Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 18:12
nou denk toch echt dat het een probleem is met de skin die je gebruikt,
heb het net effe opgezocht maar de url's die gezocht worden timen out.
word de skin nog supported in Kodi?
is hij voor de laatste versie kodi gemaakt ?
denk dat je het daar moet gaan zoeken

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Ik heb het met Titan, Memic, Aeon Nox, Arctic, Conq, Refocus, Bello en dus volgens mij alle skins die de add-on gebruiken dus het lijkt me sterk dat alleen de skin het probleem is. En volgens de wiki zijn de meeste van die skins gewoon werkbaar in de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 15:01
FabianNL schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:49:
Weet iemand of er een add-on is welke dagelijks/wekelijks een afbeelding kan downloaden van een site om te gebruiken als background in mijn skin (reFocus)?

Ik heb namelijk momenteel een verticaal menu, met op de achtergrond een standaard afbeelding van Kodi. Graag zou ik als achtergrond wisselend willen hebben, zoals bijvoorbeeld de achtergrond van Bing (www.bing,com). Want zoals Bing dagelijks een andere achtergrond hebben, zo heb je nog tientallen van vergelijkbare 'Photo of the day's. Vind dit persoonlijk ook leuker dan de fan-art, welke je vaak ziet op internet.
Weet niet of zoiets al bestaat maar dat wordt lastig als je een skin gebruikt met meerdere backgrounds per menu item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
D-e-n schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:13:
Ik heb het met Titan, Memic, Aeon Nox, Arctic, Conq, Refocus, Bello en dus volgens mij alle skins die de add-on gebruiken dus het lijkt me sterk dat alleen de skin het probleem is. En volgens de wiki zijn de meeste van die skins gewoon werkbaar in de laatste versie.
hier een lijst welke skins het supporten en welk gedeelte ze supporten.
en je kon ook niks vinden in het support forum over dit probleem ?
ja dus zie ik net ;)
heb je andere add-ons mee lopen die misschien er een zooitje van maken ?
zoals de add-ons waar we ons hier niet mee bezig houden.
evt een copy van je huidige userdata folder maken en dan clean proberen met zo min mogelijk add-ons kijken wat hij dan doet

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik heb een addon voor uitzending gemist van de Nederlandse tv-zenders, voor ondertitels, youtube, advanced launcher en een pvr addon. Dus niks speciaals volgens mij. Ik heb er wat uitgegooid maar kan er geen kaas van maken voorlopig

Als ik de forums zo doorspit hebben ze er met de naamswijziging en de recente versies een aardige puinhoop van gemaakt voor wat betreft de verwijzingen naar die scripts. Ik baal er wel van moet ik zeggen

[ Voor 30% gewijzigd door D-e-n op 11-08-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb nu zo'n K400R toetsenbord en wil graag, als ik in mijn serie lijst zit, kunnen zoeken door de beginletters in te typen. Dus als ik 'su' type wil ik bij Supernatural terecht komen. Bestaat hier iets voor? Kon het zelf niet vinden maar weet ook niet direct waar ik op moet zoeken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
zal eens kijken ik weet dat dat wel werkt met de films,
dan type ik op me AB op de 7 - 4x om de S te krijgen bv.
nog nooit uitgetest of dat met series ook werkt.
misschien omdat ik maar een serie of 35-40 heb en dan nog eens alle gezien series hidden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:23
Prima toetsenbord, heb het zelf ook. Shift + de letter s en dan een paar keer op s duwen is volgens mij je enige optie. Maar je hebt gelijk, voor mensen met een grote library is een zoek optie een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:14:
Ik heb nu zo'n K400R toetsenbord en wil graag, als ik in mijn serie lijst zit, kunnen zoeken door de beginletters in te typen. Dus als ik 'su' type wil ik bij Supernatural terecht komen. Bestaat hier iets voor? Kon het zelf niet vinden maar weet ook niet direct waar ik op moet zoeken.
Er is een Global Search add-on. De skin die ik gebruik heeft deze geïntegreerd. Er zijn meerdere skins die het hebben ingebouwd, zoals deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Thnx, dan ga ik daar eens naar kijken. Ik ben het van heel veel applicaties gewend maar kennelijk heeft Kodi overal functiea onder hangen.
Maar wellicht gaat het toetsenbord alsnog terug, meer dam 3 meter kan hij niet overbruggen zo lijkt...

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tsurany schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:14:
Ik doe dat door op mijn laptop shift ingedrukt te houden terwijl ik de beginletters type. Op mijn mediaplayer werkt dat ook zo met de afstandsbediening die ik erbij heb. Shift + letters werkt. Wel alleen als de cursor bovenop de lijst staat of wanneer je met de pijltjestoetsen een woord uit de lijst hebt geselecteerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Jorgen op 13-08-2015 00:13 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• TRaSH
Tsurany schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:41:
...
Maar wellicht gaat het toetsenbord alsnog terug, meer dam 3 meter kan hij niet overbruggen zo lijkt...
apart een maat van me heeft dit toetstenboard ook en die red zeker meer dan 3 meter.
zelf zit hij zo een 3.5 meter van de TV af.
maar hij doet het ook als hij aan de eetkamer zit en dat is al gauw 5-7 meter.
heb je de ontvanger misschien achterin zitten helemaal geblokt in een kast ofzo ?
hoor net van hem dat hij hem ook wel eens in zijn Pi doet die achter de TV zit in de slaapkamer,
en als hij in bed ligt kan hij hem ook bedienen is ook zo een meter of 4.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TRaSH schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:22:
[...]

apart een maat van me heeft dit toetstenboard ook en die red zeker meer dan 3 meter.
heb je de ontvanger misschien achterin zitten helemaal geblokt in een kast ofzo ?
hoor net van hem dat hij hem ook wel eens in zijn Pi doet die achter de TV zit in de slaapkamer,
Ik zie dat je hoofdletters op zijn.
Hier, neem er een paar van mij:

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

• TRaSH
Smultie schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:32:
[...]

Ik zie dat je hoofdletters op zijn.
Hier, neem er een paar van mij:

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Deze is speciaal voor jouw })
Het gaat om de inhoud toch ?
En is het daardoor minder leesbaar als ik geen HOOFDLETTERS gebruik ?

je hoeft niet te antwoorden aangezien het offtopic en zinloos is

[ Voor 26% gewijzigd door TRaSH op 13-08-2015 09:42 . Reden: Aanstootgevend ]

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-06 12:28
Mede-Tweakers,

Ik heb zelf een RPI2 aangeschaft en alles draait nu zo een beetje.
Echter zie ik in sommige screenshots dat het mogelijk is om op de voorpagina "speelfilms" "TV shows" aanwezig is. heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen om daar series aan toe te voegen vanuit *knip* Je bedoelde je eigen NAS denk ik??

Ik kan dit namelijk nergens vinden hoe ik dit gemaakt kan krijgen.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 14-08-2015 22:46 ]

• _Vincent_
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Ik heb net geGoogled op "Kodi" en de eerste hit is meteen een tutorial hoe je dat kunt instellen...

Daarnaast: let op de topicwarning: "Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites)."
Genesis is movie streaming, toch? Dat valt hier dus ook onder.

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 14-08-2015 22:45 . Reden: Niet doen.....lees de topicwarning nu eens gewoon! ]

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:47
De afgelopen dagen met Kodi gespeelt, geweldige software. Een vraagje voor de experts hier. Zowel via mijn samsung smart-tv als mijn blueray speler kan ik via DLNA de Kodi library openen en vanuit daar films openen. Werkt allemaal prima.

Echter dat is geen optie voor streams. Als ik in Kobi rechtsklik op een stream is er ook de optie 'Play using...' waar ik mijn samsung TV zie staan. Als ik mijn samsung TV selecteer vraagt mijn samsung TV om toegang te geven aan een extern apparaat. Dit heb ik gedaan. Daarna gaat mijn Samsung tv kort 'laden' waarna hij zegt 'please check network connection'. Ik heb dit geprobeert met zowel filmbestanden die op mijn harde schijf staan (welke ik via DLNA op mijn TV prima kan benaderen en bekijken) en met streams. Beide werken niet via de 'play using...' functie.

Denk dat dat bovenstaande toch niet echt heel soepel gaat werken en dat een losse Pi bij mijn TV toch de beste optie is, zonde van al die fancy DLNA en smart-tv opties op mijn TV :/

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TRaSH schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:22:
[...]

Ik heb het uitgezocht. Zijn problemen mbt USB 3.0 die storing veroorzaakt. Schijnt dat logitech verlengkabels levert hiervoor.

• _Vincent_
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:06:
[...]
Denk dat dat bovenstaande toch niet echt heel soepel gaat werken en dat een losse Pi bij mijn TV toch de beste optie is, zonde van al die fancy DLNA en smart-tv opties op mijn TV :/
Is de TV met een vaste ethernetverbinding aangesloten? Ik heb begrepen dat DLNA over Wifi niet goed werkt.

Wat voor bestand probeer je af te spelen? Bepaalde video en audio codecs zullen niet door de TV worden ondersteund. Bijvoorbeeld een H.265 video met DTS-HD audio zal je waarschijnlijk niet kunnen afspelen.

• Janpietertje89
  • Laatst online: 19:47
_Vincent_ schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:40:
[...]

Is de TV met een vaste ethernetverbinding aangesloten? Ik heb begrepen dat DLNA over Wifi niet goed werkt.

Wat voor bestand probeer je af te spelen? Bepaalde video en audio codecs zullen niet door de TV worden ondersteund. Bijvoorbeeld een H.265 video met DTS-HD audio zal je waarschijnlijk niet kunnen afspelen.
TV is met wifi aangesloten. Hetzelfde bestand (H264, DTS) kan ik wel afspelen door vanuit mijn tv naar DLNA apparaten te gaan, mijn kodi te selecteren, ik zie dan de hele music en movie library en kan daar de film selecteren en af spelen. Dit werkt perfect, hij pakt zelfs automatisch ondertitels.

Echter de andere kant op werkt niet. Dus als ik achter mijn PC met Kodi zit en in Kodi hetzelfde filmbestand selecteer, rechtsklik en kies voor 'Play using...' en daar Samsung tv selecteer in plaats van DVD player (default). Ik zie wel dat mijn Kodi gaat 'werken', ik krijg ook op mijn samsung tv de melding dat een apparaat toestemming vraagt om externe media af te spelen, dan gaat hij even laden en zegt 'please check network connection'.

• _Vincent_
  • Niet online
Ah, dat had je eigenlijk ook al geschreven. Had ik niet goed gelezen...
Dan werkt de opstelling goed, maar lijkt het probleem inderdaad bij Kodi te liggen. Wat laat de debug log zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:16
Zijn er hier mensen die dropbox gebruiken als storage binnen kodi ? Ik was aan het kijken naar een oplossing voor mijn films ook via mijn laptop te zien. Ik kwam veel uit bij flex of emby via google maar ik las dat iemand dropbox gebruikte via een addon.
Werkt dit degelijk ? Ik heb 1TB aan space bij dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Sinds vandaag (althans, nu pas merk ik het) krijg ik binnen Kodi de foutmelding "Remote Communication Server Failed to Start". Zover ik weet zou dat liggen aan een dubbel gebruikte port binnen je netwerk, maar SABnzbd draait bij mij op een andere port en de HTTP proxy server binnen Kodi staat ook uit. Ik heb er vooralsnog qua gebruik geen problemen mee dat dit uit staat overigens, Retrospect, mijn scrapers, etc werken gewoon prima.

Probleem dat ik met het falen / deze melding heb is dat hij een keer in de zoveel tijd Kodi opnieuw opstart als je hebt ingelogd (heb een apart profiel voor ons en voor de kinderen) en dat is gewoon irritant. Als je dan opnieuw inlogt werkt het meestal wel gewoon. Overigens is het opnieuw opstarten van Kodi ook 2 keer gebeurd toen we iets aan het kijken waren, dus dan wordt het nog vervelender.

Ik draai OpenELEC 5.0.8 op een MXIII 2Gb Android box, wat dus nu een Linux ARM 32-bit appraat is. Zelf ben ik niet zo thuis in het inzien van de logs, maar het is me wel gelukt een Debug log te draaien. Zou iemand voor mij in beide bestanden (1 van voor de restart van Kodi en 1 van erna) kunnen kijken om te zien of er wat nuttigs uit te halen is? Log van na de restart: http://goo.gl/e27VmT Log van voor de restart: http://goo.gl/uZSW8n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 00:06
ik probeer te vinden hoe ik bij series de ALL SEASONS kan verbergen.

Ik lees op de kodi wiki dat dit vroege kon door in de advancedsettings.xml te gaan

en dan dit te kiezen <hideallitems> - For both the <videolibrary> and <musiclibrary> sections, this is replaced by a GUI option in v15 Isengard

Maar zoals je kan lezen is dit vervangen door een gui optie in versie 15.
En toch vind ik het niet... Kan iemand me eventjes doorloodsen??

En mensen voor een prachtig uitgebreide skin kan ik iedereen AEON MADNOX aanraden _/-\o_
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=230821

Super veel skin settings zoals hoesjes die openklappen als je een set hebt
Afbeeldingslocatie: http://i151.photobucket.com/albums/s132/tbern123/Screenshot_14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i151.photobucket.com/albums/s132/tbern123/Screenshot_15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Wat gebeurde er normaal als je dat all season uitzetten ?
Kan het zijn dat je zoekt naar flatten library ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Cowboy_Henk schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 02:09:

En mensen voor een prachtig uitgebreide skin kan ik iedereen AEON MADNOX aanraden _/-\o_
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=230821

Super veel skin settings zoals hoesjes die openklappen als je een set hebt
[afbeelding]
[afbeelding]
Die skin ziet er echt heel goed uit. Draait die nog fatsoenlijk? Ik gebruik nu Eminence op Kodi 13 op mijn Minix Neo X8-H Plus en op een kleine vertraging na bij het openen van een lijst met items, draait die skin heel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 02:09:
ik probeer te vinden hoe ik bij series de ALL SEASONS kan verbergen.

Ik lees op de kodi wiki dat dit vroege kon door in de advancedsettings.xml te gaan

en dan dit te kiezen <hideallitems> - For both the <videolibrary> and <musiclibrary> sections, this is replaced by a GUI option in v15 Isengard

Maar zoals je kan lezen is dit vervangen door een gui optie in versie 15.
En toch vind ik het niet... Kan iemand me eventjes doorloodsen??
[...]
Settings -> Videos -> Library -> Show "All items" entry (bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Jorgen schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:07:
[...]

Die skin ziet er echt heel goed uit. Draait die nog fatsoenlijk? Ik gebruik nu Eminence op Kodi 13 op mijn Minix Neo X8-H Plus en op een kleine vertraging na bij het openen van een lijst met items, draait die skin heel soepel.
Yep draait heel soepel bij mij. Het is wel nog in beta en staat nog niet in de repository. Dus je moet steeds manueel updaten

Ook mooi is dat je in plaats van tekst in het hoofdscherm ook iconen kunt gebruiken, zie maar bij mij

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/9kw6b9af9/madnox.jpg

@_Vincent_thanks all seasons instelling gevonden, ik had alles nog op instelling niveau standaard staan maar die instelling staat bij expert niveau :)

[ Voor 28% gewijzigd door Cowboy_Henk op 15-08-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn wanneer Kodi niet alle mappen juist indexeert terwijl dat voorheen wel in orde was? Kan het de hoeveelheid van de bestanden zijn waar die niet echt bepaald blij mee is?

Zowel bij Films als bij Series mis ik dingen. Moest de library verwijderen door mijn eigen domme fout.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Laatst online: 02-06 19:38
Iemand ervaring met PVR logo's toevoegen in Kodi? Ik heb namelijk een probleem met namen van zenders waar een '&' in zit. Volgens de wiki van Kodi moet ik '&' vervangen door een '_' teken (zonder aanhalingsteken) alleen werkt dat niet bij mij. Tenminste bij 'Veronica HD / Disney channel' is mij dat wel gelukt alleen bij ' Film1 Comedy & Kids HD' pakt hij hem niet.

Naam in Kodi:
Film1 Comedy & Kids HD

filename
Film1 Comedy _ Kids HD.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik wil mijn mappenstructuur kunnen browsen zonder de TV aan te hebben en dan de HTPC muziek laten spelen.

Als ik de Kodi webinterface open dan zie ik de volgende tabs: Profiles / Remote / Movies / TV Shows / Music. Logischerwijs zou ik het navigeren van Music mappen onder de Music-tab verwachten, maar die toont helemaal niets als ik die kies. De remote in de webinterface werkt overigens wel, maar dan moet ik eerst (met de TV aan) naar de juiste directory navigeren wat natuurlijk totaal niet handig is. Je kunt dat immers moeilijk blind doen.

Mischien mis ik iets, maar je zou toch verwachten dat je gewoon de mappen kunt browsen vanuit de webinterface?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Heb je wel je muziek map toegevoegd in je library ?,
Want als ik via de web interface naar de muziek tab ga zie ik alle albums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TRaSH schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:23:
Heb je wel je muziek map toegevoegd in je library ?
Nee, is dat echt noodzakelijk? Ik dat liever niet omdat mijn XBMC op een SD kaart staat en ik zo min mogelijk wil lezen/schrijven om de boel snel te houden.

Edit: net even één album toegevoegd aan de library. Deze zie ik inderdaad nu wel onder "Music" in de webinterface. Jammer dat Kodi niet direct het lokale filesystem toont in de webinterface. Dat doet Kodi immers wel als je via de aangesloten TV navigeert.

[ Voor 29% gewijzigd door ari3 op 17-08-2015 15:18 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:13

DizzyWeb

Ondertiteld

Ja, als je iets in je library zichtbaar wil hebben, zal je het aan de library toe moeten voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Heb Kodi al een tijdje draaien (op Intel NUC, Windows 10 & USB->SPDIF) maar ik krijg er met geen mogelijkheid DTS / DD5.1 uit.
Via VLC player gaat het prima om een DTS / DD5.1 track af te spelen, mijn receiver ziet dan ook netjes een DTS / DD5.1 signaal. Kortom, de hardware en de gebruikte audio file zijn in orde.
Bij Kodi gebeurd dat niet. Die zet het om naar een Dolby Surround stream.

Heb al gekeken in de instellingen van Kodi:
Passthrough aangevinkt
DTS capable receiver aangevinkt.
Dolby Digital (AC3) receiver aangevinkt.
(overigens alle combi's hiervan geprobeerd, zonder succes).
Interne audio kaart van de NUC uitgeschakeld in de BIOS.
HDMI audio uitgeschakeld in de BIOS.
2.0/5.1 kanalen geprobeerd, geen succes.
Output opties geprobeerd.
HDMI gaat niet, want mijn receiver heeft geen HDMI in/uitgangen. Alleen analoog & SPDIF, vandaar de USB->SPDIF unit. Waar overigens geen recentere drivers voor zijn.

Kortom, wie heeft voor mij de gouden tip? Als VLC het wel kan, moet kodi het ook kunnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
ari3 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:15:
[...]
Nee, is dat echt noodzakelijk? Ik dat liever niet omdat mijn XBMC op een SD kaart staat en ik zo min mogelijk wil lezen/schrijven om de boel snel te houden.

Edit: net even één album toegevoegd aan de library. Deze zie ik inderdaad nu wel onder "Music" in de webinterface. Jammer dat Kodi niet direct het lokale filesystem toont in de webinterface. Dat doet Kodi immers wel als je via de aangesloten TV navigeert.
ja is dus nodig zoals je zelf gezien hebt,
Kodi is bedoeld om in library mode te werken en niet in filemode.
je kan ipv van een SDKaart ook een USB stick nemen om daar je data in op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vandaag de update automatisch binnen gehaald en het is niet helemaal van een leien dakje gegaan...

Ik gebruik Kodi op Win 10 op mijn NUC. Vandaag moest ik de NUC rebooten omdat de output naar de TV weer eens niet op gang kwam na sleep. Na het opstarten was Kodi verdwenen van mijn desktop, waren mijn addons en skins verdwenen en keek ik tegen stock Confluence aan.... Er was een verse install gedaan. Meer mensen dit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Jammer dat er nog geen OpenElec 6.0 is met Kodi 15. Had graag met de FireTV skin mijn setup willen afronden :)

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Joster schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:53:
Sinds vandaag (althans, nu pas merk ik het) krijg ik binnen Kodi de foutmelding "Remote Communication Server Failed to Start". Zover ik weet zou dat liggen aan een dubbel gebruikte port binnen je netwerk, maar SABnzbd draait bij mij op een andere port en de HTTP proxy server binnen Kodi staat ook uit. Ik heb er vooralsnog qua gebruik geen problemen mee dat dit uit staat overigens, Retrospect, mijn scrapers, etc werken gewoon prima.

Probleem dat ik met het falen / deze melding heb is dat hij een keer in de zoveel tijd Kodi opnieuw opstart als je hebt ingelogd (heb een apart profiel voor ons en voor de kinderen) en dat is gewoon irritant. Als je dan opnieuw inlogt werkt het meestal wel gewoon. Overigens is het opnieuw opstarten van Kodi ook 2 keer gebeurd toen we iets aan het kijken waren, dus dan wordt het nog vervelender.

Ik draai OpenELEC 5.0.8 op een MXIII 2Gb Android box, wat dus nu een Linux ARM 32-bit appraat is. Zelf ben ik niet zo thuis in het inzien van de logs, maar het is me wel gelukt een Debug log te draaien. Zou iemand voor mij in beide bestanden (1 van voor de restart van Kodi en 1 van erna) kunnen kijken om te zien of er wat nuttigs uit te halen is? Log van na de restart: http://goo.gl/e27VmT Log van voor de restart: http://goo.gl/uZSW8n
Niemand die me kan helpen omtrent de remote communication server problematiek? Moet ik nog meer gegevens aanleveren wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05 14:17
Ik heb een probleempje mbt ondertiteling werkend krijgen op mijn Pi 2 met OpenElec v14.2.

Ik probeer al de hele dag ondertiteling werkend te krijgen voor series en films die ik kijk. Ik heb de volgende 2 add ons geprobeerd: opensubtitles.org en nlondertiles.com. Bij opensubtitles.org vind hij alleen maar engels ondertitels en nlondertitels.com vind helemaal niks (vaak ook error: Failed to execute script).

Heb ik de verkeerde add ons? Of ligt het aan mijn instellingen?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jirachi schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:56:
Ik heb een probleempje mbt ondertiteling werkend krijgen op mijn Pi 2 met OpenElec v14.2.

Ik probeer al de hele dag ondertiteling werkend te krijgen voor series en films die ik kijk via Icefilms. Ik heb de volgende 2 add ons geprobeerd: opensubtitles.org en nlondertiles.com. Bij opensubtitles.org vind hij alleen maar engels ondertitels en nlondertitels.com vind helemaal niks (vaak ook error: Failed to execute script).

Heb ik de verkeerde add ons? Of ligt het aan mijn instellingen?
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Zou je dit aub nader kunnen uitleggen?

Ik heb de twee add ons uit de standaard geleverde kodi source gehaald.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jirachi schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:10:
[...]

Zou je dit aub nader kunnen uitleggen?

Ik heb de twee add ons uit de standaard geleverde kodi source gehaald.
Je denkt serieus dat je legaal films die Icefilms aanbiedt kunt streamen?

Overigens staat Icefilms niet in de officiële repo. Mocht je de subtitles-addons bedoelen....die staan wél in de officiële repo. Nlondertitels geeft inderdaad vaak een error de laatste tijd. Ik denk dat hier een post plaatsen je verder brengt.

[ Voor 37% gewijzigd door Smultie op 18-08-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Laat ik het helder formuleren... Het gaat niet om de subtitles add ons (die zijn prima), het gaat om het gebruik van icefims. Die is illegaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Smultie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:14:
[...]

Je denkt serieus dat je legaal films die Icefilms aanbiedt kunt streamen?

Overigens staat Icefilms niet in de officiële repo. Mocht je de subtitles-addons bedoelen....die staan wél in de officiële repo. Nlondertitels geeft inderdaad vaak een error de laatste tijd.
Nee dat denk ik niet. Ik zal m'n post aanpassen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Welke add-on gebruiken jullie om ondertiteling te krijgen?

Klopt het dat je met opensubtitles.org alleen maar engelse ondertiteling krijgt?

EDIT: Sorry voor de dubbelpost

[ Voor 10% gewijzigd door Montu op 18-08-2015 15:26 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jirachi schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:25:

Klopt het dat je met opensubtitles.org alleen maar engelse ondertiteling krijgt?

Op zich moet je via opensubtitles.org ook Nederlandstalige subtitles kunnen vinden.
Je zou even kunnen testen op de site of er uberhaupt voor de serie of film die je aan het kijken bent, NL-se subtitles beschikbaar zijn.
Engelstalige subtitles zijn in de regel eerder te vinden dan Nederlandstalige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Jirachi schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:25:

Ik gebruik bijna alleen maar opensubtitles. In de instellingen van Kodi kan je aangeven welke taal de addons aan ondertiteling moet downloaden. Staan bij mij op dutch en engels. Tevens draait podnapsi en subscene er ook bij. Voor tv series kan je bijna alleen bij opensubtitles terecht, voor films bij alles 3 de addons.

Maar het is niet moeilijk om het voor elkaar te krijgen. Lezen en door de instellingen gaan en klaar ben je. Tevens is er ook nog de addon; autosubs voor de echt luie tweaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
wizzlewaxx schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:56:
[...]

Ik gebruik bijna alleen maar opensubtitles. In de instellingen van Kodi kan je aangeven welke taal de addons aan ondertiteling moet downloaden. Staan bij mij op dutch en engels. Tevens draait podnapsi en subscene er ook bij. Voor tv series kan je bijna alleen bij opensubtitles terecht, voor films bij alles 3 de addons.

Maar het is niet moeilijk om het voor elkaar te krijgen. Lezen en door de instellingen gaan en klaar ben je. Tevens is er ook nog de addon; autosubs voor de echt luie tweaker ;)
Hey bedankt! Werkt nu geweldig :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Joster schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:52:
[...]
Niemand die me kan helpen omtrent de remote communication server problematiek? Moet ik nog meer gegevens aanleveren wellicht?
Ik heb er zelf niet heel veel verstand van, maar zoals je zelf al aangeeft zou het inderdaad kunnen dat zowel Kodi als een ander programma dezelfde poort gebruikt.

Onderstaande vond ik na wat Googlen. Misschien kun je dat eens proberen?
Assuming you're on Windows, with XBMC closed, go to a command prompt and type:
code:
1
netstat -a -b > port.txt & notepad port.txt

Scroll down and check if anything is listening on 8080 or 9090. I believe these are the only two ports that XBMC uses by default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Van de week ook update gedraaid naar 15.1 (op windows)

Echter, mijn "watched" status lijkt weg te zijn.

Ik zeg bewust "lijkt" want hij laat het vinkje wel zien, als ik bijvoorbeeld boven een aflevering van een serie hang die ik al gezien heb

[edit]
Reeds getackeld en opgelost zo te zien: https://github.com/xbmc/x...e0159e1a1e45cc?diff=split

Daarnaast duurt het ook erg lang voordat ik de bedieningsbalk krijg te zien als ik de muis beweeg.
En vaak blijft het "working" cirkeltje rechtsonderin vast staan,

[ Voor 22% gewijzigd door wicked1980 op 19-08-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Hi,

Ik zit met een uitdaging, met de volgende setup:
Sony 55W809C icm een Sonos surround set.

Op de tv staat nu Kodi met de volgende geluidsinstellingen:
Aantal kanalen 2.0
Uitgangsconfig: Geoptimaliseerd
Stereo upmix: aan
Activeer doorvoer: aan
(doorvoer geluidsuitvoerapparaat: android,audiotrack)
Dolby Digital (AC3): aan
Activeer Dolby Digital (AC3) trancoding: aan
DTS geschikte ontvanger: uit

Met deze instellingen heb ik keurig 5.1 geluid op de SONOS.
Echter bij het afsluiten van Kodi, staat mij volume van de TV/SONOS op maximaal.
Dit gebeurt elke keer zodra een film start in Kodi.

Weet iemand waar het fout gaat?

follow @ twitter.com/ronnymes

• TRaSH
Volume van je tv/sonos bedien je toch zelf via je AB ?
Misschien heb je de volume in Kodi te zacht staan en doe je daardoor het volume zelf te hard van je tv/sonos

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-06 08:09
Ik heb ook de update gedraaid, eerder al van 14.2 naar 15.0 geprobeerd, gisteren van 14.2 naar 15.1. Bij de eerste poging had ik nog windows 8.1 draaien, bij de tweede poging Win10.

In beide gevallen loop ik tegen een raar probleem aan: de databases (ik gebruik MySQL) worden wel gekopieerd naar versie _93 (video) 7 _52 (music), maar de inhoud van de mappen (series/films/muziek) is niet meer aanwezig in Kodi. Als ik vervolgens kijk naar de locatie settings, dan zijn (blijkbaar) de scrapers gereset, dus ipv "The TV Database" staat er "geen". Aanpassen werkt niet, de wijziging blijft niet plakken (hij reset weer naar "geen" na aanpassen).

Het deleten van de tabels, en vervolgens Kodi opnieuw draaien, waarbij ze opnieuw worden gekopieerd van de eerdere versie, lost het probleem helaas niet op.

Ik heb gezocht op het forum van Kodi en hier, maar kan zo snel verder geen vergelijkbare verhalen en/of oplossing vinden. Iemand hier toevallig tegen ditzelfde probleem aan gelopen?

Ik ben for the time being maar weer terug naar 14.2, aangezien die wel probleemloos werkt (ook nadat ik deze over 15.1 heen heb geinstalleerd)

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• Ronnymes
TRaSH schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 06:17:
Volume van je tv/sonos bedien je toch zelf via je AB ?
Misschien heb je de volume in Kodi te zacht staan en doe je daardoor het volume zelf te hard van je tv/sonos
In Kodi staat de volume juist bij het opstarten op maximaal.. 8)7
Edit: Probleem opgelost, het gaat hier alleen nog om het systeemgeluid. Deze heb ik nu uitgezet.

[ Voor 12% gewijzigd door Ronnymes op 20-08-2015 10:34 ]

• TRaSH
Is hij met HDMI aangesloten ?
En heb je passthrough aan gedaan ?
Want op dat moment doet Kodi niks met de volume.
Volgens mij kan je op dat moment ook de volume niet veranderen.
Dat geld dan voor alle geluids formaten die onder passthrough staan.

• Ronnymes
TRaSH schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:50:
Is hij met HDMI aangesloten ?
En heb je passthrough aan gedaan ?
Want op dat moment doet Kodi niks met de volume.
Volgens mij kan je op dat moment ook de volume niet veranderen.
Dat geld dan voor alle geluids formaten die onder passthrough staan.
Hij is met toslink aangesloten en het klopt, Kodi doet niets met de volume.
Echter gaat het televisie geluid wel op max, daar zit nog iets wat niet lekker loopt.
Maar zoals ik hierboven al aangaf, het betreft alleen de systeemgeluiden op de tv.
Deze is nu uitgeschakeld waardoor het probleem is opgelost.

• Evilslayer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-05 17:19
Allen,

De voorbije paar weken loop ik tegen volgend fenomeen:
  • HTPC opstarten terwijl de TV uitstaat -> Geen video output als ik TV opzet. Ook inputkanaal wijzigen geeft geen video output.
  • HTPC opstarten terwijl TV aanstaat -> Alles OK
  • HTPC opstarten terwijl TV aanstaat, TV uitzetten , TV terug aan na afzetten -> Alles OK
  • HTPC opstarten terwijl TV aanstaat , TV uit , na langere periode (10min+) TV terug op -> Geen video output.
Alle andere services (samba, apache, ssh, ...) blijven correct functioneren.
HTPC bestaat heeft volgende hardware:
AMD A6-6400K
8GB RAM
4*2TB HDD
32GB boot SSD
Ubuntu 14.04
Kodi 15.1

Enige manier om de video output terug te krijgen is van sessie te wijzigen (CTRL+ALT+F(1-6)) en dan switchen naar CTRL+ALT+F7 of door via SSH de lightdm service te herstarten. HTPC herstarten werkt ook altijd.

Volgende oplossingen had ik al geprobeerd, geen van allen blijkt te werken:
  • Option "DPMS" "false" toevoegen aan Xorg.conf
  • Option "UseHotplugevents "false" toevoegen aan Xorg.conf
  • AMD drivers updaten naar laatste versie. Nu is versie 15.7 geïnstalleerd
  • Screensaver/poweroptions uitschakelen
Drivers lijken correct geïnstalleerd, immers content afspelen is geen enkel probleem (DVD, HD, Bluray,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
lijkt me een EDID issue,
AMD schijnt daar vaker last van te hebben heb ik op verschillende forums gelezen.
als je dus je HTPC aanzet en je TV of Reciever is nog uit dan weet de HDMI niet op welke resolutie hij moet draaien.
of een EDID fix proberen (weet niet of dat via linux kan had dat toen met windows en dat werkte toen wel)
of kijken voor een gefen HDMI Detective Plus of dergelijke.
ik ben zelf overgestapt naar nvidia en sindsdien heb ik er geen last meer van en gebruik ik hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-01 11:15

Anthirian

In Trance We Trust

Wellicht moet dit richting het RPi topic, maar voor de zekerheid post ik het eerst hier.

Ik zit met een probleem dat films op mijn Pi B+ met OpenELEC om de zoveel seconden even 1 a 2 seconden moeten bufferen. Zoeken op internet bracht mij bij de advancedsettings.xml, maar het bleek uiteindelijk niet aan de netwerksnelheid of buffer te liggen. Ik stream vanaf NFS shares, dus zo min mogelijk overhead. Het CPU gebruik is normaal, zo rond de 50% tijdens het afspelen. Bij het spelen van TV series in WEB-DL en HDTV kwaliteit heb ik nooit dit probleem. Nu lees ik dat het mogelijk komt omdat de Pi moeite heeft met DTS audiosporen en je passthrough moet aanzetten voor deze streams. Klopt dit? De TV series hebben volgens mij nooit DTS- maar altijd AAC- of AC3-sporen. Mijn TV kan helaas geen DTS decoden (oud beestje) en heb niet echt zin om een nieuwe aan te schaffen. Kan ik beter films zonder DTS pakken?

[ Voor 5% gewijzigd door Anthirian op 22-08-2015 13:11 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
zowieso zou ik dit in de Pi topic gooien,
ik zelf heb een Pi2 en een Pi1.
de Pi1 kan zonder moeite scene releases van TV series afspelen (HDTV/WEB-DL 1080p)
ook speelt hij bij mij zonder moeite AVCHD's af ISO's van 8-9 GB (beetje zoals de QoQ releases van hun films)
dit allemaal direct aangesloten aan een TV die ook geen DTS ondersteund.
de Pi2 kan dit allemaal maar kan ook Remuxes van Blu-Rays afspelen met HD audio en die downmixen naar 2.0 audio.
en dit allemaal bij mij via SMB.

wat je zou kunnen testen indien mogelijk.
zet een film die moeite heeft op de Pi direct misschien via removable HD,
en speel het dan af.
als hij dan ook moeite heeft dan weet je dat het aan je Pi of instellingen ligt.
speelt hij wel af dan zal het wel netwerk gerelateerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-06 00:23
Ik probeer de laatste nightly van Kodi werkend te krijgen op windows 10, nieuwste drivers AMD Catalyst maar krijg ERROR: exception caught on main loop. Exiting.

Kodi is ingesteld op DXVA. Ik heb zelfs software decoding geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.
Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:23
Heb je de dx11 versie al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilslayer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-05 17:19
TRaSH schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:43:
lijkt me een EDID issue,
AMD schijnt daar vaker last van te hebben heb ik op verschillende forums gelezen.
als je dus je HTPC aanzet en je TV of Reciever is nog uit dan weet de HDMI niet op welke resolutie hij moet draaien.
of een EDID fix proberen (weet niet of dat via linux kan had dat toen met windows en dat werkte toen wel)
of kijken voor een gefen HDMI Detective Plus of dergelijke.
ik ben zelf overgestapt naar nvidia en sindsdien heb ik er geen last meer van en gebruik ik hem niet meer.
Kunnen EDID issues plots opduiken? Het heeft namelijk 1.5j goed gewerkt. Enkel de voorbije weken (sinds laatste driver update/kernel update/kodi update) doet het probleem zich voor.

Voor zover ik lees op het internet situeren de meeste problemen zich bij het detecteren van de correcte resolutie/refresh rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:47
realphoenikx schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:23:
Ik probeer de laatste nightly van Kodi werkend te krijgen op windows 10, nieuwste drivers AMD Catalyst maar krijg ERROR: exception caught on main loop. Exiting.

Kodi is ingesteld op DXVA. Ik heb zelfs software decoding geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.
Heeft iemand een oplossing?
De volgende nightly pakken of toch maar een stable build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
hallo, ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb 2 apparaten met kodi: Windows 7 htpc en android tablet (waar mijn library staat).
Nu wil ik graag de library opslaan op mijn netwerk harde schijf zodat ik met beide apparaten toegang heb en kan syncen.
Ik heb al geprobeerd via mysql. maar daar snap ik de ballen niet van.
kan iemand me helpen?

[ Voor 210% gewijzigd door MissShadows op 23-08-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:16
MissShadows schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:22:
Ik heb 2 apparaten met kodi: Windows 7 htpc en android tablet (waar mijn library staat).
Nu wil ik graag de library opslaan op mijn netwerk harde schijf zodat ik met beide apparaten toegang heb en kan syncen.
kan iemand me helpen?
Als je er niets van snapt dan zou ik het zo ook niet doen. Waarom kijken je niet naar plexbmc ? Dan kan je misschien best je library op je htpc zetten en dan via plexbmc alles naar je tablet streamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 05-04 15:16
MissShadows schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:22:
kan iemand me helpen?
Je geeft wel erg makkelijk op. Het is heel eenvoudig:
  1. Mysql installeren op een pc/nas/router
  2. Je media via shares beschikbaar maken
  3. Kodi configureren
Zie hier http://kodi.wiki/view/MySQL

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
ik heb em geinstalleerd op mijn netwerk schijf maar daar doet hij niks, hij verschijnt en verdwijnt weer net zo snel. Ik wil dit graag snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja dan moet je toch even heel wat meer informatie geven. Wat doe je precies op welke apparaten en in welke stap gaat het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
ten eerste weet ik niet waar ik het programma moet installeren. Moet de installatie pad gewoon mijn c schijf zijn? of de netwerk schijf? ik ben op dit moment bezig met mijn htpc, ik zal het programma opnieuw installeren. in de uitleg staat ook dat ik server only moet aanvinken/aanzetten terwijl ik die optie niet eens voorbij heb zien komen.

edit: ik heb alsnog het programma kunnen openen

[ Voor 6% gewijzigd door MissShadows op 24-08-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
Ik ben nu bezig met de htpc.
Eigenlijk gaat het bij mij mis bij de configuratie, Ik weet niet eens welke ik moet kiezen, detailed of standard, maar uiteindelijk kies ik maar standard.
en dan gaat het mis bij apply security settings.

ik probeer het wel opnieuw

[ Voor 85% gewijzigd door MissShadows op 24-08-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
oke, ik heb de nieuwste versie dit keer gedownload, .net framework 4 geinstalleerd (had ik nog niet)
nu gaat het met installeren beter.?
Nu ben ik bij de configuratie aangekomen. Moet ik nog iets veranderen aan de type and networking instellingen? Dus de config type

Edit: ik heb er een gekozen. Tot nu toe gaat alles nog goed, ik moet nu een XML bestand maken en 2 keer een ip adres erinzetten. Welke moet ik gebruiken?
het ip van mijn htpc (waar ik dus nu mysql heb geinstalleerd) of die van mijn nas?

[ Voor 35% gewijzigd door MissShadows op 24-08-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
Ik heb nu dus het ip van mijn nas gebruikt, omdat ik daar mijn library wil opslaan en zodat hij automatisch synced met mijn tablet. Ik ben zonder library begonnen, wilde ik iets toevoegen uit genesis, lukt dat ook niet.
Op de een of andere manier voegt kodi niks toe aan mijn library, want op het startscherm zie ik alleen de standaard tabs staan, geen tv shows (had een tv show toegevoegd aan de library.
ik snap er echt niks meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Laatst online: 19-05 19:05
Mannen,

Sinds ik m'n Kodibuntu apparaat heb geupgrade naar Kodi 15.0 heeft m'n PulseEight CEC adapter besloten niet meer te werken. Ik heb hier en daar wel wat gelezen op internet, maar ik ben denk ik nog een te grote newbie op het gebied van Linux/Ubuntu om te snappen wat ik nu uit moet voeren.

Wat ik heb begrepen is dat de libCEC in een ander pad gezocht wordt, maar daar niet staat. Ik krijg op het Kodi forum helaas geen hulp geboden.

Iemand hier die me misschien een duwtje de juiste kant op kan geven (en bij voorkeur niet in uber-pro-linux-slang).

Voor het geval nodig is heb ik wel een debug log gemaakt: http://xbmclogs.com/pd8yfwbnh

De foutmelding die wordt gegeven:
Unable to load libcec.so.3.0, reason: libcec.so.3.0: cannot open shared object file: No such file or directory

Als het alleen een kwestie is van pakketje verwijderen en opnieuw installeren, geen probleem, maar als iemand me in het kort zou kunnen vertellen hoe ik dat doe dan heel graag 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door EricNL op 24-08-2015 12:46 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 15:42
Ik heb op mijn NUC de win7 staan met de nieuwste Kodi.

Nu ik probeer mijn mappen via NFS toe te voegen, dan kom ik wel in mijn NAS maar kan ik niet de apparte mappen selecteren zoals Movies of TV. (alleen de diskstation)

Voorheen met openelec had ik hier geen problemen mee.

Ik wil de mappen appart toevoegen natuurlijk zodat je de juist data en informatie erbij gedownload.

op mijn NAS heb ik niets anders ingesteld dan eerst met openelec.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom via NFS en niet via SMB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
SMB werkt wel prima merk ik,, NFS had ik via openelec(werd aangeraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Hey,

Mijn pc is via hdmi aangesloten op een av receiver (onkyo sr577) en hdmi out van de av receiver gaat uiteraard naar de tv.

IK heb Kodi ingesteld voor pass through om bitstream te krijgen (dts hd master en dolby true hd enzovoort) maar soms wil ik s'avonds geen surround geluid horen maar enkel tv geluid. Als ik mijn surround uitdoe waarom wordt het geluid niet doorgegeven naar de tv?

Mijn ps3 staat ook bitstream via hdmi naar de av receiver en als ik de surround uitschakel gaat het geluid naar de tv.

Is er een instelling dat ik vergeten ben ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 12:59
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:42:
Hey,

Mijn pc is via hdmi aangesloten op een av receiver (onkyo sr577) en hdmi out van de av receiver gaat uiteraard naar de tv.

IK heb Kodi ingesteld voor pass through om bitstream te krijgen (dts hd master en dolby true hd enzovoort) maar soms wil ik s'avonds geen surround geluid horen maar enkel tv geluid. Als ik mijn surround uitdoe waarom wordt het geluid niet doorgegeven naar de tv?

Mijn ps3 staat ook bitstream via hdmi naar de av receiver en als ik de surround uitschakel gaat het geluid naar de tv.

Is er een instelling dat ik vergeten ben ofzo?
Je receiver moet dan volgens mij op hdmi passthrough staan zodat deze het geluid dan doorgeeft naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Laatst online: 22:13
Sinds kort een raar probleem. Ik heb een nieuwe router gekocht en heb mijn server op een ander ip gezet. Aangezien mijn Kodi (14.0 Git:20141223-ad747d9 op windows 8.1) elke keer crashde als ik de library probeerde te cleanen heb ik besloten de library te exporteren en het ip te veranderen, de library (MyVideos90.db) in Kodi te verwijderen en daarna weer te importeren.
Dit leek goed te gaan totdat ik ging kijken welke films er eigenlijk in stonden, en bleek dat er geen nieuwe films en series werden toegevoegd (ik had de sources wel aangepast, films konden gewoon spelen). Toen maar besloten om gewoon de library helemaal opnieuw te maken. Dus de sources verwijderd en opnieuw geadd. Voor mijn series werkt dit perfect. Maar op het moment dat ik mijn films toevoeg worden deze wel gescanned, maar komen niet te staan in mijn library..
In de log staat voor elke film:

13:16:19 T:2932 ERROR: CCurlFile::Stat - Failed: HTTP response code said error(22) for davs://USERNAME:PASSWORD@xxx.xxx.x.xxx:xxxx/Downloads/Films/American%20Sniper.2014.1080p/

13:16:20 T:2932 WARNING: No information found for item 'davs://USERNAME:PASSWORD@xxx.xxx.x.xxx:xxxx/Downloads/Films/American%20Sniper.2014.1080p/American%20Sniper.2014.1080p.mkv', it won't be added to the library.

Ik heb geprobeerd de add-on missing movies te gebruiken, maar die geeft alleen maar aan dat de films missen, niet een manier om ze daadwerkelijk wel toe te voegen. |:(
Ik vind het prima om de hele library weer te verwijderen, maar ik vraag me af of dat helpt. Het lijkt alsof the MovieDB de films opeens niet meer herkent. Iemand dit eerder gezien?

[ Voor 16% gewijzigd door Zinloos1 op 25-08-2015 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
1) controleren of je naamgeving voor de films wel klopt.
2) met de filename zoeken op de website van de scarper die je gebruikt; kijken of je 'm dan wel vind.
3) cache bestanden van de scraper verwijderen en een nieuwe update uitvoeren.
4) andere scraper gebruiken.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heeft 1 van jullie tips voor me om een probleem met skipped frames op te lossen ?

test:
Media X (1080p serie)
Media Y (oude mpeg 480p)
Media Z (oude 480 mkv)

Alle 3 media loepen niet soepel op de laatste Kodi build, Druk ik op O, dan zie ik de skipped frames teller oplopen.

Speel ik deze media af op XBMC 13.2, nul comma nul problemen.
Speel ik de media af in VLC, nul comma nul problemen.

Aanvulling:
Op beide installs heb ik hardware accelleraration op auto staan en dxva mag gebruikt worden.

[ Voor 11% gewijzigd door KillerAce_NL op 25-08-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Laatst online: 22:13
Nnoitra schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:38:
[...]
1) controleren of je naamgeving voor de films wel klopt.
2) met de filename zoeken op de website van de scarper die je gebruikt; kijken of je 'm dan wel vind.
3) cache bestanden van de scraper verwijderen en een nieuwe update uitvoeren.
4) andere scraper gebruiken.
Hmm, ik was er vanuit gegaan dat dit niet fout kan zijn aangezien hij dit altijd goed heeft gedaan.
Maar als ik nu de foldernaam invul op themoviedb.org werkt het alleen als er geen 1080p in de naam staat, wat opzich wel logisch is maar vroeger nooit problemen heeft opgeleverd.
Ik zal er eens één aanpassen om te kijken wat er gebeurt.
Welke scraper gebruik jij, en staat er een films kwaliteit in de folder naam of file naam bij jou?

Ik ben nu overgestapt op een andere scraper, namelijk de universal en ze staan er meteen allemaal in.
Top, bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Zinloos1 op 25-08-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
http://packages.pulse-eight.net/UbuntuInstall
Het .sh bestandje downloaden op je Kodibuntu bak en dan uitvoeren; is een poging waard :).
Zinloos1 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:45:
[...]
maar vroeger nooit problemen heeft opgeleverd.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst ;)

Mooi dat het werkt d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Nnoitra op 25-08-2015 13:56 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Laatst online: 19-05 19:05
Nnoitra schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:55:
[...]

http://packages.pulse-eight.net/UbuntuInstall
Het .sh bestandje downloaden op je Kodibuntu bak en dan uitvoeren; is een poging waard :).
Toevallig gister Kodi van 15.0 naar 15.1 geupdate, en zag tijdens het update proces dat LibCec van 2.x naar 3.x geupdate werd. De update naar 15.1 heeft het probleem gelijk verholpen.

Bedankt voor je hulp in ieder geval!

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Als ik mijn tv series toevoeg komt het er prima in te staan.
Nu wil ik een mooie thumbnail list ofzo.. Als ik 2 seizoenen heb komen er 3 plaatjes, All seasons, season 1 en season 2..

Nu will ik die all Seasons weg.. Ik gebruik de aeon Nox skins. Maar die optie kan ik dus nergens terug vinden.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Update: Ik draai de laaste kodi op win7

[ Voor 5% gewijzigd door Zaratrass op 25-08-2015 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
manii schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:32:
Weet iemand hier een oplossing voor?
Settings -> Videos -> Library -> Show "All items" entry (bron)
Wel even zorgen dat de instellingen op Expert niveau staan, niet op Standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Bedankt vincent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 10:25
Ik heb vorige week een OpenHour Chameleon gekocht. x265 / HEVC decoding, HDMI 2.0 uitgang, etc etc, leuk apparaatje. Draait op Android 4.4.2. Alleen het bijgeleverde SD kaartje is niet je van het. Heb daarom een sneller kaartje gekocht, en Kodi 15.1 draait nu vrijwel net zo soepel als op mn AsRock HTpc beneden. :)

Toch zie ik een verschil. In de 15.1 heb ik 2 services voor downloaden ondertitels toegevoegd, te weten opensubtitles en podnapisi. Werkt prima. Toen dacht ik, kom, laat ik dat beneden ook doen, en daar kan ik wel het zelfde scherm oproepen, maar de knop om zeg maar subtitle-sites toe te voegen lijkt greyed out te zijn, terwijl ik wel degelijk 15.1 draai. Vreemd, daar moet ik nog even naar kijken.

Weet iemand of er iets eenvoudigs komt om die centrale database aan te maken? Ik heb de how-to gelezen maar ik zie daar linux commando's voorbij komen en daar heb ik geen kaas van gegeten. Toch zou een centrale database wel erg handig zijn omdat ik nu op 2 locaties Kodi heb draaien.

[ Voor 52% gewijzigd door Just_A_User op 25-08-2015 15:39 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat gaat niet makkelijker worden. Je moet zelf een database server opzetten, meer niet. De rest doet Kodi al. Het is kinderlijk eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:37
Of je kijkt naar UPNP library sharing. Misschien nog eenvoudiger, maar ik vind het niet beter werken dan MySQL.

http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Share_libraries_using_UPnP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:04
Uiteindelijk maar eens XBMC geupdate naar Kodi op mijn Raspberry Pi.

Het vervelende is dat ik telkens mijn keyboard moet aansluiten na elke reboot omdat hij telkens een login en paswoord wilt hebben, heel erg vervelend.
Is hier een oplossing voor ? ik heb de Noob versie geinstalleerd en dan de eerste genomen welke aanbevolen werd.

ik gebruik enkel Kodi dus het is heel vervelend om telkens het login en paswoord te moeten ingeven.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 05-04 15:16
C00P schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 02:06:
Uiteindelijk maar eens XBMC geupdate naar Kodi op mijn Raspberry Pi.

Het vervelende is dat ik telkens mijn keyboard moet aansluiten na elke reboot omdat hij telkens een login en paswoord wilt hebben, heel erg vervelend.
Is hier een oplossing voor ? ik heb de Noob versie geinstalleerd en dan de eerste genomen welke aanbevolen werd.

ik gebruik enkel Kodi dus het is heel vervelend om telkens het login en paswoord te moeten ingeven.
Dan is er wat fout met je installatie. Heb je OpenElec of OSMC (Raspbmc) geïnstalleerd?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:04
GroteBozewolf schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:42:
[...]

Dan is er wat fout met je installatie. Heb je OpenElec of OSMC (Raspbmc) geïnstalleerd?
Ik denk osmc.
Ik moet dus login geven en paswoord na elke reboot, en dan nog eens kodi met het kodi commando.
Vroeger startte gewoon direct xbmc op, dat was fijn.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb momenteel kodi draaien op een zbox, maar deze is inmiddels al een beetje verouderd aan het raken, en ben ik aan het zoeken naar een vervanger.
Met de laatste kodi releases vind ik het wel wat trager worden.

Ik zou graag weer een windows based systeem willen, omdat ik dit systeem ook wel eens gebruik om even snel op mijn server in te loggen, of wat op internet op wil zoeken.

Wat voor hardware is er nu recent en betaalbaar? Het hoeft niet bijzonder te zijn, maar wel graag zonder ventilator en hdmi uitgang incl audio. (wifi is ook niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 14:14
Ik ben al geruime tijd (enkele jaren) over van mediaportal naar XBMC/KODI. Er is nog altijd 1 functionaliteit welke mediaportal heeft welke niet in KODI zit en welk eik er graag in zou willen zien. Ik heb flink gezocht.maar kom alleen knutsels tegen welke erop lijken.

Het was in mediaportal namelijk zo dat wanneer ik via net normaal browsen in je tv series, je bij het openen van de tv show, automatisch de laatst nog niet geziene aflevering geselecteerd werd. Persoonlijk vind ik dat erg handig, want nu moet je daar altijd zelf naartoe browsen.

Wellicht heb ik het gemist, maar klopt dat deze functie inderdaad niet bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je hier iets aan? Lazy TV
Unlike a smart playlist or skin widget, LazyTV doesnt just provide the first unwatched episode of a TV show. It provides the first unwatched episode AFTER the last watched one in your library. A small, but important, distinction.

LazyTV offers two main functions:
The first creates and launches a randomised playlist of the TV episodes. And not just any episodes, but the next episode it thinks you would want to watch. You also have the option to blend in your movies (both the watched and the unwatched) to complete the channel-surfing experience.
The second main function populates a window with the next available episode for each of your TV Shows. One click and your viewing menu is there, immediately.

[ Voor 82% gewijzigd door Jorgen op 28-08-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 14:14
Dank voor je reactie. Deze heb ik gezien en geprobeerd. Ik beschouw het als "the best next thing". Dus een goed alternatief, maar het is niet wat ik echt zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 15:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Sommige skins hebben ook een Watchlist (geen idee of de standaard skin dat ook heeft, ReFocus in elk geval wel), dat is een lijst met voor elke serie die je hebt bekeken, de laatst ongekeken aflevering.

Edit: ik zie net dat dat een plugin is: http://kodi.wiki/view/Add-on:Watchlist

[ Voor 16% gewijzigd door Mavamaarten op 28-08-2015 21:24 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Pagina: 1 2 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.