Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zover was ik ook al, maar wie of wat is Mark?
Bij vorige versies heb ik dit nooit gezien. Was gewoon het versienummer en de werknaam (15.0 Isengard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 14:43

Michelli

LL.M

_Vincent_ schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:25:
Zover was ik ook al, maar wie of wat is Mark?
Bij vorige versies heb ik dit nooit gezien. Was gewoon het versienummer en de werknaam (15.0 Isengard).
Verwijzing naar Iron Man volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
'mark' betekent 'versie' ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ah MARK is het pak van Iron Man en JARVIS de Artificial Intelligence dat daar in zit.
Ik zat aan Jarvis van Ingress te denken ;)

Sorry voor de offtopic..

En bij Isengard stond ook "One Release To Rule Them All" als verwijzing naar LOTR bij het release news in de titel

[ Voor 27% gewijzigd door _Vincent_ op 23-02-2016 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Inderdaad, leuk detail :P
Mark 16
"A suit designed for stealth and silent operation. The suit heavily minimizes electrical, thermal, and sonic emissions. Beam-weapon sonics are reduced but their power output is reduced as well."
Is Kodi 16 ook energiezuiniger? En doet het geluid het nog wel goed? :9

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Vraagje,

Ik maak al aardig wat jaar gebruik van Kodi en ben nu bezig om mijn collectie om te zetten naar HEVC formaat.
Echter nu zijn er een klein aantal die maar niet gezien willen worden door Kodi.
Ik heb al het volgende geprobeerd :

Filmnaammap\filmnaam.extensie
filmnaammap.jaartal\filmnaam.jaartal.extensie
filmnaam.nfo in de map geplaatst

data opgezocht met Ember en vervolgens opnieuw laten zoeken.

Echter de films worden niet toegevoegd.
Als ik de log bekijk van KODI dan staan de films er ook niet bij.
Ik maak gebruik van de final van 16

Iemand enig idee?

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:43
Wat goed werkt is filmnaam (jaartal) voor de mappen. Vaak zijn er immers films die dezelfde naam hebben. Verder moet je in de "scraper" wel aangeven dat de films in mappen staan met de naam van de film (vinkje).

[ Voor 40% gewijzigd door sdk1985 op 25-02-2016 13:09 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Buzzie
sdk1985 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:09:
Wat goed werkt is filmnaam (jaartal) voor de mappen. Vaak zijn er immers films die dezelfde naam hebben. Verder moet je in de "scraper" wel aangeven dat de films in mappen staan met de naam van de film (vinkje).
Klopt....maar dat had ik al geprobeerd zoals hierboven :)

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
wat is de reden dat je video's dan gaat omzetten in Hvec? en waarmee doe je dat het snelst, lijkt me nogal veel werk ?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• Buzzie
ionicdog schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:32:
wat is de reden dat je video's dan gaat omzetten in Hvec? en waarmee doe je dat het snelst, lijkt me nogal veel werk ?
Uhm....dat doet iemand anders zeg maar :)
En het levert enorm veel ruimte op.

Maar heb al zat films die gewoon gevonden worden alleen een klein aantal niet

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Buzzie schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:12:
[knip]
filmnaam.nfo in de map geplaatst

[knip]
Heb je het NFO bestandje ook van een IMDB link naar de juiste film voorzien (voorbeeld); IMDB: Gods of Egypt (2016)

Testing, one, two ...

• sdk1985
Buzzie schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:10:
[...]

Klopt....maar dat had ik al geprobeerd zoals hierboven :)
Mijn voorbeeld had spaties en haakjes. Zou verder niet veel uit moeten maken.

In de nfo files staat overigens een link naar imdb. Zit die er wel in?

• Buzzie
sdk1985 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:52:
[...]

Mijn voorbeeld had spaties en haakjes. Zou verder niet veel uit moeten maken.

In de nfo files staat overigens een link naar imdb. Zit die er wel in?
hardware-lover schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:46:
[...]

Heb je het NFO bestandje ook van een IMDB link naar de juiste film voorzien (voorbeeld); IMDB: Gods of Egypt (2016)
Yup. Heb een .NFO gemaakt met Ember....die had allerlei informatie erin staan met een verwijzing naar TMDB.
Nu, en ook eerder, een kale .NFO gemaakt met IMDB: Commando (1985) erin.
Nieuwe library update gedaan......niets.
Ook niet in de log

• sdk1985
Kun je de film wel afspelen als je via Video>files hem opstart?

• Buzzie
sdk1985 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:04:
Kun je de film wel afspelen als je via Video>files hem opstart?
Ja

• BoardCrusher
  • Laatst online: 12-09 14:04
ik heb gister bij toeval ontdekt dat als je vanuit Video->files op de video gaat staan en dan de info-toets (i) klikt, hij een film gaat scrapen. Daarmee heb ik een paar films die niet wilden werken met de .nfo files toch in de library gekregen.

• Buzzie
BoardCrusher schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:11:
ik heb gister bij toeval ontdekt dat als je vanuit Video->files op de video gaat staan en dan de info-toets (i) klikt, hij een film gaat scrapen. Daarmee heb ik een paar films die niet wilden werken met de .nfo files toch in de library gekregen.

[...]
Thanks !!!! je bent een held ! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Tja, je gaat er eigenlijk automatisch vanuit dat de meeste gebruikers de mogelijkheden onder die "i" toets, en o.a. het handmatig scrapen, wel kennen. Er is tenslotte niet voor niets tijd gestoken in het aanmaken van de uitgebreide startpost.

Testing, one, two ...

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

[...]
ik gebruik de 'missing movies' plugin om te scannen voor films/series die niet in de library staan, dat is ook een optie ;)

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Event Logging

The first big step in making Kodi better at communicating with you, the user, is the addition of event logging. With this feature you always have a constantly updating list of all the most important things Kodi has done recently, along with little issues you can fix. For example, when you scan in a library for the first time, the Event Logger will provide you with a list of videos that didn’t quite make it into the library, each one of which is clickable, so you can go straight to the offending video and fix it personally.
Hoe zit het hiermee, heeft iemand van jullie waarbij niet alle films gescraped worden het event logging bekeken? Misschien staat daar de reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Zawaponga schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:05:
[...]

Hoe zit het hiermee, heeft iemand van jullie waarbij niet alle films gescraped worden het event logging bekeken? Misschien staat daar de reden?
Net gekeken maar kom er niets tegen wat Kodi betreft.
RonnieB82 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:29:
[...]

ik gebruik de 'missing movies' plugin om te scannen voor films/series die niet in de library staan, dat is ook een optie ;)
Thanks.....ook maar even geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Even qua skingebruik .....
Sinds een paar dagen gebruik ik op al mijn installaties de Confluence Zeitgeist skin.

imo een mooie, rustige omgeving, met nét iets meer mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

FreshMaker schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:30:
Even qua skingebruik .....
Sinds een paar dagen gebruik ik op al mijn installaties de Confluence Zeitgeist skin.

imo een mooie, rustige omgeving, met nét iets meer mogelijkheden
Eigenlijk gewoon de standaard skin in een iets modernere jasje. Persoonlijk blijf ik Arctic:Zephyr toch mooier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Meerdere mensen hier problemen met het installeren van Kodi (laatste versie van Jarvis) op Windows?
Installatie gaat goed maar het programma start daarna niet op. Windows message met "Kodi stopped working, looking for solution".... In de log files zie ik niets raars.
Een nieuwe KODI install heb ik ook al geprobeerd maar dat hielp ook niet.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ulTimaS schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:34:
[...]

Eigenlijk gewoon de standaard skin in een iets modernere jasje. Persoonlijk blijf ik Arctic:Zephyr toch mooier vinden.
Ik gebruikte al lange tijd Eminence, maar die wordt blijkbaar niet meer geupdate en was dus niet meer goed compatibel met 16.0. Blijkt de volgende skin van dezelfde maker Arctic:Zephyr te zijn. Een goede doorontwikkeling van Emminence eigenlijk en wat frisser (de lichte versie dan). Erg goede skin, met veel mogelijkheden om het hoofdmenu aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Jelte schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:41:
[...]
Ik gebruikte al lange tijd Eminence, maar die wordt blijkbaar niet meer geupdate en was dus niet meer goed compatibel met 16.0. Blijkt de volgende skin van dezelfde maker Arctic:Zephyr te zijn. Een goede doorontwikkeling van Emminence eigenlijk en wat frisser (de lichte versie dan). Erg goede skin, met veel mogelijkheden om het hoofdmenu aan te passen :)
Ja klopt, ik heb Eminence ook nog een tijdje gebruikt. Vind ik ook een zeer nette skin. Ik gebruik zelf de donkere thema met lichte dialogs in A:Z, wordt ik niet zo verblind als het donker is in de kamer 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Iemand hier die wel 's iets heeft aangepast in SQLite database van KODI (MyVideos93.db) ??
Er zit een path in dat niet klopt (niet bestaand IP-adres, geen idee hoe het erin komt) en die regel wil ik verwijderen uit de 'path' tabel ...
KODI blijft dat path nl scannen :
code:
1
2
3
17:20:29 60451.621094 T:595588160  NOTICE: VideoInfoScanner: Starting scan ..
..
17:20:50 60472.398438 T:595588160 WARNING: Process directory 'smb://192.168.1.44/video/tv series/' does not exist - skipping scan.

regel verwijderen is op zich geen probleem (mbv sqlite3), maar wil toch effe checken of het kan/mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Eminence wordt nog wel geüpdatet, maar alleen voor bugfixes. Jurialmunkey is al een hele tijd bezig met Eminence 2 die wordt gemaakt voor zowel 16 Jarvis als 17 Krypton. Daarnaast is er dus Arctic: Zephyr van zijn hand. Forumgebruiker en modder Guilouz heeft voor beide een populair mod gemaakt. Die voor Eminence 2 wordt zeer regelmatig van updates voorzien. Voordeel van deze mods is ook dat hij van Git steeds de meest recente versie van de originele skins gebruikt, dus alles wat in Eminence 2 of Arctic: Zephyr zit, zit ook in de 2 mods. Ik heb Eminence 2 Mod nu een aantal dagen in gebruik en ik moet zeggen dat het er echt geweldig uitziet.

Pluspunt van het gebruik van deze 2 skins of hun mods is wel dat Jurialmunkey en Guilouz zeer goed luisteren naar de community en open staan voor feedback en suggesties. Mis je iets in de skin, dan is de kans groot dat het er even later wel inzit.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Jorgen schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:30:
Forumgebruiker en modder Guilouz heeft voor beide een populair mod gemaakt en ook die wordt regelmatig van updates voorzien.
Laatste reactie van Guilouz op de arctic mod is helaas:

Yes sorry, but now I'm working on Eminence 2 MOD on Jarvis.

No more support on this mod because I no longer use Isenguard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OK, dat wist ik dus niet zeker, aangezien ik ook alleen Eminence 1 en 2 gebruik. Ik heb het aangepast in mijn post.
Hij is in elk geval zeer actief met zijn mod voor Eminence 2. Daar komen soms meerdere updates per dag voor uit.

Eminence 2 Mod - Overview, installatie, benodigde/aanbevolen add-ons, enz.
Eminence 2 Mod: Alle updates, veranderingen en toevoegingen

[ Voor 47% gewijzigd door Jorgen op 26-02-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Het ziet er wel weer slick uit moet ik zeggen. Ik gebruik nu nog arctic zephyr omdat ik dat by far de mooiste skin voor xmbc vind. Maar heb ook een tijd eminence gedraait. Misschien maar weer een keertje switchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb altijd Confluence gedraaid en soms even korte tijd een versie van Aeon geprobeerd. (MQ5, Nox) Na korte tijd kwam ik altijd terug bij Confluence. Eminence 1 en 2 zijn de enige skins die ik daadwerkelijk maanden achtereen houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Jorgen schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:10:
Ik heb altijd Confluence gedraaid en soms even korte tijd een versie van Aeon geprobeerd. (MQ5, Nox) Na korte tijd kwam ik altijd terug bij Confluence. Eminence 1 en 2 zijn de enige skins die ik daadwerkelijk maanden achtereen houd.
Ik heb ook een aantal Aeon's gebruikt, maar ik vind ze net wat te druk en te zwaar voor een rbpi2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb het op mijn oude laptop gedraaid en op mijn Android mediaplayer. Het werkt, maar over het algemeen zijn de Aeon skins vrij zwaar inderdaad.
Misschien dat ik het op mijn nieuwe laptop nog eens probeer, maar het liefst heb ik toch overal dezelfde look en feel en die van Eminence zit vol met leuke dingen, maar oogt toch nog altijd vrij clean en dat vind ik wel prettig.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 26-02-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is het iemand gelukt om in Eminence 2 of de mod daarvan extra items aan de movies of series hub toe te voegen? Ik wil namelijk een smart playlist toevoegen, maar heb geen idee hoe. Als ik eenmaal zover ben dat ik het submenu, danwel de hub kan editen, kan ik geen smart playlist kiezen.

Edit: uiteindelijk uitgevonden. Het zat nogal goed weggestopt.

In het geval je een smart playlist wilt toevoegen, moet je deze wel eerst creëren en daarna kopiëren van je userdata map

"C:\Users\Naam\AppData\Roaming\Kodi\userdata\playlists\video"

naar de betreffende map in de juiste skin, in dit geval

"C:\Users\Naam\AppData\Roaming\Kodi\addons\skin.eminence.2.mod-master\extras\playlists"

Daarna kan je hem toevoegen aan je hub, via

Instellingen \ Uiterlijk \ Skin - instellingen \ beginscherm - customize home menu \ speelfilms - hub items \ choose item for menu \ video bibliotheek \ afspeellijsten \ betreffende afspeellijst

Ik had het idee dat dit in Eminence 1 een heel stuk gemakkelijker ging.

[ Voor 55% gewijzigd door Jorgen op 27-02-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:04
Goner schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:50:
Iemand hier die wel 's iets heeft aangepast in SQLite database van KODI (MyVideos93.db) ??
Er zit een path in dat niet klopt (niet bestaand IP-adres, geen idee hoe het erin komt) en die regel wil ik verwijderen uit de 'path' tabel ...
KODI blijft dat path nl scannen :
code:
1
2
3
17:20:29 60451.621094 T:595588160  NOTICE: VideoInfoScanner: Starting scan ..
..
17:20:50 60472.398438 T:595588160 WARNING: Process directory 'smb://192.168.1.44/video/tv series/' does not exist - skipping scan.

regel verwijderen is op zich geen probleem (mbv sqlite3), maar wil toch effe checken of het kan/mag.
Om paden aan te passen heb ik eerlijk gezegd nog nooit iets in welke database dan ook moeten doen.
Ik weet ook niet beter dan dat je deze in sources.xml hebt staan.
Heb je daar al eens naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nee, in /storage/.kodi/userdata/sources.xml staat alleen wat ik via menu heb ingevoerd, in de database staat nog veel meer ... ook wat KODI zelf aan paden heeft 'ontdekt', bijv. USB sticks die ooit in de Pi gestopt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Jorgen schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:03:
OK, dat wist ik dus niet zeker, aangezien ik ook alleen Eminence 1 en 2 gebruik. Ik heb het aangepast in mijn post.
Hij is in elk geval zeer actief met zijn mod voor Eminence 2. Daar komen soms meerdere updates per dag voor uit.

Eminence 2 Mod - Overview, installatie, benodigde/aanbevolen add-ons, enz.
Eminence 2 Mod: Alle updates, veranderingen en toevoegingen
Hele mooie skin dit, thx d:)b Gebruikte Aeon (die op de Shield TV perfect draait) maar deze is heerlijk rustig plus wat ik fijn vind is dat de verschillende media-opties onderaan (films, series, etc.) op één scherm staan ipv dat je horizontaal moet scrollen.

Enige "issue" die ik heb is dat ik soms een keer extra moet clicken. Eerste click/beweging doet niets, daarna pakt ie hem wel. Daarna is de eerste click weer zonder actie, etc. Heb die thread nog niet gelezen though :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Brad Pitt schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:13:
[...]

Hele mooie skin dit, thx d:)b Gebruikte Aeon (die op de Shield TV perfect draait) maar deze is heerlijk rustig plus wat ik fijn vind is dat de verschillende media-opties onderaan (films, series, etc.) op één scherm staan ipv dat je horizontaal moet scrollen.

Enige "issue" die ik heb is dat ik soms een keer extra moet clicken. Eerste click/beweging doet niets, daarna pakt ie hem wel. Daarna is de eerste click weer zonder actie, etc. Heb die thread nog niet gelezen though :)
Graag gedaan :)

Ik heb soms zelf ook wat last met mouse clicks. Ik heb dat ter sprake gebracht, omdat het in sommige (diepere) menu's ronduit problematisch is en het komt erop neer dat Eminence 2 en Eminence 2 Mod meer geoptimaliseerd zijn voor toetsenborden en afstandsbedieningen en niet ontwikkeld zijn met een muis in gedachten. Los daarvan heb ik geen enkel probleem met de skin.

Quite van Guilouz op het Kodi forum:
Eminence 2 does not full support mouse. Best way is use keyboard or remote.
Nu nog uitvinden hoe ik de home widget naar eigen smaak kan veranderen (ik heb de menu-instellingen wel gevonden, maar wil gewoon nog wat anders).

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 28-02-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Jorgen schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:06:
[...]
en het komt erop neer dat Eminence 2 en Eminence 2 Mod meer geoptimaliseerd zijn voor toetsenborden en afstandsbedieningen en niet ontwikkeld zijn met een muis in gedachten.
Gebruik alleen een remote met Kodi, en ook daarmee dus met deze skin deze issue ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hmmm. dat zou dus niet moeten. Wellicht een goed idee als je je issue even in het topic aldaar meldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Kodi's nieuwe default skin:

Afbeeldingslocatie: https://camo.githubusercontent.com/68f6be3456c2cfd3a2c238301198addddc42c95c/687474703a2f2f7777772e746865617564696f64622e636f6d2f696d616765732f5f65787472612f65737475617279322d66696e616c2e706e67

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ziet er een stuk beter uit dan Confluence :). Werd wel tijd eigenlijk :P.

Zit deze ook al in Jarvis?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
En de naam is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Nee niet in Jarvis, al werkt het wel grotendeels volgens iemand die het heeft overgezet:

https://github.com/xbmc/xbmc/pull/9235

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Estuary -> Hier kan je meer info vinden.

Deze skin vervangt confluence.

Voor nu werkt het alleen met Krypton

[ Voor 14% gewijzigd door Miss_80 op 29-02-2016 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Werd ook wel eens tijd :P

edit: ik zie ook dat ze een skin hebben voor touch screens: Estouchy

[ Voor 75% gewijzigd door ulTimaS op 29-02-2016 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00
Werd idd tijd. Ziet er ook netjes uit. Is er ook al bekend wat de features zijn waarop gefocussed gaat worden voor krypton?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ziet er goed uit, ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Kan je van 14 naar 16 updaten via de sharemap Update, door de .tar file daar in te plaatsen en te rebooten? Of is dat te groot en moet je handmatig updaten?

Raspberry Pi2, V14.2 Kodi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Nice, zodra deze er in zit gaat Aeon Nox er uit bij mij :).

Even iets anders; Kodi heeft heel veel keyboard shortcuts maar jammergenoeg geen voor de actie waarvoor ik 'm het liefst zou hebben... het in sync brengen van subs.

Weet iemand of er extensies zijn die dit mogelijk maken, of is het op een of andere manier mogelijk je keymap te bewerken?

Vind het best raar, via ctrl + arrow up/down kun je de positie van subs op je scherm aanpassen... iets wat je lijkt mij toch veel minder vaak doet dan je subs eerder/later laten komen. Daarnaast als je subs niet gelijk lopen zal je het in veel gevallen 3 of 4x per aflevering weer opnieuw moeten syncen. Vind het dan storend om elke keer pauze > menu > subtitle offset riedeltje te doorlopen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

XyritZz schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:37:
[...]

Nice, zodra deze er in zit gaat Aeon Nox er uit bij mij :).

Even iets anders; Kodi heeft heel veel keyboard shortcuts maar jammergenoeg geen voor de actie waarvoor ik 'm het liefst zou hebben... het in sync brengen van subs.

Weet iemand of er extensies zijn die dit mogelijk maken, of is het op een of andere manier mogelijk je keymap te bewerken?

Vind het best raar, via ctrl + arrow up/down kun je de positie van subs op je scherm aanpassen... iets wat je lijkt mij toch veel minder vaak doet dan je subs eerder/later laten komen. Daarnaast als je subs niet gelijk lopen zal je het in veel gevallen 3 of 4x per aflevering weer opnieuw moeten syncen. Vind het dan storend om elke keer pauze > menu > subtitle offset riedeltje te doorlopen.
Add-on:Keymap Editor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Goedemorgen,

Ik heb even een vraagje. Ik gebruik Kodi inmiddels een aantal jaren op een eigenbouw HTPC.
Ik gebruik Kodi eigenlijk alleen maar voor uitzending gemist zoals:

- NOS
- RTLXL

Maar sinds een jaar gebruikte ik de youtube plugin ook vol op. Daarmee kon ik heel makkelijk bijv
Autoweek en Motome volgen. Alle nieuwe filmpjes kwamen netjes in het lijstje terecht en de bekeken
filmpjes verdwenen weer. Maar nu sinds een week of 2 heb ik allerlei problemen.

Ik las al iets op internet dat de ontwikkelaar van de plugin er mee gestopt is. Eerst kreeg ik namelijk
alleen nog maar foutmeldingen. Vervolgens heb ik via internet een upgrade gevonden namelijk versie 18.d
dacht ik. Nu kan ik alles weer kijken maar helaas updaten de kanalen niet meer automatisch.

Pas als ik via search opnieuw naar bijv autoweek zoek, zie ik de nieuwe filmpjes. Maar als ik naar mijn
favorieten ga en daar op autoweek klik blijf ik de oude lijsten zien.

Voor mijn vader heb ik ook een htpc gebouwd en die heeft exact hetzelfde probleem. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
spides89 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:42:
Goedemorgen,

Ik heb even een vraagje. Ik gebruik Kodi inmiddels een aantal jaren op een eigenbouw HTPC.
Ik gebruik Kodi eigenlijk alleen maar voor uitzending gemist zoals:

- NOS
- RTLXL

Maar sinds een jaar gebruikte ik de youtube plugin ook vol op. Daarmee kon ik heel makkelijk bijv
Autoweek en Motome volgen. Alle nieuwe filmpjes kwamen netjes in het lijstje terecht en de bekeken
filmpjes verdwenen weer. Maar nu sinds een week of 2 heb ik allerlei problemen.

Ik las al iets op internet dat de ontwikkelaar van de plugin er mee gestopt is. Eerst kreeg ik namelijk
alleen nog maar foutmeldingen. Vervolgens heb ik via internet een upgrade gevonden namelijk versie 18.d
dacht ik. Nu kan ik alles weer kijken maar helaas updaten de kanalen niet meer automatisch.

Pas als ik via search opnieuw naar bijv autoweek zoek, zie ik de nieuwe filmpjes. Maar als ik naar mijn
favorieten ga en daar op autoweek klik blijf ik de oude lijsten zien.

Voor mijn vader heb ik ook een htpc gebouwd en die heeft exact hetzelfde probleem. Iemand enig idee?
Youtube doet bij mij ook al een tijdje moeilijk. Mist account gegevens of kan niet inloggen, errors etc. Wat ik nu doe voor die paar filmpjes is openen op de telefoon en dan sharen naar kodi om op tv te kijken. :P

Maar heb altijd wel iets gehad met die plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Voor Youtube plugin kan je hier kijken:

https://github.com/Kolifa...ube/releases/tag/5.1.20.1

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Ooh kijk weer een nieuwe versie. Vanavond is even installeren en testen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Paulus07 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:54:
[...]

Youtube doet bij mij ook al een tijdje moeilijk. Mist account gegevens of kan niet inloggen, errors etc. Wat ik nu doe voor die paar filmpjes is openen op de telefoon en dan sharen naar kodi om op tv te kijken. :P

Maar heb altijd wel iets gehad met die plugin.
Ja die problemen had ik inderdaad eerst ook. Die worden gefixt in versie 17 en 18. Deze moest ik handmatig installeren. Automatisch werd hij namelijk niet bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Is dat een voortzetting van deze : http://kodi.wiki/view/Add-on:YouTube ??

daar staat nu :
Author: bromix (NOT ANYMORE! Seems the bromix source got deleted!)
Version: 5.1.16

Ik had een tijdje terug 5.1.17 (?) geïnstalleerd uit de add-ons repo in KODI, maar die werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Goner schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:32:
[...]

Is dat een voortzetting van deze : http://kodi.wiki/view/Add-on:YouTube ??

daar staat nu :
Author: bromix (NOT ANYMORE! Seems the bromix source got deleted!)
Version: 5.1.16

Ik had een tijdje terug 5.1.17 (?) geïnstalleerd uit de add-ons repo in KODI, maar die werkte niet.
Ja in prenciepe wel. Maar er stond laatst een artikel op een forum dat Bromix om persoonlijke redenen
er mee gestopt is. Nu lijkt een ander verder aan zijn plugin te werken.

Het klopt inderdaad dat de youtube plugin die je in Kodi kunt downloaden niet meer werkt.
Vanaf 5.1.18. kun je weer kijken maar zitten nog wel wat bugs in.

5.1.20 ga ik vanavond even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

spides89 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:36:
[...]
5.1.20 ga ik vanavond even testen.
Wil toch wel graag een YouTube viewer, dus dat idee had ik ook al ... installeren van .zip dan ?

tip als je ook de "Unknown kind" error krijgt/kreeg : http://forum.kodi.tv/show...35&pid=2264097#pid2264097

[ Voor 19% gewijzigd door Goner op 01-03-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Welk OS gebruik je? Ik gebruik zelf Ubuntu. Voor Ubuntu: Moet je even naar de verborgen .kodi map zoeken. Deze vind je in je gebruikers map. Dan staat daar vervolgens een addon map in en hier moet je het zip bestand even uitpakken.

Wel eerst even je oude plugin verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik gebruik een Raspberry met OpenElec (KODI 15.2 dacht ik), daar kun je onder add-ons, uit de repo of uit een zip installeren.
In de genoemde thread staat nog wat meer info over evt. opruimen van achtergebleven spul (userdata/addon_data/plugin.video.youtube) en achtiveren van de keys bij YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Ik kan via Kodi en wat add-ons Uitzending Gemist en RTL gemist kijken, maar het lukt me niet om SBS6 terug te kijken. :?
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik weet niet welke addons je gebruikt, maar volgens mij kan je alles terugzien via retrospect. Kan me overigens vergissen, het is al een tijd geleden dat ik hem ook daadwerkelijk heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
@ Funske

Klopt via de plugin van sbs werkt dit al een hele tijd niet meer. Denk inmiddels al een maand of 6.

@miss_80

Ga ik ook even checken! Kijk al tijden wegmisbruikers via de browser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Miss_80 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:25:
Ik weet niet welke addons je gebruikt, maar volgens mij kan je alles terugzien via retrospect. Kan me overigens vergissen, het is al een tijd geleden dat ik hem ook daadwerkelijk heb gebruikt.
Ik heb inderdaad Retrospect gedownload en geïnstalleerd. En daartussen zit inderdaad SBS, maar als ik deze start gebeurt er gewoon niets.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:24
funske schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:37:
[...]

Ik heb inderdaad Retrospect gedownload en geïnstalleerd. En daartussen zit inderdaad SBS, maar als ik deze start gebeurt er gewoon niets.
SBS6 doet het bij mij gewoon in Retrospect. Ik kijk regelmatig Wegmisbruikers.

Let er wel even op je de complete Retrospect Add-on moet installeren en niet enkel de de "Retrospect Dutch SBS Broadcasting Channels (Update)" update.

Anders wellicht iets meer info? Welke Kodi draai je? Toevallig een OpenElec Milhouse build want die zijn wel erg alpha / beta, zie https://bitbucket.org/bas...line-tv/issues?q=milhouse ? Post anders even een volledige retrospect.log op pastebin.com dan kijk ik er even naar.

Deze week wilde ik Retrospect 4.0.1 uitbrengen dus wellicht kan ik nog wat fixen.....

[ Voor 5% gewijzigd door GroteBozewolf op 02-03-2016 00:19 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
En daar hebben we de bouwer van deze super add-on :D.. problem solved :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Hallo

heb achetr mijn TV's een android MXIII kastje hangen, die bakjes draaien op Android 4.4

Ik heb er Kodi opstaan omdat ik daarmee naar spullen op mijn NAS kijk.
Nu heb ik er wel eens een skin op gezet (geen idee meer welke) maar eigenlijk vind ik dat een onding. Groot, onhandig, is altijd bezig na opstarten KODI met updaten scripts en ik gebruik hem dus niet.

Is er een skin (want ik zie door de bomen het bos niet meer) die het volgende kan doen;
- Natuurlijk kijken naar de NAS (maar dat kan wel)
- Ik heb KPN ITV, maar die werkt enkel via WiFi. Nu moet ik dus steeds overschakelen omdat ik natuurlijk HD naar de NAS kijk en dat gaat via LAN. Dus kan ik via KODI naar KPN ITV kijken?
- Netflix kijken via KODI? gewoon legaal, heb nl. een abbo op Netflix.
- Licht in gebuik, liefst een wat prettiger, , snellere indeling dan KODI standaard heeft. Leukste zou zijn als ik een soort Netflix indeling zou krijgen waarbij er van de films/series op mijn NAS automatisch een plaatje en wat info over de film zou komen. Amber bijv. ziet er zo uit.

De bedoeling is dat als me dit lukt, ik mijn Andorid rechtstreekx naar Kodi laat opstarten, is makkelijk voor het gezin.

bestaat zoiets?

[ Voor 14% gewijzigd door maartend op 02-03-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Ik heb gisteren even de nieuwe Youtube plugin geprobeerd. In eerste instantie zag ik de nieuwe filmpjes helaas niet voorbij komen. Maar even later stonden ze er wel bij. Dus ik twijfel nu even of het probleem opgelost is of niet.

Vanavond check ik eerst youtube via de browser even en vervolgens ga ik via Kodi kijken. Houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
maartend schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:47:
Hallo

heb achetr mijn TV's een android MXIII kastje hangen, die bakjes draaien op Android 4.4

Nu heb ik er wel eens een skin op gezet (geen idee meer welke) maar eigenlijk vind ik dat een onding. Groot, onhandig, is altijd bezig na opstarten KODI met updaten scripts en ik gebruik hem dus niet.

Is er een skin (want ik zie door de bomen het bos niet meer) die het volgende kan doen;
- Ik heb KPN ITV, maar die werkt enkel via WiFi. Nu moet ik dus steeds overschakelen omdat ik natuurlijk HD naar de NAS kijk en dat gaat via LAN. Dus kan ik via KODI naar KPN ITV kijken?
- Licht in gebuik, liefst een wat prettiger, , snellere indeling dan KODI standaard heeft. Leukste zou zijn als ik een soort Netflix indeling zou krijgen waarbij er van de films/series op mijn NAS automatisch een plaatje en wat info over de film zou komen. Amber bijv. ziet er zo uit.

De bedoeling is dat als me dit lukt, ik mijn Andorid rechtstreekx naar Kodi laat opstarten, is makkelijk voor het gezin.

bestaat zoiets?
Wat betreft skins dat is nogal persoonlijk. Je kunt bij systeeminstellingen heel makkelijk zelf skins downloaden en testen. Ik zou er gewoon eens een paar checken en kijken wat je zelf het prettigste vind werken.

Netflix ben ik zelf ook al een tijdje op zoek naar. Der zijn een aantal plugins geweest maar de meeste werken inmiddels niet meer. Ik weet niet of er nu nog een werkende is. Maar is zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
spides89 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:53:
[...]

Wat betreft skins dat is nogal persoonlijk. Je kunt bij systeeminstellingen heel makkelijk zelf skins downloaden en testen. Ik zou er gewoon eens een paar checken en kijken wat je zelf het prettigste vind werken.

Netflix ben ik zelf ook al een tijdje op zoek naar. Der zijn een aantal plugins geweest maar de meeste werken inmiddels niet meer. Ik weet niet of er nu nog een werkende is. Maar is zeker welkom!
Thnx.

Ik zoek dus het volgende ; Skins en dan add-ons die doen wat ik wil?
Dus zoek ik een Netflix Add-on en een KPN-ITV of andere TV kijken add-on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphoman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-07-2023
Gisteren eindelijk mijn Raspberry Pi 3 in ontvangst mogen nemen, heb geprobeerd de NOOBS installer er op los te laten, installatie lijkt te voltooien. (Raspbian en Openelec)
Wanneer ik in het Bootmenu kies voor: Openelec, dan krijg ik een gekleurd vierkantje rechts bovenin maar verder gebeurt er niks.

Kan iemand mij hier mee helpen of moet ik wachten tot er een build is voor de Pi 3?

(Heb bij de installatie gekozen voor Openelec Pi 2 omdat de enige andere optie Pi 1 was.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Gekleurd vierkantje = slechte voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralphoman
Smultie schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:18:
Gekleurd vierkantje = slechte voeding.
Dit dacht ik ook, maar heb de officiele voeding aangeschaft en van wat ik op internet vind is het probleem bekend en de reden van het vierkantje is omdat je met een oudere versie van Openelec werkt.
Ik heb echter geen idee hoe ik de nieuwere versie er op krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Probeer OSMC/XBian eens.
Ik snap sowieso niet dat mensen voor OpenElect kiezen. Ze lopen de laatste maanden hopeloos achter, je kunt vrijwel niks extra's met je RPi3 en sneller is het ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphoman
Smultie schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:22:
Probeer OSMC/XBian eens.
Ik snap sowieso niet dat mensen voor OpenElect kiezen. Ze lopen de laatste maanden hopeloos achter, je kunt vrijwel niks extra's met je RPi3 en sneller is het ook al niet.
Stabiele builds, geen klachten dus nooit een alternatief willen/hoeven zoeken.

OSMC biedt in de NOOBS installer alleen een RPi 1 installatie aan, of moet ik dit via een andere weg installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

spides89 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:37:
Ik heb gisteren even de nieuwe Youtube plugin geprobeerd.
Ik heb ook de YouTube 5.1.20.1 van Kolifanes in KODI 15.2 (OpenElec 6.0.3) geïnstalleerd.
Nog niet ingelogd, maar de standaard menu opties als Most Popular en zo doen het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Smultie schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:22:
Probeer OSMC/XBian eens.
Je overdrijft wel een beetje naar mijn mening. Ik draai OpenElec 6.0.3 (Isengard) en het is altijd stabiel. Er zijn wel een aantal leuke nieuwe dingen in Jarvis, maar ik mis ze persoonlijk niet echt. Mocht je altijd de nieuwste Kodi versies willen hebben dan zijn er altijd nog de Millhouse builds (ook met Kodi 17 Krypton).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat mis je dan in Open Elec? Ik heb het idee dat Kodi gewoon goed werkt en dat upgrades eigenlijk zelfs niet echt nodig zijn (ik voer ze wel steeds uit). De upgrade die er nu is voegt wat dingen toe, maar niks wat je echt mist als je al een draaiend systeem hebt. Als je echter een Raspberry Pi3 hebt dan voegt het wel wat toe (of een van de andere wifidrivers die ze toegevoegd hebben). Enige functionaliteit die ik mis is eigenlijk Chromecast support, maar dat zit ook niet in Kodi dus ook niet in Open Elec of OSMC.

Ik ben wel benieuwd naar meer ervaringen van mensen die van een Pi2 naar een Pi3 hebben geupgrade. Wat gaat er allemaal beter?:) Heb het idee dat het op de Pi2 al redelijk meteen werkt op sommige dingen na (lijsten binnenladen, subscriben en aan favorieten toevoegen in 1channel zijn dingen die steeds een paar seconden duren waar het op mijn laptop bijna instant gaat)

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 02-03-2016 11:02 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik draai nu OpenELEC 6.0.3 op een Pi2B, maar wil OSMC ook wel eens proberen.

Op https://osmc.tv/download/ staan images voor de Pi 2 (3 ?) ; kan ik daar gewoon de meest recente (2016.01-1) downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Weet iemand hoe je vob files zichtbaar kan maken bij bijvoorbeeld de TV series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

yordy1985 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:58:
Weet iemand hoe je vob files zichtbaar kan maken bij bijvoorbeeld de TV series?
Bedoel je een dvd filestructuur? dus VIDEO_TS en AUDIO_TS folders? Voor series is dit volgens mij niet scrapable tenzij je zelf de settings van de scraper veranderd.

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=55497

[ Voor 21% gewijzigd door ulTimaS op 02-03-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
ulTimaS schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:39:
[...]

Je overdrijft wel een beetje naar mijn mening. Ik draai OpenElec 6.0.3 (Isengard) en het is altijd stabiel. Er zijn wel een aantal leuke nieuwe dingen in Jarvis, maar ik mis ze persoonlijk niet echt. Mocht je altijd de nieuwste Kodi versies willen hebben dan zijn er altijd nog de Millhouse builds (ook met Kodi 17 Krypton).
En als je toch Jarvis wilt compile je ze gewoon zelf, doe ik ook. Het is nu niet echt rocket science om het zo maar te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
funske schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:16:
Ik kan via Kodi en wat add-ons Uitzending Gemist en RTL gemist kijken, maar het lukt me niet om SBS6 terug te kijken. :?
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Is het zo dat in de RTL Gemist addon de videos gewoon gratis zijn? Want wij kijken momenteel via de laptop terug omdat via de RTL Gemist app op de UPC box de uitzendingen geld kosten, terwijl het via de laptop gratis is (irritant want dan moet de laptop weer aangesloten worden).

Heb ook een Raspberry Pi 2, dus als de videos daar gratis zijn, dan zou dat top zijn!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Gynnad schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:46:
[...]

Is het zo dat in de RTL Gemist addon de videos gewoon gratis zijn? Want wij kijken momenteel via de laptop terug omdat via de RTL Gemist app op de UPC box de uitzendingen geld kosten, terwijl het via de laptop gratis is (irritant want dan moet de laptop weer aangesloten worden).

Heb ook een Raspberry Pi 2, dus als de videos daar gratis zijn, dan zou dat top zijn!
Niet alles! Maar de meeste programma's kun je zonder reclame en gratis bekijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
spides89 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:53:
[...]

Niet alles! Maar de meeste programma's kun je zonder reclame en gratis bekijken :).
Aah dat is top, vanavond eens uitproberen dan. :)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
maartend schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:47:
Hallo

bestaat zoiets?
KPN ITV werkt niet enkel via WifI, Het werkt alleen via een thuisverbinding. Dus als die lankabel gewoon in je KPN internet zit dan kun je ook via een lankabel gebruik maken van ITV.

Los daarvan zijn er zo ver ik weet geen skins die aan je eisen voldoet. Ze voegen überhaupt dergelijke functionaliteit niet toe. Daarvoor moet je echt bij add-ons zijn.

Verder kan de standaard skin al wat je wil mbt weergave. Je moet hem alleen nog verder instellen. Via het menu (pijltje naar links) kun je voor andere weergave opties kiezen dan de standaard "list". Waaronder diverse opties met plaatjes en informatie. Ook is het verstandig ongebruikte menu's te verbergen (denk aan music, weather, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
GroteBozewolf schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 00:15:
[...]

SBS6 doet het bij mij gewoon in Retrospect. Ik kijk regelmatig Wegmisbruikers.

Let er wel even op je de complete Retrospect Add-on moet installeren en niet enkel de de "Retrospect Dutch SBS Broadcasting Channels (Update)" update.

Anders wellicht iets meer info? Welke Kodi draai je? Toevallig een OpenElec Milhouse build want die zijn wel erg alpha / beta, zie https://bitbucket.org/bas...line-tv/issues?q=milhouse ? Post anders even een volledige retrospect.log op pastebin.com dan kijk ik er even naar.

Deze week wilde ik Retrospect 4.0.1 uitbrengen dus wellicht kan ik nog wat fixen.....
Ik heb deze versie geïnstalleerd: kodi-16.0-Jarvis-x86_64
en hieronder staat het logbestand:
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - addonsettings.py - 813 - Loading Settings into static object
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - envcontroller.py - 203 - Current platform determined to be: OS X
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - urihandler.py - 181 - UriHandler initialised [useCompression=True, useCaching=True]
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - plugin.py - 98 - *********** Starting Retrospect add-on version 4.0.0 ***********
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - plugin.py - 112 - Add-On start detected. Performing startup actions.
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - envcontroller.py - 104 - Not walking directory structure because the loglevel is set to INFO or higher
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - envcontroller.py - 260 - Cleaning up cache in '/Users/Funske/Library/Application Support/Kodi/userdata/addon_data/net.rieter.xot/cache/' that is older than 7 days
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - envcontroller.py - 280 - Removed 0 of 0 files from cache in: '/Users/Funske/Library/Application Support/Kodi/userdata/addon_data/net.rieter.xot/cache/*.*'
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - envcontroller.py - 260 - Cleaning up cache in '' that is older than 0 days
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - envcontroller.py - 262 - Did not cleanup cache: folder does not exist
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - plugin.py - 244 - Plugin::ShowCategories
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.be version 4.0.0.4
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.de version 4.0.0.1
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.mtg version 4.0.0.0
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.mtv version 4.0.0.0
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.nick version 4.0.0.3
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.nos version 4.0.0.7
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.regionalnl version 4.0.0.0
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.rtlnl version 4.0.0.1
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.sbsnl version 4.0.0.2
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.se version 4.0.0.12
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.streams version 4.0.0.2
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.uk version 4.0.0.2
20160227 13:26:02 - [23863MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.videos version 4.0.0.3
20160227 13:26:02 - [23862MB] INFO - channelimporter.py - 386 - Showing first time message 'De meeste streams van RTL Gemist zijn beschermd|met behulp van DRM. Deze items kunnen enkel binnen|Nederland worden afgespeeld.' for channel chn_chn_rtl
20160227 13:26:09 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 386 - Showing first time message 'De nya SVTPlay-strömmarna fungerar inte på|XBMC 11.0 (Eden). De kan endast spelas upp|på den nya XBMC 12.0 (Frodo) versionen.' for channel chn_chn_svt
20160227 13:26:12 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 386 - Showing first time message 'De oudere streams van 538 gemist komen bij RTL XL|vandaan. Deze kunnen niet met dit kanaal worden|afgespeeld. Gebruik daarvoor het RTL XL kanaal.' for channel chn_chn_radio538
20160227 13:26:14 - [23861MB] WARNING - channelimporter.py - 561 - Not loading: Cobra (cobra) [be, National, 6C7374A8-B6BA-11E0-A21E-1A434824019B] (Order: 125) -> platform 'OS X' is not compatible
20160227 13:26:14 - [23861MB] WARNING - channelimporter.py - 561 - Not loading: Southpark Sweden (southpark.se) [se, Video, F9616B7C-5CC8-11E1-8F40-43194824019B] (Order: 255) -> platform 'OS X' is not compatible
20160227 13:26:14 - [23861MB] WARNING - channelimporter.py - 561 - Not loading: Southpark.NL (southpark) [nl, Video, 3ac3d6d0-5b2a-11dd-ae16-0800200c9a66] (Order: 255) -> platform 'OS X' is not compatible
20160227 13:26:14 - [23861MB] WARNING - channelimporter.py - 561 - Not loading: Omroep Gelderland (tv1) [nl, Regional, B797D9BA-F06B-11E1-9CD5-9F7D6188709B] (Order: 12) -> platform 'OS X' is not compatible
20160227 13:26:14 - [23861MB] WARNING - channelimporter.py - 561 - Not loading: MyVideo.nl [nl, Video, A6FF1534-42F3-11DD-8F18-08F555D89593] (Order: 255) -> platform 'OS X' is not compatible
20160227 13:26:14 - [23861MB] WARNING - channelimporter.py - 561 - Not loading: Pathé Nederland (HTML) (pathe) [nl, Video, 3D4C7F88-FAB8-11E1-868D-8CDA6088709B] (Order: 14) -> platform 'OS X' is not compatible
20160227 13:26:14 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 501 - New or updated channels found. Updating add-on configuration for all channels and user agent
20160227 13:26:14 - [23861MB] INFO - addonsettings.py - 565 - Settings.xml updated succesfully. Reloading settings.
20160227 13:26:14 - [23861MB] INFO - addonsettings.py - 813 - Loading Settings into static object
20160227 13:26:14 - [23861MB] INFO - addonsettings.py - 231 - User agent set to: Kodi/15.2 Git:2015-10-19-02e7013 (Darwin 15.3.0;x86_64; http://www.xbmc.org)
20160227 13:26:14 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 509 - Imported 75 channels from which 69 are enabled
20160227 13:26:14 - [23861MB] INFO - default.py - 63 - Retrospect :: Flushing and closing logfile.
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - default.py - 36 - XOT Logger :: Appending Existing logFile
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - addonsettings.py - 813 - Loading Settings into static object
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - envcontroller.py - 203 - Current platform determined to be: OS X
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - urihandler.py - 181 - UriHandler initialised [useCompression=True, useCaching=True]
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - plugin.py - 98 - *********** Starting Retrospect add-on version 4.0.0 ***********
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - plugin.py - 272 - Plugin::ShowChannelList for Video
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.be version 4.0.0.4
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.de version 4.0.0.1
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.mtg version 4.0.0.0
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.mtv version 4.0.0.0
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.nick version 4.0.0.3
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.nos version 4.0.0.7
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.regionalnl version 4.0.0.0
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.rtlnl version 4.0.0.1
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.sbsnl version 4.0.0.2
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.se version 4.0.0.12
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.streams version 4.0.0.2
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.uk version 4.0.0.2
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 621 - Loading net.rieter.xot.channel.videos version 4.0.0.3
20160227 13:26:18 - [23861MB] WARNING - channelimporter.py - 561 - Not loading: Cobra (cobra) [be, National, 6C7374A8-B6BA-11E0-A21E-1A434824019B] (Order: 125) -> platform 'OS X' is not compatible
20160227 13:26:18 - [23861MB] WARNING - channelimporter.py - 561 - Not loading: Southpark Sweden (southpark.se) [se, Video, F9616B7C-5CC8-11E1-8F40-43194824019B] (Order: 255) -> platform 'OS X' is not compatible
20160227 13:26:18 - [23861MB] WARNING - channelimporter.py - 561 - Not loading: Southpark.NL (southpark) [nl, Video, 3ac3d6d0-5b2a-11dd-ae16-0800200c9a66] (Order: 255) -> platform 'OS X' is not compatible
20160227 13:26:18 - [23861MB] WARNING - channelimporter.py - 561 - Not loading: Omroep Gelderland (tv1) [nl, Regional, B797D9BA-F06B-11E1-9CD5-9F7D6188709B] (Order: 12) -> platform 'OS X' is not compatible
20160227 13:26:18 - [23861MB] WARNING - channelimporter.py - 561 - Not loading: MyVideo.nl [nl, Video, A6FF1534-42F3-11DD-8F18-08F555D89593] (Order: 255) -> platform 'OS X' is not compatible
20160227 13:26:18 - [23861MB] WARNING - channelimporter.py - 561 - Not loading: Pathé Nederland (HTML) (pathe) [nl, Video, 3D4C7F88-FAB8-11E1-868D-8CDA6088709B] (Order: 14) -> platform 'OS X' is not compatible
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - channelimporter.py - 509 - Imported 75 channels from which 69 are enabled
20160227 13:26:18 - [23861MB] INFO - default.py - 63 - Retrospect :: Flushing and closing logfile.
Schijnbaar werkt het niet echt leker op OS X………….. ;(

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
sdk1985 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:33:
[...]

KPN ITV werkt niet enkel via WifI, Het werkt alleen via een thuisverbinding. Dus als die lankabel gewoon in je KPN internet zit dan kun je ook via een lankabel gebruik maken van ITV.
Dit is even een andere discussie, maar ik krijg geen beeld zolang mijn andorid via LAN naar KPN ITV wil kijken. Wel zodra ik dat bakkie op Wifi zet.
En ik kan het ook elders gebruiken. Buitenland bijv.

[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 02-03-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
funske schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:33:
[...]

Ik heb deze versie geïnstalleerd: kodi-16.0-Jarvis-x86_64
en hieronder staat het logbestand:
[...]

Schijnbaar werkt het niet echt leker op OS X………….. ;(
Ok, interessant. Het zou geen probleem moeten zijn, maar ik gok dat ze de OSX indicatie hebben aangepast. Zou je een nieuw issue kunnen aanmaken op de Retrospect Bitbucket Issue Tracker? En daar bij een debug retrospect.log kunnen attachen (niet copy pasten)?

Dus even binnen de Retrospect add-on settings de logging op debug zetten en nogmaals proberen hem te starten.

Dan zal ik het nog voor je fixen in 4.0.1.

[ Voor 6% gewijzigd door GroteBozewolf op 02-03-2016 14:57 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
ulTimaS schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:39:
[...]

Als er mensen zijn die een Millhouse Build draaien en Retrospect gebruiken, dan hebben ze wel de nightly/git versie nodig van Retrospect (of straks 4.0.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
GroteBozewolf schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:56:
[...]

Ok, interessant. Het zou geen probleem moeten zijn, maar ik gok dat ze de OSX indicatie hebben aangepast. Zou je een nieuw issue kunnen aanmaken op de Retrospect Bitbucket Issue Tracker? En daar bij een debug retrospect.log kunnen attachen (niet copy pasten)?

Dus even binnen de Retrospect add-on settings de logging op debug zetten en nogmaals proberen hem te starten.

Dan zal ik het nog voor je fixen in 4.0.1.
Het was even zoeken waar ik moest zijn voor de debug en Bitbucket.
Maar ik heb een issue aangemaakt.

Ben benieuwd………..

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
funske schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:25:
[...]

Het was even zoeken waar ik moest zijn voor de debug en Bitbucket.
Maar ik heb een issue aangemaakt.

Ben benieuwd………..
Nadat ik alles even uitgezocht heb en aan Bas Rieter verteld heb wat ik achtereenvolgens allemaal gedaan heb, zie ik tot mijn grote verbazing dat ik kan kiezen uit SBS6, SBS9 etc.

Dsu probleem is opgelost!!!
Met heel veel dank aan GroteBozeWolf!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ en aan Bas natuurlijk O-)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Ik heb gisteravond ook even de nieuwe versie van Retrospect gedownload. ( Ik had blijkbaar nog een versie van afgelopen zomer geïnstalleerd ). Maar met de nieuwe versie kan ik Wegmisbruikers weer zonder problemen op Kodi bekijken :)!

Helaas is het probleem met Youtube nog niet verholpen. Ik ben er wel achter dat als ik via de zoek functie eerst even naar het Autoweek kanaal ga, dat de lijst dan wel geupdate word. Beetje omslachtig maar kan zo in ieder geval blijven volgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Thanks, ik ga dit vanavond eens proberen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Toch nog even een vraagje.
Ik kan op mijn iMac gemiste afleveringen zien van series. Nu heb ik wel een 27” scherm, maar ik zou het toch prettiger vinden om het op mijn tv te bekijken.
Bestaat er ergens een mogelijkheid om een aflevering op te slaan, zodat ik deze kan kopieren naar mijn Media Center (Mede8er) en van daaraf op tv kan bekijken?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik wil in Eminence 2 Mod een andere home screen widget en aangezien er geen een is die kan wat ik wil, moet ik er dus zelf een maken. Of een skin vinden waar dit mogelijk is en die betreffende widget kopieren.

Het liefst zou ik op mijn home screen afwisselend de volgende dingen zien:
  • Trending movies / nu in de bioscoop
  • Recommended media
  • Next episode van de laatste 10 bekeken series
  • Willekeurige animatiefilm
  • Willekeurige favoriete film of serie
  • Nu bezig (films en afleveringen die gestart zijn, maar niet voltooid)
Nu las ik in de Kodi wiki dat je met smart playlists dingen kunt combineren met de AND en OR functies, maar ik weet niet goed waar te beginnen. Iemand die een eigen widget aan het home screen heeft toegevoegd en mij op weg kan helpen, of weet waar ik het best kan beginnen met lezen?

Via het Kodi forum (vooral skin specifieke informatie) en Google (voor illegale streaming add-ons die een custom widget hebben) kom ik nog niet verder.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 03-03-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Bij sommige add-ons kun je kiezen voor "toevoegen aan bibliotheek" maar wanneer ik dat doe zie ik hem nergens tussen staan. Wat houdt dit in?
Als ik bijvoorbeeld naar Video's > Bibliotheek ga, dan staat hij hier niet tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:15:
Bij sommige add-ons kun je kiezen voor "toevoegen aan bibliotheek" maar wanneer ik dat doe zie ik hem nergens tussen staan. Wat houdt dit in?
Als ik bijvoorbeeld naar Video's > Bibliotheek ga, dan staat hij hier niet tussen
Welke addons?
Pagina: 1 ... 9 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.