OK, stap voor stap is het volgende gebeurd:
Ik heb / had verschillende clients,
- Laptop met Windows 7 en XBMC 13.1 (Dit is de client waarop de scrapers draaien.)
- Mediaspeler Minix X8-H Plus met daarop XBMC for Minix versie 13.3.3
- Android smartphone
- Android tablet
- NAS met shared db in MySQL
Van de telefoon en de tablet weet ik zo 1, 2, 3 niet welke XBMC-versie erop stond, maar die worden hier zo sporadisch gebruikt om media met XBMC / Kodi af te spelen, dat ik die nog helemaal buiten beschouwing heb gelaten.
De laptop en mediaplayer draaiden nog op XBMC 13.x ten eerste vanwege de shared db en ten tweede vanwege het feit dat er op het Minix forum werd gezegd dat XBMC for Minix 13.3.3 geoptimaliseerd was voor deze mediaspeler. Om dus geen problemen met de clients en de shared db te krijgen, heb ik dit dus zo gelaten. Een tijdje terug las ik in een post van een Minix-medewerker dat Minix nu Kodi sponsor is en daarom al zijn tweaks ook aan het Kodi team heeft doorgegeven. Vanaf Kodi 14 of 15 zou er geen verschil meer moeten / mogen zijn tussen de standaard Kodi en XBMC for Minix. Een goed uitgangspunt om eens te gaan updaten.
Bij mij thuis wordt de stroom gerenoveerd. Nadat de elektricien hier een paar keer de stroom eraf heeft gehaald (met daarbij de opmerking dat geen kwaad kon voor aangesloten apparaten) werkte mijn Minix niet meer naar behoren. De NPO-app had de grootste moeite met het laten zien van de journaal-streams (waar Sesamstraat het een uur eerder nog prima deed) en XBMC for Minix had ook moeite met het starten van media op de NAS. Ook het laden van andere apps (RTL XL, KIJK, NOS, Google Play, apps downloaden, enz.) liep traag of werkte helemaal niet.
Toen heb ik besloten om een fabrieksreset te doen op de X8-H Plus, aangezien ik geen andere manier vond om de problemen met de Minix + NPO app + XBMC for Minix, enz. op te lossen. Zo gezegd, zo gedaan. Hierna heb ik eerste de normale XBMC for Minix app gestart en aangezien deze aangaf dat er een nieuwe versie was, heb ik besloten om dan maar meteen mijn 2 belangrijkste clients op te waarderen.
Tot zover geen enkel probleem. Na de fabrieksreset van de Minix heb ik Kodi geïnstalleerd. De versie die ik voorgeschoteld kreeg was 15.2 rc. (Ik heb dit gewoon via Google Play gedaan.) Ik zag dat er (ondanks de sources.xml en advancedsettings.xml) die nog in de oude map stonden, geen media in Kodi geladen werden. Om niet hier ook een scraper op te laten draaien, heb ik mijn laptop ook van Kodi 15 voorzien. (15.1, zo uit mijn hoofd.) Toevoegen van sources.xml en advancedsettings.xml in de userdata folder en Kodi daarna opstarten.
Helaas... Kodi vond weliswaar meteen mijn duizenden mp3's en flac's die ik zelf heb omgezet van de fysieke cd's, maar geen video's. (Geen films en ook geen series, dus.) Ik heb Kodi afgesloten, de advancedsettings en sources verwijderd, en weer opnieuw toegevoegd, en Kodi opgestart. Zonder resultaat.
Ik heb meermaals geprobeerd om handmatig de locaties van mijn films en series mappen toe te voegen. An sich ging dat prima, ik kon er via video's wel bijkomen, maar dan alleen in de bestandsmodus. Niet in de bibliotheekmodus. Die was niet eens te vinden.
Daarna heb ik combinaties van bovenstaande geprobeerd. Dus advancedsettings en/of sources en/of handmatig toevoegen. Allemaal zonder resultaat. De mp3's en flac's waren te zien en ook af te spelen, de video's alleen via bestand. Nog altijd geen bibliotheek dus.
Ondertussen ook een paar keer van skin gewisseld. Ik gebruik al maanden Eminence, maar met die skin had ik net zo weinig succes als in Confluence.
Toen Kodi 15 maar weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op de laptop. Zelfde nog eens proberen. Geen resultaat. Daarna Kodi 14 erop gezet. Toen wilde hij wel handmatig toevoegen en scrapen. YES! Er is ondertussen door Kodi 14 een sources.xml gemaakt op mijn laptop. De advancedsettings heb ik nog niet teruggezet, omdat er nu eindelijk wat gebeurt. Alleen, nu wordt dus mijn complete library opnieuw opgebouwd, en wordt er niks met de advancedsettings en de shared db gedaan. Bovendien draait nu mijn mediaspeler op 15.2 rc en de laptop op 14.0. Dan kan je de shared db in principe dus niet gebruiken. Kodi 14 heeft myvideos database versie 90 en mymusic versie 48. Isengard 15.x draait op myvideos 93 en mymusic 52.
Dus straks heb ik een mooie database, maar geen shared db. Nu zit ik Kodi een beetje in de gaten te hoduen en valt me op dat er alleen een movies item is aangemaakt in het startscherm van Confluence. Geen series dus. Dat kan komen omdat hij gewoon nog niet zover is, maar ook doordat hij weer ergens verkeerd gaat.
Nu maar Kodi 14 afgesloten en alsnog de advancedsettings aan de juiste map toegevoegd.Nu kwam de eerste keer Kodi niet meer voorbij het opstartlogo. Daarna weer wel, maar nu wordt er weer niets gescrapet.
Ik heb veel geprobeerd, maar weet nu gewoon even niet meer hoe het verder opgelost kan worden.
V.w.b. je vraag over myvideo93; het zijn nu (vanwege Kodi 14) dus mymusic 48 en myvideos90. Deze 14.0 er weer afgegooid ten faveure van 15.1. Daar was nog geheel geen userdata folder, dus die heb ik even zelf aangemaakt om er meteen sources.xml en advancedsettings.xml in te zetten. Daarna Kodi 15.1 weer voor het eerst opgestart. Wel weer muziek gevonden, geen video. Debugging aangezet en nu maar weer opnieuw opstarten van Kodi. Nu vult Kodi zelf de userdata map weer aan, maar myvideo93 is nergens aanwezig, ook niet in submappen van userdata.
Ik ben dus nu eigenlijk van plan om XBMC / Kodi van alle clients af te gooien en totaal opnieuw te beginnen. Zolang ik echter niet weet waar het mis gaat, schiet dat waarschijnlijk ook niet zoveel op. Wat ik trouwens niet heb gedaan is mijn database backuppen, dat is zover ik weet ook overbodig met een shared db. Het kopiëren van advancedsettings.xml en sources.xml zou dan voldoende moeten zijn om op een nieuw client of nieuwe installatie van Kodi weer alles te hebben zoals het was.
Hier is mijn log[Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 05-09-2015 13:18]