Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
TRaSH schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:49:
Niet switchen ;)
Geen Windows gebruiken voor Kodi.
Of een HDMI switch (grefen) aanschaffen zodat hij zijn connectie niet verliest
Dus een systeem met Open Elec zal dit issue niet hebben?
Is er een goed "betaalbare" gefen switch beschikbaar welke dit issue oplost?

Een marmitek HDMI splitter zal dit niet oplossen?

[ Voor 17% gewijzigd door pitchdown op 10-11-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
TRaSH schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:40:
ja mijn case is een Moneual Moncaso 320 Slim Line en het display heb ik nooit werkend gekregen onder XBMC/Kodi in windows werkte wel met WMC(remote kreeg ik eigenlijk ook nooit lekker werkend onder Kodi daarna een MCE reciever gekocht en het probleem was opgelost).
Ik heb ook een Moneual Moncaso 320. Mooiste HTPC-kast die ik ken, maar het ding is gemaakt door een of ander gaar Koreaans bedrijf dat vrij gauw erna de stekker uit de computeractiviteiten heeft getrokken, en dus nul support biedt. De meegeleverde drivers hebben (op een Engelstalige Windows) nooit goed gewerkt.

Mocht je ooit nog Windows willen draaien, kan je het schermpje aansturen met een custom driver op http://babgvant.com/files/folders/lcdwriter/entry17571.aspx .

Veel meer dan de afstandsbediening en de datum op het schermpje schrijven doet dat overigens niet met Kodi. Daarvoor gebruik ik zelf een lokale VM met Linux (met lcdd), maar dat is natuurlijk nogal omslachtig voor enkel een schermpje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Ik heb deze week mijn HTPC gereset en Kodi opnieuw vers geïnstalleerd.

Voor subtitles gebruikte ik altijd de plugin opensubtitles, maar die is blijkbaar uit de repository gehaald omdat ze tegenwoordig reclame in de ondertiteling proppen.

Weten jullie zo welke provider/plugin fatsoenlijk werkt voor Nederlandse en Engelstalige ondertiteling voor films en series? (Of waar de oude plugin te vinden valt?)

Edit: https://github.com/amet/s...tles/releases/tag/5.0.14b
Gevonden!

[ Voor 10% gewijzigd door willemd op 10-11-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 21:05
pitchdown schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:47:
[...]

Dus een systeem met Open Elec zal dit issue niet hebben?
Is er een goed "betaalbare" gefen switch beschikbaar welke dit issue oplost?

Een marmitek HDMI splitter zal dit niet oplossen?
Ik had vroeger onder Windows zo een grefen HDMI gebeuren.
Geswitch naar OpenElec en sindsdien niet meer nodig gehad.
Ligt nu in de kast te verstoffen.
Kostte toen geloof ik meer dan 100 euro.
Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:44:
[...]
Ik heb ook een Moneual Moncaso 320. Mooiste HTPC-kast die ik ken, maar het ding is gemaakt door een of ander gaar Koreaans bedrijf dat vrij gauw erna de stekker uit de computeractiviteiten heeft getrokken, en dus nul support biedt. De meegeleverde drivers hebben (op een Engelstalige Windows) nooit goed gewerkt.

Mocht je ooit nog Windows willen draaien, kan je het schermpje aansturen met een custom driver op http://babgvant.com/files/folders/lcdwriter/entry17571.aspx .

Veel meer dan de afstandsbediening en de datum op het schermpje schrijven doet dat overigens niet met Kodi. Daarvoor gebruik ik zelf een lokale VM met Linux (met lcdd), maar dat is natuurlijk nogal omslachtig voor enkel een schermpje. ;)
Onder Windows ook die driver gebruikt,
Maar zoals je zei werd weinig weergegeven.
Sinds de overstap naar OpenElec.
Laat het display alles zien wat ik wil.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Dan ga ik van de week open olec is proberen.
Ik hou je op de hoogte.

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:25
Is het ook mogelijk om shows gewoon op bestandsnaam af te spelen via de kodi interface, bv door een add-on?

ik heb namelijk naast de usual series/ movies een aantal shows/ series die niet herkend worden door de scraper. Dat zijn dan zaken als cabaratier voorstellingen / one off documentaires die minder bekend zijn en dergelijke.

Dat de scraper ze niet kan matchen, vind ik ook niet erg, maar ik zou deze series wel via de kodi interface willen kunnen afspelen gewoon op bestandsnaam. Weet iemand of dat ook mogelijk is?

Ik heb er al flink wat op gegoogled maar niets kunnen vinden waarschijnlijk omdat de meeste threads gaan over het niet goed herkennen/scrapen van films..

[ Voor 6% gewijzigd door rachez op 12-11-2015 00:51 ]

• willemd
  • Niet online
Ja dat kan toch via de file-weergave? Zo heb ik dat met concerten gedaan. Een Favoriet laten wijzen naar de bestandslocatie en die in het hoofdmenu gezet.

• pitchdown
Heb even zitten zoeken naar een oplossing om kodi openelc in standby mode te zetten (netals in windows).
Hoe kan ik dit realiseren?

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
Een andere vraag: Ik gebruik Kodi met een shared MySQL database op mijn synology: ideaal en werkt goed. Alle data (library en films) staan dus op de Synology. Is er nu ook een mogelijkheid dat ik extern dit benader buiten mijn eigen netwerk?

Dat kan ik nu doen via DSvideo maar dan heb ik niet de voordelen van Kodi (watched status o.a.). kan wat ik wil? Ik weet dat PlexBMC bestaat maar dat betekent dat je dus een Plexserver gaat opzetten die dan eigenlijk de kodi Mysqp server vervangt en dat heeft eigenlijk niet mijn voorkeur...

Edit: dit is een interessant topic met dezelfde vraag en enkele oplossingen. Ik ga ermee aan de slag!
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=220512

[ Voor 12% gewijzigd door vandermark op 12-11-2015 13:53 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• TRaSH
In sommige skins is daar een optie voor,
Of je edit de keyboard/remote.xml zodat je in standby gaat ipv shutdown

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

vandermark schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:45:
Een andere vraag: Ik gebruik Kodi met een shared MySQL database op mijn synology: ideaal en werkt goed. Alle data (library en films) staan dus op de Synology. Is er nu ook een mogelijkheid dat ik extern dit benader buiten mijn eigen netwerk?

Dat kan ik nu doen via DSvideo maar dan heb ik niet de voordelen van Kodi (watched status o.a.). kan wat ik wil? Ik weet dat PlexBMC bestaat maar dat betekent dat je dus een Plexserver gaat opzetten die dan eigenlijk de kodi Mysqp server vervangt en dat heeft eigenlijk niet mijn voorkeur...

Edit: dit is een interessant topic met dezelfde vraag en enkele oplossingen. Ik ga ermee aan de slag!
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=220512
Poorten forwarden zou kunnen (tricky ivm security) of je kan voor een VPN oplossing gaan waarbij je van buitenaf gewoon je volledige thuisnetwerk kan benaderen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:25
Het Leoh-Paard schreef op donderdag 12 november 2015 @ 01:51:
Ja dat kan toch via de file-weergave? Zo heb ik dat met concerten gedaan. Een Favoriet laten wijzen naar de bestandslocatie en die in het hoofdmenu gezet.
Dank = groot! Dat ik daar zolang overheen gekeken heb... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
pitchdown schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:41:
Wanneer ik op mijn HTPC schakel naar een andere HDMI ingang op mijn tv, en vervolgens weer terug naar KODI --> KODI niet full screen en windows wel.
Ik heb hier al wat dingen over gevonden m.b.t. disablen van autodetect HDMI, maar dit heeft mijn probleem niet opgelost.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Heb dit ook gehad heb een instelling (systeem->video) en dan Windowed FullScreen uitzetten.
Werkt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
MvanRijnen schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:34:
[...]

Heb dit ook gehad heb een instelling (systeem->video) en dan Windowed FullScreen uitzetten.
Werkt hier.
Dan wordt kodi niet meer full screen weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 19:36
Mijn "search" venster in Kodi is niet meer aanwezig, dit vond ik een heel makkelijk tooltje om snel muziek terug te vinden.

Wie weet hoe ik het search venster weer terug zou kunnen krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img633/2059/qTDdY0.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img907/7492/5Nfxp7.png

Glasvezel heeft de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
pitchdown schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:32:
[...]

Dan wordt kodi niet meer full screen weergegeven?
Jawel, volgende instellingen zetten:

Weergavemodus -> Volledig scherm
Gebruik Volledig Scherm Venster -> Uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
MvanRijnen schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:29:
[...]

Jawel, volgende instellingen zetten:

Weergavemodus -> Volledig scherm
Gebruik Volledig Scherm Venster -> Uit
Die instellingen ken ik niet.
Waar zitten deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
pitchdown schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:52:
[...]

Die instellingen ken ik niet.
Waar zitten deze?
Instellingen -> Systeem -> Video Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:39

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Michael_E schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 08:57:
Mijn "search" venster in Kodi is niet meer aanwezig, dit vond ik een heel makkelijk tooltje om snel muziek terug te vinden.

Wie weet hoe ik het search venster weer terug zou kunnen krijgen?

[afbeelding]

[afbeelding]
Bij de instellingen van je skin, of van je search addon?
Evt. teruggaan naar de basisinstelling van je (Confluence) skin.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 14-11-2015 16:20 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 19:36
Jorgen schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:20:
[...]

Bij de instellingen van je skin, of van je search addon?
Evt. teruggaan naar de basisinstelling van je (Confluence) skin.
Dank, global search addon gaf me de oplossing door je tip :)

Glasvezel heeft de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
MvanRijnen schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:55:
[...]

Instellingen -> Systeem -> Video Hardware
En dan speelt dus het issue niet met het scaling-probleem en is dus onafhankelijk van de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 13:08
Ik draai Openelec 6.0 op Raspberry Pi 2. Ik merk de laatste dat de poster-art en preview plaatjes van veel films en series niet laden. Als je door de lijst met films bladert, lijkt het daardoor alsof een boel films missen. Heel irritant. Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Zelf geen last van,
Gebruik je misschien moviemeter als scraper ?
Heb je je scraper geüpgraded ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
pitchdown schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:12:
[...]

En dan speelt dus het issue niet met het scaling-probleem en is dus onafhankelijk van de videokaart?
Zou m''n god niet weten waar je het nu over hebt. Ik dacht dat je een fullscreen probleem had en met switchen van HMI ingang KODI in een venster terug komt.

Ik zou zeggen, probeer de instellingen eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
MvanRijnen schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:49:
[...]

Zou m''n god niet weten waar je het nu over hebt. Ik dacht dat je een fullscreen probleem had en met switchen van HMI ingang KODI in een venster terug komt.

Ik zou zeggen, probeer de instellingen eens.
Nee niet in een venster.
Bij schakelen tussen HDMI-kanalen is KODI niet full screen meer.
Het gaat mis in de schaling van kodi na switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Voor wie dat leuk vindt: de eerste beta van Kodi 16 Jarvis is uit!

Zelf stap ik nog niet over, de vorige alpha 4 was op mijn systeem helaas enorm instabiel, zodat ik de eerstvolgende versie nog niet vertrouw. In het verleden vond ik het altijd wel leuk om de latere developmentversies te draaien. Wel een paar leuke verbeteringen, o.a. in-software DTS HD/MA-decoding en betere ondersteuning voor Bluetooth-menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bluetooth of Blu-ray?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonZeal
  • Laatst online: 31-07 13:40
Na een jaar nu Plex gebruikt te hebben mis ik toch sommige elementen van Kodi.
Vandaar ik Plexbmc wil gebruiken.
Heeft er iemand dat stabiel draaen op 15.2?
Met welke release van de add-on?
Met welke skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonZeal
  • Laatst online: 31-07 13:40
Muncher schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:03:
Ik draai Openelec 6.0 op Raspberry Pi 2. Ik merk de laatste dat de poster-art en preview plaatjes van veel films en series niet laden. Als je door de lijst met films bladert, lijkt het daardoor alsof een boel films missen. Heel irritant. Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?
Heb je OSMC al eens geprobeerd?
Vorige nacht getest en werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

Ben zojuist overgestapt van XBMC 13.? naar Kodi 15.2. Alles lijkt goed te werken, behalve de weergave van mijn series. Waar XBMC netjes begon met het nummer van de aflevering, doet Kodi dat niet. Afleveringen staan nu op alfabet (en dus niet chronologisch) Heel irritant. Iemand enig idee of dit een instelling is ergens, of dat de scraper iets verkeerd doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Iemand die Kodi heeft draaien op een Odroid? (http://www.hardkernel.com....php?g_code=G143703355573)
Ben even benieuwd of het vanaf een SD kaart goed te draaien is, en met welke distro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:57

Sa1

Nosch schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:58:
Ben zojuist overgestapt van XBMC 13.? naar Kodi 15.2. Alles lijkt goed te werken, behalve de weergave van mijn series. Waar XBMC netjes begon met het nummer van de aflevering, doet Kodi dat niet. Afleveringen staan nu op alfabet (en dus niet chronologisch) Heel irritant. Iemand enig idee of dit een instelling is ergens, of dat de scraper iets verkeerd doet?
ik zit sinds kort ook op 15.2 (openelec 6), maar ervaar dit niet zo. Lijkt mij du ergens een instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:27
Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:46:
Ik heb deze week mijn HTPC gereset en Kodi opnieuw vers geïnstalleerd.

Voor subtitles gebruikte ik altijd de plugin opensubtitles, maar die is blijkbaar uit de repository gehaald omdat ze tegenwoordig reclame in de ondertiteling proppen.

Weten jullie zo welke provider/plugin fatsoenlijk werkt voor Nederlandse en Engelstalige ondertiteling voor films en series? (Of waar de oude plugin te vinden valt?)

Edit: https://github.com/amet/s...tles/releases/tag/5.0.14b
Gevonden!
Werkt open subtitles nog?

Sinds paar dagen vind die niks. Update naar openelec 6 en handmatig addon erbij gezet.
Maar vind niks meer? Is hun api down ofzo, zag wel dat de site tijdje down was geweest.
Merk je wel dat opensubtitles de enige fatsoenlijke ondertitel service is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Opensubtitles komt morgen weer in de repository:
http://forum.kodi.tv/show...14&pid=2166196#pid2166196

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:27
Ja maar handmatig geïnstalleerd werkt die ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Bij mij doet hij het soms ook niet, of heel langzaam. Meestal gaat het wel goed. Ik denk dat de servers daar regelmatig overbelast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij kan ik ineens geen series en films meer kijken met Genesis hij hangt en stottert heel de tijd.
Heel vreemd want ik heb niks geinstalleerd of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
@ trekker22: Opensubtitles heeft het bij mij het hele weekend primd gedaan.

@mono-poly: Genesis valt onder de categorie 'zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden'..Die mogen hier dus niet besproken worden dus ik vrees dat je geen antwoord gaat krijgen op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Afgelopen week is Kodi 16 beta 2 uitgekomen. Één van de grootste verbeteringen is de muziek library. ik snap dit compleet niet, kodi maar ook xbmc , heeft toch altijd al een muziek library gehad, het zoeken op genere / artiest / jaar enz enz, is toch altijd al mogelijk geweest? Gewoon library view selecteren en volgens mij werkt het gewoon.... of begrijp ik het nu gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Sa1 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:48:
Afgelopen week is Kodi 16 beta 2 uitgekomen. Één van de grootste verbeteringen is de muziek library. ik snap dit compleet niet, kodi maar ook xbmc , heeft toch altijd al een muziek library gehad, het zoeken op genere / artiest / jaar enz enz, is toch altijd al mogelijk geweest? Gewoon library view selecteren en volgens mij werkt het gewoon.... of begrijp ik het nu gewoon niet?
Je hebt deels gelijk. Kodi had inderdaad een library view voor muziek, maar dat was meestal gewoon een lijst gebaseerd op de ID3 tags (of andere tags) van je audio bestanden en stond niet in de muziek database van Kodi. Dat is nu dus anders. Net als de video bestanden gaan alle bestanden in de muziek DB. Daardoor kan je er nu o.a. beter door zoeken. Maar ik gok dat de gemiddelde gebruiker het verschil niet zal zien.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
In de blog staat ook dat je de extra stap niet meer hoeft te doen.
Dus my werkt het als de video library.
Voeg source toe en er word gevraagd wat het is film, tv, muziek en het word dan meteen in je library geladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

GroteBozewolf schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:40:
[...]

Je hebt deels gelijk. Kodi had inderdaad een library view voor muziek, maar dat was meestal gewoon een lijst gebaseerd op de ID3 tags (of andere tags) van je audio bestanden en stond niet in de muziek database van Kodi. Dat is nu dus anders. Net als de video bestanden gaan alle bestanden in de muziek DB. Daardoor kan je er nu o.a. beter door zoeken. Maar ik gok dat de gemiddelde gebruiker het verschil niet zal zien.
Wat ik vooral hoop is dat mijn muziek nu goed herkend wordt. Ik heb 15000 liedjes in mijn db die ik allemaal geript het van mijn cd-collectie en via downloadwinkels heb aangeschaft. Ze zijn stuk voor stuk met de hand voorzien van ID3-tags, op basis van hoe een album bij Discogs bekend staat (en hier en daar een kleine wijziging om esthetische redenen). Allemaal leuk dat MusicBrainz, en waarschijnlijk komt er veel overeen, maar het zou zeer tof zijn als ik nu niet opnieuw duizenden mp3tags moet gaan zitten wijzigen.

• Sa1

Sa1

Jorgen schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:44:
[...]

Wat ik vooral hoop is dat mijn muziek nu goed herkend wordt. Ik heb 15000 liedjes in mijn db die ik allemaal geript het van mijn cd-collectie en via downloadwinkels heb aangeschaft. Ze zijn stuk voor stuk met de hand voorzien van ID3-tags, op basis van hoe een album bij Discogs bekend staat (en hier en daar een kleine wijziging om esthetische redenen). Allemaal leuk dat MusicBrainz, en waarschijnlijk komt er veel overeen, maar het zou zeer tof zijn als ik nu niet opnieuw duizenden mp3tags moet gaan zitten wijzigen.
persoonlijk had ik echt niets te klagen over de muziek bibliotheek, maar goed. Ben benieuwd wat het gaat brengen.

• TRaSH
ik gebruik musicbrainz voor het taggen van mijn collectie en dat werkt prima bij mij,
overzetten van Discogs naar musicbrainz is niet zo een probleem.
doet picard automatisch bij mij.
en kan zelf een andere versie kiezen als hij de verkeerde pakt.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sa1 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:01:
[...]

persoonlijk had ik echt niets te klagen over de muziek bibliotheek, maar goed. Ben benieuwd wat het gaat brengen.
Niet heel veel nee, maar sommige dingen snapte die gewoon niet lekker. En ik ben altijd bang geweest om Kodi totale controle over mijn mp3's en flac's te geven. Het is natuurlijk leuk als Kodi net als bij films tig genres eraan meegeeft, maar ik zou mijn id3 tags toch graag houden zoals ik ze ingevuld heb.
TRaSH schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:38:
ik gebruik musicbrainz voor het taggen van mijn collectie en dat werkt prima bij mij,
overzetten van Discogs naar musicbrainz is niet zo een probleem.
doet picard automatisch bij mij.
en kan zelf een andere versie kiezen als hij de verkeerde pakt.
Daar kan ik dan nog eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Ik heb een vraag over het taggen van mp3's en de muziekbibliotheek. Wanneer ik nu een album toevoeg en het is een verzamelalbum met verschillende artiesten dan komen de mp'3 onder verschillende albums in de bibliotheek te staan. Is hier een oplossing voor? Ik heb namelijk graag dat de mp3's onder 1 album komen te staan bij bibliotheekweergave in Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Zmokkie schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:28:
Ik heb een vraag over het taggen van mp3's en de muziekbibliotheek. Wanneer ik nu een album toevoeg en het is een verzamelalbum met verschillende artiesten dan komen de mp'3 onder verschillende albums in de bibliotheek te staan. Is hier een oplossing voor? Ik heb namelijk graag dat de mp3's onder 1 album komen te staan bij bibliotheekweergave in Kodi.
Jazeker... Voeg dan de Album Artist toe: Various Artists
En eventueel de tag: compilation: 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Laatst online: 22-05 10:31
DarkAllMan schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:57:
[...]

Jazeker... Voeg dan de Album Artist toe: Various Artists
En eventueel de tag: compilation: 1
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Toch maar even vragen want ik kom er niet uit. Als ik op zoek ga binnen kodi naar ondertiteling voor bij een film dan komt hij alleen maar met Engelstalige ondertiteling. Als ik bij de video instellingen en dan ondertitels ga kijken staat de ondertitelingstaal als voorkeur Dutch.
Waar het denk ik fout gaat is bij 'talen van te downloaden ondertiteling' die staat op Engels. Maar wat ik ook probeer, ik krijg hem niet op Nederlands. Als ik Nederlands selecteer en weer terug ga springt hij net zo hard weer op Engels. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Ik draai Kodi 15.2

Edit:
Opeens schoot het me te binnen (na het kijken van een youtube video) dat het ook wel eens aan de skin kon liggen. Er miste namelijk een 'ok' knop om te bevestigen. Even switchen naar een andere skin, taal aanpassen en klaar.

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 27-11-2015 18:31 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Goed dat je meteen de oplossing gemeld hebt, |3art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Xbian Kodi i.c.m. Raspberry B+, file stream vanaf Humax loopt constant vast.
De RPi B+ is niet geschikt hiervoor... poor power
De RPi 2B werkt perfect

Aanvulling:
Welk ander OpenElec, Kodi, OSMC, RaspBMC zou beter werken op een RPi B+ ?

[ Voor 22% gewijzigd door PE4000 op 03-12-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 07:05
Hallo...na de laatste kodi isengard openelec op mijn nuc gezet te hebben kan ik db meer aanmaken voor mijn films,tv series en muziek.
Alle video en muziek staat op mijn synology nas.
Mariadb staat er ook op en draait zoals het hoort.
Mijn spotweb draait ook en werkt.
Ook user met pw aangemaakt en de rechten staan zoals het hoort.
Echter wordt er lokaal ook geen db gemaakt om te exporteren en valt er dus ook niks te importeren.
Media is zowel met smb als met nfs gedeeld.
Ik kan de bestanden apart wel zien maar geen db maken.
Waar gaat het fout of waar heb ik de instellingen niet goed staan?
Alle tips en hulp welkom.
Ik heb hier een error log uit de mariadb,ik denk dat er hier wat fout gaat?
code:
1
2
3
151205 16:58:24 [Note] Hostname 'synoserver' does not resolve to '192.168.1.61'.
151205 16:58:24 [Note] Hostname 'synoserver' has the following IP addresses:
151205 16:58:24 [Note]  - 127.0.0.1

Hoop dat ik nog wat hulp kan krijgen?

[ Voor 20% gewijzigd door ikkeenjij36 op 05-12-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Iemand misschien een geniaal simpel idee om geluid te krijgen uit m'n htpctje?

Ding heeft het drie jaar gedaan met Debian+XBMC, maar toen hem eindelijk een internetverbinding gaf begon hij zo hard te gillen dat er meuk verouderd was, dat ik ben gaan upgraden.

Debian 8 + Kodi erop, alles werkt, mooi. Behalve het geluid. Gewoon, via diezelfde hdmi-kabel waar hij ook het beeld over weet te sturen. Maar nee, daar kan geen geluid meer over, kennelijk (heeft ie daarvoro dus wel gedaan maar dat was oud dus fout).

Kodibuntu dan maar geprobeerd. Ziet er leuk uit maar nog steeds geen geluid. En geen toegankelijke settings of zo, dus kennelijk ben ik nu nog verder van huis.

Toen ik 15 jaar geleden voor het eerst iets probeerde met linux was geluid het grootste probleem. Kennelijk is het voor linux nog steeds godsonmogelijk om het gewoon te laten werken. Internet helpt: installeers 163482365438 add-ons en ga dan nog een keer in de command line dingen zitten doen waarvan je geen idee hebt waar je mee bezig bent.

Dus, voordat ik het hele apparaat het raam uit flikker en linux voor eeuwig verban naar de afvalhoop van nietwerkende klerezooi voor mensen die graag problemen hebben, is er iemand die me op weg zou kunnen helpen om gewoon weer geluid te horen, zoals dat drie jaar lang met Debian 7 + XBMC wel gewoon werkte, zonder dat ik er uren voor moest kloten?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@Dido

Staat de sound output in Kodi wel op HDMI? Staan de instellingen goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

@tk55 ik kan been hdmi kiezen als output. Kennelijk bestaat hdmi niet meer hoewel er dus wel beeld overheen kan.
En "eventjes een nieuwe driver installeren" betekent in linux "drie dagen frustratie en dan werkt het nog niet".

Ik geloof dat ik maar moet accepteren dat iets wat onder een oude versie prima werkte na de update gewoon betekent dat ik mijn htpc kan wegflikkeren.

Onder kodibuntu kan ik ueberhaupt niet vinden waar ik iets kan updaten. Hoe simpeler het wordt afgeschilderd hoe meer frustratie linux oplevert :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pak dan gewoon Windows.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
het zou helpen als je ook erbij verteld wat je systeem is.
misschien is het te verouderd en word niet meer ondersteund.
iets wat je in de changelog hebt terug kunnen vinden.
mijn linux skills zijn ongeveer 1%,
daarom heb ik bv voor OpenElec gekozen.
kan je ook gewoon vanuit USB draaien om te testen.
command line hoef je niet te gebruiken kan trouwens wel als je een EDID nodig hebt en evt wat andere dingen.
als je echt zoveel add-ons draait kan het ook daar aan liggen. 8)
ik probeer het echt tot een minimum te houden.
installeer alleen de add-ons die ik nodig hebt en makkelijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Het is een mini itx bordje met een zuinige chip. Wat precies weet ik niet. Ik kan in dit minimale kodibuntu systeem zonder enige addon namelijk geen fatsoenlijke hw info vinden.

Als mijn systeem onbruikbaar wordt omdat ik volgens het werkende systeem toch echt moet updaten dan is het inderdaad logisch om toch maar gewoon Windows te kopen. Hoewel daarmee het systeem belachelijk duur wordt, is het tenminste onderhoudbaar.

Kennelijk ben ik gek als ik denk dat het belachelijk is dat na 15 jaar het nog steeds onmogelijk is geluid uit een linux systeem te krijgen.

Voor de duidelijkheid, ik wilde het dus ook simpel houden. Debian+xbmc was simpel. Debian+kodi zou simpel moeten zijn maar wakkert haat aan.

Kodibuntu zou het simpelste van het simpelste moeten zijn. Maar werkt niet, ik kan niks instellen, ik kan nergens bij, ik kan niks updaten, ik kan niks (nuttigs) installeren.

Dan maar een dure volledige Windows installeren om een veredelde mediaplayer te kunnen draaien? Zal wel aan mij liggen maar dat gaat me te ver. Dan maar geen htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Win 7 licentie kost wat? 2 tientjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Je hebt vast ergens een instelling verkeerd staan. Het lijkt mij sterk dat je dat bij Kodibuntu (draai ik zelf ook namelijk) niet kunt instellen. Heb je de expertmodus bij instelling wel aanstaan? Dan heb je meer mogelijkheden voor het instellen van het geluid.

Kijk onder Systeem > Instellingen > Systeem > Geluidsuitgang eens wat voor apparaat is geselecteerd voor de geluidsuitvoer. En dan ook bij Doorvoer geluidsuitvoerapparaat.

Ik heb Kodibuntu 15.2 draaien op een Asrock ION 330 en dat draait als een zonnetje. :)

[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 06-12-2015 20:26 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Ik kan daar dus geen hdmi kiezen. Dus moet ik kennelijk ubuntu vertellen dat de hdmi uitgang die hij herkent om beeld over te sturen ook voor geluid kan gebruiken. En dat kan ik dus nergens. Kodibuntu herkent het ding evenmin als debian 8 dat deed, terwijl debian 7 dat wel deed. En waar ik bij debian nog de illusie had dat ik iets kom installeren kan ik bij kodibuntu schijnbaar niets.

"drivers" zijn een onbekend iets lijkt het wel, tenzij ik 36 pakken sourcecode bij elkaar wil rapen en compileren in de hoop dat er magisch iets werkt. En dat moet dan op een echte linux want kodibuntu geeft me zelfs de mogelijkheid tot dat masochisme niet.

Wat betreft Windows... Misschien een optie hoewel ik dan het voordeel van kodi niet echt meer zie. Ik wil niks bijzonders maar gewoon geluid en beeld. De "eenvoudigste" oplossingen zijn fijn als je mazzel hebt maar als je pech hebt (of zo stom bent he htpc aan het net te hangen) ben je de lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Je zou de opties die in deze thread genoemd worden eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Eerst maar eens kijken waar in kodibuntu ik dan dingen als aplay -l kan intikken. Volgend weekend maar weer eens kijken of ik er nog zin in heb.

In debian deden dat soort threads niets omdat ik ueberhaupt nergens hdmi herkende en het installeren van 4258 tools en packages niets hielp. Waarschijnlijk werkten die elkaar alleen maar tegen.

Ik wil gewoon dat mijn hdmi sound herkend wordt, maar het linux antwoord is niet "installeer een driver", maar "installeer 30 tools en kies dan een optie in het lijstje". Alleen jammer als die optie niet in je lijstje staat. Dan moet je kennelijk zelf aan je os gaan programmeren. En die leercurve is me iets te stijl voor een os dat diet of het simpel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Terminal: Ctrl Alt F7

Anders zou je het ook nog met Putty kunnen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dido schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:16:
Dan maar een dure volledige Windows installeren om een veredelde mediaplayer te kunnen draaien? Zal wel aan mij liggen maar dat gaat me te ver. Dan maar geen htpc.
Dan flikker je dat ding toch het raam uit? Je bent hier weinig constructief aan het klagen en mekkeren, daar schiet niemand wat mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:46
sjaool schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:22:
Je hebt vast ergens een instelling verkeerd staan. Het lijkt mij sterk dat je dat bij Kodibuntu (draai ik zelf ook namelijk) niet kunt instellen. Heb je de expertmodus bij instelling wel aanstaan? Dan heb je meer mogelijkheden voor het instellen van het geluid.

Kijk onder Systeem > Instellingen > Systeem > Geluidsuitgang eens wat voor apparaat is geselecteerd voor de geluidsuitvoer. En dan ook bij Doorvoer geluidsuitvoerapparaat.

Ik heb Kodibuntu 15.2 draaien op een Asrock ION 330 en dat draait als een zonnetje. :)
@Dido
Heb je sjaool's reactie überhaupt wel gelezen? Dat heeft waarschijnlijk niks met drivers te maken, maar met jouw geluidsinstellingen. Dus vertel even wat je hebt ingesteld bij Systeem > Instellingen > Systeem > Geluidsuitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

@Zawaponga: Ik heb daar 4 mogelijkheden: Analoog default, digital/s/pdif als opties, en dan allebei met passthrough aan of uit. Geen van de vier werkt.

Dus, hoe kies ik hdmi als uitgang als hij niet in dat lijstje staat? Hoe verander ik instellingen voor een niet bestaande hdmi?

@sjaool: Ik ga komend weekend eens kijken of ik vanuit de terminal verder kom. Bedank in ieder geval voor de constructieve reacties. :)

Ps: Putty? Dus ik zou iets moeten instellen op een pc waar ik voor zit door vanaf een andere pc te gaan telnetten? Dat klinkt alsof ik voor mijn deur sta en besluit bij de buren aan te bellen om via het balkon binnen te komen in plaats van in mijn andere zak zoeken naar mijn sleutel...

[ Voor 25% gewijzigd door Dido op 07-12-2015 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Met Putty kun je inderdaad verbinding maken met de htpc en dan hetzelfde en meer doen als via de terminal. Dat is soms handig als je geen keyboard op de je htpc hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
ikkeenjij36 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:19:
Hallo...na de laatste kodi isengard openelec op mijn nuc gezet te hebben kan ik db meer aanmaken voor mijn films,tv series en muziek.
Alle video en muziek staat op mijn synology nas.
Mariadb staat er ook op en draait zoals het hoort.
Mijn spotweb draait ook en werkt.
Ook user met pw aangemaakt en de rechten staan zoals het hoort.
Echter wordt er lokaal ook geen db gemaakt om te exporteren en valt er dus ook niks te importeren.
Media is zowel met smb als met nfs gedeeld.
Ik kan de bestanden apart wel zien maar geen db maken.
Waar gaat het fout of waar heb ik de instellingen niet goed staan?
Alle tips en hulp welkom.
Ik heb hier een error log uit de mariadb,ik denk dat er hier wat fout gaat?
code:
1
2
3
151205 16:58:24 [Note] Hostname 'synoserver' does not resolve to '192.168.1.61'.
151205 16:58:24 [Note] Hostname 'synoserver' has the following IP addresses:
151205 16:58:24 [Note]  - 127.0.0.1

Hoop dat ik nog wat hulp kan krijgen?
Kickje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52
Ergens in de DB settings heb je 'synoserver' gekoppeld aan '192.168.1.61', maar dat klopt niet. De bind staat nog op 127.0.0.1 :+
Kijk hier eens: https://mariadb.com/kb/en...for-remote-client-access/

OF!
Je moet "skip-name-resolve" aanzetten in een of andere config.

[ Voor 8% gewijzigd door Nnoitra op 07-12-2015 10:03 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Nnoitra schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:56:
[...]

OF
Je moet "skip-name-resolve" aanzetten in een of andere config.
Hier kan dat cypher21 in "[Synology] Packages"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 19:01

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
Ik heb een MXIII-G TV BOX Android 5.1 besteld.

Nu komt mijn vraag wat ik straks wil doen,
Wil erop zetten openElec zou wat sneller zijn.

Andriod 5.1 kan daar ook een kopi van worden gemaakt,
zo dat ik het nog eens terug kan zetten.

Wil het kastje gaan gebruiken voor Kodi films/series te kijken,
en af en toe een film screamen van iMac naar tvbox MXIII om te kijken op TV.

Kan dat via openElect of moet ik Android gewoon erop laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Het streamen van films/ series via KOdi kan prima met OpenElec. Gebruk ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52
Da's dan weer jammer..
Na 4 dagen een eigen post kicken, met als resultaat: behulpzame reacties.
Vervolgens is al 4 dagen reactie daarop... :+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Nnoitra schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:38:
[...]

Da's dan weer jammer..
Na 4 dagen een eigen post kicken, met als resultaat: behulpzame reacties.
Vervolgens is al 4 dagen reactie daarop... :+
Oeps sorry hoor....maar wegens werkzaamheden buitenland geen kans gehad voor reactie.
Vt weekend zal ik alle tips eens uitproberen en reactie geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Zijn er meer mensen die Rom Collection Browser gebruiken? Ik heb hiermee problemen met spellen importeren, ik krijg dan namelijk deze error:
Error: Could not create artwork file.
Check xbmc.log for details
Ik heb in de log nog niet kunnen vinden wat de oorzaak kan zijn van dit probleem.
Ik kwam via google wel wat mensen tegen met hetzelfde probleem, maar wat ze er daar bij vermelden is dat het komt omdat een van de websites (thegamesdb.net werd daar genoemd) offline zou zijn en dat het probleem veroorzaakt. Of dat RCB nog niet compatible is met Kodi.

Ik draai deze versie van Kodi: 15.2 Compiled: Oct 19 2015
Op een laptop (L502x) met Windows 10 x64

De emulators die ik gebruik zijn:
NES: fceux-2.2.2-win32
SNES: snes9x-1.53-win32-x64
N64: Project64 2.1

edit: ik had al verschillende sources geprobeerd. Maar wanneer ik hem alleen op thegamesdb.net zet en de rest op none dan werkt het wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Markos op 16-12-2015 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Meer mensen waarbij het aanpassen van de view mode (via z key) niks doet? Voorheen kon ik altijd kiezen voor bijvoorbeeld stretched 16:9, zoom etc. Maar nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Welke versie heb je?

Is hier iemand die Kodi 16.0 beta 4 heeft geïnstalleerd en is het stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heb nu draaien kodi 15.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Bij mij werkt het als vanouds. En je hebt niks verandert recentelijk aan je setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Nope. Dat is dus het rare. Geen kodi update, geen windows updates etc. Snap er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Zawaponga schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:19:
Is hier iemand die Kodi 16.0 beta 4 heeft geïnstalleerd en is het stabiel?
Ik draai het op Windows 10. Hij crasht nog af en toe, en sommige files en foto's wil hij niet meer afspelen (gegarandeerde crash). Voor een tweaker prima, maar voor je vrouw en kinderen niet echt.

Heb een reeks bugreports op het kodi-forum, maar ik geloof dat het aantal developers te klein is om overal op te reageren.. Maar de final zal wel weer oké worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:57
Wellicht dat iemand mij een goeie kant op kan helpen :)

Ik heb een poging gedaan om mijn gegevens van het afspelen met kodi centraal te krijgen.

Ik heb een SQL database aangemaakt op mijn Raspberry Pi.

In mijn advancedsettings.xml heb ik het volgende gezet.

<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host><ip-adres-raspberry></host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
    </videodatabase> 
</advancedsettings>

Username en Password xbmc zijn aangemaakt in de database..
Maar mijn gegevens komen niet in de database.

Wie heeft er een tip ?

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 16-12-2015 16:03 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Dit staat goed. (Neem aan dat je ip-adres niet tussen de haken staat.)

Luistert je SQL-server op het goede ip-adres? Standaard (i.i.g. op mijn Debian-installatie) luistert hij alleen op 127.0.0.1, en dat werkt dan niet als je Kodi op een andere machine staat dan de server. En als ze op dezelfde machine staan, kan je net zo goed voor PnP kiezen; dat heeft de voorkeur van de ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Het Leoh-Paard schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:09:

Luistert je SQL-server op het goede ip-adres? Standaard (i.i.g. op mijn Debian-installatie) luistert hij alleen op 127.0.0.1, en dat werkt dan niet als je Kodi op een andere machine staat dan de server. En als ze op dezelfde machine staan, kan je net zo goed voor PnP kiezen; dat heeft de voorkeur van de ontwikkelaars.
Daar zal het wellicht mis in gaan.
Ik heb een android box met kodi en gebruik een raspberry pi voor de database,
Zal eens kijken binnen de sql omgeving (kijken of ik het kan vinden ;)) :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Het Leoh-Paard schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:04:
[...]
Ik draai het op Windows 10. Hij crasht nog af en toe, en sommige files en foto's wil hij niet meer afspelen (gegarandeerde crash). Voor een tweaker prima, maar voor je vrouw en kinderen niet echt.

Heb een reeks bugreports op het kodi-forum, maar ik geloof dat het aantal developers te klein is om overal op te reageren.. Maar de final zal wel weer oké worden.
Bedankt voor je feedback. Ik ben op dit moment heel tevreden over 15.2, maar ik kan nooit te lang wachten op een kodi update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Het Leoh-Paard schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:09:

Mijn installatie luistert inderdaad ook alleen naar 127.0.0.1.
Dit heb ik nu als volgt gewijzigd
#bind-address           = 127.0.0.1
bind-address            = 0.0.0.0

Maar helaas zie ik nog niks verschijnen in mijn sql omgeving :S

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
MdO82 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:58:
[...]

Mijn installatie luistert inderdaad ook alleen naar 127.0.0.1.
Dit heb ik nu als volgt gewijzigd
#bind-address           = 127.0.0.1
bind-address            = 0.0.0.0

Maar helaas zie ik nog niks verschijnen in mijn sql omgeving :S
Hier even geprobeerd, en met die bind-address op 0.0.0.0 zit je in de goede richting. Waarschijnlijk heb je ook nog een firewall actief die verbindingen tegenhoud.

Probeer eens vanaf windows of een andere Linux machine op de prompt:
code:
1
telnet IP-ADDRESS 3306

(met het LAN IP adres van je mysql machine, uiteraard)

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb momenteel een Openelec versie van Kodi draaien, maar ik mis eigenlijk nog de mogelijkheid om op een makkelijke manier (vrouw/kind vriendelijk) Netflix te benaderen. Ik zag vandaag het nieuws van de nieuwe Windows 10 Netflix app, zijn daarmee mogelijkheden om dit makkelijk te gebruiken, evt icm een Harmony remote?

• joppe113
  • Laatst online: 11-09 16:38
vraag om advies. ik heb een mac mini hier staan, maar die zo mishandeld is door de vorige eigenaar dat er met geen mogelijkheid meer de orginele os is op te zetten ( denk ik). Maar zou ik hier kodi via bijvoorbeeld een live cd nog wel op kunnen zetten? Is een prima htpc volgens mij....

• Sa1

Sa1

shoombak schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:19:
Ik heb momenteel een Openelec versie van Kodi draaien, maar ik mis eigenlijk nog de mogelijkheid om op een makkelijke manier (vrouw/kind vriendelijk) Netflix te benaderen. Ik zag vandaag het nieuws van de nieuwe Windows 10 Netflix app, zijn daarmee mogelijkheden om dit makkelijk te gebruiken, evt icm een Harmony remote?
Werkt netflix al via openelec dan? Of wil je je hele systeem ombouwen naar Windows?

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Gister braaf updates gedraaid van Windows 7 x64 en AMD drivers

pricewatch: ASRock E350M1

Nieuwe versie van Kodi erop 15.0. Niks nada kodi wil niet niet meer opstarten.... terug naar oude versie van kodi 14.x ook niet meer werken zucht.

Hij blijft hangen in het splash screen en loopt na enkele minuten vast....... iemand een idee wat het kan zijn?

euhmmmm

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Sa1 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:22:
[...]
Werkt netflix al via openelec dan? Of wil je je hele systeem ombouwen naar Windows?
Draai op een Zotac Zbox, dus dan zou ik inderdaad Windows weer willen installeren, mits het switchen tussen Kodi en Netflix beetje makkelijk werkt.

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
cactusman schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:24:
Hij blijft hangen in het splash screen en loopt na enkele minuten vast....... iemand een idee wat het kan zijn?
wat zeggen de log files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Ik ben een oude pc aan het ombouwen tot HTPC. Kodibuntu staat er op en is naar 15.2 geupdate. Echter, ik kom niet verder met het instellen van het geluid. In Kodi hoor ik niets. Youtube in Chromium laat wel geluid horen. Volgens mij loopt dit via ALSA (ik ben nieuw op Linux-gebied), maar ik begrijp dat het beter is om PulseAudio te gebruiken? Deze krijg ik niet geïnstalleerd op Lubuntu.
Pavucontrol staat er inmiddels wel op, maar die kan niet geopend worden omdat PulseAudio niet draait.

De log van Kodi geeft ook aan dat PulseAudio niet draait
code:
1
2
ERROR: PulseAudio: failed to connect context
NOTICE: PulseAudio might not be running. Context was not created.

Iemand tips hoe ik PulseAudio wel geïnstalleerd en gestart krijg?
Of kan het toch beter via ALSA? Graag wil ik ook buiten Kodi om geluid hebben en volgens de wiki kan ik dan beter PulseAudio instellen. Waarom wordt dit niet standaard mee geïnstalleerd vanaf de LiveCD dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je in de Kodi wiki deze pagina over PulseAudio al gelezen? Verder kan je hier ook nog meer informatie over het instellen vinden. In deze (oude) blogpost over XBMC staat nog iets over PulseAudio en de advanced settings. Geen idee hoe actueel dat nog is, overigens. En hier op GIT ook nog iets over een fix voor PulseAudio. Hopelijk heb je hier iets aan.

[ Voor 73% gewijzigd door Jorgen op 19-12-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:37
Draait iemand hier bèta 4 op Linux, en heb je ook een lege visualization lijst bij muziek? Ik mis mn oude vertrouwde bars... Maar kan nergens een muziek visualisatie vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-09 10:15
Werkt films kijken via Genesis bij jullie ook zo traag? Het vinden van bronnen gaat nog maar daarna blijft hij steken. Had het gisteren avond ook al 😞 op allebei mijn raspberry's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDI6speed
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
chefspecial schreef op zondag 20 december 2015 @ 20:51:
Werkt films kijken via Genesis bij jullie ook zo traag? Het vinden van bronnen gaat nog maar daarna blijft hij steken. Had het gisteren avond ook al 😞 op allebei mijn raspberry's
Ja, ik had zondag er ook last van met mijn Raspberries. Ben flink met Google bezig geweest.
Ben bang dat het niet meer goed komt met Genesis ;w
http://kodi.wiki/view/Official:Forum_rules/Banned_add-ons
(This page was last modified on 20 December 2015, at 15:43.)
Genesis is een banned add-on, sinds gisteren.
Pagina: 1 ... 5 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.