ESXi en XBMC in HTPC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een ESXi server samen te stellen met als 1 van de guests XMBC.
Hier heb ik al meteen enkele problemen:
  • Kan ik deftig HD afspelen met een virtuele machine?
  • Kan ik de HDMI uitgang via VMDirectPath doorsluizen naar deze guest?
  • Indien vorige stap werkt en ik dus beeld krijg op TV, kan ik via de afstandsbediening van de TV navigeren? Kan dit met HDMI eigenlijk wel? :)
Het probleem is dat deze server niet bepaald dicht bij de TV staat, is er een mogelijkheid om via het netwerk beeld door te sturen? DLNA heet dat zeker?

Graag jullie hulp,

Toon

• Parzival
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 18:33
•Kan ik deftig HD afspelen met een virtuele machine?
als je maar genoeg memory, cpu, disk power hebt wel ja.. maar waarnaatoe?

•Kan ik de HDMI uitgang via VMDirectPath doorsluizen naar deze guest?
Nope,

•Indien vorige stap werkt en ik dus beeld krijg op TV, kan ik via de afstandsbediening van de TV navigeren?
Nope
Kan dit met HDMI eigenlijk wel?
Nope

Geef me ff wat spatie...: MCM: Directory Services Windows 2008

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Ik snap niet alles wat je daar neerzet en ik heb het idee dat je gewoon een ideetje in je hoofd hebt gekregen en zelf te lui bent om te zoeken of dingen mogelijk zijn dit omdat ik in jou verhaal niets uithaal van dat je zelf ook maar een zoekmachine hebt gebruikt.

- Een ESXi server neerzetten met XBMC is technisch mogelijk
- De HDMI doorgang doorsluizen schijnt te kunnen (zelf geen ervaring) maar moet je wel een ondersteunt moederbord hebben. Je bedient btw XBMC via een andere pc dan. Het is makkelijke rals je op de gast pc de resolutie enz aanpast en die ook als output gewoon de HDMI poort pakt.
- Indien je gewoon een Microsoft remote gebruikt en de software ervan goed insteld die ik meen de nieuwe XBMC al heeft hoeft dit geen probleme te wezen.

Jou grootste probleem zit dus in de ESXi server.

Is het niet handiger om je ESXi op een aparte pc te laten en daar lekker testdoeleinden op te doen en op de 2e pc die je toch al nodig hebt (ESXi gaat niet met 1 pc je hebt immers een server en een client nodig) inzetten als XBMC? Dit is ook meer fail safe...

[ Voor 5% gewijzigd door Cave_Boy op 12-08-2010 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké, heb dit aan een paar mensen gevraagd en om zelf een antwoord te geven op mijn eigen vraag:

Dit concept werkt! Maar die server moet dan wel naast de tv staan zodanig dat de afstandsbediening werkt en om eenvoudig via HDMI te verbinden.

-SOLVED-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:13:
Oké, heb dit aan een paar mensen gevraagd en om zelf een antwoord te geven op mijn eigen vraag:

Dit concept werkt! Maar die server moet dan wel naast de tv staan zodanig dat de afstandsbediening werkt en om eenvoudig via HDMI te verbinden.

-SOLVED-
Hoe zet je hem nu inelkaar?

Hoe ik ESXi ken is dat je dat op een pc neerzet end an werkt vanaf een andere pc. De server pc laat enkel een VM-ware ESxi scherm met Ip adres etc zien naar mijn ervaringen.Het is ook een server niet een werkstation.