Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• meintje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:20
quote:
Muse schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:01:
[...]

100/100 alles-in-1 kost toch ¤46? Klein verschil hoor, maar ik betaal namelijk ¤48 voor 150/150 alles-in-1. Zou vreemd zijn als jij hetzelfde zou betalen voor een lagere snelheid.
Bij Caiway sluit ik niks uit >:) Maar misschien moet ik dan de snelheid van mijn abonnement even controleren. Bedankt voor de tip!

• jordje
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14-10 18:56
quote:
Axewi schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:59:
[...]

Ik betaal nu ¤58 euro bij caiway 350/350 en als ik internet only wil van solcon dan betaal ik ¤51,75 voor 500/500 (nternet met gratis telefoonlijn Premium)

Het gaat me er juist om dat ik geen gebruik maak van telefoon\TV en caiway bied alleen "maar" 150/150 aan als je dat niet wil.
Dus voor mij zou ik minder betalen en meer snelheid terug krijgen.

Het liefst zou ik zien dat caiway de bestaande snelheden ook als internet only aanbied (hoe moeilijk kan het zijn?)
Oh dat is dan apart. Op mijn postcode is het hoogst verkrijgbare Solcon internet-only pakket 'slechts' 250/250 en kost maar liefst ¤62,50 :o Das wel een gek groot verschil, aangezien het beide over de CIF glasvezel gaat.

• Sjakie0101
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 17:59
quote:
jordje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:30:
[...]

Blijkbaar komt Plinq er ook bij, maar die vragen ¤40,- voor 50/50 in Reggefiber gebied, dus dat zal in CIF gebied wel minstens zo duur zijn.

[...]

Heb ik ook nog even naar gekeken, maar gauw uit m'n hoofd gezet. De Caiway triple-play pakketten zijn goedkoper én sneller: Solcon 250/250 voor ¤62,60 en Caiway 300/300 voor ¤58,-
Plinq gaat minimaal 100/100 aanbieden voor 40 euro. Dat is hun huidige tarief op CIF.
Met een verhoging per 1 januari is dat gelijk aan Caiway.
Caiway wordt naar alle waarschijnlijkheid overgenomen en door CIF van de hand gedaan waardoor CIF een meer autonome organisatie wordt. Ik verwacht in december een aankondiging van alle providers die er per 1 januari bijkomen. Dat zijn er naar verwachting meer dan nu bekend is :-)

Verder de nieuwsbrief van Caiway gelezen. Daar stond niets in over Internet Only. Vreemd, hebben ze iets te melden dan staat het OOK niet in de nieuwsbrief. Verder gaan vooraankondigingen of echt nieuws, kortom iedereen drinkt uit zijn glas, doet een plas en alles blijft zoals het was.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 05-10-2017 18:31 (13%)

• Axewi
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:42
quote:
jordje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:22:
[...]

Oh dat is dan apart. Op mijn postcode is het hoogst verkrijgbare Solcon internet-only pakket 'slechts' 250/250 en kost maar liefst ¤62,50 :o Das wel een gek groot verschil, aangezien het beide over de CIF glasvezel gaat.
Dan zit daar het verschil, ik kan weer geen 250/250 krijgen bij solcon, en caiway is tegenwoordig 350/350 hier.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• jordje
quote:
Sjakie0101 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:30:
[...]

Plinq gaat minimaal 100/100 aanbieden voor 40 euro. Dat is hun huidige tarief op CIF.
Met een verhoging per 1 januari is dat gelijk aan Caiway.
Caiway wordt naar alle waarschijnlijkheid overgenomen en door CIF van de hand gedaan waardoor CIF een meer autonome organisatie wordt. Ik verwacht in december een aankondiging van alle providers die er per 1 januari bijkomen. Dat zijn er naar verwachting meer dan nu bekend is :-)

Verder de nieuwsbrief van Caiway gelezen. Daar stond niets in over Internet Only. Vreemd, hebben ze iets te melden dan staat het OOK niet in de nieuwsbrief. Verder gaan vooraankondigingen of echt nieuws, kortom iedereen drinkt uit zijn glas, doet een plas en alles blijft zoals het was.
Als er een aanbieder komt met 1Gbit voor ¤40,- lijkt me dat wel wat :9~
quote:
Axewi schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:16:
[...]

Dan zit daar het verschil, ik kan weer geen 250/250 krijgen bij solcon, en caiway is tegenwoordig 350/350 hier.
Erg rare gang van zaken allemaal. Dat het CIF/Caiway netwerk en aanbod onderling zo gefragmenteerd zijn. En dan te bedenken dat de glasnetwerken pas zijn aangelegd in, pak 'm beet, de laatste 5 jaar. Veel fysiek verschil zal er dus niet tussen zitten lijkt mij, dat bijvoorbeeld in de ene stad de maximum snelheid anders is dan in de andere.

• Muse
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
quote:
meintje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:40:
[...]

Bij Caiway sluit ik niks uit >:) Maar misschien moet ik dan de snelheid van mijn abonnement even controleren. Bedankt voor de tip!
Ik ben ooit begonnen met G100, welke een upgrade kreeg naar G150. Daarna verdween deze optie en kwam de 75/75 versie als instapper. Die laatste heeft inmiddels weer een upgrade gehad naar 100/100. Ik heb echter altijd mijn oude abonnement gehouden.

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
quote:
jordje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:46:
Veel fysiek verschil zal er dus niet tussen zitten lijkt mij, dat bijvoorbeeld in de ene stad de maximum snelheid anders is dan in de andere.
Het heeft dan ook niks met de maximum snelheid over glasvezel te maken maar met de diversiteit van pakketten die de verschillende aanbieders willen leveren. Niet elke aanbieder kiest er voor de pakketten te verdelen in 100/100, 250/250 en 400/400. Dat verschilt per aanbieder.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Roberto......
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 07:35
quote:
Han schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:21:
[...]

Niet elke aanbieder kiest er voor de pakketten te verdelen in 100/100, 250/250 en 400/400. Dat verschilt per aanbieder.
Inmiddels levert Caiway al 600/600 maar dit pakket vind ik te duur voor 70 euro. Ik ben bang dat als Cif Caiway verkoopt de Mbitjes duurder voor Caiway gaan worden. Verschil met Solcon zal dus kleiner gaan worden schat ik in. Het losse internetpakket is mischien een proef om te kijken of er echt wel vraag naar is. Helaas net zoals bv Ziggo is dit veel te duur en neem je voor een paar euro een tv pakket erbij.

Roberto...... wijzigde deze reactie 06-10-2017 18:26 (6%)

• jordje
quote:
Han schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:21:
[...]

Het heeft dan ook niks met de maximum snelheid over glasvezel te maken maar met de diversiteit van pakketten die de verschillende aanbieders willen leveren. Niet elke aanbieder kiest er voor de pakketten te verdelen in 100/100, 250/250 en 400/400. Dat verschilt per aanbieder.
Ik doelde eigenlijk op het feit dat @Axewi een 500/500 pakket kan afsluiten bij Solcon, en ik maar maximaal 250/250. Het is allebei CIF netwerk, alleen zitten we hoogstwaarschijnlijk in een ander postcodegebied. Ook onze Caiway pakketten lijken te verschillen.

• Sjakie0101
quote:
jordje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:32:
[...]

Ik doelde eigenlijk op het feit dat @Axewi een 500/500 pakket kan afsluiten bij Solcon, en ik maar maximaal 250/250. Het is allebei CIF netwerk, alleen zitten we hoogstwaarschijnlijk in een ander postcodegebied. Ook onze Caiway pakketten lijken te verschillen.
Dit heeft mogelijk te maken met wel of geen buitengebied. Voor het buitengebied gelden er F-pakketten.
Heeft vooral te maken met de prijsstelling zodat de buitengebieden nog steeds een pakket kunnen krijgen dat niet al te duur wordt.

• strandtas
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 27-08 08:53
Raken we veel zenders kwijt , nu de eigenaar van Delta , Caiway en CIF heeft overgenomen?
Delta biedt geeneens Eurosport meer aan, dus ik hou mijn hart vast !

• Roberto......
quote:
strandtas schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:21:
Raken we veel zenders kwijt , nu de eigenaar van Delta , Caiway en CIF heeft overgenomen?
Nieuwe website Caiway en met mededeling over verkoop.

Overeenstemming nieuwe eigenaar CIF Holding BV

CIF Holding BV, waar Caiway onderdeel van uitmaakt, heeft met investeringsmaatschappij EQT Infrastructure overeenstemming bereikt over het verkopen van haar aandelen. Dat betekent dat EQT Infrastructure de nieuwe eigenaar van CIF/Caiway zal worden. Voor onze klanten verandert er niets. Caiway blijft gewoon de diensten leveren zoals je dat nu ook gewend bent.

• MediaZoo
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:33
quote:
strandtas schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:21:
Delta en CIF/Caiway zijn twee gescheiden organisaties. Deze zullen eerst moeten fuseren of de ene de ander overnemen voordat er überhaupt iets veranderd.

Aandelen van beide partijen zijn in handen van 1 investeringsmaatschappij. De kans is groot dat beide providers samengevoegd worden, de kans is ook aanzienlijk dat dit niet gebeurd. Gezien beide bedrijven een geheel andere strategie voeren.

Je hart hoef je niet vast te houden de aankomende tijd. Mocht er ooit een combinatie van partijen plaats vinden dan merkt de klant dit pas over minimaal een jaar. Er moet veel werk verricht worden voordat er sprake is van 1 bedrijf.

Neem Ziggo/UPC als voorbeeld. We zijn nu bijna 3 jaar na de fusie en dat de klanten echt het effect zagen. Nog steeds zijn niet alle systemen aan elkaar gekoppeld, dit is een kwestie van tijd en juridisch getouwtrek.

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• strandtas
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 27-08 08:53
Er is nog nooit bij een fusie, niks veranderd voor klanten, dus de website van Caiway over dit onderwerp is lariekoek.
Reken maar dat er veel gaat veranderen met een fusie. Zo'n investeringsfonds wil de kosten naar beneden drukken, dus die gaan echt niet twee kantoren en twee ontvangststations aanhouden.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16-10 22:35

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Sjakie0101
Kloten-nieuws! Dit wil zeggen dat:
a) de monopolie aanblijft nu ook CIF mee is overgenomen
b) er nog steeds geen vooraanstaande alternatieven komen als vervanger voor Ziggo
c) per saldo we meer gaan betalen voor minder, want bij elke overname wordt alles omgegooid, nieuwe duurdere pakketten met nog minder inhoud.

Ik mag me vergissen maar ik denk niet dat we per januari ineens keuze hebben uit 15 providers, daar moeten we nog jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren op wachten op deze manier.

Ik denk dat Caiway met het nieuws op hun site alleen maar Twitterberichten aanwakkerd over hun monopolie. Inderdaad veranderd er niks helaas! :(

Verder verdwijnt Naaldwijk en gaat alles naar het hoofdkantoor van Delta. Kortom een fusie is bijna een zekerheid. De CEO wordt de directeur van Delta.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 17-11-2017 18:49 (48%)

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16-10 17:06
Vandaag ontving ik een nieuwsbrief dat Caiway hun netwerk heeft opengesteld aan derden. Welke partijen kunnen nu over het netwerk van Caiway?

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Ik ben ook erg benieuwd. Fiber.nl is blijkbaar beschikbaar, maar de prijzen zijn hoger dan caiway zelf. 65 euro voor internet only 500mbit of 100 euro voor alles in 1 500mbit. Eerder in dit topic zag je ook al plinq en solcon.

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hier in Albrandswaard is nog geen bericht ontvangen...

• babbi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15-10 06:35
Wat staat er in de nieuwsbrief dan..

• Sjakie0101
quote:
Trommelrem schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:32:
Vandaag ontving ik een nieuwsbrief dat Caiway hun netwerk heeft opengesteld aan derden. Welke partijen kunnen nu over het netwerk van Caiway?
Een brief, digitale berichtgeving. Graag meer info?? welke providers

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
In Almelo ook geen nieuws bericht helaas.. Ben wel benieuwd welke providers er gaan komen.

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone XS Max 64GB

• Sjakie0101
EQT zal toch met bericht moeten komen over de overname en de providers die er bij gaan komen. Het netwerk is inderdaad opengesteld al sinds april en vanaf dat moment konden ALLE providers aansluiten/intekenen. Plinq en Kliksafe waren vanaf mei al bekend maar konden nog niet landelijk uitrollen.
Ik meende ook te weten dat vanaf januari 2018 dit officieel kan, dan zit de drie jaar veto-periode van Caiway er op. Maar ik raak ook wel benieuwd of we uit nog meer providers kunnen kiezen. Er zijn meer providers die niet per se aan KPN zijn verbonden. Neem NLE en T-Mobile/Tele2. XS4ALL is wel KPN maar heeft al wel een polit gedraaid op CIF. Tweak is ook onafhankelijk volgens mij.

• Trommelrem
quote:
babbi schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:07:
Wat staat er in de nieuwsbrief dan..
KPN levert over enkele dagen over Caiway verbindingen:
quote:
CAIW vanaf 27 december beschikbaar!

RoutIT breidt het connectivity portfolio uit met meer dan 300.000 CAIW glasvezelverbindingen! CAIW biedt snelheden van 50 tot 500Mbp/s en is per 27 december 2017 onder Thuiswerker FTTH te bestellen in IRMA.

Welkomstcadeau CAIW
Start 2018 goed met ¤ 150 Cash Back op alle nieuwe CAIW aansluitingen. Daarnaast betaalt u tot 31 maart 2018 geen setupkosten!

Doe de Postcodecheck in IRMA en bekijk de beschikbare CAIW adressen.
En warempel, als je een CAIW postcode invult dan kun je er gewoon KPN op bestellen :o

Trommelrem wijzigde deze reactie 21-12-2017 21:42 (5%)

• BlazeMuis
  • Nu online
quote:
Trommelrem schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:39:
[...]
KPN levert over enkele dagen over Caiway verbindingen:

[...]
En warempel, als je een CAIW postcode invult dan kun je er gewoon KPN op bestellen :o
Volgensmij is dat onzin wat je zegt aangezien ik dit zojuist gedaan heb en er nog geen glasvezel via KPN beschikbaar is hier in Almelo/Twente.

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

In Albrandswaard ook even getest, maar geen KPN op de glasvezel hier.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 16-10 05:06
Is dat RoutIt/Irma niet alleen voor zakelijke verbindingen/thuiswerken? Zonet ff gekeken voor Maassluis, maar ook geen alternatieve glasvezel opties beschikbaar hier.

Systeem specs | PS4: watbenjedan | B.Net: StrykerNL#2705

• EdwinB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 16-10 21:32
RoutIT is inderdaad zakelijk. Ik ga binnenkort in Caiway CAI gebied wonen, maar de glasvezel is van Reggefiber (KPN). Het is nu dus hopen dat met deze actie ook Caiway op deze glaslijn mag gaan leveren zodat ik een Caiway pakket kan afnemen.

KPN kennende zal dat wel weer niet gebeuren..... :(

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Iemand enig idee of Tweak ook beschikbaar komt in Caiway gebied?

• Trommelrem
quote:
BlazeMuis schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:49:
[...]

Volgensmij is dat onzin wat je zegt aangezien ik dit zojuist gedaan heb en er nog geen glasvezel via KPN beschikbaar is hier in Almelo/Twente.
Er staat vanaf 27 december voor thuiswerkers in de nieuwsbrief. Zakelijke premium en zakelijk entry zijn vooralsnog niet mogelijk. Het kan zijn dat de postcodecheck van jou nog niet geupdatet is en dat dat pas op de 27e gebeurt.

• babbi
Graag een duidelijke site waar ik de postcodecheck kan doen..

• Sjakie0101
Graag een afdruk van de nieuwsbrief zoals EQT/CIF/Cogas Infra/Caiway die heeft verstuurd.
Dat lijken me de juiste bronnen. Vooralsnog lijkt me dit allemaal klinkklare onzin.

• babbi
Precies beetje flauwekul..

• racnor2
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:50
Foto RoutIT partners blad, Oktober 2017 RoutIT

• Sjakie0101
Owkee, klinkt inderdaad alsof KPN een keuze wordt. Dit bedrijf richt zich wel op zakelijke aansluitingen. Maar ik verwacht dat we met zijn allen een brief kunnen verwachten van CIF/EQT/Cogas Infra/CAIW hierover. In dit geval wordt KPN en meer KPN partijen een optie waarschijnlijk.

Iemand riep hier een paar maand terug nog dat dit onwaarschijnlijk is, maar toen riep ik al dat dit eerder invermijdelijk is, net zoals dat Caiway ook op het KPN netwerk mag.

• vr6-only
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10:30

vr6-only

Blub Blub

Volgens mij is het eerder het product iTV van KPN Wholesale wat elke provider kan inkopen en doorzetten naar hun klanten. Oftewel, whitelabel product en niet zozeer KPN, de provider.

It ain't stupid if it works!

• Sjakie0101
Het lijkt tovh verkocht te worden als KPN product, dat staat er explicitiet. Of dat via een whitelabel komt zou mij niet interesseren eerlijk gezegd. Ik wacht af op berichtgeving via de officiele kanalen!

• Roberto......
quote:
Sjakie0101 schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:15:

Iemand riep hier een paar maand terug nog dat dit onwaarschijnlijk is, maar toen riep ik al dat dit eerder invermijdelijk is, net zoals dat Caiway ook op het KPN netwerk mag.
Aannamens en speculatief. Medewerkers van KPN hebben meerdere keren aangegeven via div fora's dat het niet rendabel is voor hun te leveren via Cif glasvezel. Het is wachten op Solcon als je KPN fan bent die hun producten gaan verbeteren

Roberto...... wijzigde deze reactie 25-12-2017 20:40 (3%)

• Sjakie0101
Zoals ik al zei wacht ik de berichtgeving via de officiele kanalen af, dat zal meer duidelijkeid moeten geven over nieuwe providers, hoe, wat , waar en wanneer. Helemaal eens verder: alle berichtgeving alhier is op dit moment giswerk en speculatief.

• BlazeMuis
  • Nu online
Lijkt wel alsof er niet veel van komt.. Nog geen brief o.i.d. gekregen.

Achja Caiway is gelukkig stabiel qua internet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjakie0101
quote:
BlazeMuis schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:46:
Lijkt wel alsof er niet veel van komt.. Nog geen brief o.i.d. gekregen.

Achja Caiway is gelukkig stabiel qua internet.
Als er al een brief komt dan denk ik na de overname door EQT of ergens eind januari/februari.

• Sjakie0101
De overname is definitief sinds gisteren...
https://www.delta.nl/over...qt-neemt-cif-en-caiw-over

Ben benieuwd of we nu goed geinformeerd gaan worden en of de nieuwe eigenaar zich nu eindelijk eens druk gaat maken voor meer providers (met name ook KPN, XS4ALL, T-Mobile, Telfort, Tweak, NLE etc etc.)

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 11-01-2018 18:24 (78%)

• Roberto......
https://www.caiway.nl/wijzigingen2018

Forse stijging van de prijs per maand maar meer HD zenders, helaas geen verhoging internetsnelheid.

Roberto...... wijzigde deze reactie 12-01-2018 10:58 (11%)

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou, woepie! 2,50 per maand meer om zenders in HD te kunnen bekijken die ik toch al niet keek...

Dit is voor het eerst dat ik er voor mijn gevoel niet op vooruit ga bij een wijziging bij Caiway. Jammer.

• Paddywacker
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:18
Dat er een verhoging zat aan te komen verbaasd mij niet. Lang leve de inflatie o.a. die kreeg ik ook van T-Mobile.
En ja, ook ik kijk die zenders niet. Het zou mooi zijn als je zelf de zenders mocht uitzoeken. Sommige talen versta ik niet en/of geen interesse in.
Maar zelf je eigen pakket samenstellen zal denk ik nooit gebeuren.

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik ben wel blij met discovery science en travel TV. Het is geen hoogstaande content, maar het kijkt wel lekker weg... in SD vind ik het tegenwoordig echt afleidend van waar ik naar kijk. (Ook Ziggo sport wordt weer wat aantrekkelijker zo, die heb ik en vanwege de prijs en vanwege de SD opgezegd. Nu is alleen de prijs me nog wat hoog :D )

As long as we get paid or you get shot I'm happy.

• Sjakie0101
Ik had verwacht dat G500 nu ook eindelijk ¤ 2,50 voor de eerst decoder ging betalen, wel zo eerlijk.
Bezopen verhogen waar je feitelijk alleen een paar HD zenders voor terug krijgt, waarbij je de premium zenders niet eens mag tellen, daar betaal je immers al grof geld voor. Ik vind de verhoging ronduit schandalig!

• meintje
Ik zie het internet only abonnement (Twente) niet terug in het overzicht. Of zouden daar nu meer varianten/snelheden van komen? Het is namelijk niet duidelijk of de 'alleen internet' abbo's uit het 2018 overzicht glasvezel of kabel is.

• babbi
quote:
Roberto...... schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:55:
https://www.caiway.nl/wijzigingen2018

Forse stijging van de prijs per maand maar meer HD zenders, helaas geen verhoging internetsnelheid.
Verdomme weer omhoog het bedrag en geen internet verhoging. WTF is dit voor flauwekul!! :( :( :( :(

• jaaoie17
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:16
quote:
Sjakie0101 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:51:
Ik had verwacht dat G500 nu ook eindelijk ¤ 2,50 voor de eerst decoder ging betalen, wel zo eerlijk.
Bezopen verhogen waar je feitelijk alleen een paar HD zenders voor terug krijgt, waarbij je de premium zenders niet eens mag tellen, daar betaal je immers al grof geld voor. Ik vind de verhoging ronduit schandalig!
Verhoging is altijd schandalig. Ze verdienen er zat aan.

• Sjakie0101
quote:
jaaoie17 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 23:26:
[...]

Verhoging is altijd schandalig. Ze verdienen er zat aan.
Dat ze er zat aan verdienen is nog daar aan toe. Wat me tegen de borst stuit:
- Het basis abonnement wordt met slechts 3 HD zenders uitgebreid. Feitelijk is de verhoging daar voor bedoelt. Die 2,50 staat dan in geen enkele verhouding
- Extra wordt al grof geld voor betaald door de mensen die het afnemen. Dat pakket had nauwelijks HD zenders, krijgt er een aantal bij (5) , maar het is vreemd dat alle klanten daar dan voor op moeten draaien!!!!!! Laat staan dat de zenders die men omgooit naar HD het meest bekeken zijn, het lijkt meer een deal die men gesloten heeft met Discovery dan dat men echt heeft gekeken naar wat de klant zou willen. France24 in HD is bezopen wanneer je het ondertitelde TV5 ook naar HD had kunnen zetten.
- Premium zenders zijn al duur genoeg, Ziggo Sports in HD is niets meer dan redelijk gezien de 15 euro die er al voor betaald wordt, en Fox Sports was bij o.a. Ziggo ook al volledig in HD, dat is ook niets meer dan redelijk, maar moeten de basisklanten daarom zo'n liederlijke verhoging krijgen??

Wanneer men tegelijktijd was gekomen met een nieuwe Multiscreen waarin je kunt opnemen, casten en al je zenders uit het pakket krijgt dan was ik het volledig eens geweest. Ik had dan bijvoorbeeld een smartcard kunnen laten vervallen, dat compenseert tenminste en ik krijg werkelijk iets goeds terug.
Daarnaast zijn er ook geen internetverhogingen.

Kortom op alle fronten worden we blij gemaakt met een dood vogeltje, feitelijk niets extra (de HD zenders die men toevoegt zijn ook nog eens heel weinig bekeken!!), maar wel grof geld betalen.

Ik had liever TV5, RTL Television, RTL Lounge en RTL Crime in HD gehad of een aantal regionale zenders. En verder ook toevoegingen als RTL 2, VOX e.d.

En wat ik ook al zei G500 betaald nog steeds 5 euro voor de eerste entone, ik had minimaal verwacht dat dit voor alle klanten gelijk zou worden getrokken in 2018 naar 2,50.

Er staat nu werkelijks niets goeds tegenover de prijsverhoging en hier gaat Caiway problemen mee krijgen. Ze denken als monopolist alles te kunnen maken, maar nadat iedereen de brief heeft gehad gaat het stormregenen van boze reacties.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 13-01-2018 10:01 (10%)

• babbi
Ja inderdaad en blij worden we er niet van. CIF moet de boel maar opengooien en dan meer keuzes kwa providers op het netwerk krijgen

• D4NG3R
  • Laatst online: 10:12

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
babbi schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:37:
Ja inderdaad en blij worden we er niet van. CIF moet de boel maar opengooien en dan meer keuzes kwa providers op het netwerk krijgen
CIF moet dit. CIF moet dat.

Je bent je er van bewust dat het de providers zijn die weigeren te investeren om hun diensten aan te kunnen bieden op het netwerk van CIF?

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Blisterin_Bull
Dat was alleen omdat Caiway de eerste (3) (5) paar jaar (als dochter, of whatever relatie onderneming) korting/monopolie kreeg op het netwerk, en andere providers niet. Daardoor konden andere ISP's niet concurreren met Caiway, en was het niet interessant om het uberhaupt te proberen.

• Svennos1
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-10 14:48

Svennos1

PSN: SvennosNL

quote:
Blisterin_Bull schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:07:
Dat was alleen omdat Caiway de eerste (3) (5) paar jaar (als dochter, of whatever relatie onderneming) korting/monopolie kreeg op het netwerk, en andere providers niet. Daardoor konden andere ISP's niet concurreren met Caiway, en was het niet interessant om het uberhaupt te proberen.
Uiteraard hebben ze Caiway in het begin goed gesponsord, het is 1 bedrijf! Je gaat niet de concurrent helpen. Dit is nu echter verleden tijd en voor de concurrent (lees voornamelijk KPN) is het simpelweg nu niet aantrekkelijk genoeg. Buiten dat wil KPN niet eens meer in glas investeren.

De enige manier om zaken zoals dit aan te pakken is om de infrastructuur te nationaliseren, en de kabel en glas voor iedereen open te gooien met dezelfde condities.

• babbi
Al hadden ze de snelheid alleen maar wat opgeschroefd meer niet. Nee weer een flauwe prijsverhoging en haast niks er tegenover.

• Sjakie0101
In je brieven (ook vorig jaar) roepen dat je in de diensten gaat investeren en vervolgens komt daar niks van terecht.

Wekelijks valt er wel iets in het netwerk om, Ipv6 is er nog steeds niet, IMAP mail is wel beloofd maar nog niet uitgerold, Multiscreen deugt van geen kant, opnemen, afspelen en casten kan niet met de Multiscreen en op de PC werkt het al helemaal niet meer.

Wat hebben ze met de verhoging van vorig jaar dan ondernomen vraag ik me af?
En nu gooien ze op het overzetten een aantal slecht bekeken HD zenders waarvan het grootste gros ook nog in de premium en extra pakketten zitten waar al fors voor betaald wordt.
En verder het uitbreiden van ReplayTV, maar:
1) niet alle klanten hebben Replay TV
2) Er wordt voor ReplayTV al een bedrag gevraagd van ¤ 2,50 per maand en bij G500 zelfs ¤ 5,=.
Moet ik voor een uitbreiding dan ook opeens nog een keer bloeden?? (ik heb zelf G500)

Er staat wezenlijk en werkelijk niets tegenover de prijsverhoging, niet eens een snelheidsverhoging van alle pakketten.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 16-01-2018 17:42 (6%)

• Roberto......
quote:
Sjakie0101 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:41:

Er staat wezenlijk en werkelijk niets tegenover de prijsverhoging, niet eens een snelheidsverhoging van alle pakketten.
BBC first en de Fox sport deal die drukken hier waarschijnlijk ook nog op. Investering in de helpdesk wordt ook doorberekend. Caiway had altijd 1 van de een slechtste klantenservice in NL maar staat nu in de top van de beste geven ze aan in hun nieuwsbrief. Maak je niet druk zou ik zeggen. Gewoon Caiway bellen en dreigen met opzeggen. Krijg je standaard 1 gratis maand en als je goed babbelt 2 maanden gratis. Volgend jaar maar weer afwachten...

Roberto...... wijzigde deze reactie 16-01-2018 18:47 (5%)

• Sjakie0101
quote:
Roberto...... schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:40:
[...]

BBC first en de Fox sport deal die drukken hier waarschijnlijk ook nog op. Investering in de helpdesk wordt ook doorberekend. Caiway had altijd 1 van de een slechtste klantenservice in NL maar staat nu in de top van de beste geven ze aan in hun nieuwsbrief. Maak je niet druk zou ik zeggen. Gewoon Caiway bellen en dreigen met opzeggen. Krijg je standaard 1 gratis maand en als je goed babbelt 2 maanden gratis. Volgend jaar maar weer afwachten...
Ik denk niet dat klanten een jaar gaan wachten. Men verwacht nu ook prestaties van Caiway, dat beloven ze immers in hun nieuwbrief. Bovendien moet EQT maar het providerportfolio moeten kijken.
De huidige aanbieders op glasvezel zijn er veel te weinig.

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik zit net even het aanbod van Solcon en Fiber te vergelijken met dat van Caiway. Nu snap ik wel waarom Caiway zijn prijzen zo durft te verhogen. De concurrentie is dus nog duurder! 55 euro bij Fiber en zelfs bijna 57 euro bij Solcon. Dan heb je ook nog eens zo'n vervelende settop box en aanzienlijk minder (HD) tv zenders. Bij Solcon zou ik er qua internetsnelheid nog wel wat op vooruit gaan, maar dat vind ik nou net het minst belangrijke (100/100 is snel zat voor mij).

Stel dat KPN op de glasvezel komt, dan vraag ik mij af of dat zo'n lekkere deal gaat worden t.o.v. Caiway. Ik heb voor het gemak even bij een VDSL aansluiting gekeken, maar daar kost het vergelijkbare pakket 59 euro in de maand. Dan krijg je wel 2 HD-ontvangers. Ander voordeel van KPN is dat je OVERAL via de app kan kijken en dus niet alleen op je eigen wifi-netwerk.

We lopen hier dus wel te mopperen, maar eigenlijk is dat Caiway nog niet eens zo heel duur.
Wel mogen ze eens een beetje gaan innoveren. De genoemde app kan echt beter, aanvullende diensten (Netflix/Videoland) zouden fijn zijn en meer van dat soort dingen.

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 08:00
Helaas is er dus geen alternatief. De concurrentie over glas is inderdaad veel duurder en via de kabel woon ik helaas in een jaren 20 woning waar ik blij mag zijn als mijn internetsnelheid slechts een factor 20 lager is dan dat ik nu heb.

Ze zijn niet zo heel duur (ook vergeleken met andere kabel concurrenten!), maar die jaarlijkse verhoging van de afgelopen jaren wordt wel vervelend. Ik ben overigens wel blij met Viceland. Die zender is mij de ¤ 2,50 alleen al wel waard. In de brief gaat het echter alleen om een verantwoording van de verhoging in de vorm van BBC en Discovery,.. zonde. Viceland mag van mij wel wat gratis reclame gebruiken :D

Divak wijzigde deze reactie 17-01-2018 13:42 (17%)

• Sjakie0101
quote:
Divak schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:41:
Helaas is er dus geen alternatief. De concurrentie over glas is inderdaad veel duurder en via de kabel woon ik helaas in een jaren 20 woning waar ik blij mag zijn als mijn internetsnelheid slechts een factor 20 lager is dan dat ik nu heb.

Ze zijn niet zo heel duur (ook vergeleken met andere kabel concurrenten!), maar die jaarlijkse verhoging van de afgelopen jaren wordt wel vervelend. Ik ben overigens wel blij met Viceland. Die zender is mij de ¤ 2,50 alleen al wel waard. In de brief gaat het echter alleen om een verantwoording van de verhoging in de vorm van BBC en Discovery,.. zonde. Viceland mag van mij wel wat gratis reclame gebruiken :D
In de brief wordt juist GEEN verantwoording afgelegd voor de verhoging. Daar staat letterlijk dat er tegenover de verhoging 4 HD zenders terug komen. De andere zenders zitten in andere pakketten waar al extra voor betaald wordt, het zou vreemd zijn dat je daar via je alles in 1 pakket dubbel voor moet betalen (helemaal wanneer het premium zenders betreft). Dat geldt ook voor de extra opnamemogelijkheden in Replay TV, de mensen die dat afnemen betalen daar al 2,50 per maand voor en G500 zelfs ¤ 5,=.

En dat ze hun diensten op orde willen brengen riepen ze vorig jaar ook al, komt niet veel van terecht.
Kijk maar naar de maildienst, Multiscreen, IPV6, meer HD via glasvezel, Pathé Thuis (werd vorig jaar om deze tijd zelfs beloofd dat dit zou gaan werken), Geen andere on demand diensten al Netflix en Videoland of gratis films/series zoals bij Ziggo.
Je kan pas op de toeter blazen als je met de muziek meeloopt! Caiway loopt er naar mijn mening ver achteraan en dan geeft zo'n verhoging geen pas.
Dat ze net zo duur zijn tov ander providers: dat klopt, maar daar houdt ieder vergelijk ook meteen op aangezien we veel providers waarmee we willen vergelijken niet beschikbaar zijn op deze glasvezel. ;w

Je kan me negatief vinden, dat ben ik verder over Caiway niet, mijn internet en tv en telefoon werken stabiel, maar ik ben allergisch voor groffe prijsverhogingen waar ik niets voor terug krijg!

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 17-01-2018 18:43 (8%)

• Svennos1

Svennos1

quote:
Sjakie0101 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:37:
[...]
Ik denk niet dat klanten een jaar gaan wachten.
Waar moeten ze heen dan? In Twente is er niet veel alternatief wat echt een financieel voordeel oplevert. Tja dan houd het op ... of je moet genoegen nemen met prehistorisch internet snelheden ...

• Sjakie0101
quote:
Svennos1 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:03:
[...]

Waar moeten ze heen dan? In Twente is er niet veel alternatief wat echt een financieel voordeel oplevert. Tja dan houd het op ... of je moet genoegen nemen met prehistorisch internet snelheden ...
Met die opmerking duidt ik alleen maar dat Caiway niet gaat wegkomen met wat ze nu aan het doen zijn. Klanten zullen echt van zich laten horen wanneer Caiway niet met duidelijk aantoonbare nieuwe zaken komt tov de prijsverhoging. Zoals ik al aangaf was vorig jaar ook al de kreet dat ze de willen investeren in de diensten. Niet alle klanten hebben de brief al gehad, maar langzamerhand lijkt er al een storm van kritiek op te waaien.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 17-01-2018 19:24 (12%)

• Svennos1

Svennos1

quote:
Sjakie0101 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:23:
[...]

Met die opmerking duidt ik alleen maar dat Caiway niet gaat wegkomen met wat ze nu aan het doen zijn. Klanten zullen echt van zich laten horen wanneer Caiway niet met duidelijk aantoonbare nieuwe zaken komt tov de prijsverhoging.
Fijn vind ik de prijs verhoging ook niet ....maar om tijd en energie hier in te steken in protesten, klachten etc ...... dat is de stijging me niet waard en ik vermoed idem voor vele ...

Suc6!

• Sjakie0101
quote:
Svennos1 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:47:
[...]

Fijn vind ik de prijs verhoging ook niet ....maar om tijd en energie hier in te steken in protesten, klachten etc ...... dat is de stijging me niet waard en ik vermoed idem voor vele ...

Suc6!
waarmee? Ik ben mijn ei wel kwijt hoor. Ik snap je opmerking verder niet.
Zoals ik al aangeef ben ik verder tevreden over stabiel internet en televisie.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 17-01-2018 20:56 (13%)

• Svennos1

Svennos1

quote:
Sjakie0101 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:51:
[...]

waarmee? Ik ben mijn ei wel kwijt hoor. Ik snap je opmerking verder niet.
Zoals ik al aangeef ben ik verder tevreden over stabiel internet en televisie.
Door je sterke bewoordingen had ik niet echt het idee dat je je ei kwijt was. Ik gaf alleen aan dat klachten en protesten maken het mij niet waard zijn voor die ¤2,- verhoging, maar kreeg de indruk jou wel.

• Sjakie0101
quote:
Svennos1 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:43:
[...]

Door je sterke bewoordingen had ik niet echt het idee dat je je ei kwijt was. Ik gaf alleen aan dat klachten en protesten maken het mij niet waard zijn voor die ¤2,- verhoging, maar kreeg de indruk jou wel.
12% in twee jaar.... Dat biedt een iets ander perspectief. Het gaat mij niet om de verhoging zo zeer, maar ik wil er wel iets voor terug zien. Wanneer men bij de verhogingen beloofd in diensten te investeren dan verwacht ik minimaal:
- Goede IMAP mail (al gebruik ik zelf geen mail van Caiway)
- Multiscreen met castoptie en alle zenders in mijn pakket en opname/afspeelopties die synchroon lopen met de entone
- Snelheidsverhoging. Ik heb zelf G500 en had vorig jaar ook al geen verhoging
- Verlaging van de entonekosten (Ik betaal 5 euro) of compensatie door Netflix, Videoland, Pathé Thuis of films en series toe te voegen
- Ipv6
- Goed/meer bekeken zenders naar HD zoals RTL Lounge/Crime, TV5, RTL Television, BBC3/4, NDR, WDR
- Toevoeging van VOX en RTL2 aan het duitse pakket

Kortom ik vind het erg vreemd dat men wel beloofd te investeren (ook vorig jaar al), maar van bovenstaand lijstje niets terecht komt. Beloof niet alleen iets, maar maak het dan ook eens waar en laat dat dan ook zien in de brief ipv niet bekeken zenders naar HD of premiumzenders naar HD waar via een ander abonnement voor betaald wordt (en vaak ook al grof). Hetzelfde geld voor meer Replayzenders... dat geldt alleen voor diegene die Replaytv hebben en daar al extra voor betalen.

Wanneer je de basis alles in 1 abonnementen verhoogd moet je binnen die abonnementen je verbeteringen ook tonen.

Twee jaar achtereen een belofte doen en vervolgens geen prestaties leveren....

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 18-01-2018 18:48 (73%)

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:52
quote:
Sjakie0101 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:39:
[...]

12% in twee jaar.... Dat biedt een iets ander perspectief. Het gaat mij niet om de verhoging zo zeer, maar ik wil er wel iets voor terug zien. Wanneer men bij de verhogingen beloofd in diensten te investeren dan verwacht ik minimaal:
- Goede IMAP mail (al gebruik ik zelf geen mail van Caiway)
- Multiscreen met castoptie en alle zenders in mijn pakket en opname/afspeelopties die synchroon lopen met de entone
- Snelheidsverhoging. Ik heb zelf G500 en had vorig jaar ook al geen verhoging
- Verlaging van de entonekosten (Ik betaal 5 euro) of compensatie door Netflix, Videoland, Pathé Thuis of films en series toe te voegen
- Ipv6
- Goed/meer bekeken zenders naar HD zoals RTL Lounge/Crime, TV5, RTL Television, BBC3/4, NDR, WDR
- Toevoeging van VOX en RTL2 aan het duitse pakket

Kortom ik vind het erg vreemd dat men wel beloofd te investeren (ook vorig jaar al), maar van bovenstaand lijstje niets terecht komt. Beloof niet alleen iets, maar maak het dan ook eens waar en laat dat dan ook zien in de brief ipv niet bekeken zenders naar HD of premiumzenders naar HD waar via een ander abonnement voor betaald wordt (en vaak ook al grof). Hetzelfde geld voor meer Replayzenders... dat geldt alleen voor diegene die Replaytv hebben en daar al extra voor betalen.

Wanneer je de basis alles in 1 abonnementen verhoogd moet je binnen die abonnementen je verbeteringen ook tonen.

Twee jaar achtereen een belofte doen en vervolgens geen prestaties leveren....
Dat is en blijft een probleem bij Caiway. Het is een te kleine speler en te amateuristisch. Ze kunnen niet een fatsoenlijke multiscreen app maken, een fatsoenlijk e-mailsysteem neerzetten (zie die vieze webmail) en diensten qua prijs combineren zoals ziggo/vodafone of kpn dat kan. Je hebt al 3 accounts voor mijn caiway, de webmail en de multiscreen app. Een rekeningnummer wijzigen moet nog steeds met een ingevuld kaartje, want dat werkt niet op mijn caiway.
Het is het allemaal net niet en er zit geen innovatie in. De normale kabelinternetklantjes in de buitengebieden blijven ook al tig jaar op max 50/5 mbit hangen, doen ze ook al niets meer mee. Maar de prijs blijft wel omhoog gaan.....

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge

• meintje
Sjakie0101 klaagt al sinds de introductie van Caiway in Twente steen en been over hun diensten. Uit zijn posts kun je opmaken dat Caiway volgens hem geen enkel bestaansrecht heeft als organisatie. Ondertussen is hij wel nog steeds klant. Zo af en toe uit hij zijn frustraties hier op Tweakers ;)
quote:
Svennos1 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:43:
[...]

• xKingx
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-10 20:11
Wat heb ik aan extra HD zenders met nog meer brakke content die ik toch niet kijk. Ben over het algemeen wel tevreden over de Caiway diensten, nou ja glasvezel verbinding vooral, maar vind die verhoging van weer ruim 5% echt teveel. Maar ja kan niet veel anders hier, anders wordt het adsl en lever ik teveel in of moet via andere glasaanbieders die nog duurder zijn. Hoop dat de baas daar weer leuke nieuwe boot kan kopen.....

• Sjakie0101
quote:
meintje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:07:
Sjakie0101 klaagt al sinds de introductie van Caiway in Twente steen en been over hun diensten. Uit zijn posts kun je opmaken dat Caiway volgens hem geen enkel bestaansrecht heeft als organisatie. Ondertussen is hij wel nog steeds klant. Zo af en toe uit hij zijn frustraties hier op Tweakers ;)

[...]
Als je beter had gelezen dan ben ik verder tevreden over Caiway, ze gaan echter niet met de tijd mee, terwijl ze dat wel beloven. Dan zijn de prijsverhogingen die ze nu al twee jaar achtereen doorvoeren wat mij betreft not done wanneer daar niets tegenover staat. Je mag me best in een hoekje drukken, maar je doet dat op totaal onterechte gronden en op basis van aannames die werkelijk kant nog wal slaan.

• meintje
Ik geef aan hoe jouw posts op mij over komen. Het was niet zozeer persoonlijk bedoelt. Ik kan mij echter voorstellen dat het op sommige mensen vreemd overkomt hoe je zo af en toe over Caiway tekeer gaat en dan vervolgens zegt dat je verder best tevreden over ze bent...

Op televisie komt tegenwoordig alleen maar rotzooi. Ik ben daarom overgestapt op het internet only abonnement. Datgene wat ik wel de moeite waard vind kijk ik via de verschillende apps (NPO gemist, RTL XL) terug op een Chromecast. Die had ik na 3 maanden terugverdiend.
quote:
Sjakie0101 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:41:
[...]

Als je beter had gelezen dan ben ik verder tevreden over Caiway, ze gaan echter niet met de tijd mee, terwijl ze dat wel beloven. Dan zijn de prijsverhogingen die ze nu al twee jaar achtereen doorvoeren wat mij betreft not done wanneer daar niets tegenover staat. Je mag me best in een hoekje drukken, maar je doet dat op totaal onterechte gronden en op basis van aannames die werkelijk kant nog wal slaan.

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16-10 21:38
Ik vind 10% verhoging in nog geen 2 jaar tijf wel gortig. Ik ben een eenvoudige klant. Ik kijk TV via coax en internet over glas. Ik heb geen extra diensten en ik heb er ook geen behoefte aan. Ook niet aan webmail en dergelijke. Het enige wat me dan stoort is dat ze hetgeen wat ik gebruik niet verbeteren. Bijvoorbeeld 25mbit extra snelheid. En ergens anders naar toe brengt voor mij niets, minstens even duur of inferieur (adsl2).

De wijzen komen uit het Oosten!

• Italioboy
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 08:37
Ik sta op het punt om Caiway 100 + tv glasvezel af te sluiten maar van deze verhalen wordt ik toch wel een beetje misselijk. Hier in de Albrandswaard is bijna niets fatsoenlijks te krijgen....... Ik heb gekeken voor VDSL maar dat is mij gewoon te traag (lees max 8mbps). Nu ga ik toch wel twijfelen over Caiway. Jullie tips? Zie dat Caiway, Solcon en Fiber diensten aanbieden over glas maar wat is dan de meest verstandige keus?

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
Italioboy schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:48:
Ik sta op het punt om Caiway 100 + tv glasvezel af te sluiten maar van deze verhalen wordt ik toch wel een beetje misselijk. Hier in de Albrandswaard is bijna niets fatsoenlijks te krijgen....... Ik heb gekeken voor VDSL maar dat is mij gewoon te traag (lees max 8mbps). Nu ga ik toch wel twijfelen over Caiway. Jullie tips? Zie dat Caiway, Solcon en Fiber diensten aanbieden over glas maar wat is dan de meest verstandige keus?
*kuch* PaT in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Ik woon ook in Albrandsgreppel ;) Er is simpelweg geen betere keuze dan Caiway. En los van deze prijsverhoging bevalt het mij prima. Ik heb hetzelfde pakket als jij wil. Wel zo handig dat je gewoon via de coax ook op de slaapkamer alles kan bekijken. Jammer dat je programma's niet kan pauzeren, maar zo'n IPTV voor 5 euro extra per maand is mij dat niet waard.

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Elke aanbieder heeft dit soort prijsverhogingen, en overal wordt erover geklaagd.

Volgens mij is Caiway nog steeds vrij goedkoop tov de meeste concurrenten voor wat ze bieden. Ik ben zelf ooit een keer weggegaan naar Xs4all... na een jaar was ik weer terug. Glas is echt veel fijner dan ADSL.

Programma's pauzeren kan gewoon met een (bijvoorbeeld) Humax 5050, of in mijn geval hoefde ik alleen een externe HD aan mijn TV te hangen.

ArthurMorgan wijzigde deze reactie 21-01-2018 06:16 (19%)

As long as we get paid or you get shot I'm happy.

• Sjakie0101
quote:
Trevor schreef op zondag 21 januari 2018 @ 06:14:
Elke aanbieder heeft dit soort prijsverhogingen, en overal wordt erover geklaagd.

Volgens mij is Caiway nog steeds vrij goedkoop tov de meeste concurrenten voor wat ze bieden. Ik ben zelf ooit een keer weggegaan naar Xs4all... na een jaar was ik weer terug. Glas is echt veel fijner dan ADSL.

Programma's pauzeren kan gewoon met een (bijvoorbeeld) Humax 5050, of in mijn geval hoefde ik alleen een externe HD aan mijn TV te hangen.
Het is maar wat je wensen zijn. Tegenwoordig hebben grote gezinnen vaak meer dan 2 tv's.
Bij nieuwe glasvezelaansluitingen krijg je niet eens meer COAX. Dan is twee entones erg mager, wanneer je bovendien weet dat in de Multiscreenapp geen castopties aanwezig zijn waarmee je op een derde tv kun streamen. Dat nog los van het feit dat casten van content meer en meer de toekomst wordt ipv "zappen". Ik zie de oeverloze decoders binnen nu en vijf jaar totaal verdwijnen. 4K kanalen aanbieden gaat nu eenmaal simpeler via een app en is voor de provider goedkoper dan wisselen van alle decoders.

Ik ben het niet eens met je relaas over even goedkoop of goedkoper dan de concurrent.
Ziggo en KPN, maar ook XS4ALL bieden betere producten tegen dezelfde prijs (waar bij je moet oppassen niet in de fuik te trappen dat bij deze drie partijen de decoder gewoon gratis al in het alles in 1 abonnement zit waardoor de basisprijs iets hoger is)

Bij Caiway is alles minder tov vele providers op het Reggefibernetwerk of Ziggo.
Ik wil niet steeds het vergelijk maken met Ziggo, daar kwam ik jaren terug vandaan, maar die hadden het toen al goed voor elkaar. We gingen in Twente verplicht over op Caiway en het gevolg was in eerste instantie dat iedereen fors meer moest gaan betalen voor aantoonbaar minder. Dat heeft Caiway na een hoos van klachten in twee weken tijd recht moeten zetten, maar het feit bleef dat met gelijkwaardige prijzen Caiway de zaakjes niet op orde had en lichtjaren bij onze vorige provider af stond.

Tot zo ver de oude koe...

Laat ik voorop stellen dat ik tevreden ben over wat Caiway mij levert in Twente. Dan heb ik het puur over stabiel en snel internet een stabiele tv en telefoonverbinding. In tegenstelling tot andere gebieden ligt hier dan ook een compleet geupgrade COAX-netwerk op basis van QAM256 (destijds door Ziggo onderhouden) en een prima glasvezelnetwerk. Het enige wat ik op Caiway tegen heb is de continue prijsverhogingen waarbij ze blijven roepen in hun diensten te investeren. Dat zie ik niet terug.
En daar komt mijn tweede kritiek op het ex-CIF nu EQT-glasvezelnetwerk is puur monopolisme aan de gang. We krijgen gewoon geen keuze uit KPN, XS4ALL, Tweak, T-Mobile, NLE, Telfort etc etc etc
We zijn overgeleverd aan Caiway die echt als monopolist werkt en nog nooit in de situatie is geweest waarbij ze concurrentie hadden, Fiber waar heel slechte verhalen over rond gaan en dus niet echt een concurrent is en Solcon een verkapt KPN-bedrijf die echter op christelijke gronden werkt en op zondag dus niet bereikbaar is.

• Italioboy
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 08:37
quote:
PaT schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:33:
[...]

Ik woon ook in Albrandsgreppel ;) Er is simpelweg geen betere keuze dan Caiway. En los van deze prijsverhoging bevalt het mij prima. Ik heb hetzelfde pakket als jij wil. Wel zo handig dat je gewoon via de coax ook op de slaapkamer alles kan bekijken. Jammer dat je programma's niet kan pauzeren, maar zo'n IPTV voor 5 euro extra per maand is mij dat niet waard.
Ik ga ook niet voor IPTV. Zie er de meerwaarde niet zo van in. Ik zie dat Caiway nu wel ongecodeerd signaal via Coax zendt. Beetje jammer dat ik dan met een nog 10 jaar oude Samsung Plasma zit zonder DVB-C tuner, wordt dus een decoder ertussen weer..... Of iemand moet kunnen bevestigen of deze wel over een DVB-C tuner beschikt, kan t zelf niet echt vinden in de specs namelijk. Type is een Samsung PS42A451P1XXC.

Zal dus waarschijnlijk wel Caiway gaan worden zo te zien. Als het internet maar stabiel is ben ik al tevreden. Ga er toch een eigen router achter hangen.

• Tinus1982
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16-10 12:32
Ik kijk maar een paar voetbalwedstrijden per jaar die ik bij caiway via hun site moet bestellen (simpelweg via de ontvanger als bij KPN is blijkbaar niet mogelijk) vandaag voor de 2e keer dat de voetbal wedstrijd niet te zien is ondanks de bevestiging (niet op de kabel en niet via glasvezel). Helaas is er hier in Albrandswaard geen alternatief...
Brieven versturen met jaarlijkse prijsverhoging zijn ze overigens heel goed in...

• jeroenmuzikant
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 16-10 21:46
quote:
Italioboy schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:45:
...Beetje jammer dat ik dan met een nog 10 jaar oude Samsung Plasma zit zonder DVB-C tuner, wordt dus een decoder ertussen weer..... Of iemand moet kunnen bevestigen of deze wel over een DVB-C tuner beschikt, kan t zelf niet echt vinden in de specs namelijk. Type is een Samsung PS42A451P1XXC....
Tja. Die heeft inderdaad alleen een analoge tuner.

Die oudere platte tv's, zeker plasma tv's, zijn ook wel stroomvreters zeg. Die tv neemt (typical) z'n 380 watt. Terwijl een 42 inch LED LCD tv misschien 60 watt neemt. Beetje afhankelijk van de instellingen.

Maar goed, bij deze tv heb je dus inderdaad een decoder a.k.a. settop box nodig. :)

• neggix
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-10 19:25
Het ligt niet aan caiw denk ik maar misschien dat iemand hier het probleem kan verhelpen.

Ik heb glasvezel (naaldwijk) en die loopt naar mijn Netgear Nighthawk R7000, alles werkt behalve het internet. Ik krijg gewoon geen WAN IP adres meer op mijn router.

Andere kabel
Andere router (die krijgt wel gewoon een IP adres en werkt wel)
Oudere firware, nieuwste firmware
Factory setting
Glasvezel modem reset
MAC adress veranderd naar een PC ipv de router

Weet nou niet waar het aan kan liggen of dat die internet poort gewoon stuk is (Lampje brandt wel namelijk)

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16-10 17:55
@neggix Je kan je router prima testen op de andere router. Gewoon de Netgear met zijn WAN poort aansluiten op de LAN poort van de werkende router...dan kan je op de Netgear zien of hij in dit geval wel een IP adres op de WAN poort krijgt.

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
ShareValue E-miel

• neggix
quote:
lier schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:34:
@neggix Je kan je router prima testen op de andere router. Gewoon de Netgear met zijn WAN poort aansluiten op de LAN poort van de werkende router...dan kan je op de Netgear zien of hij in dit geval wel een IP adres op de WAN poort krijgt.
Dit werkt inderdaad. Wat kan het dan zijn dat die router niet rechtstreeks verbinding kan maken? Heb nu btw wel 2x DHCP aanstaan, dus mijn apple airport (10.0.1.1) geeft de nighthawk 10.0.1.4 en die geeft mijn pc nu weer 192.168.0.40. Maar zet ik DHCP uit op die airport dan communiceert het weer niet met de nighthawk :{

• lier
Ik zou zelf gewoon de ntu heel even van de stroom afhalen en dan nog een keer proberen. Koppel je router pas als de ntu helemaal gestart is...

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
ShareValue E-miel

• neggix
Ook geprobeerd, geen oplossing. Ik zie nu wel dat als ik de router gelijk in de modem steek, wordt het internetlampje rood knipperend. Via de apple is het wit knipperend en dan werkt het wel.

Heb het MAC adres van de apple airport gecloned en in de nighthawk gezet, nu werkt het wel. Kan dat kwaad om dat zo te laten staan??

neggix wijzigde deze reactie 22-01-2018 19:15 (42%)

• Blisterin_Bull
Je moest het glasvezel modem ook een half uur van stroom houden. Niet gelijk opnieuw weer aansluiten. Daarnaast kan je ook 5 seconden op de touchknop RST drukken om em te resetten naar factory default. Dan download ie je klant profiel toch weer opnieuw. Dat kan icm met wat langer van stroom houden helpen om een andere router aan te sluiten.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-10 18:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
PaT schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:33:

Ik ga misschien naar dezelfde Greppel verhuizen en vind dit wel fijn om te horen :)

Een stabiele internet verbinding heeft prioriteit #1 en al het andere kan me eigenlijk gestolen worden!

Tijdens het doorlezen van dit topic kwam ik eigenlijk ook zo'n beetje op de volgende conclusies :
- Internet verbinding geweldig goed, wel wat duur i.v.m. andere ISP's.
- Er is eventueel wel een Internet Only abonnement optie, maar die moet je telefonisch aanvragen ?
- TV geneuzel werkt wel aardig, maar is een beetje ouderwets/achterhaald t.o.v. andere aanbieders.
- Webmail kan er een kleine 2 weken uitliggen blijkbaar... WTF?! :+
- Dezelfde Webmail draait blijkbaar op iets vreselijk achterhaalds wat betreft de GUI ??
- Caiway is dol op prijsverhogingen! >:)

Mis ik nog iets ?!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• lier
quote:
Ja, WebCare is via Twitter erg goed te bereiken en helpen je echt!
Mail via je provider is enorm achterhaald, hiervoor hebben (onder andere) Google en Microsoft veel betere oplossingen.
Caiway levert standaard geen router, heb je dus volledig zelf in de hand.
Internet is niet alleen stabiel, je haalt ook de geadverteerde snelheid.

ShareValue E-miel

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sterker nog, je haalt zelfs zo'n 5 a 10% meer snelheid dan geadverteerd.

@nero355 Voor de rest heb je Caiway in Albrandswaard aardig goed samengevat.

• Blisterin_Bull
De bandbreedte die nodig is voor HD televisie wordt gecompenseerd op je abbo, dus je krijgt altijd zo'n 20~30Mbit extra.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-10 18:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
lier schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:25:
Ja, WebCare is via Twitter erg goed te bereiken en helpen je echt!
Mail via je provider is enorm achterhaald, hiervoor hebben (onder andere) Google en Microsoft veel betere oplossingen.
Ik doe niet aan Twitter/Facebook/enz. dus mailen en bellen wordt het dan mocht het nodig zijn :)
quote:
Caiway levert standaard geen router, heb je dus volledig zelf in de hand.
Dat vond ik inderdaad ook wel fijn!

Hoe zet je de verbinding op eigenlijk ? Gewoon Ethernet DHCP of moet er nog PPPoE bij ?
quote:
Internet is niet alleen stabiel, je haalt ook de geadverteerde snelheid.
Dat vind ik ook erg belangrijk, want ondanks dat iemand hier ontzettend xDSL zit af te zeiken heb ik daar al 18 jaar lang nooit problemen mee gehad en haalde ik altijd de snelheid van mijn abonnement :)

Nu zit ik bijvoorbeeld via VDSL2 op 50/30Mbps en dat haal ik ook gewoon!

/EDIT :
quote:
lier schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:10:
Toch de moeite waard om een Twitter account te hebben, is mijn ervaring :)
Nope.avi ;)
quote:
DHCP is voldoende om de router te laten werken.
NICE! d:)b

nero355 wijzigde deze reactie 14-02-2018 22:00 (12%)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• lier
Toch de moeite waard om een Twitter account te hebben, is mijn ervaring :)

DHCP is voldoende om de router te laten werken.

ShareValue E-miel

• D4NG3R
  • Laatst online: 10:12

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
nero355 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:51:
[...]

Ik doe niet aan Twitter/Facebook/enz. dus mailen en bellen wordt het dan mocht het nodig zijn :)
Ik doe verder ook niks met Twitter, maar ik heb wel een account specifiek voor het aanspreken van publieke helpdesks.

Ze kunnen veelal niet om het probleem heen omdat ze dan direct aan de schandpaal worden genageld. Helpen ze wel dan is het gratis reclame. :)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Hier al een paar dagen helemaal niets in NPO gemist op de Entone...

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, HTC 10, Asus G750 rammelbak.

• Sjakie0101
quote:
Stormtrooper schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:09:
Hier al een paar dagen helemaal niets in NPO gemist op de Entone...
Dat is niet de schuld van Caiway maar van NPO in dit geval.

• BlazeMuis
  • Nu online
Internet lijkt eruit te liggen.. En ik ben niet de enige. Meer mensen in andere plaatsen hier last van?

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 09:41
In twenterand werkt internet wel.

• NotCYF
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-10 18:28
Internet ligt er hier ook uit. Maassluis.

Wij zijn niet de enigen: http://allestoringen.nl/s...207189-storing-bij-caiway

NotCYF wijzigde deze reactie 15-03-2018 06:58 (54%)

That's it, i'm done.

• PatrickV
  • Laatst online: 14-10 11:44
ik had net ook geen internet in uithoorn
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True