Yes doe ik!wian schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:08:
[...]
Als je de spullen binnen hebt kun je dan even laten weten wat het merk/model is?
Ik heb meer vertrouwen in de TP-Link dan ASUS en sinds ik de rare ervaringen heb gelezen met de Netgear R7000 die steeds slechter presteerde naar mate de firmware verder werd geupdate zou ik dat merk ook lekker overslaan wat betreft de Routers!Roberto...... schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:43:
Caiway levert geen Sitecom meer maar de TP-Link Archer C1200. Zou overigens een Asus of Netgear kopen.
Verder zou ik kijken naar DrayTek/Ubiquiti/MikroTik of een leuk DIY Routertje in de vorm van een NUC achtig apparaat met 2 NIC's of meer : EWK in "Zelfbouw project: Firewall / Router / AP"
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Geen vertrouwen in asus? Waar baseer je dat op? Heb al diverse asus routers gehad en werken tadeloosnero355 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:53:
[...]
Ik heb meer vertrouwen in de TP-Link dan ASUS en sinds ik de rare ervaringen heb gelezen met de Netgear R7000 die steeds slechter presteerde naar mate de firmware verder werd geupdate zou ik dat merk ook lekker overslaan wat betreft de Routers!
Verder zou ik kijken naar DrayTek/Ubiquiti/MikroTik of een leuk DIY Routertje in de vorm van een NUC achtig apparaat met 2 NIC's of meer : EWK in "Zelfbouw project: Firewall / Router / AP"
Het is een Genexis Platinum 7840. Deze sluit ik ik rechtstreeks aan op het glasvezel kastje wat door de glasvezelebeheerder in de meterkast is geplaatst. (dus zonder tussenkomt van de caiway modemwian schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:08:
[...]
Als je de spullen binnen hebt kun je dan even laten weten wat het merk/model is?
Ik ben van plan om de glasvezel vanuit de hoofdaansluiting (attema FTU) direct in een ubiquiti USG of switch te steken. Op dit moment zit in de FTU een SC/APC (groene stekker) maar aan de andere kant in de genexis modem/NTU zit geen groene stekker maar een blauwe SC/UPC stekker.DBND schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:54:
Voor iedereen waarvoor de optische aansluiting op een andere plek zit dan waar ze de modem willen hebben en geen uren willen besteden aan het zoekwerk is dit misschien nuttige informatie van Fiber24:
"If the connector is green, you need APC connectors and adaptors.
In this case SC/APC you need the following parts:
1 x FOPC-F2-S9-SX-SCA-SCA-300 (30 meter kabel)
1 x FOAD-F2-SM-SX-SCA-SCA (adapter)"
Connector houder van modem losmaken, modem connector eruit, connector van verlengstuk erin.
Connector van modem met tussenstuk aan de verlengkabel verbinden.
Als ik jou verhaal hierboven lees heb je het over een connector houder in het modem. Bedoel je hiermee de FTU, dus deze

Ik hoop dat ik de fiber in de houder van de hoofdaansluiting kan vervangen. Heb ernaar gekeken, maar zag het zo snel niet hoe ik de fiber los kon halen zonder knippen.
Ha Wian,wian schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:32:
[...]
Ik ben van plan om de glasvezel vanuit de hoofdaansluiting (attema FTU) direct in een ubiquiti USG of switch te steken. Op dit moment zit in de FTU een SC/APC (groene stekker) maar aan de andere kant in de genexis modem/NTU zit geen groene stekker maar een blauwe SC/UPC stekker.
Als ik jou verhaal hierboven lees heb je het over een connector houder in het modem. Bedoel je hiermee de FTU, dus deze [Afbeelding] of de NTU, dus deze [Afbeelding]
Ik hoop dat ik de fiber in de houder van de hoofdaansluiting kan vervangen. Heb ernaar gekeken, maar zag het zo snel niet hoe ik de fiber los kon halen zonder knippen.
Ik heb het zelfde idee om te doen alleen dan met een Edgerouter X SFP. (hier een glasvezel module in en kabel naar de FTU).
Wat ik kon vinden in de datasheet van de Attemu vond ik dat er tweetal connectoren zouden moeten zijn voor sp/apc. Vanaf hier dan door richting de aansluiting die je nodig hebt / wilt.
Zo wil ik het met de volgende apparatuur proberen:
Vanaf de FTU (Attemu) met een SC/APC aansluiting naar de Edgerouter X SFP.
Dit wil ik doen met deze module: SFP module 1310-TX / 1550-RX.
Dit zal betekenen dat ik een kabel van SC/APC (FTU) naar LC (Router) moet hebben om dit te realiseren.
Twijfel inderdaad dus ook alleen over de aansluiting van de FTU (gezien caiway zon omhulsel er omheen heeft).
Kan het helaas nog niet voor je testen / controleren, krijg namelijk pas eind dit jaar de sleutel tot het nieuwe huis en kan dit dan pas proberen.
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
In de FTU zit idd een groene SC/APC stekker en aan de andere kant heb je een simplex LC connector nodig voor in de SFP. De SFP waar je naar linked is idd een goede voor ubiquiti (bevestigd door FS.com klantenservice).
Echter, waar ik over twijfel is of de SFP module een RX moet hebben van 1550-RX of van 1490-RX. Ik denk dat ik ze maar beide bestel van FS.com. Ze kosten daar maar 10 euro.
Ik hoop dat @DBND even uitsluitsel kan geven over het vervangen van de kabel in de connector houder. Dat ding lijkt met tig klemmetjes vast te zitten.
Echter, waar ik over twijfel is of de SFP module een RX moet hebben van 1550-RX of van 1490-RX. Ik denk dat ik ze maar beide bestel van FS.com. Ze kosten daar maar 10 euro.
Ik hoop dat @DBND even uitsluitsel kan geven over het vervangen van de kabel in de connector houder. Dat ding lijkt met tig klemmetjes vast te zitten.
Heb zelf ook glas rechtstreeks aan mijn router hangen. Het is inderdaad SC/APC aan de FTU kant. Wat betreft SFP module dien je een 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX te hebben.
VLAN ID voor Internet bij Caiway in het Cogas-gebied is 100, maar dit zal overal wel zo zijn.
Wat betreft de kabel, je kunt gewoon de lege houder gebruiken die in de FTU zat en daar de kabel in doen, dit spreekt voor zich maar zorg wel dat het pinnetje aan de zijkant van de connector aan de goede kant zit.
Wat betreft de kabel, je kunt gewoon de lege houder gebruiken die in de FTU zat en daar de kabel in doen, dit spreekt voor zich maar zorg wel dat het pinnetje aan de zijkant van de connector aan de goede kant zit.
[ Voor 30% gewijzigd door Xeroxr0x op 05-11-2018 13:37 ]
Iemand idee of dit ook zo is in de Albrandsgreppel ? @PaTXeroxr0x schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:36:
VLAN ID voor Internet bij Caiway in het Cogas-gebied is 100, maar dit zal overal wel zo zijn.
Zit er stiekem ook aan te denken om vanuit de FTU direkt glasvezel naar een router te trekken : Scheelt weer één apparaat dat stuk kan gaan en een stopcontact inneemt!
Maar stel dat je telefonie of TV afneemt : Hoe regel je dat dan verder
Ga ik waarschijnlijk niet doen, maar... "Nou wil ik het weten ook!" zeg maar
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
De lege houder heb ik niet meer, alleen de houder die bij de Genexis zat, dus die moet ik voorzichtig zien open te werken. De tweede houder bij de FTU is verzegeld, dus die wil ik laten zitten.
Kreeg van @DJSmiley als een reactie op een PM de volgende fotos. Die laten mooi de houder zien, dicht en opengewerkt.

@Xeroxr0x bedankt voor de info. Had geen idee dat ze van VLANs gebruik maken.
Kreeg van @DJSmiley als een reactie op een PM de volgende fotos. Die laten mooi de houder zien, dicht en opengewerkt.

Het ligt vast aan mij, maar als ik nu de postcode check doe op deze site krijg ik de melding dat er geen glasvezel mogelijk is? Ik wil graag weten of er al nieuwe aanbieders naast caiway om snelheden en prijzen te vergelijken. Weet iemand een andere site?lier schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:52:
[...]
Moet je even (zelf) opzoeken:
https://overalglasvezel.nl/
Tweakers? https://tweakers.net/diensten/alles-in-1-pakketten/wian schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 17:07:
[...]
Het ligt vast aan mij, maar als ik nu de postcode check doe op deze site krijg ik de melding dat er geen glasvezel mogelijk is? Ik wil graag weten of er al nieuwe aanbieders naast caiway om snelheden en prijzen te vergelijken. Weet iemand een andere site?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
De ACM is op dit moment aan het praten met Caiway/CAIW/ EQT, belanghebbenden (lees burgerinitiatief in Twente tistogwat.nl), andere providers om tot een oplossing te komen.
Caiway heeft een monopolie (we kunnen Solcon en Fiber qua prijs/kwaliteit echt niet als concurrenten zien). Een abonnement is aantoonbaar duurder tov andere spelers in de markt die naast ongeveer hetzelfde maandbedrag veel meer extra's leveren en de diensten als Multiscreen/Go-app, e-mail, 3 of meer decoders wel op orde hebben en bovendien kortingen geven op mobiele telefoonabonnementen.
Hebben we het nog niet over gratis formule 1 bij Ziggo die aan onze neus voorbij gaat omdat Ziggo moest wijken voor Caiway. NU Caiway de COAX niet meer onderhoud en er ook geen nieuwe HD zenders meer op toevoegd worden, is dat voor de consument een nog slechtere ontwikkeling omdat COAX domweg gaat vervallen zonder dat Ziggo nog de kans krijgt deze door te ontwikkelen.
Caiway heeft een monopolie (we kunnen Solcon en Fiber qua prijs/kwaliteit echt niet als concurrenten zien). Een abonnement is aantoonbaar duurder tov andere spelers in de markt die naast ongeveer hetzelfde maandbedrag veel meer extra's leveren en de diensten als Multiscreen/Go-app, e-mail, 3 of meer decoders wel op orde hebben en bovendien kortingen geven op mobiele telefoonabonnementen.
Hebben we het nog niet over gratis formule 1 bij Ziggo die aan onze neus voorbij gaat omdat Ziggo moest wijken voor Caiway. NU Caiway de COAX niet meer onderhoud en er ook geen nieuwe HD zenders meer op toevoegd worden, is dat voor de consument een nog slechtere ontwikkeling omdat COAX domweg gaat vervallen zonder dat Ziggo nog de kans krijgt deze door te ontwikkelen.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Aan de ene kant ben ik het met je eens qua monopolie. Aan de andere kant vind ik Caiway niet duur in vergelijking met bijvoorbeeld Ziggo. Het is natuurlijk appels met peren vergelijken, Caiway heeft sneller internet, Ziggo meer features standaard en uiteraard Ziggo Sport. Het gemis van die laatste heb ik anders opgelost en al die on-demand diensten kunnen mij eigenlijk gestolen worden. Voor mij is Caiway daardoor een prima provider.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Het gaat er ook niet om of Caiway voor sommigen/of voor iemand een goede provider is, daar gaat de hele discussie niet over.PaT schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:29:
Aan de ene kant ben ik het met je eens qua monopolie. Aan de andere kant vind ik Caiway niet duur in vergelijking met bijvoorbeeld Ziggo. Het is natuurlijk appels met peren vergelijken, Caiway heeft sneller internet, Ziggo meer features standaard en uiteraard Ziggo Sport. Het gemis van die laatste heb ik anders opgelost en al die on-demand diensten kunnen mij eigenlijk gestolen worden. Voor mij is Caiway daardoor een prima provider.
Het anders oplossen van zaken zoals jij beschrijft is al bezopen.
Ga maar eens naar de site tistogwat.nl of naar de facebookpagina Caiway kost te veel.
Snel internet leveren de andere providers ook.
Het gaat om het kostenplaatje.
Waar we naar kunnen fluiten:
* 5 euro korting op mobiel abo (60 euro per jaar, in tien jaar € 600,=)
* Gratis Formule 1 (Ziggo), scheelt 15 euro per maand!!, ca 1750,= over 10 jaar.
* Gratis Totaalpakket zenders, scheelt 13 euro per maand, over 10 jaar 1750,=
* Gratis On demand films en series
* een goed werkende multiscreen
* Eerste decoder gratis, scheelt 60 euro per jaar, € 600,= over 10 jaar)
* drie of meer decoders/mogelijkheden om tv te kijken.
* Overstapkortingen (toch ook zo ca 40/50 euro per jaar!), dat is op in tien jaar € 500,00
Tel ik even door wanneer ik 10 jaar verplicht aan Caiway vast zit wat me dat scheelt
€ 5.200. Stel ik heb voetbal dan zou ik er 1.000 naast kunnen zitten al zal Ziggo Fox Sports in de toekomst ook voor een lager bedrag aan gaan bieden!.
€ 5.200 voor één individuele klant in 10 jaar tijd. Doe dat even x het aantal klanten.
We worden gedupeerd door deze situatie en veel anders is er niet over te zeggen!
We hebben alleen maar Caiway, dus wil je volgend jaar een jaarcontract aangaan met en andere provider en hoge kortingen ontvangen dan kan dat niet.
Bovendien doet Caiway aantoonbaar veel te weinig om zijn diensten te upgraden.
Kijk ik naar Ziggo en KPN dan komen er voortdurend meer HD zenders en komt men met UHD.
De Ziggo-Go app en de KPN Go app worden met regelmaat geupdate zodat ze blijven werken en hebben een cast-optie.
Het probleem is dat we nu geen keuze hebben en dat is straalbezopen. Caiway bepaalt nu wat goed voor ons is terwijl de markt dat zou moeten doen. Concurrentie zorgt er ook voor dat Caiway moet doorontwikkelen. Nu staan ze willens en wetens stil en wordt elke eurocent omgedraaid om ze vervolgens niet uit te geven. De prijsverhoging van maart dit jaar staat niet verhouding tot wat ze beloven in hun brief, namenlijk de diensten op hoog niveau houden.
[ Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-11-2018 12:56 ]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Ik ga binnenkort ook verhuizen naar een CaiWay gebied en ben aan het vergelijken. Ik heb tistogwat.nl doorgenomen zoals je voorstelt, maar de vergelijkingen die jullie maken slaan wel echt alle planken mis.Sjakie0101 schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:24:
De ACM is op dit moment aan het praten met Caiway/CAIW/ EQT, belanghebbenden (lees burgerinitiatief in Twente tistogwat.nl), andere providers om tot een oplossing te komen.
Ik ben x jaar Ziggo klant, maar ik heb er nog nooit over nagedacht om een Vodafone abonnement erbij af te sluiten. Vodafone is enorm duur.
Virusbeveiliging, Movies en Series L, Ziggo Sport totaal.. Ik heb ze niet. En wie heeft tegenwoordig nog een vaste, betaalde telefoonverbinding?
Volgens mij zijn de basispakketten van alle providers goed vergelijkbaar en is er ook op het CaiWay netwerk voldoende te kiezen. Waarom zijn Solcon, Fiber, XS4all, KPN en Telfort geen concurrenten? Wat maakt ZIggo, naast het live aanbieden van F1, zo speciaal?
Geen idee, jij haalt Ziggo aan. Ik vergelijk niet met Ziggo maar generiek met alle aanbieders.
Dan scheelt het al snel tussen de 3000 en 4000 euro over 10 jaar gerekend, of 300 euro per jaar.
Ik vind het veel geld. Op het Caiwaynetwerk kunnen je kiezen tussen Caiway, Cbizz (is ook Caiway maar de zakelijke variant), Solcon (is net zo duur als Caiway) en Fiber (duurder dan Caiway en komen de afspraken vaak niet na).Kliksafe biedt alleen internet.
Dan heb ik ze gehad helaas. Er is geen keuze.
Keuze noem ik fatsoenlijke concurrenten zoals KPN, XS4ALL, Tele2, Telfort, Ziggo, T-Mobile, Plinq, NLE naast de genoemde providers.
Dan scheelt het al snel tussen de 3000 en 4000 euro over 10 jaar gerekend, of 300 euro per jaar.
Ik vind het veel geld. Op het Caiwaynetwerk kunnen je kiezen tussen Caiway, Cbizz (is ook Caiway maar de zakelijke variant), Solcon (is net zo duur als Caiway) en Fiber (duurder dan Caiway en komen de afspraken vaak niet na).Kliksafe biedt alleen internet.
Dan heb ik ze gehad helaas. Er is geen keuze.
Keuze noem ik fatsoenlijke concurrenten zoals KPN, XS4ALL, Tele2, Telfort, Ziggo, T-Mobile, Plinq, NLE naast de genoemde providers.
[ Voor 49% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-11-2018 15:08 ]
Helemaal niks, want als je het vergelijkt met de Sky U.K./Duitsland F1 kanalen dan is Ziggo F1 echt baggerAequitasII schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:56:
Wat maakt ZIggo, naast het live aanbieden van F1, zo speciaal?
Ik vind dan ook deze "waslijst" ook veel te dramatisch neergezet :
Op de F1 en misschien wat gratis On Demand dingetjes na (hoeveel daarvan is echt recent en/of interessant ?!) heb ik daar eigenlijk weinig interesse inSjakie0101 schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:43:
Waar we naar kunnen fluiten:
* 5 euro korting op mobiel abo (60 euro per jaar, in tien jaar € 600,=)
* Gratis Formule 1 (Ziggo), scheelt 15 euro per maand!!, ca 1750,= over 10 jaar.
* Gratis Totaalpakket zenders, scheelt 13 euro per maand, over 10 jaar 1750,=
* Gratis On demand films en series
* een goed werkende multiscreen
* Eerste decoder gratis, scheelt 60 euro per jaar, € 600,= over 10 jaar)
* drie of meer decoders/mogelijkheden om tv te kijken.
* Overstapkortingen (toch ook zo ca 40/50 euro per jaar!), dat is op in tien jaar € 500,00
Tel ik even door wanneer ik 10 jaar verplicht aan Caiway vast zit wat me dat scheelt
€ 5.200. Stel ik heb voetbal dan zou ik er 1.000 naast kunnen zitten al zal Ziggo Fox Sports in de toekomst ook voor een lager bedrag aan gaan bieden!.
€ 5.200 voor één individuele klant in 10 jaar tijd. Doe dat even x het aantal klanten.
We worden gedupeerd door deze situatie en veel anders is er niet over te zeggen!
Binnenkort wordt het dan ook waarschijnlijk alleen een Internet verbinding aanvragen en verder niks!
Zou inderdaad wel fijn zijn als er wat meer snelheids keuze komt ipv de "magere" 150/150 voor Internet Only voor 40 euro op het moment.
Voor de geïnteresseerden; zowel deze 1550nm-RX als deze 1490nm-RX werken prima. Ik had beide gekocht voor de zekerheid en ze blijken het allebei te doen. Ik merk geen verschil.Xeroxr0x schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:36:
Heb zelf ook glas rechtstreeks aan mijn router hangen. Het is inderdaad SC/APC aan de FTU kant. Wat betreft SFP module dien je een 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX te hebben.VLAN ID voor Internet bij Caiway in het Cogas-gebied is 100, maar dit zal overal wel zo zijn.
Internet knalt er telkens uit hier in Twente, ook bij bekenden, meer mensen hier last van?
Los van de definitie "knalt er telkens uit", is het ook handig om even te melden of je kabel of glasvezel hebt.BlazeMuis schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:04:
Internet knalt er telkens uit hier in Twente, ook bij bekenden, meer mensen hier last van?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Volgensmij zitten we hier toch echt in het Glasvezel ervaringen topic..lier schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:57:
[...]
Los van de definitie "knalt er telkens uit", is het ook handig om even te melden of je kabel of glasvezel hebt.
Je hebt gelijk, blijft de vraag wat jij verstaat onder "knalt eruit".BlazeMuis schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:01:
Volgensmij zitten we hier toch echt in het Glasvezel ervaringen topic..
Is nu weer herstelt, maar Ubiquiti verloor telkens de WAN verbinding. Is nu ook een status gepost op de Caiway website.lier schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:03:
[...]
Je hebt gelijk, blijft de vraag wat jij verstaat onder "knalt eruit".
Niet toevallig je voeding aan het einde van zijn latijn? Had mijn edgerouter laatst ook. Andere voeding er aan en het draaide weer!BlazeMuis schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:05:
[...]
Is nu weer herstelt, maar Ubiquiti verloor telkens de WAN verbinding. Is nu ook een status gepost op de Caiway website.
Nee gelukkig niet, was ook een storing aan de kant van Caiway. Zie: https://www.caiway.nl/kla...ng/storingen-en-onderhoudPaT schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:52:
[...]
Niet toevallig je voeding aan het einde van zijn latijn? Had mijn edgerouter laatst ook. Andere voeding er aan en het draaide weer!
16-11-2018 -
16 November - Storing Televisie/Internet/Telefonie via het glasvezelnetwerk in Almelo
Almelo
Als gevolg van een storing met nog onbekende oorzaak kan u in Almelo problemen met televisie, internet en telefonie op het glasvezelnetwerk van Caiway ervaren. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
Begintijd:
07:00
Nu problemen in Den Haag... hopelijk is het voor de wedstrijd opgelost.
edit: sinds 20 uur werkt het weer. Hopelijk horen we nog wat de oorzaak was.
edit: sinds 20 uur werkt het weer. Hopelijk horen we nog wat de oorzaak was.
[ Voor 36% gewijzigd door wian op 19-11-2018 20:23 ]
Beetje late reactie, maar beide posts laten inderdaad de constructie goed zien.wian schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:20:
De lege houder heb ik niet meer, alleen de houder die bij de Genexis zat, dus die moet ik voorzichtig zien open te werken. De tweede houder bij de FTU is verzegeld, dus die wil ik laten zitten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb de nieuw gekochte verlengkabel in de FTU gestopt (slot 1):De plastic geleider/houder waar de eigenlijke connector in zit gaat er met wat hulp van eens schroevendraaier redelijk makkelijk vanaf, en kan je dan overzetten op de connector van de verlengkabel.
Op het andere eind van de verlengkabel heb de contrastekker gebruikt om de stekker van de NTU in te steken.
FTU (kastje waar kabel binnen komt) en NTU (modem kant) hoeven dus niet open.
(Ik heb daarnaast voorzichtig de FTU van de muur lostgemaakt en met een plastic zak afgedekt, de muur uitgevreesd, de FTU weer terug geplaatst en er een dekseltje overheen bevestigd. Het geheel is nu vlak met de muur, en toch bereikbaar.)
Heeft het nog een relevant performance voordeel om glasvezel direct in een compatibele router te steken, los van de modem er tussen uit halen?
Ik heb namelijk een Turris Omnia, welke ook een SFP poort heeft (niet onderzocht of die compatibel is met Caiway fiber... zeker niet op het moment omdat ik Openwrt draai die geen SFP ondersteuning biedt op de Omnia)
Ik heb namelijk een Turris Omnia, welke ook een SFP poort heeft (niet onderzocht of die compatibel is met Caiway fiber... zeker niet op het moment omdat ik Openwrt draai die geen SFP ondersteuning biedt op de Omnia)
Zit er nog verschil in beeldkwaliteit voor televisie via de coax of via interactieve TV? Ik heb gewoon een TV met DVB-C tuner dus kan de kanalen gewoon HD ontvangen via Coax omdat Caiway dus undecoded zenders heeft.
Nee echter via glasvezel zijn aantal zenders wel in hd ipv via de coaxItalioboy schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:20:
Zit er nog verschil in beeldkwaliteit voor televisie via de coax of via interactieve TV? Ik heb gewoon een TV met DVB-C tuner dus kan de kanalen gewoon HD ontvangen via Coax omdat Caiway dus undecoded zenders heeft.
Er zitten wel verschillen:
Bij glas betaal je extra voor de entone, maar je krijgt dan ook terugkijken, opnemen en pauzeren etc erbij in HD!
Bij glas betaal je extra voor de entone, maar je krijgt dan ook terugkijken, opnemen en pauzeren etc erbij in HD!
Ik geloof nooit dat het verschil wereldschokkend is. Ik zie geen verschil bij mijn buren (iptv) en bij mijzelf (coax). Als je terugkijken enz niet nodig heb zou ik lekker kijken via de coax. Scheelt weer een kastje en een afstandsbediening.Italioboy schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:20:
We zijn bezig t.b.v. glasvezel project een keuze te maken tussen enkele aanbieders waaronder Caiway. Heeft iemand ervaring met interactieve TV van caiway over glasvezel? Met name het functioneren van de ontvanger. Werkt deze soepel en prettig of is het een onding?
Wij zetten dat ding nooit uit, dus langdurig gebruik werkt hij wel soepel.Bitspark schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:59:
We zijn bezig t.b.v. glasvezel project een keuze te maken tussen enkele aanbieders waaronder Caiway. Heeft iemand ervaring met interactieve TV van caiway over glasvezel? Met name het functioneren van de ontvanger. Werkt deze soepel en prettig of is het een onding?
Af en toe wat hiccups met de gids, maar dan behoeft het weer een reboot. (1x in de zoveel maanden).
Enige niet intiutieve vind ik de manier van geplande opnames; dit is een dropdown en links/rechts selectiekeuze.
Je kiest dus eerst hoe vaak hij moet opnemen (1x of vaker) via een dropdown, en bij vaker kan je dan kiezen uit bijv. elke werkdag, elke zelfde dag van de week etc. doe je middels links/rechts selectie.
@Deshmir dank voor je reactie! Dus bij het opnemen is het niet simpelweg van in de gids een programma aanklikken, opnemen drukken en dan de vraag van alleen deze of hele seizoen beantwoorden en klaar?
Bij de caiway doos gaat daar het wisselen van zenders ook lekker soepel en vlot? dat gaat bij KPN namelijk snel.
Wij hebben nu KPN interactieve tv, die ontvangers gaan ook nooit uit ivm bizar lange laadtijd bij herstart. Voor de rest werken die dingen echt top.
Bij de caiway doos gaat daar het wisselen van zenders ook lekker soepel en vlot? dat gaat bij KPN namelijk snel.
Wij hebben nu KPN interactieve tv, die ontvangers gaan ook nooit uit ivm bizar lange laadtijd bij herstart. Voor de rest werken die dingen echt top.
@Bitspark Het is meer dat de default waarde op "eenmalig" staat. Meestal wil je het hele seizoen inderdaad, maar als je het 1x hebt aangepast dan kan je de volgende keer er zo doorheen klikken.
Verder gaat het wisselen van zenders niet zoals je vroeger bij coax had, er zit een lichte vertraging in. Op zich ook wel logisch want je doet gewoon een request voor een andere stream.
Herstarten moet je ook eigenlijk alleen 's avonds laat doen. Om de zoveel tijd wordt er een update gepushed maar die kunnen ze niet installeren als hij niet in standby staat. Opstarten is gewoon traag, het is een linux bak die allerlei applets moet aanslingeren. (lijkt heel erg als of je een java app start
)
Verder gaat het wisselen van zenders niet zoals je vroeger bij coax had, er zit een lichte vertraging in. Op zich ook wel logisch want je doet gewoon een request voor een andere stream.
Herstarten moet je ook eigenlijk alleen 's avonds laat doen. Om de zoveel tijd wordt er een update gepushed maar die kunnen ze niet installeren als hij niet in standby staat. Opstarten is gewoon traag, het is een linux bak die allerlei applets moet aanslingeren. (lijkt heel erg als of je een java app start
Kijk aan dat is goede info! Voorheen hadden we ziggo op ons oude adres. Daar moest je altijd een horizon box gebruiken... dat was pas ellende en traagheid. Dit klinkt nog wel redelijk acceptabel. Bedankt!
Die caiway box (entone) is een prima ding. Zelfs m'n samsung smart remote pakt hem op zodat ik alles met 1 AB kan bedienen. Zender wisselen is langzamer dan bij kabel maar is op zich acceptabel.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
@Bitspark En je hoeft natuurlijk geen IP-TV te nemen; je kan ook een oude Humax 5200C gebruiken met de kabel.
Als je aansluiting in huis in orde is heb je gewoon HD zenders zonder smartcard. Opnemen e.d. laat je dan de Humax doen. (let wel op; deze kan maximaal 2 streams tegelijkertijd doen, dus als je 2 programma's op hetzelfde moment opneemt, kan je alleen wisselen tussen deze 2)
Als je aansluiting in huis in orde is heb je gewoon HD zenders zonder smartcard. Opnemen e.d. laat je dan de Humax doen. (let wel op; deze kan maximaal 2 streams tegelijkertijd doen, dus als je 2 programma's op hetzelfde moment opneemt, kan je alleen wisselen tussen deze 2)
nou hier (buitengebied) ligt geen coax. ik heb nu een 2 aderig ADSL lijntje waar met behulp van een 4G modem bijgeschakeld 40Mbit uit komt. Er is een actie gaande om glasvezel te krijgen. moet minimaal 50% zich inschrijven. vandaar dat ik een beetje aan het rondkijken ben voor een geschikte aanbieder.
[edit] nevermind... Ik had even een hele pagina met reacties gemist. .
[ Voor 81% gewijzigd door PaT op 05-12-2018 15:47 ]
Waarom dan niet gewoon KPN/ReggeFiberBitspark schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:38:
nou hier (buitengebied) ligt geen coax. ik heb nu een 2 aderig ADSL lijntje waar met behulp van een 4G modem bijgeschakeld 40Mbit uit komt. Er is een actie gaande om glasvezel te krijgen. moet minimaal 50% zich inschrijven. vandaar dat ik een beetje aan het rondkijken ben voor een geschikte aanbieder.
Als je een leuk TV aanbod wilt dan is Caiway een slechte keuze volgens de ervaringen in dit topic en ze zijn ook niet bepaald de goedkoopste glasvezel ISP
/EDIT :
Ahh! Duidelijk!Bitspark schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:52:
@nero355 dat komt omdat Glasvezel Buitenaf hier aan de slag is gegaan. KPN heeft hier nog geen trek in zo lijkt. Bij Glasvezel Buitenaf is de keuze wat beperkter. zie ook dit topic alhier; [Glasvezel Buitenaf - N.O. Limburg] Ervaringen aanbieders
Ik heb alleen nog geen info rondom Delta ervaringen.
[ Voor 27% gewijzigd door nero355 op 06-12-2018 20:07 ]
@nero355 dat komt omdat Glasvezel Buitenaf hier aan de slag is gegaan. KPN heeft hier nog geen trek in zo lijkt. Bij Glasvezel Buitenaf is de keuze wat beperkter. zie ook dit topic alhier; [Glasvezel Buitenaf - N.O. Limburg] Ervaringen aanbieders
Delta is het broertje/zusje van Caiway. Zelfde lijntje, zelfde provider, zelfde netwerk een andere naam dus.
Ik kan me niet voorstellen dat Delta en Caiway op dezelfde lijn niet gewoon zo goed als hetzelfde gaan bieden. Ze zitten in één pand nota bene.
Delta is in Zeeland actief op COAX en meer/bovendien bekend als energieleverancier.
Dus ja ze doen je geloven dat er nog enige concurrentie is maar dat is in feite Fiber. En als je die googled...
Ik kan me niet voorstellen dat Delta en Caiway op dezelfde lijn niet gewoon zo goed als hetzelfde gaan bieden. Ze zitten in één pand nota bene.
Delta is in Zeeland actief op COAX en meer/bovendien bekend als energieleverancier.
Dus ja ze doen je geloven dat er nog enige concurrentie is maar dat is in feite Fiber. En als je die googled...
Ondertussen het installatie pakket voor het nieuwe huis ontvangen, zie alleen dat het een ander type glasvezel modem is dan in de vorige woning.
Gaat hier om een Genexis Platinum-7840 met WiFi ingebouwd, iemand ervaring met dit ding? Modem wordt tevens uiteindelijk niet gebruikt, was alleen benieuwd naar instellingen maar kon niks vinden wat betreft VLAN's. Kan namelijk ook niets terugvinden in de handleiding over eventuele interactieve TV (Als we dit eventueel later zouden willen).
Modem wordt niet gebruikt omdat er in het nieuwe huis gebruik gemaakt wordt van een Ubiquiti edgerouter x (met sfp).
Gaat hier om een Genexis Platinum-7840 met WiFi ingebouwd, iemand ervaring met dit ding? Modem wordt tevens uiteindelijk niet gebruikt, was alleen benieuwd naar instellingen maar kon niks vinden wat betreft VLAN's. Kan namelijk ook niets terugvinden in de handleiding over eventuele interactieve TV (Als we dit eventueel later zouden willen).
Modem wordt niet gebruikt omdat er in het nieuwe huis gebruik gemaakt wordt van een Ubiquiti edgerouter x (met sfp).
Dit ding heb ik inderdaad van de week ook gekregen : https://genexis.eu/product/platinum/Xentor schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:42:
Ondertussen het installatie pakket voor het nieuwe huis ontvangen, zie alleen dat het een ander type glasvezel modem is dan in de vorige woning.
Er zaten echter wel maar liefst TWEE handleidingen bij die suggereren dat dit ding mij straks van WiFi gaat voorzien wat dus echt NIET de bedoeling is!
Ik heb Internet Only aangevraag met gebruik van eigen apparatuur dus dacht dat de Genexis alleen een Glasvezel -> UTP omvormer zou zijn straks, zoals men weleens zegt : Het NTU kastje!
Maar goed... ergens op/na de 25ste deze maand kan ik aan de slag als het goed is dus ik zie wel hoe het allemaal uitpakt...
Heb ik heel effe overwogen, maar voorlopig pleur ik er gewoon een eigen router achter en dan kan ik altijd nog een keer ook daarvoor eigen apparatuur neerzettenModem wordt niet gebruikt omdat er in het nieuwe huis gebruik gemaakt wordt van een Ubiquiti edgerouter x (met sfp).
Hoe zijn de ervaringen tot op heden? Ik heb besloten voor dezelfde configuratie te gaan. De edgerouter-X zou morgen bezorgd worden. Heb er meteen maar een ubiquity uap-ac-lite bij gedaan.Xentor schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:07:
[...]
Ha Wian,
Ik heb het zelfde idee om te doen alleen dan met een Edgerouter X SFP. (hier een glasvezel module in en kabel naar de FTU).
Wat ik kon vinden in de datasheet van de Attemu vond ik dat er tweetal connectoren zouden moeten zijn voor sp/apc. Vanaf hier dan door richting de aansluiting die je nodig hebt / wilt.
Zo wil ik het met de volgende apparatuur proberen:
Vanaf de FTU (Attemu) met een SC/APC aansluiting naar de Edgerouter X SFP.
Dit wil ik doen met deze module: SFP module 1310-TX / 1550-RX.
Dit zal betekenen dat ik een kabel van SC/APC (FTU) naar LC (Router) moet hebben om dit te realiseren.
Twijfel inderdaad dus ook alleen over de aansluiting van de FTU (gezien caiway zon omhulsel er omheen heeft).
Kan het helaas nog niet voor je testen / controleren, krijg namelijk pas eind dit jaar de sleutel tot het nieuwe huis en kan dit dan pas proberen.
Ik zit alleen nog een beetje met die sfp module: Als ik de link volg, wordt automatisch de "FS" geselecteerd. Welke variant heb ik precies nodig?
edit:
Net even aan de livechat met klantenservice van fs.com gehangen.
Daar wordt de "generic" variant geadviseerd icm Ubiquity.
Tevens zou ik een lc/upc sc/apc patchkabel nodig hebben tussen de ftu en de sfp. is dit correct?
Ook hier in weer te veel opties en een gevalletje bomen/bos.
edit2:
Uiteindelijk zowel de FS als de Generic maar besteld.
[ Voor 11% gewijzigd door dirk161 op 27-12-2018 17:44 ]
Wat is voor jou de reden voor een eigen router te kiezen ten opzichte van de nieuwe Genexis?nero355 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:43:
Heb ik heel effe overwogen, maar voorlopig pleur ik er gewoon een eigen router achter en dan kan ik altijd nog een keer ook daarvoor eigen apparatuur neerzetten
Omdat ik altijd al een eigen router heb gebruikt bij KPN in het verleden toen de opvolgers van de Alcatel 510 troep bleken te zijn die via de firmware zwaar beperkt waren t.o.v. hoe het produkt was zonder de speciale KPN firmware!lier schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:26:
Wat is voor jou de reden voor een eigen router te kiezen ten opzichte van de nieuwe Genexis?
Eerst had ik een DrayTek 2820 (ADSL/ADSL2+) en nu een 2860 (VDSL) samen met wat simpele HP en Sweex switches, maar omdat ik toch al meerdere Ubiquiti accesspoints heb ga ik straks helemaal over op Ubiquiti : USG/Switches/IW's
Al ben ik een beetje skeptisch over de USG... Wordt helaas weleens een brakke firmware voor uitgebracht!
Sorry voor late reactie, druk bezig met verhuizen en installeren.dirk161 schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:54:
[...]
Hoe zijn de ervaringen tot op heden? Ik heb besloten voor dezelfde configuratie te gaan. De edgerouter-X zou morgen bezorgd worden. Heb er meteen maar een ubiquity uap-ac-lite bij gedaan.
Ik zit alleen nog een beetje met die sfp module: Als ik de link volg, wordt automatisch de "FS" geselecteerd. Welke variant heb ik precies nodig?
edit:
Net even aan de livechat met klantenservice van fs.com gehangen.
Daar wordt de "generic" variant geadviseerd icm Ubiquity.
Tevens zou ik een lc/upc sc/apc patchkabel nodig hebben tussen de ftu en de sfp. is dit correct?
Ook hier in weer te veel opties en een gevalletje bomen/bos.
edit2:
Uiteindelijk zowel de FS als de Generic maar besteld.
Ik heb uiteindelijk deze SFP module besteld: https://www.fs.com/de/en/products/29892.html (1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km)
En daarbij gebruik ik deze kabel: https://www.fs.com/de/en/products/41663.html (LC APC to SC APC Simplex)
Als je dit direct aansluit zonder je glaslijn te activeren werkt het niet. Dus eerst even het caiway modem erachter, activeren en testen. Daarna modem vervangen met je eigen, werkte hierna vlekkeloos (internet zit op vlan 100).
Als je ook een edgerouter x SFP hebt vergeet niet je SSH en GUI vanaf WAN uit te zetten, anders kan iemand die jouw publieke IP heeft verbinden richting router (Via WebGUI of SSH).
Een how to:
SSH naar je Ubiquiti Edgerouter X SFP.
Login en type het volgende:
192.168.1.1 = het ip van je Router (Dus als je een 192.168.88 range gebruikt is het 192.168.88.1)
code:
1
2
3
4
5
6
| configure set service gui listen-address 192.168.1.1 set service ssh listen-address 192.168.1.1 commit save exit |
Have fun
Bedankt voor je reactie. Ik had de modules ondertussen al besteld: een FS naar aanleiding van jouw post en een Generic op aanraden van de medewerker op de live-chat.Xentor schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:04:
[...]
Sorry voor late reactie, druk bezig met verhuizen en installeren.
Ik heb uiteindelijk deze SFP module besteld: https://www.fs.com/de/en/products/29892.html (1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km)
En daarbij gebruik ik deze kabel: https://www.fs.com/de/en/products/41663.html (LC APC to SC APC Simplex)
Als je dit direct aansluit zonder je glaslijn te activeren werkt het niet. Dus eerst even het caiway modem erachter, activeren en testen. Daarna modem vervangen met je eigen, werkte hierna vlekkeloos (internet zit op vlan 100).
Als je ook een edgerouter x SFP hebt vergeet niet je SSH en GUI vanaf WAN uit te zetten, anders kan iemand die jouw publieke IP heeft verbinden richting router (Via WebGUI of SSH).
Een how to:
SSH naar je Ubiquiti Edgerouter X SFP.
Login en type het volgende:
192.168.1.1 = het ip van je Router (Dus als je een 192.168.88 range gebruikt is het 192.168.88.1)
code:
1 2 3 4 5 6 configure set service gui listen-address 192.168.1.1 set service ssh listen-address 192.168.1.1 commit save exit
Have fun
Diezelfde medewerker gaf aan dat de aansluiting aan de kant van de sfp, lc/upc moest zijn.
Nu zit bij fs.com op de lc/upc-sc/apc kabeltjes een levertijd van 2 weken en aangezien ik ze een beetje kort heb ingemeten, ga ik ze maar opnieuw bestellen bij een nederlandse leverancier.
edit:
Heb de sfp modules ondertussen mogen ontvangen. Beide worden herkend door de router. Het is ook niet helemaal duidelijk welke nou precies welke versie is, want behalve de serienummers, zijn de labels precies hetzelfde. De ene module lijkt wel wat warmer te worden (+/- 40C/idle volgens de webui)
[ Voor 8% gewijzigd door dirk161 op 31-12-2018 16:02 ]
Iemand enig idee wanneer Internet Only met meerdere snelheden komt? Heb een aantal maand geleden wel een enquête ingevuld maar heb er niks meer van vernomen.
Half januari komt Caiway met de liederlijke prijsverhogingen en eventuele veranderingen.
Jammer dat het alternatief via DSL niet sneller kan dan 50 Mbits, anders had ik weer terug gegaan naar telfort.
Welke IPTV box wordt er op dit moment standaard meegeleverd bij Caiway?
Over een paar maand krijg ik er ook 1 en de verhalen over de kamai / 515 zijn niet al te best..
Over een paar maand krijg ik er ook 1 en de verhalen over de kamai / 515 zijn niet al te best..
18x Hanwha Q cells peak blk 290WP - SolarEdge SE7K PVoutput.org
Entone Kamai werkt gewoon top hoor met opname in de Cloud
Geen idee of het de standaard is bij Caiway, maar ik kreeg in december een Amino Aria geleverd.BehindCorner schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:17:
Welke IPTV box wordt er op dit moment standaard meegeleverd bij Caiway?
Dank. Van die Aria zijn er meerdere types volgens de site van Amino, weet je welke jij hebt gekregen?Tankiej schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:05:
[...]
Geen idee of het de standaard is bij Caiway, maar ik kreeg in december een Amino Aria geleverd.
18x Hanwha Q cells peak blk 290WP - SolarEdge SE7K PVoutput.org
Als ik op de afbeelding af ga is het volgens mij de Aria 6 (https://www.aminocom.com/...-vu/client-devices/aria-6). Maar ik kan vanavond eventueel wel even kijken of er ergens een stickertje op de behuizing zit dat zegt welk type het isBehindCorner schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:34:
[...]
Dank. Van die Aria zijn er meerdere types volgens de site van Amino, weet je welke jij hebt gekregen?
Edit:
Volgens het stickertje op de onderkant van het ding is een Aria 710
[ Voor 8% gewijzigd door Tankiej op 11-01-2019 18:51 ]
Dat ding werkt ruk, je kan niet zelf tijden instellen dus dat ding neemt standaard te weinig op.Roberto...... schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:26:
Entone Kamai werkt gewoon top hoor met opname in de Cloud
EPG is voortdurend verdwenen waarna alle stekkers er weer uit moeten en het ding zapt traag.
Ik heb vele glasvezelalternatieven gezien waar al deze problemen zich niet voordoen.
Bovendien durft Caiway nog steeds 5 euro te vragen voor een inferieure box, bij ALLE providers is de eerste decoder gratis en zit deze in het abonnement. Verder koppelverkoop met Multiscreen in de EU.
Telfort is straks niet meer dat wordt OOK KPN, helaas levert KPN niet over de vezel van CIF.nnndoh schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:51:
Jammer dat het alternatief via DSL niet sneller kan dan 50 Mbits, anders had ik weer terug gegaan naar telfort.
Wel Solcon (een dochter van KPN) maar dat is geen alternatief voor Caiway helaas.
Het ACM is een onderzoek gestart inmiddels.
nee oke, maar was wel dik tevreden over de tv kastjes. helaas stonden de hd zenders boven de 700 nummering.
Dat is iets wat ik echt niet snap bij alle TV providers : Waarom gebruikt men een nummering die je niet kan aanpassen ?!nnndoh schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:01:
nee oke, maar was wel dik tevreden over de tv kastjes. helaas stonden de hd zenders boven de 700 nummering.
Dat is echt basisfunctionaliteit al jarenlang bij alle TV's als je de ingebouwde tuner gebruikt!

Desnoods een alternatief in de vorm van Bookmarks/Favorieten of iets dergelijks!
De prijsstijgingen zijn bekend.
Alles wordt duurder: basic TV, alles-in-1, glasvezel, belkosten per minuut...
Maximale snelheid van glasvezel gaat omhoog naar 700mbit. Maar alleen bij het allerduurste alles-in-1 abonnement. Internet only zie ik niet staan.
Maximale snelheid van glasvezel gaat omhoog naar 700mbit. Maar alleen bij het allerduurste alles-in-1 abonnement. Internet only zie ik niet staan.
Dat alles duurder wordt kan ik in mijn geval niet bevestigen. In mijn geval is Caiway zelfs goedkoper geworden.
Misschien voor een jaar proberen nu XS4ALL er mee gaat stoppen. 150/150 is ook wel heel erg lekker, in plaats van nu 50/10 ADSL.
code:
1
2
3
4
5
6
| Voordelig nu Voordelig nieuw Internet 48.50 51.00 ITV 7.50 7.50 ITV2 5.00 0.00 Replay 2.50 0.00 Totaal 63.50 58.50 |
Misschien voor een jaar proberen nu XS4ALL er mee gaat stoppen. 150/150 is ook wel heel erg lekker, in plaats van nu 50/10 ADSL.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Het loont nu om de 2e decoder voor iTV erbij te bestellen
Wat is het verschil tussen gewoon voordelig, en alles in 1 glas? met gewoon voordelig heb ik ook alles in 1
zie wel dat met de prijsverhoging de internetsnelheid van alles in 1 glas met 100 Mbit omhoog gaat en met gewoon voordelig maar 50 Mbit. prijsverschil uiteindelijk is maar 2 euro.
Abonnement Huidig tarief Tarief per 1 maart 2019 Huidige internetsnelheid Internetsnelheid per 1 maart 2019
Gewoon Voordelig € 48,50 € 51,00 100/100 Mbit/s 150/150 Mbit/s
Gewoon Slim € 60,50 € 63,00 300/300 Mbit/s 350/350 Mbit/s
Gewoon Snel € 72,50 € 75,00 600/600 Mbit/s 700/700 Mbit/s
Alles-in-1 Glas G150 | per 1 maart 2019: Alles-in-1 Glas 250 € 50,50 € 53,00 150/150 Mbit/s 250/250 Mbit/s
Alles-in-1 Glas G500 | per 1 maart 2019: Alles-in-1 Glas G600 € 70,50 € 73,00 500/500 Mbit/s 600/600 Mbit/s
zie wel dat met de prijsverhoging de internetsnelheid van alles in 1 glas met 100 Mbit omhoog gaat en met gewoon voordelig maar 50 Mbit. prijsverschil uiteindelijk is maar 2 euro.
Abonnement Huidig tarief Tarief per 1 maart 2019 Huidige internetsnelheid Internetsnelheid per 1 maart 2019
Alles-in-1 Glas G150 | per 1 maart 2019: Alles-in-1 Glas 250 € 50,50 € 53,00 150/150 Mbit/s 250/250 Mbit/s
Alles-in-1 Glas G500 | per 1 maart 2019: Alles-in-1 Glas G600 € 70,50 € 73,00 500/500 Mbit/s 600/600 Mbit/s
Geen verbetering in het televisieaanbod. Dat vind ik erg vreemd. Er zijn nog genoeg zenders die in HD beschikbaar zijn, maar Caiway nog doorgeeft in antiek SD.
Ook geen snelheidsverhoging voor de klanten op de coaxkabel in het Rekam gebied, maarwel een prijsverhoging. Nog veel steken die Caiway laat vallen.
Ook geen snelheidsverhoging voor de klanten op de coaxkabel in het Rekam gebied, maarwel een prijsverhoging. Nog veel steken die Caiway laat vallen.
Alles-in-1 Glas zijn de oude abonnementen. Die kun je al een paar jaar niet meer afsluiten.nnndoh schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:09:
Wat is het verschil tussen gewoon voordelig, en alles in 1 glas? met gewoon voordelig heb ik ook alles in 1
Ik zit zelf op G150 en had eigenlijk niet meer verwacht een upgrade te krijgen (afgezien van de prijs natuurlijk). Ik had eerder verwacht dat ze de G150 over zouden zetten naar Gewoon Voordelig.
Dit is dus een aangename verrassing, krijg ik eindelijk weer eens iets terug voor de prijsverhogingen. Ik twijfel nog een beetje om toch niet gewoon naar Gewoon Voordelig te gaan, want aan 150 heb ik eigenlijk ruim voldoende. Het prijsverschil is echter maar €2/mnd en met steeds meer datagebruikers in huis denk ik dat ik toch maar die 250 aanhoud.
Ook vreemd dat een tweede interactieve ontvanger niks extra kost, maar een tweede smartcard wel.
Ook dat is nog steeds niet opgelost en erg krom.
Niet alleen dat. De eerste ontvanger is bij alle andere providers gratis, en je betaalt voor de tweede extra ontvanger. Maar als monopolist kun je alles maken.dolopfriet schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:10:
Ook vreemd dat een tweede interactieve ontvanger niks extra kost, maar een tweede smartcard wel.
Ik heb nu al twee jaar G500 (straks G600). Ik krijg een voor mij niet meer merkbare snelheidsverhoging en dat is het dan. Mijn abonnement is in twee jaar tijd met 5 euro verhoogd en ik zie er geen ene donder voor terug.
Die brakke entone heb ik er één van en een tweede wil ik niet eens.
En inderdaad de smartcard die ik nog heb (3 stuks) daar mag ik ook nog eens 4 euro voor betalen, die worden niet gratis. Het is straalbezopen!
Voor mij wordt het niet duurder, er komt alleen gratis Replay TV beschikbaar als ik het zo bekijk. Prima wijzigingwian schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:00:
De prijsstijgingen zijn bekend.
Lijkt me vreemd alle pakket gaan met 2,50 omhoog. Alleen iemand doe zo stom is geweest een tweede ontvanger in huis te halen heeft een voordeel. Ik kan en mag alleen maar hopen dat Multiscreen of de nieuwe app (daar ziet het wel naar uit aangezien ook de COAX-abonnees EINDELIJK een app krijgen) cast/streaming biedt. Dat zal dan met name de reden zijn om de tweede ontvanger gratis te laten zijn....Tankiej schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:26:
[...]
Voor mij wordt het niet duurder, er komt alleen gratis Replay TV beschikbaar als ik het zo bekijk. Prima wijziging
Maar dan nog vind ik dat de eerste ontvanger gratis moet zijn.
Zo ik het bekijk zitten de voordelen bij de lagere pakketten zonder replaytv en mag de rest daar voor dokken.
Ik heb met een vrij duur pakket al twee jaar geen voordeel gezien!
[ Voor 39% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-01-2019 18:50 ]
Dus niet alle pakketten. Ik heb Alles-in-1 Glas F250, die staat er niet tussen bij de tariefwijzigingen.Sjakie0101 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:48:
[...]
Lijkt me vreemd alle pakket gaan met 2,50 omhoog.
[...]
De Entone is inmiddels bij Caiway opgevolgd door de Amino Aria ontvanger die ook 4K kan weergeven.
https://www.caiway.nl/kla...tvangers/amino/amino-aria
[ Voor 33% gewijzigd door dolopfriet op 14-01-2019 19:27 ]
Replay TV bij Interactieve TVTankiej schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:02:
[...]
Dus niet alle pakketten. Ik heb Alles-in-1 Glas F250, die staat er niet tussen bij de tariefwijzigingen.
Heb je een abonnement op één van de onderstaande glasvezelpakketten met Interactieve TV?
Alles-in-1 F75
Alles-in-1 F100
Alles-in-1 F250
Alles-in-1 F500
Alles-in-1 Totaal
Alles-in-1 Start
Alles-in-1 Standaard
Alles-in-1 Compleet
Alles-in-1 Plus
Vanaf 1 maart 2019 voegen we Replay TV toe aan jouw Interactieve TV dienst. Hiermee kun je eenvoudig via de TV-gids programma’s tot 7 dagen terugkijken. Ook als het programma nog bezig is. Replay TV werkt heel eenvoudig.
Heb je Replay TV als betaalde optie? De maandelijkse kosten van € 2,50 komen uiteraard te vervallen.
Ook weer vreemd de F100 krijgt een prijsverhoging en de rest van de pakketten niet die krijgen een verlaging.
Dit valt toch allemaal niet uit te leggen!
Ik betaal al jaren 5 euro voor de entone inclusief replay. Waar blijft mijn korting dan van € 2,50 ??
Dit valt toch allemaal niet uit te leggen!
Ik betaal al jaren 5 euro voor de entone inclusief replay. Waar blijft mijn korting dan van € 2,50 ??
Dat zei ik zelf ook al. Wel alle berichten lezen heRoberto...... schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:34:
[...]
Replay TV bij Interactieve TV
Heb je een abonnement op één van de onderstaande glasvezelpakketten met Interactieve TV?
Alles-in-1 F75
Alles-in-1 F100
Alles-in-1 F250
Alles-in-1 F500
Alles-in-1 Totaal
Alles-in-1 Start
Alles-in-1 Standaard
Alles-in-1 Compleet
Alles-in-1 Plus
Vanaf 1 maart 2019 voegen we Replay TV toe aan jouw Interactieve TV dienst. Hiermee kun je eenvoudig via de TV-gids programma’s tot 7 dagen terugkijken. Ook als het programma nog bezig is. Replay TV werkt heel eenvoudig.
Heb je Replay TV als betaalde optie? De maandelijkse kosten van € 2,50 komen uiteraard te vervallen.
Tarief van het F250 pakket zelf veranderd dus niet, alleen een extra optie die je kon kiezen wordt gratis.
Tankiej schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:26:
[...]
Voor mij wordt het niet duurder, er komt alleen gratis Replay TV beschikbaar als ik het zo bekijk. Prima wijziging
[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 14-01-2019 19:45 ]
Is replay TV iets nieuws wat Caiway nog niet had?
Je kon toch al terugkijken op de Entone?
Heeft iemand hier al wel eens met de linkjes gespeeld
? Ik heb zelf een F250 abonnement voor E61.50 per maand, via de onderstaande link kan ik deze schijnbaar gewoon omzetten naar een G150 abonnement van E50.50 welke straks ook 250Mbit is.
Huidige
https://mijn.caiway.nl/my...c?soapReference=GLAS-F250
Goedkoper maar staat officieel niet in het lijstje met te kiezen abonnementen
https://mijn.caiway.nl/my...c?soapReference=GLAS-G150
Huidige
En hoe werkt deze decoder? Ik ben altijd wat huiverig voor losse kastjes, maar als dit apparaat nou gewoon vlot en soepel werkt is het misschien nog het overwegen waard er 1 te nemen nadat we verhuisd zijndolopfriet schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:19:
De Entone is inmiddels bij Caiway opgevolgd door de Amino Aria ontvanger die ook 4K kan weergeven.
Caiway had het al wel, het kostte alleen (bij bepaalde abonnementen) €2,50 per maand extra om het te kunnen gebruiken. Vanaf 1 maart wordt het gratis.dolopfriet schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:45:
Is replay TV iets nieuws wat Caiway nog niet had?
Het zou wel mooi zijn als dat kan! Maar moet daarvoor niet eerst je jaarcontract F250 voorbij zijn? Of is dat al voorbij bij jou?DirkZzZ schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:09:
Heeft iemand hier al wel eens met de linkjes gespeeld? Ik heb zelf een F250 abonnement voor E61.50 per maand, via de onderstaande link kan ik deze schijnbaar gewoon omzetten naar een G150 abonnement van E50.50 welke straks ook 250Mbit is.
Huidige
Bij mij werkt hij prima. Veel vlotter en soepeler dan het kastje die ik hiervoor van Telfort had (één of ander Motorola ding).PaT schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:31:
[...]
En hoe werkt deze decoder? Ik ben altijd wat huiverig voor losse kastjes, maar als dit apparaat nou gewoon vlot en soepel werkt is het misschien nog het overwegen waard er 1 te nemen nadat we verhuisd zijn
[ Voor 30% gewijzigd door Tankiej op 17-01-2019 08:53 ]
Die is inderdaad al voorbij maar ik wil niet de eerste zijn die het test. Gezien de mindset van de gemiddelde tweaker dacht ik laat ik het hier eens vragenTankiej schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:52:
[...]
Het zou wel mooi zijn als dat kan! Maar moet daarvoor niet eerst je jaarcontract F250 voorbij zijn? Of is dat al voorbij bij jou?
Vaak ben je te bang. Gewoon uitproberen. Men kan je hooguit terugfluiten.DirkZzZ schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:40:
[...]
Die is inderdaad al voorbij maar ik wil niet de eerste zijn die het test. Gezien de mindset van de gemiddelde tweaker dacht ik laat ik het hier eens vragen
Wat @Sjakie0101 zegt, ik zou het gewoon proberen. Als je niet de eerste wilt zijn moet je nog even wachten, ik zit nog t/m half december vast aan m'n F250. Daarna wil ik het best proberen.DirkZzZ schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:40:
[...]
Die is inderdaad al voorbij maar ik wil niet de eerste zijn die het test. Gezien de mindset van de gemiddelde tweaker dacht ik laat ik het hier eens vragen
Volgens mij is het ergste wat er kan gebeuren dat ze 'nee' zeggen
[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 17-01-2019 19:30 ]
Ik kwam nog een interessante nuancering van de prijsverhogingen tegen. Ik heb geen flauw idee of dit ieder jaar zo is, want ze komen natuurlijk jaarlijks met verhogingen, maar het zou wel de opmerking over toegenomen kosten kunnen verklaren.
Per 1 maart van dit jaar verhoogt Caiway de abonnementsprijzen van een groot aantal abonnementen. De meeste Alles-in-1-pakketten worden vanaf 1 maart 2,50 euro per maand duurder. Het standaard tarief voor Basic TV stijgt met één euro. Dat is relatief weinig met in het achterhoofd de gedachte dat diverse tv-zenders veel hogere doorgiftevergoedingen wensen dan voorheen het geval was en de stijging van distributiekosten in het algemeen voor iedere provider.
Na 2,5 jaar wachten gisteren dan ook eindelijk de glasvezel kunnen aansluiten. Alles werkt prima, maar het enige dat ik niet voor elkaar krijg is om mijn tv te bedienen met de Caiway afstandbediening.
Ik heb een LG OLED C7 maar het lijkt erop dat geen van de afstandbediening codes voor LG werken op deze TV. Iemand ervaring met een LG OLED en de Caiway afstandbediening?
Ik heb het nu andersom ingesteld waarbij ik de afstandbediening van de tv gebruik voor het bedienen van de Amino Aria, maar dat werkt niet lekker genoeg. Zo opent de "guide" knop op de afstandbediening de gids van de tv en niet van de Amino.
Ik heb een LG OLED C7 maar het lijkt erop dat geen van de afstandbediening codes voor LG werken op deze TV. Iemand ervaring met een LG OLED en de Caiway afstandbediening?
Ik heb het nu andersom ingesteld waarbij ik de afstandbediening van de tv gebruik voor het bedienen van de Amino Aria, maar dat werkt niet lekker genoeg. Zo opent de "guide" knop op de afstandbediening de gids van de tv en niet van de Amino.
Ik vind het trouwens erg raar dat de tweede interactieve ontvanger bij Caiway nu gratis is, maar dat de coaxkijker bij Caiway nog steeds extra moet betalen voor de tweede smartcard.
Dit lijkt me een beetje erg krom. Maak kijken op het tweede toestel voor elke Caiway klant gratis voor het volledige tv pakket. Ga niet de coaxklanten benadelen.
Dit lijkt me een beetje erg krom. Maak kijken op het tweede toestel voor elke Caiway klant gratis voor het volledige tv pakket. Ga niet de coaxklanten benadelen.
Tijd voor een Logitech Harmony Remote ?Chaser2600 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:47:
Na 2,5 jaar wachten gisteren dan ook eindelijk de glasvezel kunnen aansluiten. Alles werkt prima, maar het enige dat ik niet voor elkaar krijg is om mijn tv te bedienen met de Caiway afstandbediening.
IMHO nog steeds de beste oplossing aller tijden!
Men benadeelt iedereen die een oud pakket heeft of op coax zit omdat:dolopfriet schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:52:
Ik vind het trouwens erg raar dat de tweede interactieve ontvanger bij Caiway nu gratis is, maar dat de coaxkijker bij Caiway nog steeds extra moet betalen voor de tweede smartcard.
a) men geen coax-klanten meer wil
b) geen oude pakketten meer wil
Het is een beleid van niks. Doe het voor al je klanten goed!
Kom dan de klanten met een oud pakket tegemoet met een goed alternatief voorstel voor een nieuw pakket.
Ik heb verkoop gebeld en die kwamen met een alternatief waarbij ik NOG meer ging betalen tov mijn huidige pakket maar wel even 250 Mbit in internetsnelheid omlaag ga !
Hun reactie: ja, maar dan heb je wel de tweede entone gratis!
Ik viel van mijn stoel.... Dan snap je echt niet waar je mee bezig bent!
[ Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 18-01-2019 17:32 ]
Nou, dat is ook erg persoonsafhankelijk. Ooit een Harmony One gehad, maar van touchknoppen op een schermpje word ik dus niet blij.nero355 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:42:
[...]
Tijd voor een Logitech Harmony Remote ?
IMHO nog steeds de beste oplossing aller tijden!
@Chaser2600 misschien heb je hier iets aan?
LG Magic Remote en Amino set-top box
Ik denk er serieus over om naar een internet-only abonnement te gaan. TV kijken we nauwelijks, alleen Netflix, youtube en af en toe NL 1-2-3. Ik ga eens kijken of het ongecodeerde digitenne signaal voor NL 1-2-3 nog bestaat.
Weet iemand of Caiway strikt is met het afsluiten van het COAX signaal?
Weet iemand of Caiway strikt is met het afsluiten van het COAX signaal?
Dit topic is gesloten.