Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:41
Lijkt op een DHCP probleem, router kan geen IP krijgen zo te zien. Er is wel een signaal op glas.

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone XS Max 64GB

• NotCYF
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-10 18:28
quote:
BlazeMuis schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 07:08:
Lijkt op een DHCP probleem, router kan geen IP krijgen zo te zien. Er is wel een signaal op glas.
Maar bij mij gebeurde het uit het niets tijdens een potje Overwatch :P Dus niet alleen een DHCP probleem.

2 uur later en nog steeds niet opgelost.

NotCYF wijzigde deze reactie 15-03-2018 07:39 (6%)

That's it, i'm done.

• Beaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 10-04 12:01
Internet is bij mij zojuist weer online gekomen.

• BlazeMuis
Hier helaas nog geen internet. Dit is wel de eerste storing die ik meegemaakt heb sinds ik Caiway glasvezel heb (2 jaar).

• NotCYF
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-10 18:28
Nog steeds geen internet hier. Wat ook raar is is dat de klantenservice van Caiway plat ligt met een 502 error van nginx (Ubuntu): http://www.caiway.nl/klan...ng/storingen-en-onderhoud

https://twitter.com/Caiway/status/974180132511518720

Officieel wel een storing nu.

NotCYF wijzigde deze reactie 15-03-2018 08:42 (43%)

That's it, i'm done.

• The_Big_Easy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:35
Niet alleen de klantenservice ligt er uit, ook op http://www.caiway.nl/ krijg ik een 502...
Op twitter melden ze dat "het voor een deel van de Caiway abonnees niet mogelijk gebruik te maken van diensten op het glasvezelnetwerk"... Nou, mijn diensten van Caiway thuis gaan nog via coax, maar ook daar heb ik momenteel geen internet :(
En als ik de meldingen zo zie binnen stromen op http://allestoringen.nl/storing/caiway dan lijkt het me niet dat deze 'storing' slechts een deel van de abonnees treft...

• Poenzkie
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16:29

Poenzkie

Just being Hendrick

Vanmorgen om 6.00 klapte het eruit in Aalsmeer aan me meldingen van Unifi te zien. Om 8.45 ging het het hier weer doen en net om 9.00 klapt het er weer uit. Altijd handig op een basisschool :)

Overigens nu op twitter ook de bevestiging dat er een nieuwe storing is die ook het coax netwerk treft:

https://twitter.com/Caiway/status/974194383137443840

Poenzkie wijzigde deze reactie 15-03-2018 09:19 (29%)

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:35

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

PaT wijzigde deze reactie 15-03-2018 09:58 (86%)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Isane
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21:00
**Update 10:10**

We hebben de oorzaak van de storing achterhaald. Om het probleem te verhelpen gaan wij de verbindingen gecontroleerd herstellen. U kan nog enkele uren problemen ondervinden met de diensten. In de loop van de dag zal dit volledig hersteld worde

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Er is dus serieus iets 'kapot' gegaan bij Caiway. Of kan zo iets ook gebeuren door een DDOS aanval?

• Isane
Na 5,5 uur heb ik weer internet (Almelo)

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:01

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Hier (Krimpen) werkt het ook weer.... En zelfs nog zelfde IP adres. ;)

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, HTC 10, Asus G750 rammelbak.

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik wilde zojuist even een speedtest doen om te kijken of alles weer 100% in orde is. Word ik volgens speedtest.net voorzien van internet door Ziggo en is mijn dichtsbijzijnde server ook in de buurt van Hoofddorp waar hij normaliter de server van Caiway in Naaldwijk of die van Luna in Rotterdam pakt. :?

Daar zit dus nog iets niet helemaal goed. Nou woon ik wel in Rhoon, waar de werkzaamheden van vannacht de bron van alle ellende waren, maar dit vind ik wel heel wonderlijk.

PaT wijzigde deze reactie 15-03-2018 16:15 (11%)

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23:53
Net getest en kom uit op caiway bij speedtest in Schiedam
Storing was bij ons rond 11:30 verholpen

Ping
3
ms

Download
95.50
Mbps

Upload
83.91
Mbps

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15-10 21:00
Ik woon in Rhoon (gemeente Albrandswaard) en betaal voor onderstaand pakket ¤50,50.
Zit ik vast aan deze prijs of kan dit nog goedkoper? Ik zie op de site een pakket van ¤48,50.
I know het is maar 2 euro en ik kan ook even bellen naar Caiway maar misschien dat jullie het zo weten...

MyTV
Alles-in-1HD TV
Aanvullende pakketten:
- Huur: smartcard (t.w.v. ¤ 19,90)
- Abonnement Smartcard

MyInternet
Alles-in-1 Glas G150
Aanvullende abonnementen:
- E-mail alias
- Huur: Genexis (t.w.v. ¤ 115,-), CI+ CAM (t.w.v. ¤ 49,-)

MyVoice
Alles-in-1HD Telefonie
Belkosten 1 t/m 27 March 2018: ¤0.00

Donate ETH

• Sjakie0101
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:59
quote:
kraades schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:32:
Ik woon in Rhoon (gemeente Albrandswaard) en betaal voor onderstaand pakket ¤50,50.
Zit ik vast aan deze prijs of kan dit nog goedkoper? Ik zie op de site een pakket van ¤48,50.
I know het is maar 2 euro en ik kan ook even bellen naar Caiway maar misschien dat jullie het zo weten...

MyTV
Alles-in-1HD TV
Aanvullende pakketten:
- Huur: smartcard (t.w.v. ¤ 19,90)
- Abonnement Smartcard

MyInternet
Alles-in-1 Glas G150
Aanvullende abonnementen:
- E-mail alias
- Huur: Genexis (t.w.v. ¤ 115,-), CI+ CAM (t.w.v. ¤ 49,-)

MyVoice
Alles-in-1HD Telefonie
Belkosten 1 t/m 27 March 2018: ¤0.00
Jij hebt glas en dat is in mij beleving iets duurder dan het standaard COAX-pakket, maar levert wel stabieler internet en hogere upload.

Een jaarabo afspreken met Caiway wil nog wel eens korting opleveren. Je zit dan wel een jaar aan Caiway vast.

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:07

B2

wa' seggie?

Vanaf eind deze maand krijg ik de mogelijkheid om mij in te schrijven voor glasvezel via glasvezelbuitenaf. Het aanbod aan providers is helaas niet heel hoog, maar volgens mij is Caiway de enige (consumenten) provider waar een eigen router mogelijk is. (Kliksafe valt sowieso af, Cbizz is voor bedrijven en bij Delta lees ik over het gebruik van een bruikleen router.)

Wat zijn jullie algemene ervaringen met Caiway? Ik heb nu KPN VDSL. TV gebruik ik eigenlijk niet, alleen Sesamstraat terug kijken voor de kinderen..

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-10 18:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

@B2 Zie mijn samenvatting van dit topic een tijdje terug :)

Komt er in principe op neer dat internet altijd prima werkt en het hele TV gebeuren nog steeds niet optimaal is, maar dat boeit mij ook niet echt!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:54

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
B2 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:23:
Wat zijn jullie algemene ervaringen met Caiway?
Met hierboven, als stabiel en snel internet je voornaamste eis is dan is Caiway gewoon dikke prima. Qua TV zijn ze een middenmoot, ze zijn niet bijzonder slecht of goed, maar voor de prijs die ze vragen is het ruim voldoende. Al moet ik hierbij wel vermelden; Wij hebben TV nog via de kabel, ik lees her en der dat het via IPTV minder is, maar ik kan mij niet voorstellen dat dat verschil gigantisch groot is als je toch al nauwelijks TV kijkt. :')

Ziggo is er nu wat, 4 jaar uit hier in Twente? In al die tijd 2x onaangekondigd geen internet gehad en misschien 2x dat er aangekondigd onderhoud was. Altijd snelheden van boven wat we afnemen (~170Mb/s op een 150Mb abbo). Over de stabiliteit niet te klagen, hun modem is dikke prima en laat gewoon elke willekeurige router toe. Het is iig een stuk stabieler dan dat het voorheen bij Ziggo was. Over KPN wat we daarvoor hadden (maar dat is 10+ jaar geleden) wil ik niet eens beginnen. _O-

D4NG3R wijzigde deze reactie 10-04-2018 19:11 (30%)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Sjakie0101
Ik heb zelf tv via COAX EN glas allebei even goed. Internet stabiel.

Qua HD-aanbod loopt Caiway achter en de Multiscreen app is niet meer bij de tijd.

Verder dus prima, maar eerlijk gezegd ontbreekt ons enig vergelijkingsmaterieel op glasvezel omdat deze niet aan ons aangeboden worden.

• Wouter36
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:59
Binnenkort komt hier een caiway aansluiting.

Ik heb gegoogled maar kom niet echt een eenduidend antwoord tegen.
Is het mogelijk om vanaf poort 2 naar een domme switch en dan naar de tv te gaan?

• Dinictus208
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Waarom moet je door een switch? De meeste oplossingen over ethernetkabel werken niet met tcp/ip. Maw het is geen dataverkeer die een pc of switch begrijpt.

Het is maar 1 kabel: omzeil die switch.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Wouter36
Alles komt binnen op kantoor, daar loopt twee keer utp naar de meterkast van het woonhuis. Vanaf daar word alles in huis verdeeld. Even een kabeltje trekken betekent vijftig meter door redelijke volle buizen. Vandaar dat ik aan het kijken ben naar andere oplossingen.

• Migow
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:51
1kabel naar je TV en andere kabel voor internet. Kortom wat is het probleem? Internet kun je dmv switch verdelen door je hele huis heen. TV is gewoon separate utp kabel

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
@Wouter36 heb je managed switches waarop je een VLAN kunt aanmaken? Stop je poort 2 in een VLAN tot aan de decoder.

Ik gebruik nog ouderwetse COAX, maar IPTV gebruikt normaal gesproken gewoon ethernet en TCP/IP, je zult het hoogstens moeten scheiden van de rest van je netwerk. Als je in dit topic geen info kunt vinden zoek dan eens op KPN / XS4ALL IPTV.

• Wouter36
Bedankt, daar kan ik wat mee.

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
quote:
Wouter36 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:56:
Binnenkort komt hier een caiway aansluiting.

Ik heb gegoogled maar kom niet echt een eenduidend antwoord tegen.
Is het mogelijk om vanaf poort 2 naar een domme switch en dan naar de tv te gaan?
Werkt prima... laatst bij m'n pa ook gedaan. Die had van een kennis twee extra Entone kastjes gekregen voor digitale televisie van Caiway. Het signaal van poort 2 doorgezet naar een eenvoudige switch en vervolgens daar in totaal 3 Entone's op aan gesloten. Werkt als een trein en goedkoper dan extra kasjes huren via Caiway (wat echt belachelijk duur is; ¤ 3,50 per kastje per maand) :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• nnndoh
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Heb een Entone 510 voor 5 euro per maand erbij genomen. voor opnemen en terug kijken,
maar wat is dat ding ruk zeg. als ik iets opneemt via het EPG dan is het programma al enkele minuten bezig.
Ik kan via de instellingen ook niet de opname tijd vervoegen of langer laten duren.
Met replay tv is het eigenlijk hetzelfde probleem, al kan je dan wel terug spoelen naar het begin van het programma... wat niet altjd werkt.

Heb hiervoor tv via telfort gehad wat prima werkte.
Wat te doen, zit aan dit abonnementje bij me glas een jaar vast. Is een humax IRHD 5300c een goed alternatief?
Heb in een ver verleden ook wel televisie via caiway gehad ( kabel) maar met een wat duurdere humax.
En voordat ik de entone aanvroeg keek ik gewoon via de kabel aangesloten op de tv. maar opnemen via een externe HD werkte ook niet zoals gehoopt.

Het is leuk dat men tv via het glas kan kijken, alleen jammer dat je zo gebonden bent aan zo'n ruk entone ontvanger... waarom niet zoals ziggo met de humax? daar gaat toch ook een netwerkkabel in?

nnndoh wijzigde deze reactie 25-04-2018 20:00 (10%)

• lier
  • Laatst online: 17:55
@nnndoh Je kan in het menu instellen dat bij opname zoveel minuten eerder gestart moet worden en zoveel minuten later moet eindigen. Waarom kan je het niet vinden? Mijn ervaring is heel goed (kwam ook van een Humax, volgens mij de 5100) met de Entone, hooguit dat de nieuwe (Kamai) iets trager reageert.

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
ShareValue E-miel

• nnndoh
  • Niet online
Omdat het niet in het menu staat, ik had dat ook al aan caiway gevraagd. De Humax 5300 is ook geen optie want die heeft maar 1 tuner mocht ik terug gaan naar de coax

• mosselmann
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 01-10 19:00
Straks is vrije hardware keuze verplicht en ben je verlost van de Entone.

• Sjakie0101
Zo lang de Entone het beste werkt bij Caiway wil jij geen andere hardware gebruiken.
Je zult zien dat er vrije keuze is maar de provider straks toch met klem adviseert om te kiezen voor merk X of voor merk Y omdat men anders niet garandeert alle diensten te kunnen ondersteunen.

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoe zit het eigenlijk met de voortgang van glasvezel in Caiway gebied. Ik heb een huis op het oog die zo'n grote 200 meter van de grens met het glasvezelgebied zit.
Is Cif uberhaupt nog bezig met aanleggen of is dit een gevalletje 'jammer joh'

De coax prijzen van Caiway zijn trouwens niet mals... En dat voor zulke bedroevende snelheden.

• Sjakie0101
EQT (voormalig CIF) is nog volop aan het verglazen in de buitengebieden. Wanneer men in jou gebied meer dan 50% dekking haalt sleuren ze bij iedereen de aansluiting naar binnen.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 28-04-2018 11:54 (4%)

• mosselmann
CIF heet tegenwoordig CAIW.

CAIW

• Sjakie0101
De eigenaar is EQT. Op zich een vreemde gang van zaken. Door dit bericht wordt eens te meer de belangenverstrengeling duidelijk tussen CAIW en Caiway.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 16-10 05:06
Dat was inderdaad op zich al op te merken door de prijsverschillen tussen de glasvezel aanbieders op het netwerk. Ik wil graag een Internet-Only abbo, maar 150/150 voor ¤40 van Caiway is veels te duur, en de andere aanbieders zijn alleen maar duurder.

Systeem specs | PS4: watbenjedan | B.Net: StrykerNL#2705

• racnor2
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:50
quote:
Blisterin_Bull schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:07:
Dat was inderdaad op zich al op te merken door de prijsverschillen tussen de glasvezel aanbieders op het netwerk. Ik wil graag een Internet-Only abbo, maar 150/150 voor ¤40 van Caiway is veels te duur, en de andere aanbieders zijn alleen maar duurder.
Caiway is gewoon te duur voor wat ze aanbieden. Zo heeft dochteronderneming Delta al 750Mbps voor ¤45,- p.m. (Bron)

Vergelijking met aanbieders die nu nog niet aanbieden op de CAIW glasvezel

Netrebel 1000Mbps ¤37,50,- p.m.
Tweak 1000Mbps ¤30,42,- p.m.
T-mobile 750Mbps ¤37,50,- p.m.
Jonaz 500Mbps ¤37,50,- p.m.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mosselmann
Ik snap niet dat Caiway zo schrijnend duur wil zijn met een internetsnelheid die voor glasvezel vrij laag is.

Maar die andere glasvezelaanbieders zijn niet te krijgen op de glasvezel in het Caiway gebied. Dat weet Caiway donders goed, anders waren hun tarieven wel flink lager.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
En over andere of nieuwe aanbieders volgt ook nog geen nieuws.
Er liggen twee vezels en de tweede vezel is voor de overige aanbieders. Maar wanneer deze gaan komen ??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Svennos1
  • Laatst online: 15-10 14:48

Svennos1

PSN: SvennosNL

Een vriend me heeft een nieuw huis laten bouwen in Goor (Twente). Er is geen coax aangelegd naar de woning maar wel glasvezel (coax word niet meer aangelegd). Keurig een all in one abbo met interactieve decoder (Entone).

Maar nu ..... de TV in de slaapkamer. Dit kan (legaal) alleen via een eventuele tweede Entone huren. Ik zie dat je deze tegenwoordig wel kan bestellen. Weet men hoe deze word aangesloten? Worden er extra poorten vrijgegeven op de GlasModem? Iemand dit al gedaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Isane
quote:
Svennos1 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:28:
Een vriend me heeft een nieuw huis laten bouwen in Goor (Twente). Er is geen coax aangelegd naar de woning maar wel glasvezel (coax word niet meer aangelegd). Keurig een all in one abbo met interactieve decoder (Entone).

Maar nu ..... de TV in de slaapkamer. Dit kan (legaal) alleen via een eventuele tweede Entone huren. Ik zie dat je deze tegenwoordig wel kan bestellen. Weet men hoe deze word aangesloten? Worden er extra poorten vrijgegeven op de GlasModem? Iemand dit al gedaan?
Exact wat je zegt, 3e poort wordt vrijgegeven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
Het verdienmodel wat betreft de entones is richting de consument zeer oneerlijk.
Bij alle andere providers is de eerste decoder bij een glasabo en COAX-abo (Neem de Horizon bij Ziggo) gratis.

Bovendien is er onderscheid welk abo je afneemt. Bij G500 betaal je nog steeds voor de eerste entone ¤ 5,=, terwijl de rest van de abo's ¤ 2,50 betaald.

Waar ik ook al jaren tegen in heb geschopt is al die abonnementen die Caiway onderhand aanbiedt.
het wordt tijd voor een grote migratie naar de drie bestaande abonnementen. Alles gelijktrekken.

Wie weet dat dit met de samenvoeging met Delta gaat gebeuren eind dit jaar.

Ook de manier waaop men met Multiscreen omgaat. Er zijn nog steeds COAX-abonnementen zonder Multiscreen en in Twente heeft men wel Multiscreen bij COAX, maar kan men niet in het buitenland kijken.

Het feit dat men geen COAX aanlegt is ook al niet uit te leggen. Overal in het land heeft men nog COAX met Ziggo voorop. Het beleid om COAX niet meer uit te breiden is dus erg vreemd. Geef dan COAX terug aan Ziggo en laat Ziggo die aansluitingen doen. Richt je pijlen de volkomen op glas....

Over de hele linie ben ik niet meer zo ontevreden over Caiway al vind ik ze nog steeds niet pro-actief en weinig klantgericht. Het stoort me alleen dat beloften (bijvoorbeeld meer providers) niet worden nagekomen en er geen alternatieven zijn.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 11-05-2018 13:07 (24%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Svennos1
  • Laatst online: 15-10 14:48

Svennos1

PSN: SvennosNL

quote:
Sjakie0101 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:01:
KNIP ...

Het feit dat men geen COAX aanlegt is ook al niet uit te leggen. Overal in het land heeft men nog COAX met Ziggo voorop. Het beleid om COAX niet meer uit te breiden is dus erg vreemd. Geef dan COAX terug aan Ziggo en laat Ziggo die aansluitingen doen. Richt je pijlen de volkomen op glas....
Natuurlijk doet Caiway dit niet! Dat zou ongewenste concurrentie zijn! Coax houden ze op een laag pitje, en alle peilen richten ze op glas.

En ach, KPN is geen haar beter ..... Investeringen op glas op een laag pitje en vol op koper! Allemaal om de eigen markt zover mogelijk te beschermen.

Bovenstaande constructies krijg je helaas met een vrije markt ....

Aan de andere kant, ik zit best met Caiway glas, Internet is top en voor mij primair. TV is dood (Met uitzondering van F1 ;) ). Zeker voor de jongere generatie (<18). Kijken echt nul televisie meer, zowel mijn jongens niet als de vriendjes. Alles is YouTube en Netflix. De kritiek zal dus doodbloeden over tijd ....

• Sjakie0101
quote:
Svennos1 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 23:31:
[...]

Natuurlijk doet Caiway dit niet! Dat zou ongewenste concurrentie zijn! Coax houden ze op een laag pitje, en alle peilen richten ze op glas.

En ach, KPN is geen haar beter ..... Investeringen op glas op een laag pitje en vol op koper! Allemaal om de eigen markt zover mogelijk te beschermen.

Bovenstaande constructies krijg je helaas met een vrije markt ....

Aan de andere kant, ik zit best met Caiway glas, Internet is top en voor mij primair. TV is dood (Met uitzondering van F1 ;) ). Zeker voor de jongere generatie (<18). Kijken echt nul televisie meer, zowel mijn jongens niet als de vriendjes. Alles is YouTube en Netflix. De kritiek zal dus doodbloeden over tijd ....
Op de lange termijn, lees 5 jaar komt alle televisie via een Multiscreenapp/ Netflix/Videolandapp.
De zenders zullen daarin zijn geintegreerd waarbij je kiest voor live-tv/zender of on-demand. Entones en decoders zie ik op de lange termijn verdwijnen. In ruil daarvoor krijgen we wellicht ook andere tv's die gaan voldoen aan de on-demand behoefte met spraakbesturing etc.

Bandbreedte wordt dan steeds minder het probleem. Snel internet zal belangrijk worden voor de UHD-content of zelfs daar de opvolger weer van. Ik geloof alleen niet dat het goedkoper gaat worden. Alle on-demand of live events wordt straks een veel duurder prijskaartje aan gehangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

5 jaar???? Optimist :)

Maar verder denk ik wel dat dat de 'toekonst' van tv kijken is. Heb je een afstandsbediening met apps waarmee je content naar je tv cast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik denk dat je maar eens 5 jaar terug moet kijken naar nu.... Er is al veel veranderd. De ontwikkeling gaat supersnel. De providers die daar in meedenken en meegaan houden het ook het langste vol.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Volgens mij kon ik een jaar of 5 geleden bij Caiway kiezen voor nagenoeg hetzelfde pakket op de glasvezel als nu, alleen voor wat minder euro's dan nu. ;)

We hebben het over Caiway hier he. Qua extra diensten een van de meest conservatieve providers van Nederland.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mosselmann
Wat is altijd raar vind dat je niet standaard bij Caiway je zenders op je tablet of mobiel buiten je huis kan zien.
Dat is bij iedere aanbieder standaard zonder extra kosten. Bij Caiway moet je daarvoor eerst een extra dienst afnemen van minimaal 5 euro per maand. Dat vind ik echt niet meer van deze tijd. Caiway brengt het als een noviteit terwijl zoiets gewoon standaard is in 2018.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
We mogen Caiway niet bekritiseren hier, dus daar ben ik mee gestopt.
Ik tel mijn zegeningen al wordt ik ook uitgemolken tot en met.

Een rekensom:
Ik heb glasvezel, een entone om terug te kijken, 3 CI+smartcards om overal te kunnen kijken.
Wanneer de app dit allemaal zou faciliteren dan scheelt me dat 9 euro per maand.
Caiway koppelt alles aan die verrekte entone, de eerste decoder die bij glasvezel G500 gewoon 5 euro per maand kost!!!! De eerste decoder die bij alle andere providers voor nop wordt geleverd incl terugkijken en VOD (RTL Gemist en NPO gemist) en div films en series on demand.

Bij Ziggo (ik wil de vergelijking eigenlijk niet maken) waren de smartcards gratis en had ik niets voor de Horizon betaald. Dus die 9 euro per maand die ik voor die rommel bij Caiway betaal riekt naar de misdaad. Met name omdat hun Multiscreen app streamen niet faciliteert (dat zou me al 4 euro schelen voor de smartcards).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Heb mijn entone probleem opgelost. heb op marktplaats weer een humax 5200 gekocht en ben over de kabel gaan kijken. verder heb ik gisteren mijn 300Mbits internet verlaagd naar 100Mbits , downloaden is toch verboden en met 20Mbits via Tiscali kon ik ook alles doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Isane
Je kunt nu x32 doorspoelen met de Entone _/-\o_ _/-\o_

• nnndoh
  • Niet online
met replay tv , en opgenomen programma's niet

• Sjakie0101
10 extra HD zenders op interactief per juli!

9 staan er op het zenderoverzicht nu, de 10e staat niet vermeld

Op COAX en interactief komt Ketnet HD erbij.

• Isane
quote:
nnndoh schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:46:
met replay tv , en opgenomen programma's niet
Opgenomen programma's zeker wel :)

• mosselmann
Maar TV5 Europe in HD, komt deze ook op de coaxkabel erbij of alleen op de extra betaaldienst, interactieve TV?

• nnndoh
  • Niet online
quote:
Isane schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 06:26:
[...]

Opgenomen programma's zeker wel :)
Nou bij mij was het dus niet mogelijk. krreg een melding dat dat niet mogelijk was. dus gewoon lekker reclames kijken,

• Sjakie0101
quote:
mosselmann schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:17:
Maar TV5 Europe in HD, komt deze ook op de coaxkabel erbij of alleen op de extra betaaldienst, interactieve TV?
TV5 Europe alleen via glasvezel. Daar betaal je dan ook voor via de huur van de entone en je glasvezelabo.

In Twente was er nog ruimte voldoende om deze zenders ook via COAX door te geven. Daar bestaan nog meer dan 20 analoge kanalen!

• Roberto......
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 18:49
Wat moeten we met TV5 terwijl er geen goed werkende Windows app is voor Multiscreen. Hier zitten de klanten van Caiway niet op te wachten. Multiscreen icm chromecast ondersteuning en UHD uitzendingen dat is wat men wil. 5 jaar geleden hadden we gezegd goed bezig Caiway maar we leven nu in 2018. Kortom ze hebben weer een reden om de prijs te verhogen.

• Sjakie0101
quote:
Roberto...... schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:58:
Wat moeten we met TV5 terwijl er geen goed werkende Windows app is voor Multiscreen. Hier zitten de klanten van Caiway niet op te wachten. Multiscreen icm chromecast ondersteuning en UHD uitzendingen dat is wat men wil. 5 jaar geleden hadden we gezegd goed bezig Caiway maar we leven nu in 2018. Kortom ze hebben weer een reden om de prijs te verhogen.
De prijzen ziijn al verhoogd.... dus dit is een van de zaken die we terugkrijgen. Meer HD en dat juich ik toe.
Ik heb begrepen dat er rond september/oktober NOG MEER volgt.

Mij heeft het ook gestoord dat Caiway niet gelijk de UHD zender van NPO1 op de Multiscreen doorgeef zodat deze gestreamd kan worden, maar ik dacht dat ik de azijnpisser was...

Ik ben erg blij met waar men nu naar toe gaat, al vind ik wel dat zo lang er ruimte is op COAX in bepaald gebieden, je die gebieden ook moet voorzien van deze HD zenders.

Multiscreen komt overigens ook in komende twee maanden een nieuwe versie, ook voor Windows10 en met streaming dus ook daar gaat iets gebeuren.

• mosselmann
Ik hoop ook gelijk geschikt voor de Apple TV 4K

• CAP-Team

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb internet over glas, en tv over coax. Het is dan niet mogelijk om buiten de deur op je mobiel te kijken, terwijl als je interactieve tv hebt dat wel kan. Maar dat wil ik niet. Heb nu een Humax 5200 die het prima doet.
Belachelijk dat dat dan beperkt wordt op mobiel. :(

Surface 2 64 GB | Samsung Galaxy S8 | XBOX ONE

• DaWaN
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 13:05

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb de laatste paar dagen last van een haperende DNS server van Caiway. Kan dikwijls tweakers niet bereiken. Meer mensen hier last van of gebruiken jullie alternatieve DNS servers?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Hier hetzelfde probleem. Je zou de google dns kunnen gebruiken 8.8.8.8 en 8.8.4.4

As long as we get paid or you get shot I'm happy.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Denk eerder dat het ligt aan de DDOS waar tweakers een aantal keer last van had.

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, HTC 10, Asus G750 rammelbak.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-10 18:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
DaWaN schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:11:
Ik heb de laatste paar dagen last van een haperende DNS server van Caiway. Kan dikwijls tweakers niet bereiken. Meer mensen hier last van of gebruiken jullie alternatieve DNS servers?
https://pi-hole.net/2018/...-all-around-dns-solution/

Problem solved! ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• datacom80
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 05-09 08:19
zijn er mensen die ervaring hebben door te bellen met caiway en vragen of men een (nieuwe) aanbieding kan doen bij een nieuwe verlenging (glasvezel pakket ) en anders overstapt naar de concurrent .... bvd...

• BlazeMuis
quote:
datacom80 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:42:
zijn er mensen die ervaring hebben door te bellen met caiway en vragen of men een (nieuwe) aanbieding kan doen bij een nieuwe verlenging (glasvezel pakket ) en anders overstapt naar de concurrent .... bvd...
Ze konden mij toen 1 maand gratis aanbieden, meer niet. Ik heb toen opgehangen en een week later weer gebeld, maar toen konden ze mij niks aanbieden. Een maand later belden ze mij (toen mijn jaar contract afgelopen was) en konden ze eenmalig 20 euro korting geven als ik weer een jaar contract zou gaan afsluiten.

Ik heb nu Internet Only bij Caiway.

• wian
  • Niet online
Zit ik ook aan te denken. Op zich heel tevreden, maar vaste telefonie en TV wordt hier bijna niet meer gebruikt.

Internet only kost 40 euro voor 150mbit bij Caiway. Zijn er alternatieve aanbieders die meer snelheid aanbieden voor die prijs over CAIW glasvezel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 17:55
quote:
wian schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:05:
Zijn er alternatieve aanbieders die meer snelheid aanbieden voor die prijs over CAIW glasvezel?
Moet je even (zelf) opzoeken:
https://overalglasvezel.nl/

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
ShareValue E-miel

• wian
  • Niet online
Thanks! Die kende ik nog niet.

Zo te zien heeft Caiway nog steeds de beste prijs/snelheid verhouding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mosselmann
Ik vind de mogelijkheid tot hogere snelheid een groot gemis bij internet only van Caiway. Het is algemeen bekend dat een hogere internetsnelheid de aanbieder praktisch niks extra kost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 23:07

B2

wa' seggie?

quote:
mosselmann schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:28:
Ik vind de mogelijkheid tot hogere snelheid een groot gemis bij internet only van Caiway. Het is algemeen bekend dat een hogere internetsnelheid de aanbieder praktisch niks extra kost.
Inderdaad jammer dat daar maar 1 snelheid mogelijk is. Via het GlasvezelBuitenaf netwerk is dat 300mbit. Snel zat, maar vreemd dat je dat niet bij kunt plussen.

• nnndoh
  • Niet online
Waarom zou je sneller willen, 100 Mbit is ruim voldoende voor netflix.

• mosselmann
Niet voldoende als je met veel apparaten tegelijk in je gezin online bent

• MediaZoo
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:47
quote:
mosselmann schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:01:
Niet voldoende als je met veel apparaten tegelijk in je gezin online bent
Het gebruik van data wordt door veel mensen flink overschat. Mijn ouders + zus hebben jaren lang met 40Mbit/s 3x laptop 3x mobiel en nog andere randapparatuur kunnen doen. Dit terwijl ze fanatiek youtube kijken, live tv streamen en/of netflix kijken. Dit is jaren lang prima gegaan... Dus onvoldoende voor een gezin met veel apparaten?

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
bij het hoogste abonnement van netflix kom ik niet boven de 16 megabit bij 4k materiaal. Met gamen werk je over het algemeen meer met kilo dan met megabits per seconde. alleen met downloaden zijn die echt hoge snelheden echt handig. Maar voor 99 procent van de mensen is meer dan 100 echt zelden nodig.

As long as we get paid or you get shot I'm happy.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Sinds we glasvezel hebben is onze bandbreedte behoefte enorm toegenomen. Thuiswerken is nu even snel als op kantoor, waardoor ik zonder blozen videobestanden kan bewerken voor demos of training. Mijn ouders hebben ook glasvezel en onze synologies synchroniseren heen en weer. Ik maak backups op cloud opslag, en kan zonder me druk te maken ook fotos en videos heen en weer kopieren. Ik heb onlangs als test de satellietontvanger HD opnames direct naar cloudopslag laten schrijven. Vervolgens kan iedereen in huis deze opnames terugkijken op laptop, tablet of telefoon.

En dit bovenop het familieverbruik met netflix, youtube, facetime, downloaden etc.

Toen ik "maar" 40mbit uplink had bij ziggo haalde ik me dit echt niet in m'n hoofd.

• datacom80
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 05-09 08:19
inderdaad 1 maand gratis op glaspakket . toch een voordeel van ¤ 48,50 bij een nieuw jaarcontract..
quote:
BlazeMuis schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:46:
[...]

Ze konden mij toen 1 maand gratis aanbieden, meer niet. Ik heb toen opgehangen en een week later weer gebeld, maar toen konden ze mij niks aanbieden. Een maand later belden ze mij (toen mijn jaar contract afgelopen was) en konden ze eenmalig 20 euro korting geven als ik weer een jaar contract zou gaan afsluiten.

Ik heb nu Internet Only bij Caiway.

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 05:12
Mijn ouders hebben al jaren een Alles-in-1HD TV met Alles-in-1HD Rekam Plus pakket en willen nu multiscreen installeren. Maar waar in mijn.caiway.nl stel je dit in?

Het zou onder My TV moeten staan, maar ik zie het niet...

• Blisterin_Bull
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 16-10 05:06
Direct als je inlogt op mijn caiway, zie je onder My TV de optie "Multiscreen TV wachtwoord".

De app download je zelf uit de iOS/Play store, en gebruik je de inlog gegevens van de website.

Systeem specs | PS4: watbenjedan | B.Net: StrykerNL#2705

• ReBr
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
quote:
Megamind schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:42:
Mijn ouders hebben al jaren een Alles-in-1HD TV met Alles-in-1HD Rekam Plus pakket en willen nu multiscreen installeren. Maar waar in mijn.caiway.nl stel je dit in?

Het zou onder My TV moeten staan, maar ik zie het niet...
Multiscreen is niet beschikbaar voor (de via) Rekam abonnees, jammer maar helaas.

Also known as: Rencomp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16-10 13:08

N1ckk

#hashtag

Wij hebben Caiway glasvezel alleen internet 150mbps besteld. Voornaamste reden was de uploadsnelheid en het feit dat het mogelijk is op nieuwe adres. Toch valt me op dat er naast Caiway niet heel partijen glasvezel aanbieden op ons nieuwe adres. Dus niet KPN, Tweak - maar wel een Fiber (duurder) of Solcon (ietsjes duurder). Iemand enig idee of dat ooit kan veranderen? Ik ga 40 euro p/maand betalen en blijf het idee houden dat dergelijke prijzen lager kunnen, moeten.

N1ckk wijzigde deze reactie 27-07-2018 14:35 (10%)

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”

• Deshmir
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20:59
quote:
N1ckk schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:30:
Wij hebben Caiway glasvezel alleen internet 150mbps besteld. Voornaamste reden was de uploadsnelheid en het feit dat het mogelijk is op nieuwe adres. Toch valt me op dat er naast Caiway niet heel partijen glasvezel aanbieden op ons nieuwe adres. Dus niet KPN, Tweak - maar wel een Fiber (duurder) of Solcon (ietsjes duurder). Iemand enig idee of dat ooit kan veranderen? Ik ga 40 euro p/maand betalen en blijf het idee houden dat dergelijke prijzen lager kunnen, moeten.
Je kan niet anders dan deze kiezen totdat er partijen komen die de Wholesale tarieven van CIF CAIW willen betalen, of wanneer KPN eindelijk CIF CAIW over mag nemen.

Andere optie is wachten op het aanbod van "Delta" EQT Infrastructure Fund (eigenaar ZeelandNet/Delta, en nu ook CAIW), maar ga er maar niet vanuit dat dit een positief effect heeft op de prijs.

Deshmir wijzigde deze reactie 27-07-2018 15:09 (5%)
Reden: update

• N1ckk

N1ckk

#hashtag

Jammerlijk, achja - wel eindelijk een keer de optie om überhaupt glasvezel te kunnen nemen. Ik kijk uit naar de uploadsnelheid met al mijn smarthome kamera'tjes.

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”

• mosselmann
Ik denk dat het merk Caiway binnen een jaar verdwenen is. Alles wordt Delta .

• xxxMaverick
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 12-10 16:09
Mijn ouders krijgen nu de mogelijkheid om via glasvezel buitenaf zich aan te melden voor glasvezel. Valt me op dat de pakketten allemaal flink aan de prijs zijn. Daarnaast opvallend: de providers hebben eigenlijk allemaal geen aanbieding van bv eerste 3 maanden fikse korting, iemand ervaringen of het mogelijk is toch ergens via de klantenservice wel een goede deal te krijgen bij bv caiway?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
quote:
mosselmann schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 08:15:
Ik denk dat het merk Caiway binnen een jaar verdwenen is. Alles wordt Delta .
Ga daar maar van uit met korting op Delta Energy. Nieuw soort quad play.
Het kan ook zo maar zijn dat er een hele nieuwe naam komt voor Delta Kabel.
Delta Energy is al afgesliptst van het Kabel verhaal.

Dat men samengaat is een kwestie van tijd. Alles wordt niet voor niets verhuisd naar 1 pand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mosselmann
Die korting is er al bij Caiway als je Delta energie erbij neemt.

https://www.delta.nl/combivoordeelcaiway

• Sjakie0101
quote:
mosselmann schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:37:
Die korting is er al bij Caiway als je Delta energie erbij neemt.

https://www.delta.nl/combivoordeelcaiway
Dat wist ik nog niet. Ik moet toevallig weer overstappen en Delta is een van de goedkopere in mijn geval (dat hang sterk af van je verbruik natuurlijk).

Update: het lijkt er op dat je dan via de site van Delta het contract moet aangaan, welkomsbonus zoals op gaslicht.com kan je dan kennelijk naar fluiten... Dus weer een actie van niets!

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 30-07-2018 17:01 (33%)

• mosselmann
Die welkom bonus staat toch los van de korting bij Caiway?

• Sjakie0101
quote:
mosselmann schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:05:
Die welkom bonus staat toch los van de korting bij Caiway?
Helaas pindakaas. Je moet de overeenkomst afsluiten via de site van Delta cf hun voorwaarden voor combikorting. Actie van niks dus. Die korting is een schijntje tov de welkomstbonussen op gaslicht.com.

• N1ckk

N1ckk

#hashtag

Pff, ik vroeg of ze even duidelijkheid konden geven over levering glasmodem - kon niet. Of ze eerder konden versturen - kon ook niet. Klantenservice boy: maar ik help graag! Dat geloof ik best, maar je mag waarschijnlijk niks.

• neggix
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:25
Probleempje.
Ik heb een netgear nighthawk R7000 met glasvezel erop 200/200.
Ik had een tijd geleden een probleem met m'n internet en na een beetje klussen/andere router (Apple airport) kon ik via die router wel internetten en via mijn nighthawk niet. Nu heb ik het mac adres van die apple overgezet naar mijn nighthawk.
Het internet werkt alleen is de airport maar 100mb en de nighthawk 1gb en wil ik graag weer de 1gb halen, maar zodra ik het mac adres weer op standaard zet heb ik geen verbinding.

Heb op netgear gezocht maar die doen niet heel veel aan support.

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• wian
  • Niet online
Nighthawk gewoon naar eigen standaard mac adres zetten en dan een half uurtje de stroom van het caiway modem afhalen. Daarna zou het weer moeten werken.

• neggix
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:25
quote:
wian schreef op woensdag 5 september 2018 @ 17:10:
Nighthawk gewoon naar eigen standaard mac adres zetten en dan een half uurtje de stroom van het caiway modem afhalen. Daarna zou het weer moeten werken.
Uur met caiw en vrienden aan de lijn gezeten en zoiets simpels is het :o
Vannacht hele nacht eruit gehad en nu werkt het weer na een reboot van de router.. ^O^ Thanks

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• Isane
Ik heb een glasvezelpakket besteld bij Caiway en ik werd vandaag gebeld of ik er een gratis WIFI modem wou :Y (router had ik er niet bij besteld)

Prima service :Y

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Krijg je dan nog steeds zo'n Sitecom?

• Wimlem
  • Laatst online: 20:25
PaT schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:28:
Krijg je dan nog steeds zo'n Sitecom?
Het is toch te bidden dat ze van dat ding zjin afgestapt, met custom Caiway firmware er op.

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge

• wian
  • Niet online
Isane schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:08:
Ik heb een glasvezelpakket besteld bij Caiway en ik werd vandaag gebeld of ik er een gratis WIFI modem wou :Y (router had ik er niet bij besteld)

Prima service :Y
Als je de spullen binnen hebt kun je dan even laten weten wat het merk/model is?
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True