Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• yellows14
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 04-05 12:10
Eens, heb hier ook liever Ziggo of Reggefiber. Wat mij betreft mag Caiway overgenomen worden door een partij die voldoende schaalgrote heeft (KPN/Ziggo).Dienstverlening (o.a. IPv6, Multiscreen, IPTV) blijft nu achter bij de grote providers.

• Svennos1
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-10 14:48

Svennos1

PSN: SvennosNL

quote:
Sjakie0101 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:45:
[...]

Wanneer je een beetje verder doorklikt dan lees je een KPN medewerkers juist het tegenstelde schrijven. Het lijkt te duur (is van hem ook een aanname) en bij voldoende druk en animo lijkt het er op dat KPN best wel wil. Ook de Gemeenten hebben wel degelijk een rol. De Gemeenten hier in Twente hebben een dikke vinger in de pap gehad toen ze CIF naar binnen hebben geloodst, maar wanneer je ze nu vraagt waar de grote providers blijven en waarom er geen keus is op dat netwerkt geven ze geen thuis.

De meesten hier hadden liever Ziggo en Reggefiber gehad, gewoon omdat je dan een eerlijke keuze hebt uit veel bekende providers.
Maar blijkbaar was het Fiber of Solcon niet te duur om bij CIF in te kopen? KPN investeert momenteel heel weinig in glas. Ook niet in hun eigen glas netwerk. Ze hebben veel meer interesse om het koper netwerk up te graden, wat voor KPN goedkoper is en ze meer oplevert.

Helaas maar waar.

• Sjakie0101
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-10 21:53
quote:
Svennos1 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:58:
[...]

Maar blijkbaar was het Fiber of Solcon niet te duur om bij CIF in te kopen? KPN investeert momenteel heel weinig in glas. Ook niet in hun eigen glas netwerk. Ze hebben veel meer interesse om het koper netwerk up te graden, wat voor KPN goedkoper is en ze meer oplevert.

Helaas maar waar.
Koper zal KPN op de lange duur niets opleveren. Je blijft praten over een wapperend lijntje.
Op de lange duur zal het alleen maar glasvezel zijn wat de klok slaat.

En het upgraden van een koperlijntje kost ook geld naast dat de investering niet terug verdient zal worden.
Bovendien raakt KPN alle buitengebieden kwijt aan CIF.

• yellows14
quote:
Sjakie0101 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:41:
[...]

Koper zal KPN op de lange duur niets opleveren. Je blijft praten over een wapperend lijntje.
Op de lange duur zal het alleen maar glasvezel zijn wat de klok slaat.

En het upgraden van een koperlijntje kost ook geld naast dat de investering niet terug verdient zal worden.
Bovendien raakt KPN alle buitengebieden kwijt aan CIF.
Het upgraden van straatkasten/kabelverdelers is voor KPN veel voordeliger dan het aanleggen van glasvezel, dus wie zegt dat KPN deze investering niet gaat terugverdienen?
Tuurlijk de snelheid en achterliggende techniek van vvdsl is beduidend minder dan die van glasvezel, maar voor de gemiddelde consument is 100Mb/s de eerste jaren ruim voldoende en daar gaat het KPN om.
Ik verwacht juist dat de komende jaren, de content die een provider kan bieden belangrijker wordt dan de snelheid. Kijk bijvoorbeeld naar Ziggo met hun "gratis" Formule 1. Het tegenovergestelde zie je bij Caiway. Redelijk stabiel glasvezel internet, maar op bij alle gebieden (multiscreen, IPTV, ipv6) lopen ze achter op de concurrentie. Persoonlijk heb ik liever een 50Mb/s vvdsl lijn van Xs4all met ipv6, dnssec, fatsoenlijk spamfilter etc dan een 500Mb/s glasvezelverbinding van Caiway.

Dat Cif in de buitengebieden glasvezel kan aanleggen heeft, denk ik, vooral te maken dat andere partijen zoals KPN dit niet interessant vinden vanwege relatief hoge kosten om glasvezel aan te leggen.

• Sjakie0101
een 100 Mbit koperlijn is in de praktijk geen 100 Mbit . zo'n lijn wapperd als een gek en in een straat met veel KPN-klanten is deze voor een gemiddeld gezin niet vooruit te branden.

Meer en meer wil men stabiel internet en snelheid. Te veel apparaten moeten op de wifi. Ik heb hier eens geteld, maar ben de tel al kwijt. Daarnaast stabiel Netflix kijken doe je ook niet via de wapperende lijn van KPN. Dus mooie reclame hier maar niet heus. In praktijk zal KPN gewoon mee moeten en ook glas moeten aanbieden ook via CIF anders zal het gevolg een dalend klantbestand zijn en zoals ik al aangeef wordt dan die investering op koper bij lange na niet terug verdient. Het verschil tussen een wapperende ouderwetse koperlijn (al dan niet geupgrade maakt niet uit) is te groot met het stabiele kabelinternet of glasvezel.

• Svennos1

Svennos1

quote:
Sjakie0101 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:56:
een 100 Mbit koperlijn is in de praktijk geen 100 Mbit . zo'n lijn wapperd als een gek en in een straat met veel KPN-klanten is deze voor een gemiddeld gezin niet vooruit te branden.

Meer en meer wil men stabiel internet en snelheid. Te veel apparaten moeten op de wifi. Ik heb hier eens geteld, maar ben de tel al kwijt. Daarnaast stabiel Netflix kijken doe je ook niet via de wapperende lijn van KPN. Dus mooie reclame hier maar niet heus. In praktijk zal KPN gewoon mee moeten en ook glas moeten aanbieden ook via CIF anders zal het gevolg een dalend klantbestand zijn en zoals ik al aangeef wordt dan die investering op koper bij lange na niet terug verdient. Het verschil tussen een wapperende ouderwetse koperlijn (al dan niet geupgrade maakt niet uit) is te groot met het stabiele kabelinternet of glasvezel.
Volgens mij bekijk je dit te veel van uit de ogen van een techneut/tweaker. Voor veel consumenten is 50 tot 100MB wapper lijntje prima.

Denk dat je KPN toch wel wat meer krediet moet geven, ga er vanuit dat KPN genoeg slimme mensen in dienst hebben om te adviseren wat voor hen het meest rendabel is vandaag de dag ... en blijkbaar is dat dus niet glas.

• White_Collar
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07:32
quote:
Sjakie0101 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:56:

Onzin, KPN rolt breed vvdsl uit. niks wapper lijntje. Gewoon dik 200mbit over 1 ader met Vplus van een telefoon lijn.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Sjakie0101
quote:
White_Collar schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:28:
[...]

Onzin, KPN rolt breed vvdsl uit. niks wapper lijntje. Gewoon dik 200mbit over 1 ader met Vplus van een telefoon lijn.
Dat ga je niet redden met koper, of beter dat ga je nooit redden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07:32
quote:
Sjakie0101 schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:48:
[...]

Dat ga je niet redden met koper, of beter dat ga je nooit redden.
Dat ga je wel redden met koper. Volgens mij loop je erg achter qua kennis, de ontwikkeling gaat momenteel ontzettend snel. De gedachte "met koper ga je het niet redden" is alles behalve waar.

White_Collar wijzigde deze reactie 23-04-2017 11:50 (26%)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Sjakie0101
quote:
White_Collar schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:49:
[...]

Dat ga je wel redden met koper. Volgens mij loop je erg achter qua kennis, de ontwikkeling gaat momenteel ontzettend snel. De gedachte "met koper ga je het niet redden" is alles behalve waar.
Het spijt me maar het is echt bekend dat een hele staat van internet voorzien via koper niet lukt. De lijnen gaan wapperen.

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
quote:
Han schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:35:
Nou... iedereen de nieuwe afrekening gehad? In mijn geval klopte er wederom geen snars van. Mijn verbinding was wel per 03 maart 2017 omgezet van een G300 naar een Alles-in-Eén Voordelig (100Mbit) maar uiteraard voor de aankomende maand en afgelopen maand gefactureerd voor een G300 abonnement, inclusief de interactieve televisie die ik had opgezegd. Uiteraard de 1e 3 maanden gratis abonnement die mij beloofd zijn niet verwerkt. Het blijft een zooitje daar, vreselijk.
Nou... weer een maand verder en een nieuwe factuur.

Wat een abracadabra daar bij Caiway. Op zich hebben ze de te veel betaalde abonnementsgelden verrekend (zij het op een heel omslachtige manier) maar factureren ze plots verzend/administratiekosten á ¤ 19,95 terwijl het om een kosteloze verlenging ging, vergeten ze wederom de eerste drie gratis maanden te verrekenen en factureren zo doodleuk weer voor abonnementsvormen die ik niet afneem. Dat laatste zijn overigens onverklaarbare kleine bedragen (1 mrt 2017 t/m 1 mrt 2017 Alles-in-1 Slim ¤ 1,60 en 1 mrt 2017 t/m 1 mrt 2017 Interactieve TV Slim ¤ 0,14). Die beide producten neem ik niet meer af per 01-03-2017, dus mogen niet gefactureerd worden.

Pfffff.... wat een gedoe. Kost me weer tijd en frustratie dit, als of ik niks beter heb te doen. Ben geneigd om mijn geďnvesteerde uren en gemaakte belkosten maar eens op te gaan sommen in een factuur richting Caiway :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:38

Ik krijg net deze folder door de bus. Ik denk dat het een soort van test is, want de aanbieding geldt voor een heel specifieke doelgroep. Gelukkig voldoe ik er aan.

Farid_A wijzigde deze reactie 10-05-2017 00:34 (72%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 10:43
quote:
[b]Farid_A schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:24:[/b

Ik krijg net deze folder door de bus. Ik denk dat het een soort van test is, want de aanbieding geldt voor een heel specifieke doelgroep. Gelukkig voldoe ik er aan.
Zie geen folder |:(
Wat stond erin??

• Quakie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:10

Quakie

quakelen

Ergens vind ik het niet kunnen dat je regio specifieke aanbiedingen mag doen...

Niet dat ik simpel heb, maar stel dat je in buurt gemeente woont dan krijg je geen korting?

beetje raar.

Ik teken nergens meer voor

• Roberto......
Schandalig dit. Ik verwacht dat de rest van de klanten een forse korting krijgen of bv Fox sports gratis.

• Sjakie0101
quote:
Roberto...... schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:40:
Schandalig dit. Ik verwacht dat de rest van de klanten een forse korting krijgen of bv Fox sports gratis.
Feitelijk krijg je dan de entone kado. Een beetje vreemde actie. De ontvanger is bij iedere andere aanbieder (kijk ook maar eens naar de nieuwe aanbieder Plinq) gratis.

Inderdaad een korting voor alle klanten (ook bestaande) zou ik toejuichen. Dit riekt naar bevoordeling van een bepaald gedeelte van de klanten. Daar wordt ik persoonlijk erg misselijk van. Het is alles of niet en niet een bepaald deel van de klantenbestand.

• Migow
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17-10 21:39
Idd belachelijk. En toevallig kan ik binnekort me sim only verlengen. Zou voor mij ideaal zijn. Scheelt me 5 euro pm en dan zou ik zeker overwegen om te switchen naar simpel

• yellows14
quote:
Farid_A schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:24:
[afbeelding]
[afbeelding]

Voor sommige een leuke aanbieding. Aan de andere kant er zijn nog genoeg problemen met de Multiscreen app, de onderliggende software van de webmail is uit het jaar kruik, geen idee wanneer IPv6 wordt uitgerold, klanten die eindeloos bezig zijn een correcte factuur te ontvangen na een simpele wijziging.
Ik zou willen zeggen, zorg eerst dat de basis dienstverlening op orde is voordat je deze uitbreidt Cawiay.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 08:55

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zolang T-Mobile zijn ontvangst hier binnenshuis niet verbeterd heb ik niets aan Simpel. Daarnaast ben ik prima tevreden met de wijzigingen van 1 april.

Ook vind ik de aanbieding maar marginaal. Als je kijkt wat Ziggo+Vodafone klanten allemaal krijgen, dan is dit aanbod van Caiway in mijn ogen een lachertje.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:57
Vanaf 15 juni eindelijk BBC First HD bij Caiway, kanaal 17.
En Viceland HD (nooi van gehoord, maar dat terzijde), op 22.

• Sjakie0101
quote:
NRG-81 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:37:
Vanaf 15 juni eindelijk BBC First HD bij Caiway, kanaal 17.
En Viceland HD (nooi van gehoord, maar dat terzijde), op 22.
Oud nieuws, is al een week bekend. Viceland is een jongerenzenders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:57
quote:
Sjakie0101 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:02:
[...]

Oud nieuws, is al een week bekend. Viceland is een jongerenzenders.
Gezien de discussies in dit forum over de toevoeging van BBC First, leek het me nuttig om te melden. Was in ieder geval nog niet gepost.

En dat het een jongerenzender is, heb ik ook gelezen, veranderd niets aan het feit dat ik er nog nooit van gehoord had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• strandtas
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 27-08 08:53
Ik ben wel blij met BBC First, maar wanneer gaat Caiway nou eens wat meer zenders in HD doorgeven in het pluspakket? Je betaalt er een flinke maandelijkse prijs voor en bijna alles is in dat pakket SD.

• Sjakie0101
quote:
strandtas schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:32:
Ik ben wel blij met BBC First, maar wanneer gaat Caiway nou eens wat meer zenders in HD doorgeven in het pluspakket? Je betaalt er een flinke maandelijkse prijs voor en bijna alles is in dat pakket SD.
Sowieso moet Caiway na gaan denken over meer en meer HD. Dat premium zenders niet in HD zijn stoort me ongelooflijk. Ik wil niet steeds het vergelijk met Ziggo maken, maar Ziggo had dit drie jaar terug allemaal al. Verder snap ik ook niet dat men via glasvezel niet meer HD gaat doorgeven. Dat geeft meteen een goede prikkel om over te stappen. Bij glasvezel zit men niet aan bandbreedte vast en dat geldt ook voor hun Multiscreenapp waar men ook gewoon de HD streams beschikbaar kan maken + een castoptie naar je televisie. Dat zou al veel oplossen voor o.a. de regionalen en premium zenders die men op COAX om wat voor reden dan ook nog niet in HD heeft. Ik vind dat ze hier mee voort moeten maken. SD is niet meer van deze tijd, zeker niet voor films en sport.

• strandtas
Ziggo is deze week begonnen met de uitzendkwaliteit van HD zenders behoorlijk op te schroeven.
Ze zijn nu overal 1200 mhz versterkers aan het plaatsen in de wijkkasten zodat er meer bandbreedte beschikbaar is. In de nabije toekomst moeten er veel HD zenders bijkomen.

Zou fijn zijn als Caiway ook eens flink gaat moderniseren.

• Sjakie0101
quote:
strandtas schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:12:
Ziggo is deze week begonnen met de uitzendkwaliteit van HD zenders behoorlijk op te schroeven.
Ze zijn nu overal 1200 mhz versterkers aan het plaatsen in de wijkkasten zodat er meer bandbreedte beschikbaar is. In de nabije toekomst moeten er veel HD zenders bijkomen.

Wat ik mis in de communicatie van Caiway zijn met name de zaken die komen gaan of waar men mee bezig is. Ziggo is daar heel open over: meer HD, minder SD en ook over nieuwe ontwikkelingen etc.
Waar Caiway voor dit jaar en volgend jaar mee bezig gaat: gooi het maar in mijn pet.
Je krijgt wel een nieuwsbrief, maar daar staan alleen zenders in die een jaar terug al bij de vooraanstaande providers aanwezig waren. Nooit lees je iets over waar men qua ontwikkelingen mee bezig is.

• MediaZoo
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
quote:
strandtas schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:12:

Nergens waar Caiway zijn diensten aanbiedt is het netwerk van Caiway. De eigenaar is CIF, CIF/Cogas, Rekam of de kleine lokale beheerder. Caiway voert zelf geen werkzaamheden uit aan netwerken, maar geeft slechts opdracht en levert signaal.

CIF daarintegen investeert niets meer in het coax netwerk. Er wordt slechts noodzakelijk onderhoud uitgevoerd en verder niets. De strategie van Caiway is volop inzetten op glasvezel en geeft CIF daarom niet meer de opdracht coax aan te leggen en/of uit te breiden. Zodra de technische levensduur van het coax netwerk bereikt is wordt het netwerk dan ook uitgeschakeld.

Bron: Projectbureau CIF

De wens om naar 1200MHz te gaan is dan ook totaal niet nodig. Daarnaast is het helemaal niet nodig, omdat er op het Caiway coax netwerk voldoende ruimte is voor uitbreiding. Dat netwerk zit nog lang niet op zijn grenzen. Gezien analoog, on demand geheel ontbreekt (+/- 40 frequenties) ze hebben maar 8 docsis en nee geen eurodocsis frequenties in gebruikt. Dat scheelt ook al enorm. Daarnaast ondersteunen televisies > 862MHz niet. Dus je kunt wel meer frequentie ruimte in willen zetten, de ontvangst apparatuur kan er niet mee overweg. Om nog te spreken over het gebruik van QAM64 door Caiway ipv de tegenwoordig gebruikelijke QAM256 modulatie techniek.

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• Sjakie0101
quote:
MediaZoo schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:01:
[...]

Nergens waar Caiway zijn diensten aanbiedt is het netwerk van Caiway. De eigenaar is CIF, CIF/Cogas, Rekam of de kleine lokale beheerder. Caiway voert zelf geen werkzaamheden uit aan netwerken, maar geeft slechts opdracht en levert signaal.

CIF daarintegen investeert niets meer in het coax netwerk. Er wordt slechts noodzakelijk onderhoud uitgevoerd en verder niets. De strategie van Caiway is volop inzetten op glasvezel en geeft CIF daarom niet meer de opdracht coax aan te leggen en/of uit te breiden. Zodra de technische levensduur van het coax netwerk bereikt is wordt het netwerk dan ook uitgeschakeld.

Bron: Projectbureau CIF

De wens om naar 1200MHz te gaan is dan ook totaal niet nodig. Daarnaast is het helemaal niet nodig, omdat er op het Caiway coax netwerk voldoende ruimte is voor uitbreiding. Dat netwerk zit nog lang niet op zijn grenzen. Gezien analoog, on demand geheel ontbreekt (+/- 40 frequenties) ze hebben maar 8 docsis en nee geen eurodocsis frequenties in gebruikt. Dat scheelt ook al enorm. Daarnaast ondersteunen televisies > 862MHz niet. Dus je kunt wel meer frequentie ruimte in willen zetten, de ontvangst apparatuur kan er niet mee overweg. Om nog te spreken over het gebruik van QAM64 door Caiway ipv de tegenwoordig gebruikelijke QAM256 modulatie techniek.
Dit klopt, het is alleen jammer dat wanneer al die ruimte aanwezig is ik daar als klant niets van terug zie. Waar blijven dan de premium zenders in HD? Glasvezel heeft wat dat betreft helemaal oneindig veel mogelijkheden tot meer HD. Caiway loopt daar echt in achter terwijl de mogelijkheden er gewoon zijn.
Wat COAX betref mag men best uitfaseren, maar niet eerder afschakelen dan dat er CI+modules voor glasvezel komen. Digitale ontvangers zijn ondingen.

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 14:07
quote:
Sjakie0101 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:05:
[...]

Dit klopt, het is alleen jammer dat wanneer al die ruimte aanwezig is ik daar als klant niets van terug zie. Waar blijven dan de premium zenders in HD? Glasvezel heeft wat dat betreft helemaal oneindig veel mogelijkheden tot meer HD. Caiway loopt daar echt in achter terwijl de mogelijkheden er gewoon zijn.
Wat COAX betref mag men best uitfaseren, maar niet eerder afschakelen dan dat er CI+modules voor glasvezel komen. Digitale ontvangers zijn ondingen.
Helemaal eens met je. Overigens in mijn plaats/wijk (H.I.Ambacht, de Volgerlanden) is het echter wel vreemd dat Caiway alleen over de coax gaat en het glasvezel in beheer is van Reggefiber dus qua uitfaseren hier wordt het een lastige. Overigens in de rest van H.I.Ambacht gaat Caiway wel zowel over glasvezel en coax.

De coax pakket prijs (en ook het instabiele coax netwerk) hebben er ook voor gezorgd dat ik nu na een jaar een actie tarief van 35 euro p/mnd voor alles-in-1 Relax (40/4) te hebben afgenomen verkas naar glasvezel van Telfort (KPN) a 42.50 p/mnd (normaal prijs, excl kortingen) voor 50/5 (of 50/50 zoals ik lees). Als ik was blijven zitten bij Caiway dan had ik minimaal 50 euro betaald voor 20/2 of anders 60 euro voor 40/4 en basis zender pakket.

• strandtas
Heeft Caiway ook nog plannen om de beeldkwaliteit van HD zenders op te schroeven zoals Ziggo doet, of zit Caiway al aan het maximaal haalbare in beeldkwaliteit?

• Sjakie0101
quote:
strandtas schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:04:
Heeft Caiway ook nog plannen om de beeldkwaliteit van HD zenders op te schroeven zoals Ziggo doet, of zit Caiway al aan het maximaal haalbare in beeldkwaliteit?
Op COAX zal men dit niet meer doen, dan moet men echt weer investeren. Wellicht wel een andere compressietechniek, maar geen wijzigingen meer aan het netwerk zelf.
Bedenk ook dat Caiway het HD beeld niet knijpt zoals Ziggo.

Maar zoals hier al vermeld is COAX erg handig om er bij te houden en te hebben. Caiway had jaren terug al moeten investeren in QAM256 en MPEG4-compressie.

Maar Caiway kan eerst volstaan met het compleet afschakelen van analoog in de gebieden waar dat niet is gebeurd. Dan komt er ruimte vrij om nog een een heleboel zenders naar HD te zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijger
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Kan iemand mij een overzichtje geven wat je kan verwachten aan providers als je een CIF aansluiting krijgt? Wij gaan verhuizen naar Maasland en er is door de ontwikkelaar aangegeven dat we daar glasvezel van CIF krijgen maar omdat er nog geen huizen of aansluitingen zijn kan ik geen postcode check doen.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• strandtas
Moet je huis nog gebouwd worden? In dat geval krijg je denk ik alleen een glasvezel aansluiting en legt CIF geen coax aansluiting meer aan. Ik snap overigens niet dat Ziggo niet in het gat duikt wat nu ontstaat als CIF weigert bij nieuwbouw om coax aansluitingen aan te leggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 05:24
Maasland? Alleen Caiway is interessant. Er zijn volgens mij twee alternatieven die allebei duurder zijn met minder of gelijk aanbod; Fiber en Solcon.

Systeem specs | PS4: watbenjedan | B.Net: StrykerNL#2705

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

quote:
Blisterin_Bull schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:20:
Maasland? Alleen Caiway is interessant. Er zijn volgens mij twee alternatieven die allebei duurder zijn met minder of gelijk aanbod; Fiber en Solcon.
De verhalen over Fiber geven weinig reden tot vertrouwen daar, het zal wel Caiway worden, 600/600 klinkt wel erg goed ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

quote:
strandtas schreef op zondag 18 juni 2017 @ 09:25:
Moet je huis nog gebouwd worden? In dat geval krijg je denk ik alleen een glasvezel aansluiting en legt CIF geen coax aansluiting meer aan. Ik snap overigens niet dat Ziggo niet in het gat duikt wat nu ontstaat als CIF weigert bij nieuwbouw om coax aansluitingen aan te leggen.
Wordt momenteel gebouwd, oplevering waarschijnlijk in December en volgens de project ontwikkelaar is er glasvezel en verder niets. Ik ben al dolblij met glasvezel, overigens, ik had visioenen van matige ADSL verbindingen en komende van 300/30 Ziggo zou dat toch wel een schok geweest zijn.

Keuze qua providers lijkt beperkt, zover ik kan bekijken alleen Caiway, Solcon en Fiber waarbij Caiway de beste snelheid en een redelijk TV pakket biedt.
Jammer genoeg geen Tweak maar goed, je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
quote:
Tijger schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:22:
[...]

De verhalen over Fiber geven weinig reden tot vertrouwen daar, het zal wel Caiway worden, 600/600 klinkt wel erg goed ;)
Particuliere providers op dit moment: Caiway, Fiber en Solcon
Binnenkort komen daar bij Plinq en Kliksafe

Sinds twee maanden geleden is de glasvezel open gesteld voor iedere aanbieder die er op wil. Er zijn geen belemmeringen meer (behalve geldkwesties)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

quote:
Sjakie0101 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:08:
[...]

Particuliere providers op dit moment: Caiway, Fiber en Solcon
Binnenkort komen daar bij Plinq en Kliksafe

Sinds twee maanden geleden is de glasvezel open gesteld voor iedere aanbieder die er op wil. Er zijn geen belemmeringen meer (behalve geldkwesties)
Dank je!

Ik ken geen van beiden maar ik heb nog tot januari 2018 dus geen haast, tijd genoeg om mij te informeren :)

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:22

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Heeft Caiway momenteel netwerkproblemen? Hrt internet klappert hier al een uur en het modem weigert nu zelfs te verbinden.

Postcodegebied 7478

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16:26
quote:
D4NG3R schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:58:
Heeft Caiway momenteel netwerkproblemen? Hrt internet klappert hier al een uur en het modem weigert nu zelfs te verbinden.

Postcodegebied 7478
Geen last van, postcode 760x

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone XS Max 64GB

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Zojuist gebeld: Er is storing gaande en de boel word weer gestart.

https://mobile.twitter.com/iD4NG3R/status/877481512073129984

Heb momenteel 14:32 nog steeds geen verbinding.

* D4NG3R is blij met z'n lokale mediacollectie. :')

D4NG3R wijzigde deze reactie 21-06-2017 14:32 (57%)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:37

WoBBeL

Hoi!

Hier liggen er ook vrij veel verbindingen uit die via Caiway lopen, Caiway weet op dit moment zelfs nog niet eens wat de oorzaak is :P

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
xost schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:03:
Hier liggen er ook vrij veel verbindingen uit die via Caiway lopen, Caiway weet op dit moment zelfs nog niet eens wat de oorzaak is :P
Het mannetje aan de telefoon beweerde dat er een stroomstoring was, en dat bij het inschakelen van alle apparatuur er vervolgens een te hoge piekstroom is geweest.

Maar ik ga er niet van uit dat de mensen die je telefonisch spreekt echt details hebben.

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nieuws: KPN neemt internetprovider Solcon over

In Albrandswaard kunnen we toch ook Solcon via glas krijgen? Zou deze overname betekenen dat Solcon verdwijnt of dat we een KPN op 'ons' glas kunnen verwachten?

• Sjakie0101
quote:
PaT schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:20:
nieuws: KPN neemt internetprovider Solcon over

In Albrandswaard kunnen we toch ook Solcon via glas krijgen? Zou deze overname betekenen dat Solcon verdwijnt of dat we een KPN op 'ons' glas kunnen verwachten?
In praktijk wordt Solcon een dochteronderneming van KPN die toevallig ook al levert op diverse andere glasvezelnetwerken dan Reggefiber. Het is dus een slimme manier van KPN geweest om via de achterdeur toch over CIF en andere netwerken te kunnen leveren. Maar Solcon zal qua naam Solcon blijven.
Wel denk ik dat het religieuze imago losgelaten wordt en er een meer volwassener provider en imago terugkomt. Daarnaast de TV-diensten van KPN mogen we aannemen, dus een beter pakket met meer HD tov Caiway.

Met Plinq er bij krijgt Caiway dus twee serieuze concurrenten en zal Caiway nog harder moeten gaan lopen met nieuwe zaken en meer HD zenders.

• Roberto......
quote:
Sjakie0101 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:42:
[...]

Daarnaast de TV-diensten van KPN mogen we aannemen, dus een beter pakket met meer HD tov Caiway.

Met Plinq er bij krijgt Caiway dus twee serieuze concurrenten en zal Caiway nog harder moeten gaan lopen met nieuwe zaken en meer HD zenders.
Plinq is voor mij geen serieuze concurrent. Solcon met veel meer HD en een combi van KPN mobiele telefonie (dus combi korting) is wel een overweging waard. We zullen het gauw genoeg weten. Overigens ben ik benieuwd of Caiway nog landelijk doorgaat met mobile provider Simpel.

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:14
Ik heb nu dus Caiway alles in 1 glas F75.

2 van die "mooie" entone kastjes, maar nu zou ik dus replay TV moeten hebben, maar ik zie die optie niet :?

Iemand een idee wat ik verkeerd doe :?

Ik heb dit filmpje gezien:

YouTube: Caiway Replay TV: Hoe werkt het?

Ik zie dus geen driehoekje in de EPG en ook geen "Afspelen vanaf begin".

Wat doe ik verkeerd :?

• Roberto......
quote:
Grolsch schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:15:
Ik heb nu dus Caiway alles in 1 glas F75.

Ik zie dus geen driehoekje in de EPG en ook geen "Afspelen vanaf begin".

Wat doe ik verkeerd :?
Niks moeilijks aan toch. Open epg en druk op een programma die geweest is. Wat krijg je dan te zien?. Is Replay tv geen optie in de F pakketten. Kost misschien wat extra.

• Sjakie0101
De vroegere G75 had ook geen repplay tv. hangt van het pakket af. Ik denk dat het verkeerde pakket is gekozen F150 heeft het denk ik wel. Maar je zult dat moeten uitzoeken.

• Sjakie0101
quote:
Roberto...... schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:19:
[...]

Plinq is voor mij geen serieuze concurrent. Solcon met veel meer HD en een combi van KPN mobiele telefonie (dus combi korting) is wel een overweging waard. We zullen het gauw genoeg weten. Overigens ben ik benieuwd of Caiway nog landelijk doorgaat met mobile provider Simpel.
Plinq is een nu al landelijk opererende provider. Dus waarom je die niet serieus neemt is me een raadsel.
Solcon blijft op Twitter schermen met het feit dat ze en christelijke imago blijven behouden. Voor mij is dat reden om daar nooit op over te stappen. Maar goed, ik denk dat KPN gaat eisen dat men op zondag bereikbaar is, bredere pakketten gaat aanbieden etc etc en dan zullen die medewerkers die nu nog roepen dat men vanuit christelijke inslag alles doet als sneeuw voor de zon verdwijnen. Een dergelijk verhaal ophangen als internetprovider is weinig professioneel en eerlijk gezegd ook een wassen neus.
Al die streng christelijke gezinnen eten ook wel eens een mars of Twix die op zondag in de fabriek is gemaakt.

• Roberto......
quote:
Sjakie0101 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:10:
[...]

Een dergelijk verhaal ophangen als internetprovider is weinig professioneel en eerlijk gezegd ook een wassen neus.
Al die streng christelijke gezinnen eten ook wel eens een mars of Twix die op zondag in de fabriek is gemaakt.
Waarom zou Solcon zijn entiteit moeten veranderen om klanten zoals jij te krijgen. Ze hebben een stabiele klantenkring die trouw blijven aan hun provider wegens hun opvatting. Niks mis mee en ze kunnen alleen maar groeien als ze meer HD en combi korting met KPN mob. telefonie gaan leveren.

Plinq vs Caiway sorry hoor maar daar liggen ze niet wakker van in Naaldwijk ;w

• Sjakie0101
quote:
Roberto...... schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:23:
[...]

Waarom zou Solcon zijn entiteit moeten veranderen om klanten zoals jij te krijgen. Ze hebben een stabiele klantenkring die trouw blijven aan hun provider wegens hun opvatting. Niks mis mee en ze kunnen alleen maar groeien als ze meer HD en combi korting met KPN mob. telefonie gaan leveren.

Plinq vs Caiway sorry hoor maar daar liggen ze niet wakker van in Naaldwijk ;w
Je doet Plinq tekort in deze. Google ze maar eens.

• Roberto......
quote:
Sjakie0101 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:33:
[...]

Je doet Plinq tekort in deze. Google ze maar eens.
Nou zeg 13HD zenders in het basispakket en prijs veel hoger dan Caiway. NEE Plinq is geen toevoeging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
quote:
Roberto...... schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:39:
[...]

Nou zeg 13HD zenders in het basispakket en prijs veel hoger dan Caiway. NEE Plinq is geen toevoeging.
De prijs is evenredig, overigens heb je de prijzen nog niet gezien :-). Die moeten nog bekend wordt gemaakt.

De eerste decoder is gratis, daar hou je ook rekening mee? Die zit in de basisprijs begrepen.
Ik zou het nog maar eens naast elkaar leggen, en er komt echt nog wel een actieaanbod.

Het aantal HD zenders is ook meer dan jij beschrijft. Ook daar volgt communicatie over.

• Svennos1

Svennos1

Begrijp ik dat je nu bij Caiway twee interactieve decoders kan aansluiten? Sinds wanneer is dit? (Niet dat ikzelf dit zou willen, maar toch ... )

• Isane
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17-10 21:24
quote:
Svennos1 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:14:
Begrijp ik dat je nu bij Caiway twee interactieve decoders kan aansluiten? Sinds wanneer is dit? (Niet dat ikzelf dit zou willen, maar toch ... )
Alleen als je geen coax in huis hebt (meen ik)

• Svennos1

Svennos1

quote:
Isane schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:14:
[...]

Alleen als je geen coax in huis hebt (meen ik)
Yep, de optie is inderdaad bij glasvezel. Benieuwd als nu een extra port open wordt gezet op het glasmodem. Tot heden werkte alleen port 2 voor iptv.

• Grolsch
Ik heb alleen glas en 2 interactieve tvs en die zitten op poort 2 en 3 van mijn modem/router

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Is dat dan het maximale wat je aan kan sluiten in huis? 2 tv's?

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
De rest via de 'oude' coax.

As long as we get paid or you get shot I'm happy.

• Grolsch
quote:
PaT schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 09:17:
Is dat dan het maximale wat je aan kan sluiten in huis? 2 tv's?
Dat zeggen ze wel.
quote:
Als je coax hebt wel, wij hebben nieuw gebouwd en ze leggen geen coax meer naar nieuwe woningen :(

• Sjakie0101
quote:
Grolsch schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 00:01:
Ik heb alleen glas en 2 interactieve tvs en die zitten op poort 2 en 3 van mijn modem/router
Is al twee maand zo, maar men komt er nu mee naar buiten. Eerlijk gezegd vind ik het schandalig hoe Caiway met de prijsstelling om gaat. Zorg eerst dat de eerste decoder gratis is zodat iedereen weer een echt gratis basisabo heeft. Die 5 euro op de eerste decoder zie je bij geen enkele provider.
Wie gaat er in hemelsnaam 10 euro uitgeven aan twee kastjes die ook nog eens 9 van de 10 keer niet werken?

Wat me daarnaast tegen de borst stuit dat men nog steeds geen fatsoenlijke Multiscreen heeft die kan casten. Dat lost heel veel problemen op voor tweede en derde tv's.

En COAX uitfaseren daar is men veel te vroeg mee. Dat kan men wat mij betreft aan beginnen wanneer de glasvezel rechstreeks in de tv kan en er een fatsoenlijke CI+ module voor bestaat zodat zappen en de interactieve opties niet meer via zo'n onding als een Entone gaat.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 22-07-2017 09:43 (14%)

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
Grolsch schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 09:28:

Als je coax hebt wel, wij hebben nieuw gebouwd en ze leggen geen coax meer naar nieuwe woningen :(
wow, dat wist ik inderdaad niet. Echt bizar.

As long as we get paid or you get shot I'm happy.

• Grolsch
Ik had wel coax kunnen krijgen, had ik"ff" 4500 euro moeten aftikken, en daar had ik geen zin in.

De eerste ontvanger is "gratis" voor de 2e betaal ik 5 euro per maand.

Gelukkig kijk ik niet zoveel tv, maar ten opzichte van coax is het zeker geen vooruitgang.

Caiway kan hier niets aan doen, het is beleid van cogas

Grolsch wijzigde deze reactie 22-07-2017 10:02 (30%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
quote:
Grolsch schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 09:59:
Ik had wel coax kunnen krijgen, had ik"ff" 4500 euro moeten aftikken, en daar had ik geen zin in.

De eerste ontvanger is "gratis" voor de 2e betaal ik 5 euro per maand.

Gelukkig kijk ik niet zoveel tv, maar ten opzichte van coax is het zeker geen vooruitgang.

Caiway kan hier niets aan doen, het is beleid van cogas
Klopt maar de eerste ontvanger gratis is alleen voor het Glaspakket met een andere prijsstelling (waar je overigens per saldo nog steeds hetzelfde voor betaald als de normale pakketten. Die andere entone zit weer versleuteld in een extra glasvergoeding of in de basisaboprijs. Maar dat laatste zou ook beter zijn voor alle andere abonnementen. Evenals het gelijktrekken van alle abonnementen ipv 100.000 verschillende.

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:23
Ik verhuis binnenkort naar een huis met CIF glasvezel. Nu ben ik me aan het inlezen en zie dat ik de keus heb tussen Fiber, Caiway en Solcon als provider. Fiber is heel duur, maar Caiway 300/300 voor ¤58 en Solcon 200/200 voor ¤52,50 liggen vrij dicht bij elkaar. Ik geef niet om interactieve TV en opnemen doe ik wel zelf. In mijn huidige woning heb ik 500/500 via TriNed maar eigenlijk is 200/200 snel zat voor mij.

Solcon is dus goedkoper, maar is er een goede reden om toch voor Caiway te gaan?

• cemeli
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20-09-2017
door een vriend heb ik ook een pakket afgesloten bij caiway
door deze link http://123profiteer.nl/al...-alle-glasvezelpakketten/

ik hoop dat het jullie kan helpen :9~ :9~

cemeli wijzigde deze reactie 20-08-2017 00:32 (3%)

• Blisterin_Bull
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 05:24
Volgens mij zijn links met referral niet toegestaan :P

Systeem specs | PS4: watbenjedan | B.Net: StrykerNL#2705

• Roberto......
quote:
cemeli schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 00:31:
door een vriend heb ik ook een pakket afgesloten bij caiway
door deze link http://123profiteer.nl/al...-alle-glasvezelpakketten/

ik hoop dat het jullie kan helpen :9~ :9~
Ben je duurder uit dan direct de aanbieding van Caiway zelf. 6x34 ipv 6x40 euro :)

DJSmiley wijzigde deze reactie 20-08-2017 19:05 (13%)

• Sjakie0101
quote:
RichieB schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:30:
Ik verhuis binnenkort naar een huis met CIF glasvezel. Nu ben ik me aan het inlezen en zie dat ik de keus heb tussen Fiber, Caiway en Solcon als provider. Fiber is heel duur, maar Caiway 300/300 voor ¤58 en Solcon 200/200 voor ¤52,50 liggen vrij dicht bij elkaar. Ik geef niet om interactieve TV en opnemen doe ik wel zelf. In mijn huidige woning heb ik 500/500 via TriNed maar eigenlijk is 200/200 snel zat voor mij.

Solcon is dus goedkoper, maar is er een goede reden om toch voor Caiway te gaan?
Keuze tussen Solcon (christelijk, op zondag totaal niet bereikbaar) en Caiway zou ik wel weten.

Caiway is nog steeds niet alles vergeleken met wat ik bij Ziggo had en nu zou hebben, maar voor nu eerlijk gezegd de beste keuze.

Ik vind dat Caiway te weinig doet aan HD-zenders en afschakelen analoog in het Cogas-gebied om dit te realiseren.
- Film1 en Ziggo Sports nog steeds niet volledig in HD maar wel de hoofdprijs vragen
- slechte Multiscreen zonder castopties en extra zenders die men niet via digitaal doorgeeft (doen Ziggo en KPN wel)
- De mogelijkheden voor je tweede of derde tv zijn duur en de eerste ontvanger betaal je ook al 5 euro extra voor waar je maar weinig voor terug krijgt (alleen terugkijken maar dat zit bij de andere providers in het basisabo).
- POP-email ipv IMAP, maar dat gaat dit jaar nog veranderen evenals de webmail die op dit moment ook niet erg goed in elkaar zit.

Slogan is we kijken vooruit, maar een visie daarover heeft Caiway helaas niet.
Verder zie ik voor de behoorlijke prijsverhogingen die zijn doorgevoerd niets terug daar waar het gaat om verbeteren van de diensten zoals ze beloven in hun brieven toen de prijsverhogingen werden aangekondigd.
Verder is het prijsbeleid niet te volgen. Zo betaald de ene abonnee voor de eerste enton ¤ 2,50 en de andere ¤ 5,- en er bestaan onderhand 50 soorten pakketten die in omloop zijn waardoor er soms oneerlijke verschillen zijn ontstaan.

Solcon is overigens van KPN inmiddels, wie weet gaat daar een andere wind waaien en gaat men meebogen op het tv-pakket en de hardware van KPN.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 20-08-2017 11:14 (27%)

• cemeli
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20-09-2017
Ik heb ook die van 6*34 p.m via die link roberto ,moet je ff klikken op die link
En op de directe site van Caiway https://www.caiway.nl/site/nl is het 2*40 euro korting :--)

• GijsW
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 24-09 00:14

GijsW

Koetje!

Zojuist ook een brief in de bus gehad dat CIF samen met GlasvezelBuitenaf hier in de Achterhoek glasvezel gaat aanleggen, eindelijk! Na jarenlang enkel de optie KPN, is de kans groot dat we over een jaartje iets sneller gaan als de huidige 3Mbit/s.

Nu hebben we hier dus de keus uit 4 aanbieders, Caiway/Solcon/CBizz/W3Serve.

Aangezien Caiway het goedkoopste is voor enkel internet (want wil graag de schotel voor TV behouden) was ik dus ook benieuwd naar ervaringen met deze provider. Telefoon zit er voor niks bij, prima, gebruik het toch niet.

Caiway 300/300 met telefonie 45 euro inclusief BTW (Max 500/500, enkel met TV)
Solcon 250/250 zonder telefonie 62.50 inclusief BTW (Max 250/250)
CBizz 200/200 met telefonie 59.95 inclusief BTW (Max 800/800)
W3Serve 250/250 met telefonie 59 euro inclusief BTW (Max 800/800)

Nu lijken de laatste twee vooral zakelijk (ook al zit ik hier met een eigen bedrijf) zit ik toch naar het goedkoopste te kijken en dat is namelijk Caiway. Lees hier goede ervaringen in dit topic, is echter één van deze andere providers ook nog het overwegen waard? Voor de duidelijkheid zou het voor mij al een verademing zijn om 100/100 te ontvangen in plaats van de 3/0.5 ( :+ ) die ik nu van KPN krijg.... Dus het is voor mij geen bezwaar dat Caiway geen 800/800 levert.

Vind het wel apart dat Caiway enkel 300/300 zonder TV levert, terwijl er met TV de varianten 75/75, 250/250 en 500/500 zijn. Ook is Caiway de enige die actief met verkopers langs de deuren komt. Geeft toch een wat prettiger gevoel dat je iemand de oren van het hoofd kunt vragen!

Farming is a way of life!

• Grolsch
Ik gebruik al jaren caiway, en met internet nooit geen problemen

• strandtas
Waar je wel aan voorbij gaat is dat Caiway voor een IPTV ontvanger het zelfde bedrag per maand vraagt als een KPN of Ziggo ontvanger, terwijl op de ontvanger van Caiway veel minder opties en mogelijkheden zijn.

Als het product van Caiway zoveel kaler is, mag ook de prijs daarop aangepast zijn.
Ik vind dat je daar erg makkelijk overheen fietst.

• meintje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:02
Het enige dat ik mis bij Caiway is een internet-only abonnement. Tegenwoordig heb je Netflix, NPO gemist etc. waardoor een volledig tv-abonnement wat mij betreft totaal achterhaalt is.

meintje wijzigde deze reactie 18-09-2017 09:15 (0%)
Reden: typo

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:46

rens-br

Moderator Mobile & IN
Modbreak:
Ik heb een hele berg aan posts verplaatst naar de prullenbak. Als je ergens niet blij mee bent of het niet met elkaar eens bent, hoeft dat nog niet te betekenen dat je op de man moet spelen om je gelijk maar te krijgen.

• Sjakie0101
http://www.totaaltv.nl/ni...rnet-in-meer-huishoudens/

Weer 10000 aansluitingen erbij. Nu nog meer providers!

• Roberto......
quote:
Volgens mij gaan er zelfs providers ervanaf dan wel niet tijdelijk. Waar is Fiber gebleven??

• Sjakie0101
quote:
Roberto...... schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:56:
[...]

Volgens mij gaan er zelfs providers ervanaf dan wel niet tijdelijk. Waar is Fiber gebleven??
Inderdaad viel mij ook al op, verbazingwekkend. Dat terwijl de lijn nu is opengezet voor alle providers.
Hier in de krant enkele maanden terug over Fiber zeer slechte berichten (letterlijk een boevenbende).
Zonder in te gaan op details van het stuk, het loog er niet om. Maar goed het is ook makkelijk om negatieve berichten te plaatsen in een krant en alle mensen die positief zijn hoor je niet.

Ik zie wel dat CIF nu kansen gaat krijgen ook binnenstedelijk nu KPN niets meer wil. Gemeenten die al ja zeiden tegen glasvezel zullen gaan nadenken om CIF naar binnen te halen.
Dat opent meteen de weg voor andere providers naar mijn mening. Des te meer aansluitingen, hoe eerder vooraanstaande providers gaan toehappen.

Plinq en Kliksafe blijft een erg schimmig verhaal. Volgens wel ingelichte bronnen is er al lang een akkoord tussen deze partijen en Cogas Infra, echter de uitrol van deze providers duurt erg lang.
Wie weet zijn er nog meer partijen die er bij komen en komt er één brief/nieuwsbericht over vanaf wanneer.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 18-09-2017 18:08 (47%)

• Sjakie0101
Wellicht overname Caiway door EQT (dat ook Delta in handen heeft), CIF wil Caiway afstoten en een onafhankelijk netwerk worden:

https://www.telecompaper....tie-caiw-holding--1212752

• Roberto......
Dat heeft een tijd geduurd zeg. Het kan voordelen hebben zoals nu meer providers op het hetwerk van Cif. Cif hoeft geen rekening te houden meer met hun dochter bv. Aan de andere kant zal Caiway zeer commercieel gaan worden. Het regionale gaat er vanaf en of er nu nieuwe diensten bijkomen is de vraag maar denk dat de prijs zeker flink omhoog gaat. Investering moet er tenslotte uit en dat gaan wij als klanten betalen. Toch jammer voor dit bedrijf.

• Sjakie0101
quote:
Roberto...... schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:59:
Dat heeft een tijd geduurd zeg. Het kan voordelen hebben zoals nu meer providers op het hetwerk van Cif. Cif hoeft geen rekening te houden meer met hun dochter bv. Aan de andere kant zal Caiway zeer commercieel gaan worden. Het regionale gaat er vanaf en of er nu nieuwe diensten bijkomen is de vraag maar denk dat de prijs zeker flink omhoog gaat. Investering moet er tenslotte uit en dat gaan wij als klanten betalen. Toch jammer voor dit bedrijf.
Het heeft inderdaad voor en nadelen. Ik denk dat dit wel degelijk doorgaat, kwestie van tijd. Caiway moet echt nieuw leven in worden geblazen en door op te gaan in Delta wordt een veel groter bedrijf geschapen. Dan biedt meteen betere mogelijkheden. Bovendien door de koppeling tussen CIF en Caiway (of straks Delta) los te laten kan men ook op het Reggefiber-netwerk. Kortom het bereik wordt groter.

CIF zal meer en meer gaan aanleggen, let maar op. Reggefiber wil niet meer aanleggen en in dat gat gaat CIF duiken. Bovendien zal CIF aantrekkelijk worden voor KPN en andere partijen nu de koppeling met Caiway er niet meer is en er geen voordelen of nadelen meer zijn voor Caiway (die zijn dan voor elke provider hetzelfde). Het enige voordeel dat Caiway behoudt is het feit dat de investeringen voor aansluiten op het netwerk al gedaan zijn.

Wanneer de strategie van Caiway blijft dat men steeds minder op COAX wil doen zie ik het zelfs nog gebeuren dat CIF de COAX in the end gaat verkopen aan Ziggo. Kortom iedereen blij. Meer concurrentie op glas, meer concurrentie doordat Ziggo er ook weer is. Voor zover ik het weet is de COAX volledig van Caiway/CAIW en NIET van Cogas of CIF.

En ik weet even niet hoe ver het staat met glasvezel in Zeeland, maar wellicht dat dit dan weer aan CIF wordt gegund in uitruil voor Caiway en dat Delta daar meteen op kan meeliften in Zeeland?

Verder is het speculatie, maar ik verwacht dat CIF/Cogas Infra eind dit jaar een brief gaat sturen aan alle glasvezelklanten met alle nieuwe providers.

Dat er veel staat te gebeuren is duidelijk, ik ben benieuwd!

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 20-09-2017 18:45 (8%)

• strandtas
Als dat EQT toch bezig is, kunnen ze dan ook niet gelijk Rekam overnemen ? Dan wordt het nog een aanzienlijk stukje groter en hebben ze praktisch allles wat nu geen Ziggo is met betrekking tot de coaxkabel .

• Sjakie0101
quote:
strandtas schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:13:
Als dat EQT toch bezig is, kunnen ze dan ook niet gelijk Rekam overnemen ? Dan wordt het nog een aanzienlijk stukje groter en hebben ze praktisch allles wat nu geen Ziggo is met betrekking tot de coaxkabel .
Wie weet. Dit soort zaken gaat vaak in stappen. Rekam ligt ook voor de hand.
Ligt er in het Noorden ook nog niet een gebiedje dat niet van Ziggo is? Kabel Veendam of zoiets?

Er liggen volgens mij nog wel meer Kabelnetwerken die niet van Ziggo zijn. Wat ik al schreef, stel CIF mag in de gebieden graven voor glasvezel en Delta of de nieuwe provider (verbaasd met niks als er uiteindelijk een heel nieuwe naam komt) mag COAX aanbieden en op glas van CIF... Dan is het win win voor beide partijen.

• MediaZoo
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
quote:
Sjakie0101 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:15:
[...]

Het heeft inderdaad voor en nadelen. Ik denk dat dit wel degelijk doorgaat, kwestie van tijd. Caiway moet echt nieuw leven in worden geblazen en door op te gaan in Delta wordt een veel groter bedrijf geschapen. Dan biedt meteen betere mogelijkheden. Bovendien door de koppeling tussen CIF en Caiway (of straks Delta) los te laten kan men ook op het Reggefiber-netwerk. Kortom het bereik wordt groter.

CIF zal meer en meer gaan aanleggen, let maar op. Reggefiber wil niet meer aanleggen en in dat gat gaat CIF duiken. Bovendien zal CIF aantrekkelijk worden voor KPN en andere partijen nu de koppeling met Caiway er niet meer is en er geen voordelen of nadelen meer zijn voor Caiway (die zijn dan voor elke provider hetzelfde). Het enige voordeel dat Caiway behoudt is het feit dat de investeringen voor aansluiten op het netwerk al gedaan zijn.

Wanneer de strategie van Caiway blijft dat men steeds minder op COAX wil doen zie ik het zelfs nog gebeuren dat CIF de COAX in the end gaat verkopen aan Ziggo. Kortom iedereen blij. Meer concurrentie op glas, meer concurrentie doordat Ziggo er ook weer is. Voor zover ik het weet is de COAX volledig van Caiway/CAIW en NIET van Cogas of CIF.

En ik weet even niet hoe ver het staat met glasvezel in Zeeland, maar wellicht dat dit dan weer aan CIF wordt gegund in uitruil voor Caiway en dat Delta daar meteen op kan meeliften in Zeeland?

Verder is het speculatie, maar ik verwacht dat CIF/Cogas Infra eind dit jaar een brief gaat sturen aan alle glasvezelklanten met alle nieuwe providers.

Dat er veel staat te gebeuren is duidelijk, ik ben benieuwd!
Reggefiber legt niet verder aan, omdat het niet aantrekkelijk is dit te doen. VDSL en Coax voldoen op dit moment prima aan de vraag van de markt. Waarom nieuwe infra aanleggen tegen hoge kostprijs als de huidige infra nog prima functioneerd?

CIF zal in de toekomst het coaxnetwerk uitschakelen. Ze zullen dit niet van de hand doen, omdat het coax netwerk economisch voor CIF afgeschreven is. Verkopen zullen ze niet doen, omdat het netwerk niet gelijk staat aan dat van Delta en Ziggo.

Het is niet de strategie van Caiway minder op Coax aan te bieden het is de netwerk aanbieder die op glasvezel inzet. Caiway is de diensten aanbieder op dit netwerk en heeft hierin de netwerk beheerder te volgen.

Het volledige coax-netwerk is in eigendom van Cogas/CIF. Caiway is hier slechts leverancier. Zie het voorbeeld in Gouda waar Rekam slechts beheerder van de infrastructuur is en de diensten door de providers aangeboden worden.

Delta is en blijft een coax-netwerk. Hier wordt ingezet op DOCSIS 3.1 voor hogere snelheden. Hiervoor wordt volgend jaar de analoge televisie uitgeschakeld.

Verwacht van Caiway geen commerciële wonderen en uitspattingen. Het is geen grote provider en hebben geen grote zak geld achter de hand. Daarnaast is de ambitie er al jaren niet om iets te doen richting de klant.

Je verwachtingen zijn erg hoog en niet realistisch. Om als provider op een netwerk diensten aan te gaan bieden moeten veel kosten gemaakt worden door de provider. Deze moeten wel terug verdient worden via enige weg. KPN heeft geďnvesteerd in dus DSL netwerk die investering is nog niet terug verdient dus is het niet interessant om op andere netwerken diensten aan te gaan bieden ten koste van hun eigen netwerk. Voor andere aanbieders is het niet interessant om op niet eigen infra diensten aan te bieden ivm. het service niveau wat ze willen bieden.

Info over CIF en Caiway komen direct van CIF en Caiway zelf in deze.

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• Sjakie0101
quote:
MediaZoo schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:57:
[...]

Reggefiber legt niet verder aan, omdat het niet aantrekkelijk is dit te doen. VDSL en Coax voldoen op dit moment prima aan de vraag van de markt. Waarom nieuwe infra aanleggen tegen hoge kostprijs als de huidige infra nog prima functioneerd?

CIF zal in de toekomst het coaxnetwerk uitschakelen. Ze zullen dit niet van de hand doen, omdat het coax netwerk economisch voor CIF afgeschreven is. Verkopen zullen ze niet doen, omdat het netwerk niet gelijk staat aan dat van Delta en Ziggo.

Het is niet de strategie van Caiway minder op Coax aan te bieden het is de netwerk aanbieder die op glasvezel inzet. Caiway is de diensten aanbieder op dit netwerk en heeft hierin de netwerk beheerder te volgen.

Het volledige coax-netwerk is in eigendom van Cogas/CIF. Caiway is hier slechts leverancier. Zie het voorbeeld in Gouda waar Rekam slechts beheerder van de infrastructuur is en de diensten door de providers aangeboden worden.

Delta is en blijft een coax-netwerk. Hier wordt ingezet op DOCSIS 3.1 voor hogere snelheden. Hiervoor wordt volgend jaar de analoge televisie uitgeschakeld.

Verwacht van Caiway geen commerciële wonderen en uitspattingen. Het is geen grote provider en hebben geen grote zak geld achter de hand. Daarnaast is de ambitie er al jaren niet om iets te doen richting de klant.

Je verwachtingen zijn erg hoog en niet realistisch. Om als provider op een netwerk diensten aan te gaan bieden moeten veel kosten gemaakt worden door de provider. Deze moeten wel terug verdient worden via enige weg. KPN heeft geďnvesteerd in dus DSL netwerk die investering is nog niet terug verdient dus is het niet interessant om op andere netwerken diensten aan te gaan bieden ten koste van hun eigen netwerk. Voor andere aanbieders is het niet interessant om op niet eigen infra diensten aan te bieden ivm. het service niveau wat ze willen bieden.

Info over CIF en Caiway komen direct van CIF en Caiway zelf in deze.
Wat je even vergeet is dat een nieuwe investeringsmij Caiway overneemt. Er komt dus geld om meer te doen en om op schaalvergroting in te zetten. Wanneer men moet onderhandelen over een zender dan doet men dat ineens voor EN Zeeland en voor alle Caiwayklanten (en wie weet wanneer men andere providers overkoopt nog meer klanten). Zoals ik al zei ligt het voor de hand dat ook andere investeringen sneller zullen gaan. Delta heeft al een app waarmee men kan opnemen, terugkijken en casten. Caiway niet, maar die kan deze zo gaan gebruiken. Geldt ook voor Windows10... Dus daar heb je al de eerste voordelen.

Voor CIF is Caiway een loden last aangezien men niet fatsoenlijk en neutraal kan overkomen ten op zichte van andere providers. Is Caiway onafhankelijk dan weet ik zeker dat KPN er geen enkel probleem mee heeft om in te stappen (Dat doet KPN ook op andere glasvezelnetwerken!!).

Ik verwacht bovendien een naamswijziging van Caiway. De naam staat niet goed aangeschreven en er kleeft te veel CIF aan. Ik zie alleen maar voordelen met nieuwe investeerders die er toch eerst geld in gaan pompen om de provider aantrekkelijk te maken. En is Caiway/Delta los van CIF dan kunnen ze ook instappen op andere kabelnetwerken zonder dat CIF dit weer tegen kan houden.

CIF zal zelf blijven graven, men moet immers meer aansluitingen hebben om ook iets te bieden aan mogelijke providers die er op willen. CIF krijgt nu de kans, nu Reggefiber/KPN afhaakt. KPN wil door met wapperende lijntjes met een upload van 0. Niet sterk, en niet meer wat men wil in deze tijd.

• strandtas
Ik vind Delta wel een goede naam . Echt Hollands!

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:24
quote:
Sjakie0101 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:50:
[...]

KPN wil door met wapperende lijntjes met een upload van 0. Niet sterk, en niet meer wat men wil in deze tijd.
Euhm, een beetje VDSL doet tegenwoordig prima 30Mbit up en met geluk zelfs 60Mbit+. Dat is meer dan Ziggo (en bijna elke andere Coax provider) -op dit moment- kan aanbieden.

Het voordeel van KPN's netwerk is dat er ook nog goedkope providers opzitten waar je voor nog geen 30 euro een 100/30 lijntje hebt. Dat is ruim voldoende voor de meeste mensen in Nederland. En dat weten de kabelaars ook dondersgoed, Ziggo verliest niet voor niks klanten.

Ja, ik vind het jammer dat KPN de uitrol zowat stop heeft gezet, maar ik snap het ook wel. KPN is de enige provider die zijn netwerk moet openstellen. Elke euro die KPN in zijn netwerk steekt, kan een goedkope Tele2 voor een dubbeltje meeliften. Geen wonder dat KPN meer zin heeft om glas uit te rollen

• Sjakie0101
quote:
krakendmodem schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:48:
[...]

Euhm, een beetje VDSL doet tegenwoordig prima 30Mbit up en met geluk zelfs 60Mbit+. Dat is meer dan Ziggo (en bijna elke andere Coax provider) -op dit moment- kan aanbieden.

Het voordeel van KPN's netwerk is dat er ook nog goedkope providers opzitten waar je voor nog geen 30 euro een 100/30 lijntje hebt. Dat is ruim voldoende voor de meeste mensen in Nederland. En dat weten de kabelaars ook dondersgoed, Ziggo verliest niet voor niks klanten.

Ja, ik vind het jammer dat KPN de uitrol zowat stop heeft gezet, maar ik snap het ook wel. KPN is de enige provider die zijn netwerk moet openstellen. Elke euro die KPN in zijn netwerk steekt, kan een goedkope Tele2 voor een dubbeltje meeliften. Geen wonder dat KPN meer zin heeft om glas uit te rollen
Dat verhaal gaat niet helemaal op. KPN is aantrekkelijker met snellere abonnementen
En dat een gezin voldoende heeft aan 100/30 is meer KPN napraten dan dat dit gestoeld is op de waarheid.
Ga maar een Netflixen,, gamen en internetten naast alle apparaten die aan de Wifi zijn gekoppeld.
Dan heb je aan 100/30 echt niet meer voldoende in geen enkel gezin (en zeker niet met de onstabiele wapperende lijnen van KPN die afhankelijk zijn van wat de hele straat aftapt). Sterker, dan is het tenenkrommend.
En wel degelijk wapperen de lijnen van KPN. Er is geen enkele ADSL of VDSL lijn die stabiel internet biedt.
Je moet al helemaal niet in een wijk zitten waar men allemaal KPN heeft gekozen of helemaal ergens achteraf. Dan haal je van die maximale 100Mbit niet meer den 10 Mbit of minder.

Ik snap niet dat er mensen zijn op dit forum die wat dat betreft KPN met zijn koperlijntjes nog durven verdedigen terwijl de praktijk echt iets anders laat zien.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 23-09-2017 10:09 (3%)

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:24
quote:
Sjakie0101 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:08:
[...]

Dat verhaal gaat niet helemaal op. KPN is aantrekkelijker met snellere abonnementen
En dat een gezin voldoende heeft aan 100/30 is meer KPN napraten dan dat dit gestoeld is op de waarheid.
Ga maar een Netflixen,, gamen en internetten naast alle apparaten die aan de Wifi zijn gekoppeld.
Dan heb je aan 100/30 echt niet meer voldoende in geen enkel gezin (en zeker niet met de onstabiele wapperende lijnen van KPN die afhankelijk zijn van wat de hele straat aftapt). Sterker, dan is het tenenkrommend.
En wel degelijk wapperen de lijnen van KPN. Er is geen enkele ADSL of VDSL lijn die stabiel internet biedt.
Je moet al helemaal niet in een wijk zitten waar men allemaal KPN heeft gekozen of helemaal ergens achteraf. Dan haal je van die maximale 100Mbit niet meer den 10 Mbit of minder.

Ik snap niet dat er mensen zijn op dit forum die wat dat betreft KPN met zijn koperlijntjes nog durven verdedigen terwijl de praktijk echt iets anders laat zien.
Waarom zou iemand op dit moment niet genoeg hebben aan 100Mbit?

Wij hebben nu 50Mbit internet, Netflix in HD, en bijna alles draadloos (5Ghz), gaat prima. Alles werkt prima tegelijkertijd. Iedereen kan doen wat ie wil, het hapert niet. Tuurlijk zal de beschikbare snelheid op dat moment iets afnemen, maar niet zo erg dat niks meer werkt.

Ik heb aardig wat ervaring met VDSL en het werkt echt prima. Hier ook. Ziggo kan hier echt niet aan tippen, die ligt er hier geregeld wel uit. In mijn vorige woonplaats ging de lokale kabelaar niet harder dan 30(!) Mbit en had iedereen dus KPN. En toch bleef de snelheid keurig 100/30 en zakte de snelheid niet in. Dat bekende overspraak probleem wordt door middel van vectoring opgelost, waardoor de snelheid stabiel omhoog gaat.

Overigens geeft kabelinternet ook zat problemen, "de snelheid deel je met de buren" problematiek speelt hier in de binnenstad van Groningen ook nog steeds.

Natuurlijk zullen er gebieden zijn die waar het wel prut is, maar dat is met kabelinternet hier ook zo. Anders hadden we echt wel Ziggo gehad inmiddels. En dat de hele buurt inmiddels op DSL zit zegt wel wat over Ziggo.

Ik verdedig KPN niet, want er zijn ook hier zat DSL lijntjes met maar 10Mbit, maar daar is ook geen glas/coax. "Beter iets dan helemaal niets"

• strandtas
Volgens mij kan op de koperlijn zelfs meer dan 1000 mb/ s

• Sjakie0101
Dat gaat men niet halen, mogelijk maximaal 1000 Mb/s. Hetzelfde als 100 Mb/s. Over het algemeen is bekend dat KPN nooit de maximale beloofde snelheid stabiel levert over zijn koperslijntjes.

Bij Ziggo is het al zeker jaren zo dat je altijd de maximale snelheid haalt ook al heeft de hele straat Ziggo.
Die techniek heeft men jaren terug al aangepast waardoor niemand meer "last" van elkaar heeft.

• jordje
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14-10 18:56
Voor de geďnteresseerden: Sinds afgelopen maandag biedt Caiway ook een internet-only abo aan van 150/150 voor ¤39,95 p/m dat ze heel stilletjes hebben geďntroduceerd. Ik kwam er slechts bij toeval achter en heb gelijk maar mijn abonnement om laten zetten, wat overigens alleen telefonisch kon.

'T is nog wel redelijk aan de prijs, maar het scheelt mij in ieder geval ¤8,- in de maand voor diensten die ik toch niet gebruik (decoder ligt al een jaar of 3 in de doos in de berging te verstoffen).

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16:26
Mij nog steeds te veel voor Internet Only, ik hoop dat binnenkort meerdere providers hier hun services gaan leveren.

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone XS Max 64GB

• meintje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:02
Wat ik dan jammer vind, is dat er voor de internet only optie geen aanpasbare internetsnelheid is. Ik heb nu 100/100 incl. televisie voor ¤48,-. Bij internet only ga je dus naar 150/150 met daardoor een beperkte kostenbesparing. Waarom geen 75/75 voor een maandagbedrag van ergens tussen de ¤30/¤35,-?

• strandtas
Maakt allemaal toch niks meer uit als straks Delta wordt

• Axewi
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
jordje schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:54:
Voor de geďnteresseerden: Sinds afgelopen maandag biedt Caiway ook een internet-only abo aan van 150/150 voor ¤39,95 p/m dat ze heel stilletjes hebben geďntroduceerd. Ik kwam er slechts bij toeval achter en heb gelijk maar mijn abonnement om laten zetten, wat overigens alleen telefonisch kon.

'T is nog wel redelijk aan de prijs, maar het scheelt mij in ieder geval ¤8,- in de maand voor diensten die ik toch niet gebruik (decoder ligt al een jaar of 3 in de doos in de berging te verstoffen).
Het is een begin, nu nog de rest van de snelheden als internet only aan te bieden. Ik ben prima tevreden met caiway alleen vind ik het zonde om diensten te betalen die ik niet gebruik.

Ik zit sterk te twijvelen om over te stappen naar Solcon, deze bieden wel de hogere snelheden aan internet only. Enige wat me tegenhoud is dat ik niet weet hoeveel gedoe het overstappen is.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• jordje
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14-10 18:56
quote:
BlazeMuis schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:59:
Mij nog steeds te veel voor Internet Only, ik hoop dat binnenkort meerdere providers hier hun services gaan leveren.
Blijkbaar komt Plinq er ook bij, maar die vragen ¤40,- voor 50/50 in Reggefiber gebied, dus dat zal in CIF gebied wel minstens zo duur zijn.
quote:
Axewi schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:59:
[...]

Het is een begin, nu nog de rest van de snelheden als internet only aan te bieden. Ik ben prima tevreden met caiway alleen vind ik het zonde om diensten te betalen die ik niet gebruik.

Ik zit sterk te twijvelen om over te stappen naar Solcon, deze bieden wel de hogere snelheden aan internet only. Enige wat me tegenhoud is dat ik niet weet hoeveel gedoe het overstappen is.
Heb ik ook nog even naar gekeken, maar gauw uit m'n hoofd gezet. De Caiway triple-play pakketten zijn goedkoper én sneller: Solcon 250/250 voor ¤62,60 en Caiway 300/300 voor ¤58,-

• Axewi
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
jordje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:30:
[...]
Heb ik ook nog even naar gekeken, maar gauw uit m'n hoofd gezet. De Caiway triple-play pakketten zijn goedkoper én sneller: Solcon 250/250 voor ¤62,60 en Caiway 300/300 voor ¤58,-
Ik betaal nu ¤58 euro bij caiway 350/350 en als ik internet only wil van solcon dan betaal ik ¤51,75 voor 500/500 (nternet met gratis telefoonlijn Premium)

Het gaat me er juist om dat ik geen gebruik maak van telefoon\TV en caiway bied alleen "maar" 150/150 aan als je dat niet wil.
Dus voor mij zou ik minder betalen en meer snelheid terug krijgen.

Het liefst zou ik zien dat caiway de bestaande snelheden ook als internet only aanbied (hoe moeilijk kan het zijn?)

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Muse
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
quote:
meintje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:05:
Wat ik dan jammer vind, is dat er voor de internet only optie geen aanpasbare internetsnelheid is. Ik heb nu 100/100 incl. televisie voor ¤48,-. Bij internet only ga je dus naar 150/150 met daardoor een beperkte kostenbesparing. Waarom geen 75/75 voor een maandagbedrag van ergens tussen de ¤30/¤35,-?
100/100 alles-in-1 kost toch ¤46? Klein verschil hoor, maar ik betaal namelijk ¤48 voor 150/150 alles-in-1. Zou vreemd zijn als jij hetzelfde zou betalen voor een lagere snelheid.
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True