Welke provider voor glasvezel - 1 uit 5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paut
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-05 19:33
In de gemeente Gennep wordt in 2019 waarschijnlijk een glasvezelnetwerk aangelegd. Wie mee wil doen, moet dit jaar een van deze providers kiezen (maandtarief en snelheid tussen haken):

Tweak (39,00 voor 1 Gbit)
SNLR (40,00 voor 500 Mbit)
Glasnet (42,50 voor 500 Mbit)
Trined (45,50 voor 500 Mbit)
Multifiber (44,95 voor 500 Mbit, valt voor mij af, want levert alleen pakketten met telefoon en tv)

Ik wil voor m'n werk vanuit een kantoor aan huis alleen internetdiensten afnemen, geen telefoon of tv. Uitval betekent voor mij algauw omzetverlies. Een snelheid van 500 Mbit is meer dan genoeg. Welke provider kan ik het best kiezen voor een zo hoog mogelijke uptime/betrouwbaarheid? Zijn daar cijfers over? Over SNLR is niet veel te vinden op tweakers.net.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wie is de eigenaar/uitbater van het glasnetwerk?

Want dat is degene die "puur" infra doorverkoopt aan de genoemde ISPs. Dan kan ISP X nog zo goed uit de reviews komen, als de eigenaar de boel slecht oplevert, heb je dus storingen, downtime, etc.

Dat gezegd: kantoor aan huis? Moet je dan niet een zakelijk abbo afnemen? Want dan heb je nog enige SLA / support.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paut
Daar heb je een goed punt @MAX3400

De infra-exploitant is nog niet bekend, die moet nog uit een inschrijving komen. Een zakelijk abonnement is zeker een optie, alleen gaan die SLA's vaak gepaard met veel hogere abonnementskosten. Dat houdt me dan weer enigszins tegen.
MAX3400 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:52:
En wie is de eigenaar/uitbater van het glasnetwerk?

Want dat is degene die "puur" infra doorverkoopt aan de genoemde ISPs. Dan kan ISP X nog zo goed uit de reviews komen, als de eigenaar de boel slecht oplevert, heb je dus storingen, downtime, etc.

Dat gezegd: kantoor aan huis? Moet je dan niet een zakelijk abbo afnemen? Want dan heb je nog enige SLA / support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en is het geen optie om gewoon domweg de goedkoopste te kiezen..

en een 4G backup te regelen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Paut schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:59:
Daar heb je een goed punt @MAX3400

De infra-exploitant is nog niet bekend, die moet nog uit een inschrijving komen. Een zakelijk abonnement is zeker een optie, alleen gaan die SLA's vaak gepaard met veel hogere abonnementskosten. Dat houdt me dan weer enigszins tegen.
Tja, ik kan niet in je portomonnee kijken... Wat kost het jouw aan inkomsten als je 3 dagen niet kan werken? En wat zijn de meerprijzen tussen particulier en zakelijk?

Let wel: ik ken de exacte SLA's niet van allerlei providers maar ik kan me indenken dat een zakelijke gebruiker binnen een dag een monteur kan verwachten en/of op andere tijden dan kantoortijd. Als particulier moet je aansluiten in de rij tot/of wanneer een monteur in jouw wijk/regio ter beschikking staat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

SMSfreakie schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:02:
en is het geen optie om gewoon domweg de goedkoopste te kiezen..

en een 4G backup te regelen?
Mijn vraag zou idd ook zijn wat je nu al hebt liggen en wat glasvezel voor je toe zou voegen, anders dan domweg een aansluiting. Ackuplijntje kn natuurlijk altijd, is de vraag wat het je kost als het er uit ligt en wat je dat dus waard is.

Having said that: dit riekt naar koppelverkoop (verplicht abo afnemen anders geen aansluiting) en das volgens mij niet toegestaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
voor 2,95 voor 1 dag 4G backup.. dus alleen als je het nodig hebt lijkt me voor die ene keer dat er echt een dikke storing is prima :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paut
@The Eagle : Nu ligt er alleen ADSL met maximaal 8 mbit down en 0,8 up (ja, dat is erg langzaam).

Backup via 4G kan zeker. Is een goed idee. Dat zou ik nu ook al kunnen gebruiken.

Jammer dat nog niemand ervaring heeft met SNLR. Daar zou ik graag meer over lezen.
The Eagle schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:33:
[...]

Mijn vraag zou idd ook zijn wat je nu al hebt liggen en wat glasvezel voor je toe zou voegen, anders dan domweg een aansluiting. Ackuplijntje kn natuurlijk altijd, is de vraag wat het je kost als het er uit ligt en wat je dat dus waard is.

Having said that: dit riekt naar koppelverkoop (verplicht abo afnemen anders geen aansluiting) en das volgens mij niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat let je om die ADSL als backup te houden?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-05 21:38
The Eagle schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:22:
Wat let je om die ADSL als backup te houden?
De hogere snelheid van 4G lijkt me al snel een goede reden.

Ik gebruik zelf Tweak internet, eigenlijk nooit problemen mee. De storingen die ik heb gehad sinds 2015 kan ik op één hand tellen en eigenlijk nooit meer dan een paar uur. Als je er 4G voor Thuis van T-Mobile bijneemt heb je voor € 74 per maand eigenlijk praktisch altijd een werkende verbinding.

• Paut
Ha! Informatie uit de eerste hand, waarvoor dank @Centurius

Ik zoek nog even verder naar ervaringen met SNLR. Alle schrijvers bedankt voor de goede tips.
Centurius schreef op woensdag 26 september 2018 @ 00:17:[....][...] Ik gebruik zelf Tweak internet, eigenlijk nooit problemen mee. De storingen die ik heb gehad sinds 2015 kan ik op één hand tellen en eigenlijk nooit meer dan een paar uur.[...]

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-06 07:15
Jammer dat ik niet in Gennep woon.
Ik had graag 1000Mbps glas gehad van Glasnet. Daar zit je niet aan een modem vast. Scheelt weer 2,50.

Over tweak hoor ik de laatste tijd wat minder verhalen de laatste tijd.

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-05 21:38
Quas schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:34:
Jammer dat ik niet in Gennep woon.
Ik had graag 1000Mbps glas gehad van Glasnet. Daar zit je niet aan een modem vast. Scheelt weer 2,50.

Over tweak hoor ik de laatste tijd wat minder verhalen de laatste tijd.
Eigenlijk alleen over TV, waar de OP schijnbaar geen interesse in heeft.

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-06 07:15
Centurius schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:12:
[...]

Eigenlijk alleen over TV, waar de OP schijnbaar geen interesse in heeft.
Ik ken ook wat mensen die naar informatie avonden zijn geweest waar Tweak ook zou zijn. Maar het bleek, volgens de andere providers, altijd een verrassing of Tweak aanwezig zou zijn.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:29

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik zit ook met deze keuze. Probleem is dat er 4 tv's in huis zijn, met coax
Al die kabels vervangen is lastig, dus wat dat betreft zou het trined worden.

Ik had liever tweak 1gbit gehad, maar dan kan ik die 3x €4,00 voor de extra ontvangers erbij gaan tellen
En moet ik in de woonkamer zo'n lelijke ontvanger plaatsen

• sander817

sander817

en ook gisteravond geen tweak aanwezig, wekt wel vertrouwen

[ Voor 21% gewijzigd door sander817 op 27-09-2018 17:30 ]

• Paut
Nou, de website van SNLR is vandaag niet eens bereikbaar. Dat voorspelt ook niet veel goeds.
sander817 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:30:

• sander817

sander817

als ik hier kijk
https://www.internetervaring.nl/

komen mijn eerste keus tweak, en 2e keus trined er niet best vanaf, qua tv

• gedonie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-02 13:30
sander817 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:56:
ik zit ook met deze keuze. Probleem is dat er 4 tv's in huis zijn, met coax
Al die kabels vervangen is lastig, dus wat dat betreft zou het trined worden.

Ik had liever tweak 1gbit gehad, maar dan kan ik die 3x €4,00 voor de extra ontvangers erbij gaan tellen
En moet ik in de woonkamer zo'n lelijke ontvanger plaatsen
De bestaande coax kabels zouden geen enkele probleem mogen zijn. Dat is precies hoe ik nu IPTV kijk, een Moca adapter bij de modem en een per tv locatie. Dan kan het signaal over de bestaande kabels.

• sander817

sander817

ok, moca is ethernet over coax kabels. Die kende ik niet
Maar dan nog met die vervelende ontvangers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:29
Toevallig vanavond ook naar één van de infoavonden geweest. Laat ik voorop stellen dat ik een voorstander ben van glasvezel, alleen wordt het wel een beetje verkocht als de heilige graal.

Ik snap dat je mensen moet overhalen, maar zo slecht is het allemaal niet bij KPN of Ziggo. Althans ik heb persoonlijk nooit veel storingen gehad.

Als je achteraf woont en nu bijna geen internet hebt is het natuurlijk een ander verhaal, kan er alleen maar beter op worden. Maar als je in de kern van het dorp woont en je haalt gewoon 100 mbit down is er eigenlijk niks aan de hand. Natuurlijk ga je in de toekomst wellicht meer nodig hebben, maar kpn en Ziggo blijven ook niet stil zitten.

Ik was zojuist ook een check aan het doen naar de providers en zag ook dat de website van snlr eruit lag. Vandaar dat ik op zoek ging op Tweakers naar ervaringen. Op basis van prijs wordt het allemaal niet veel goedkoper als je ook televisie wil, behalve de snelheid is hoger. Mits het netwerk ook goed wordt onderhouden, aangelegd, en beheerd zoals @MAX3400 terecht opmerkt.

En dat is eigenlijk mijn grootste zorg, hoe is de bereikbaarheid van de provider, hoe snel wordt een storing opgelost door de beheerder van het glasvezelnet, etc.

Zoals andere terecht zeggen, als je afhankelijk bent voor je werk van internet dan zou ik zeker zorgen voor een backup/alternatief. Misschien heb je die wel nooit nodig, maar dat is dan een kosten afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dat er over SNLR niet zo veel te vinden is verbaast mij niet zo veel..
ze bestaan nog niet zo gek lang (net een jaar op zn best)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
SMSfreakie schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:39:
voor 2,95 voor 1 dag 4G backup.. dus alleen als je het nodig hebt lijkt me voor die ene keer dat er echt een dikke storing is prima :)
Waar haal je dat vandaan, die 2,95?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 19:37
garp schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 07:30:
[...]

Waar haal je dat vandaan, die 2,95?
T-Mobile prepaid
https://www.t-mobile.nl/prepaid/bundels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:03

Daan_

Alles op zijn tijd !!

sander817 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:30:
Wij waren gister even (Ven-Zelderheide), maar had net zo goed niet kunnen gaan. Men was de folder aan op dreunen. En kon afwijkende vragen niet beantwoorden.

Getwijfeld over Tweak, maar gezien de ervaringen die we tot heden hebben gelezen lijkt mij dit niet zo'n goede keuze. Toch even verdiepen in de overige aanbieders...

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
Superdaantje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:40:
Wij waren gister even (Ven-Zelderheide), maar had net zo goed niet kunnen gaan. Men was de folder aan op dreunen. En kon afwijkende vragen niet beantwoorden.

Getwijfeld over Tweak, maar gezien de ervaringen die we tot heden hebben gelezen lijkt mij dit niet zo'n goede keuze. Toch even verdiepen in de overige aanbieders...
Zou toch gewoon voor Tweak gaan hoor. Gaat er om dat de Glasvezelverbinding goed is nietwaar?
Nou en dat is ie echt wel. Supersnel. Nauwelijks storing, en als die er wel is zo opgelost.

Sander817 met zijn 'en ook gisteravond geen Tweak aanwezig'.
Ze hadden ook nergens gezegd dat ze dat wel zouden zijn. En voor zo'n standaard
'waarom glasvezel verhaal' en de verbetering van van alles en nog wat is dat ook niet echt nodig.
Wat je al zegt, je had net zo goed niet kunnen gaan. Waarschijnlijk is er om die reden ook
niet iemand van Tweak. Ze werken ook maar met een heel klein team.

En de ervaringen die je tot nu toe hebt gelezen? Zoek op Google maar op 'probleem met (vul elke provider naar keus maar in)'. Of een dergelijke zoekkeuze. Dan zie je dat mensen voornamelijk iets over een provider te zeggen hebben als ze een probleem hebben. De overgrote meerderheid waar alles gewoon goed werkt zie je vaak niet aan het woord. :)

Nou bij deze nog even: Bij mij werkt alles met Tweak's Gigabit glasvezel (FttH) verbinding zeer goed. (y) 8)

[ Voor 17% gewijzigd door jeroenmuzikant op 02-10-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ze waren niet de enige. Aanwezigheid is immers ook niet verplicht. Heb daar dan ook niet zo opgelet.

Wij zijn toch wel gaan twijfelen door de berichten m.b.t. TV en service. Dat van internet geloof ik wel dat, dat snor zit. En ja... weet hoe het gaat, als mensen onvrede hebben. Dat ventileer je sneller dan, als je te vrede bent. Er zijn paar aanbieders waar men keuze uit heeft. Waar Tweak er één van is. Die opties gaan wij ook nog even wat beter bekijken. Voor de omgeving Gennep heeft men t/m december om keuze te maken. Dus nog tijd ;-)

Wonen redelijk achteraf. En geluk dat hier wel kabel is aangelegd. En te vrede over Ziggo. Kijken nu enkel naar glas om de aansluiting te hebben liggen en meer keuzes te hebben voor de toekomst.

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 02-10-2018 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paut
Ik woon ook in het buitengebied van de gemeente Gennep. Hier ligt alleen telefoonkabel, geen Ziggo en voor mij is de keuze voor glasvezel snel gemaakt: óf slakkentraag internet voor vier tientjes per maand (ADSL met xs4all), óf supersnel internet voor ongeveer dezelfde prijs (glasvezel met een nog te kiezen provider).

Maar zelfs als ik in het verzorgingsgebied van Ziggo zou wonen, zou ik glasvezel nemen om de hogere snelheid en, zeker zo belangrijk, om de waarde die goede infrastructuur toevoegt aan je huis en je wijk.

Ik denk dat ik voor Tweak kies en dat ik naast dit nieuwe abonnement nog een paar maanden ADSL/xs4all houd als backup. Blijkt dan dat Tweak stabiel is, dan stap ik voor de back-up over naar 4G.
Superdaantje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:11:[...]
Wonen redelijk achteraf. En geluk dat hier wel kabel is aangelegd. En te vrede over Ziggo. Kijken nu enkel naar glas om de aansluiting te hebben liggen en meer keuzes te hebben voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
Paut schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:51:
...Ik denk dat ik voor Tweak kies en dat ik naast dit nieuwe abonnement nog een paar maanden ADSL/xs4all houd als backup. Blijkt dan dat Tweak stabiel is, dan stap ik voor de back-up over naar 4G.
Ja, zo heb ik het ook gedaan. (y)
Ik heb ongeveer driekwart jaar ADSL van Tele2 naast mijn glasvezelverbinding van Tweak gehad.
Ik had nog geen idee hoe betrouwbaar zo'n Fiber verbinding zou zijn.

Toen uiteindelijk bleek dat ik in al die tijd 1x gebruik heb moeten maken van de ADSL verbinding,
en dan ook nog maar 5 minuten of zo, toen heb ik de ADSL verbinding maar opgezegd. :)
Heb er verder geen 4G back-up bij.....

O ja, ik heb ook tv er bij. Terwijl daar blijkbaar wel problemen mee zijn is dat bij mij thuis niet
te merken op 2 decoders die ik van ze gebruik. Werkt hier prima.

[ Voor 12% gewijzigd door jeroenmuzikant op 04-10-2018 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
jeroenmuzikant schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:05:
[...]

Zou toch gewoon voor Tweak gaan hoor. Gaat er om dat de Glasvezelverbinding goed is nietwaar?
Nou en dat is ie echt wel. Supersnel. Nauwelijks storing, en als die er wel is zo opgelost.

Sander817 met zijn 'en ook gisteravond geen Tweak aanwezig'.
Ze hadden ook nergens gezegd dat ze dat wel zouden zijn. En voor zo'n standaard
'waarom glasvezel verhaal' en de verbetering van van alles en nog wat is dat ook niet echt nodig.
Wat je al zegt, je had net zo goed niet kunnen gaan. Waarschijnlijk is er om die reden ook
niet iemand van Tweak. Ze werken ook maar met een heel klein team.

En de ervaringen die je tot nu toe hebt gelezen? Zoek op Google maar op 'probleem met (vul elke provider naar keus maar in)'. Of een dergelijke zoekkeuze. Dan zie je dat mensen voornamelijk iets over een provider te zeggen hebben als ze een probleem hebben. De overgrote meerderheid waar alles gewoon goed werkt zie je vaak niet aan het woord. :)

Nou bij deze nog even: Bij mij werkt alles met Tweak's Gigabit glasvezel (FttH) verbinding zeer goed. (y) 8)
Je hebt helemaal gelijk, daarnaast plaatsen mensen met een negatieve ervaring eerder een reactie dan met wanneer ze een positieve ervaring hebben. Ik heb jaren lang Ziggo gehad en nu Kpn en heb over het algemeen nooit problemen. Ooit 1 keer met Ziggo, maar toen was er met graafwerkzaamheden een kabel geraakt en dat trof toen het gehele dorp.

Mijn voorkeur gaat voor nu naar Tweak. Ook omdat ze in november overgaan op televisie via Canal Digital. Waarschijnlijk maakt dat niet zo heel veel uit, maar het is wel een partij die al geruime tijd op de markt is met het aanbieden van televisie diensten.

Wellicht ook nog even de andere partijen overwegen, zie nu dat je bij tweak 1000mbi hebt en telefoon. Terwijl je bij de andere aanbieders ook canal digital kan kiezen maar zonder telefoon. Scheelt weer een paar euro, alleen de snelheid is dan 500mbit. Waarschijnlijk ook meer dan voldoende.... Keuzes :)

[ Voor 7% gewijzigd door KraveN op 04-10-2018 17:01 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
@Paut @sander817 @Superdaantje

Zijn jullie er al uit ?

In mijn omgeving hoor ik steeds meer geluiden van mensen die de noodzaak niet inzien en vaak duurder uit zijn als ze overstappen naar glasvezel. Dat zijn dan ook geen grootverbruikers wat betreft internet en hechten meer waarde aan maandelijks lagere lasten.

Ik ga wel over op glas, is het niks dan kan ik altijd weer terug. Wel jammer dat ik wat extra voordelen die ik nu heb bij KPN ga verliezen. Lees dubbele data, spotify, dus ook voor mij gaat het duurder uitkomen. Daarentegen wel 500/500 ipv van 100/30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ondanks dat wij redelijk buitenaf zitten zijn wij voorzien van goedwerkende kabel aansluiting. Hebben dan ook geluk gehad. Deze is jaren terug toch doorgetrokken. ;)

Reden dat wij het overwegen is het hebben van meer keuzes aan aanbieders. Wij zijn er nog niet 100% overuit. Huidige snelheid is hier snel genoeg 400/40 zou dan 1000/1000 worden. Onze twijfel zit hem in het TV deel. Al is daar ook wat voor te verzinnen. Verwacht dat we knoop wel doorhakken binnen kort ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Daan_ op 30-10-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
Superdaantje schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:28:
Ondanks dat wij redelijk buitenaf zitten zijn wij voorzien van goedwerkende kabel aansluiting. Hebben dan ook geluk gehad. Deze is jaren terug toch doorgetrokken. ;)

Reden dat wij het overwegen is het hebben van meer keuzes aan aanbieders. Wij zijn er nog niet 100% overuit. Huidige snelheid is hier snel genoeg 400/40 zou dan 1000/1000 worden. Onze twijfel zit hem in het TV deel. Al is daar ook wat voor te verzinnen. Verwacht dat we knoop wel doorhakken binnen kort ;)
Eigenlijk is dan voor jou belangrijk dat het project zijn doel haalt van 35% want in principe leggen ze dan bij iedereen de aansluiting voor glas naar binnen. Althans zo heb ik het begrepen. Het enige verschil zijn de aansluit- / activeringskosten, nu 0 of op een later moment 450.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is hoe lang het evt. duurt voordat we ook de grote aanbieders op het net kunnen verwachten. Want in principe moet het een open netwerk worden waar iedereen op kan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit gaat ook op voor mijn moeder. Totaal geen grootverbruiker maar snapt wel het nut + toekomstbestendigheid van glasvezel.
De voorwaarden vind ik zeer gunstig, zeker in vergelijking met buurgemeenten waar ze met aansluitkosten van 1500 euro of vastrecht aankwamen.

Ben alleen nog niet zo kapot van het tv aanbod. Bijna alles is het Canal Digital, behalve Trined.
Dat hebben mijn schoonouders in Brabant al en zijn ze tevreden over. Bij bijna al die pakketten zitten wel een hoop extra kosten, en ook niet al te duidelijk aangegeven.

https://www.gennepglasvezel.nl/informatie/pakketten

Ben er nog niet uit of het Trined met tv en bellen wordt, of enkel Tweak internet met nog tv via Ziggo en telefoon via een ATA met Cheapconnect.

Overigens ga ik er sowieso wel vanuit dat het door gaat. 35% is vrij laag en die bijeenkomsten waren afgeladen vol. En anders verlengen ze het wel een paar maanden, gebeurd elders ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

@KraveN EIgenlijk niet. Liefst had ik tweak gehad, maar ik heb geen zin om alle coax te gaan vervangen voor netwerkkabels, en daarbij ook nog eens 3 iptv kastjes te moeten gaan plaatsen met bijbehorend stroomverbruik. Net nu ik alles qua stroomverbruik een beetje binnen de perken weet te houden

Dus tot nu toe heeft trined mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
sander817 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:26:
@KraveN EIgenlijk niet. Liefst had ik tweak gehad, maar ik heb geen zin om alle coax te gaan vervangen voor netwerkkabels, en daarbij ook nog eens 3 iptv kastjes te moeten gaan plaatsen met bijbehorend stroomverbruik. Net nu ik alles qua stroomverbruik een beetje binnen de perken weet te houden

Dus tot nu toe heeft trined mijn voorkeur.
Eh stroomverbruik van die dingen is 5-6 watt als ze aanstaan ... Waar hebben we het over? Die Horizonbox van Ziggo verbruikt standalone al 25+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

@duiveltje666 dat kan ik nergens terugvinden. Staat dat ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
sander817 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:50:
@duiveltje666 dat kan ik nergens terugvinden. Staat dat ergens?
https://radar.avrotros.nl...tt-in-stand--t163063.html
eerste dingetje wat ik voorbij zie komen met getallen :)
En dan heb ik het niet eens over de snelheid van opstarten en respons qua doorzappen .. Ik zit via xs4all (dus standaard KPN kastjes met xs4all logo er in) , dat is een wereld van verschil
Ik ga er vanuit dat nagenoeg elke andere oplossing net zo snel en energiezuinig is zolang het maar geen Hikko is :+

[ Voor 30% gewijzigd door duiveltje666 op 08-11-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Ja, dat van die horizon weet ik, die heb ik allang de deur uit gedaan. Ik heb het over de andere kastjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
sander817 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 07:43:
Ja, dat van die horizon weet ik, die heb ik allang de deur uit gedaan. Ik heb het over de andere kastjes
https://www.kpn.com/faq/6170

Ik heb de Arris 2952 via Xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-06 22:22

beekware

To Experience The Unexpected..

Woon zelf ook in de gemeente Gennep, momenteel aangesloten via KPN (VDSL) en na wat zoeken zie ik het nut ook niet in om te switchen naar een glas provider.

Als ik in het buiten gebied zou wonen had ik deze stap wel genomen. Verder mis ik veel informatie mbt TV, er wordt maar geprezen snel internet, klaar voor de toekomst ect. Internet dat werkt wel.

Ik mis voor namelijk informatie over TV, wat zijn te aankomende ontwikkelingen, wat veranderd er door de klant qua aanslutingen? Nu zelf 4K via KPN, zijn nog niet veel zenders maar wel klaar voor de toekomst. Dit zie ik bijvoorbeeld niet terug bij de keuze, alleen TriNed heeft 1 4K zender.

Ik zie de noodzaak nu niet in om over te stappen. Wie weet wat de toekomst brengt.

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Ja, tv gedeelte baart mij ook de meeste zorgen. Dat moet wat mij betreft 99,9% goed werken.
Daar hebben ze het op de info avond niet over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wij hebben de knoop doorgehakt en gaan voor Tweak, maar dan alleen het internet. TV behouden wij voor alsnog bij Ziggo.

Wilde wel de glasvezel aansluiting hebben liggen om verzekerd te zijn van de keuze vrijheid voor in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Zelfde hier. Tweak voor internet en bellen, ziggo en schotel voor TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ben ook maar even aan het rekenen geslagen en kom ook op hetzelfde uit.

Op die site houden ze Ziggo Kabel TV (18,70/m) als voorbeeld aan om mee te rekenen, maar 4 HD zenders is natuurlijk geen optie dus dan kom je al snel op TV Start (26,95/m).
Alles met Canal Digital voor TV was geen optie dus de 2 opties zijn dan:

1 Trined Internet (500/500) + TV (zonder extra's) + telefoon = 56/m +45 eenmalig maakt 717 ofwel 59,75/m

2 Tweak Internet+ bellen jaarproduct 395 +25 eenmalig maakt 420 en Ziggo TV Start 26,95/m maakt 323,40. Samen 743,40 ofwel 61.95

Voor het eerste jaar een verschil van 26,40 ofwel 2,20 per maand. Borg reken ik niet mee want die krijg je als het goed is ooit terug en er zullen vast wel wat prijsverhogingen zijn tzt.

Voor dat verschil en omdat tv gewoon goed moet zijn hou ik het voor mijn moeder op Tweak + Ziggo.
Maakt een eventuele terugkeer naar Ziggo na 1 jaar met meerdere smartcards ook makkelijker. Dan ligt er in ieder geval ook glasvezel.

Ik neem overigens aan dat als je na een jaar je abo bij de glasvezelprovider opzegt je bij een latere terugkeer naar een glasvezeldienst geen aansluitkosten voor het netwerk meer hebt wat er dan al ligt en dat gewoon een extra keuze geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 10:47
sander817 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 21:50:
Zelfde hier. Tweak voor internet en bellen, ziggo en schotel voor TV.
Voor Schotel eigenaren, een leuke tip. De Vol en BomVol Canal Digitaal abonnementen zijn zeer laag geprijst. In beginsel app only. maar na 45 dagen krijg je een smartcard toegestuurd.
Het abonnement op die kaart komt overeen met HD basis(vol) en Familie(bomvol)

Ik heb het nu in gebruik, werkt erg goed. en voor tweede + derde TV's gebruik ik de App in combinatie met een ChromeCast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ik ga inderdaad voor ziggo tv, omdat de tv gewoon 100% moet werken hier. Ik kijk later wel of ik alsnog overstap op iptv.

die kaart bevat dan ook het bomvol pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
Hier ook de knoop doorgehakt, ik ga voor tweak en ook alleen voor het internet. Voor televisie ga ik gebruik maken van NLZIET. 7,95 per maand. Het heeft natuurlijk zijn beperking tov het aanbod van ziggo of canal digital, maar voor ons waarschijnlijk voldoende.

Dan kom ik op maandelijkse kosten van 39 + 7,95.

De eventuele series die ik mis via discovery of formule 1 kan ik rechtstreeks kopen via iTunes of ander medium en ook voor F1 zijn er abonnementen af te sluiten die je dan vervolgens via een apple tv of nvidia shield kan bekijken.

https://www.formula1.com/...e-to-f1-tv-access.html#en
sambalbaj schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:26:

Ik neem overigens aan dat als je na een jaar je abo bij de glasvezelprovider opzegt je bij een latere terugkeer naar een glasvezeldienst geen aansluitkosten voor het netwerk meer hebt wat er dan al ligt en dat gewoon een extra keuze geworden is.
Dezelfde vraag werd gesteld door iemand bij een info avond. De reactie was dat je dan alsnog die 450 euro aansluitkosten moet betalen. Het kwam dus over dat het knopje omzetten in de centrale 450 euro zou kosten. Misschien slim om dat voor de zekerheid nog een keer te toetsen. Kan natuurlijk zijn dat ze dat willen voorkomen en daarom dit antwoord geven. De kosten van de aanleg moet natuurlijk terugverdiend worden over een aantal jaren.

[ Voor 42% gewijzigd door KraveN op 17-12-2018 13:30 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
De activatiekosten worden geregistreerd op naam en adres. Heb je 1 keer betaalt of meegedaan met de de start dan,
- hoef je bij verhuizing niet meer te betalen op het nieuwe adres.
- degene die in jouw huis komt wonen hoeft ook niet te betalen.
Half antwoord gekregen want op de vraag of als je zelf na een jaar opzegt, en een paar jaar later weer wil nemen daar werd vakkundig niet op in gegaan.

Toch maar zoals boven geschetst Tweak aangevraagd en hou tv via Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
En zoals verwacht gaat het dus door.

Dat percentage was meer voor de show want dat is niet gehaald. Zogenaamd bleef Gennep zelf achter maar in de dorpen wel.
De mensen in Mook en Bergen kunnen er ook wel vanuit gaan dat het sowieso door gaat, daar is nu de vraag indeling met maar 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 06:57
Ik sta voor exact dezelfde keuze als OP. Verhuizing naar nieuwbouw. Glasvezel keuze is evident, heb het al sinds 2011, Telford Alles in één. Echt nog nooit gedonder mee gehad

Keuzes....250 isvoor mij snel zat, zelfs met zware toepassingen. Tv is wel een dingetje voor de vrouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Weet iemand een planning on de gemeente Gennep?
Eind van het jaar zou de eerste opgeleverd worden, maar als ik zie hoe lang het in Venray duurt zullen er nog wel enkele jaren bijkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazySpeed
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-04-2024
Inmiddels is er meer over SNLR bekend: https://www.snlr-glasvezel.nl/
Leveren inmiddels 1.000 Mbps internet voor 39,50. Lijkt me wel een goede prijs als ze die snelheid behalen (wat overigens niets geks is voor glasvezel). Wat betreft de TV-diensten lijken ze gebruik te maken van TriNed, maar zijn gewoon vergelijkbare prijzen als je ze bij SNLR bestelt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:31
CrazySpeed schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:45:
Inmiddels is er meer over SNLR bekend: https://www.snlr-glasvezel.nl/
Leveren inmiddels 1.000 Mbps internet voor 39,50. Lijkt me wel een goede prijs als ze die snelheid behalen (wat overigens niets geks is voor glasvezel). Wat betreft de TV-diensten lijken ze gebruik te maken van TriNed, maar zijn gewoon vergelijkbare prijzen als je ze bij SNLR bestelt...
Hun overzicht van plaatsen waar ze leveren lijkt 1-op-1 overeen te komen met de plaatsen waar Trined zijn eigen apparatuur in PoP's heeft staan. Dus ik concludeer dat Trined een wholesale aanbod heeft ontworpen waar providers kunnen inkopen. En in dat Wholesale aanbod zit blijkbaar ook 1 Gbit.
Dus ze nemen volgens mij alles af via Trined, net als vele andere providers doen bij KPN Wholesale, maar dan voor prijzen die aanzienlijk lager liggen dan die van KPN Wholesale.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnt
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 14:50
Daarmee lijkt SNLR een prima keuze. Iemand die dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
sander817 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 07:36:
Weet iemand een planning on de gemeente Gennep?
Eind van het jaar zou de eerste opgeleverd worden, maar als ik zie hoe lang het in Venray duurt zullen er nog wel enkele jaren bijkomen
Afbeeldingslocatie: https://www.e-fiber.nl/app/uploads/2019/12/Planning-Gennep-december-2019.png

https://www.e-fiber.nl/gennep/

[ Voor 4% gewijzigd door sambalbaj op 17-02-2020 23:50 ]

Pagina: 1