• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je kunt ook Watchdog gebruiken. Dat is een add-on voor Kodi die elke x tijd controleert of er nog nieuwe dingen in de database zijn. Dit werkt natuurlijk wel pas als je Kodi aanzet. Je kunt Kodi ook altijd al direct na het starten naar nieuwe media laten zoeken en de library cleanen.

Het kan dacht ik ook automatisch en headless met Emby voor Kodi.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
kwam thuis nog een oude acryan mini tegen. Pfff wat een interface en traag om terug te zien :P
Kan daar trouwens niet xbmc op gezet worden via een omweg? iemand ervaring mee?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Zijn er hier hardcore Emby gebruikers?
Welke toegevoegde waarde heeft Emby eigenlijk, kan iemand mij uitleggen waarom ik het ook zou willen?

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:16
CRXDelSol schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:02:
[...]

Ik wou net hier neer plempen welke ik gebruik, en toevallig exact dezelfde, werkt perfect, ook heel goed bereik, je hoeft niet eens naar de IR ontvanger te richten, en zeer solide voor die prijs.
Ook zijn de buttons eventueel anders te mappen zoals dat ik 'blauw' heb gemapped naar ondertitels downloaded etc.
Ik heb deze ook, wat me wel tegenvalt is dat deze steeds terug op de muismode springt als de PC helemaal uit is gezet. Ik moet dan eerst de muis uitzetten met het knopje op de AB voordat hij doet wat ik wil.
Hoe heb jij dit opgelost?

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

schumi2004 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:26:
Welke toegevoegde waarde heeft Emby eigenlijk, kan iemand mij uitleggen waarom ik het ook zou willen?
Heb je hier iets aan?

http://forum.kodi.tv/show...tid=236934&highlight=emby
http://emby.media/about/

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jorgen schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:13:
Je kunt ook Watchdog gebruiken. Dat is een add-on voor Kodi die elke x tijd controleert of er nog nieuwe dingen in de database zijn. Dit werkt natuurlijk wel pas als je Kodi aanzet. Je kunt Kodi ook altijd al direct na het starten naar nieuwe media laten zoeken en de library cleanen.

Het kan dacht ik ook automatisch en headless met Emby voor Kodi.
Let heel goed op met automatisch cleanen. Als je netwerk schijven even niet bereikbaar zijn zal hij direct je hele library leeg mikken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:27
Dat is allang niet meer zo, kan de exacte issues niet meer vinden, maar dit lijkt erop:
http://trac.kodi.tv/ticket/12597
http://trac.kodi.tv/ticket/14361

Maar deze post is wel relevant:
"Kodi normally doesn't remove sources when they're just offline."

http://forum.kodi.tv/show...91&pid=2100991#pid2100991

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Paar maanden geleden nog meegemaakt, alles keurig verdwenen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tsurany schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:45:
Paar maanden geleden nog meegemaakt, alles keurig verdwenen.
Maar wat is dan het probleem? Het komt (soms) voor als je netwerk niet werkt of als je server down is. Zodra dat weer op werkt komt het vanzelf weer in orde.
Het is me nog nooit overkomen, maar ik denk dat als je NAS is uitgebrand of een harde disk crash heeft is je grootste probleem niet het automatisch opnieuw opbouwen van je library, maar hoeveel kost het om de hardware te vervangen en staat er eigenlijk nog wel wat op je server

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52
Ortep schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:56:

Maar wat is dan het probleem? Het komt (soms) voor als je netwerk niet werkt of als je server down is. Zodra dat weer op werkt komt het vanzelf weer in orde.
Het is me nog nooit overkomen, maar ik denk dat als je NAS is uitgebrand of een harde disk crash heeft is je grootste probleem niet het automatisch opnieuw opbouwen van je library, maar hoeveel kost het om de hardware te vervangen en staat er eigenlijk nog wel wat op je server
Ook al komt het soms voor, het is gewoon rete irritant dat je je hele library inclusief watched statussen (als je geen trakt gebruikt) kwijt bent.
Afhankelijk van de hoeveelheid aan data ben je dan wel even bezig met scannen voordat je weer verder kunt.
Voorkomen is daarom beter dan genezen ;)

Ik ga liever, bij wijze van uitzondering, handmatig een scan starten wanneer ik iets nieuws naar de NAS kopieer terwijl Kodi al draait.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ortep schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:56:
[...]

Het komt niet in orde, er wordt een compleet nieuwe database opgebouwd. Dus idd, alle watched statussen kwijt. Er zou een threshold moeten zijn. Eerst kijken wat er niet meer is qua media, dan kijken of dit binnen de threshold past en dan pas opschonen. Meer dan 10% van de library niet aanwezig? Niet cleanen of pas na user akkoord.

• Nnoitra
Tsurany schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:33:
Er zou een threshold moeten zijn. Eerst kijken wat er niet meer is qua media, dan kijken of dit binnen de threshold past en dan pas opschonen. Meer dan 10% van de library niet aanwezig? Niet cleanen of pas na user akkoord.
Of een simpele heathcheck.
Zoiets als een simpel txt bestandje op de share zetten of uitlezen.
Bij een OK --> ga verder met scannen/cleanen.
Bij een NOK --> stop het process.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tsurany schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:33:
[...]

Het komt niet in orde, er wordt een compleet nieuwe database opgebouwd. Dus idd, alle watched statussen kwijt. Er zou een threshold moeten zijn. Eerst kijken wat er niet meer is qua media, dan kijken of dit binnen de threshold past en dan pas opschonen. Meer dan 10% van de library niet aanwezig? Niet cleanen of pas na user akkoord.
Iets vergelijkbaars had ik met mijn migratie van XBMC 13.2 naar Kodi 15.1. Eerst zaten de gemaakte MySQL databases elkaar in de weg. Pas na verwijdering van alle db's horende bij Kodi 14 en 15 ging de migratie goed. Alleen miste ik veel fanart en bij het instellen van de scrapers werden ineens alle films opnieuw gescraped. Er werd dus alsnog een nieuwe db gemaakt. Daarna dus maar helemaal opnieuw begonnen met een nieuwe db. Gelukkig kon ik de watched status van trakt meenemen, maar al mijn voortgangen in de verschillende films en series waren foetsie... Weliswaar allemaal niet onoverkomelijk, maar toch wel vervelend. De volgende keer dat ik update ga ik echt van alle dingen een backup maken. Dat deed ik nu niet, omdat ik dacht dat de MySQL databases wel intact zouden blijven. Het instellen van een nieuwe client ging ook altijd van een leien dakje (maar dat is meestal met een gelijke XBMC- of Kodi-versie natuurlijk), dus vandaar. Nou ja, ik heb er weer een heleboel van opgestoken, zullen we maar zeggen. Ik stel denk ik ook even geen nieuwe skin in, om zo een zo clean mogelijke overgang naar 16 / Jarvis te maken en dan een mooie schone gui-setup te hebben. Dit was allemaal wel een heel gedoe, maar toch ben ik altijd nog ontzettend tevreden met Kodi.
Nnoitra schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:41:
[...]

Of een simpele heathcheck.
Zoiets als een simpel txt bestandje op de share zetten of uitlezen.
Bij een OK --> ga verder met scannen/cleanen.
Bij een NOK --> stop het process.
Dat zou moeten lukken toch? Of bijv. een rolling autosave die niet alleen een backup maakt voordat je gaat updaten of migreren vd software, maar ook bij elke database update een nieuwe database aanmaakt en de laatste 2 (of zoveel je instelt) db's ook laat bestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 23-09-2015 17:31 ]

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nnoitra schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:27:
[...]

Ook al komt het soms voor, het is gewoon rete irritant dat je je hele library inclusief watched statussen (als je geen trakt gebruikt) kwijt bent.
Afhankelijk van de hoeveelheid aan data ben je dan wel even bezig met scannen voordat je weer verder kunt.
Voorkomen is daarom beter dan genezen ;)
Aha...ja die watched status gebruik ik nooit. Als je dat gebruikt kan het lastig zijn. Gezien is -> delete bij mij.
Mijn library zal dus ook kleiner zijn. Er staat alleen in wat ik nog moet zien.

Ik heb een systeem waarbij ik op meerdere plaatsen kan kijken. De videodata staat ook op meerdere plaatsen. Maar die zijn niet altijd door een netwerk verbonden.
Als ik op een hotelkamer op mijn laptop een video heb bekeken, dan delete ik hem. Kodi op mijn laptop weet dat. Thuis weet mijn nas daar niets van en ook Kodi op mijn HTPC weet dat niet. Komt mijn laptop thuis, dan syncen de video files. Dus er komen er bij of er gaan er af. Pas bij het opstarten van mijn HTPC komt Kodi er achter wat er gebeurd is. Als ik geen clean zou doen van mijn libraries zouden er op allerlei plaatsen dingen in de libraies staan die niet aanwezig zijn

Voor die ene keer in de 5 jaar dat het misschien een keer mis gaat wacht ik wel een paar minuten. Ik heb het eerlijk nog nooit meegemaakt dat het mis gebeurde.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

belly89 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:12:
[...]

Of weet iemand toevallig hoe ik met mijn legale Fox Sports abonnement de streams kan openen in Kodi?
Iemand hier misschien een antwoord op?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
St@m schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:29:
[...]

Iemand hier misschien een antwoord op?
Beetje hetzelfde verhaal als met Netflix.
Heb je kodi op een android device, dan zou je een link naar de app kunnen maken.
Heb je Windows/linux, dan moet je een browser openen en vanuit daar de site/stream openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

Ok, ik zal eens kijken welke browser er kan draaien op een Raspberry Pi v1

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

schumi2004 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:26:
Er wordt inmiddels gewerkt aan een nosql implementatie:
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=238307

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mmmm klinkt interessant.
Nu heb ik zelf helemaal geen moeite met een SQL oplossing, werkt gewoon prima hier.
Wat wel een nadeel is is dat het niet profile based kan qua watched statussen enzo.
Ik zal topic eens doorlezen en monitoren, ben wel benieuwd hoe de uiteindelijke implementatie ervan uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
Ik heb hier een probleem met het toevoegen van een source met BDMV bestanden. Ik ben dit op het moment aan het testen op mijn PC, windows 10, aangezien het inladen wat sneller gaat dan op mijn Raspi2.
Ik gebruik hier de standaard skin van kodi en de versie 15.1 van kodi. Ik verbind met deze source via externe ftps.

Structuur van de folder is als volgt:
-[Blu-ray's]
---[naam films]
-----[BDMV]
-------[AUXDATA]
-------[BACKUP]
-------[BDJO]
-------[CLIPINF]
-------[JAR]
-------[META]
-------[PLAYLIST]
-------[STREAM]
-------index.bdmv
-------MovieObject.bdmv
-----[CERTIFICATE]

Als ik deze toevoeg aan Kodi, krijg ik van iedere film minstens 1 duplicate. Daarnaast ziet hij de folder BACKUP en PLAYLIST en STREAM als films. Dit komt waarschijnlijk omdat daar ook videobestanden instaan. Voor het scannen gebruik ik Movies are in separate folders en scan recursively.

Na lang klooien ben ik uiteindelijk tot deze advancedsettings.xml gekomen. Nou moet ik zeggen dat dit mij nogal overbodig lijkt voor een vrij simpele folderstructuur waarbij de naam van de film altijd netjes staat. En het mij helemaal logisch lijkt dat een speler als Kodi toch wel bekend is met de structuur van een blu-ray.
Met onderstaande settings laad hij nagenoeg alles in, zonder duplicates, toch zijn er redelijk wat die hij niet herkent, vooral films uit 2011 vreemd genoeg.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<advancedsettings>
  <video>
    <excludefromscan>
      <regexp>\BACKUP</regexp> 
      <regexp>\PLAYLIST</regexp>
      <regexp>.mpls</regexp>
      <regexp>-trailer</regexp>
      <regexp>\STREAM</regexp>
      <regexp>.vob</regexp>
      <regexp>\CERTIFICATE</regexp> 
      <regexp>MovieObject.bdmv</regexp>
      <regexp>[!-._ \\/]sample[-._ \\/]</regexp>
    </excludefromscan>
    <excludefromlisting>
      <regexp>\BACKUP</regexp> 
      <regexp>\CERTIFICATE</regexp> 
      <regexp>\PLAYLIST</regexp>
      <regexp>.mpls</regexp>
      <regexp>\STREAM</regexp>
      <regexp>-trailer</regexp>
      <regexp>.vob</regexp>
      <regexp>MovieObject.bdmv</regexp>
      <regexp>[!-._ \\/]sample[-._ \\/]</regexp>
    </excludefromlisting>
  </video>
</advancedsettings>

Dit zie ik voor een aantal films, verdacht veel uit 2011, in het log gebeuren:
code:
1
2
3
14:01:45 T:9244 WARNING: No information found for item 'ftps://USERNAME:PASSWORD@h*.*/Blu-Ray's/Green Lantern 2011/BDMV/index.bdmv', it won't be added to the library.
14:01:51 T:9244   ERROR: ADDON::CScraper::GetVideoDetails: Invalid XML file (want <details>)
14:02:49 T:9244   ERROR: Previous line repeats 8 times.

Concreet wil ik dus graag weten of al die aanpassingen in de advancedsettings.xml echt nodig zijn en hoe ik eventueel het probleem van de films kan oplossen die niet herkent worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Jeru op 01-10-2015 17:42 ]

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 21:05
Ik heb veel van die blu-ray folder structuur in me collectie.
Alles wat je in je in die xml hebt gezet kan je weg halen.
Je moet scan recursive uit zetten.
En alle films gewoon in aparte mappen zetten met de juiste benaming.
Daarmee kan je blu-ray folder structuur, ISO, mkv en zelf dvd structuur gewoon mixen zolang elke film in een aparte map zit met de juiste film benaming.
Film 1 (2015)
Film 2 (2014)
Etc etc (ik kopieer de naam direct van imdb daardoor pakt mijn scraper het altijd bij mij)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
TRaSH schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:34:
Daarmee kan je blu-ray folder structuur, ISO, mkv en zelf dvd structuur gewoon mixen zolang elke film in een aparte map zit met de juiste film benaming.
Film 1 (2015)
Film 2 (2014)
Etc etc (ik kopieer de naam direct van imdb daardoor pakt mijn scraper het altijd bij mij)
Recursive staat uit, alle advancedsettings staat uit, dan worden alleen de films gevonden die niet die structuur aanhouden van de bluray. Ik kan de indeling van de structuur niet wijzigen aangezien de bestanden niet van mij zijn ze staan gehost op een ftp, iedere film heeft gewoon zijn eigen folder. Ik zie ook niet dat die structuur nou zo bijzonder is in dit geval. Namen van de films zijn netjes en worden gewoon herkent in principe. Als recursive aan staat herkent hij alles namelijk wel, maar dan krijg ik dus al die duplicates van de film en van die folders.

Edit:

Ook na reinstall met het verwijderen van oude instellingen blijft het hetzelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door Jeru op 01-10-2015 17:04 ]

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Apart bij mij vind hij ze wel allemaal zo.
Omdat hij de folder naam gebruikt om de film op te zoeken.
Ik gebruik universal movie scraper.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
TRaSH schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:15:
Apart bij mij vind hij ze wel allemaal zo.
Omdat hij de folder naam gebruikt om de film op te zoeken.
Ik gebruik universal movie scraper.
Let wel op heh, dat er bij mij dus direct in de folder van de film geen videobestand staat, maar 2 mappen BDMV en CERTIFICATE. Dus ik vermoed dat als ik recursive uit heb staan hij geen film ziet in de map en hem dus overslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Ja bij mij ook,
In de bdmv zit een folder stream en daar zit volgens mij die mts ofzo film tussen.
Kan het nu effe niet opzoeken.
Zal thuis een screenshot van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
TRaSH schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:19:
Ja bij mij ook,
In de bdmv zit een folder stream en daar zit volgens mij die mts ofzo film tussen.
Kan het nu effe niet opzoeken.
Zal thuis een screenshot van maken
Heel vreemd, ik heb alles getest qua opties volgens mij. Alleen Movies are in separate folders aan, alles uit. Zonder recursive wil hij de films niet zien. Het enige wat misschien anders is dat ik de source op een externe FTP heb staan. Maar dat lijkt mij niet dat het iets uit zou moeten maken voor de scraper. Heb ook universal movie scraper getest, doet hetzelfde.

Het lijkt er toch op dat het wel ligt aan de externe ftp, als ik een film lokaal neerzet, werkt het wel zoals je zei.

[ Voor 8% gewijzigd door Jeru op 01-10-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
*knip*: zie de topicwarning

[ Voor 91% gewijzigd door Lustucru op 12-10-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
@Jeru ik zou het voor de test die blu-ray folder tructuur even lokaal zetten en kijken of hij hem dan wel pakt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
i:\ServerFolders\Movies\Furious 7 (2015)\
i:\ServerFolders\Movies\Furious 7 (2015)\BDMV\
i:\ServerFolders\Movies\Furious 7 (2015)\BDMV\AUXDATA\
i:\ServerFolders\Movies\Furious 7 (2015)\BDMV\BACKUP\
i:\ServerFolders\Movies\Furious 7 (2015)\BDMV\BDJO\
i:\ServerFolders\Movies\Furious 7 (2015)\BDMV\CLIPINF\
i:\ServerFolders\Movies\Furious 7 (2015)\BDMV\JAR\
i:\ServerFolders\Movies\Furious 7 (2015)\BDMV\META\
i:\ServerFolders\Movies\Furious 7 (2015)\BDMV\PLAYLIST\
i:\ServerFolders\Movies\Furious 7 (2015)\BDMV\STREAM\
i:\ServerFolders\Movies\Furious 7 (2015)\BDMV\STREAM\00000.m2ts
i:\ServerFolders\Movies\Furious 7 (2015)\BDMV\index.bdmv
i:\ServerFolders\Movies\Furious 7 (2015)\BDMV\MovieObject.bdmv
i:\ServerFolders\Movies\Furious 7 (2015)\CERTIFICATE\

zo ziet het er een beetje uit bij mij.
die 00000.m2ts is de remux van de film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:10
Als je de map van de films toekent moet je "scan onderliggende mappen" uitvinken, daar gaat het fout.
TRaSH schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:34:
Film 1 (2015)
Film 2 (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
ralphkeb schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:41:
Als je de map van de films toekent moet je "scan onderliggende mappen" uitvinken, daar gaat het fout.

[...]
dat heb ik ook aangegeven dat dat uit moet.
maar zou zo maar kunnen dat het te maken heeft dat het op een externe ftp zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
TRaSH schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:46:
[...]

dat heb ik ook aangegeven dat dat uit moet.
maar zou zo maar kunnen dat het te maken heeft dat het op een externe ftp zit.
Lokaal klopt het inderdaad heb ik getest, dan moet ik hem uitzetten. Helaas op extern heb ik geen keuze en MOET ik hem aanzetten lijkt het.
Blijkbaar toch iets wat niet helemaal lekker gaat met Kodi, geen idee of het een bug is of een limitatie van FTP(s). Hoewel ze schijnbaar voor lokale ftp wel eens dit probleem hebben gefixed:
http://forum.kodi.tv/archive/index.php?thread-115459-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
*knip* lees de topicwarning, en crossposten wordt idd niet gewaardeerd.

[ Voor 90% gewijzigd door Lustucru op 12-10-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Zmokkie,

Cross-posting lijkt mij niet helemaal de bedoeling ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
schumi2004 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:15:
@Zmokkie,

Cross-posting lijkt mij niet helemaal de bedoeling ;)
Twijfelde in welk topic ik het snelst een reactie zou krijgen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ah ongeduldig dus, wordt niet zo gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 15:39
Hoe voegen jullie een muziek dvd toe aan de mediabibliotheek van kodi welke uit meerdere dvd's bestaan
Ik draai op dit moment openelec de laatste beta 5.95.5.

De gedeelde map muziek dvd's van mijn windows pc is gekoppeld aan de kodi mediabibliotheek
Nu heb ik een map toegevoegd aan de gedeelde map en daaronder dvd1 en dvd2, onder elke dvd staat dan weer de video_ts map. Nu herkent kodi hem als een videoclip.

Hoe doen jullie dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Ik kom het helemaal niet uit probleem van gamepad x360 + kodi + win10
Ik krijg gamepad niet werkend (besturen) in kodi. Naar alle schijn wilt een script van kodi en of gamepad vanaf kodi 14.xx
niet meewerken. Iets met toestemmingen

Ik heb in alle reeks forums doorgespit en hier en daar wat tips meegenomen, maar helaas.
Zo is het bijvoorbeeld keymap aangemaakt met gewijzigd inhoud, het wilt niet pakken.

Maar goed, mijn vraag is: is er iemand die wel gelukt met hetzelfde setting als ik? Of herken men dit probleem?
Setting:
Gamepad van Tronsmart Mars G01 (wordt genoemd oa Gamepad For Windows of XBOX 360 Controller for Windows)
KODI laatste versie
Windows 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Iets wat je niet wilt meemaken:

Vrouw klaagt dat GTST niet meer aanwezig is in de RTL-XL app van Kodi ......... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CRXDelSol schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:22:

Vrouw klaagt dat GTST niet meer aanwezig is in de RTL-XL app van Kodi ......... :+
Ey, jíj bent er mee getrouwd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Smultie schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:37:
[...]

Ey, jíj bent er mee getrouwd :+
Binnen Retrospect (http://www.rieter.net/content/xot/troubleshooting/install/) staat ie nog gewoon onder het normale RTL XL kanaal. Maar inderdaad hij lijkt niet meer aanwezig in de andere feed (iRTL in Retrospect).

EDIT: de oude RTL XL API lijkt niet actueel te zijn. De iPad en Android App gebruiken nu de nieuwe versie. Deze zit dus in het RTL XL kanaal van Retrospect.

[ Voor 17% gewijzigd door GroteBozewolf op 15-10-2015 20:54 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Laatst online: 12-09 21:00

jjust

Het leven is een strijd

In de woonkamer heb ik een Intel Nuc met openelec. Deze is verbonden aan mijn tv en een losse versterker met speakers. De versterker heeft geen tuner. Nu zou ik graag radio luister zonder mijn tv aan te hoeven zetten.

Ik heb hiervoor de radio addon geinstalleerd. Dit werkt opzich prima met de tv aan. Nu is alleen het probleem dat ik geen app voor Windows Phone kan vinden of remote voor een windows tablet/laptop waarmee ik een radiokanaal kan aanzetten. In heb een aantal radiozenders aan favorieten toegevoegd maar ik kan dus nergens in een app vinden waar ik die kan aanzetten. Anderen misschien een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik werk zelf met een lijstje van playlist files in de map "Radio", zodat ik via Music --> Files deze kan starten. Kost wat tijd om de juiste streams te vinden en ziet er niet heel fancy uit met logo's etc, maar werkt wel verder :)

Voorbeeldje, inhoud van "3FM.pls":
code:
1
2
3
[playlist]
NumberOfEntries=1
File1=http://icecast.omroep.nl/3fm-bb-mp3

Zo heb ik een filetje per station wat ik luister :)

[ Voor 7% gewijzigd door strandbal op 17-10-2015 11:00 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heb nu iets apparts en snap er niets van.
Sinds vandaag halverwege de dag is Kodi ineens zijn connectie kwijt met MySQL. De (debug) log zegt ook niets spannends dan dit:
22:20:42 T:140325177010048 NOTICE: Running database version Addons19
22:20:42 T:140325177010048 NOTICE: Running database version ViewModes6
22:20:42 T:140325177010048 NOTICE: Running database version Textures13
22:20:42 T:140325177010048 ERROR: Unable to open database: MyMusic52 [2003](Can't connect to MySQL server on '10.0.0.125' (101))
22:20:42 T:140325177010048 ERROR: Unable to open database: MyMusic51 [2003](Can't connect to MySQL server on '10.0.0.125' (101))
22:20:42 T:140325177010048 ERROR: Unable to open database: MyMusic50 [2003](Can't connect to MySQL server on '10.0.0.125' (101))
<knip>
22:20:42 T:140325177010048 ERROR: Unable to create new database
22:20:42 T:140325177010048 ERROR: Unable to open database: MyVideos93 [2003](Can't connect to MySQL server on '10.0.0.125' (101))

Enz.

Weer een reboot gedaan, mss dat ie even de kluts kwijt was, maar precies hetzelfde.

Andere client gepakt en die werkt gewoon prima.
Internet werkt gewoon prima net zoals LiveTV wat op zelfde NAS uitkomt.
Clean install gedaan, backup terug gezet en jahoor, na enkele reboots weer stuk.

Zou het een specifieke addon kunnen zijn die de boel sloopt?

Draai OE 5.95.5 en alles is bedraad aangesloten.

Nu weer maar een clean install doen en maar even stock draaien en kijken wat er gebeurt.

/EDIT:
Goddomme, clean install gedaan, 1x reboot en weer MySQL fail!!! :(
Nog nooit zoiets gehad, zou ie zo doen omdat iets te snel opstart en netwerk connectie er nog niet is?
Shares zijn gewoon prima te benaderen.
Of zou ik het moeten zoeken in de MySQL omgeving?

/EDIT2:
Zat hem dus toch in netwerk connectiviteit.
Nog nooit eerder gehad dat Kodi sneller is dan dat het netwerk actief is.
Vaag! :?

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 17-10-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi!

Mijn oude ATV1 vervangen door OpenElec Play met Kodi. Wil nu ook graag IPTV kijken en ben op zoek naar een actuele m3u voor NL-zenders. Waar kan ik die vinden?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:16:
Hi!

Mijn oude ATV1 vervangen door OpenElec Play met Kodi. Wil nu ook graag IPTV kijken en ben op zoek naar een actuele m3u voor NL-zenders. Waar kan ik die vinden?

Thanks
De Retrospect add-on heeft een in iedergeval van de NPO kanalen live streams: http://www.rieter.net/content/xot/troubleshooting/install/

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 15:39
Hoe doen jullie dit ?
breeeem schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:50:
Hoe voegen jullie een muziek dvd toe aan de mediabibliotheek van kodi welke uit meerdere dvd's bestaan
Ik draai op dit moment openelec de laatste beta 5.95.5.

De gedeelde map muziek dvd's van mijn windows pc is gekoppeld aan de kodi mediabibliotheek
Nu heb ik een map toegevoegd aan de gedeelde map en daaronder dvd1 en dvd2, onder elke dvd staat dan weer de video_ts map. Nu herkent kodi hem als een videoclip.

Hoe doen jullie dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 16:51:
[...]

De Retrospect add-on heeft een in iedergeval van de NPO kanalen live streams: http://www.rieter.net/content/xot/troubleshooting/install/
Dank voor de tip. Soort uitzending gemist. Maar gewoon een goede m3u lijst moet er toch zijn lijkt me of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:35:
[...]

Dank voor de tip. Soort uitzending gemist. Maar gewoon een goede m3u lijst moet er toch zijn lijkt me of niet?
Niet een soort van uitzending gemist, maar gewoon uitzending gemist op steroïden.

Maar om je vraag te beantwoorden: live kijken van NPO kanalen gaat niet via een m3u, aangezien ze dat met technische trucs voorkomen.

Maar binnen Retrospect kan je wel de live kanalen als Favoriet of Kodi Favoriet markeren. Ze zijn dan respectievelijk vanuit het Retrospect Favorieten overzicht of vanaf het Kodi Favorieten Menu te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:06
Hoi ik ben nieuw hier, ik ga me even verdiepen in hoe en wat!

[ Voor 83% gewijzigd door Whiskey48 op 19-10-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Om te beginnen zou ik dit stukje hier onder lezen waar staat let op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
CRXDelSol schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:22:

Dit was toch sowieso al niet beschikbaar toch? Ivm betaalde aflevering dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 11-09 12:30
shoombak schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:33:
[...]

Dit was toch sowieso al niet beschikbaar toch? Ivm betaalde aflevering dacht ik?
Mijn vriendin keek het tot enige tijd geleden elke keer terug. Dus die begon ook ineens te mopperen dat het er niet meer stond. Die kan het rond die tijd dat het op tv komt niet zien, dus kijkt ze later 3 afleveringen in één keer terug.

Maar nu pakt ze de RTL-XL app erbij en gewoon AirPlay'en naar de Apple TV 4 als tussenweg.

[ Voor 9% gewijzigd door xoniq op 19-10-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
CRXDelSol schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:39:
[...]

Mijn vriendin keek het tot enige tijd geleden elke keer terug. Dus die begon ook ineens te mopperen dat het er niet meer stond. Die kan het rond die tijd dat het op tv komt niet zien, dus kijkt ze later 3 afleveringen in één keer terug.

Maar nu pakt ze de RTL-XL app erbij en gewoon AirPlay'en naar de Apple TV 4 als tussenweg.
Ze zitten nog wel in Retrospect: Retrospect -> RTL XL kanaal (Dus niet iRTL XL) -> Goede Tijden, Slechte Tijden -> Najaar 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:15
Jongens. Brein zit achter de popcorn-time gebruikers aan. Denken/weten jullie misschien of ze ook achter de Kodi+kmediatorrent aangaan?

nieuws: Brein sluit schadeclaims bij Popcorn Time-kijkers door derden niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Errieseeka schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:51:
Jongens. Brein zit achter de popcorn-time gebruikers aan. Denken/weten jullie misschien of ze ook achter de Kodi+kmediatorrent aangaan?

Kun je kodi ff weghalen?
Er is niets illegaals aan het gebruik van kodi, al die vage 3rd party add-ons geven die indruk wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:05
Inderdaad, vrienden van me de iets onwetender zijn zeggen ook altijd "Met Kodi kan je gewoon alles kijken zonder het te hoeven downloaden" .. :? Nee, met add-ons die je op Kodi kan installeren kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:23
Errieseeka schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:51:

Naast dat het weinig tot niets met Kodi te maken roep je dingen die helemaal niet in dat artikel staan.
Sterker nog, er staat letterlijk schadeclaims door derden en dus geen actie van de kant van Brein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 28-08 23:37
Weet niet of ik het hier mag vragen, maar de nieuwe Retrospect werkt bij mij niet.
Ik zie wel de kanalen, maar bijv. bij uitzending gemist in de mapjes van de afgelopen week etc. vind hij niets. en live tv werkt ook niet.

Ik heb de addon/repository er al helemaal afgehaald en opnieuw geinstalleerd.

Iemand een idee?
BTW ik heb Kodi 15.2 op Win 8.1 draaien.

Dit is wat ik in de logfile heb:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
20:14:44 T:10964   ERROR: Traceback (most recent call last):
                                              File "C:\Users\Freedom8\AppData\Roaming\Kodi\addons\net.rieter.xot\resources\libs\urihandler.py", line 460, in __RetreiveData
                                                srcHandle = opener.open(uri)
                                              File "C:\Program Files (x86)\Kodi\system\python\Lib\urllib2.py", line 410, in open
                                                response = meth(req, response)
                                              File "C:\Program Files (x86)\Kodi\system\python\Lib\urllib2.py", line 523, in http_response
                                                'http', request, response, code, msg, hdrs)
                                              File "C:\Program Files (x86)\Kodi\system\python\Lib\urllib2.py", line 448, in error
                                                return self._call_chain(*args)
                                              File "C:\Program Files (x86)\Kodi\system\python\Lib\urllib2.py", line 382, in _call_chain
                                                result = func(*args)
                                              File "C:\Program Files (x86)\Kodi\system\python\Lib\urllib2.py", line 531, in http_error_default
                                                raise HTTPError(req.get_full_url(), code, msg, hdrs, fp)
                                            HTTPError: HTTP Error 406: Not Acceptable
20:14:44 T:9012  NOTICE: Thread BackgroundLoader start, auto delete: false
20:14:44 T:4200  NOTICE: Thread LanguageInvoker start, auto delete: false
20:14:44 T:4200  NOTICE: -->Python Interpreter Initialized<--
20:14:45 T:2588  NOTICE: Thread BackgroundLoader start, auto delete: false
20:14:46 T:3852  NOTICE: Thread LanguageInvoker start, auto delete: false
20:14:46 T:3852  NOTICE: -->Python Interpreter Initialized<--
20:14:47 T:3852   ERROR: Traceback (most recent call last):
                                              File "C:\Users\Freedom8\AppData\Roaming\Kodi\addons\net.rieter.xot\resources\libs\urihandler.py", line 460, in __RetreiveData
                                              File "C:\Program Files (x86)\Kodi\system\python\Lib\urllib2.py", line 410, in open
                                              File "C:\Program Files (x86)\Kodi\system\python\Lib\urllib2.py", line 523, in http_response
                                              File "C:\Program Files (x86)\Kodi\system\python\Lib\urllib2.py", line 448, in error
                                              File "C:\Program Files (x86)\Kodi\system\python\Lib\urllib2.py", line 382, in _call_chain
                                                result = func(*args)
                                              File "C:\Program Files (x86)\Kodi\system\python\Lib\urllib2.py", line 531, in http_error_default
                                            HTTPError: HTTP Error 406: Not Acceptable
20:14:47 T:5516  NOTICE: Thread BackgroundLoader start, auto delete: false
20:14:47 T:3088  NOTICE: Thread LanguageInvoker start, auto delete: false
20:14:47 T:3088  NOTICE: -->Python Interpreter Initialized<--
20:14:48 T:7952  NOTICE: Thread BackgroundLoader start, auto delete: false
20:14:50 T:6504  NOTICE: Thread LanguageInvoker start, auto delete: false
20:14:50 T:6504  NOTICE: -->Python Interpreter Initialized<--
20:14:50 T:6780  NOTICE: Thread BackgroundLoader start, auto delete: false
20:14:52 T:7412  NOTICE: Thread LanguageInvoker start, auto delete: false
20:14:52 T:7412  NOTICE: -->Python Interpreter Initialized<--
20:14:53 T:7412   ERROR: Traceback (most recent call last):
                                                result = func(*args)
                                            HTTPError: HTTP Error 410: Gone
                                              File "C:\Users\Freedom8\AppData\Roaming\Kodi\addons\net.rieter.xot\resources\libs\helpers\jsonhelper.py", line 112, in GetValue
                                                data = data[arg]
                                            KeyError: 'streams'
                                              File "C:\Users\Freedom8\AppData\Roaming\Kodi\addons\net.rieter.xot\resources\libs\plugin.py", line 483, in PlayVideoItem
                                                item = self.channelObject.ProcessVideoItem(item)
                                              File "C:\Users\Freedom8\AppData\Roaming\Kodi\addons\net.rieter.xot\resources\libs\chn_class.py", line 383, in ProcessVideoItem
                                                return dataParser.Updater(item)
                                              File "C:\Users\Freedom8\AppData\Roaming\Kodi\addons\net.rieter.xot.channel.nos\nos2010\chn_nos2010.py", line 587, in UpdateVideoItem
                                                return self.UpdateVideoItemLive(item)
                                              File "C:\Users\Freedom8\AppData\Roaming\Kodi\addons\net.rieter.xot.channel.nos\nos2010\chn_nos2010.py", line 799, in UpdateVideoItemLive
                                                for stream in json.GetValue("streams"):
                                            TypeError: 'NoneType' object is not iterable
20:14:53 T:6600   ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [plugin://net.rieter.xot/?action=playvideo&pickle=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%3d&channelcode=uzgjson&channel=chn_nos2010&rnd=31884]
20:14:53 T:7164  NOTICE: Thread BackgroundLoader start, auto delete: false

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
PuckStar schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:32:
Weet niet of ik het hier mag vragen, maar de nieuwe Retrospect werkt bij mij niet.
Ik zie wel de kanalen, maar bijv. bij uitzending gemist in de mapjes van de afgelopen week etc. vind hij niets. en live tv werkt ook niet.

Ik heb de addon/repository er al helemaal afgehaald en opnieuw geinstalleerd.

Iemand een idee?
BTW ik heb Kodi 15.2 op Win 8.1 draaien.

Dit is wat ik in de logfile heb:
Hier geen problemen.

Zou je een volledige DEBUG retrospect.log op pastebin.com kunnen zetten? Deze staat in de Retrospect folder. Dus even binnen Retrospect de logging op debug zetten, nog eens proberen te de NPO items te bekijken en dan de hele log online zetten.

[ Voor 85% gewijzigd door GroteBozewolf op 21-10-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 28-08 23:37
GroteBozewolf schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:25:
[...]

Hier geen problemen.

Zou je een volledige DEBUG retrospect.log op pastebin.com kunnen zetten? Deze staat in de Retrospect folder. Dus even binnen Retrospect de logging op debug zetten, nog eens proberen te de NPO items te bekijken en dan de hele log online zetten.
Bedankt voor je reactie. Weet niet wat er is veranderd maar nu doet alles het goed. Ik heb in Kodi in ieder geval niets veranderd sinds gisteren.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 18:01
Films en/of series in blu ray formaat (of nog in .iso bestand of al in bdmv en certificate mappen) worden bij mij niet goed weergegeven in de bibliotheek.
Ik lees al meer over dit probleem, hier in dit topic, maar met de aanwijzingen kom ik niet ver. Ook via de wiki (in het engels) kom ik niet ver, aangezien mijn engels erg slecht is... sorry daarvoor!

Ik heb nou een serie, waarvan elk seizoen uit twee blu rays bestaat. Echter als ik deze toevoeg in de biobliotheek, krijg ik 61 afleveringen, verdeelt over allerlei seizoenen. Alleen heb ik dus pas 1 seizoen. Hoe moet ik deze nou goed naamgeven of neerzetten, zodat hij in de bibliotheek wordt weergegeven?

Ik heb Friends seizoen 10 hier staan. Ik begrjip dat ik ook iets in de advancedsettings.xml moet zetten? maar die xml file zie ik nergens... En qua instellingen binnen kodi heb ik ook van alles geprobeerd, maar daar verandert ook niks mee.
Andere series en films, die een avi of mkv extentie hebben leveren geen problemen op.

[EDIT] Dit heb ik nu als advancedsettings.xml file gemaakt in userdata:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<advancedsettings>
    <setting>value</setting>

<tvshowmatching action="append">
        <regexp>[Ss]([0-9]+)[ ._-]*[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]VIDEO_TS)?[\\/]VIDEO_TS\.IFO)$</regexp>
    <regexp>[\\/\._ \[\(-]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]bdmv)?[\\/]index\.bdmv)$</regexp>
    </tvshowmatching>

<video>
        <excludetvshowsfromscan action="append">
        <regexp>[\\/](auxdata|backup|clipinf|playlist|stream|certificate)[\\/]</regexp>
        <regexp>movieobject\.bdmv</regexp>
        </excludetvshowsfromscan>
    </video>

<setting>value</setting>
</advancedsettings>

Maar dit is behoorlijk knip en plak werk, en waarschijnlijk dus helemaal niet goed werkend...

[ Voor 32% gewijzigd door Goofyduck384 op 22-10-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
PuckStar schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:10:
[...]

Bedankt voor je reactie. Weet niet wat er is veranderd maar nu doet alles het goed. Ik heb in Kodi in ieder geval niets veranderd sinds gisteren.
Waarschijnlijk heeft Kodi de laatste updates van Retrospect geïnstalleerd. Meestal zitten die erbij als je hem voor het eerst installeertinstalleert.

Heb je hem via de officiële Retrospect repository geïnstalleerd of via een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:26
schumi2004 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:34:
/EDIT2:
Zat hem dus toch in netwerk connectiviteit.
Nog nooit eerder gehad dat Kodi sneller is dan dat het netwerk actief is.
Vaag! :?
Beetje jammer ook dat Kodi het na 1 keer proberen kennelijk gelijk opgeeft (liep ik ook tegenaan laatst). Kapt Kodi er dan ook mee als ie al draait en de mysql server raakt onbereikbaar? Bij mij staat mysql tenminste op een andere machine dan Kodi..
Hmmm maar eens uitproberen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
Om die reden heb ik een startvertraging ingebouwd in het opstarten van Kodi op mijn windows machine: ik heb ingesteld dat bij automatisch opstarten Kodi 3 seconden wacht.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Met Windows heb ik dat nooit gehad,
Maar toen ik overstapte naar OpenElec wel door de snelle boot tijd.
Heb daarom ook in OpenElec ingesteld dat hij moet wachten op netwerk connectie.
Geen vaste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet er iemand of er OpenELEC Jarvis images te downloaden zijn?
Ik weet dat ie er voor RPI(2) is maar zou hem graag ook als x86_64 willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
als ik me niet vergis zou het met de volgende add-on kunnen,
ik gebruik deze optie al een tijdje maar nog niet de stap naar jarvis gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Ik had een vraag en heb deze toch zelf opgelost/ Deze mag weg

[ Voor 91% gewijzigd door Cowboy_Henk op 25-10-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 19:36
Wie kan mij helpen om Kodi van een afstandbediening te voorzien.....

Ik heb geprobeerd om op mijn telefoon Yatse aan de praat te krijgen.
Helaas is me dit nog niet gelukt, ik krijg steeds de foutmelding:

Kan niet verbinden: Controleer de ingevoerde gegevens, of uw host aan staat en uw firewall. Druk op het Help menu voor meer informatie over het configureren van uw host.

In Systeem - Systeeminformatie - Netwerk heb ik gekeken op welk ip adres Kodi werkt (host)

In Systeem - Diensten

Apparaatnaam : Kodi
Deel mijn bibliotheen staat aan
Toestaan op afstand bedienen van UPnP staat aan

Toestaan op afstand via HTTP staat aan
Poort 8080
Gebruikersnaam: kodi
Wachtwoord : *****

Afstandbediening
Toestaan op afstand via programma's op dit systeem staat aan.
Toestaan op afstand via programma's op andere systemen staat aan.

Zero config staat uit (heb ik ook aangehad, (Apple bonjour is op Windows geïnstalleerd)

In mijn router (Sitecom N300 WLR 4004 heb ik:
De Beheer op afstand functie geeft u de mogelijkheid een host van internet toe te wijzen welke management/configuratie toegang tot de router heeft. Vul het IP adres in van de toegewezen host .

Het ip adres en poort aangezet.

Maar ik krijg geen verbinding met de Host.

Wie kan mij helpen.
Is het makkelijker om Kodi te laten werken op een Harmony afstandsbediening?

[ Voor 3% gewijzigd door Michael_E op 25-10-2015 23:45 ]

Glasvezel heeft de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 21:24
Michael_E schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:37:

Kan niet verbinden: Controleer de ingevoerde gegevens, of uw host aan staat en uw firewall. Druk op het Help menu voor meer informatie over het configureren van uw host.
Met Yatse geen ervaring, wel met "Kodi Remote" op een iPhone - en dat werkte bij mij direct probleemloos (al gebruik ik normaal alleen m'n Harmony remote).
Maar, probeer je Kodi via *internet* te bedienen, of vanaf je lokale LAN netwerk?
De Beheer op afstand functie geeft u de mogelijkheid een host van internet toe te wijzen welke management/configuratie toegang tot de router heeft. Vul het IP adres in van de toegewezen host .

Dat bedoel ik: in je router hoef je volgens mij helemaal niets speciaals te doen om Kodi via je LAN te kunnen bedienen. Sterker nog, kan zomaar zijn dat je de toegang tot Kodi hiermee onmogelijk hebt gemaakt.
Mocht je daadwerkelijk Kodi via internet willen bedienen (waarom?!?), dan zou je eerder bij Port Forwarding in de LAN settings moeten kijken.
Mwah, dat hangt er helemaal van af. Met een OpenElec of vergelijkbare out-of-the-box Kodi setup gaat dat wel goed, maar zelf heb ik een 'normale' Debian installatie, Kodi erbij en flink wat tijd nodig gehad om de IR ontvanger aan de praat te krijgen (en nog ben ik niet helemaal tevreden).

Maar in principe zou bediening via een app probleemloos moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 23:29

hneel

denkt er het zijne van

Vraagje: ik heb 2 apparaten met Kodi (een PC en een RaspberryPi).
Is het mogelijk om een film op de ene te beginnen en dan te pauzeren, en dan op het andere apparaat vanaf diezelfde positie te hervatten?
(Ik meen me te herinneren zoiets ooit gehoord te hebben, maar ik kan er even niks over vinden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 11:16
hneel schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:11:
Vraagje: ik heb 2 apparaten met Kodi (een PC en een RaspberryPi).
Is het mogelijk om een film op de ene te beginnen en dan te pauzeren, en dan op het andere apparaat vanaf diezelfde positie te hervatten?
(Ik meen me te herinneren zoiets ooit gehoord te hebben, maar ik kan er even niks over vinden)
Dat kan dacht ik met een centrale database. Zie hier: http://kodi.wiki/view/MySQL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:26
Michael_E schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:37:

In Systeem - Systeeminformatie - Netwerk heb ik gekeken op welk ip adres Kodi werkt (host)

In Systeem - Diensten

Apparaatnaam : Kodi
Deel mijn bibliotheen staat aan
Toestaan op afstand bedienen van UPnP staat aan

Toestaan op afstand via HTTP staat aan
Poort 8080
Gebruikersnaam: kodi
Wachtwoord : *****

Afstandbediening
Toestaan op afstand via programma's op dit systeem staat aan.
Toestaan op afstand via programma's op andere systemen staat aan.

Zero config staat uit (heb ik ook aangehad, (Apple bonjour is op Windows geïnstalleerd)

Maar ik krijg geen verbinding met de Host.

Wie kan mij helpen.
Allereerst hoef je op je internet router helemaal niets aan te passen om het lokaal op je LAN werkend te krijgen.
Ten tweede: als je de usernaam/paswoord en IP van kodi correct ingevoerd hebt moet het gewoon werken. De wizzard wil bij mij ook niet altijd werken, dus dan maar handmatig..

Staat er verder nog iets van een firewall ofzo op je telefoon anders? Of op je kodi machine zelf? Je zou anders nog met een packetsniffer (wireshark/tcpdump) eens op je kodi server kunnen kijken of er uberhaupt wat binnenkomt.

Bij mij werkt yatse perfect (Android Nexus 4 icm kodi op lubuntu). Beste afstandbediening voor kodi m.i. en heb er dan ook voor betaald (streamen naar mijn telefoon werkt ook zeer goed) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 19:36
Het werkt!!! _/-\o_ _/-\o_
vanaalten schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:27:
[...]

Maar, probeer je Kodi via *internet* te bedienen, of vanaf je lokale LAN netwerk?
Volgens mijn via LAN, ik kijk bij de instellingen Kodi, daar krijg ik een intern IP-adres, waar Kodi op zou werken. (in de reeks 192.168.0.xxx)
Het lijkt erop dat de app op mijn Samsung S6 niet goed werkt.
Ik vul mijn IP adres in, en het poortnummer, dan verwacht ik bij de gebruikersnaam en ww te komen. Maar zover kwam het niet.

Als ik via de browser dit toegewezen adres intik 192.168.0.xxx:8080 dan zie ik een amateuristisch plaatje van een afstandbediening. Deze werkt overigens wel, maar is niet de bedoeling.
Ik wil via de App van Kodi op mijn Smartphone bedienen.
(en ook wil ik via de Harmony de Kodi bedienen)
Dat bedoel ik: in je router hoef je volgens mij helemaal niets speciaals te doen om Kodi via je LAN te kunnen bedienen. Sterker nog, kan zomaar zijn dat je de toegang tot Kodi hiermee onmogelijk hebt gemaakt.
Natuurlijk had ik dit allemaal al diverse keren geprobeerd zonder instellingen aan te passen.
Maar ik kwam niet bij de gebruikersnaam en ww.
Mocht je daadwerkelijk Kodi via internet willen bedienen (waarom?!?), dan zou je eerder bij Port Forwarding in de LAN settings moeten kijken.
Ik wil Kodi via mijn smartphone bedienen, niet via internet.
Mwah, dat hangt er helemaal van af. Met een OpenElec of vergelijkbare out-of-the-box Kodi setup gaat dat wel goed, maar zelf heb ik een 'normale' Debian installatie, Kodi erbij en flink wat tijd nodig gehad om de IR ontvanger aan de praat te krijgen (en nog ben ik niet helemaal tevreden).

Maar in principe zou bediening via een app probleemloos moeten werken.
Ik begrijp dat via de Harmony wat complexer is, dat ga ik zeker nog later proberen.
Kodi heb ik net 2 dagen geïnstalleerd en is dus nieuw voor me (ik ben de Popcorn Hour en de Logitech Squeeze box gewend, en had hier eigenlijk nooit geen problemen mee gehad. Tot dat de Squeezebox geen verlichting meer had, en daardoor onbruikbaar was geworden.)
Vanaf dat moment ben ik me gaan oriënteren op een NUC met XBMC/Kodi

Ik ben net weer even verder gegaan om te proberen vandaar mijn late reactie.
Ik kreeg een melding toen ik Kodi opstartte

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img908/2007/wdPIdg.png

Ik heb beide vinkjes aangevinkt en toegang toestaan gedrukt, misschien is dit het aanknopingspunt?
Gisteren kreeg ik deze melding niet.

Maar helaas werkte (nog) niet.
idef1x schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:31:
[...]

Allereerst hoef je op je internet router helemaal niets aan te passen om het lokaal op je LAN werkend te krijgen.
Ten tweede: als je de usernaam/paswoord en IP van kodi correct ingevoerd hebt moet het gewoon werken. De wizzard wil bij mij ook niet altijd werken, dus dan maar handmatig..
De wizzard werkt bij mij wel, als ik zero config aanvink. Maar ook dan kwam ik niet verder dan het selecteren ervan, zonder bij gebruikersnaam en ww te komen.
En nu ik dit schrijf en zero config aan heb gezet en nogmaals op mijn smartphone probeer, wat denk je ........

Het werkt!!! _/-\o_ _/-\o_

Allen bedankt voor het meedenken.

Glasvezel heeft de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-08 21:29
Heeft iemand hier een manier om http://www.documentairenet.nl/ op kodi te bekijken? Er staat op de website iets over meechannel, maar ik snap niet hoe dat werkt. Moet je dan een ipad hebben om iets op kodi te starten?. Ik heb alleen maar Kodi op een rasberry pi 2.

[ Voor 4% gewijzigd door jrs77 op 27-10-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
DFKT schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:49:
Ik heb ook de update gedraaid, eerder al van 14.2 naar 15.0 geprobeerd, gisteren van 14.2 naar 15.1. Bij de eerste poging had ik nog windows 8.1 draaien, bij de tweede poging Win10.

In beide gevallen loop ik tegen een raar probleem aan: de databases (ik gebruik MySQL) worden wel gekopieerd naar versie _93 (video) 7 _52 (music), maar de inhoud van de mappen (series/films/muziek) is niet meer aanwezig in Kodi. Als ik vervolgens kijk naar de locatie settings, dan zijn (blijkbaar) de scrapers gereset, dus ipv "The TV Database" staat er "geen". Aanpassen werkt niet, de wijziging blijft niet plakken (hij reset weer naar "geen" na aanpassen).

Het deleten van de tabels, en vervolgens Kodi opnieuw draaien, waarbij ze opnieuw worden gekopieerd van de eerdere versie, lost het probleem helaas niet op.

Ik heb gezocht op het forum van Kodi en hier, maar kan zo snel verder geen vergelijkbare verhalen en/of oplossing vinden. Iemand hier toevallig tegen ditzelfde probleem aan gelopen?

Ik ben for the time being maar weer terug naar 14.2, aangezien die wel probleemloos werkt (ook nadat ik deze over 15.1 heen heb geinstalleerd)
Voor het geval anderen ook tegen bovenstaande probleem aanlopen:

Heb gisteren eindelijk eens de tijd genomen om eens te studeren op de database structuur. Mijn conclusie is in ieder geval dat de database structuur van 14.? t/m 15.2 dusdanig op de schop is gegaan, dat ik niet snap dat hier niet meer mensen over hebben lopen klagen.

De tabel- en view structuur wordt anders aangemaakt bij een schone installatie van Kodi 15 dan bij voorgaande versies en de ingebouwde upgrade functie lijkt die vertaalslag (bij mijn configuratie in ieder geval) niet goed te kunnen maken.

Ik zag geen andere mogelijkheid dan een nieuwe database te laten genereren door Kodi 15 en handmatig overal maar weer de viewed status aan te passen...

N.B. Ben hierbij gestuit op de UNITY skin. Ben er wel gecharmeerd van!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Even snel tussendoor: hoe staat het met OpenELEC? Het duurt wel erg lang nu voor ze met een Isengard-release komen.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Erik070 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:48:
[...]

Dat kan dacht ik met een centrale database. Zie hier: http://kodi.wiki/view/MySQL
Dat is zeker :-) Ik heb nl dezelfde opstelling + nog een mac laptop die allemaal gebruik maken van een sql database op mijn NAS. Stoppen, pauzeren, watsch status, alles loopt naadloos in elkaar over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 11-09 05:13
Anthirian schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:20:
Even snel tussendoor: hoe staat het met OpenELEC? Het duurt wel erg lang nu voor ze met een Isengard-release komen.
Klopt, de bestaande ontwikkelaars hebben minder tijd voor OE, dus vertraagt alles. Afgelopen weekend zouden ze proberen een nieuwe beta uit te brengen, maar kennelijk is dat niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:27
Miss_80 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:29:
[...]

Dat is zeker :-) Ik heb nl dezelfde opstelling + nog een mac laptop die allemaal gebruik maken van een sql database op mijn NAS. Stoppen, pauzeren, watsch status, alles loopt naadloos in elkaar over
Synct ie bij pauzeren ook al? Dat was eerst toch niet zo? Of is dat nieuw?
Na stoppen kun je hervatten, dat weet ik, maar na pauzeren toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Nee. bij pauzeren werkt het niet. Je moet echt stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Weet iemand misschien een link naar de download van Aeon MQ 6 versie 3.1.0 ??
Wil die wel eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Ja ik weet wel een link maar niet iedereen heeft er toegang naar,
is nog in beta en niet voor public.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Welke voordelen zijn er met open elec tov Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Dedicated HTPC,
Snelle boot.
Ik gebruik wel een RC.
Heel veel problemen die ik met Windows had heb ik nu niet.
Werkend LCD display.
En nog een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04
TRaSH schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:55:
Dedicated HTPC,
Snelle boot.
Ik gebruik wel een RC.
Heel veel problemen die ik met Windows had heb ik nu niet.
Werkend LCD display.
En nog een paar dingen.
Bij mij werkt vfd display op mijn Antec Fusion prima op windows 7. Sowieso eigenlijk geen problemen met windows en kodi. Maar mijn htpc is ook niet echt dedicated, dus vandaar mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
ja mijn case is een Moneual Moncaso 320 Slim Line en het display heb ik nooit werkend gekregen onder XBMC/Kodi in windows werkte wel met WMC(remote kreeg ik eigenlijk ook nooit lekker werkend onder Kodi daarna een MCE reciever gekocht en het probleem was opgelost).
toen een keer openelec op een USB stick gezet en de display functie aangezet en het werkte meteen.
alleen een klein beetje de display text naar voorkeur aangepast.
heb zelf na wat rommelen de meegeleverde remote aan de praat gekregen.
maar het toen toch gekozen voor de MCE reciever wegens meer functies.

dus ik zou zeggen pleur het op een USB stick en probeer het uit.
bevalt het niet trek je de USB stick eruit en je bent weer terug in windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Laatst online: 25-06 18:56
Ik wil de moeder van mijn vriendin voor kerst een Kodi stick/box als kadootje doen maar ik ben er nog niet helemaal over uit in welke vorm. Ik heb zelf goede ervaringen met de Amazon Fire Stick. (£35, rappe CPU, bluetooth afstandsbediening).
Maar een Raspberry Pi 2 zou op een vergelijk bedrag uitkomen, en gearbest loopt me nu lekker te maken met de LinesTV TV Box, net weer iets goedkoper en de vriendin zelf krijgt ook al een iets duurder dan het plan was kadootje dus elders kosten besparen ben ik niet vies van.

Updates/veiligheidswijs zal Android TV neem ik aan wel net zo hopeloos zijn als de telefoons (vooral met een 4.x), maar is dit ook een probleem zonder 3g/al de telefoononderdelen van Android?

Ben vooralsnog het meest geneigd Amazon Fire TV Stick te kopen, maar de Pi zou ook zijn eigen voordelen hebben, bedraad netwerk en beter met interlaced content maar of die voordelen zwaar wegen. Als iemand voordelen / nadelen voor het één of het ander weet te noemen dan ben ik erg geïnteresseerd naar je mening.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 23:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Anthirian schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:20:
http://openelec.tv/news/2...ase-openelec-6-0-released

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:44
Even een noob vraag tussendoor. Excuus, is waarschijnlijk al een keer beantwoord. Kan iemand me dan de link naar dat antwoord sturen, zoek me namelijk al 2 dagen scheel en kan het niet vinden:

Is het mogelijk om met kodi naar je tv met chromecast dan wel xbox1 te streamen? TV is niet smart, daar heb ik die andere apparaten dan ook voor. Wil streamen vanaf mijn Laptop (Windows 7). Het lukt me wel om mijn library te openen en op die manier oa foto;s op mijn tv te krijgen, maar stel ik wil uitzending gemist kijken op mijn tv via Kodi, hoe stream ik dit dan (draadloos).

Thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Dankje, had ik toch eerder moeten gaan klagen. Het helpt dus toch :)

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik was mezelf al aan het voorbereiden om over te stappen op OSMC ofzo. Maar gelukkig kan ik nog even door met Openelec op deze manier :) Woensdag updaten denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Laatst online: 04-08 09:56
Xthemes.us schreef op maandag 02 november 2015 @ 00:55:
Ik wil de moeder van mijn vriendin voor kerst een Kodi stick/box als kadootje doen maar ik ben er nog niet helemaal over uit in welke vorm. Ik heb zelf goede ervaringen met de Amazon Fire Stick. (£35, rappe CPU, bluetooth afstandsbediening).
Maar een Raspberry Pi 2 zou op een vergelijk bedrag uitkomen, en gearbest loopt me nu lekker te maken met de LinesTV TV Box, net weer iets goedkoper en de vriendin zelf krijgt ook al een iets duurder dan het plan was kadootje dus elders kosten besparen ben ik niet vies van.

Updates/veiligheidswijs zal Android TV neem ik aan wel net zo hopeloos zijn als de telefoons (vooral met een 4.x), maar is dit ook een probleem zonder 3g/al de telefoononderdelen van Android?

Ben vooralsnog het meest geneigd Amazon Fire TV Stick te kopen, maar de Pi zou ook zijn eigen voordelen hebben, bedraad netwerk en beter met interlaced content maar of die voordelen zwaar wegen. Als iemand voordelen / nadelen voor het één of het ander weet te noemen dan ben ik erg geïnteresseerd naar je mening.
Ik gebruik de Cubox-i4pro nu al een heel tijdje, en ben hier enorm tevreden over. Openelec wordt perfect ondersteund en krachtig genoeg om nog lang mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Laatst online: 25-06 18:56
wars schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:25:
[...]

Ik gebruik de Cubox-i4pro nu al een heel tijdje, en ben hier enorm tevreden over. Openelec wordt perfect ondersteund en krachtig genoeg om nog lang mee te gaan.
Die is helaas dan ook meteen 3x zo duur. Als ik zoveel wou uitgeven was ik gelijk voor de Amazon Fire TV (niet de stick) gegaan, nog weer krachtiger en 4k ready.

[edit]
De M8S ziet er trouwens ook wel aantrekkelijk uit, super goedkoop atm op aliexpress, ~€25 voor een 2GHz quadcore.

[ Voor 27% gewijzigd door Xthemes.us op 05-11-2015 22:34 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goksell
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 14:07
Hoop dat jullie mij kunnen helpen; onlangs een DS215j gekocht en wil een shared database instellen. Heb op de nas phmyadmin geïnstalleerd en Maria database. Middels een tut op YT een gebruiker aangemaakt voor kodi en alle toegang gegeven. Daarna een xml bestand aangemaakt voor advanced settings ip adres van de nas. Maar als ik nu op de laptop kodi opstart en set content doe, gebeurt er niets. Log file kodi heb ik kunnen achterhalen waarin staat dat de ip adres van de laptop geen toegang krijgt "access denied for ip address...." wat zie ik boven het hoofd? wat gaat er fout? Ik werk op een laptop met win 10 en kodi versie is Isengard

[ Voor 4% gewijzigd door goksell op 08-11-2015 13:43 . Reden: Systeem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Waarschijnlijk iets in je mariadb settings of de advanced settings van Kodi. Weet je zeker dat mariaDB niet alleen lokaal luistert? Weet je zeker dat je advanced settings van Kodi goed zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Natsu op 08-11-2015 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goksell
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 14:07
WildeBeestje schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:05:
[...]

Waarschijnlijk iets in je mariadb settings of de advanced settings van Kodi. Weet je zeker dat mariaDB niet alleen lokaal luistert? Weet je zeker dat je advanced settings van Kodi goed zijn?
In maria database heb ik niets aan de settings gedaan alleen geïnstalleerd in de tut van YT werd hier ook verder niets beschreven. Ik zal zo even kijken

Opgelost :-) heb Mariadb en phmyadmin opnieuw geïnstalleerd dat was het.... Tnx voor het meedenken...

[ Voor 10% gewijzigd door goksell op 08-11-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Kan iemand me hiermee helpen?

Ik ben nu films aan het streamen vanaf mn telefoon vanuit Kodi via Localcast naar de Xbox One. Dat werkt prima. Alleen krijg ik er geen ondertiteling bij. Heb al wel bij addons de ondertitels "geïnstalleerd" in Kodi (op mn Nexus 5). En bij/in Genesis ook de ondertiteling aangezet e.d. Maar ik krijg niks geen ondertitels?

Anyone?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Wanneer ik op mijn HTPC schakel naar een andere HDMI ingang op mijn tv, en vervolgens weer terug naar KODI --> KODI niet full screen en windows wel.
Ik heb hier al wat dingen over gevonden m.b.t. disablen van autodetect HDMI, maar dit heeft mijn probleem niet opgelost.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Niet switchen ;)
Geen Windows gebruiken voor Kodi.
Of een HDMI switch (grefen) aanschaffen zodat hij zijn connectie niet verliest

Pagina: 1 ... 4 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.