• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:10
Ik heb zelf een smartplaylist toegevoegd aan mijn filmshub en serieshub (ik gebruik de Eminence skin) waarbij ik in elk geval in 1 x een lijst voorgeschoteld krijg met alle films en series die ik begonnen ben. Met andere woorden: elk videobestand waarvan XBMC / Kodi weet dat ik hem gestart heb, maar nog niet heb afgekeken, staat in die lijst.

Als bovengenoemde addons van mij en Mavamaarten niet precies doen wat je wilt, is het wellicht mogelijk om een smartplaylist met een next episode filter zelf te maken.

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-12-2022
De nieuwe Skin Kover is in Alpha uitgekomen! Dit is toch wel een skin waar ik lang op heb zitten wachten. Met deze skin kan je je eigen viewtypes creëeren en is het echt iets nieuws!

Nu gaat de maker mee met de nieuwe kodi build (Jarvis) zodat de skin direct klaar is voor de nieuwe versie van Kodi. Heeft iemand al wat Nightly's geprobeerd van Jarvis? Ik wil super graag de skin Kover proberen, maar weet nog niet zo goed of ik over ga stappen op een Nightly (dus mss unstable?) Build van Kodi. Iemand hier ervaring mee?

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-11-2022
Na een poging een paar jaar terug met oude laptop onderdelen (~€200) zat ik met een HTPC die ikzelf wel gebruikte maar de rest van het huishouden niet. Hier draaide Kodi redelijk goed op maar sommige 1080p films happerden een beetje en het kleine fannetje in de behuizing was toch wat luider dan ik wou.

Nu een paar jaar later maar weer een tweede poging gedaan. Als basis heb ik een Amazon Fire TV Stick gebruikt, ik moet zeggen dat de standaard Amazon software is in Nederland vrij nutteloos is. Veel meer dan Miracasten valt er niet mee te doen, vijwel alles is regio-restricted.
Via de how-to van tweaking4all Kodi erop gezet en ingesteld om automatisch te starten en een icoontje op het beginscherm van de Amazon interface gezet.

De Amazon stick heeft best leuke hardware aan boord (Broadcom BCM28155 [dual core @ 1Ghz], Broadcom VideoCore IV GPU, 1GB RAM, 8GB opslag). Kodi's UI werkt lekker soepel en films spelen ook vloeiend. Ik heb dusver 1 happering gezien tijdens het afspelen van een Full HD film maar dit kwam waarschijnlijk door de hitte, hete zomerdagen in combinatie met een oude TV die behoorlijk warm word was wellicht wat teveel.
Niet de makkelijkste Kodi installatie maar goed een stick van €45 van marktplaats en ik heb een prachtig klein mediaspelertje inclusief een bluetooth afstandsbediening, en wat een verademing is bluetooth t.o.v. infrarood. De Kodi remote app erbij op de telefoon voor als er getypt moet worden en het werkt allemaal uit de kunst.

Zeer aan te raden alhoewel de Amazon Fire TV stick lastig te krijgen is in Nederland. Zowel Amazon UK als Amazon.de willen hem hier niet leveren. Wil je hetzelfde doen kan je dus het beste op ebay (nl/uk/de) kijken en marktplaats. Of een duitse kennis hebben natuurlijk, dat helpt ook.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zo, eindelijk ook eens geupdate naar Kodi 15.1. Ik draaide nog XBMC 13.2 :X

Alles heb ik weer netjes ingericht zoals ik het wil hebben, maar 1 ding krijg ik niet werkend: graag zou ik een custom menu item hebben voor radiozenders.

Voor Retrospect zelf heb ik ook al een custom menu item aangemaakt en dat werkt prima. Nu heb ik de "Nationale Radiozenders" van Retrospect als favoriet opgeslagen. Ook deze werkt prima en ik kom direct bij de radiozenders zoals ik dat zou willen. Wijs ik deze favoriet echter toe aan een custom menu item, dan werkt dat weer niet 8)7
Retrospect geeft een foutmelding.
Ik heb debugging van Retrospect aangezet en de log hier gepost. De skin die ik gebruik is Aeon Nox 5: SiLVO mod en het OS is Windows 10.

Update: Ik heb het werkend gekregen. In de guisettings.xml heb ik "=" vervangen door "%3d", zoals het ook in de favourites.xml stond en nu werkt het! _/-\o_

[Voor 10% gewijzigd door _Vincent_ op 28-08-2015 23:28]

• Jorgen
Je bent niet de enige hoor. Ik draai ook nog 13.x op verschillende clients. Vooral omdat het nodig is alle clients op dezelfde versie te laten draaien als je een shared db gebruikt met mysql en kennelijk de door Minix aangepaste variant (die volgens hen beter werkt dan een normale XBMC / Kodi) voor mijn mediaspeler nog steeds niet een ge-updatete versie heeft.

Ik denk er echter over om daar niet veel langer meer op te wachten en binnenkort naar 15 te updaten, danwel dat bij 16 te doen.

[Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 28-08-2015 23:42]

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 14:33
C00P schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:23:
[...]

Ik denk osmc.
Ik moet dus login geven en paswoord na elke reboot, en dan nog eens kodi met het kodi commando.
Vroeger startte gewoon direct xbmc op, dat was fijn.
Dan zou ik de installatie eens opnieuw doen. Draai zelf ook OSMC op mijn rpi's en heb dat op geen enkele.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:03
Mavamaarten schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:24:
Sommige skins hebben ook een Watchlist (geen idee of de standaard skin dat ook heeft, ReFocus in elk geval wel), dat is een lijst met voor elke serie die je hebt bekeken, de laatst ongekeken aflevering.

Edit: ik zie net dat dat een plugin is: http://kodi.wiki/view/Add-on:Watchlist
thanks, ik ken deze wachlist. Het is alleen niet wat ik zoek, maar inderdaad een mooi alternatief.

• JaRuBe
Jorgen schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:57:
Ik heb zelf een smartplaylist toegevoegd aan mijn filmshub en serieshub (ik gebruik de Eminence skin) waarbij ik in elk geval in 1 x een lijst voorgeschoteld krijg met alle films en series die ik begonnen ben. Met andere woorden: elk videobestand waarvan XBMC / Kodi weet dat ik hem gestart heb, maar nog niet heb afgekeken, staat in die lijst.

Als bovengenoemde addons van mij en Mavamaarten niet precies doen wat je wilt, is het wellicht mogelijk om een smartplaylist met een next episode filter zelf te maken.
thanks. Ik zal eens kijken of ik uit de voeten kan met deze smartplaylists.

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:46
wizzlewaxx schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:57:
De nieuwe Skin Kover is in Alpha uitgekomen! Dit is toch wel een skin waar ik lang op heb zitten wachten. Met deze skin kan je je eigen viewtypes creëeren en is het echt iets nieuws!

Nu gaat de maker mee met de nieuwe kodi build (Jarvis) zodat de skin direct klaar is voor de nieuwe versie van Kodi. Heeft iemand al wat Nightly's geprobeerd van Jarvis? Ik wil super graag de skin Kover proberen, maar weet nog niet zo goed of ik over ga stappen op een Nightly (dus mss unstable?) Build van Kodi. Iemand hier ervaring mee?
Even dat filmpje zitten bekijken van de skin maar jemig dat ziet er echt overcomplex uit met al die menus en submenus en een mengelmoes van verschillende stijlen in 1 skin. Not my cup of tea. Ben benieuwd wat jou ervaringen zijn.

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:27
Kodi werkt uitstekend op mij raspberry pi, toch 2 zaken die me storen en ik niet weg krijg.

1. Ik heb een flirk ir ontvanger in mijn rpi steken, zodat mijn Logitech er fijn op werkt. Dit doet ie ook behalve de return knop werkt niet.

2. Als ik hem aan laat staan en wil de volgende dag terug iets kijken dan merk ik dat hij altijd vast hangt. Hij is niet overklokd of andere optimalisaties.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-12-2022
Sinds enkele dagen ben ik van een dune D1 met software Yadis overgestapt naar een Pi.
Ik had geen zin en tijd om hier veel tijd in te steken en daarom via SOS Solutions een totale pakket genomen waar alles al staat geinstalleerd!

Werkt out of the box en geen spijt van de aankoop.

Me enigste vraag is dat ik graag wil update naar de nieuwste versie .
Draai op Openelec KODI 14.1 XBMC en wil graag naar 15.0

Ik heb de update op automisch staan maar krijg helemaal niks binnen.
Iemand een Idee hoe ik dat het makkelijkste kan aanpakken?

(backup is hij nu aan het maken)

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 22:35
weet niet welke totaal pakket je besteld hebt aangezien je niet verteld hebt welke versie Pi je hebt gekocht.

mocht je nou zo een setje gekocht hebben met een hoop van die add-ons die hier niet besproken mag worden en totaal niet supported worden op het Kodi forum.
en vaak ook de oorzaak dat mensen zeggen dat updates(nieuwere versie van kodi) niet werken maar eigenlijk aan de add-ons ligt.
dan ben je die waarschijnlijk kwijt of ze werken niet.

persoonlijk zou ik voor een clean install gaan maar die keus is aan je zelf.
als er bepaalde add-ons niet werken dan moet je gaan zeuren bij de devolper van die add-ons.

wat ik zelf een zeer makkelijke manier vind om te upgraden tussen verschillende versies is het gebruik te maken van de volgende add-on "OpenELEC Dev Update" die je kunt krijgen via Leopold's Repo
daar kan je dan zelf kiezen welke versie je wilt installeren en hoe.
met backup functie.
ik gebruik deze manier op al mijn mediaspelers (HTPC, Rpi1, Rpi2).
kan zelf terug gaan naar een oudere versie.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-12-2022
Zit openelec dan al op Kodi 15? Dat was volgens mij zijn vraag.

• TRaSH
RC en dat draait hier al een tijdje zonder problemen
er is een issue met remotes waar sommige mensen last van hebben en andere niet.
daar zijn ze nu aan het uit dokteren waarom sommige wel en sommige niet.
schijnt een issue waarschijnlijk te zijn met die elcheapo no name nep eHome remotes wat ik snel gelezen had.
aangezien het bij mij wel werkt met me HP reciever houd ik me daar op dit moment niet bezig.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:56
Zawaponga schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:49:
Zit openelec dan al op Kodi 15? Dat was volgens mij zijn vraag.
Nee, ze zitten pas op beta 4. Wel met Kodi 15.1.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-03 21:38
martijn24 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 16:03:

Als je automagisch updates binnen halen aan hebt staan en je krijgt niets binnen dan is de meeste simpele conclusie dat er geen update is. ;)

Twijfel je daar aan, dan ga je even op internet zoeken (hint: http://openelec.tv/news) of er wel/niet een update is (los van beta's).

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:28
Weet er iemand trouwens of er ergens OpenELEC images van Jaris staan op het web? Generic vooral?
Voorheen zag je ze hier wel eens maar die is ook al een poos niet meer geupdate http://xbmcnightlybuilds.com/

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-12-2022
Nnoitra schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:17:
[...]

Als je automagisch updates binnen halen aan hebt staan en je krijgt niets binnen dan is de meeste simpele conclusie dat er geen update is. ;)

Twijfel je daar aan, dan ga je even op internet zoeken (hint: http://openelec.tv/news) of er wel/niet een update is (los van beta's).
Dankje voor je antwoord.
Ik had inderdaad de laatste openelec update erop staan.
Heb hem wel geüpdate naar de beta op eigen risico..

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kijk ik er nu zo hard overheen in de settings.... Voirheen bij afspelen van video zag je bij info hoelang die al bezig was. Nu zie ik alleen: huidige tijd [eind tijd].

Kodi 15.0
Aeon nox theme

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:46
martijn24 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 16:03:
Sinds enkele dagen ben ik van een dune D1 met software Yadis overgestapt naar een Pi.
Ik had geen zin en tijd om hier veel tijd in te steken en daarom via SOS Solutions een totale pakket genomen waar alles al staat geinstalleerd!

Werkt out of the box en geen spijt van de aankoop.

Iemand een Idee hoe ik dat het makkelijkste kan aanpakken?

(backup is hij nu aan het maken)
Volgens mij moet je altijd handmatig updaten met openelec wanneer deze een volledig versie nummer omhoog gaat? Auto updates is voor zover ik weet altijd alleen binnen het versie nummer zelf.

• _Vincent_
  • Niet online
Paulus07 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:20:
Kijk ik er nu zo hard overheen in de settings.... Voirheen bij afspelen van video zag je bij info hoelang die al bezig was. Nu zie ik alleen: huidige tijd [eind tijd].

Kodi 15.0
Aeon nox theme
Zie je het ook niet rechtsonder? Ik heb het net hier getest (Aeon Nox op Kodi 15.1) en bij mij staat rechts wel gewoon de verlopen tijd / totale duur. Net als in de screenshot van de wiki:

In de skin settings zie ik er ook geen optie voor.
Heb je andere bestanden geprobeerd? Misschien dat Kodi het niet goed uit dit specifieke bestand kan lezen?

Eventueel updaten naar v15.1, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat het daar aan ligt.

• Paulus07
  • Niet online
_Vincent_ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:07:
[...]

Zie je het ook niet rechtsonder? Ik heb het net hier getest (Aeon Nox op Kodi 15.1) en bij mij staat rechts wel gewoon de verlopen tijd / totale duur. Net als in de screenshot van de wiki:
[afbeelding]

In de skin settings zie ik er ook geen optie voor.
Heb je andere bestanden geprobeerd? Misschien dat Kodi het niet goed uit dit specifieke bestand kan lezen?

Eventueel updaten naar v15.1, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat het daar aan ligt.
Nee bij mij is het rechts gewoon leeg. Ook bij alle films/series/files etc. Ik heb die screen idd voorbij zien komen dus had verwacht dat er ergens een setting uit stond. Maar kon dus niks vinden mbt de instellingen.

edit: update naar 15.1 maar mist nog steeds.

• _Vincent_
  • Niet online
Vreemd... Wat je nog kan proberen is de skin verwijderen en opnieuw downloaden.

• Paulus07
  • Niet online
_Vincent_ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:07:
Vreemd... Wat je nog kan proberen is de skin verwijderen en opnieuw downloaden.
Moet ik dan nog een bepaalde file als backup bewaren ivm instellingen voor navigatie etc? En wat is de beste manier om de skin erin te gooien?

edit: skin opnieuw eroverheen gekopieerd en de runtime is weer in beeld :)

[Voor 10% gewijzigd door Paulus07 op 04-09-2015 20:25]

• Jorgen
Na een fabrieksreset op mijn mediaspeler heb ik besloten om XBMC 13 nu toch ook maar in te ruilen voor Kodi 15.2. Op al mijn clients draaide XBMC met een shared db via MySQL. Ik meen mij te herinneren dat er sinds Kodi 14 of 15 andere locaties (?) o.i.d. gebruikt werden voor de video en muziek libraries. Betekent dat dan dat ik mijn oude advancedsettings.xml en sources.xml niet meer kan gebruiken? Dat zou meteen ook een erg lange re-scan van alle media betekenen. Meestal zijn Google en de Kodi-wiki je vriend, maar nu kan ik het niet vinden.

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-03 20:12

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Jorgen schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:27:
Na een fabrieksreset op mijn mediaspeler heb ik besloten om XBMC 13 nu toch ook maar in te ruilen voor Kodi 15.2. Op al mijn clients draaide XBMC met een shared db via MySQL. Ik meen mij te herinneren dat er sinds Kodi 14 of 15 andere locaties (?) o.i.d. gebruikt werden voor de video en muziek libraries. Betekent dat dan dat ik mijn oude advancedsettings.xml en sources.xml niet meer kan gebruiken? Dat zou meteen ook een erg lange re-scan van alle media betekenen. Meestal zijn Google en de Kodi-wiki je vriend, maar nu kan ik het niet vinden.
Bedoel je dit?

Volgens mij zocht je naar deze pad /.kodi
Dit is inderdaad niet zichtbaar op default.
Lees even deze info op wiki http://kodi.wiki/view/Userdata_folder

Maar of je het oude kan gebruiken? Ik betwijfel t.

[Voor 3% gewijzigd door Zandhaas op 05-09-2015 00:14]

• _Vincent_
  • Niet online
De userdata staat inderdaad in een andere folder, maar in principe wordt alles gewoon netjes gemigreerd en levert dat geen problemen op.
Lees ook even de wikipagina over "Migration from XBMC to Kodi". Bij 1.3 zie je dat je voor MySQL niets bijzonders hoeft te doen.
Uiteraard wel even de database backuppen voor de zekerheid.

• DappereDodo
Ik heb vorige week de upgrade gedaan van Gotham naar Helix, maar afgezien van wat gezeik met de tvheadend/pvr addons ging dat probleemloos. En ik draai al jaren met een gedeelde SQL DB.

• Jorgen
Zandhaas schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 00:10:
[...]

Bedoel je dit?

Volgens mij zocht je naar deze pad /.kodi
Dit is inderdaad niet zichtbaar op default.
Lees even deze info op wiki http://kodi.wiki/view/Userdata_folder

Maar of je het oude kan gebruiken? Ik betwijfel t.
Sorry, ik had duidelijker moeten zijn. De locatie van de userdatafolder kan ik wel vinden. Ik dacht juist dat er een verschil zat in de locatie van de MySQL database / libraries voor video en muziek.
_Vincent_ schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 00:19:
[...]

De userdata staat inderdaad in een andere folder, maar in principe wordt alles gewoon netjes gemigreerd en levert dat geen problemen op.
Lees ook even de wikipagina over "Migration from XBMC to Kodi". Bij 1.3 zie je dat je voor MySQL niets bijzonders hoeft te doen.
Uiteraard wel even de database backuppen voor de zekerheid.
DappereDodo schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 07:06:
[...]

Ik heb vorige week de upgrade gedaan van Gotham naar Helix, maar afgezien van wat gezeik met de tvheadend/pvr addons ging dat probleemloos. En ik draai al jaren met een gedeelde SQL DB.
@Vincent & Dodo: Volgens jullie kan ik dus gewoon mijn sources.xml en advancedsettings.xml kopiëren naar de nieuwe userdatafolder? Dat is mooi. Ik had namelijk begrepen dat er iets in het path van de MySQL libraries voor muziek en video zou veranderen tussen XBMC en Kodi en je dus ook iets in je sources.xml / advancedsettings.xml / andere .xml moet veranderen om het weer werkend te krijgen.

• DappereDodo
Jorgen schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:26:
[...]

[...]

Sorry, ik had duidelijker moeten zijn. De locatie van de userdatafolder kan ik wel vinden. Ik dacht juist dat er een verschil zat in de locatie van de MySQL database / libraries voor video en muziek.

[...]

[...]

@Vincent & Dodo: Volgens jullie kan ik dus gewoon mijn sources.xml en advancedsettings.xml kopiëren naar de nieuwe userdatafolder? Dat is mooi. Ik had namelijk begrepen dat er iets in het path van de MySQL libraries voor muziek en video zou veranderen tussen XBMC en Kodi en je dus ook iets in je sources.xml / advancedsettings.xml / andere .xml moet veranderen om het weer werkend te krijgen.
Bij m'n Openelec installaties heb helemaal niks hoeven doen, dat ging volledig automatisch. Op Windows moest ik idd advancedsettings.xml terugzetten (die machine scant echter niet, dus sources.xml is sowieso leeg).

• Jorgen
Ik zal wel iets verkeerd doen, maar momenteel heb ik alleen een music library. Zowel met of zonder sources.xml en met of zonder het opnieuw toevoegen van de video libraries voor films en series, krijg ik geen enkel videobestand te zien...

• _Vincent_
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 10:19:
Ik zal wel iets verkeerd doen, maar momenteel heb ik alleen een music library. Zowel met of zonder sources.xml en met of zonder het opnieuw toevoegen van de video libraries voor films en series, krijg ik geen enkel videobestand te zien...
Dat is vervelend. Laten we zoeken wat er fout is gegaan.
Is er een MyVideos93.db aangemaakt?
Wat zegt de debuglog? Kan Kodi wel verbinden met de MySQL server?
Welk OS gebruik je? Je zei dat je verschillende cliënts hebt. Welke heb je nu als eerste geüpdatet?

• Jorgen
OK, stap voor stap is het volgende gebeurd:

Ik heb / had verschillende clients,
  • Laptop met Windows 7 en XBMC 13.1 (Dit is de client waarop de scrapers draaien.)
  • Mediaspeler Minix X8-H Plus met daarop XBMC for Minix versie 13.3.3
  • Android smartphone
  • Android tablet
  • NAS met shared db in MySQL
Van de telefoon en de tablet weet ik zo 1, 2, 3 niet welke XBMC-versie erop stond, maar die worden hier zo sporadisch gebruikt om media met XBMC / Kodi af te spelen, dat ik die nog helemaal buiten beschouwing heb gelaten.

De laptop en mediaplayer draaiden nog op XBMC 13.x ten eerste vanwege de shared db en ten tweede vanwege het feit dat er op het Minix forum werd gezegd dat XBMC for Minix 13.3.3 geoptimaliseerd was voor deze mediaspeler. Om dus geen problemen met de clients en de shared db te krijgen, heb ik dit dus zo gelaten. Een tijdje terug las ik in een post van een Minix-medewerker dat Minix nu Kodi sponsor is en daarom al zijn tweaks ook aan het Kodi team heeft doorgegeven. Vanaf Kodi 14 of 15 zou er geen verschil meer moeten / mogen zijn tussen de standaard Kodi en XBMC for Minix. Een goed uitgangspunt om eens te gaan updaten.

Bij mij thuis wordt de stroom gerenoveerd. Nadat de elektricien hier een paar keer de stroom eraf heeft gehaald (met daarbij de opmerking dat geen kwaad kon voor aangesloten apparaten) werkte mijn Minix niet meer naar behoren. De NPO-app had de grootste moeite met het laten zien van de journaal-streams (waar Sesamstraat het een uur eerder nog prima deed) en XBMC for Minix had ook moeite met het starten van media op de NAS. Ook het laden van andere apps (RTL XL, KIJK, NOS, Google Play, apps downloaden, enz.) liep traag of werkte helemaal niet.

Toen heb ik besloten om een fabrieksreset te doen op de X8-H Plus, aangezien ik geen andere manier vond om de problemen met de Minix + NPO app + XBMC for Minix, enz. op te lossen. Zo gezegd, zo gedaan. Hierna heb ik eerste de normale XBMC for Minix app gestart en aangezien deze aangaf dat er een nieuwe versie was, heb ik besloten om dan maar meteen mijn 2 belangrijkste clients op te waarderen.

Tot zover geen enkel probleem. Na de fabrieksreset van de Minix heb ik Kodi geïnstalleerd. De versie die ik voorgeschoteld kreeg was 15.2 rc. (Ik heb dit gewoon via Google Play gedaan.) Ik zag dat er (ondanks de sources.xml en advancedsettings.xml) die nog in de oude map stonden, geen media in Kodi geladen werden. Om niet hier ook een scraper op te laten draaien, heb ik mijn laptop ook van Kodi 15 voorzien. (15.1, zo uit mijn hoofd.) Toevoegen van sources.xml en advancedsettings.xml in de userdata folder en Kodi daarna opstarten.

Helaas... Kodi vond weliswaar meteen mijn duizenden mp3's en flac's die ik zelf heb omgezet van de fysieke cd's, maar geen video's. (Geen films en ook geen series, dus.) Ik heb Kodi afgesloten, de advancedsettings en sources verwijderd, en weer opnieuw toegevoegd, en Kodi opgestart. Zonder resultaat.

Ik heb meermaals geprobeerd om handmatig de locaties van mijn films en series mappen toe te voegen. An sich ging dat prima, ik kon er via video's wel bijkomen, maar dan alleen in de bestandsmodus. Niet in de bibliotheekmodus. Die was niet eens te vinden.

Daarna heb ik combinaties van bovenstaande geprobeerd. Dus advancedsettings en/of sources en/of handmatig toevoegen. Allemaal zonder resultaat. De mp3's en flac's waren te zien en ook af te spelen, de video's alleen via bestand. Nog altijd geen bibliotheek dus.

Ondertussen ook een paar keer van skin gewisseld. Ik gebruik al maanden Eminence, maar met die skin had ik net zo weinig succes als in Confluence.

Toen Kodi 15 maar weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op de laptop. Zelfde nog eens proberen. Geen resultaat. Daarna Kodi 14 erop gezet. Toen wilde hij wel handmatig toevoegen en scrapen. YES! Er is ondertussen door Kodi 14 een sources.xml gemaakt op mijn laptop. De advancedsettings heb ik nog niet teruggezet, omdat er nu eindelijk wat gebeurt. Alleen, nu wordt dus mijn complete library opnieuw opgebouwd, en wordt er niks met de advancedsettings en de shared db gedaan. Bovendien draait nu mijn mediaspeler op 15.2 rc en de laptop op 14.0. Dan kan je de shared db in principe dus niet gebruiken. Kodi 14 heeft myvideos database versie 90 en mymusic versie 48. Isengard 15.x draait op myvideos 93 en mymusic 52.

Dus straks heb ik een mooie database, maar geen shared db. Nu zit ik Kodi een beetje in de gaten te hoduen en valt me op dat er alleen een movies item is aangemaakt in het startscherm van Confluence. Geen series dus. Dat kan komen omdat hij gewoon nog niet zover is, maar ook doordat hij weer ergens verkeerd gaat.

Nu maar Kodi 14 afgesloten en alsnog de advancedsettings aan de juiste map toegevoegd.Nu kwam de eerste keer Kodi niet meer voorbij het opstartlogo. Daarna weer wel, maar nu wordt er weer niets gescrapet.

Ik heb veel geprobeerd, maar weet nu gewoon even niet meer hoe het verder opgelost kan worden.

V.w.b. je vraag over myvideo93; het zijn nu (vanwege Kodi 14) dus mymusic 48 en myvideos90. Deze 14.0 er weer afgegooid ten faveure van 15.1. Daar was nog geheel geen userdata folder, dus die heb ik even zelf aangemaakt om er meteen sources.xml en advancedsettings.xml in te zetten. Daarna Kodi 15.1 weer voor het eerst opgestart. Wel weer muziek gevonden, geen video. Debugging aangezet en nu maar weer opnieuw opstarten van Kodi. Nu vult Kodi zelf de userdata map weer aan, maar myvideo93 is nergens aanwezig, ook niet in submappen van userdata.

Ik ben dus nu eigenlijk van plan om XBMC / Kodi van alle clients af te gooien en totaal opnieuw te beginnen. Zolang ik echter niet weet waar het mis gaat, schiet dat waarschijnlijk ook niet zoveel op. Wat ik trouwens niet heb gedaan is mijn database backuppen, dat is zover ik weet ook overbodig met een shared db. Het kopiëren van advancedsettings.xml en sources.xml zou dan voldoende moeten zijn om op een nieuw client of nieuwe installatie van Kodi weer alles te hebben zoals het was.

Hier is mijn log

[Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 05-09-2015 13:18]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb een 64b kodibuntu install (net geüpdatet) met een terratec h7 tvkaart aan mijn ziggo kabel hangen . Daar zit analoog signaal op, maar ik heb geen andere digitale tv-hardware om te testen. Ook heb ik ziggo gebeld omdat ze soms het digitale signaal uitzetten. Dat is weer aangezet.

in /lib/firmware heb ik staan:

/lib/firmware/dvb-usb-terratec-h5-drxk.fw
/lib/firmware/dvb-usb-terratec-h7-az6007.fw
/lib/firmware/dvb-usb-terratec-h7-drxk.fw

Als ik ga scannen met wscan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
root@mediabak:~# w_scan -f c -c NL
w_scan version 20130331 (compiled for DVB API 5.10)
using settings for NETHERLANDS
DVB cable
DVB-C
scan type CABLE, channellist 7
output format vdr-2.0
WARNING: could not guess your codepage. Falling back to 'UTF-8'
output charset 'UTF-8', use -C <charset> to override
Info: using DVB adapter auto detection.
    /dev/dvb/adapter0/frontend0 -> CABLE "DRXK DVB-C DVB-T": good :-)
Using CABLE frontend (adapter /dev/dvb/adapter0/frontend0)
-_-_-_-_ Getting frontend capabilities-_-_-_-_ 
Using DVB API 5.a
frontend 'DRXK DVB-C DVB-T' supports
INVERSION_AUTO
QAM_AUTO not supported, trying QAM_64 QAM_256.
FEC_AUTO
FREQ (47.00MHz ... 865.00MHz)
SRATE (0.870MSym/s ... 11.700MSym/s)
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_ 
searching QAM64...
73000: sr6900 (time: 00:01) sr6875 (time: 00:06) 
81000: sr6900 (time: 00:11) sr6875 (time: 00:16) 
113000: sr6900 (time: 00:21) sr6875 (time: 00:26) 
121000: sr6900 (time: 00:31) sr6875 (time: 00:35) 
129000: sr6900 (time: 00:40) sr6875 (time: 00:45) 
137000: sr6900 (time: 00:50) sr6875 (time: 00:55) 
145000: sr6900 (time: 01:00) sr6875 (time: 01:05) 
153000: sr6900 (time: 01:10) sr6875 (time: 01:15) 
161000: sr6900 (time: 01:20) sr6875 (time: 01:25) 
169000: sr6900 (time: 01:30) sr6875 (time: 01:35) 
314000: sr6900 (time: 01:39) sr6875 (time: 01:44)

en zo verder. dvbstream daarentegen faalt hard:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
root@mediabak:~# dvbstream -f 372000 -s 6875  -analyse
dvbstream v0.7 - (C) Dave Chapman 2001-2004
Released under the GPL.
Latest version available from http://www.linuxstb.org/
Tuning to 372000 Hz
Using DVB card "DRXK DVB-C DVB-T", freq=372000
tuning DVB-C to 372000000, srate=6875000
Getting frontend status
Not able to lock to the signal on the given frequency
dvbstream will stop after 10 seconds (0 minutes)
Analysing PIDS
Caught signal 1 - closing cleanly.

Mijn hele dmesg staat vol met dit soort meldingen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
[ 5664.257677] drxk: SCU not ready
[ 5664.257683] drxk: Error -5 on get_qam_lock_status
[ 5664.257685] drxk: Error -5 on get_lock_status
[ 5664.537397] drxk: SCU not ready
[ 5664.537402] drxk: Error -5 on qam_reset_qam
[ 5664.537404] drxk: Error -5 on set_qam
[ 5664.537406] drxk: Error -5 on start

Weet iemand hoe ik dit kan gaan debuggen? Het is al een vrij oud product, dus een 4.0 kernel lijkt me niet noodzakelijk; er draait nu een 3.13.0-62-generic kernel.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• GroteBozewolf
Jorgen schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 12:35:
OK, stap voor stap is het volgende gebeurd:

Ik heb / had verschillende clients,
  • Laptop met Windows 7 en XBMC 13.1 (Dit is de client waarop de scrapers draaien.)
  • Mediaspeler Minix X8-H Plus met daarop XBMC for Minix versie 13.3.3
  • Android smartphone
  • Android tablet
  • NAS met shared db in MySQL
Van de telefoon en de tablet weet ik zo 1, 2, 3 niet welke XBMC-versie erop stond, maar die worden hier zo sporadisch gebruikt om media met XBMC / Kodi af te spelen, dat ik die nog helemaal buiten beschouwing heb gelaten.

De laptop en mediaplayer draaiden nog op XBMC 13.x ten eerste vanwege de shared db en ten tweede vanwege het feit dat er op het Minix forum werd gezegd dat XBMC for Minix 13.3.3 geoptimaliseerd was voor deze mediaspeler. Om dus geen problemen met de clients en de shared db te krijgen, heb ik dit dus zo gelaten. Een tijdje terug las ik in een post van een Minix-medewerker dat Minix nu Kodi sponsor is en daarom al zijn tweaks ook aan het Kodi team heeft doorgegeven. Vanaf Kodi 14 of 15 zou er geen verschil meer moeten / mogen zijn tussen de standaard Kodi en XBMC for Minix. Een goed uitgangspunt om eens te gaan updaten.

Bij mij thuis wordt de stroom gerenoveerd. Nadat de elektricien hier een paar keer de stroom eraf heeft gehaald (met daarbij de opmerking dat geen kwaad kon voor aangesloten apparaten) werkte mijn Minix niet meer naar behoren. De NPO-app had de grootste moeite met het laten zien van de journaal-streams (waar Sesamstraat het een uur eerder nog prima deed) en XBMC for Minix had ook moeite met het starten van media op de NAS. Ook het laden van andere apps (RTL XL, KIJK, NOS, Google Play, apps downloaden, enz.) liep traag of werkte helemaal niet.

Toen heb ik besloten om een fabrieksreset te doen op de X8-H Plus, aangezien ik geen andere manier vond om de problemen met de Minix + NPO app + XBMC for Minix, enz. op te lossen. Zo gezegd, zo gedaan. Hierna heb ik eerste de normale XBMC for Minix app gestart en aangezien deze aangaf dat er een nieuwe versie was, heb ik besloten om dan maar meteen mijn 2 belangrijkste clients op te waarderen.

Tot zover geen enkel probleem. Na de fabrieksreset van de Minix heb ik Kodi geïnstalleerd. De versie die ik voorgeschoteld kreeg was 15.2 rc. (Ik heb dit gewoon via Google Play gedaan.) Ik zag dat er (ondanks de sources.xml en advancedsettings.xml) die nog in de oude map stonden, geen media in Kodi geladen werden. Om niet hier ook een scraper op te laten draaien, heb ik mijn laptop ook van Kodi 15 voorzien. (15.1, zo uit mijn hoofd.) Toevoegen van sources.xml en advancedsettings.xml in de userdata folder en Kodi daarna opstarten.

Helaas... Kodi vond weliswaar meteen mijn duizenden mp3's en flac's die ik zelf heb omgezet van de fysieke cd's, maar geen video's. (Geen films en ook geen series, dus.) Ik heb Kodi afgesloten, de advancedsettings en sources verwijderd, en weer opnieuw toegevoegd, en Kodi opgestart. Zonder resultaat.

Ik heb meermaals geprobeerd om handmatig de locaties van mijn films en series mappen toe te voegen. An sich ging dat prima, ik kon er via video's wel bijkomen, maar dan alleen in de bestandsmodus. Niet in de bibliotheekmodus. Die was niet eens te vinden.

Daarna heb ik combinaties van bovenstaande geprobeerd. Dus advancedsettings en/of sources en/of handmatig toevoegen. Allemaal zonder resultaat. De mp3's en flac's waren te zien en ook af te spelen, de video's alleen via bestand. Nog altijd geen bibliotheek dus.

Ondertussen ook een paar keer van skin gewisseld. Ik gebruik al maanden Eminence, maar met die skin had ik net zo weinig succes als in Confluence.

Toen Kodi 15 maar weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op de laptop. Zelfde nog eens proberen. Geen resultaat. Daarna Kodi 14 erop gezet. Toen wilde hij wel handmatig toevoegen en scrapen. YES! Er is ondertussen door Kodi 14 een sources.xml gemaakt op mijn laptop. De advancedsettings heb ik nog niet teruggezet, omdat er nu eindelijk wat gebeurt. Alleen, nu wordt dus mijn complete library opnieuw opgebouwd, en wordt er niks met de advancedsettings en de shared db gedaan. Bovendien draait nu mijn mediaspeler op 15.2 rc en de laptop op 14.0. Dan kan je de shared db in principe dus niet gebruiken. Kodi 14 heeft myvideos database versie 90 en mymusic versie 48. Isengard 15.x draait op myvideos 93 en mymusic 52.

Dus straks heb ik een mooie database, maar geen shared db. Nu zit ik Kodi een beetje in de gaten te hoduen en valt me op dat er alleen een movies item is aangemaakt in het startscherm van Confluence. Geen series dus. Dat kan komen omdat hij gewoon nog niet zover is, maar ook doordat hij weer ergens verkeerd gaat.

Nu maar Kodi 14 afgesloten en alsnog de advancedsettings aan de juiste map toegevoegd.Nu kwam de eerste keer Kodi niet meer voorbij het opstartlogo. Daarna weer wel, maar nu wordt er weer niets gescrapet.

Ik heb veel geprobeerd, maar weet nu gewoon even niet meer hoe het verder opgelost kan worden.

V.w.b. je vraag over myvideo93; het zijn nu (vanwege Kodi 14) dus mymusic 48 en myvideos90. Deze 14.0 er weer afgegooid ten faveure van 15.1. Daar was nog geheel geen userdata folder, dus die heb ik even zelf aangemaakt om er meteen sources.xml en advancedsettings.xml in te zetten. Daarna Kodi 15.1 weer voor het eerst opgestart. Wel weer muziek gevonden, geen video. Debugging aangezet en nu maar weer opnieuw opstarten van Kodi. Nu vult Kodi zelf de userdata map weer aan, maar myvideo93 is nergens aanwezig, ook niet in submappen van userdata.

Ik ben dus nu eigenlijk van plan om XBMC / Kodi van alle clients af te gooien en totaal opnieuw te beginnen. Zolang ik echter niet weet waar het mis gaat, schiet dat waarschijnlijk ook niet zoveel op. Wat ik trouwens niet heb gedaan is mijn database backuppen, dat is zover ik weet ook overbodig met een shared db. Het kopiëren van advancedsettings.xml en sources.xml zou dan voldoende moeten zijn om op een nieuw client of nieuwe installatie van Kodi weer alles te hebben zoals het was.

Hier is mijn log
Zie je je sources wel staan onder de Video Files? Die niet in de library, maar echt ander je files?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Jorgen
Ik ga zometeen weer Kodi 15 erop zetten en dan mijn advancedsettings.xml en sources.xml erbij kopiëren. Het antwoord op je vraag weten we dus zometeen.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:46
Jorgen schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:54:
Ik ga zometeen weer Kodi 15 erop zetten en dan mijn advancedsettings.xml en sources.xml erbij kopiëren. Het antwoord op je vraag weten we dus zometeen.
Lees je log eens goed na, er staan mysql problemen in.

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-03 10:50
Ik heb een windows PC opnieuw geinstalleerd en kodi erop gezet. Ik kan nu ineens alleen maar language "english" selecteren. Is dit normaal :?

in mijn guisettings.xml staat <country>NL</country> maar dan komt kodi met de melding dat ie dat niet kan laden?? |:(

Ben van Win8 pro naar Win8 enterprise gegaan. Maar dat kan toch geen invloed hebben of wel?

[Voor 44% gewijzigd door Spam op 05-09-2015 21:05]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Jorgen
Spam schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:57:
Ik heb een windows PC opnieuw geinstalleerd en kodi erop gezet. Ik kan nu ineens alleen maar language "english" selecteren. Is dit normaal :?

in mijn guisettings.xml staat <country>NL</country> maar dan komt kodi met de melding dat ie dat niet kan laden?? |:(

Ben van Win8 pro naar Win8 enterprise gegaan. Maar dat kan toch geen invloed hebben of wel?
Heb je de laatste versie van Kodi erop staan? Mijn schoonvader had dit ook, maar na een update werkte het als vanouds.
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:39:
[...]

Lees je log eens goed na, er staan mysql problemen in.
Dit zijn de dingen die ik uit mijn log haal:
13:03:30 T:6768 NOTICE: Loading player core factory settings from special://masterprofile/playercorefactory.xml.
13:03:30 T:6768 NOTICE: special://masterprofile/playercorefactory.xml does not exist. Skipping.
13:03:31 T:6768 NOTICE: Running database version Addons19
13:03:31 T:6768 DEBUG: CDatabaseManager::Initialize, updating databases...
13:03:31 T:6768 NOTICE: Running database version ViewModes6
13:03:31 T:6768 NOTICE: Running database version Textures13
13:03:31 T:6768 NOTICE: Running database version MyMusic52
13:03:31 T:6768 NOTICE: Attempting to update the database MyVideos93 from version 78 to 93
13:03:31 T:6768 DEBUG: Mysql Start transaction
13:03:32 T:6768 DEBUG: Mysql execute: ALTER TABLE path ADD idParentPath integer
13:03:32 T:6768 ERROR: SQL: Undefined MySQL error: Code (1060)
Query: ALTER TABLE path ADD idParentPath integer
13:03:32 T:6768 ERROR: Exception updating database MyVideos93 from version 78 to 93
13:03:32 T:6768 ERROR: Error updating database MyVideos93 from version 78 to 93
13:03:32 T:6768 DEBUG: Mysql rollback transaction
13:03:32 T:6768 ERROR: Unable to open database: MyVideos92 [1049](Unknown database 'MyVideos92')
13:03:32 T:6768 ERROR: Unable to open database: MyVideos91 [1049](Unknown database 'MyVideos91')
13:03:32 T:6768 NOTICE: Old database found - updating from version 90 to 93
13:03:32 T:6768 ERROR: SQL: Can't create database for copy: 'MyVideos90' (1007)
13:03:32 T:6768 ERROR: Unable to copy old database MyVideos90 to new version MyVideos93
13:03:32 T:6768 NOTICE: Running database version TV29
13:03:32 T:6768 NOTICE: Running database version Epg10
13:03:32 T:6768 DEBUG: CDatabaseManager::Initialize, updating databases... DONE
13:03:33 T:6576 DEBUG: CRemoteControl::Connect - failed to connect
13:03:33 T:6576 INFO: CRemoteControl::Process - failed to connect to irss, will keep retrying every 5 seconds
13:03:31 T:6768 ERROR: XFILE::CDirectory::Create - Error creating C:\Program Files (x86)\Kodi\sounds
13:03:31 T:6768 ERROR: XFILE::CDirectory::Create - Error creating special://xbmc/sounds
Ik begrijp dat hij de muziekdatabase wel (deels?) heeft ge-updatet, maar dat hij problemen heeft met de videodatabase. Ik zie alleen nog niet helemaal hoe ik dat kan oplossen.
GroteBozewolf schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:25:
[...]

Zie je je sources wel staan onder de Video Files? Die niet in de library, maar echt ander je files?
Dit is wat ik zie:

In de map C:\Users\mijn naam\AppData\Roaming\Kodi\userdata\Database staan de volgende bestanden:

waaronder dus MyMusic52.db en MyVideos93.db. Dat zijn echter nieuwere databases dan Kodi 13 gebruikte. Daar zal hij zich wellicht in verslikken. Raar alleen dat in een frisse installatie de ene keer de muziekbibliotheek vanzelf gevonden werd (met nummers die echt allang toegevoegd waren) en dat de andere keer na het toevoegen er niks gescrapet of gevonden werd, zodat een nieuwe db maken ook niet opschoot. Bovendien vraag ik me af hoe ik bij een opnieuw gescrapete database een goede sources.xml krijg om te gebruiken op mijn andere clients.

Wie het weet/snapt, mag het zeggen.

[Voor 82% gewijzigd door Jorgen op 05-09-2015 23:54]

• ninjazx9r98
Dat is normaal gesproken in ieder geval niet de locatie van de mysql database bestanden. Dat is de locatie waar kodi/xbmc de eigen database neerzet.
Zou bijna denken dat mysql helemaal niet gebruikt wordt en dat je het ook in die richting moet zoeken.
Mysql databases vindt je ergens onder appdata en dan mysql.
Mysql databases vindt je onder programdata, bij mijn installatie is het exacte path:
code:
1
%programdata%\MySQL\MySQL Server 5.6\data

[Voor 19% gewijzigd door ninjazx9r98 op 06-09-2015 09:18. Reden: Juiste path neergezet]

• GroteBozewolf
Jorgen schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:44:
[...]

Heb je de laatste versie van Kodi erop staan? Mijn schoonvader had dit ook, maar na een update werkte het als vanouds.

[...]

Dit zijn de dingen die ik uit mijn log haal:

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik begrijp dat hij de muziekdatabase wel (deels?) heeft ge-updatet, maar dat hij problemen heeft met de videodatabase. Ik zie alleen nog niet helemaal hoe ik dat kan oplossen.

[...]

Dit is wat ik zie:

[afbeelding]

In de map C:\Users\mijn naam\AppData\Roaming\Kodi\userdata\Database staan de volgende bestanden:
[afbeelding]
waaronder dus MyMusic52.db en MyVideos93.db. Dat zijn echter nieuwere databases dan Kodi 13 gebruikte. Daar zal hij zich wellicht in verslikken. Raar alleen dat in een frisse installatie de ene keer de muziekbibliotheek vanzelf gevonden werd (met nummers die echt allang toegevoegd waren) en dat de andere keer na het toevoegen er niks gescrapet of gevonden werd, zodat een nieuwe db maken ook niet opschoot. Bovendien vraag ik me af hoe ik bij een opnieuw gescrapete database een goede sources.xml krijg om te gebruiken op mijn andere clients.

Wie het weet/snapt, mag het zeggen.
Je MySQL configuratie is niet ok. De gebruiker die je gebruikt om met je database te verbinden heeft niet genoeg rechten om databases te upgraden. Hij kan dus geen nieuwe maken.

• Spam
[...]

Ja 15.1 en 15.0. Allebei hebben hetzelfde probleem |:(

• Jorgen
GroteBozewolf schreef op zondag 06 september 2015 @ 01:03:
[...]

Je MySQL configuratie is niet ok. De gebruiker die je gebruikt om met je database te verbinden heeft niet genoeg rechten om databases te upgraden. Hij kan dus geen nieuwe maken.
Oh? Daar is niks aan veranderd t.o.v. mijn configuratie in XBMC 13 - in elk geval niet door mij. Kan het zijn dat Kodi hier zelf wijzigingen in heeft aangebracht? Is dat eenvoudig op te lossen?

• GroteBozewolf
Jorgen schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:59:
[...]

Oh? Daar is niks aan veranderd t.o.v. mijn configuratie in XBMC 13 - in elk geval niet door mij. Kan het zijn dat Kodi hier zelf wijzigingen in heeft aangebracht? Is dat eenvoudig op te lossen?
Wat kan zijn is dat je zelf ooit een keer de rechten hebt aangepast? Het lijkt er namelijk op dat hij geen nieuwe DB mag aanmaken. Even op de Wiki van Kodi kijken welke rechten het account binnen Mysql moet hebben.

• ninjazx9r98
[...]

Kodi maakt geen wijzigingen in de configuratie van mysql, dat is een ding wat zeker is.
Als daar wijzigingen in aangebracht zijn of de configuratie niet goed is dan moet je dat zoeken bij de beheerder en dat ben jij in dit geval.
Er hoeft overigens helemaal geen sprake te zijn van wijzigingen in de configuratie, het kan best zo zijn dat de user die je gebruikt genoeg rechten heeft bij een XBMC 13 configuratie om aanpassingen te doen in de database maar juist niet voldoende rechten heeft om een nieuwe database aan te maken wat nodig is bij een upgrade.
De enige die dat weet of kan controleren ben jij, welke rechten heeft de user die je gebruikt en welke rechten zijn er nodig.
Nalezen hoe de rechten moeten zijn kun je hier lezen: http://kodi.wiki/view/MySQL/Setting_up_MySQL

• Jorgen
Ik ga hier straks mee aan de slag! Thanks.

Edit: Aan de hand van de tutorialvideo van quixventure gevonden op de Kodi-wiki heb ik een nieuwe gebruiker "Kodi" aangemaakt en de advancedsettings.xml aangepast. Voor de zekerheid heb ik watchedstate en importresumepoint aan de advancedsettings toegevoegd, moest dat nog ergens bewaard zijn gebleven.

Wat wel opvalt is dat robvanhamersveld.nl in zijn tutorial de database for user voor de nieuwe gebruiker in phpMyAdmin op none laat staan en quixventure in hun tutorial kiest voor wildcard names.

In mijn oude sources.xml stonden allerlei extra dingen, t.o.v. de sources van robvanharmsveld.nl Ik heb de "overbodige zaken", in mijn sources.xml er maar eens uitgehaald.

Update: zowel met de oude als met de nieuwe sources wordt al mijn muziek wel gevonden. De films/series niet. Na set content wordt er ook niets toegevoegd. Ook het weggooien van de sources.xml en Kodi herstarten levert niets op. (Weer alleen de muziek.) Kodi creëert dan zelf een sources.xml, waar ik wederom geen barst mee opschiet.

Mijn nieuwe debug.log geeft het volgende aan:
NOTICE: Running database version MyMusic52
22:15:53 T:424 NOTICE: Attempting to update the database MyVideos93 from version 78 to 93
22:15:53 T:424 DEBUG: Mysql Start transaction
22:15:53 T:424 DEBUG: Mysql execute: ALTER TABLE path ADD idParentPath integer
22:15:53 T:424 ERROR: SQL: Undefined MySQL error: Code (1060)
Query: ALTER TABLE path ADD idParentPath integer
22:15:53 T:424 ERROR: Exception updating database MyVideos93 from version 78 to 93
22:15:53 T:424 ERROR: Error updating database MyVideos93 from version 78 to 93
22:15:53 T:424 DEBUG: Mysql rollback transaction
22:15:53 T:424 ERROR: Unable to open database: MyVideos92 [1049](Unknown database 'MyVideos92')
22:15:53 T:424 ERROR: Unable to open database: MyVideos91 [1049](Unknown database 'MyVideos91')
22:15:53 T:424 NOTICE: Old database found - updating from version 90 to 93
22:15:53 T:424 ERROR: SQL: Can't create database for copy: 'MyVideos90' (1007)
22:15:53 T:424 ERROR: Unable to copy old database MyVideos90 to new version MyVideos93
Volgens mij ben ik dus vrij weinig opgeschoten in tweeënhalve dag tijd... ;) :?

Update zoveel:
Net XBMC 13.2 opnieuw geïnstalleerd op de laptop. Daarin de advancedsettings.xml gebaseerd op de nieuwe user van phpMyAdmin gezet en presto: database direct beschikbaar. Kodi 15 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en Kodi de boel laten migreren. Resultaat: weer geen films en series. Content aanpassen werkt niet, want de scraper wordt niet gestart.

Edit:
Poging gedaan om 13.2 opnieuw te installeren: weer meteen de complete database zoals die hoort te zijn (inclusief recent toegevoegd, watched status en kijkvoortgang). Afijn, ik heb daarna niet 15.1, maar 14.2 erop gezet, in de hoop dat het probleem zou liggen bij een te groot verschil tussen 13 en 15. Helaas ook hier hetzelfde euvel: enkel muziek, geen films en series. Ik begrijp er ondertussen werkelijk niets meer van.

Net ook in de wiki de migration faq en de 15 / Isengard faq gevonden. Daar wordt ook gezegd om van 13 eerst naar 14 en dan pas naar 15 te gaan. Aangezien dat bij mij al niet werkte, zou ik van 13.2 naar 14.0, 14.1, 14.2, 15.0, en uiteindelijk naar 15.1 nog kunnen proberen. Omslachtig en vast onnodig, maar anders weet ik het ook niet meer.

Dat dus toch maar proberen. Van 13.2 (perfect in orde) naar 14.0 had ik wederom niets in de library volgens XBMC / Kodi. Scrapen werkt nu wel (gelukkig), maar dan wordt natuurlijk heel mijn database opnieuw gescrapet en dat lijkt me niet de bedoeling...

Wat doe ik verkeerd mensen?

[Voor 195% gewijzigd door Jorgen op 07-09-2015 00:44]

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Uit je error-log:
22:15:53 T:424 ERROR: SQL: Can't create database for copy: 'MyVideos90' (1007)
Wis je de tv/film-database ook wel? Deze error wijst erop van niet...
En kodi doet niets met een reeds bestaande database (en maar goed ook)

edit: enkel de nieuwe database wissen he :) (MyVideos90 dus)

[Voor 7% gewijzigd door roeleboel op 07-09-2015 10:34]

• _Vincent_
  • Niet online
[...]

Zorg inderdaad dat Kodi de MySQL databases kan updaten: zie hier hoe

Zo te zien heb je inmiddels een hoop databases, omdat je alle XBMC/Kodi versies inmiddels wel geïnstalleerd hebt :P en je hebt locale databases.
Zorg dat je MyVideos78.db op de NAS bewaard, dat is de oude DB van jouw 13.2 installatie. En als je slim bent zorg je toch voor backups van de database.
Je kan vervolgens alle nieuwe MySQL databases en locale databases verwijderen (backup!..)
Zorg dan dat je 13.2 goed draait én dat Kodi de juiste MySQL rechten heeft. Update dan naar Kodi 15.1.
Je hoeft zelf geen bestanden te kopiëren, Kodi migreert alles netjes (ook sources en advanced settings).

Check je log als het niet goed gaat met de library. Ligt de fout bij het updaten van de database, zorg dan dat de rechten (op de NAS) goed staan. Telkens versies van Kodi verwijderen en opnieuw installeren gaan dat niet oplossen...

• JaRuBe
JaRuBe schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:06:
Ik ben al geruime tijd (enkele jaren) over van mediaportal naar XBMC/KODI. Er is nog altijd 1 functionaliteit welke mediaportal heeft welke niet in KODI zit en welk eik er graag in zou willen zien. Ik heb flink gezocht.maar kom alleen knutsels tegen welke erop lijken.

Het was in mediaportal namelijk zo dat wanneer ik via net normaal browsen in je tv series, je bij het openen van de tv show, automatisch de laatst nog niet geziene aflevering geselecteerd werd. Persoonlijk vind ik dat erg handig, want nu moet je daar altijd zelf naartoe browsen.

Wellicht heb ik het gemist, maar klopt dat deze functie inderdaad niet bestaat?
Allen, bij toeval liep ik tegen de oplossing aan zoals ik die zoek.
Bij het nader bekijken van de nog in ontwikkeling zijnde skin AEON Madnox, kwam ik in de VIDEO Settings de volgende instelling tegen:
Select first unwatched TV Show season/episode

Tot dusver de enige skin waar ik dit heb gezien. Gelukkig ook een mooie skin naar mijn smaak.

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat is sinds Kodi v15 een standaard optie en is niet afhankelijk van de skin (en ook niet geweest). Misschien is het wel afhankelijk van je settings level; dat die op advanced of expert moet staan. Maar je moet in principe elke skin kunnen gebruiken die je wilt voor deze optie.

• JaRuBe
Het Leoh-Paard schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:13:
Dat is sinds Kodi v15 een standaard optie en is niet afhankelijk van de skin (en ook niet geweest). Misschien is het wel afhankelijk van je settings level; dat die op advanced of expert moet staan. Maar je moet in principe elke skin kunnen gebruiken die je wilt voor deze optie.
Vreemd, want heb die optie nooit eerder gezien.
Net getest met een clean install op een andere pc en inderdaad, daar zie ik deze optie ook.
Wellicht komt dit doordat ik vanaf een nighlty build v14 naar v15 heb geupgrade?

Hoe dan ook, dank voor dit bericht!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 10:40
Hoe kan het dat elke stream bij mij zo langzaam is? Ik heb een 40mbit verbinding dus daar ligt het niet aan. Zowel SD als HD lukt bijna niet om te streamen van verschillende addons. Zijn hier instellingen voor of is t programma niet goed? Gebruik de laatste versie van Kodi.

• Jorgen
superpolm schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:03:
Hoe kan het dat elke stream bij mij zo langzaam is? Ik heb een 40mbit verbinding dus daar ligt het niet aan. Zowel SD als HD lukt bijna niet om te streamen van verschillende addons. Zijn hier instellingen voor of is t programma niet goed? Gebruik de laatste versie van Kodi.
Dat heeft waarschijnlijk vooral met de add-ons die je gebruikt, of de bronnen waarvandaan de streams komen te maken.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Boudewijn schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:25:
Ik heb een 64b kodibuntu install (net geüpdatet) met een terratec h7 tvkaart aan mijn ziggo kabel hangen . Daar zit analoog signaal op, maar ik heb geen andere digitale tv-hardware om te testen. Ook heb ik ziggo gebeld omdat ze soms het digitale signaal uitzetten. Dat is weer aangezet.

in /lib/firmware heb ik staan:

/lib/firmware/dvb-usb-terratec-h5-drxk.fw
/lib/firmware/dvb-usb-terratec-h7-az6007.fw
/lib/firmware/dvb-usb-terratec-h7-drxk.fw

Als ik ga scannen met wscan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
root@mediabak:~# w_scan -f c -c NL
w_scan version 20130331 (compiled for DVB API 5.10)
using settings for NETHERLANDS
DVB cable
DVB-C
scan type CABLE, channellist 7
output format vdr-2.0
WARNING: could not guess your codepage. Falling back to 'UTF-8'
output charset 'UTF-8', use -C <charset> to override
Info: using DVB adapter auto detection.
    /dev/dvb/adapter0/frontend0 -> CABLE "DRXK DVB-C DVB-T": good :-)
Using CABLE frontend (adapter /dev/dvb/adapter0/frontend0)
-_-_-_-_ Getting frontend capabilities-_-_-_-_ 
Using DVB API 5.a
frontend 'DRXK DVB-C DVB-T' supports
INVERSION_AUTO
QAM_AUTO not supported, trying QAM_64 QAM_256.
FEC_AUTO
FREQ (47.00MHz ... 865.00MHz)
SRATE (0.870MSym/s ... 11.700MSym/s)
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_ 
searching QAM64...
73000: sr6900 (time: 00:01) sr6875 (time: 00:06) 
81000: sr6900 (time: 00:11) sr6875 (time: 00:16) 
113000: sr6900 (time: 00:21) sr6875 (time: 00:26) 
121000: sr6900 (time: 00:31) sr6875 (time: 00:35) 
129000: sr6900 (time: 00:40) sr6875 (time: 00:45) 
137000: sr6900 (time: 00:50) sr6875 (time: 00:55) 
145000: sr6900 (time: 01:00) sr6875 (time: 01:05) 
153000: sr6900 (time: 01:10) sr6875 (time: 01:15) 
161000: sr6900 (time: 01:20) sr6875 (time: 01:25) 
169000: sr6900 (time: 01:30) sr6875 (time: 01:35) 
314000: sr6900 (time: 01:39) sr6875 (time: 01:44)

en zo verder. dvbstream daarentegen faalt hard:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
root@mediabak:~# dvbstream -f 372000 -s 6875  -analyse
dvbstream v0.7 - (C) Dave Chapman 2001-2004
Released under the GPL.
Latest version available from http://www.linuxstb.org/
Tuning to 372000 Hz
Using DVB card "DRXK DVB-C DVB-T", freq=372000
tuning DVB-C to 372000000, srate=6875000
Getting frontend status
Not able to lock to the signal on the given frequency
dvbstream will stop after 10 seconds (0 minutes)
Analysing PIDS
Caught signal 1 - closing cleanly.

Mijn hele dmesg staat vol met dit soort meldingen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
[ 5664.257677] drxk: SCU not ready
[ 5664.257683] drxk: Error -5 on get_qam_lock_status
[ 5664.257685] drxk: Error -5 on get_lock_status
[ 5664.537397] drxk: SCU not ready 
[ 5664.537402] drxk: Error -5 on qam_reset_qam
[ 5664.537404] drxk: Error -5 on set_qam
[ 5664.537406] drxk: Error -5 on start

Weet iemand hoe ik dit kan gaan debuggen? Het is al een vrij oud product, dus een 4.0 kernel lijkt me niet noodzakelijk; er draait nu een 3.13.0-62-generic kernel.
Heeft niemand hier ideeën voor?

:'( :'( :'(

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• _Vincent_
  • Niet online
Het Leoh-Paard schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:13:
Die optie kende ik ook nog niet. Staat standaard uit; heb het net even aangezet en getest. Erg handig!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-12-2022
Ik ook! Waarom staat deze functie niet default op always? Imo een zeer handige optie, altijd dat navigeren naar de episode die je wilt kijken is vermoeiend:)

• Jorgen
@ iedereen die heeft geholpen:

Na het verwijderen van de databases horend bij Helix en Isengard en een nieuwe instal van 13.2 Gothan, kon ik wel zonder problemen Kodi updaten naar v14 en ook de database migreren met behoud van onlangs toegevoegde releases, watched status en kijkvoortgang. Van 14 naar 15 ging nu ook zonder problemen.

Ik ben dus erg blij! Dankjewel! :) :)

• Spam
[...]
Ja ik heb alle versies geprobeerd. Uiteindelijk moest ik W8 opnieuw installeren en toen had ik het probleem niet meer. heel vreemd :?

• nickh90
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-08-2021
Even een vraagje waarvan ik hoop dat mensen hier het antwoord hebben. Ik had een poosje geleden een raspberry pi met hieraan een harde schijf met films/series. Uiteraard werd dit iets te veel en duurde het laden/opstarten van alles heel lang.

Nu zijn we iets verder en is er veel meer mogelijk met streamen. Waar ik naar op zoek ben is heel concreet:
*een simpel apparaatje (geen complete PC dus)
*moet moeiteloos fullhd kunnen afspelen. Dus niet om de halve minuut een hapering o.i.d.

Wat zijn dan mijn beste opties? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ik denk dat je vraag meer op zijn plaats is in dit topic [Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic.

Dit topic waar je nu je vraag in stelt is meer gericht op het gebruik van Kodi :)

[Voor 11% gewijzigd door MdO82 op 08-09-2015 11:58]

2250 WP Zuid PVoutput

• Nnoitra
nickh90 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:52:
Even een vraagje waarvan ik hoop dat mensen hier het antwoord hebben. Ik had een poosje geleden een raspberry pi met hieraan een harde schijf met films/series. Uiteraard werd dit iets te veel en duurde het laden/opstarten van alles heel lang.

Nu zijn we iets verder en is er veel meer mogelijk met streamen. Waar ik naar op zoek ben is heel concreet:
*moet moeiteloos fullhd kunnen afspelen. Dus niet om de halve minuut een hapering o.i.d.

Een raspberry pi 2
Of hier kijken/rondhangen/ideeën opdoen --> Mediaspelers en HTPC's

• Spam
nickh90 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:52:

Er is zelfs speciale KODI-Raspberry PI topic : [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2. Ik zou daar je vraag stellen. Ik heb zelf een Rpi2 en die werkt heel soepel met fullHD. De eerste Rpi kon het allemaal maar net aan dus dat haperen is niet verwondelijk.

Even een vraag hier over PVR's: Ik gebruik een DVBlink PVR client en het lukt mij niet om alleen het 20:00 journaal op te nemen. Als ik nu namelijk aangeef een serie op te willen nemen pakt ie ALLE journaals mee. De DVBlink client geeft mij geen tweak mogelijkheden om aan te geven welke TIJDEN hij moet herhalen. Is dit een beperking van de PVR DVBlink client of een algemeen PVR/Kodi probleem? Moet ik switchen naar een andere backend? Ik heb wel al geld betaald voor een DVBlink licentie 8)7

• Jorgen
Nu ik een dag verder ben met het rommelen met mijn ge-upgradede Kodi loop ik toch nog tegen wat aan. Wat mij opvalt aan de nieuwe databases, is dat ik een heleboel fanart mis. Die is er namelijk wel, maar wordt niet getoond in het hoofdmenu van mijn skin: Eminence. De standaardoptie is om daar spotlight/bezig te tonen. Er komen inderdaad een hoop films en series voorbij, maar zonder fanart dus. Ga ik via de films- en serieshubs naar de library toe, en ik ga de lijst met films of series één-voor-één af, dan wordt de fanart (bij de geteste video's) wel zichtbaar. Is er dus iets met mijn afbeeldingscache?

Iets wat ik voor een heleboel series in mijn log tegenkom is dit:
16:41:53 T:7464 NOTICE: metahandler: Attempting to retreive meta data for tvshow: tv-serienaam
16:41:53 T:7464 NOTICE: metahandler: ---------------------------------------------------------------------------------------
16:41:53 T:7464 NOTICE: metahandler: Attempting to retreive meta data for tvshow: tv-serienaam
16:41:53 T:7464 NOTICE: metahandler: Looking up TMDB config cache values
16:41:53 T:7464 NOTICE: metahandler: Cache still valid, setting values
16:41:53 T:7464 NOTICE: metahandler: No SQLite rows requiring update
Hoe klonen jullie trouwens je algemene settings, add-ons en gui/skinsettings tussen de verschillende apparaten? Met XBMC Backup? Ik gebruik namelijk een handvol add-ons; 4 zelfgemaakte customplaylists; een skin (Eminence) en een shared db. Het is dus handig als alles met een paar klikken weer werkt. Het zou gaan om het klonen van 15.1 Isengard (op een Win7 laptop) naar 15.1 Isengard (op een Minix mediaplayer).

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02-2021

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb geprobeerd om Google Play Music werkend te krijgen in Foobar2000. Maar dat is helaas niet (echt) gelukt. Ik heb ook Kodi (15.2 RC) draaien en daarmee gaat het wel goed. :) Ik kan met mijn ipad heel mooi door de online bibliotheek scrollen en zo elke muziek laten spelen.

Tot zover helemaal super!

Maar... Wanneer ik disconnect met de remote software op mijn ipad springt Windows 10 terug naar de lockscreen. En disconnect dan kennelijk ook mijn HDMI output naar mijn receiver. Het resultaat is dat de muziek stopt met spelen. Althans, de muziek draait in Kodi gewoon door maar het geluid valt weg. Nu heb ik al de lockscreen uitgezet met een register aanpassing. Maar het resultaat daarvan is dat Windows terug springt naar het inlog-scherm. En de muziek ook weer stopt met spelen.

Is er een manier om Windows gewoon in zijn desktop omgeving te laten draaien?
Want ook wanneer ik met teamviewer het scherm overneem gebeurd hetzelfde.
Overigens gaat het geluid wel weer aan wanneer deze is uitgegaan in bovengenoemde situatie en wanneer ik dan Windows weer ontwaak door bijvoorbeeld met teamviewer in te loggen. Echter wanneer ik weer disconnect is het geluid een paar seconde later ook disconnected...

Een beetje gefrustreerd raak ik daarvan nadat ik juist zo blij was dat ik door mijn google play music kon bladeren vanaf mijn luie stoel met de ipad op schoot...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is standaard Windows gedrag. Een gebruiker meld zich af en de desktop wordt vergrendeld. Dan kan je beter een andere methode zoeken dan RDP om Kodi aan te sturen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Tsurany schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:51:
Dat is standaard Windows gedrag. Een gebruiker meld zich af en de desktop wordt vergrendeld. Dan kan je beter een andere methode zoeken dan RDP om Kodi aan te sturen.
Gebruikt de ipad kodi afstandbediening app ook RDP dan?
Volgens mij is dat toch op de webinterface van kodi gebaseerd?

Maar goed, met windows7 kreeg ik ook met teamviewer geen inlogschermpjes te zien maar bleef het scherm gewoon weergeven wat het op dat moment stond weer te geven. Ook bij het verlaten van de teamviewer sessie bleef alles gewoon zoals het was...

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:58
Zijn er mensen die Kodi met een app zoals Yatse op hun GSM bedienen, maar dan zonder tussenkomst van een router.
Dus vanuit Yatse rechtstreeks naar een laptop?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:27

DarkSide

theres no place like ::1

peppie71 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:23:
Zijn er mensen die Kodi met een app zoals Yatse op hun GSM bedienen, maar dan zonder tussenkomst van een router.
Dus vanuit Yatse rechtstreeks naar een laptop?
hoe bedoel je. Je moet het IP adres toch opgeven van je laptop waar kodi opdraait?

Het gaat niet via BT. Maar via IP. Dus via een router.
Tenzij je een programma installeert die een Hotspot maakt van je laptop.
Dan zou je laptop misschien een IP uit kunnen geven aan je telefoon. En kunnen ze zo connecten via een AD-hoc netwerk zonder internet.

waarom wil je dit precies?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• peppie71
Mijn laptop gaat via wifi verbonden worden met een openbaar netwerk. Ik wil Kodi blijven bedienen via Yatse, dat kan dan niet meer via dat netwerk
Zal dus rechtstreeks moeten. Als dat kan.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zijn er momenteel nog mogelijkheden om Netflix te gebruiken icm Kodi?

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-03 13:20
Dat programma suckt.
Ofwel via browser chrome als je linux gebruikt ofwel via de app van de windows 10 store ( speelt surround af, browser niet ).

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-03 13:20
shoombak schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:13:
Zijn er momenteel nog mogelijkheden om Netflix te gebruiken icm Kodi?
Gebruik kodibuntu of windows 10 ipv openelec. Dan heb je wat meer mogelijkheden. Je gaat niet alles werkend krijgen op kodi.

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

peppie71 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:54:
Mijn laptop gaat via wifi verbonden worden met een openbaar netwerk. Ik wil Kodi blijven bedienen via Yatse, dat kan dan niet meer via dat netwerk
Misschien als je de laptop bekabeld aan de router hangt? Of lukt dat niet?

• peppie71
Nee, er is alleen een draadloos netwerk.

• Jeltel
  • Niet online
Sinds gister heb ik een Sony Android TV draaien. En natuurlijk wil ik proberen om daar Kodi op te laten draaien. Dat gaat dan ook prima, op één ding na.

Ik krijg het niet voor elkaar om de keymap (die al tijden werkt op openelec) werkend te krijgen. Hij staat in de jusite map, maar als ik op een gemapte knop druk, pakt hij de standaard reactie.

Ik vermoed dat het een android issue is. Wie kan me hierbij helpen?

• Nnoitra
Jeltel schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:57:
Sinds gister heb ik een Sony Android TV draaien. En natuurlijk wil ik proberen om daar Kodi op te laten draaien. Dat gaat dan ook prima, op één ding na.

Ik krijg het niet voor elkaar om de keymap (die al tijden werkt op openelec) werkend te krijgen. Hij staat in de jusite map, maar als ik op een gemapte knop druk, pakt hij de standaard reactie.

Uitzoeken of het écht in de juiste map staat.
Eventueel in logfiles kijken of ie geladen wordt.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 15:35
Jeltel schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:57:

met het commando irw (althans in openelec) kun je zien welke input er gepakt wordt (bij mij is dat devinput) op basis daarvan kun je in je lircmap.xml kijken of het commando die gemapt worden in je keymap.xml wel werkelijk beschikbaar zijn in je lircmap.xml.

• Jeltel
  • Niet online
Ik heb het anders opgelost. Ik maak gebruik van de keymap editor plugin. Dat werkt prima, alhoewel wat onoverzichtelijk met al die categorieën.

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:31
Wie gebruikt er Kodi om ook muziek mkv's/iso's te beheren?
Ik lees over een hoop workarounds met nfo files, eigen tags ed.
Ik geef nu mijn folder mee waarin de iso's staan als Music Video en dan themoviedb als scraper. Maar er wordt helemaal niets opgepikt. Weet ook niet waar ze uiteindelijk terecht zouden moeten komen.

Iemand ervaring mee?

• _Vincent_
  • Niet online
wars schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:19:
Wie gebruikt er Kodi om ook muziek mkv's/iso's te beheren?
Ik lees over een hoop workarounds met nfo files, eigen tags ed.
Ik geef nu mijn folder mee waarin de iso's staan als Music Video en dan themoviedb als scraper. Maar er wordt helemaal niets opgepikt. Weet ook niet waar ze uiteindelijk terecht zouden moeten komen.

Iemand ervaring mee?
Ik heb daar een hele tijd geleden ook mee zitten stoeien.
Als eerste moet je zorgen dat de naamgeving goed is: "artist - song.ext" (bron)
Zet de scraper op TheAudioDB, dat is de scraper voor Music Video's. TheMovieDB is echt voor speelfilms.

Als de skin het ondersteunt, verschijnt er een kopje in je hoofdmenu "Music Videos" of "Concerts". Misschien moet je zelf een custom menu item aanmaken. Laat even weten welke skin je gebruikt, dan kan iemand hier je daar waarschijnlijk wel bij helpen.

Natuurlijk kun je ook met losse .nfo files werken (zie hier hoe). Maar voor de community is het beter als je missing data gewoon toevoegt op TheAudioDB ;)

Het is een tijdje geleden dat ik er zelf mee heb zitten stoeien en sindsdien heb ik het ook niet meer aangeraakt, dus hopelijk is de informatie die ik geef nog up-to-date.

• TRaSH
Dat vergeten heel veel mensen dat de merendeels van de scrapers community driven is.
Zo heb ik een collega die nogal van Nederlands talig muziek houd.
En regelmatig heeft hij dat musicbrainz geen hits heeft.
Als ik zeg dan moet je dat toevoegen dan heeft hij er geen zin in.
En zo zullen er meer over denken.
En meer mensen last hebben dat een scraper niks vind.

Zonder community input geen resultaat.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand nog tips voor een andere skin dan eminence? Ik vind het terugschakelen naar de standaard skin voor bepaalde opties soms erg irritant :)...

• Smultie
  • Niet online
Amber is mijn favoriet.

• _Vincent_
  • Niet online
Heb je iets aan mijn tips gehad? Kunnen we je nog ergens mee helpen? Enige terugkoppeling is op zich wel fijn...
Ferra schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:59:
Iemand nog tips voor een andere skin dan eminence? Ik vind het terugschakelen naar de standaard skin voor bepaalde opties soms erg irritant :)...
Ik gebruik de Aeon Nox 5: SiLVO skin. Bevalt me goed!
Een vriend van me gebruikt de Titan skin, deze zit gewoon in de Kodi repo en ziet er ook erg mooi uit. Heb hem echter zelf nog niet gebruikt.

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik en overgestapt van Amber naar de Titan skin en dat bevalt me erg goed. Vooral de vele verschillende layouts bij Speelfilms (Videos) is erg fijn.

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 09:45
Ik gebruik de Titan skin en bevalt mer erg goed. Ik kan me niet herinneren dat ik voor bepaalde opties terug heb moeten schakelen naar de standaard skin. Mijn buurman heeft naar aanleiding van wat hij bij mij had gezien voor dezelfde skin gekozen en ook daar bevalt het zeer goed op een Pi2.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

• Jeltel
  • Niet online
Welke opties mis je dan? Ik kan alles doen in Eminence.

• Jeltel
  • Niet online
Welke opties mis je dan? Ik kan alles wat ik wil, doen in Eminence.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik moest laatst terug naar de standaardskin om hele standaard dingen die de andere skins niet hebben. Volgens mij wilde ik mijn filmlijst even filteren en de films die ik had bekeken er uit halen. Dit kon ik toen nergens vinden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:21

technorabilia

(fka kraades)

peppie71 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:54:
Hotspot maken op je laptop?

👉🏻 Blog 👈🏻

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-03 23:01
kraades schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:43:
[...]

Hotspot maken op je laptop?
Dat gaat dus niet als je tegelijkertijd met het openbaar netwerk wil verbinden (draadloos) afaik. Tenzij je de juiste hardware hebt (die meerdere verbindingen tegelijkertijd ondersteund). Je kunt evt. een tweede netwerk 'kaart' installeren dmv een USB dongle, maar ik weet niet in hoeverre OSen het dan toelaten om tegelijkertijd met twee wifi netwerken verbonden te zijn.

VPN kan nog een optie zijn? Gaat dan wel over het openbaar netwerk maar wel relatief veilig.

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:34

DarkUnreal

Postmaster General

Van de week een nieuwe geluidskaart gekocht (Asus Xonar DX) met Dolby Digital Live ondersteuning. In de control panel aangeven dat je DDL output wil, en de reciever pakt hem netjes op als Dolby 5.1

Echt in Kodi heb ik nu wat problemen. Als Dolby Digital Live als output geselecteerd staat, stotterd het geluid in Kodi. Als ik hem op PCM zet (in de C-Media control panel) werkt het weer prima!

Heb al gespeeld met de passthrough, verschillende bit settings, maar het blijft stotteren als DDL aan staat.

Op dit moment de enige fix is om hem op PCM te zetten als ik Kodi op start... maar dat is niet echt een fix.

Iemand hetzelfde probleem, en eventueel een oplossing?

Kodi Isengard op Windows 10

Kan op internet alleen maar dezelfde problemen vinden, helaas zonder oplossing

13:37

• xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09-2022
Xthemes.us schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:00:
Na een poging een paar jaar terug met oude laptop onderdelen (~€200) zat ik met een HTPC die ikzelf wel gebruikte maar de rest van het huishouden niet. Hier draaide Kodi redelijk goed op maar sommige 1080p films happerden een beetje en het kleine fannetje in de behuizing was toch wat luider dan ik wou.

Nu een paar jaar later maar weer een tweede poging gedaan. Als basis heb ik een Amazon Fire TV Stick gebruikt, ik moet zeggen dat de standaard Amazon software is in Nederland vrij nutteloos is. Veel meer dan Miracasten valt er niet mee te doen, vijwel alles is regio-restricted.
Via de how-to van tweaking4all Kodi erop gezet en ingesteld om automatisch te starten en een icoontje op het beginscherm van de Amazon interface gezet.

De Amazon stick heeft best leuke hardware aan boord (Broadcom BCM28155 [dual core @ 1Ghz], Broadcom VideoCore IV GPU, 1GB RAM, 8GB opslag). Kodi's UI werkt lekker soepel en films spelen ook vloeiend. Ik heb dusver 1 happering gezien tijdens het afspelen van een Full HD film maar dit kwam waarschijnlijk door de hitte, hete zomerdagen in combinatie met een oude TV die behoorlijk warm word was wellicht wat teveel.
Niet de makkelijkste Kodi installatie maar goed een stick van €45 van marktplaats en ik heb een prachtig klein mediaspelertje inclusief een bluetooth afstandsbediening, en wat een verademing is bluetooth t.o.v. infrarood. De Kodi remote app erbij op de telefoon voor als er getypt moet worden en het werkt allemaal uit de kunst.

Zeer aan te raden alhoewel de Amazon Fire TV stick lastig te krijgen is in Nederland. Zowel Amazon UK als Amazon.de willen hem hier niet leveren. Wil je hetzelfde doen kan je dus het beste op ebay (nl/uk/de) kijken en marktplaats. Of een duitse kennis hebben natuurlijk, dat helpt ook.
hi klein vraagje ik heb me net ook een fire tv stick gehaald om er kodi op te zitten.
Echter loop ik vast op het punt dat je een amazon account moet invullen.
Ik heb een account aangemaakt maar deze kan hij niet vinden geeft hij aan.

Heb jij hier ook last van gehad?
Andere mensen die wellicht last hiervan hebben gehad en tips hebben?

PSN NAABPWNER

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-11-2022
Heb je de account via de stick aangemaakt? ik heb namelijk een al bestaande account gekoppeld aan de stick en dat ging probleemloos.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09-2022
Nee het is al een bestaand account wat ik heb gebruikt.
heb twee stiks en een ervan werkt wel nu en de ander nog niet.

PSN NAABPWNER

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:31
_Vincent_ schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:26:
[...]
Heb je iets aan mijn tips gehad? Kunnen we je nog ergens mee helpen? Enige terugkoppeling is op zich wel fijn...
Voorlopig krijg ik nog geen resultaten, maar heb er de laatste dagen niet meer naar gekeken.

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 13:26
Het zal ongetwijfeld wel een stomme vraag zijn maar als volgt :

Kodi heb ik draaien op mijn HTPC.
Nu zit ik er over na te denken voor het volgende om de database in zijn geheel opnieuw op te bouwen maar dit middels shared database te doen op mijn Synology NAS.
Als ik dan mijn HTPC uitzet kan ik dan een update library doen ??
Wordt de nieuwe data dan in deze database gezet en als ik dan Kodi start dat het meteen te zien is??

• Nnoitra
Buzzie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:40:
Als ik dan mijn HTPC uitzet kan ik dan een update library doen ??
Er moet een kodi instantie draaien om de library te updaten. MySQL kan dit niet zelf doen.
Sommige mensen hebben alleen daarom 24/7 een Rpi met kodi draaien; voor het updaten.
Wordt de nieuwe data dan in deze database gezet en als ik dan Kodi start dat het meteen te zien is??
Als je een Rpi 'truc' toepast wel.
Heb je niets wat de library/database kan updaten als je HTPC uitstaat; dan niet.
Dan gaat je HTPC updaten na het booten.

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 13:26
ok thankss
Pagina: 1 2 3 ... 48 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee