgen schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:48:
[...]
RetroSpect - Nationaal - Uitzending Gemist - Programma's A-Z - H - Heer & Meester (2016-03-03 00:30) - bovenste 3 streams werken niet; 4e stream werkt wel.
RetroSpect - Nationaal - Uitzending Gemist - Programma's A-Z - F - Meer Programma's - Flikken Rotterdam (staat er 2 x in, beide getest): 9 streams, alleen 3 en 7 werken. Eerste stream gaf 1 x extra foutmelding: sommige items uit de afspeelrij kunnen niet worden afgespeeld. Verder steeds dezelfde melding dat er geen stream beschikbaar is.
RetroSpect - Nationaal - Uitzending Gemist - Programma's A-Z - F - Meer Programma's - Floortje aan het eind van de wereld: 1e 10 streams getets: werken allemaal
Ik heb echter ook gemerkt, als je zoekt binnen Uitzending Gemist, bijvoorbeeld op Heer en Meester, dat er 7 afleveringen boven komen drijven, en die doen het allemaal.
Er lijkt dus nog wel wat werk aan de winkel voor GroteBozewolf (mocht het ook werkelijk op te lossen zijn), maar zelfs nu ziet er alweer veelbelovend uit.
Testing, one, two ...
Ik heb het even gecontroleerd, en lijkt een skin issue te zijn. In Confluence zie ik gewoon de hele datum. Heb het even met de AEON MQ6 gekeken en die toont bv enkel de jaartallen....Jorgen schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:21:
[...]
Is het normaal dat ik na het kiezen van een pogramma een lijst krijg met jaartallen en de programmanaam, maar zonder de datum of de inhoud van de uitzending? Dit maakt het heel moeilijk om de juiste stream te kiezen.
Nope, dat gaat hem echt niet worden, het is erg lastig om de verschillende kanalen te mixen in een enkele lijst. Maar:Jorgen schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:21:
Ik vond het nog wel een heleboel klik-en-zoekwerk om bij een bepaalde stream te komen. Zou het wellicht mogelijk zijn om één niveau boven de nu beschikbare "genres" te kiezen voor Land en Programma Zoeken en Favoriete Programma's? Dan ben je meteen een stuk dichter bij de programma's die je wilt zien. (Ondanks dat we een extra niveau en nog een klik creëeren.)
- De huidige categorieën kan je gewoon uit zetten via de add-on settings.
- Je kunt nu al bijna elk willekeurig programma aan de Retrospect favorieten toevoegen via het context menu (enkel programma's geen videos). Deze kan je dan weer oproepen via het context menu.
- Elk kanaal kan via de add-on settings of via het context menu worden verborgen, zodat de lijst wat overzichtelijker wordt. Gok niet dat er hier veel mensen zijn die de Zweedse kanalen kijken.
Thanks voor de lijst, jammer genoeg blijkt het dat de NPO nu ook afleveringen die te oud zijn naar NPO Plus gaat verplaatsenJorgen schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:48:
[...]
RetroSpect - Nationaal - Uitzending Gemist - Programma's A-Z - H - Heer & Meester (2016-03-03 00:30) - bovenste 3 streams werken niet; 4e stream werkt wel.
En Flikken Rotterdam staat er op de site ook gewoon 2x in
Bedankt voor de reacties. Ik ga nu wat dingen afronden en een release doen....
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Heel graag gedaan. Het is ook enkel opbouwend bedoeld. Heb veel respect voor wat je doet.
Het heeft echt een hele tijd geduurd, 1 juni 2015 was de laatste update, maar hier is ie dan toch: Retrospect 4.1.0 (niet 4.0.1 dus, want ik vond dat er toch wel iets teveel was veranderd en toch echt wel iets meer was dan een x.x.1 update). Er is het afgelopen jaar veel gebeurd. Het aantal Retrospect gebruiker is verdubbeld en daarmee ook de hoeveelheid data die mijn server steeds moest verwerken. Tot 2x toe is hij down gegaan na een update, en daarom hebben we wat maatregelen genomen:
Changelog v4.0.1 - 2016-03-05
Framework related
Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC4Xbox en Kodi vind je op de installatie pagina.
Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de BitBucket pagina van Retrospect (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues) graag voorzien van Logfile. Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.
Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/content/xot/downloads/.
Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte en aan Jetbrains voor het verstrekken van een PyCharm Community Edition licentie.
- Updates worden nu verdeeld over een periode van 6 uur. Het kan dus zomaar zijn dat je nog 6 uur moet wachten totdat je de 4.1.0 versie ziet binnen Kodi.
- Daarnaast hebben we erg veel last van mensen die elke 5 minuten of zelfs elke 30 seconden kijken of er een update is. En nog erger: mensen die elke 5 minuten Retrospect downloaden (12x24x8MB = 2.3 GB data!). Daarom hebben we een dynamische block list waarop iedereen 24 uur komt te staan als ze aan deze criteria voldoen.
- De textures (icons, thumbs en fanart) zijn uit de download gehaald en op een CDN gezet. Hierdoor is de download van Retrospect van 8 MB naar 900 KB gekrompen. De textures worden on-demand geladen op het moment dat ze nodig zijn. Dat zou initieel wat vertraging kunnen opleveren.
- Veel oude code is aangepast en verwijderd om zocompatible te worden met de nieuwe Kodi versies die gaan komen. Vooral mensen met Milhouse build hadden al problemen met Kodi, maar die zouden nu verleden tijd moeten zijn.
- Mensen met een wat trager systeem, zoals de Raspberry Pi I, zouden wat performance verbeteringen moeten zijn. In plaats van dynamisch de folders van de kanalen te bepalen is er nu een channel-index waarin we zoeken naar de juiste kanalen.
- En als laatste is het nu mogelijk om afleveringen die niet te kijken zijn, doordat het bijvoorbeeld DRM of premium/betaalde content is, te verbergen.
Changelog v4.0.1 - 2016-03-05
Framework related
- Changed: Reordered the channels in the main channel listing
- Changed: added sort channels by Title and Language (using ‘Genre’ for that)
- Fixed: UriOpener.Header return values had an issue
- Fixed: statistics with special characters fixed
- Moved: logfile can now be found in the Retrospect profile folder
- Updated: log file format cleaned up
- Added: support for Apple’s TV OS (such as ATV 4) (See #689)
- Changed: New way of importing single channels using a pre-build ChannelIndex
- Changed: bumped Python dependency to xbmc.python-2.14.0 (See http://forum.kodi.tv/show...36&pid=2196735#pid2196735)
- Added: append QS to M3U8 sub streams
- Added: custom infolabels such as season information
- Changed: cleanup Kodi items creation
- Added: F4m stream parser
- Fixed: First time messages were only show for first channel in a python file
- Fixed: Favourites would not work under Android
- Fixed: URL video extension detection updated (See #619)
- Fixed: don’t check for channel.xml file, but only for json file.
- Fixed: forgot to update the MediaItem __dir__() method which breaks the favorites
- Moved: NPO Live Player stream extraction to npostream.py
- Fixed: don’t cache the statistics requests
- Added: GA statistics instead of rieter.net
- Added: GA statistics on empty lists and playback errors
- Added: Register the total retrieved CDN bytes via GA
- Updated: always generate a new ClientID if none was found
- Fixed: Pickler was not updated for new URL encoding (See #688)
- Fixed: Pickler would not handle upper case URL encoded chars (See #688)
- Updated: removed specific Kodi Player selection as it has been deprecated for some time now (see http://forum.kodi.tv/show...87&pid=1516662#pid1516662)
- Fixed: the Millhouse Kodi builds no longer have DVD Player but use the future VideoPlayer which broke Retrospect (See #658)
- Updated: Jarvis API deprecations partly implemented. Only the setIconImage and setThumbnailImage remain.
- Updated: Swedish and Dutch translations
- Added: possibility to show/hide premium items. Defaults to “show” (Fixes #620)
- Updated: make it possible to hide DRM protected items
- Changed: Also make it possible to hide a channel from the channel settings
- Updated: Only show an initialising message once
- Added: Retrospect now supports fanarts
- Updated: Channel icons/logos, thumbs and fanarts (720p)
- Changed: moved textures (icons/logos/thumbs/fanart) outside of the main download
- Added: Add a configuration that allows disabling Fanart
- Added: TextureManager (Cached, Local or Remote) to fetch the textures for channels on-demand
- Changed: Show progress bar on texture update
- Fixed: if a local texture is already present use that one.
- Fixed: Purge textures from Kodi if they are no longer required by Retrospect
- Fixed: Don’t try to resolve http(s) textures
- Added: Images hash files
- Fixed: NRK.no broke due to an API version bump (Fixes #709)
- Fixed: SVT changed their Live channel format (Fixes #708)
- Fixed: Radio 538 apparently has English dates in the HTML
- Fixed: SVT is moving to M3u8 subtitles (Fixes #706)
- Fixed: Most of the NPO TV Live streams were missing (Fixes #704)
- Fixed: Hardwareinfo.tv broke due to Google API deprecation.
- Fixed: Canvas.be update their layout (Fixes #702)
- Fixed: NPO Radio channels
- Renamed: “Live TV” into “Live-TV” for TV4play.se (See #697)
- Fixed: TV4play.se Live stream did not work (Fixes 697)
- Removed: Eden warning from SVT (Fixes #694)
- Fixed: some NPO streams would not play due to missing JSON data
- Fixed: UR Play website was update which broke Retrospect (Fixes #691)
- Renamed: Eredivisie Live to Fox Sports
- Fixed: NRK did not show any programs
- Fixed: Minor site change broke Nick channels again…
- Added: Ketnet (VRT) was added again (Fixes #686)
- Renamed: VRT to Ketnet
- Fixed: Eredivisie Live did not show any content (Fixes #651)
- Added: Swedish MTG channels, Swedish SBS Channels and TV4.se now have a search option (See #683)
- Fixed: BBC iPlayer was not showing episodes due to minor site changes (Fixes #685)
- Added: SVT and Oppet Arkiv Search (Fixes #681)
- Fixed: Radio 538 did not play all streams
- Fixed: Minor site change broke Nick channels (Fixes #680)
- Fixed: Swedish Kanal 5/9/11 updated their API and broke the channels (Fixes #679)
- Fixed: Canvas updated their site (Fixes #677)
- Fixed: TWiT.tv did no longer work
- Fixed: Canvas updated their site
- Fixed: Swedish SBS channel change video content platform and broke Kanal 5, Kanal 9 and Kanal 11 (Fixes #673)
- Added: nrk.no categories
- Fixed: Some program listings did not work in the RTL channel on 32 bit systems.
- Fixed: BBC moved their streams around which broke the channel (Fixes #669)
- Added: NRK.no channel (Fixes #297)
- Fixed: Radio 538, Slam! FM and Q-Music streams broken (Fixes #665, Fixes #666, Fixes #667)
- Fixed: VTM site update broke listings (Fixes #656)
- Fixed: NPO changed their URL scheme which broke parsing (Fixes #654)
- Fixed: SRF.ch changed their Play API (Fixes #653)
- Fixed: SVT Categories would mix up videos and folders (Fixes #652)
- Fixed: Radio 538 had some data items appear as folders
- Added: SLAM! TV stream (Fixes #650)
- Fixed: Some NPO listings were empty due to site changes (Fixes #647)
- Added: more NPO Radio web cam streams (Fixes #643)
- Added: Genres to NPO.nl channel (Fixes #388)
- Fixed: paging and clips were not shown for kijk.nl (Fixes #609)
- Added: TV12 and TV7 via TV4Play (changelog.txt)
- Fixed: Kijk.nl changed their URL scheme (Fixes #642)
- Added: TV12 and TV7 via TV4Play (Fixes #631)
- Fixed: Nickelodeon changed their layout which broke playback (Fixes #636)
- Fixed: NPO updated their video back-end which broke playback (Fixes #634)
- Fixed: TV4Play had some broken lists (Fixes #629)
- Fixed: Dumpert cookie consent issue (Fixes #628)
- Added: TV4Play Live channel (Fixes #626)
- Fixed: NPO date items did not work (Fixes #623)
- Fixed: URL encode the categorie names for TV4Play (See #519)
- Fixed: SVT Öppet Arkiv again (Fixes #622)
- Fixed: SVT Oppet Arkiv (Fixes #621)
- Added: DRM Protection message (See #519)
- Added: Senaste avsnitten/clip to Kanal5.se, Kanal9.se and Kanal11.se (See #519)
- Updated: TV4Play added more categories (See #519)
- Added: TV4Play has a DRM protection indicator for Premium indication (See #620)
- Updated: TV4Play added more categories (Fixes #519)
- Fixed: headers were not correctly set which prevent pre-fetching of streams for NPO (Fixes #619)
- Fixed: NPO.nl recent and tips did not display show names
Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC4Xbox en Kodi vind je op de installatie pagina.
Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de BitBucket pagina van Retrospect (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues) graag voorzien van Logfile. Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.
Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/content/xot/downloads/.
Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte en aan Jetbrains voor het verstrekken van een PyCharm Community Edition licentie.
In Confluence zag ik enkel jaartallen. Nu heb ik ook wat andere issues - die niet met Retrospect te maken hebben - dus ik zal eens fris beginnen.GroteBozewolf schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 20:21:
[...]
Ik heb het even gecontroleerd, en lijkt een skin issue te zijn. In Confluence zie ik gewoon de hele datum. Heb het even met de AEON MQ6 gekeken en die toont bv enkel de jaartallen....
Die opties ga ik proberen. Dank![...]
Nope, dat gaat hem echt niet worden, het is erg lastig om de verschillende kanalen te mixen in een enkele lijst. Maar:
- De huidige categorieën kan je gewoon uit zetten via de add-on settings.
- Je kunt nu al bijna elk willekeurig programma aan de Retrospect favorieten toevoegen via het context menu (enkel programma's geen videos). Deze kan je dan weer oproepen via het context menu.
- Elk kanaal kan via de add-on settings of via het context menu worden verborgen, zodat de lijst wat overzichtelijker wordt. Gok niet dat er hier veel mensen zijn die de Zweedse kanalen kijken.
OK, duidelijk.[...]
Thanks voor de lijst, jammer genoeg blijkt het dat de NPO nu ook afleveringen die te oud zijn naar NPO Plus gaat verplaatsen. Dat zijn dus alle gevallen hier boven. Ik heb het nu opgenomen en je kan het nu aan de "a" zijn achter de titel en je kunt ze zelfs verbergen (in de add-on settings is een optie "Filter Premium/Paid items").
En Flikken Rotterdam staat er op de site ook gewoon 2x in
Heel graag gedaan.Bedankt voor de reacties. Ik ga nu wat dingen afronden en een release doen....
Ik kom er net achter dat er toch een bugje in de Retrospect Favorieten is geslopen....zucht. Je kan geen nieuwe aanmaken. De fix staat al in GIT (https://bitbucket.org/bas...eeb6f6cebfaa1739e33dab5ba). Ik zal in de loop van de week nog een 4.1.1 uit gaan brengen gok ik....Jorgen schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:20:
[...]
In Confluence zag ik enkel jaartallen. Nu heb ik ook wat andere issues - die niet met Retrospect te maken hebben - dus ik zal eens fris beginnen.
[...]
Die opties ga ik proberen. Dank!
[...]
OK, duidelijk.
[...]
Heel graag gedaan.
GBW, hoe download ik die?GroteBozewolf schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:25:
[...]
Ik kom er net achter dat er toch een bugje in de Retrospect Favorieten is geslopen....zucht. Je kan geen nieuwe aanmaken. De fix staat al in GIT (https://bitbucket.org/bas...eeb6f6cebfaa1739e33dab5ba). Ik zal in de loop van de week nog een 4.1.1 uit gaan brengen gok ik....
Even via de source browsen: https://bitbucket.org/bas...sources/libs/mediaitem.py
En dan de originele mediaitem.py vervangen.
Is het normaal dat mijn MySQL database niet werkt in kodi 15.2? Ik draai OpenElec 5.08 op een RP2, maar na installatie van 6.03 ziet Kodi mijn MySQL niet meer. Zet ik 5.08 er terug dan werkt alles terug normaal.
5.08 = Kodi 14.x oftewel Helix.
6.03 = Kodi 15.x Isengard en gebruikt dus een nieuwe database,
je zal je MySQL database moeten upgraden en dan alle machines dezelfde Kodi versie gebruiken
je zal je MySQL database moeten upgraden en dan alle machines dezelfde Kodi versie gebruiken
[ Voor 5% gewijzigd door TRaSH op 06-03-2016 10:19 . Reden: Niet Gotham maar Helix ]
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Nu gebruik ik geen OpenElec, maar moet je daar zélf je DB updaten? Bij Kodi releases voor Windows en Android hoeft dat namelijk niet. Gewoon voor de zekerheid alles backuppen en dan op al je clients updaten naar dezelfde versie. Je MySQL database zou dan toch gewoon moeten werken?TRaSH schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:16:
5.08 = Kodi 14.x oftewel Helix.
ook bij openelec gaat het zelf,
maar je moet het wel de tijd geven voor het updaten.
sommige mensen stoppen de update abrupt en dan doet hij het niet meer.
maar wel zorgen dat al je clients geupgraded zijn naar dezelfde main versie
maar je moet het wel de tijd geven voor het updaten.
sommige mensen stoppen de update abrupt en dan doet hij het niet meer.
maar wel zorgen dat al je clients geupgraded zijn naar dezelfde main versie
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ook ik heb dit probleem.RigolleM schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:05:
Is het normaal dat mijn MySQL database niet werkt in kodi 15.2? Ik draai OpenElec 5.08 op een RP2, maar na installatie van 6.03 ziet Kodi mijn MySQL niet meer. Zet ik 5.08 er terug dan werkt alles terug normaal.
Kodi kan prima bij mijn bestanden komen.
Ziet echter ook enkele films niet in mkv formaat in de onderliggende film map.
Ook word er niks naar mij db geschreven.
Ex en importeren db lokaal werkt prima
Debug log aan doen kijken wat die zegt bij het opbouwen van de MySQL db
Ik had hetzelfde en zag op mijn Pi2 geen updates meer. Bleek (zoals al meer geschreven) dat mijn master Kodi server (doet de files scrapen enzo) was geupgrade naar de laatste en bij gebruik van MySQL MOETEN alle Kodi versies geljk zijn. De Pi2 heeft nog geen update naar de laatste gehad zo te zienRigolleM schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:05:
Pi2 doet het nog wel, maar leest/schrijft dus in een oude database...
Mijn RP2 was gecrasht en ik ben dus opnieuw begonnen, maar toen ik Openelec 6.03 installeerde had ik geen toegang tot de MySQL DB. Dan maar terug de image van Openelec 5.08 geïnstalleerd en daar werkte alles terug feilloos.ikkeenjij36 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:02:
[...]
Ook ik heb dit probleem.
Kodi kan prima bij mijn bestanden komen.
Ziet echter ook enkele films niet in mkv formaat in de onderliggende film map.
Ook word er niks naar mij db geschreven.
Ex en importeren db lokaal werkt prima
M.a.w. als ik vanaf 5.08 upgrade naar 6.03 dan wordt de MySQL DB automatisch geupate?
Doe ik het manueel via de images hoe moet ik dan die DB upgraden?
Gaat automagisch.RigolleM schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:52:
[...]
Mijn RP2 was gecrasht en ik ben dus opnieuw begonnen, maar toen ik Openelec 6.03 installeerde had ik geen toegang tot de MySQL DB. Dan maar terug de image van Openelec 5.08 geïnstalleerd en daar werkte alles terug feilloos.
M.a.w. als ik vanaf 5.08 upgrade naar 6.03 dan wordt de MySQL DB automatisch geupate?
Doe ik het manueel via de images hoe moet ik dan die DB upgraden?
Als jij een clean install gedaan heb met behoud van je advancedsettings.xml dan zullen de tabellen waarschijnlijk al bestaan maar zijn ze leeg.
Deze even verwijderen in MySQL en je Kodi upgraden, dan komen de nieuwe tabellen er vanzelf gevuld bij.
Ik weet niet wat je met manueel via images bedoeld maar als je een handmatige upgrade bedoeld via update folder gaat het ook allemaal van zelf.
[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 07-03-2016 09:10 ]
Met manueel updaten bedoel ik van scratch herbeginnen, m.a.w. met een full install image.schumi2004 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:09:
[...]
Gaat automagisch.
Als jij een clean install gedaan heb met behoud van je advancedsettings.xml dan zullen de tabellen waarschijnlijk al bestaan maar zijn ze leeg.
Deze even verwijderen in MySQL en je Kodi upgraden, dan komen de nieuwe tabellen er vanzelf gevuld bij.
Ik weet niet wat je met manueel via images bedoeld maar als je een handmatige upgrade bedoeld via update folder gaat het ook allemaal van zelf.
OK ik begrijp het... je kan niet updaten via Openelec op de RP2 van 5 -> 6, maar je moet manueel het update bestand in de update folder van de RP2 plaatsen. Dan ga ik eerst mijn MySQL even exporteren als backup en dan eens mijn nieuwe RP3 op de OpenElec 6 en normaal gezien zou mijn RP2 dan in de oude DB gaan zien, en de RP3 in de nieuwe...
Heeft er iemand als eens zitten pielen met het toevoegen van eigen video's zoals bijvoorbeeld in http://forum.kodi.tv/show...44&pid=1299816#pid1299816 wordt beschreven?
Ziet er op zich wel goed uit en zou je jezelf ook als acteur, regisseur etc neer kunnen zetten
Ik ga er eerdaags maar eens mee rommelen en eens kijken of het wat wordt
Ziet er op zich wel goed uit en zou je jezelf ook als acteur, regisseur etc neer kunnen zetten
Ik ga er eerdaags maar eens mee rommelen en eens kijken of het wat wordt
Ik heb wel eens afleveringen van Sesamstraat toegevoegd en daar eigen NFO's voor gemaakt, op basis van wat GroteBozeWolf in dit topic al eens heeft aangegeven. Aan home video's heb ik me nog niet gewaagd, maar dat staat nog wel op de wenslijst hier. Dat zou het zelfde moeten werken.
[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 07-03-2016 23:33 ]
Ik zat laatst in de addons te neuzen en kwam addons voor video nodes tegen: http://kodi.wiki/view/Video_nodes
Lijkt me erg handig om home video's, kinderfilms, anime enzovoorts apart te houden van je main library. Iemand hier ervaring mee? Ik ga het zelf wel uitproberen, maar wil eerst m'n NAS upgraden/opruimen.
Lijkt me erg handig om home video's, kinderfilms, anime enzovoorts apart te houden van je main library. Iemand hier ervaring mee? Ik ga het zelf wel uitproberen, maar wil eerst m'n NAS upgraden/opruimen.
Werkt het zelfde als een playlist maken.
Heb het ook in gebruik om de kinder films en de niet gezien films.
Heb het ook in gebruik om de kinder films en de niet gezien films.
edit: delete, iets ging mis
[ Voor 92% gewijzigd door [Roland] op 08-03-2016 16:41 ]
Er is iets goed mis met mijn google skills want ik kan het volgende niet vinden en het moet volgens mij simpel zijn.
Hoe sync ik library view over alle films en series? Ik wil niet voor elk seizoen van een serie aan moeten geven dat ik bijvoorbeeld fanart wil zien of big icons maar dit in één keer doorvoeren voor alle series.
Skin is eminence maar kon het ook niet vinden binnen confuence.
Hoe sync ik library view over alle films en series? Ik wil niet voor elk seizoen van een serie aan moeten geven dat ik bijvoorbeeld fanart wil zien of big icons maar dit in één keer doorvoeren voor alle series.
Skin is eminence maar kon het ook niet vinden binnen confuence.
Volgens mij wordt de view zoals je die in de hoofdmap hebt staan meteen de default voor de submappen zodra je de eerste keer zo'n submap opent. Om dat te resetten moet je de ViewModes.db verwijderen (ergens in je userdata folder). Dan kan je opnieuw de views instellen en zorg er dan voor dat de view goed staat voordat je de eerste subfolder (movie set, tv serie, muziekalbums) opent.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Misschien is daar nog iets mis gegaan wat waarschijnlijk hetzelfde is....GroteBozewolf schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:25:
[...]
Ik kom er net achter dat er toch een bugje in de Retrospect Favorieten is geslopen....zucht. Je kan geen nieuwe aanmaken. De fix staat al in GIT (https://bitbucket.org/bas...eeb6f6cebfaa1739e33dab5ba). Ik zal in de loop van de week nog een 4.1.1 uit gaan brengen gok ik....
Ik gebruik dagelijks met heel veel plezier jouw werk in combinatie met de 538 livestream (webcam). De directe link (favoriet) die ik op het startscherm had staan werkt sinds vanochtend niet meer. Via het menu netjes doorklikken werkt wel gewoon.
Zoals verwacht: met zoveel changes en zo'n lange periode, dan is het te verwachten dat er wat bugs de kop op steken. Onder andere door de uitgebreidere Google Analytics logging kwamen al snel wat kanaal problemen naar boven: een aantal regionale kanalen werkte niet meer en Apple Movie Trailers was dood! Gelukkig is een release nog maar 900KB en kan de frequentie van releases dus wat omhoog.
Dan nog het volgende. Achter sommige items staan en van de deze symbolen: º/^/ª. Deze hebben de volgende betekenis voor die items:
º: Geo Locked en kan enkel binnen het geografisch gebied van het kanaal worden afgespeeld.
^: DRM bescherm: kan niet binnen Kodi worden afgespeeld.
ª: Betaalde stream: kan (nog) niet binnen Kodi worden afgespeeld.
De laatste twee kunnen via de Retrospect Add-on settings worden verborgen.
Hier is het volledige lijstje van changes:
Changelog v4.1.1 - 2016-03-08
Framework related
Installatie
Problemen en issues
Download
Dan nog het volgende. Achter sommige items staan en van de deze symbolen: º/^/ª. Deze hebben de volgende betekenis voor die items:
º: Geo Locked en kan enkel binnen het geografisch gebied van het kanaal worden afgespeeld.
^: DRM bescherm: kan niet binnen Kodi worden afgespeeld.
ª: Betaalde stream: kan (nog) niet binnen Kodi worden afgespeeld.
De laatste twee kunnen via de Retrospect Add-on settings worden verborgen.
Hier is het volledige lijstje van changes:
Changelog v4.1.1 - 2016-03-08
Framework related
- Fixed: missed a mediaitem attribute (again…)
- Fixed: make sure the GA referer always as a http(s)
- Fixed: GA for Errors and Statistics are now similar
- Added: GA now distinguishes between Channel, List or Play
- Fixed: thumb aspect ratio in some views
- Added: kijk.nl now also has M3U8 streams.
- Fixed: a lot of Dutch Regional channel updated their JSON API
- Fixed: AMT introduced a new JSON API
Installatie
Problemen en issues
Download
[ Voor 9% gewijzigd door GroteBozewolf op 08-03-2016 23:34 ]
Ik zou de favoriet even opnieuw aanmaken. Het kan zijn dat de onderliggende URL iets is veranderd binnen Retrospect.Dennisdn schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:30:
[...]
Misschien is daar nog iets mis gegaan wat waarschijnlijk hetzelfde is....
Ik gebruik dagelijks met heel veel plezier jouw werk in combinatie met de 538 livestream (webcam). De directe link (favoriet) die ik op het startscherm had staan werkt sinds vanochtend niet meer. Via het menu netjes doorklikken werkt wel gewoon.
Estuary is geweldig!
Helaas waren er te veel addons die ineens niet meer werkten op Krypton.. (nightly build van vorige week, dus misschien is dat nu beter)
Ik heb de nightly van vannacht nog geprobeerd met Retrospect (op Windows) en dat lijkt te werken. Enig is dat je nu alle add-ons die niet uit de Kodi repo komen nu eerst moet activeren alvorens je ze ziet.4-systeembeheer schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:12:
[...]
Estuary is geweldig!
Helaas waren er te veel addons die ineens niet meer werkten op Krypton.. (nightly build van vorige week, dus misschien is dat nu beter)
Inderdaad.. op zich zal daar ook wel een "fix" voor komen... maar bij mij werkte bijv. sportsdevil niet lekker, geen enkele stream werkte en kreeg sportsdevil errors. Mogelijk dat onder water een dependency ook uitgeschakeld was.GroteBozewolf schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:50:
[...]
Ik heb de nightly van vannacht nog geprobeerd met Retrospect (op Windows) en dat lijkt te werken. Enig is dat je nu alle add-ons die niet uit de Kodi repo komen nu eerst moet activeren alvorens je ze ziet.
[ Voor 17% gewijzigd door 4-systeembeheer op 09-03-2016 17:24 ]
Iets totaal anders.
Krijg net code binnen om een WeTeK Core aan te schaffen welke ik gereserveerd had maar twijfel nu of ik hem wel wil.
Zijn er hier WeTeK Core gebruikers en hoe bevalt ie?
Krijg net code binnen om een WeTeK Core aan te schaffen welke ik gereserveerd had maar twijfel nu of ik hem wel wil.
Volgens mij komen de nieuwe WeTek's dit jaar ook nog.. http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=263373schumi2004 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:18:
Iets totaal anders.
Is het mogelijk om een bepaalde (sub)map makkelijk uit te sluiten van scans? Ik heb nu een film met wat extra's. Deze kunnen natuurlijk niet in de library. Bestaat er een soort skip flag die ik in de (sub)map kan droppen? Bijvoorbeeld in de vorm van een nfo of bepaalde map naam.
Ik heb een vraag, wellicht zeer simpel, maar ik kom er toch niet uit. Ik gebruik Kodi voor de eerste keer (op een RPi2). Ik heb enkele shares toegevoegd. Voor de series heeft ie ze goed gescraped, maar de films helemaal niet. Ik denk dat ik wel weet wat ik verkeerd heb gedaan, dus ik zou ze willen her-scrapen.
Die optie vind ik niet... waar kan ik aanduiden dat ik een folder wil laten her-scrapen?
Thx!
Die optie vind ik niet... waar kan ik aanduiden dat ik een folder wil laten her-scrapen?
Thx!
Dat bericht is nog niet heel oud, heb hem gemist.ulTimaS schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:24:
[...]
Volgens mij komen de nieuwe WeTek's dit jaar ook nog.. http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=263373
Heb zo vluchtig gelezen maar deze nieuwe boxes hebben geen SPDIF en laat ik dat nu net nodig hebben
Nog steeds benieuwd of het de moeite waard is zo'n Core?
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 11-03-2016 15:55 ]
Heb je de betreffende folder goed aangegeven?Archeon schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:52:
Ik heb een vraag, wellicht zeer simpel, maar ik kom er toch niet uit. Ik gebruik Kodi voor de eerste keer (op een RPi2). Ik heb enkele shares toegevoegd. Voor de series heeft ie ze goed gescraped, maar de films helemaal niet. Ik denk dat ik wel weet wat ik verkeerd heb gedaan, dus ik zou ze willen her-scrapen.
Thx!
Dat het een video map is, en in de instellingen dat hij de films afzonderlijk moet scannen ( en vooral via welke scraper )
Ja, maar ik heb de instelling veranderd dat de naam in de folder staat (stom natuurlijk). Ik zou nu gewoon de scraper weer willen opstarten en deze instelling weer wijzigen, maar ik vind niet waar ik dat kan doen. Het is wellicht iets heel stoms en ik voel me idioot dat ik dit moet vragen, maar ik vind het niet. 
Edit: gevonden onder "locatie aanpassen".
Yay! (maar klinkt toch niet echt logisch)
Edit2 : toch niet. Ik kan het nu wel aanpassen, maar hij begint niet opnieuw te scrapen. Foert, dan maar gewoon de ganse share verwijderen en opnieuw toevoegen...

Edit: gevonden onder "locatie aanpassen".
Edit2 : toch niet. Ik kan het nu wel aanpassen, maar hij begint niet opnieuw te scrapen. Foert, dan maar gewoon de ganse share verwijderen en opnieuw toevoegen...
[ Voor 28% gewijzigd door BartDG op 11-03-2016 16:10 ]
Ik zit nu op kodi 16 maar heb al geruime tijd last van dat Kodi crashed, plotseling tijdens afspelen of zelfs in het menu. Ik krijg dan "Exception caught on main loop.exiting" Schijnt iets met dxva te maken te hebben,kan het wel uitzetten maar dat is niet de bedoeling lijkt me.
Andere players geen last van. Vroeg me af of ik nu de enige ben..?
Heb al een clean install gedaan, andere nVidia drivers maar het blijft maar komen om de zoveel tijd.
Draai op W10x64 met een Nvidia 960, i5 Skylake.
Heb al een clean install gedaan, andere nVidia drivers maar het blijft maar komen om de zoveel tijd.
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
ik ben verhuist en krijg nu vanwege kpn een ip adres uit de 192.168.2.x reeks. omdat ik me nas gebruik als mysql database heb ik netjes de advanced settings en sources bestanden op me raspberry's aangepast.
helaas blijft hij crashen als ik een video uit de bibliotheek wil afspelen. de log geeft aan dat hij toch nog intern verwijst naar het oude ip adres van me nas.
'NOTICE: DVDPlayer: Opening: nfs://192.168.178.11/volume1/StorageHD1/Series Active SB/...'
Heb de video 93 database al via mysql verwijderd maar dat heeft niet geholpen.
Iemand een idee hoe deze verwijzing te fixen valt?
__
ow lijkt erop dat de oplossing is om de tabel myvideos93 de tabel 'path' the openen en daar de kolum 'strpath' te bewerken en daar kan je dan het ip adres met zoek en vervang aanpassen
helaas blijft hij crashen als ik een video uit de bibliotheek wil afspelen. de log geeft aan dat hij toch nog intern verwijst naar het oude ip adres van me nas.
'NOTICE: DVDPlayer: Opening: nfs://192.168.178.11/volume1/StorageHD1/Series Active SB/...'
Heb de video 93 database al via mysql verwijderd maar dat heeft niet geholpen.
Iemand een idee hoe deze verwijzing te fixen valt?
__
ow lijkt erop dat de oplossing is om de tabel myvideos93 de tabel 'path' the openen en daar de kolum 'strpath' te bewerken en daar kan je dan het ip adres met zoek en vervang aanpassen
[ Voor 14% gewijzigd door Rava op 12-03-2016 23:21 ]
Indien je een zoekopdracht (Google bijvoorbeeld), op de fout had uitgevoerd dan was je als snel duidelijk geworden dat je (helaas) niet de enige bent. Sterker, ik krijg de melding met enige regelmaat zolang ik al met Kodi 16 aan de slag ben. Vanaf de eerste beta's t/m de final. Echter volgt de melding, als ie al komt, enkel bij het sluiten van Kodi. Dat doet ie soms onder Windows 8.1 met nVidia 960 GPU maar ook soms onder Windows 10 met een derde generatie Intel i3 met HD 4000, maar zoals gezegd, bij mij enkel bij het sluiten van Kodi. Ik kom diverse mogelijke oorzaken tegen, echter nog geen algemene oplossing. Ik heb zelf het vermoeden dat het in mijn geval met PVR te maken heeft, dat komen beide systemen namelijk overeen, het gebruik van DVBlink.ionicdog schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:50:
Ik zit nu op kodi 16 maar heb al geruime tijd last van dat Kodi crashed, plotseling tijdens afspelen of zelfs in het menu. Ik krijg dan "Exception caught on main loop.exiting" Schijnt iets met dxva te maken te hebben,kan het wel uitzetten maar dat is niet de bedoeling lijkt me.
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 12-03-2016 22:40 ]
Testing, one, two ...
Op google zijn er inderdaad meldingen maar nog geen directe oplossingen helaas. Ik heb net een nieuw systeem en dan hoop je dat alles vlekkeloos draait zeker met Kodi maar helaas. Iedergeval ligt het niet aan mijn settings maar is het puur de kodi software. Hopelijk in de toekomst wordt de bug gemaakt.
Ik gebruik geen Pvr maar bij mij wil Kodi met het afsluiten ook wel eens hangen. Maar tijdens een film is het wel irritant..
Ik gebruik geen Pvr maar bij mij wil Kodi met het afsluiten ook wel eens hangen. Maar tijdens een film is het wel irritant..
hardware-lover schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 22:30:
[...]
Indien je een zoekopdracht (Google bijvoorbeeld), op de fout had uitgevoerd dan was je als snel duidelijk geworden dat je (helaas) niet de enige bent. Sterker, ik krijg de melding met enige regelmaat zolang ik al met Kodi 16 aan de slag ben. Vanaf de eerste beta's t/m de final. Echter volgt de melding, als ie al komt, enkel bij het sluiten van Kodi. Dat doet ie soms onder Windows 8.1 met nVidia 960 GPU maar ook soms onder Windows 10 met een derde generatie Intel i3 met HD 4000, maar zoals gezegd, bij mij enkel bij het sluiten van Kodi. Ik kom diverse mogelijke oorzaken tegen, echter nog geen algemene oplossing. Ik heb zelf het vermoeden dat het in mijn geval met PVR te maken heeft, dat komen beide systemen namelijk overeen, het gebruik van DVBlink.
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Herkenbaar probleem, echter op mijn pc (windows 7) komt kodi niet verder als de splashscreen daarna komt de fout "Exception caught on main loop.exiting" en sluit Kodi zichzelf af. Gebeurd zowel met kodi 16 als met kodi 17. Ook als ik Kodi als portable draai. Kodi 15.2 werkt prima
Op mijn laptop met windows 10 werken Kodi 16 & 17 prima
Google levert met mijn zoekkunsten inderdaad geen oplossing en dus is geduld voorlopig het antwoord voor mij of overstappen op windows 10.
Op mijn laptop met windows 10 werken Kodi 16 & 17 prima
Google levert met mijn zoekkunsten inderdaad geen oplossing en dus is geduld voorlopig het antwoord voor mij of overstappen op windows 10.
Ik probeer een centrale database voor elkaar te krijgen zodat ik op al mijn devices met kodi 1 centrale bibliotheek heb.
Nu heb ik op mijn Android-box met kodi 15.2 een aantal series gemarkeerd als gezien en een enkele heb ik even opgestart zodat je verder kan gaan waar je gebleven bent.
Nu heb ik voor de test kodi 15.2 op mijn Windows machine gezet.
Echter zie ik daarop geen info waar ik op de Android-box ben gebleven.
Ik heb de advancedsettings.xml van de Android-box gekopieerd naar de kodi-map op mijn Windows 10 machine, maar kan daarop niet zien waar ik gebleven ben.
Het advancedsettings.xml is volgens mij goed want de database wordt wel gevuld.
Wat kan er mis zijn ?
Nu heb ik op mijn Android-box met kodi 15.2 een aantal series gemarkeerd als gezien en een enkele heb ik even opgestart zodat je verder kan gaan waar je gebleven bent.
Nu heb ik voor de test kodi 15.2 op mijn Windows machine gezet.
Echter zie ik daarop geen info waar ik op de Android-box ben gebleven.
Ik heb de advancedsettings.xml van de Android-box gekopieerd naar de kodi-map op mijn Windows 10 machine, maar kan daarop niet zien waar ik gebleven ben.
Het advancedsettings.xml is volgens mij goed want de database wordt wel gevuld.
Wat kan er mis zijn ?
2250 WP Zuid PVoutput
Ik ben inmiddels aan de slag gegaan met Kodi 16.1 RC1 op de beide systemen die ik eerder had vermeld. Ik klop het af maar heb de foutmelding op beiden nog niet gehad tot dit moment.ionicdog schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:49:
Op google zijn er inderdaad meldingen maar nog geen directe oplossingen helaas. Ik heb net een nieuw systeem en dan hoop je dat alles vlekkeloos draait zeker met Kodi maar helaas. Iedergeval ligt het niet aan mijn settings maar is het puur de kodi software. Hopelijk in de toekomst wordt de bug gemaakt.
Testing, one, two ...
Ik wacht nog even op de final denk ik, maar ben benieuwd, in de rc1 zitten wel dxva fixes
https://kodi.tv/kodi-16-1-jarvis-release-candidate-1/
hardware-lover schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:02:
[...]
Ik ben inmiddels aan de slag gegaan met Kodi 16.1 RC1 op de beide systemen die ik eerder had vermeld. Ik klop het af maar heb de foutmelding op beiden nog niet gehad tot dit moment.
RC draait hier al even als een zonnetje op zowel mijn RPi2 als Generic build(s)ionicdog schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:07:
Ik wacht nog even op de final denk ik, maar ben benieuwd, in de rc1 zitten wel dxva fixes
[...]
De beta's deze het ook al prima, geen bijzonderheden geconstateerd destijds.
Hoi! Ik heb een Samsung F5000, RPi 3 en gebruik daar Kodi op. Mijn geluid gaat van mijn RPi 3 naar mijn tv (HDMI) en dan via optical out naar mijn geluidsset. Het probleem: volgens mij ondersteunt mijn oude Samsung geen passthrough en/of meer dan 2 channels als je van HDMI in naar optical out gaat. En ik neem aan dat ik ook maar 2 channels heb als ik het geluid via een 3.5mm-plugje vanuit mijn RPi 3 en/of tv doe.
Mijn vraag: zijn een betere tv kopen (de dure optie, gaat hem niet worden) of een fatsoenlijke HDMI switch met eigen optical out mijn enige opties om dit te fixen? Als je daarbij een leuke kooptip weet, hoor ik dat graag natuurlijk.
Mijn vraag: zijn een betere tv kopen (de dure optie, gaat hem niet worden) of een fatsoenlijke HDMI switch met eigen optical out mijn enige opties om dit te fixen? Als je daarbij een leuke kooptip weet, hoor ik dat graag natuurlijk.
16.1 zet ik erop, kijk een dvd om te testen ivm refresh rates en upscaler, druk op O voor media info, gebeurt niets, druk op enter voor de start/stop balk en hoppa crash..geen ramp maar denk meld het even 
Ga toch maar eens enkele specifieke settings maar op default zetten kijken of het helpt,bijvoorbeeld tearing uitzetten, hq scalers etc..
Ga toch maar eens enkele specifieke settings maar op default zetten kijken of het helpt,bijvoorbeeld tearing uitzetten, hq scalers etc..
schumi2004 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:15:
[...]
RC draait hier al even als een zonnetje op zowel mijn RPi2 als Generic build(s)
De beta's deze het ook al prima, geen bijzonderheden geconstateerd destijds.
[ Voor 12% gewijzigd door ionicdog op 16-03-2016 12:08 ]
hahha, ja voor testen naar 4k upscalen, kwaliteit enzo, voor de kinderfilms
edt; testing nvidia 362.00 so far so good
edt; testing nvidia 362.00 so far so good
hardware-lover schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:10:
"DVD"? Wat is dat? 😏
[ Voor 8% gewijzigd door ionicdog op 16-03-2016 13:22 ]
En toch vind ik het wel irritant dat dvd nu niet goed werkt, m'n zoontje kijkt vaak films, en ik heb werkelijk geen idee wat een dvd is of een mkv. Ben ik ook totaal niet in geïnteresseerd, maar nu werken sommige films gewoon niet meer. Komt vast wel weer goed.
Met de release van Kodi 16 ben ik helemaal opnieuw en fris begonnen met mijn database en ben ik lekker aan de gang gegaan met de Eminence 2 Mod skin en de bijbehorende (skin) add-ons. Dat allemaal op mijn Windows 10 laptop. Heeft iemand een tip hoe ik eenvoudig en zonder veel gedoe alle skin- en add-on-settings naar mijn Android mediaplayer kopieer? Met een flymouse is het namelijk veel meer gedoe om alles te installeren en in te stellen, dan op een Windows laptop met toetsenbord.
Met ES File explorer kun je zowel naar de userdata map (verborgen map!) bladeren als een remote FTP opzetten. Daarna is het drag en drop vanaf je pc.Jorgen schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:55:
Met de release van Kodi 16 ben ik helemaal opnieuw en fris begonnen met mijn database en ben ik lekker aan de gang gegaan met de Eminence 2 Mod skin en de bijbehorende (skin) add-ons. Dat allemaal op mijn Windows 10 laptop. Heeft iemand een tip hoe ik eenvoudig en zonder veel gedoe alle skin- en add-on-settings naar mijn Android mediaplayer kopieer? Met een flymouse is het namelijk veel meer gedoe om alles te installeren en in te stellen, dan op een Windows laptop met toetsenbord.
Even serieus, een simpele google search en simpele file copy acties snappen leden hier toch wel of is het niveau dermate gedaald hier dat we moeten gaan baby-sitten?
Er zijn zat methodes, smb, ssh enz
/edit
Ik had van jouw wel meer verwacht @Jorgen, no offense
/edit
[ Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 18-03-2016 21:52 ]
Tja, T.net maakt tegenwoordig reclame op radio (en TV ???)....
[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 18-03-2016 21:51 ]
Ik wil niet zeggen dat ik nu een goeroe ben , ik heb ook moeten leren toen ik lid werd van Tweakers, maar tegenwoordig is het wat mij betreft huilen met de pet op.Smultie schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:51:
Tja, T.net maakt tegenwoordig reclame op radio (en TV ???)....
DE tech site die het was is het al;lang al niet meer naar mijn mening, ik bevind me dan ook niet in alle secties van Tweakers dus mogelijk is mijn mening niet objectief!
Haha, klopt. Excusesschumi2004 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:50:
Even serieus, een simpele google search en simpele file copy acties snappen leden hier toch wel of is het niveau dermate gedaald hier dat we moeten gaan baby-sitten?
/edit
Was misschien wel te makkelijk om het hier te vragen, nadat mijn eerste pogingen nog vruchteloos waren. Ben normaalgesproken meer zelfredzaam.
[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 19-03-2016 00:05 ]
Je hebt de advancedsettings.xml in de goede userdata map gezet neem ik aan? %appdata%\Kodi\userdata\MdO82 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:38:
Ik probeer een centrale database voor elkaar te krijgen zodat ik op al mijn devices met kodi 1 centrale bibliotheek heb.
[...]
Wat kan er mis zijn ?
Je weet dat Kodi de file alleen bij het opstarten inleest? Dus setting veranderen betekend Kodi even opnieuw starten.
Heb je ook dezelfde sources.xml file?
Ik heb zelf pas dit ook opgezet, Kodi op W10 en op Android 6, MySQL db op server. Dit werkte direct.
Ik heb onderdelen van de volgede guide gebruikt: http://www.htpcbeginner.c...ed-settings-i-always-use/
Addicted to silent computing
ik ben in kodi for android bezig met ip streams van regionale kanalen in simple pvr client. gaat allemaal prima, echter alle streams stoppen na ca 10 seconden. Ik heb al zitten spelen met advancedsettings, maar geen resultaat.
iemand een idee?
iemand een idee?
Ik heb jaren een Android telefoon gehad en had/heb daarbij een Google Music account met een flinke verzameling. Nu ben ik een tijd geleden overgestapt naar Windows Mobile en ben ik daarmee gelijk de mogelijkheid om mijn Google Music op maar enige mogelijk te "streamen" verloren. Ik gebruik inmiddels op Kodi de Google Music Addon (https://seo-michael.co.uk...-play-music-to-xbmc-kodi/) maar deze werkt nog niet optimaal ( sommige playlists zijn én blijven leeg op Kodi) . Herkend iemand dit en/of heeft hier een oplossing voor ?
Ik loop ergens tegenaan en hopelijk kan iemand mij een tip geven 
Ik heb nu een raspberry ingericht met een sql server en heb de libary van mijn kodi installatie op mijn android box in de database staan.
Nu wil ik echter deze informatie ook op de kodi versie hebben van de desktop.
Zodat ik als ik niet via de TV kijk dat ik op de desktop verder kan.
Echter zie ik deze informatie niet terugkomen op de desktop.
Ik vermoed dat de installatie op de desktop wel naar de juist database kijkt, maar kom er niet helemaal uit
Ik heb de advancedsettings.xml van de android-box naar de usermap van kodi op de desktop gekopieerd.
Ik heb nu een raspberry ingericht met een sql server en heb de libary van mijn kodi installatie op mijn android box in de database staan.
Nu wil ik echter deze informatie ook op de kodi versie hebben van de desktop.
Zodat ik als ik niet via de TV kijk dat ik op de desktop verder kan.
Echter zie ik deze informatie niet terugkomen op de desktop.
Ik vermoed dat de installatie op de desktop wel naar de juist database kijkt, maar kom er niet helemaal uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| 14:32:44 T:4192 NOTICE: Contents of special://profile/advancedsettings.xml are... <advancedsettings> <videodatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.178.6</host> <port>3306</port> <user>kodi</user> <pass>kodi</pass> <name>xbmc_video</name> </videodatabase> <musicdatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.178.6</host> <port>3306</port> <user>kodi</user> <pass>kodi</pass> <name>xbmc_music</name> </musicdatabase> </advancedsettings> 14:32:44 T:4192 WARNING: VIDEO database configuration is experimental. |
Ik heb de advancedsettings.xml van de android-box naar de usermap van kodi op de desktop gekopieerd.
2250 WP Zuid PVoutput
even een paar korte vragen voor je.
waarom heb je <name>xbmc_music</name> en <name>xbmc_video</name>
in gebruik
wat zegt de debug log ?
misschien blokkeerd een firewall iets.
dus heeft je windows machine toegang tot de mysql ?
in gebruik
wat zegt de debug log ?
Ik zal er eens naar kijken.TRaSH schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:08:
even een paar korte vragen voor je.
in gebruik
wat zegt de debug log ?
De reden dat ik de <name>xbmc_music</name> en <name>xbmc_video</name> in gebruik heb komt door een voorbeeld die ik gevonden had.
2250 WP Zuid PVoutput
xbmc is al een tijdje hernoemd naar kodi,
eigenlijk heb je dit niet echt meer nodig.
waar je het wel voor kan gebruiken is als je bv 2 MySQL databases wilt aanmaken.
zo heeft mijn dochter een aparte MySQL database voor haar films.
waar je het wel voor kan gebruiken is als je bv 2 MySQL databases wilt aanmaken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <advancedsettings> <videodatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.2.***</host> <port>3306</port> <user>*****</user> <pass>*****</pass> </videodatabase> <musicdatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.2.***</host> <port>3306</port> <user>*****</user> <pass>*****</pass> </musicdatabase> <videolibrary> <importwatchedstate>true</importwatchedstate> <importresumepoint>true</importresumepoint> <cleanonupdate>true</cleanonupdate> </videolibrary> </advancedsettings> |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <advancedsettings> <videodatabase> <name>Kimberley-video</name> <type>mysql</type> <host>192.168.2.***</host> <port>3306</port> <user>*****</user> <pass>*****</pass> </videodatabase> <musicdatabase> <name>Kimberley-music</name> <type>mysql</type> <host>192.168.2.***</host> <port>3306</port> <user>*****</user> <pass>*****</pass> </musicdatabase> <videolibrary> <importwatchedstate>true</importwatchedstate> <importresumepoint>true</importresumepoint> <cleanonupdate>true</cleanonupdate> </videolibrary> </advancedsettings> |
Bedankt voor je reactieTRaSH schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:50:
xbmc is al een tijdje hernoemd naar kodi,
Ik weet dat xmbc inmiddels kodi heet, maar ik had even kwakloos de gegevens overgenomen van mijn voorbeeld.
Ik had in eerste instantie de <name></name> niet gebruikt, maar mijn sql database werd niet gevuld.
Nadat ik de <name></name> gebruik wordt de database wel gevuld.
Wellicht zegt dit meer over de manier van installatie dan over kodi zelf.
Zit nu even achter een laptop te werken.
En kreeg in eerste instantie de libary ook niet te zien.
Nu ik de rechten iets verder heb opengezet op mijn NAS zie ik de libary wel en kan op de laptop nu zien wat ik op de android-box heb gekeken.
Ik had de rechten van de share op NFS niveau gedeeld met alleen mijn android-box.
Kortom er zit iets qua installatie niet helemaal goed, dus moet dat even goed uit gaan zoeken.
Nu ik de rechten heb aangepast dat iedereen mag lezen op de share zie ik dus wel de libary in mijn kodi installatie op de laptop.
Ik ga er eens verder in duiken om het probleem verder uit te zoeken, maar we hebben een start
2250 WP Zuid PVoutput
Wie kan me even een schop geven naar een goede uitleg geven! Zoeken is haast niet te doen, want er wordt teveel over geschreven.
KODI is helemaal nieuw voor mij. Afgelopen weekend de boel op een Raspberry Pi3 geïnstalleerd. Op een complexe manier de Modbreakje; knip. Geen eerste hulp bij brakke warez. En wat blijkt, ruk kwaliteit met een CAM opgenomen.
KODI is helemaal nieuw voor mij. Afgelopen weekend de boel op een Raspberry Pi3 geïnstalleerd. Op een complexe manier de Modbreakje; knip. Geen eerste hulp bij brakke warez. En wat blijkt, ruk kwaliteit met een CAM opgenomen.
[ Voor 49% gewijzigd door F_J_K op 21-03-2016 16:30 ]
Check even de topic warning beneden aan de pagina. Vragen over addons die illegale streams gebruiken worden niet gewaardeerd.
Ik heb sinds kort dat bij de films geen thumbnails meer geladen worden. Bij series gaat het allemaal nog prima, maar de nieuwe films die toegevoegd worden hebben allemaal een zwart vlakje met een camera erin (oftwel geen artwork). Ik kan vervolgens wel gewoon handmatig naar movie-information -> Choose art gaan, maar als ik dan daar op choose art klik krijg ik alleen maar lege thumbnails, ik kan echter wel gewoon de poster/fanart gebruiken, maar landscape/logo/clearart dan weer niet.. Iemand enig idee? Ik heb de thumbnail13.db al verwijderd, dat heeft geen effect gehad. Ook de artworkloader laten runnen bied geen soelaas. (Build 14.0 Git:20141223-d747d9, Windows)
Edit:
Ik lijk het gefixt te hebben door mijn posters van IMDB te laten downloaden in plaats van themoviedb.org.
Edit:
Ik lijk het gefixt te hebben door mijn posters van IMDB te laten downloaden in plaats van themoviedb.org.
[ Voor 7% gewijzigd door Zinloos1 op 21-03-2016 15:54 ]
Voor de geïnteresseerden: er is een verse vork van OpenELEC - libreELEC: http://libreelec.tv/.
Zeker de moeite om in de gaten te houden!
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Bedankt voor de tip! Ga ik zeker in de gaten houden.Borromini schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:37:
Voor de geïnteresseerden: er is een verse vork van OpenELEC - libreELEC: http://libreelec.tv/.
Heel goed!
Openelec is veel te traag geworden met updates. Maar ik merk dat ik OSMC te feature rijk vind en juist weer te vaak updates heeft.
Ben heel benieuwd hoe dit uitpakt!
Openelec is veel te traag geworden met updates. Maar ik merk dat ik OSMC te feature rijk vind en juist weer te vaak updates heeft.
Ben heel benieuwd hoe dit uitpakt!
Er is wel een Jarvis beta uitgekomen nu, mijn inziens te laat maar goed.Borromini schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:22:
Inderdaad heel jammer dat ze zolang achter blijven.
http://openelec.tv/news/2...nelec-7-0-beta-1-released
Ik ga die ook eens in de gaten houden, thanks.Borromini schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:37:
Source code hier https://github.com/LibreELEC/LibreELEC.tv
/edit:
Ben benieuwd wanneer het modder gooien zal beginnen, het gaat niet van harte bij OpenELEC zelf en ze lopen behoorlijk achter en nu dus een andere fork. Ben benieuwd naar wat er nu daadwerkelijk speelt.
[ Voor 49% gewijzigd door schumi2004 op 22-03-2016 10:55 ]
Inderdaad. Dit lijkt me geen goede ontwikkeling. Het LE team telt 25 mensen, deels van OE, en bij OE kwamen ze al mensen tekort. Ben benieuwd waar dit heen gaat.
Een kennis van me die aan OpenELEC ports op oa Odroid-hardware werkte gaf aan dat veel van zijn code afgekeurd werd door OpenELEC-devs. Ik heb jaren terug met hem aan een kleine distro gewerkt, en die distro is zowat dezelfde weg opgegaan: oorspronkelijke ontwikkelaar die autoritair de touwtjes in handen hield, met als resultaat meermaals een leegloop aan kennis. Op gebruikers alleen bouw je geen project.
Ik apprecieer enorm wat OpenELEC gedaan heeft, maar als het tijd is voor vers bloed... Ik heb hier nog een AD10 staan die zojuist uit zijn laatste functies ontheven werd, moet ik LibreELEC maar es op testen
Ik apprecieer enorm wat OpenELEC gedaan heeft, maar als het tijd is voor vers bloed... Ik heb hier nog een AD10 staan die zojuist uit zijn laatste functies ontheven werd, moet ik LibreELEC maar es op testen
[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 22-03-2016 22:29 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik draai al een tijd Kodi op een Minix box en stream films vanaf mijn nas via ftp (dat bij mij het beste werkt blijkbaar). Nou vraag ik mij af welke addon jullie gebruiken als Nederlandse movie grabber. Ik weet dat er in het verleden een Moviemeter addon was maar is die nog te vinden en werkt die onder Jarvis?
Ik zag dat Milhouse ook met LE aan de gang was, dus ik vermoed dat er een lichte irritatie is onderling.DappereDodo schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:04:
Inderdaad. Dit lijkt me geen goede ontwikkeling. Het LE team telt 25 mensen, deels van OE, en bij OE kwamen ze al mensen tekort. Ben benieuwd waar dit heen gaat.
Ik ga de LE op de rPi3 zetten vanavond, eens kijken 'waar' ze staan.
Ik gebruik al jaren TMDb en ben er erg tevreden over. Meestal is er een goede Nederlandse beschrijving. De Fanart en Posters van TMDb zijn ook erg mooi. Ratings laat ik wel van IMDb scrapen.Borland schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:19:
Nou vraag ik mij af welke addon jullie gebruiken als Nederlandse movie grabber. Ik weet dat er in het verleden een Moviemeter addon was maar is die nog te vinden en werkt die onder Jarvis?
Ja gebruik ik ook, die zit gewoon standaard in Kodi._Vincent_ schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:13:
[...]
Ik gebruik al jaren TMDb en ben er erg tevreden over. Meestal is er een goede Nederlandse beschrijving. De Fanart en Posters van TMDb zijn ook erg mooi. Ratings laat ik wel van IMDb scrapen.
Ze lijken niet van plan dat zelf te doen, dat geven ze in ieder geval duidelijk aan op hun site.schumi2004 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:35:
[...]
Ben benieuwd wanneer het modder gooien zal beginnen, het gaat niet van harte bij OpenELEC zelf en ze lopen behoorlijk achter en nu dus een andere fork. Ben benieuwd naar wat er nu daadwerkelijk speelt.
Thanks, zet ik die er even bij._Vincent_ schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:13:
[...]
Ik gebruik al jaren TMDb en ben er erg tevreden over. Meestal is er een goede Nederlandse beschrijving. De Fanart en Posters van TMDb zijn ook erg mooi. Ratings laat ik wel van IMDb scrapen.
The plot thickens .
Inzicht in het hoe en waarom van LibreELEC. Zodra ze een stabiele release hebben stap ik over
.
Inzicht in het hoe en waarom van LibreELEC. Zodra ze een stabiele release hebben stap ik over
Goede analogie
Ik hou nu al van hun stijl van communiceren. Hoop dat het vooral regelmatig nieuwe vette albums uitkomen!
Netjes opgelost. Ik gebruik het alleen voor Kodi maar wil wel graag kunnen upgraden ivm de sql database die thuis draait. Dan is het noodzakelijk om alle machines op de juiste versie te krijgen. ben benieuwd
Zijn er meer mensen die op dit moment problemen hebben met het installeren van Addons?
code:
1
| 4:27:05 T:7072 ERROR: CAddonInstallJob[metadata.universal]: MD5 mismatch after download special://home/addons/packages/metadata.universal-2.8.0.zip |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 14:44:15 T:8148 ERROR: CRepository: Failed to parse addons.xml. Malformated. 14:44:15 T:8148 ERROR: CRepositoryUpdateJob[net.rieter.xot.repository] failed to read or parse directory 'http://www.rieter.net/net.rieter.xot.repository/addons.xml' 14:44:16 T:8148 ERROR: CRepository: Failed to parse addons.xml. Malformated. 14:44:16 T:8148 ERROR: CRepositoryUpdateJob[repository.pulsarunofficial] failed to read or parse directory 'http://offshoregit.com/pulsarunofficia/raw/master/addons.xml' 14:44:17 T:8148 ERROR: CRepository: Failed to parse addons.xml. Malformated. 14:44:17 T:8148 ERROR: CRepositoryUpdateJob[repository.jools] failed to read or parse directory 'http://cyco.se/xbmc/repository/addons.xml' 14:44:19 T:8148 ERROR: CRepository: Failed to parse addons.xml. Malformated. 14:44:19 T:8148 ERROR: CRepositoryUpdateJob[repository.unofficialquasar] failed to read or parse directory 'http://offshoregit.com/pulsarunofficial/raw/master/addons.xml' 14:44:19 T:8148 ERROR: FileZip: failed to decompress. zlib error -3 14:44:19 T:8148 ERROR: CRepositoryUpdateJob[repository.xbmc.org] failed to read or parse directory 'http://mirrors.kodi.tv/addons/jarvis/addons.xml.gz' |
Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.