RichieB schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:30:
Ik verhuis binnenkort naar een huis met CIF glasvezel. Nu ben ik me aan het inlezen en zie dat ik de keus heb tussen Fiber, Caiway en Solcon als provider. Fiber is heel duur, maar Caiway 300/300 voor €58 en Solcon 200/200 voor €52,50 liggen vrij dicht bij elkaar. Ik geef niet om interactieve TV en opnemen doe ik wel zelf. In mijn huidige woning heb ik 500/500 via TriNed maar eigenlijk is 200/200 snel zat voor mij.
Solcon is dus goedkoper, maar is er een goede reden om toch voor Caiway te gaan?
Keuze tussen Solcon (christelijk, op zondag totaal niet bereikbaar) en Caiway zou ik wel weten.
Caiway is nog steeds niet alles vergeleken met wat ik bij Ziggo had en nu zou hebben, maar voor nu eerlijk gezegd de beste keuze.
Ik vind dat Caiway te weinig doet aan HD-zenders en afschakelen analoog in het Cogas-gebied om dit te realiseren.
- Film1 en Ziggo Sports nog steeds niet volledig in HD maar wel de hoofdprijs vragen
- slechte Multiscreen zonder castopties en extra zenders die men niet via digitaal doorgeeft (doen Ziggo en KPN wel)
- De mogelijkheden voor je tweede of derde tv zijn duur en de eerste ontvanger betaal je ook al 5 euro extra voor waar je maar weinig voor terug krijgt (alleen terugkijken maar dat zit bij de andere providers in het basisabo).
- POP-email ipv IMAP, maar dat gaat dit jaar nog veranderen evenals de webmail die op dit moment ook niet erg goed in elkaar zit.
Slogan is we kijken vooruit, maar een visie daarover heeft Caiway helaas niet.
Verder zie ik voor de behoorlijke prijsverhogingen die zijn doorgevoerd niets terug daar waar het gaat om verbeteren van de diensten zoals ze beloven in hun brieven toen de prijsverhogingen werden aangekondigd.
Verder is het prijsbeleid niet te volgen. Zo betaald de ene abonnee voor de eerste enton € 2,50 en de andere € 5,- en er bestaan onderhand 50 soorten pakketten die in omloop zijn waardoor er soms oneerlijke verschillen zijn ontstaan.
Solcon is overigens van KPN inmiddels, wie weet gaat daar een andere wind waaien en gaat men meebogen op het tv-pakket en de hardware van KPN.
[
Voor 27% gewijzigd door
Sjakie0101 op 20-08-2017 11:14
]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/