Misschien niet het juiste settings level? http://kodi.wiki/view/Settingspitchdown schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:55:
[...]
Bij de laatste stap staat favorieten er niet tussen
zowel met advanced als expert staat "favorieten" er niet tussen.BoardCrusher schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:20:
[...]
Misschien niet het juiste settings level? http://kodi.wiki/view/Settings
Zijn er nog meer opties?
Misschien is de super favorites add on wat voor je?
Volgens mij spreken wij allemaal over iets anders bij 'favorieten' dan jij. Je wilt kodi opstarten en dan meteen een bepaalde view zien (je startup window). Begrijp ik dat goed?
Je opties zijn waarschijnljk nu iets in de trand van Home, Video, Music.. zo iets? Betwijfel of dat kan.
Ik gebruik favorieten om onderscheid te maken tussen playlists, maar dat is wat anders.
Je opties zijn waarschijnljk nu iets in de trand van Home, Video, Music.. zo iets? Betwijfel of dat kan.
Ik gebruik favorieten om onderscheid te maken tussen playlists, maar dat is wat anders.
Is er een add-on op de homescreen dat laat zien, welk laatst mediabestand afgespeeld is? Stop wel eens een film en kijk later verder, moet hem dan steeds opzoeken tussen mijn 1000-tal films. Moet makkelijker kunnen...
Sommige skins doen dat, bijvoorbeeld Aeon MQ5. (MQ6 helaas niet.)
Je zou ook een playlist met 'recent afgespeelde' of 'in progress' als kenmerk kunnen maken, dan heb je al je recente films die je al dan niet helemaal afgekeken hebt.
Je zou ook een playlist met 'recent afgespeelde' of 'in progress' als kenmerk kunnen maken, dan heb je al je recente films die je al dan niet helemaal afgekeken hebt.
Sinds een tijdje probeert Kodi tijdens het kijken van een serie een ondertiteling te zoeken.
Ik heb alle settings (volgens mij ) al geprobeerd, maar ik krijg het niet uitgeschakeld.
Wie weet raad?
Ik draai 16 RC2 met Aeon mq6
Ik heb alle settings (volgens mij ) al geprobeerd, maar ik krijg het niet uitgeschakeld.
Wie weet raad?
MQ6 kan het ook laten zien. Op "speelfilms" pijl naar boven, dan "verander widgets" > speelfilms - bezigHet Leoh-Paard schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:08:
Sommige skins doen dat, bijvoorbeeld Aeon MQ5. (MQ6 helaas niet.)
Heb je niet toevallig de autosubtitle download addon actief staan?peppie71 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:03:
Sinds een tijdje probeert Kodi tijdens het kijken van een serie een ondertiteling te zoeken.
Wie weet raad?
[ Voor 31% gewijzigd door hardware-lover op 03-02-2016 21:22 ]
Testing, one, two ...
Owja crap, moet ik ook nogsteeds naar kijken.hardware-lover schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:21:
Heb je niet toevallig de autosubtitle download addon actief staan?
Eerst carnaval en dan de tijd zoeken dat eens te gaan afronden.
Iemand deze addon al geprobeerd? PVR Switchtimer aka Reminder
Ik gebruikte eerst die van AshG maar die komt er niet aan toe het verder af te maken en de PVR Reminder service van BJ1 lijkt zo'n beetje alles te doen wat je bij een dergelijke functie verwacht.
Klopt.Miss_80 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:53:
Volgens mij spreken wij allemaal over iets anders bij 'favorieten' dan jij. Je wilt kodi opstarten en dan meteen een bepaalde view zien (je startup window). Begrijp ik dat goed?
Het is dus niet mogleijk om naar de view favorieten op te starten/
Ik vrees van wel
Ik heb het dinsdag voor elkaar gekregen en de stappen die ik heb doorlopen beschreven (zie hierboven).
Als er bij jou iets mist in de laatste stap, pitchdown, dan kun je proberen de skin te verwijderen en opnieuw te installeren. Of het home menu resetten. Dat laatste heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar hier staat beschreven hoe je dat kunt doen.
Ik heb het dinsdag voor elkaar gekregen en de stappen die ik heb doorlopen beschreven (zie hierboven).
Als er bij jou iets mist in de laatste stap, pitchdown, dan kun je proberen de skin te verwijderen en opnieuw te installeren. Of het home menu resetten. Dat laatste heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar hier staat beschreven hoe je dat kunt doen.
Vincent,_Vincent_ schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:03:
Ik vrees van wel![]()
ik heb hier naar gekeken.
Maar binnen welk onderdeel valt een home-screen als "favorites" binnen deze beschrijving?
Edit:
Ik heb inmiddels de instelling gevonden.
Echter nu een heel raar probleem.
ik kom zowel met de afstandsbediening als met het toetsenbord niet meer uit het menu favorites!
Wat gaat hier mis?
[ Voor 12% gewijzigd door pitchdown op 04-02-2016 13:29 ]
Wanneer ik van skins-menu, startup bv. video`s selecteer dan start kodi netjes op naar video`s en blijft alles netjes werken.
Wanneer ik favorieten kies i.p.v. van video`s loopt kodi vast en kan alleen met de s-knop de settings weer terugzetten om weer verder te kunnen in kodi.
Iemand die hier een oplossing voor weet?
Wanneer ik favorieten kies i.p.v. van video`s loopt kodi vast en kan alleen met de s-knop de settings weer terugzetten om weer verder te kunnen in kodi.
Sinds een tijdje blijven de afleveringen die ik gekeken heb, toch nog op het homescreen staan. Heb de laatste versie van Openelec geinstalleerd, maar dat hielp niet. Als ik naar alle TV Shows ga en de lijst bekijk, staan ze wel als watched.
Iemand een idee of het een instelling is die ik over het hoofd zie of dat er iets anders aan de hand is?
Iemand een idee of het een instelling is die ik over het hoofd zie of dat er iets anders aan de hand is?
Home screen geeft volgens mij de recent toegevoegde films/shows en kijkt dus helemaal niet of ie al bekeken is of niet
Zodra de afleveringen bekeken zijn verdwenen ze vroeger keurig van het homescreen...dat heeft bij mij tenminste altijd zo gewerkt tot op een paar maandjes geleden...
Vinkje "Hide when watched" toevallig niet meer actief?Tweaker2000 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:46:
Zodra de afleveringen bekeken zijn verdwenen ze vroeger keurig van het homescreen...dat heeft bij mij tenminste altijd zo gewerkt tot op een paar maandjes geleden...
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Heeft daar niks mee te maken, als het goed is. Hide when watched geldt alleen voor het movies of tv shows submenu. Als ik een serie of film bekeken heb staan de nieuwste films nog altijd op het homescreen.
Deze hele discussie is compleet Skin afhankelijk.
De standaard skin Confluence laat gewoon de laatst toegevoegde zien, ongeacht watch-status.
De standaard skin Confluence laat gewoon de laatst toegevoegde zien, ongeacht watch-status.
Ik gebruik de standaard Confluence skin inderdaad, maar ik begrijp dat wat ik al jaren als standaard functionaliteit ervaar, bij jullie niet bestaat dus? Heel apart
Ik zoek nog wel ff verder dan...toch bedankt voor jullie reacties.
Waarschijnlijk is er geen makkelijke oplossing. De windows voor videos/films/muziek/settings/etc. zijn in Kodi allemaal 'echte' windows. Favorieten is echter, net als bijvoorbeeld de verschillende info-windows, een dialog-scherm. Dit is geen 'echte' window, maar een dialoog dat over zo'n 'echte' window heen komt. Bij het sluiten van zo'n dialoog-window zou Kodi terug moeten gaan naar het onderliggende 'echte' window. Als je gelijk in Favorieten start, is er geen onderliggend window en loopt de hele navigatie in de soep.pitchdown schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:03:
Wanneer ik van skins-menu, startup bv. video`s selecteer dan start kodi netjes op naar video`s en blijft alles netjes werken.
De oplossing is om een skin te zoeken die de Favorieten in een custom 'echt' window toont. Deze zal de informatie zeer waarschijnlijk uit een addon moeten halen, want Kodi voorziet hier zelf (nog) niet in. Ik kan je helaas niet helpen aan zo'n skin.
k gebruik zelf aeon nox, maar heb hetzelfde wat jij beschrijft. Heb een recent toegevoegde lijst, daar gaat de film vanzelf weg als ik hem gekeken heb.Tweaker2000 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:07:
Ik gebruik de standaard Confluence skin inderdaad, maar ik begrijp dat wat ik al jaren als standaard functionaliteit ervaar, bij jullie niet bestaat dus? Heel apart![]()
Bedankt voor je reactie, ben ik toch niet helemaal gek geworden...alleen vreemd dat ik 't in default skin altijd gehad heb. Heb op het Kodi forum ook gezien nu. dat het sowieso iets is wat al jaren een topic is...Sa1 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:07:
[...]
k gebruik zelf aeon nox, maar heb hetzelfde wat jij beschrijft. Heb een recent toegevoegde lijst, daar gaat de film vanzelf weg als ik hem gekeken heb.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=161759
Misschien maar eens naar Aeon Nox skin kijken dan
iemand toevallig nog ervaring met verschillende skins op een raspberry pi?
Ik zoek een alternatief voor de standaard confluence (het oog wil wel eens wat anders), maar krijg de indruk dat een Aeon Nox bijvoorbeeld toch wel wat heavy is voor een pi. Ik heb inmiddels ook een Pi2 dus zal deze nog wel eens proberen (vond ik wel een mooie), maar nog andere suggesties?
Ik zoek een alternatief voor de standaard confluence (het oog wil wel eens wat anders), maar krijg de indruk dat een Aeon Nox bijvoorbeeld toch wel wat heavy is voor een pi. Ik heb inmiddels ook een Pi2 dus zal deze nog wel eens proberen (vond ik wel een mooie), maar nog andere suggesties?
Ik heb Amber aangezet. Is een van de kleinere skins. Aeon is een van de meest zware skins door alle opties die het biedt. Die draai ik alleen op mijn HTPC
heb in de woonkamer een IntelNuc met Aeon Nox 5 draaien, deze zelfde skin draait ook op m'n Pi2. Het enige wat ik op de Pi2 heb uitgeschakeld is de RSS feed, verder staat alles gewoon aan en merk niet echt verschil qua snelheid, alleen als ik een film aan het afspelen ben op de pi2 en dan ga ik naar het menu. Dat gaat iets langzamer dan op de nuc.idef1x schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:58:
Arctic: Zephyr vind ik één van de betere skins... mooi, clean en volgens mij niet al te zwaar. Overigens heb ik mijn GPU (en ook cpu) ook overclocked op de Pi2 en ik heb nu een gui met 60fpsidef1x schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:58:
Dit zijn mijn OC settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| gpu_mem=320 arm_freq=1000 core_freq=500 sdram_freq=483 over_voltage=2 h264_freq=500 isp_freq=0 v3d_freq=500 avoid_pwn_pll=1 temp_limit=80 force_turbo=1 |
voornamelijk de v3d_freq en de core_freq zorgt voor een smooth GUI. Informatie kwam van deze topic uit het kodi forum.
mijn huidige homescreen:

[ Voor 5% gewijzigd door ulTimaS op 15-02-2016 12:12 ]
Kodi in Android update zichzelf tot de RC versies. Erg onhandig als je ook nog andere devices hebt die rustig wachten tot de officiële release. Dan zit je opeens met twee databases. Automatisch updaten staat die uit voor kodi in de play store.
Ligt het aan mij of zijn alle streams van films die ze uitzenden van SD kwaliteit? De 1080p streams werken eigenlijk nooit.
Gebruik je Real Debrid? Hiermee krijg je veel meer HD streams en minder buffering.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Streams van wie? Kodi heeft zelf geen streams, dus het gaat om add-ons die je zelf hebt toegevoegd. Deze soort streams kan je hier ook eigenlijk niet bespreken. Retrospect (voor uitzending gemist) kan dan weer wel.Sunri5e schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:03:
Ligt het aan mij of zijn alle streams van films die ze uitzenden van SD kwaliteit? De 1080p streams werken eigenlijk nooit.
Your Friendly Neighborhood Moderator
met streams kan je beter informeren waar je de add-ons vandaan hebt,
en eigenlijk daar zeuren over de kwaliteit en evt. van de streams.
en eigenlijk daar zeuren over de kwaliteit en evt. van de streams.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Arctic: Zephyr is naar mijn mening inderdaad ook de ideale skin. Ik draai Kodi nogsteeds op een oude laptop die ik in de TV-kast heb ingebouwd. In combinatie met Artic loopt alles Flawless!
JOPIETEAMS - It's the hottest fire that makes the hardest steel
Ik heb er nu Amber op staan en die bevalt me welMiss_80 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:06:
Ik heb Amber aangezet. Is een van de kleinere skins. Aeon is een van de meest zware skins door alle opties die het biedt. Die draai ik alleen op mijn HTPC
Artic Zephyrhills even geprobeerd maar zag er bij mij wat wittig uit. Amber oogt dan rustiger.
Dank voor de tips
Arctic: Zephyr heeft ook een donker thema. Er zijn 4 thema's:idef1x schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:22:
[...]
Ik heb er nu Amber op staan en die bevalt me wel![]()
Artic Zephyrhills even geprobeerd maar zag er bij mij wat wittig uit. Amber oogt dan rustiger.
Dank voor de tips
- licht met donkere dialogs
- licht met lichte dialogs
- donker met donkere dialogs
- donker met lichte dialogs
standaard staat ie volgens mij op licht met donkere dialogs (ik gebruik zelf donker met lichte dialogs).
[ Voor 10% gewijzigd door ulTimaS op 14-02-2016 22:06 ]
De developers van Team Kodi zijn het zat:
http://kodi.tv/the-piracy...omoters-are-killing-kodi/
Logisch ook, want op Tweakers zien we hetzelfde probleem.
Vooral de wat minder geinformeerde gebruiker zien kodi en streamen als een pot nat terwijl kodi met name bedoeld was voor het bekijken van je EIGEN spullen.
Ik zal niet ontkennen dat een aantal add=ons verdomd handig zijn en er zijn er ook genoeg die legaal zijn, maar dat is niet waar die shops mee adverteren. Die verkopen die boxen met voorgeinstalleerde sh*t die illegaal is.
Ik zal niet ontkennen dat een aantal add=ons verdomd handig zijn en er zijn er ook genoeg die legaal zijn, maar dat is niet waar die shops mee adverteren. Die verkopen die boxen met voorgeinstalleerde sh*t die illegaal is.
Goh,Miss_80 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:21:
Vooral de wat minder geinformeerde gebruiker zien kodi en streamen als een pot nat terwijl kodi met name bedoeld was voor het bekijken van je EIGEN spullen.
Kan me nog een hele discussie herinneren van DitIsTV op Kodi/XBMC forum.
Weliswaar over het niet willen vrijgeven van de source code die hun zeiden zelf gemaakt te hebben maar eigenlijk gewoon XBMC/kodi/openelec was. Daar kwam dit toen ook aan de orde en zo zijn er vele.
In mijn omgeving hoor ik ook mensen klagen dat Kodi het weer eens niet doet en dat Kodi dit weer stuk gemaakt heeft en ik elke keer maar uitleggen dat Kodi prima werkt maar dat ze moeten gaan zeiken bij diegene die die addons maakt/installed heeft!
Het valt gewoon op dat Kodi in 1 zin genoemd wordt als het op illegaal film/series kijken aankomt.
/edit
Ow en dan kwam ik gisteren nog zo'n nitwit tegen die ook lekker tegen Kodi liep te schoppen en met een alternatief kwam, FMP (Free Media Player of zoiets) uit mijn hoofd. En Kodi moest niet zo zeiken en ze moesten het maar toegankelijker maken voor de gebruikers enz enz, heb je dan een bord voor je kop of niet?
[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 15-02-2016 11:40 ]
Kodi is geen streaming dienst... maar dat snapt men voor geen meter.
Cool, ik ben ook fan van arctic zephyr!
Hoe heb je die filmdescription in het NL gekregen, en twitch op je menubalk??
Volgens mij heeft de scriptkiddy comminuty een DDOS losgelaten nav het compleet terechte priacy statement. WIlde het graag even lezen, maar kodi.tv lijkt down.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik was ook wel benieuwd wat ze schreven, maar het is inderdaad niet toegankelijk.
Edit, bij Torrentfreak kun je wel lezen waar het over gaat.
https://torrentfreak.com/...mash-piracy-links-160215/
Edit, bij Torrentfreak kun je wel lezen waar het over gaat.
https://torrentfreak.com/...mash-piracy-links-160215/
[ Voor 47% gewijzigd door Marzman op 15-02-2016 12:33 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
UIt de google cache haal ik het volgende:
The Piracy Box Sellers and Youtube Promoters Are Killing Kodi
Posted By: Nathan Betzen on Feb 14, 2016 in Dev Journal, Site News
Over the past few years it’s become clear that many users have been watching pirated content using unofficial and unsupported add-ons that frequently break, and they are installing add-on repositories whose trustworthiness is questionable, leaving themselves open to numerous security exploits. Lately there’s even been a move to install “builds,” which intentionally break Kodi and, much like viruses, are almost impossible to uninstall, but have the benefit of adding LOTS of untrustworthy repos full of add-ons that don’t work.
Team Kodi maintains an officially neutral stance on what users do with their own software. Kodi is open source software, and as long as the GPL is followed, you are welcome to do with it as you like. So while we don’t love this use of Kodi, as long as you know what illegal and potentially dangerous things you are getting yourself into and accept the fact that the Team will not be providing you with any support, then you are welcome to do what you like.The Problem
The problem is this: There have been a wave of sellers who decided to make a quick buck modifying Kodi, installing broken piracy add-ons, advertising that Kodi let’s you watch free movies and TV, and then vanishing when the user buys the box and finds out that the add-on they were sold on was a crummy, constantly breaking mess. These sellers are dragging users into the world of piracy without their knowledge and at the same time convincing new users that Kodi is a buggy mess, because they never differentiate Kodi from 3rd party add-ons. Every day a new user shows up on the Kodi forum, totally unaware that the free movies they’re watching have been pirated and surprised to discover that Kodi itself isn’t providing those movies.
And there are even more people out there seeking to make a quick buck by selling ads on videos about getting free movies and TV while using Kodi in their channel name to make their content seem official, as if those videos are coming from us.
Team Kodi is officially tired of this. We are tired of new users coming into the forum, asking why the box that “we” sold them was broken. We are tired of this endless campaign by dishonest salesmen to push a single use of Kodi that nobody on the team actually recommends. We are tired of these salesmen lying to users, claiming that pirate streams and pirate boxes are “legal” when they are absolutely not at some level or other. We are tired of being told by companies that they don’t want to work with us, because we are selling pirate boxes. Being removed from an App Store this summer because of the campaigning of others was like a slap in the face. Most of all, we are tired of a thousand different salesmen and Youtubers making money off ruining our name.
It’s gotten bad enough that core Kodi developers have threatened to quit in protest.The Solution
Our solution to this problem is pretty straightforward. We now own the trademark to Kodi, and we plan to use it to finally battle the mass confusion created by those seeking to profit on unaware users.
This means we will issue trademark takedown notices anywhere we think the likelihood for confusion is high. If you are selling a box on your website designed to trick users into thinking broken add-ons come from us and work perfectly, so you can make a buck, we’re going to do everything we can to stop you. If you are making a video in which you claim to be a Kodi developer or Kodi team member or you are just using the Kodi name while assuring users that some pirate add-on is totally legal and isn’t going to break next week, we will do everything we can to take you down.We Need The Community’s Help
Users, you are welcome to keep doing whatever you want with Kodi. Devs of all stripes, feel free to keep developing whatever you want. This is an open, free platform, developed under the GPL, and always will be.
But we are in danger now of losing key core developers and the soul of the application to the greedy individuals who profit on tricking users and remarketing Kodi to suit their needs. And we need the community’s help to stop them.
If you see somebody selling a box that’s “fully loaded” or comes with the phrase “Free movies and TV with Kodi,” please, ask them to stop. And let us know. It’s OK to sell a vanilla Kodi box. It’s OK to sell a fully loaded box that doesn’t have Kodi installed or fully rebrands Kodi to something else entirely. It is not OK to sell a fully loaded Kodi box.
If you see a Youtuber using the Kodi logo as part of his channel, constantly marketing Kodi as a source of free movies, ask him to stop pretending to be us and dragging our name through the muck. And, of course, let us know. Who knows, maybe the Youtuber has no idea that he or she is causing so many problems and a conversation might solve them.
We love making Kodi. We love working on a free, open source software that’s the best media center on the planet, able to do things no other media center can do. And we want to keep making Kodi better, every single day. But every day our name gets dragged through the mud, we are in danger of losing developers and losing the freedom to make Kodi great.
We want to make Kodi for as long as there ever is a need. Help us keep going. #KodiForever
Ze gaan dus achter mensen aan die kant en klare boxen verkopen (dit-is-tv enzo) en mensen die youtube video's maken over Kodi addons. Dat laatste daar is denk ik vrij simpel aan te ontkomen door het voortaan een third party addon te noemen ipv een kodi addon maar misschien is dat ook precies wat het team wil.
Lijkt me op zich ook allemaal vrij logisch dat ze niet lastig gevallen willen worden met problemen en trammelant van third-party addons. Als ze niks doen krijgen ze straks zelfs nog auteursrechtenorganisaties achter zich aan (of misschien is dat al gebeurd).
Lijkt me op zich ook allemaal vrij logisch dat ze niet lastig gevallen willen worden met problemen en trammelant van third-party addons. Als ze niks doen krijgen ze straks zelfs nog auteursrechtenorganisaties achter zich aan (of misschien is dat al gebeurd).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dit kan je regelen bij de instellingen van de scraper die je gebruikt. Standaard staat deze op vaak op engels. Let er wel op dat alleen nieuwe toegevoegde films een NL descriptie krijgen tenzij je de library opnieuw gaat opbouwen/scannen.RonnieB82 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:11:
[...]
Cool, ik ben ook fan van arctic zephyr!
Hoe heb je die filmdescription in het NL gekregen, en twitch op je menubalk??
Ik ben op het moment niet thuis, dus de exacte weg naar de instelling kan ik je nu niet vertellen Zie edit. In de skin instellingen kan je nieuwe menu items creëren en daar een aangepaste snelkoppeling op toepassen. Hierbij moet je dus de addon even opzoeken. Je kan hier ook het icoontje veranderen (twitch wordt bijvoorbeeld standaard meegeleverd met de skin).
edit: even opgezocht: Instellingen > Skininstellingen > Beginscherm > Aanpassen startmenu. Dan kan je er één toevoegen. Vervolgens op de juiste menu item staan (zojuist aangemaakt):
Snelkoppeling wijzigigen: 'Aangepaste actie' > zoeken naar 'Add-on' > 'Video add-on' > 'TwitchTV'.
Icoon instellen: 'Selecteer Icoon' > twitch icoon zoeken.
(optioneel) Naam veranderen: 'Stel Label in'
(optioneel) Widget: Moet je eerst een custom widget aanmaken met de volgend URL: "plugin://plugin.video.twitch/createListOfGames/0/". Er zijn ook nog andere lijsten, maar ik heb ze zelf niet getest zoals:
code:
1
2
3
4
5
| plugin://plugin.video.twitch/createListOfGames/0/ plugin://plugin.video.twitch/createListOfFeaturedStreams/ plugin://plugin.video.twitch/createListOfChannels/0/ plugin://plugin.video.twitch/createListForGame/<gameName>/0/ plugin://plugin.video.twitch/createFollowingList/ |
Deze kan je vervolgens opzoeken in de 'Selecteer widget' optie (custom widget 1,2,3 of 4 ligt er aan welke je gebruikt hebt).
[ Voor 60% gewijzigd door ulTimaS op 15-02-2016 17:05 ]
Dat is inderdaad wat ze willen. Ook die boxes mogen best verkocht worden, zolang het maar niet als Kodi geadverteerd wordt. Ze willen af van het beeld dat Kodi een illegale stream oplossing is.Marzman schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:44:
Ze gaan dus achter mensen aan die kant en klare boxen verkopen (dit-is-tv enzo) en mensen die youtube video's maken over Kodi addons. Dat laatste daar is denk ik vrij simpel aan te ontkomen door het voortaan een third party addon te noemen ipv een kodi addon maar misschien is dat ook precies wat het team wil.
En DitIsTv valt hier dus buiten aangezien ze (na eerdere opmerkingen hierover) nergens op de site ook maar iets van Kodi laten zien. (even hun guides erop naslaan bedenk ik me net want die heb ik nog niet gecheked)Janoz schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:28:
[...]
Dat is inderdaad wat ze willen. Ook die boxes mogen best verkocht worden, zolang het maar niet als Kodi geadverteerd wordt. Ze willen af van het beeld dat Kodi een illegale stream oplossing is.
Toch zou ik graag willen weten wat hun standpunt hierin is want als je door hun build heen bladert kom je wel verwijzingen tegen.
Het is dan wel niet via een website maar de gebruikers ansich zouden nog steeds de induk kunnen krijgen dat het Kodi is en zit je nog met het probleem zij het in mindere mate.
Het gaat hierin waarschijnlijk om de valse advertenties (Advertering ?).
Ben trouwens benieuwd wat de reden van de site storing is, kan een "wraak" actie zijn natuurlijk.
Ben trouwens benieuwd wat de reden van de site storing is, kan een "wraak" actie zijn natuurlijk.
[ Voor 14% gewijzigd door EraYaN op 15-02-2016 17:33 . Reden: words are hard ]
if(!awesome){awesome=true;}
Geweldig! Thnx, hij staat erin, ook gelijk even een menu aangemaakt voor youtubeulTimaS schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:18:
[...]
Dit kan je regelen bij de instellingen van de scraper die je gebruikt. Standaard staat deze op vaak op engels. Let er wel op dat alleen nieuwe toegevoegde films een NL descriptie krijgen tenzij je de library opnieuw gaat opbouwen/scannen.
Ik ben op het moment niet thuis, dus de exacte weg naar de instelling kan ik je nu niet vertellen Zie edit. In de skin instellingen kan je nieuwe menu items creëren en daar een aangepaste snelkoppeling op toepassen. Hierbij moet je dus de addon even opzoeken. Je kan hier ook het icoontje veranderen (twitch wordt bijvoorbeeld standaard meegeleverd met de skin).
edit: even opgezocht: Instellingen > Skininstellingen > Beginscherm > Aanpassen startmenu. Dan kan je er één toevoegen. Vervolgens op de juiste menu item staan (zojuist aangemaakt):
Snelkoppeling wijzigigen: 'Aangepaste actie' > zoeken naar 'Add-on' > 'Video add-on' > 'TwitchTV'.
Icoon instellen: 'Selecteer Icoon' > twitch icoon zoeken.
(optioneel) Naam veranderen: 'Stel Label in'
(optioneel) Widget: Moet je eerst een custom widget aanmaken met de volgend URL: "plugin://plugin.video.twitch/createListOfGames/0/". Er zijn ook nog andere lijsten, maar ik heb ze zelf niet getest zoals:
code:
1 2 3 4 5 plugin://plugin.video.twitch/createListOfGames/0/ plugin://plugin.video.twitch/createListOfFeaturedStreams/ plugin://plugin.video.twitch/createListOfChannels/0/ plugin://plugin.video.twitch/createListForGame/<gameName>/0/ plugin://plugin.video.twitch/createFollowingList/
Deze kan je vervolgens opzoeken in de 'Selecteer widget' optie (custom widget 1,2,3 of 4 ligt er aan welke je gebruikt hebt).
Beetje oud misschien, maar ik gebruik nu op OpenElec Flix2kodi. Deze netflix addon werkt sinds kort. Hier vind je de installatie instructies: http://openelec.tv/forum/...amazon-prime?limitstart=0Marzman schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:13:
[...]
Werkt die ook op Linux (en Open Elec en dergelijke) of alleen op Kodi op Windowssystemen?
Jammer genoeg niet voor ARM (zoals raspberry pi's). Als ik Netflix op de raspberry met OpenElec kan krijgen hoef ik daar de Chromecast ook niet meer voor te gebruiken. Ik denk alleen niet dat dit snel zal gebeurenIsniedood schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:07:
[...]
Beetje oud misschien, maar ik gebruik nu op OpenElec Flix2kodi. Deze netflix addon werkt sinds kort. Hier vind je de installatie instructies: http://openelec.tv/forum/...amazon-prime?limitstart=0
Meen dat ook een poging gegeven te hebben tot ik een reinstall moest doen.Isniedood schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:07:
[...]
Beetje oud misschien, maar ik gebruik nu op OpenElec Flix2kodi. Deze netflix addon werkt sinds kort. Hier vind je de installatie instructies: http://openelec.tv/forum/...amazon-prime?limitstart=0

Later deze maand weer eens een poging geven.
Iets anders.
Weet iemand hoe je vanuit hibernate een script kan laten aftrappen? (OpenELEC)
Ik wilde namelijk een scriptje maken dat tijdens ontwaken de tijd controleert en op basis hiervan een addon disabled/enabled, boblight om precies te zijn.
Ben namelijk lui aangelegd om elke keer manual deze addon te disablen en of enablen laat staan de rest van het gezin
Ik zou een cronjob kunnen maken maar deze doet niet echt veel als een device in slaapstand/hibernate staat dus moet ik iets bedenken hoe dit gechecked kan worden bij ontwaken ervan.
Idee is om ambilight om 18:00 ingeschakeld te hebben en deze bij afsluiten die dag, zij het om 22:00 of later disabled te hebben tot de volgende dag als het weer 18:00 wordt of is geweest om dan weer ingeschakeld te worden.
Iemand een idee?
[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 16-02-2016 15:56 . Reden: typo ]
Bij mij ging het prima eigenlijk. Werkt als een speer, alleen lijk je wel een toetsenbord nodig te hebben om de browser af te kunnen sluiten. Dat is het enige mindere. Zou graag zien dat het echt de kodi player gebruikte en niet een browser plugin.schumi2004 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:13:
[...]
Meen dat ook een poging gegeven te hebben tot ik een reinstall moest doen.![]()
Later deze maan weer eens een poging geven.
Iets anders.
Ik wilde namelijk een scriptje maken dat tijdens ontwaken de tijd controleert en op basis hiervan een addon disabled/enabled, boblight om precies te zijn.
Ben namelijk lui aangelegd om elke keer manual deze addon te disablen en of enablen laat staan de rest van het gezin
Ik zou een cronjob kunnen maken maar deze doet niet echt veel als een device in slaapstand/hibernate staat dus moet ik iets bedenken hoe dit gechecked kan worden bij ontwaken ervan.
Idee is om ambilight om 18:00 ingeschakeld te hebben en deze bij afsluiten die dag, zij het om 22:00 of later disabled te hebben tot de volgende dag als het weer 18:00 wordt of is geweest om dan weer ingeschakeld te worden.
Iemand een idee?
Nu zijn helaas andere users die houding zat want Kodi.tv is offline door een DDOS.Jorgen schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:16:
De developers van Team Kodi zijn het zat:
Zie hierboven dat je blijkbaar ook in het Nederland kunt scrapen. Neem aan dat je daar ook een andere scraper voor moet gebruiken dan de standaard scrapers?
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Nee hoor, gewoon de standaard scraper die in kodi zit (volgens mij Themoviedb voor films). Moet je wel even instellingen veranderen van de scraper. Als er geen Nederlandse plot gevonden kan worden dan haalt hij de engelse op. Het kan overigens ook zo zijn dat je dit bij je sources in moet stellen, maar dat weet ik niet zeker.sdk1985 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:41:
[...]
Nu zijn helaas andere users die houding zat want Kodi.tv is offline door een DDOS.
Zie hierboven dat je blijkbaar ook in het Nederland kunt scrapen. Neem aan dat je daar ook een andere scraper voor moet gebruiken dan de standaard scrapers?

[ Voor 22% gewijzigd door ulTimaS op 16-02-2016 19:17 ]
Ik heb dat toevallig gisteren ook aangepast, en je moet dat inderdaad bij je sources doen. als je alleen je scraper aanpast, dan word dat niet aangepast bij de sources.ulTimaS schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:08:
[...]
Nee hoor, gewoon de standaard scraper die in kodi zit (volgens mij Themoviedb voor films). Moet je wel even instellingen veranderen van de scraper. Als er geen Nederlandse plot gevonden kan worden dan haalt hij de engelse op. Het kan overigens ook zo zijn dat je dit bij je sources in moet stellen, maar dat weet ik niet zeker.
[afbeelding]
Ja, alleen nieuwe toegevoegde sources zullen standaard op NL staan na het veranderen van de instelling. Bestaande sources moet je nog even handmatig aanpassen.RonnieB82 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:54:
[...]
Ik heb dat toevallig gisteren ook aangepast, en je moet dat inderdaad bij je sources doen. als je alleen je scraper aanpast, dan word dat niet aangepast bij de sources.
Na een dag niet meer beschikbaar te zin, is Kodi.tv weer te bereiken.
Kodi vind bij mij alleen Engelse ondertitels ook al staat bij mij preferred language op Nederlands. Ook met handmatig zoeken lijkt hij alleen naar Engels te zoeken. Snapt iemand dit?
Misschien dat je ondertitelproviders alleen Engelse ondertitels beschikbaar hebben?
Er zijn twee opties die je moet veranderen in de ondertiteling instelling menu. Eén is de preferred language die je dus al op Nederlands hebt (dit is welke ondertiteling er automatisch gekozen moet worden bij interne ondertiteling) de ander staat meer naar onder en heet 'Languages to download subtitles for' hier kan je meerdere talen selecteren.Iuigi schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:24:
Kodi vind bij mij alleen Engelse ondertitels ook al staat bij mij preferred language op Nederlands. Ook met handmatig zoeken lijkt hij alleen naar Engels te zoeken. Snapt iemand dit?
Op opensubtitles.org vind ik de ondertitels wel in het Nederlands. Ik gebruik ook de open subtitles addon. Kodi vind bij mij überhaupt enkel Engelse ondertitels, met welke film of serie dan ook.
Te vroeg gejuiched hoorJorgen schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:05:
Na een dag niet meer beschikbaar te zin, is Kodi.tv weer te bereiken.
Ga ik proberen, bedankt.ulTimaS schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:08:
[...]
Nee hoor, gewoon de standaard scraper die in kodi zit (volgens mij Themoviedb voor films). Moet je wel even instellingen veranderen van de scraper. Als er geen Nederlandse plot gevonden kan worden dan haalt hij de engelse op. Het kan overigens ook zo zijn dat je dit bij je sources in moet stellen, maar dat weet ik niet zeker.
[afbeelding]
[ Voor 55% gewijzigd door sdk1985 op 17-02-2016 23:38 ]
Gefixt, thanks!ulTimaS schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:48:
[...]
Er zijn twee opties die je moet veranderen in de ondertiteling instelling menu. Eén is de preferred language die je dus al op Nederlands hebt (dit is welke ondertiteling er automatisch gekozen moet worden bij interne ondertiteling) de ander staat meer naar onder en heet 'Languages to download subtitles for' hier kan je meerdere talen selecteren.
Ik heb onlangs een upgrade uitgevoerd van Kodi 15.0 naar 15.2. Nu krijg ik met geen mogelijkheid mijn framerate weer goed, ik blijf een stotter/judder houden (vooral in panning views).
De volgende zaken heb ik geprobeerd:
- Ik heb in System -> video -> playback "Adjust display refresh rate" (always) en "Sync playback to screen" aangevinkt.
- tv scherm (Panasonic VT50) heb ik ingesteld op 23, 24 en 60 hertz, maakt geen verschil.
- Videokaart drivers geupdate (geforce 9400M).
- CPU load is ok.
- Upgrade uitgevoerd naar Kodi 16.0.
- Ik draai Kodi op een Dell sxps1330 laptop met Windows 7 64 bit.
Als ik tijdens het kijken van een video op O druk, staat er na 10 seconden 0% error. Dit blijft ook zo, maar het beeld ziet er nog steeds niet goed uit qua framerate.
Heeft iemand een idee?
- Ik heb in System -> video -> playback "Adjust display refresh rate" (always) en "Sync playback to screen" aangevinkt.
- tv scherm (Panasonic VT50) heb ik ingesteld op 23, 24 en 60 hertz, maakt geen verschil.
- CPU load is ok.
Als ik tijdens het kijken van een video op O druk, staat er na 10 seconden 0% error. Dit blijft ook zo, maar het beeld ziet er nog steeds niet goed uit qua framerate.
Heeft iemand een idee?
[ Voor 4% gewijzigd door Defnosh op 19-02-2016 09:01 ]
Die keren dat ik zoiets had zat er voor mij niets anders op dan een clean install, dit was echter met OpenELEC.
Je zou kunnen proberen je guisettings.xml te verwijderen en opnieuw in te stellen. Misschien ook wat cache files weggooien etc,
Je zou kunnen proberen je guisettings.xml te verwijderen en opnieuw in te stellen. Misschien ook wat cache files weggooien etc,
Verwijderd
Hoop dat iemand me kan helpen.
Mijn vriendin kijkt veel series via Kodi op de laptop (win10)
Nu krijgt ze sinds deze week om de 10 min. de melding dat die moet bufferen en dat de cache vol zit.
Zelf heb ik wat minder verstand van Kodi en vraag me dus af of iemand me kan helpen met uitleggen hoe dit te resetten/verhelpen is.
Alvast bedankt
Nu krijgt ze sinds deze week om de 10 min. de melding dat die moet bufferen en dat de cache vol zit.
Zelf heb ik wat minder verstand van Kodi en vraag me dus af of iemand me kan helpen met uitleggen hoe dit te resetten/verhelpen is.
Alvast bedankt
Heel eerlijk.. Genesis is een illegale streaming dienst dus je zult daar niet veel hulp voor krijgen vrees ik. Heb je al een clean install geprobeerd?
[ Voor 20% gewijzigd door Miss_80 op 19-02-2016 10:01 ]
Als ik me niet vergis zat het bij mij (GT30) in de audio settings. hoe vreemd het ook klinkt. Je kan dit forum van Kodi eens doornemen -> HOW TO - Solve audio problems + video stutter (audio induced)Defnosh schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:49:
Ik heb onlangs een upgrade uitgevoerd van Kodi 15.0 naar 15.2. Nu krijg ik met geen mogelijkheid mijn framerate weer goed, ik blijf een stotter/judder houden (vooral in panning views).
- CPU load is ok.
Heeft iemand een idee?
Verwijderd
Heb het al aangepast het is iets in Kodi die de cache vol houd.Miss_80 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:00:
Heel eerlijk.. Genesis is een illegale streaming dienst dus je zult daar niet veel hulp voor krijgen vrees ik. Heb je al een clean install geprobeerd?
Misschien weet iemand waar ik Kodi cache kan cleanen
Als ik zoek op cache legen in Kodi dan krijg ik alleen maar links naar websites waar men het heeft over de gevolgen van het illegale streamen dus ergens zal Genesis de oorzaak zijn. Wel kwam ik deze post tegen over het legen van de cache op het forum van Kodi zelf. Het is wat verouderd maar misschien helpt het je verder
Ik heb eerst de fix van Schumi geprobeerd, dat leek heeel even te werken maar daarna kwam de judder/stutter weer terug (denk na het opnieuw starten van Kodi).Miss_80 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:03:
[...]
Als ik me niet vergis zat het bij mij (GT30) in de audio settings. hoe vreemd het ook klinkt. Je kan dit forum van Kodi eens doornemen -> HOW TO - Solve audio problems + video stutter (audio induced)
Nu jij aangaf het in de audiohoek te zoeken heb ik in Kodi mijn Audio output device gewijzigd van WASAPI: Default naar DIRECTSOUND:default. De passthrough audio device heb ik ook gewijzigd naar DIRECTSOUND:default.
Wonderbaarlijk, het beeld is nu smooth. Bij het starten van de video heb ik 4 a 5% error, maar na 5 a 10 seconden is dat gereduceerd tot 0 en blijft het 0. Dat lijkt me in orde.
Als ik de audio output device terugzet naar WASAPI:default, is de judder terug. De passthrough device mag ik wel weer terug zetten naar WASAPI, dan blijft het beeld smooth.
Is het logisch dat enkel het wijzigen van mijn Audio output device de oplossing is? Ik weet zeker dat ik in eerdere installaties van XMBC beide settings op WASAPI had staan zonder problemen?
Ik kan het je niet uitleggen aangezien ik te weinig kennis heb van de techniek erachter maar ik weet uit ervarign dat het wijzigen van je output DE oplossing kan zijn.
1 Controleer of dit probleem zich alleen voordoet als je wifi gebruikt, of ook wanneer de laptop met een ethernetkabel aan je modem/router verbonden zit. De stream (maakt niet uit waarvandaan - internet; NAS of externe HDD in je netwerk) kan gewoon te groot/zwaar zijn voor je wifi verbinding. Een flink Full HD 1080p bestand - afkomstig vanaf mijn NAS - kan ik ook beter niet via wifi bekijken.Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:57:
Alvast bedankt
2 Ligt het aan een add-on waarmee je streamt? Dan zul je bij de makers van die add-on om hulp moeten vragen.
Heb je de cache zelf groter gezet? Zo ja hoe groot? Kodi buffert namelijk maximaal iets van 15 seconde. Dus als je die buffer op meer dan 100MB zet dan zit de buffer per definitie vol, voordat het aantal MB's is gevuld.Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:57:
Alvast bedankt
Verwijderd
Ik heb daar verder niets aan veranderd. Weet zo niet waar ik dit kan vinden.sdk1985 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:34:
[...]
Heb je de cache zelf groter gezet? Zo ja hoe groot? Kodi buffert namelijk maximaal iets van 15 seconde. Dus als je die buffer op meer dan 100MB zet dan zit de buffer per definitie vol, voordat het aantal MB's is gevuld.
Heb wat issues met watched statussen van bepaalde files.
Ik maak gebruik van een shared DB en ik had een opleving een bepaalde serie te unwatchen, prima niets moeilijks aan.
Om er vervolgens achter te komen dat deze de volgende dag netjes weer volledig op watched stond!
Is er een speciale handeling nodig bij een shared DB misschien?
Ik maak gebruik van een shared DB en ik had een opleving een bepaalde serie te unwatchen, prima niets moeilijks aan.
Om er vervolgens achter te komen dat deze de volgende dag netjes weer volledig op watched stond!
Niet toevallig een addon ala Trakt die synced en vervolgens alles weer op wachted zet?schumi2004 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 04:00:
Heb wat issues met watched statussen van bepaalde files.
Kodi 16.0 Jarvis (Mark XVI) is officieel uitgekomen:
https://kodi.tv/kodi-16-0-jarvis-mark-xvi/
https://kodi.tv/download/
Benieuwd hoe lang OpenElec er over doet om een stable release vrij te geven met Jarvis. Ik denk dat het wel een tijdje zal duren helaasJorgen schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:46:
Kodi 16.0 Jarvis (Mark XVI) is officieel uitgekomen:

Zelf compilen.ulTimaS schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:51:
[...]
Benieuwd hoe lang OpenElec er over doet om een stable release vrij te geven met Jarvis. Ik denk dat het wel een tijdje zal duren helaas
Generic Jarvis 16.1 RC1
Voor de liefhebbers ook een RPi2 build
Gecompiled op deze en deze build
OE is inderdaad erg traag tegenwoordig. Zal vast z'n redenen hebben. Meen dat er nog niet zo lang geleden ook wat oneigheid was binnen het team, mogelijk dat dat de oorzaak is?Borromini schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:43:
En dan te weten dat OpenELEC tot een jaar terug of zo eerder dan Kodi zelf de release vrijgaf... Heel bizar.
[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 21-02-2016 12:09 ]
Is dat laatste terug te vinden op het forum? 
Ik denk dat ik nog even de kat uit de boom kijk. Bizar dat ze net een stabiele release hebben vrijgegeven en nu al met een .1 RC komen... Ik hoop dat ze niet de richting van Google gaan. Release early, break often
Ik denk dat ik nog even de kat uit de boom kijk. Bizar dat ze net een stabiele release hebben vrijgegeven en nu al met een .1 RC komen... Ik hoop dat ze niet de richting van Google gaan. Release early, break often

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Misschien een domme vraag, maar wat is precies het voordeel van DirectX 11 in Kodi t.o.v. DirectX 9? Ik kan er weinig informatie over vinden.
Steam/XBL: Avioto
Je had gelijk. Bleek 1 cliënt in het netwerk te zitten die trakt actief had staan.ninjazx9r98 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 09:06:
[...]
Niet toevallig een addon ala Trakt die synced en vervolgens alles weer op wachted zet?
Volgens mij kan trakt addon ook watched status verwijderen maar dat heeft nooit goed gewerkt hier dus trakt daar ook maar eraf gooien
als je hem op de trakt website op unseen zet dan ben je ervan af
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ik draai zelf geen openelec meer, dus kan het niet voor je nakijken of het werkt, maar ik zou naar "/etc/pm/sleep.d + openelec" kijken:schumi2004 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:13:
[...]
Iets anders.
...
Iemand een idee?
http://openelec.tv/forum/69-network/31703-pm-suspend
https://www.google.nl/sea...c%2Fpm%2Fsleep.d+openelec
Ja, ik doelde meer op de officiële releases. Hoe stabiel zijn de Milhouse builds met Jarvis eigenlijk? Stabiel genoeg om het te gebruiken zonder dat er constant problemen mee zijn?schumi2004 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:52:
[...]
Zelf compilen.
Generic Jarvis 16.1 RC1
Voor de liefhebbers ook een RPi2 build
Gecompiled op deze en deze build
[...]
OE is inderdaad erg traag tegenwoordig. Zal vast z'n redenen hebben. Meen dat er nog niet zo lang geleden ook wat oneigheid was binnen het team, mogelijk dat dat de oorzaak is?
Denk dat die van Milhouse iets of wat meer fixes erin stopt. Ik pak gewoon de master branch van OE, update Kodi package en compile.
Milhouse pakt volgens mij hier en daar wat fixes mee.
Ik draai al weken de meest recente OE Jarvis zonder problemen. Denk dat die van Milhouse net zo draaien.
Milhouse pakt volgens mij hier en daar wat fixes mee.
Ik draai al weken de meest recente OE Jarvis zonder problemen. Denk dat die van Milhouse net zo draaien.
Daarom ook alle clients gelijktijdig updaten.Borromini schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:03:
Laatste Milhouse build zou wel van december dateren en de bibliotheekversie zou daarna nog verhoogd geweest zijn. Belangrijk als je een gedeelde database gebruikt.
Ik zag wel dat Milhouse actief bezig is met Krypton builds dus mogelijk is dat een reden dat de Jarvis van hem uit december dateerd.
Iemand die Kodi 16.0 nu al gebruikt? Mijn Norton ging uit zijn dak, maar vooral omdat er kennelijk nog minder dan 5 (!) gebruikers waren van Kodi 16.0. Waarschijnlijk te wijten aan het feit dat het programma nog maar een paar minuten online stond. Hij vond het vooral "onguur" dat Kodi contact zocht met het internet...
Aangezien ik verder nog niks geks gehoord heb, probeer ik het van de week nog maar eens.
Aangezien ik verder nog niks geks gehoord heb, probeer ik het van de week nog maar eens.
Dit heb ik ook wel eens gehad met norton, als een programma net uit is en weinig mensen uit de norton community het nog hebben gehad wil norton hier wel eens moeilijk over doen. Verder is kodi volkomen veilig als je het van de officiele site hebt gedownload.Jorgen schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:43:
Iemand die Kodi 16.0 nu al gebruikt? Mijn Norton ging uit zijn dak, maar vooral omdat er kennelijk nog minder dan 5 (!) gebruikers waren van Kodi 16.0. Waarschijnlijk te wijten aan het feit dat het programma nog maar een paar minuten online stond. Hij vond het vooral "onguur" dat Kodi contact zocht met het internet...
Edit: om te zien of het hier aan ligt als norton zegt dat het een virus is is het waarschijnlijk ws.reputation.1
[ Voor 6% gewijzigd door pcman007 op 22-02-2016 21:47 ]
Jep sinds vandaag en tot nu toe werkt als een tierelier. Had eerst problemen met DXVA, maar na het openen van dit topic, is dat ook opgelost.Jorgen schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:43:
Nu weer geprobeerd en geen probleem meer. Ik was gewoon te snel met installeren.
Heeft iemand een idee waar de "Mark XVI" voor staat?quote: Kodi websiteKodi 16.0 – Jarvis – Mark XVI
XVI = 16
Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.