Ik wil via Kodi (Sony Smart TV) films kunnen afspelen die ik beschikbaar heb op mijn HTPC. Sinds ik Windows 10 heb geïnstalleerd op deze HTPC krijg ik geen (goede) toegang meer tot mijn shared folders.
Als ik in Kodi browse via SMB dan vind ik wel de HTPC en de mappen, maar zodra ik een map wil openen krijg ik de melding 'invalid argument'. Na een reboot van de HTPC kom ik soms wel in de gewenste map maar dan zie ik geen bestanden. Als ik dan 'back' doe is de share daarna ook weg. Soms komt er een prompt voor user+password maar in Win 10 staat uitgeschakeld dat er een login hoeft worden gegeven.
Op de Windows 10 PC zie ik geen vreemde dingen die het sharen zouden moeten beïnvloeden, dit heeft ook altijd prima gewerkt op Windows 7 met dezelfde instellingen. Desondanks heb ik wel eea geprobeerd:
- homegroup uitzetten
- shares verwijderen en opnieuw delen
- shares beschikbaar maken voor 'everyone'
- nieuwe user account aanmaken op de HTPC en login+wachtwoord invoeren in kodi
- in kodi de share met een static ip toegevoegd
- nieuwe map geshared
- eenvoudige map aangemaakt SMB://HTPC/A/ naar aanleiding van deze beschrijving:
Microsoft changed the way the HomeGroup works for Windows 10.
It adds multiple hidden characters to the name of the homegroup.
Not a problem with other windows PC's but with Linux based systems,
(Andriod included) it cause a problem because of Linux limitation on deep file names.
I fixed mine by first resigning off the homegroup.
Second changing the computer name and share name to something short.
So my share is now \\A\1\Movies.
This fixed my issue. Also Firestick has low memory so it took a while for it to
scan my library and show all.
Tot heden alles zonder resultaat. Als ik een nieuwe map share in W10 zie ik die wel direct in kodi verschijnen dus er is zeker connectie. Maar ik kom dus niet in de folder. Als ik op het
kodi forumm lees dan ben ik blijkbaar niet de enige. Maar ik zie helaas geen oplossingen staan. Iemand een idee?
Hebben mensen hier het wel werkend om vanaf een Win 10 PC gesharede folders in kodi af te kunnen spelen'?
Edit: zojuist kodi geïnstalleerd op een Win10 laptop. Als ik vanaf deze laptop in kodi de htpc bender werkt het prima. Win10 - Win10 gaat dus goed maar Win10 (htpc) - kodi Android (Sony TV of Galaxy S6) niet. Misschien iets met Linux in Android?
[
Voor 8% gewijzigd door
Aghanim op 31-01-2016 11:49
]