[Glasvezel Buitenaf - N.O. Limburg] Ervaringen aanbieders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitspark
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-02-2024
Hallo samen,

In het buitengebied van Noordoost Limburg (een aantal gemeenten) is er nu de mogelijkheid om in te schrijven voor glasvezel. Glasvezel buitenaf werkt ook hier (net zoals te lezen is in andere topics op tweakers) met het vastrechtprincipe. Of €2200,- eenmalig, of €17,50 per maand zolang je bij een aanbieder bent aangesloten.

Er is een rijtje aanbieders beschikbaar;
  • Caiway
  • Delta
  • Fiber
  • CBizz (zakelijk)
  • Helden van nu (zakelijk)
De twee zakelijke aanbieders vallen af, blijft Caiway, Delta en Fiber over. Ik ben op zoek naar ervaringen rondom de volgende zaken:
1) stabiliteit van verbinding.
2) kwaliteit van interactieve tv ontvanger hierbij doelende op de ontvanger zelf. Werkt deze prettig of is het een onding?
3) bereikbaarheid en behulpzaamheid van klantenservice (indien je hier ervaring mee hebt opgedaan)

Op dit moment maak ik zelf gebruik van Sneller Internet Buitengebied van KPN. Dat is je adsl (15mbit hier) aangevuld met een 4G module. Maximaal haal ik 40Mbit/s, afhankelijk van tijdstip op de dag. Dus een glasvezel verbinding is meer dan welkom. Ik zit zelf te kijken naar 250 of 300 mbit afhankelijik van de aanbieder waarop de keuze gaat vallen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen rondom deze aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitspark
Omtrent Caiway heb ik inmiddels al wat info weten te vergaren via het caiway ervaringen topic. Alleen over Delta is nog niet echt wat te vinden op tweakers zo lijkt het? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-06 22:28
Delta is het broertje/zusje van Caiway. Zelfde lijntje, zelfde provider, zelfde netwerk een andere naam dus.
Ik kan me niet voorstellen dat Delta en Caiway op dezelfde lijn niet gewoon zo goed als hetzelfde gaan bieden. Ze zitten in één pand nota bene.

Delta is in Zeeland actief op COAX en meer/bovendien bekend als energieleverancier.

Dus ja ze doen je geloven dat er nog enige concurrentie is maar dat is in feite Fiber. En als je die googled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Bitspark voor Fiber hebben we ook een topic: [Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel] Ervaringen topic. Wellicht kan je daar nog wat ervaringen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitspark
@rens-br bedankt, ik heb het topic eens bekeken.
@Sjakie0101 ik wist niet dat ze in 1 pand zaten. wist wel dat ze dezelfde moeder organisatie hebben (zweden).

Ik heb e.e.a. eens doorgelezen. Ik ben voor Caiway gegaan. Afgegaan op de reviews/ervaringen/wat ik vinden kon op het net. 300mbit up/down met 70 zenders en interactieve tv met 2 ontvangers.

Als het echt niet bevalt kan ik nog altijd terug naar KPN SIB. Ik heb de maandelijkse vastrechtvergoeding gekozen. Met 10 jaar voor de boeg voor ik die 2200 euro aan tik heb ik nog wel even de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-06 22:28
Het blijft een netwerk zonder veel opties en daardoor is Caiway toch wel heel erg monopolist die weinig anders te bieden heeft dan snel internet.

* HD zenders aantal is laag
* Multiscreen is ronduit brak en verouderd en biedt geen castmogelijkheden
* Geen gratis films en series
* Mail is uit het jaar kruik (Ik zat 5 jaar geleden bij Ziggo, toen al IMAP, Caiway nog steeds POP).

Ik zou eens gaan vragen of er nog meer providers komen en waarom er maar 2 zijn. Bij veel informatieavonden wordt door de glasvezellegger beloofd dat er veel meer providers komen, ik heb dat bij al van veel mensen gehoord die bij die sessies zaten van glasvezelbuitenaf toen ze voor de keuze gesteld werden. Maar die beloftes zijn nog nooit waargemaakt.

Wat dat betreft is glasvezelbuitenaf een partij die wel roept dat er meer providers komen, maar dit niet waarmaakt.

Ik zou het langzamerhand eisen van een partij als EQT wanneer ik voor de keuze gesteld werd.

In mijn geval moest gedwongen op Caiway over omdat Cogas het netwerk aan hen verkocht. Ook toen beloftes dat er meer providers gingen komen. 5 jaar verder en nog steeds niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitspark
Ja ik ben het helemaal met je eens. Qua tv kun je de programma's die op staan op 1 hand tellen (GTST voor de vrouw, Dr. Pol (of iets anders van discovery channel), nu en dan een toevallige film. Voor de rest is het apple tv en netflix. Die laatste twee nemen denk ik 75% van alle kijktijd in. Los van het werktechnische gebruik van internet voor mezelf prevaleert, internet dus boven tv signaal.

Liefst wilde je natuurlijk KPN glasvezel tot aan de deur, maar goed dat is niet. Dit kan ik altijd proberen, als het niet bevalt zeg ik op en ga ik terug naar KPN. Wellicht in de toekomst zal 5G nog wat meer bandbreedte meebrengen.

Maar los van dit allemaal; ik moet maar zien of ze de grens gaan halen van minimale inschrijvingen. we hebben nog 6 dagen. Er zijn ~540 adressen ingeschreven. Ze moeten er nog ~650. Binnen 6 dagen. Dat gaat in mijn optiek natuurlijk nooit meer gebeuren.

Ik vind het écht nog altijd jammer dat Reggefiber is overgenomen. Die hadden de vaart erin. We woonden eerst in de dorpskern en hadden daar glas van reggefiber. topproduct. Nu in het buitengebied niet. Ik had toen nog altijd de hoop dat ze op termijn ook de buitengebieden gingen doen, maarja, met die overname is dat natuurlijk van de baan.

Ik vind eigenlijk dat de hele glasvezel infra in beheer van de staat had moeten blijven. Die hadden dat gewoon als 'nuts' voorziening moeten bieden. Die hele privatisering is niet overal goed. Want ze schrijven wel een wetsvoorstel (dat is aangenomen; https://www.rijksoverheid...n-2023-vast-snel-internet) dat in 2023 iedereen snel internet moet hebben om de bedrijven aan te sporen, maar meer kunnen ze niet. Als je het in eigen beheer had gehouden, had je er geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:13
Volgens mij is http://Limburgglasvezel.nl ook bezig in deze regio.

[ Voor 5% gewijzigd door aartvg op 11-12-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitspark
@aartvg dat is net wat noordelijker dan de regio waar Glasvezel Buitenaf in bezig is.

Er zijn overigens genoeg inschrijvingen, dus de aanleg gaat door.
https://www.limburger.nl/...DtIibGjcAhmc9x-8v0lpiuosk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:03

B2

wa' seggie?

Wellicht is het een optie om dit topic breder te trekken dan alleen Noord Limburg. Alle gebieden van GlasvezelBuitenaf hebben zo'n beetje dezelfde aanbieders. Zo ben ik zelf actief geweest in het gebied Veluwe Oost. Wel het benodigde aantal gehaald, maar de beperktheid qua aanbieders is wel iets wat je vaak hoort.

[ Voor 35% gewijzigd door B2 op 21-12-2018 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat is de echte kop van Noord-Limburg met een andere partij en aanbieders en veel betere voorwaarden.
Zelfde als in land van Cuijk.
Zie ook Welke provider voor glasvezel - 1 uit 5

[ Voor 3% gewijzigd door sambalbaj op 21-12-2018 07:48 ]

Pagina: 1