Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:13
Niet sinds gisteren ?
Al een hele tijd.
Effe vragen waar je de add-on vandaan hebt dat ze hun zooitje moeten fixen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:21:
Heb je in de Kodi wiki deze pagina over PulseAudio al gelezen? Verder kan je hier ook nog meer informatie over het instellen vinden. In deze (oude) blogpost over XBMC staat nog iets over PulseAudio en de advanced settings. Geen idee hoe actueel dat nog is, overigens. En hier op GIT ook nog iets over een fix voor PulseAudio. Hopelijk heb je hier iets aan.
Dank voor je reactie en linkjes. Helaas gaan de teksten er al vanuit dat PulseAudio geïnstalleerd is en werkt, waarna je het gaat configureren met pavucontrol. Maar ik krijg het dus niet eens geïnstalleerd/gestart en daardoor kan ik pavucontrol ook niet openen.
Misschien maar eens een clean install proberen, alhoewel ik volgens mij geen rare dingen heb aangepast...

Vind het overigens ook prima om ALSA te proberen, maar die geeft dus ook geen geluid in Kodi. Terwijl ik op de desktop wel geluid heb. Ik vind het vreemd en weet niet waar ik de oorzaak moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

TDI6speed schreef op maandag 21 december 2015 @ 07:51:
Ja, ik had zondag er ook last van met mijn Raspberries. Ben flink met Google bezig geweest.
Ben bang dat het niet meer goed komt met Genesis ;w
http://kodi.wiki/view/Official:Forum_rules/Banned_add-ons
(This page was last modified on 20 December 2015, at 15:43.)
Genesis is een banned add-on, sinds gisteren.
Neuh, Genesis was in tenminste december 2014 daar al op de zwarte lijst te vinden. (Verder heb ik niet gekeken).

Dat gezegd hebbende: klagen over of eerste hulp bij brakke warez (of series, whatever) is ook hier niet zo nodig: de oplossing is simpel, het kan een stuk sneller worden gestreamd door de content gewoon te halen bij de rechthebbende waar en wanneer het wordt aangeboden ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
Klein vraagje: (is wel meer hardware gericht maarja)

Sinds dit weekend hebben we de sleutels van onze nieuwbouw. En vroeger stond de htpc gewoon in de living rechtstreeks aangesloten op versterker. Nu wou de vrouw des huize dit niet meer en staat de htpc in de bureau en dacht ik om zowel in living als slaapkamer een raspberry te plaatsen en via utp alles over het netwerk te streamen.

Dit lijkt mij de eenvoudigste oplossing, maar misschien zie ik iets anders over het hoofd. In alle kamers zit er ook een wachtbuis van 50mm dus ik kan nog gelijk welken kabel doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Prima oplossing als een Raspberry Pi voldoende kracht heeft voor jouw wensen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
_Vincent_ schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:01:
[...]

Dank voor je reactie en linkjes. Helaas gaan de teksten er al vanuit dat PulseAudio geïnstalleerd is en werkt, waarna je het gaat configureren met pavucontrol. Maar ik krijg het dus niet eens geïnstalleerd/gestart en daardoor kan ik pavucontrol ook niet openen.
Misschien maar eens een clean install proberen, alhoewel ik volgens mij geen rare dingen heb aangepast...

Vind het overigens ook prima om ALSA te proberen, maar die geeft dus ook geen geluid in Kodi. Terwijl ik op de desktop wel geluid heb. Ik vind het vreemd en weet niet waar ik de oorzaak moet zoeken.
Om pulseaudio te installeren op Kodibuntu moet je een file in /etc/apt/preferences.d/ weghalen (ik zou het verplaatsen naar je home directory of iets anders zodat je weer makkelijk kunt terugdraaien).
Pulseaudio installation was made forbidden (!), cause users would install packages which would have a dependency on PA and come back here whining cause of the HD Audio not working anymore.

-> See /etc/apt/preferences.d/ directory - here is a file to disallow installation of pulseaudio and libasound2-plugins and so on ... Remove that file, call sudo apt-get update and it will be installable again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb sinds een tijd een vele vervelend issue ism mijn KODI systeem.

Al mijn films , series en muziek staan op een PC'tje welke 24 uur per dag aan staat. Op deze systeem heb ik Windows 7 Ultimate geinstalleerd.
Reden om een PC te gebruiken is omdat ik dit systeem ook gebruik om te downloaden, maar ook om mijn Satelliet signaal te kunnen streamen buiten huis.

Nou is het probleem dat op de een of ander manier Kodi gemaakte links naar de juiste film folders verlies.
Waardoor ik dan de vraag krijg of ik die bepaalde film of serie die ik wilde bekijken, wil verwijderen.

Enig oplossing om weer normaal via Kodi een film te kunnen kijken is om de server een her-start te geven.

Dit is erg irritant, want kan zo maar uit het niets gebeuren. Zo kan ik dagen lang films kijken zonder probleem en zo kan Kodi geen contact maken met de server.

Ik heb echt geen idee wat het probleem zou kunnen zijn. Vraag me af of iemand die herkend

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
WildeBeestje schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:21:
[...]
Om pulseaudio te installeren op Kodibuntu moet je een file in /etc/apt/preferences.d/ weghalen (ik zou het verplaatsen naar je home directory of iets anders zodat je weer makkelijk kunt terugdraaien).
[...]
Enorm bedankt! _/-\o_
Vreemd dat overal (Kodi wiki etc.) wordt gesproken over pulseaudio, maar het vervolgens wordt geblokkeerd 8)7
Ik heb het nu kunnen installeren en heb ook geluid bij mijn films en Retrospect (uitzending gemist). Alleen de YouTube addon geeft (nog) geen geluid. Nu overigens YouTube in Chromium in de Desktop mode ook niet meer. Even kijken of ik dat nog kan fixen, maar ik ben in ieder geval al weer een stuk verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
seninha schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:25:
....

Nou is het probleem dat op de een of ander manier Kodi gemaakte links naar de juiste film folders verlies.
Waardoor ik dan de vraag krijg of ik die bepaalde film of serie die ik wilde bekijken, wil verwijderen.

Enig oplossing om weer normaal via Kodi een film te kunnen kijken is om de server een her-start te geven.

Dit is erg irritant, want kan zo maar uit het niets gebeuren. Zo kan ik dagen lang films kijken zonder probleem en zo kan Kodi geen contact maken met de server.

Ik heb echt geen idee wat het probleem zou kunnen zijn. Vraag me af of iemand die herkend
Heb je al eens in de log files gekeken.
Lijkt erop dat hij de connectie naar je server kwijt raakt.
Gebruik je toevallig torrents waardoor je netwerk kaart of router vol loopt.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
Om één of ander reden krijg ik de library niet meer te zien. Niet op de remote (tablet of smartphone) of op het scherm. Gewoon door de files bladeren en afspelen lukt wel nog. Omdat ik geen zin had in zoeken maar wel in upgraden, gewoon maar een RPI 2 besteld :P In een combinatie met een snellere microSD die ik nog heb liggen zal alles wel een stuk vlotter lopen.

Nu ben ik aan het twijfelen tussen terug OpenElec of OSMC. OpenElec lijkt hier precies iets populairder maar de laatste schijnt ook erg goed en lichtgewicht te zijn. Iemand ervaring met beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
D-Three schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:33:
Om één of ander reden krijg ik de library niet meer te zien. Niet op de remote (tablet of smartphone) of op het scherm. Gewoon door de files bladeren en afspelen lukt wel nog. Omdat ik geen zin had in zoeken maar wel in upgraden, gewoon maar een RPI 2 besteld :P In een combinatie met een snellere microSD die ik nog heb liggen zal alles wel een stuk vlotter lopen.

Nu ben ik aan het twijfelen tussen terug OpenElec of OSMC. OpenElec lijkt hier precies iets populairder maar de laatste schijnt ook erg goed en lichtgewicht te zijn. Iemand ervaring met beide?
Ja, ik. XBian is de beste optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar waarom je zou kiezen voor OpenElec, OSMC of XBian (of nog iets anders)? Ik heb zelf destijds voor OpenElec gekozen voor mn rbpi2 en niet meer veranderd sindsdien.Tot nu toe ook geen reden gezien om het te veranderen. Alles werkt supervlot en met Arctic Zephyr als skin ziet het er ook nog mooi en modern uit.

[ Voor 5% gewijzigd door ulTimaS op 23-12-2015 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
ulTimaS schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:12:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar waarom je zou kiezen voor OpenElec, OSMC of XBian (of nog iets anders)? Ik heb zelf destijds voor OpenElec gekozen voor mn rbpi2 en niet meer veranderd sindsdien.Tot nu toe ook geen reden gezien om het te veranderen. Alles werkt supervlot en met Arctic Zephyr als skin ziet het er ook nog mooi en modern uit.
Ik gebruik al tijden OSMC (en de voorganger). Ik vind dat ze iets sneller de updates van Kodi overnemen en daardoor beter compatible blijven met de shared mysql database die ik gebruik voor de andere Kodi instanties.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

GroteBozewolf schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:28:
[...]

Ik gebruik al tijden OSMC (en de voorganger). Ik vind dat ze iets sneller de updates van Kodi overnemen en daardoor beter compatible blijven met de shared mysql database die ik gebruik voor de andere Kodi instanties.
De updates van OSMC zijn idd een stuk sneller en frequenter dan bij OpenElec (stable althans). Op zich heb ik daar zelf niet zo veel problemen mee aangezien alles stabiel is en ik geen functies mis. DIt kan natuurlijk veranderen in de toekomst :P.

De rbpi2 is de eerste (en op het moment de enige) device waar ik kodi op gebruik, maar ik zal het in mn achterhoofd houden wanneer ik eventueel uit ga breiden.

bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Smultie schreef op woensdag 23 december 2015 @ 07:25:
[...]

Ja, ik. XBian is de beste optie ;)
Zo maak je het er niet gemakkelijker op :P Maar er net wat over gelezen en het ziet er wel interessant uit: auto-updates, bepaalde services standaard uitgeschakeld, ssh, packages, ... En gemakkelijk zaken installeren omdat het onderliggend Debian is. Klinkt wel leuk om eens een emulator uit te proberen:P Ik ga het eens testen, bedankt!
ulTimaS schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:12:
OpenElec draaide bij mij ook al geruime tijd prima. Uiteindelijk voldoen ze allemaal wel, het blijft toch Kodi ;) Die Arctic Zephyr ziet er wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Iemand ervaring met Krakend geluid bij films afspelen via Kodi en een PI?
Beeld blijft wel soepel doorlopen maar geluid kraakt als een tierelier.
Bij het pauzeren van de film en weer afspelen word het geluid weer goed doorgevoerd.
Ik speel altijd DTS 5.1 via mijn soundbar vanTeufel, bij me vorige mediaplayer Dune1 nooit problemen mee gehad .Is er mischien een instelling wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
heb de laatste tijd last van freezes in kodi. Als ik bijvoorbeeld wil skippen, info openen, film sluiten met x etc.
Vaak blijft de audio wel gewoon doorgaan alleen beeld zit dan vast waardoor ik kodi moet afsluiten .

Voorheen nooit last van en draai al een tijdje windows 10. kodi v15.2

Meer mensen dit probleem? Is ook bij meerder bestanden dus ligt niet aan een corrupt media bestand of iets dergelijks.

• Ferra
  • Niet online
Is er een add-on of optie waarmee je een source kan toevoegen aan kodi die films en fotos bevat en dat je beiden kan viewen als je er door heen bladert? Het is nu of films of pictures binnen kodi. Ik zoek dus naar een combi viewer.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ferra schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:04:
Is er een add-on of optie waarmee je een source kan toevoegen aan kodi die films en fotos bevat en dat je beiden kan viewen als je er door heen bladert? Het is nu of films of pictures binnen kodi. Ik zoek dus naar een combi viewer.
File browser

• Ferra
  • Niet online
Is dat een beetje WAF?

• TRaSH
of het een WAF gehalte heeft weet je nooit bij vrouwen,
aangezien ze het zelfs te moeilijk vinden om foto's te kiezen als ze foto's willen zien en films te kiezen als ze films willen zien.
dus je zou het moeten uit testen met je vrouw.
evt een favoriet aanmaken direct naar de source van dat zooitje wat door elkaar staat.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

seninha schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:25:
Ik heb sinds een tijd een vele vervelend issue ism mijn KODI systeem.

Al mijn films , series en muziek staan op een PC'tje welke 24 uur per dag aan staat. Op deze systeem heb ik Windows 7 Ultimate geinstalleerd.
Reden om een PC te gebruiken is omdat ik dit systeem ook gebruik om te downloaden, maar ook om mijn Satelliet signaal te kunnen streamen buiten huis.

Het servertje wat ik heb draaien (voor Ziggo TV), laat ik uit voorzorg elke nacht automatisch herstarten. De taak staat gepland voor 6:00 uur 's ochtends (dan zullen de meesten hier in huis wel slapen verwacht ik). Ik heb dit zo geregeld omdat ook ik wel eens meemaakte dat de server na enige tijd niet thuis gaf. Het dagelijks opnieuw laten starten lost het voor mij op, ik heb er mij verder niet in verdiept waardoor het werd veroorzaakt. Mijn gekozen "oplossing" kost aanzienlijk minder tijd dan te achterhalen wat er na dagen eigenlijk loos is. Het bijkomende voordeel is dat updates tijdens die herstart ook mee worden genomen en daar heb ik dan ook weer geen omkijken meer naar. De taak om automatisch te herstarten is eenvoudig te maken.

Testing, one, two ...

• Ferra
  • Niet online
TRaSH schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:05:
of het een WAF gehalte heeft weet je nooit bij vrouwen,
aangezien ze het zelfs te moeilijk vinden om foto's te kiezen als ze foto's willen zien en films te kiezen als ze films willen zien.
dus je zou het moeten uit testen met je vrouw.
evt een favoriet aanmaken direct naar de source van dat zooitje wat door elkaar staat.
Zit er een slideshow optie achter?

• TRaSH
in filebrowser mode niet,
je moet het meer zien als een soort verkenner.

maar ik zit me net te bedenken ik heb ooit eens mijn foto's ook toegevoegd in Kodi.
daar kon ik dan voor de foto's een slideshow optie doen.
en als ik er handmatig door heen aan het bladeren was kon ik ook bv de filmpjes die ik met me telefoon had gemaakt bekeken.
maar dat is wel een paar jaar geleden dus kan het niet meer zeker zeggen.
weet niet wat voor filmpjes jij het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik vind van niet maar een beetje skin kan er wel iets leuks van maken.
Maar wat is het bezwaar eventjes een ander menu item te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STEVESON
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 11:54
hmm ik heb een probleem met Kodi.
Als ik een film en/of serie wil kijken via Icefilms add-on, heb ik een buffering..
die laadt hoogstuit voor 1 minuut en dan gaat ie weer heel lang bufferen..
dit is een bekend probleem denk ik?

Iemand enige ervaring mee? en/of hoe tweak je dit goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Temperaturen zijn te hoog voor ijs. Onderwerp is te heet voor Tweakers en daarom blijf ik er met de fikken vanaf 😁

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met andere woorden: deze plugin streamt media van externe bronnen, waardoor het gebruik buiten de policy van GoT valt. Icefilms mag hier dus niet besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Eerste ervaring met Xbian: geen static IP in te stellen. Ja, je kan dat wel selecteren in de instellingen maar dan volgt steeds een error en blijft DHCP. Ook via het SSH-menu lukt het niet. Uiteindelijk dan maar manueel /etc/network/interfaces aangepast. Geen goede start ;) Dit is trouwens in combinatie met een rpi2

[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 29-12-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw met htpc & kodi.
Bezig met overgaan van PCH A-400 naar Mac Mini (OS X EC) htpc.
Om in de living zonder muis & toetsenbord, mijn Harmony Ultimate te kunnen gebruiken (een beetje, want nog heel wat toetsen niet OK) ben ik aangewezen op zo'n uitgebreide software als KODI, denk ik.
Eigenlijk volstaat dan de functie Bestandsbeheer in kodi, denk ik... omdat ik geen behoefte heb aan al die extra voorzieningen.
Indien dit idee juist is, dan zou ik graag weten hoe ik een .TXT bestand kan openen (read is voldoende) en eventueel ook een .URL?

Update 29/12
- Ik heb nog wat verder gezocht, nergens een oplossing voor het lezen van een .TXT bestand binnen kodi...

- Ik heb ook nog een probleem met mijn Harmony Ultimate.
Ik heb binnen kodi wel deze afstandsbediening kunnen kiezen en dit werkt nu ook vrij goed eens in gang...
Bij het starten met kodi is het altijd een gesukkel om interactie tussen kodi en Ultimate te realiseren.
Ik zie dat iTunes daar altijd tussen komt en blijkbaar verhindert dit de interactie met kodi.
Ik heb al de raad om de ontkoppeling te realiseren van de afstandsbediening binnen de systeemvoorkeuren-privacy-firewall-geavanceerd; tevergeefs.
Hoe doen jullie dit?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Momenteel draai ik Kodi op een Windows 7 mini PC (zbox AD02, AMD E350, Radeon HD 6310 en SSD), maar deze loopt niet echt soepel meer.

Ik merk dat menu's niet soepel meer lopen, lichte framedrops bij films, en youtube loopt helemaal niet vloeiend meer.
Nu zit ik even te zoeken naar een oplossing; en heb volgens mij 2 opties:
- Ander OS
- Hardware vervangen

Als ik de hardware wil vervangen, ga ik waarschijnlijk naar een ODROID, zodat ik daar linux op kan draaien.

Als ik een ander OS ga proberen, dan word dat OPENelec, of Kodibuntu.
Ik kan alleen niet achterhalen welke van de 2 nu de beste keus is. Wat zijn hier de ervaringen daarmee?

In beide gevallen vind ik het belangrijk dat mijn USB remote blijft werken, dit is een standaard usb-remote ontvanger, welke ik ook in mijn harmony heb geprogrameerd.
Audio en video moet over hdmi, maar ik neem aan dat dat in beide gevallen gewoon blijft werken.

Welke distributie is hiervoor het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RonnieB82 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:00:
[knip]

- Ander OS

[knip]

Als ik een ander OS ga proberen, dan word dat OPENelec [knip]

Ik heb kortgeleden een soortgelijk systeempje met dezelfde AMD hardware bijgewerkt welke nog hopeloos achterliep v.w.b. OpenElec. Daarop heb ik OpenELEC-Generic.x86_64-6.0.0 gebruikt en deze draait erg lekker mag ik wel opmerken. Gebruik het systeem zelf niet maar mijn dochter, die het systeempje wel gebruikt, was meer tevreden dan voorheen. Ziggo TV draait soepel.

OpenElec draait op dat systeempje vanaf een kleine SSD, dat scheelt meestal ook een slok op een borrel. Proberen zoukzozeggen ;)

Aanvulling: er wordt een Xbox remote gebruikt op dat systeem

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 29-12-2015 14:46 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Thnx!

Gisteren de stap maar gemaakt, en openElec geinstalleerd. (nadat ik mijn library geexporteerd had)

Ging soepeler als gedacht, de remote werkte direct, geen gezeik met audio/video instellingen.
Even mijn library geimporteerd (inclusief watched status), skin instellen (wat me de meeste tijd kostte), en ik kon weer vloeiend films kijken!
De remote reageert ook sneller voor mijn gevoel, dat is ook een pluspunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Draai zelf al een hele poos OpenELEC nightlies (Jarvis dus) en draait prima op zowel mijn RPi2 als oud Zotac AMD systeempje (Generic).
Vanmorgen nog voor beide compiled, dus voor diegene die fresh willen starten en Jarvis willen uitproberen kan ik ze wel uploaden.

Enige gemis aan OE vind ik fatsoenlijk Netflix support maar dat is voor mij nog geen rede om over te stappen naar andere distro omdat ik het gevoel heb daarmee alleen maar meer elende mee op mijn hals haal.

/edit:
Voor de liefhebbers
https://schumi2004.stacks...dex.php/s/MUEIaI7mFOjrs0J

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 30-12-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
RonnieB82 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:00:
Momenteel draai ik Kodi op een Windows 7 mini PC (zbox AD02, AMD E350, Radeon HD 6310 en SSD), maar deze loopt niet echt soepel meer.

Ik merk dat menu's niet soepel meer lopen, lichte framedrops bij films, en youtube loopt helemaal niet vloeiend meer.
Nu zit ik even te zoeken naar een oplossing; en heb volgens mij 2 opties:
- Ander OS
- Hardware vervangen

Als ik de hardware wil vervangen, ga ik waarschijnlijk naar een ODROID, zodat ik daar linux op kan draaien.

Als ik een ander OS ga proberen, dan word dat OPENelec, of Kodibuntu.
Ik kan alleen niet achterhalen welke van de 2 nu de beste keus is. Wat zijn hier de ervaringen daarmee?

In beide gevallen vind ik het belangrijk dat mijn USB remote blijft werken, dit is een standaard usb-remote ontvanger, welke ik ook in mijn harmony heb geprogrameerd.
Audio en video moet over hdmi, maar ik neem aan dat dat in beide gevallen gewoon blijft werken.

Hm dat is wel bijzonder want ik draai hetzelfde systeem. Inmiddels geupgrade naar windows 10 maar alles binnen kodi draait soepel ook met win7. Ik heb wel last gehad van framedrops maar dat lag aan de nieuwere ati drivers. Oudere beta drivers hebben bij mij dit probleem toen verholpen. Heel af en toe zie ik bij 24p nog lichte judder maar dat komt meer omdat de ati videokaart niet perfect de 23.976 frames strak kan hanteren. Dat probleem heb je ook onder openelec en ligt meer aan de ati gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

schumi2004 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:37:
Draai zelf al een hele poos OpenELEC nightlies (Jarvis dus) en draait prima op zowel mijn RPi2 als oud Zotac AMD systeempje (Generic).
Vanmorgen nog voor beide compiled, dus voor diegene die fresh willen starten en Jarvis willen uitproberen kan ik ze wel uploaden.

Enige gemis aan OE vind ik fatsoenlijk Netflix support maar dat is voor mij nog geen rede om over te stappen naar andere distro omdat ik het gevoel heb daarmee alleen maar meer elende mee op mijn hals haal.
Ik heb OE een tijd lang gebruikt, maar de beperkingen waren voor mij toch iets te groot. Als je echt het uiterste uit je hardware wil halen met bijv. een RPi, dan snap ik het, maar anders zou ik toch gewoon KodiBuntu o.i.d. voorstellen.

[ Voor 55% gewijzigd door Edmin op 30-12-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Edmin schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:40:
[...]

Ik heb OE een tijd lang gebruikt, maar de beperkingen waren voor mij toch iets te groot. Als je echt het uiterste uit je hardware wil halen met bijv. een RPi, dan snap ik het, maar anders zou ik toch gewoon KodiBuntu o.i.d. voorstellen.
Kun je daar wel mee zonder al te veel complexe handelingen fatsoenlijk Netflix op gebruiken?
Anders wil ik dat wel eens een kans geven op een reserve systeempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

schumi2004 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:45:
[...]

Kun je daar wel mee zonder al te veel complexe handelingen fatsoenlijk Netflix op gebruiken?
Ik ken de Netflix plugin niet, maar ik weet dat voor andere toepassingen het gebrek aan een browser in OE een grote beperking is. AFAIK maakt de Netflix plugin hier gebruik van en kan deze daarom niet op OE geinstalleerd worden. Het is een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 10:25
[...]

Ik gebruik zelf kodibuntu. Je moet wel chrome installeren apart. Standaard wordt er chromium gebruikt.
Netflix werkt hier perfect maar andere streaming sites geven problemen ( stievie free bv , is vlaamse applicatie ).
Zelf ga ik over naar windows 10 met mijn nieuwe nuc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
[...]

Netflix plugin suckt op kodi. Nooit deftig aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Yarisken schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:47:
[...]

Ik gebruik zelf kodibuntu. Je moet wel chrome installeren apart. Standaard wordt er chromium gebruikt.
Netflix werkt hier perfect
Yarisken schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:48:
[...]

Conflicterende informatie hier... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Edmin schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:50:
[...]

[...]

Conflicterende informatie hier... :P
Dacht eerst dat kodibuntu bedoelt werd :-).
Dus netflix op kodibuntu is een ja.
netflix op openelec is een nee.

[ Voor 14% gewijzigd door Yarisken op 30-12-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Yarisken schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:48:
[...]

Ik weet dat het niet de meest gebruiksvriendelijke oplossing is maar het is iig beter iets als niets.
Op moment kan ik helemaal niet via de TV Netflix streamen zonder mijn Kodi setup te verlaten (ervan uitgaande dat mijn TV een Netflix addon heeft of ik een laptop of iets dergelijks aansluit op TV (is nog een oudje))

Het gemis van een browser in OE is echt wel een ding, zeker met Netflix.
Als daar nu een fatsoenlijke oplossing voor komt dan is het voor mij compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
schumi2004 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:57:
[...]

Ik weet dat het niet de meest gebruiksvriendelijke oplossing is maar het is iig beter iets als niets.
Op moment kan ik helemaal niet via de TV Netflix streamen zonder mijn Kodi setup te verlaten (ervan uitgaande dat mijn TV een Netflix addon heeft of ik een laptop of iets dergelijks aansluit op TV (is nog een oudje))

Het gemis van een browser in OE is echt wel een ding, zeker met Netflix.
Als daar nu een fatsoenlijke oplossing voor komt dan is het voor mij compleet.
Dat is ook de reden dat ik kodibuntu ben gaan gebruiken. Eerst had ik ook openelec. Was heel tevreden, snelle opstart, heel stabiel etc... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Yarisken schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:07:
[...]

Dat is ook de reden dat ik kodibuntu ben gaan gebruiken. Eerst had ik ook openelec. Was heel tevreden, snelle opstart, heel stabiel etc... .
Ik ga het eens een poging geven maar dan wel in het volgende jaar :P
Nu eerst een goed alternatief voor RPi2's zoeken. (wat mij een goed gevoel geeft) Ben niet vies van wat tweaken maar om even te proberen moet de installatie en configuratie wel soepeltjes gedaan zijn.
Vooral mijn Harmony remote instellen zoals deze nu is zal wel een ding worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
schumi2004 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:20:
[...]

Ik ga het eens een poging geven maar dan wel in het volgende jaar :P
Nu eerst een goed alternatief voor RPi2's zoeken. (wat mij een goed gevoel geeft) Ben niet vies van wat tweaken maar om even te proberen moet de installatie en configuratie wel soepeltjes gedaan zijn.
Vooral mijn Harmony remote instellen zoals deze nu is zal wel een ding worden denk ik.
Ik kan je zeker een nuc aanraden. Voor gewoon te streamen heb je aan het goedkoopste model genoeg.
pricewatch: Intel NUC NUC5CPYH
Nog low voltage ram erbij en een HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yarisken schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:51:
[...]
Even voor alle duidelijkheid, Netflix vanuit Kodi te gebruiken?
Even gezocht en het zou om deze versie gaan misschien?

Edit: er wordt hier beweerd dat er nu een werkende Netflix oplossing voor OE zou zijn?

[ Voor 35% gewijzigd door hardware-lover op 30-12-2015 13:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
hardware-lover schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:59:
[...]

Even voor alle duidelijkheid, Netflix vanuit Kodi te gebruiken?
Even gezocht en het zou om deze versie gaan misschien?

Edit: er wordt hier beweerd dat er nu een werkende Netflix oplossing voor OE zou zijn?
Ja de plugin was netflixbmc. Dat gaf veel problemen.
Het zou leuk zijn mocht netflix zelf een plugin voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 28-08 23:37
Paar vraagjes:
- Hoe bepaal ik of ik Kodi op pi, NUC, pc of iets anders ga draaien? En of ik bijv. openelec nodig heb of niet.
- Is wifi snel/stabiel genoeg om het dan aan mijn NAS te koppelen? of is een UTP draad aan te raden?
- Is er nog een andere/mooiere manier om door Uitzending gemist te bladeren cq te casten dan de Restrospect? Liefst browse ik op een tablet door wat er op Uitzendinggemist te zien is en als ik op Play druk speelt het af op Kodi (evt via Yatse). Wat bijv. super werkt met YT, maar met Uitzendinggemist niet lijkt te kunnen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
PuckStar schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:09:
Paar vraagjes:
- Hoe bepaal ik of ik Kodi op pi, NUC, pc of iets anders ga draaien? En of ik bijv. openelec nodig heb of niet.
- Is wifi snel/stabiel genoeg om het dan aan mijn NAS te koppelen? of is een UTP draad aan te raden?
- Is er nog een andere/mooiere manier om door Uitzending gemist te bladeren cq te casten dan de Restrospect? Liefst browse ik op een tablet door wat er op Uitzendinggemist te zien is en als ik op Play druk speelt het af op Kodi (evt via Yatse). Wat bijv. super werkt met YT, maar met Uitzendinggemist niet lijkt te kunnen.
Je kan kodi op vele devices draaien. De meeste die de pi gebruiken komen daar wel van terug.
Je kan een nuc, brix, shuttle of andere gebruiken hiervoor. Deze zijn zeker krachtig genoeg.
Openelec is een mini linux met kodi. Dit is geoptimaliseerd en heel stabiel en snel. Andere zaken buiten kodi kan je niet doen. Daarom gebruik ik kodibuntu.
Ik heb nu dit toestel besteld. Is kijken of het de moeite is.
http://www.tinydeal.com/n...JyZ_t2jhMoCFQ26Gwodu-YONg
Ik ben verplicht om wifi te gebruiken maar ik raad je toch kabel aan als dat mogelijk is. Ik heb een usb wifi dongle moeten kopen omdat de wifi in de nuc te onstabiel was.

[ Voor 16% gewijzigd door Yarisken op 30-12-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Yarisken schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:04:
[...]
Ik heb een usb wifi dongle moeten kopen omdat de wifi in de nuc te onstabiel was.
Dat heb ik nog niet eerder gemerkt en lijkt me een geval vrij specifiek voor jou. De mijne doet het perfect.

De Kodi versie die je gebruikt hangt vaak samen met je wensen. Zo gebruik ik Retroplayer vanwege de console emulatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Paar vraagjes:
....
Nee, dat is niet mogelijk met Uitzendinggemist. Je zult altijd moeten bladeren. Yatse heeft specifiek voor Youtube code zodat deze de Youtube add-on in Kodi aanroept met de juiste URL.

Je kunt binnen Retrospect wel een lijst van favoriete programma's maken (via het context menu). Je kunt dan programma's en folders aan de Retrospect favorieten toevoegen (niet Kodi favorieten dus) en dan kan je vanuit Retrospect een lijst met alle favorieten opvragen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Welke opties heb ik om films/series op Kodi te kijken die ik op een nas (Synology) heb staan op een andere locatie? Moet ik hiervoor een Plex Add-on gebruiken? (Wil wel Kodi zelf blijven gebruiken, niet native Plex) Of zijn er andere mogelijkheden?
Want NFS werkt alleen op hetzelfde netwerk toch?

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:22:
Welke opties heb ik om films/series op Kodi te kijken die ik op een nas (Synology) heb staan op een andere locatie? Moet ik hiervoor een Plex Add-on gebruiken? (Wil wel Kodi zelf blijven gebruiken, niet native Plex) Of zijn er andere mogelijkheden?
Andere locatie, als in: bij iemand anders thuis?

Je zou dan inderdaad iets zoals plex kunnen gebruiken, maar of dat handig/verstandig is?
Je hebt dan wel te maken met de upload snelheid van die andere locatie en de bitrate van de media die op de NAS staan. In het 'ergste' geval zal er transcoding plaats moeten vinden om het over die upload verstuurd te kunnen krijgen en dan is het de vraag of die nas krachtig genoeg is om dat te kunnen doen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• PuckStar
bedankt voor de reacties.
andere vraag, ik was bij iemand die een chromecast heeft. zodra ik met mijn eigen smartphone op zijn wifi zat "zag" mijn smartphone gelijk die chromecast en kon ik zo vanuit de YT app bijv. casten.
Bestaat zoiets ook voor Kodi, of hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
Of kan het echt alleen maar als de bezoeker ook de yatse app installeert en op die manier iets cast naar kodi? dat laatste kost veel tijd en is echt omslachtig als iemand gewoon even snel iets wil casten.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Misschien wel een hele stomme vraag, maar ik stel hem toch maar omdat ik er zelf niet helemaal uit kom. De Aeon Knox theme vind ik zelf maar wat saai zoals hij origineel Is, als ik echter op afbeeldingen zoek kom ik de meest mooie knox themes tegen. Zijn deze door mensen zelf gewoon helemaal stukje voor stukje in elkaar gezet of zijn die thema's ergens kant en klaar te downloaden? Of een speciale Knox theme app oid?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:37
Je kan ook emby for kodi proberen. Deze addon is naadloos itt Plex addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
l3art schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 10:59:
Misschien wel een hele stomme vraag, maar ik stel hem toch maar omdat ik er zelf niet helemaal uit kom. De Aeon Knox theme vind ik zelf maar wat saai zoals hij origineel Is, als ik echter op afbeeldingen zoek kom ik de meest mooie knox themes tegen. Zijn deze door mensen zelf gewoon helemaal stukje voor stukje in elkaar gezet of zijn die thema's ergens kant en klaar te downloaden? Of een speciale Knox theme app oid?
zoals welke afbeeldingen?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

|3art, heb je hier al gekeken in de verschillende topics?

Aeon MQ en Aeon Nox

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Jorgen schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:24:
|3art, heb je hier al gekeken in de verschillende topics?

Aeon MQ en Aeon Nox
Afbeeldingen als je zoekt op Google naar Aeon Knox en dan bij afbeeldingen.

Die topics ben ik nog niet geweest nee. Overigens draai ik zelf dus mq6 omdat die zo uitgebreid is en van zichzelf ook al behoorlijk 'eye candy' is inclusief de nodige ingebouwde thema's. Maar wel een stukje zwaarder is in vergelijking met Knox (naar mijn idee althans). Zal het Knox topic eens doorlezen. Dank daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Graag gedaan. Zelf draai ik de Eminence skin van jurialmunkey en daar worden ook mods voor gemaakt. In het bovenste deel van de betreffende skinforums zie je de "officiële releases" van de betreffende skins. In het deel eronder steeds alle mods en vragen. Wellicht dat er daar dus iets voor je bij zit. Van de Aeon skins zijn er 2 "hoofdversies": MQ en Nox. Daarnaast zijn er daarvan weer tig varianten. Het kan dus goed zijn dat 1 van die varianten precies biedt wat jij zoekt, of dat je daar in elk geval je licht kunt opdoen over hoe het zelf naar je zit te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 01-01-2016 15:24 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

l3art schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 15:19:
Afbeeldingen als je zoekt op Google naar Aeon Knox en dan bij afbeeldingen.

Die topics ben ik nog niet geweest nee. Overigens draai ik zelf dus mq6 omdat die zo uitgebreid is en van zichzelf ook al behoorlijk 'eye candy' is inclusief de nodige ingebouwde thema's. Maar wel een stukje zwaarder is ivm Knox (naar mijn idee althans). Zal het Knox topic eens doorlezen. Dank daarvoor.
Ik begrijp je reactie niet helemaal, wat heeft Knox met de zwaarte van MQ6 te maken? Beide skin's zijn toch opzichzelfstaand en hebben verder weinig met elkaar te maken, behalve beide geïnstalleerd te zijn misschien? Merk jij iets van bepaalde addon's van de een die de andere skin daarom onnodig zwaar maken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Natsu
Dat ligt aan wat je ermee af wilt spelen en of je daarnaast ook andere dingen ermee wilt doen. Wil je bijvoorbeeld ook netflix kijken dan valt de pi al af. Ook voor even webbrowsen valt een pi niet aan te raden. Maar het speelt best veel video wel goed af. 10-bit en h265 is helaas te zwaar, maar voor de rest heb ik met een pi geen problemen.
Dat ligt aan je eigen netwerk en de wifi adapter die je gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
hardware-lover schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 15:52:
[...]

Ik begrijp je reactie niet helemaal, wat heeft Knox met de zwaarte van MQ6 te maken? Beide skin's zijn toch opzichzelfstaand en hebben verder weinig met elkaar te maken, behalve beide geïnstalleerd te zijn misschien? Merk jij iets van bepaalde addon's van de een die de andere skin daarom onnodig zwaar maken?
Ik denk inderdaad dat die twee op zich niet veel met elkaar te maken hebben op de naam na dus, beide zijn Eon varianten.
En ja ik merk dat mq6 wat zwaarder is. Loopt soepel genoeg hoor. Maar de vele opties maken het iets zwaarder. Hoeft verder niks achter gezocht te worden achter die opmerking, gewoon een constatering in de vergelijking met knox/nox van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

l3art schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:46:
[...]
Ik denk inderdaad dat die twee op zich niet veel met elkaar te maken hebben op de naam na dus, beide zijn Eon varianten.
En ja ik merk dat mq6 wat zwaarder is. Loopt soepel genoeg hoor. Maar de vele opties maken het iets zwaarder. Hoeft verder niks achter gezocht te worden achter die opmerking, gewoon een constatering in de vergelijking met knox/nox van mijn kant.
Nu ik het zo lees denk ik dat jij de afkorting i.v.m. anders zal bedoelen dan wat deze eigenlijk wil zeggen. Mogelijk bedoel jij "vergeleken met" maar niet "in verband met"? Ik las het laatste maar als ik van "vergelijken" uit ga, dan is je reactie stukken begrijpelijker. Ben nog van de oude stempel, lees afkortingen zoals ze oorspronkelijk bedoelt waren ;) Maakt weinig uit hoor, prima verder.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
hardware-lover schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:21:
[...]

Nu ik het zo lees denk ik dat jij de afkorting i.v.m. anders zal bedoelen dan wat deze eigenlijk wil zeggen. Mogelijk bedoel jij "vergeleken met" maar niet "in verband met"? Ik las het laatste maar als ik van "vergelijken" uit ga, dan is je reactie stukken begrijpelijker. Ben nog van de oude stempel, lees afkortingen zoals ze oorspronkelijk bedoelt waren ;) Maakt weinig uit hoor, prima verder.
Haha beetje off topic, maar je hebt gelijk. Zag het later ook zelf en heb het toen ook aangepast. Om de één of andere reden heb ik mezelf ivm aangeleerd bij in vergelijking met... Niet helemaal correct, moet ik mezelf eigenlijk ook afleren, maar goed op een brakke dag na oud en nieuw schiet het er wel eens door ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik heb Arctic: Zephyr als skin. Mooi en strakke skin en niet zo heel zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Yarisken schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:51:
[...]

Oké dan ga ik eens kijken voor kodibuntu. Werkt dit dan ook gewoon op de RPI2?
Oké ik lees nu net dat dit niet werkt op de RPI2. Is er dus geen mogelijkheid om Netflix op de Raspberry Pi 2 te kijken?
lowfi schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:02:
[...]

Je kan ook emby for kodi proberen. Deze addon is naadloos itt Plex addon.
Dankje, ik ga eens kijken naar deze add-on.
Edit: je kunt deze niet naar de bibliotheek van Plex laten kijken? Ik dacht dat je dat bedoelde

[ Voor 16% gewijzigd door Markos op 02-01-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:37
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:14:
[...]

Oké ik lees nu net dat dit niet werkt op de RPI2. Is er dus geen mogelijkheid om Netflix op de Raspberry Pi 2 te kijken?

[...]

Edit: je kunt deze niet naar de bibliotheek van Plex laten kijken? Ik dacht dat je dat bedoelde
Nee emby is de tegenhanger van plex. Ondersteunt ook transcoding naar allerlei apparaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
[...]

[...]

Als je google chrome ( geen chromium ) kan draaien dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

Netflix op openelec werkt gewoon hor, ook gewoon met chronium. Of het werkt met een Pi2, dat weet ik niet, maar kan me niet voorstellen dat het niet kan, of het zo niet moeten kunnen vanwege de ARM CPU dat daar geen chonium voor beschikbaar is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Is er trouwens een manier om ook de mappen automatisch te laten verwijderen op het moment dat je een film verwijderd?
De optie om het film bestand te verwijderen op het moment dat je deze uit de library verwijderd ben ik wel tegen gekomen, maar dan blijft er nog een map staan met daarin wat meta info over de film. Zou toch handig zijn als deze map ook meteen verwijderd wordt. Alleen hoe ben ik nog niet tegenkomen (buiten natuurlijk het zelf handmatig te verwijderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Ik gebruik nu Kodi op mijn pc die verbonden is met mijn huiskamer tv (is ook met pc monitor verbonden)

We willen nu een tv in de slaapkamer plaatsen maar vrouwlief wil graag kodi bekijken voor haar series en films.
In de slaapkamer is aansluiting voor internet (is verbonden met de telenet modem) die normaal ging gebruikt worden voor een interactieve telenet digicorder, maar die gaan we toch niet gebruiken.

Wat zijn de mogelijkheden om kodi in de slaapkamer te bekijken? Moet ik bvb kodi op tablet installeren en dan met een chromecast werken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
[...]

Nee netflix draait niet op een raspberry pi. Het drm component die je browser nodig heeft om het af te spelen is er niet voor dit platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Guys, ik heb een sql bibliotheek op mn nas draaien. Nu heb ik 1 rpi2 die de library update. Daar heb ik de sources ook aan kodi hangen. Beneden heb ik een intel nuc, die op dezelfde versie openelec draait, en daar heb ik ook via advancedsettings.xml netjes aangegeven dat hij moet kijken naar de sql bibliotheek. Voorheen werkte dit allemaal prima, maar na een reinstall van openelec op alle systemen (ben confluence aan het pimpen en wilde graag een clean install), pakt hij op de nuc de sql bibliotheek niet meer? Iemand suggesties?

zat hem in het opstarten met netwerk-vertraging :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ferra op 03-01-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Cowboy_Henk schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:24:
Ik gebruik nu Kodi op mijn pc die verbonden is met mijn huiskamer tv (is ook met pc monitor verbonden)

We willen nu een tv in de slaapkamer plaatsen maar vrouwlief wil graag kodi bekijken voor haar series en films.
In de slaapkamer is aansluiting voor internet (is verbonden met de telenet modem) die normaal ging gebruikt worden voor een interactieve telenet digicorder, maar die gaan we toch niet gebruiken.

Wat zijn de mogelijkheden om kodi in de slaapkamer te bekijken? Moet ik bvb kodi op tablet installeren en dan met een chromecast werken ofzo?
Ik zou een Raspberry Pi 2 kopen en die achter de TV hangen. Die kan je dan via de wifi of LAN aan je netwerk hangen. Je kunt dan bijv. OSMC (http://osmc.tv) of OpenElec gebruiken om Kodi op je Rasperry Pi 2 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
GroteBozewolf schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:09:
[...]

Ik zou een Raspberry Pi 2 kopen en die achter de TV hangen. Die kan je dan via de wifi of LAN aan je netwerk hangen. Je kunt dan bijv. OSMC (http://osmc.tv) of OpenElec gebruiken om Kodi op je Rasperry Pi 2 te zetten.
Kan ik eigenlijk de harde schijf op mijn pc dan delen met de raspberry pi via netwerk of moet je dan een NAS hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Cowboy_Henk schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:29:
[...]

Kan ik eigenlijk de harde schijf op mijn pc dan delen met de raspberry pi via netwerk of moet je dan een NAS hebben?
als jij zorgt dat jouw pc via het netwerk middels een file share benaderbaar is, dan ja je kunt je films delen en nee, je hebt geen NAS nodig. Het is wel makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Sa1 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:31:
[...]
als jij zorgt dat jouw pc via het netwerk middels een file share benaderbaar is, dan ja je kunt je films delen en nee, je hebt geen NAS nodig. Het is wel makkelijk :)
Hmm ok. Wil je enige uitleg verschaffen :D Of heb je ergens een mooie tutorial?

En ik zie alleen raspberry pi moederbordjes, zijn er geen complete pakketjes met behuizing en kabeltjes enzo bij?

[ Voor 13% gewijzigd door Cowboy_Henk op 03-01-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Cowboy_Henk schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:40:
[...]

rechts klikken op een folder, kiezen voor eigenschappen en dan delen.

http://lmgtfy.com/?q=Windows+File+sharing+howto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Cowboy_Henk schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:40:
[...]

En ik zie alleen raspberry pi moederbordjes, zijn er geen complete pakketjes met behuizing en kabeltjes enzo bij?
Jawel hoor: https://www.sossolutions....van-raspberry-pi/model-2b

Daar heb ik mijn pi's vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
Gisteren merkte dat de *knip* niet veel meer doet binnen Kodi. Ik krijg niets meer te zien van films en serie titels.

Iemand enig idee wat aan de hand is?

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 04-01-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zie topic warning over dat soort add-ons. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Ik heb laatst hetzelfde ingesteld voor mijn ouders, die nu met Kodi de films en series die op de NAS van mijn broer staan kunnen kijken (die dus op een andere fysieke locatie staat).

Het gemakkelijkst werkt het via WebDAV. Dat moet je op de Synology even activeren/instellen (klik hier voor de tutorial) en dan voeg je het gewoon als (remote) source in Kodi toe! Werkt als een trein.

EDIT: geen extra add-ons nodig dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Sa1 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:43:
[...]
rechts klikken op een folder, kiezen voor eigenschappen en dan delen.

http://lmgtfy.com/?q=Windows+File+sharing+howto
Ok dit gaat nu goed. Ik had het eerst lastig want kodi vroeg een paswoord en een gebruikersnaam maar ik had dit nooit ingesteld voor het delen.

Ik heb dan gelezen dat je gewoon je administrator naam moet nemen en paswoord.
Goed dus kodi (op android tablet) heeft succesvol de bestanden toegevoegd.

Maar het probleem is wel dat de pc moet aan staan te streamen naar tablet (later raspberry pi).

Ik kon op afstand mijn pc uitdoen met yatse als ik kodi bekijk via pc (die met huiskamer tv) is verbonden. Maar als ik naar de slaapkamer ga moet ik ook een manier hebben om mijn pc uit te doen.

Ik dacht aan Kodi (windows) te laten draaien en dan verbinden met Yatse. Dan naar slaapkamer te gaan en dan als de pc uitmoet op uitknopt van yatse lang drukken en dan kan je kiezen om systeem uit te schakelen...
Of weet je een beter idee?

En is het eigenlijk allemaal wel nodig???? Ik moet nog een tv kopen, een smart tv lijkt me dan de beste keuze.
Kan een smart tv (nog nooit gehad) de smb file sharing zien of een NAS?? Zo ja dan is er toch geen raspberry pi nodig, dan doe ik het wel zonder kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Twee vraagjes:

Ik draai nog twee keer XBMC 13.1 Gotham op twee ouyas waarbij de DB op mySQL draait. Dat zou ik wel willen upgraden naar Kodi, maar kan dat met behoud van mijn data ?

Ik wilde gisteren een film kijken maar had geen geluid. Bij de settings zag ik dat het audio spoor True HD 7.1. was. Heeft XBMC 13.1 daar nog geen support voor of ligt dat aan mijn setup (hdmi van OUYA naar TV en via optical (passthrough) naar mini setje ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 11-09 05:13
-SaveMe- schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:59:
Twee vraagjes:

Ik draai nog twee keer XBMC 13.1 Gotham op twee ouyas waarbij de DB op mySQL draait. Dat zou ik wel willen upgraden naar Kodi, maar kan dat met behoud van mijn data ?
Ik ben van 13.2 naar 14 gegaan, met een Windows cliënt, 2 Openelec's en 1 Android. Geen enkel probleem gehad met de shared DB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DappereDodo schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 06:12:
[...]

Ik ben van 13.2 naar 14 gegaan, met een Windows cliënt, 2 Openelec's en 1 Android. Geen enkel probleem gehad met de shared DB.
Het wordt alleen vervelend als je niet alle clients upgrade. Gevolg is dan dat de oude clients op hun oude DB versie blijven zitten en de nieuwe uiteraard op een nieuwe versie. Gevolg is dan dat je data out-of-sync gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
-SaveMe- schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:59:
[...]
Ik wilde gisteren een film kijken maar had geen geluid. Bij de settings zag ik dat het audio spoor True HD 7.1. was. Heeft XBMC 13.1 daar nog geen support voor of ligt dat aan mijn setup (hdmi van OUYA naar TV en via optical (passthrough) naar mini setje ...
XBMC/Kodi heeft sinds versie 12.0 support voor HD audio. Maar S/PDIF ondersteunt geen lossless audio zoals Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio. (bron)

Je kan beter de OUYA met HDMI aan je geluidsset verbinden, als je daar de aansluiting voor hebt én deze kan omgaan met HD audio (dat kunnen niet alle receivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

DappereDodo schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 06:12:
[...]

Ik neem aan dat de Db in mySQL weer een nieuwe naam/nummer heeft. Dus die zal ik eerst nieuw aan moeten maken neem ik aan? En voor de upfrade alles backuppen naar de locatie van de films zelf en als mySQL weer draait alles weer importeren. Gaat dat goed of mis ik iets ?
_Vincent_ schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:43:
[...]

XBMC/Kodi heeft sinds versie 12.0 support voor HD audio. Maar S/PDIF ondersteunt geen lossless audio zoals Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio. (bron)

Je kan beter de OUYA met HDMI aan je geluidsset verbinden, als je daar de aansluiting voor hebt én deze kan omgaan met HD audio (dat kunnen niet alle receivers).
Hmmm. Ik heb maar een simpel mini setje, die ondersteund geen HD audio. En ik kan ook geen hdmi doorlinken. Dus geen geluid met 7.1 audo dus, bummer! Had gehoopt/gedacht op downsampling ofzo, dacht dat XBMC dat deed.

Thanks beiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:58
-SaveMe- schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:17:
[...]

Ik neem aan dat de Db in mySQL weer een nieuwe naam/nummer heeft. Dus die zal ik eerst nieuw aan moeten maken neem ik aan? En voor de upfrade alles backuppen naar de locatie van de films zelf en als mySQL weer draait alles weer importeren. Gaat dat goed of mis ik iets ?
Als een en ander goed geconfigureerd is hoef je zelf geen nieuwe databases aan te maken, dat gebeurt automatisch.
Backuppen en vervolgens importeren heb ik zelf nog nooit gedaan eerlijk gezegd, ik installeer een nieuwe versie en start daarna Kodi waarna (bijna) alles weer werkt. Kleine kanttekening, ik ga naar een nieuwe versie zodra deze beschikbaar is en sla dus nooit releases over. Wat ik standaard wel even moet doen na installatie van een nieuwe versie is de scrapers opnieuw toewijzen aan de diverse paden van films en series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
Hallo ik heb de laatste tijd last dat de ondertiteling niet meer synchroon loopt onder de films.
Ik heb Kodi staan op 3 verschillende apparaten bijv.
iMac, window laptop, en de tv-box MXIII-G met guru.
Bijv. de serie Zoo seizoen 1 afl.03 en ook bij gewoon een speelfilm wat ik af wil spelen.
Deze heb ik geprobeerd bij verschillende add-ons Genesis, 1channel, en nog een paar.
Bij de verschillende add-ons ook meerdere aanbieders en meerdere ondertitelingen geprobeerd.

De optie voor het synchroniseerden ook gebruikt naar links en naar rechts,
Maar dat brengt geen resultaat.

Weet niet meer wat ik moet proberen om de ondertiteling onder de films wat ik afspeel via Kodi
Synchroon te laten lopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vaak ligt dat een de ondertitel zelf, dan heb je niet dezelfde bron als de bedoelde versie

Ik probeer dan een volgende, vaak is dezelfde resolutie ( 720p ) beter.
Nadeel van streaming is dat je niet de originele bestanden ( releasegroep ) meer te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

FreshMaker schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:10:
Vaak ligt dat een de ondertitel zelf, dan heb je niet dezelfde bron als de bedoelde versie

Nadeel van streaming is dat je niet de originele bestanden ( releasegroep ) meer te zien krijgt.
klopt, vaak staat er ook 'sync' bij als hij goed sync is, Persoonlijk vind ik het handiger als er een engelse sub in sync is, dan een nederlandse offsync... maar das persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

-SaveMe- schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:17:
[knip]

Hmmm. Ik heb maar een simpel mini setje, die ondersteund geen HD audio. En ik kan ook geen hdmi doorlinken. Dus geen geluid met 7.1 audo dus, bummer! Had gehoopt/gedacht op downsampling ofzo, dacht dat XBMC dat deed.
Het zou eigenlijk toch mogelijk moeten zijn om de audio hoorbaar te maken, ook al wordt de audio-stream zelf niet ondersteund. Ik heb net even wat getest met media waarin alleen maar HD-Audio aanwezig is en ik krijg keurig geluid uit mijn twee simpele PC speakers. Ik werk echter niet meer met de oude XBMC versie die jij nu nog gebruikt maar ik meen mij te herinneren dan versie 13 er ook al probleemloos mee om kon gaan.

Ik zou dus nog eens even je audio instellingen nalopen en even wat spelen met de instellingen, volgens mij moet het gewoon kunnen lukken.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/kodi%20audio%20uit%20PC.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

hardware-lover schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:56:
[...]

Het zou eigenlijk toch mogelijk moeten zijn om de audio hoorbaar te maken, ook al wordt de audio-stream zelf niet ondersteund. Ik heb net even wat getest met media waarin alleen maar HD-Audio aanwezig is en ik krijg keurig geluid uit mijn twee simpele PC speakers. Ik werk echter niet meer met de oude XBMC versie die jij nu nog gebruikt maar ik meen mij te herinneren dan versie 13 er ook al probleemloos mee om kon gaan.

Ik zou dus nog eens even je audio instellingen nalopen en even wat spelen met de instellingen, volgens mij moet het gewoon kunnen lukken.

[afbeelding]
Dacht ik ook. Waas juist een van de sterke punten van XBMC altijd; altijd geluid! Ga ik nog eens wat klooien met de settings. EN denk ik toch maar eens een upgrade naar Kodi plannen (maar ja, don't fix what isn't broken ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
FreshMaker schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:10:

Ik heb al bij meerdere films het hele rijtje ondertitelingen afgewerkt,
Maar helpt niet sychronisatie loopt niet synchroon,

En Engelse ondertiteling heb ik niks aan, als ik dat goed kon hoef ik ook geen ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Het is een illegale source die je gebruikt, dus je kan er ook niet veel van verwachten (en al helemaal geen ondersteuning vanuit dit forum). Ik vrees dat je het of moet accepteren of een andere oplossing moet gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
t-bob schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:56:
[...]

Ik heb al bij meerdere films het hele rijtje ondertitelingen afgewerkt,
Maar helpt niet sychronisatie loopt niet synchroon,

En Engelse ondertiteling heb ik niks aan, als ik dat goed kon hoef ik ook geen ondertiteling.
Ik begrijp het ook wel, maar dat is nu eenmaal één van de "nadelen" als Nederlander, die op minder legale manier aan zijn media wil komen :+
De wereld is voor 80% afgestemd op Engelse taal, 'wij' Nederlanders zijn maar een kleine groep.
De ondertitels worden gemaakt door hobbyisten, en er is geen 'garantie'

Mijn kinderen ( 8 en 14 ) kijken de films voornamelijk in het Engels, en ik heb er ook al sinds de jaren '80 met Skychannel geen moeite mee mee...
( ondertitels zijn soms zelfs zo tenenkrommend slecht vertaald, dat je het nog beter zonder kan doen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik kan natuurlijk eerst kodi er gewoon naast zetten. Neem aan dat onder Kodi de user directory kodi heet en niet langer xbmc ?

Pagina: 1 ... 6 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.