Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ik had ook al een vermoeden, maar dit bedoeld het team van Kodi dus ook precies met de statement die ze laatst hadden gemaakt (link van Goner). Nu lijkt het net alsof Kodi brakke software is.
Harribo schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:09:
Sorry hoor maar Kodi zuigt gewoon naar mijn mening. Op een gegeven moment zou software gewoon goed moeten functioneren. Kodi niet, je bent nog meer tijd kwijt met dingen werkende te krijgen dan er van te genieten.
Het internet wordt vervuilt met kodi updates en oplossingen (die vaak ook niet werken).
Rommel deze software ondanks dat het er goed uitziet

Sarcasm is my superpower! What's yours?
Maar inderdaad; ik ga er vanuit dat dit een 'streaming' installatie is. En dat werkt nooit zo makkelijk als je zou willen. Dan moet je lekker een Chromecast kopen en een Netflix abbotje.
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 20-04-2016 15:26 ]
Geen idee waarom het nu anders is, dan van de week, maar op advies van een Team Kodi member nog een keer Windows vastgezet op het gebruik van de Intel HD Graphics bij het gebruik van Kodi. Problem solved!Jorgen schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:01:
Ik heb sinds een dag of 2 in full screen mode allerlei strepen en beeldflikkeringen. Dit met Kodi 16.0 op Windows 10. (i7-6700HQ, 16GB, 256GB Samsung NVMe PCIe SSD) Het ziet eruit alsof er iets beschadigd is aan mijn videokaart. Het probleem doet zich voor:
* bij het afspelen van media en gewoon op het homescherm en de menu's
* bij alle geprobeerde films en series
* bij het starten van media tijdens full screen
* bij het starten van media met Kodi in een venster en dan wisselen naar full screen
* bij deze geprobeerde skins: Eminence 2; Eminence 2 Mod; Confluence
* met een Kodi met add-ons en scripts
* na een schone Kodi installatie
* met hardwareversnelling / DXVA2 aan en uit
* Met Kodi vastgezet op Intel HD Graphics 530 en vastgezet op NVidia GTX 960M
Dit probleem heb ik niet wanneer ik Kodi bekijk in een venster; of wanneer ik andere dingen met de laptop doe. Media afspelen in VLC; of via YouTube gaat bijv. vlekkeloos, evenals surfen, Word, enz. Het probleem doet zich ook niet voor met Kodi 16.0 op mijn Android mediaplayer. ***
Het enige wat ik de afgelopen dagen heb gedaan is nieuwe media toegevoegd; via TVTunes wat themes toegevoegd en een nieuwe skin (Aeon Madnox) geprobeerd. Verder niks.
Dit zegt het log: http://pastebin.com/upngXR99
Iemand een idee wat er gebeurd is?
*** NB. Het enige andere videoprobleem wat ik op mijn laptop ervaar is met Football Manager 2016. Staat mijn videokaartkeuze ingesteld op automatisch (NVidia) of vast op de NVidia, dan blijft opstarten hangen met een zwart scherm (alleen te verhelpen door meermaals CTRL-ALT-DEL of ALT-TAB te gebruiken) en worden wedstrijden vaak van zwarte schermen voorzien. Zet ik de videokaartkeuze vast op de onboard Intel, dan start hij snel en probleemloos op, maar zie ik af en toe "kleuren en vlakken" door mijn spel heen na het gebruik van bepaalde knoppen (bijv. scouting) en opties. Vast niks met elkaar te maken, maar wel gek.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Wat ik in 16.1 RC2 / 17.0 nightly allemaal nog wel/niet geprobeerd heb, weet ik niet meer precies, maar deze versies leken ook verkeerd te werken bij mij. Heb daarna het probleem besproken op de Kodi-forums en daar werd aangegeven dat ik hem toch nog eens vast moest zetten op de Intel HD Graphics. Nogmaals geprobeerd (met 16.0 stable) en toen werkte het weer. Wel raar.Zawaponga schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:54:
Je had toch eerst de 16.0 versie en bent dan naar 16.1RC2 gegaan. En daarna heb je het niet meer met de Intel HD Graphics geprobeerd? Dat zou het kunnen verklaren.
Je zegt het goedMikeyMan schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:20:
Maar inderdaad; ik ga er vanuit dat dit een 'streaming' installatie is. En dat werkt nooit zo makkelijk als je zou willen. Dan moet je lekker een Chromecast kopen en een Netflix abbotje.
Je zegt nog steeds weinig of niets wat nu precies je probleem was en of welke hardware je gebruikt, Werkt streaming vanaf je NAS/PC-HDD niet?, of heb je een zo'n Android Kodi Tv Box met (illegale) add-ons dat bagger werkt? en daarom teleur gesteld bent.
Ik heb kodi-15.2 Isengard draaien op mijn PC verbonden met een HDMI kabel van 10mtr naar mijn Onkyo Receiver en dat werkt perfect en mede daarom ook geen behoefte om Kodi-16 te installeren.
Ik kom van een WDtvLive media player af en vind kodi een verademing en kan het dan daarom nog steeds niet vinden met je uitspraak.
Als ik het hier zo lees, gebruiken velen van jullie hem niet voor dit doel. Dus daarom hebben jullie er wrs minder problemen mee.
[ Voor 43% gewijzigd door Harribo op 20-04-2016 20:38 ]
dat ligt niet aan Kodi maar aan die bagger add-ons en streaming diensten.
Lekker zeuren bij die add-on makers waar je die add-on vandaan hebt en vragen aan hun of ze hun troep in orde willen maken als ze het aanbieden.
Mocht je hem pre-installed gekregen hebben moet je support vragen waar je hem gekocht hebt en vragen waarom die add-on zo ruk is.
En wat hun oplossing is aangezien hun het jouw aangeboden hebben als een werkend iets en je zal er ook wel extra voor betaald hebben.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Gevalletje voor een dubbeltje op de eerste rij/als het te mooi om waar te zijn is is het dat ook?Harribo schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:09:
Sorry hoor maar Kodi zuigt gewoon naar mijn mening. Op een gegeven moment zou software gewoon goed moeten functioneren. Kodi niet, je bent nog meer tijd kwijt met dingen werkende te krijgen dan er van te genieten.
Het internet wordt vervuilt met kodi updates en oplossingen (die vaak ook niet werken).
Rommel deze software ondanks dat het er goed uitziet
Ali Illegali... Tsja. Wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten zeggen we hier in België. Jij hebt shady spul gekocht, da's niet de schuld van de Kodi-ontwikkelaars.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik heb vandaag prima naar Feyenoord en Ajax gekeken, ging super.Harribo schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:35:
Ik mag er hier helaas niet teveel over zeggen. Snap je hem? Tip : ben voetballiefhebber.
Als ik het hier zo lees, gebruiken velen van jullie hem niet voor dit doel. Dus daarom hebben jullie er wrs minder problemen mee.
Vanmorgen een catch-up gedaan op wat series die mijn downloader had gemist, dus ik herken me niet in jouw verhaal
Problemen ... nee hoor, en zoals je zelf al zegt, we mogen het er niet over hebben, dus doen we het niet.
tip: neem contact op met de verkoper, vraag een oplossing.
Zal je vast nog een keer 10 á 20€ kosten .. maar dat is het risico van het vak, noem het leergeld.
Je wilt gratis kijken naar dingen die normalerwijs niet gratis beschikbaar zijn, streaming is OOK valt ook onder het kopieerverbod, dus niet toegestaan.
Als je er niet uitkomt, heb je het verkeerde spelletje gekozen, en heb je de optie om te leren om het op te lossen, OF zoals ik al zei leergeld te betalen voor updates.
[ Voor 28% gewijzigd door FreshMaker op 21-04-2016 00:30 ]
Verwijderd
En nog maar eens bevestigd de blogpost van Kodi alles!Harribo schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:35:
Ik mag er hier helaas niet teveel over zeggen. Snap je hem? Tip : ben voetballiefhebber.
Begin eerst maar eens de feiten op een rij te krijgen, wie is waar verantwoordelijk voor en ga bij de makers zelf klagen (ik zal je helpen, bij de ADDON makers, DUS NIET Kodi team) of neem gewoon een FOX sport abbootje maar nee men wil voor dubbeltje op eerste rang zitten!
[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 21-04-2016 13:22 ]
Dit is de media info, dus x263?:TRaSH schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:04:
Hoe encode je hem en welke codec gebruik je ? X264 of x265 ? (Of "h") ?
Ik heb trouwens al een topic bij osmc geopend en daar krijg ik al wat reacties.
[mediainfo]
Video
ID : 0
Format : MPEG-4 Visual
Format profile : Simple@L5
Format settings, BVOP : No
Format settings, QPel : No
Format settings, GMC : No warppoints
Format settings, Matrix : Default (H.263)
Codec ID : XVID
Codec ID/Hint : XviD
Duration : 2h 10mn
Bit rate : 3 796 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 534 pixels
Display aspect ratio : 2.40:1
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Compression mode : Lossy
Bits/(Pixel*Frame) : 0.232
Stream size : 3.46 GiB (95%)
Writing library : Lavc56.20.100
Audio
ID : 1
Format : MPEG Audio
Format version : Version 1
Format profile : Layer 3
Mode : Joint stereo
Mode extension : MS Stereo
Codec ID : 55
Codec ID/Hint : MP3
Duration : 2h 10mn
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 192 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Sampling rate : 48.0 KHz
Compression mode : Lossy
Stream size : 179 MiB (5%)
Alignment : Aligned on interleaves
Interleave, duration : 24 ms (0.58 video frame)
Interleave, preload duration : 504 ms
Writing library : LAME3.99.5
Betreft Restrospect en SBS6 werkt het nog steeds niet. Ik heb de update geinstalleerd maar staat nog steeds dat hij niet kan afspelen
Edit: OK ik heb retro helemaal eraf gehaald en opnieuw erop gezet en nu werkt het wel.
Gelukkig. Mocht het veranderen dan zie ik wel weer een bug op de bugtacker verschijnen.PuckStar schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:58:
[...]
Betreft Restrospect en SBS6 werkt het nog steeds niet. Ik heb de update geinstalleerd maar staat nog steeds dat hij niet kan afspelen
Edit: OK ik heb retro helemaal eraf gehaald en opnieuw erop gezet en nu werkt het wel.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Of maken jullie gewoon jullie gewoon NFO's en is alles gewoon film?
ik heb een playlist of een videonode aangemaakt en daar een filter dat hij een bepaalde folder moet zien voor de kids en zo gescheiden.
of bedoel je dat niet ?
weet niet precies waar je heen wilt
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Nou bv buurman en buurman heb ik allemaal losse afleveringen van dus deze valt onder de categorie series.TRaSH schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:32:
?
ik heb een playlist of een videonode aangemaakt en daar een filter dat hij een bepaalde folder moet zien voor de kids en zo gescheiden.
of bedoel je dat niet ?
weet niet precies waar je heen wilt
Maar zo heb ik ook de hele collectie van Tom en Jerry wat eigenlijk serie afleveringen zijn maar aangezien deze in collectie formaat zijn DVD1 DVD2 etc zal deze waarschijnlijk onder de categorie films vallen?
Vervolgens een node aanmaken en gaan.
Maar daar een gedeelte serie formaat is (losse eps en ook als zodanig gevonden) kan ik deze niet samen voegen met films in 1 node?
/edit:
Nu ik het zo op schijf moet ik denk als regel maar aan houden dat wanneer iets een DVD collectie is het maar films moeten zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 24-04-2016 15:39 ]
Dat had jij dus ook zo moeten zeggen.
De officiële Kodi plug-ins worden goed onderhouden, zijn legaal en werken out of the box.
Als je daarentegen de schaduwkant opzoekt om bv. illegale streaming via Kodi werkend te krijgen dan loop je dus tegen inferieure add-ons aan. Zo worden veel pre-packed installaties tegen meerprijs aangeboden (terwijl deze add-ons niets kosten en geen extra arbeid van de leverancier vergt).
mits ze weer op thetvdb staan.
als ze dus op DVD staan zou ik er persoonlijk met makemkv er losse afleveringen van maken.
maar volgens mij is er ook mogelijk om met thetvdb om dvd order aan te houden
Ik klik dat twee keer op "yes" (melding komt twee keer) en het ophalen van nieuwe films/episodes wordt afgemaakt waarbij alle media info wordt opgehaald. De functionaliteit werkt dus wel, enkel de melding komt twee keer. Iemand een idee hoe dit komt en wat ik kan doen?
Kodi 16.1 op windows 10.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Zoals iemand anders hier al ook al opmerkte, kijk ik hoe de video bij de gangbare websites staat aangemerkt.schumi2004 schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:37:
[...]
Nou bv buurman en buurman heb ik allemaal losse afleveringen van dus deze valt onder de categorie series.
Maar zo heb ik ook de hele collectie van Tom en Jerry wat eigenlijk serie afleveringen zijn maar aangezien deze in collectie formaat zijn DVD1 DVD2 etc zal deze waarschijnlijk onder de categorie films vallen?
Maar daar een gedeelte serie formaat is (losse eps en ook als zodanig gevonden) kan ik deze niet samen voegen met films in 1 node?
/edit:
Nu ik het zo op schijf moet ik denk als regel maar aan houden dat wanneer iets een DVD collectie is het maar films moeten zijn.
Als-ie op IMDB staat, staat er vaak al bij wat het is. Staat het op TheTVDB dan is het vrijwel altijd een serie. Dan zit je alleen nog met losse extra's en bonusvideo's. Dat is bij mij naar eigen inzicht. Zo kan je kleine shorts van Monsters vs Aliens zien als bonuscontent bij de film, of als extra's bij de serie. Hier kies ik gewoon zelf wat ik het meest vind passen (als er niet duidelijk is hoe ze zijn uitgebracht).
Naar DVD1 en DVD2 hoef je volgens mij helemaal niet te kijken. Het eerste seizoen van Heer en Meester had ik ook als losse dvd's, met dus meerdere afleveringen per dvd. Als je die in Kodi goed noemt, geeft dat geen probleem in je library. Bijv. "Heer & Meester. S01E01E02E03.iso" en "Heer & Meester.S01E04E05E06.iso". Dan weet Kodi gewoon dat het meerdere episodes zijn. In je library komt het gewoon goed. Alleen qua afspelen ziet hij de verzamelde episodes van 1 iso als 1 episode, dus zodra je er 1 gekeken hebt, worden alle episodes van die iso allemaal afgevinkt. Je moet daarvan dus zelf even onthouden welke je gezien hebt. Dat is een klein euvel, maar dan staat het wel goed in je library. (En dat geldt voor films natuurlijk nog meer, want daarbij kent hij al helemaal geen episodes.)
Met Tom en Jerry zou ik de films bij de films zetten en de series bij de series, ongeacht de codec of container waarin je ze beschikbaar hebt. Je kunt een film en een serie ook aan elkaar koppelen, zodat je ze samen in een lijstje ziet.
Mocht je liever geen DVD1 en DVD2 of iso's hebben en deze problemen lekker voorkomen, dan zou ik de eerder genoemde tip gebruiken om zelf de losse afleveringen te extracten.
Zo simpel kijk ik er tegen aan, maar het is natuurlijk geen exacte wetenschap.
Kodi start sneller op dan dat de netwerk verbinding beschikbaar is? Of de netwerk locatie heeft zn schijven gedownspinned en moet upspinnen?vandermark schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:26:
Ik heb sinds enkele weken tijdens het scannen voor nieuwe films/episodes de melding: "cannot connect to remote server. Continue?"
Ik klik dat twee keer op "yes" (melding komt twee keer) en het ophalen van nieuwe films/episodes wordt afgemaakt waarbij alle media info wordt opgehaald. De functionaliteit werkt dus wel, enkel de melding komt twee keer. Iemand een idee hoe dit komt en wat ik kan doen?
Kodi 16.1 op windows 10.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nee, het gebeurt altijd. Ook wanneer ik in kodi handmatig de bibliotheek bijwerk nadat ik net een serie heb gekeken. NAS is zeker beschikbaar.Tsurany schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:01:
[...]
Kodi start sneller op dan dat de netwerk verbinding beschikbaar is? Of de netwerk locatie heeft zn schijven gedownspinned en moet upspinnen?
Heb de melding recentelijk ook nog gehad nadat ik media had toegevoegd aan de bibliotheek. Ik verwacht dat er een serie (aflevering) of film niet goed herkent werd tijdens het scrapen. Ik heb niet uitgezocht welk media voor de foutmelding zorgde. Melding bleef nog enkele dagen terugkomen bij het starten van Kodi en verdween zonder dat ik zelf iets had gewijzigd. Ik verwacht dat het niet goed herkende media daarna is toegevoegd aan de online database voor films of series en zodoende wel gescraped kon worden.vandermark schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:06:
[...]
Nee, het gebeurt altijd. Ook wanneer ik in kodi handmatig de bibliotheek bijwerk nadat ik net een serie heb gekeken. NAS is zeker beschikbaar.
Testing, one, two ...
En wat zegt je Debug logging?vandermark schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:06:
[...]
Nee, het gebeurt altijd. Ook wanneer ik in kodi handmatig de bibliotheek bijwerk nadat ik net een serie heb gekeken. NAS is zeker beschikbaar.
Meer mensen die dit herkennen cq weten op te lossen?
downloads: LibreELEC 7.0.0Borromini schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:36:
Netjes. Dat wil zeggen dat LibreELEC niet lang zal achterblijven
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik gebruik Kodi bij mijn schoonmoeder, maar die is niet zo héél tech-savy, updatemeldingen ( zelfs bij windows ) zijn "eng"
Heel goed opgevoed, ze klikt niet zomaar op vreemde linkjes, maar om elke keer een updatemelding te zien in Kodi, dat 16.x beter is, ga naar kodi.tv voor info ... dat hoeft voor haar niet.
* FreshMaker update de boel wel als ik er ben
Dan kan het zijn dat je nog andere bronnen in je bibliotheek hebt zitten, oud ip adres bijvoorbeeld.vandermark schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:06:
[...]
http://kodi.wiki/view/Upd...g_videos#Removing_sources
Ik wil een verse database gaan starten op mijn ds212j nas... current load is altijd rond de 15 % cpu en 60 % ram.
gaat dit werken? rond de 750 movies en 2000 episodes die nu draaien lokaal op een windows bak
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Dus moet kunnen lijkt me.
In principe wordt je database toch elke keer benaderd bij:Jelte schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:02:
Als ik nadenk, dan is het vooral een statische database die niet zo heel vaak benadert wordt. Behalve dan bij het vullen natuurlijk.
Dus moet kunnen lijkt me.
* eerste vullen
* zoeken naar nieuwe media en scrapen
* library bekijken en media zoeken
* widgets
* media afspelen
Dus vrijwel de hele tijd...?
Dat zou meteen verklaren waarom ik zowel via wifi en Kodi op een SSD en bedraad via mijn mediaspeler kleine time-outs ervaar als Kodi een bepaalde lijst met films of series moet laten zien.
[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 29-04-2016 12:03 ]
schumi2004 schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:37:
[...]
Nou bv buurman en buurman heb ik allemaal losse afleveringen van dus deze valt onder de categorie series.
/edit:
- Ik heb zelf alle films en kinder films gescheiden door smart playlists op basis van het pad.
- In KODI het standaard Movie menu weggegooid en twee nieuwe menus aangemaakt die verwijzen naar playlist Movies en Kids Movies.
- Alle losse afleveringen va kinder TV shows heb ik gekozen om die via een submenu op de Kids Movies te laten verwijzen naar de file view. Er is bijna geen beginnen aan om die er gescanned in te krijgen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
thx voor de posts
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Sinds kort gebruik ik echter Emby. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat ideaal vind. Tot nu toe gebruikte ik een shared mysql database en had zelfs allemaal tooling geschreven om te zorgen dat alles daarin terecht kwam op de manier die ik wilde. Was wat gedoe, maar werkte perfect. Paar weken terug heb ik Emby geprobeerd. Ideaal!
Het grote voordeel van de addon van emby is dat het niet een addon is zoals de anderen. Eigenlijk vervangt hij je hele database. Emby gebruik je nu om je media te managen (Als iets verkeerd herkend wordt kun je dat relatief simpel in de webinterface fixen, je kunt alle art aanpassen) en op de achtergrond zorgt de plugin dat de lokale kodi database wordt gesynchroniseerd.
De drie grootste voordelen tov een shared mysql database zijn:
- niet meer exact dezelfde Kodi versies nodig voor al je clients
- niet alleen centrale opslag, maar ook centraal beheer
- ook centraal beheer van alle artwork (fanart, logo's enz enz)
EN om nog even terug te komen op de bibliotheek met kinderfilms en series. In Emby kun je meerdere bibliotheken aanmaken (sowieso zitten films en series elk in hun eigen bibliotheek). Tijdens het importeren wordt automatisch ook een tag toegevoegd in Kodi. In het hoofdmenu is het vervolgens heel simpel om een menuitem toe te voegen naar alle films of series met een specifieke tag.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Mijn hoofdzakelijke reden was omdat ik dan verschillende kodi clients kan gebruiken.
Als je buiten de deur ook gebruik maakt van je film collectie dan stream emby het keurig via een https verbinding ipv een share. Ideal.
Wat ik wel heel raar vindt, maar waar ik nog geen verklaring voor heb gevonden is dat ik regelmatig mijn "watched" status verlies bij verschillende series. Iemand een idee waarom?
Ik was/ben gewend van mijn vorige kodi installaties dat als ik een bibliotheek toevoegde (b.v. films of TV-series) die ik van mijn NAS pluk, ik deze dan terug zie komen in "die band" waaruit je de keuze maakt wat je wil doen (je weet wel weer, video's, muziek, afbeeldingen, systeem. Uitgaande van de standaard skin).
Maar heb nu een image waar al een hoop op ingesteld was en ik eigenlijk alleen nog mijn eigen video's (speelfilm & series) aan toe wilde voegen. Maar hoe vaak ik nu ook een bibliotheek aanmaak (dus film met alleen films), hij komt niet in de band te staan. Ik moet via video -> bestand -> netwerk-locatie er naar toe.
Is dat een instelling of zo die ik over het hoofd zie??
Bijna elke manual op internet gaat er vanuit van voeg bibliotheek toe en hij verschijnt vanzelf...
[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 30-04-2016 12:49 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Welke skin, scraper en wat zegt je debug log?Cyberpope schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:48:
Waarschijnlijk stel ik een heel domme vraag, maar krijg het niet gevonden. Wellicht zoek ik op de verkeerde item (band? Hoofmenu? Tikker?). Maar het zo.
Ik was/ben gewend van mijn vorige kodi installaties dat als ik een bibliotheek toevoegde (b.v. films of TV-series) die ik van mijn NAS pluk, ik deze dan terug zie komen in "die band" waaruit je de keuze maakt wat je wil doen (je weet wel weer, video's, muziek, afbeeldingen, systeem. Uitgaande van de standaard skin).
Maar heb nu een image waar al een hoop op ingesteld was en ik eigenlijk alleen nog mijn eigen video's (speelfilm & series) aan toe wilde voegen. Maar hoe vaak ik nu ook een bibliotheek aanmaak (dus film met alleen films), hij komt niet in de band te staan. Ik moet via video -> bestand -> netwerk-locatie er naar toe.
Is dat een instelling of zo die ik over het hoofd zie??
Bijna elke manual op internet gaat er vanuit van voeg bibliotheek toe en hij verschijnt vanzelf...
Het is een openELEC install op een raspberry Pi 3.
Debuglog moet ik gaan uitzoeken hoe dat zit. Dat weet ik nog niet. Dat is iets om via google uit te hengelen. Zodra me dat gelukt is, zal ik het melden. Maar dacht niet dat het een "error" was
Ik had zo iets om het eerst werkend te krijgen in de standaard skin en dan pas een andere skin erop te zetten. Maar in het verleden op android sticks Kodi gedraaid en daar werkte dit wel..
Log niet meer nodig. Gewoon de hele bibliotheek weggegooid en opnieuw begonnen. Nu werkt het wel
[ Voor 9% gewijzigd door Cyberpope op 30-04-2016 16:00 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

weet er iemand welke skin dit is en waar ik die kan vinden om te installeren?
De achtergrond komt in ieder geval van StreamedMP af, een MediaPortal skin. Misschien zit daar enige overeenkomst in?ido schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:51:
ik kwam zojuist deze afbeelding van een skin tegen:
[afbeelding]
weet er iemand welke skin dit is en waar ik die kan vinden om te installeren?
Testing, one, two ...
het lijkt op Eminence 2.0: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=237538, misschien een mod?hardware-lover schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:58:
[...]
De achtergrond komt in ieder geval van StreamedMP af, een MediaPortal skin. Misschien zit daar enige overeenkomst in?
[ Voor 9% gewijzigd door efan op 01-05-2016 13:25 ]
Is het niet gewoon de donkere versie van Arcit Zephyr?ido schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:24:
[...]
het lijkt op Eminence 2.0: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=237538, misschien een mod?
Zou jij kunnen toelichten hoe je emby draaiend hebt gekregen op de NAS? Ik zit nl de instructies op deze site te bekijken en ik strand al bij het toevoegen van de tweede commmunity. Invalid location krijg ik als melding.Janoz schreef o[url]http://emby.media/community/index.php?/topic/22921-synology-setup/[/url]p vrijdag 29 april 2016 @ 14:48:
Ikzelf had dat altijd opgelost met een apart genre welke ik aan de films en series hing. Aan het hoofdmenu had ik vervolgens een snelkoppeling naar die genres gedaan. De UI voor series en films blijft dan gewoon hetzelfde.
Sinds kort gebruik ik echter Emby. .
Het lijkt mij een interessante oplossing als alternatief voor mysql. Vooral het bijhouden van alle clients vind ik irritant worden en het weerhoudt me ook van frequent updaten.
[ Voor 98% gewijzigd door Lustucru op 08-05-2016 23:47 ]
krijg namelijk het gevoel dat die weer 1 van de 100 streams add-ons is waar geen support voor word gegeven.
Dus lijkt me zowieso verstandig om eerst even te kijken waar je de add-on vandaan hebt.
Vandaar dat ik de conclusie trok dat het iets in mijn eigen systeem was, maar ik had niets gewijzigd in de nacht dat hij uit stond.. Hoogstens is het IP-adres willekeurig veranderd, maar daarover kan ik in deze error niets terug vinden (dus denk ik niet dat het hier mee te maken had)
Zeker de add-ons waar slecht support voor is en waar je hier en op het Kodi forum ook geen support voor krijgt.
Daar moet je mee leren leven als je zo nodig gebruik wilt maken van zulke add-ons.
En de kans is neem ik aan reëel dat ook die add-on(s) niet zuiver op de graat zijnGoofyduck384 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:31:
Ja dat kan ik inderdaad nog even doen ja. Echter kreeg ik ook de errors wanneer ik andere video addons gebruikte. Dus van een hele andere developer.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik heb een 'volwaardige' linux machine in mijn meterkast hangen. Voo rmij was het dus niets meer dan repo toevoegen en apt-get install en klaar.Miss_80 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:12:
[...]
Zou jij kunnen toelichten hoe je emby draaiend hebt gekregen op de NAS? Ik zit nl de instructies op deze site te bekijken en ik strand al bij het toevoegen van de tweede commmunity. Invalid location krijg ik als melding.
Het lijkt mij een interessante oplossing als alternatief voor mysql. Vooral het bijhouden van alle clients vind ik irritant worden en het weerhoudt me ook van frequent updaten.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
met ^^^TRaSH schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:46:
add-ons [...] waar je hier en op het Kodi forum ook geen support voor krijgt. [...]
Er is een goede reden waarom noch hier, noch op t kodi forum ondersteuning wordt gegeven op add-ons die weinig anders beogen dan het schenden van andermans rechten.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Wat voor NAS heb je?Miss_80 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:12:
[...]
Zou jij kunnen toelichten hoe je emby draaiend hebt gekregen op de NAS? Ik zit nl de instructies op deze site te bekijken en ik strand al bij het toevoegen van de tweede commmunity. Invalid location krijg ik als melding.
Wilde ook even kijken, maar http://cytec.us/spk/ geeft 'invalid location'
EDIT: ah, je moet https://cytec.us/spk/ gebruiken. Ik krijg er dan wel wat packages bij, maar Emby niet

Hier staan wel links naar diverse Emby packages : http://emby.media/communi...pic/22921-synology-setup/
Voor de 215+ zou je de Alpine package moeten hebben ?
[ Voor 28% gewijzigd door Goner op 09-05-2016 15:49 ]
Ik neem aan dat er ook wel een slimmerik is geweest die hetzelfde heeft gedaan voor de synos.
Voorheen gebruikte ik ook altijd mysql maar emby is een stuk makkelijker in gebruik.
heb op zolder een Asrock N3050 met Openelec draaien.
Zolang de optie " adjust display refresh rate" op uit staat is alles perfect gesync'ed.
Zet ik hem echter op start / stop of always dan loopt de audio direct al niet meer gelijk.
Deze optie wil ik graag gebruiken zodat hij de framerate pakt van de film/serie ipv op 60 blijft staan (en daardoor krijg je stoms een stutter)
Apparaat zit aangesloten op een Denon 3100 avr en vervolgens naar Benq W1070 beamer.
Iemand tips ?
Legion 7i i9 3080 32gb
Maar kodi 16.1 moet toch automatisch srt files laten zien als ze in dezelfde folder op mijn NAS staan en hetzelfde heten?
Wil een aflevering van iets bekijken, op mijn PC krijg ik gewoon de SRT ondertiteling te zien, op mijn andorid Kodi bak niet. Geen idee waar te zoeken.
Oja, filenames zijn natuurlijk gelijk.
Je moet ze wellicht nog even 'aan' zetten, in subtitle menu staan ze uit?maartend schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:49:
mensen, schiet me even lek.
Maar kodi 16.1 moet toch automatisch srt files laten zien als ze in dezelfde folder op mijn NAS staan en hetzelfde heten?
Wil een aflevering van iets bekijken, op mijn PC krijg ik gewoon de SRT ondertiteling te zien, op mijn andorid Kodi bak niet. Geen idee waar te zoeken.
Staat misschien uitgeschakeld. Zo uit me hoofd kan je met "T" switchen tussen subtitels/in of uitschakelen.maartend schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:49:
mensen, schiet me even lek.
Subtitles staan aan. want de engelse (die niet als rts file staan, maar in de mkv staan) kan ik wel zien als ik wil.vandermark schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:37:
[...]
Je moet ze wellicht nog even 'aan' zetten, in subtitle menu staan ze uit?
En je kan niet de volgende (losse srt) selecteren in hetzelfde menu?maartend schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:44:
[...]
Subtitles staan aan. want de engelse (die niet als rts file staan, maar in de mkv staan) kan ik wel zien als ik wil.
Wilde ik net zeggen. Nee dus, vreemde is, ik heb in mijn OSD bij subtitles staan ; enable, offset, next (dat gaat over de ingeboude subs) en download. Nix geen keuze voor chosse another sub.vandermark schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:52:
[...]
En je kan niet de volgende (losse srt) selecteren in hetzelfde menu?
Edit ; oke, staat dus bij audio. Ik klik daar iets aan, hele kodi slaat vast. Gaat lekker zo.
Volgende is wel aardig.
Als ik aangeef, browse voor subtitles, dan kan ik naar de folder gaan waar de serie staat, maar wat ik enkel te zien krijg zijn de mkv files. Niet de srt files in die folder.
[ Voor 28% gewijzigd door maartend op 12-05-2016 12:16 ]
Dubbel controleren of ze echt het zelfde genoemd zijn.
En wat je veel hebt met een NAS,
Rechten issue.
Ik heb ook zelf in Kodi ingesteld dat hij nl subs moet gebruiken.
En ook waar ze geplaatst zijn.
Kan je meteen een subtitel provider kiezen.
Helaas gaat dat niet bij de add-ons "toevoeg" pagina, wat ik jammer vind.
Nu probeer ik PLexBMC te installeren, maar ik weet de weblink niet die ik moet gebruiken om de zip te downloaden via add-ons. Via de pc lukt ook nog niet. Kan daar al wel films vanaf spelen, maar een gedownloade zip ervan af installeren lukt me nog niet.
Gebruik de laatste Kodi versie op een Android BOX (MXQ 4k)
ps: heb mijn thuisnetwerk om moeten in openbaar netwerk om de filmmap van D: te kunnen delen/zien in Kodi/Plex/onboard mediaserver.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Als je in addon overzicht zit en de addon opent moet er een optie zitten om deze te verwijderen.Madrox schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:06:
Ben een beginner met Kodi en sommige dingen krijg ik al door. Wat mij echter verward, zijn de add-ons in Kodi. Installeren van add-ons gaat nog wel, maar ik snap nog niet hoe ik add-ons kan verwijderen.
Helaas gaat dat niet bij de add-ons "toevoeg" pagina, wat ik jammer vind.
Je kunt de zip die je wilt installeren wel op je PC downloaden neem ik aan?Nu probeer ik PLexBMC te installeren, maar ik weet de weblink niet die ik moet gebruiken om de zip te downloaden via add-ons. Via de pc lukt ook nog niet. Kan daar al wel films vanaf spelen, maar een gedownloade zip ervan af installeren lukt me nog niet.
Als je deze dan naar je Kodi device verplaatst met bv SMB of WinSCP kun je install van zip doen. Via een direct url naar zip lukt volgens mij niet. Of probeer je een bepaalde repo toe te voegen?
Gebruik de laatste Kodi versie op een Android BOX (MXQ 4k)
ps: heb mijn thuisnetwerk om moeten in openbaar netwerk om de filmmap van D: te kunnen delen/zien in Kodi/Plex/onboard mediaserver.
SMB of WinSCP, zegt mij helemaal niets. Zal er eens naar googlen. Eigenlijk wil ik het gewoon via die file manager van de MXQ doen, maar ja; dan moet je wel een goede link hebben. soms krijg je die, soms is het me niet duidelijk en stappen ze vrij snel naar stap 2, de zip die je dus al hebt installeren. Daar heb je dus niks aan als je niet weet waar je die zip vandaan moet halen (met die file manager).
Dit dus:
http://kodi.wiki/view/Add-on:PleXBMC
Stap 1 wil ik via de file manager doen en zorgen dat die in het rechter venster komt. Word ook vaak uitgelegd met Yuotube filmpjes voor andere add-ons.
Nu, dat vertellen ze niet of mis ik iets ?
wil het liever niet nog omslachtiger gaan doen met ftp clients e.d. Vind het al een rommeltje genoeg.
[ Voor 63% gewijzigd door Madrox op 12-05-2016 23:17 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Deze zip installeren.
http://hippojay.github.io....plexbmc.addons-3.0.0.zip
En vervolgens via addons die repo selecteren en verder gaan.
Putty opgestart, SSH verbinding opgestart.
Zoals verwacht was dit niet voldoende:
1
2
| sudo apt-get update sudo apt-get upgrade |
Dus ook nog maar even deze gedaan:
1
| sudo apt-get dist-upgrade |
Vervolgens heeft het systeem een paar 100 onderdelen bijgewerkt, van beelddrivers, tot Chromium. Alles bij elkaar zo'n 20 minuutjes werk. Nadat hij klaar was opnieuw opgestart en gelukkig: Jarvis stond op mijn scherm (afkloppen).
Vraagje: Is wat ik hier boven beschrijf inderdaad de normale gang van zaken (Dat er zo veel vervangen moet worden? Of is dat omdat ik van 14.1 - > 16.1 ben gegaan?
Verder een andere vraag: Mijn versterker (Marantz SR6008, aangesloten via HDMI) heeft soms ruzie met AC3 bestanden welke vanuit Kodi komen. Deze hebben nogal eens audio-drops. Nu heb ik de audio uitgang vast gezet op 96Khz 5.1 surround en resample quality op high.
Iemand een idee hoeveel bits het signaal is wat er op deze manier uitkomt? 16/24 of 32???
De audiodrops zijn nu weg, maar nu kan ik dus geen passthrough meer selecteren voor bv DTS-HD.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Nee, je hebt niet een Kodi upgrade gedaan - je hebt het complete Ubuntu besturingssysteem en alle geinstalleerde packages (waaronder Kodi) geupgrade.TFHfony schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:25:
Vandaag als Linux-noob toch maar de gok gewaagd en mijn Kodibuntu naar Jarvis 16.1 opgewaardeerd.
Putty opgestart, SSH verbinding opgestart.
Zoals verwacht was dit niet voldoende:
code:
1 2 sudo apt-get update sudo apt-get upgrade
Dus ook nog maar even deze gedaan:
code:
1 sudo apt-get dist-upgrade
Vervolgens heeft het systeem een paar 100 onderdelen bijgewerkt, van beelddrivers, tot Chromium. Alles bij elkaar zo'n 20 minuutjes werk. Nadat hij klaar was opnieuw opgestart en gelukkig: Jarvis stond op mijn scherm (afkloppen).
Vraagje: Is wat ik hier boven beschrijf inderdaad de normale gang van zaken (Dat er zo veel vervangen moet worden? Of is dat omdat ik van 14.1 - > 16.1 ben gegaan?
Ik gok even dat 'apt' een upgrade gedaan heeft van wat destijds 'stable release' was naar wat tegenwoordig de 'stable release' is. En ja, dan gaat ongeveer alles mee in de upgrade. En gezien dat alles goed werkt kan je concluderen dat ze dat bij Ubuntu goed geregeld hebben.
(al zou ik dit zelf toch ook wel een beetje mazzel noemen...)
Het volledige overzicht van kanalen en statussen vind je hier: http://www.rieter.net/content/xot/channels/
Kan helaas op t moment niet bij t log maar via een podnapisi werkt t wel.
Website is wel bereikbaar
Ben jij Rieter zelf ?GroteBozewolf schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:31:
Ik weet niet hoeveel Belgen dit forum lezen, maar ik heb zojuist het RTBF en Vier.be kanaal aan Retrospect toegevoegd. Nog niet via een officiële update, maar wel via de GIT repository van Retrospect op te halen.
Het volledige overzicht van kanalen en statussen vind je hier: http://www.rieter.net/content/xot/channels/
Vanwaar de vraag?
Is er ook iets met de Streams van Stievie.be aan te vangen? Ze hebben gemist en live tv voor VTM, 2BE en Vitaya.GroteBozewolf schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:31:
Ik weet niet hoeveel Belgen dit forum lezen, maar ik heb zojuist het RTBF en Vier.be kanaal aan Retrospect toegevoegd. Nog niet via een officiële update, maar wel via de GIT repository van Retrospect op te halen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wel dan zou ik zeggen "respect". Dankzij mensen zoals u leeft de opensource gemeenschap en plukken wij daar als gebruiker de voordelen van.
Dan ja, that's me. Graag gedaan hoorYarisken schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:55:
[...]
Wel dan zou ik zeggen "respect". Dankzij mensen zoals u leeft de opensource gemeenschap en plukken wij daar als gebruiker de voordelen van.
Het lijkt alsof je moet inloggen en dan wordt het al weer lastig. Maar maak vooral een verzoekje aan op de Retrospect BitBucket issue tracker.Marzman schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:40:
[...]
Is er ook iets met de Streams van Stievie.be aan te vangen? Ze hebben gemist en live tv voor VTM, 2BE en Vitaya.
Ubuntu desktop 14.04
Apache webserver
MySQL database
PHP
Owncloud
Nu vind ik Owncloud een mooi pakket, werkt over het algemeen super goed maar ik ben over de media streaming er van niet zo tevreden, zo kan je qua video alleen MP4 streamen en de app die je kan integreren voor muziek streamen werkt heel langzaam (12000 mp3 files die hij elke keer opnieuw gaat scannen en indexeren).
Daarom zat ik eens naar KODI te kijken om dat te installeren op m'n server en extern beschikbaar te maken.
Mijn vraag: Is het mogelijk om Owncloud en KODI naast elkaar te laten draaien? Moet ik dan nog ergens rekening mee houden?
Volgende zaken weet/vermoed ik:
- Aangezien Owncloud HTTP based is, moet ik opletten dat ik niet de zelfde poort (21) gebruik om conflicten te voorkomen en dat ik de poort die ik dan wel kies boven de 1024 neem en forwarding aan zet.
- Hoe zit het met de bestaande MySQL database die is geinstalleerd voor Owncloud? Levert dit nog problemen op?
- Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten om conflicten te voorkomen?
Thanks!
Adjust non olet, plerumque...
Ik heb het idee dat je een beetje een verkeerd beeld van kodi hebt
Kodi is applicatie (geen website) met een leuk uitziende front-end met daar achter een database waarin film/serie/muziek data staat.
Het is mogelijk Kodi op je server te installeren, maar de Kodi front-end extern beschikbaar is lastig; tenzij je het via een remote desktop-achig iets wilt doen.
Je kunt wel via de Owncloud de Kodi database en de media beschikbaar maken. Dan kun je Kodi extern installeren en, via Owncloud, laten connecten met de Database en de media zelf.
Je zit dan wel met bandbreedte enzo, Kodi doet (nog) niet aan transcoding.
hmmm, dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen want ik had her en der online gelezen dat het wel mogelijk was om via een webinterface kodi extern (internet) beschikbaar te maken.Nnoitra schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:28:
[...]
Ik heb het idee dat je een beetje een verkeerd beeld van kodi hebt
Kodi is applicatie (geen website) met een leuk uitziende front-end met daar achter een database waarin film/serie/muziek data staat.
Het is mogelijk Kodi op je server te installeren, maar de Kodi front-end extern beschikbaar is lastig; tenzij je het via een remote desktop-achig iets wilt doen.
Je kunt wel via de Owncloud de Kodi database en de media beschikbaar maken. Dan kun je Kodi extern installeren en, via Owncloud, laten connecten met de Database en de media zelf.
Je zit dan wel met bandbreedte enzo, Kodi doet (nog) niet aan transcoding.
Dan maar op zoek naar een alternatief
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Kodi heeft ook een webinterface, bijv. Chorus.1nsane schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:38:
[...]
hmmm, dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen want ik had her en der online gelezen dat het wel mogelijk was om via een webinterface kodi extern (internet) beschikbaar te maken.
Dan maar op zoek naar een alternatiefsuggesties anyone?
http://addons.kodi.tv/show/webinterface.chorus/
Daarmee kun Kodi bedienen en door Kodi laten afspelen, maar ook afspelen via je browser.
Werkt zeker voor audio en volgens mij ook video.
Emby ken ik niet, die kan dat misschien beter, maar Kodi kan het dus wel.
* Foritain mompelt iets over kopen vs downloaden
[ Voor 8% gewijzigd door Foritain op 21-05-2016 22:13 ]
Weet niet of het een gouden tip is, maar ik rip m'n gekochte films/series met 'makemkv' en zet ze vervolgens met HandBrake om naar iets handzamer formaat. Voor mij geen merkbaar kwaliteitsverlies, wel een leuke winst qua diskgebruik en het eindresultaat is prima bruikbaar met Kodi.Foritain schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:13:
Zit momenteel een beetje te prutsen met een HTPC met blu-ray lezer/brander er aan, maar het afspelen van (gekochte, retail) blu-ray schijfjes lijkt Kodi toch niet leuk te vinden. Beetje googlen verder geeft eerder aan dat het gezeik oplevert dan plezier, maar wellicht heeft iemand nog een gouden tip in de aanbieding?
Ik heb er in 2013 al mee zitten prutsen en toen opgelost door twee bestanden (keys database en AACS dynamic library) te downloaden. Was een tutorial voor VLC, maar werkte ook voor XBMC.Foritain schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:13:
Zit momenteel een beetje te prutsen met een HTPC met blu-ray lezer/brander er aan, maar het afspelen van (gekochte, retail) blu-ray schijfjes lijkt Kodi toch niet leuk te vinden. Beetje googlen verder geeft eerder aan dat het gezeik oplevert dan plezier, maar wellicht heeft iemand nog een gouden tip in de aanbieding?
* Foritain mompelt iets over kopen vs downloaden
Ben benieuwd of dat nog steeds werkt.
Zie hier mijn post van destijds
En hier vind je de bestanden. De laatste zet je dan in de folder van Kodi in plaats van VLC natuurlijk.
Bedankt voor het meedenken, en dat kan inderdaad. Probleem is dat als je een schijfje koopt/krijgt deze niet echt heel direct kan afspelen. Maakt fysieke schijfjes nog altijd een ruk conceptvanaalten schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:56:
[...]
Weet niet of het een gouden tip is, maar ik rip m'n gekochte films/series met 'makemkv' en zet ze vervolgens met HandBrake om naar iets handzamer formaat. Voor mij geen merkbaar kwaliteitsverlies, wel een leuke winst qua diskgebruik en het eindresultaat is prima bruikbaar met Kodi.
Dat klinkt als een oplossing inderdaad. Gaan we de komende dagen even proberen, en ik laat weten hoe het gaat!_Vincent_ schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:41:
[...]
Ik heb er in 2013 al mee zitten prutsen en toen opgelost door twee bestanden (keys database en AACS dynamic library) te downloaden. Was een tutorial voor VLC, maar werkte ook voor XBMC.
Ben benieuwd of dat nog steeds werkt.
Zie hier mijn post van destijds
En hier vind je de bestanden. De laatste zet je dan in de folder van Kodi in plaats van VLC natuurlijk.
Ik ben dus als volgt te werk gegaan:
- Clean install van kodi 16.1 op de HTPC na windows format
- Alle addons en skins installeren en instellen zoals ik het wil
- [i](ghost gemaakt zodat ik altijd naar dit moment kan terugkeren :p)[/i]
- MySQL geinstalleerd, firewall uitzondering gemaakt en users aangemaakt volgens de kodi wiki
- Alle movie mappen delen in netwerk
- Advancedsettings.xml aanpassen volgens de wiki
- LibreELEC 7.0.1 installeren op beide Raspberry's
- Beide eerste maal booten en instellingen goed zetten
- Advancedsettings.xml aanpassen vanop HTPC via \\RP1 & \\RP2
- Beide rebooten zodat file correct wordt ingelezen bij opstarten
- Testmap toevoegen op de HTPC en laten scannen zodat deze in library wordt opgenomen
- [i](via mysql command line check gedaan en entries zijn aangemaakt :p)[/i]
- Beide Raspberry blijven geen library vinden
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.